Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
86 резултата за самолети
Boeing 747
Знаете ли, че: Самолетите Boeing 747 все още използват флопи дискови устройства за софтуерни ъпдейти
Знаете ли, че: Самолетите Boeing 747 все още използват флопи дискови устройства за софтуерни ъпдейти
Boeing 747 e легендарен летателен апарат, който вече повече от пет десетилетия продължава да превозва товар и пътници по цял свят. Дизайнерите на мащината са изправени пред серионо предизвикателство да създадат самолет, който е почти три пъти по-голям от Boeing 707, но редуцира цената за полет с 30%. Това е първият пътнически самолет, който придобива прозвището "Jumbo Jet". През годините Boeing разработвят няколко различни модификации на летателния апарат, за да оптимизират работата му и да предложат по-добри възможности за полет.  Добър пример е Boeing 747-400, който извършва комерсиалния си дебют през 1988г. Новата версия запазва теглото на своя предшественик, но предлага по-ефективни двигатели и подобрения в аеродинамиките. Подддържането на компютърните системи на самолета не е лесна задача, тъй като използва 20-годишен хардуер, но въпреки това е наложително. Именно този факт провокира една от най-интересните особености на Boeing 747-400, съобщава Ubergizmo.      Вероятно очаквате подобен летателен апарат да използва най-модерните технологии, за да гарантира безопасността на всички пътници и членовете на екипажа. Оказва се, дори и това не е е необходимо за сигурно придвижване на борда на Boeing 747-400.  Колкото и да ви звучи странно летателните апарати от този тип все още използват 3.5-инчови флопи дискове, с които получават важни софтуерни ъпдейти, съдържащи актуални пакети за навигация. Актуализации се разпространяват на всеки 28 дни и така отразяват актуални промени в GPS координатите.  На борда на Boeing 747-400 могат да се използват едновременно до осем 3.5-инчови флопи дискове, които изискват инженер да ги отиде всички и да подмени слотовете, за да се ъпдейтне информацията. Една от причините за използването на старата технология е, че работи по начина, който се очаква и не създава проблеми и така не изисква задължителна модернизация.   Още от Digital: Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати
самолети
Уникално авиошоу с два танцуващи самолета МиГ-29 (Видео)
Уникално авиошоу с два танцуващи самолета МиГ-29 (Видео)
Несъмнено един от най-великите военни самолети на всички времена е руският МиГ-29. Той е създаден от конструкторското бюро Микоян-Чруевич още през далечната 1982г. и е в производство и до днес, като от него са произведени приблизително 1600 бройки. Цифеата не е точна, защото тази информация се смята за класифицирана и военновъздушните сили на всяка държава нямат право да споделят точна информация за броя изтребители, които притежават.  
самолети
Видео показва как само едно кихане в самолет може да зарази цялото помещение с вирус
Видео показва как само едно кихане в самолет може да зарази цялото помещение с вирус
На 14 март 1977г. жена болна от грип се качва на борда на самолет Boeing 737, който пътува към Кодиак, Аляска, с 53 други пътници и екипаж на борда. След неочаквана повреда в двигателя, самолета остава на място в продължение на цели два часа със затворени врати и забележете изключена вентилационна система. В рамките на три дни са се разболяли 38 души.     Повече от четири десетилетия епидемиолози показаха колко лесно вирусите се разпространяват от човек на човек в самолетите. Новият коронавирус е на прага да разруши световната авиация. Boeing вече...
любопитно
Знаете ли, че:  През Първата световна война бойните самолети на Великобритания са имали безжични телефони
Знаете ли, че: През Първата световна война бойните самолети на Великобритания са имали безжични телефони
Първите масови опити на хора, които използват балони с горещ въздух за излитане във въздуха са регистрирани в началото на 18-и век. Още от самото си начало тази идея е криела неподозирани за времето си възможности за въздушно разузнаване. Ако разбира се бъде приложена както трябва. На този етап, обаче технологиите просто не са предоставяли достатъчно сигурни и ефективни възможности за свободно летене по този начин. Необходими са около две столетия, за да се справи човечеството с този проблем. В началото на 20-и век съществуват всички важни елементи за провеждането на въздушна разузнавателна дейност.   Това са самолети, телеграфа и телефона. В този случай предизвикателството вече е как да работят заедно в оптималния синхрон. Създаването на безжична връзка за комуникация среща разнообразни проблеми, включително и сред държавната бюрокрация. Много малко хора с финансови възможности са склонни да осигурят капитал за недоказани технология, което също забавя разработката на подобни системи. Eдин от първите проблеми при опитите за безжична телеграфия са размерите тъй като батерията и предавателя имат тегло от 40-45 кг. Това налага радиото да заема цяла седалка в самолета, предаде spectrum.ieee.org.     Невъзможността на борда да има специализиран радио оператор означава, че самия пилот трябва да изпълнява и тази дейност. Това означава, че едновременно трябва да следят спазването на зададените координати, да следят местоположението на врага, да се консултират с картата и да изпращат съответното съобщение с Морзовата азбука. Въпреки това някои пионери от английската авиация успяват да извършават безжична телеграфия от борда на своите самолети. Първият успешен опит е дело на първи лейтенант Бенджамин Д. Фулуа - пилот на единствения самолет на американската авиация, който лети по границите с Мексико и докладва на наземните станции Signal Corps.   Само три години по-късно под егидата на British Royal Flying Corps (RFC) лейтенантите Доналд Луис и Барон Джеймс тества как работи радиотелеграфията в ситуация "въздух-въздух". Това се случва, докато летят на разстояние от 16 километра един от друг. Безжичната система на RFC бързо намира реално приложение в бойни действия, което се случва на 6 септември 1914г. или месец след като Великобритания се включва в Първата световна война (4 август 1914г.) На тази дата Доналд Люис забелязва 50-метрова дупка във вражеската линия и информира с безжично съобщение френските и английските пехотинци, които преминават в незабавно настъпление.   Още от Digital: 8 любопитни факти за пътуванията със самолет, които може би не знаете
Airbus
Airbus показаха революционен дизай на пътническия самолет на бъдещето
Airbus показаха революционен дизай на пътническия самолет на бъдещето
Airbus разкриха повече детайли за амбициозния си план да създадат футуристичен самолет, който е по-безопасен за пътниците и по-безвреден за околната среда. Дизайнерите на компанията работят над множество концепции, тъй като визията на летателните апарати не се е променяла от десетилетия. Европейският производител използва събитието Singapore Air Show, за да ни покаже концептуалния The Maveric. Името е акроним от "Мodel Аircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls".     Инженерите на Airbus са се постарали да премахнат изцяло границата между крилата и тялото на самолета. Дизайнерска идея, която не само гарантира повече мощност, но и допринася за намаляване на съпротивлението. Компанията обещава The Maveric да намалява с около 20% отделянето на въглеродми емисии а втмосферата, съобщава NationalPost. От Airbus провеждат реални тестове с машината в продължение на месеци на частно летище във Франция, чиято локация е неизвестна.     Самият прототип е с широчина от 3.2 метра и е вдъхновен от американския бомбардировач B-2, както и изследователския проект X-48 на Boeing и NASA. Компанията вижда голям потенциал в подобни промени на дизайна, които ще превърнат самолета в оптимално решение за превоз на над 400 пътници. Airbus нямат никакво намерение да избързват с премиерата на "The Maveric", който няма да бъде въведен в експлоатация поне още няколко години. Тепърва ще разбираме повече за тази иновативна концепция на дизайнерите от Airbus.   Още от Digital: Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
електрически самолети
Harbour Air ePlane е първият електрически самолет за масовия потребител
Harbour Air ePlane е първият електрически самолет за масовия потребител
Електрическите автомобили набират все по-голяма популярност. Harbour Air е името на канадска компания, която иска да използва подобна технология за създаването на първия електрически самолет за масовия потребител. Този проект се развива спрямо първоначалните им планове, като само преди дни бе проведен първият успешен полет с машината, която се казва  Harbour Air ePlane. Самият полет е извършен над Frasen River в Richmond. BC и е с продължил десет минути.     Конкретните данни разкрива, че самолета има места за шест пътници и е базиран на дизайна на DHC-2 de Havilland Beaver. Това е популярен модел, който се използва масово в Канада от 1946г, насам, съобщава BusinessInsidder. Първият електрически самолет, който Harbour Air искат да продават на пазара е разработен съвместно със специалисти на magniX. Партньорството им е фокусирано основно върху електронните задвижващи системи.     Първият публичен тест е от важно значение, тъй като доказва, че всичките системи за сигурност са в изправност. В следващите месеци предстоят още няколко тестови полета на Harbour Air ePlane. След това ще бъдат подадени документи за сертифициране на летателния апарат и ще се премине към продажбата му на пазара. Зареждането на електрически самолет е с между 60% и 80% по-евтино от традиционното гориво, което е другото предимство на машината.     Още от Digital: Нов електрически самолет може да да направи революция във въздушния транспорт
NASA
NASA започват тестове с първия си електрически самолет
NASA започват тестове с първия си електрически самолет
Специалистите на космическата агенция вече са готови да стартират тестове с първия си електрически самолет. Въпросната машина носи кодовото име "X-57 Mod II" и е конструирана от "Empirical Systems Aerospace (ESAero). Tук е подходящ момент да споменем, че с буквата "Х" се обозначават летателните апарати на NASA, които са предназначени да извършват тестове с нови технологии. Първият електрически самолет на учените няма да бъде изключение от това правило, съобщава Engadget.   Aко всичко върви според първоначалните планове на NASA това ще бъде първият летателен апарат от "X" серията, който ще превозва екипаж от две десетилетия насам. Екипът, който разработва "X-57 Mod II" потвърди, че  в следващите месеци ще се проведат обширни наземни тестове на интегрирана система от електрическо задвижване. NASA планират този прототип да бъде само първия от нова серия летателни апарати, включително машини за публичен транспорт като летящи таксита.   NASA вече са одобрили разработването на Mod III и Мod IV версии на електрическия самолет, които ще имат подвижни крила на Flight Loads Laboratory на агенцията. Тестовете ще помогнат на учените да въведат система от регулации за сертифициране на модерни летателни апарат с електрически двигатели за масовия потребител. Предстоящият прототип на агенцията, който ще видим през 2020г. ще въведе нови стандарти за качество и сигурност, които да стимулират еволюцията на електрическите самолети в дългосрочен план.   Още от Digital: NASA разработват самовъзстановяващи се космически костюми
хотели
Японския хотел предлага симулатор за летене със самолет в реални размери в една от стаите си
Японския хотел предлага симулатор за летене със самолет в реални размери в една от стаите си
Хотелиерският бизнес е изключително конкурентен и става все по-трудно да се измисли нещо атрактивно, което да се различава от предложенията на другите вериги. Япония е страна, която е известна със своите нестандартни идеи и свободно мислене и сега "държавата на изгряващото слънце" още веднъж потвърждава своята репутация. "Haneda Excel Hotel Tokyu" е името на местен хотел, който ще впечатли своите посетители с атракция, която едва ли сте виждали някъде другаде.     Собствениците на хотела са оборудвали една от стаите със симулатор за летене със самолет в реални размери. Данните разкриват, че дизайна е вдъхновен от начина, по който изглежда кабината на един от най-легендарните летателни апарати, Boeing 737-800, съобщавa ТheVerge. Желаещите да се възползват от уникалното предложение ще трябва да платят сума от $233 за една нощувка в луксозната стая. Единичен урок с инструктор за 90 минути струва около $277.     На този етап няма данни за софтуера, с който работи симулатора. Все пак трябва да отбележим, че самия хотел всъщност е свързан с международното летище Ханида в японската столица. Сградата има директни връзки с един от терминалите, което е причината повечето то стаите да имат изглед към пистите. Вграждането на летателния симулатор доразвива значително тази концепция и ще предложи необичайна форма за забавление на посетителите на "Haneda Excel Hotel Tokyu".     Още от Digital: Япония разработват GPS сателит за навигация на самоуправляващи автомобили
Аirbus
Airbus проведоха успешни тестове със самоуправляващи самолети
Airbus проведоха успешни тестове със самоуправляващи самолети
Самоуправляващите автомобили са впечатляваща концепция, която само след няколко години ще стане реалност. Технологията не е лимитирана само до до наземния транспорт и може да намери приложение и сред летателните апарати.  Аirbus също са силно привлечени от идеята и експериментират с прототипи на машини, които могат да летят автономно. Европейският производител дори вече е провел успешни тестове с "A350-1000 XWB", който е базиран на най-модерните технологични иновации на компанията.  Въпросният прототип е оборудван с много радари и камери с висока резолюция, които му помагат да следва зададените координати и да лети самостоятелно. Аirbus също така изпълняват редица сложни маневри без никаква човешка намеса.  Инженерите на компанията са прекарали седмици в тестове на "A350-1000 XWB", за да гарантират, че всички системи са в изправност и функционират както трябва. Досега са извършени повече от 500 полета, които нагледно демoнстрират възможностите на системата за автономно управление на самолети, с която разполага Airbus.      Eкспертите на Airbus са изключително доволни от демонстрираните резултати и се надяват това да ускори сериозно навлизането на ново поколение автономни таксита. По време на тестовете има пилоти в кокпита в случай на неочаквана ситуация, но в повечето случаи не се налага да предприемат никакви действия.  Смарт камери във външната част позволяват на самолетите "да виждат" в реално време какво се случва и да вземат сами решения съобразно ситуацията. Бъдещите пътници на летящите таксита на Airbus също ще имат възможността да превключват между различните камери по време на полета. Според официалните данни Airbus са извършили успешно шест полета, при които са направени над 30 успешни кацания на "A350-1000 XWB". Целта на компанията е да премине границата от 500 подобни теста, за да са сигурни в безопасността на технологията. Ако всичко върви по план компанията се надява с подобни идеи да революционират изцяло начина, по който се придвижваме на големия разстояния със самолет.   Oще от Digital: Аirbus разработват смарт сензори, които засичат вируси като COVID-19
Airbus
Аirbus разработват смарт сензори, които засичат вируси като COVID-19
Аirbus разработват смарт сензори, които засичат вируси като COVID-19
Екип от изследователи на Аirbus вече си партнират с учени на компанията Koniku, чиято дейност е специализирана в биотехнологиите в интересен проект. Съвместните им усилия са фокусирани към разработването на ново поколение сензори за безопасност, които да се използват в самолетите и летищата. Първоначалното приложение е да засичат електронна активност, която свързваме с експлозиви и други взривни устройства. Сензорите на Koniku са най-усъвършенстваните в индустрията и предлагат оптимална степен за сигурност. Властите ги използват заради "електрическото обоняние", с което могат да засичат ефективно опасни устройства и да предотвратят инциденти. Първоначалната идея, обаче ще претърпи промяна, тъй като Аirbus смятат, че тези модули са подходящи за засичане на вируси предавани по въздушен път като COVID-19. Вече е наличен първият прототип, който е произведен от Koniku по дизайн на Airbus. Структурата на сензора наподобява тялото на медуза и имитира способността им да се прикрепват към повърхности. Една от възможностите е да бъдат скривани над седалките или зад кошчетата, за да имат по-голям периметър на действие.     Двете компании разработват технология, която е в състояние да открива специфични миризми във въздуха на околното пространство. Това е възможно с вземането на биологични клетки или астроцити, които генно се модифицират като рецептори, които са чувствителни към обоняние. В момента това е един от основните методи за гарантиране на сигурността на летищата, която обикновено е поверена на добре обучени кучета. Случаите на опит за внасяне на взривни летища са изключително рядко явление, като в момента сензорите от този тип биха били по-подходящи за улавяне на симптоми на вируси като COVID-19. Интегрирането на "електронно обоняние", което използва последните технологии е само един от факторите, който може да накара хората отново да започнат да летят безопасно със самолети. На този етап функцията на сензорите за засичане на симптоми на заболявания от типа на коронавируса има само тестов характер. Концепцията на Airbus, обаче е интересна и има потенциал да намери място в реални полети с летателни апарати на компанията.   Oще от Digital: Аirbus ще използват изкуствен интелект, за да отстранят проблема със забавените полети
Има ли полети
Кой казва, че не летят самолети
Кой казва, че не летят самолети
Дали наистина небето остана без самолети? Вижте това видео.
пътувания
Как да намалим риска от заразяване с коронавирус по време на пътуване със самолет
Как да намалим риска от заразяване с коронавирус по време на пътуване със самолет
Пътуването със самолет е удобен начин да се достигне почти навсякъде по света в рамките на ден. Самолетите и летищата обаче са и места, където заразите лесно и бързо могат да се разпространяват. А особено в настоящата ситуация с епидемията от коронавируса Covid-19 това буди притеснение сред много от хората.   Но коронавирусът далеч не е единствено заболяване, което човек може да „хване“ при пътуване със самолет. Всякакви грипове и настинки също могат да се възползват от големите тълпи и тесните пространства, отбелязва BusinessInsider. Изданието е събрало...
дронoве
Eто как изглeжда първият в света дрон способен на акрoбатичи скокове
Eто как изглeжда първият в света дрон способен на акрoбатичи скокове
Дроновете набират все по-голяма популярност с всяка изминала година и разнообразните им приложения постоянно се увеличават. Умните летателни апарати са подходящи не само за разнасяне на стоки, но също за системи за наблюдение, картографиране и разбира се за забавление. Компанията Drone Champions AG сега привлича вниманието ни с интересен дрон, който са кръстили "Big Drone". Въпреки името акцента не е в размерите, а във маневреността и възможността да се извършват различни акробатични движения от машината.     Oсновна причина за подвижността на "Big Drone" е олекотения корпус от въглеродни влакна. Рамката включва шест отделни рамена, които се простират навън от шасито и допринасят за аеродинамиката. В краищата на всяка от тях има чифт коаксиални ротори, като в централата част има седалка за един пътник. Не е необходимо присъствието на пилот, тъй като "Big Drone" е проектиран да се навигира от разстояние с дистанционно управление, съобщава NewAtlas. Дронът е създаден да популяризира видео играта Drone Champions League.     Идеята зад "Big Drone" е да демонстрира, че летателни апарати с подобни размери, които се управляват от дистанция могат да извършват всевъзможни сложни маневри. Тепърва ще се експериментира с допълнителни технологии, които да ускорят навлизането на първият пилотиран акробатичен дрон на пазара. Създателите на машината са доволни от настоящите резултати, но смятат, че могат да предложат дори още повече. Неслучайно вече предизвикаха интереса на лидера в екстремните спортове Red Bull към себе си.     Още от Digital: Три дрона, с които може да правите уникални снимки и видео клипове
самолети
Бъдещите самолети с двигател  SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Продължителността на полетите между Лондон и Сидни могат да се съкратят с впечатляващите 80% до края на следващото десетилетие. Тази концепция може да стане реалност, ако новия свръхзвуков ракетен двигател на UK Space Agency бъде въведен в употреба до 2030г. Иновативният проект се разработва съвместно между учените на космическата агенции на Великобритания и Австралия с името "World-First Space Bridge". Ключовият елемент от него се казва SABRE.     Предимствата на новия ракетен двигател ще позволят разстоянието между двете страни да бъде изминавано със самолет за четири часа. Учените планират да постигнат тези стойности с интеграцията на по-добра система за преодоляване на звуковата бариера, която ще позволи на SABRE да развива много по-високи скорости по време на полет. Вече бяха проведени тестове на охладител, който симулира условия при Mach 3.3, което е три пъти повече от скоростта на звука.     Новият прототип отчита 50% по-висока скорост от настоящите самолети Concorde. Eвентуално пътуване между двата грана би могло да е 3.5 часа. Тази стойност съотвества на настоящият рекорд за най-висока скорост на реактивен самолет, който се държи от Lockheed SR-71 Blackbird. Основната роля на охладителя е да редуцира температурата на газовете преди да достигнат до ядрото на двигателя. Тестовете показват, че може да го направи от 1000 градуса до стайна температура за една 20-та от секундата.   Още от Digital: Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
самолети
Най-големите самолети в света
Най-големите самолети в света
Самолетът е едно от най-впечатляващите човешки изобретения. През последните години авиацията се разви толкова много, че вече е способна да създава огромни самолети, които да прелитат почти половината планета на един дъх. Напоследък обаче авиокомпаниите се пренасочват към по-малките фюзелажи.   Причината – по-малките самолети са по-евтини и се оказват по-икономични с горивото. Освен това позволяват да се извършват повече полети до повече места. Големите самолети са доста по-скъпи и сложни, като се нуждаят и от по-дълги, здрави и широки писти, а и стоянките на...
NASA
NASA и MIT разработват революционно крило за самолети, което променя формата си
NASA и MIT разработват революционно крило за самолети, което променя формата си
Модерните технологии позволиха на инженерите да подобрят някои ключови компоненти на самолетите. По този начин летящите машини са не само по-безопасни, но и консумират по-малко гориво. В голяма степен, обаче дизайна им не се променял драстично през последните десетилетия. NASA и MIT стартираха съвместен проект, който има за цел да доведе до създаването на по-добри крила за самолети. Това са сложни системи, които включват много подвижни елементи, контролирани от хидравликата.     Съвместният екип на NASA и MIT разработват прототип на крило на самолет, което има гъвкав дизайн и е в състояние да променя формата си по време на полет. Учените твърдят, че актуализирания дизайн ще ускори значително производството на летателни апарати, но също така да подобри ефективността на поддръжката и да олекоти целия корпус, което намалява разхода на гориво. Досега са проведени серия от тестове с уникалното крило във въздушен тунел, съобщава SlashGear.     Специфичната конструкция не зависи от повърхности като елероните за контрол на движението, както при конвенционалните крила. Вместо това определени части променят позицията си, което се дължи на специална смес от твърди и гъвкави компоненти във вътрешността. Екипът е проектирал крило, което не използва двигател или кабели, като е базиран на система, която автоматично отговаря на промените в аеродинамичното натоварване. Тепърва предстоят още тестове, но първоначалните резултати са доста оптимистични.      Още от Digital: Осем любопитни факти за пътуванията със самолет, които може би не знаете
DMCA.com Protection Status