Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
712 резултата за социални мрежи
Facebook
Facebook блокират профилите на потребители, които доклават за фалшиви акаунти
Facebook блокират профилите на потребители, които доклават за фалшиви акаунти
Facebook продължават да полагат много усилия, за да сложат край на проблема с фалшивите новини и спам съобщенията между профилите. Компанията разполагат с все по-добри механизми, с които да блокира подобно съдържание. Всеки потребител също така разполага с бърз и лесен начин да докладва за подобни постове или за други измами в социалната мрежа. В последните дни много хора се оплакаха, че има проблем със системата за докладване на фалшиви акаунти и измами.   Голяма популярност придоби хаштага #FacebookLockout в Twitter, който разкрива нагледно каква е ситуацията. Оказва се, че голям брой потребители нямат достъп до акаунтите си след като са докладвали за спамъри или фалшиви профили на истински акаунти. Още по-неприятното е, че някои от тях не могат да се логнат в продължение на дни и дори седмица, съобщава Mashable. Това е неприятно, тъй като може да нанесе вреди на много представители на малкия и средния бизнес.   След като бъде отказан достъп до акаунта им са подканени да ъплоуднат снимка, с която да верифицират своята самоличност. Това изглежда като оптималното решение за този проблем. За съжаление на потребителите, обаче тази функция не работи по желания начин. По този начин остават за дълго без достъп до своите профили. Ситуацията е най-неприятна за хората, които са инвестирали средства, за да рекламират своя бизнес и нямат възможност в продължение на дни да се логват в акаунтите.   Още от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
Учени доказаха, че отказването на Facebook ни кара да се чувстваме по-добре
Учени доказаха, че отказването на Facebook ни кара да се чувстваме по-добре
Милиони потребители проверяват профилите във Facebook броени минути след като отворят очи. Едва ли има по-добро доказателство колко популярни са социалните мрежи в ежедневието ни. Желанието постоянно да следим какво се случва с приятелите ни също така е причината да прекарваме все повече време в своите профили. Нов доклад на учени озаглавен с името "The Economic Effects Of Facebook" предлага интересен поглед върху зависимостта ни към социалните мрежи, съобщава DigitalTrends.   Данните разкриват, че Facebook има силно влияние върху важни аспекти от живота на потребителите, които не са пряко свързани със социалните мрежи. Учените провеждат експеримент, в който се включват две групи от доброволци. Първата от тях са принудени да не използват платформи за комуникация в интернет за период от седем дни, докато другата продължав да е активна във Facebook. Основното им заключение е, че хората останали извън профилите си се чустват осезаемо по-добре.     Хората отказали за седмица Facebook също така са се хранели по-рядко, правили са по-малко импулсивни покупки и консумират по-малко новинарско съдържание. Забелязва се, обаче сериозно увеличение в концентрацията и продуктивността. Отсъствието от социални мрежи намалява възможността да се чувстват в лошо настроение, тъй като премахва нуждата да търсят одобрение и подкрепа на своите публикации от другите хора. По този начин спирането на Facebook ще ни накара да се почустваме в по-добро настроение.   Още от Digital: 7 отрицателни ефекта на социалните мрежи върху хората
Facebook
Facebook разработва технология, с която можем да контролираме компютрите с мисъл
Facebook разработва технология, с която можем да контролираме компютрите с мисъл
Facebook официално потвърдиха, че са се съгласили да придобият иновативния стартъп CTRL-laps. Интересът на компанията към реализиране на сделката е провокиран от технология за контролиране на компютри директно от мозъка. CTRL-labs е създадена едва преди четири години, но вече си спечели славата на пионер в разработване на подобни интерфейси. Финансовите параметри на сделката не бяха обявени публично, но се очаква Facebook да платят между $500 млн. и $1 млрд., за да купят стартъпа.   В момента инженерите на CTRL-labs вече разполагат с функциониращ прототип на смарт гривна от нова генерация. Благодарение на нея е възможно потребителите да контролират електронни устройства като смартфони или компютри без дори да се налага да докосват екрана или да използват клавиатура. Facebook смятат, че подобни концепции имат потенциала да революционизират начина, по който комуникираме и използваме социалната мрежа. Купуването на CTRL-labs ще ускори значително тези процеси.     Тук е момента да споменем, че Facebook работят над подобна технология от три години. Желанието им е да създадат интерфейс за изпращане на съобщения единствено с човешкия мозък. Приложенията на подобна технология биха били разнообразни и изглежда, че CTRL-labs представлява липсващото звено в стратегията на Facebook за реализирането на тази впечатляваща идея, съобщава CNet. За в бъдеще служителите на иновативния стартъп ще станат част от Facebook Reality Labs дивизията на компанията.   Още от Digital: Учени създадоха компютърен интерфейс, който превръща мислите ни в текст
Facebook
Facebook спират поддръжката на функцията Group Stories на 26 септември
Facebook спират поддръжката на функцията Group Stories на 26 септември
Facebook отдавна не е поредното приложение за комуникация, а мащабна платформа с широк набор от функционалности. Профилите в социалните мрежи са подходящи не само да се свързваме с любимите хора, но също да откриваме интересно съдържание, да играем, гледаме мултимедия и др. Разбира се това не означава, че всички функции на Facebook се радват на голяма популярност сред потребителите. Така например е възможно дори да не сте чували за инструмент в профилите ни с името Group Stories.   Ако не сте запознати това е функция, която позволява на администраторите на страниците и потребителите, които са част от определени групи да публикуват снимки и клипове, изчезващи след 24 часа. По този начин Facebook Group Stories може да е изключително подходяща за определен тип онлайн общности. Този инструмент е достъпен от края на миналата година и изглежда, че не е толкова използван от масовия потребител на Facebook. Именно заради това компанията планира да спре поддръжката на Group Stories.     Данните бяха потвърдени от компанията, които ще сложат край на функцията на 26 септември, съобщава CNet. Настоящите истории в групите ще бъдат изтрити, като потребителите вече няма да могат да публикуват съдържаните в тях. По този начин Facebook Group Stories ще остане в историята приблизително девет месеца след официалната си премиера. За в бъдеще потребителите ще могат да участват и споделят постове в групи директно от личните си акаунти във Facebook.   Oще от Digital: Шест лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
Facebook
Facebook обмислят да скрият броя на харесванията в публикациите
Facebook обмислят да скрият броя на харесванията в публикациите
Социалните мрежи са неизменна част от ежедневието ни и въведоха изцяло нови стандарти в онлайн комуникацията. Има доста хора, които са силно пристрастени към своя профил и правят всичко възможно да получат повече харесвания в своите постове. Facebook изглежда искат да сложат край на тази практика, тъй като вече експериментират с интересно подобрение в услугата. Оказва се, че компанията тества инструмент, който скрива харесванията.   Тази информация ще е видима само за човека, който е качил съответната публикация. Нито един от другите потребители няма да има достъп до броя натискания на "Like" бутона, които е генерирала. Вместо това останалите хора ще виждат традиционната лента с емоджита, както и текст с името на приятел, който заедно с много други е харесал публикацията. Идеята за скриването на харесванията, които генерират постовете в социалната мрежа е интересно решение.     Все още не знаем колко време ще продължат тестовете с тази функция, като компанията потвърди, че работи над подобна концепция, съобщава TheVerge. Припомняме ви, че Instagram също предлага функция за скриване на броя харесвания в постовете. Тестовете са успешни и компанията вече разшири достъпа до нея в повече държави по цял свят. По всичко личи, че ще има как да скриваме харесванията на постовете и във Facebook.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
Facebook
Facebook премахна слогана Its Free And Always Will Be oт началната си страница
Facebook премахна слогана Its Free And Always Will Be oт началната си страница
Facebook винаги са акцентирали върху факта, че популярната им платформа е безплатна за изтегляне от потребителите. Именно заради това в продължение на десетилетие на началната страница на социалната мрежа виждахме слогана "It's Free And Always Will Be". Така компанията се опитва да подкани повече хора да регистрират профили във Facebook, ако вече не са го направили, тъй като няма да им струва нищо. За в бъдеще, обаче няма да виждаме традиционния слоган, когато заредим началната страница на услугата.   Старата начална страница   От BusinessInsider ни информират, че "It's Free And Always Will Be" вече е премахнат от компанията. Вместо него потребителите вече виждат съвсем различен текст, който гласи "It's Quick And Easy". Любопитното е, че от Facebook не са коментирали официално ситуацията и респективно не са публикували причина за това решение. Факт е, че потребителите в САЩ и държавите на европейския континент, които заредят началната им страница виждат единствено новия слоган.   Новата начална страница   Съществува голяма вероятност причината да е свързана с разследванията на антитръстовите органи. Една от основните версии е, че Facebook махат слогана, тъй като достъпа до услугата не е безплатна. Потребителите не плащат от джоба си, за да имат профил, но компанията използва личните им данни за генериране на приходи. Независимо дали това е причината можем спокойно да кажем, че слогана "It's Free And Always Will Be" остава в историята и вече няма да е част от Facebook.   Още от Digital: Шест лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
Instagram
Как да излъчваме на живо в Instagram от Android и iPhone
Как да излъчваме на живо в Instagram от Android и iPhone
Instagram предлага функция за излъчване на видео на живо още от 2016 г. Услугата вече има доста повече възможности, но въпреки това не е особено добре позната на повечето потребители. BusinessInsider представя различните възможности, които дава тази услуга и как да ги използваме.   Как да излъчваме на живо чрез iPhone или Android Пускаме приложението на Instagram Натискаме бутона с иконка на камера в горния ляв ъгъл Това ще отвори Instagram Stories. От тук плъзваме пръст нагоре по дисплея, за да се покаже менюто с опциите и избираме Live. Натискаме...
социални мрежи
Защо не е добре да синхронизираме контактите си с Facebook
Защо не е добре да синхронизираме контактите си с Facebook
Може да не ви е хрумвало, но ако сте давали някога достъп на Facebook до списъка ви с контакти е доста вероятно, че компанията знае много повече за приятелите ви, отколкото предполагате. Така например можете да виждате препоръки да добавяте хора, които са били в списъка ви с контакти, дори ако спрете функцията за синхронизиране със социалната мрежа. Проблемът не е ограничен единствено до Facebook, но обхваща още другите платформи на компанията като Messenger, WhatsApp и Instagram.     След като изтеглите Facebook Messenger например е логично да синхронизирате списъка с контакти, за да можете да си чатите с тях. В същото време освен тази информация вие давате разрешение на Facebook "да ъплоудне списъка с всички, които познавате и да използва тези данни, за да ви показва реклами", съобщава Mashable. Потребителите не разполагаме с метод, който да ни позволи да спрем компанията да синхронизира данните и с други приложения, като WhatsApp и Instagram, което допълнително задълбочава проблема.     Aко искате да спрете синхронизирането е необходимо да отворите Facebook приложението и да изберете последователно "Media And Contacts" и "Upload Contacts". Преместете слайдера, за да блокирате функцията. За да го направите в Messenger е нужно да кликнете върху профилната си снимка и да изберете "Upload Contacts", като спрете функцията с бутона "Off".     Процесът е сходен за Instagram, където трябва да преместите слайдера на "Connect Contacs", за да спрете автоматичното споделяне на контактите ви.     Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил  
Facebook
 Facebook е първото приложение, което не е собственост на Google и е изтеглено над 5 млрд. пъти за Android
Facebook е първото приложение, което не е собственост на Google и е изтеглено над 5 млрд. пъти за Android
Facebook e предпочитана платформа за комуникация, но е факт, че все повече хора използват профилите си за достъп до новини и най-актуалното съдържание в интернет. Множество проучвания също така показват, че за милиони потребители първото нещо, което правят сутрин е да се логнат в социалната мрежа. Именно заради това не е изненадващо, че Facebook вече може да се похвали, че е преминало границата от 5 млрд. инсталации в Google Play. По този начин се присъединява към елитния клуб от заглавия с толкова изтегляния.   Любопитен факт е, че всички мобилни приложения с подобно постижение са разработени от Google, Сред тях са Google Play Services, Google Maps и YouTube. Присъединяването на Facebook донякъде не е изненадващо, заради популярността на социалната мрежа в глобален мащаб. Компанията също така има ексклузивни партньорства с редица производители на смартфони, които предварително инсталират Facebook на новите си устройства. В някои страни като Индия на голяма популярност се радва Facebook Lite, предаде AndroidPolice.     Това е олекотена версия на Facebook, която е оптимизирана за устройствата с по-слаб хардуер и 1GB RAM. Заглавието също има голямо значение за сегашното постижение. Благодарение на него много повече хора могат да имат достъп до своите профили, когато са в движение без значение какво устройство използват. Засега Facebook е единственото приложение за Android с 5 млрд. инсталации, което не е създадено от Google. Времето ще покаже колко време ще отнеме на друг софтуер да повтори тяхното постижение.   Oще от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
Facebook вече ще са длъжни  да изтриват коментари от целия свят, които нарушават закона в ЕС
Facebook вече ще са длъжни да изтриват коментари от целия свят, които нарушават закона в ЕС
Facebook е онлайн платформа, която промени изцяло идеята ни за начина, по който се разпространява информация. Социалната мрежа предлага много функции, но вероятно класическите символи си остават Like бутона и секцията за коментари. Ново решение на Съда на Европейските общности може да промени начина, по който работи един от тези ключови елементи на Facebook на територията на ЕС. Съгласно разпоредбата вече ще могат да бъдат изтривани коментари   Това ще може да става, ако постовете са обидни или нарушават законовите норми на континента, предаде Engadget. Решението е важно, тъй като може да послужи като правна основа за бъдещи спорове от този тип, но също също така се превърне в инструмент, с който правителствата да въвеждат цензура в интернет. Това е съдебното решение в дело, което е заведено срещу Facebook от Ева Главишинг-Пиешенк, която е бивш политик и е свързан с изтриване на коментар от личния ѝ профил.     Всъщност тя се опитва да премахне пост, съдържащ клевети от Facebook профила си, тъй като е видим за всичка и така оронва нейния престиж. Отсъждането в полза на Ева Главишинг-Пиешенк означава, че за в бъдеще Facebook ще трябва да премахва материали, които са обявени за незаконни от международното право. Коментарите ще се изтриват в съответната държава, като достъпа до това съдържание ще бъде ограничен в цял свят. Facebook, обаче няма да носят пряка отговорност за следенето на подобни публикации.   Oще от Digital: 6 лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
Facebook
Facebook започнаха да скриват броя на харесванията в публикациите
Facebook започнаха да скриват броя на харесванията в публикациите
Facebook стартират публични  тестове с функция, която скрива броя на натисканията на "Like" бутона в публикациите. Първоначално този инструмент ще може да се изпробва от ограничен брой потребители. Тестовете започват в Австралия, но ще продължат и в други страни. Идеята на компанията е да провери дали подобна функция ще срещне позитивна реакция от хората и респективно да я интегрират към всички акаунти в социалната мрежа.   Потребителите ще виждат единствено текст, че даден приятел и други профили са харесали даден пост без да показват конкретния брой харесвания. Ако всичко върви по план функцията ще стане част от мобилните приложения и уеб версията на Facebook. Всъщност компанията от няколко седмици работи над концепцията за скриване на броя на харесванията в публикациите, но сега вече започват и публични тестове с новата функция, съобщава TheVerge.     Промяната ще скрива конкретния брой натискания на Like бутона в News Feed. Все пак ще има как да видите тази информация като кликнете върху самия линк на публикацията.Tака Facebook ще се опитат да фокусират вниманието ни към съдържанието и важните неща, които ни интересуват, а не към броя на харесванията. Подобна функция вече се тества и в Instagram и не е изненадващо, че Facebook смятат, че могат да я приложат и в социалната мрежа. Остава да видим дали потребителите ще харесат идеята.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
Facebook
Facebook спира да използва софтуер за лицево разпознаване в снимките на потребителите
Facebook спира да използва софтуер за лицево разпознаване в снимките на потребителите
Facebook информираха потребителите, че спират официално да използват лицево разпознаване в снимките, които качваме в социалната мрежа. Функцията ще бъде блокирана по подразбиране и ще е необходимо да я активирате сами в менюто, ако искате да работите с нея. Вече започна и разпространение на съобщение, което ви информира за начина, по който Facebook използват лицево разпознаване в акаунтите.   Това ще се случва единствено с потребителите, които са активирали функцията в своите профили.  Компанията също така уточни, че можем лесно да стартираме или спрем лицевото разпознаване от менюто с настройки. По този начин Facebook иска да акцентира, че ни предоставя пълен контрол за персонализиране на социалната мрежа. Съобщенията ще са видими, както за настоящите потребители, така и за новите регистрации.     Припомняме ви, че компанията използва алгоритми за лицево разпознаване, с които автоматично тагва хората в снимките, съобщава DigitalTrends. Oт Facebook постоянно са обект на много разследвания по цял свят, заради начина, по който събира личните ни данни. Новата функционалност е само част от опитите им да спазят изискванията на регулаторите, като предоставят повече свобода на своите потребители.   Още от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
Facebook са заплашени от нови антитръстови разследвания в ЕС заради аудио записите на потребителите
Facebook са заплашени от нови антитръстови разследвания в ЕС заради аудио записите на потребителите
Регулаторите на европейския континент следят стриктно поведението на Facebook, което се дължи главно на практиките им за събиране и споделяне на личните ни данни. Компанията многократно е изразявала публично желанието си да сътрудничи и помага за всяко разследване на ЕС срещу тях. Въпреки демонстрираната съпричастност, обаче Facebook е изправена пред още по-сериозен контрол над антитръстовите органи на територията на ЕС, предаде BusinessInsider.   Koнкретен повод за предприемане на нови разследвания срещу компанията са практиките да правят аудио записи на потребителите и да ги изпращат до своите партньори. По този начин Facebook подобрява технологията си за гласово разпознаване, но според ЕС заплашва много сериозно неприкосновеността на потребителите. Първоначално компанията отхвърли твърденията, че изтеклите аудио записи са на европейски граждани, но всъщност се оказва, че ситуацията е именно такава.     Компанията неправомерно е събрала лична информация на 48 европейски граждани в 14 различни страни. Това е сериозно нарушение на европейското законодателство и може да предизвика нова вълна от дела. ЕС позволяват на всяка засегната страна да заведе собствен иск срещу Facebook въпреки, че обвиненията са идентични. Ако това се случи е възможно компанията да бъде санкционирана финансово от регулаторите със сума от порядъка на $2.2 млрд.   Още от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
Facebook
Какво представлява новата функция Clear History във Facebook
Какво представлява новата функция Clear History във Facebook
Facebook е компания, която често е критикувана заради начина, по който съхранява и споделя личните данни на потребителите. През последните години станахме свидетели и на различни скандали, при които милиони хора станаха жетва на агресивната им стратегия. Още преди година Facebook обещаха да предоствят инструмент, с който всеки потребители да може да изтрие цялата история на своя профил в социалната мрежа.   Така ще разполагаме с повече контрол над данните, които достигат до рекламните партньори на компанията. От MobileWorldLive съобщават, че вече е наличен нов инструмент, който е активен за част от потребителите. Името на тази опция е "Off-Facebook Activity" и предоставя възможност да видите кои приложения и уеб сайтове имат достъп до докладите с активността на профилите. Кликването върху имената показва допълнителна информация.     Успоредно с това можете да блокирате всяко приложения или сайт, ако не искате да имат достъп до личната ви информация. Новото меню предлага "Clear History" опция, с която допълнително да ограничите какво съдържание за вас се споделя с партньорите на компанията. Имайте предвид, че въпреки името си "Clear History" няма да изтрие всички данни за историята ви, а просто няма да ги асоциира със съответния акаунт, който използвате.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
Instagram
Instagram ще позволи на потребителите да докладват за фалшиво съдържание
Instagram ще позволи на потребителите да докладват за фалшиво съдържание
Instagram започва да следва примера на собственика си Facebook. Социалната мрежа за снимки добавя нова функция, която позволява на потребителите да подават синали за фалшива информация, съобщава Mashable.   Когато попаднат на публикация, чиято достоверност е съмнителна, потребителите ще могат да подават сигнал към модераторите на Instagram. Те ще правят допълнителна проверка на публикацията и ще преценяват дали е коректна или не. Ако действително е с фалшива информация, нейното разпространение ще бъде ограничавано и дори може да бъде премахната напълно от таба Discover,...
социални мрежи
Facebook може да плати рекордна глоба заради технологиите за лицево разпознаване
Facebook може да плати рекордна глоба заради технологиите за лицево разпознаване
Facebook отново са обект на мащабно разследване, което този път е свързано с технологиите за лицево разпознаване. Компанията е изправена пред заплахата да трябва да плати поредната глоба в размер на няколко милиарда, заради решението на апелативен съд, което отхвърля жалбата им. Всъщност Facebook са обвинени, че нарушават "Biometric Information Privacy Act" закон за поверителна биометрична информация.   Адвокатите на социалната мрежа не успяха да убедят властите в правотата на своите твърдения. Според решението е необходимо Facebook да информира потребителите, когато използва биометрични данни, включително и софтуер за сканиране на лицата. Едно от най-сериозните приложения на подобни технологии е системата за тагване, с която се идентифицира хората в снимките, които качваме, съобщава DigialTrends.     Софтуерът на Facebook извършва автоматично лицевото разпознаване и не изисква никакви действия от страна на потребителите. Всички тези действия засята милиони потребители и могат да се превърнат в причина за поредната рекордна финансова глоба за Facebook. Все пак компанията потвърди, че не е доволна решението и ще обжалва, тъй като предоставя бърз и удобен начин как всеки от нас да спре технологиите с лицево разпознаване в своя профил.   Oще от Digital: Официално: Facebook ще плати $5 млрд. глоба заради скандала с изтичане на лични данни на потребителите