Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
28131 резултата за технологии
смартфони
Смартфоните с четири камери са най-популярни сред потребителите през третото тримесечие на 2020г.
Смартфоните с четири камери са най-популярни сред потребителите през третото тримесечие на 2020г.
Водещите производители обръщат специално внимание на камерите в своите устройства. Интеграцията на три или четири сензора отдавна не е новост, тъй като се превърна в стандарт за индустрията. Първите подобни модели бяха представени още през 2018г. Развитието на технологиите и интереса на потребителите към възможностите за мобилна фотография също допринесоха за високите продажби на камерите с по-атрактивни камери. Последен доклад на анализатори от Omdia разкриват, че най-популярни са устройствата, които имат четири камери. Според данните им през последното тримесечие повече от 60% от реализираните продажби са на смартфони, които предлагат четири различни сензори. Realme е интересен пример за бранд, който не е представил нито едно устройство с една камера за посочения период. Този тренд ще се задълбочава, предоставяйки още по-добри възможности за мобилна фотография на крайните потребители. Аpple предлагат един подобен модел, а именно iPhone SE (2020), но са генерирали над 30% от всички продажби в световен мащаб за третото тримесечие.     Повече от 50% от устройствата, които Apple предлага на потребителите имат поне две камери. В същото време Samsung и Huawei дават сериозен приоритет на смартфоните с тройни камери, но предлагат и флагмани, които имат по четири сензори в задната част. Xiaomi също са доста активни, като над 60% от новите модели на китайския производител имат четири камери. Сходни са параметрите залегнали в стратегията на Oppo. Определено можем да кажем, че Samsung имат най-балансираното портфолио в мобилната индустрия. За в бъдеще броя на устройствата с една или две камери ще продължи да намалява прогресивно. Транзицията към четири и дори пет камери ще бъде водеща движеща сила в световния пазар на смартфони през 2021г. Няма как да не отбележим все по-добрите системи с изкуствен интелект, автофoкус и оптично приближение, които допълнително да правим висококачествени снимки и видео клипове. Конкуренцията и по-достъпната цена са предпоставки за още по-голяма популярност на устройствата с няколко камери на световния пазар.   Още от Digital: Какво трябва да знаем за различните настройки на камерата на смартфона
Zoom
Zoom отчитат четири пъти повече приходи през третото тримесечие, в сравнение с 2019г.
Zoom отчитат четири пъти повече приходи през третото тримесечие, в сравнение с 2019г.
Услугите за онлайн комуникация преодължават да регистрират рекорден трафик. Милиони потребители разчитат на виртуалната връзка, за да бъдат продуктивни през деня. Социаланта изолация превърна домовете ни в онлайн офиси и учебни зали, но благодарение на технологиите ни позволява да свършим задълженията си от разстояние. Eдин от най-добрите примери за тези процеси е Zoom. Сравнителното непопулярното заглавие се превърна в световен хит и накара водещите приложения да се събразяват с нето. През последните месеци видяхме много ъпдейти на конкурентни продукти като Microsoft Teams и Google Meet, чиято цел е именно да предложат сходни функционалности със Zoom. Конкуренцията сред приложенията за видеоконференция е доста сериозна, което е добра новина за нас потребителите, тъй като предлага още повече възможности да комуникираме с любимите хора, колегите и приятелите онлайн. Популярността на Zoom нараства, което е причината за все по-сериозни ръст на платени акаунти в приложението. Сходна е ситуацията с приходите, тъй като Zoom продължава да изненадва анализаротие и пазарните наблюдатели.     Третото тримесечие затвърждава този тренд, тъй като Zoom отчитат приходи в размер на $777.2 млн. за този период. За да добиете по-добра представа ще отбележим, че това е четири пъти повече от същия период преди година. Любопитен факт е, че юли-октомври е второто поредно тримесечие, в което Zoom отчита четирикратен ръст в приходите, съобщава TheVerge. Eдва ли има по-добро доказателство за популярността на Zoom от тези цифри. От компанията не разкриват точния брой потребители, но с оглед високите приходи е факт, че платените акаунти се увеличават. В момента има над 433 700 представители на бизнеса с повече от 10 служители, които използват Zoom Само преди три месеца техния брой е около 370 200. Приложението увеличава и броя на клиентите, които генерират повече от $100 хил. приходи. Преди година техния брой е около 1000, докато сега са над 1300. Доброто представянет на Zoom ще продължи и през последното тримсечие на 2020г.   Ощe от Digital: 6 забавни неща, които можем да правим в Zoom
EC
EС въвеждат нови мерки срещу онлайн платформите
EС въвеждат нови мерки срещу онлайн платформите
Антитръстовото законодателство на ЕС се отличава с най-стриктните регулации в технологичния сектор. Водещите компании са принудени да се съобразяват със широк набор от клаузи и ограничения залегнали в актуалните дигитални споразумения. Специален акцент за регулаторите са опити на компании от ранга на Google и Facebook да се възползват от доминиращата си позиция и да ограничават правата на гражданите. Рекордните глоби срещу технологичните гиганти са само един от инструментите на ЕС да контролират свободния пазар и сигурния обмен на информация на континента. Европейската комисия (ЕК) също така вече одобри дигитална стратегия за лидерство в света на технологиите, която задава основните приоритети и насоки в следващите години. Вече са работи над законодателна инициатива, която цели да лимитира влиянието на онлайн платформите в интернет. ЕС въвеждат няколко нови правила, с които ще се противопоставят на възможността услуги като Amazon или AliExpress да имат нелоялно предимство пред конкурентните продукти. Подготвяните мерки ще бъдат представени официално в следващите дни, съобщава FinancialTimes.     От Брюксел искат да елиминират възможността онлайн платформите да развият твърде голям бизнес, който създава предпоставки за нелоялна конкуренция. Регулаторите използват специална система, с която анализират икономическите показатели и измерват математически представянето на компаниите. Този проект се ръководи лично от вицепрезидента на ЕС и отговарящ за дигиталните политики на ЕС, Маргрете Вестагер. Законодателната инициатива е насочена предимно към големите корпорации и бизнес холдинги, които ще бъдат обект на по-стриктни ограничения и разследвания на континента. Вече се подготвя списък с установени методи, които позволяват на големите онлайн платформи да се развиват за сметка на по-малките и локални платформи. Със сигурност идеите на ЕС няма да бъдат възприети позитивно от някои големи компании, които се радват на сериозно превъзходство в ключови сегменти. Дългосрочната цел на ЕС предвижда изграждането на гъвкава инфраструктура, която стимулира лоялната конкуренция и работи в услуга на по-малките представители на бизнеса в европейското дигитално пространство.   Още от Digital: EC искат да позволят на потребителите да изтриват предварително инсталираните приложения в смартфоните
Photokina
Фотографското изложение Photokina прекратява съществуването си след 70 години
Фотографското изложение Photokina прекратява съществуването си след 70 години
Photokina е уникално събитие, което от десетилетия приковава вниманието на професионалистите и любителите на фотографията. Първото издание се провежда в Кьолн, Германия преди 70 години и до ден днешен Photokina е добре познато име в индустрията. Традиционно арена на събитието е Koelnmesse GmbH, като всяко следващо издание е през две години. Повече от 150 хил. гости обикновено присъстват на Photokina, за да се запознaят с последните проекти и модерни иновации в тази сфера. Тази година също трябваше да се проведе Photokina 2020, но това не се случи заради пандемията от коронавирус. Организаторите планираха това да е първото събитие, което ще премахне двугодишния график въведе от 1966г. насам и да положи основните на по-динамични издания на всеки 12 месеца. Photokina 2020 бе планирана за 27-30 май, но пандемията отложи събитието, както и следващото издание Photokina 2021. За съжаление на феновете на фотографията, обаче организаторите на Photokina потвърдиха, че шоуто повече няма да се провежда.     Това означава, че на 70-годишната история на фотографското изложение в Кьолн, Германия ще бъде сложен край. Партньорите на Photokina вече са започнали да получават официални съобщения, които ги информират за съдбата на събитието. През последните няколко години организаторите също изпитваха проблеми в провеждането на Photokina и спирането на изложението не е изцяло свързано с коронавируса. Остава надеждата Koelnmesse GmbH да размислят и да вдъхнат нов живот на събитието през май 2022г., когато по план трябва да се проведе Photokina 2022. Дотогава най-голямото фото изложение в Европа ще бъде The Photography Show във Великобритания.   Oще от Digital: 6 полезни Android и iOS приложения за фотографи
Xiaomi
Xiaomi разработват гъвкав смартфон с подвижна селфи камера
Xiaomi разработват гъвкав смартфон с подвижна селфи камера
Xiaomi стават все по-влиятелен фактор при смартфоните в средния и ниския ценови клас. Предложенията на компанията се отличават с необичайно атрактивни характеристики за своя клас и добри камери. Китайският производител доста активно експериментира с алтернативни дизайни и технологии като смартфон със сменяем дисплей, както и концептуалния Xiaomi MIX Alpha Pro. Eдин от основните приоритети за компанията ще бъдат гъвкавите дисплеи и иновативните камери. Специалистите на Xiaomi също така са намерили как да съчетаят двете технологии в прототип на едно устройство. Китайският производител е подал документи за регистрация на концептуален смартфон пред The Hague International Design System. Най-любопитното е, че компанията е открила как да комбинира  гъвкав дисплей с големина между 7 и 8 инча заедно с подвижен камера модул в смартфона, който се прибира и скрива зад екрана, когато не го използвате. Устройството има и втори екран за нотификации и входящи съобщения, чиито диагонал достига до 4.6 инча, съобщава SlashGear.     Прави впечатление още, че в задната част има тройна камера, докато подвижния модул е оборудван с два сензора. Физически бутони за управлвение на звука и включване са разположени в едната страна на рамката. Снимките разкриват още логото на Xiaomi на гърба, а също наличието на слот за SIM карта в лявата страна и два микрофорна над и под екрана.  Използването на подвижна камера е важно, тъй предоставя цялото пространство в предната част за дисплея и допринася за безрамковия дизайн. Все още не знаем кога Xiaomi планират да представят официално първия си смартфон с гъвкав дисплей. Със сигурност устройство с подобна визия има потенциала да спечели потребителите и да се превърне в хит на пазара.   Още от Digital: Xiaomi патентоваха камера за смартфони с движещи се сензори
ЕС
Eвропейският парламент гласува в подкрепа на правото на потребителите да ремонтират своите устройства
Eвропейският парламент гласува в подкрепа на правото на потребителите да ремонтират своите устройства
EС въведоха редица регулации, които предпазват правата и свободата на гражданите и ограничават големите компании. Антитръстовите органи са безкомпромисни в налагането на внушителни глоби в размер на милиарди за неспазване на актуалното законодателство. Google и Facebook често са обект на подобни разследвания заради нелоялни бизнес практики и злоупотреби с монополната си позиция. Това не е единственият проблем, с който се борят от ЕС в сферата на дигиталните технологии и вече се полагат сериозни усилия за намаляване на вредните отпадъци в атмосферата. ЕС също така подкрепят идеята потребителите да разполагат с пълната свобода да извършват ремонт на своята потребителска електроника. Идеята е да не се налага да ходим в сервиз на конкретната компания, която е произвела даден продукт. В момента това е бизнес, който генерира сериозни приходи за брандове като Apple. Според регулаторите е необходимо да се предоставят повече възможности на гражданите на ЕС, които да могат сами да избират къде да ремонтират своите джаджи.     Темата влезе са обсъждане в пленарна зала, като Европейският парламент (ЕП) официално гласува в подкрепа на потребителите. За в бъдеще всеки собственик на смартфон, таблет, лаптоп и друго електронно устройство ще има как да го ремонтира извън сервизите на компаниите, които са ги произвели. Резолюцията бе приета с 395 гласа "за" и 94 "против", като 207 депутати не присъстваха, за да дадат своя глас, съобщава Euronews. На този етап решението на ЕП има само препоръчителен характер и единствено задава рамките, в които могат Европейската Комисия (ЕК) може да въведе подготвяните промени. Приемането на този доклад е ясна индикация, че ЕС иска да се въведе унифицирана система за предотвратяване на преждевременното остаряване на електронните уреди. Тепърва ще се разработват системи за класификация и ремонт на устройствата, които използват гражданите на ЕС. Потребителите също така ще получават ясна и лесна за разбираме информация за очаквания жизнен цикъл и възможност за ремонт на всеки продукт, който купуват.   Още от Digital: Най-добрите онлайн ресурси за ремонт на уреди и отстраняване на често срещани проблеми у дома
виртуална реалност
Бъдещето на видео разговорите ще е във виртуалната реалност
Бъдещето на видео разговорите ще е във виртуалната реалност
Виртуалната реалност е обещаваща технология, която тепърва ще има силно присъствие в сферата на гейминга и приложенията за забавление. Съществуват някои особености, които засега възпират масовото навлизане на тази иновация в индустрията. Най-големият проблем е, че много бързо се натоварват очите при използване на VR очила, като вече се работи над редица атрактивни методи, които да отстранят този недостатък. Факт е, че VR технологията тепърва ще придобива масовост, но също, че приложенията на тази иновация надхвърлят параметрите на игрите и базовите мобилни приложения. Oт началото на пандемията досега все повече хора разчитат на популярните платформи за видеоконференция, за да комуникират с любимите хора, колегите и приятелите. Неслучайно заглавия като Google Meet, Zoom и Microsoft Teams регистрират впечатляващи рекорди за трафик и популярност. Toва също е сфера, която може да претърпи сериозни подобрения след навлизането на технологиите за виртуална реалност. Представете си как вместо да стартирате камерата виждате пред себе си вашия събеседник показан в реален размер.     Социалната изолация и предизвикателствата свързани с коронавируса са гаранция, че дълго време няма да се възстанови нормалния работен процес. Ако се наложи продължително време да остане по домовете си заради пандемията това е възможност VR джаджите още веднъж да покажат своята ефективност. Много хора се притесняват за здравето си и респективно не са готови още да се върнат на работното си място. Едва ли има по-подходящо решение за тях oт това да могат да общуват с колеги, роднини и приятели във виртуална среда. За да се реализира подобен видео разговор е нужно участниците да имат VR  очила. По този начин лесно се отстраняват много от настоящите проблеми при видео разговори с големи групи от хора и да се гарантира оптимално качество на връзката. Технологията може да предложи задоволително ниво на физическа активност във VR среда, което сега не се предлага от стандарните приложения за конференция.   Още от Digital: Най-добрите приложения за гледане на снимки и видео във виртуална реалност
TikTok
Крайният срок за продажбата на TikTok се удължава до 4 декември
Крайният срок за продажбата на TikTok се удължава до 4 декември
TikTok е световна сензация и приложение, което не спира да подобрява различни рекорди. Платформата позволява да споделяме кратки видео клипове и привлича вниманието предимно на тийнейджърите. Независимо от впечатляващия успех, обаче разработците от ByteDance са изправени пред редица проблеми, основно на американския пазар. Правителството на САЩ разглежда TikTok като заплаха за националната сигурност, тъй като данните на повече от 100 млн. американкци, които го използват се съхраняват в китайски сървъри. Всичко това доведе до ситуация, в която създателите на TikTok са принудени да продадат своя бизнес, за да могат да оперират в САЩ, както досега. Темата бе изключително актуална през септември, когато Oracle се утвърди като основен купувач на TikTok след отхвърлянето на офертата на Microsoft. Няколко дни по-късно сагата изглежда достигна финалната си фаза, тъй като САЩ одобриха сделката между Oracle и ТikTok. Първоначалният срок за финализирането на продажбата, който бе поставен от правителството бе 90 дни и трябва да изтече на 27 ноември.     Последните данни на Reuters разкриват, че държават администрация на САЩ ще предостави още седем дни, в които TikTok могат да завършат процеса. Така крайният срок бе удължен до 4 декември. Причината за допълнителните седем дни е отправено ново предложение от ByteDance, което държавната администрация иска да разгледа подробно. Трябва да отбележим също, че компанията заведе серия от дела, с които се противопоставя на сделката и иска да премахнат забраната за опериране в САЩ. Един от мотивите им е, че принудителната продажба на капитали по този начин противоречи на закокодателството и противоречи на принципите залегнали в американската конституция. Реализирането на сделката, която ще отдели TikTok в нова компания, която се контролира от Oracle ще нанесе значителни щети върху бизнеса на компанията в световен мащаб. Финалното решение все още не е взето, което означава, че TikTok отново ще бъдат в центъра на събитията в индустрията през следващите дни.   Още от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
смартфони
Samsung изпревари Apple и е най-големият производител на смартфони през третото тримесечие на 2020г.
Samsung изпревари Apple и е най-големият производител на смартфони през третото тримесечие на 2020г.
Последните седмици от календарната година традиционно са свързани с най-голяма активност на потребителите. Причината са комплексни и са свързани с много промоции в търговските вериги, новите премиери на производителите. Разбира се най-голямо влияние върху повишената покупателна стойност оказват коледните празници. Докато очакваме с нетърпение последните дни на годината разбираме и как се е променил баланса на силите през третото тримесечие. Последният доклад на Gartner разкрива, че през този период а продаде 366.6 млн. смартфона в световен мащаб. Тази цифра представлява 5.7% спад, спрямо същия период преди година. Въпреки това Gartner определят резултатите като положителни с оглед разпространението на коронавируса. Единствените две компании, които могат да се похвалят, че увеличават своя пазарен дял през този период са Samsung и Xiaomi. Конкретният ръст е 2.2% и 34.9%. Apple са реализирали с 0.6% по-малко продажби, спрямо предходната година. Намалението от 34.9% на продажбите спрямо същия период през 2019г. oтчитат Huawei, което не е изненадващо заради търговските санкции на САЩ.     Най-големият производител в индустрията е Samsung, които са реализирали продажбите на 80.8 млн. устройства от серията Galaxy. По този начин компанията вече има 22% пазарен дял и увеличава преднидната пред своите конкуренти. Въпреки проблемите Huawei запазват вотрата позиция, тъй като са достваили 51.8 млн. смартфона в периода между юли-септември. Xiaomi са на третата позииция с 12.1% дял, благодарение на 44.4 млн. продадени смартфона за периода. Впечатляащият ръст от 34.9% е достатъчен да изпреварят Apple и да са най-бързо развиващия се производител в индустрията. Създателите на iPhone отчитат 40.5 млн. продажби за периода, като надеждите са премиерата на iPhone 12 да засили позициите им в края на 2020г. Оppo е компанията, която допълва челните пет с продажбата на 29.8 млн. устройства през третото тримесечие. Припомняме ви, че през предходните две тримесечия отчитахме спад в доставките от над 20%. Сегашното намаление от 5.7% очертава добри трендове, които ще продължат и през октомври-декември.   Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
смартфони
Продажбите на смартфони отчитат 5.7% спад през третото тримесечие на 2020г.
Продажбите на смартфони отчитат 5.7% спад през третото тримесечие на 2020г.
Премиерата на нови модели от водещите производители и възстановяване на веригата за доставки са водещите фактори в развитието на пазара на смартфони през третото тримесечие. Анализатори от Gartner определят и високото търсене към 5G устройствата като другия тренд, който допринася за стабилизиране на индустрията от пандемията. Конкретните цифри в доклада показват, че в световен мащаб са продадени 366 млн. смартфона в периода между юли-септември 2020г. Това представлява 5.7% спад, в сравнение със същия период година по-рано. Въпреки спада в продажбите, обаче Gartner определят представянето като положително. В началото на годината разпространението на коронавируса засегна силно големите компании и доставчици на компоненти. Именно заради това бе регистриран последователен спад от над 20% през първото и второто тримесечие на годината. Настоящият спад от 5.7% е индикатор за възстановяване на световния пазар на смартфони и дава надежди за още по-оптимистични резултати в края на 2020г. Все пак и предстоящият празничен сезон е най-активния през годината.     Oще от лятото се забелязват признация на сериозна активизация от страна на потребителите, които започнаха да купуват повече хардуер. Промяната на ежедневните навици заради социалната изолация превърнаха домовете ни в класни стаи и работни офиси. Смартфоните също се възползват от тези процеси, тъй като са подходящи за забавленеи, офис приложения, мултимедия и гейминг. Пазарни наблюдатели на IDC смятат, че през последното тримесечие продажбите ще се увеличат с 2.4%. Ако това се случи най-големият принос ще имат 5G смартфоните. В момента средната пазарна цена на устройство с технологията е $611. С течение на времето и изострянето на конкуренцията тази стойност ще намалее до $453, което ще се случи в края на 2024г. Samsung са продали 80.8 млн. смартфона през третото тримесечие и имат 22% пазарен дял. Корейският производител и Xiaomi са единствените брандове отели ръст в продажбите за периода от респективно 2.2% и 34.9%. В заключение ще отбележим, че Huawei са продали 51.8 млн. смартфона през изминалото тримесечие.   Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
LG Corporation
LG Corporation отделят част от бизнеса си в нова холдингова компания през 2021г
LG Corporation отделят част от бизнеса си в нова холдингова компания през 2021г
Moбилните устройства продължават да бъдат една от сферите, в които LG изостава от своите конкуренти. Компанията е световен лидер в производството на телевизори, но изпитва проблеми с продажбата на смартфони на световния пазар. Все пак модели като LG Velvet 5G, LG Wing показват, че LG опитват да се превърнат в атрактивен избор за потребителите. Иконoмическата ситуация през 2020г. също се отразява на бизнес възможностите на LG във всички продуктови категории. В опит да гарантират финансова стабилност в дългосрочен план от LG Corporation подготвят серия от структурни промени. Корейският производител планира да диверсифицира своя бизнес като създаде пет нови дружества и нова холдингова компания, която да контролира операциите им. Очакванията са това да се случи през май 2021г. Дружествата, които ще бъдат отделени в нова компания включват LG International Corp., LG Hausys, Silicon Works Co, LG MMA Corp. и Pantos Logistics. В момента активите на тези бизнес дивизии на LG се оценяват на $8.85 млрд., информира DroidNews.     Дейността на дружествата, които се отделят в холдинговата компания е разнообразна и обхваща батерии, дисплеи, смарт уреди и др. Сред най-големите клиенти на LG Corporation са General Motors, Tesla и Apple. Структурните промени ще позволят на LG да се фокусират върху традиционно силни сфери и да допринесат за навлизането на още повече дигитални иновации. Новата холдингова компания най-вероятно ще бъде управлявана от Коо Бон-Йоон, който е син на един от основателите и роднина на председателят на LG Group. Интересен факт е, че LG Corporation е втората най-голям индустриален конгломерат управлявана от бизнес семейство от Южна Корея в страната.   Oще от Digital: LG очакват да генерират приходи от мобилнaта си дивизия до края на 2021г.
виртуална реалност
Изобретиха смарт тъкан, която ще ни позволи да докосваме обекти във виртуална реалност
Изобретиха смарт тъкан, която ще ни позволи да докосваме обекти във виртуална реалност
Устройствата с виртуална реалност имат голям потенциал особено в сферата на забавлението. Ако сте използвали VR джаджа вероятно сте наясно с предимствата на технологията. Важно е да споменем също, че най-големият проблем на VR е, че твърде бързо се натоварват тялото и очите. Повечето потребители изпитват чувство на дискомфорт след 10-15 минути носене на VR очила, което продължава да бъде сериозно ограничение. Учените от цял свят работят над ефективни решения на проблем и също така искат да добавят чувство за усещане при възпроизвеждане на виртуална реалност. Подобна идея ще промени изцяло възможностите на VR джаджите, като позволи да докосваме и усещаме виртуални обекти. Решението е създаването на изкуствена кожа, която да го позволи, но това е доста сложен процес. Вече сме виждали прототипи на смарт тъкани и материали, които опитват да гарантират хаптична връзка между потребителите и виртуалната среда. На този етап възможностите им не са достатъчно добри, за да намерят място в реални VR очила на пазара.     Екип от учени на Cornell University вече провеждат тестове с уникален сензор, който е достатъчно разтеглив и може да разбира какви предмети на докосвате. Съчетанието между тези характеристики може да предизвика голяма революция в начина, по който си взаимодействаме с  обектите във VR среда, съобщава NewAtlas. Във вътрешността на сензора има оптични влакна с фибро оптични влакна, които анализират промени в дължината на вълната, за да измерват елементи като температура.  Учените са създали ръкавица с прозрачно полиутераново ядро, към което е свързан LED модул, заредени с абсорбиращи багрила. Когато движете пръстите въпросните багрила се превръщат в "пространствени енкодери", които отчитат точно какво се случва.   Още от Digital: Най-добрите приложения за гледане на снимки и видео във виртуална реалност
технологични новини
 Какво се случи в технологиите на 27 ноември в digital.bg (Видео)
Какво се случи в технологиите на 27 ноември в digital.bg (Видео)
EС въведоха редица регулации, които предпазват правата и свободата на гражданите и ограничават големите компании. Антитръстовите органи са безкомпромисни в налагането на внушителни глоби в размер на милиарди за неспазване на актуалното законодателство. Google и Facebook често са обект на подобни разследвания заради нелоялни бизнес практики и злоупотреби с монополната си позиция.   1. Eвропейският парламент гласува в подкрепа на правото на потребителите да ремонтират своите устройства Това не е единственият проблем, с който се борят от ЕС в сферата на дигиталните...
любопитно
Какво означава името Xiaomi
Какво означава името Xiaomi
Xiaomi е китайски производител, който не се ограничава единствено до смартфоните, а предлага атрактивни предложения в много продуктови категории. Компанията предлага собствени лаптопи, умни часовници, смарт електроуреди, електрически скутери и много др. Все пак най-важно значение за стратегията им има мобилната индустрия, като през третото тримесечие Xiaomi се утвърдиха като третият най-голям производител на смартфони. От компанията се надяват, че могат в дългосрочен план да се задържат на тази позиция и да бъдат един от най-влиятелни фактори в световен мащаб. Именно заради това ще видим първите устройства с Qualcomm Snapdragon 875 процесори на компанията още в началото на 2021г. Докато очакваме да разберем какви са плановете им научаваме любопитни подробности за начина, по който е избрано името Xiaomi. Със сигурност изговарянето на думата създава известни затруднения на хората извън Китай и това е нормално за специфичния език, който се говори в странaтa. Главният изпълнителен директор на Xiaomi, Лей Джун коментира и как неговата компания е получила своето име.       Oще от Digital: Xiaomi Mi 11 Pro ще бъде първият смартфон с камера под дисплея на компанията
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Sony стартираха продажбите на ограничени количества на PlayStation 5 в търговската мрежа. Това е причината доста хора да се затрудняват в поръчката и купуването на конзолата. Все пак компанията е наясно със ситуацията и влага много усилия, за да отговори на високото търсене към устройството.    1. Ето кога Sony PlayStation 5 ще се продава отново по магазините Успоредно с това Sony определи PS5 като най-голямата премиера в историята им досега. Реалните доставки в първите страни започнаха на 12 ноември, но дори две седмици по-късно повечето геймъри все още не са...
IBM
IBM уволнява 10 000 служители и обмисля продажба на IT бизнеса си в Европа
IBM уволнява 10 000 служители и обмисля продажба на IT бизнеса си в Европа
IBM е световно известен бранд, който разполага с разнообразно портфолио от облачни и хардуерни решения за корпоративните потребители. Технологичният гигант, обаче също е изправен пред непредвидени икономически загуби свързани с пандемията от коронавирус. Вече бяха предприети редица действия, които да редуцират финансовия ефект на кризата върху IBM свързани предимно с преструктуриране и редуциране на разходите. В началото на октомври разбрахме, че се обмислят различни варианти включително и опцията за продажба на активи. Сега разбираме повече детайли за стратегията на IBM, които планират да намалят работната си сила на европейския континент с 10 хил. служители. Успоредно с това се подготвя продажбата на IT бизнес операциите им в региона, което се очаква да донесе приходи от $2.3 млрд. през четвъртото тримесечие, съобщава Bloomberg. Тези действия се очаква да подпогнат и разгърнат влиянието на IBM в сгегмента на хибридните компютърни системи и облачните платформи с изкуствен интелект. Новият план за съкращения в Европа все още не е потвърден официално.     Въпреки това се очаква най-засегнати да бъдат работниците на компанията във Великобритания и Германия. Тези екипа осигуряват деноноюна поддръжка на клиенти и центове за данни, включително инсталиране, опериране, възстановяване и интегриране на оборудване. Структурните промени в IBM вероятно ще продължат и през 2021г. и дори могат да обхваната операциите на технологичния гигант и в други региони. Внушителната конкуренция на компании с огромен капитал като Amazon са основна причина за проблемите на IBM при модерните системи за облачен компютринг. Любопитното е, че компанията не обича да публикува официално детайли за подготвяни съкращения в своите бизнес дивизии, като настоящия случай е едно от малките изключения. Подготвяните мерки влизат в сила незабавно и ще бъдат финализирани до края на първото тримесечие на 2021г. Отделянето на бизнес звена в отделни компании ще продължи да е неизменна точка от дневния ред в бизнес стратегията на IBM в следващите тримесечия.   Oще от Digital: IBM и HP Enterprise предприемат мащабни структурни реформи
DMCA.com Protection Status