Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
55 резултата за стрийминг
стрийминг услуги
Стрийминг услугите са загубили $9.1 млрд. заради споделяне на пароли през 2019г.
Стрийминг услугите са загубили $9.1 млрд. заради споделяне на пароли през 2019г.
Все повече потребители използват стрийминг услуги за любимото си мултимедийно съдържание, независимо дали става въпрос за аудио или филми. Платформи като Spotify и Netflix стават все по-популярни и позволяват бързо и лесно да откриете желаната от вас музика или телевизионни шоута. Според данни на Parks Associates само през последната година стрийминг са загубили $9.1 млрд. заради споделянето на пароли. Това  се превръща в голям проблем за услуги като Spotifу и Netflix.   Прогнозите на специалистите от Parks Associates предвиждат тази цифра да продължи да расте със стабилни темпове. Така само след пет години загубите за стрийминг услугите в този сегмент ще достигнат до $12.5 млрд. съобщава TechRadar. В случая става въпрос за пропуснатите ползи провокирани от стратегията даден потребител да сподели парола за Netflix със своя приятел, който не живее на същия адрес. Тази практика засяга около 31% от всички регистрирани акаунти в този тип услуги.     Любопитен факт е, че 64% от потребителите на възраст между 13 и 24 години дават достъп до своя профил на друг човек. Цифрата е доста по-малка, а именно 16% при хората, които вече са навършили 35 години. Тук е момента да отбележим, че споменатите стойности не вземат под внимание уеб сайтовете, които генерират приходи от споделяне на пароли. Доброволното предоставяне на достъп до Spotify и Netflix е проблем, който има същите финансови измерения за водещите платформи за стрийминг, като поне засега няма ефективно решение.   Още от Digital: Имат ли бъдеще стрийминг услугите в сферата на гейминга
Spotify
Лесен трик позволява да подобрите качеството на звука в Spotify
Лесен трик позволява да подобрите качеството на звука в Spotify
Spotify е една от най-разпространените услуги за стрийминг на музика. Ако и вие често използвате платформата вероятно ви се е искало да има как да го правите с още по-добро качество на звука? В случая не става въпрос за преминаване към премиум акаунт или покупка на скъпи слушалки.   Функция в Spotify позволява лесно да го направите без да се налага да плащате допълнително.Това е възможно само с няколко кликвания в менюто, където трябва да откриете вградения "Еqualizer" инструмент на услугата. Ето как да се възползвате от тази функционалност, според AndroidPIt:     1. Oтворете приложението Spotify. 2, Кликнете върху иконата с форма на зъбно колело в горния десен ъгъл, за да отворите менюто с настройки. 3. Скролнете докато не видите опцията "Еqualizer", която е разположена над "Storage" раздела. 4. Най-вероятно на екрана ще се изпише съобщение, което ви предупреждава за проблеми свързани със силния звук. 5. Съгласете се, за да премахнете уведомлението. 6. Преместете слайдера на позиция "On"     След това разполагате с възможността сами да преместите слайдерите по такъв начин, че да получите кристалния звук. Другият вариант е да изберете някои от предварителните настройки съобразени с най-популярните жанрове музика. Сред тях са "Dance", "Flat", "Heavy Metal", "Hip Hop", "Jazz", "Pop". "Rock" и др. Независимо от избора ви ще можете да се наслаждавате на любимите парчета с много по-високо качество на звука.   Още от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
музика
Вече има нов начин да стриймвате HiFi музика от смартфон с Android и iOS
Вече има нов начин да стриймвате HiFi музика от смартфон с Android и iOS
Потребителите имат разнообразен избор на платформи за стрийминг на музика от смартфоните, дори когато нямат интернет. Услуги като Spotify и Apple Music са едни от най-популярните предложения в този сегмент и се използват активно от десетки милиони потребители. Съществуват и платформи, които не са толкова известни, но предлагат много премиум функции безплатно, за да се конкурират успешно с най-популярните стрийминг услуги. Добър пример в това отношение е т.нар. "HiFi" или "HD" качество на звука.   Tidal е една от първите услуги, която предлага възможността да стриймвате музика с впечатляващо качество. Това продължава да бъде едно от водещите им предимства, в сравнение с Аpple Music и Spotify. Сега разбираме за премиерата на Deezer HiFi oфертата на едноименната платформа, която включва функция за слушане с "HiFi" качество. Досега това бе възможно единствено за FLAC файловете, както и на определени високоговорители и компютри, съобщава PhoneArena.     Новият ъпдейт на услугата премахва това ограничение. Това означава, че собствениците на устройства с Android и iOS могат да се наслаждават на поддръжката на Hi-FI. Според данните функцията е достъпна за цялата колекция от над 52 милиона парчета, която предлага Deezer. Новите потребителите могат да се възползват безплатно за период от 90 дни. След изтичането на този период е необходимо да плащат $14.99 на месец, за да продължат да слушат музика с максимално качество.   Още от Digital: 5 уеб сайта за изтегляне на безплатна музика, които не изискват такси за авторски права
Sony PlayStation Vue
Sony спират услугата  PlayStation Vue на 30 януари 2020г.
Sony спират услугата PlayStation Vue на 30 януари 2020г.
Kомпанията официално потвърди плановете да сложи край на услугата PlayStation Vue. Това ще се случи в края на февруари, когато потребителите вече няма да имат достъп до съдържанието в платформата. Sony PlayStation Vue бе разработена с идеята собствениците на конзолите на компанията лесно да откриват и стриймват любимите си телевизионни шоута. Според информация на TechCrunch вече се търси и евентуален купувач на Sony PlayStation Vue и са стартирали преговори в тази насока.   На този етап няма информация за финансовите параметри или името на партньорите на Sony, които проявяват интерес към PlayStation Vue. В момента услугата за стрийминг има потребителска база от 500 хил. души, като според някои анализатори е възможно да бъде купена от fuboTV. Решението за продажба от страна на Sony е напълно логично, тъй като PlayStation Vue е бизнес, който продължава да генерира финансови загуби за японския производител. Това е причината за спирането на услугата.     Официалното спиране на PlayStation Vue ще стане факт на 30 януари 2020г. Това е поредната платформа, която опита да се превърне в достъпна алтернатива на кабелните и телевизионните оператори. Други подобни предложения на YouTube, Dish Network и Direct TV също не постигнаха успех. Изглежда, че нагласите на потребителите са съвсем различни и проявяват интерес към други източници на любимото им мултимедийно съдържание и телевизионни предавания.   Още от Digital: Вече ще можем да стриймваме игри за Sony PlayStation 4 от смартфоните с Android
YouTube
6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате
6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате
Независимо дали искате да проверите някои нови музикални видеоклипове или да намерите най-новите уроци по дадена тема, първото място, към което по принцип се отправяте навярно е YouTube. Има обаче някои страхотни трикове и функции на YouTube, за които повечето потребители не знаят.   От Hongkiat спорелят основни функции на YouTube, които ще оптимизират вашето преживяване и ще направят платформата още по-приятна и ефективна за вас.   1. Споделете определен момент от видео Ако искате да споделите видеоклип в YouTube, но той да започва от определен момент, можете да го направите в няколко прости стъпки. Поставете на пауза видеото на мястото, от което искате другият потребител да започне да го гледа и кликнете с десния бутон върху екрана на видеото. Ще се появи меню, от което изберете „Copy video URL at the current time“. Копираната връзка ще отвори видеоклипа и той ще започне от този конкретен момент.   2. Автоматично възпроизвеждане на видеоклипове Има моменти, в които искате да се насладите на някой видеоклип в YouTube, отново и отново. Така че вместо да натискате бутона за стартиране всеки път, когато видеото свърши, YouTube има опция, която ви позволява автоматично да възпроизвеждате всеки видеоклип. Всичко, което трябва да направите, е да кликнете с десния бутон върху видеоклипа, който искате да се стартира автоматично и от менюто, което се показва да изберете „Loop“. Сега видеото ще продължи да се възпроизвежда автоматично, докато не отидете на същата опция и не кликнете върху нея отново, за да премахнете отметката.   3. Възпроизвеждайте видеоклипове в HD формат по подразбиране За повечето видеоклипове в YouTube качеството по подразбиране е зададено на най-ниската дефиниция, така че те да могат лесно да се пускат дори при ниска скорост на интернет. Но ако сте уверени в ефективността на вашия интернет, можете да персонализирате системата винаги да възпроизвежда видеоклипове в HD формат.   За целта, изтеглете разширението „Magic Actions for Youtube“, което е налично за Google Chrome и Firefox. Активирайте опцията Auto HD в разширението и изберете подходящата разделителна способност за вашите видеоклипове в YouTube. Можете също да настроите колелото на мишката да регулира силата на звука на видеоклипа.   4. По-точно търсене  Добавете „allintitle:“ преди ключовите думи, които използвате за търсене в YouTube, за да се покажат само онези видеоклипове, които включват избраните ключови думи.   5. Пропуснете конкретни ключови думи при търсене Можете да изберете конкретни ключови думи, които да бъдат или пък не в резултатите от търсенето. Да речем, че търсите урок за „регистриране на домейн“; използвайки най-конвенционалната форма за търсене, ще намерите множество видеоклипове за това как да регистрирате домейн с помощта на Godaddy.   Сега нека си представим, че търсите уроци за регистрация на домейни и искате да изключите резултатите, които показват видеоклипове от GoDaddy. Можете да изключите ключовата дума от резултатите на вашето търсене: ключова дума –ключова дума която да се изключи Или в нашия случай ще изглежда така: Register domain -Godaddy   6. Проверете скоростта на възпроизвеждане на видеото Случвало ли ви се е видеото, което искате да гледате да не върви гладко? Винаги можете да направите тест за скорост, за да разберете дали има проблем с видеото или с вашата собствена интернет връзка. Всичко, което трябва да направите е да кликнете с десния бутон върху видеото и в менюто, което се показва, изберете „Stats for nerds“. В единия ъгъл на екрана на видеоклипа ще се появи информационно поле, което дава полезна информация.   Вижте най-добрите приложения и софтуер за редактиране на видео за YouTube
5G
По какъв начин 5G ще подобри видео стрийминга
По какъв начин 5G ще подобри видео стрийминга
Големите телекомуникационни компании са единодушни, че 5G ще промени всичко. Според тях  петото поколение на технологията слага началото на четвъртата индустриална революция. Какви са основанията им за тези твърдения?   От Tech Radar дават яснота по въпроса.   Каква е разликата между 5G и 4G? 1. Скоростта: 5G се очаква да бъде приблизително 10 до 20 пъти по-бърз от 4G. В сравнение с LTE Advanced 4G, която достига максимална скорост на изтегляне от 1 Gbps и скорост на качване от 500 Mbps (обикновено в големите градове), максималната скорост на предаване на данни за 5G е 20 Gbps.   2. Свързаност: 5G ще предлага по-безпроблемна и качествена интернет връзка.   3. Латентност: латентността на мрежата, времето, необходимо на мрежата да отговори на заявката ви (т.е. когато кликнете върху линк или стриймвате видеоклип), се очаква да бъде по-ниска при 5G. При 5G мрежите, латентността може да спадне под 10 милисекунди, в сравнение с от 15 до 60 милисекунди при 4G.   4. Радиочестоти: 5G ще използва по-високи честоти от 4G, което позволява по-ниска латентност, по-голяма честотна лента и възможност за свързване на повече устройства към дадена мрежа. 4G използва честоти под 6 GHz, а 5G ще използва честоти между 30 и 300 GHz.   5G проучвания Европейският съюз обяви развитието на мобилните мрежи от пето поколение за един от приоритетите на единния цифров пазар и даде две години на страните-членки да се подготвят за тяхното изграждане. Според експерите през 2021 година в България вече трябва да има стартирали 5G мрежи. Към днешна дата, САЩ и Южна Корея са значително по-напред в разгръщането на 5G мрежите, там инвестициите в инфраструктура са големи.   Видеото ще доминира при 5G трафика Предвижда се 5G да разтърси множество индустрии. С използването на 5G технологията, компаниите вече няма да се нуждаят от инвестиции във високоскоростни комуникационни линии и оборудване, тъй като последното поколение на технологията им дава възможност да достигнат до целевия си пазар по много по-въздействащ начин. Медиите и компаниите от развлекателната индустрия, несъмнено са сред онези, които могат да се възползват от тези предимства на 5G.   Според доклада 5G Economics of Entertainment Report, 5G технологията ще допринесе за $ 1,3 трилиона нови приходи в медийната и развлекателната индустрия до 2028 година, докато доклад на Intel и Ovum предвижда, че потребителското търсене на видео ще се увеличи значително. Средният месечен трафик на 5G абонат ще се увеличи от 11.7 GB през 2019 година до 84.4GB през 2028 година. В крайна сметка видеото ще представлява 90% от целия 5G трафик.   Една от причините за този поразителен растеж е фактът, че се очаква 5G да реши едно от най-големите разочарования при гледането на видео на мобилни устройства – буферизацията. Клиентите на мобилните устройства ще могат да се наслаждават на Ultra HD (UHD) видеоклипове на всяка платформа, където и да се намират. За 5G, целевата скорост на изтегляне е 20 Gbps, а скоростта на качване е 10 Gbps. Изтеглянето на UHD съдържание ще става по-бързо, както и стрийминга на видео.   Освен това се очаква 5G да даде възможност за наистина потапящо виртуално преживяване поради своята свръхниска латентност (по-малко от 5 милисекунди). Нещо повече, 5G може да предостави ново усещане. Чрез свързване на хаптични костюми към 5G, потребителите ще могат да изпитат нови усещания като топлина и допир. Това ще осигури ново, непостиагно до сега преживяване от VR видеоигрите, музикални концерти и дори филми. AR, VR и игрите в мрежа се очаква да достигнат ръст до 2400%,  през следващите 10 години.   Вижте защо 5G технологията няма да е заплаха за живота на батериите на смартфоните
музика
YouTube Music срещу Spotify – коя стрийминг услуга e по-добра
YouTube Music срещу Spotify – коя стрийминг услуга e по-добра
До скоро Spotify беше основният претендент за титлата „най-добра музикална стрийминг услуга“. Много находчиво компанията реши да предлага план за студенти като по този начин примами по-младите хора, а след като завършат успява да ги задържи за доста дълго време. Дори Apple – името, което е синоним на музикални плейъри за последните 20 години, не успя да се справи с това предизвикателство от страна на Spotify.   Но според Android Central, за короната вече има нов претендент – YouTube Music. За да се пребори една стрийминг услуга със Spotify, тя трябва да предложи достъпни планове, превъзходен избор на музика и неустоими нови функции, а всичко това го има в YouTube Music.   Планове, ценообразуване и ограничения на устройствата YouTube Music и Spotify имат безплатни и платени версии. И двете услуги не позволяват изтеглянето на музика за офлайн слушане и пускат реклами на всеки няколко песни при безплатните си версии, но поне Spotify ще ви позволи да слушате музика при изключен екран. YouTube Music спира музиката, когато потребителите на безплатната версия изключат екрана или излязат от прозореца „Now Playing“, което означава, че YouTube Music Free ще монополизира екрана ви и по този начин батерията ви, докато я слушате.   Spotify Premium е $ 9.99 на месец за един потребител или $ 14.99 на месец за семеен план до 6 потребители. Spotify Student e $ 4,99 на месец и е в пакет с Hulu абонамент. Spotify Premium може да предложи Hulu абонамент за не-студенти за сумата от $ 12.99 на месец. Spotify има ограничение за устройствата, на които може да се изтеглят песни, което е 3 устройства, всяко с ограничение за изтегляне до 3 333 песни.   YouTube Music Premium е $ 9.99 на месец за един потребител и $ 14.99 на месец за семеен план до 6 потребители над 13 години, тъй като трябва да имате поне 13 години, за да имате профил в Google. Той премахва реклами и отключва фоновото възпроизвеждане и офлайн възпроизвеждането за YouTube Music.   Библиотека и подбор Spotify има над 30 милиона песни в каталога си. YouTube Music предлага официални песни и албуми от звукозаписни компании, като добавя официални музикални видеоклипове, концерти на живо, както официални, така и качени от фенове, ремикси и др. Част от съдържанието, което качват феновете е незаконно. Разбира се, YouTube изтегля това съдържание, но това е постоянна игра, а компанията няма време и ресурси да я играе. Spotify има повече официални песни, но YouTube има много, много повече музика, която всъщност е достъпна за слушане.     Единственото възражение към страхотната библиотека на YouTube Music е, че все още липсва възможност за управление на библиотеките. Всичко, което правите в YouTube Music, се показва в основното приложение на YouTube, от търсения до добавени албуми към всяка песен, която слушате, като се запълва историята на вашите гледания. Но от YouTube съобщиха, че „работят за улесняване на отделянето на историята на YouTube Music и YouTube, както и за скриване на плейлистите и албумите, добавени от Music в Main.“   Алгоритми Spotify е известен със своите алгоритми. От Daily Mixes, които всеки ден се корегират и приспособяват към вашите вкусове до много обичаните Discover Weekly – ежедневни радиостанции, базирани на изпълнители и плейлисти, алоритмите за препоръки на Spotify се възхваляват от всички потребители и меломани.     Алгоритмите на YouTube Music все още нямат тази слава и са съсредоточени в две функции – Your Mixtape и Offline mixtape. Предложенията на YouTube за музикални станции изглеждат неадекватни, но постепенно се наместват.     Your Mixtape може да съдържа различни жанрове, тъй като всичко е в един микс, вместо да бъде разделено по жанрове както е в Spotify, но Your Mixtape „ще улови“ вашия вкус много, много бързо, тъй като YouTube Music се ползва от дългогодишния опит на YouTube.   Функцията Offline Mixtape използва алгоритъма от Mixtape и го използва за генериране на плейлист, който се регенерира и презарежда ежедневно. Вие избирате колко песни да включва плейлистът (до 100).   Стабилност и качество на звука YouTube Music все още е в ранен етап от своето развитие и много функции липсват. Има сериозни грешки в потребителския интерфейс, особено когато използвате приложението офлайн, и се опитвате да управлявате или преглеждате вашата собствена библиотека. Качеството на аудиото на YouTube Music в момента е средно. Spotify предлага аудио стрийминг с качество до 320 kbps чрез опцията „Extreme" на Spotify Premium, докато текущото качество на YouTube Music в приложението е около 128 kbps. От YouTube Music обявиха, че в предстоящата актуализация ще се появят по-стабилни настройки за качество на звука. Освен това Spotify има поддръжка за Android Auto.   Вижте Apple Music срещу Spotify – коя е музикална услуга e по-добра
стрийминг
Колко мобилни данни използваме при стрийминг
Колко мобилни данни използваме при стрийминг
Най-приятните неща, които правим на нашите смартфони – като стрийминг на музика и видео - са сред тези, които хабят най-много данни. Съвременните модерни телефони и услугите за стрийминг са създадени един за друг. Вашият телефон може да доставя висококачествено съдържание през екрана или аудиокомпонентите си, а стрийминг услугите като YouTube, Netflix и Spotify са създадени, за да осигуряват такова съдържание.   За съжаление, стрийминга на HD видео и на висококачествено аудио поглъща повече данни, от колкото може да си позволим. От Android Central се опитват да разберат колко данни ще използваме, когато пуснем любимото си приложение за стрийминг.   1. Стрийминг на аудио Повечето услуги използват една и съща скала за качество: Low, Normal и High и един и същ битрейт (броят на битовете в секунда, които се предават цифрово), за да дефинират всяка категория. Ето как изглеждат и колко данни ще консумират: - Ниското качество обикновено е 96 kbps. Средно, стрийминга на нискокачественото аудио използва 0.72MB на минута или 43.2MB на час. - Нормалното качество обикновено е 160 kbps. Стриймингът на музика с нормално качество използва средно 1.20MB в минута или 72MB на час. - Висококачествената музика обикновено е 320 kbps. Стриймингът на висококачествената  музика използва средно 2.40MB в минута или 115.2MB на час.   2. Стрийминг на видео Както може би предполагате, при стрийминга на видео се използват много повече данни отколкото при аудиото, защото се предава повече информация. Условията на мрежата играят важна роля тук, защото никой не обича буферирането.   За щастие, приложенията са достатъчно интелигентни, за да поискат видеопоток, който ще работи с наличните скорости на мрежата, а буферирането в повечето случаи вече не е проблем. Обърнете внимание, че тази скрита функция обикновено ще замени настройките ви, когато е необходимо, но ако поискате HD или 4K видеоклип, ще го получите само, ако може да бъде доставен: - Видеото с ниско качество е с много ниско качество - 240p или 320p. Настройките за ниско качество ще използват около 0.3GB (300MB) на час. - SD качеството е стандартно 480p видео. Стриймингът на видеото със SD качество използва около 0.7GB (700MB) на час.  - HD качеството е между 720p и 2K. Стриймингът на видеото с HD качество използва около 0.9GB (720p), 1.5GB (1080p) и 3GB (2K) на час. - UHD качеството използва много данни. Стриймингът на 4K използва около 7,2 GB на час.   Колко стрийминг мога да си позволя според моя план? 1. План от 2 GB ще ви позволи да стриймвате до:        – 47 часа музика с ниско качество        – 28 часа музика с нормално качество        – 17 часа висококачествена музика         – 6,5 часа видео с ниско качество         – 2,8 часа видео със стандартна резолюция         – 2.2 часа видео във формат 720p         – 1.3 часа видео 1080p         – 0,6 часа 2K видео         – 0.25 часа 4K видео 2. План от 5 GB ще ви позволи да стриймвате до:         – 117 часа музика с ниско качество         – 70 часа музика с нормално качество         – 42,5 часа висококачествена музика         – 16,25 часа видео с ниско качество         – 7 часа видео със стандартна резолюция         – 5,5 часа видео във формат 720p         – 3,25 часа видео 1080p         – 1,5 часа 2K видео         – 0.6 часа 4K видео   3. План от 10 GB ще ви позволи да стриймвате до:        – 234 часа музика с ниско качество        – 140 часа музика с нормално качество        – 85 часа музика с високо качество        – 32,5 часа видео с ниско качество        – 14 часа видео със стандартна резолюция        – 11 часа видео във формат 720p        – 6.5 часа видео 1080p        – 3 часа видео с 2K видеоклип        – 1,2 часа 4K видео   За горните изчисления е използвана индустриалната стандартна формула 1000 MB = 1 GB, а не „реалното“ изчисление за 1 GB – 1024 MB. Това е така, защото вашият оператор може да направи същото. И помнете, че това са приблизителни стойности.   Вижте 6 полезни съвета, които ще ви помогнат да подобрите вашата стрийминг услуга
интернет
Най-добрите места в Интернет за гледане на документални филми
Най-добрите места в Интернет за гледане на документални филми
Има много начини да гледате безплатни документални филми, онлайн. Независимо дали искате да гледате документални филми за хора, наука, история, религия, изкуство или култура, винаги ще можете да намерите нещо на някой от следните сайтове, препоръчани от Make Use Of.   1. PBS Videos     Тук ще намерите висококачествени документални филми, които можете да гледате безплатно. Съдържанието е разделено на четири основни категории. Категориите са изкуства и музика, храна, история и наука и природа. Има и  недокументални видеоклипове. За тези, които са извън САЩ, ще трябва да използват VPN, за да гледат филмите.   2. SnagFilms     SnagFilms предлага повече от 2000 безплатни документални филма, телевизионни епизоди и оригинални комедийни късометражни филми. Безплатните документални филми са в категории като спортисти и техните триумфи, ветерани и военни, преди те да станат звезди, истории за бежанци и имигранти, климатичните промени и околната среда. Решението на сайта да структурира категориите си по такъв начин е разумно, защото много по-лесно е да намерите документални филми, които иначе бихте пропуснали.   3. DocumentaryStorm   DocumentaryStorm предлага куриран списък на безплатни документални филми от други места в мрежата. Всички видеоклипове в сайта са игрални филми, няма късометражни или мини-документални филми. Предлага се обичайната селекция от категории, включително изкуство, биография, конспирация, престъпност, околна среда, история, пари, политика, религия и наука.   DocumentaryStorm също улеснява намирането на документални филми, които си заслужава да се гледат. Ако кликнете върху таба „Explore“, можете да видите Топ 100 документални филми на сайта, списък на новите заглавия и има функция „Изненадайте ме“. Когато натиснете „Surprise Me“, DocumentaryStorm ще стартира произволен документален филм от каталога си.   4. Films for Action   Films for Action предлага повече от 2000 безплатни документални филма, на които може да отделите време. Ако проявявате интерес, сайтът разполага и с филми и трейлъри. Сайтът улеснява намирането на неща, които да гледате. Използвайки раздела „Explore“, можете да филтрирате по тема (налични са 40 секции), по държава, по интереси и дори по език. В допълнение към английското съдържание ще намерите и документални филми на испански, немски и датски език.   На сайта няма реклами, но създателите му ще ви помолят за дарения. Безкрайните заявки са доста уморителни, но все пак е по-добре от това филмът ви постоянно да се прекъсва от реклами.   5. DocumentaryHeaven   DocumentaryHeaven използва подобен подход като DocumentaryStorm. Сайтът използва източници на безплатни документални видеоклипове от цялата мрежа и ги показва всички на едно място. За да намерите най-добрите документални филми в сайта, можете да използвате раздела Топ 100 в горната част на страницата. Като алтернатива можете да преминете през различните категории, като натиснете раздела „Browse Documentaries“.   Вижте как се снима късометражен филм със смартфон
приложения
TikTok разработват приложение за стрийминг на музика с името Resso
TikTok разработват приложение за стрийминг на музика с името Resso
ByteDance e името на компанията, чиято собственост е популярното приложение TikTok. Създателите на платформата вече са започнали работа над още един интересен продукт. Неговото име е Resso и представлява приложение за стрийминг на музика. В момента заглавието е достъпно само в някои азиатски страни, тъй като са необходими още тестове. TikTak Resso е инсталирано над 27 хил. пъти на смартфони с Android и iOS, според официалните данни на Bloomberg.     Новото заглавие е разработено като конкурент на Spotify и Apple Music. Разработчиците от ByteDance е надяват да успеят да привлекат вниманието на милионите хора, които използват TikTok към Resso. Засега са осигурени правата за големи лейбъли в Индия като T-Series и Times Music. Ако компанията иска да превърне платформата в глобален хит ще трябва да осигури и каталога на най-големите издатели като Warner Мusic, Universal Music и Sony Music Entertainment.     Интерфейсът на TikTok Resso е създаден от американското студио Мооn Video Inc. и позволяла лесно да въведете изпълнителните, които харесвате. Предвидена е опцията да споделяте музика с външни платформи като WhatsApp, Facebook и др. Мобилното приложение поддържа опция за споделяне на снимки, видео, парчета и GIF файлове, които ще са видими за хората, които се забавляват със същите песни. Тепърва предстои добавяне на повече съдържание към наличния кататлог с музика на ТikTok Resso.   Oще от DIgital: Приложението TikTok вече е изтеглено над 1.5 млрд. пъти
музика
Amazon Music вече е безплатна за смартфоните с Android и iOS
Amazon Music вече е безплатна за смартфоните с Android и iOS
Стрийминг услугите се превръщат в предпочитано средство за достъп до любимата ни музика от милиони потребители. Платформи като Spotify и Apple Music предлагат разнообразна колекция от парчета за слушане независимо къде се намираме и се радват на голяма популярност. Аmazon също разработват собствена услуга за стрийминг на музика, която от няколко месеца е безплатна за високоговорителите Amazon Echo и устройствата с виртуалния асистент Alexa. Другите предимства са липсата на реклами и HD качеството на звука.   Сега разбираме, че компанията разширява обхвата на тази оферта и безплатния достъп до Amazon Music вече е достъпен за смартфоните с Android и iOS, както и FIre TV продуктите. Музикалните фенове ще могат да възпроизвеждат хиляди станции базирани на всяко парче, изпълнител, албум или жанр, който слушат. Amazon Music предлага и специални плейлисти, както и достъп до най-слушаните парчета по цял свят.Сред тях са Holiday Tunes, All Hits, Fuego Latino, Country Heat, Rap Rotation и др., съобщава TheVerge.   Имайте предвид, че безплатната версия на Amazon Music включва аудио реклами и ще ви позволи да слушате единствено гореизброената колекция от плейлисти. Ако искате да изпробвате сами това предложение ще се наложи да регистрирате свой акаунт в Amazon и да изтеглите Amazon Music приложението. Не е необходима кредитна карта. Предвидена е също така опция да слушате онлайн от уеб плейъра на услугата. Най-скъпата версия има каталог от над 50 млн. парчета и ще ви струва $12.99 на месец с Prime абонамент.   Още от Digital: Amazon разработват безплатна услуга за стрийминг на музика
youtubde
12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
YouTube е голям. Наистина голям. Това е най-популярната платформа за видео стрийминг на планетата и вторият най-посещаван уебсайт в света. Но вероятно вече знаете това.   Ето защо от Android Authority са направили някои проучвания и са подготвили куп интересни статистически данни за YouTube, които вероятно не сте чували. Те включват колко потребители има платформата на месечна база, колко струва YouTube, кой е най-високо платеният YouTuber и много други неща.    Два милиарда потребители месечно Тази година YouTube постигна нов рекорд. Платформата за стрийминг достигна до два милиарда потребители за месец, което е безумно много. Това е около една четвърт (25%) от цялото население. Според някои съобщения 62% от потребителите са мъже, а 38% са жени. 500 часа ново съдържание в минута Преди няколко месеца Google разкри, че повече от 500 часа съдържание се качва в YouTube всяка една минута. Това означава 720 000 часа на ден. Казано по друг начин, ще ви трябват около 82 години, за да гледате цялото ново съдържание, качено в YouTube само за един ден. Еха!   $ 1,65 милиарда покупна цена Компанията YouTube е стартирана през 2005 г. от трима бивши служители на PayPal - Джоуд Карим, Чад Хърли и Стив Чен. Името на домейна е активиран на 14 февруари 2005 г., но първото видео е качено в платформата на 23 април същата година. Платформата бързо стана популярна, след като Google я придоби за 1,65 милиарда долара през ноември 2006 гoдина.   $ 140 милиарда пазарна стойност Цената $ 1,65 милиарда, която Google плати за YouTube, си заслужаваше. Според някои доклади YouTube носи приходи от над 20 милиарда долара годишно и е оценен на над 140 милиарда долара.    6.3 милиарда гледания за най-популярното видео Най-популярният видеоклип в YouTube в момента е Despacito, музикален клип на Luis Fonsi и Daddy Yankee. Към момента на писането той е натрупал около 6,3 милиарда гледания. Следва клип на Ед Шийран (Shape of You) с над 4,3 милиарда гледанния и  See You Again на Wiz Khalifa (над 4,1 милиарда). От топ 10 видия в YouTube по отношение на гледанията, само едно не е музикално видео. На четвърто място в списъка е видеоклипът със заглавие „Маша и Мечокът“ с над 4 милиарда гледания.   5 милиарда клипа, гледани ежедневно Според някои доклади потребителите всеки ден гледат пет милиарда видеоклипа в YouTube, което означава приблизително 150 милиарда на месец. Данните обаче са от миналата година, което означава, че сега числото е малко по-голямо. Не знаем със сигурност, тъй като YouTube не споделя редовно тези статистики с обществеността. Това, което знаем е, че хората използват YouTube много повече от Netflix. Докладите твърдят, че потребителите гледат малко повече от милиард часа съдържание на Netflix седмично, докато потребителите на YouTube гледат същото количество съдържание само за ден.   $ 22 милиона приходи за най-високо платения YouTuber Според Forbes, Райън Каджи е най-високо платената звезда в YouTube за 2018 г., с печалба от $ 22 милиона. Интересното е, че Райън е само на седем години и рекламира играчки на своя канал, който се нарича Ryan ToysReview. Той има повече от 21 милиона абонати и досега е натрупал над 31 милиарда гледания.     107 милиона абонати за най-популярния канал PewDiePie беше най-популярният YouTube канал няколко години, но това се промени през март тази година, когато бе изпреварен от T-Series - канал, собственост на индийски музикален лейбъл. В момента T-Series има повече от 107 милиона абонати, докато PewDiePie "само" около 98 милиона.     70% от гледанията са на мобилни устройства По-голямата част от видеоклиповете в YouTube се гледат на мобилни устройства, което включва както смартфони, така и таблети. Останалите 30% са съставени от други свързани с интернет устройства като компютри и телевизори.   40 минути е средната сесия за гледане в YouTube YouTube се оказва много ангажиращ, средната сесия за гледане продължава около 40 минути. В платформата има толкова много страхотни видеоклипове, че е трудно да спрете да ги гледате. За справка, средната сесия във Facebook е много по-къса – около пет минути.   16 милиона палци надолу за най-нехаресваното видео Вярвате или не, но най-нехаресваното видео в YouTube всъщност е направено от Google. Това е изданието на YouTube Rewind за 2018 г., което е много мрачно и досега е получило 16 милиона нехаресвания. Не всички обаче го мразят, тъй като видеото е получило 2,5 милиона харесвания.   80 езика и 91 държави YouTube е популярен по целия свят. За да привлече колкото се може повече потребители, YouTube поддържа 80 езика, което обхваща около 95 процента от интернет населението. Услугата е достъпна в 91 страни по целия свят.   Вижте 5 начина да получим повече от YouTube
Аpple Music
Вече можем да слушаме Apple Music в браузъра
Вече можем да слушаме Apple Music в браузъра
Apple Music е популярна услуга за стрийминг на музика, която вече е достъпна за компютрите и смартфоните с водещите платформи. По този начин потребителите могат да слушат любимата си колекция от парчета независимо какво устройство използват. Apple вече са готови и с нов уеб плейър на услугата, който може да изпробвате от адреса "beta,music.apple.com", предаде Mashable. Taка ще стартирате Apple Мusic директно в предпочитания от вас браузър.     Така няма да се налага да инсталирате никакъв софтуер, което е подходящо, ако използвате служебен компютър или друго чуждо устройство. Новият плейър на Apple Music е наличен за всички уеб браузъри, независимо от операционната система, която използвате. Предвидена е поддръжка за macOS, Windows, Chrome OS, както и за смартфоните с Android и iOS. Потребителският интерфейс е сходен с десктоп Music приложението на компанията.     Уеб версията на Apple Music предлага достъп до цялата колекция от съдържание и пълния списък с радио станции. Предвидена е функция за синхронизиране на плейлистите, както и за персонализиране на "For You" секцията, както от мобилните приложения. Аpple обещават да предоставят периодично ъпдейти, които да подобряват работата на уеб плейъра. По този начин компанията се надява да стимулира повече хора да използват Apple Music.   Oще от Digital: Услугата Apple Music става все по-популярна сред потребителите на Android
YouTube Music
Вече можем да изтегляме до 500 песни в YouTube Music за слушане офлайн
Вече можем да изтегляме до 500 песни в YouTube Music за слушане офлайн
YouTube Music планират да улеснят потребителите, които искат да слушат любимите си парчета, когато нямат достъп до интернет. Google са разработили нова функция с името "Smart Downloads", предлага възможност да изтегляте за слушане в офлайн режим до 500 песни. Единственото условие е да са от колекцията ви с харесвана музика и да са маркирани с "Like" бутона. Новото предложение ще е налично първоначално за устройства с Аndroid, предаде Engadget.   Имайте предвид, че е необходим абонамент за премиум версията на YouTube Music. След като активирате функцията на смартфона ще бъде направено резервно копие на парчетата за слушане  офлайн. Изтеглянето ще става единствено, когато устройството е свързано към Wi-Fi. Tака ще сте сигурни, че няма да изразходвате трафика си на мобилен интернет. Разполагате с опцията да изберете сами броя на песните, които да се изтеглят, което става от менюто с настройки.     Всъщност Smart Downloads е разширение на сегашната функция Offline Mixtape, която предлага стрийминг услугата. Тя използва алгоритми, за да направи селекция от музика, която вероятно ще харесате и е базирана на историята ви на слушане. Taка ще можете още по-бързо да откривате атрактивни парчета. Offline Mixtape също работи в офлайн режим и ще продължи да бъде налична, дори и след премиерата на Smart Downloads в YouTube Music за устройствата с Android.   Oще от Digital: YouTube Music и YouTube Premium вече работят и в България
музика
Обвиниха Apple, Amazon, Google и Microsoft. че продават класическа музика без да имат авторски права
Обвиниха Apple, Amazon, Google и Microsoft. че продават класическа музика без да имат авторски права
Стрийминг услугите и дигиталните копия на албуми и парчета са водещия източник за ново музикално съдържание за потребителите. Необходими са само няколко кликвания, за да извършите покупка или да се абонирате към огромните колекции от песни на водещи изпълнители, които предлагат Amazon, Google, Apple и Microsoft. Teхнологичните компании сега се озоваха в центъра на съдебно дело, което ги обвинява в разпространение на пиратски версии на класически парчета.    Този иск е заведен от представители на Харолд Арлен, който е един от най-уважаваните композитори на музика през последното столетие. Според обвинението гореизброените компании не разполагат с необходимите права и разпространяват неправомерно над 6000 парчета. Адвокатите на Харолд Арлен дори си позволиха да категоризират действията на Amazon, Google, Apple и Microsoft като "мащабна операция за музикално пиратство" в интернет, съобщава TheVerge.     Харолд Арлен е създател на някои от най-запомнящите се саундтраци на холивудски филми и мюзикъли на Бродуей от ХХ-и век. Едно от легендарните му изпълнения е "Over The Rainbow", което записва заедно с Е. И. Харбург за "Вълшебникът от Оз" през 1939г.  С неговото име се свързва и версия на "Star Is Born", която реализира с автори на песни като Ира Гершуин и Джони Мърсър. Обвинението иска да получи компенсации от неправомерната продажба на парчетата в онлайн магазините на Apple, Amazon, Microsoft и Google.   Още от Digital: Как да изтегляме легално безплатни приложения, музика, софтуер, аудио книги и игри от Интернет
Pandora
SiriusXM купува Pandora за $3.5 млрд.
SiriusXM купува Pandora за $3.5 млрд.
Pandora е музикална стрийминг услуга, която засега не успява да се конкурира с платформи като Spotify и Apple Music. Именно заради това от няколко месеца се търси евентуален купувач, който да влее нови идеи и свеж финансов капитал. Сега разбираме, че търсенето вече е приключило, тъй като радио сателитната компания SiriusXM са се съгласили да придобият Pandora. Финансовите параметри на сделката ще достигнат до $3.5 млрд., информира Engadget.    Тук е момента да отбележим, че Pandora има потребителска база от над 70 млн. души, като приблизително 5.6 млн. от тях плащат за премиум акаунт. Желанието на SiriusXM е да запазят името на този бранд и да продължат да поддържат и развиват услугата във вида, в който я познаваме. Припомняме ви, че радио сателитната компания вече инвестира в услугата за стрийминг на музика сума от $480 млн., което се случи през юни 2017г. и така придоби 19% дял от Pandora.     Съвместно двата бранда създават най-голямата компания за аудио забавление в света, която се очаква да генерира приходи в размер на $7 млрд. през настоящата година. Шефът на Pandora изрази задоволство от сделката и сподели, че тя ще им позволи да увеличат печалбата от реклама, както и броя на хората, които са склонни да плащат месечен абонамент. Следващата стъпка е да се позволи на повече потребители да използват услугата на своите смартфони и мобилни устройства, независимо от платформата, с която работят.   Още от Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика