Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
180 резултата за търсачки
Google Search
Знаете ли, че: Google предоставят данни на полицията за търсенията на потребителите
Знаете ли, че: Google предоставят данни на полицията за търсенията на потребителите
Oгромното количество информация, което Google съхранява за всеки потребител често е обект на критики срещу компанията. Интеграцията между приложения като Google Maps, YouTube, Chrome гарантира, че потребителите получават най-доброто от популярните услуги. Не тайна, че Google генерира приходи предимно от реклама, като предоставят достъп до данни за своите потребителите на рекламните си партньори. Teхнологичният гигант защитава своята позиция с аргумента, че предлага разнообразни инструменти, с които да контролираме достъпа до информация в Google акаунтите.  Всеки потребител може да блокира функцията  за споделяне локация или да изтрива историята на търсене и бисквитките в браузъра, за да скрие следите си онлайн. Ако искате да използвате пълния потенциал на Google Chrome, Maps, Google Docs, Gmail и YouTube е най-добре да позволите синхронизация между тези приложения.  В този случай решението е лично на всеки потребител. Колкото и да звучи странно, но понякога Google също може да бъде изправена в ситуация, когато няма възможности за избор.     Актуалните разследвания на полицейските органи също могат да станат причина Google да предостави достъп до лична информация на конкретен човек. Обикновено това изисква специална съдебна заповед, но органите на реда имат и по-лесен начин да го направят. Информация от заседание в залата показва, че властите могат да изискат от Google да предоставят IP адресите на всички потребители, използвали конкретна "ключова дума". Специфичното е, че така полицията не конкретизира един заподозрян, а може да получи множество IP адреси на по-голям брой хора, съобщава CNet. В момента законодателството не предлага регулации на подобни действия, което може да създаде предпоставка за повече случаи, в които полицията получава данни по този начин. Бъдете внимателни какви заявки търсите в Google от публичните си профили.   Още от Digital: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search
Google
Google притежава абсолютен контрол в интернет търсенето
Google притежава абсолютен контрол в интернет търсенето
Търсенето в интернет е изключително лесна задача благодарение на Google, която всеки ден обработва милиарди заявки на потребители от цял свят. Едва ли има по-бърз начин да откриете информация,  линк към полезна връзка, снимка или мултимедия, ако не проверите първо в Google Search. Технологиите на компанията еволюира значително през последните две десетилетия, което е причината Google да бъде толкова важна част от живота ни. Google не се ограничават единствено до търсенето, а са изградили внушителна екосистема от приложения и услуги. Google Maps, Gmail, YouTube, Chrome, Google Drive и Android са само примери за най-добрите софтуерни решения, които предлага компания. Интеграцията на данните между тях едновременно улеснява работата на потребителите, но също така позволява на Google да знаят повече за всеки от нас. Господстващата позиция на Google не е свързана само с търсенето, но също с дистрибуцията на приложения в Google Play. но също така обхваща и онлайн рекламата.     Продължително разследване на антитръстовите органи в САЩ също стигат до това заключение и формулираха мотивите си в доклад от 450 страници. Данните анализират интервюта, публични обсъждания и 1.3 млн. вътрешни документи свързани с дейността на Google. Oсновното заключение на регулаторите е, че търсачката на компанията обработва 94% от всички заявки в интернет за смартфони и около 81% от десктоп търсенията. Google умишлено злоупотребяват със своята господстваща позиция при онлайн търсенето и принуждава вертикалните уеб сайтове да предоставят достъп до ценни данни. Тези мерки не само влияят на конкуренцията, но нарушават свободата на потребителите и позволят Google да разшири влиянието си и в странични пазари, където предлага други продукти различни от Google Search.   Още от Digital: 6 полезни трика в търсачката на Google, когато не знаете какво точно търсите
Google
Google започва сериозна борба с дезинформацията и вече ще показва по-качествена информация в търсачката
Google започва сериозна борба с дезинформацията и вече ще показва по-качествена информация в търсачката
Tърсачката на Google е основно средство за достъп до информация за милиони потребители. Компанията предлага разнообразни възможности да следим нещата, от които се интересуваме. Google Search постоянно е обект на нови функции, които да осигуряват максимално бързо най-релевантната информация на заявките.  През последните месеци компанията стартира няколко инициативи, чиято цел е да подобри още повече съдържанието, което виждаме в търсачката и приложението Google News. Любопитните факти и полезната информация, която Google възпроизвежда под формата на интерактивни карти се доставя в сътрудничество с мрежата от партньори на компанията по цял свят.  Сред тях са представители на държавните агенции, образователни и медицински институции, Wiikipedia и др. Така се гарантира, че алгоритмите на Google ще покажат достоверна информация, която отговаря максимално на заявките на потребителите. Допълнителна система за проверяване на фактите гарантира, че Google бързо ще открие и коригира евентуални грешки при предоставянето на съответните данни в търсачката и Google News.     Технологичният гигант инвестира внушителни средства за подобряване на своята система за обработване и възпроизвеждеа не на информация в интернет. Алгоритмите на Google ежедневно се борят с разпространението на фалшиви новини, за което помагат и много независими организации и представители на медиите.  Качеството на съдържанието се следи и от специален екип от експерти на Google, които работят в новосформирания екип "Intelligence" Desk", съобщава AndroidHeadlines. Една от основните цели на това звено е да открива потенциални кампании за дезинформация и да предоставя достоврени факти на потребителите. През последните години се забелязва все по-голям ръст над разпространението на съдържание, което подвежда големи групи от хора онлайн. Google искат бързо да идентифицират подобни материали и да гарантират, че потребителите могат да откриват единствено актуална и проверена информация по съответните теми. Манипулативните постове и фалшивните новини ще продължат да бъдат водещи проблеми, които Google ще опитат да отстранят през следващите месеци.   Още от Digital: 9 нови приложения на Google, които си заслужава да пробвате
Google
Толерира ли Google своите продукти в резултатите от търсачката
Толерира ли Google своите продукти в резултатите от търсачката
Google винаги са били обект на сериозни критики заради начина, по който съхраняват личните данни на потребителите. Някои разследвания срещу компанията са провокиран и от методите, с които опитва да популяризира своите продукти за сметка на конкуренцията. ЕС вече стартираха антитръстови действия срещу Google, като сега технологичният гигант прикова вниманието и на представителите на Конгреса с САЩ. Този път причината за недоволството е начина, по който Google промотират продуктите си в своята търсачка. Специалисти на The Markup проведоха интересно проучване, за да разберат дали наистина приложенията на компанията доминират Google Search или предоставят повече свобоа на избор на крайните потребители. За да стигнат до отговора се анализират 15 269 уникалния заявки за търсене генерирани от Google Trends и са извършени от iPhone X, съобщава mspoweruser. Водещото заключение на експертите е, че линковете към собствените приложения и услуги разработвани от Google доминират изцяло страницата с резултатите от търсачката.     Конкретната информация ни разкрива че съдържанието свързано с мобилните приложения и услуги на Gоogle заема 62.6% от първата страница, която се зарежда като отговор на съответната заявка. Съотношението между данните и цялата страница достига до 41%, съобщава mspoweruser.  За сравнение съдържанието за конкурентни продукти не надвишава пропорции от 44.8% на първата страница и достига до едва 8.7% при AMP сайтовете, като цифрата е под 1%, когато става въпрос за реклама.  Любопитният експеримент също така показва, че резултатите показващи съдържание, което не е на Google автоматично се показва в средата или долната част в резултатите от търсачката. По този начин компанията поставя линкове към своите услуги на по-видимо място и така увеличава шансовете потребителите да ги изберат пред другите налични възможности. Подобни практики в Google Search позволяват на компанията да създаде позиция, в която превъзхожда конкурентите си по отношение на информираността и достъпността на тяхните приложения.   Още от Digital: Google автоматично ще изтрива данните на нови потребители след 18 месеца
Google
Google ще подобри съдържанието в търсачката с нова функционалност "For Context"
Google ще подобри съдържанието в търсачката с нова функционалност "For Context"
Все повече хора използват мобилните устройства за сърфиране в интернет и откриване на актуална информация, когато са в движение. Това е една от причините Google да оптимизират своята търсачка по такъв начин, че да улесни максимално откриването и разглеждането на съдържание онлайн. Резултатите от Google Search от доста време се показват в интерактивни карти, съдържащи няколко различни източник към търсената тема. Сега разбираме за нова промяна в алгоритмите на компанията, която е насочена специално към новините и публикациите от дигитални медии.  От AndrpoidPolice ни информират, че компанията иска да добави "For Context" панел в долната част на резултатите. Тази функция е свързана само с новинарското съдържание и ще показва публикации от същия източник.   На този етап се провеждат тестове с ограничен брой потребители, които имат достъп до "For Context" секцията в търсачката. Предоставянето на допълнителни линкове с информация от същия източник ще позволи по-бързо да откриете актуална информация по търсената тема.  По този начин освен ще се спести време на самите потребители може да се увеличи трафика на съответния автор на съдържание. В момента Google показват публикации от водещи източници като Forbes, CNet, Bloomberg, но вероятно ще разширят възможностите на новата функция в търсачката.  Тази функция е част от опитите на Google да ни предоставят повече възможности да оптимизираме и управляваме съдържанието, което виждаме в Google Search.   Oще от Digital: Най-успешните начини за търсене в Google
Microsoft Outlook
Мicrosoft Outlook вече ще позволява да търсим с Bing от приложението с Android
Мicrosoft Outlook вече ще позволява да търсим с Bing от приложението с Android
Microsoft не успяха да се превърнат във влиятелен фактор в пазара на смартфони и дори разработиха собствена операционна система. Все пак Windows Mobile не успя да привлече вниманието на потребителите въпреки интуитивния си интерфейс. Популярността на смартфоните е бизнес възможност, която Microsoft изглежда не искат да пропускат.  Компанията вече предлага версии на своите приложения за Android и iOS, включително и популярния офис пакет. Стратегията им ще продължи да бъде обвързана с интеграцията на софтуера им за водещите платформи за смартфони, което позволява на много повече хора да ги използват в своето ежедневие.  Сега разбираме, че Microsoft са намерили нов начин да промотират Bing Search, чрез версията на Мicrosoft Outlook за устройствата с Android. Някои собственици на смартфони вече забелязаха, че в менюто на приложението има допълнителна опция, позволяваща да извършвате търсения в интернет с Microsoft Bing.  В момента търсачката обработва по-малко от 3% от всички заявки и се търсят начини как тази цифра да бъде увеличена.     Любопитното е, че функцията за откриване на съдържание, чрез търсачката от Microsoft Outlook може да е достъпна, дори ако не сте инсталирали Bing на устройството. Добавянето на новата опция не е лимитирано единствено до маркирането на текст в Outlook, но също и в другите системни менюта.  За да го направят Microsoft са се възползва ли от функция в Android Marshmallow и на практика позволява на разработчиците да добавят собствени опции към допълнителни прозорци. В този случай след като копирате определена част от текста вече ще видите и може да използвате "Bing Search" опцията.  Кликването върху нея ще ви предостави допълнителни детайли за съответното съдържание. Това е интересе начин Microsoft да ни накарат да използваме Bing вместо друга алтернативна търсачка. Потребителите предупреждават, че интеграцията на Bing не е ограничена само до браузъра Edge. Засега тестовете с функцияа обхващата само ограничен брой потребители.   Още от Digital: 4 полезни функции в Microsoft Outlook, които може би не знаете
търсачки
Бивш рекламен шеф на Google създаде търсачка, която не показва реклами
Бивш рекламен шеф на Google създаде търсачка, която не показва реклами
Рекламите са навсякъде около нас в уеб пространството и това не е случайно, тъй като са водещ източник на приходи за компании като Google и Facebook. Toва е причината досадните съобщения, която виждаме в любимите ни приложения и сайтове да са ключови за бизнеса им.  В крайна сметка повечето от нас са съгласни да използват услугите им безплатно, а в замяна да споделят лични данни с Google и Facebook. Именно заради това рекламите ще продължат да имат фундаментално значение за технологичните гиганти и да бъдат неизменна част от ежедневието ни.  Сридхар Рамасвами е бивш служител на Google, който е избран за вицепрезидент на дивизията за реклама и търговия през 2013г. В следващите няколко години той е натоварен с нелеката задача да управлява и разширява империята на Google, която генерира $115 млрд. под негово ръководство за период от пет години.  Това включва рекламите в Google Search, YouTube, както и уеб сайтовете, използващи платформата AdSense      Въпреки казаното дотук, Сридхар Рамасвами напуска компанията разочарован заради конфликта на интереси, който се създава между Google като рекламодател и крайните потребители. След като вече не е служител на компанията той се насочва към идеята да създаде търсачка от ново поколение, която не възпроизвежда реклами.  По този начин потребителите не само ще откриват релевантна информация, но и ще могат да си спестят досадните реклами и тракери, които следят активността ни в интернет. Сридхар Рамасвами привлича към своята кауза друг бивш служител, който се казва Вивек Рагунатан и съвместно създават компания с името Neeva. Двамата създават търсеща машина, която гарантира поверителността на личните данни, но също така ви позволява да откривате точно това, което искате дори да е скрито в забранен файл в Gmail или друг документ, който не знаете къде се съхранява. Резултатите се генерират от базата данни на Bing, като търсачката използва Apple Maps за навигация.  За да премахнат рекламите и да финансират този проект Neeva подканват своите потребители да платят абонаментна такса, чиято стойност, обаче все още не е известно.   Още от Digital: Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.
Google Search
Как да активираме Dark Mode режима в Google Search от Android и iOS
Как да активираме Dark Mode режима в Google Search от Android и iOS
Изминалата година в технологичната индустрия бе свързана с много вълнуващи събития, като една от стабилните тенденции бе интеграцията на "Dark Mode" функции към повече приложения. Тъмните режими постепенно намериха място в почти  всички водещи платформи, които използва онлайн всеки ден. Едно от малките изключение е мобилната версия на Google Search за смартфоните.  Добрата новина е, че компанията вече е готова с Dark Mode за търсачката и вече започна разпространението на актуализацията за Android и iOS. Това означава, че до броени дни всички съвместими устройства ще получат ъпдейти. По този начин вече няма да е нужно да се ограничавате до класическия бял фон, който сме свикнали да виждаме в Google Search, докато търсим съдържание в интернет. Използването на тъмната тема е подходящо, когато четете вечер, тъй като не натоварва очите, но също така можете да удължите живота на устройството си.  Ето как можете да активирате тъмния режим в Google Search, след като получите актуализацията, според SysTweakBlog:     1. Oтворете Google Search приложението. 2. Стартирайте менюто с настройки.  3. Кликнете върху "General". 4. Скролнете докато не видите опцията "Select Theme". 5. Опциите за избор включват "Light". "Dark" или "System Default".     В случай, че вече е маркиран тъмния режим не трябва да предприемате допълнителни действия. Доколкото разбираме приложенията за Android 10 и iOS 13 ще бъдат автоматично ъпдейтнати.  Това означа, че ако използвате по-стари версии на операционните системи ще трябва сами да актуализирате като следвате гореизброените стъпки. Едно от предимствата на ъпдейта е, че след като получите новата версия на Google Search може да оставите приложението само да разбере настройките на дисплея и да се съобрази с тях. Това също е доста полезен елемент от Dark Mode режима в Google Search за мобилни устройства. Oстава само да се въоръжим с търпение преди актуализацията да е достъпна за всички смартфони с Android и iOS.   Още от Digital: Дихателни упражнения, релаксиране и медитация доминират търсенето в Google през последните 30 дни
Google
Google ще представят нови функции с изкуствен интелект в търсачката на 15 октомври
Google ще представят нови функции с изкуствен интелект в търсачката на 15 октомври
Google полагат много усилия, за да поддържат и ъпдейтват своите популярни приложения и услуги, които позволяват на милиони хора да общуват и свършат работатa си всеки ден. Гарантирането на оптимално качество на приложения като Chrome, YouTube, Google Maps между всички устройства с различни операционни системи е доста трудна задача. Обикновено компанията разкрива повече детайли за бъдещите си планове и функции, над които работи на I/O конференцията с разработчиците. Това събитие се провежда през лятото, но през тази година не се състоя заради световната пандемия от коронаривус. Все пак Google искат да споделят актуалния прогрес над иновативните технологии, над които работят. Именно заради това компанията планира да проведе "Search On" събитие на 15 октомври, на което ще бъдат обсъждани последните новости в софтуера с изкуствен интелект.     Специалната покана за виртуалното събитие включва текста "Understand the World in New Ways". Най-вероятно компанията ще обърне внимание на подобрения в алгоритмите, с които търсачката обработва и възпроизвежда информация на потребителите. През годините Google Search винаги е бил водещ акцент при провеждане на I/O конференцията с разработчиците и изглежда предстоящото събитие няма да бъде изключение. Софтуерните решения с изкуствен интелект вече са неизменна част мобилните устройства и ежедневието на милиони хора. Само след броени часове ще разберем какви нови изненади са подготвили от Google в сферата на AI технологии. Самото събитие ще се излъчва на живо в YouTube, но също в специалния Seach On уеб сайт на компанията.     Още от Digital:  Как да изтриете предишните си търсения с Google
технологични новини
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 30 септември в digital.bg (Видео)
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 30 септември в digital.bg (Видео)
Убедените сте в предимствата на така наречения тъмен режим? Той не само щади очите ви, но и батерията на устройството ви.   1. Най-добрите Android браузъри, които поддържат тъмен режим Информацията  ще улесни тези, които искат да сърфират в тъмен режим или тъмна тема в интернет. По-долу ще откриете списък с най-добрите Android браузъри, които поддържат тъмен режим.     2.  Как Microsoft планира да завземе пазарен дял при интернет търсачките за смартфони в Европа Собствениците на смартфони с Android разполагат...
Google
Google обещават по-добри резултати при търсене на рецепти и обяви за работа
Google обещават по-добри резултати при търсене на рецепти и обяви за работа
Случвало ли ви се е да продължавате да търсите дадена тема в Google, но да не успявате да открийте информацията, която ви трябва? Google Search е впечатляваща услуга, без която не можем, но дори и най-голямата търсачка в интернет понякога може да изпитва проблеми.  Интерактивните карти, които възпроизвеждат резултатите от търсенето са интегрална част от търсачката, но Googlе смятат, че мога да ги направят още по-полезни за потребителите. Нов ъпдейт на компанията подобрява възможностите на този компонент при извършването на търсения в три конкретни категории.  Това са обяви за работа, рецепти и онлайн пазаруване, съобщава Engadget. От Google също така ще улеснят и предприемането на следващата стъпка независимо дали става въпрос за покупка в интернет, подготовка на храна или кандидатстване на ново работно място. Подобренията в алгоритмите на търсачката могат да обхванат и други категории, които се радват на голяма популярност сред потребителите.      Taка например интерактивните карти на Google Search вече ще ви спестяват време като показват специална селекция от нови предложения за работни позиции във вашия регион. Google ще показват само оферти, които са се появили след последният път, когато сте търсили и ще ви информират единствено за актуални обяви, които не сте виждали.  Можете лесно да филтрирате съдържанието съобразно локация, име на позиция, дата на качване и много др. Google са внесли промени и в секцията за готварски рецепти в търсачката. Резултатите ще включват селекция с рецептите, които вече сте разглеждали и "Thumbnail" икони, с които бързо да прегледате и изберете какво търсите. Google ще ви показват и най-новите рецепти публикувани в интернет за храната, която искате да приготвите. Допълнителни оптимизации свързани с онлайн шопинга ще ни позволяват да разглеждаме продукти, да ги съпоставяме с други и да виждаме ревюта на хора, които вече ги притежават директно от Google Search.   Още от Digtial: Най-успешните начини за търсене в Google
Google Lens
Google тестват икона за достъп до Lens в лентата за търсене на Android
Google тестват икона за достъп до Lens в лентата за търсене на Android
Google Lens е атрактивна функционалност, която се възползва по най-добър начин от подобренията на технологиите с изкуствен интелект. Официалната премиера стана факт през 2017г., като през последните три години станахме свидетели на редица подобрения.  В момента Google Lens предлага много повече възможности и е интегрирана в някои от другите приложения на Google. Taка например може да извършвате търсения с функцията директно от Google Photos или от камера приложението на устройствата с Android.  Всъщност Google Lens позволява да сканирате баркодове или лога на обекти, за да научите повече за тях в интернет. Можете също така да разбирате повече за хранителни продукти или да насочите камерата към дадено цвете, животно или произведение на изкуството и да оставите Google Lens да ви покаже необходимата информация.  Сега разбираме за поредната интеграция на функцията, над която работи компанията. Този път желанието им е да активираме Google Lens директно от самата търсачка на Google, информира AndroidPolice. Вече са стартирали тестове на актуализация, която разполага икона за Google Lens в горния десен ъгъл на полето за търсене до бутона за активиране на микрофона. Любопитното е, че iOS версията на Google Search вече предлага интеграция на функцията, като скоро това ще е възможно и от смартфоните с Android. По този начин вече ще можете да извършвате търсения по текст, снимка, с гласови команди, но вече и с визуалните алгоритми на Google Lens. Иновативната функция вече е интегрирана към Google Assistant и е удобен начин за управление на колекцията от снимки в Google Photos.  Със сигурност Google Lens ще става още по-важна част от другите приложения и услуги в екосистемата на компанията. Потребителите също така могат лесно да копират текст от външни източници като адреси на физически локации или URL към уеб сайтове, докато работят с Google Lens и откриват повече информация за тях.   Oще от Digital: Google Lens ще може да решава математически уравнения
Google
Глобиха Google със €600 хил. заради нарушаване на "правото да бъдеш забравен"
Глобиха Google със €600 хил. заради нарушаване на "правото да бъдеш забравен"
Aктивността на европейските регулатори вече принуди Google да въведат промени в начина, по който работят приложенията и услугите им на континента. Съгласно препоръките компанията предостави на потребителите в ЕС възможността да използват функцията "правото да бъдеш забравен". Toзи инструмент предоставя свободата да поискаме от Google да изтрие лична информация за даден профил от своите сървъри. След като направите данни ви няма да се индексират и обработват от търсачката и респективно да бъдат видими за останалите потребители. Google отново стaнаха обект на поредното разследване в ЕС, което отново е свързано с функцията "Right To Be Forgotten". В случая белгийския регулатор наложи финансова санкция срещу компанията в размер на €600 хил., информира CNet. Обвинението срещу компанията е, че е отказала изтриването на линкове съдържащи лична информация на "известен" белгийски гражданин, който е пожелал анонимност. Нежеланието на Google да изпълнят молбата му го принуждава да сезира компетентните органи в страната.     Данните разкриват, че анонимния гражданин се е свързал с Google, за да бъдат премахнати линкове към новинарски сайтове, в които са публикувани материали за него. Той твърди, че постовете съдържат невярна информация и обидно съдържание.  Въпросният потребител иска компанията да изтрие тези статии, тъй като го показват в негативна светлина и уронват престижа му пред обществото. Антитръстовите регулатори смятат, че това поведение на Google е неприемливо. В същото време анонимния гражданин е правото си да поиска премахването на данните, съдържащи подвеждащи факти. След налагането на глобата Google обявиха, че ще обжалват решението. Идеята за функцията не е нова, като ЕС работят усилено за въвеждането ѝ oще от 2014г. Нежеланието на Google да спазва установените правила и респективно да гарантира поверителността на личните данни на своите потребители може да продължи да става обект и на други глоби на територията на европейския континент.   Oще от Digital: Как да изтрием информацията за себе си от Интернет
Google
Google продължават да плащат огромни суми на Apple, за да са основна търсачка в браузъра Safari
Google продължават да плащат огромни суми на Apple, за да са основна търсачка в браузъра Safari
Google се превърнаха в синоним на търсене в интернет със своята невероятна услуга, която всеки ден спестява време на милиони потребители. Компанията също така от години инвестира сериозни средства, за да бъде основна търсеща машина в устройствата на Apple.  По този начин Google се възползват максимално от популярността на iPhone въпреки, че водят сериозна конкуренция с Apple в мобилната индустрия. Тази стратегия продължава и през настоящата година, което утвърждава търсачката като дългосрочно решение за потребителите на браузъра Safari.  Конкретните финансови параметри на споразумението между двете компании не са публикувани официално. Въпреки това данни от английските регулатори ни разкриват повече за сумата, която Google плаща за тази привилегия. Според данни от "Competition and Markets Authority" на правителството във Великобритания oт Apple са получили около $1.5 млрд. от Google през последните 12 месеца. Тези средства гарантират, че по подразбиране всички търсения в Safari ще се обработват от тяхната услуга.     Tрябва да отбележим също, че горепосочената сума е свързна единствено с територията на Великобритания. Двете компании имат подобни договори и в другите големи държави и атрактивни пазари.  На практика с тази инвестиция Google си гарантират, че възможността потребителите на Apple да използват алтернативна търсачка е сведена до минимум. Регулаторите във Великобритания са притеснени от подобни действия, тъй като нарушава избора на гражданите.  Все пак собствениците на iPhone могат, ако желат да сменят Google с друга алтернативна търсачка като Bing, DuckDuckGo или Qwant. Факт е, че нито една от тези услуги не разполага с финансовия ресурс да конкурира сделка с такива параметри.  Apple никога не са коментирали официално парите, които получават от Google, за да бъдат търсачка в Safari, но според анализаторите печелят повече от $9 млрд. годишно от тази дейност. ЕС са доста стриктни и ще продължат да разследват големите технологични компании, ако откривят доказателства за нерегламентирани практики.   Oще от Digital: История на противоречивите отношения между Apple и Google
Google
Нова функция в търсачката на Google ще показва резултати, които се намират във фрагмент от дадено съдържание
Нова функция в търсачката на Google ще показва резултати, които се намират във фрагмент от дадено съдържание
Google се опитват да улеснят откриването на информация независимо от критериите, с които търсим и какво устройство използване. Търсачката е oптимизира и за гласови команди, както и да разбира контекста на изреченията и думите за още по-релевантни резултати. Featured Snippets е функция, която е неизменна част от търсачката, на които вероятно повечето хора не обръщат внимание. Всъщност това е кратък текст, който виждаме към името и линка към даден уеб сайт в резултатите от Google Search. Идеята е да видим незабавен отговор на търсената тема, който може да ни спести зареждането на самата страница. Това е само един от примерите за начина, по който Google Search ни показва максимално бързо отговори на заявките. Google Featured Snippets са фрагменти от информация, които могат да спестят ценно време, особено когато сме в движение от смартфоните. Компанията вече е готова с ъпдейт на тази полезна функционалност.     Много често Featured Snippets показва по-малко информация, от която се нуждаем, тъй като не заема много място в търсачката. Един от проблемите на функцията е, че всеки уеб сайт и съдържанието в него са различни. Понякога това означава, че трябва да прочетете по-дълъг текст, за да откриете отговора, който търсите. В този случай кликвате върху фрагмента предоставен от Featured Snippets, за да стартирате съответната страница. Често е възможно да не откриете веднага текста, който първоначално сте прочели и това може да е доста досадно. Google са се погрижили именно за този проблем и са разработили функция, която вече ще отваря директно онази част в уеб сайтовете, където е разположен въпросния текст. Собствениците на сайтове не е нужно да предприемат никакви мерки.   Oще от Digital: Google вече ще показва съобщения, когато резултатите от търсенето не са достатъчно добри
Google
Google вече ще показва съобщения, когато резултатите от търсенето не са достатъчно добри
Google вече ще показва съобщения, когато резултатите от търсенето не са достатъчно добри
Tърсачката на Google всеки ден спестява ценно време на стотици милиони потребители по цял свят. Независимо дали използвате компютър или смартфон Google Search е оптимизирана да ви покаже бързо каквото търсите. Дори ръцете ви да са заети или просто да не ви се пише можете да въведете заявка за търсене и само с гласа си, чрез Google Assistant. Обикновено персоналния асистент се активира с продължително задържане на Home бутона на устройствата с Android. Така потребителите разполагат с многобройни възможности да откриват максимално лесно информацията, от която се нуждаят в интернет. Google Search е обект на постоянни ъпдейти, които компанията интегрира, за да ни спести още повече време, като ни показват единствено най-релевантните резултати от търсенията. Въпреки опитите на Google, обаче има в ситуации, когато не успяваме да открием каквото искаме. Дали това е защото нe e налична актуална информация, не намирате подходящи резултати или пък не сме въвели правилно заявката не е от съществено значение, съобщава AndroidHeadlines.     Компанията също признава, че има ситуации, когато не успяват да ни поднесат достатъчно полезна информация. Това се случва изключително рядко, като най-често се случва защото алгоритмите с изкуствен интелект не успяват да разберат контекста на думите. По този начин се налага да коригираме заявката или да опитаме да открием каквото искаме от предоставените резултати макар и не толкова релевантни. Google вече са готови с нова функция, която ще публикува допълнително съобщение, когато не откриваме подходяща информация, докато използваме търсачката. Според официалните данни тя вече е достъпна за някои потребители, като в кратки срокове ще бъде достъпна за всички. Пълният текст на съобщението гласи "It Looks Like There Aren't Any Great Matches For Your Research". Успоредно с това вече ще виждаме и допълнителни съвети как да въведе по-прецизно своята заявка, за да намерим повече детайли в интернет, които да ни бъдат полезни. В този случай всеки човек може сам да прецени дали предоставените резултати му вършат работа и дали да обърне внимание на съдържанието в тях или да продължи да търси в Google. Новото съобщение ще се показва само в изключително редките случаи, когато Google няма повече данни за въпросната заявка.   Още от Digital: Google Search вече ще дава приоритет на оригиналното съдържание в търсачката
DMCA.com Protection Status