Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
3 резултата за самоуправляващи се автомобили
Uber
Uber срещу Google - кой ще спечли в битката за самоуправляващите автомобили
Uber срещу Google - кой ще спечли в битката за самоуправляващите автомобили
Дори и най-големите, и най-мощни компании в света са зависими от концепцията. А компаниите Google, Apple, Intel, Uber, Tesla, Toyota, Ford, BMW, Volvo, Nissan, Lyft, Ford, General Motors, Baidu, Honda и много други, преследват една и съща мечта – първи да предложат на пазара самоуправляващ се автомобил.   Всички те изразходват милиарди долари за разработването на важни технологии, които ще им помогнат да постигнат целта си. А ако я постигнат разбира се, това ще им донесе перспективата за огромна възвращаемост на парите, които са изразходили за създаването на такъв автомобил.   Тази надпревара обаче води и до абсурдни ситуации като тази с инженера Антъни Левандовски. Той получил 120 милиона долара от Google, създал собствена компания - Otto, която само няколко месеца по-късно е купена от Uber, а сега е обвиняем и му е забранено от американския съд да работи върху технологията за самоуправляващи се автомобили.   Това показва колко важен е Левандовски и други като него инженери в надпреварата за представянето на първия самоуправляващ се автомобил. Но защо компаниите са готови да платят такива огромни суми на хора като Левандовски?   Отговорът е, че те търсят хора, които правят нововъведения в областта на машинното обучение, дълбокото обучение и дизайна на LIDAR, а тези хора не са много. Левандовски е смятан за един от първите в тази сфера, след като през 2004 година  създаде автономен мотоциклет, за да участва в състезание за превозни средства без шофьор, организирано от Пентагона.   Google и Uber вече влязоха в остър съдебен спор. През месец февруари, дъщерната компания на Alphabet, Waymo заведе дело срещу Uber и нейната фирма Otto с обвинението за крадена технология.   Според Waymo неин бивш служител е основал компанията Otto, която бързо беше купена от Uber, с крадена технология. Waymo твърди, че преди да напусне, Левандовски е копирал 14 000 секретни документа на външен твърд диск.   Сред тях е и собственият дизайн на системата LiDAR, която се използва от автономните автомобили, за да "виждат" заобикалящия ги терен и да преценяват кое е път, препятствие и т.н.   Google вече спечели малка победа. Съдията е забранил на Левандовски да работи по проекта за самоуправление на Uber, докато случаят не бъде решен. Делото е насочено към открит съд, което е лоша новина за Uber, тъй като това означава, че компанията ще трябва да разкрие тайни и да остави съдбата си в ръцете на жури.   Това може да принуди Uber да нулира по съществена част от операцията си за самоуправляващите се автомобили. Uber вече има самоуправляващи се автомобили, които се движат по улиците на Питсбърг и Аризона. Малко други компании са стигнали толкова далеч. Ако загубят в съда, това ще е сериозен неуспех за компанията, която е един от лидерите в тази област. Но това ще бъде печалба за всички останали, включително и Googlе.   Uber и Google винаги са били приятели. През 2013 година Google Ventures инвестира 258 милиона долара в Uber. Изпълнителният директор на Alphabet е в борда на Uber. Uber пък е важен потребител на Google Maps. А главният изпълнителен директор на Uber, Травис Каланик.   Той и съоснователят на Google, Сергей Брин някога са били приятели. Но подобни истории и конфликти има в цялата индустрия, а се знае, че във всяка война са важни съюзниците. Увеличаването на броя на партньорствата между технологичните и автомобилните компании, заедно с много инвестиции, създават голяма мрежа от връзки. Компаниите, които се стремят да бъдат сред първите на пазара с технологии за самоуправление, образуват съюзи по между си, с надеждата, че всички те ще могат да се възползват от това, което предстои.   Вижте какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
самоуправляващи се автомобили
Как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
Как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
Възходът на самоуправляващите се автомобили води до множество въпроси за бъдещето ни. От Mashable обаче смятат, че за момента важните въпроси са следните: разумно ли ще е в близко бъдеще да притежаваме автомобили и ще искат ли все още хората да си купуват скъпи и луксозни автомобили, когато с лекота и много изгодно ще можем да си вземаме кола под наем?   Отговорите не са лесни, но със сигурност намирането на отговора се корени в тенденциите, които се случват в момента. Така например, компанията Lyft вече си партнира с General Motors, за да стимулира  хората да си наемат автомобили  под наем. Когато говорим за самоуправляващите се автомобили, в близко бъдеще са възможни следните сценарии:   Пълна собственост Днес по-голямата част от автомобилите се използват само от собствениците им и не се споделят, поне не по структуриран начин. В бъдеще това правило ще важи само за луксозните автомобили. Дори и след широкото навлизане на безпилотните технологии,  най-популярните луксозни автомобилни марки като Bentley, Lamborghini и Aston Martin все още ще отчитат продажби. За купувачите на луксозни автомобили е престиж да притежават автомобил за $ 400 000, въпреки че почти никога не го използват. Според редица изследвания, 94% от случаите собствениците на скъпи автомобили не ги използват. За собствениците на Bentley автомобили, този процент е още по-висок – 99%, защото средния купувач на марката притежава още около девет други превозни средства. Останалите автомобилни компании обаче ще отбележат значителни загуби.   Частична собственост По време на представянето на Cadillac CT6, президентът на компанията, Йохан де Найшен, говори за начина, по който марката възнамерява да предлага колите си в бъдеще. Де Найшен представи един свят, в който луксозните марки като Cadillac ще предлагат не само традиционния модел на продажбите, но и възможност за абонамент.   В света на джетовете, частичната собственост означава да си купите собствен капитал в компанията за самолети, а не да купувате един единствен самолет. Разбира се, цената, която плащате, зависи от това колко възнамерявате да използвате самолетите. Въпреки това, ползите от частичната собственост над пълната собственост са много. Например, поддръжката, зареждането с гориво, разходите за хангари и други главоболия са за сметка на компанията собственичка на самолетите, а не на клиента. Йохан де Найшен заяви, че Cadillac може да предлага подобна система. За номинална месечна такса, всяка сутрин автомобил на компанията може да ви чака пред дома ви за да ви откара до офиса. Ако пък искате да спортувате в събота сутрин може с едно докосване на приложението на Cadillac да си поръчате автомобил, който да ви откара до фитнеса. Разбира се, сумата, която ще трябва да заплатите ще зависи от това доколко ще използвате автомобилите на марката. Така обаче няма да ви се налага да плащате застраховка, паркинг или да се притеснявате за поддръжката на колата.   Собственост + споделяне Volvo XC90 най-вероятно ще бъде един от първите напълно автономни автомобили, продадени на клиенти. Цената на автомобила най-вероятни ще бъде $ 55 000 и всеки желаещ ще може да си го закупи. Въпреки това, за да не стои колата неизползвана през нощта или през уикенда когато са си у дома, собствениците на автомобила ще могат да се включват в програмата на Volvo за споделяне на коли. Вие все още притежавате колата, но когато не я използвате, ще може да я предоставяте на друг.   В Сиатъл, BMW вече предлага услуга, наречена ReachNow. Тя включва предлагане на шофьорски услуги, превозни средства за превоз на товари, краткосрочни и дългосрочни наеми на автомобили, както и възможност за споделяне на автомобил партньор-към-партньор.   Мобилни услуги Вече има приложения като Maven на General Motors и FordPass на Ford, чиято цел е да печелят от превозването на хора от точка А до точка Б. За разлика от частичната собственост или собственост + споделяне, тези услуги ще бъдат по-евтини и по-ефективни, но все още много по-добър вариант от обществения транспорт.   Вижте Google ще плаща на потребителите, за да използват нейните самоуправляващи автомобили
коли
8 компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
8 компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
Няма съмнение, че в скоро бъдеще ще срещаме самоуправляващите се автомобили по пътищата – истинският дебат в този момент е коя компания първа ще предложи такъв модел на пазара.   От Business Insider са на мнение, че тези 8 компании, могат да популяризират самоуправляващите се автомобили до 5 години.   1. Tesla Според Елон Мъск, Tesla ще предложи на потребителите самостоятелно шофираща се кола в рамките на следващите две години. Нещо повече, според него ще бъде възможно човек да повика своя автомобил и той сам да дойде при него, дори и от другия край на страната. През месец октомври, Мъск обяви че моделите Model S, Model X и бъдещия Model 3 ще бъдат построени с нов хардуер, който ще им позволи да бъдат напълно безпилотни и компанията работи по усъвършенстване на софтуера.     2. Uber През месец септември тази година, Uber стартира пилотна програма в Питсбърг, която предлага на потребителите резервация на самоуправляващ се автомобил. Но все още колите имат шофьори за безопасност, както и инженер във всеки автомобил, защото те се развалят често. Освен това Uber и Volvo обединиха усилията за създаването на самоуправляващ се автомобил. Начинанието е на стойност 300 милиона долара. Част от средствата ще се използват за проучвания и развитие на хардуер, регистриращ препятствия по пътя и натоварен трафик.   През това лято Uber купи новосъздадената американска компания Otto, специализирана в разработката на системи за автономно управление. Otto разполага се самоуправляващ се камион, който вече е тестван по пътищата на САЩ.     3. Google Разбира се, Google също са сред претендентите за титлата. Компанията никога не е давала официално краен срок, но се предполага че технологията им ще е готова до 2020 година. Google вече си партнира с компании от автомобилната индустрия за изграждането на малък брой прототипи на самоуправляващи се автомобили. Прототипите на компанията вече са изминали 680 хил. км, като по време на тестовете е имало 272 случая, в които шофьорите е трябвало да поемат контрол заради проблеми с автоматичното управление.     4. Toyota Автомобилният производител сериозно се е заел да разработи свой модел безпилотен автомобил до 2020 година. През ноември миналата година, Toyota инвестира $ 1 милиард в изкуствен интелект и роботика, за да направи тази своя цел реалност.     5. BMW През следващата година в Мюнхен, BMW ще тества 40 от своите безпилотни коли. Освен това от BMW се ангажираха да пуснат на пазара изцяло електрически автомобил с автономни възможности до края на 2021 г., като част от проекта iNext. До 2025 година автомобилите от проекта iNext ще бъдат напълно автономни.     6. Volvo Volvo се стреми да направи своите Deathproof автомобили до 2020 година. Компанията обяви, че стремежът ѝ е към 2020 година броят на смъртните случаи при пътни произшествия да бъде намален до нула. Освен това Volvo обяви, че ще стартира своята „най-амбициозна тестова програма за автономни автомобили“, която трябва да започне по пътищата на Великобритания през следващата година. „Самоуправляващите се коли ще облекчат задръстванията и ще сведат броя на пътните инциденти“, категорични са от Volvo.     7. Nissan От Nissan също се ангажираха да предложат на потребителите самоуправляващ се автомобил до 2020 година. На своя уеб, сайт от компанията написаха, че са „постигнали технологичния напредък, необходим, за да превърнат тази фантастична идея в реалност“.     8. Ford Ford също се стреми да има готов свой напълно автономен автомобил до четири години.   Компанията вече тества своите самоуправляващи се автомобили в снежни условия. Освен това Ford и китайската компания Baidu наскоро инвестираха $ 150 милиона в VELODYNE, производителя на системата Lidar, която позволява на безпилотните коли да „виждат“ света около тях.     Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
DMCA.com Protection Status