Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
170 резултата за търсачки
Google
Глобиха Google със €600 хил. заради нарушаване на "правото да бъдеш забравен"
Глобиха Google със €600 хил. заради нарушаване на "правото да бъдеш забравен"
Aктивността на европейските регулатори вече принуди Google да въведат промени в начина, по който работят приложенията и услугите им на континента. Съгласно препоръките компанията предостави на потребителите в ЕС възможността да използват функцията "правото да бъдеш забравен". Toзи инструмент предоставя свободата да поискаме от Google да изтрие лична информация за даден профил от своите сървъри. След като направите данни ви няма да се индексират и обработват от търсачката и респективно да бъдат видими за останалите потребители. Google отново стaнаха обект на поредното разследване в ЕС, което отново е свързано с функцията "Right To Be Forgotten". В случая белгийския регулатор наложи финансова санкция срещу компанията в размер на €600 хил., информира CNet. Обвинението срещу компанията е, че е отказала изтриването на линкове съдържащи лична информация на "известен" белгийски гражданин, който е пожелал анонимност. Нежеланието на Google да изпълнят молбата му го принуждава да сезира компетентните органи в страната.     Данните разкриват, че анонимния гражданин се е свързал с Google, за да бъдат премахнати линкове към новинарски сайтове, в които са публикувани материали за него. Той твърди, че постовете съдържат невярна информация и обидно съдържание.  Въпросният потребител иска компанията да изтрие тези статии, тъй като го показват в негативна светлина и уронват престижа му пред обществото. Антитръстовите регулатори смятат, че това поведение на Google е неприемливо. В същото време анонимния гражданин е правото си да поиска премахването на данните, съдържащи подвеждащи факти. След налагането на глобата Google обявиха, че ще обжалват решението. Идеята за функцията не е нова, като ЕС работят усилено за въвеждането ѝ oще от 2014г. Нежеланието на Google да спазва установените правила и респективно да гарантира поверителността на личните данни на своите потребители може да продължи да става обект и на други глоби на територията на европейския континент.   Oще от Digital: Как да изтрием информацията за себе си от Интернет
търсачки
Бивш рекламен шеф на Google създаде търсачка, която не показва реклами
Бивш рекламен шеф на Google създаде търсачка, която не показва реклами
Рекламите са навсякъде около нас в уеб пространството и това не е случайно, тъй като са водещ източник на приходи за компании като Google и Facebook. Toва е причината досадните съобщения, която виждаме в любимите ни приложения и сайтове да са ключови за бизнеса им.  В крайна сметка повечето от нас са съгласни да използват услугите им безплатно, а в замяна да споделят лични данни с Google и Facebook. Именно заради това рекламите ще продължат да имат фундаментално значение за технологичните гиганти и да бъдат неизменна част от ежедневието ни.  Сридхар Рамасвами е бивш служител на Google, който е избран за вицепрезидент на дивизията за реклама и търговия през 2013г. В следващите няколко години той е натоварен с нелеката задача да управлява и разширява империята на Google, която генерира $115 млрд. под негово ръководство за период от пет години.  Това включва рекламите в Google Search, YouTube, както и уеб сайтовете, използващи платформата AdSense      Въпреки казаното дотук, Сридхар Рамасвами напуска компанията разочарован заради конфликта на интереси, който се създава между Google като рекламодател и крайните потребители. След като вече не е служител на компанията той се насочва към идеята да създаде търсачка от ново поколение, която не възпроизвежда реклами.  По този начин потребителите не само ще откриват релевантна информация, но и ще могат да си спестят досадните реклами и тракери, които следят активността ни в интернет. Сридхар Рамасвами привлича към своята кауза друг бивш служител, който се казва Вивек Рагунатан и съвместно създават компания с името Neeva. Двамата създават търсеща машина, която гарантира поверителността на личните данни, но също така ви позволява да откривате точно това, което искате дори да е скрито в забранен файл в Gmail или друг документ, който не знаете къде се съхранява. Резултатите се генерират от базата данни на Bing, като търсачката използва Apple Maps за навигация.  За да премахнат рекламите и да финансират този проект Neeva подканват своите потребители да платят абонаментна такса, чиято стойност, обаче все още не е известно.   Още от Digital: Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.
Google Search
Как да активираме Dark Mode режима в Google Search от Android и iOS
Как да активираме Dark Mode режима в Google Search от Android и iOS
Изминалата година в технологичната индустрия бе свързана с много вълнуващи събития, като една от стабилните тенденции бе интеграцията на "Dark Mode" функции към повече приложения. Тъмните режими постепенно намериха място в почти  всички водещи платформи, които използва онлайн всеки ден. Едно от малките изключение е мобилната версия на Google Search за смартфоните.  Добрата новина е, че компанията вече е готова с Dark Mode за търсачката и вече започна разпространението на актуализацията за Android и iOS. Това означава, че до броени дни всички съвместими устройства ще получат ъпдейти. По този начин вече няма да е нужно да се ограничавате до класическия бял фон, който сме свикнали да виждаме в Google Search, докато търсим съдържание в интернет. Използването на тъмната тема е подходящо, когато четете вечер, тъй като не натоварва очите, но също така можете да удължите живота на устройството си.  Ето как можете да активирате тъмния режим в Google Search, след като получите актуализацията, според SysTweakBlog:     1. Oтворете Google Search приложението. 2. Стартирайте менюто с настройки.  3. Кликнете върху "General". 4. Скролнете докато не видите опцията "Select Theme". 5. Опциите за избор включват "Light". "Dark" или "System Default".     В случай, че вече е маркиран тъмния режим не трябва да предприемате допълнителни действия. Доколкото разбираме приложенията за Android 10 и iOS 13 ще бъдат автоматично ъпдейтнати.  Това означа, че ако използвате по-стари версии на операционните системи ще трябва сами да актуализирате като следвате гореизброените стъпки. Едно от предимствата на ъпдейта е, че след като получите новата версия на Google Search може да оставите приложението само да разбере настройките на дисплея и да се съобрази с тях. Това също е доста полезен елемент от Dark Mode режима в Google Search за мобилни устройства. Oстава само да се въоръжим с търпение преди актуализацията да е достъпна за всички смартфони с Android и iOS.   Още от Digital: Дихателни упражнения, релаксиране и медитация доминират търсенето в Google през последните 30 дни
Google
Google вече ще предлага алтернативни резултати базирани на скорошната ни активност
Google вече ще предлага алтернативни резултати базирани на скорошната ни активност
Google са си спечили репутацията на компания, която знае всичко за потребителите. Търсачката ежедневно обработва милиарди заявки, за да ни улесни в откриването на информация в интернет. Едва ли е изненадващо, че резултатите от Google Search се споделят и с другите приложения на компанията, като YouTube, Chrome, Google Maps и др. По този начин компанията изгражда мащабна екосистема, която обхваща всичките им услуги в една платформа.     Тази интеграция позволява приложенията на Goоgle да знаят повече за вас, отколкото вероятно предполагате и това е начина компанията да бъде толкова полезна, независимо дали използваме компютър, смартфон или друго мобилно устройство. Вече са стартирали тестове с нова функция, за която разбираме от информация на AndroidPolice. Изглежда, че от компанията искат да ни предложат алтернативен начин за търсене. Google експериментират с допълнителен инструмент в уеб версията на най-популярната търасчка, която предлага алтернативни запитвания за търсене, които са базирани на досегашната ви история в Google. Засега не знаем дали функцията ще бъде достъпна за мобилните джаджи.     Първоначално опцията за алтернативни търсения ще се използва единствено от десктоп устройствата. Google ще проследят какво е мнението на потребителите, за да преценят дали да я интегрират към мобилните си приложения. Така например, ако въведете заявка да търсите дадена тема свързана с лицензирането на сървъри. След като продължите да сърфирате за съответния продукт Google може да използва данните да ви предложи търсене на конкретната версия на продукта. На пръв поглед това изглежда като малко допълнение, което обаче е доста полезно и ще ви спести ценно време. Ако въведете заявка за търсене на компанията Apex, която оперира в сферата на почистването следващият път, когато напишете името няма да виждате данни за видео игра с подобно име. Вместо това ще има допълнителна секция в търсачката, която ви подсказва каква заявка вече сте искали да проверите в интернет. Най-голяма полза от подобна функция ще имате, когато търсите различни рецепти, тъй като ще дава приоритет на тези, които вече сте отваряли от своето устройство. Новата функция се разпространява на етапи до потребителите ще е нужно време да достигне до всички.   Още от Digital: Как да изтриете предишните си търсения с Google
Microsoft Bing
Microsoft Bing вече има собствен тракер за следене на коронавируса
Microsoft Bing вече има собствен тракер за следене на коронавируса
Компанията представи специална секция в своята търсачка, която е предназначена да следи разпространението на Covid-19. Потребителите могат да получат актуална информация за вируса, за случаите в различни страни и друга допълнителна информация в Microsoft Bing. По този начин може да си спестите ценно време да сърфирате в интернет и да селектирате данни от много различни източници. Новият тракер е разработен за броени дни от инженери на компанията, които заради коронавируса вече са започнали да работят от домовете си, съобщава ZDNet.   За да изпробвате сами възможностите на новия портал е необходимо да отворите линка "bing.com/covid" в предпочитания от вас уеб браузър. Първото нещо, което вероятно ще ви направи впечатление е интерактивната карта, на която с големи червени кръгове са показани държавите с най-голям брой инфекции. Ако кликнете върху съответната икона ще можете да разберете повече детайли за инфекциите в съответната страна. В лявата част на интерфейса има специален панел, с който допълнително да видите подробни данни за разпространението на коронавируса.     От компанията уточняват, че алгоритмите им селектират информация публикувана от достоверни източници като European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC), World Health Organization (WHO) и US Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Данните се актуализират много пъти на ден, като Microsoft се надяват да помогнат с полезна информация на много потребител. Най-важното в неприятната ситуация заради Covid-19 е да запазите самообладание и да не се поддавате на паника, за да предпази себе си, както и и своите близки по най-добрия начин от коронавируса.   Още от Digital: Как коронавирусът влияе на технологичната индустрия
Huawei Search
Huawei Search e мобилно приложение за търсене, което ще конкурира Google
Huawei Search e мобилно приложение за търсене, което ще конкурира Google
Специфичната ситуация, в която е поставена компанията принуди Huawei да разработят алтернатива на Google Play Services с името Huawei HMS Core. По този начин китайският производител се надява ефективно да компенсира липсата на достъп до приложенията на Google. Huawei продължават да работят със своите партньори, за да създадат необходимата екосистема, която да стимулира продажбите на смартфони и да ги превърне в лидер в мобилната индустрия. Сега разбираме, че компанията вече e стартирала усилени тестове със собствена търсачка.   Приложението се казва Huawei Search и представлява директна алтернатива на търсачката на Google за бъдещите модели на Huawei. Собствениците на устройства на компанията ще могат бързо и лесно да откриват съдържание в интернет, както и да намират файловете, които съхраняват във вградената памет на смартфоните. На този етап приложението все още е в бета фаза на разработка и не е достъпно за всички потребители. Идеята е Huawei Search да е предварително инсталирано на новите им смартфони, които нямат достъп до Android, през 2020г.   Предвидени са допълнителни функции, с които да контролирате работата на приложението и да избирате в кои други заглавия да може да търси. Все още не знаем дали Huawei използват собствени алгоритми за търсене или си партнират с друга външна платформа. Китайският производител планира да предложи алтернативна версия на всеки един софтуер, който предлага Google, включително Weather, Mail и Maps. Все още не знаем кога ще е готова финалната версия на новата търсачка за смартфони Huawei Search.   Още от Digital: Дигиталните услуги HMS на Huawei ще са много важни за бъдещите продажбите на смартфони
Google
Google вече ще ни показва как да се предпазим от коронавируса в търсачката
Google вече ще ни показва как да се предпазим от коронавируса в търсачката
Google въвеждат интересна промяна в търсачката, която ще стане част от SOS Alerts инициативата. Компанията си е партнирала със Световната здравна организация (СЗО), за да предоставя полезна информация свързана с коронавируса. Ако въведе заявка в търсачката свързана с разпространението на вируса веднага ще видите специален панел в резултатите с най-актуалните данни. В това число влизат както последните новини, така и полезни съвети препоръчани от експертите.   Успоредно с това компанията осигури финансиране в размер на $250 хил., които ще бъдат дадени на представителите на Червения кръст в Китай, съобщава TheVerge. Сумата ще се използва от местните власти в борбата с разпространението на коронавируса. Според официалните данни жертвите вече са надхвърлили 170 души, а заразените потребители са повече от 8000. Преобладаващата част от тях са в Китай, но вече има случи в над 16 държави по цял свят.     След продължителните дискусии представителите на СЗО официално определеиха коронавируса като глобална заплаха и обявиха извънредно положение. Организацията се намира в постоянни контакти с представители на множество държави в координирането на действия за борба с вируса. Google стартираха още една инициатива, в която подканят своите потребители да дарят средства и вече са събрали над $850 хил., за да се овладее разпространението на коронавируса по цял свят.     Още от Digital: Онлайн платформа показва в реално време разпространението на Коронавирус
Bing
Microsoft разработват разширение, което да направи Bing основна търсачка в Google Chrome
Microsoft разработват разширение, което да направи Bing основна търсачка в Google Chrome
Microsoft възнамеряват да използват Office 365, за да накарат потребителите на Google Chrome да използват търсачката им вместо Google. Toва ще се случи с Office 365 ProPlus Installer, който се използва масово от бизнеса и вече ще има ново разширение за уеб браузъра. Новите инсталации на Office 365 ProPlus ще бъдат ъпдейтнати към разширението, ако вече не са избрали Bing като търсачка по подразбиране в Google Chrome. Неговото име е "Мicrosoft Search in Bing", предаде TheVerge.   Въпросното разширение ще бъде принудително инсталирано в Office 365 ProPlus "Version 2002", която ще е достъпна за потребителите през февруари. Все пак се очаква масовото разпространение до повече хора да стане факт през март. Първите държави, които ще имат достъп до новата версия ще бъдат Aвстралия, Канада, Франция, Германия, Индия, Великобритания и САЩ. В кратки срокове след това Office 365 ProPlus "Version 2002" с разширението ще е достъпно за потребителите в други държави.     Настоящите клиенти на Microsoft, които преминат към Office 360 ProPlus v2002 също ще получат разширението, което прави Bing основна търсачка в Google Chrome. Любопитното е, че единственият начин да не инсталирате "Microsoft Search in Bing" в популярния браузър е вече да сте избрали Bing като предпочитана търсачка. Най-вероятно ще се наложи всеки потребител с абонамент в Office 365 ProPlus, който не е доволен от тази идея да деинсталира въпросното разширение, за да продължи да използва Google, както досега.   Oще от Digital: Какво представлява новата функция Visual Search в търсачката Microsoft Bing
Google
Google продължават да плащат огромни суми на Apple, за да са основна търсачка в браузъра Safari
Google продължават да плащат огромни суми на Apple, за да са основна търсачка в браузъра Safari
Google се превърнаха в синоним на търсене в интернет със своята невероятна услуга, която всеки ден спестява време на милиони потребители. Компанията също така от години инвестира сериозни средства, за да бъде основна търсеща машина в устройствата на Apple.  По този начин Google се възползват максимално от популярността на iPhone въпреки, че водят сериозна конкуренция с Apple в мобилната индустрия. Тази стратегия продължава и през настоящата година, което утвърждава търсачката като дългосрочно решение за потребителите на браузъра Safari.  Конкретните финансови параметри на споразумението между двете компании не са публикувани официално. Въпреки това данни от английските регулатори ни разкриват повече за сумата, която Google плаща за тази привилегия. Според данни от "Competition and Markets Authority" на правителството във Великобритания oт Apple са получили около $1.5 млрд. от Google през последните 12 месеца. Тези средства гарантират, че по подразбиране всички търсения в Safari ще се обработват от тяхната услуга.     Tрябва да отбележим също, че горепосочената сума е свързна единствено с територията на Великобритания. Двете компании имат подобни договори и в другите големи държави и атрактивни пазари.  На практика с тази инвестиция Google си гарантират, че възможността потребителите на Apple да използват алтернативна търсачка е сведена до минимум. Регулаторите във Великобритания са притеснени от подобни действия, тъй като нарушава избора на гражданите.  Все пак собствениците на iPhone могат, ако желат да сменят Google с друга алтернативна търсачка като Bing, DuckDuckGo или Qwant. Факт е, че нито една от тези услуги не разполага с финансовия ресурс да конкурира сделка с такива параметри.  Apple никога не са коментирали официално парите, които получават от Google, за да бъдат търсачка в Safari, но според анализаторите печелят повече от $9 млрд. годишно от тази дейност. ЕС са доста стриктни и ще продължат да разследват големите технологични компании, ако откривят доказателства за нерегламентирани практики.   Oще от Digital: История на противоречивите отношения между Apple и Google
Google
Нова функция в търсачката на Google ще показва резултати, които се намират във фрагмент от дадено съдържание
Нова функция в търсачката на Google ще показва резултати, които се намират във фрагмент от дадено съдържание
Google се опитват да улеснят откриването на информация независимо от критериите, с които търсим и какво устройство използване. Търсачката е oптимизира и за гласови команди, както и да разбира контекста на изреченията и думите за още по-релевантни резултати. Featured Snippets е функция, която е неизменна част от търсачката, на които вероятно повечето хора не обръщат внимание. Всъщност това е кратък текст, който виждаме към името и линка към даден уеб сайт в резултатите от Google Search. Идеята е да видим незабавен отговор на търсената тема, който може да ни спести зареждането на самата страница. Това е само един от примерите за начина, по който Google Search ни показва максимално бързо отговори на заявките. Google Featured Snippets са фрагменти от информация, които могат да спестят ценно време, особено когато сме в движение от смартфоните. Компанията вече е готова с ъпдейт на тази полезна функционалност.     Много често Featured Snippets показва по-малко информация, от която се нуждаем, тъй като не заема много място в търсачката. Един от проблемите на функцията е, че всеки уеб сайт и съдържанието в него са различни. Понякога това означава, че трябва да прочетете по-дълъг текст, за да откриете отговора, който търсите. В този случай кликвате върху фрагмента предоставен от Featured Snippets, за да стартирате съответната страница. Често е възможно да не откриете веднага текста, който първоначално сте прочели и това може да е доста досадно. Google са се погрижили именно за този проблем и са разработили функция, която вече ще отваря директно онази част в уеб сайтовете, където е разположен въпросния текст. Собствениците на сайтове не е нужно да предприемат никакви мерки.   Oще от Digital: Google вече ще показва съобщения, когато резултатите от търсенето не са достатъчно добри
Google
Google вече ще показва съобщения, когато резултатите от търсенето не са достатъчно добри
Google вече ще показва съобщения, когато резултатите от търсенето не са достатъчно добри
Tърсачката на Google всеки ден спестява ценно време на стотици милиони потребители по цял свят. Независимо дали използвате компютър или смартфон Google Search е оптимизирана да ви покаже бързо каквото търсите. Дори ръцете ви да са заети или просто да не ви се пише можете да въведете заявка за търсене и само с гласа си, чрез Google Assistant. Обикновено персоналния асистент се активира с продължително задържане на Home бутона на устройствата с Android. Така потребителите разполагат с многобройни възможности да откриват максимално лесно информацията, от която се нуждаят в интернет. Google Search е обект на постоянни ъпдейти, които компанията интегрира, за да ни спести още повече време, като ни показват единствено най-релевантните резултати от търсенията. Въпреки опитите на Google, обаче има в ситуации, когато не успяваме да открием каквото искаме. Дали това е защото нe e налична актуална информация, не намирате подходящи резултати или пък не сме въвели правилно заявката не е от съществено значение, съобщава AndroidHeadlines.     Компанията също признава, че има ситуации, когато не успяват да ни поднесат достатъчно полезна информация. Това се случва изключително рядко, като най-често се случва защото алгоритмите с изкуствен интелект не успяват да разберат контекста на думите. По този начин се налага да коригираме заявката или да опитаме да открием каквото искаме от предоставените резултати макар и не толкова релевантни. Google вече са готови с нова функция, която ще публикува допълнително съобщение, когато не откриваме подходяща информация, докато използваме търсачката. Според официалните данни тя вече е достъпна за някои потребители, като в кратки срокове ще бъде достъпна за всички. Пълният текст на съобщението гласи "It Looks Like There Aren't Any Great Matches For Your Research". Успоредно с това вече ще виждаме и допълнителни съвети как да въведе по-прецизно своята заявка, за да намерим повече детайли в интернет, които да ни бъдат полезни. В този случай всеки човек може сам да прецени дали предоставените резултати му вършат работа и дали да обърне внимание на съдържанието в тях или да продължи да търси в Google. Новото съобщение ще се показва само в изключително редките случаи, когато Google няма повече данни за въпросната заявка.   Още от Digital: Google Search вече ще дава приоритет на оригиналното съдържание в търсачката
Mozilla Firefox
Как да промените търсачката по подразбиране в Mozilla Firefox от смартфон или компютър
Как да промените търсачката по подразбиране в Mozilla Firefox от смартфон или компютър
Mozilla продължават да бъдат доста активни в ъпдейтването на своя браузър с нови функционалности. Firefox вече предлага разнообразни опции за персонализация и блокиране на досадните реклами в интернет. От компанията обещават да продължат периодично да актуализират Mozilla Firefox за да предложат най-доброто на своите потребители. Всъщност Firefox е подходяща алтернатива на Google Chrome, тъй като предлагат още вграден мениджър за пароли, функция за изпращане на локални файлове с големина до 2.5GB и много плъгини в Add-on магазина на браузъра.   По този начин Mozilla предлагат пълен набор от функции, с които да бъдем максимално продуктивни в интернет без да инсталираме външни приложения. Ако използвате уеб браузъра вероятно сте забелязали, че има как бързо да смените търсачката по подразбиране. Така можете да използвате алтернативни на Google решения, като DuckDuckGo, Bing или Amazon. Целият процес отнема само няколко секунди. Разбира се, ако не сте доволни можете веднага да промените своя избор. Ето как да смените търсачката по подразбиране във Firefox от десктоп или мобилно устройство, според BusinessInsider.   Как да промените търсачката във Firefox от компютъра   1. Стартирайте браузъра на компютър с Windows или macOS.     2. След това изберете трите хоризонтални черни в горния десен ъгъл. 3. Кликнете върху опцията "Preferences" от падащото меню.     4. Изберете опцията "Search", която ще видите в полето с настройли в лявата част.     5. Открийте секцията "Default Search Engine". 6. Въдете името на търсачката, която искате да използвате в полето.     Как да смените търсачката в браузъра от смартфона   1. Стартирайте Моzilla Firefox на смартфон с Android или iOS 2. Кликнете върху иконата с трите хоризонтани черти в долния десен ъгъл. 3. Скролнете и отворете меню "Settings".     4. Откриите раздела "General" и кликнете върху секцията "Search". 5. Изберете "Google" oт активния прозорец.     4. Кликнете върху името на търсачката в полето "Default Search Engine". 5. Въведете алтернативната търсачка, която искате да използвате. 6. Селекцията ще бъде запазена автоматично и ще бъдете пренасочени към последния отворен раздел.     Oще от Digital: Как да изтриете запазените пароли в браузъра Mozilla Firefox
Googlе
Рeзултатите от търсачката на Google ще бъдат напълно оптимизирани за мобилно съдържание през септември
Рeзултатите от търсачката на Google ще бъдат напълно оптимизирани за мобилно съдържание през септември
Google от години се опитват да въведат концепцията за мобилно индексиране на информацията в интернет. Това е една от най-амбициозните цели на компанията през последните пет години. Внушителните им усилия в тази насока са причината приблизително 70% от уеб сайтовете да са оптимизирани за дисплеите на смартфони и мобилни устройства. Със сигурност това е добра цифра, която също така означава, че 30% от страниците в интернет имат интерфейси разработени предимно за десктоп потребителите, съобщава АndroidPоlice.   Все пак компанията продължава активно да работи със своята мрежа от партньори по цял свят, за да гарантира, че цялото съдържание в търсачката е разработено да изглежда добре на смартфони. Поддържането на една версия на даден сайт спестява разходи на собствениците, но може да създаде проблеми при разглеждането на съдържанието. Отварянето на десктоп страница на смартфоните може да затрудни сърфирането, да смесва данните от няколко публикации или да направи някои секции от интерфейса неактивни и др.   Следващата стъпка в този проект на Google ще улесни още повече потребителите. От компанията официално обявиха, че преминават към система за мобилно индексиране от септември 2020г. Тази промяна ще обхване всички уеб сайтове в интернет и ще накара още повече хора да оптимизират своите страници за мобилната търсачка на Google. В противен случай съдържанието им няма да се толерира от Google, което ще има сериозен негативен характер върху трафика, ако излизат на по-задни позиции при търсения в Google Search.   Още от Digital: DuckDuckGo срещу Google – кой е по-добрия начин за търсене в Интернет
Google
Google отчетоха рекордни заявки за търсене на защитни маски в интернет заради коронавируса
Google отчетоха рекордни заявки за търсене на защитни маски в интернет заради коронавируса
Снимките с хора, които носят защитни маски, за да се предпазят от коронавируса са навсякъде в интернет и водещите медии по цял свят. Така постепенно се превръщат в символ на епидемията, която продължава да обхваща все повече държави извън Китай. Именно заради това броя на потребителите, които използват търсачката на Google, за да търсят информация какво да направят да се защитят се увеличава с интензивни темпове. В крайна сметка предпазливостта и любопитството им са довели до най-високите търсения на защитни маски в Google досега.   Данните са потвърдени от Google Trends системата на компанията, които отчитат рекордни заявки в периода между 26 ануари и 1 февруари. Дори и след дата популярността търсенията на "защитни маски" продължава да расте и през целия месец февруари. Google се опитват да са максимално полезни на потребителите и непрекъснато добавят нова информация в търсачката. Със сигурност ситуацията ще се запази, докато не се намери ефективно решение за преодоловяне на световната криза, предизвикана от Covid-19. Броят на заразените от коронавируса вече надхвърля 80 хил.   Аmazon също са изправени пред сходна ситуация, но в своята онлайн платформа за търговия. Компанията полага много усилия, за да се протипостави на спекулантите. В последните седмици има доста обяви на защитни маски, които таксуват потребителите твърде висока цена за този продукт. Това е красноречив пример как дори в подобни ситуации има хора, за които личната печалба е над всичко остнаали. Недостиг на маски има в доста държави и дори в големи болници, което е провокирано от неподозирано високото търсене на потребителите.   Още от Digital: Как коронавирусът влияе на технологичната индустрия
Google
Google въвежда нови промени в дизайна на търсачката
Google въвежда нови промени в дизайна на търсачката
Само преди няколко седмици Google въведоха една от най-големите промени в дизайна на своята търсачка. Актуализираната визия затруднява значително разграничението между рекламите и органичните резултати от търсенето. Този ефект е постигнат с премахването на цветни наслагвания и въвеждането на допълнителна иконография с малки символи на уеб сайтовете. Всъщност те се казват фавикони и са налични до резултатите от търсачката, които не са рекламирани.     Според официалните данни на компанията по този начин се гарантира, че резултатите изглежда еднакво в мобилната и десктоп версията на търсачката. Новият дизайн на Google предизвика противоречиви коментари сред потребителите. От компанията са обърнали внимание на критиките им и потвърдиха, че експериментират с нови елементи, които да променят дизайна на търсачката. Google искат да намерят най-подходящото място на фавиконите в резултатите от заявките на потребителите.     Именно заради това в следващите седмици стартират тестове на Google, които ще разположат тези символи на различни места в резултатите от търсенето. Това означава, че е възможно да виждате различни промени във визията на търсачката, докато компанията открие най-оптималната подредба. Според Google собствениците на мобилни устройства са доволни от дизайна, както и авторите на съдържание и собствениите на уеб сайтове. Остава само да се намери правилната позиция на фавиконите в търсачката.   Още от Digital: Как да изтриете предишните си търсения с Google
приложения
Какво представлява функцията Google Collections в мобилната търсачка на компанията
Какво представлява функцията Google Collections в мобилната търсачка на компанията
Случвало ли ви е да се опитате да си припомните за информация, която сте търсили в Google, но не сте запазили заявката? В някои случаи може да бъде изключително досадно да възстановите въпросните данни. Компанията изглежда е обърнала внимание на този факт и вече е готова с ефективно решение на проблема. Новата функция се казва Google Collections и е създадена да организира всичките ви заявка в търсачката.     По този начин ще може бързо и лесно да откривате всички неща, които сте се опитали да откриете в Google. Въпросният инструмент използва алгоритми с изкуствен интелект и така групира заявките ви в различни тематични раздели, обединявайки ги в категории като "Shopping", "Music", "Cooking", "Hobbies" и др. Веднъж след като запазите дадена колекция в профила си ще виждате препоръчани от Google сайтове, снимки и продукти.     За да откриете съдържанието, което ви препоръчва компанията е нужно да кликнете върху "Find More" бутона в долната част на екрана. Предвидена е и възможност да споделяте своите колекции. Тази функция доразвива концепцията с интерактивните карти, които дебютираха преди две години. Със сигурност интеграцията на Google Collections ще бъде полезна и ще улесни ежедневната работа на милиони потребители.   Oще от Digital: 9 нови приложения на Google, които си заслужава да пробвате
DMCA.com Protection Status