Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
48 резултата за стрийминг
youtubde
12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
YouTube е голям. Наистина голям. Това е най-популярната платформа за видео стрийминг на планетата и вторият най-посещаван уебсайт в света. Но вероятно вече знаете това.   Ето защо от Android Authority са направили някои проучвания и са подготвили куп интересни статистически данни за YouTube, които вероятно не сте чували. Те включват колко потребители има платформата на месечна база, колко струва YouTube, кой е най-високо платеният YouTuber и много други неща.    Два милиарда потребители месечно Тази година YouTube постигна нов рекорд. Платформата за стрийминг достигна до два милиарда потребители за месец, което е безумно много. Това е около една четвърт (25%) от цялото население. Според някои съобщения 62% от потребителите са мъже, а 38% са жени. 500 часа ново съдържание в минута Преди няколко месеца Google разкри, че повече от 500 часа съдържание се качва в YouTube всяка една минута. Това означава 720 000 часа на ден. Казано по друг начин, ще ви трябват около 82 години, за да гледате цялото ново съдържание, качено в YouTube само за един ден. Еха!   $ 1,65 милиарда покупна цена Компанията YouTube е стартирана през 2005 г. от трима бивши служители на PayPal - Джоуд Карим, Чад Хърли и Стив Чен. Името на домейна е активиран на 14 февруари 2005 г., но първото видео е качено в платформата на 23 април същата година. Платформата бързо стана популярна, след като Google я придоби за 1,65 милиарда долара през ноември 2006 гoдина.   $ 140 милиарда пазарна стойност Цената $ 1,65 милиарда, която Google плати за YouTube, си заслужаваше. Според някои доклади YouTube носи приходи от над 20 милиарда долара годишно и е оценен на над 140 милиарда долара.    6.3 милиарда гледания за най-популярното видео Най-популярният видеоклип в YouTube в момента е Despacito, музикален клип на Luis Fonsi и Daddy Yankee. Към момента на писането той е натрупал около 6,3 милиарда гледания. Следва клип на Ед Шийран (Shape of You) с над 4,3 милиарда гледанния и  See You Again на Wiz Khalifa (над 4,1 милиарда). От топ 10 видия в YouTube по отношение на гледанията, само едно не е музикално видео. На четвърто място в списъка е видеоклипът със заглавие „Маша и Мечокът“ с над 4 милиарда гледания.   5 милиарда клипа, гледани ежедневно Според някои доклади потребителите всеки ден гледат пет милиарда видеоклипа в YouTube, което означава приблизително 150 милиарда на месец. Данните обаче са от миналата година, което означава, че сега числото е малко по-голямо. Не знаем със сигурност, тъй като YouTube не споделя редовно тези статистики с обществеността. Това, което знаем е, че хората използват YouTube много повече от Netflix. Докладите твърдят, че потребителите гледат малко повече от милиард часа съдържание на Netflix седмично, докато потребителите на YouTube гледат същото количество съдържание само за ден.   $ 22 милиона приходи за най-високо платения YouTuber Според Forbes, Райън Каджи е най-високо платената звезда в YouTube за 2018 г., с печалба от $ 22 милиона. Интересното е, че Райън е само на седем години и рекламира играчки на своя канал, който се нарича Ryan ToysReview. Той има повече от 21 милиона абонати и досега е натрупал над 31 милиарда гледания.     107 милиона абонати за най-популярния канал PewDiePie беше най-популярният YouTube канал няколко години, но това се промени през март тази година, когато бе изпреварен от T-Series - канал, собственост на индийски музикален лейбъл. В момента T-Series има повече от 107 милиона абонати, докато PewDiePie "само" около 98 милиона.     70% от гледанията са на мобилни устройства По-голямата част от видеоклиповете в YouTube се гледат на мобилни устройства, което включва както смартфони, така и таблети. Останалите 30% са съставени от други свързани с интернет устройства като компютри и телевизори.   40 минути е средната сесия за гледане в YouTube YouTube се оказва много ангажиращ, средната сесия за гледане продължава около 40 минути. В платформата има толкова много страхотни видеоклипове, че е трудно да спрете да ги гледате. За справка, средната сесия във Facebook е много по-къса – около пет минути.   16 милиона палци надолу за най-нехаресваното видео Вярвате или не, но най-нехаресваното видео в YouTube всъщност е направено от Google. Това е изданието на YouTube Rewind за 2018 г., което е много мрачно и досега е получило 16 милиона нехаресвания. Не всички обаче го мразят, тъй като видеото е получило 2,5 милиона харесвания.   80 езика и 91 държави YouTube е популярен по целия свят. За да привлече колкото се може повече потребители, YouTube поддържа 80 езика, което обхваща около 95 процента от интернет населението. Услугата е достъпна в 91 страни по целия свят.   Вижте 5 начина да получим повече от YouTube
Аpple Music
Вече можем да слушаме Apple Music в браузъра
Вече можем да слушаме Apple Music в браузъра
Apple Music е популярна услуга за стрийминг на музика, която вече е достъпна за компютрите и смартфоните с водещите платформи. По този начин потребителите могат да слушат любимата си колекция от парчета независимо какво устройство използват. Apple вече са готови и с нов уеб плейър на услугата, който може да изпробвате от адреса "beta,music.apple.com", предаде Mashable. Taка ще стартирате Apple Мusic директно в предпочитания от вас браузър.     Така няма да се налага да инсталирате никакъв софтуер, което е подходящо, ако използвате служебен компютър или друго чуждо устройство. Новият плейър на Apple Music е наличен за всички уеб браузъри, независимо от операционната система, която използвате. Предвидена е поддръжка за macOS, Windows, Chrome OS, както и за смартфоните с Android и iOS. Потребителският интерфейс е сходен с десктоп Music приложението на компанията.     Уеб версията на Apple Music предлага достъп до цялата колекция от съдържание и пълния списък с радио станции. Предвидена е функция за синхронизиране на плейлистите, както и за персонализиране на "For You" секцията, както от мобилните приложения. Аpple обещават да предоставят периодично ъпдейти, които да подобряват работата на уеб плейъра. По този начин компанията се надява да стимулира повече хора да използват Apple Music.   Oще от Digital: Услугата Apple Music става все по-популярна сред потребителите на Android
YouTube Music
Вече можем да изтегляме до 500 песни в YouTube Music за слушане офлайн
Вече можем да изтегляме до 500 песни в YouTube Music за слушане офлайн
YouTube Music планират да улеснят потребителите, които искат да слушат любимите си парчета, когато нямат достъп до интернет. Google са разработили нова функция с името "Smart Downloads", предлага възможност да изтегляте за слушане в офлайн режим до 500 песни. Единственото условие е да са от колекцията ви с харесвана музика и да са маркирани с "Like" бутона. Новото предложение ще е налично първоначално за устройства с Аndroid, предаде Engadget.   Имайте предвид, че е необходим абонамент за премиум версията на YouTube Music. След като активирате функцията на смартфона ще бъде направено резервно копие на парчетата за слушане  офлайн. Изтеглянето ще става единствено, когато устройството е свързано към Wi-Fi. Tака ще сте сигурни, че няма да изразходвате трафика си на мобилен интернет. Разполагате с опцията да изберете сами броя на песните, които да се изтеглят, което става от менюто с настройки.     Всъщност Smart Downloads е разширение на сегашната функция Offline Mixtape, която предлага стрийминг услугата. Тя използва алгоритми, за да направи селекция от музика, която вероятно ще харесате и е базирана на историята ви на слушане. Taка ще можете още по-бързо да откривате атрактивни парчета. Offline Mixtape също работи в офлайн режим и ще продължи да бъде налична, дори и след премиерата на Smart Downloads в YouTube Music за устройствата с Android.   Oще от Digital: YouTube Music и YouTube Premium вече работят и в България
музика
Обвиниха Apple, Amazon, Google и Microsoft. че продават класическа музика без да имат авторски права
Обвиниха Apple, Amazon, Google и Microsoft. че продават класическа музика без да имат авторски права
Стрийминг услугите и дигиталните копия на албуми и парчета са водещия източник за ново музикално съдържание за потребителите. Необходими са само няколко кликвания, за да извършите покупка или да се абонирате към огромните колекции от песни на водещи изпълнители, които предлагат Amazon, Google, Apple и Microsoft. Teхнологичните компании сега се озоваха в центъра на съдебно дело, което ги обвинява в разпространение на пиратски версии на класически парчета.    Този иск е заведен от представители на Харолд Арлен, който е един от най-уважаваните композитори на музика през последното столетие. Според обвинението гореизброените компании не разполагат с необходимите права и разпространяват неправомерно над 6000 парчета. Адвокатите на Харолд Арлен дори си позволиха да категоризират действията на Amazon, Google, Apple и Microsoft като "мащабна операция за музикално пиратство" в интернет, съобщава TheVerge.     Харолд Арлен е създател на някои от най-запомнящите се саундтраци на холивудски филми и мюзикъли на Бродуей от ХХ-и век. Едно от легендарните му изпълнения е "Over The Rainbow", което записва заедно с Е. И. Харбург за "Вълшебникът от Оз" през 1939г.  С неговото име се свързва и версия на "Star Is Born", която реализира с автори на песни като Ира Гершуин и Джони Мърсър. Обвинението иска да получи компенсации от неправомерната продажба на парчетата в онлайн магазините на Apple, Amazon, Microsoft и Google.   Още от Digital: Как да изтегляме легално безплатни приложения, музика, софтуер, аудио книги и игри от Интернет
Pandora
SiriusXM купува Pandora за $3.5 млрд.
SiriusXM купува Pandora за $3.5 млрд.
Pandora е музикална стрийминг услуга, която засега не успява да се конкурира с платформи като Spotify и Apple Music. Именно заради това от няколко месеца се търси евентуален купувач, който да влее нови идеи и свеж финансов капитал. Сега разбираме, че търсенето вече е приключило, тъй като радио сателитната компания SiriusXM са се съгласили да придобият Pandora. Финансовите параметри на сделката ще достигнат до $3.5 млрд., информира Engadget.    Тук е момента да отбележим, че Pandora има потребителска база от над 70 млн. души, като приблизително 5.6 млн. от тях плащат за премиум акаунт. Желанието на SiriusXM е да запазят името на този бранд и да продължат да поддържат и развиват услугата във вида, в който я познаваме. Припомняме ви, че радио сателитната компания вече инвестира в услугата за стрийминг на музика сума от $480 млн., което се случи през юни 2017г. и така придоби 19% дял от Pandora.     Съвместно двата бранда създават най-голямата компания за аудио забавление в света, която се очаква да генерира приходи в размер на $7 млрд. през настоящата година. Шефът на Pandora изрази задоволство от сделката и сподели, че тя ще им позволи да увеличат печалбата от реклама, както и броя на хората, които са склонни да плащат месечен абонамент. Следващата стъпка е да се позволи на повече потребители да използват услугата на своите смартфони и мобилни устройства, независимо от платформата, с която работят.   Още от Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
Мicrosoft Xbox
Мicrosoft разработват две конзоли Xbox и геймърска услуга с името XCloud
Мicrosoft разработват две конзоли Xbox и геймърска услуга с името XCloud
Стратегията на Microsoft в сферата на гейминга предвижда премиерата на две нови конзоли Xbox, както и услуга за стрийминг на игри, която се казва "XCloud". Идеята на компанията е да представи по-мощен наследник на Xbox One, което няма да се случи преди 2020г. Все още не разполагаме с никаква информация за техническите спецификации. Последните данни на Thurott.com разкриват, че Microsoft вече работят над втора конзола, която обаче няма да предложи впечатляващи подобрения в сферата на хардуера.   Вместо това новият модел ще привлича вниманието ни с възможностите за стрийминг на игри и по-достъпната си цена спрямо традиционните конзоли, предаде TheVerge. Новата услуга за стриймване на игри е с кодовото име "XCloud" и ще позволи на разработчиците да създават игри, които се пазят в облачните сървъри на Microsoft и се стриймват директно на устройствата. Очаква се тази конзола да изисква много малка компютърна мощ, за да функционира и повечето процеси ще стават в центровете за данни на компанията.     Желанието на Microsoft част от необходимите изчислителни задачи да стават локално на конзолата, което ще намали латентността и ще предотврати забавянето на кадрите. Услугата XCloud няма да е ограничена единствено до предстоящата конзола, а ще може да се използва от други смартфони, компютри и мобилни устройства. Премиерата на тези нови продукти на Microsoft  със сигурност ще задълбочат допълнително конкуренцията със Sony в геймърския сегмент.    Oще от Digital: Xbox One X срещу Xbox One S срещу Xbox One – заслужава ли си ъпгрейда
Spotify
Spotify Lite е олекотена версия на приложението за смартфоните с Android
Spotify Lite е олекотена версия на приложението за смартфоните с Android
Създателите на популярната услуга за стрийминг на музика са създали нова олекотена версия на мобилното си приложение за Android, което се казва Spotify Lite. Идеята е този софтуер да заема минимално място на смартфоните и да предложи най-базовите функционалности. Другият ключов акцент в разработването на Spotify Lite е да се редуцира трафика на мобилен интернет, докато се наслаждаваме на любимите си парчета. Тук е момента да споменем, че размера на приложението е едва 15МВ.      За сравнение стандартната версия на Spotify е с големина от приблизително 100МВ, което представлява намаление от около 85%. Една от основните функции, които няма да можете да използвате на приложението е опцията да слушате плейлистите офлайн. Spotify Lite също така прави компромис с качеството на музиката и не поддържа Extreme Quality Playback режима, информира AndroidPolice. Потребителите ще забележат и отсъствието на Spotify Connect.       Spotify Lite не позволява да избирате коя песен от плейлистата да пуснете на смартфона, а стартира в собствена последователност всички песни в нея. Компанията уточни, че това все още е бета версия и си запазват правото периодично да ъпдейтват новия си продукт. Въпреки ограниченията Spotify Lite е добро предложение за собствениците на смартфони, които нямат достатъчно памет и искат да пестят от мобилен интернет, докато слушат, когато са в движение.   Още от Digital: 6 неща, които трябва да знаем за новия безплатен Spotify
Apple Music
Apple Music срещу Spotify – коя е музикална услуга e по-добра
Apple Music срещу Spotify – коя е музикална услуга e по-добра
Има много стрийминг услуги, от които можете да избирате. Но има само два истински претенденти за короната и това са Spotify и Apple Music.   И тъй като тези два титана се борят за пълното господство на пазара, от Tech Radar са решили да съберат полезна информация за двете музикални стрийминг услуги, която ще е от полза за потребителите. Причината за това е, че за обикновения потребител не винаги е лесно да разбере коя услуга е по-подходяща за него.   1. Apple Music Докато Spotify поддържа повече от 30 милиона песни във виртуалния си каталог, Apple Music има повече от 40 милиона, от които да избирате. Това е значително предимство, което позволява на Apple да предлага по-широк спектър от песни във всеки жанр. Освен това, това е продукт на Apple, интерфейса на услугата е лесен за навигиране и усвояване и можете да изтегляте песни, за да ги слушате когато нямате Wi-Fi връзка.   Колко струва? За разлика от Spotify, която предлага както безплатни така и платени версии на услугата си, Apple Music предлага само безплатна пробна версия, преди да е необходимо да се регистрирате и да си плащате всеки месец. Тоест няма никаква форма на дългосрочно безплатно използване на Apple Music.   Apple Music има три абонаментни плана: По-евтиният план, който е насочен към студентите  е $ 4,99 е много изгоден (но не е изключителен, тъй като Spotify предлага нещо подобно). За всички останали цената е - $9.99 за индивидуални лица или $14.99 за семеен абонамент за до шест души.   Какви изключителни предимства предлага Apple Music? Разбира се, Apple са положили огромни усилия, в стремежа си да изпреварят Spotify и по-малките музикални стрийминг услуги. Компанията е подписала договори с някои от най-големите имена в областта на популярната музика и притежава изключителни права върху новите им албуми. Сред тях са Drake, Taylor Swift, Britney Spears, Frank Ocean, Future и много други, и това се оказва доста печеливша стратегия през годините. Разбира се, ако не сте фен на тези музиканти, тогава тази функция може да не е решаваща за вас, но ако сте, тя е сериозен коз.   Apple Music също предлага Beats 1 –  24-часова радиостанция. Това е интернет радиостанция, подкрепена от Apple, Spotify не предлага подобна функция. В пакета Apple Music влиза и изключителната социална функция – Connect. Това по същество е начин музикантите и творците да се свързват с феновете си по по-интимен начин, като им предлагат достъп до нови сингли, видеоклипове и послания.   И накрая, има изключителното видео съдържание. С интеграцията си с iTunes, способността да разглеждате и възпроизвеждате тонове музикални видеоклипове добавя измерение, което Spotify просто не предлага.   Използване Както десктоп, така и мобилната версия на Apple Music са чудесни (естетиката, в края на краищата, е нещо много важно за Apple), но има разлика в опита на потребителите между двете версии: Apple Music за компютри е много по-добра от тази за телефона или таблета ви. Това е така, защото дизайна на услугата не е пригоден за малък екран, иконите са доста големи. Причината за избора на този размер е по-лесно да се придвижвате между плейлистите и да внасяте от iTunes библиотеката си.   2. Spotify Spotify разполага с над 30 милиона песни. Разбира се, не е толкова много колкото Apple Music, в момента, но всеки ден се добавят средно по 20 000 нови песни. Така, че в крайна сметка Spotify може да изпревари в един момент най-големия си съперник.   Плейлистите, почти винаги са първото нещо, което виждате, когато заредите която и да е версия на приложението, като услугата проектира плейлисти за почти всеки музикален жанр. Освен това, те непрекъснато се актуализират.   Колко струва? Сега, стигаме до една от основните причини, поради които Spotify винаги ще е напред пред Apple Music (освен факта, че Spotify не се ограничава до една операционна система) – услугата предлага платен и безплатен достъп. Spotify винаги се е придържал към основната формула, която работи най-добре. Всеки може да се регистрира и да има достъп до всяка песен в каталога си безплатно.   Ако изберете безплатния профил, на всеки няколко песни ще чувате реклами, но можете да ползвате 15 плейлисти, които съдържат желаните от вас песни. Също така получавате достъп до най-добрите плейлисти като Discover Weekly, Rap Caviar и други. Преди безплатния акаунт не даваше пълен контрол върху възпроизвеждането на песни.   Искате да слушате музика без реклами? Искате да изтеглите безброй песни на вашия смартфон, за да ги слушате, когато сте далеч от дома? В такъв случай трябва да преминете към Premium версията на Spotify.   Какви изключителни възможности предлага Spotify? Това е област, от която Spotify никога не се е интересувала. Услугата не може да ви предложи нещо изключително. Разбира се, съществуват подкасти, които са изключителни за платформата, но има много други, които можете да намерите на iTunes или Stitcher.   Spotify се опита да утвърди своя услуга за видео съдържание като подписа договори с ESPN и Comedy Central. Очевидно обаче, потребителите не са много впечатлени, тъй като слухът е, че Spotify може да се откаже от тази си идея. Малко вероятно е изобщо да се откаже от видеоклиповете, но е ясно, че настоящият план не работи.   През 2018 година, Spotify предложи режимът за използване на по-малко данни, според компанията той намаля до 75% трафика. Разбира се, ако ползвате Premium план, можете просто да изтеглите песните които искате през Wi-Fi, за да ги слушате когато нямате добра връзка.   Използване Трудно е да се отрича колко добре работи настоящият потребителски интерфейс на Spotify. За разлика от Apple Music, това е услуга, която изглежда добре както на по-малки екрани, така и на по-големи. Независимо дали изтегляте албум или плейлист в телефона си или стартирате радио канал на базата на изпълнител, това е приятно интуитивно преживяване, благодарение на множеството опции, налични на екрана по всяко време.   Да можеш да работиш с множество платформи е още едно огромно предимство, с което се гордее Spotify. Възможността да се ползва услугата на всеки смартфон и таблет, увеличава обхвата на аудиторията ѝ, а потребителските интерфейси за всички тези платформи са еднакво силни и добри. Като цяло, Spotify понастоящем печели битката за най-добър потребителски  интерфейс.   Вижте как да настроим Spotify да ни препоръчва музика, която ни харесва
YouTube
6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате
6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате
Независимо дали искате да проверите някои нови музикални видеоклипове или да намерите най-новите уроци по дадена тема, първото място, към което по принцип се отправяте навярно е YouTube. Има обаче някои страхотни трикове и функции на YouTube, за които повечето потребители не знаят.   От Hongkiat спорелят основни функции на YouTube, които ще оптимизират вашето преживяване и ще направят платформата още по-приятна и ефективна за вас.   1. Споделете определен момент от видео Ако искате да споделите видеоклип в YouTube, но той да започва от определен момент, можете да го направите в няколко прости стъпки. Поставете на пауза видеото на мястото, от което искате другият потребител да започне да го гледа и кликнете с десния бутон върху екрана на видеото. Ще се появи меню, от което изберете „Copy video URL at the current time“. Копираната връзка ще отвори видеоклипа и той ще започне от този конкретен момент.   2. Автоматично възпроизвеждане на видеоклипове Има моменти, в които искате да се насладите на някой видеоклип в YouTube, отново и отново. Така че вместо да натискате бутона за стартиране всеки път, когато видеото свърши, YouTube има опция, която ви позволява автоматично да възпроизвеждате всеки видеоклип. Всичко, което трябва да направите, е да кликнете с десния бутон върху видеоклипа, който искате да се стартира автоматично и от менюто, което се показва да изберете „Loop“. Сега видеото ще продължи да се възпроизвежда автоматично, докато не отидете на същата опция и не кликнете върху нея отново, за да премахнете отметката.   3. Възпроизвеждайте видеоклипове в HD формат по подразбиране За повечето видеоклипове в YouTube качеството по подразбиране е зададено на най-ниската дефиниция, така че те да могат лесно да се пускат дори при ниска скорост на интернет. Но ако сте уверени в ефективността на вашия интернет, можете да персонализирате системата винаги да възпроизвежда видеоклипове в HD формат.   За целта, изтеглете разширението „Magic Actions for Youtube“, което е налично за Google Chrome и Firefox. Активирайте опцията Auto HD в разширението и изберете подходящата разделителна способност за вашите видеоклипове в YouTube. Можете също да настроите колелото на мишката да регулира силата на звука на видеоклипа.   4. По-точно търсене  Добавете „allintitle:“ преди ключовите думи, които използвате за търсене в YouTube, за да се покажат само онези видеоклипове, които включват избраните ключови думи.   5. Пропуснете конкретни ключови думи при търсене Можете да изберете конкретни ключови думи, които да бъдат или пък не в резултатите от търсенето. Да речем, че търсите урок за „регистриране на домейн“; използвайки най-конвенционалната форма за търсене, ще намерите множество видеоклипове за това как да регистрирате домейн с помощта на Godaddy.   Сега нека си представим, че търсите уроци за регистрация на домейни и искате да изключите резултатите, които показват видеоклипове от GoDaddy. Можете да изключите ключовата дума от резултатите на вашето търсене: ключова дума –ключова дума която да се изключи Или в нашия случай ще изглежда така: Register domain -Godaddy   6. Проверете скоростта на възпроизвеждане на видеото Случвало ли ви се е видеото, което искате да гледате да не върви гладко? Винаги можете да направите тест за скорост, за да разберете дали има проблем с видеото или с вашата собствена интернет връзка. Всичко, което трябва да направите е да кликнете с десния бутон върху видеото и в менюто, което се показва, изберете „Stats for nerds“. В единия ъгъл на екрана на видеоклипа ще се появи информационно поле, което дава полезна информация.   Вижте най-добрите приложения и софтуер за редактиране на видео за YouTube
5G
По какъв начин 5G ще подобри видео стрийминга
По какъв начин 5G ще подобри видео стрийминга
Големите телекомуникационни компании са единодушни, че 5G ще промени всичко. Според тях  петото поколение на технологията слага началото на четвъртата индустриална революция. Какви са основанията им за тези твърдения?   От Tech Radar дават яснота по въпроса.   Каква е разликата между 5G и 4G? 1. Скоростта: 5G се очаква да бъде приблизително 10 до 20 пъти по-бърз от 4G. В сравнение с LTE Advanced 4G, която достига максимална скорост на изтегляне от 1 Gbps и скорост на качване от 500 Mbps (обикновено в големите градове), максималната скорост на предаване на данни за 5G е 20 Gbps.   2. Свързаност: 5G ще предлага по-безпроблемна и качествена интернет връзка.   3. Латентност: латентността на мрежата, времето, необходимо на мрежата да отговори на заявката ви (т.е. когато кликнете върху линк или стриймвате видеоклип), се очаква да бъде по-ниска при 5G. При 5G мрежите, латентността може да спадне под 10 милисекунди, в сравнение с от 15 до 60 милисекунди при 4G.   4. Радиочестоти: 5G ще използва по-високи честоти от 4G, което позволява по-ниска латентност, по-голяма честотна лента и възможност за свързване на повече устройства към дадена мрежа. 4G използва честоти под 6 GHz, а 5G ще използва честоти между 30 и 300 GHz.   5G проучвания Европейският съюз обяви развитието на мобилните мрежи от пето поколение за един от приоритетите на единния цифров пазар и даде две години на страните-членки да се подготвят за тяхното изграждане. Според експерите през 2021 година в България вече трябва да има стартирали 5G мрежи. Към днешна дата, САЩ и Южна Корея са значително по-напред в разгръщането на 5G мрежите, там инвестициите в инфраструктура са големи.   Видеото ще доминира при 5G трафика Предвижда се 5G да разтърси множество индустрии. С използването на 5G технологията, компаниите вече няма да се нуждаят от инвестиции във високоскоростни комуникационни линии и оборудване, тъй като последното поколение на технологията им дава възможност да достигнат до целевия си пазар по много по-въздействащ начин. Медиите и компаниите от развлекателната индустрия, несъмнено са сред онези, които могат да се възползват от тези предимства на 5G.   Според доклада 5G Economics of Entertainment Report, 5G технологията ще допринесе за $ 1,3 трилиона нови приходи в медийната и развлекателната индустрия до 2028 година, докато доклад на Intel и Ovum предвижда, че потребителското търсене на видео ще се увеличи значително. Средният месечен трафик на 5G абонат ще се увеличи от 11.7 GB през 2019 година до 84.4GB през 2028 година. В крайна сметка видеото ще представлява 90% от целия 5G трафик.   Една от причините за този поразителен растеж е фактът, че се очаква 5G да реши едно от най-големите разочарования при гледането на видео на мобилни устройства – буферизацията. Клиентите на мобилните устройства ще могат да се наслаждават на Ultra HD (UHD) видеоклипове на всяка платформа, където и да се намират. За 5G, целевата скорост на изтегляне е 20 Gbps, а скоростта на качване е 10 Gbps. Изтеглянето на UHD съдържание ще става по-бързо, както и стрийминга на видео.   Освен това се очаква 5G да даде възможност за наистина потапящо виртуално преживяване поради своята свръхниска латентност (по-малко от 5 милисекунди). Нещо повече, 5G може да предостави ново усещане. Чрез свързване на хаптични костюми към 5G, потребителите ще могат да изпитат нови усещания като топлина и допир. Това ще осигури ново, непостиагно до сега преживяване от VR видеоигрите, музикални концерти и дори филми. AR, VR и игрите в мрежа се очаква да достигнат ръст до 2400%,  през следващите 10 години.   Вижте защо 5G технологията няма да е заплаха за живота на батериите на смартфоните
музика
YouTube Music срещу Spotify – коя стрийминг услуга e по-добра
YouTube Music срещу Spotify – коя стрийминг услуга e по-добра
До скоро Spotify беше основният претендент за титлата „най-добра музикална стрийминг услуга“. Много находчиво компанията реши да предлага план за студенти като по този начин примами по-младите хора, а след като завършат успява да ги задържи за доста дълго време. Дори Apple – името, което е синоним на музикални плейъри за последните 20 години, не успя да се справи с това предизвикателство от страна на Spotify.   Но според Android Central, за короната вече има нов претендент – YouTube Music. За да се пребори една стрийминг услуга със Spotify, тя трябва да предложи достъпни планове, превъзходен избор на музика и неустоими нови функции, а всичко това го има в YouTube Music.   Планове, ценообразуване и ограничения на устройствата YouTube Music и Spotify имат безплатни и платени версии. И двете услуги не позволяват изтеглянето на музика за офлайн слушане и пускат реклами на всеки няколко песни при безплатните си версии, но поне Spotify ще ви позволи да слушате музика при изключен екран. YouTube Music спира музиката, когато потребителите на безплатната версия изключат екрана или излязат от прозореца „Now Playing“, което означава, че YouTube Music Free ще монополизира екрана ви и по този начин батерията ви, докато я слушате.   Spotify Premium е $ 9.99 на месец за един потребител или $ 14.99 на месец за семеен план до 6 потребители. Spotify Student e $ 4,99 на месец и е в пакет с Hulu абонамент. Spotify Premium може да предложи Hulu абонамент за не-студенти за сумата от $ 12.99 на месец. Spotify има ограничение за устройствата, на които може да се изтеглят песни, което е 3 устройства, всяко с ограничение за изтегляне до 3 333 песни.   YouTube Music Premium е $ 9.99 на месец за един потребител и $ 14.99 на месец за семеен план до 6 потребители над 13 години, тъй като трябва да имате поне 13 години, за да имате профил в Google. Той премахва реклами и отключва фоновото възпроизвеждане и офлайн възпроизвеждането за YouTube Music.   Библиотека и подбор Spotify има над 30 милиона песни в каталога си. YouTube Music предлага официални песни и албуми от звукозаписни компании, като добавя официални музикални видеоклипове, концерти на живо, както официални, така и качени от фенове, ремикси и др. Част от съдържанието, което качват феновете е незаконно. Разбира се, YouTube изтегля това съдържание, но това е постоянна игра, а компанията няма време и ресурси да я играе. Spotify има повече официални песни, но YouTube има много, много повече музика, която всъщност е достъпна за слушане.     Единственото възражение към страхотната библиотека на YouTube Music е, че все още липсва възможност за управление на библиотеките. Всичко, което правите в YouTube Music, се показва в основното приложение на YouTube, от търсения до добавени албуми към всяка песен, която слушате, като се запълва историята на вашите гледания. Но от YouTube съобщиха, че „работят за улесняване на отделянето на историята на YouTube Music и YouTube, както и за скриване на плейлистите и албумите, добавени от Music в Main.“   Алгоритми Spotify е известен със своите алгоритми. От Daily Mixes, които всеки ден се корегират и приспособяват към вашите вкусове до много обичаните Discover Weekly – ежедневни радиостанции, базирани на изпълнители и плейлисти, алоритмите за препоръки на Spotify се възхваляват от всички потребители и меломани.     Алгоритмите на YouTube Music все още нямат тази слава и са съсредоточени в две функции – Your Mixtape и Offline mixtape. Предложенията на YouTube за музикални станции изглеждат неадекватни, но постепенно се наместват.     Your Mixtape може да съдържа различни жанрове, тъй като всичко е в един микс, вместо да бъде разделено по жанрове както е в Spotify, но Your Mixtape „ще улови“ вашия вкус много, много бързо, тъй като YouTube Music се ползва от дългогодишния опит на YouTube.   Функцията Offline Mixtape използва алгоритъма от Mixtape и го използва за генериране на плейлист, който се регенерира и презарежда ежедневно. Вие избирате колко песни да включва плейлистът (до 100).   Стабилност и качество на звука YouTube Music все още е в ранен етап от своето развитие и много функции липсват. Има сериозни грешки в потребителския интерфейс, особено когато използвате приложението офлайн, и се опитвате да управлявате или преглеждате вашата собствена библиотека. Качеството на аудиото на YouTube Music в момента е средно. Spotify предлага аудио стрийминг с качество до 320 kbps чрез опцията „Extreme" на Spotify Premium, докато текущото качество на YouTube Music в приложението е около 128 kbps. От YouTube Music обявиха, че в предстоящата актуализация ще се появят по-стабилни настройки за качество на звука. Освен това Spotify има поддръжка за Android Auto.   Вижте Apple Music срещу Spotify – коя е музикална услуга e по-добра
стрийминг
Колко мобилни данни използваме при стрийминг
Колко мобилни данни използваме при стрийминг
Най-приятните неща, които правим на нашите смартфони – като стрийминг на музика и видео - са сред тези, които хабят най-много данни. Съвременните модерни телефони и услугите за стрийминг са създадени един за друг. Вашият телефон може да доставя висококачествено съдържание през екрана или аудиокомпонентите си, а стрийминг услугите като YouTube, Netflix и Spotify са създадени, за да осигуряват такова съдържание.   За съжаление, стрийминга на HD видео и на висококачествено аудио поглъща повече данни, от колкото може да си позволим. От Android Central се опитват да разберат колко данни ще използваме, когато пуснем любимото си приложение за стрийминг.   1. Стрийминг на аудио Повечето услуги използват една и съща скала за качество: Low, Normal и High и един и същ битрейт (броят на битовете в секунда, които се предават цифрово), за да дефинират всяка категория. Ето как изглеждат и колко данни ще консумират: - Ниското качество обикновено е 96 kbps. Средно, стрийминга на нискокачественото аудио използва 0.72MB на минута или 43.2MB на час. - Нормалното качество обикновено е 160 kbps. Стриймингът на музика с нормално качество използва средно 1.20MB в минута или 72MB на час. - Висококачествената музика обикновено е 320 kbps. Стриймингът на висококачествената  музика използва средно 2.40MB в минута или 115.2MB на час.   2. Стрийминг на видео Както може би предполагате, при стрийминга на видео се използват много повече данни отколкото при аудиото, защото се предава повече информация. Условията на мрежата играят важна роля тук, защото никой не обича буферирането.   За щастие, приложенията са достатъчно интелигентни, за да поискат видеопоток, който ще работи с наличните скорости на мрежата, а буферирането в повечето случаи вече не е проблем. Обърнете внимание, че тази скрита функция обикновено ще замени настройките ви, когато е необходимо, но ако поискате HD или 4K видеоклип, ще го получите само, ако може да бъде доставен: - Видеото с ниско качество е с много ниско качество - 240p или 320p. Настройките за ниско качество ще използват около 0.3GB (300MB) на час. - SD качеството е стандартно 480p видео. Стриймингът на видеото със SD качество използва около 0.7GB (700MB) на час.  - HD качеството е между 720p и 2K. Стриймингът на видеото с HD качество използва около 0.9GB (720p), 1.5GB (1080p) и 3GB (2K) на час. - UHD качеството използва много данни. Стриймингът на 4K използва около 7,2 GB на час.   Колко стрийминг мога да си позволя според моя план? 1. План от 2 GB ще ви позволи да стриймвате до:        – 47 часа музика с ниско качество        – 28 часа музика с нормално качество        – 17 часа висококачествена музика         – 6,5 часа видео с ниско качество         – 2,8 часа видео със стандартна резолюция         – 2.2 часа видео във формат 720p         – 1.3 часа видео 1080p         – 0,6 часа 2K видео         – 0.25 часа 4K видео 2. План от 5 GB ще ви позволи да стриймвате до:         – 117 часа музика с ниско качество         – 70 часа музика с нормално качество         – 42,5 часа висококачествена музика         – 16,25 часа видео с ниско качество         – 7 часа видео със стандартна резолюция         – 5,5 часа видео във формат 720p         – 3,25 часа видео 1080p         – 1,5 часа 2K видео         – 0.6 часа 4K видео   3. План от 10 GB ще ви позволи да стриймвате до:        – 234 часа музика с ниско качество        – 140 часа музика с нормално качество        – 85 часа музика с високо качество        – 32,5 часа видео с ниско качество        – 14 часа видео със стандартна резолюция        – 11 часа видео във формат 720p        – 6.5 часа видео 1080p        – 3 часа видео с 2K видеоклип        – 1,2 часа 4K видео   За горните изчисления е използвана индустриалната стандартна формула 1000 MB = 1 GB, а не „реалното“ изчисление за 1 GB – 1024 MB. Това е така, защото вашият оператор може да направи същото. И помнете, че това са приблизителни стойности.   Вижте 6 полезни съвета, които ще ви помогнат да подобрите вашата стрийминг услуга
Spotify
Spotify увеличиха тройно лимита за слушане на песни в офлайн режим
Spotify увеличиха тройно лимита за слушане на песни в офлайн режим
Spotify е популярна услуга, която ежедневно се използва от десетки милиони потребители. Създателите на прогрaмата полагат много усилия, за да са сигурни, че предлагат нещо различно и атрактивно на клиентите си. Ако сте използвали Spotify сте имали възмoжността да се убедите в очевидните предимства на платформа. Неслучайно днес услугата е много по-популярна от Apple Music и продължава да увеличава броя на потребителите, които са склонни да платят абонамент, за да я използват.    Ако и вие разполагате с премиум акаунт в Spotify е добре да знаете за ново интересно подобрение, което със сигурност ще харесате. Оказва се, че създателите на музикалната услуга са решили да увеличат осезаeмо броя на парчетата, които изтегляте за слушане в офлайн режим. Досега ограничението за платените акаунти бе 3333 песни, предаде TechRadar. За в бъдеще, обаче собствениците на акаунти в Spotify ще могат да запазят на смартфона до 10 хил. парчета, което е сериозно увеличение.      Другото важно подобрение е, че всеки премиум акаунт вече може да се използва на пет различни устройства, а не на три, както беше досега. Ако приемем, че се възползвате максимално от новото предложение на услугата това означава, че ще има как да запазите 50 хил. парчета за слушане в офлайн режим. Стрийминг услугата лесен за използване интерфейс и впечатлява с алгоритмите си, които препоръчват сходно съдържание на това, което слушате. Spotify има каталог от над 35 млн. парчета.   Oще от Digital: Шест неща, които трябва да знаем за новия безплатен Spotify
игри
Antstream е новата облачна услуга за стрийминг на игри за Аndroid и Windows
Antstream е новата облачна услуга за стрийминг на игри за Аndroid и Windows
Все повече хора използват смартфоните, за да се забавляват с любимите си игри и голяма част от тях изпитват носталгия към заглавията, с които сме прекарвали часове в детството си. Oнлайн магазина за приложения на Android предлага разнообразна колекция от подобно съдържание, но много скоро собствениците на устройства с платформата ще разполагат с още една опция. Antstream е името на нова услуга за стрийминг, която работи като Netflix но за ретро игри, предаде Pocket-Lint.   Каталогът на услугата е доста разнообразен и ще се хареса на най-претенциозните геймъри. Новата услуга предлага достъп до игри на легендарни имена като Midway, Atari, Williams, Epyx и Data East. Идеята е потребителите да открият всичко, което ги интересува независимо каква конзола или компютър са имали в миналото. Единственият голям разработчик, който категорично отказа да предложи своя каталог в Antstream е Nintendo, които са много стриктни по отношение на този въпрос.     Официалната премиера на услугата ще стане факт много скоро, когато ще разберем и каква ще е цената за месечен абонамент. Трябва да отбележим още, че Antstream ще може да се използва и на всички устройства с Windows 10. Другото предимство на услугата е, че не е необходимо да изтегляте никакъв друг софтуер, като стрийиминга ще се извършва в облачните им сървъри. Това ще гарантира, че няма да има бъгове и забавяне в геймплея.   Oще от Digital: Седем забавни начина да тествате ретро игри за Android
филми
8 уеб сайта за безплатно стриймване на филми
8 уеб сайта за безплатно стриймване на филми
Въпреки, че стриймингът на филми, безплатно, може да ви звучи като синоним на пиратството, в интернет има много безплатни сайта за стрийминг. Всъщност има изобилие от такива стрийминг услуги.   Независимо дали търсите конкретен филм или телевизионно предаване, намирането им в тези стрийминг услуги е напълно възможно. Трябва само да знаете точните места, където да търсите.   Ето защо от Make Use Of са се заели със задачата да издирят най-добрите сайтове за безплатно стриймване на филми. Ето кои са те:   1. YouTube Не е изненада, че YouTube се нарежда сред най-добрите безплатни сайтове за стрийминг на филми. Тук могат да бъдат открити много безплатни филми, от които можете да избирате. Освен това, сайтове като Popcornflix хостват филми чрез YouTube.   2. Crackle Crackle е сайт, който непременно трябва да посетите, защото също е един от най-добрите безплатни канали, но постоянните рекламни прекъсвания може да ви изнервят. Освен това, за да ползвате Crackle ще имате нужда от акаунт.   3. Viewster Въпреки, че тук преобладават анимационните филми, ще откриете и много документални филми и телевизионни сериали.   4. Vudu Movies on Us Vudu е по-известен с отдаването под наем на филми, но неговата категория „Vudu Movies on Us“ позволява да се стриймват филми безплатно, но се подгответе да бъдете обезпокоявани от реклами. Освен това, ще имате нужда от акаунт.   5.  SnagFilms SnagFilms разполага с богата библиотека, в това число филми, представления и документални филми. Не очаквайте обаче да откриете някой от най-големите съвременни хитови заглавия. Услугата е достъпна като безплатно приложение за iOS и Android, освен това е съвместима с различни Roku устройства, Kindle четци, както и множество други стрийминг устройства.    6. PopcornFlix Филмите тук са сегментирани в категории като популярност, жанр, нови и подбор на персонала, което прави PopcornFlix лесен за използване. С осезаемо подреждане и отлична навигация, PopcornFlix е страхотен избор за безплатна стрийминг услуга.   7. Classic Cinema Online Както подсказва името, Classic Cinema Online се фокусира върху по-старите класически заглавия.   8. Veoh Veoh е една от най-добрите алтернативи на YouTube. Сайтът разполага с богата библиотека и със солидна филтрираща система. Можете да изберете опции като дължина на филма, език и др., за да намерите това, което искате по-лесно и бързо.   Вижте 5 фантастични филма, които успяха да предвидят бъдещето
Spotify
Как да виждаме текстовете на песните в Spotify за Android
Как да виждаме текстовете на песните в Spotify за Android
Spotify периодично ъпдейтват своето приложение с нови функционалности, които да улеснят работата на потребителите. За съжаление понякога актуализациите са свързани с премахване на различни опции, с които сме свикнали в профилите си. Услугата например замени полезният инструмент, който показваше текстовете на песните, които слушаме с раздела "Behind The Lyrics". Taзи секция не показва пълния текст на парчетата, а само най-важните изречения, както и информация за вдъхновението довело до записа на дадена песен.   Въпросната функция е достъпна единствено на английски и само за част от разнообразния каталог, който Spotify предлага на потребителите си. Ако бихте искали отново да виждате пълният текст с лириките на любимите ви парчета е добре да знаете, че все пак има как да го направите. Не е необходимо да плащате за допълнителен софтуер, но е важно да отбележим, че метода е съвместим единствено с устройства, работещи с Android. Ето какви стъпки да следвате, за да активирате тази функция, информира MakeUseOf":     1. Първата стъпка е да отворите Google Play и да потърсите приложението QuickLyric, което може да се изтегли безплатно. 2. След като го инсталирате последвайте кратките инструкции, за да настроите профила си в Spotify. 3. Отворете своя акаунт в Spotify. 4. Изберете Settings менюто и скролнете до "Device Broadcast Status". 5. Преместете слайдъра до името на тази функция на позиция "On".   ;   Стартирайте парче в Spotify и докато го слушате отворете QuickLyric, където на дисплея вече ще бъде показан текста на съответната песен. Имайте предвид, че може да се наложи да настискате Refresh бутона след всяко парче, тъй като понякога не се сменят автоматично. Все пак това е бърз и удобен начин да виждате текста на песните, докато се забавлявате в Spotify. В заключение ще отбележим, че QuickLyric е достъпно и за други популярни услуги за стрийминг на музика.   Oще от Digital: Как да използваме смартфона като дистанционно управление за Spotify