Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2 резултата за свързани коли
свързани коли
Какви опасности крият автомобилите с Интернет
Какви опасности крият автомобилите с Интернет
Хакерите вече имат нова цел, която да преследват и тя не е никак по-маловажна от нашите компютри. Става въпрос за нашите коли. Тъй като в превозните средства се появяват все повече цифрови устройства и устройства, свързани с интернет, те стават все по-уязвими към кибер престъпниците, които могат да се намесят в тези системи, точно както могат да атакуват компютрите.    Експертите по сигурността вече предвиждат ​​мрачна картина за това, което може да предстои. Те виждат нарастваща заплаха от злонамерени хакери, които имат достъп до автомобилите дистанционно и държат вратите им заключени, докато не бъде платен откуп.   Кибер престъпниците също биха могли да откраднат лични и финансови данни, които автомобилите започват да събират за собствениците си и  много повече. Някои експерти предупреждават, че един ден може милиони напълно свързани с интернет превозни средства да бъдат изложени на риск от отвличане на собствениците им. Това може да бъде катастрофално за самоуправляващите се автомобили на бъдещето, особено ако тези автомобили нямат волани или други резервни системи, за да позволят на шофьорите да управляват ръчно.   Ето защо автомобилната индустрия и законодателните органи на САЩ вече се подготвят да посрещнат тези заплахи. Конгресът предлага нови стандарти, които автомобилните компании трябва да изпълнят, за да се предпазят от кибератаки. Производителите на автомобили усъвършенстват своя софтуер, за да направят своите автомобили по-устойчиви на хакерските заплахи. Някои вече се допитват до доброжелателни хакери, за да им помогнат да идентифицират евентуални пропуски в сигурността. Въпреки че има разногласия между производителите и експертите по сигурността относно точния размер на възможните заплахи, съществува широко разпространен консенсус, че са необходими незабавни действия за минимизиране на рисковете и тези действия трябва да се предприемат не само от една държава.   Цифровите функции далеч надхвърлят възможностите на стандартните системи за диагностично наблюдение в повечето автомобили на пътя. По-новите автомобили имат модеми, позволяващи интернет връзка. Днес тя се използва най-вече за забавление, но това бързо ще се промени. Дори по-старите модели могат да бъдат модернизирани с Wi-Fi рутери и Bluetooth модули, които създават безжични мрежи в и около автомобил, което дава възможност на шофьорите да правят неща като отговаряне на телефонно обаждане без ръце, да определят колко бензин е останал в резервоара и да стриймват видео на децата на задните седалки. Специалистите по киберсигурност казват, че това превръща автомобилите в персонални компютри и води до същите проблеми в сигурността.   Няма лесно решение За съжаление няма лесно решение. Нужни са години на усилена работа и изследвания, за да се гарантира сигурността на шофьорите и пътниците в една кола в бъдеще. Автомобилостроителите създават коли, които събират и предават изобилие от подробна информация, като местоположението на автомобила, скоростта и дори бдителността на шофьора. Служителите на индустрията казват, че производителите на автомобили се готвят да въведат пакети за свързване, позволяващи на собствениците да взаимодействат с доставчиците на услуги и например да правят покупки с кредитна карта от колата, докато са на път.   Всичко това е много обезпокоително за обикновените хора и още по-желан залък за злонамерените хакери. Защитниците на личните данни твърдят, че са необходими различни предпазни мерки, за да се затруднят други хора да получат лична информация за шофьорите – независимо дали оповестяването им е разрешено или не.   Какво е нивото на заплаха? Засега анализаторите в и извън автомобилната индустрия са съгласни, че системният риск за автомобилите е ограничен. Повечето атаки са  за конкретно превозно средство и обикновено изискват близка физическа близост и познаване на това коя технология на свързване се използва.   Служителите по сигурността казват, че злонамерените хакери предпочитат да съсредоточават усилията си върху големи цели като финансови институции, а не върху отделни автомобили. Някои представители на автомобилната индустрия твърдят, че заплахата от системни хакове е преувеличена, като отбелязват, че досега никога не е имало успешна такава атака от престъпни групи.   Вижте 4 твърдения за автомобилите с Интернет, на които не трябва да вярвате
автомобили
4 твърдения за автомобилите с Интернет, на които не трябва да вярвате
4 твърдения за автомобилите с Интернет, на които не трябва да вярвате
Свързаните автомобили се превръщат в едно от най-вълнуващите и широко обсъждани неща в Интернет на нещата. Но поради бързата поява и развитие на технологиите за свързаните коли, сред потребителите има голяма доза несигурност и притеснение.   В действителност, свързаните автомобили могат да бъдат изключително безопасни и сигурни и да предоставят многобройни ползи на потребителите.   От Venture Beat смятат, че на тези 4 неверни твърдения за свързаните коли не бива да вярваме. Ето кои са те:   Мит: Свързаните коли събират много данни, нарушават неприкосновеността на личния живот и крият риск за сигурността Свързаните автомобили ще събират все повече и повече биометрични данни, данни за начина на шофиране, видео от радари и дори данни за навиците ни за пазаруване. Експертите смятат, че изцяло автоматизирани превозни средства ще използват 4 терабайта данни на ден.   Разбира се, някои потребители намират това за изключително притеснително. Те обаче не вземат предвид факта, че шофьорите ще имат възможността да управляват информацията, която предоставят и как тя да се използва. Едно е сигурно – събирането на тези данни, ще осигури по-персонализирано шофиране на своите клиенти на базата на предпочитанията и поведението им.   По отношение на сигурността, 62% от потребителите казват, че се страхуват, че колите в бъдеще ще могат много лесно да се хакват. Според специалистите обаче прилагането на защитени мрежови архитектури ще намали този риск.   Мит: Свързаните автомобили са преди всичко следващо поколение развлекателни устройства Свързаните коли предлагат възможност за стриймване на музика и видео, предоставят актуализации в реално време за трафика и се интегрират безпроблемно с мобилните ни телефони и устройства за носене. Освен това предлагат опции по време на пътуване за провеждане на видео-конферентни връзки с колеги, обменяне на документи, получаване на информация за близки ресторанти и магазини и така нататък.   Макар тези преживявания да са част от свързаните автомобили, истинската им сила отива далеч отвъд това, което виждаме на таблото. Свързаните коли предлагат висока степен на автоматизация на шофиране, което означава по-голяма степен на безопасност по пътищата и много спасени животи.   Мит: В скоро време свързаните автомобили няма да са част от ежедневието ни Ограниченията, които налагат мрежите Controller Area Network (CAN) и Local Interconnect Network (LIN), задържат напредъка в областта на свързаните автомобили. Нещо повече, тези традиционни мрежи много по-трудно могат да се подсигурят срещу нарастващите заплахи. За щастие, нови архитектури като IP over Ethernet, могат да дадат на производителите възможностите и гъвкавостта, която им е необходима, за да се ускори навлизането в ерата на свързаните автомобили.   Мит: За да навлезем в ерата на свързаните автомобили са нужни пробиви в областта на технологиите за сигурност Свързаните автомобили са изключително сложни машини, оборудвани с много сензори, компютри и мрежи и предлагащи все по-голям списък от функции. За щастие, редица високотехнологични компании и автомобилни производители работят усилено, за да може да се извлече пълна полза от тези автомобили, без те да застрашават здравето или живота на пътниците или шофьора. Така например, Internet Protocol (IP) over Ethernet (опорна архитектура за изграждане на мрежи в автомобила) е една огромна стъпка към предоставянето на изцяло автономен автомобил, гарантиращ сигурността на хората в колата.   Мрежата може да анализира и контролира трафика с изпитани технологии за сигурност, както и да контролира достъпа, да осигури криптиране, защитни стени, ключ-базирано идентифициране и така нататък.   В допълнение, IoT платформите за управление на свързаността могат да автоматизират как и кога превозното средство да се свързва и какво да прави с тази връзка. През такава платформа, автомобилните производители ще могат автоматично да забранят свързаността докато превозното средство се доставя, за да се предотвратят злоупотреби по време на транспортиране. Освен това, когато колата трябва да остане в автокъща за ремонт, свързаността  също ще може да бъде забранена.   Вижте какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
DMCA.com Protection Status