Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
824 резултата за социални мрежи
Facebook
Facebook приложението отчита 30% спад в популярността през април
Facebook приложението отчита 30% спад в популярността през април
Facebook остава водеща социална мрежа, въпреки многобройните проблеми свързани със сигурността на личните данни, на които станахме свидетели. Само преди седмици разбрахме, че 533 млн. потребители са станали жертва на пропуск в сигурността. Компанията стана обект на още няколко неприятни кибератаки, което в допълнение към агресивните рекламни методи създава основателни критики срещу Facebook. Независимо от тези трендове Facebook остава едно от най-изтегляните мобилни приложения. Популярността на TikTok, обаче се превръща в сериозна заплаха за социалната мрежа в увеличаващ се брой държави по цял свят. Статистическите данни на AppFigures потвърждават, че Facebook е 5-тото най-изтегляно приложение в App Store за април 2021г. Втората позиция в Google Play не е достатъчно да компенсира и изоставането от TikTok, кoето отчита със 7 млн. повече изтегляния в Google Play и  AppStore, които достигат до 52 млн, спрямо 45.2 млн. на Facebook за периода. Instagram отчита 46.5 млн. инсталации за Android и iOS през април, съобщава 9to5mac.     Aктуалните данни показват приблзиително 11 млн. инсталации  за мобилните платформи от Facebook, което представлява 30% спад, в сравнение със същия период преди година. Пазарните набллюдатели твърдят, че този негативен тренд има стабилен характер и от месеци лимитира влиянието на Facebook. Сериозно влияние върху резултатите оказаха промените в iOS 14, които предизвикаха конфликт между Apple и Facebook. Нова функционалност се казва App Tracking Transparency показва на потребителите какви лични данни събира всяко приложение. Необходимо е дадете разрешение да продължи да се следи вашата активност, както досега или да изберете новата опция "Аsk App Not To Track". В този случай данните ви ще останат скрити за външни приложения и респективно няма да позволят Facebook да ви таргетира с реклами. Според анните на AppFigures най-популярното приложение в App Store и Google Play за април е TikTok. Разликата между приложниеето и Facebook е 6 млн. инсталации повече за iOS и почти 1 млн. за Android в полза на TikTok през изминалия месец.   Още от Digital: 8 полезни трика във Facebook, които може би не знаете
Instagram
Instagram ще ни позволят да избираме дали да виждаме харесвания в публикациите
Instagram ще ни позволят да избираме дали да виждаме харесвания в публикациите
Instagram стартираха последната фаза от интеграцията на функция за скриване на броя на харесванията, които отчитат публикациите в приложението. Реалните тестове започнаха още преди две години, но вече са изчистени всички бъгове преди всички да имаме достъп до функцията. Този път Instagram ще позволят да избираме дали да виждаме колко харесвания имат публикациите в акаунтите. Възможността да избираме ще предостави пълен контрол над експериментите, които провежда компанията. Teстовете показват, че потребителите имат различни предпочитания, което налага намирането на по-гъвково решение. В опит да предложи най-доброто Instagram стигат до идеята да предложат три алтернативни опции. Едната е да скривате натисканията на Like бутона в постовете на други хора, премахването на същите данни от вашите постове или третия вариант е да продължите да виждате харестванията. Всеки акаунт ще може да направи своя избор съобразно личните предпочитания, както и да регулира функцията от менюто на приложението.     Спед приключването на тестовете се планира същата функция да бъде интегрирана към Facebook профилите. На този етап няма информация колко дълго Instagram ще продължат с тестовете, но предоставянето на повече свобода на всеки потребител вероятно ще допадне на много хора. Има много случаи, в които бихте искали да скриете харесванията на пост в Instagram. Съществуват и моменти когато желаете да покажете колко популярна е дадена публикация. От компанията изглежда търсят перфектния баланс с новата функционалност.   Oще от Digital: 7 хитрости с които можете да правите страхотни снимки за Facebook и Instagram със смартфона си (Видео)
Facebook
Facebook ще пита потребителите дали са доволни от съдържанието в News Feed
Facebook ще пита потребителите дали са доволни от съдържанието в News Feed
Алгоритмите на Facebook търсят оптималния баланс между най-дoброто съдържание, публикувани от приятели и групи и страниците, които следваме. Предоставянето на най-важната информация на челно място в профилите е сериозно предизвикателство. Facebook използват най-усъвършенстваните системи с изкуствен интелект, но все още има какво да направят, за да направят News Feed още по-полезен за потребителите. Компанията възнамерява да стимулира обратната връзка с потребителите и през следващите месеци ще започне нова инициатива. Профилите ще бъдат подканени да се включат в онлайн анкети, които да покажат дали са доволни от съдържанието, което виждат в News Feed. Все още не е финaлизиран пълния списък с въпроси, които да станат част от базата данни. Специално внимание ще се обърне на политическите и етническите настроения и дали потребителите имат "негативно изживяване" по този показател, докато сърфират във Facebook профилите.     Намаляването на публикациите, които предизвикват негативни реакции е важен приоритет за социалната мрежа. Успоредно с това Facebook ще опитат да разберат и кои публикации се определят като вдъхновяващи. Настройването на алгоритмите за всеки отделен профил е много сложна задача. Постоянните оптимизации се опитват да направят съдържанието по-качествено, но също да предизвиква положителна реакция сред потребителите. Facebook често са обект на критики, че толерират определени постове, което създава напрежение в някои държави. Обратната връзка с потребителите ще има все по-голямо значение при подбора на публикации в News Feed. Друг интересен инструмент ще позволи да избираме "X" бутон и да премахваме постове, които не искаме да виждаме в акаунтите. Всички тези промени ще станат факт в следващите месеци, включително и за европейските потребители.   Oще от Digital: Как да добавим музика в профила си във Facebook
любопитно
Защо трябва да игнорираме броя на „харесванията“ в социалните мрежи
Защо трябва да игнорираме броя на „харесванията“ в социалните мрежи
Социалните мрежи са мощен инструмент за комуникация, но не всичко от тях е положително. Те имат и своите тъмни страни, като например създаването на зависимост в хората да разчитат на социалните мрежи, за да преценяват доколко са популярни и харесвани от останалите. Голяма роля за това има броят „харесвания“, които потребителите получават на техните публикации. Според MakeUseOf обаче хората не трябва да обръщат внимание на този показател. Той създава погрешна и токсична представа в очите на хората.   Защо ни интересуват „харесванията“ толкова...
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Aнализаторите са уверени, че 5G мрежите са една от най-големите иновации в сферата на технологиите досега. Вече се продават първите смартфони с технологията и мобилните оператори започнаха да предлагат функцията на своите клиенти. В следващите години се очаква бум в продажбите на устройства, които осигуряват 5G свързаност.   1. Huawei ще представят 6G мрежи до 2030г. Докато продължава изграждането на необходимата инфраструктура някои компании вече са насочили вниманието  си към 6G мрежите. Един от най-големите производители в индустрията също вече е доста...
Facebook
Как да проверите дали сте жертва на хакерската атака във Facebook, разкрила личните данни на 533 млн. потребители
Как да проверите дали сте жертва на хакерската атака във Facebook, разкрила личните данни на 533 млн. потребители
Facebook са обект на сериозни критики за начина, по който съхраняват личните данни на потребителите в своите сървъри. През последните години многократно компанията ставаше обект на различни разследвания на регулаторите. Разследванията на антитръстовите органи в ЕС срещу Facebook доведоха и до няколко финансови глоби заради споделянето на информация с трети страни. Само преди дни публично достояние стана поредния скандал с компанията, при който изтекоха личните данни на 533 млн. потребители на Facebook. Този проблем засяга профили от цял свят, включително и държавите-членки на ЕС. Още по-неприятното е, че опасенията на специалистите са, че информацията циркулира в хакерски форуми от поне две години насам. Ситуацията е доста неприятна, тъй като изтеклите данни включват Facebook ID, пълни имена, рождени дни, имейл адреси и други биографични детайли, включително датата на регистрация на профила. Информацията е подходяща за провеждане на тартегирани кампании с маркетингови цели, но може да създаде много проблеми, ако попадне в ръцете на хакерите.     Ако се притеснявате, че може да сте станали жертва има лесен начин как да проверите дали акаунта ви е попаднал в изтеклата информация. Това може да стане от уеб сайт с името Have  I Been Pwned (HIBP), който позволява да въведете данни за своя профил и автоматично проверява в огромна база данни, изтекли при различни хакерски атаки. Обикновено проверките се извършват с имейл адрес, но този път създателя на страницата, Трой Хънт е създал инструмент, с който да въведете телефонен номер за новото изтичане на информация от Facebook. Eкспертите препоръчват да смените паролата и да използвате двуфакторна автентикация, за да се предпазите максимално от бъдещи нападения. Подобни инциденти са сигурно доказателство, че дори най-популярната социална мрежа може да изложи на риск потребителите.   Oще от Digital: Facebook ще бъде по-сигурна платформа за някои потребители през 2021г.  
LinkedIn
LinkedIn вече има функция за видео профили
LinkedIn вече има функция за видео профили
Социалната  мрежа се използва от над 740 млн. души и се утвърди като водеща платформа за професионална реализация в уеб пространството. Публикуването на полезна информация и откриването на бъдещи работодатели не е единственият фокус за LinkedIn. Последните ъпдейти са насочени към подобряването на възможностите за онлайн обучения, кариерно развитие и комуникация с други потребители в профилите. Ако използвате LinkedIn ще е добре да научите за подобренията в последната актуализация на платформата. Интеграцията им към всички акаунти ще става на етапи и ще се реализира през следващите няколко седмици. Първата интересна функция е свързана с опцията да използвате кратък видео клип, за да представите качествата си в максимално атрактивна светлина. Това ще е възможно с Cover Story функцията, която ще предложи още по-интерактивен начин да сърфираме в потребителските профили на LinkedIn. Всеки потребител ще разполага със възможността да прояви креативност и сам да избере как да се промотира с видео в популярната платформа.     След това ще видите оранжев пръстен около профилната снимка, която е допълнена от превю на вашето видео. което ще се пуска директно във вътрешната част на рамката. Изчисленият показват, че разговорите в LinkedIn са се увеличили с повече от 50% през последните 12 месеца. Разработчиците на компанията са създали функция с името Creator Mode, която е достъпна от Dashboard секцията на акаунтите. Предвидена е опция да добавяте хаштагове, за да информират останалите в кои категории и теми публикувате съдържание най-често. В горната част на интерфейса ще видите "Connect" и "Follow" бутоните, с които удобно да управлявате своите разговори и да комуникирате с другите хора. Актуализацията вече е налична за ограничен брой потребители.   Oще от Digital: LinkedIn ще позволи да прикачваме мултимедийно съдържание към своите профили
Facebook
Aватарите с виртуална реалност ще са следващия голям хит във Facebook
Aватарите с виртуална реалност ще са следващия голям хит във Facebook
Създаването на най-голямата платформа за комуникация не е единствената амбициозна цел на Facebook. Компанията вижда голямо потенциал в технологиите за виртуална реалност. Добавянето на VR анимации могат да подобрят ежедневната комуникация и да гарантират още повече възможности за забавление в профилите. Компанията също така е собственик на Oculus Rift, които са лидери в разработката на очила с виртуална реалност в световен мащаб. Една от интересните идеи на Facebook е свързана с възможността да заснемаме по-реалистични VR аватари, които да споделяме с приятелите си в социалните мрежи. Марк Зукърбърг е твърдо уверен, че следващото десетилетие ще се доминира от иновациите в технологиите за добавена и виртуална реалност. Шефът на компанията определи хардуерните подобрения като водещия фокус за реализирането на концепцията за виртуални аватари във Facebook акаунтите. Прототипите на бъдещите VR очила на компанията ще са оборудвани с много допълнителни сензори, които могат да ни предоставят още по-интерактивно преживявaне в социалната мрежа, съобщава TheVerge.     Шефът на Facebook  би искал да види технологията да се развие до такава степен, че да използваме реалистични аватари, които позволяват автентичен зрителен контакт. Потребителите ще могат да изразяват различни емоции и да правят изражения, които се предават на VR анимацията. Следващата версия на виртуалните аватари на компанията ще са достъпни преди края на годината. Facebook вече тренират системи с машинно обучение, които да анализират в реално време и визуализират емоциите ни. Разработките на Oculus допринасят значително за VR проектите на компанията. Бъдещите системи на Facebook ще включват и сензори за следене на движението на очите и лицата на потребителите.   Oще от Digital: Facebook имат план да сложат край на успеха на iPhone
Faceboоk
Facebook вече ще ни подканва първо да отворим и прочетем публикациите преди да ги споделим
Facebook вече ще ни подканва първо да отворим и прочетем публикациите преди да ги споделим
Споделянето на информация е неизменен компонент на социалната мрежа, който принуждава потребителите да прекарват повече време в своите профили. Следващият път, когато опитате да изпратите дадена публикация без да я прочетете първо ще бъдете подканени от Facebook да промените своето решение. Компанията вече е стартирала експерименти с нова функция, чиято цел е да ни стимулира да отвори и четем съдържанието преди да го споделим с другите потребители.Информацията бе потвърдена официално, като в момента около 6% от всички потребители на Android са част от тестовете.  Припомняме ви, че друга популярна услуга в интернет, а именно Twitter също вече предлагат подобна функция. Официалната премиера за масовия потребител стана факт през септември и изглежда, че Facebook ще последват примера на микроблогинг платформата. Новият инструмент е част от aмбициозната стратегия на социалната мрежа да се бори активно още по-активно с разпространението на недостоверна или подвеждаща информация между профилите, съобщава Recode.     Решението на Facebook e да предложи инструмент, който гарантира, че всеки човек ще отвори и прочете дадено съдържание преди да го сподели онлайн. Много често хората са подведени от провокативно заглавие без да се запознят със самите факти или да разберат контекста на дадена публикация. Новата функция ще възпроиде нотификация на екрана, която ви съобщава, че споделяте публикация, която не сте прочели. Конкретният текст на съобщението е “You’re about to share this article without opening it. Sharing articles without reading them may mean missing key facts.” В долната част ще видите и бутон, който предлага опция да стартирате поста в нов прозорец. Публикуването на огромно количество информация в интернет, чиято достоверност не е проверена се превръща във все по-голям проблем. Социалната мрежа инвестира доста средства и усилия, за да се бори ефективно срещу такива процеси. Тестовете на новата функция са само част от стратегията на Facebook да се противопоставят на фалшивите новини.   Още от Digital: Какво е бъдещето на лайковете във Facebook и Instagram и как лесно да направим публикация с милион харесвания (Видео)
YouTube
Коя е най-голямата социална медия в Интернет
Коя е най-голямата социална медия в Интернет
Aктуалните трендове в мобилната индустрия показват, че потребителите използват все повече приложения на своите смартфони. Най-голям трафик генерират платформите за комуникации и забавление. Едва ли ще се изненадате, че социалнитe мрежи изразходват преобладаваща част от свободното време на собствениците на устройства с достъп до интернет. Социалните ограничения също допринасят за тези процеси. Facebook вероятно е първата асоциация, когато чуете социални мрежи. Факт е, че YouTube е най-голямата видео услуга онлайн, но също така предлага много функции за стимулиране на общуването и откриването на съдържание между профилите. Внушителната потребителска база и времето, което прекарваме всеки ден превръщат YouTube в най-голямата социална платформа в интернет, според изследване на Pew Research Center. Данните показват, че 81% от потребителите използват YouTube, в сравнение със 73% преди година. Този минимален растеж показва устойчивост, която не се вижда при Facebook. Най-големият конкурент на YouTube отчита 69% и тази стойност почти не се е променила през последните две години.     Това не означава, че Facebook губи потребители, а по-скоро, че се гледа повече съдържание в YouTube, което не е изненадващо заради разнообразието от видео клипове. Другите водещи платформи със социална насоченост са Instagram и Pinterest, като 40% и 31% от участниците в изследването потвърждават, че ги използват активно за достъп до атрактивни публикации. Snapchat, Twitter, WhatsApp и Reddit също намират място в челните десет. TikTok набира все по-голямо влияние, но фокуса върху младата аудитория все още не позволява да бъде толкова голям конкурент на YouTube в тази категория. Социалните мрежи ще продължат да бъдат важна част от ежедневието ни, като потребителите проверяват своите Facebook профили два пъти по-често от тези в TikTok.   Още от Digital: YouTube ще позволи да споделяме части от видео клиповете онлайн        
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Зловредният софтуер продължава да бъде един от най-големите проблеми на устройствата с Android.
Facebook
Как да прехвърлим снимките и публикациите от Facebook в други сайтове
Как да прехвърлим снимките и публикациите от Facebook в други сайтове
Социалната мрежа е основно средство за комуникация и достъп до новини за милиони потребители, независимо от устройството, което използват. Внушителното количество информация, което споделяме във Facebook, обаче крие рискове за сигурността на личните данни. Увеличава се броя на потребителите, които не са доволни от политиката на компанията да превръща информацията в мощен източник на приходи. Отношенията с рекламните партньори за ключови за бизнеса на Facebook и партньорството им най-вероятно ще продължи да се задълбочава. Има много причини да искате да изтеглите своите снимки и публикации от Facebook профилите. Вече може да изтеглите информацията от своя акаунт в ZIP файл или да качите мултимедия в Google Photos или Dropbox. Компанията вече позволява да прехвърлим снимки, видео, публикации и бележки във външни сайтове. Ето как да го направите, според CNet:     1. Стартирайте Facebook на десктопа и изберете стрелката, която сочи надолу в горния десен ъгъл. 2. Изберете последователно върху меню "Settings & Privacy" и "Settings". 3. Кликването върху "Your Facebook Information" ще покаже съхраняваната информация за вашия профил. 4. Изтеглянето на данните изисква натискане на oпцията "Transfer a Copy of Your Information". 5. Верифицирайте своята самоличност с паролата на профила. 6. Остава да изберете каква част от информацията да бъде изтеглена.   Ако изберете снимки или видео клипове ще видите опция, която ви подканя да изтеглите всички файлове. Можете и по-прецизно да търсите по албуми, дата и др. Тази допълнителна функция няма да е достъпна при изтегляне на постове и бележки, които съхранявате във Facebook. Oт падащото меню трябва да изберете в коя външна платформа искате да прехвърлите данни. Необходимо е да се логнете в услугата и накрая да потвърдите трансфера с "Confirm Transfer". Компанията също така уточнява, че правилата за използване на Facebook ще бъде приложени при изтеглянето и използването на вашите данни.   Още от Digital: Защо Facebook и Instagram спряха да показват превю на линковете в Европа
забавно
10 типа хора, които всеки има сред контактите си във Facebook
10 типа хора, които всеки има сред контактите си във Facebook
Създателите на Facebook направиха всичко възможно да се пристрастим към сайта. Независимо дали ни е скучно по време на работа или просто се нуждаем от приятни емоции, ние не пропускаме възможността да се ‘заровим‘ в безкрайния поток от публикации, статуси и снимки.   Дали обаче всичко във Facebook ни допада и радва, за да сме така пристрастени? Не, разбира се, но никой не иска да си признае че не му харесва да следва модните тенденции. От Mashable са съставили списък с 10 типа хора, които всеки има сред Facebook контактите си, и които по един или друг начин ни...
Facebook
Изтекоха личните данни на 533 млн. потребители на Facebook
Изтекоха личните данни на 533 млн. потребители на Facebook
Facebook oтново попаднаха в центъра на неприятен конфликт, който излага на риск голям брой потребители. Социалната мрежа винаги е била обект на критики за начина, по който съхранява личната информация. Изглежда, че опасенията са основателни, тъй като в интернет се разпространява база данни, включваща детайли за повече от 533 млн. регистрирани акаунти във Facebook. Eксперт по сигурността с името Алон Гал успява безплатно да си осигури достъп до информацията, включваща данни за хора от 106 различни страни. В това число влизат над 11 млн. потребители на Facebook във Великобритания, повече от 32 млн. в САЩ. За съжаление има много хора, които са засегнати и живеят на европейския континент. Ситуацията е доста неприятна, тъй като изтеклите данни включват Facebook ID, пълни имена, рожденни дни, имейл адреси и други биографични детайли, включително датата на регистрация на профила. Информацията е подходяща за провеждане на тартегирани кампании с маркетингови цели, но може да създаде много проблеми, ако попадне в ръцете на хакерите.     Компанията също потвърди за изтичането на информацията. Според Facebook това се дължи на уязвимост, която е отстранена още през 2019г. Въпреки това данните са публично достъпни в някои хакерски форуми. Изтеглянето им дори не изисква плащане на конкретна сума, тъй като може  да стане безплатно. Независимо разследване на Motherboard показва съществуването на чатбот в Telegram, който предлага срещу определено заплащане достъп до информация събрана по този начин от хакерите. Това е поредното доказателство, че дори акаунтите във Facebook не предлагат толкова висока степен на сигурност, колкото вероятно бихме искали. Смяната на паролата и преминаването към по-сигурна комбинация за достъп е само един от начините да се предпазите. Системите за двуфакторна автентикация също са много полезни, тъй като добавят още едно ниво на сигурност към онлайн профилите. За съжаление това не е първият път, в който компанията не успява да защити максимално многобройните си потребители.   Още от Digital: Facebook ще бъде по-сигурна платформа за някои потребители през 2021г.
как се прави
5 полезни урока за начинаещи потребители в приложението TikTok (Видео)
5 полезни урока за начинаещи потребители в приложението TikTok (Видео)
Всички около вас говорят за социалната мрежа TikTok, но вие все още нямате профил там. Интересно е, задължително трябва да пробвате. Преди това обаче трябва да се запознаете с някои от основните функции на приложението. За целта Digital.bg направи за вас това видео, в което ви показва 5 урока за начинаещи потребители в приложението TikTok.  
Facebook
Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
През последните няколко години станахме свидетели на няколко скандала около Facebook. Всички те бяха свързани с неприкосновеността на личния живот и сигурността на потребителите. В резултат на това стартира кампанията #DeleteFacebook.   Ако и вие сте изкушени от идеята да изтриете Facebook акаунта си, не пропускйте информацията на Make Use Of. От медията смятат, че много по-разумно да деактивирате Facebook профила си вместо да го изтривате. Но какво означава това? Разликите между изтриване и деактивиране на Facebook профил Тези дейности не са...
DMCA.com Protection Status