Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
521 резултата за съвети
компютър
Какво да направим, ако компютърът ни се бави
Какво да направим, ако компютърът ни се бави
Ако компютърът ви се забавя, когато е свързан с интернет, трудно може да установите каква е причината за това. Информацията на Make Use Of има за цел да ви помогне, но тя обхваща евентуални проблеми с компютъра, а не проблеми с бавната интернет връзка.   1. Включват се актуализации на Windows Ако компютърът ви не е постоянно свързан с интернет, той трябва да наваксва много, когато е онлайн. Един от основните фактори за този проблем е Windows Update. Тъй като Windows 10 редовно проверява и прилага актуализации във фонов режим, може да забележите внезапно забавяне на компютъра, когато се свържете с мрежата. Това не е толкова голям проблем, колкото при предишните версии на Windows, но все още може да забави системата ви.   Конфигурирайте Windows Update     За да се преборите с това, можете да настроите Windows Update според нуждите си. За целта отидете до Settings -> Update & Security -> Delivery Optimization. Ако опцията „Allow downloads from other PCs“ е включена, Windows ще използва peer-to-peer връзка за споделяне на Windows актуализации между вашето устройство и други.   Ако тази настройка е включена, изключете я и проверете дали това помага. И обратното, ако е изключена, възможно е включването ѝ да ви помогне да получавате по-ефективни актуализации. Препоръчваме ви да не споделяте актуализации с целия интернет.   На тази страница има и друга полезна настройка Advanced options. С нея можете да изберете да ограничите процента на честотната лента, която Windows 10 използва за изтегляне на актуализации както на преден план, така и на заден план. Това е лесен начин да оставите Windows Update да работи, но по-малко, без да прекъсвате напълно актуализациите.     Ако се нуждаете от по-драстична мярка, можете да поставите на пауза всички актуализации на Windows за известно време. За целта преминете към таба Windows Update и изберете Advanced options. Тук активирайте плъзгача Pause updates, за да предотвратите инсталирането на актуализации на Windows за период до 35 дни. Когато сте готови да инсталирате актуализации, изключете тази функция и пуснете Windows Update.     2. Синхронизиране на облачните услуги Windows Update не е единствената услуга, която редовно използва много честотна лента на мрежата. Ако използвате услуги за съхранение в облака като Dropbox, Google Drive или OneDrive, те редовно проверяват за синхронизиране на нови файлове. През по-голямата част от времето това не би трябвало да създава проблеми, но ако изведнъж започнат да работят с много файлове, компютърът ви може да се забави.   Решението е подобно на това, което обсъждахме за Windows Update. Ако не искате приложенията за съхранение в облака да се синхронизират, кликнете с десния бутон на мишката върху тяхната икона в системната лента и изберете „Pause Syncing".   За да намалите въздействието на синхронизирането, без да го спирате напълно, отворете панела с настройки за избраното от вас приложение. Повечето от тях ви позволяват да контролирате колко да работят вашите приложения във фонов режим.     3. Наличие на зловреден софтуер Друга причина, поради която компютърът ви може да работи по-бавно, когато е свързан с интернет, е наличието на вирус или друг зловреден софтуер. За да разберете дали това е причината за проблема ви, трябва да извършите сканиране с антивирусната си програма. За да получите второ мнение и да проверите за зловреден софтуер, който стандартният антивирусен софтуер може да не открие, препоръчваме ви също да сканирате за злонамерен софтуер с безплатната версия на Malwarebytes.   4. Производителност на хард диска Макар и да не е толкова вероятно, колкото горните сценарии, ако вашият компютър се забавя, когато е свързан с интернет, може би вашият хард диск има вина за това. Както може би знаете, традиционните хард дискове (HDD), които имат движещи се части са много по-бавни от твърдотелните дискове (SSD). Ако имате изключително бърза интернет връзка, възможно е скоростта на интернет да е толкова бърза, че диска ви не може да се справи.   Например, връзката ви може да позволява изтеглянето на големи файлове по-бързо, отколкото хард диска ги записва. Това ще доведе до забавяне на системата, тъй като HDD работи извънредно, за да завърши работата. Ако сте изключили горепосочените причини и имате хард диск на компютъра си, препоръчваме ви да надстроите до SSD.   Диагностициране на допълнителни проблеми с ефективността     Отворете Task Manager като натиснете „Ctrl + Shift + Esc“. Кликнете върху „More details“, за да го разширите, ако виждате само списък с имена на приложения. В таба „Processes“ кликнете върху „Network“. Информаията, която се появи ще ви помогне да разберете какво пречи на връзката ви и забавя компютъра ви.   За повече информация, преминете към таба „Performance“ и изберете „Open Resource Monitor“. Табът „Network“  в тази помощна програма предоставя повече подробности за това, какви приложения работят с вашата мрежова връзка. Накрая, трябва да се уверите, че сте актуализирали драйверите си до най-новата версия.   Вижте 6 лесни настройки в Windows 10, които ще подобрят работата на компютъра ви
RAR
Най-добрите програми за отваряне на RAR файлове
Най-добрите програми за отваряне на RAR файлове
Не всеки компресиран файл е във формат ZIP. RAR файловете също са често срещан вариант, но ако не сте запознати с RAR файловете, а наскоро сте получили такъв и не знаете как да го отворите, информацията на Make Use Of ще ви бъде полезна.   Инструментите изброени по-долу са лесни за използване, гъвкави за компресиране на вашите собствени файлове и се предлагат в платени и безплатни версии с допълнителни функции, за да отговорят на всички ваши нужди.   WinZip     WinZip е широко използван и добре познат инструмент за ZIP файлове, както подсказва името му. Но приложението отваря също и RAR, 7z, CAB, ISO и няколко други файлови формати. Трябва само да плъзнете RAR файла в прозореца на WinZip и той се отваря за секунди. WinZip поддържа 128 и 256-битов ключ AES криптиране, преоразмеряване на снимки и добавяне на воден знак.   Можете да изтеглите безплатна пробна версия на WinZip и да я използвате 21 дни. След това ще трябва да заплатите $ 29.95 за да ползвате инструмента, той е достъпен за Windows, Mac и мобилни устройства.   WinRAR     WinRAR отваря не само RAR файлове, но и други файлови формати като ZIP, CAB и ARJ. Освен това лесно може да създавате архиви, да разделяте архиви, да добавяте пароли, да тествате архивирани файлове и да поправите повредени файлове. WinRAR поддържа 128/256 AES криптиране.   Ако търсите лесен инструмент за отваряне на RAR файлове, който предлага и допълнителни функции, проверете WinRAR. Можете да го изтеглите безплатно и да го изпробвате 40 дни. Ако решите да го купите, понастоящем WinRAR е на цена от $ 29 и е наличен за Windows.   PeaZip     Ако горните два инструмента са твърде скъпи за вас, пробвайте безплатния PeaZip. Подобно на другите, с него можете да отваряте TAR, ZIP и 7z файлове в допълнение към RAR файлови формати. Можете също да конвертирате файлове в друг формат, да ги защитите с парола с криптиране, да ги тествате и да изтриете файлове с едно кликване. PeaZip е с отворен код, напълно е безплатен и е достъпен за Windows и Linux.   B1 Free Archiver   Завършваме този списък с един страхотен инструмент за отваряне на RAR файлове и това е B1 Free Archiver. Интерфейсът на това приложение е най-атрактивният в сравнение със споменатите по-горе инструменти. Можете да го използвате като файлов мениджър и да отваряте повечето файлови формати. Можете да избирате от шест формата, когато компресирате собствените си файлове и разделяте архива или добавяте защита с парола. B1 Free Archiver е достъпен за повече платформи: Windows, Linux, Mac и Android. Инструментът е достъпен и онлайн.   Вижте 8 лесни начина да изпращаме големи файлове в Интернет
имейл клиенти
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
Как четете имейлите си, когато сте на компютъра си? Използвате ли уеб-базиран имейл клиент или предпочитате да четете имейлите си с помощта на настолен имейл клиент? Разбира се, и двата подхода имат своите плюсове и минуси, но според Make Use Of има поне 7 причини, поради които не е разумно използването на настолен имейл клиент. Ето кои са те:   1. Удобство Ако използвате уеб-базиран имейл клиент, всеки път, когато влезете в профила си ще имате достъп до една и съща информация, независимо от машината, която използвате или от местоположението си. От друга страна, ако използвате настолен имейл клиент и се налага да имате достъп до имейлите си, когато сте далеч от компютъра си (например на обществен компютър), може да се наложи да преминете към съответното приложение за електронна поща. Може да бъде предизвикателство бързо да се адаптираме към различното оформление. Опциите няма да са на едни и същи места, списъкът с функции на приложението ще бъде различен, а инструментите за форматиране на имейли може да не са едни и същи. Всичко това може да е доста разочароващо.   2. Сигурност Ако основният ви лаптоп често е на масата или на кухненския плот, има вероятност други хора от семейството или домакинството ви да го вземат и да започнат да го използват. Няма да е трудно за любопитните очи да отворят приложението за електронна поща и да видят какво има там, особено ако оставите приложението да работи 24/7 във фонов режим. Разбира се, някои настолни имейл клиенти предлагат защита с парола и други подобни инструменти за сигурност, но на практика малко хора използват такива функции.   3. Повече компютри, повече настройки Ако използвате няколко компютъра и държите предпочитания от вас настолен имейл клиент да изглежда по един и същ начин на всяка машина, тогава се подгответе за повече настройки. Обикновено настолните имейл клиенти са от типът приложения, които можете да продължите да персонализирате безкрайно –  потребителските категории, филтри, поведения, самоличности, подписи – всичко това отнемат много време.   4. Различни операционни системи По същия начин, ако сте човек, който използва няколко различни операционни системи, може да е предизвикателство да намерите настолен имейл клиент, който отговаря на вашите изисквания и е достъпен за всички операционни системи, на които разчитате. Например, Mailbird с право се смята за един от най-добрите имейл клиенти в Windows 10, но на Mac няма налична версия. И обратно, Spark, който отдавна се смята за един от най-добрите имейл клиенти на Mac няма Windows версия.   5. Спам Много от най-добрите настолни имейл клиенти не могат ефективно да се справят със спама. Разбира се, можете да маркирате конкретно съобщение като спам в клиента си, но има голяма вероятност имейл адресът на подателя на спама да не се синхронизира със списъка със спам на доставчика ви на електронна поща. Ако в бъдеще лицето ви изпрати друго съобщение, то вероятно ще се появи отново във входящата ви поща.   6. Дълголетие Списъкът с популярни някога настолни имейл клиенти, които днес не съществуват е доста голям- Netscape Mail, Eureka Email, Outlook Express и Mozilla Mail. Уеб базираните имейл клиенти нямат такива проблеми, Google няма изведнъж да забрани уеб приложението си за Gmail без предупреждение.   7. Цена Често разработчиците на настолни имейл клиенти предлагат както безплатна, така и платена версия. Безплатната има ограничения, като например ограничаване на броя на имейл адресите, които можете да добавите или предотвратяване на офлайн достъпа. Уеб базираните имейл клиенти не изискват плащане. Повечето дори ви позволяват да добавяте няколко имейл адреса към един акаунт.   Вижте 5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
клавиатури
Как да изберете перфектната клавиатура според вашите нужди
Как да изберете перфектната клавиатура според вашите нужди
Клавиатурата на компютъра е едно от тези периферни устройства, за които почти не мислим. А изборът на нова е толкова труден поради богатия избор, че мнозина купуват тази, която първо им предложат в магазина. От клавиатурата обаче зависи много, като например това как ще се чувстват китките и пръстите ви след дълъг ден пред компютъра. Независимо дали се нуждаете от проста и евтина клавиатура  или от такава, с която да може да покажете гейминг уменията си, информацията на Make Use Of ще ви бъде от полза.   Имам ли нужда от механична клавиатура?   Механичните клавиатури са по-популярни от всякога. Всеки клавиш на механичната клавиатура има собствен превключвател, като има много комбинации от размери и видове превключватели. Всеки превключвател дава различно ниво на тактилна и аудио обратна връзка, а кой е най-добър за вас ще зависи от личните ви предпочитания. Има много канали в YouTube, посветени на всеки аспект от използването на механичните клавиатури, към които може да се обърнете за помощ ако решите да си купите такава клавиатура. Механичните клавиатури обикновено са по-скъпи и могат да бъдат доста шумни при работа в зависимост от избора на превключвател. Ако пишете много или гледате сериозно на игрите, тогава механичната клавиатура ще си струва инвестицията!   Какво трябва да знам за мембранните клавиатури?     Повечето съвременни клавиатури не са механични, а използват силиконови мембрани. Работят на принципа на система от два контакта напечатани върху основната платка, които биват съединени от специален вид проводящ силикон, при натискане. Веригата се затваря и се подава сигнал към декодера. Има няколко предимства за тази настройка, първо тези клавиатури са евтини за производство. Това, което им липсва обаче, е тактилната обратна връзка, която получавате от отделните превключватели под всеки клавиш.   Друга полза е, че много от тях са изградени така, че да се предпазва вътрешната част на клавиатурата. Повечето механични клавиатури могат лесно да бъдат унищожени ако разлеете малко течност върху тях, докато добре проектираната мембранна клавиатура може да издържи на по-сериозни инциденти и все още да функционира. Ако нямате възможност да харчите много за клавиатура или не се налага да пишете много дълго време, мембранната клавиатура е идеална за вас.   Жични срещу безжични клавиатури – какво да избера?     Безжичните клавиатури използват предимно USB донгъл или Bluetooth за свързване към компютъра. При всички безжични клавиатури се забелязва забавяне в комуникацията. Това не е нещо, което повечето потребители ще забележат, но за сериозните геймъри това е нещо, което трябва да се вземе предвид. Безжичните клавиатури също разчитат на батерия. Повечето от тях имат батерии с дълъг живот и възможност за зареждане през USB.   Жичните клавиатури са по-неудобни заради кабелите, в които лесно може да се омотаете, но имат много повече предимства. Кабелът, включен директно в компютъра, дава по-добро време за реакция от всяка друга безжична опция. Освен това не се нуждаят от батерия, за да работят.   Трябва ли ми Bluetooth клавиатура?     Много безжични клавиатури предлагат Bluetooth връзка. Ако планирате да използвате клавиатурата на устройства като таблети или смартфони, това може да бъде истинска полза. Bluetooth клавиатурите обикновено имат батерия с малък живот, така че проведете задълбочено проучване, преди да вземете решение на кой модел да се спрете.   Има ли полза от ергономичните клавиатури?     Ергономичните клавиатури имат за цел да намалят напрежението в ръцете, китките и пръстите, докато ги използвате. Предлагат се много различни видове, от които да избирате. Някои модели се разделят по средата, което ви позволява да раздалечите ръцете си. Други не променят оформлението на клавишите, но са оформени по различен начин, за да придадат по-естествена позиция на китката.   От какъв размер клавиатура имам нужда?   Клавиатурите обикновено се предлагат в три размера – 100% с 104 клавиша, 80% с около 83 клавиша и 60% при тях го няма реда с функционалните клавиши и нямат клавиши със стрелки. Ако често въвеждате много данни, клавиатурата с пълен размер ще е от съществено значение за вас. Компактните клавиатури са малък размер и това донякъде е предимство, но са по-трудни за използване. При тях често се пропускат често използвани клавиши, а някои са със сменени позиции. Ако винаги сте използвали клавиатура с пълен размер и сте свикнали с това оформление, защо да го променяте?     Имам ли нужда от RGB LED клавиатура?     Много клавиатури имат вградено осветление, а в гейминг клавиатурите RGB светодиодите са често срещани. Осветените клавиши обикновено изпълняват две цели: помагат да виждате клавишите при слаба светлина и изглеждат невероятно.   Ако искате светлинно шоу от вашата клавиатура, имате много чудесни възможности, а някои компании включват софтуер за персонализиране.   Вижте най-добрите гейминг клавиатури за 2019
смартфони
Какво да направим, ако сме намокрили смартфона си
Какво да направим, ако сме намокрили смартфона си
Добре е да разбирате, че изпускането на телефона или таблета ви във вода (независимо дали във вана, мивка, тоалетна или басейн) ще му нанесе непоправими щети. Ако оставите устройството включено, ще имате сериозни проблеми. Всичките ви снимки, файлове, музика може да се загубят безвъзвратно. Изключването на устройството веднага след инцидента и подсушаването му (отвън и отвътре), може да удължи живота му. Всъщност, има няколко стъпки, които можете да предприемете, за да подсушите водата от таблета или телефона си.   Важното е да действате бързо, според Make Use Of, защото водата може да проникне под екрана, в батерията и дори да причини токов удар.   Изключете телефона Ако телефонът ви е бил изложен на достатъчно вода, за да ви безпокои, първото нещо, което трябва да направите, е да го изключите! Ако използвате телефон с подвижна батерия, отворете отделението и извадете батерията.   Може да сте навън, когато телефонът ви се намокри, но ще трябва да намерите плоска, суха повърхност, която можете да използвате за следните стъпки. Препоръчва се бързо действие, за да намалите щетите до минимум!   Веднага подсушете каквото можете За щастите, телефоните не се разпадат лесно на части, защото щеше да се налага всеки път да ги събираме когато ги изпускаме. Въпреки това освен батерията, могат да бъдат премахнати още два елемента: SIM картата и micro SD картата. Извадете тези две карти и подсушете слотовете с малко парче кухненска хартия.     Не спирайте до тук. Всичко което може да бъде подсушено, го изсушете. Уверете се, че всички водни капчици около ръба на дисплея са попити. Също така проверете всички отвори и портове за вода.   3 начина да извадите водата от телефон или таблет Вътре в телефона ви има много компоненти – процесори, платки и т.н., които трябва да бъдат сухи за да работят добре. Ето защо трябва да сте сигурни, че те са сухи.   1. Ориз     Напълнете купа с ориз и зарийте телефона си с него. Уверете се, че от всички страни на телефона има поне 2 см ориз. Оставате така телефона си едно денонощие.   2. Силикагел     Най-често силикагел се използва за поддържане на суха среда за продукти, които биха се повредили от влагата. Пакетчета със силикагел се слагат в кутиите  на новите обувки, чанти, кожени дрехи, повечето електронни стоки също се опаковат със силикагел. Покрийте устройството от всички страни със силикагел и го оставете така за едно денонощие.   3. Чист алкохол Друго доказано средство е използването на чист алкохол. Алкохолът измества водата и след това се изпарява. За целта ще трябва да потопите телефона си в съд с чист алкохол. Този метод е полезен само, ако останалите начини не свършат работа.   Вижте какви са предимства и недостатъци на водоустойчивите телефони
Windows 10
Как да инсталирате Windows 10 от USB устройство
Как да инсталирате Windows 10 от USB устройство
Трябва да инсталирате ново копие на Windows? Стартирането на Windows 10 (и Windows 7) от USB флашка е лесно. След минути ще имате нова версия на Windows, инсталирана на вашия компютър, лаптоп или медиен център.   От информацията на Make Use Of ще научите всичко, което трябва да знаете за инсталирането на ново копие на Windows 10 от USB устройство.   За да инсталирате Windows 7 или Windows 10 от USB флашка, тя трябва да е с най-малко 8 GB място за съхранение. Преди да продължите, уверете се, че USB флаш устройството е форматирано. Освен това е добре да разбирате разликата между UEFI и BIOS.   По-старите компютри разчитат на основната входно / изходна система (BIOS) за зареждане на операционната система и за управление на данни между операционната система и устройствата. През последното десетилетие UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) замени BIOS. UEFI може да помогне с PC диагностиката и поправки без допълнителен софтуер или медия. За щастие, най-разпространените методи за инсталиране на Windows 10 от стартиращо USB флаш устройство поддържат UEFI и остарелия BIOS хардуер. Така че, каквато и опция да изберете, трябва да работи за вашия хардуер.   Подгответе USB устройството Поставете форматираната USB флаш памет във вашия компютър или лаптоп. Готови ли сте да инсталирате Windows 10?  Въпреки че съществуват няколко метода, най-лесният начин да направите това е да използвате Windows 10 Media Creation Tool. За целта, отидете на страницата Microsoft Download Windows 10 и кликнете „Download tool now“.     Запазете инструмента на компютъра си. Размерът му е около 20 MB, така че не трябва да отнеме твърде много време при бърза интернет връзка. Веднъж изтеглен, стартирайте инструмента и кликнете върху „Accept“, когато бъдете подканени. Ще имате две опции. Изберете „Create installation media (USB flash drive, DVD, or ISO file) for another PC“ и кликнете върху „Next“.     Задайте предпочитания от вас език от „Language“, полето „Edition“ на Windows 10 и системната архитектура в полето „Architecture“. Обърнете внимание, че ако тези настройки не могат да бъдат променени, трябва да изчистите квадратчето до „Use the recommended options for this PC“. Натиснете „Next“.   Изберете USB flash drive, след това „Next“ и после изберете USB флаш устройството от списъка. Кликнете „Next“, за да потърсите изтеглените инсталационни файлове на Windows 10.     Ще трябва да изчакате, времето ще зависи от скоростта на интернет връзката ви, все пак ще бъдат инсталирани няколко гигабайта данни.   Инсталирайте Windows 10 от USB устройството USB устройството вече може да се използва за инсталиране на Windows 10, така че всичко, което трябва да направите, е да го премахнете безопасно от компютъра си, след което да го поставите в целевото устройство.   Включете компютъра, на който ще инсталирате Windows 10 и изчакайте да открие USB устройството. Ако това не се случи, рестартирайте, като този път натиснете клавиш, за да влезете в UEFI / BIOS или менюто за зареждане.   Уверете се, че USB устройството е открито, след което го изберете като основно устройство за зареждане. Вече сте готови да инсталирате Windows 10! Започнете, като стартирате съветника за инсталиране. Обърнете внимание, че някои инсталации могат да продължат след като се логнете, така че бъдете търпеливи. Струва си също така да проверите за актуализации на Windows (Settings > Updates & Security > Windows Update) след инсталацията, за да сте сигурни, че всичко е актуално.   Вижте как да възстановим Windows 10 до по-ранно състояние
Gmail
9 полезни трика за по-добра работа с Gmail
9 полезни трика за по-добра работа с Gmail
Управлението на електронната поща е трудна, но необходима ежедневна задача за много хора. Ако сте един от 1,5-те милиарда души, които ползват услугата на Google, Gmail, имате възможността да използвате някои функции, спестяващи време.   От Business Insider са подбрали най-полезните от тях. Ето кои са те:   1. Позволете на Google да ви помага при писането на имейли     Знаете ли за функцията Smart Compose на Google, която завършва изреченията ви, докато пишете? За да активирате тази функция на десктопа, кликнете върху иконата на зъбно колело и превъртете надолу до „smart compose“ под таба „general“. На Android докоснете иконата на три хоризонтални линии в приложението Gmail, изберете „Settings“, изберете профила си и превъртете надолу до „smart compose“. Тази функция все още не е достъпна за iPhone, но ще се появи по-късно.    2. Излезте от Gmail от всяко устройство     Ако искате да сте сигурни, че сте излезли от Gmail профила си на устройствата, които вече не използвате, превъртете надолу страницата на входящата си поща на десктопа и кликнете върху бутона „details“. Ще се отвори нов прозорец, който показва текущо отворените и скорошните сесии на Gmail. Натиснете бутона „sign out all other Gmail web sessions“, за да излезете от уеб версията на Gmail на всяко устройство.   3. Планирайте кога да се изпращат имейлите ви     Можете да планирате изпращането на имейлите си в предварително определени часове, като например утре сутрин, утре следобед, или на конкретна дата и час по ваш избор. За да направите това на десктопа, кликнете върху стрелката до бутона „send“. В мобилната версия, натиснете трите точки, които се появяват в горния ъгъл на приложението, когато пишете имейл.   4. Отложете имейли за по-късно преглеждане   Gmail разполага с удобна функция за отлагане на преглеждането на някои имейли, която може по-късно да ви подсети, че имате имейли за четене. Когато използвате версията на Gmail за десктоп, изберете съобщение и кликнете с десния бутон върху него. След това натиснете опцията „snooze“ и изберете време, в което искате да ви бъде напомнено за имейла. В мобилното приложение Gmail, докоснете съобщението, което искате да отложите, натиснете трите точки в горната част на екрана и изберете „snooze“.   5. Намерете всички имейли от конкретен подател     Кликнете с десния бутон върху имейла и изберете опцията „find all emails from“ в долната част на изскачащото меню.   6. Използвайте Gmail без интернет връзка   Офлайн режимът на Gmail може да бъде много полезен. Ако използвате версията на Gmail в G Suite на Google за корпоративни клиенти, администраторът ви ще трябва да осигури офлайн достъп. За да активирате офлайн режима за Gmail, кликнете върху иконата на зъбно колело в горния десен ъгъл и изберете „settings“. След това отворете таба „offline“.   7. Задайте дата на изтичане и парола за поверителни имейли     Ако споделяте лична информация по имейл, може би е добра идея да използвате конфиденциалния режим на Gmail. Тази функция ви позволява да зададете дата на изтичане и парола за конкретни имейли, както и да попречи на получателите да отпечатват, препращат или изтеглят съдържанието на имейла.   За да използвате конфиденциален режим на десктопа, съставете имейл и кликнете върху иконата, която прилича на катинар с часовник пред него, разположена най-долу, вдясно. Ще се отвори прозорец, който ви позволява да изберете дата на изтичане на съобщението и ви позволява да решите дали искате получателят да получи парола.   В мобилното приложение на iPhone или Android, натиснете трите точки в горния десен ъгъл на екрана, когато пишете имейл и изберете „confidential mode“.   8. Връщане на вече изпратен имейл   След като кликнете върху бутона „send“ ще забележите малко съобщение, което ви уведомява, че съобщението е изпратено. До съобщението има и бутон „undo“, който ви позволява да върнете имейла, независимо дали използвате десктоп версията на Gmail или мобилното приложение.   Но Google ви дава само няколко секунди, за да върнете вече изпратено съобщение, така че не забравяйте да го направите бързо. Можете да изберете дали искате периодът за анулиране на изпращането да е 5, 10, 20 или 30 секунди в менюто с настройки.   9. Маркирайте всички непрочетени имейли като прочетени   За да направите това на десктопа, изберете бутона за избор в лентата с инструменти на Gmail, който се намира над входящата ви поща. Това е символът, който изглежда като квадрат със стрелка надолу до него. След това изберете типа съобщение, което искате да изтриете или маркирате като прочетено. Можете да изберете всички съобщения, прочетени съобщения, непрочетени съобщения, съобщения със звезда и съобщения, които не са означени със звезди.   Например, ако искате да маркирате всички ваши непрочетени имейли като прочетени – изберете опцията непрочетени от това падащо меню и след това натиснете иконата „mark as read“ в лентата с инструменти, която прилича на отворен плик.   Вижте 10 термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
смартфони
Как да предпазим смартфона си от прегряване
Как да предпазим смартфона си от прегряване
Ако някога сте оставяли своя iPhone или Android телефон в кола през горещ летен ден за продължителен период от време, вероятно знаете какво означава прегрял телефон. Обикновено трябва да видите предупредително съобщение подобно на това, което е показано на iPhone по-долу, за да знаете, че телефонът е спрял да работи, защото устройството е твърде горещо, за да функционира.     Телефонът ви може да прегрее, докато го използвате, но това е относително рядко явление, напомнят от cnet. По-вероятно е вътрешната му температура да се повиши, когато сте на плажа и прекалено дълго на слънце. Ако видите предупредително съобщение, че телефонът ви е прекалено горещ, не се страхувайте! Само за няколко минути, може да го върнете към подходяща температура.   Как да охладим прегрял телефон? - Изключете телефона. - Махнете го от пряка слънчева светлина (поставете го например под плажна кърпа). - Махнете калъфа на телефона, ако има такъв. - Извадете кабела за зареждане, ако е включен. - Поставете телефона във фризера; само не го оставяйте там твърде дълго. Ако имате вентилатор или климатик, сложете телефона си на пътя на студената струя въздух. Това ще ускори процеса на охлаждане.   Ако телефонът ви прегрее при нормална употреба Телефоните могат да прегреят, когато ги използваме. Например, ако играете видеоигра с интензивно използване на ресурси с графики от висок клас, вашият телефон вероятно ще се затопли доста. Никога не трябва да оставяте телефона си да се нагорещи твърде много, за да покаже предупреждението.   Ако усетите, че телефонът ви е прекалено горещ, трябва незабавно да затворите приложението или играта, които използвате и да дадете възможност на телефона да се охлади. Изключете телефона, ако го зареждате. Временното намаляване на яркостта на дисплея също ще му помогне да се охлади. Премахването на калъфа, ако има такъв също ще спомогне за ускоряване на процеса на охлаждане.   Ако телефонът ви постоянно става прекалено горещ, вероятно нещо не е наред с него и е добра идея да го дадете за ремонт.   Как да избегнете прегряване на телефона? Има някои предпазни мерки, които можете да предприемете, за да сведете до минимум вероятността телефона ви да стане твърде горещ: - Не оставяйте телефона си в колата в горещ ден. - Не оставяйте телефона на пряка слънчева светлина. - Правете паузи, докато играете или стриймвате видео. - Избягвайте зареждането на телефона по време на игри или стрийминг.   Имайте предвид, че телефоните, въпреки че са миниатюрни компютри, нямат същите системи за охлаждане като компютрите. Ако телефонът ви стане твърде горещ, понякога се нуждае от помощ, за да се върне към нормална температура. Добрата новина е, че в повечето случаи дори ако телефонът ви прегрява и показва предупреждение, след като се охлади, няма постоянни щети.   Вижте 7 опасности, от които трябва да пазите смартфона си през лятото
пътуване
Как да се справим с най-често срещаните измами по време на пътуване
Как да се справим с най-често срещаните измами по време на пътуване
Много лесно може да бъдем измамени когато сме на ново и непознато място. Ето защо от Life Savvy споделят някои от най-често срещаните измами при пътуване и как да ги избегнем. Тези съвети ще са ви полезни без значение дали това е първото ви посещение в даден град или сте в чужда държава, която използва различна валута.   Измами на таксиметровите шофьори Това са едни от най-често срещаните измами, с които се сблъсквате веднага щом пристигнете. Най-често срещаните измами са шофьорът да ви поиска повече пари, отколкото реално трябва да платите, като ви покаже лъжовен ценоразпис или като ви прекара през обиколен маршрут.   Друг начин за доплащане е чрез включване на екстри, като такси за преминаване през мостове или за паркинг. Дори може да бъдете таксувани за тях два пъти, веднъж преди да преминете, например моста и втори път в крайната сума.   В Азия пък, таксиметровите шофьори могат да ви кажат, че вашият хотел, туристическа атракция, магазин или ресторант е затворен, но добрата новина е, че имат приятел, който дава стаи под наем или знае алтернатива и с радост ще ви заведе там.   За да избегнете подобен род измами трябва да следвате две прости правила:   1. Използвайте само лицензирани таксита, хванати от официален таксиметров пункт или от някой, на когото имате доверие. Не вземайте таксита от улицата и не се качвайте в нелицензирано такси. Когато го правите се излагате на риск. Вместо това обадете се по телефона за да си поръчате такси или помолете портиера / вашия сервитьор да ви извика такси.   2. Проучете предварително колко трябва да струва вашето пътуване с таксито. Попитайте портиера или сервитьора грубо каква трябва да бъде сумата за вашето пътуване или проверете онлайн. По този начин, ако водачът се опита да ви вземе повече или измервателното устройство се покачва подозрително бързо, можете да поискате да слезете. Можете също така да използвате Google Maps, за да сте сигурни, че минавате през най-директният маршрут до вашата дестинация.   И  накрая помнете, че може да избягвате такситата изцяло. Услуги като Uber, Lyft и Grab са достъпни в голяма част от света и понеже плащате с кредитна карта, е по-трудно да бъдете измамени.   Фалшиви евтини билети и измами с резервации Фалшивите билети за събития и атракции (или реални билети, продадени за двойна цена) са друга често срещана измама. Ако планирате да посетите Лувъра и някой ви предложи билети с отстъпка за 10 евро на улицата, може да е изкушаващо да ги купите, но недейте. Когато стигнете до Лувъра, със сигурност ще откриете, че билетите са фалшиви. Или някой може да ви предложи билети с отстъпка от 10 паунда за Британския музей, но когато стигнете там, ще разберете, че входът е безплатен.   Подобен вид измами се срещат и при наемането на жилища под наем. В интернет има не малко обяви, които са фалшиви. Измамникът иска депозит по банков път или Western Union и след това никога не отговаря. Когато пристигнете в сградата, всички недоумяват какво искате.   За да избегнете подобен род измами:   1. Купувайте билети за събития само чрез официални източници, като уебсайта на събитието, на място или от портиера на вашия хотел. Никога не купувайте билети с отстъпка от хората на улицата. 2. Резервирайте настаняването си само чрез надеждни източници, като например уебсайта на хотела, Airbnb или Hotels.com.   Валутни капани Когато не сте запознати с валутата, която ви се налага да използвате, много е лесно да бъдете заблудени. Фалшивите банкноти са проблем навсякъде, така че винаги оглеждайте рестото, което ви връщат, особено ако то е голяма сума. Ако не сте запознати с валутата, вероятно няма да забележите, че са ви дали фалшиви пари, докато не се опитате да ги похарчите. Освен това, много е опасно да обменяте валута на улицата.   Особено трябва да бъдете внимателни, когато използвате карта в чужбина. Туристите са лесни мишени за скимерите на карти, а ако скимерът изчака няколко дни преди да източи вашата карта, най-вероятно вие вече ще сте напуснали страната и няма да можете да предприемете юридически действия.   Как да избегнем валутните капани:   1. Запознайте се с местната валута, когато пристигнете.   2. Проверете внимателно рестото си. Уверете се, че сумата е точна и че банкнотите са истински.   3. Когато предавате пари или картата си, бъдете внимателни. Това няма да спре задължително измамника, но ако види, че го наблюдавате внимателно, много по-малко вероятно е да опита  нещо.   4. Когато изтегляте пари или обменяте валута, правете го само в банка или на друго официално място.   Измами с „въображаемите щети“ Когато наемате кола, мотоциклет или нещо друго в чужбина, въображаемите щети са измама, за която трябва да внимавате. Ето какво може да се случи: наемате превозното средство и тръгвате по своя път. Когато го върнете обаче, човекът от компанията посочва някаква повреда и настоява, че вие сте я причинили. Разбира се, разходите за ремонт са прекалено големи.   За да избегнете тази измама, заснемете видео на всяко превозно средство, което наемате, от всяка страна. Ако има драскотини, вдлъбнатини или други повреди, заснемете ги. Ако можете, снемете и агента, който ви обслужва. По този начин, когато върнете превозното средство, можете да докажете, че щетата вече е била налице, когато сте вземали превозното средство под наем.   Освен това, когато наемате превозно средство, никога не оставяйте паспорта или личната си карта като обезпечение. Компанията има пълно право да поиска тази информация и да я копира, но ако трябва да избирате дали да платите голям депозит или да оставите паспорта си, платете депозита.   Джебчийство Джебчийстото е друг вид измама, с която може да се сблъскате без значение в кой край на света се намирате. Бъдете много внимателни, защото джебчиите може да са доста изобретателни, когато се опитват да ви разсеят и отвлекат вниманието ви, за да могат да измъкнат нещо от джоба ви. Ето защо бъдете много шумни и внимателни, ако някой нахлуе в личното ви пространство. Разбира се, има не малко тромави и непохватни хора по света, но нищо няма да изгубите ако подозирате всеки и не допускате хора твърде близо до себе си.   Освен това, внимавайте колко пари съхранявате в портфейла си и къде го държите. И не забравяйте да оставите резервна банкова карта в хотелската си стая. По този начин, ако портфейлът ви бъде откраднат, все още имате достъп до пари в брой.   Вижте 9 полезни приложения за смартфон, които ще ви помогнат при пътуване в чужбина
Facebook
Как да изтривате снимки във Facebook от всяко устройство
Как да изтривате снимки във Facebook от всяко устройство
Facebook е най-популярната социална мрежа. Повечето от нас са постоянно вътре и качват по много снимки. Стотици милиони снимки се качват всеки ден. Често обаче след време съжаляваме за това че сме качили някои снимки и искаме да ги изтрием. Ето защо от Android Authority са решили да покажат как може да изтриваме снимки във Facebook на почти всяка платформа.   Трябва обаче да имате предвид, че не можете да изтривате снимки, които не сте качили вие във Facebook. Може да премахвате тагове и да премахвате снимката от потребителския си профил. Или може да помолите приятелите си да изтрият снимките, които ви притесняват от Facebook профилите си. А ако снимката е особено скандална, можете да я докладвате и да се надявате, че Facebook ще я свали заради нарушаване на условията за ползване.   Съветите по-долу са само за снимки, които вие лично сте качили на Facebook.   На мобилното приложение на Facebook за Android и iOS     Мобилното приложение на Facebook вече не е толкова мощно, колкото преди. Всъщност това е доста лошо място за управление на всичките ви снимки във Facebook, но все още може да правите някои основни неща. Изтриването на индивидуална снимка е доста проста задача. Отворете снимката, която искате да изтриете и след това натиснете бутона за меню (три точки). Изберете опцията „Delete photo” и потвърдете.   Изтриването на цял албум е малко по-сложно, но напълно е възможно в сегашната версия на приложението Facebook.   1. Отворете Facebook, отидете до страницата на вашия профил и изберете „See All Photos”. 2. На този екран плъзнете наляво, докато стигнете до таба „Аlbums“. 3. Кликнете върху главната страница на албума и докоснете бутона с три точки в горния десен ъгъл. След което изберете опцията „Delete” и потвърдете желанието си.     В интернет Уебсайта на Facebook работи почти точно така както и мобилните приложения. Можете да изтриете отделни снимки или фотоалбуми, подобно на мобилните версии. Този метод работи на всеки уеб браузър както и на различни платформи – Windows, Mac и Linux. Има два начина за изтриване на отделни снимки от сайта на  Facebook.   Метод 1   1. Отворете снимка на сайта. Най-отдолу на снимката ще се появят различни опции. 2. Кликнете върху „Options” и изберете „Delete Photo”. Facebook ще ви попита дали сте сигурни. Потвърдете желанията си и снимката ще изчезне.   Метод 2 1. Отидете в профила си  и кликнете върху таба „Photos“. Ще се отворят снимките, които сте качвали. 2. В горния десен ъгъл на всяка снимка има икона с молив. Кликнете върху тази икона и изберете опцията “Delete This Photo”. 3. Можете също така да премахнете тагове с този метод. За целта използвайте опцията “Remove Tag”.   Ако целта ви е да изтриете цял албум, стъпките са следните: 1. Отворете профила си и след това кликнете върху таба Photos. На следващата страница можете да изберете между „Your Photos“ и „Albums“. Изберете „Albums“. 2. На страницата с албуми ще намерите икона с три точки в долния десен ъгъл на всички албуми, които сте създали. Кликнете върху нея и изберете „Delete album”. Тези действия изтриват всички снимки от албума.     На мобилния сайт на Facebook За да изтриете отделна снимка, следвайте тези стъпки: 1. Отворете браузъра си, посетете мобилната версия на сайта, след което се логнете във Facebook профила си. 2. Превъртете надолу и кликнете върху опцията „See All Photos”. 3. Намерете снимката, която искате да изтриете, и я докоснете, за да я отворите. 4. Кликнете върху линка „More Options” точно под снимката. На следващия екран трябва да видите опции за завъртане на снимката наляво или надясно или  алтернативно, за изтриване на снимката. Кликнете върху изтриване и потвърдете на следващата страница, за да изтриете снимката.   За изтриване на цял албум, стъпките са следните: 1. Отворете браузъра си, посетете мобилната версия на сайта, след което се логнете във Facebook акаунта си. Превъртете надолу и кликнете върху опцията “See All Photos”. 2. Горната половина на следващия екран трябва да заета от няколко албума с възможност за преглед на останалите. Продължете и кликнете, за да видите всичките си албуми. 3. Изберете албума, който искате да изтриете. Когато се зарежда следващата страница, в горния десен ъгъл има бутон от менюто с три точки. Кликнете върху него и изберете „Edit”. 4. На следващата страница има опция за изтриване на албума заедно с всички снимки в него.   Вижте как да разберете кой следва вашия Facebook профил
интернет достъп
Какво да направим, ако нямаме интернет на Windows компютър
Какво да направим, ако нямаме интернет на Windows компютър
Сядате пред вашия Windows компютър, за да свършите някаква работа, но до иконата за интернет връзката се появява жълт триъгълник с удивителна, което означава, че нямате достъп до интернет – No Internet Access. Какво трябва да направите, за да се справите с проблема?   По-долу са стъпките, които трябва да следвате според Make Use Of, за да се свържете отново с мрежата. Преди това обаче трябва да уточним някои основни неща. Безжичните устройства като лаптопа ви се свързват с рутера. Рутерът е устройство, което обработва връзките между устройствата в дома ви. Вашият рутер се включва в модем, устройство, което свързва трафика в домашната ви мрежа и интернет.   Когато видите съобщение, което гласи „Connected, no internet access“, „Connected but no internet“ или нещо подобно. Това означава, че компютърът ви е свързан правилно с рутера, но не може да се свърже с интернет. А ако видите съобщение „Not connected, no internet“ или „No internet connection“, това означава, че компютърът изобщо не е свързан с рутера.   Стъпка 1: Разберете дали компютърът ви е единственият без интернет връзка Важно е да определите дали вашият компютър е единственото устройство в дома ви без интернет връзка. За целта вземете телефона си или друг компютър, свържете ги с Wi-Fi и вижте какво се случва. На Android, ще видите икона X над Wi-Fi символа и съобщение, че сте свързани с мобилната мрежа. Потребителите на iPhone и iPad могат да посетят Settings -> Wi-Fi и да видят дали има съобщение „No Internet Connection“.     Ако компютърът ви е единствената машина, която не може да се свърже, вероятно това се дължи на неправилно конфигурирана настройка само на това устройство. Но ако нямате интернет и на другите си устройства, проблемът е в мрежата.   Ако проблемът засяга всичките ви устройства, трябва да извършите бърз тест. Изключете Ethernet кабела, свързващ модема към рутера, и го използвайте за директно свързване на компютъра към модема. Ако може да осъществите интернет връзка по този начин, то проблема е в рутера ви, който най-вероятно е повреден.   Стъпка 2: Рестартирайте компютъра си Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Както и при много други проблеми, трябва първо да рестартирате компютъра си, за да видите дали нещата ще се оправят. Повечето от тези съвети предполагат, че използвате безжична връзка. Ако обаче сте свързали компютъра с рутера чрез Ethernet кабел, проверете дали кабела не е дефектен.   Стъпка 3: Рестартирайте модема и рутера Тъй като повечето мрежови проблеми идват от модема и / или рутера, рестартирането им има смисъл. За целта издърпайте щепсела от двете устройства и изчакайте минута или две.   Стъпка 4: Стартирайте Windows Network Troubleshooter Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Ако проблемът е само в комютъра ви, опитайте се да го решите с вграденият инструмент за отстраняване на неизправности в Windows. За достъп до програмата посетете Settings -> Network & Internet -> Status. Изберете „Network troubleshooter“ и следвайте стъпките, за да видите дали Windows може да отстрани проблема. В Windows 7 ще намерите същия инструмент в Start -> Control Panel -> Troubleshooting -> Network and internet -> Network Connections.   Стъпа 5: Проверете настройките на вашия IP адрес Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Уверете се, че компютърът има валиден IP адрес. В повечето домашни мрежи,  рутерът прихваща адреса на устройствата, когато се свързват. Ако IP настройките на компютъра ви не са правилни, това може да е причината за проблема.   В Windows 10 кликнете с десния бутон на мишката върху иконата на мрежата в „System Tray“ и изберете „Open Network & Internet settings“. Кликнете върху „Change adapter options“ и след това кликнете двукратно върху връзката, която използвате.     В Windows 7 кликнете с десния бутон върху иконата на мрежата и изберете „Open Network and Sharing Center“. Кликнете върху името на мрежата до „Connections“. Кликнете върху бутона „Properties“. В списъка намерете Internet Protocol Version 4 и кликнете два пъти върху него. Уверете се че двете опции „Obtain an IP address automatically“ и „Obtain DNS server address automatically“ са избрани. Кликнете върху „ОК“, след което опитайте да влезете в мрежата отново.     Стъпка 6: Опитайте тези команди в Command Prompt Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Въведете „cmd“ в менюто „Start“, след това кликнете с десния бутон върху него и изберете „Run as administrator“, за да отворите „Command Prompt“  прозорец.   Започнете с тези две команди: netsh winsock reset netsh int ip reset   Ако не помогне опитайте да освободите IP адреса на компютъра; ipconfig /release ipconfig /renew   И накрая, обновете DNS настройките на компютъра с тази команда: ipconfig /flushdns   Рестартирайте компютъра. Ако след това все още нямате достъп до интернет, трябва да опитате още няколко стъпки.   Стъпка 7: Деактивирайте защитния софтуер Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. През 2017 година безплатният антивирусен софтуер на Avast попречи на много от потребителите му да се свържат с интернет, поради бъг, който в последствие беше отстранен. Деактивирайте всички антивирусни приложения на трети страни, за да видите дали това ще реши проблема при вас. И докато сме на тема „сигурност“, струва си да извършите сканиране за злонамерен софтуер с приложение като Malwarebytes. Зловредните програми също може да блокират интернет връзката ви.   Стъпка 8: Актуализирайте безжичните драйвери Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Обикновено не е необходимо да актуализирате драйверите на компютъра, тъй като това често води до повече проблеми. Но ако все още нямате интернет връзка, трябва да опитате и този съвет.   Вижте 5 неща, които могат да забавят Wi-Fi връзката
Android
Как да прехвърлите данните от стария на новия си Android смартфон
Как да прехвърлите данните от стария на новия си Android смартфон
С последните версии на Android, стана още по-лесно прехвърлянето на данните от стар на нов Android телефон. С помощта на Google и няколко други полезни приложения за Android, от Android Guys ще покажат как да прехвърляме всичките си данни от стария на новия си Android телефон.   С помощта на Google и неговите облачни услуги почти веднага можете да възстановите повечето от важните си данни от старото си Android устройство, включително приложения, контакти, записи в календара и събития, паролите си. Дори някои от настройките на устройството ви, като пароли за Wi-Fi, звукови профили и други.   Прехвърляне на данни чрез Google Стъпка 1: Отворете приложението за настройки на стария си Android телефон и след това преминете към страницата Backup and reset или the Backup and restore, в зависимост от версията ви на Android и производителя на телефона. Изберете Backup my data и активирайте опцията, ако все още не е.     Стъпка 2: За да сте сигурни, че данните ви са архивирани успешно от Google, отворете приложението Google Drive на телефона си и след това отидете на страницата Backups. Тук трябва да има папка с името на устройството ви,  тя ще съдържа всички архивирани файлове, включително данни за приложения, записи на повиквания, настройки на устройството и дори вашите SMS съобщения. Уверете се, че датата в папката за архивиране е скорошна, за да се гарантира, че всичките ви данни ще бъдат възстановени в най-новата им версия.     Стъпка 3: Сега, когато настроите новото си Android устройство, трябва само да влезете в същия Google профил, който сте използвали за архивиране на данните, и да изберете опцията ‘Restore from backup’, за да възстановите всичките си данни. Google автоматично ще изтегли и инсталира приложенията, инсталирани на стария ви телефон на новия ви.   Прехвърляне на SMS съобщения и телефонни обаждания Google може да архивира SMS съобщенията и телефонните ви обаждания, но в повечето случаи опцията в облака не архивира вашите съобщения правилно. Така че, ако искате да архивирате вашите SMS съобщения и повикванията и след това да ги прехвърлите на новото си устройство трябва да използвате приложение на трета страна, като Super Backup & Restore, G Cloud Backup, My Backup, App Backup & Restore и др.   Прехвърляне на медийни файлове Мултимедийните файлове, включително снимки и видеоклипове, вероятно са най-ценните и може би най-големите файлове, които имате на телефона си. За щастие Google предоставя бърз и лесен начин за прехвърляне на всичките ви снимки и видеоклипове към новия ви Android телефон. Следвайте стъпките по-долу, за да прехвърлите лесно всички ваши снимки и видеоклипове от старото ви устройство в новото.   Стъпка 1: Отворете приложението Google Photos на стария си Android телефон и след това изберете опцията Device folders в менюто отляво.   Стъпка 2: Страницата  Device folders съдържа всички папки в устройството ви със снимки или видеоклипове. Отворете папките, които искате да архивирате и прехвърлите в новия си Android телефон, след което активирайте опцията „Backup and sync“.     Стъпка 3:  След като снимките и видеоклиповете, които сте избрали се архивират, отворете приложението за снимки на Google на новото си Android устройство и влезте със същия Google профил, който сте използвали в старото си устройство. Ще можете да преглеждате и изтегляте всички снимки и видеоклипове, които сте архивирали от старото си устройство в новото.   Прехвърляне на други файлове Освен снимки и видеоклипове на телефона си може да имате PDF документи, MP3 файлове или някои други лични данни. Въпреки че можете да използвате стандартния метод за физическо копиране на данните от стария ви Android телефон на компютър чрез USB кабел и след това прехвърляне на данните от компютъра на новото устройство, това отнема време и не е практично.   Можете да прехвърляте малки файлове с документи или аудиофайлове, като ги качвате в различни облачни услуги като Google Drive или One Drive от старото си устройство и след това ги изтегляте в новия си телефон. Но, ако имате голям брой файлове, това може да не е идеално решение.   Така, че ако целта ви е възможно най-бързо да постигнете най-добри резултати може да използвате приложението Shareit. Следвайте стъпките по-долу, за да прехвърлите безжично файловете от стария си телефон на новия, използвайки Shareit.   Стъпка 1: Инсталирайте приложението Shares на стария и новия си телефон.   Стъпка 2: Отворете приложението и на двете устройства, след това изберете опцията за изпращане от началната страница на приложението на стария си телефон и опцията за получаване от началната страница на новия си телефон.    Стъпка 3: На следващата страница на стария си телефон ще можете да изберете файловете или папките, които искате да прехвърлите на новия си телефон. Можете да прехвърляте всякакъв вид файлове, като използвате приложението Shareit, включително документи, песни, видеоклипове, изображения и дори приложения за Android.   Стъпка 4: След като изберете кои файлове да се изпратят и кликнете върху бутона за изпращане, приложението ще създаде WiFi директна мрежа между изпращащите и приемащите устройства и ще сподели файловете възможно най-бързо. Можете да получите достъп до всички прехвърлени файлове от файловия мениджър на новия си Android телефон или поддържаните приложения.   Вижте 6 полезни приложения на старите ни смартфони
батерии
Как да подобрим живота на батерията на смартфона си
Как да подобрим живота на батерията на смартфона си
Смартфоните се превърнаха в наш неизменен аксесоар. Не само, че винаги са с нас, но и съдържанието им често отразява живота и състоянието на ума ни. Но за разлика от нас хората, телефона ни работи на батерия и трябва да се зарежда често, за да функционира правилно.   Повечето батерии на смартфоните са литиево-йонни или литиево-полимерни – технология, която отдавна трябва да се актуализира. Това налага по-честото им зареждане отколкото ни се иска. Според Digital Trends има начини за удължаване живота на батерията на телефона ни, от които може да се възползваме всеки ден. Ето кои са те:   Не оставяйте батерията да се изтощи напълно     Опитайте се да поддържате батерията заредена средно около 50% или повече през повечето време – най-добре някъде между 40% и 80% – за да запазите оптимална продължителност на живота ѝ. Освен това, трябва да изключите зарядното на телефона, когато захранването достигне 100% и  ако е възможно, да избягвате зареждането през нощта. Периодичните зареждания през деня са по-ефективни за запазване на цялостния живот на батерията, отколкото зареждането от нула до 100%.   Airplane режимът е добър за батерията на телефона ви     Airplane Mode прекъсва всички радиосигнали към и от телефона ви, спира електронна поща, съобщения, телефонни разговори, Wi-Fi и Bluetooth връзки. Вярно това не е много удобно, но пък е от голяма помощ за запазването на батерията, когато нямате къде да презареждате. Преди да активирате режима, имайте предвид че ако носите Apple Watch или Android-съвместим часовник, ще ви е необходим Wi-Fi или Bluetooth, за да могат някои функции на часовника да функционират правилно.   Актуализирайте приложенията си     Веднага след като видите, че има актуализация за дадено приложение, актуализирайте го, защото това ще ви помогне да запазите батерията на телефона си. Разработчиците обновяват своите приложения периодично, а част от причината за това е да оптимизират живота на батерията и паметта на устройствата. Такива актуализации често се маркират като корекции на грешки в бележките за актуализиране на приложението или в Google Play Store.   Използвайте тъмни тапети   Повечето хора обичат тапетите, особено тези с анимации - това е една от забавните части на телефона. Но това удоволствие е за сметка на вашата батерия. На Android устройства с AMOLED дисплеи черният или тъмен тапет запазват живота на батерията. Да не говорим, че тъмните тапети са по-полезни за очите и изглеждат много стилно.   Затъмнете екрана     Големите, ярко осветени AMOLED и LCD екрани не само изтощават батерията на телефона ви, но и увреждат очите ви. Винаги намалявайте яркостта на екрана до най-ниското ниво, което ви е удобно. Внимавайте с автоматичната настройка, защото тя често е по-ярка, отколкото е необходимо, така че не се колебайте да я отмените или деактивирате. За целта отидете на Settings -> Display -> Brightness на Android или Settings ->Display & Brightness на iPhone. Можете също да намалите периода на изчакване на екрана, като докоснете Auto-Lock на iPhone и Settings -> Display -> Screen timeout на Android.   Деактивирайте услугите за местоположение   Поддържането на услуги за местоположение постоянно за всичките ви приложения е не само ненужно и досадно, но също така и засяга живота на батерията. Повечето приложения не се нуждаят от проследяване на местоположението ви във фонов режим, затова първо изберете как всяко от инсталираните приложения използват услугите за местоположение и деактивирайте опцията, когато можете.   Забравете за уиджитите и сложете на пауза нотификациите   Уиджитите за Android и iOS са удобни, но хабят много батерия. За да премахнете ненужните уиджити в iOS, плъзнете наляво по началния екран, за да стигнете до прозореца на уиджита, след това превъртете до дъното и докоснете бутона Edit, за да добавите или премахнете уиджит. В Android, докоснете и задръжте иконата на уиджита на началния екран и я преместете в кошчето.   Режим за пестене на батерията     Както iOS така и Android телефоните имат режим за пестене на енергия, който автоматично избира настройките ви, за да се използва най-малко батерия. Освен това режимът изключва всички несъществени функции.   Вижте защо 5G технологията няма да е заплаха за живота на батериите на смартфоните
полети
6 полезни съвета за резервиране на евтини самолетни билети
6 полезни съвета за резервиране на евтини самолетни билети
Ако ви предстои дълго пътуване, вероятно знаете, че една от най-големите неприятности при планирането му е осигуряването на парите и намирането на самолетни билети на достъпни цени.   Туристическите агенти, експертите по резервации и консиерж услугите имат специфични стратегии и тайни, които използват, за да намерят билети на разумни цени, но професионалистите не са единствените, които могат да ви помогнат да спестите пари от самолетните билети.   Съветите на Business Insider ще ви помогнат сами да се справите с това предизвикателство, независимо дали пътувате по работа или за удоволствие.   1. Консолидиране на самолетните билети Това са билети за с отстъпка за по-малко популярни полети. Такива билети може да се намерят на сайтове като Travelocity.   2. Търсете билети в началото на седмицата Статистиката показва, че е много по-вероятно да намерите по-добри оферти, ако търсите билети в началото на седмицата.   3. По-добре резервирайте по-отрано Неотдавнашен доклад на туристическия сайт Hipmunk показва, че най-доброто време за резервация на самолетни билети през летния сезон е 21-28 дни от датата, на която се надявате да пътувате. Цените вероятно ще са по-високи извън този прозорец. През юни цените са високи, след това започват да падат и така до октомври. Като общо правило, винаги е по-добре да започнете да проследявате цените по-отрано, за да получите добра оферта.   4. Преценете всички разходи Проведете адекватно проучване за допълнителните разходи, които ще се наложи да направите като такси за багаж, такси за повече килограми, WiFi и др.   5. Търсете директно на уебсайта на авиокомпанията По-разумно е да търси на уебсайта на авиокомпанията, вместо на сайта за сравнение на цените, където да търсите и най-евтините свързващи полети. Авиокомпаниите понякога предлагат свързващи полети, включващи споразумение за кодове, което не се появява при търсене в уебсайтове за сравнение.   6. Помислете за резервация на туристически пакет Туристическите агенти често предлагат по-добри цени за клиентите, които резервират пълен пакет. Някои круизни линии, например, предлагат специални цени за самолетни билети за пътниците. Ще резервирате ли хотел или кола под наем в допълнение към вашия полет? Ако е така, потърсете пакети, а не отделно.   Вижте 8 любопитни факти за пътуванията със самолет, които може би не знаете
MS Word
6 скрити функции на MS Word, които може би не знаете
6 скрити функции на MS Word, които може би не знаете
Спомняте ли си Clippy, помощникът в Microsoft Word?  Ако е така, то тогава навярно използвате текстообработващата програма от дълго време. Clippy се появи в Microsoft Office през 1997 година и неговото ненадейно изскачане и питане дали нямате нужда от помощ дразнеше потребителите.   Но има много по-малко известни функции, за които трябва да знаете, ако искате да сте наистина опитни с Microsoft Word. По-долу, в списъка на Make Use Of, ще откриете няколко важни функции на Microsoft Word, които са скрити от погледа, но могат да направят работата ви по-лесна.   1. Скрийте лентата на Microsoft Word с клавишна комбинация Натиснете Ctrl + F1, за да скриете лентата на Microsoft Word.     Кликнете върху Ribbon Display Option и изберете „Auto-hide Ribbon“, за да настроите автоматичното ѝ прибиране. Това е малката стрелка до бутона за минимизиране отгоре.     Режимът „Distraction free reading“ е достъпен от версия 2013 насам. Проектиран за таблети, режимът за четене работи добре и на лаптопи. Достъпът до него е мног бърз с клавишната команда ALT + W-F (клавишите W и F се натискат едновременно).     По избор, използвайте бутоните по подразбиране: - (В менюто на лентата) View -> Read Mode. - (В лентата на състоянието) Бутонът „Read Mode“ вдясно.   2. Реорганизирайте с Outline View Ако се използва добре, Outline View може да увеличи вашата производителност с големи документи с 50%. Отидете в View -> Outline. Outline View ви помага да прецизирате организацията на сложни документи, като подреждате текстови блокове и използвате девет нива на заглавия. Outline View извежда специална лента с инструменти, наречена Outlining.   3. Използвайте функцията Click and Type Кликнете двукратно върху произволно място и започнете да пишете. Не е нужно да се притеснявате за позиционирането на курсора, ако не искате. Функцията „Click and Type“ се появи с Word 2002, но работи само в изгледите „Print Layout“ и „Web Layout“.   4. Конвертиране на таблици в графики в 3 стъпки Word улеснява преобразуването на информацията от една таблица в диаграма. Точно така, може да създавате диаграми в Word вместо да ги вмъквате от Excel. Изберете таблицата с данните и следвайте тези три стъпки: - Кликнете върху таба „Insert“. - Кликнете върху инструмента „Object“ в „Text“ и отворете „Object dialog box“.   - От списъка „Object Types“, изберете „Microsoft Graph Chart“ и кликнете върху „OK“.     Можете също да форматирате тази графика с различен тип диаграма. Кликнете два пъти върху графиката си. Кликнете с десния бутон на мишката в бялото пространство, което е в границите на графиката и изберете „Chart Type“.   5. Въвеждайте уравнения в Word В най-новите версии на Word функцията е позната като Equation (достъпна от Insert > Symbols Group -> Equation).   Изберете Insert -> Equation -> Insert New Equation.     Използвайте „Equation Toolbar“, за да проектирате свои уравнения – по математика, физика или химия.   6. Запазване до 24 елемента в клипборда В таба „Home“ кликнете върху малката стрелка сочеща надолу до „Clipboard“, за да разкриете панела. Алтернативен начин е натискането на Ctrl + C два пъти, за да отворите „Clipboard Panel“. Сега можете да изрязвате и копирате множество елементи и да ги премествате навсякъде в документа или между отворени програми на Office. Използвайте „Options“ на клипборда, за да контролирате неговите функции.   Вижте най-добрите алтернативи на Microsoft Word 2019
Google Slides
Как да създадем презентация в Google Slides
Как да създадем презентация в Google Slides
Някои хора казват, че Google Slides – безплатното онлайн приложение за съвместно представяне на презентации – представлява версия на PowerPoint предназначена за онези, които не могат да си позволят скъп софтуер. Google Slides обаче е страхотна програма, която ви позволява да създавате всичко – от презентации на работното място до готварски книги. Единственото изискване е да имате профил в Google.   Благодарение на Make Use Of научаваме как можем да създадем презентация, стъпка по стъпка.   Стъпка 1: Настройка на документа     Отворете Google Slides. Ако сте в Google Drive, кликнете  New -> Google Slides -> From a template. Можете да използвате празна презентация, ако искате, но за този урок ще променим предварително съществуващ дизайн. Има по-малко стъпки, за това.     След като кликнете върху From a template“, ще бъдете отведени в галерията с шаблони, които са групирани по теми. За целите на урока е използван „General presentation“. Когато отворите шаблона си, ще видите екран, който изглежда много подобен на този.     Горе е лентата за навигация. От лявата страна на работното ви пространство ще виждате страниците с шаблони в реда, в който са изложени в момента. В центъра на работното ви пространство ще видите по-голяма версия на страницата, която в момента е активна. От дясната страна на работното ви пространство ще видите друго падащо меню, наречено „Themes“.   Стъпка 2: Запознайте се с навигационната лента     Под „File“ са основните опции за контролиране на презентацията ви в Google Slides. Те включват споделяне, импортиране на слайдове, изтегляне на слайдове, основни настройки на страницата, настройки за печат и език.   Под „Edit“ ще намерите основните инструменти за управление на всяка отделна страница. Те включват опции за отмяна на действие, повторение на действие, изрязване, копиране и поставяне.     Под „View“ ще видите различните начини, по които можете да видите презентацията си. Можете също да видите опцията „Animations“.     Ако кликнете върху менюто „Insert“, ще видите различни опции за съдържание, което можете да включите в презентацията си. Под „Format“ ще намерите всички инструменти, които ще са ви необходими, за да коригирате текста си.     Менюто „Slide“ ви позволява да правите големи промени в цялата си презентация.   Менюто „Arrange“ ви позволява да организирате елементите на всяка отделна страница.   Менюто „Tools“ ви позволява да коригирате правописа, да търсите думи в речника и да добавите опции за достъпност към презентацията си.   Менюто „Add-ons“ е пряк път до специални функции, които можете да добавите към слайдовете си в Google.     Менюто „Help“ предлага допълнително обучение. Оттук можете и да търсите актуализации.   Стъпка 3: Промяна на темата     Както вече споменахме, Google Slides групира шаблоните по теми, според определена цел. Темите включват специфични шрифтове, цветове и стилове. За да промените вашата тема, превъртете наличните опции в дясната страна на работното пространство. Кликнете върху тази, която отговаря на вашите нужди.   Стъпка 4: Променете шрифта     Кликнете в полето за писане и започнете да пишете и ще можете да променяте шрифта и цвета на шрифта.     За да промените цвета, уверете се, че шрифтът, който искате да промените, е избран. След това кликнете върху опцията за цвят на шрифта, която тук е оградена в червено. Когато кликнете върху нея, ще се появи падащо меню с мостри. Оттук можете да изберете цветовете, които вече са налични в цветовата ви палитра, или да създадете съвсем нов цвят, като кликнете върху „Custom“.     Ако искате да промените стила на шрифта, отново се уверете, че текстът е избран. След това кликнете върху падащото меню за шрифта. Изберете стила, който искате. Уверете се, че шрифтът, който избирате, е лесен за четене. Повечето презентации се разглеждат от разстояние.   Стъпка 5: Промяна на фона     За да промените фона, кликнете с десен бутон върху страницата на слайда. Когато го направите, уверете се, че текстът на тази страница не е избран. След това изберете „Change Background“. Ще се появи диалогов прозорец и можете да промените цвета на фона, да поставите изображение във фонов режим или да възстановите предишното състояние по подразбиране на фона.   Под „Color“ можете също да изберете плътен цвят или градиент за вашия фон. Можете също така да създавате персонализирани цветове и градиенти.   След като фонът ви бъде финализиран, можете да изберете „Done“ или „Add to theme“. Ако добавите този фон към темата си, всички страници в презентацията, които имат съответстващ фон, ще отразят тези нови промени, които сте направили. След като се приложи, кликнете върху „Done“.   Стъпка 6: Замяна на изображение     За да направите това, кликнете върху изображението, което искате да подмените, за да се появи синьото ограничително поле. След това кликнете върху „Replace Image“. След това можете да изберете да качите изображение от компютъра си, да търсите в мрежата изображение или да вмъкнете изображение чрез URL адрес.   Стъпка 7: Изтриване на слайд     За да се отървете от тези страници, които не ви трябват отидете в лявата страна на работното си пространство. Кликнете с десния бутон върху страницата, която искате да премахнете. Кликнете върху „Delete“.   Стъпка 8: Преместване на слайд   За да преместите слайд до края, например, кликнете с десния бутон върху страницата, която искате да преместите, след това изберете „Move slide to end“.   Стъпка 9: Добавяне на преходи     За да добавите „transition“ между два от слайдовете, кликнете с десния бутон на мишката върху страницата, която искате да коригирате, след което кликнете върху „Change Transition“.     Когато го направите, лентата с инструменти от дясната страна на работното ви пространство ще ви покаже нови опции, които можете да използвате. Изберете желаната опция от падащото меню. Можете също да изберете да приложите този преход към цялата презентация или само на отделен слайд.   Вижте как да използваме смартфона си когато правим презентация