Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
116 резултата за търсачки
Google
Google ще ни позволи да избираме предпочитана търсачка и уеб браузър за Android в Европа
Google ще ни позволи да избираме предпочитана търсачка и уеб браузър за Android в Европа
Европейската комисия (ЕК) продължава да е безкомпромисна по отношение на политиките на големите технологични компании. Добър пример в това отношение е внушителната глоба в размер на €4.3 млрд. която бе наложена на Google през лятото. Основният мотив за внушителната санкция на регулаторите в ЕС е нарушаване на антитръстовите правила и принципите на лоялната конкуренция. В случая става въпрос за начина, по който Google "принуждава" потребителите да използват търсачката и Google Chrome.    Google oбещаха да си сътрудничат с ЕС и да спазят всички изисквания, за да продължат да предлагат популярните си приложения и услуги на континента. През последните месеци компанията въведе значителни промени в начина, по който производителите лицензират софтуерните им продукти. Именно това е причината приложенията за Android да станат платени в Европа. Технологичният гигант също така увери ЕС, че за в бъдеще ще прилага индивидуални лицензи за всеки производител на смартфони, предаде PocketNow.     По този начин създателите на хардуер ще имат пълната свобода да изберат какви мобилни приложения да инсталират на своите устройства. Google също така ще започват да ни показват нотификация, с която ни подканват да изберем предпочитана търсачка и уеб браузър за Android. Tова ще се случи с настоящите и бъдещите собственици на смартфони, които живеят в Европа. По този начин Google искат да спазят изискванията на ЕС и да ни припомнят, че всеки от нас има правото да избере какъв софтуер да използва.   Oще от Digital: EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
Google
Google са платили почти $10 млрд. на Apple, за да са основна търсачка в iPhone и iPad през 2018г.
Google са платили почти $10 млрд. на Apple, за да са основна търсачка в iPhone и iPad през 2018г.
Google и Apple са добър пример как две от най-големите технологични компании могат да водят ожесточена конкуренция в същото време да си партнират в пазара на смартфони. Така например всяка година Google плащат внушителни суми, за да имат привилегията да бъдат основна търсачка в iPhone. Анализатори на Goldman Sachs направиха интересна прогноза свързана с приходите на Apple Services дивизията на компанията, твърдейки, че 20% от приходите от този бизнес са генерирани от Google.    Информацията обхваща 2018г. и показва по най-добър начин колко е зависима Apple oт Google, съобщава CNBC. Компанията вече определи Services дивизията като следващият голям източник на приходи, който трябва да компенсира слабите продажби на смартфоните. Този бизнес включва още популярни продукти като App Store, iCloud и Apple Music. Oт Goldman Sachs изчисляват, че Google са инвестирали приблизително $9.5 млрд. да бъдат основна търсачка в устройствата с iOS през календарната 2018г.     Споразумението носи ползи и на двете компании и ще продължи да е солиден източник на приходи за Apple и през настоящата година. От друга страна търсачката на Google се използва ежедневно от милиони собственици на iPad и iPhone, които генерират впечатляващ трафик. По всичко личи, че партньорството между Google и Apple в този сегмент ще продължи с пълна сила и няма скоро да видим друга търсачка по подразбиране освен Google в устройствата, които работят с iOS.   Oще от Digital: Как безопасно да премахнем акаунтите си в Google от смартфон с Android и iOS
Google
Oбвиниха Google, че умишлено блокира достъпа до алтернативни търсачки в Android
Oбвиниха Google, че умишлено блокира достъпа до алтернативни търсачки в Android
Регулаторните органи в ЕС постоянно създават проблеми на водещите технологични компании, които не спазват изискванията и законодателството в държавите-членки. Подобни мерки вече наложиха приложенията на Google стават платени в Европа за производителите на Android смартфони. Успоредно с това продължават още няколко антитръстови разследвания срещу Google, които бяха принудени да платят няколко рекордни за ЕС глoби. Компанията сега отново се оказва в центъра на събитията на поредния конфликт.    Google е обвинена, че въпреки регулаторните органи продължава да блокира умишлено достъпа до алтернативни търсачки за собствениците на смартфони с Android. Oт ЕС не са доволни от промените въведени от компанията и твърдят, че все още се толерира тяхната услуга за сметка на конкурентните предложения. По този начин се нарушават принципите на лоялната конкуренция в този ключов технологичен сегмент. Новите лицензи, които карат производителите да плащат за приложенията на Google влошават ситуацията, предаде TechCrunch.     Причината е, че след като даден производител на хардуер плати определена такса няма никакво желание да предлага достъп на своите клиенти на друга търсачка освен Google. Tова е практика, която вреди на бизнеса на останалите алтернативни търсачки, които са достъпни в ЕС. Разследванията ще продължат и в следващите месеци, като най-вероятно технологичният гигант ще бъде принуден да въведе нови промени, за да продължи да спазва законодателството в държавите-членки на ЕС.   Oще от Digital: EC обвини Google, че ни принуждава да използваме Google Chrome и Google Search в Аndroid
Google
Новият дизайн на Google Search за смартфони вече е наличен за потребителите
Новият дизайн на Google Search за смартфони вече е наличен за потребителите
Дизайнерският език Material Design от няколко години се използва от всички популярни приложения и услуги на компанията. Googlte постоянно работят в обратна връзка със своите потребители тестват промени, които да улеснят работата ни. Компанията е готова с ъпдейт, който променя някои елементи на търсачката в духа на Маterial Design 2. В голяма степен това важи за менюто с настройки и лентата за навигация в долната част, предаде AndroidPolice.     Основен акцент ще има иконата за бърз достъп до "Collections", където можете да откриете снимки, отметки от браузъра, локации в Google Maps и други полезна данни. Минималистичният дизайн  на търсачката е вдъхновен от идеята да се ориентираме по-лесно в съдържанието и също така е наличен и в раздела с настройки на приложението на Google. Много Скоро ще имаме и достъп до нова "Your Contributions" секция в профилите ни.      Промените са минимални, но целта им е да улесни максимално всеки потребител в откриването на информация в интернет. Google умишлено залагат на прозрачни елементи и обекти в бял и светъл цвят, които са по-подходящи за очите ни. Новата версия на търсачката за Аndroid отстранява няколко досегашни проблеми в работата и ще предложи още няколко малки корекции във визията на мобилното приложение.     Още от Digital: Пет интернет търсачки, които могат да гарантират поверителността ни
търсачки
Какво търсиха българите най-много в Google през 2018г.
Какво търсиха българите най-много в Google през 2018г.
Краят на календарната година е подходящ момент да си припомним вълнуващите неща, които ни се случиха през последните 12 месеца. Началото на 2019г. ще ни предостави възможността със свежи сили да продължим да преследваме мечтите си.   Докато правим собствената си равносметка за изминалата година от Google публикуваха традиционния си доклад за глобалните тенденции в интернет търсенето през 2018г. В него са публикувани нещата, от които най-много се интересуваха потребителите в България. Ето и кои са те: Светът през 2018 беше футбол. Класацията...
Google
Какво мисли шефът на Apple за търсачката на Google
Какво мисли шефът на Apple за търсачката на Google
Google и Apple са един от най-ярките примери за технологични компании, които едновременно се конкурират на глобалния пазар, но и си сътрудничат, когато това носи ползи за двете страни. Така например всяка година Google плаща огромни средства, за да има привилегията да бъде основна търсачка в устройства с iOS. Припомняме ви, че тази сума достига внушителните $9 млрд. през 2018г. По този начин и двете компании се облагодетестват от ежедневната активност на потребителите.   В свое иязвление Тим Кук защити този бизнес модел и изрази мнение, че търсачката на Google е най-добрата в индустрията. Шефът на Аpple обърна внимание и на много допълнително функции, които компанията предлага на собствениците на iPhone, за да улесни комуникацията и откриването на информация. Като пример той даде все по-добрия Private Browsing режим на браузване, както и смарт система за превенция на проследяването ни в интернет, съобщава TheVerge.     Тим Кук също така сподели, че не вижда проблем във факта, че Google генерира приходи от продажбата на личната информация на потребителите. Причината е, че Apple гарантира сигурността на своите клиенти с много допълнителни функции, които са налични в iOS, като гореизброените Private Browsing и Intelligent Tracker Protection. Все пак шефът на компанията сподели, че това не е перфектното решение, но Apple полагат максимално усилия в тази насока.   Oще от Digital: Колко информация събира Googlе за потребителите на Android и iOS
Google
Функцията Google Discover вече е достъпна за смартфоните с Android и iOS
Функцията Google Discover вече е достъпна за смартфоните с Android и iOS
Tърсачката на Google е обект на постоянни ъпдейти и оптимизации, които подобряват работата ѝ независимо от устройството, което използвате. Компанията разкри преди няколко седмици плановете си да добави няколко нови функции, сред които и актуализирана версия на Google Feed. Името на тази опция е Discover и вече е достъпна за някои потребители. Тук е момента да отбележим, че първоначално ще може да се използва единствено от смартфоните с Android и iOS.   Добре е да знаете, че функцията се разпространява на етапи, което означава, че е нужно още време преди да е достъпна за всички. След като получите ъпдейта и отворите началната страница на Google вече ще виждате персонализирана емисия с новини. Подбраното съдържание ще се показва под формата на интерактивни карти в предпочитани от вас категории като News, Entertainment, Sports и др., предаде TechSpot. Данните са базирани на досегашната ви история на търсене.       Всяка една карта ще показва основна информация като заглавие на статията, кратка анотация, основна снимка, дата на публикуване и уеб сайт, който я е ъплоуднал. В горния десен ъгъл има меню с допълнителни опции да харесвате или блокирате постовете, които виждате в Discover секцията. Предвидени са и много допълнителни възможности за персонализация на съдържанието. Google Discover е оптимизирана за водещите мобилни браузъри.   Oще от Digital: Google разработват платена услуга за мобилни приложения с името Play Pass
Google
Google ще платят $9 млрд., за да са основна търсачка в iPhone през 2018г.
Google ще платят $9 млрд., за да са основна търсачка в iPhone през 2018г.
Google договарят внушителни суми, които всяка година плащат на Аpple за привилегията да са основна търсачка в мобилните им устройства. Въпреки опитите на двете компании да запазят в тайна информацията за споразуменията им в интернет изтичат данни, които разкриват повече детайли. За първи път данни за сумата, която Google предлага на Apple да е търсачка по подразбиране в браузъра Safari се появи 2014г. Данни от делото между Google и Oracle разкри, че тогава компанията е плащала около $1 млрд. Сумата се увеличава постоянно.   Прогнозите на анализаторите са, че цифрата е надхвърлила $3 млрд. през 2017г. и ще достигне рекордни стойности през настоящата година. Експерти на Goldman Sachs твърдят, Google са се съгласили да платят на своя конкурент около $9 млн. през 2018г. за да обработват стотиците милиони заявки на собствениците на iPhone и iPad в интернет всеки ден. Ако Google искат да запазят ситуацията и през следващите 12 месеца ще е необходимо да платят с около 30% по-висока сума от порядъка на $12 млрд., информира AndroidPolice.     Тези данни са най-доброто доказателство за сложните взаимоотношения между две от най-големите технологични компании. Google и Аpple могат да се конкурират постоянно, но също така са готови да си сътрудничат, когато това има ползи и за двете страни. Припомняме ви, че Apple използват за някои търсения в интернет Bing, като в това число влизат и заявките от виртуалния асистент Siri. Въпреки това огромния брой търсения на потребителите на Safari са голям източник на приходи за Google.   Oще от Digital: Как да възстановим Google профила си в случай на проблем
Google
Google тестват нови реклами, които ще ни позволят да пазаруваме от секция Изображения
Google тестват нови реклами, които ще ни позволят да пазаруваме от секция Изображения
Google постоянно променят интерфейса на своята търсачка, за да я направят максимално полезна за всички потребители. Компанията експериментира с различни функции, с които не само да ускорят откриването на информация в интернет. Водещ акцент в стратегията им е да ни стимулират да извършваме повече покупки онлайн, докато използваме популярните им приложения. Вече се провеждат тестове с нов рекламен формaт, който скоро ще стане част от Google Images.    Въпросните банери ще се показват директно в резултатите от заявките за търсене на изображения. По този начин само с едно кликване ще можем да пазаруваме в интернет от самата търсачка. Oт Google уточниха,  че тази функция първоначално ще бъде ограничена само за спонсорираните реклами и ще е налична за водещите платформи за смартфони. Припомняме ви, че и сега виждаме реклами в мобилната версия на Google Images, но няма как да пазаруваме директно от тях.     Маркетинговите партньори на Google ще могат да добавят полезна информация и тагове към рекламите, с които да ускорят целия процес. На този етап функцията е достъпна за ограничен брой потребители, като банерите са селектирани в категории като "Home/Office Ideas", "Shower Tile Designs" и "Abstract Art", съобщава Engadget. Интеграцията на подобен инструмент би могъл едновременно да бъде полезен за потребителите, но и има потенциала да се превърне в солиден източник на приходи за Google.   Още от Digital: Google блокира по 100 неподходящи реклами в Интернет всяка секунда
Google
Google вече ще ни подсеща за старите линкове, които сме oтваряли в търсачката
Google вече ще ни подсеща за старите линкове, които сме oтваряли в търсачката
Eдва ли има тема или въпрос който ви хрумва и да не можете да откриете детайли за него в Google. Търсачката обработва милиарди заявки всеки ден, като 15% от тях са уникални и не са виждани от алгоритмите им досега. Сървърите на Google постоянно се ъпдейтват с целта да виждаме максимално бързо и лесно най-важната информация, която ни трябва. Постигането на този ефект, обаче е твърде и сложна задача, която ангажира огромен брой хора.   Публикация в официалния блог на Google ни информира за едно интересно нововъведение в търсачката. Компанията е разработила функция с името "Activity Card", от която можем да виждаме вече отваряните линковете в Google, съобщава Mashable. По този начин всеки от нас ще има как лесно да продължи да чете статията, която вече е започнал независимо от устройството, с което работи. Успоредно със заредените линкове ще виждате и последните заявки за търсене.     Потребителите вече ще виждат нов раздел под лентата за търсене, който се казва "Your Related Activity". Единственото, което трябва да направите е да се логнете в своя профил в Google, за да тествате функцията. При всички положения наличието на специализиран раздел, от който да виждаме подобна информация ще се хареса на доста потребители. Има и опция, с която собственоръчно да добавяте публикации и линкове в тази секция, което също може да ни спести ценно време.    Още от Digital: Пет функции за търсене, които Google премахна, но можем да възстановим
Google
Google Game Of The Year 2018 позволява да тествате знанията си за водещите трендове в търсенето през 2018г.
Google Game Of The Year 2018 позволява да тествате знанията си за водещите трендове в търсенето през 2018г.
Google вече публикуваха информация за нещата, които сме търсили най-много в търсачката през изминалата година. Компанията също така разкри кои са най-добрите приложения в Google Play за 2018г. Изненадите от Google продължават с пълна сила, като този път става въпрос за онлайн тест, с който можете да проверите знанията си за водещите трендове през 2018г. Данните за заявките, които е обработвала търсачката през последните 12 месеца са доста любопитни.   Така например едно от водещите търсения е "Is Wakanda Real?". Популярни въпроси също така са "What does smh mean" и "How long do rocks live". Oт компанията сега ни предоставят уникалната възможност сами да се убедим какви интересни неща са вълнували потребителите през годината и да се запознаем с последните трендове, предаде AndroidPolice. За да го направят Google са разработили забавната игра "Game Of The Year 2018".     Всъщност под това име се крие онлайн тест, в който ще бъдат зададени 20 въпроса към вас свързани с основни трендове в търсенето през годината. Идеята е, че дори да не категорични в отговора пак ще научите нещо интересно, докато се забавлявате с "Game Of The Year 2018". Едва ли има по-лесен и забавен начин да разберете любопитни факти за изминалата година от новата игра на компанията. Ако искате да тествате знанията си можете да го направите от този линк.   Oще от Digital: Какво търсиха българите най-много в Google през 2018г.
Google
Нова функция ще ускорява търсенето на информация в Google от смартфоните
Нова функция ще ускорява търсенето на информация в Google от смартфоните
Google въвеждат няколко промени свързани с начина, по който индексират желаното от нас съдържание в интернет от смартфоните. Компанията възнамерява да спре да показва резултати от трети страни в мобилната версия на търсачката. Вместо това Google ще използва единствено собствени отговори на заявките. Успоредно с това всеки потребител ще има свободата да зареди пълния списък с възможни отговори, ако не открива това, което търси, сред първите показани линкове, предаде AndroidAuthority.   Това означава, че заявките, които могат да се изпълнят от калкулатора или вградените инструменти за конвертиране на мерни единици като градуси в Целзий и Фаренхайт, или разликите в часовите сезони няма да зареждат цяла страница със съответните резултати. Традиционният бутон "Show All Results" в долната част ще ви позволи да продължите да търсите от смартфоните. Промяната ще е свързана единствено с мобилната версия на Google Search, като ъпдейта вече се разпространява до потребителите по цял свят.       Aлгоритмите на Google ще предоставят автоматично собствените им резултати, което ще ускори времето за зареждане. Така например, ако искате да разберете колко е часа в другата част на света и въведете съответния град ще видите резултата директно във вградения конвертор на компанията. Досега търсачката щеше да зареди пълна страница с релевантните сайтове, които пренасочват във външни сайтове, но вече ще толерира собствените отговори на Google, когато са най-подходящи.   Още от Digital: Пет функции за търсене, които Google премахна, но можем да възстановим
Google
Google тества функция за поръчване на храна директно от търсачката
Google тества функция за поръчване на храна директно от търсачката
Поръчката на храна от интернет е бърза и лесна задача, тъй като можете да откриете разнообразие от мобилни приложения за тази цел в Google Play и App Store. Aко се нуждаете от повече информация за дадено заведение можете само с няколко кликвания от Google да разберете работното време, адреса или телефонния номер. От компанията искат да изведат тази концепция на съвсем различно ниво с функция за поръчван на храна директно от търсачката. Така няма да се налага да изтегляме допълнителен софтуер.      За в бъдеще вече ще виждаме нов бутон "Оrder Online" към информацията за заведенията в резултатите от търсенията в Google. Кликването върху него ще ни позволи да изберем дали искаме да поръчаме за вкъщи или ще вземем храната си от самия ресторант. Изборът на опцията "Deliver" ще отвори допълнителен прозорец, от който да изберете желаното от вас ястие от менюто. Предвидена е опция да направите предварително поръчка, която да се изпълни на по-късен етап, предаде AndroidAuthority.     Имайте предвид, че поръчките през търсачката стават директно от уеб сайтовете на избраните  заведения и не се обработват от външни приложения. Желанието на Google да ни позволи да поръчваме храна от търсачката със сигурност ще се хареса на доста хора. Функцията засега е достъпна само за ограничен брой хора, но скоро ситуацията ще се промени. Това е поредното доказателство за усилията на компанията да направи търсачката още по-добра и полезна за всеки човек с достъп до интернет.   Още от Digital: Пет функции за търсене, които Google премахна, но можем да възстановим
Google
Google ще ни позволи да добавяме коментари към резултатите от търсачката
Google ще ни позволи да добавяме коментари към резултатите от търсачката
Само преди няколко седмици разбрахме, че компанията спира Google+, заради мащабен пропуск в сигурността. Ако добавим към този проблем и факта, че твърде малко хора използват платформата решението на Google изглежда логично. Въпреки това технологичния гигант ще продължи да добавя социални функции към популярните си мобилни приложения, за да ги направи по-атрактивни за всички. Taка например Google Maps вече позволява да комуникираме с бизнес страниците.     Google работят над функция, която ще ни позволи да добавяме коментари към резултатите на търсачката.  Данните са генерирани от кода на Google Search 8.55 версията на приложението за Android, съобщава 9to5google. Оказва се, че новата версия включва допълнителна "Comments" секция, заедно с раздела за създаването на ревюта на филми, книги, телевизионни шоута и др. Засега коментарите са ограничени само до различни спортни събития.     Разделът за коментари ще бъде интегриран и към уеб версията на Google Search. Потребителите ще могат да филтрират публикациите, но също да ги харесват и споделят с други хора.  Специален бутон ще предостави възможност да докладвате коментар, който ще бъде блокиран от Google. Компанията вероятно се нуждае от повече време за тестове преди да може всички да се възползваме от тази нова функционалност в най-популярната търсачка в интернет.      Още от Digital: Google Feed вече ще се казва Discover
Google
Как ще се отрази въвеждането на такси за приложенията и рекордната глоба върху доминацията на Googlе в Европа
Как ще се отрази въвеждането на такси за приложенията и рекордната глоба върху доминацията на Googlе в Европа
Google неочаквано за мнозина се превърнаха в обект на мащабно разследване от страна на ЕС, което в крайна сметка доведе до внушителна промяна в стратегията на компанията досега. Заради регулаторите на територията на континента от технологичния гигант да предприемат радикалната мярка да започнат да ни таксуват за достъп до популярните му мобилни приложения,информира CNBC.   Според законодателните мерки Google трябва да започнат да таксуват производителите на хардуер за достъп до техния софтуер. Въпреки обжалванията се очаква ЕС да останат непреклонни пред това решение, което едва ли ще се отрази драстично на стратегията на компанията. Някои потребители ще останат недоволни от решението, но техния брой не е толкова голям  за да създадат сериозен проблем.     В момента почти 80% от всички смартфони продавани в Европа, работят с Android. Популярността на операционната система няма да бъде засегнати от новото решение. Основната причина е, че бизнеса на компанията е твърде голям, за да бъде засегнат от подобни инициативи. Google ще продължат да оперират както сега без това да влияе сериозно на популярността им сред потребителите.   Още от Digital: ЕС подготвя нова рекордна глоба за Google в размер на $11 млрд.
Мicrosoft Search
Какво е Microsoft Search и как работи
Какво е Microsoft Search и как работи
Microsoft вече представиха атрактивна функция за персонализирано търсене, която е достъпна за собственици на платени акаунти в Office 365. В момента се провежда Ignite 2018 конференцията, на която компанията представи официално следващия си иновативен продукт: Microsoft Search. Всъщност под това име се крие търсачка от ново поколение и ще е достъпна в всички Office приложения, Bing.com и в интерфейса на Windows. Идеята е лесно да откривате документи и информация в тях без да напускате файла, над който работите.    Това означава, че Microsoft Search няма да е налична като самостоятелно приложение, а ще е вградена функционалност към съществуващите продукти на компанията. Според данните новата търсачка използва Microsoft Graph и алгоритмите с изкуствен интелект на Bing, съобщава mspoweruser. Лентата за търсене ще изглежда еднакво и ще е разположена на едно и също място, независимо дали използвате Outlook, PowerPoint, Excel, OneNote, SharePoint или другите приложения на компанията. Функцията ще е достъпна, както за компютри, така и за смартфони.   Потребителите ще могат да въвеждат имена на команди, за да не ги търсят в менюто. Така например въвеждането в Word на текст "асс" ще предложи функции като Accept Revision и Accessibility Checker. Самите резултати от търсенето ще включват документи от всички приложения и ще има как лесно да прикачвате и добавяте файлове между тях. Администраторите ще имат пълен контрол над всички елементи от новата търсачка. Microsoft Search вече e налична в Bing.com и Office.com и скоро ще се използва и от другите приложения.   Oще от Digital: Седем безплатни Microsoft приложения, които е добре да пробвате