Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
66 резултата за самоуправляващи
Intel
Intel сключи сделка за доставката на осем милиона самоуправляващи автомобила
Intel сключи сделка за доставката на осем милиона самоуправляващи автомобила
Aвтономните автомобили са сегмент, който тепърва ще се развива и вече е обект на внушителни инвестиции от големите технологични компании. Intel е един от брандовете с най-сериозни амбиции в тази ниша и през миналата година купиха израелския производител Mobileye за $15.3 млрд., за да станат влиятелно име сред самоуправляващите автомобили. Последният доклад на Reuters разкрива, че внушителните им инвестиции скоро ще започнат да дават първите реални резултати за Intel.   Mobileye са сключили договор за доставката на осем милиона самоуправлявящи автомобили с европейски производител и ще използват иновативните им технологии. Финансовите параметри на сделката засега остават публична тайна. Пазарните наблюдатели твърдят, че това е най-големия подобен договор на Моbileye досега и е доказателство за големия интерес на производителите към технологиите за автономно управление. Все повече нови aвтомобили на пазара ще поддържат подобни функции.      Партньорството ще стартира през 2021г., когато Intel ще са готови с EyeQ5 чипа, който ще доведе до създаването на усъвършенствани системи за асистиране на водача. Софтуерната платформа и хардуера на компанията ще може да се използва от всички производители, които проявяват интерес. В момента има около 27 млн. автомобила на 25 различни компании, които предлагат системи за асистиране на водача и автономно управление. Моbileye притежават пазарен дял от 70% и смятат да запазят лидерската си позиция.     Още от Digital: Осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
NVIDIA
NVIDIA и Continental ще си партнират в сферата на самоупрваляващите автомобили
NVIDIA и Continental ще си партнират в сферата на самоупрваляващите автомобили
Вече ви информирахме, че NVIDIA Drive PX Pegasus е най-добрият суперкомпютър за самоуправляващи автомобили. Компанията е популярна със своите мощни видео карти, но проявява все по-голям интерес към тази пазарна ниша. Германският производител на компоненти Continental сега потвърди, че ще си партнира с NVIDIA в сферата на автомобилите. Идеята им е да използват хардуер и софтуерната платформа DRIVE в разработването на собствена система за автономно управление. NVIDIA са се съгласили да снабдяват Continental с мощни Xavier чипове.   Компанията ще предоставя още операционната система и други софтуерни решения от DRIVE платформата за съвместния им проект, информира Engadget. Участието на Continental ще е свързано с техническата поддръжка, камера сензорите и уникалната LiDar радарна система. Комбинацията от тези компоненти ще е ключов фактор за гарантиране на безопасността на общите им автономни автомобили. Първоначалните планове предвиждат клиентите на NVIDIA и Contitental да могат да се възползва от Level 2 ниво на автономно управление в колите на двете компании.     Това е сертификат, при който се използва умен асистент за круиз контрол по подобие на Tesla Autopilot. Най-високата степен е Level 5, при която няма скоростен лост, педали и волан. В този случай софтуера поема пълен контрол над управлението и оставя пътниците да се наслаждават на други забавления в купето. NVIDIA вече си партнира с гиганти като Audi, Volkswagen, Volvo и Toyota. Съвместният проект с Continental допълнително ще засили позициите им в този набиращ все по-голяма популярност сегмент.   Вижте как Volvo и NVIDIA ще разработват заедно софтуер с изкуствен интелект за автомобили
самоуправляващи автомобили
Смарт очила ще премахват дискомфорта при пътуване в самоуправляващи автомобили
Смарт очила ще премахват дискомфорта при пътуване в самоуправляващи автомобили
Автономните автомобили, които се движат самостоятелно и нямат скоростен лост, педали и волан ще са реалност само след няколко години. Всички водещи производители вече инвестират много средства и усилия, за да ги направят безопасни за потребителите. Въпреки това има доста хора, които не одобряват идеята софтуер да взема решенията на пътя, докато те се забавляват със смартфоните си и чакат да стигнат до желаната локация. Изолирането от външния свят може да накара някои пътници да се чувстват дискомфортно.   Това е предизвикано от нарушения синхрон между чувството за движение и това, което виждаме около себе си и в случая е интериора  на автомобила. Екип от изследователи на University of Michigan разработват смарт очила от ново поколение, които да премахнат дискомфорта и да позволят на пътниците да се забавляват максимално с мобилната си джаджа или инфотейнмънт системата. Системата на учените се допълва и от последователно активирани светлинни тръби, предаде Endgadget.   По този начин ще се имитира движението на автомобила в периферното зрение на пътниците, което ще премахне неприятното усещане за дискомфорт. Основно предимство на този метод е, че необходимите сензори лесно и евтино могат да се добавят към купето на всеки автомобил. Благодарение на тях вниманието на пътниците ще бъде постоянно ангажирано, което допълнително намалява възможността да си мислят негативни неща. Uber също вече патентоваха подобна система за автомобили.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
BMW
BMW ще построят тестова писта за самоуправляващи автомобили в Чехия за €100 млн.
BMW ще построят тестова писта за самоуправляващи автомобили в Чехия за €100 млн.
Вече ви информирахме как ще изглежда първият самоуправляващ автомобил на BMW. Германският производител вече работи усилено върху първите си прототипи, които се движат автономно и не крият амбицията си да се превърнат в лидер в този сегмент. Последните данни на Reuters разкриват, че BMW планират да инвестират приблизително €100 млн. в изграждането на тестово трасе за самоуправляващи и електрически автомобили. Любопитен факт е, че пистата ще бъде построена в Чехия.   Информацията бе потвърдена официално от компанията, която е получила и одобрението на местните власти, за да реализират проекта. Ползите от изграждането на тестовото трасе ще имат и двете страни. Конструкцията ще създаде стотици нови работни места в Чехия и представлява първата подобна инвестиция в Източна Европа. От друга страна BMW ще се облагодетелстват от факта, че разходите са строежа и поддръжката на пистата ще са по-евтини, отколкото в Германия.   Самото трасе ще е разположено около град Соколов в Карловарския край на Чехия, който се намира близо до границата с Германия. BMW са имали възможността да избират между 82 различни локации. В следващите няколко години компанията ще проведе серия от тестове с прототипи на автономни и електрически автомобили, както и с различни технологии и системи за безопасност на пътя. Aко всичко върву по план строежа на трасето ще започне до няколко месеца.   Вижте осем компании, кoито ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
Renault
Renault представиха  самоуправляващ автомобил, който може да избягва препятствия на пътя
Renault представиха самоуправляващ автомобил, който може да избягва препятствия на пътя
Самоуправляващите автомобили са най-интересната иновация в индустрията от десетилетия насам. Идеята за коли, които се движат автономно привлича не само големите производители в сектора, но също и технологични гиганти като Google. Инженерите на Renault също работят над подобни превозни средства. В момента те разполагат с прототип на автономен автомобил, който може сам да избягва различни препятствия на пътя, анализирайки в реално време обстановката, предаде TechCrunch.    Тестовете досега показват, че прототипа им успешно избягва специално наредени конуси със скорост до 40 км./ч. Идеята на Renault e да създадат софтуер, който да реагира мигновено при евентуален инцидент на пътя и да взема решения като професионален шофьор. Използването на сложни алгоритми с изкуствен интелект могат не само да направят автономните им автомобили по-безопасни, но и да ги доближат максимално до възможностите на човешката реакция.     Вероятно не знаете, но според експертите хората са изключителни добри водачи и могат да предизвикат един инцидент на всеки 160 млн. километра. Това е стойност, която дори компютърна програма е много трудно да подобри. Все пак Renault смятат, че не е далече времето, в което автономните автомобили ще покрият това изискване и дори ще го надхвърлят. Дали ще успеят да го направят предстои да видим.   Вижте как самоуправляващите автомобили ще променят пазара на автомобили
сателити
Япония разработват GPS сателит за навигация на самоуправляващи автомобили
Япония разработват GPS сателит за навигация на самоуправляващи автомобили
Япония проведе успешно първите тестове с четвъртата генерация на GPS сателита Michibiki. Съоръжението е ключова част от навигационната система на страната и от космическата им програма. Успоредно с това Michibiki има за цел да картографира и "вижда" в реално време всички онези участъци, които остават скрити заради блокирането на сигнали от околните сгради. Учените смята, че новия сателит ще има ключово значение за навигацията на автономни автомобили, които вече набират популярност.   Навлизането на подобни машини зависи изцяло от това да има прецизна система, която ги следи непрестанно и може да се използва дори, когато околни обекти пречат на сигнала. Това е от изключително важно значение, тъй като автономните автомобили от Level 5 нямат волан, скоростен лист и педали. В този случай те се нуждаят изцяло от информацията, която получават от GPS, за да се ориентират на пътя. Добре е да уточним, че Япония ще използват услугите на сателитa и за военни цели.    Радарната система, в която участва MIchibiki обхваща целия свят, което означава, че данните от сателитите биха могли да се използват и от други държави. Изграждането на подобни мрежи за навигация е ключово и за отбраната на страната, но и за популяризирането на автономните автомобили в световен мащаб. В качеството си на една от най-развитите в технологично отношение страни Япония искат да играят водеща роля в постигането на тази цел.    Вижте колко близко сме до появата на самоуправляващи автомобили
Google
Google иска да замени волана с бутон в своите самоуправляващи автомобили
Google иска да замени волана с бутон в своите самоуправляващи автомобили
Компанията Waymo, която е собственост на Alphabet и разработва автономните коли на Google, има нов план за бъдещето на самоуправляващите се превозни средства. Той предвижда евентуалното премахване на воланите от колите и замяната им с бутон, съобщава BusinessInsider.   Компанията е подала документи за патент, в който на централната конзола има голям бутон с думата GO. С него потребителят ще казва на автомобила да потегля към избраната дестинация. Тъй като няма педал за спирачка, спирането също се осъществява чрез бутон, който е кръстен STOP...
Panasonic
Panasonic въведоха в експлоатация първите самоуправляващи се инвалидни колички
Panasonic въведоха в експлоатация първите самоуправляващи се инвалидни колички
Япония е държавата, на която дължим изобретяването на първите автономни столове, които могат да се движат сами в помещенията. В момента подобни устройства намират приложения на редица обществени места, където опашките за чакане са твърде големи и позволяват на посетителите да разпускат, докато дойде техния ред. Страната на изгряващото слънце вече е готова със следващото си интересно откритие, което този път е произведено от Panasonic.   Инженерите на компанията въведоха в експлоатация първите инвалидни колички, които се движат сами. Тези съоръжения вече са достъпни за пътниците на летището Haneda International Airport в Токио, предаде DigitalTrends. Идеята е съоръженията да улеснят максимално хората, които не могат да се движат самостоятелно. В момента се провеждат тестове, които да въведат още подобрения в самото летище, за да го направят удобно и достъпно за всички.     Пътниците могат да си поръчат автономна инвалидна количка веднага щом слязат от самолета с няколко кликвания на смартфон и тя ще ги откара до паспортния контрол или бюрото за информация. В края на деня тези съоръжения се прибират в специално обособена зона. Идеята е подобни колички да бъдат интегрирани към всички големи летища в Япония, за да могат да се използват по време на предстоящите Олимпийски игри в Токио през 2020г.   Вижте кои са най-полезните приложения за пътуване  
Volkswagen
Volkswagen I.D Vizzion е самоуправляващ автомобил, който няма волан, педали и скоростен лост
Volkswagen I.D Vizzion е самоуправляващ автомобил, който няма волан, педали и скоростен лост
Volkswagen разкриха повече детайли за иновативния концептуален автомобил I.D. Vizzion. Уникалното возило има спиращ дъха динамичен дизайн и представлява първия по-сериозен опит на компанията в сферата на автономните автомобили. Oфициалната премиера на финалната версия на I.D. Vizzion се очаква през 2022г. Предстоящият модел на компанията е оборудван с литиево-йонна батерия от последно поколение, чиито капацитет е 111 kWh и гарантира пробег от 665 километра с едно зареждане.      Новият самоуправляващ автомобил разполага с два двигателя, които осигуряват мощност от 302 конски сили, информира BusinessInsider. Най-интересната характеристика на модела е, че покрива стандартите за Level 5 ниво на автономност. Това е най-високата категория в този клас и означава, че е  в състояние да се движи без никаква човешка намеса, което премахва необходимостта от волан, педали и скоростен лост. Пътниците могат да управляват Volkswagen I.D. Vizzion с жестови и гласови команди.     Предвидена е опция да използват очилата Microsoft HoloLens, за да се забавляват по време на пътуването. Идеята на тази концепция е да покаже как компанията вижда бъдещето на индустрията. Германският производител смята, че подобни превозни средства ще се използват масово през 2030г. Volkswagen I.D. Vizzion ще постави началото на нова ера в развитието на компанията и се очаква да се произвежда серийно през 2022г. Допълнително ще бъдат разкрити повече детайли за автомобила.     Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
Samsung
Samsung разработват процесори за самоуправляващи автомобили с името Exynos Auto
Samsung разработват процесори за самоуправляващи автомобили с името Exynos Auto
Samsung планират да превърнат самоуправляващите автомобили в сериозен източник на приходи за компанията. Корейският гигант планира да доставя ключови хардуерни компоненти за колите, които се движат автономно на водещите производители. Samsung вече са започнали да работят върху нова серия процесори, носещи кодовото име Exynos Auto. Въпросните архитектури ще са оптимизирани за инфотейнмънт системи, Heads-Up дисплеи и цифрови табла за управление, информира AndroidHeadlines.    Компанията се надява да предостави на своите клиенти съчетание между висока производителност и ниска консумация на енергия, което не предлага нито един друг продукт в този сегмент. Samsung Exynos Auto се разработва с акцент върху оптимална интернет свързаност и ще осигурява поддръжка, не само за LTE, но и за 5G мрежите. Инженерите на компанията вече работят над новия процесор, а ако всичко върви по план масовото производство ще стартира през последното тримесечие на годината.     Аudi потвърдиха, че проявяват интерес към Exynos Auto и ще станат първата компания, която ще използва процесорите в собствените си модели. Това ще се случи през 2019г. Можем да сме сигурни, че другите водещи производители също ще започнат да използват новите процесори на Samsung в бъдещите си автономни автомобили. В крайна сметка това ще превърне тази пазарна ниша в следващата голяма арена, на която компанията ще трябва да се конкурира с брандове като Qualcomm и MediaTek.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
BlackBerry
BlackBerry Jarvis е най-сигурният софтуер за самоуправляващи автомобили в индустрията
BlackBerry Jarvis е най-сигурният софтуер за самоуправляващи автомобили в индустрията
BlackBerry вече разкриха плановете си да се фокусират изцяло върху разработването на софтуер. Компанията потвърди, че ще спре да произвежда смартфони, а вместо това ще продължи да предлага на потребителите атрактивни приложения за водещите платформи. Сигурността винаги е била водещ акцент в стратегията на BlackBerry, които вече са насочили вниманието си към нова пазарна ниша и това са самоуправляващите автомобили. Новата им платформа се казва Jarvis.    Всъщност под това име се крие най-сигурния софтуер за автономни автомобили, който сме виждали досега, информира Roadshow. Jarvis ще е достъпен за всички водещи производители в индустрията и ще им позволи да оптимизират своите собствени платформи за най-популярните стандарти като Motor Industry Software Reliability Association (MISRA) и Computer Emergency Response Team (CERT). Ключовият акцент в Jarvis е сигурността и прецизността.   От BlackBerry дори изразиха увереност да не ограничават платформата единствено до автономните автомобили. Вместо това компанията планира да го използва и в други специализирани сфери като образованието, медицината и военната индустрия. BlackBerry Jarvis е поредното доказателство как софтуера постепенно се превръща в ключа към бъдещето на компанията. В заключение ще отбележим, че само времето ще покаже дали водещите производители ще проявят интерес към Jarvis.     Вижте как да инсталираме BlackBerry приложенията на смартфон с Android
Intel
Intel разкри плановете си в в пазара на самоуправляващи автомобили до 2020г.
Intel разкри плановете си в в пазара на самоуправляващи автомобили до 2020г.
Вече ви информирахме, че Intel започва тестове със самоуправляващи автомобили. Технологичният гигант вярва, че може да се превърне в доминиращ фактор в този сегмент и вече инвестира сериозни, за да ускори тези процеси. Компанията вече придоби Mobileye и нае всички техни специалисти в своя екип. Именно участието им по време на пресконференцията Automobility ни разкрива повече детайли за бъдещите планове на Intel в сегмента на автономни автомобили до края на десетилетието, предаде AndroidHeadlines.   Първият съвместен продукт между Intel и Mobileye ще се казва EyeQ5 и представлява процесор, който покрива най-високите теорeтични стандарти за самостоятелно движение. Това означава, че колите с него не е нужно да имат волан, педали и скоростен лост, тъй като ще се управляват изцяло от софтуер. Ако всичко върви по план масовото производство трябва да стартира през 2020г. и ще е необходимо още време преди да видим първите автомобили с EyeQ5.   В момента Intel работят усилено над наследника на EyeQ3, който бе представен преди три години и ще предшества EyeQ5. Въпросната архитектура представлява 40-нанометров CMOS чип, който е в състояние да извършва ".256" трилиона операции в секунда. Компанията ще запази тази спецификация и в EyeQ4, който започва да произвежда още през 2018г., но вече ще премине към 28-нанометров производствен процес. Според данните EyeQ5 ще е десе пъти по-мощен от него, но ще консумира едва 5 вата енергия или два пъти повече от EyeQ4.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
автомобили
Представиха първото самоуправляващо такси готово да превозва пътници
Представиха първото самоуправляващо такси готово да превозва пътници
Автономните автомобили могат да се определят като най-голямата иновация в индустрията от десетилетия насам. Навлизането на подобни превозни средства ще промени не само публичния транспорт, но и начина, по който се движим. Ако се интересувате от подобна технология вероятно с интерес ще научите, че първото самоуправляващо се такси вече е факт. Машината е създадена от френския стартъп Navya и е кръстена с името Autonom Cab.   Компанията е готова да започне да транспортира реални хора със своите автономни таксита, но все още трябва да получи решението на регулаторните органи. Според Navya техните прототипи са достатъчно сигурни и биха взели много по-бързи и правилни решения дори от реални хора. Автомобилът е създаде да се управлява от софтуер, а не от човек, което е причината да няма волан, скоростен лост и педали.    Ако всичко върви по план  още през следващата година подобни таксита могат да започнат да движат реални пътници във френските градове. Това е само началото на изцяло нова ера в развитието на публичния транспорт, която трябва не само да намали разходите, но и да направи автомобилите по-безопасни. Френският стартъп не е единствения бранд, който работи над тази идея, тъй като и много други компании експериментират с подобен софтуер.   Вижте най-добрите приложения за пътуване 
Google
Самоуправляващите автомобили на Google ще се движат по пътищата до края на 2017г.
Самоуправляващите автомобили на Google ще се движат по пътищата до края на 2017г.
Waymo е името на дивизията, която разработва самоуправляващите автомобили на Google. Компанията вече получи разрешение да стартира публични тестове с автономните си коли в някои градове на територията на САЩ. Инженерите на Google са доволни от сегашния прогрес в тази сфера и се надяват много скоро самоуправляващите автомобили да се движат свободно по пътищата. Близки до компанията източници дори твърдят, че това може да се случи още до края на настоящата година, предаде TechRadar.     Tук е момента да отбележим, че при досегашните експерименти автомобилите на Waymo винаги се движат в присъствието на човек, който да поеме управлението в случай на проблем. Следващата стъпка е Google да започнат тестове с автомобилите, които се придвижват напълно самостоятелно без в купето да има асистиращ водач. Много е вероятно предстоящите тестове да се извършат по улиците на Финикс, Аризона, тъй като властите вече дадоха разрешение на Google да развиват този свой проект в града.   Компанията също така иска да вози доброволци и случайни минувачи, за да ги убеди в сигурността на автомобилите си и да ги накара да свикнат с присъствието им. Безопасността ще се гарантира не само от софтуера с изкуствен интелект, но също и от скоростта на движение, която ще е не повече от 30 км./ч.. Предстои да видим дали Waymo ще успеят да постигнат амбициозните си цели и да изпреварят своите конкуренти в популяризирането на самоуправляващите автомобили на пазара.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили
intel
Intel започва тестове със самоуправляващи автомобили
Intel започва тестове със самоуправляващи автомобили
Intel планира скоро да започне изграждането на автомобили за самоуправление, тъй като според компанията компанията иска да започне производство по-късно през 2017 г. на превозни средства, които ще използва за целите на тестването. Intel съобщава, че има планове да построи общо 100 тестови автомобила за своя самоходен автомобилен парк и че всяко превозно средство във флота ще бъде оборудвано с напълно автономна функционалност, което означава, че автомобилите ще могат да управляват напълно Сами, без помощта на водач на хора. Целта на Intel е голяма, за да бъде сигурна, но си е поставила...
самоуправляващи камиони
Еinride T-pod е самоуправляващ се камион, който няма кабина за пътници
Еinride T-pod е самоуправляващ се камион, който няма кабина за пътници
Aвтономните автомобили не са нова идея, тъй като вече провокираха голям интерес сред водещите компании. Подобни технология също ще така ще намерят място и в други превозни средства като камиони и автомобили. Концепцията да се доверим напълно на софтуер, като го оставим да поеме управлението може да е стряскаща за доста хора. Иновациите в изкуствения интелект и инвестициите на големите компании в тази сфера, обаче могат да направят подобни програми дори по-сигурни от хората на пътя.     Шведската компания Einride демонстрира възможностите на уникален прототип на автономно задвижван камион с уникален дизайн. Maшината няма волан, педали, скоростен лост, предно стъкло и напълно премахва кабината за шофьор, предаде TheVerge. Именно заради това T-pod е много по-къс от нормалните камиони и може да поеме товар с тегло до 2 тона, което покрива изискванията за камион от Class 8. Любопитното е, че машината може да се движи автономно или да се управлява от човек от разстояние.     Първите реални тестове с автономния камион ще стартират през следващата година. Целта е да се изгради напълно самостоятелна транспортна система от 200 модела T-pod, които ще извършват доставки между Гьотеборг и Хелзингборг. Това ще улесни значително търговията в района, като трасето и всички самоуправляващи камиони трябва да работят на пълни обороти до края на 2020г. Швеция може да се превъне в първата страна в света, която започна да използва масово подобна форма на транспорт.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.