Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
550 резултата за съвети
фотография
Как да правите по-добри снимки с iPhone
Как да правите по-добри снимки с iPhone
Вашият iPhone прави страхотни снимки, но винаги можете да ги подобрите още повече. Например, можете да контролирате експозицията, да отделите повече време за композирането на сцената и да използвате по-добре инструментите, които са на разположение.   По-долу ще откриете съветите на How To Geek за това как да правите по-добри снимки с вашия iPhone.   Контролирайте фокуса и експозицията     Приложението Camera ви позволява чрез докосване на екрана  да зададете фокус и експозиция с едно движение. За да заключите тази настройка, докоснете и задръжте екрана за предварителен преглед на снимката, докато не видите „AE/AF Lock“ в горната част. За почти пълен контрол чукнете върху екрана с вече заключените настройки и задръжте, след което плъзнете пръста си нагоре или надолу, за да коригирате стойността на експозицията.   Това е важно умение, което е добре да овладеете, тъй като приложението Camera на Apple често греши  експозицията. Често приложението преекспонира изображенията и губи детайли в акцентите и цветовете, особено когато снимате небето.   Използвайте телеобективът, за да увеличите или се приближете физически до обекта     Почти всеки iPhone, след iPhone 6s Plus има поне две камери. В приложението Camera те се означават с малкия етикет „1x” до бутона на затвора. Докоснете „1x“, за да превключите към друга камера. На iPhone 11 можете да изберете „.5“ за ултраширока или „2“ за телефото камера.   Ако искате да увеличите мащаба на обекта си, най-добре е да го направите с еднократно докосване на „1x“. Това гарантира най-доброто качество на изображението, защото разчита единствено на оптиката, а не на цифровото увеличение, което разтяга и препроменя изображението.   Всички iPhone-и се представят най-добре, когато използвате стандартната широка камера, обозначена с етикета “1x”. Тези лещи имат по-широки отвори, което означава по-добри характеристики при ниска осветеност и по-меки ефекти когато снимате в режим „боке“.   Използвайте мрежата     Отидете до Settings -> Camera и включете опцията „Grid”, за да виждате решетка, докато снимате вашите изображения. Наслагването следва „правилото на третините“, което разделя изображението на девет секции. Макар че може да бъде полезно (особено за начинаещите фотографи), правилото на третините не е добре да се използва винаги. Можете обаче да използвате решетката, за да поддържате прав хоризонт, да намерите и да се придържате към водещиет линии (линии, които водят зрителя към вашия обект) и да подравните композицията си с другите вертикални линии в сцената ви.   Използвайте Burst Mode (или  Live Photos) за екшън кадри До не много отдавна възможността да заснемаме екшън снимки или бързо движещи се предмети със смартфон беше невъзможна. С iPhone имате две възможности да направите това. Първият е да използвате режима „Burst“, който заснема поредица от изображения, а вторият е да използвате видеоклиповете, заснети като част от „Live Photos“.   За да използвате режима „Burst“, докоснете и задръжте бутона на затвора. В резултат, серия от висококачествени изображения ще се запаметяват в Camera Roll. Когато преглеждате изображението в приложението Photos, ще видите „Select…“ в долната част на екрана. Докоснете го, за да изберете снимките, които искате да запазите, а след това докоснете  “Done”. Оттук опциите ви са „Keep Everything” или „Keep Only X Favorites,” където “X” е броя на избраните от вас снимки.     Режимът „Live Photos“ също може да бъде полезен. Намерете изображението и докоснете  “Edit” в горния десен ъгъл. Докоснете иконата на Live Photos в долната част на екрана. Прекарайте пръст наляво и надясно, докато намерите изображение, с което сте доволни, повдигнете пръста си и след това докоснете „Make Key Photo“, за да използвате това изображение.     Тъй като това е неподвижно изображение на Live Photo видеоклип, то няма да е със същото качество като обикновената снимка, но това е по-добре от нищо.   Използвайте портретен режим     Портретният режим (Portrait mode) използва технология за определяне на дълбочината, за да открие краищата на обекта и да размие фона, за да приложи симулиран ефект на дълбочина на полето. Можете също така да го използвате, за да приложите различни симулирани светлинни ефекти след и преди снимане.   За да снимате в режим „Portrait“, изберете го като режим на снимане в приложението Camera. Ако имате iPhone 11, можете да снимате не само портрети в този режим. iPhone 11 включва разширена поддръжка за използване на портретния режим за снимки на домашни любимци и неодушевени предмети.   Ако имате iPhone XS или по-нова версия, можете да контролирате дълбочината, за да промените силата на ефекта на дълбочина на полето. Намерете снимката, която искате да промените, докоснете “Edit” в горния десен ъгъл и плъзгачът „Depth” трябва да се появи в долната част на екрана. Когато сте доволни от резултата натиснете „Done”, за да запазите изображението.   Управлявайте камерата с вашия Apple Watch     Apple Watch прави много неща. Можете дори да го използвате за управление на камерата на вашия iPhone. Стартирайте приложението Camera на вашия Apple Watch, за да стартирате приложението Camera и на вашия iPhone. Когато затворите приложението на часовника си, приложението на телефона ви също се затваря.   Имате и два бутона на разположение: бутон на затвора и три секунден таймер. Когато използвате функцията за таймер, светодиодът на вашия iPhone мига, така че да знаете до кога да се усмихвате.   Снимайте с бутоните за сила на звука За по-голямо удобство може да използвате бутоните за сила на звука, разположени отстрани на вашето устройство, за да правите снимки.   Снимайте в дълги експозиции с Live Photos     Много по-лесно е, отколкото може да си представите. Ако използвате Live Photos, можете да превърнете почти всяка сцена в дълга експозиция. След като заснемете Live снимката си, отидете на приложението Photos и докоснете изображението, което искате да преобразувате в дълга експозиция. Плъзнете нагоре, за да покажете панела „Effects”, докоснете „Long Exposure” и след това изчакайте. Вашето устройство генерира изображението въз основа на допълнителните данни, заснети в Live Photo.   Фокусирайте след като сте снимали с Focos     Приложението Focos улавя възможно най-много информация за дълбочината на полето и след това ви позволява да префокусирате всяко изображение в режим Portrait. То е безплатно, но Pro версията (0,99 долара на месец) отключва експорт с висока разделителна способност, филтри и 3-D светлинни ефекти.   Вижте как изкуственият интелект ще промени смартфон фотографията
услуги
Как да отмените абонаменти за приложения на вашия iPhone
Как да отмените абонаменти за приложения на вашия iPhone
Почти всяко приложение и услуга, които са налични днес, изискват да се регистрирате за абонамент. Така след време лесно може да загубите следите на всички абонаменти, които сте регистрирали. А ако се регистрирате чрез iPhone или iPad, може да се чудите как да анулирате абонаментите си.   От информацията на Make Use Of ще разберете как да преглеждате всички абонаменти, за които сте се регистрирали на вашия iPhone и как да ги контролирате.   Как да намерите всички абонаменти, за които сте се регистрирали от вашия iPhone? 1. Отворете приложението „Settings“ на вашия iPhone или iPad. 2. Докоснете името си в горната част на списъка. 3. На новата страница докоснете „Subscriptions“.     Как да анулирате абонаменти на iPhone? Следвайте горните стъпки за достъп до страницата с абонаменти за вашия Apple ID. Тук ще видите всички абонаменти, които се числят към вашия акаунт в Apple. Докоснете абонамента, от който искате да се отпишете или промените. Ако имате само един абонамент, тази страница ще ви отведе право към него.   В примера по-долу можете да видите как да отмените Apple Music. Докоснете „Apple Music Membership“, за да видите подробности и промените абонамента, ако искате. Долу ще видите бутон „Cancel Subscription“. Докоснете го и потвърдете, за да се отпишете от услугата на приложението.     Как да отмените абонаментите на Apple на вашия Mac? Ако предпочитате, можете също да анулирате абонамент за приложение на вашия Mac. Тъй като Apple раздели iTunes за macOS на няколко различни приложения, тази функционалност вече се намира в App Store.   Отворете App Store на вашия Mac и кликнете върху името и профила си в долния ляв ъгъл. След това изберете „View Information“ горе вдясно. Може да се наложи да потвърдите паролата си за Apple ID, за да продължите.     След като видите страницата „Account Information“, превъртете надолу до секцията „Manage“. Ще видите „Subscriptions“ с броя на абонаментите в момента в акаунта ви; кликнете върху „Manage“ вдясно.   Тук ще видите много подобен панел на този на iPhone и iPad. Той ви позволява да променяте или да се отпишете от приложение на Apple или на трета страна, стига да сте влезли в същия Apple ID.     Как да отмените iTunes абонаменти в Windows? Ако използвате компютър с Windows, все още можете да управлявате абонаментите си за Apple чрез страницата за абонаменти на iTunes. Отворете iTunes и отидете на Account -> View My Account. Това ще ви отведе до панел, подобен на „Account Information“ в App Store.   Превъртете надолу до секцията „Settings“, където ще видите опцията „Subscriptions“. Кликнете върху „Manage“ до нея. След това можете да редактирате или анулирате абонаментите си.     Как да управлявате други абонаменти на вашия iPhone? Ако не намерите абонамента, който търсите, като използвате горепосочените методи, ще трябва да се отпишете по друг начин. Горните начини за управление на абонаменти се отнася само за тези приложения, за които сте се абонирали чрез вашия Apple ID. Няма да се показват абонаментите, които сте направили чрез други устройства.   Например, може да сте се регистрирали за Spotify Premium чрез Google Play Store на Android устройство или да сте се присъединили към YouTube на уебсайта на компанията. Въпреки че можете да се наслаждавате на тези акаунти, като влизате в приложенията на вашия iPhone, Apple няма нищо общо с вашия абонамент.     Как да управлявате своя план за съхранение на iCloud? За да се отпишете от iCloud плановете на вашия iPhone, ще трябва да посетите Settings -> [вашето име] -> iCloud -> Manage Storage. Тук докоснете „Change Storage Plan“, а след това  „Downgrade Options“, за  да се върнете към безплатен план.     Вижте как да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone
Windows 10
Как да върнете фабричните настройки на Windows 10
Как да върнете фабричните настройки на Windows 10
Има различни причини, поради които може да се наложи фабрично нулиране на Windows 10 компютър. Инсталирали сте твърде много приложения и искате да започнете на чисто? Или пък сте решили да продавате вашия компютър, или може би се налага да отстраните някакъв проблем? Добре е да знаете, че връщането на фабричните настройки на Windows 10 е доста бърза и безпроблемна работа. Има два основни начина да го направите, а от Android Authority ги обясняват много добре. Освен това може да нулирате Windows 10 с пълно преинсталиране на системата.   И накрая, не забравяйте да направите резервно копие на вашите данни, снимки, видеоклипове, музика и т.н., преди да нулирате Windows 10, защото може да загубите всичко!   Метод 1: Нулирайте Windows 10 чрез менюто за настройки     Най-бързият и лесен метод е да нулирате Windows 10 от менюто „Settings“. Ето как става това: 1. Архивирайте всички важни данни, които не искате да бъдат изтрити. 2. Отворете „Start“ менюто и натиснете „Settings“ (иконата на зъбното колело) от ляво. 3. Изберете Update & Security и кликнете върху опцията „Recovery“ в левия край. 4. Натиснете бутона „Get Started“ под секцията „Reset this PC“ в менюто „Recovery“. 5. Ще се появи екран и ще ви попита дали искате да запазите файловете („Keep my files“) или да изтриете всичко („Remove everything“). Изберете опцията, която искате. 6. Продължете да следвате подканите, докато системата не започне да се нулира. 7. Вашият компютър може да се рестартира няколко пъти по време на този процес. Трябва само да го изчакате, докато не видите екрана за настройка на Windows 10. Когато това се случи, всичко е готово! Вашият компютър трябва да се върне към първоначалните си фабрични настройки с или без вашите лични файлове, в зависимост от това коя опция сте избрали. Това е най-лесният вариант за нулиране на Windows 10.   Метод 2: През менюто за зареждане     Ако поради някакъв проблем, компютърът ви няма достъп до Windows, може да извършите фабрично нулиране, без да влизате в операционната система. Този метод е малко по-сложен, но не е невъзможно да се направи.   1. Windows 10 трябва автоматично да се стартира в менюто Advanced Boot Options, ако компютъра не може самостоятелно да зареди Windows 10. 2. Ако вашият компютър заседне в цикъла на зареждане, изключете захранването (на настолен компютър) или издърпайте батерията (на лаптоп) и опитайте отново. 3. След като сте в Advanced Boot Options, изберете опцията „Troubleshoot“. Трябва да намерите опцията „Reset Windows 10“. След това преминете през същите стъпки описани в метод 1. След това връщането на фабричните настройки трябва да се случи, подобно на метод 1, компютърът ви трябва да се рестартира няколко пъти и в крайна сметка да зареди екрана за настройка на Windows 10. Ако по някаква причина това не се случи и компютърът ви не се зарежда, може да имате проблем с хардуера или може да се наложи да преинсталирате Windows 10.   Вижте какво да направим ако Windows 10 не се стартира  
лаптопи
Как да удължите живота на батерията на вашия лаптоп
Как да удължите живота на батерията на вашия лаптоп
Много хора разчитат на лаптопи и таблети както за служебните си задължения, така и за  социалния си живот. Но въпреки огромния напредък в мощността и възможностите на тези устройства, недостатъчния живот на батерията остава проблем за мнозина.   Няма нищо по-разочароващо от това, батерията на вашия лаптоп да се изчерпи по средата на решаването на важен проблем. За да избягвате стреса в подобни ситуации, разгледайте информацията на mirror.co.uk за това как може да удължите живота на батерията на вашия лаптоп.   Изключете WiFi, когато нямате нужда от него Въпреки че основно използването на вашия лаптоп вероятно ще изисква достъп до интернет, има опция за деактивиране на Wi-Fi функциите, когато той не се използва. Wi-Fi адаптерът черпи много енергия от батерията, така че изключването му, когато сте някъде без покритие, може да ви спести значителна част от живота на батерията.   За да направите това, може да използвате бутона за бърз достъп на клавиатурата ви ако има такъв, или  отидете до настройките чрез менюто Start, изберете „Network & Internet“ и после изключете Wi-Fi таба.     Bluetooth адаптера, който също е добре да бъде изключван когато не се използва, може да бъде изключен чрез достъп до секцията „Devices“ на началната страница на настройките ви.   Намалете яркостта на екрана Яркостта на екрана е един от най-важните фактори, които могат да повлияят на живота на батерията. Един прост начин да коригирате това е да използвате клавишна комбинация, която е достъпна функция на повечето лаптопи (обикновено тя включва бутона „Fn“, плюс един от клавишите с F-номер в горния ред). Освен това можете да отворите настройките на системата чрез бутона „Start“, изберете „System“ и след това да настроите яркостта от скалата под таба „Devices“.   Използвайте батерията, след като се зареди Много хора обичат да зареждат батерията на лаптопа си постоянно, освен ако не използват машината си докато са в движение. Това може да бъде пагубно за състоянието на вашата батерия. Някои лаптопи включват функция за грижа за батерията, за да се избегне този проблем, като се предотврати пълното зареждане на батериите. Най-доброто решение обаче е да изтощите батерията на лаптопа си напълно преди да я презаредите, за да увеличите живота ѝ.   Изключете всички ненужни периферни устройства Всеки процес, който стартирате на лаптопа, се нуждае от батерията, за да захранва функцията. Един външен микрофон или свързано USB могат да повлияят на ефективността на вашата батерия, така че премахването на тези, които не се използват, ще бъде изключително полезно.   Управлявайте вашите приложения и програми Все още има хора, които държат безброй отворени табове на браузъра си. Макар че вашият лаптоп може да поддържа всички тези страници, от батерията се изисква повече мощност, за да поддържа тези приложения да работят. Затварянето на неизползваните табове не само ще ускори работата ма вашия лаптоп, но и ще удължи времето му на работа.   Това важи и ако стартирате няколко програми едновременно. Няма нищо лошо в това, но след като вече не използвате определена програма или софтуер, добре би било да ги затворите, докато не се нуждаете от тях отново.   Променете настройките за захранването Съществува просто решение като промяна на настройките на батерията и поставянето ѝ в режим „Battery Saver“, което е особено полезно, когато сте в движение. Много лаптопи имат пряк път до настройката „Battery Saver“, като кликнете върху иконата на батерията в лентата с инструменти в долния десен ъгъл и коригирате скалата на плъзгача надолу.   Като алтернатива можете да получите достъп до Control Panel от менюто „Start“, изберете  „Hardware and Sound“, промените настройките на батерията си в секцията „Power Options“, което ще намали консумацията на енергия на вашите системни процеси, като сведе до минимум активността във фонов режим.   Вижте какво трябва да знаем когато купуваме лаптоп
Google Calendar
Как да спрете спам атаките в Google Calendar
Как да спрете спам атаките в Google Calendar
Спамерите са намерили начин да добавят нежелани фишинг измами към Google Calendar без наше разрешение. Те използват вратичка, за да наводнят календарите на хората със злонамерени линкове и обидни текстове.   За щастие, може да спрете спамерите да добавят неща в календара ви без ваше разрешение. От информацията на How To Geek ще разберете как може да направите това.   1. Спиране на автоматичното добавяне на покани в Google Calendar Една от настройките по подразбиране на Google Calendar е възможност за автоматично добавяне на покани за събития в календара. За да я изключите, кликнете върху иконата на зъбно колело, намираща се в горния десен ъгъл на дисплея и след това изберете „Settings”.     След това изберете „Event settings” от лявата странична лента.     Намерете падащото меню, обозначено като “Automatically add invitations”. Кликнете върху стрелката.     И накрая изберете „No, only show invitations to which I have responded”.     2. Сприране на добавянето на събития от Gmail в Google Calendar Google Calendar „дърпа“ събития директно от Gmail. Ако някой ви изпрати по имейл покана - дори и когато той отиде в папката със спам - тя се озовава в календара ви. За да изключите тази функция, отидете в менюто Settings като кликнете върху иконата на зъбно колело и изберете „Settings“.   След това изберете „Events from Gmail” от лявата странична лента.     Премахнете отметката от квадратчето до „Automatically add events from Gmail to my calendar”.     Google Calendar ще ви помоли да потвърдите това действие. Кликнете върху „OK“, за да одобрите промяната.     3. Скриване на отхвърлените покани в Google Calendar Ако сте отказали нежеланите събития в календара, те пак ще се показват в Google Calendar, но зачеркнати. Причината за това е, че услугата продължава да показва отказани събития по  подразбиране.   За да изключите функцията, отидете в „Settings“ менюто на Google Calendar. Изберете опцията „View options” от лявата странична лента.     Махнете отметката до „Show declined events”.     4. Скриване на отхвърлени събития на мобилни устройства Колкото и да е странно, когато скриете отхвърлените събития от изгледа на десктопа, те все още се появяват в приложенията за Android, iPhone и iPad. Ако искате те да не се показват, стартирайте мобилното приложение, докоснете иконата с три хоризонтални линии в горния ляв ъгъл, превъртете надолу и докоснете „Settings”.     Изберете „General”.     Изключете опцията “Show declined events”.     Вижте 7 полезни трика в Google Calendar, които може би не знаете
смартфон
8 неща, които може да автоматизирате на вашия смартфон
8 неща, които може да автоматизирате на вашия смартфон
Живеем в епохата на супер интелигентни устройства, създадени да улесняват живота ни. Така не се налага да се борим с основни задачи, тъй като телефонът ни може да свърши работата вместо нас.   По-долу ще откриете някои от най-добрите автоматизации, които можете да настроите на телефона си. Ако се доверите на информацията на Gizmodo ще имате повече време за други по-интересни неща.   1. Автоматизирайте текстовите си съобщения     Може да автоматизирате текстовите си съобщения - или поне SMS отговорите, които трябва да изпратите. За iOS, трябва да активирате Do Not Disturb. От Settings, изберете „Do Not Disturb“ и превъртете надолу до опцията „Auto-Reply“: можете да изберете кои контакти да получават автоматичен отговор и какво да бъде съобщението.   Автоматичният отговор е част и от режима на Android, но все пак трябва да потвърдите изпращането на SMS. За наистина автоматизиран процес, инсталирайте приложението Auto Reply Text Message.   2. Автоматизирайте архивирането на снимки и видео     Създаването на резервни копия на вашите снимки и видеоклипове е основна работа, която трябва да свършите, ако искате вашите ценни моменти да не се изгубят или унищожат. За щастие, сега е по-лесно от всякога и не отнема много време да настроите телефона си да „изпраща“ снимки и видеоклипове в облака.   Google Photos е наличен както на Android, така и на iOS и получавате безплатно 15 GB място за съхранение. Инсталирайте приложението и отворете Settings. Маркирайте опцията „Backup & Sync“.   Опцията на Apple е iCloud Photo Library, която ви предоставя безплатно 5 GB пространство в облака и ви таксува $ 1 на месец. За повече място, цената е по-висока. От Settings на вашето iOS устройство, докоснете вашето Apple ID име, после iCloud, после Photos за да включите автоматично архивиране. Тук имате и няколко други опции, включително Dropbox и OneDrive.   3. Автоматизирайте въвеждането на думи и фрази     В iOS това, което трябва да направите, е да отворите „Settings“, после изберете „General“, „Keyboard“, и „Text Replacement“. Екранът, който се появява, ви позволява да добавите нови макроси на клавиатурата – натиснете иконата „Plus“ и след това въведете фраза и пряк път. Използвайте прекия път, когато пишете, и фразата се появява като опция в списъка с предсказуем текст.   В Android, отидете в „Settings“ и изберете „System, Languages & input“, „Virtual keyboard“, „Gboard“, „Dictionary“ и накрая „Personal dictionary“. Изберете вашия език, след това бутона „Plus“, за да добавите фраза и пряк път. Следващия път, когато въвеждате, докоснете прекия път, след което докоснете фразата.   4. Автоматизирайте включването на режима „Do Not Disturb“     В iOS, отворете „Settings“ и изберете „Do Not Disturb“ и „Scheduled“, за да настроите периода, в който телефона ви няма да ви безпокои. За съжаление тук можете да настроите само един период от време. Ако натиснете продължително време бутона „Do Not Disturb“ в „Control Center“ можете също така да настроите тихият режим да продължи един час, до вечерта или докато не напуснете текущото си местоположение.   В Android, изберете „Sound, а след това „Do not disturb“ от „Settings“. Изберете „Turn on automatically“, за да зададете периода, когато да бъде активен режима „Do Not Disturb“. Можете да зададете тези периоди въз основа на време от деня или събития в Google Calendar.   5. Спрете автоматичното възпроизвеждане на аудио     Може да накарате телефона ви автоматично да спира възпроизвеждането  на аудио, след като изтече определен период от време. Някои приложения, като подкаст плейъра Pocket Casts, вече имат вграден таймер за сън, но други като Spotify – все още не.   Ако използвате iOS устройство, можете да накарате приложението Clock да свърши работата. Преминете към таба „Timer“, изберете желаната продължителност и след това докоснете „When Timer Ends“ – изберете „Stop Playing“ от дъното на списъка и когато таймерът изтече, всяко аудио, което се възпроизвежда на вашия телефон, ще бъде заглушено.   Жалко е, че приложението Clock на Android няма същата функция, но можете да я добавите с приложение на трета страна. В Google Play Store ще намерите много предложения, но ако не ви се търси, тествайте „Sleep Timer“. Неговата простотата и ефективност ще ви очароват.   6. Изключете Wi-Fi и заглушете телефона си, когато излизате от дома си     Ако сте на Android, можете да използвате IFTTT , за да изпълнявате всички видове автоматизирани трикове въз основа на различни събития или местоположението на телефона ви. Услугата свързва всички видове приложения и платформи заедно и е безплатна за използване.   В интерес на сигурността, живота на батерията и спокойствието ви, например, може да искате да изключите wifi и да заглушите телефона си, когато напускате дома си или пристигнете на работа. Когато се върнете вечер у дома, IFTTT е в състояние да включи автоматично телефона ви и Wi-Fi.   7. Кажете на другите, кога ще се приберете   Инсталирайте приложението Shortcuts на вашето iOS устройство и можете да автоматизирате куп задачи - или по-точно да комбинирате множество действия, които се изпълняват с едно докосване или с команда на Siri.   8. Използвайте приложението Tasker     Tasker може да взаимодейства с всички видове системни приложения и системни настройки на вашия телефон, независимо дали трябва да включите фенерчето, да контролирате възпроизвеждането на медиите, да превключвате самолетен режим, да изпращате текст, да проверявате нивото на батерията или да отворите карта. Автоматизираните задачи могат да бъдат стартирани с докосване или въз основа на време, събитие или местоположение.   Вижте как да автоматизирате действията за по-добър живот на батерията в Android смартфон
YouTube
6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате
6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате
Независимо дали искате да проверите някои нови музикални видеоклипове или да намерите най-новите уроци по дадена тема, първото място, към което по принцип се отправяте навярно е YouTube. Има обаче някои страхотни трикове и функции на YouTube, за които повечето потребители не знаят.   От Hongkiat спорелят основни функции на YouTube, които ще оптимизират вашето преживяване и ще направят платформата още по-приятна и ефективна за вас.   1. Споделете определен момент от видео Ако искате да споделите видеоклип в YouTube, но той да започва от определен момент, можете да го направите в няколко прости стъпки. Поставете на пауза видеото на мястото, от което искате другият потребител да започне да го гледа и кликнете с десния бутон върху екрана на видеото. Ще се появи меню, от което изберете „Copy video URL at the current time“. Копираната връзка ще отвори видеоклипа и той ще започне от този конкретен момент.   2. Автоматично възпроизвеждане на видеоклипове Има моменти, в които искате да се насладите на някой видеоклип в YouTube, отново и отново. Така че вместо да натискате бутона за стартиране всеки път, когато видеото свърши, YouTube има опция, която ви позволява автоматично да възпроизвеждате всеки видеоклип. Всичко, което трябва да направите, е да кликнете с десния бутон върху видеоклипа, който искате да се стартира автоматично и от менюто, което се показва да изберете „Loop“. Сега видеото ще продължи да се възпроизвежда автоматично, докато не отидете на същата опция и не кликнете върху нея отново, за да премахнете отметката.   3. Възпроизвеждайте видеоклипове в HD формат по подразбиране За повечето видеоклипове в YouTube качеството по подразбиране е зададено на най-ниската дефиниция, така че те да могат лесно да се пускат дори при ниска скорост на интернет. Но ако сте уверени в ефективността на вашия интернет, можете да персонализирате системата винаги да възпроизвежда видеоклипове в HD формат.   За целта, изтеглете разширението „Magic Actions for Youtube“, което е налично за Google Chrome и Firefox. Активирайте опцията Auto HD в разширението и изберете подходящата разделителна способност за вашите видеоклипове в YouTube. Можете също да настроите колелото на мишката да регулира силата на звука на видеоклипа.   4. По-точно търсене  Добавете „allintitle:“ преди ключовите думи, които използвате за търсене в YouTube, за да се покажат само онези видеоклипове, които включват избраните ключови думи.   5. Пропуснете конкретни ключови думи при търсене Можете да изберете конкретни ключови думи, които да бъдат или пък не в резултатите от търсенето. Да речем, че търсите урок за „регистриране на домейн“; използвайки най-конвенционалната форма за търсене, ще намерите множество видеоклипове за това как да регистрирате домейн с помощта на Godaddy.   Сега нека си представим, че търсите уроци за регистрация на домейни и искате да изключите резултатите, които показват видеоклипове от GoDaddy. Можете да изключите ключовата дума от резултатите на вашето търсене: ключова дума –ключова дума която да се изключи Или в нашия случай ще изглежда така: Register domain -Godaddy   6. Проверете скоростта на възпроизвеждане на видеото Случвало ли ви се е видеото, което искате да гледате да не върви гладко? Винаги можете да направите тест за скорост, за да разберете дали има проблем с видеото или с вашата собствена интернет връзка. Всичко, което трябва да направите е да кликнете с десния бутон върху видеото и в менюто, което се показва, изберете „Stats for nerds“. В единия ъгъл на екрана на видеоклипа ще се появи информационно поле, което дава полезна информация.   Вижте най-добрите приложения и софтуер за редактиране на видео за YouTube
Dark Mode
Как да активирате Dark Mode в приложенията на Google
Как да активирате Dark Mode в приложенията на Google
Отне десетилетие на технологичните гиганти да разберат, че има негативно въздействие върху очите ни гледането на белия екран на телефона. А според последните проучвания, през 2019 година хората прекарват много по-голяма част от времето си пред смартфона отколкото пред телевизора.    Накратко, смартфоните са станали съществена част от живота на всеки и е време да се научим да ги използваме така че да не навреждат на здравето ни. Dark Mode е функция, която дава решение на един сериозен проблем. Когато го използваме на телефона си, очите ни не само се напрягат по-малко, но и пестим батерия, ако дисплея е AMOLED.   Google е една от компаниите, която значително улеснява тези, които искат да се възползват от тъмния режим. Google Chrome, Calendar, Photos, News, Discover и Keep са само някои от продуктите и услугите на компанията, които поддържат Dark Mode.   Ако вече се питате как да активирате Dark Mode в приложенията на Google, не пропускайте информацията на Gizmochina.   Как да активирате Dark Mode в Gmail   1. Отворете уеб интерфейса на Gmail.   2. Изберете иконата „Settings“ и отворете менюто „Themes”.   3. Изберете „Dark” тема и натиснете „Save”.   Тъмният режим в Gmail за Android обаче е в процес на разработка и в момента е наличен в бета версията. Заинтересованите потребители могат да изтеглят Gmail V2019.06.09 за Dark Mode.   Как да активирате Dark Mode в Google Chrome   - В Windows: 1. Отидете на Settings ->Personalisation и изберете таба Colors от страничната лента. 2.  Превъртете надолу и изберете за режим по подразбиране „Dark“. 3.  Google Chrome автоматично ще премине към Dark Mode.   - В Android: 1. Отворете chrome://flags/#enable-android-night-mode в Chrome за Android. 2. Изберете падащото меню „Android Chrome UI dark mode“ и го активирайте. 3. Рестартирайте браузъра и отидете на страницата „Settings“. 4. Изберете опцията „Dark Mode“.   - В MacOS: 1. Отворете „Apple Settings“ и отидете на „System Preferences“. 2. Отворете „General” и намерете менюто „Appearance”. 3. Докоснете опцията „Dark”. 4. Google Chrome автоматично ще премине в тъмен режим.   Как да активирате Dark Mode в Google Photos Google официално въведе Dark Mode поддръжка за приложението Photos. Потребителите могат лесно да активират тъмния режим в Google Photos на Android Q, като активират тъмен режим в цялата система. Може да направите това като отидете в „Developer Options“ и активирате „Night Mode“.   Как да активирате Dark Mode в Google News 1. Отворете приложението Google News. 2. Докоснете иконата за профила си, горе вляво. 3. Изберете „Settings”. 4. Ще намерите опцията „Dark theme” под списъка „General“. 5. Изберете някоя от опциите „Always“, „Automatically (at night & Battery Saver)“, „Battery Save only” или „Never”. 6. Приложението автоматично ще се актуализира след като направите предпочитанието си.   Как да активирате Dark Mode в Google Calendar 1. Актуализирайте приложението Google Calendar. 2. Отворете приложението и докоснете иконата за меню в горния десен ъгъл. 3. Изберете Settings ->General -> Theme 4. Изберете стил на тема между „Light,” „Dark” or „Set by Battery Saver“. 5. Приложението ще се промени в избраната от вас опция.   Как да активирате Dark Mode в Google Maps 1. Отворете Google Maps и докоснете иконата на менюто в горния десен ъгъл. 2. Отидете до Settings ->Navigation settings ->Map. 3. Изберете опция за Color Scheme от възможностите: „Automatic“, „Day“ и „Night“. Изберете „Night“, за да затъмните навигационния прозорец дори през деня.   Как да активирате Dark Mode в Android Messages 1. Докоснете иконата за менюто в горния ляв ъгъл на потребителския интерфейс на Android Messages. 2. От менюто изберете „Enable dark mode“. 3. Потребителският интерфейс ще се опресни в тъмен режим.   Как да активирате Dark Mode в YouTube - Уеб 1. Отидете до YouTube.com в браузъра си. 2. Кликнете върху иконата на профила си и изберете опцията Dark Theme. 3. Включете опцията Dark. - В Android: 1. Актуализирайте приложението YouTube за Android. 2. Стартирайте приложението и докоснете иконата Profile в горния десен ъгъл. 3. Отидете до Settings>General>Dark Theme и я включете. - В iOS: 1. Стартирайте приложението YouTube за iOS. 2. Докоснете иконата на профила в горния десен ъгъл. 3. Изберете „Settings“ и поставете плъзгача до опцията „Dark Theme“ в позиция „ON“. 4. Излезте от настройките и ще може да се насладите на тъмен режим в YouTube.   Как да активирате Dark Mode в Google Contacts 1. Актуализирайте приложението. 2. Стартирайте го и докоснете иконата на менюто в горния ляв ъгъл. 3. Докоснете опцията „Turn dark theme on“.   Как да активирате Dark Mode в Google Fit 1. Актуализирайте и отворете приложението Google Fit. 2. Докоснете иконата на профила в долния десен ъгъл. 3. Докоснете иконата Settings горния десен ъгъл и докоснете „Display settings“. 4. Сега изберете „Dark Mode“.   Вижте 5 основни признака за синдрома на компютърното зрение  
Windows 7
Кaкво да направим след като свърши поддръжката на Windows 7
Кaкво да направим след като свърши поддръжката на Windows 7
Поддръжката за Windows 7 ще спре на 14 януари 2020 година. След тази дата операционната система ще стане уязвима.   Ако имате свои причини да искате да продължите да използвате тази версия на платформата на Microsoft, не пропускайте информацията на Make Use Of.   Какво означава спирането на поддръжката за  Windows 7? След 14 януари 2020 година цялата техническа помощ и актуализациите за защита от Windows Update ще престанат. Windows 7 е застаряваща, уязвима операционна система. Без постоянното обновяване и корекциите за защита на Microsoft, Windows 7 ще се превърне в още по-уязвима операционна система.   Краят на поддръжката на Windows 7 е причина за безпокойство за всеки, който работи с тази версия на операционната система. Това обаче не е краят на Windows 7, ако имате достатъчно пари. Windows 7 Pro и Enterprise с цена $ 350 ще поддържат Windows 7 „жив“ още три години.   Програмата Microsoft Extended Security Updates ще работи до 2023 година. Тя обаче не е за всички. Само фирми, професионални организации и учреждения могат да кандидатстват за програмата. Когато този период приключи, тези компании трябва да са предвидили надграждане до Windows 10.   Мога ли да продължа да използвам Windows 7? Разбира се, че да. Windows 7 изведнъж няма да спре да работи за една нощ. Датата обявена от Microsoft е крайната дата за спиране на поддръжката. Но и след нея, Microsoft не може да ви принуди да спрете да използвате Windows 7 дистанционно. Но както вече казахме, Windows 7 няма повече да получава актуализации, включително кръпки за сигурност. Има и друго – програмите, които използвате в Windows 7, също ще спрат да получават актуализации за коригиране на грешки и дупки в сигурността.   Подобно на самия Windows 7, тези програми ще продължат да работят (освен ако не се появи критична грешка), но няма да получите най-новите им версии.   За много потребители на Windows 7, софтуерът е основната причина за придържането към операционната система. Трудността при намирането на алтернативи за някои типове софтуер е причината Microsoft да предложи на бизнеса възможността да продължат да използват Windows 7 малко по-дълго време от обикновените потребители.   Мога ли да премахна известието за край на поддръжката на Windows 7?     На 19 март 2019 година Microsoft пусна Windows 7 Update KB4493132. Значението на KB4493132 е да въвежда известия за поддръжка на Windows 7 на работния плот на тези потребители. Потребителите, които остават с Windows 7, имат две възможности да изключат известията за края на поддръжката:   1. Когато се появи полето за известяване за края на поддръжката на Windows 7, изберете опцията „Do not remind me again“. Ако затворите полето, без да изберете опцията „не ми напомняйте отново“, известията ще продължат.   2. Намерете и деинсталирайте актуализацията KB4493132. Ще намерите списъка с актуализациите в Control Panel -> Programs -> Programs and Features -> Installed Updates. Прегледайте списъка и намерете KB4493132 след това кликнете с десния бутон на мишката и изберете „Uninstall“.   Мога ли да надстроя до Windows 10 безплатно? Официалният безплатен период за надграждане до Windows 10 приключи на 29 юли 2016 година. Днес не е невъзможно да направите това, но процесът не е гарантиран. Ако не сте опитвали все още да получите безплатно надграждане до Windows 10, опитайте, може и да успеете.     Ето какво е нужно да направите: 1. Посетете страницата Windows 10 Download. 2. Изберете „Download tool now“. 3. Отворете инструмента и изберете „Upgrade this PC now“. 4. Следвайте инструкциите.   След като надстройката до Windows 10 завърши, натиснете клавиша Windows + I, след това се насочете към Settings -> About и проверете състоянието на вашия Windows лиценз под Windows Specifications. Ако установите, че процесът не е довел до пълен лиценз, можете да се върнете към Windows 7.   Минимални спецификации на Windows 10 Преди да надстроите до Windows 10, трябва да обмислите още едно нещо: минималнеит спецификации на Windows 10. А те са: - Процесор: 1 GHz или по-бърз процесор. - RAM: 1 GB за 32-битова или 2 GB за 64-битова система. - Пространство на хард диска: 16 GB за 32-битова или 20 GB за 64-битова. - Графична карта: DirectX 9 или по-нова версия. - Дисплей: 800 × 600 резолюция.   Но поменете това са минималните изисквания, които вероятно няма да са достатъчни за вас. Microsoft проектира Windows 10 за работа с тежък хардуер. Колкото повече мощ има компютъра ви, толкова по-приятна ще е работата ви на него. Докато 1 GHz процесор и 1 GB RAM са добре за Windows 7, то за Windows 10 са нищо.   Трябва ли да архивирам важните файлове в Windows 7? Архивирането на файловете ви трябва отдавна да се е превърнало в обичайно действие за вас, ако държите да опазите важните неща. Резервното копие е един от най-лесните методи за възстановяване на вашите данни след неочаквани събития като срив в системата.   Ако обмисляте да надстроите Windows 7 до Windows 10, архивирайте файловете си, преди да започнете процеса. Но дори и ако продължите да разчитате на Windows 7 пак ще ви се наложи да архивирате дори още по-често. След датата на края на поддръжката за Windows 7 актуализациите за сигурност ще престанат. Всички открити след тази дата уязвимости ще продължат да съществуват и застравашат вашата система. Ако вашият Windows 7 е уязвим, вашите данни са изложени на риск.   Вижте как да инсталирате Windows 10 от USB устройство
Google Maps
Как да измервате разстояния между няколко точки в Google Maps
Как да измервате разстояния между няколко точки в Google Maps
Google Maps може да ви помогне да се ориентирате в реалния свят, но също така може да ви помогне да определите разстоянието между две или повече точки върху картата. Има функция за измерване, която можете да използвате, за да получите разстоянието между конкретно избрани от вас точки. Как става това ще разберете, ако прочетете информацията на Business Insider.   Как да измервате разстояния в Google Maps на вашия компютър   1. Отидете на maps.google.com. 2. Кликнете с десния бутон върху началната точка и изберете „Measure distance“.     3. Кликнете върху крайната точка (или втора точка), за да създадете права линия от първоначалната точка и да получите разстоянието между двете.     4. Ако искате да измерите разстоянието между няколко точки, кликнете върху следващата точка на картата.     Общото разстояние ще се появи както над черната линия, която определя разстоянието между всеки две точки, така и в изскачащото поле в долната част на екрана.   Как да измервате разстояния в Google Maps на телефона си   1. Отворете приложението Google Maps. 2. Докоснете картата, която искате да използвате. 3. Докоснете името на местоположението в долната част на екрана. 4. Превъртете надолу и изберете „Measure distance“. 5. Преместете картата, така че черният кръг или кръстосаните прави да са на следващата точка. 6. Докоснете „Add“ (символа плюс) в долния десен ъгъл на екрана. 7. Повторете стъпки пет и шест, ако ще измервате разстоянието между повече точки. Ще видите общото разстояние в долната част на страницата,  в мили и километри.   Вижте как да използваме Google Maps, за да помогнем на някого да ни намери
Google Calendar
Как да добавите рожден ден в Google Calendar от смартфона
Как да добавите рожден ден в Google Calendar от смартфона
Никак не е желателно да забравите рожден ден на приятел или роднина, но това все пак може да се случи. За щастие, в съвременната цифрова епоха има много начини, по които може да организирате напомняме за рожденния ден на някого.   Най-често получаваме известия във Facebook, но все повече и повече хора се опитват да стоят настрана от социалната мрежа - или просто не добавят рожден ден в потребителския си профил,  така че съществува риск да пропуснете важното събитие. Като допълнителен слой защита срещу подобни злополуки можете да добавите рождени дни и в Google Calendar.   Добавянето на рожден ден в календара звучи доста лесно, но не е толкова интуитивно, колкото може би си мислите. Има два основни начина за добавяне на рожден ден в Google Calendar, а от Phone Arena ще ги обяснят подробно.   Добавете рожден ден в Google Calendar чрез контактите си Има едно важно нещо, което трябва да се знае за този метод. Google Calendar в момента няма вградена поддръжка за известяване за рожднни дни. Това означава, че ако не използвате календара си редовно, има голям шанс да пропуснете нечий рожден ден.   Стъпка 1: Отидете на контакта, за който трябва да добавите рожден ден в приложението си Contacts, докоснете „Edit contact” и после „More fields” в долната част.     Стъпка 2: Превъртете надолу, докато намерите полето за рожден ден и докоснете полето за дата, за да изберете датата. Натиснете „Save“.     Стъпка 3: Отворете приложението Google Calendar. Рожденият ден ще се покаже, когато Calendar се синхронизира с Contacts, но ако искате да ускорите процеса, докоснете трите точки в горния десен ъгъл и след това докоснете „Refresh”.     Същият този процес може да се използва за добавяне на различни важни годишни събития, свързани с вашите приятели и семейство. От падащото меню, което се вижда на Стъпка 2, вместо „Birthday“ можете да изберете да добавите годишнина в Google Calendar или дори персонализирано събитие по ваше желание.   Добавете рожден ден като повтарящо се напомняне Ако задължително трябва да запомните рожден ден, дори ако той е на някой, който не е в списъка ви с контакти или просто искате по-бърз начин да добавите напомняне за рожден ден в Google Calendar, това е начинът да го направите:   Стъпка 1: Отворете приложението Calendar и докоснете иконата плюс в долния десен ъгъл, след което докоснете „Reminder“.     Стъпка 2: Добавете „[името на човека]’s birthday” или нещо подобно в текстовото поле за напомняне и изберете датата. След това докоснете „Does not repeat“ и изберете „Every year”.     Стъпка 3: Докоснете „Save“ в горния десен ъгъл.     Имайте предвид, че не можете да добавяте напомняния за минали дати, така че ако рожденият ден вече е преминал тази година, ще трябва да отидете на датата за следващата година, за да го добавите. Можете също да зададете това напомняне с помощта на Google Assistant, като кажете „Okay, Google, remind me about [името на човека]'s birthday on [датата]“ и изберете да се повтаря всяка година.   Вижте 7 полезни трика в Google Calendar, които може би не знаете
Windows 10
7 начина да подобрите скоростта на Windows 10 компютъра си
7 начина да подобрите скоростта на Windows 10 компютъра си
Искате Windows 10 да работи по-бързо? Oт Computer World дават полезна информация за вас. Само за няколко минути можете да изпробвате тестваните съвети по-долу и след това вашата машина ще бъде с много по-добра производителност и без обичайните системни проблеми.   1. Променете настройките за захранване Ако използвате плана “Power saver” на Windows 10, забавяте компютъра си. Този план намалява работата на вашия компютър, за да се пести енергия. Промяната на тази настройка от “Power saver” на “High performance” или “Balanced” ще даде незабавно повишаване на производителността.   За да я направите, стартирайте приложението Control Panel, след това изберете Hardware and Sound -> Power Options. Трябва да виждате две опции: „Balanced (recommended)” и „Power saver." В зависимост от марката и модела на вашия компютър обаче, тук може да видите и други планове, включително някои маркирани от производителя. За да видите настройката „High performance” кликнете върху стрелката сочеща надолу до „Show additional plans“. Изберете желаната настройка и след това излезте от контролния панел.     2. Деактивирайте програмите, които се стартират при стартиране на компютъра Една от причините вашият Windows 10  компютър да се бави е, че имате твърде много програми, работещи на заден план - програми, които рядко или никога не използвате. Спрете ги и компютърът ви ще работи по-гладко.   Стартирайте Task Manager: натиснете „Ctrl-Shift-Esc“ кликнете с десния бутон върху долния десен ъгъл на вашия екран и изберете „Task Manager“ или въведете „manager“ в полето за търсене на Windows 10 и натиснете „Enter“.   Ако „Task Manager“ се стартира като компактно приложение без раздели, кликнете върху „More details” в долната част на екрана. Кликнете върху таба „Startup“. Ще видите списък на програмите и услугите, които се стартират при стартиране на Windows. За да спрете стартирането на програма или услуга при стартиране на компютъра, кликнете с десния бутон върху нея и изберете „Disable“.   Това не деактивира програмата напълно; тя само няма да се стартира при стартиране на компютъра - винаги можете да промените тази настройка, ако по-късно решите нещо друго. За целта повторете стъпките описани по-горе и изберете „Enable”, вместо „Disable“.     Много от програмите и услугите, които се стартират при стартирането на Windows 10 , може да са ви познати, като OneDrive или Evernote Clipper. Но със сигурност ще има и такива, които не разпознаете. Task Manager ви помага да получите повече информация  за непознатите програми. Кликнете с десния бутон върху елемент и изберете „Properties” за повече информация за него като местоположението му на твърдия ви диск, дали има цифров подпис и друга информация, като номера на версията, размера на файла и последния път, когато е бил променен.   Можете също така да кликнете с десния бутон върху елемента и да изберете „Open file location“. Това отваря File Explorer и ви отвежда в папката, в която се намира файлът, което може да ви даде друга представа за целта на програмата.   Можете също така да изберете „Search online”, след като кликнете с десния бутон на мишката. В резултат на това Bing ще ви покаже връзки към сайтове с информация за програмата или услугата.   Добре е да знаете и за съществуването на сайта на Reason Software наречен „Should I Block It“? Където може да търсите с името на файла. Обикновено ще намерите много солидна информация за програмата или услугата.   3. Изключете съветите и триковете на Windows Докато използвате Windows 10 компютъра си, Windows следи какво правите и предлага съвети за нещата, които може да искате да направите с операционната система. Ако не намирате тези съвети за полезни, а и се притеснявате за поверителността си, все пак Windows постоянно ви „гледа“. Освен всичко това тази помощ на Windows, забавя компютъра ви. Затова, ако искате да ускорите нещата, кажете на Windows да спре да ви дава съвети. За целта кликнете върху бутона  Start, изберете иконата Settings и отидете до System -> Notifications & actions. Превъртете надолу до секцията „Notifications“ и махнете отметката до „Get tips, tricks, and suggestions as you use Windows“.     4. Спрете OneDrive синхронизацията Друг начин  да ускорите вашия компютър е да спрете синхронизирането. Преди обаче да го изключите за постоянно, ще трябва да проверите дали всъщност забавя вашия компютър, защото OneDrive е полезен инструмент за архивиране, и ако вашият компютър или хард диск се повредят, вие ще имате възможност да възстановите файловете си.     Кликнете с десния бутон на мишката върху иконата OneDrive (изглежда като облак) в областта за уведомяване в дясната страна на лентата на задачите, след което кликнете върху бутона More в долната част на екрана. Върху екрана, който се появи кликнете върху „Pause syncing” и изберете  2 часа, 8 часа или 24 часа, в зависимост от това колко дълго искате да е паузата. През това време преценете дали виждате забележимо увеличение на скоростта.   Ако е така, и решите, че наистина искате да изключите синхронизирането, кликнете с десния бутон върху иконата на OneDrive и от изскачащото меню изберете Settings -> Account. Кликнете върху „Unlink this PC” и след това на екрана, който се покаже кликнете върху “Unlink account.” Когато направите това, пак ще можете да запазвате вашите файлове в локалната си папка OneDrive, но тя няма да се синхронизира с облака.   Ако установите, че OneDrive забавя вашия компютър, но предпочитате да продължите да го използвате, можете да опитате да отстраните проблеми с OneDrive. За информация как да направите това, вижте страницата на Microsoft озаглавена „Fix OneDrive sync problems”.   5. Изключете индексирането на търсенето Windows 10 индексира вашия хард диск във фонов режим, което ви позволява, на теория,  да търсите в компютъра си по-бързо, отколкото ако не се извършва индексиране. За да изключите индексирането напълно, въведете services.msc в полето за търсене на Windows 10 и натиснете Enter. Ще се отвори приложението Services. Превъртете надолу до Indexing Service or Windows Search в списъка с услуги. Кликнете двукратно върху опцията и от екрана, който се показва, кликнете върху Stop. След това рестартирайте компютъра.     6. Почистете хард диска си Ако хард диска ви е запълнен с файлове, които не са ви необходими изтрийте ги. Почистването на хард диска ще подобри скоростта на машината ви. Как се прави това вече сме го обяснили в статията: Как да сканирате и почистите хард диска си в Windows 10.   7. Почистете вашия регистър Windows Registry проследява и контролира почти всичко за начина, по който Windows работи и изглежда. Това включва информация за това къде се съхраняват вашите програми, кои DLL файлове се използват и споделят, какви типове файлове трябва да бъдат отворени от коя програма и почти всичко останало. Но от време на време информацията в Registry трябва да се почиства, защото с течение на времето може да се напълни с безброй остарели настройки от всякакъв тип. Което пък води до забавяне на системата.   За да почистите регистъра обаче ще имате нужда от правилните инструменти, сами е невъзможно да се справите. Има много на разположение, някои безплатни, а други платени. Но не бързайте да харчите пари, първо опитайте безплатният Auslogics Registry Cleaner, той върши добра работа.   Преди да използвате Auslogics или какъвто и да е друг инструмент за почистване на регистъра, трябва да архивирате своя регистър, за да можете да го възстановите, ако нещо се обърка. За да направите архив на Registry въведете regedit.ext в полето за търсене и натиснете Enter. Ще се стартира Registry editor. От менюто „File“ изберете „Export“. От екрана, който се показва, не забравяйте да изберете опцията „All” в секцията Export range в долната част на екрана. След това изберете местоположение и име на файл и кликнете върху Save. За да възстановите Registry, oтворете Registry editor, изберете Import от менюто Filе, след което отворете записания от вас файл. Сега изтеглете, инсталирайте и стартирайте Auslogics Registry Cleaner.     Вижте 6 лесни настройки в Windows 10, които ще подобрят работата на компютъра ви
Windows 10
Как правилно да деинсталирате програми в Windows 10
Как правилно да деинсталирате програми в Windows 10
Инсталирането на нова програма е изключително лесно – кликате два пъти върху бутона за инсталация, но не е очевидно как да деинсталирате нежеланите програми, когато те вече не са ви необходими. Едно нещо, което никога не бива да правите е да намерите папката на програмата и да я изтриете. Windows програмите съдържат много файлове, които са инсталирани на различни места на компютъра.   Ако изтриете папка на програма ръчно, ще изтриете само някои от файловете и потенциално ще създадете проблеми с Windows. От информацията на Business Insider научаваме кой е правилния начин за деинсталиране на програми в Windows 10.   1. Стартирайте „Settings“ от менюто „Start“.   2. Кликнете върху „Apps“.     3. В прозореца отляво кликнете върху „Apps & features“.     4. В прозореца „Apps & features“ вдясно намерете програмата която искате да деинсталирате и кликнете върху нея. След това кликнете върху „Uninstall“. Може да се наложи да потвърдите, като кликнете върху „Uninstall“ в изскачащия прозорец.     5. Windows ще деинсталира програмата, изтривайки всичките ѝ файлове и данни. В някои случаи програмата може да има собствен персонализиран деинсталатор, който трябва да се отвори, когато кликнете върху „Uninstall“. Когато приключи, програмата ще изчезне от списъка.   Ако бутонът за деинсталиране е сив и не може да се кликва, това обикновено означава, че програмата е вградена в Windows и не може да бъде премахната.   Вижте 6 лесни настройки в Windows 10, които ще подобрят работата на компютъра ви
смартфони
5 лесни начина да подобрите работата на стария си смартфон
5 лесни начина да подобрите работата на стария си смартфон
Ако имате смартфона си от няколко години, вероятно сте забелязали, че устройството ви става по-бавно с времето. Но не е нужно да бързате да си купувате нов смартфон, има няколко неща, които можете да направите, за да увеличите скоростта на стария си телефон.   Стъпките описани по-долу от mirror.co.uk ще помогнат на телефона ви да работи възможно най-бързо и ефективно.   1. Изчистване на кешираните данни Кешът е системата за съхранение на вашия смартфон, която дава на устройството данни от предишни приложения, преди да извършите действие. Когато кешът е пълен, устройството ще трябва да сканира цялата си памет за необходимите данни, което може да отнеме много време.   Изчистването на кеша на телефона ще има осезаемо влияние върху времето, необходимо за отваряне на уеб страници, стартиране на приложения и завършване на действия.   iPhone За да изчистите кеша на вашия iPhone, отидете на Settings -> Safari -> Clear History and Website Data- > Clear History & Data.   Android На Android, отидете до Settings -> Storage- > Other Apps. Намерете приложението, което искате да изчистите, Кликнете върху него и изберете „Clear Cache“.   2. Управляване на приложенията  Ако приложенията ви не се управляват ефективно, това може да е причина за лошата ефективност на вашия телефон. Изтриването на неизползваните приложения ще помогне за освобождаване на паметта, което от своя страна ще подобри работата на вашия телефон. А за приложения, които се актуализират редовно като Twitter и Facebook, може да бъде полезно периодично да ги изтривате и преинсталирате. Това се налага, защото когато приложенията се актуализират, предишната версия не се изтрива, а се презаписва от новата актуализация и с течение на времето това може да увеличи обема на паметта, заета от приложението.   3. Актуализиране до най-новата операционна система Ако телефонът ви използва стара операционна система, това може да забави вашето устройство. Инсталирането на редовните препоръчителни актуализации ще гарантира, че вашето устройство  работи винаги с най-актуалния софтуер.   4. Приложения за повишаване на производителността Има няколко приложения, които можете да изтеглите, за да подобрите ефективността на телефона си. Изтеглянето на приложение за управление на задачи, например може да ви помогне да контролирате кои приложения се активират като част от процеса на зареждане при всяко включване на телефона ви. Можете също да намерите приложения, които помагат за изчистване на кеша.   5. Смяна на батерията И накрая, подмяната на батерията може да ви помогне да стимулирате стария си смартфон. Стара или неефективна батерия може да причини проблеми с производителността и трябва да бъде заменена, за да се гарантира, че телефонът работи максимално ефективно.   За потребителите на Apple, батерията  може да бъде актуализирана в Apple Store. За собствениците на Android телефони, процесът варира в зависимост от производителя, въпреки че много от тях предлагат подобни услуги.   Вижте 6 полезни приложения на старите ни смартфони
приложения
Защо деинсталирането на приложенията не е достатъчно за нашата сигурност
Защо деинсталирането на приложенията не е достатъчно за нашата сигурност
Отекчили сте се от някое приложение и сте решили да го премахнете от телефона си? Мислите, че  единственото нещо, което трябва да направите е да деинсталирате въпросното приложение и да продължите живота си? Е, не е съвсем така, смятат от Gizmodo.   Не е достатъчно само да плъзнете икона на приложение в кошчето или да докоснете малкия „х“ в ъгъла на прозореца, трябва и да помислете какво оставяте след себе си: регистриран акаунт с имейл адрес, може би дата на раждане, връзка с вашия Google или Facebook акаунт.   Ако се отнасяте сериозно към защитата на вашите лични данни и се интересувате от това какъв цифров отпечатък оставяте след себе си, трябва да отделите допълнително време за изтриване на акаунтите си и данните вътре в тях.    Какви данни събират приложенията Ако не изтриете акаунта, свързан с приложението, той остава, „събирайки някъде виртуален прах в облака“. Не всяко приложение е свързано с акаунт, разбира се. Ако не сте регистрирали имейл адрес или друга лична информация, можете безопасно да изтриете приложението от телефона си, без да се притеснявате повече за него.   Други приложения събират повече данни, както по отношение на това, което искат от вас (дата на раждане, текущо местоположение, филми, които ви интересуват, и така нататък) така и от достъпа до информацията на телефона ви, която сте им разрешили да „четат“. Разработчиците на приложения най-вероятно ще задържат тази информация, освен ако не им кажете специално да не го правят. Не забравяйте, че приложенията могат да събират информация за вас, без всъщност да правите нищо - ако приложението има достъп до данните за местоположението на вашия телефон, например, то може да регистрира местата, които посещавате.     Ако искате да знаете какво точно правят разработчиците на приложения с тези данни, трябва да прочетете официалната политика за поверителност на приложението. Дори след изтриването на акаунта ви, цифровите данни може да останат известно време. Facebook едва след 90 дни изтрива събраните от вас данни, след като сте решили, че вече не искате да използвате сайта. Ако нещо не е ясно в политиката за поверителност на конкретно приложение, винаги можете да попитате директно.   Това е друга причина, между другото, да избягвате инсталирането на подозрителни приложения на телефона си. Докато големите имена в софтуера знаят, че трябва да бъдат достатъчно прозрачни по отношение на използването на данните на потребителите или поне да се преструват, то по-малко известните приложения често се опитват „летят под радара“ по отношение на това какво събират и как.   Защо има значение изтриването на личните ни данни Ето защо е важно всичките ви данни да бъдат изтрити от приложенията и услугите, които използвате:   1. Първо, това означава, че няма да бъдете бомбардирани от насочени имейли и реклама, независимо дали това е от самото приложение с искане да му дадете още един шанс да ви впечатли или от някой от маркетинговите партньори на приложението, който иска да ви продаде нещо друго.   2. Второ, важна е сигурността. Дори ако разработчиците на приложенията използват вашите данни отговорно, но не поддържат достатъчно добре сигурността и някой хакер намери начин да стигне до всички данни, които сте споделили в това приложение, се излагате на риск.      Проверете и за приложения на трети страни, свързани с основните ви акаунти (в Google, в Twitter, във Facebook). Това е един от начините за намиране на стари, неизползвани акаунти, за които сте забравили. Разглеждането на базата данни за вход в мениджъра ви на пароли или браузъра е друг начин. Можете също да опитате да търсите в електронната си поща за акаунти, които вече не използвате, както и просто да погледнете в телефона си.   Как да изтриете стари акаунти За съжаление няма вълшебна пръчица, с която ако замахнете незабавно ще идентифицира  приложенията, които вече не използвате, или ефективно да затвори тези акаунти, от които вече не се нуждаете. Един съвет: внимавайте за всяка услуга, която обещава че е в състояние да направи това. Най-добрият начин да покриете цифровите си следи е като изтриете данните и акаунтите си ръчно. За целта, влезте в акаунтите, от които искате да се отървете и потърсете опция за закриване на акаунта и след това преминете през нужните стъпки, без значение колко са и колко време ще ви отнемат. Ако не откривате опция за изтриване на акаунта, свържете се директно с програмиста или с поддръжката на клиенти, или извършете търсене в мрежата, за да разберете какво трябва да направите.   Ето какво е нужно да направите, ако решите да изтриете Dropbox акаунта си. Влезете в акаунта си в мрежата, след това кликнете върху вашия аватар и Settings. Отворете таба General и кликнете върху Delete account. Dropbox, като повечето приложения, ще ви преведе през различни екрани за потвърждение, преди да ви изтрие от сървърите си.   В някои случаи може да искате да помислите за експортиране или запазване на данните си, преди да изтриете акаунта си. Това лесно се прави с Dropbox, защото всички ваши файлове все още ще се съхраняват на вашия хард диск, а не в облака. Но в някои случаи може да е по-трудно, но ако решите че е важно да запазите данните си, ще трябва да го направите преди да изтриете акаунта си.   След като профилът ви бъде потвърден като изтрит, можете да продължите с деинсталирането на съпътстващото приложение от телефона си.   Вижте 5 настройки, които ще подобрят сигурността на профила ни в Google
iPhone
Какво да направим ако дисплеят на iPhone не работи
Какво да направим ако дисплеят на iPhone не работи
Ако екранът на вашия iPhone е „замръзнал“ и не реагира, когато го докосвате, не губете надежда. Често този проблем лесно се отстранява, смятат от Business Insider.   Разбира се, винаги е възможно да има сериозен проблем с вашия iPhone, така че ако изброените по-долу стъпки за отстраняване на неизправности не работят, свържете с поддръжката на Apple.   Стъпка 1. Заредете вашия iPhone     Възможно е зареждането на телефона ви за кратко време да го „съживи“. За най-добри резултати включете телефона си директно в контакт на стената. Не го зареждайте безжично и не го включвайте в USB порта на компютъра. Оставете го да се зареди поне 30 минути и след това опитайте да го използвате отново.   Стъпка 2. Рестартирайте вашия iPhone Ако вашият iPhone все още не реагира, опитайте да го рестартирате, като натиснете подходящите бутони за вашия модел iPhone. Може да се наложи да направите принудително рестартиране на iPhone-а си.     Принудително рестартиране на  iPhone X, iPhone 8 или iPhone 8 Plus: - Натиснете и отпуснете бутона за увеличаване на силата на звука. - Натиснете и отпуснете бутона за намаляване на силата на звука. - Докоснете и задръжте страничния бутон. - Когато се появи логото на Apple, отпуснете бутона.   Принудително рестартиране на iPhone 7и iPhone 7 Plus: - Натиснете и задръжте бутона за намаляване на звука и бутона за спящ/активен режим. - Когато се появи логото на Apple, отпуснете двата бутона.   Принудително рестартиране на iPhone 6, 6 Plus, iPhone 6s, 6s Plus, iPhone SE, iPhone 5s: - Натиснете и задръжте бутона за спящ/активен режим и бутона Home. - Когато се появи логото на Apple, отпуснете двата бутона.   Както рестартирането, така и принудителното рестартиране няма да изтрие никакви приложения или данни, така че това е безопасно да се направи дори ако не сте архивирали скоро данните си.   Стъпка 3. Отстранете неизправностите на вашия iPhone, ако „замръзне“ при рестартирането Ако вашият iPhone се рестартира успешно, но не може да подмине логото на Apple, тогава трябва да свържете iPhone-а си към компютър с инсталиран iTunes и да опитате някои допълнителни стъпки за отстраняване на проблеми. За целта направете следното:   1. Стартирайте iTunes на компютъра.   2. Поставете вашия iPhone в режим на възстановяване. Процесът ще зависи от това кой модел iPhone притежавате.   Ако имате iPhone 8 или по-нова версия на телефона, натиснете и задръжте бутона за захранване и един от бутоните за сила на звука, докато не видите опцията да изключите вашия iPhone. Плъзнете плъзгача, за да го изключите. Докато държите бутона за захранването на iPhone-а си, свържете iPhone към компютъра с USB кабел. Продължете да държите бутона за захранването, докато не видите екрана за режим на възстановяване.   Ако имате iPhone 7 или iPhone 7 Plus, натиснете и задръжте бутона за захранването, докато не видите опцията да изключите вашия iPhone. Плъзнете плъзгача, за да го изключите. Докато държите бутона за намаляване на силата на звука на iPhone, свържете iPhone към компютъра с USB кабел. Продължете да държите бутона за намаляване на силата на звука, докато не видите екрана за режим на възстановяване.   Ако имате iPhone 6s или по-стара версия на телефона, натиснете и задръжте бутона за захранването, докато не видите опцията да изключите вашия iPhone. Плъзнете плъзгача, за да изключите телефона си. Докато държите бутона Home, свържете телефона си с компютъра с USB кабел. Продължете да държите бутона „Home“, докато не видите екрана за режим на възстановяване.   3. Когато видите опцията за възстановяване или актуализиране на вашия iPhone на вашия компютър, кликнете върху "Update." iTunes ще актуализира телефона, без да изтрива вашите приложения и данни.     Вижте как да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone