Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
112 резултата за транспорт
Airbus
Airbus показаха революционен дизай на пътническия самолет на бъдещето
Airbus показаха революционен дизай на пътническия самолет на бъдещето
Airbus разкриха повече детайли за амбициозния си план да създадат футуристичен самолет, който е по-безопасен за пътниците и по-безвреден за околната среда. Дизайнерите на компанията работят над множество концепции, тъй като визията на летателните апарати не се е променяла от десетилетия. Европейският производител използва събитието Singapore Air Show, за да ни покаже концептуалния The Maveric. Името е акроним от "Мodel Аircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls".     Инженерите на Airbus са се постарали да премахнат изцяло границата между крилата и тялото на самолета. Дизайнерска идея, която не само гарантира повече мощност, но и допринася за намаляване на съпротивлението. Компанията обещава The Maveric да намалява с около 20% отделянето на въглеродми емисии а втмосферата, съобщава NationalPost. От Airbus провеждат реални тестове с машината в продължение на месеци на частно летище във Франция, чиято локация е неизвестна.     Самият прототип е с широчина от 3.2 метра и е вдъхновен от американския бомбардировач B-2, както и изследователския проект X-48 на Boeing и NASA. Компанията вижда голям потенциал в подобни промени на дизайна, които ще превърнат самолета в оптимално решение за превоз на над 400 пътници. Airbus нямат никакво намерение да избързват с премиерата на "The Maveric", който няма да бъде въведен в експлоатация поне още няколко години. Тепърва ще разбираме повече за тази иновативна концепция на дизайнерите от Airbus.   Още от Digital: Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
летящи автомобили
Ето как изглежда най-малкият летящ автомобил в света
Ето как изглежда най-малкият летящ автомобил в света
Летящите автомобили определено са впечатляваща концепция, която може да революционизира начина, по който се движим в големите градове. Разбира се ще е необходимо да минат още няколко години преди подобни машини да станат достъпни за масовия потребител. SkyDrive Inc е името на японски стартъп, който не само проявява интереса към подобна идея, но също така разработва най-малкият летящ автомобил в света. Вече се провеждат първите реални тестове.     Лично главният изпълнителен директор на SkyDrive разкри, че машината засега успешно е преминала първите експерименти във вътрешността на фабрика в Нагоя, Япония. Тепърва ще има още много тестове, които да гарантират, че летящият автомобил покрива всички изисквания за безопасност, съобщава Mirror.co.uk. Настоящият прототип е с дължина от едва 3.6 метра, като ширината достигна до 1.7 метра. При полет машината е дълга 3.1 метра.     Максималната скорост на земята е 60 км/ч., като при полет може да се увеличи до 100 км/ч. Интересният модел предлага място за пилота и още един пътник. Шефът на SkyDrive е уверен, че подобни компактни летателни апарати имат огромен потенциал. Благодарение на тях бихме могли по-бързо, по-удобно да се движим в градовете. Все още не знаем каква ще е цената на летателния апарат, но SkyDrive вярват летящите автомобили да са реалност още преди края на 2023г.     Още от Digital: 6 летящи автомобила, които скоро ще са в продажба
Subaru
Всички автомобили на Subaru ще са електрически до 2030г.
Всички автомобили на Subaru ще са електрически до 2030г.
Subaru ще се превърнат в поредния голям производител в индустрията, който се насочва изцяло към електрическите автомобили. Японският бранд потвърди, че очаква новите модели от всичките им продуктови линии като Outback, Forester, BRZ и WRX STI да бъдат електрически до 2030г. Така компанията ще изпълни ангажимента си да постигне нулеви вредни емисиите в атмосферата в следващото десетилетие. Хибридите ще бъдат водещ акцент за Subaru в краткосрочен план.   Важен елемент от стратегията на компанията ще е задълбочаване на партньорството с Toyota в сегмента на EV автомобилите. Сътрудничеството им не е случайно, тъй като заедно специалистите им могат не само да ускорят разработката на нови технологии, но и да редуцират производствените разходи. Subaru също така потвърдиха намеренията си да създадат т.нар. "Strong Hybrid". Този модел ще използва технология на Toyota и подобрена батерия, над която работят двете компании.     Припомняме ви, че Subaru вече предлагат собствени "Plug-in" и хибридни модели, като целта им е да разширят значително портфолиото си в следващите две-три години. След това Subaru ще се насочат към разработката на изцяло електрически автомобили. Компанията е прeдвидила и солиден бюджет, който да им позволи да разработват нови технологии, с които да подобрят качеството и сигурността на бъдещите си модели. В заключение ще отбележим, че Toyota притежава 8.7% дял в Subaru.   Още от Digital: Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
летящи автомобили
 PAL-V Pioneer e летящ автомобил с максимална скорост от 320 км/ч. и цена от $599 хил.
PAL-V Pioneer e летящ автомобил с максимална скорост от 320 км/ч. и цена от $599 хил.
PAL-V е името на холандска компания, което едва ли сте чували досега, но новият им продукт определено може да промени ситуацията. Посетителите на автомобилното изложение Geneva Motor Show имаха уникалната възможност да видят уникален прототип. Неговото име е PAL-V Liberty Pioneer Edition и представлява летящ автомобил, който компанията вярва, че ще представи на пазара преди конкурентите им в този нов сегмент.     Корпусът на машината е изграден от карбонови нишки, а в изграждането на купето са използвани алуминиеви съединения разпространени в авиацията. Специален механизъм позволява на крилата да се прибират към тялото, което позволява на автомобила едновременно да лети и да се движи като нормална кола. Максималната скорост на пътя е около 160 км/ч., но при полет може да достигне до 320 км/ч., съобщава Mirror.Co.Uk.     Дизайнерите на компанията са разработили няколко версии, които предлагат различно оборудване. Според официалните им данни Liberty Pioneer Edition версията ще е налична в лимитирана серия от 90 бройки, като 70 от тях вече са продадени. Реалните продажби стартират през 2020г. Цената е $599 000. След като бъдат извършени всички доставки ще стартира предлагането на още един модел с името Liberty Sport Edition.     Още от Digital: Най-вълнуващите концепции на летящи автомобили
транспорт
Ще станат ли електрическите велосипеди хитът на следващото десетилетие
Ще станат ли електрическите велосипеди хитът на следващото десетилетие
    Бавно, но сигурно електрическите превозни средства презвемат транспортната индустрия. В момента основен фокус попада върху електрическите коли и тротинетки, но с развитието на технологиите и батериите, алтернативното задвижване ще стане много по-разпространено, отбелязва GizmoChina.   Скрит лидер на електрическите превозни средства може да се окажат велосипедите. Според някои анализи и прогнози именно електрическите велосипеди (e-bikes) ще бъдат голям хит през следващото десетилетие. В момента те не се радват на голяма популярност, като през...
транспорт
Ninebot представи 5 електрически скутера в партньорство с Xiaomi
Ninebot представи 5 електрически скутера в партньорство с Xiaomi
Първият модел е Ninebot E80C и той може да измине до 90 километра с едно зареждане, като максималната му скорост е 51км/ч. Ninebot E90 може да измине 100 километра с максимум 55км/ч, Ninebot E100 е със запас от  100 до 200 километра и максимална скорост между  60 и 65км/ч, Ninebot E125 с между 120 и 240 километра, с максимална скорост 80 до 100км/ч, а флагман е Ninebot E200, който може да измине до 200 километра със 100км/ч максимална скорост.
летящи автомобили
Hyundai влиза в бизнеса с летящи автомобили
Hyundai влиза в бизнеса с летящи автомобили
Hyundai потвърдиха, че проявяват все по-сериозен интерес към сегмента на т.нар. "Urban Air Mobility (UAM)" превозни средства. Компанията също така вече си е осигурила услугите на д-р Джайвон Шин, който ще ръководи усилията им в тази насока. Припомняме ви, че той има богат опит в разработването на технологии за летателни апарати, тъй като преди това е работил като шеф на Aeronautics Research Mission Directorate (ARMD) дивизията на NASA, предаде Engadget.   Очаква се бум в продажбите на подобни превозни средства в следващите години. Според прогнозите на Hyundai сегмента на летящи автомобили ще се превърне в бизнес, който генерира впечатляващите $1.5 трилиона в следващите 20 години. Именно заради това компанията обмисля да започне разработката на подобни автомобили, за да може да бъде конкурентна на другите големи имена в индустрията. Тази концепция вече привлече вниманието на имена като Uber, Boeing и др.     Изборът на д-р Джайвон Шин не е случаен и може да даде важно предимство на Hyundai пред останалите производители. Дългогодишната му кариера в проектирането и тестването на летателни апарати, включително и такива, които навигират автономно е ключова за това решение. В момента Hyundai изостават от конкурентните си, но в дългосрочен план имат достатъчно време да наваксат изоставането. По този начин биха станали лидер при летателните превозни средства.   Още от Digital: Най-вълнуващите концепции на летящи автомобили
NASA
NASA започват тестове с първия си електрически самолет
NASA започват тестове с първия си електрически самолет
Специалистите на космическата агенция вече са готови да стартират тестове с първия си електрически самолет. Въпросната машина носи кодовото име "X-57 Mod II" и е конструирана от "Empirical Systems Aerospace (ESAero). Tук е подходящ момент да споменем, че с буквата "Х" се обозначават летателните апарати на NASA, които са предназначени да извършват тестове с нови технологии. Първият електрически самолет на учените няма да бъде изключение от това правило, съобщава Engadget.   Aко всичко върви според първоначалните планове на NASA това ще бъде първият летателен апарат от "X" серията, който ще превозва екипаж от две десетилетия насам. Екипът, който разработва "X-57 Mod II" потвърди, че  в следващите месеци ще се проведат обширни наземни тестове на интегрирана система от електрическо задвижване. NASA планират този прототип да бъде само първия от нова серия летателни апарати, включително машини за публичен транспорт като летящи таксита.   NASA вече са одобрили разработването на Mod III и Мod IV версии на електрическия самолет, които ще имат подвижни крила на Flight Loads Laboratory на агенцията. Тестовете ще помогнат на учените да въведат система от регулации за сертифициране на модерни летателни апарат с електрически двигатели за масовия потребител. Предстоящият прототип на агенцията, който ще видим през 2020г. ще въведе нови стандарти за качество и сигурност, които да стимулират еволюцията на електрическите самолети в дългосрочен план.   Още от Digital: NASA разработват самовъзстановяващи се космически костюми
летящи мотициклети
Lazareth LMV 496 е летящ мотоциклет с 1300 к.с. и цена $560 000
Lazareth LMV 496 е летящ мотоциклет с 1300 к.с. и цена $560 000
Летящите превозни средства са концепция, която обещава да промени начина, по който се придвижваме в големите градове. Необходими са години преди подобни машини да станат достатъчно сигурни и достъпни за всички. Един от най-амбициозните проекти в този сегмент е дело на френския дизайнер Людовик Лазарет. Той работи над уникален модел с името Lazareth LMV 496 и представлява бъдещето на електрическите мотоциклети.     Първото нещо, което прави впечатление е футуристичния дизайн, който е допълнен от луксозни елементи в червено и черно. Всъщност Lazareth LMV 496 може да се използва като традиционен мотоциклет, като електрическия двигател обещава до 100 километра пробег с едно зареждане. Успоредно с това машината може да лети автономно в продължение на 10 минути и да излита във вертикална посока заради своите турбини.     Самият корпус е изграден от сплави, които съдържат карбон и кевлар, предаде BusinessInsider. Нужно е натискане на бутон, за да се премине от нормален към летателен режим. Четирите турбини са с обща мощност от 1300 конски сили, която е достатъчна да се осигури безопасно излитане. На този етап плановете предвиждат Lazareth LMV 496 да се произведе в лимитирана серия, която включва пет бройки. Цената е $560 хил.     Още от Digital: ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
електрически мотоциклети
Damon Hypersport е електрически мотоциклет, който развива 320 км/ч. и изминава 480 км. с едно зареждане
Damon Hypersport е електрически мотоциклет, който развива 320 км/ч. и изминава 480 км. с едно зареждане
Дизайнерите на Damon работят усилено, за да превърнат концептуалния Hypersport в реален продукт, който можем да купим на пазара. Както името подсказва това е електрически велосипед, който освен с високата скорост се отличава и с дълъг пробег с едно зареждане на батерията. Damon Hypersport е базиран на уникалната система Shift, която се адаптира към пътната обстановка, чрез промяна на геометрията на мотоциклета. С едно натискане на бутона водачите могат да видят как се синхронизира движението на седалката, кормилото и педалите в унисон със съответния режим.     Другата интересна иновация на електрическия мотоциклет се казва 360-градусовата система за асистиране на водача, която се казва "Co-Pilot". Благодарение на нея бъдещите собственици ще бъдат предупреждавани с хаптична обратна връзка в самите дръжки за евентуални препятствия на пътя. Oт Damon разработват тази технология повече от три години, като финалната версия следи едновременно данните от множеството камери и сензори, с които е оборудвана машината. След това алгоритъм с изкуствен интелект анализира в реално време до 64 различни обекта.     Създателите на електрическия мотоциклет потвърдиха, че Damon Hypersport ще може да развива максимална скорост от 322 км/ч. Машината ще предложи мощност от 200 конски или и ще гарантира над 480 километра пробег с едно зареждане в градски условия, като тази стойност ще е около 320 км. на магистрала. Damon Hypersport предлага още 4G, Bluetooth и Wi-Fi свързаност, като цената на базовата версия е $24 995. Премиум версията на електрическия велосипед ще струва $39 995, като само 25 броя ще бъдат произведени, а 14 от тях вече са поръчани.     Още от Digital: Honda и Panasonic ще разработват заедно сменяеми батерии за електрически мотоциклети
Bentley
Bentley няма да представят електрически автомобил до 2025г.
Bentley няма да представят електрически автомобил до 2025г.
Bentley са един от най-емблематичните производители на автомобили в индустрията, които също проявяват интерес към EV сегмента. За разлика от своите конкуренти компанията внимателно ще планира своята стратегия и няма да избързва с премиерата на първия си EV модел. Шефът на Bentley, Адриан Халмарк потвърди, че вниманието им вече е насочено към електрическите автомобили, но също, че все още не са готови да реализират премиерата на подобен продукт.   Според него е необходимо още време преди технологията да стане достатъчно добра, за да принуди Bentley да се присъединят към другите производители. От изявлението на Адриан Халмарк разбираме, че компанията няма да пусне на пазара автомобил изцяло задвижван от електрически двигатели преди 2025г. Припомняме ви, че първия плъгин на компанията е Bentayga Hybrid, като официалната премиера стана факт на изложението 2018 Geneva Motor Show.     Плановете на Bentley са свързани с еволюцията на Solid-State батериите, които са с около 30% по-леки, но гарантират същия капацитет, както Li-ion батерии. Припомняме ви, че компанията е част от Volkswagen и ще използва някоя от усъвършенстваните им EV платформи. За в бъдеще Bentley ще продължат да инвестират в разработката на нови технологии, както и за разширяване на производствения капацитет на легендарната си фабрика в Крю, Великобритания.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
електрически самолети
Harbour Air ePlane е първият електрически самолет за масовия потребител
Harbour Air ePlane е първият електрически самолет за масовия потребител
Електрическите автомобили набират все по-голяма популярност. Harbour Air е името на канадска компания, която иска да използва подобна технология за създаването на първия електрически самолет за масовия потребител. Този проект се развива спрямо първоначалните им планове, като само преди дни бе проведен първият успешен полет с машината, която се казва  Harbour Air ePlane. Самият полет е извършен над Frasen River в Richmond. BC и е с продължил десет минути.     Конкретните данни разкрива, че самолета има места за шест пътници и е базиран на дизайна на DHC-2 de Havilland Beaver. Това е популярен модел, който се използва масово в Канада от 1946г, насам, съобщава BusinessInsidder. Първият електрически самолет, който Harbour Air искат да продават на пазара е разработен съвместно със специалисти на magniX. Партньорството им е фокусирано основно върху електронните задвижващи системи.     Първият публичен тест е от важно значение, тъй като доказва, че всичките системи за сигурност са в изправност. В следващите месеци предстоят още няколко тестови полета на Harbour Air ePlane. След това ще бъдат подадени документи за сертифициране на летателния апарат и ще се премине към продажбата му на пазара. Зареждането на електрически самолет е с между 60% и 80% по-евтино от традиционното гориво, което е другото предимство на машината.     Още от Digital: Нов електрически самолет може да да направи революция във въздушния транспорт
eлектрически скутери
Dragonfly е електрически скутер с четири колела, пробег 50 километра и цена от $5000
Dragonfly е електрически скутер с четири колела, пробег 50 километра и цена от $5000
Електрическите скутери се превръщат във все по-предпoчитано средство за придвижване в големите градове. Този тип превозни средства за бързи, удобни и в определени случаи по-евтини от другите форми на публичен транспорт. Скутерите изглеждат по сходен начин независимо от коя компания са произведени. Dragonfly е името на премиум предложение, което е разработено с идеята да промени представата ви за начина, по който може да изглежда техния дизайн.     Корпусът на електрическия скутер е изграден от олекотена рамка от въглеродни влакна, а големият 4.5-инчов дисплей ще ви предоставя актуална "Turn-By-Turn" навигация. Dragonfly ще се продава в четири различни конфигурации, които имат три или четири колeла. Имената на моделите са "Mono White", "Luxury Mocha", "Oxide Lime" и "Stealthy Black". Вече стартираха предварителните поръчки на Dragonfly, които изискват депозит от $100, съобщава TheVerge.     Dragonfly използва два мощни двигателя и позволява да извършвате сложни маневри с макисмална скорост от 62 км/ч. Технологията  "Full-Tilt" подпомага управлението и е вдъхновена от болидите във Формула 1. Очакайте пробег с едно зареждане от 50 километра.Финалната цена на версиите с три колела е $5000, докато скутерите с четири гуми ще са налични за $6000. Реалните продажби стартират през лятото на 2020г.     Още от Digital: Достатъчно сигурни ли са електрическите скутери
електрически автомобили
Изобретиха батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути и осигурява 480 километра пробег
Изобретиха батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути и осигурява 480 километра пробег
Водещите производители на автомобили проявяват все по-голям интерес към автомобилите с EV двигатели. Бизнес стратегията им ще е фокусирана предимно върху този сегмент в следващите няколко години. Именно заради това вече беше въведено изискването всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли. Един от малкото проблеми на този тип превозни средства е краткия пробег, който осигуряват с едно зареждане на батерията.   Специалистите на най-големите компании работят усилено за алтернативни подходи, с които да предложат най-доброто на своите потребители. Екип от учени на PennState University създадоха батерия от нов тип, която може да гарантира 480 километра пробег с 10 минути зареждане, съобщава DigitalTrends. По този начин собствениците на електрически автомобили биха могли да заредят батерията на своите модели за почти същото време, както тези с дизелови и бензинови двигатели.     За да постигнат настоящите резултати учените загряват електродите на батерията на 60 градуса по Целзий, а след това постепенно започват да ги охлаждат.Първоначалните резултати показват, че при такъв интензитет са възможни над 2500 цикъла на зареждане. Предстоят допълнителни тестове, като учените се надяват да увеличат допълнително тази стойност. Възможността да си гарантират 480 километра пробег с едно зареждане със сигурност ще се хареса на доста потребители.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
самолети
Бъдещите самолети с двигател  SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Продължителността на полетите между Лондон и Сидни могат да се съкратят с впечатляващите 80% до края на следващото десетилетие. Тази концепция може да стане реалност, ако новия свръхзвуков ракетен двигател на UK Space Agency бъде въведен в употреба до 2030г. Иновативният проект се разработва съвместно между учените на космическата агенции на Великобритания и Австралия с името "World-First Space Bridge". Ключовият елемент от него се казва SABRE.     Предимствата на новия ракетен двигател ще позволят разстоянието между двете страни да бъде изминавано със самолет за четири часа. Учените планират да постигнат тези стойности с интеграцията на по-добра система за преодоляване на звуковата бариера, която ще позволи на SABRE да развива много по-високи скорости по време на полет. Вече бяха проведени тестове на охладител, който симулира условия при Mach 3.3, което е три пъти повече от скоростта на звука.     Новият прототип отчита 50% по-висока скорост от настоящите самолети Concorde. Eвентуално пътуване между двата грана би могло да е 3.5 часа. Тази стойност съотвества на настоящият рекорд за най-висока скорост на реактивен самолет, който се държи от Lockheed SR-71 Blackbird. Основната роля на охладителя е да редуцира температурата на газовете преди да достигнат до ядрото на двигателя. Тестовете показват, че може да го направи от 1000 градуса до стайна температура за една 20-та от секундата.   Още от Digital: Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
електрически автомобили
Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Eлектрическите автомобили представляват бъдещето на индустрията и с всеки месец се радват на по-голяма популярност сред потребителите. Един от основните проблеми, пред който са изправени производителите на модели в този сегмент са батериите. Компаниите тестват различни идеи как да удължат капацитета им, но също и да се справят с факта, че те са твърде скъпи, а в определени моменти могат да са опасни за пътниците.   Необходимо е разработването на по-евтина алтернатива, която в същото време е и по-лесна за производство, съобщавa DigitalTrends. Съчетанието между тези характеристики ще острани настоящите проблеми пред батериите и ще направи EV автомобилите още по-атрактивни. Екип от специалисти на компанията XNRGI работят над интересно решение на проблема с технологияте Powerchip и богато портфолио от патенти.     XNRGI създават 3D структура от литиеви 12-инчови дискове, съдържащи над 160 млн. микроскопични пори. Като външен слой се поставя специална повърхност от съединения, които нямат проводникови свойства. Вътрешното покритие е от метал и съхранява електричеството. Крайният резултат са прототипи, които са по-безопасни, но също така по-евтини за производство и иамт със 70% пъти повече площ, отколкото 2D батериите.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.