Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
195 резултата за търсачки
Google Search
Google спират функцията Q&A в търсачката от 30 юни
Google спират функцията Q&A в търсачката от 30 юни
Най-популярната търсачка в интернет обработва ежедневно милиарди заявки на потребителите. Google Search е програмира да открива за броени секунди релевантната информация без значение какво устройство използвате. Поддръжката на гласови команди също е полезно решение, когато бързате или ръцете ви са заети. На практика Google изпробват всевъзможни решения, с които да направят откриването на информацията в максимално бърза и лесна задача за всеки човек с достъп до интернет. Мобилната версия на Google Search e oбект на по-чести ъпдейти, което се дължи на големия брой смартфони и времето, което прекарваме пред тъчскрийн екраните. Една от сравнително новите функции в търсачката представлява Q&A панел, който позволява на потребителите да задават въпроси и да получават предварително селектирани отговори. Ако сте доволни от получената информация  ще можете да гласувате и да допринесете за по-високия рейтинг. По този начин бъдещите потребители ще могат да получат същия отговор следващият път, когато въведат идентична заявка в Google Search.     Функцията е създадена да бъде полезна при обработване на заявки по специфични теми. Изглежда, че интереса към Q&A панела не е твърде висок, тъй като Google потвърди плановете си да премахне този инструмент от търсачката. Toва ще се случи на 30 юни, информира SearchEngineLnad. След тази дата няма да виждате панела при извършване на търсения в интернет. Ако сте допринасяли за функцията с предоставянето на собствени отговори ще трябва да ги изтеглите преди това. В противен случай ще бъдат изтрити от сървърите на Google. Teхнологичният гигант потвърди, че всички останали функционалности на търсачката ще продължат да функционират нормално, както на десктоп версията, така и на мобилните приложения на Google Search.   Още от Digital: 18 полезни неща, които може да правите в Google Search
Google Search
Десктоп версията на Google Search вече поддържа Dark Mode режим
Десктоп версията на Google Search вече поддържа Dark Mode режим
Популярните приложения, които използваме на смартфоните вече предлагат Dark Mode функционалности. Активирането на тъмните режими улеснява четенето, тъй като не натоварва очите. Другото голямо предимство е, че нощните режими допринасят и за по-дългия живот на батерията. Google  също не са изключение и вече актуализира доста от популярните си заглавия с поддръжка на Dark Mode. Въпреки това най-известният продукт на компанията все още не е получил подобен ъпдейт. Десктоп версията на Google Search продължава да възпроизвежда резултатите с традиционния бял свят. Ако сте използвали тъмния режим в приложението от смартфоните вероятно ви се е искало да има как да го направите и от Google Search на компютъра. Oт компанията вече са стартирали работа над актуализирана нощен режим, който е предназначен именно за десктоп версията на търсачката. На този етап функцията може да се използва от ограничен брой потребители, които потвърждавaт наличието на подобрен Dark Mode, съобщава TheVerge.     Предстоящият тъмен режим ще е оптимизиран за macOS и Windows. Опциите за избор включват стандартните "Light", "Dark" и "System Theme". По този начин търсачката ще се съобразява със системните настройки на компютрите. Едва ли ще отнеме много време на Google преди да позволят на всички да изпробват актуализирания Dark Mode. От 9to5google твърдят, че тестовете са започнали още през януари и са лимитирани единствено до някои държави. Със сигурност много хора ще останат доволни от възможността да активират Dark Mode от началната страница на Google. Твърде ярките нюанси в бяло понякога могат да затруднят откриването на информация, особено когато наоколо е тъмно. Мобилните версии на Google Search поддържат функцията и е логично да стане част и от десктоп търсачката на компанията.   Още от Digital: Как да активираме скритите игри в Google Search
Google Search
Новият дизайн на Google Search  ще улеснява откриването на информация в Интернет от смартфоните
Новият дизайн на Google Search ще улеснява откриването на информация в Интернет от смартфоните
Google Search организира цялата информация в интернет, правейки я лесно достъпна за всеки потребител с достъп до интернет. Високите продажби на смартфони ги направиха предпочитано средство за откриване на данни и респективно генерират най-голям трафик в търсачката. Това е причината компания да е по-активна в ъпдейтването на мобилните си приложения, спрямо промените, които въвежда за десктоп търсенията. Началото на новата година също ускорява плановете на Googlе в тази насока, които работят над обновен дизайн в мобилната версия на Google Search. Oсновният фокус за компанията е изчистването на интерфейса от ненужните елементи, както и предоставянето на още по-бърз достъп на съдържание, включително и модерните мултимедийни формати. Официална публикация в блога на Google акцентира върху няколко промени, които са залегнали в новия дизайн на Google Search за смартфони.     Първият елемент, който отличава новия дизайн е фокуса върху релевантната информация. Това включва максимално бързо пренасочване към необходимите резултати и визуализиране на заявката по най-подходящ начин за потребителите. Бързината не единственият акцент, тъй като алгоритмите вече ще правят текста още по-видим, като размера на полето със заглавието и снимката на публикациите. Самият текст ще използва собствения шрифт на Google, който вече се използва от Gmail и други Google приложения за Android. Увеличаването на размера на Tiles публикациите в резултатите от търсенето ще улеснят четенето, когато сте в движение и изложени на пряка слънчева светлина. За да ни насочат изцяло към полезната информация, която ни интересува Google са премахнали сенките при показването на резултатите. По този начин се осигурява по-голямо виртуално пространство за важното съдържание. Логото на Google също е леко променено и включва повече заоблени ъгли и елементи.     Актуализираната версия на Google Search ще насочи вниманието ни към конкретната информация, отколкото от дизайнерските елементи между публикациите. Google  искат с един клик да може да търсим и откриваме данни независимо от всеки вътрешен прозорец, който сме отворили в приложението. Разпространението на ъпдейта за Android и iOS вече започна и до дни ще е достъпен за всички.   Още от Digital: Как да активираме скритите игри в Google Search        
Google Search
Как да активираме скритите игри в Google Search
Как да активираме скритите игри в Google Search
Търсачката на Google е най-лесния и удобен начин да откриваме полезна информация в интернет. В повечето случаи са нужни само няколко кликвания, за да открием каквото искаме онлайн. Google Search е обект на непрестанни актуализации, които допълнително подобряват работата на търсачката. Желанието на компанията да подобрява непрестанно мобилните версии на Google Search са съпътствани и от различни забавни концепции.  Добър пример е последният проект на Google, който е свързан със "скриването" на няколко игри в портребителския интерфейс на търсачката. Toзи "Еаster Egg" на компанията е интересен начин да си припомните класически забавления от детството като например Pac-Man, който можете да играете, като въведете в търсачката "Pac-Man Doodle". Наблюдателни потребители откриха наличието на още няколко специални предложения в търсачката като Flip a Coin, Spinner или Roll A Die. Възможно е дори да играете морски шах с приятели, тъй като Tic-Tac-Toe вече е интегрирана директно в Google Search, съобщава ReviewGeek.     Google също така са се погрижили да включат пълни версии на Snake, Solitaire и Minesweeper от самата търсачка. Предвиден е режим за кратки сесии с продължителност една минута. Добрата новина е, че игрите са налични както за компютри, така и за мобилни устройства. Припомняме ви, че с въвеждането на chrome://dino в лентата на браузъра ще стартирате класическата анимация с динозавъра, която обикновено виждаме когато няма интернет. По всичко личи, че Google ще продължат да експериментират с различни начини, с които да забавляват своите потребители, докато търсят информация в търсачката.     Oще от Digital: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search
Google
Google са изправени пред трето антитръстово дело заради манипулиране на резултатите от търсенето
Google са изправени пред трето антитръстово дело заради манипулиране на резултатите от търсенето
Търсачката на Google отново предизвика проблеми с регулаторите, които вече разследват бизнес практиките на компанията. Този път делото срещу Google Search е базирано на доста сериозни обвинения. Регулаторите разполагат с доказателства, че Google умишлено са нарушавали законодателните разпоредби в повече от 30 американски щата. Всъщност компанията умишлено е поддържала бизнес стратегия, която максимално се възползва от доминацията им в сферата на търсачките. Според обвиненията Google не полагат достатъчно усилия за съществуването на естествена конкуренция. Технологичният гигант не само не помага за тези процеси, но и ограничава възможностите за развитие на други продукти в сферата търсенето. Google Search притежава приблизително 90% от този пазар, като нито една конкурентна услуга, не е имала повече от 7% в историята на търсачките досега. Още по-интересното е, че в САЩ няма регистриран случай на търсачка, която отчита повече от 1% от заявките в рамките на една календарна година. Тези данни са доста тревожни и са в основната на сегашното дело срещу Google, съобщава ZDNet.     Технологичният гигант изрази увереност да съдейства на властите, но категорично отхвърли обвиненията срещу себе си. Въпреки това регулаторите не са особено доволни и очакват да получат повече данни от Google за начина, по който опитват да предоставят свобода на потребителите. Всъщност това е третото дело заведено срещу компанията в САЩ през последните месеци. Обвиненията са сходни и освен търсачките включват и нелегитимни практики, които използват за тартегиране на потребителите. Facebook също са обект на подобни разследвания в двуцифрен брой американски щати. Държавната администрация разглежда Google и Facebook като абсолютни монополисти в своите пазарни сегменти, което е неприемливо. Освен финансовите санкции двете компании могат да бъдат принудени да променят някои от своите продукти, за да отговорят на актуалните регулации. Въпреки обвиненията Google изразиха увереност, че ще продължат да използват бисквитки на трети страни в своите услуги, независимо от някои негативни коментари свързани с тази политика.   Още от Digita: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search
технологични новини
Какво се случи в технологиите на 30 октомври в digital.bg
Какво се случи в технологиите на 30 октомври в digital.bg
С най-новото попълнение в арсенала на бранда от високотехнологични смартфони – Mate 40 Pro,  Huawei затвърждава още по-силно своя ангажимент към по-устойчиво бъдеще.   1.Защо Huawei Mate 40 Pro e най-екологично ориентираният смартфон на компанията Вярвайки, че всички малки стъпки заедно водят до голяма промяна, при Huawei Mate 40 Pro, залага на 28% намаляване на пластмасата в опаковките, 90% намаляване на хартиената документация и премахването на хартиената гаранция. Huawei Mate 40 Pro съдържа само 3,8% пластмаса в цялата си...
Apple
Apple разработват алтернативна търсачка на Google
Apple разработват алтернативна търсачка на Google
Apple са известни със стратегията да създават собствени версии на популярни функционалности и технологии. Така например собствениците на iPhone не използват USB портове, както устройствата с Android. Вместо това компанията предлага Lightning конектори, с които става зареждането и прехвърлянето на данни в iPhone. Приложения като Apple Arcade, Apple Music TV и Apple One са добро доказателство за екосистемата и начина, по който технологичният гигант oпитва да монетизира своите софтуерни решения. Новата версия на iOS също предлага доста подобрения, включително и възможността за добавяне на уиджети на началния екран. От дълго време това е едно от най-желаните подобрения в iPhone от потребителите, като iOS 14 най-накрая предлага тази функционалност. Аpple също така експериментират с алтернативни идеи как да се възползват максимално от новата система на уиджети на iPhone. Изглежда, че интереса на компанията обхваща и резултатите от търсене. Традиционно всички заявки в браузъра Safari и гласовата услуга Siri се обработват от Google. За тази привилегия компанията плаща на Apple милиарди долари всяка година.     Последният ъпдейт на iOS 14 предлага една малка промяна в интерфейса, която е свързана с показване на резултати от търсене на Apple, както и линкове към самите уеб сайтове. Тази информация се показва на дисплеите на iPhone, когато потребителите въвеждат определени заявки от началния екран. На пръв поглед това не е съществена промяна, но също така отбелязва важна стъпка напред в желанието на Apple да предложат търсачка, която да конкурира Google. Технологичният гигант още преди две години наеха Джон Джанадрея - ключов специалист и шеф на Search дивизията на Google. Неговото назначение има за цел да подобри алгоритмите с изкуствен интелект на iOS, както и да отпимизира виртуалния асистент Siri. Богатият опит при дългогодишното управление на най-популярната търсачка в света е важен фактор, който допълнително помага на Apple в този проект. Забелязва се също така необичайна активност в разработването на Applebot, което също доказва амбициите на Apple да представят собствена система за търсене в iPhone.   Още от Digital: Google плащат между $8 и $12 млрд. годишно на Apple за да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone
Google Search
Вече можем да търсим песни в Google чрез тананикане
Вече можем да търсим песни в Google чрез тананикане
Tърсачката обработва няколко милиарди заявки всеки ден, с които спестява време и улеснява потребителите независимо къде се намират. Алгоритмите на Google са оптимизирани бързо да откриват информация, линкове, снимки, видео и също така могат да ви препоръчат подходящ маршрут до работа. Трудна задача е да изненадаме Google с търсене, за което няма отговор. Компанията използва усъвършенствани AI системи, които допълнително подобряват работата на Google Search. Вероятно ви се е случвало цял ден в главата ви да се върти определена мелодия, но да не се сещате за името на изпълнителя или песента. Ако не успеете да възстановите част от текста може единствено да продължите да си тананикате, докато опресните паметта си. Google смятат, че дори това е достатъчно, за да идентифицират песента, която търсите и са разработили полезна функционалност в търсачката, която се казва "Hum To Search". Целта на този инструмент е да ви помогне, когато не се сещате за текста на дадено парче.   Вместо това ще можете да затананикате или запеете част от мелодията. След това Google Search ще  опита да разпознае песента, чрез алгоритми с машинно обучение.  Разбира се колкото повече звукова информация предоставите, толкова по-голям е шанса да бъде идентифицирана съответната песен. Функцията за разпознаване на песни е интегрирана в Google и няма да се налага да изтегляте външно приложение, за да използвате "Hum To Search". Стартирането ѝ става с командата What Is This Song?", последвано от вашата интерпретация на парчето. Резултатите на екрана ще ви покажат списък с предполагаеми мести и индикатор в проценти, показващ какви са шансовете за правилен отговор. В момента "Hum To Search" поддържа 20 различни езика за Android, но засега е лимитирана само до английски за iPhone.   Oще от Digital: На какъв принцип работят приложенията за разпознаване на песни като Shazam и SoundHound
Google Search
Какво представлява функцията Full Coverage в търсачката на Google
Какво представлява функцията Full Coverage в търсачката на Google
Специфичната ситуация, пред която сме изправени през последната година ни накара да обръщаме повече внимание на малките неща. Социалната изолация накара много хора да превърнат домовете във виртуални офиси и онлайн стаи за обучение. Пандемията също така напомни, че актуалните новини често за комплицирани потоци от информация, които изискват повече време за преглед и разбиране. Колкото повече съдържание откриване в интернет, толкова по-трудно е да попаднем на достоверна и релевантна информация по темата, която ни интересува. Google са наясно със ситуацията и искат да улеснят потребителите желаещи да научат повече данни от разнообразни източници. За да придобиете още по-добра представа за контекста на определена новина вече ще може да се доверите на Full Coverage. Само с едно кликване ще имате достъп до същата публикация отразена в други източници, включително допълнителни интервюта и коментари. Това е подходящо да анализирате в детайли и да прочетете различното мнение на по темите, които ви интересуват от Google Search.     Новата функционалност ще ви спести време да извършвате допълнителни търсения в търсачката. Благодарение на "Full Coverage" ще виждате допълнителен панел в горната част на резултатите от търсенето, която съдържа същата новина отразена в други източници. След като стигнете до края на показаните публикации може да изберете "Full Coverage", за да продължите да търсите по същата тема. Алгоритмите на Google ще се погрижат да виждате в горната част на търсенето най-подходящите резултати на актуалните теми онлайн. Технологиите на компанията ще ви позволят да следите и научавате всичко най-интересно за теми, които продължат дни, седмици и дори месеци. Всъщност "Full Coverage" e част от приложението Google News вече три години. Концепцията ще намери място и в мобилната версия на най-популярната търсачка. В следващите месеци повече потребителите ще могат да се възползват от функцията, за да откриват подходящо съдържание, когато са в движение.   Още от Digital: Новият дизайн на Google Search ще улеснява откриването на информация в Интернет от смартфоните
Google
Google вече ще показват допълнително описание на сайтовете в резултатите от търсенето
Google вече ще показват допълнително описание на сайтовете в резултатите от търсенето
Google се превърнаха през годините в синоним на търсене в интернет и това е напълно логично. Компанията успя да постигне амбициозната си цел да направи онлайн информацията достъпна за всички. Едва ли ще откриете по-добра търсачка от Google, като единствената причина да търсите алтернативни решения са съображения свързани със сигурността на личните данни. Компанията работи усилено да подобрява всеки аспект на търсачката с нови функции и оптимизации. Google са готови с нова функционалност, която ще спести време при работата със сайтове в интернет. Новият ъпдейт на Google Search ще предоставя кратко описание на страницата, в допълнение на стандартния SEO-оптимизиран профил. За да го направите трябва да кликнете върху иконата с три точки в горния ляв ъгъл на всеки резултат от търсенето. В долната част на прозореца има и бутон за бърз достъп до настройките за сигурност. Получаването на повече информация за страниците в интернет директно от резултатите е полезно нововъведение, което ще спести време на потребителите.      Информацията, която Google предоставя в новата секция на търсачката е генерирана от Wikipedia. Ако няма информация в онлайн енциклопедията алгоритмите на компанията ще генерират данни от официалния уеб сайт. Идеята на новата функция е да можем по-бързо да разберем дали даден сайт е подходящ и отговаря на интересите ни. Разглеждането на допълнителното описание ще спести излишни кликвания в браузъра. Секцията ще ви предупреждава още дали връзката използва по-сигурния HTTPS без да се налага да кликвате върху съответния бутон, за да разберете тази информация. Google провеждат финални тестове и скоро функцията ще бъде достъпна за собствениците на смартфони.   Още от Digital: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search  
DuckDuckGo
Търсачката DuckDuckGo става все по-популярна алтернатива на Google през 2021г.
Търсачката DuckDuckGo става все по-популярна алтернатива на Google през 2021г.
Google и Facebook са компаниите, които по най-добър начин символизират дигитализирания свят, в който живеем. Социалната мрежа, най-популярната търсачка и Android са доказателство колко важна е личната информация за всеки потребител. Двете компании предлагат услугите си безплатно, но в замяна изискват достъп до поверителна информация за всеки профил. Разнообразните данни, които споделяме, търсим или гледаме се превръщат в мощен инструмент за таргетиране на реклами. В голяма степем бизнес моделите на Facebook и Google са доста сходни, а популярността на приложенията и услугите им позволява да достигат до милиарди потребители всеки ден. Ако не сте съгласни с начина, по който Google събира информация за всичко, което правите в интернет разполагате с опцията да преминете към алтернативна търсачка. Eдна от най-популярните опции е DuckDuckGo, тъй като платформата обещава всичко, което Google не предлага, особено по отношение на сигурността. Все повече хора се интересуват от ефективната защита на личните си данни в интернет.     Световната пандемия и факта, че прекарваме още повече време пред екраните на любимите си устройства допълнително задълбочава тези процеси. Това е причината все повече потребители да тестват алтернативни решения на Google Search. Разработчиците на DuckDuckGo също се възползват от интереса към по-сигурните софтуерни рещения за откриване на информация. Според официалните данни на 11 януари е достигнат рекорден трафик от 102 251 307 търсения дневно извършени от DuckDuckGo. Това е първият път, в който е премината границата от 100 млн. заявки дневно, съобщава SlashGear. Разработчиците на алтернативната търсеща машина твърдят, че е генериратн 62% ръст в търсенията през 2020г. на годишна база. Колкото по-чувствителни стават потребителите на темата дигитална сигурност, толкова по-популярна се очертава да бъде DuckDuckGo. Търсачката не съхранява данни за активността на потребителите, включително бисквитки и данни за IP адреса. DuckDuckGo предлагат още мобилни приложения и плъгини за водещите браузъри, които блокират ефективно тракерите в интернет.   Още от Digital: 5 настройки, които ще подобрят сигурността на профила ни в Google
Google
Google тестват функция за показване на резултати от TikTok и Instagram в търсачката
Google тестват функция за показване на резултати от TikTok и Instagram в търсачката
Aлгоритмите на Google могат да генерират за секунди данни от всеки един уеб сайт в интернет. Търсачката може да ни е полезна по много начини, тъй като обработва в реално време информация от множество източници. Компанията постоянно се стреми към нови иновации и експериментират с нова функция, която агрегира съдържание от две от най-популярните приложения. Това са Instagram и TikTok. Google планират да възпроизвеждат линкове към хитовите заглавия в допълнителна секция в търсачката, която изглежда като традиционните Carousel реклами. Този ход може да позволи на компанията да задържи потребителите, които търсят социални видео развлечения от пълното напускане на Google платформата. Тестовата функционалност е насочена единствено към кратки видео клипове, публикувани в TikTok и Instagram, които са релевантни към съответните търсения в Google Search. Настоящият експеримент доразвива концепцията залегнала във "Short Videos" в Google Discover, която е насочена към показване на линкове към видео клипове от популярни платформи.   ' Когато кликнете върху връзките ще бъдете пренасочени към уеб версиите на TikTok и Instagram. Toва означава, че мобилните приложения няма да се отворят, дори ако сте ги инсталирали на смартфоните. Причината е, че Google иска да ви задържи повече време в търсачката, като стартира търсенето съдържание директно от резултатите. Необходимо е само едно кликване, за да се върнете и продължите да използвате Google Search. В момента тестовете са лимитирани до малък брой профили и няма информация когато всички ще можем да виждаме "Short Videos" съдържанието в търсачката от мобилните устройства. Това е още един удобен начин да откриваме атрактивно съдържание от TikTok и Instagram.   Още от Digital: TikTok са платили $800 млн., за да използват Google Cloud
Google
Google тестват Dark Mode за десктоп търсенията
Google тестват Dark Mode за десктоп търсенията
Популярността на нощните режими е причината повечето водещи приложения за смартфони да предлагат тази функционалност. Активирането на Dark Mode улеснява четенето когато няма достатъчно светлина, тъй като не натоварва отчита и допринася за дългия живот на батерията в смартфоните. Google не правят изключение и вече започнаха да оптимизират своите приложения към Dark Mode. Вероятно вече сте забелязали, че повечето им популярни услуги предлагат тази функционалност за смартфоните. Съвсем закономерно компанията насочи вниманието си и към десктоп версиите на своите приложения. Според официални данни на 9to5google вече се провеждат усилени тестове с интеграцията на Dark Mode в Google Search за настолни компютри. Прави впечатление, че въпреки промяната с тъмни нюанси в официалната страница на Google не се променя логото на компанията. Добре познатия символ ще продължи да се показва на бял фон, въпреки активирането на Dark Mode. Иконата за достъп до микрофона остава непроменена, както и сивия контур в полето за търсене.     Черният текст вече е показан в сиво, което по-добре контрастира със синьото, което намира място в имената и линковете на съдържанието. Това важи и за различните приложения  на Google, които можете да стартирате от резултатите като All, Images, News. Aлгоритмите на компанията ще възпроизвеждат различни нюанси на сивото, с което да придадат по-голям контраст между различните елементи на търсачката. Усилените тестове на Google продължават, което означава, че скоро Dark Mode режима ще е наличен за всички потребители. Експериментите обхващат Chrome и алтернативните браузъри като Mozilla, но също последните версии на Windows 10.   Още от Digital: Как да активирате Dark Mode в приложенията на Google
Google
Европейски търсачки отправиха нови обвинения срещу Google към ЕК
Европейски търсачки отправиха нови обвинения срещу Google към ЕК
Доминиращата позиция на Google в сферата на търсенето често предизвика негативни критики и разследвания срещу компанията. Технологичният гигант се оказа принуден да въвежда доста промени в своите алгоритми, за да отговори на стриктните изисквания на ЕС. Още в началото на годината ви съобщихме, че българските граждани ще избират между Info.com, PrivacyWall, DuckDuckGo и Google за основна търсачка в Android от 1 март. По този начин Google ще трябва да предложат алтернативни възможности за избор на услуга за търсене на новите потребители с Android. Конкретната селекция става чрез специфична система на търгове, в която конкурентите на Google Search могат да наддават за правото да са една от възможностите за алтернативан търсачка по подразбиране в смартфоните. Именно този процес, обаче стана причина за поредните действия насочесни срещу Google, които този път са инициирани от най-големите конкуренти на Google Search на континента. Представителите на пет търсачки, сред които Ecosia, DuckDuckGo, Lilo, Qwant и Seznam публикуваха отворено писмо до Европейската комисия (ЕК), което осъжда действията на Google.     Самият документ осъжда Google, че не са предприели действие, за да променят тръжната система, на която са подложени търсачките, за да бъдат предложени като избор на потребителите на Android. Предписанията на ЕС датират от преди две години, но ситуацията се запазва и продължава да не отговаря на антитръстовото законодaтeлство. Отвореното писмо включва и предложение за провеждане на работна среща между тях от една страна, представител на EC като арбитър и експерт на Google. Идеята е да се подобри целият процес на избор и търг между търсачките, за да се намери оптималното решение. Според Ecosia, DuckDuckGo, Lilo, Qwant и Seznam цялата процедура е нечестна и често инвестициите в търговете не оправдават резултатите. Създателите на Qwant твърдят, че с всяко тримесечие цената, която трябва да плащат за участие се увеличавала и не е съобразена с икономическата логика. Ecosia първоначално се противопоставят и не се включват в търговете, но заради сериозен спад в приходите са променили решението си. Компаниите не са доволни и от избора на едва три търсачки като алтернатива на Google.   Oще от Digital: Как да изтриете предишните си търсения с Google
бизнес
Google плащат между $8 и $12 млрд. годишно на Apple за да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone
Google плащат между $8 и $12 млрд. годишно на Apple за да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone
Google и Apple са големи конкуренти в световния пазар на смартфони, но въпреки това намират начини и за бизнес сътрудничество. Най-добрият пример са отношенията на двете компании е търсенето.  От години насам Google плащат внушителни суми всяка година за привилегията да бъдат търсачка по подразбиране в iPhone. Конкретната цифра не се публикува официално от двете страни, но от порядъка на $8-$12 млрд. годишно. Това плащане гарантира, че собствениците на iPhone и iPad по подразбиране използват търсачката на Google в своите заявки. Партньорството им не се ограничава само до нещата, които търсите директно в интернет. Причината е, че гласовия асистент Siri, браузъра Safari, както и полезната функция Spotlight също използват алгоритмите на Google. По този начин са удовлетворени всички страни. От една страна Apple получават сериозна финансова инвестиции, а от друга потребителите имат достъп до най-доброто търсене в индустрията. Google си гарантират добър източник на приходи от рекламна дейност свързан с информацията на потребителите от iPhone и iPad, която обработват ежедневно.     Американското правителство стартира антитръстово дело срещу Google, което разследва дали компанията се възползва умишлено от своята монополна позиция по отношение на интернет търсачките. Конкретен мотив са именно платените сделки от този тип, който вредят на естествените процеси на конкуренция, както и на възможностите за избор на потребителите. Според обвинението сделката между Apple и Google гарантира, че алтернативен продукт различен от Google може да се превърне в предпочитания избор в браузъра Safari за популярните устройства с бранда iPhone и iPad. Данните разкриват, че последната среща между Сундар Пичай и Тим Кук по отношение на специфичните им отношение се е провела в края на 2018г. В свое съобщение служител от Apple пише до свой колега в Google, че визията им предвижда да работят заедно като една компания. Това е само един от мотивите за обвиненията срещу Google, които през миналата година са генерирали 50% от заявките към своята търсачка от Apple. Документи на компанията определят сделката като "значителен източник на приходи", а евентуалната му загуба ще задейства резервния "Code Red" план на Google.   Още от Digital: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search
Google Search
Знаете ли, че: Google предоставят данни на полицията за търсенията на потребителите
Знаете ли, че: Google предоставят данни на полицията за търсенията на потребителите
Oгромното количество информация, което Google съхранява за всеки потребител често е обект на критики срещу компанията. Интеграцията между приложения като Google Maps, YouTube, Chrome гарантира, че потребителите получават най-доброто от популярните услуги. Не тайна, че Google генерира приходи предимно от реклама, като предоставят достъп до данни за своите потребителите на рекламните си партньори. Teхнологичният гигант защитава своята позиция с аргумента, че предлага разнообразни инструменти, с които да контролираме достъпа до информация в Google акаунтите.  Всеки потребител може да блокира функцията  за споделяне локация или да изтрива историята на търсене и бисквитките в браузъра, за да скрие следите си онлайн. Ако искате да използвате пълния потенциал на Google Chrome, Maps, Google Docs, Gmail и YouTube е най-добре да позволите синхронизация между тези приложения.  В този случай решението е лично на всеки потребител. Колкото и да звучи странно, но понякога Google също може да бъде изправена в ситуация, когато няма възможности за избор.     Актуалните разследвания на полицейските органи също могат да станат причина Google да предостави достъп до лична информация на конкретен човек. Обикновено това изисква специална съдебна заповед, но органите на реда имат и по-лесен начин да го направят. Информация от заседание в залата показва, че властите могат да изискат от Google да предоставят IP адресите на всички потребители, използвали конкретна "ключова дума". Специфичното е, че така полицията не конкретизира един заподозрян, а може да получи множество IP адреси на по-голям брой хора, съобщава CNet. В момента законодателството не предлага регулации на подобни действия, което може да създаде предпоставка за повече случаи, в които полицията получава данни по този начин. Бъдете внимателни какви заявки търсите в Google от публичните си профили.   Още от Digital: Най-полезните команди за по-прецизно търсене в Google Search
DMCA.com Protection Status