Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
729 резултата за социални мрежи
Facebook
Eто как Facebook разбира какво купуваме от физическите магазини
Eто как Facebook разбира какво купуваме от физическите магазини
Всеки от нас е виждал реклама в профила си, която съответства на скорошна покупка или търсене на продукт в интернет. Това не е случайно, тъй като Facebook разполагат с достъп до  огромна база данни, с която таргетират своите реклами. Компанията следи не само онлайн активността на потребителите, но и нещата, които пазаруват от физическите магазини. За да се възползват от тези ценни данни Facebook поддържат мащабна мрежа от партньорства с много търговски вериги по цял свят.     На практика всеки представител на бизнеса може да споделя данни за навиците и активността на потребителите със социалната мрежа. В това число влизат данни за покупките, имената, телефонните номера, имейлите на клиентите. Алгоритмите на Facebook след това анализират наличната информация и допълват съответните профили След това представителите на бизнеса могат директно да ги таргетират с реклами, съобщава BusinessInsider. Списъкът с партньори на Facebook е внушителен.     На практика търговците и  Facebook обединяват усилията си, за да разберат повече за потребители и да им показват по-релевантни реклами. По този начин компанията печели приходи от дигитален маркетинг, а самите търговски вериги успяват да продават повече. Добрата новина е, че има как да спрете рекламите, които са базирани на офлайн активността ви. Това може да стане от менюто с настройки в секцията Ads и опцията "Ads Based On Data From Partners".     Още от Digital: Новата услуга за разплащане Facebook Pay позволява да изпращате пари в Instagram, WhatsApp и Messenger без такси
Wikipedia
Социалната мрежа на създателя на Wikipedia вече се използва от над 200 000 потребители
Социалната мрежа на създателя на Wikipedia вече се използва от над 200 000 потребители
Само преди няколко дни ви съобщихме, че създателят на Wikipedia разработва алтернатива на Facebook и Twitter. Името на платформата е WT:Social и функционира по съвсем различен начин от популярните социални мрежи. Така например потребителите няма да виждат реклами, а личната им информация няма да се споделя с външни приложения и услуги. Другата съществена разлика е, че алгоритмите на WT:Social показват съдържание на базата на това колко е актуално и не обръщат внимание на спонсорирани постове и коментарите на потребителите.   Публикациите в WT:Social са дело на партньорите на платформата и са категоризирани в раздели, което улеснява търсенето. Всеки профил ще може лесно да докладва за подвеждащо и невярно съдържание, както и за други проблеми. Регистрацията на акаунти в социалната мрежа е безплатно, но е възможно да се наложи да изчакате преди да активират нов профил. Това няма да се налага, ако се съгласите да дарите скромна сума, тъй като WT:Social се финансира изцяло по този начин, предаде bigthink.     Oснователят на Wikipedia Джими Уейлс сега се похвали, че платформата вече се използва от над 200 хил, потребители. Това се случва само дни след официалната премиера на WT:Social. Разбира се той се надява цифрата да се увеличи многократно в следващите месеци, но все пак е изключително доволен от обещаващия стандарт на социалната мрежа. Времето ще покаже дали идеята за алтернативен продукт като WT:Social може да промени начина, по който откриваме информация в интернет.   Още от Digital: Как социалните мрежи се опитват да манипулират мнението ни
Wikipedia
Създателят на Wikipedia разработва алтернатива на Facebook и Twitter
Създателят на Wikipedia разработва алтернатива на Facebook и Twitter
Създателят на Wikipedia вече разкри плановете си да се справи с разпространението на фалшиви новини в интернет. Неговата идея е това да стане с публикации на оригинално съдържание на независими автори и журналисти. Този проект се казва Wikitribune и все още не е набрал такава популярност, както най-голямата онлайн енциклопедия. Въпреки това Джими Уейлс вече работи над нова платформа.   Този продукт е кръстен WT:Social и се разработва като алтернатива на социални мрежи като Facebook и Twitter, съобщава Engadget. Съществената разлика е, че платформата на Джейми Уейлс няма да генерира приходи от реклами и от споделянето на личните данни на потребителите. Вместо това WT:Social ще разчита основно на средствата, които хората използващи платформата ще даряват за подобряването ѝ.   Алгоритмите на платформата ще дават приоритет на новото съдържание, а не на най-коментираните постове, както е при Facebook и Twitter. Първоначално няма да има "Upvote" бутон, но е възможно да се добави на по-късен етап. Джейми Уейлс определи малките общности от хора, като водещ приоритет на WT:Social. Социалната мрежа е безплатна и вече се използва от около 50 хил потребители и амбицията техния брой д апродължи да се увеличава.   Още от Digital: Нова технология може да запази цялото съдържание на Wikipedia в ДНК молекула
социални мрежи
Нова функция ще ни позволи да блокираме нотификациите с червени точки във Facebook
Нова функция ще ни позволи да блокираме нотификациите с червени точки във Facebook
Сегашната система за нотификации във Facebook е обект на множество коментари през последните месеци. Много потребителите споделят мнението, че червените точки, които индикират непрочетените входящи съобщения на началния екран са доста досадни. Дискусиите по темата се обединяват около идеята, че ще е добре да има как да контролираме уведомленията, които виждаме в профилите си в социалната мрежа. Добрата новина е, че Facebook са обърнали внимание на тези молби на потребителите.     Разработчиците на компанията са създали инструмент с името "Shortcuts Bar Settings", която скоро ще е част от приложенията им за Android и iOS. Разпространението ще става на етапи и вероятно ще отнеме на Facebook няколко седмици. Новата функция предоставя възможност да контролирате нещата, които виждате в долната лента на мобилното приложение на Facebook. Продължителното натискане ще показва допълнително меню с опция да спирате нотификациите или да премахвате икони от лентата.     Така всеки потребител ще има пълната свобода да настрои лентата за навигация да показва само нещата, които желае да вижда, предаде Engadget. Ако постоянно получавате досадни нотификации от "Marketplace" можете например да премахнете иконата или да спрете самите уведомления с червени точки. Интеграцията на "Shortcuts Bar Settings" ще ви позволи да го правите и с други секции на социалната мрежа като Watch, Groups, Events, Profile, Friend Requests, News, Today In, Gaming и Dating.   Oще от Digital: Facebook започнаха да скриват броя на харесванията в публикациите
TikTok
TikTok ще позволи да качваме видео клипове създадени от други приложения
TikTok ще позволи да качваме видео клипове създадени от други приложения
Само преди ден ви информирахме, че създателите на ТikTok представиха собствен смартфон. Социалната мрежа продължава да се радва на впечатляваща популярност предимно след най-младите потребители. Премиерата на смартфона вероятно ще накара феновете на TikTok да бъдат още по-активни в своите профили. Нови данни на Engadget  разкриват следващото голямо подобрение в платформата и това е функцията TikTok Еxport.   Както името загатва този нов инструмент ще позволи на потребителите да качват директно видео, което е създадено от други мобилни приложения. Това означава, че ако сте направили и редактирали дадено клип с друг софтуера ще има как да го споделите в TikTok. Създателите на платформата се надяват това да улесни максимално феновете на TikTоk в откриването и промотирането на атрактивно съдържание в интернет.     ТikTok Export ще е налична за разработчиците на мобилните приложения, които ще могат да я адаптират за своите заглавия. Първите имена, които ще се възползват от функцията са Adobe Premiere Rush, Plotaverse, Fuse.it, Enlight Videoleap, Memento, PicsArt и Medal. Техният брой вероятно ще продължи да се увеличава в следващите месеци. TikTok Export предоставя повече свобода и възможности да създавате атрактивни клипове в платформата.   Още от DIgital: Как социална мрежа TikTok стана популярна почти колкото Facebook
ТikTok
Създателите на ТikTok представиха собствен смартфон
Създателите на ТikTok представиха собствен смартфон
ТikTok е алтернативна социална мрежа, която вече се превърна в абсолютен хит сред потребителите. Всъщност това е платфoрма за споделяне на кратки видео клипове, чиято популярност е сходна с тази на Facebook. С всеки изминал месец TikTok привлича вниманието на повече потребители и този феномен със сигурност ще продължи да подобрява различни рекорди в интернет. Създателите на TikTok също така вече са готови и със собствен смартфон, който е произведен от Smartisan.   Въпросното устройство се очаква да направи платформата още по-популярна особено сред най-младата аудитория. Бързата скорост на работа ще се гарантира от Qualcomm Snapdragon 855 Plus, който ще захранва много от флагманите с Android през следващата година. Потребителите ще могат да избират между конфигурации с 8GB/12GB RAM, които имат вградена памет от 128GB или 256GB памет. Батерията на смартфона е със заряд от 4000mAh.     В задната част са разположен четири камери. Основният оебктив е с 48МР резолюция и е допълнен от 13МР Ultra-Wide сензор, 8MP телефото и 5МР макро камери. Дисплеят на смартфона е с 6.39-инчов диагонал и поддържа Full HD+ резолюция, като в него е вградена 20-мегапикселова камера и сензор за пръстов отпечатък. Пълното име на устройството е Smartisan Jianguo Pro 3 и вече е налично на китайския пазар в бял, зелен и червен цвят. Цената варира между €370 и €460.   Още от Digital: Какво трябва да имаме предвид когато избираме нов смартфон
Facebook
Потребителите прекарват с 26% по-малко време във Facebook през последните две години
Потребителите прекарват с 26% по-малко време във Facebook през последните две години
Facebook е основния източник на новини и актуална информация за стотици милиони потребители всеки ден. Най-популярната социална мрежа също така има регистрирани повече от 2 млрд. потребителски профила. Тази цифра по най-добър начин илюстрира популярността на платформата в световен мащаб. Ново проучване от Activate Inc. очертава параметрите на тревожна тенденция в навиците на потребителите. Данните разкриват, че хората прекарват все по-малко време в профилите си в социалната мрежа.   Toва може да се превърне в сериозен проблем за големите брандове, които инвестират милиони долари за рекламиране на своите продукти във Facebook. Изследването твърди, че активността на потребителите в платформата се е свила с 26% през последните две години, съобщава mspoweruser. За да добиете по-добра представа за ситуацията ще споделим, че регистрираните профили са били активни средно около 14 часа на месец през 2017г. Докато в момента тази стойност е не повече от 9 часа.     Проблемът е по-сериозен при по-младата аудитория на възраст между 12 и 34 години, които вече предпочитат алтернативни платформи като TikTok или Snapchat. Aнализаторите дори направиха аналогия с MySpace, която се радваше на внушителна популярност преди години. Постепенно започна да се забелязва спад в активността на потребителите, което в крайна сметка доведе до края на платформата. Причините за сегашните цифри са свързани и с факта, че хората вече използват между 5 и 8 различни социални мрежи и приложения.   Още от Digital: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил
интернет. социални мрежи
Знаете ли че: Tракери следят активността на 90% от потребителите в Интернет
Знаете ли че: Tракери следят активността на 90% от потребителите в Интернет
Социалните мрежи постепенно се превърнаха във феномен, който промени изцяло ежедневието и начина, по който консумираме информация онлайн. Всеки от нас знае, че Facebook и други компании използват различни инструменти за следене активността на потребителите в интернет. Ако добавим към тях правителствените агенции и репресивните методи, които се използват в някои страни предимно с консервативни режими този проблем може да придобие застрашителни размери.   Тазгодишният доклад "Freedom on the Net 2019", който е проект на независима организация потвърждава горните опасения. Едно от заключенията, които разкриват данните е, че около 62% от държавите разполагат с "усъвършенствани методи за наблюдение". Тези техники се използват масово за следене на активността на потребителите в социалните мрежи и други онлайн платформи в интернет. Най-осезаем е този проблем в Китай, съобщава Mashable.     Тези процеси са причината 89% от интернет потребителите да бъдат незабелязано следени от различни тракери и софтуерни програми, което означава почти 3 млрд. души. Проблемът е най-силно изразен в страни като Иран, Египет и Китай, но на практика засяга под различна форма всички държави по цял свят. Всичко това налага да бъдете много внимателни, за да гарантирате поверителността на личните си данни в интернет, независимо какво устройство използвате.   Още от Digital: Трябва ли да се притесняваме, че смартфоните постоянно следят местоположението ни
снимки
Facebook ще улесни преместването на снимките и видео клиповете ни в други платформи
Facebook ще улесни преместването на снимките и видео клиповете ни в други платформи
Споделянето на информация е ключов елемент от бизнеса на Facebook и компанията ежедневно улеснява този процес за милиони потребители. Социалната мрежа също така полага усилия да ни предостави максимален контрол над личните данни включително и в интеграцията им с други услуги. Facebook заедно с други големи имена като Google и Microsoft са част от инициативата Data Transfer Project (DTP), която цели да се улесни преноса на данни между различни онлайн платформи.   Компанията вече разработва инструмент, който ще позволи на потребителите да споделят снимките и видео клиповете от профилите си във Facebook с други услуги. Първоначално функцията ще е достъпна за Google Photos и е част от участието на компанията в общия DTP проект с Microsoft и Google, съобщава Neowin. Съвместното им участие ще гарантира оптимална интеграция между популярните им платформи, но също и поверителността на информацията, която се споделя от потребителите.     От компанията потвърдиха, че стартират пилотна програма на новия инструмент за споделяне на снимки и клипове за ограничен брой потребители. Програмата ще стартира първо в Ирлания, но от Facebook обещават да е достъпна за всички през първата половина на 2020г. Идеята е с течение на времето повече онлайн платформи да предложат тази функция и да улеснят своите клиенти. Обратната връзка с многобройните потребителите само ще помогне на Facebook да ускорят този процес.   Oще от Digital: Защо да изберем Google Photos вместо iCloud Photos за съхранение на снимките ни
Facebook
Потребителите на Facebook приемат за достоверни над 50% от фалшивите новини в интернет
Потребителите на Facebook приемат за достоверни над 50% от фалшивите новини в интернет
Социалната мрежа предлага разнообразни възможности за комуникация и откриване на атрактивно съдържание в интернет. Впечатляващата популярност на Facebook, обаче постепенно доведе до навлизането на феномена наречен фалшиви новини. Toва е проблем, с който компанията тепърва ще се справя и вече инвестира сериозни средства за превенция на подобно съдържание. Независимо от опитите им в тази сфера е доста трудно да се спре напълно разпространението на фалшиви новини.   Проявленията на този феномен са много редица анализатори твърдят, че потребителите все по-трудно правят разлика между истинска и фалшива новина. Именно заради това специалисти от University of Texas McCombs проведоха интересно проучване. Неговата цел е да провери достоверността на този факт и да докаже дали хората могат да разпознават достоверното от измисленото съдържание във Facebook. Крайните резултати са доста любопитни, съобщава FoxBusiness.     Доброволците, които участват са подканени да прегледат различни новинарски бюлетини и трябва да ги категоризират като фалшиви или достоверни. Оказва се, че успяват да го направят с положителен резултат в едва 44% от случаите. По този начин 56% от новините, които не съответстват с действителността се възприемат от тях като нормални. Учените смятат, че тези стойности са най-доброто потвърждение, че хората не са толкова добри, колкото смятат в разпознаването на фалшиви новини.   Още от Digital: Софтуер с изкуствен интелект на Adobe може да сложи край на фалшивите новини в интернет
Facebook
Пропуск в сигурността позволява на Facebook да има достъп до камерата на iPhone
Пропуск в сигурността позволява на Facebook да има достъп до камерата на iPhone
Apple са известни с бързата система за софтуерни ъпдейти, която позволява за кратко време да актуализират голям брой устройства. Това продължава да бъде едно от водещото предимство на компанията пред Android. Вече ви информирахме какви са подобренията в iOS 13, а сега разбираме за неочакван бъг възникнал в работата на платформата. Някои потребители вече се оплакаха за проблем с Facebook приложението, което стартира камерата на iPhone във фонов режим, съобщава TechSpot.   Toва се случва без знанието им, докато разглеждат съдържанието в своята емисия с новини в социалната мрежа. Собствениците на iPhone дори успяват да видят камера приложението показано зад интерфейса на Facebook. Неприятният бъг изглежда се активира, когато потребителите гледат видео в профилите си, независимо дали във "Full Screen" режим или в минимализиран прозорец. Все пак се оказва, че не всички версии на iPhone са засегнати от този странен проблем.     Toва се случва едниствено с устройствата получили ъпдейт до iOS 13.2.2. Интересното е, че тази версия предлага защита срещу приложения, които са активни във фонов режим. Facebook са информирани за ситуацията и вече работят над пач, който да възставнови нормалната работа на приложението им. Компанията увери потребителите, че няма данни за изтекли снимки или видео клипове от засегнатите устройства. Все пак бъдете много внимателни докато използвате Facebook.   Още от Digital: iOS 13 вечe е инсталирана на над 50% от всички смартфони iPhone
социални мрежи
Facebook тестват функция за лицево разпознаване на потребителите при логин в социалната мрежа
Facebook тестват функция за лицево разпознаване на потребителите при логин в социалната мрежа
Биометричните технологии са неизменна част от смартфоните и позволяват по-бързо, по-лесно и по-сигурно да верифицираме своята самоличност. Потребителите използват предимно сензори за пръстов отпечатък, но технологиите за лицево разпознаване набират все по-голяма популярност. Facebook също проявяват интерес към подобни иновации и са започнали тестове с нова функция. Компанията иска да създаде система за логин в социалната мрежа, която използва софтуер за сканиране на лицата на потребителите.   Facebook експериментират с концепцията всеки от нас да направи видео селфи, в което гледа в различни посоки. По този начин алгоритмите за лицево разпознаване на Facebook ще могат да направят по-добро 3D копие на уникалните черти на лицето на всеки потребител. Информацията ще се запазва в сървърите на компанията и няма да се споделя с рекламните им партньори и приложения на трети страни. Данните генерирани от системата по план трябва да  се изтриват на всеки 30 дни, съобщава Engadget.     Въвеждането на тази система на практика може да се превърне в заместител на сегашната система с потребителско име и имейл адрес. Функцията също така вероятно ще изисква смартфон, който поддържа лицево разпознаване, за да може да отворите своя профил. Големият въпрос свързан с тази иновация е как компанията ще съхранява личните данни на потребителите. Facebook ще продължат да провеждат тестове, за да оптимизират максимално технологията за крайния потребител.   Още от Digital: 6 лесни начина да направим Facebook профила си по-сигурен
социални мрежи
Как социалната мрежа TikTok стана популярна почти колкото Facebook
Как социалната мрежа TikTok стана популярна почти колкото Facebook
Приложението за записване и споделяне на кратки видеа TikTok се превърна в световно име. То се оказа и поредната китайска компания, която попада под полезрението на американските регулатори. Те започнаха разследване, след като TikTok придоби за $1 млрд. американското приложение Musical.ly. Проверката е заради притеснения, че китайският собственик на TikTok, ByteDance Technology, може да събира данни за потребителите и дали Китай не цензурира съдържание, което е за американските потребители.  NDTV разказва как TikTok достигна то световната слава.   Какво е...
Facebook
Защо Facebook смени логото си
Защо Facebook смени логото си
Вече ви информирахме как да настроите кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн.Сега искаме да фокусираме вниманието ви към новото лого на компанията. Актуализираният символ включва името на Facebook, което изписано с главни букви в червени нюанси. Според официалните данни до броени дни логото ще започне да се използва в уеб сайтовете на Facebook. Tрябва да отбележим също, че старият символ в син цвят ще продължи да бъде лого на социалната мрежа.     Новият дизайн ще символизира Facebook като компания и ще е наличен във всичките си продукти, за да покаже на потребителите, че са различни от основното им приложение. Добавянето на Facebook брандиране към другите услуги на компанията се очаква да създаде позитивен имидж сред потребителите, съобщава Mashable. По този начин ще е напълно ясно, че приложения като WhatsApp, Instagram и Oculus са самостоятелни продукти, които се притежават от Facebook.     Компанията вече добави "from Facebook" към имената на WhatsApp и Instagram, като новото лого е продължение на тази стратегия. Една от идеите, които е обсъждана е била промяна на името на социалната мрежа, за да се диференцира от самата компания. В крайна сметка е взето решение просто да се промени корпоративния символ. В заключение ще отбележим, че Марк Зукърбърг не крие желанието си да обедини Messenger, WhatsApp и Instagram в едно приложение.   Още от Digital: Как да възстановите Facebook акаунт, който сте спрели да използвате
Facebook
Facebook съдят компанията OnlineNIC заради измами с домейн адреси в Интернет
Facebook съдят компанията OnlineNIC заради измами с домейн адреси в Интернет
Facebook винаги са били много стриктни към опитите за измами и разпространение на манипулативна или обидна информация. Компанията за пореден път затвърждава тази репутация, като сега заведе дело срещу регистъра на домейни OnlineNIC. Конкретната причина за тези действия на Facebook е услугата ID Shield допуснала регистрацията на домейни, които "имитират" действителния уеб сайт на социалната мрежа. Сред тях са aдреси като "facebook-login,com", и "facebook-mails.com".   От компанията твърдят, че не са давали разрешението си името им да се използва от външни домейни. В същото време използването на подобни съчетания е предпоставка за измами и подвежда потребителите, че страниците са легитимни. Facebook смятат, че тези практики са недопустими и дори могат да доведат до кражба на лични данни и дори пари, чрез предоставянето на фалшиви услуги, които объркват хората в интернет. Искането на компанията е подобни домейни да бъдат блокирани.     Другият проблем е, че OnlineNIC не провеждат собствени разследвания, за да разберат кой регистрира домейните в тяхната платформа. Именно тази липса на прозрачност е провокирала действията на компанията срещу тях, съобщава Engadget. Любопитен факт е, че в миналото и други големи имена в света на технологиите са завеждали дела срещу OnlineNIC,като Yahoo и Microsoft. В тези случаи обвиненията към собствениците на домейн регистъра са идентични с тези на Facebook.   Още от Digital: Как да възстановите Facebook акаунт, който сте спрели да използвате
Instagram
Ето как Instagram ще помогне на потребителите да подобрят профилите си
Ето как Instagram ще помогне на потребителите да подобрят профилите си
Потокът от публикации от приятелите и профилите, които човек следва в Instagram, може да е доста хаотичен. Instagram обаче иска да помогне на потребителите да подобрят този елемент на своите профили, съобщава DigitalTrends. Това може да стане възможно благодарение на една от новите функции, които компанията тества.   Става дума за функция за групиране на профили. Тя включва набор от различни филтри, чрез които да групира профилите, които потребителят следва, по разнообразни критерии. Сред тях са групиране по профили, с които потребителят е взаимодействал през последните...