Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
124 резултата за транспорт
електрически локомотиви
Първият в света електрически локомотив с батерии намалява потреблението на гориво с 11%
Първият в света електрически локомотив с батерии намалява потреблението на гориво с 11%
Eлектрическите автомобили обещават да предизвикат следващата голяма революция в индустрията. В следващите няколко години всички водещи компании постепенно ще преминат изцяло към премиерата на EV модели. Огромният интерес към технологията ще стимулира и навлизането на технологии, които да увеличат капацитета на батериите и да гарантират по-дълъг пробег с едно зареждане. Wabtec е името на железопътна компания, която смята, че тази иновация може да промени и пътуването с влакове. Именно заради това са инвестирани средства в създаването на първия локомотив, който използва електричество, за да се движи. Всъщност компанията стартира тестове с продължителност от три месеца на Webtec FLXDrive, който е част от хибридна система за задвижване. Извършването на транспортни превози с локомотива и вградените му батерии освен, че намалява вредните емисии в околната среда редуцира и разхода на гориво с 11%. Всъщност Wabtec FLXdrive е първото превозно средство, което се задвижва по този начин в своя клас и вероятно скоро ще бъде въведен в реална експлоатация.     Машината е оборудвана с литиево-йонни батерии, чиято обща мощност е 18000mAh. Системата за интелигентно задвижване на четирите оси използва и смарт управление на енергийния поток за оптимизиране на ефективността. Зареждането става в нормално депо, като регенеративната спирачка позволява генериране на електричество, по време на самото движение. Популярният модел Tesla Model 3 има капацитет от 75 kWh, докато първия електрически локомотив увеличава тази стойност до 2.4МWh, което осигурява 32 пъти повече мощност. Изпитванията на хибридната система с конвенционални дизелови двигатели показва, че на година ще могат да се спестят 6200 галона дизелово гориво и около 69 тона въглероден диоксид.   Oще от Digital: Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Google Maps
Google Maps ще ни позволи да плащаме за паркинг и публичен транспорт
Google Maps ще ни позволи да плащаме за паркинг и публичен транспорт
Google Maps определено е един от най-добрите продукти, който компанията предлага на потребителите. Много хора подценяват възможностите на приложението което предлага доста повече функционалности, отколкото предполагате. Google са се погрижили да обхванат всеки един аспект от организиране на пътуването и получаване на актуална информация за трафика във вашия район. Приложението за навигация е оптимизирано да ви бъде полезно, дори когато ходите пеша, или се придвижвате с велосипед. Специална секция в Google Maps предоставя в реално време данни за публичния транспорт и трафика, за да изберете най-бързия маршрут до желаната локация. Следващата идея на Google да подобрят Maps също е доста интересна. От TheVerge информират, че вече се провеждат тестове с функция за плащане на паркинг или билет за публичния транспорт, директно от интерфейса на Google Maps. Вече е осигурена интеграцията на поне две подобни услуги, а именно Passport и ParkMobile. Техния брой ще продължи да се увеличава в следващите месеци.     По този начин Google ще изградят мащабна мрежа от партньори, които ще предоставят услугите си независимо къде се намираме. За да се възползвате от интеграцията трябва да кликнете върху бутона "Pay For Parking", който ще видите в близост до вашата дестинация на картата. Изберете времето, в което планирате да оставите автомобила и изберете "Pay", за да извършите плащането. Мобилното приложение ще показва и данни за близките паркинги и съответната тарифа, което допълнително ще ви улеснява. Купуването на билети за публичния транспорт ще работи по същия начин, като трансферите ще се извършват с Google Pay. Все още функцията не е налична за всички потребители.   Още от Digital: Google тестват по-изчистен дизайн на приложението Maps
летящи таксита
Hyundai и Uber разработват летящи таксита
Hyundai и Uber разработват летящи таксита
Урбанизираната градска среда, в която живеят милиони потребители се променя доста динамично. Вече видяхме навлизането на компактни електромобили като Microlino 2.0 или удобни начини за превоз, като електрическите скутери. Това са само някои от иновациите, които предлагат бърз, достъпен и екологичен транспорт. Още по-впечатляващите са разработките на някои производители за летящи автомобили, които могат да излитат и кацат във вертикална посока. Първите работещи прототипи вече са факт, но са произведени в ограничени количества, като някои от тях струват стотици хиляди долари. Все пак идеята е доста интригуваща и привлича голямо внимание в индустрията. Hyundai също виждат голямо бъдеще в летящите автомобили и вече са започнали да инвестират в собствена програма за Urban Air Mobility (UAM) превозни средства от ново поколение. Това е концепцията на компанията за публичен транспорт с летящи и автономни наземни машини на корейския производител. Създаването на летателни апарати от този тип е обвързано и с дългосрочно партньорство с инженери на Uber.     Двете компании имат амбициозни планове, които предвиждат до 2028г. да разполагат с безопасно летателно средство, което да превозва пътници на големи разстояния. Идеята на Hyundai е хората да могат да се качват на новите транспортни модули от различни локации в големите градове. Летящите такси на Hyundai и Uber ще се задвижват изцяло от електрически двигатели, като финалната карго версия ще е достъпна през 2026г. Програмата за UAM транспорта ще бъде разширена с изграждането на регионални хъбове, които да превозват големи групи от хора и товар между градовете. Подобна революция в публичния транспорт може да стане факт до края на 2030г.   Още от Digital: ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
видео
Xiaomi представи бюджетен сгъваем електрически велосипед Mi Qicycle National Standard (Видео)
Xiaomi представи бюджетен сгъваем електрически велосипед Mi Qicycle National Standard (Видео)
Електрическият велосипед е предназначен за велосипедисти с тегло до 100кг и може да измине максимум 40км с едно зареждане. Максималната скорост, която велосипедът може да развие без да въртите педалите му е 25км/ч.  
транспорт
Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Дали е възможно обаче влак да се движи без наличието на релси под металните му колела? Заради огромната си тежест и тънките специфични колела, отговорът на този въпрос ще е
eлектрически автомобили
Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили
Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили
Транзицията към електрически автомобили е дълъг процес, който присъства в стратегията на повечето водещи производители. Нужни са няколко години преди бензиновите и дизеловите двигатели да останат в миналото. Новата технология не е вредна за атмоферата както традиционните горива и е обектн на постоянни ъпдейти, които увличават максималната дистнация за пробег с едно зареждане. Електрическите автомобили     Още от Digital: Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
Airbus
Airbus показаха революционен дизай на пътническия самолет на бъдещето
Airbus показаха революционен дизай на пътническия самолет на бъдещето
Airbus разкриха повече детайли за амбициозния си план да създадат футуристичен самолет, който е по-безопасен за пътниците и по-безвреден за околната среда. Дизайнерите на компанията работят над множество концепции, тъй като визията на летателните апарати не се е променяла от десетилетия. Европейският производител използва събитието Singapore Air Show, за да ни покаже концептуалния The Maveric. Името е акроним от "Мodel Аircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls".     Инженерите на Airbus са се постарали да премахнат изцяло границата между крилата и тялото на самолета. Дизайнерска идея, която не само гарантира повече мощност, но и допринася за намаляване на съпротивлението. Компанията обещава The Maveric да намалява с около 20% отделянето на въглеродми емисии а втмосферата, съобщава NationalPost. От Airbus провеждат реални тестове с машината в продължение на месеци на частно летище във Франция, чиято локация е неизвестна.     Самият прототип е с широчина от 3.2 метра и е вдъхновен от американския бомбардировач B-2, както и изследователския проект X-48 на Boeing и NASA. Компанията вижда голям потенциал в подобни промени на дизайна, които ще превърнат самолета в оптимално решение за превоз на над 400 пътници. Airbus нямат никакво намерение да избързват с премиерата на "The Maveric", който няма да бъде въведен в експлоатация поне още няколко години. Тепърва ще разбираме повече за тази иновативна концепция на дизайнерите от Airbus.   Още от Digital: Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
летящи автомобили
Ето как изглежда най-малкият летящ автомобил в света
Ето как изглежда най-малкият летящ автомобил в света
Летящите автомобили определено са впечатляваща концепция, която може да революционизира начина, по който се движим в големите градове. Разбира се ще е необходимо да минат още няколко години преди подобни машини да станат достъпни за масовия потребител. SkyDrive Inc е името на японски стартъп, който не само проявява интереса към подобна идея, но също така разработва най-малкият летящ автомобил в света. Вече се провеждат първите реални тестове.     Лично главният изпълнителен директор на SkyDrive разкри, че машината засега успешно е преминала първите експерименти във вътрешността на фабрика в Нагоя, Япония. Тепърва ще има още много тестове, които да гарантират, че летящият автомобил покрива всички изисквания за безопасност, съобщава Mirror.co.uk. Настоящият прототип е с дължина от едва 3.6 метра, като ширината достигна до 1.7 метра. При полет машината е дълга 3.1 метра.     Максималната скорост на земята е 60 км/ч., като при полет може да се увеличи до 100 км/ч. Интересният модел предлага място за пилота и още един пътник. Шефът на SkyDrive е уверен, че подобни компактни летателни апарати имат огромен потенциал. Благодарение на тях бихме могли по-бързо, по-удобно да се движим в градовете. Все още не знаем каква ще е цената на летателния апарат, но SkyDrive вярват летящите автомобили да са реалност още преди края на 2023г.     Още от Digital: 6 летящи автомобила, които скоро ще са в продажба
транспорт
Вече можем да плащаме градския транспорт в София безконтактно с Mastercard
Вече можем да плащаме градския транспорт в София безконтактно с Mastercard
Бързите, удобни и сигурни разплащания без пари в брой се превръщат в стандарт след Covid-19.
автономни автомобили
Мicrosoft инвестират $2 млрд. за разработването на самоуправляващи автомобили
Мicrosoft инвестират $2 млрд. за разработването на самоуправляващи автомобили
Aвтономните автомобили са технология, която много хора очакват с нетърпение да се превърне в реалност. Много компании вече инвестират в тази иновация, но ще са нужни години, за се придвижваме свободно по този начин. Една от най-големите технологични компании, а именно Microsoft също планират да имат силно присъствие в пазара на самоуправляващи автомобили. Компанията официално потвърди плановете си да започне да разработва технологии за автономни превозни средства. Амбициозният проект ще се реализира в сътрудничество с Cruise - подразделението за автономни автомобили на General Motors. Софтуерният гигант е подготвил и внушителна инвестиция в размер на $2 млрд., за изпълняване на целите на проекта. Партньорството между Microsoft и Cruise има дългосрочен характер и е една от първите сериозни стъпки за технологичния гигант в тази сфера. В края на миналата година бе подписан и договор за сътрудничество с английския стартъп Wayve.     Амбициозният проект ще увеличи пазарната капитализация на Cruise до впечатляващите $30 млрд., след големи инвестиции на Honda и GM в технологиите на компанията. Ключовият елемент от плана на Microsoft и Cruise е интеграцията на облачната платформа Azure, която обещава да ускори разработките на двете компании. Ползите за двете страни са многобройни, като от една страна Cruise получават достъп до една от най-добрите платформи за облачен компютинг. В същото време Microsoft получава възможност да демонстрира впечатляващите предимства на Azure в още една пазарна ниша. Съвместният проект може да допринесе за решаването на още един голям проблем, а именно безопасността на автомобилите, които се движат самостоятелно. Времето ще покаже дали бизнес модела на Microsoft ще бъде печеливш и в този пазарен сегмент.   Още от Digital: Уникалното състезание за безпилотни автомобили Indy Autonomous Challenge стартира в края на 2021г.
Harley-Davidson
Harley-Davidson навлизат в сегмента на електрически велосипеди с иновативния Serial 1
Harley-Davidson навлизат в сегмента на електрически велосипеди с иновативния Serial 1
Велосипедите са най-подходящото решение за бързо придвижване из големите градове. Потребителите проявяват голям интерес и към колелата с електрически двигатели. Цената им все още е твърде висока, но конкуренцията между производителите обещава постепенно да отстрани този проблем. Harley-Davidson също имат какво да предложат на този сегмент и сега представиха официално електрически велосипед с името Serial 1. Дивизията отговорна за разработката на този проект също така бе отделена в отделна компания, която също се казва Serial 1 Cycle. Това също е индикация за сериозните планове на Harley-Davidson за електрическите велосипеди. Специалистите проектирали уникалният велосипед са го кръстили Serial 1 неслучайно, защото представлява референция към "Serial Number One" - първият мотоциклет създаден от компанията през 1903г. Визията на първия електрически велосипед с името Harley включва бели гуми, кожени седалки и ръкохватка, допълнени от елегантна черна рамка. По този начин Serial 1 вдъхва носталгия към корените на популярния производител от преди повече от десетилетие.     На този етап няма официална информация за конкретните параметри и технически спецификации на Serial 1. Компанията вече представи няколко подобни прототипа и няма да е изненадващо, ако представи и други модели в този сегмент. Ако всичко върви по план продажбите на първия електрически велосипед на Harley-Davidson ще стартират в началото на 2021г. Цената вероятно ще е няколко хиляди долара. Инвестициите в тази пазарна ниша не са случайни, тъй като изследване показва, че електрически велосипеди вече са бизнес за над $15 млрд. Популярността на бранда Harley по цял свят е добра възможност компанията да се възползва от интереса на все повече хорал към велосипедите с електрически двигатели. Специален броя в уеб сайта на Serial 1 отброява до 16 ноември, когато вероятно ще научим повече за премиерата на велосипеда.   Още от Digital: Ще станат ли електрическите велосипеди хитът на следващото десетилетие
Bosch
Bosch представиха първия си електрически велосипед с ABS система и бордови компютър
Bosch представиха първия си електрически велосипед с ABS система и бордови компютър
Велосипедите са един от най-удобните начини да се предвижвате в натоварените градски условия. Другите им неоспорими предимства са свързани с ниските разходи за поддръжка и факта, че не са вредни за атмосферата. Модерните технологии вече доведоха до премиерата на електрически велосипеди, които вече можем да купим на пазара.  Bosch едва ли е първата асоциация, която може да си направите, когато чуете думата велосипед, но е факт, че компанията има интересни идеи за този сегмент. Дизайнерите им вече са разработили концепция на електрически велосипед с името еBike Design Vision.  Основната цел на проекта е да покаже, че този тип превозни средства могат да бъдат достатъчно леки и да се отличават с футуристичен дизайн. Създателите на eBike Design Vision са се постарали да изпипат всеки един детайл на електрическия велосипед, който сами определят като "спортен градски крузер", съобщава TechRadar.  Концептуалният модел е базиран на най-модерните технологични разработки на Bosch, които тепърва ще намират място в бъдещите им продукти.     Една от иновациите, която ни предлага eBike Design Vision е интеграцията на бордовия компютър Nyon от последна генерация. Този интерактивен модул е позициониран в средната част на рамката, между двете дръжки.   Потребителите могат да управляват компютъра със специални сензори, вградени в краищата на дръжките. Кабелите и хидравликата са прибрани във вътрешността, а спирачните лостове са със същия цвят като кормилото и буквално се сливат в него. Инoвативния велосипед на компанията използва и Bosch eBike ABS система, която стабилизира тялото при завои, регулира налягането в предната спирачка и предотвратява повдигане на задната част. Тази функция се активира всеки път при силно натискане на спирачките.  Самият ABS модул е скрит зад предния багажник, който има LED светлина за подобрена видимост. Представянето на концептуалния еBike Design Vision oтбелязва 10 години от първата система на Bosch за задвижване на електрически велосипеди. Този компонент е интегриран в карбоновата рамка/ Батерията на електрическия велосипед е разположена в долната част, като кутията може лесно да се вади за презареждане.        Още от Digital: Ще станат ли електрическите велосипеди хитът на следващото десетилетие
Polestar 2
Polestar 2 e електрически автомобил с премиум функции за сигурност, 445 км. пробег и цена от $59 хил.
Polestar 2 e електрически автомобил с премиум функции за сигурност, 445 км. пробег и цена от $59 хил.
Eлектрическите автомобили вече започват да се превръщат в реална алтернатива на традиционните бензинови и дизелови модели на производителите. В последните няколко години технологиите допринесоха за големи иновации, които удължиха значително максималния пробег на автомобилите с EV двигатели. Неслучайно всяка водеща компания вече инвестира сериозно в разработката на електрически превозни средства. Volvo е компания, която винаги е давала основен приоритет на сигурността и EV сегмента не е изключение от тази тенденция. Дъщерното им дружество Polestar вече работи усилено над второто поколение на електрическия автомобил, който носи същото име. Според новите данни продукцията на Polestar 2 върви съобразно първоначалния план въпреки разпространението на коронавирус и негативните последици от пандемията. Пътниците ще имат достъп до най-модерните технологии за безопасност на Volvo, включително и вграждането на батерията в самия корпус на автомобила, информира CNet. По този начин се гарантира едновременно по-твърда структура на тялото и се свежда до минимум възможността от възникване на техническа повреда при евентуален инцидент на пътя.      Инженерите на Polestar са се погрижили да разработят алуминиево покритие, което осигурява необходимата протекция на батерията. Самият механизъм е програмиран да изключи автоматично този модул от останалата част на електрическия автомобил в случай на удар или катастрофа. Kупето е разработено от специални материали, които гарантират максимална изолация на външните шумове и вибрации, което осигурява спокойствието на пътниците.Друго интересно решение на инженерите на Volvo се казва Severe Partial Offset Crash (SPOC) и представлява алуминиев модул в защитните механизми от двете страни на автомобила. Този компонент се грижи да не попадне външен обект в интериора и така предпазва както пътниците, така и самата батерия. Polestar 2 е базирана на усъвършенствана система за асистиране на водача на Volvo, която се казва Pilot Assist. Нова функция осигурява GPS интеграция, която използва ускорение на базата на позицията на автомобила в пространството. Продажбите на електрическия автомобил трябва да стартират до края на лятото за $59 900. Това е цена за базовия модел без местни данъци и такси.     Още от Digital: Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
електрически скутери
Електрическият скутер Аmazea може да се движи под вода със скорост до 20 км/ч.
Електрическият скутер Аmazea може да се движи под вода със скорост до 20 км/ч.
Пътуването по вода е едновременно забавно за много хора, но също така провокира неодобрението на мнозина. Германската компания Jamade работи над интересно превозно средство, което може да промени мнението на втората група от хора. Името на машината е Amazea и е оборудвана с корпус, който е изграден от биоразградими материали. Тялото и някои от вътрешните компоненти на електрическия скутер са произведени с помощта на голям 3D принтер.   Според официалните данни на Jamade около 75% от всички компоненти на Amazea са рециклирани и безвредни за околната среда. Електрическият скутер използва два двигателя с мощност от 3.1KW, както и литиево-йонна батерия, съобщава Mashable. По този начин Amazea е в състояние да развива максимална скорост от 30 км/ч., когато се движи на повърхността на водата. Причината е, че машината е проектирана да се гмурка. В този случай Amazea може да се движи с 20 км/ч.     Вградената батерия може да издържи около 60 минути с едно зареждане, което зависи от начина, по който се кара скутера. Компанията обещава безпроблемна работа дори при потапяне на дълбочина от 18 метра. В предната част има дисплей, който е разположен под дръжките за управление и показва различна актуална информация за Аmazea. Приложение за смартфон позволява да споделяте данни, а също да откриете къде се намира скутера, ако не го виждате пред очите си.   Още от Digital: Dragonfly е електрически скутер с четири колела, пробег 50 километра и цена от $5000
летящи мотициклети
Lazareth LMV 496 е летящ мотоциклет с 1300 к.с. и цена $560 000
Lazareth LMV 496 е летящ мотоциклет с 1300 к.с. и цена $560 000
Летящите превозни средства са концепция, която обещава да промени начина, по който се придвижваме в големите градове. Необходими са години преди подобни машини да станат достатъчно сигурни и достъпни за всички. Един от най-амбициозните проекти в този сегмент е дело на френския дизайнер Людовик Лазарет. Той работи над уникален модел с името Lazareth LMV 496 и представлява бъдещето на електрическите мотоциклети.     Първото нещо, което прави впечатление е футуристичния дизайн, който е допълнен от луксозни елементи в червено и черно. Всъщност Lazareth LMV 496 може да се използва като традиционен мотоциклет, като електрическия двигател обещава до 100 километра пробег с едно зареждане. Успоредно с това машината може да лети автономно в продължение на 10 минути и да излита във вертикална посока заради своите турбини.     Самият корпус е изграден от сплави, които съдържат карбон и кевлар, предаде BusinessInsider. Нужно е натискане на бутон, за да се премине от нормален към летателен режим. Четирите турбини са с обща мощност от 1300 конски сили, която е достатъчна да се осигури безопасно излитане. На този етап плановете предвиждат Lazareth LMV 496 да се произведе в лимитирана серия, която включва пет бройки. Цената е $560 хил.     Още от Digital: ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
електрически мотоциклети
Damon Hypersport е електрически мотоциклет, който развива 320 км/ч. и изминава 480 км. с едно зареждане
Damon Hypersport е електрически мотоциклет, който развива 320 км/ч. и изминава 480 км. с едно зареждане
Дизайнерите на Damon работят усилено, за да превърнат концептуалния Hypersport в реален продукт, който можем да купим на пазара. Както името подсказва това е електрически велосипед, който освен с високата скорост се отличава и с дълъг пробег с едно зареждане на батерията. Damon Hypersport е базиран на уникалната система Shift, която се адаптира към пътната обстановка, чрез промяна на геометрията на мотоциклета. С едно натискане на бутона водачите могат да видят как се синхронизира движението на седалката, кормилото и педалите в унисон със съответния режим.     Другата интересна иновация на електрическия мотоциклет се казва 360-градусовата система за асистиране на водача, която се казва "Co-Pilot". Благодарение на нея бъдещите собственици ще бъдат предупреждавани с хаптична обратна връзка в самите дръжки за евентуални препятствия на пътя. Oт Damon разработват тази технология повече от три години, като финалната версия следи едновременно данните от множеството камери и сензори, с които е оборудвана машината. След това алгоритъм с изкуствен интелект анализира в реално време до 64 различни обекта.     Създателите на електрическия мотоциклет потвърдиха, че Damon Hypersport ще може да развива максимална скорост от 322 км/ч. Машината ще предложи мощност от 200 конски или и ще гарантира над 480 километра пробег с едно зареждане в градски условия, като тази стойност ще е около 320 км. на магистрала. Damon Hypersport предлага още 4G, Bluetooth и Wi-Fi свързаност, като цената на базовата версия е $24 995. Премиум версията на електрическия велосипед ще струва $39 995, като само 25 броя ще бъдат произведени, а 14 от тях вече са поръчани.     Още от Digital: Honda и Panasonic ще разработват заедно сменяеми батерии за електрически мотоциклети
DMCA.com Protection Status