Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
672 резултата за социални мрежи
Facebook
Facebook потвърдиха, че са публикували имейлите на над 1.5 млн. души без тяхното знание
Facebook потвърдиха, че са публикували имейлите на над 1.5 млн. души без тяхното знание
Facebook предоставят достъп на своите рекламни партньори до личната информация на потребителите и това е водещ източник на приходи за компанията. Тези практики на социалната мрежа, обаче станаха причина за множество конфликти през последните месеци, които повдигнаха серизони въпроси свързани със сигурността ни. Oт BusinessInsider сега ни информират за поредния подобен инцидент, който е е свързан с ъплоудването на имейлите на 1.5 млн. потребители, без тяхното знание.    Компанията потвърди за ситуацията и уточни, че вече е стартирала процес на изтриване на тези данни. Разследването на експерти по сигурността разкрива, че Facebook са събрали имейлите адреси на 1.5 млн. потребители, които са регистрирали нови акаунти. Това се случва от май 2016г. досега, а след това ъплоудват тази информация в социалната мрежа отново без получаване на необходимото разрешение. Въпросните данни не са споделяни от компанията с трети страни и не са попаднали в ръцете на хакери.      Въпреки това действията на Facebook едва ли ще се харесат на много хора. Събирането и публикуването на данни за всеки от нас без да знаем изглежда е редовна практика за компанията. Информацията се използва за по-ефективно таргетиране на реклами и препоръчване на съдържание в профилите ни. В заключение ще отбележим, че Facebook са отстранили проблема и вече изтриват 1.5 млн. имейла, които са попаднали в системите им по този начин през последните повече от две години.   Oще от Digital: Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
EC
EC направиха решителна стъпка за въвеждане на нови правила за авторските права на континента
EC направиха решителна стъпка за въвеждане на нови правила за авторските права на континента
Eвропейският съюз (ЕС) вече предприе решителни стъпки за преразглеждане на сегашното законодателство в сферата на авторските права. Актуалните регулации са приети преди повече от две десетилетия и не са напълно ефективни в контекста на модерното интернет общество, в което живеем. Последната формалност, която възпираше тази идея вече е в миналото, информира Reuters. Държавите-членки на ЕС гласуваха в подкрепа на подготвяните промени.   Според информацията проекта за нови регулации за авторското право е одобрен от 19 страни, сред които Франция и Германия. Някои страни като Финландия, Италия, Холандия, Полша, Люксембург и Швеция се обявиха против тази идея. Три държави се въздържаха от становище по този интересен казус, а именно Белгия, Естония и Словения. Всички тези процеси ще наложат промени в начина, по който работят популярните платформи в интернет.     Така например Facebook трябва да интегрират филтри, с които ефективно да предпазват защитеното съдържание. Google ще е нужно да започнат да плащат на авторите за откъсите от новините им, които публикуват. Водещите компании ще трябва да подпишат споразумения с музикантите, журналистите, фотографите и другите автори на съдържание, за да използват материалите им в своите услуги. Съвсем логично тези промени предизвикаха недоволството на компаниите.   Oще от Digital: EC налагат още по-строги правила за контрол на достъпа до водещите онлайн платформи
Faceebook
Facebook ще променят условията за използване на социалната мрежа в ЕС през юни
Facebook ще променят условията за използване на социалната мрежа в ЕС през юни
Европейската комисия (ЕК) продължава да води разследвания срещу компании като Google и Facebook заради нарушение на антитръстовото законодателство на континента. Регулаторите нямат никакво намерениe да правят компромиси, а дори напротив обещават да бъдат все по-стриктни и да налагат още по-сериозни финансови глоби на технологичните компании. Един от основните акценти в политиката на ЕС ще бъде желанието на местните правителства да разполагат с повече контрол върху начина, по който оперират Facebook и Google.   Регулаторните органи налагат сериозен натиск върху компаниите и са убедили Facebook да възприемат промени, с които да сложат край на "заблуждаващите практики", които се крият в условията за използване на социалната мрежа. Представители на ЕС и специален екип от професионалисти на Facebook вече са обсъдили ситуацията и какви неща да бъдат предприети за в бъдеще. Данните на WallStreetJournal разкриват, че компанията е дала принципното си съгласие да промени параграфите, които ЕС виждат като проблеми.       Ако всичко върви по план това ще се случи през юни, като потребителите ще разполагат с повече информация за начина, по който функционира Facebook и събира данни за всеки профил. Компанията е длъжна да добави и детайли как генерира приходи от личната информация на гражданите от държавите-членки в ЕС. Вече се работи над няколко промени в декларацията за използване на социалната мрежа, които трябва да покажат, че Facebook изпълнява критериите за поверителност и са максимално прозрачни в своята дейност към потребителите.   Още от Digital: Може ли Европа да попречи на бизнеса на Facebook
Facebook
Facebook тестват нов раздел за новини в социалната мрежа
Facebook тестват нов раздел за новини в социалната мрежа
Facebook нямат никакво намерениe да се откажат от идеята да са водещ източник на новини за милиони потребители по цял свят. Компанията вече обеща да разработи по-ефективни алгоритми, с които да се бори с фалшивото съдържание и постовете, които насаждат омраза и расизъм. В свое изявление Марк Зукърбърг потвърди, че социалната мрежа ще продължи да е фокусирана върху показването на актуални новини, като този ангажимент няма да е ограничен единствено до News Feed, предаде Mashable.    От изказването му разбираме, че се експериментира с различни начини за възпроизвеждане на новини в профилите ни, включително и добавянето на нов News раздел. Плановете на компанията предвиждат в тази секция да откриваме единствено премиум съдържание на най-авторитетните и реномирани източници. Марк Зукърбърг също така сподели, че е склонен да започне да плаща, за да имаме достъп до ексклузивни статии и публикации на най-големите имена в индустрията директно в акаунтите си в социалната мрежа.     Facebook разработват бизнес модел и екосистема, която да поддържа новия формат и да информира в реално време потребителите за най-интересните неща, които се случват. Все още не знаем кога може да очакваме премиерата на новия раздел за новини, но приоритета ще бъде висококачественото и достоверно съдържание. Важно е да отбележим, че концепцията предвижда тази функция да е безплатна за потребителите. По този начин Facebook ще се опита да се конкурира с Apple News+ и другите популярни приложения за новини в интернет.   Още от Digital: Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
Google+
Публичните постове на Google+ ще се съхраняват в онлайн архива "Internet Archive"
Публичните постове на Google+ ще се съхраняват в онлайн архива "Internet Archive"
Teхнологичният гигант вече разкри плановете си да сложи край на Google+ и подкани потребителите да създадат резервно копие на информацията си. Водещата причина е слабия интерес на потребителите към платформата, както и неочакван проблем довел до изтичането на данни за повече от 500 хил. потребители. Добрата новина е, че компанията не се колебае да предприеме подобни мерки и да сложи край на даден продукт, водена от идеята да гарантира сигурността на милионите си клиенти по цял свят.   Ако имате активен профил в социалната мрежа е добре да отделите време, за да архивирате информацията си преди края на месеца. След това Google започне да изтрива съдържанието от акаунтите ни в Google+. Въпреки това някои от публикациите ще продължат да са достъпни, което дължим на Internet Archive. Това е неправителствена организация, която има за цел да запази голяма част информацията споделяна в интернет под формата на онлайн библиотека, която е достъпна за всички, съобщава TechRadar.      От Internet Archive потвърдиха, че вече са започнали работа над архивирането на публичните постове от Google+ в базата си с данни. Съществуват ограничения, като например секцията за коментари, където ще се показват единствено първите 500 съобщения под всяка тема. Снимките и видео клиповете няма да се пазят от Internet Archive в оригиналната им резолюция. В случая става въпрос единствено за публичните постове в Google+, които ще продължат да се пазят в дигиталните архиви на Internet Archive.   Oще от Digital: Google ще започне да изтрива профили и страници в Google+ от 2 април
социални мрежи
Как снимките от социалните мрежи се използват без знанието на потребителите
Как снимките от социалните мрежи се използват без знанието на потребителите
Facebook е подходяща платформа за комуникация с любимите ви хора, както и за откриване на актуално съдържание в интернет. Много потребители също така използват социалната мрежа, за да съхраняват цялата си колекция от снимки, пазещи незабравими моменти от пътувания и срещи с приятели. Така можете винаги и лесно да откриете дадено изображение, дори ако не сте вкъщи на личния си компютър. Оказва се, обаче, че снимките могат да се използват без знанието на потребителите.    Според информация на Mashable има много компании, които използват милиони публично достъпни изображения, за да тренират системи с изкуствен интелект. IBM е един от най-активните брандове в подобен тип проекти, над които работи с идеята да подобри значително технологиите за лицево разпознаване. Амбициозната им цел, обаче е свързана и с употребата на приблизително 1 милион снимки, ъплоуднати във Flickr и случайно подбрани от алгоритмите на IBM без знанието на притежателите им.     Това може да се превърне в сериозен проблем, особено ако IBM използва десетки ваши снимки, за да обучава системите си с изкуствен интелект. Още по-неприятното е, че компанията не смята за нужно да информира всички хора, чиито кадри са попаднали в базата им данни. Всъщност това е само един пример, тъй като много други компании също инвестират в тренирането на подобни алгоритми. Всичко това е поредното доказателство за някои от рисковете, които крие свободният достъп до интернет.    Още от Digital: Десет полезни трика за по-качествени снимки със смартфон
Facebook
Личните съобщения и сигурността ще са основен приоритет в стратегията на Facebook през 2019г.
Личните съобщения и сигурността ще са основен приоритет в стратегията на Facebook през 2019г.
Социалната мрежа е платформа за комуникация, която се променя със същите динамични темпове, както ежедневието ни. Въпреки опитите на Facebook, обаче проблема със сигурността на личните ни данни продължава да създава доста неприятности. От компанията планират да обърнат специално внимание на този елемнт и ще изместят фокуса си от публичните постове към личните съобщения, които са криптирани от алгоритмите на Facebook. Инициативата е вдъхновена лично от Марк Зукърбърг.    Шефът на Facebook определени по-сигурните технологии за криптиране на личните ни данни при онлайн комуникация като най-добрата алтернатива на сегашните платформи, които са по-отворени към потребителите. Стратегията на Facebook ще е свързана с подобряването на качеството и сигурността на разговорите в мобилните си приложения. Шефът на компанията смята, че сигурността представлява бъдещето на онлайн комуникацията. Именно това налага Facebook да се промени, за да се възползва максимално от тези процеси.     Марк Зукърбърг предвижда бъдеще, в което потребителите предпочитат затворени платформи, които гарантират, че съобщенията им са криптирани и няма да попаднат в чужди ръце. По този начин ще могат свободно да комуникират с любимите си хора и да се фокусират върху важните неща около себе си. Идеята е Facebook да предложи всичко това, но и да гарантира максимално поверителността на данните ни, което е в контраст със сегашния им бизнес модел на рекламни партньорства.   Oще от Digital: Facebook дава достъп на трети страни до телефонните ни номера
Facebook
5 начина, по които Facebook споделя нашите данни
5 начина, по които Facebook споделя нашите данни
От години Facebook дава на много технологични компании специален достъп до информацията на потребителите. Тези партньорства помогнаха на Facebook да привлече нови потребители, да увеличи приходите си от реклама и да се вгради в сайтовете. Ето част от компаниите, с които Facebook споделя нашите данни, според New York Times.   1. Yahoo През 2011 година Yahoo и Facebook обявиха партньорство. Тогава стана ясно, че Yahoo ще си партнира с Facebook за интеграция на потребителите си в социалната мрежа. Yahoo заяви, че хората, които са избрали новите му функции, ще видят приятелите си във Facebook и статиите, които те са чели ще излизат в началото на сайта Yahoo News.   Както и с много други подобни социални опити от това време, интеграцията не проработи толкова добре, колкото се надяваха компаниите, и скоро приключи. Въпреки това Yahoo поддържи да има специален достъп до данните на повече от 80 000 профила, според вътрешни документи на Facebook. Разбира се, изобщо не е ясно какво е направила компанията с тази информация. Говорител на Yahoo заяви, че компанията не използва информацията за реклама.   2. Netflix и Spotify Netflix и Spotify са получили достъп до съобщенията на потребителите на Facebook, тъй като си партнират с компанията за да предложат функции, които позволяват на хората да предлагат на приятели филми, телевизионни предавания и музика. В Netflix, например, след гледане на филм, зрителят ще бъде подканен да се свърже с Facebook и да го препоръча.   От Netflix съобщиха за споразумението си с Facebook през 2014 година. За да постигне такова споделяне, приложението Netflix трябваше да може да изпраща Facebook съобщения. Но на Netflix бе дадена възможността не само да изпраща лични съобщения, но и да ги чете, пише и изтрива, както и да вижда всички участници в разговорите. Говорител на Netflix заяви, че компанията не е наясно, че е получила такива големи правомощия и разбира се никога не се е възползвала от тях.   Netflix деактивира функцията около година след като беше въведена, но документите показват, че компанията все още има достъп до съобщенията на потребителите. Spotify, която продължава да предлага своя подобна функция за препоръчване, също заяви, че не знае за това да има по-специален достъп.   3. ‘Instant Personalization’ Facebook, в стремежа си да достигне до всички кътчета на мрежата със своята социална мрежа, споделя данни с няколко големи уебсайта в програма, наречена ‘Instant Personalization’. В нея участват търсачката Bing на Microsoft и сайта Rotten Tomatoes. Участниците в програмата имат достъп до имената на потребителите на Facebook, пола им, снимките в профила им и всяка друга информация, която са направили публично достояние.   В началото на 2010 година, ако хората са посещавали един от тези партньорски сайтове, докато са били логнати във Facebook, синя лента на екрана им казвала, че сайтът получава техните данни от Facebook, за да персонализира видяното. Например, хората могат да видят какви филми харесват техните приятели или да получат персонализирани резултати от търсенето, базирани на предпочитанията, събрани от Facebook.   В крайна сметка Facebook премахна тази функция, но продължи да позволява на някои сайтове, включително Bing и Rotten Tomatoes, да имат достъп до много от същите данни, които те са получавали преди това.   4. 'Хора, които може би познавате' Вътрешните документи хвърлят светлина върху функцията на Facebook, наречена „Хората, които познавате“. Преди време Gizmodo и други сайтове съобщиха, че инструментът е препоръчвал  контакти между хора, които са пациенти на един и същ психиатър. После стана ясно, че ако сте били с някого на едно и също място ще го видите в лентата 'Хора, които може би познавате'. Това предизвикало  подозрения, че компанията следи отблизо местоположението на потребителите и слуша техните разговори.   Facebook споделя информация с други компании и на свой ред получава данни за контактите на хората – данните се използват от Facebook за разработване на сложни модели от приятелски мрежи и предлагане на повече връзки, показват документите. Партньорите, които подават информация към инструмента са Amazon, Yahoo и китайската компания Huawei.   5. Ню Йорк Таймс The Times е една от деветте медийни компании, посочени в документите, разработили приложение за социално споделяне. Тяхното е наречено TimesPeople и излиза през 2008 година. Инструментът използва списъците с приятели на потребителите на Facebook за да им позволи да споделят статии и да отправят препоръки към други читатели. Функцията беше затворена през 2011 година, но The Times продължава да има достъп до тези данни.   Вижте най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Facebook Messenger
Нощният режим във Facebook Messenger вече е достъпен за всички потребители
Нощният режим във Facebook Messenger вече е достъпен за всички потребители
Само преди броени дни ви информирахме, че Facebook искат да върнат Messenger в официалното приложение на социалната мрежа. Компанията от доста време експериментира с интеграцията на нощен режим, тъй като тази функция става все по-популярна сред потребителите. Facebook провеждат тестове с Dark Mode от началото на 2018г. и досега този режим под една или друга форма бе достъпен само за ограничена аудитория. В официален блог пост компанията потвърди, че нощния режим вече е наличен за всички.    Това означава, че стотици милиони хора, които използват Facebook Messenger ще могат лесно да активират тази функция в мобилното приложение. За да го направите са необходими буквално няколко кликвания, съобщава TechRadar. Единият вариант е да отворите менюто с настройки ,а другия просто да натиснете върху профилната ви снимка. Веднага след като се заради допълнителния прозорец с опции ще видите в най-горната част слайдъра, който активира Dark Mode в чатовете ви във Facebook Messenger.      Стартирането на нощния режим е особено подходящо, когато сте в тъмни помещения, тъй като не изморява очите при четене. Другото голямо предимство на тази функция е, че пести батерията на смартфоните с Android и iOS. От Facebook потвърдиха, че вече разпространяват актуализацията до всички акаунти. Имайте предвид, че може да е нужно малко повече време преди Dark Mode да е активен по целия свят, което ще наложи да се въоръжите с още малко търпение преди да тествате функцията на устройството си.   Oще от Digital: Facebook Messenger ще ни позволи да отговаряме на индивидуални съобщения в груповите чатове
Facebook
Колко струва охраната на шефа на Facebook
Колко струва охраната на шефа на Facebook
Facebook обръщат все по-голямо внимание на своя шеф, за да го предпазят от различни заплахи свързани със сигурността на неговото семейство. Марк Зукърбърг е изключително популярна личност, което налага наемането на специален екип от охранители, който да се грижи, че е в безопасност, независимо къде се намираме. Последните данни на AlJazeera разкриват, че компанията е инвестирала сума от $22.6 млн. за изминалата година, за да предпази шефа на Facebook през 2018г.   Тук е момента да отбележим, че Марк Зукърбърг се е съгласил да взема годишна заплата в размер от $1 през последните години. Въпреки това през 2018г. компанията е инвестирала гореспоменатата сума, за да гарантира, че Марк Зукърбърг и неговите най-близки хора са в максимална безопасност. Цялостната програма за опазването на шефа на компанията включва и наемането на чартърни полети, които да гарантират предвижването му по цял свят.     В крайна сметка това са суми, които са напълно нормални за най-големите имена в Силиконовата долина, но показват колко внимателни трябва да бъдат компаниите, за да предпазят своите високопоставени служители. Все пак сумата, която Facebook е платила за охрана на своя шеф е колосална за разбиранията и възможностите на масовия потребител. Социалната мрежа е обект на множество критики за начина, по който събират данни за потребителите и това може допълнително да увеличи тези инвестиции.   Още от Digital: Марк Зукърбърг се нуждае от три години, за да отстрани проблемите на Facebook
Facebook
Изтекоха данните на 540 млн. потребители във Facebook
Изтекоха данните на 540 млн. потребители във Facebook
Експерти по сигурността откриха мащабна база данни, която съдържа лични данни от потребителски профили във Facebook. Детайлното им разследване доказва, че на публичен сървър е качена поверителна информация за стотици хиляди акаунти. Най-вероятно тези данни са събирани от приложения и услуги от трети страни, които си партнират с Facebook. Според прогнозите на UpGuard, която попадна на този сървър в него се съдържат стотици милиони потребители, като засега са потвърдени 540 млн.    Цифрата е внушителна и за пореден път повдига въпроса за сигурността на личните ни данни в социалната мрежа. Разследването показва, че базираната в Мексико компания с името Cultura Colectiva е оставила цялата информация в Amazon S3 сървър без да я предпазят с никаква парола, което на практика я прави достъпна за всички. Това вероятно е направено умишлено, като данните включват имена, пароли, харесвания и емотикони към публикациите, коментари и др, съобщава TechRadar.     Експерите са намерили още един сървър в интернет, където има още по-конфиденциални данни за повече от 22 хил. акаунта от Facebook. На този етап компанията не е коментирала официално ситуацията, но вероятно скоро ще направят публичен коментар. Този случай е поредното доказателство колко внимателни трябва да бъдете каква информация споделяте в социалната мрежа, тъй като няма как да сте сигурни, че няма да попаднат в ръцете на хакери или други злонамерени лица.    Oще от Digital: Най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Facebook
Как да разберем защо Facebook ни показва определени реклами и публикации в News Feed
Как да разберем защо Facebook ни показва определени реклами и публикации в News Feed
Facebook News Feed е водещ източник на новини и актуална информация за милиони потребители, чиято основна цел е да ни показва най-релевантното съдържание. Ако използвате активно профилите си вероятно забелязали, че може да видите странни публикации, за които не сте сигурни защо социалната мрежа смята, че ви интересуват. Все пак подбора на съдържание във Facebook става на базата на множество алгоритми и досегашната ни активност, като сега от компанията иска да ни направи съпричастни с този процес.      Вече можете да кликнете върху "Why am I seeing this post" секцията, която ще откриете в падащото меню в горния десен ъгъл на дадена публикация и да разберете защо този пост е показан в акаунта ви. По този начин можете лесно да разберете как активността ви с отделни личности или в публична група се отразява на нещата, които виждате във Facebook News Feed. Успоредно с това компанията ще ви улеснява с множество линкове, позволяващи да настроите сами какво съдържание да виждате в социалната мрежа, съобщава SlashGear.     Новата функция е полезна, тъй като предоставя информация и за рекламите, с които ви таргетира Facebook. Данните разкриват не само причините да ги виждате, но също и детайли за самите рекламодатели. Така например може да разберете дали са ъплоуднали информация за имейла ви, който използвате за достъп до акаунта си. Всички тези промени в менюто с настройки са провокирани от желанието на Facebook да бъдат максимално прозрачни към своите потребители. При всички положения е добре да имаме достъп до подобна информация.   Oще от Digital: Как бързо да превключваме между няколко Facebook профила на един компютър
Facebook
Защо е добре незабавно да сменим паролата на Facebook профила си
Защо е добре незабавно да сменим паролата на Facebook профила си
Facebook провокираха редица негативни критики с начина, по който съхраняват и споделят личните данни на потребителите. Компанията се озова в центъра на няколко неприятни пропуски в сигурността, които изложиха на риск много хора през 2018г. Въпреки усилията на Facebook да се справи със ситуацията и да възстанови доверието около себе си, изглежда, че проблемите от това естество в социалната мрежа ще продължат и през тази година. От Engadget ни разкриват детайли за нова уязвимост в базата им данни.    Според официалните данни още през януари от компанията са открили, че паролите за достъп до профилите на милиони потребителите се съхраняват в прав текст в сървърите на Facebook. Tова е провокирано от софтуерен недостатък, който е трябвало да скрива уникалните символи, които защитават акаунтите ни в социалната мрежа. Все пак компанията допълни, че вече е предоставен ъпдейт, който възстановява нормалната работа на сървърите. Най-засегнатите от проблема са хората, които използват активно Facebook Lite.     Проблемът не е ограничен до приложението и обхваща десетки милиони акаунти във Facebook и Instagram. От компанията скоро ще започнат да ни информират за ситуацията със съобщения, които ни подканват да променим паролите си. Според данни на Krebs on Security от този проблем са засегнати до 600 млн. пароли, които са били видими за повече от 20 хил. служители на компанията. Файловете са отваряни над 9 млн. пъти от инженерите на компанията през изминалата година.   Още от Digital: Как да разберем кой ни е блокирал във Facebook
Facebook
Facebook вече има раздел Gaming в мобилното си приложение
Facebook вече има раздел Gaming в мобилното си приложение
Facebook проявяват все по-голям интерес към игрите, като една от целите им е да се превърнат в по-сериозен конкурент на Twitch. Следващата сериозна стъпка на пред за реализацията на тази идея е включването на нов "Gaming" в лентата за навигация на официалното Facebook приложение. По този начин ще можете бързо да откривате игри или да гледате как други потребители стриймват геймплея на любимите си заглавия в своя профил, съобщава AndroidPolice.     След като кликнете върху Gaming секцията в социалната мрeжа ще стартирате фийд, в който има данни за точките, които сте спечелили от Instant Games игрите. Успоредно с това ще виждате с какво се забавляват приятелите ви, както и селекция от видео клипове на най-популярните профили за стрийминг на живо. Новият раздел ще ви предоставят актуални новини за големите разработчици на игри, както и на водещите Еsports организации по цял свят, както и ъпдейти от гейминг групите.     Според официалните данни има над 700 млн. души, които активно играят в своите профили. Facebook се надяват да им предоставят още по-разнообразни възможности за забавление с новия Gaming раздел. Тази функционалност доразвива концепцията на fb.gg платформата за гейминг, която бе представена през миналата година. Крайната цел е Facebook да се превърне в предпочитана дестинация за игри, в която прекарваме все повече време, докато играем, гледаме или стриймваме любимото си съдържание.   Още от Digital: Facebook планират да слеят Messenger, Instagram и WhatsApp в обща платформа
Facebook
Facebook дава достъп на трети страни до телефонните ни номера
Facebook дава достъп на трети страни до телефонните ни номера
Aко сте активен потребител на социалната мрежа вероятно многократно сте виждали нотификация, която ви подканва да въведете своя телефонен номер. По този начин компанията обещава да защитава още по-добре личния ви акаунт. Тази информация се използва за системата на двуфакторна автентикация, която изисква въвеждането на уникален код, който е пратен като SMS на смартфона. Въвеждането на правилната комбинация потвърждава, че сте действителния собственик на даден профил във Facebook.   Oказва се, обаче, че компанията предоставя достъп до телефонните ни номера на трети страни, което може да се превърне в сериозен риск за сигурността ни. Данните са на AndroidPit също така разкриват, че тази информация се използва за таргетиране на реклами от маркетинговите партньори на Facebook. На пръв поглед може да ви се стори странно, но е факт, че компанията генерира приходи основно от реклама. Все пак е добре да знаете за тази практика на социалната мрежа, ако решите да изтриете номера от акаунта си.     Въвеждането на телефонен номер във Facebook също така означава, че другите потребители могат да ви потърсят директно с тези данни и да го асоциират към вашия акаунт. Това е проблем, тъй като основната идея компанията да иска номера ви е да подобри сигурността ни, а не да предоставя достъп до него на своите рекламни партньори. От Facebook все още не са коментирали официално обвиненията, но със сигурност трябва да бъдете много внимателни какви неща споделяте в своя акаунт.   Още от Digital: Двуфакторната автентикация във Facebook вече не изисква въвеждане на телефонен номер
EC
EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
Eвропейските регулатори създадоха изключително много проблеми на Facebook и Google през последната година и ще продължат да следят внимателно поведението на технологичните компании в ЕС. Антитръстовите органи на континента са доста активни във въвеждането на стриктни мерки, с които да гарантират неприкосновеността на гражданите и да ги предпазят в интернет. ЕС вече обсъждат предложение за създаването на новa дигитална платформа, чиято цел е да редуцира влиянието на големите технологични компании.    Всъщност това е част от амбициозна инициатива, която стартира  през миналата година и е свързана с твърде големия контрол над информацията. която упражняват компании като Google, Facebook, Apple и Amazon. Данните обхващат не само активността ни в популярните им услуги и мобилни приложения, но също с личните ни предпочитания и нещата, които споделяме в интернет, предаде VentureBeat. Tака например Google, Амаzon и Facebook могат да окажат огромно влияние над начина, по който пазаруваме онлайн.     Предложението вече се радва на широка обществена подкрепа и цели да създаде единен дигален пазар в Европа, който отстранява всички вредни практики в онлайн търговията. Водещият акцент ще е прозрачността и сигурността на потребителите, което ще накара водещите компании да внесат сериозни промени в бизнес стратегиите си. Концепцията на ЕС е да се въведе стандарт, който да регулира още по-ефективно търсачките, магазините за приложения, онлайн търговците и сайтовете за резервация на услуги.   Oще от Digital: ЕС постанови, че снимките в Интернет могат да се споделят само с разрешението на автора им