Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
101 резултата за транспорт
електрически автомобили
Изобретиха батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути и осигурява 480 километра пробег
Изобретиха батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути и осигурява 480 километра пробег
Водещите производители на автомобили проявяват все по-голям интерес към автомобилите с EV двигатели. Бизнес стратегията им ще е фокусирана предимно върху този сегмент в следващите няколко години. Именно заради това вече беше въведено изискването всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли. Един от малкото проблеми на този тип превозни средства е краткия пробег, който осигуряват с едно зареждане на батерията.   Специалистите на най-големите компании работят усилено за алтернативни подходи, с които да предложат най-доброто на своите потребители. Екип от учени на PennState University създадоха батерия от нов тип, която може да гарантира 480 километра пробег с 10 минути зареждане, съобщава DigitalTrends. По този начин собствениците на електрически автомобили биха могли да заредят батерията на своите модели за почти същото време, както тези с дизелови и бензинови двигатели.     За да постигнат настоящите резултати учените загряват електродите на батерията на 60 градуса по Целзий, а след това постепенно започват да ги охлаждат.Първоначалните резултати показват, че при такъв интензитет са възможни над 2500 цикъла на зареждане. Предстоят допълнителни тестове, като учените се надяват да увеличат допълнително тази стойност. Възможността да си гарантират 480 километра пробег с едно зареждане със сигурност ще се хареса на доста потребители.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
самолети
Бъдещите самолети с двигател  SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Продължителността на полетите между Лондон и Сидни могат да се съкратят с впечатляващите 80% до края на следващото десетилетие. Тази концепция може да стане реалност, ако новия свръхзвуков ракетен двигател на UK Space Agency бъде въведен в употреба до 2030г. Иновативният проект се разработва съвместно между учените на космическата агенции на Великобритания и Австралия с името "World-First Space Bridge". Ключовият елемент от него се казва SABRE.     Предимствата на новия ракетен двигател ще позволят разстоянието между двете страни да бъде изминавано със самолет за четири часа. Учените планират да постигнат тези стойности с интеграцията на по-добра система за преодоляване на звуковата бариера, която ще позволи на SABRE да развива много по-високи скорости по време на полет. Вече бяха проведени тестове на охладител, който симулира условия при Mach 3.3, което е три пъти повече от скоростта на звука.     Новият прототип отчита 50% по-висока скорост от настоящите самолети Concorde. Eвентуално пътуване между двата грана би могло да е 3.5 часа. Тази стойност съотвества на настоящият рекорд за най-висока скорост на реактивен самолет, който се държи от Lockheed SR-71 Blackbird. Основната роля на охладителя е да редуцира температурата на газовете преди да достигнат до ядрото на двигателя. Тестовете показват, че може да го направи от 1000 градуса до стайна температура за една 20-та от секундата.   Още от Digital: Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
електрически автомобили
Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Нова технология ще позволи на електрическите автомобили да изминават над 1100 км. с едно зареждане
Eлектрическите автомобили представляват бъдещето на индустрията и с всеки месец се радват на по-голяма популярност сред потребителите. Един от основните проблеми, пред който са изправени производителите на модели в този сегмент са батериите. Компаниите тестват различни идеи как да удължат капацитета им, но също и да се справят с факта, че те са твърде скъпи, а в определени моменти могат да са опасни за пътниците.   Необходимо е разработването на по-евтина алтернатива, която в същото време е и по-лесна за производство, съобщавa DigitalTrends. Съчетанието между тези характеристики ще острани настоящите проблеми пред батериите и ще направи EV автомобилите още по-атрактивни. Екип от специалисти на компанията XNRGI работят над интересно решение на проблема с технологияте Powerchip и богато портфолио от патенти.     XNRGI създават 3D структура от литиеви 12-инчови дискове, съдържащи над 160 млн. микроскопични пори. Като външен слой се поставя специална повърхност от съединения, които нямат проводникови свойства. Вътрешното покритие е от метал и съхранява електричеството. Крайният резултат са прототипи, които са по-безопасни, но също така по-евтини за производство и иамт със 70% пъти повече площ, отколкото 2D батериите.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
светофари
Бъдещите светофари ще използват изкуствен интелект и ще знаят кога искаме да пресичаме
Бъдещите светофари ще използват изкуствен интелект и ще знаят кога искаме да пресичаме
Сегашната система на придвижване в градска среда с натискане на специални бутони за пресичане на пътното платно не се харесва от доста хора. От една страна се налага да чакате, докато светофара светне зелено, а от друга е възможно ръцете ви да са заети, което затруднява целия процес. Въпреки това именно това е системата, която се използва от повечето градове на европейския континент и гарантира, че пресичаме безопасно големите кръстовища. Скоро, обаче това може да се промени, информира Endgadget.   Eкип от австрийски учени работят над иновативно решение, което ще позволи на самите светофари да предвиждат кога искаме да пресичаме и да сингализират съобразно желанията ни. За целта ще се използват камери разположени във външната им част, които покриват зрително поле от осем на пет метра. Необходими са две-три секунди да се разбере желанието на пешеходец да пресече и да се активира зелената светлина. Това се случва около 3-4 секунди преди натискането на сегашния бутон.     Създателите на концепцията твърдят, че може да регулира по такъв начин движението, че да улесни значително трафика. Системата използва алгоритми с изкуствен интелект, за да анализира и предвижда действията на пешеходците. Предстоят още тестове, като през следващата година технологията ще бъде изпробвана в реални условия в няколко австрийски града. Ако всичко върви по план постепенно тази система може да остави в миналото настоящите терминали с бутони, които използваме за пресичане на улиците.   Още от Digital: Какво е бъдещето на публичния транспорт
Google Maps
Google Maps вече ще ни информира дали има свободни места в публичния транспорт
Google Maps вече ще ни информира дали има свободни места в публичния транспорт
Google имат амбициозната цел да превърнат услугата за навигация в оптималното решение за потребителите независимо как се придвижват в големите градове. Компанията вече разпространява нов ъпдейт за Maps, който е разработен да ни улесни при използването на публичен транспорт. Вече има как да разберем какво е разписанието на автобусите, трамваите или метрото, като за в бъдеще ще получаваме още повече информация.     Актуализацията включва данни за задръствания или други проблеми с трафика, които могат да забавят придвижването ви. Нова функция в Google Maps с името "Live Traffic Delays" ще ви уведоми, когато автобуса не се движи по график, както и приблизително какво закъснение на очаквате. Данните се генерират в реално време, за да бъдат максимално прецизни, съобщава AndroidHeadlines. Това не е единственото подобрение в новата версия на услугата.     Потребителите вече ще виждат информация, разкриваща колко пълен е автобуса  и да преценят дали да се качат в него или да изскачат следващия. Данните се генерират от мненията на други хора, но също и от изчисления на времето, което е необходимо за слизане и качване на пътниците на всяка спирка. Функцията вече е налична за смартфоните с Android и iOS, като обхваща над 200 града по цял свят. Българските потребители ще трябва да се въоръжим с търпение преди ъпдейта да е наличен в страната ни.   Oще от Digital: Google Maps вече позволява да навигираме с градския транспорт в София
летящи такстита
Lilium Jet е първото летящо такси, което излита вертикално и има 36 електрически двигателя
Lilium Jet е първото летящо такси, което излита вертикално и има 36 електрически двигателя
Lilium е името на германски стартъп, който има амбициозни планове да превърне концепцията за летящи таксита в реалност. Компанията разработва иновативен прототип, който може да излита и каца вертикално и се казва Lilium Jet. През последните месеци инженерите им са отстранили редица технически проблеми и проведоха първите успешни тестове с машината. Максималната скорост на Lilium Jet e 300 км/ч., като прототипа е оборудван с 36 двигателя.     Всеки един от тези агрегати се задвижва изцяло от електричество и са подредени в два реда по шест от двете страни на носа. Lilium Jet има и още два реда по 12 двигателя позиционирани в задното крило, съобщавa Wired. Всеки един от тях е оборудван с ротор, който поглъща въздух отпред и го избутва на по-високи скорости в задната част. Липсата на въртящи остриета подобрява ефективността, намалява шума и премахва възможността птица да попадне в двигателите.     Mашината е проектирана да предложи две места за пилоти, но всъщност плановете на компанията са финалната версия да се управлява автономно. Ако всичко върви по план Lilium смятат, че до пет години услугите за летящи таксита могат да станат част от ежедневието ни. За да се случи това са необходими и множество регулации в държавите по цял свят, които да ускорят навлизането на технология. В същото време германския стартъп ще продължи да провежда тестове с летящите си таксита до края на 2019г.   Oще от Digital: Пет начина, по които дроновете ще автоматизират бъдещето
Volkswagen
Volkswagen навлизат в пазара на електрически скутери с концептуалните Streetmate и Cityskater
Volkswagen навлизат в пазара на електрически скутери с концептуалните Streetmate и Cityskater
Volkswagen разкриха повече детайли за своята концепция за бъдещето на публичния транспорт в урбанизираните градски условия. Компанията представи и два прототипа на електрически скутери, които могат лесно да се пренасят и не отделят вредни емисии в атмосферата. Имената им са Volkswagen Streetmate и Cityskater. Първият от тях представлява напълно функционален скутер с електрически двигател за придвижване на по-големи разстояния, предаде CNet.      В същото време Cityskater е концепция за потребителите, които трябва бързо да се придвижат от една до друга точка. Дизайнът е модерен и включва специален механизъм за удобно прибиране на превозното средство, когато не го използвате. От Volskwagen разкриха, че Streetmate се захранва от двигател с мощност от 2.7 конски сили, който е вграден в задната част и гарантира максимална скорост от 45 км/ч. Това е достатъчна стойност за транспорт в  големите градове.     Вградената батерия може да се заради на пълен капацитет за около два часа и ще гарантира 40 км. пробег. В същото време сгъваемия Cityskater е компактно превозно средство, което може да приберете в багажника на колата или да превозвате в градския транспорт. Тази концепция може да го превърне в алтернативно решение на велосипедите, които се радват на голяма популярност по европейските пътища. Допълнително ще разберем повече за Streetmate и Cityskater.   Още от Digital: Ето защо превозните средства с жироскопи ще са бъдещето на публичния транспорт
електрически скутери
Достатъчно сигурни ли са електрическите скутери
Достатъчно сигурни ли са електрическите скутери
Електрическите скутери набират все по-голяма популярност и са предпочитано средство за транспорт в големите градове. Moже да не сте се замисляли, но този тип превозни средства могат да се превърнат в голям проблем за сигурносттa, както на водачите, така и на околните хора. В случая, обаче не става въпрос за инцидент на пътя. Специалисти от Zimperium предупредиха за софтуерна уязвимост на популярния eлектрически скутер Xiaomi M365, предаде AndroidPit.      Според данните този проблем може да позволи на хакери от разстояние да поемат контрол над машината, което е изключително тревожно. Тук е момента да отбележим, че софтуера на Xiaomi M36 включва три ключови компонента, а именно модул за управление на батерията, Bluetooth чип и фърмуер, осигуряващ връзка между софтуера и хардуера. Поддръжката за безжичната технология на практика позволява да свържем електрическия скутер със смартфоните.   Оказва се, че дори не е необходима парола, за да установите връзка с електрическия скутер. След това може да се инсталира зловреден софтуер, като машината не прави проверка за неговата легитимност. По този начин хакерите има как да осигурят достъп до всяка една ключова функционалност на Xiaomi M36, включително и да го спрат докато се движи по платното. Всичко това поставя сериозни въпросителни около безопасността на подобни модерни форми на транспорт.   Още от Digital: Технологиите, които ще променят начина, по който пътуваме
летящи автомобили
Hyundai влиза в бизнеса с летящи автомобили
Hyundai влиза в бизнеса с летящи автомобили
Hyundai потвърдиха, че проявяват все по-сериозен интерес към сегмента на т.нар. "Urban Air Mobility (UAM)" превозни средства. Компанията също така вече си е осигурила услугите на д-р Джайвон Шин, който ще ръководи усилията им в тази насока. Припомняме ви, че той има богат опит в разработването на технологии за летателни апарати, тъй като преди това е работил като шеф на Aeronautics Research Mission Directorate (ARMD) дивизията на NASA, предаде Engadget.   Очаква се бум в продажбите на подобни превозни средства в следващите години. Според прогнозите на Hyundai сегмента на летящи автомобили ще се превърне в бизнес, който генерира впечатляващите $1.5 трилиона в следващите 20 години. Именно заради това компанията обмисля да започне разработката на подобни автомобили, за да може да бъде конкурентна на другите големи имена в индустрията. Тази концепция вече привлече вниманието на имена като Uber, Boeing и др.     Изборът на д-р Джайвон Шин не е случаен и може да даде важно предимство на Hyundai пред останалите производители. Дългогодишната му кариера в проектирането и тестването на летателни апарати, включително и такива, които навигират автономно е ключова за това решение. В момента Hyundai изостават от конкурентните си, но в дългосрочен план имат достатъчно време да наваксат изоставането. По този начин биха станали лидер при летателните превозни средства.   Още от Digital: Най-вълнуващите концепции на летящи автомобили
NASA
NASA започват тестове с първия си електрически самолет
NASA започват тестове с първия си електрически самолет
Специалистите на космическата агенция вече са готови да стартират тестове с първия си електрически самолет. Въпросната машина носи кодовото име "X-57 Mod II" и е конструирана от "Empirical Systems Aerospace (ESAero). Tук е подходящ момент да споменем, че с буквата "Х" се обозначават летателните апарати на NASA, които са предназначени да извършват тестове с нови технологии. Първият електрически самолет на учените няма да бъде изключение от това правило, съобщава Engadget.   Aко всичко върви според първоначалните планове на NASA това ще бъде първият летателен апарат от "X" серията, който ще превозва екипаж от две десетилетия насам. Екипът, който разработва "X-57 Mod II" потвърди, че  в следващите месеци ще се проведат обширни наземни тестове на интегрирана система от електрическо задвижване. NASA планират този прототип да бъде само първия от нова серия летателни апарати, включително машини за публичен транспорт като летящи таксита.   NASA вече са одобрили разработването на Mod III и Мod IV версии на електрическия самолет, които ще имат подвижни крила на Flight Loads Laboratory на агенцията. Тестовете ще помогнат на учените да въведат система от регулации за сертифициране на модерни летателни апарат с електрически двигатели за масовия потребител. Предстоящият прототип на агенцията, който ще видим през 2020г. ще въведе нови стандарти за качество и сигурност, които да стимулират еволюцията на електрическите самолети в дългосрочен план.   Още от Digital: NASA разработват самовъзстановяващи се космически костюми
летящи такстита
ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
Модерните технологии вече промениха ключови елементи от ежедневието ни и скоро ще предизвикат следващата голяма революция в публичния транспорт. Това са летящите автомобили, към които вече проявяват интерес повечето големи производители в индустрията. Важна стъпка за популяризирането им сега направиха представителите на Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), които публикуваха нови насоки за сертифициране. Водещ акцент са модерните форми на публичен транспорт.   Тук е момента да добавим, че EASA е регулаторният орган, който въвежда правилата за експлоатация на търговските авиокомпании и другите въздушни превозвачи. Предложените нови насоки на практика полагат основата за навлизането на хибридни и електрически летателни апарати, които могат да излитат и кацат вертикално. По този начин ЕАSA правят сериозна крачка напред за осигуряването на действителна възможност за обслужване на въздушна мобилност от този тип, предаде TechCrunch.     Новите насоки на ЕАSA гарантират подкрепа на т.нар. "Vertical Take-Off And Landing" (VTOL) апарати, както от техническа гледна точка, така и регулаторна на територията на ЕС. Активността на регулаторния орган засега е насочена към изчистване на необходимите изисквания, които да гарантират максимална безопасност на въздухоплавателните средства. ЕASA предлагат и специална норма, която гарантира, че всеки апарат има специален режим за аварийно кацане, който да се активира при инцидент.   Още от Digital: Lilium Jet е първото летящо такси, което излита вертикално и има 36 електрически двигателя
Bridgestone
Гумите Bridgestone Turanza QuietTrack ще направят електрическите автомобили безшумни
Гумите Bridgestone Turanza QuietTrack ще направят електрическите автомобили безшумни
Електрическите автомобили набират все по-голяма популярност и вече са основен приоритет за най-големите производители. Инженерите им се надпреварват с различни идеи, които да увеличат максимално пробега им, както и да ги направят по-безшумни. Bridgestone представиха официално новия представител на своята популярна серия Turanza, който има потенциала да помогне за постигането на втората цел. Пълното име на гумите е Bridgestone Turanza Quiet Track.   Както наименованието подсказва са разработени с идеята да минимализират звука, който възниква при триенето с пътното платно. За да постигнат този ефект от Bridgestone са променили изцяло структурата на гумите и начина, по който повърхността им си взаимодейства с настилката, съобщава Wired. По този начин водачите на електрически автомобили почти няма да чуват нищо, докато се придвижват и могат да фокусират вниманието си изцяло върху пътя пред себе си.     Компанията не е променяла химичния състав на гумата, а покритието във външната част, за да спре ненужния шум. Tака например Bridgestone използват няколко тънки надлъжни канали и множество по-малки, които са разположени диагонално. Ориентацията на страничните канали се оказва ключова, тъй като не позволява на въздуха да се компресира и респективно да издава добре познатия звук. Цената на една бройка на Bridgestone Turanza QuietTrack е $133.   Още от Digital: Всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли
Самоуправляващи автомобили
Защо самоуправляващите автомобили нямат бъдеще в публичния транспорт
Защо самоуправляващите автомобили нямат бъдеще в публичния транспорт
Концепцията за интелигентния град на бъдещето включва множество технологични иновации, както и нова генерация превозни средства, които се придвижват автономно. Все повече анализатори и експерти вярват, че е само въпрос на време хората да се откажат от шофирането и да оставят тази задача на машините. Самоуправляващите автомобили използват усъвършенстван софтуер с изкуствен интелект, извършващ хиляди изчисления в секунда, за да се ориентират в пространството и да предотврати инциденти.   Автономните машини използват данни от множеството камери и сензори, за да получават в реално време прецизна информация за ситуацията на платното. Според мнозина тази концепция подобрява значително безопасността и елиминира възможността от човешка грешка. Независимо от личното ви мнение е факт, че до няколко години самоуправляващите автомобили ще се превърнат в реалност.  Ако тази иновация може да е практична за личните автомобили може да е доста неподходяща за публичния транспорт, предаде Futurism.     Премахването на хората от системите за обществен транспорт има социален елемент, тъй като ще навреди на нормалната и естествена комуникация между хората. Тази теория твърди, че е необходимо наличието на авторитетна фигура, като например шофьор на превозно средство за градския транспорт. Неговото присъствие създава чувство за ред и сигурност между пътниците, което не може да бъде имитирано и постигнато от нито една модерна технология, включително автономните машини.   Още от Digital: Защо се бави масовото навлизане на самоуправляващи автомобили на пазара
транспорт
Илън Мъск подготвя безпилотни робо-таксита Tesla
Илън Мъск подготвя безпилотни робо-таксита Tesla
Автомобилите ще имат живот от 1 милион мили и ще докарват по $30 000 печалба на собствениците си годишно.
NASA
NASA провеждат финални тестове със системата си за контрол на трафика, чрез дронове
NASA провеждат финални тестове със системата си за контрол на трафика, чрез дронове
NASA вече са стартирали работа над интересен проект, който цели да създаде още по-добра система за контрол над трафика в големите градове. Специалистите на агенцията смятат, че най-добрият вариант да го постигнат е да използват дронове. NASA са кръстили иновативната си система с името "Unmanned Aircraft Traffic Management (UTM)", като тя е плод на различни разрабoтки от четири години насам. Учените вече са почти готови с финалната версия на UTM.   Космическата агенция провежда последни тестове със системата, които се провеждат в Невада и Тексас. В този проект се включват и местните власти, които ще улеснят NASA в техническите демонстрации на летателните им апарати. Иновативният проект ще е свързан с експерименти в реални условия на множество нови технологии, съобщава Engadget. Благодарение на тях дроновете ще могат да комуникират и споделят данни в реално време, докато следят натоварения трафик в градовете.     Самите тестове също така ще помогнат на NASA и местните власти да установят кои са най-добрите практики за управление на дроновете в натоварените градове. Машините трябва да се придвижва безопасно, да разпознават околните обекти и да следват траектория, която избягва сблъсъци с тях. Плановете на агенцията са тестовете да продължат поне до края на лятото в редица американски градове. След това ще разберем и как NASA ще бъдат тези технологии в бъдещите си проекти.   Още от Digital: NASA ще изпратят самоуправляващ хеликоптер на Марс през 2020г.
Boeing
Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати
Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати
Boeing са глобален лидер в сферата на авиацията и проявяват голям интерес към нова генерация летателни апарати, които могат да се движат автономно. Инженерите на дъщерното дружество Aurora Flight Sciences от месеци разработват прототипи ба безпилотни машини. Проектът се развива съобразно първоначалните планове, като Boeing сега се похвалиха ,че са провели първите успешни тестове на уникалната машина. Това е само първата стъпка в създаването на летящи автомобили на компанията.    Проведените тестове показват, че летателния апарат на Boeing е оборудван изцяло с електрически двигатели и също така е в състояние да излита и каца вертикално. Целият тест е бил доста кратък, като в момента акцента е да се проведи дали всички системи работят безотказно, като в следващите месеци предстоят още множество публични демонстрации на машината. Прототипът на Boeing е състояние да лети автономно на разстояние до 81 километра, но тази стойност ще бъде увеличена при финалната версия, съобщава TheVerge.     Дължината на летателния апарат е 9.14 метра при широчина от 8.53 метра. Инженерите на компанията тестват различни батерии, които да удължат допълнително максималното време за полет с едно зареждане. Ще е необходимо време преди подобни методи за транспорт да станат публично достъпни за всички. Boeing се надават да изиграят ключова роля в тези процеси и да продават на пазара летящи апарати с подобен дизайн в следващите пет години. Идеята привлече вниманието и на други компании като Uber и Airbus.   Oще от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737