Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
88 резултата за реклами
Google
Google дава достъп до личните ни данни на рекламодателите с мрежа от скрити уеб сайтове
Google дава достъп до личните ни данни на рекламодателите с мрежа от скрити уеб сайтове
Google за пореден път бе обвинена, че неправомерно изпраща данни за своите потребители до рекламните си партньори. Този път компанията трябва да обясни защо поддържа мрежа от скрити уеб сайтове, с които дава достъп до рекламодателите до информацията. Подобни практики са нарушение на антитръстовите закони на територията на ЕС, като случая вече се разследва от Ирландската комисия за защита на данните.   Самият иск е заведен от Джони Раян, който работи в конкурентния браузър Brave, който е фокусиран върху поверителността на личните данни на своите потребители. Той твърди, че Google използват специфичен тракер, съдържащ специфична информация за активността ни в интернет. В това число влизат данни за сайтовете, които сме отворили, локация, бисквитки и др., като данните се изпращат до рекламодателите.     Това става с помощта на уеб сайтове, които не показват никакво видимо съдържание, съобщава CNet. Системата позволява на компаниите да купувят реклами, които по най-добър начин съвпадат с индивидуалностите на всеки акаунт в Google. По този начин рекламодателите имат достъп до профили за уеб активността от други компании, което освен всичко остнаало нарушава собствените принципи за онлайн маркетинг, установени именно от Google.   Още от Digital: Oсем начина да спрем Google да ни следи
реклами
Как да спрем спам нотификациите в Android
Как да спрем спам нотификациите в Android
    В опит да привличат все повече внимание, много приложения за Android търсят всякакви поводи, за да публикуват нотификация към потребителя. Някои приложения злоупотребяват с тази функции и започват да я използват за реклами, промоционални оферти и други подобни търговски предложения.   За щастие,  има решение на този проблем. AndroidPolice дава няколко полезни съвета как да спрем спам нотификациите от сайтове и приложения.   Рекламите на пълен екран   Някои приложения пускат реклами на пълен екран дори...
софтуер
5 неща, които е добре да знаем за AdBlock Plus
5 неща, които е добре да знаем за AdBlock Plus
Няма спор, че някои интернет страници злоупотребяват с количеството и вида на рекламите, които позволяват да се появяват на тяхна „територия“. Затова и приложенията за блокиране на реклами се радват на голяма популярност.   Едно от тях е AdBlock Plus. То има най-голям дял в тази ниша, но и напоследък предприе странна политика с платформата си за допустими реклами. Те се появяват на сайтовете дори когато блокирането на AdBlock е включено. CNET раказва 5 неща, които трябва да знаем за AdBlock Plus и неговите възможности.   Как работи...
Мozilla Firefox
Mozilla обещават да премахнат напълно рекламите от браузъра Firefox срещу $5 на месец
Mozilla обещават да премахнат напълно рекламите от браузъра Firefox срещу $5 на месец
Едва ли има потребител, който харесва рекламите в интернет, дори ако са му полезни да си купи изгодно даден продукт. Постоянното показване на подобни маркетингови съобщения в уеб сайтовете , които посещаваме е проблем, с който всеки ден се сблъскват милиони хора. Mozilla смятат, че могат да предложат нещо по-различно, което едновременно е полезно за самия потребител, но също така има и полза за авторите на съдържание в интернет.   Компанията е стартирала интересен проект, в който са се включили някои от най-популярните издания и сайтове. Предложението на Mozilla включва месечна такса от $5, която потребителите на уеб браузъра трябва да платят. Символичната сума ще бъде превеждана директно до самите автори и издатели. В замяна на това няма да виждате реклами, докато разглеждате страниците, но също така ще получите достъп до още по-качествено и оригинално съдържание, съобщава Liliputing.     По този начин потребителите ще могат свободно да сърфират в интернет от Mozilla Firefox без да виждат досадните рекламни съобщения. Месечната такса също така ще финансира любимите им издания да създават още по-добро съдържание и да ги споделят с тях. Предвидена е опция да запазвате и синхронизирате публикациите между всички устройства, както и да слушате аудио версии. Кликването на линкове в Twitter, Facebook и други социални мрежи също ще блокира рекламите.   Още от Digital: Mozilla обвиниха Google, че умишлено вредят на популярността на Firefox
уеб браузъри
Браузърите Opera, Vivaldi и Brave няма да блокират софтуера за спиране на реклами, както Google Chrome
Браузърите Opera, Vivaldi и Brave няма да блокират софтуера за спиране на реклами, както Google Chrome
Вече ви информирахме какви алтернативни имаме, след като Google Chrome спре софтуера за блокиране на реклами.  Това решение предизвика сериозни дискусии в интернет относно бъдещето и популярността на браузъра сред потребителите. Спирането на поддръжката на софтуер за блокиране на реклами може да откаже доста хора от използването на Google Chrome. Maлко известен факт е, че още няколко уеб браузъра споделят същия изходен код и сред тях са Opera, Vivaldi и Brave.    Разработчиците им сега потвърдиха, че нямат намерение да следват стратегията на Google и да блокират програмите за спиране на реклами. Това означава, че Opera, Vivaldi и Brave ще продължат да използват уеб технологиите на Google Chrome, но няма да интегрират системата, която въвежда компанията с т.нар. "Manifest V3". Всъщост това е пакет от регулации, които стандартизират начина, по който работят разширенията в Google Chrome, особено в сферата на рекламите в интернет, предаде ZDNet.     По този начин потребителите, които сега използват Google Chrome могат да изпробват като алтернативни варианти Opera, Vivaldi и Brave. Предимствата им са, че имат сходен интерфейс и работят по идентичен начин с популярния браузър. Разбира се другият сериозен кандидат е Моzilla Firefox, което означава, че разполагате с разнообразен избор, ако търсите заместник на Google Chrome след като блокират програмите за спиране на рекламите.   Още от Digital: Алгоритмите на Google стават все по-добри в откриването на неподходящи реклами
уеб браузъри
Защо Google даде причина на 2 млрд. потребители на Chrome да преминат към Firefox
Защо Google даде причина на 2 млрд. потребители на Chrome да преминат към Firefox
Google обмислят въвеждането на сериозна промяна в своя уеб браузър, която ще се възприеме негативно от доста потребители. Компанията планира да ограничи разширенията за блокиране на реклами в интернет единствено до корпоративните среди. Това означава, че обикновените потребители няма да могат да използват софтуер за спиране на реклами в Google Chrome, както досега. Системата се казва Manifest V3 и за първи път разбрахме за нея още в началото на годината.    Реакциите на потребителите бяха доста противоречиви, като идеята на Google бе посрещната със сериозни критики от разработчиците. Според тях Google се опитват да лимитират възможностите на всеки от нас да сърфира свободно в интернет и да вижда единственото желаното от него съдържание. Интеграцията на Manifest V3 ще се отрази сериозно на начина, по който работят популярни разширения за блокиране на реклами, като uBlock Origin, AdBlock, Ghostery и др., съобщава 9to5google.     Taka компанията ще гарантира, че браузъра продължава да блокира нежелано съдържание в интернет. Големият проблем е, че тази функционалност ще е ограничени само до корпоративните потребители, които плащат за достъп до Google Chrome. Припомняме ви, че рекламите са основния източник на приходи за технологичния гигант. Въпреки това решението за въвеждането на Manifest V3 ще откаже доста хора да използват Chrome и да преминат към конкурентни предложения като Mozilla Firefox или Opera.   Oще от Digital: Четири добри aлтернативи на браузъра Google Chrome за всички платформи
търсачки
Google ще започне да показва още повече реклами в мобилната версия на търсакчата
Google ще започне да показва още повече реклами в мобилната версия на търсакчата
Рекламите продължават да са водещия източник на приходи за Google и това отдавна не е тайна за никого. Компанията разкри детайли за нови формати за онлайн маркетинг, които ще станат част от продуктите им до края на 2019г. Данните потвърждават не само каква ще е стратегията на Google в този сегмент, но също, че скоро ще започнем да виждаме реклами в мобилната версия на търсачката. По този начин технологичният гигант ще се опита да направи маркетинговите послания "по-видими" за потребителите.    Eдна от идеите на Google е да започнат да възпроизвеждат банери с галерия от максимум осем изображения в резултатите от търсачката. Интеграцията им в официалната страница на мобилното приложение на Google ще стане факт на "по-късен етап" от годината. Първоначалните тестове показват, че потребителите са с 25% по-склонни да си взаимодействат с новия формат, в сравнение с традиционните реклами при търсене, предаде TheVerge. Важно е да отбележим, че т.нар. "Gallery" банери ще са видими единствено от смартфоните.   На този етап Google не планира да ги интегрира към десктоп версията на търсачката. Все пак компанията се надява новите реклами да улеснят откриването и извършването на покупки директно от Google Search. Подобно съдържание ще започне да се показва и в Discover секцията, в която виждате персонализирана емисия от новини и видео клипове в профила си. Припомняме ви, че досега Google Discover раздела никога не е показвал реклами, но само след няколко месеца ситуацията ще се промени.   Oще от Digital: 18 полезни неща, които може да правите в Google Search
Google
EC глобиха Googlе с €1.49 млрд. заради нелоялни бизнес практики
EC глобиха Googlе с €1.49 млрд. заради нелоялни бизнес практики
Google отново станаха жертва на сериозна финансова глоба от Европейската Комисия (ЕК), която този път е в размер на €1.49 млрд. Обвинението е провокирано от нелоялни практики свързани с AdSense бизнеса на технологичният гигант в държавите-членки на ЕС. Припомняме ви, че Google вече бяха глобени с рекордните €4.3 млрд. през лятото на 2018г. и сега отново попадат в полезрението на регулаторните органи на континента, съобщава Engadget.   Европейският комисар по въпросите на конкуренцията, Маргретe Вестагер потвърди санкцията с мотива, че Google умишлено вредят на конкурентите им да предлагат своите услуги. Компанията нарушава антитръстовите закони на ЕС заради агресивният начин, с който се възползват от доминиращата си позиция в сферата на търсенето в интернет. Регулаторните органи смятат, че компанията умишлено ограничава своите конкуренти със системата си от договори за реклами в платформата AdSense.     Рекламната платформа притежава над 70% от онлайн маркетинг бизнеса в ЕС от десетилетие насам и продължава да бъде основен източник на приходи за Google. Самата глоба е изчислена на базата на годишните приходи на Google от посредничеството за рекламиране в европейската икономическа общност. Компанията обжалва някои от решенията, но въпреки това си сътрудничи с ЕС. Въпреки това през последните три години Google бяха глобени с общо €8.2 млрд.   Oще от Digital: EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
Google
Как да спрем Google да ни следи
Как да спрем Google да ни следи
Вероятно сте наясно, че Google следи какво правите на неговите устройства, приложения и услуги, но може би не разбирате докъде се простира това проследяване. Компанията събира обширен набор от данни от своите потребители, но те имат възможност за по-голям контрол върху това, което Google събира за тях и колко дълго да пази тези данни.    Google събира данни за вас, но по-важното е какво прави след това с тях. От компанията твърдят, че това се налага, за да се подобряват услугите им - помагайки ви, например да намерите ресторант, подобен на този, който ви харесва.   Много от данните, за които се говори по-долу, са видими само за вас или се използват по ограничен начин, за да виждате целенасочени реклами. В крайна сметка обаче ние решаваме дали да се доверим на Google и да се надяваме, че компанията ще използва всички тези данни отговорно.   От информацията на Wired може да разберете какво може да направите за да ограничите Google в събирането на данни за вас.   В мрежата Посетете страницата „Activity Controls“ в Google профила си в мрежата. Данните, които Google има за вас са разделени на шест раздела. Можете да изключите проследяването на някой от тях тук. Първите две секции, обозначени като „Web & App Activity“ и „Location History“ са най-важните. В „Web & App Activity“, както можете да предположите от името, се записва всичко, което правите в мрежата, докато сте влезли в Chrome, всичко, което търсите, докато сте влезли в Google, и всичко, което правите в приложенията на Google.   Кликнете върху линка „Manage activity“ под „Web & App Activity“, за да видите подробностите. Ще видите уеб страниците, които сте посетили, търсенията в мрежата, които сте извършили и приложенията, които сте отворили на Android телефона си, но не и това, което сте направили в тези приложения.   Кликнете върху „Filter by date & product“ най-отгоре, за да видите всички приложения, които обхващат проследяването – от Google Assistant до Google Play Store. Може да филтрирате по дата. След като приложите филтър – например Android – можете да изтриете всички съответстващи записи, като кликнете върху иконата на кошчето. Отделните записи могат да бъдат изтрити, като кликнете върху трите точки отстрани на записа и изберете „Delete“.   За да изтриете всичко, трябва да изберете „Delete activity by“ отляво. След това можете да изберете „All time“ като период от време и „All products“ като филтър и да изтриете всичко, което Google има за вас в тази „Web & App Activity“ категория.   Google наскоро въведе опция за автоматично изтриване на всичко по-старо от три месеца или повече от 18 месеца. Ще видите, че тези опции, ако кликнете върху бутона „Choose to delete automatically“ в горната част на списъка с дейности.   Втората секция, „Location History“, която до голяма степен събира данни от телефона ви, работи малко по-различно. Ако кликнете върху линка „Manage activity“ ще видите и ще може да редактирате данните, които Google е съхранил, но в този случай записите се показват на картата – можете да видите малките червени точки, маркиращи местата, където сте били и да използвате падащото меню в горния ляв ъгъл, за да разгледате по-конкретен диапазон от дати. За да изтриете тези данни, кликнете върху иконата на кошчето в долния десен ъгъл. За да изтриете едно отделно място от записа, кликнете върху трите точки до него и изберете „Remove stop from day“.   Устройства, Аудио, YouTube и Gmail Третата категория в елементите за управление е „Device Information“. Това до голяма степен обхваща телефони и таблети, които свързвате с Google профила си. Тук можете да изтриете само цялата история, като кликнете върху „Delete all“.   Четвъртата секция е „Voice & Audio Activity“. Тук се съхраняват всички команди, които сте дали на Google Assistant. Ако кликнете върху „Manage activity“ ще получите списък на всичко, което сте казали и дори опцията за възпроизвеждане на аудиозапис. Кликнете върху трите точки отстрани на записа, за да го изтриете, върху иконата за кошче за изтриване на цял ден или върху линка „Delete activity by“ отляво, за да изтриете всичко от тази категория наведнъж.   Последните две секции са „YouTube Search History“ и „YouTube Watch History“. И двете са структурирани по същия начин, както „Voice & Audio Activity“, с опции за изтриване на записи един по един, по време или всички заедно чрез линка „Delete activity by“ ако кликнете върху „Manage activity“.   Това не е съвсем всичко: Google следи и съобщенията ви в Gmail, за да следи покупки, пътувания, полети и предстоящи сметки. Може да ги видите на страницата „Payments & subscriptions“ когато сте логнати в профила си. Друга възможност е да извършите търсене с Google с фрази като „моите покупки“, „моите полети“, „моите пътувания“ или „моите сметки“ например. Всички тези данни се изтеглят от профила ви в Gmail и очевидно не се показват на никой друг, когато търсят с Google. Най-ефективният начин да спрете това да се случи е да изтриете имейлите от профила си в Gmail.   Насочени реклами и вашите мобилни устройства Искате ли да видите рекламния профил, който Google е изградил върху вас? Посетете страницата „Аd settings“. Кликнете върху някой от тези записи и изберете „Turn off“, за да го изтриете. За да се откажете напълно от персонализирането на реклами, използвайте плъзгача в горната част на страницата. Имайте предвид, че това няма да намали броя на рекламите, които виждате, нито ще повлияе на количеството данни, които Google събира за вас. Но поне спира Google да свърже двете неща.   Все още не сме говорили за мобилни телефони. Основните данни, които Google събира тук, са около местоположението ви, въпреки че очевидно ви проследява и чрез приложенията си – Gmail, Google Docs, Google Maps.   На Android можете да отворите „Settings“, след което да изберете Google, за да настроите някои опции за проследяване на данни. Докоснете Google Account, за да стигнете до страниците, които вече сме разглеждали по-горе, но на вашия смартфон. Докоснете „Ads“, за да се откажете от персонализирани реклами конкретно в телефона си  или докоснете „Search, Assistant & Voice“, за да разберете какво има за вас Google Assistant.   Докоснете „Location“ от менюто, за да изключите напълно проследяването на местоположението за Android устройството, което използвате. Ако предпочитате да го ограничавате на базата на приложение, отидете на Apps & notifications ->Advanced ->App permissions. Tук можете да посочите какви приложения могат да получат достъп до местоположението ви, камерата, контактите и др.   На iOS, Google не ви предоставя тази свобода. Отворете приложението Google за iOS, докоснете трите точки долу вдясно, след което изберете Privacy and Security. Тук можете да спрете Google да проследява местоположението ви на това конкретно устройство.   Ако искате да направите това за конкретно приложение в настройките на iOS и изберете „Privacy and Location Services“. Намерете приложението, което търсите. Всяко приложение може да получи разрешение да вижда местоположението ви през цялото време, само когато приложението се използва, или никога.   Вижте защо Google искат да знаят телефонния ни номер  
интернет
Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.
Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.
Рекламите са най-досадното нещо в интернет за много хора. Независимо от мнението ви е факт, че форматите онлайн маркетинг стават все по-ангажиращи. Това не е случайно, тъй като Google и Facebook генерират приходи основно от реклама и разпространяват съобщенията си в почти всички уеб сайтове. Разбира се има програми за блокиране, с които можете да го скриете, но въпреки това рекламите ще продължат да са изключително популярни в интернет.   Мащабно проучване на експерти от Zenith разкриват много любопитни детайли за актуалните трендове в този сегмент. Според данните от изследването за първи път от две десетилетия насам интернет няма да бъде най-бързоразвиващия се сектор в глобалния пазар на реклама, съобщава guardian.co.uk. Това ще се случи през следващата година, твърдят от Zenith. Конкретните им прогнози са, че приходите от интернет рекламите няма да се увеличат с повече от 10% през 2020г.     Това означава, че ще станем свидетели на най-слабия ръст в този сектор от почти 20 години. За последно подобни резултати са отчетени през 2001г. В контраст с тези прогнози се очаква най-динамичния сектор в световния рекламен пазар да бъдат филмовите реклами. Увеличението ще е от порядъка на 12% през следващата година. Ако прогнозите се окажат достоверни за първи път от почти две десетилетия интернет няма да бъде най-сериозния фактор за развитието на тази индустрия през 2020г.   Още от Digital: Браузърите Opera, Vivaldi и Brave няма да блокират софтуера за спиране на реклами, както Google Chrome
мобилни приложения
Google спира приложението AdSense до края на 2019г.
Google спира приложението AdSense до края на 2019г.
Google AdSense е най-голямата рекламна платформа в интернет и основен източник на приходи за компанията. На практика почти всеки банер или маркетингово съобщение, което виждате в интернет е базирано на AdSense. Потребителите могат да използват мобилните приложения за Android и iOS, които са много полезни, за да следят важната информация, докато са в движение. Скоро обаче заглавията няма да са достъпни.   В официален блог пост от Google информират, че официално изтеглят мобилните приложения на AdSense от App Strore и Google Play. По този начин компанията ще се фокусира изцяло върху уеб интерфейса на рекламната си платформа. съобщава AndroidHeadlines. Разбира се това няма да стане изведнъж, а на няколко отделни етапа, като потребителите ще разполагат с достатъчно време да се подготвят за това решение на компанията.     Google ще спрат да ъдейдейтват с нови функции мобилните приложения, които ще са налични за изтегляне до края на годината. Тук е момента да отбележим, че не са представяни софтуерни ъпдейти за AdSense още от началото на 2018г. От компанията ще фокусират всичките си ресурси и усилия в подобряването на уеб интерфейса на AdSense, който ще бъде още по-интуитивен и полезен на потребителите.   Oще от Digital: ЕС ще наложи финансова глоба на Google заради рекламната платформа AdSense
Google
 Google тестват реклами с добавена реалност в YouTube
Google тестват реклами с добавена реалност в YouTube
Google разчитат основно на реклами, за да генерират приходи и не е изненадващо, че компанията постоянно тества различни формати. Една от най-атрактивните им концепции предвижда ново поколение реклами, които използват добавена реалност. Новата платформа на компанията се казва "AR Beauty Try-On" и както името подсказва е свързана с промотирането на козметични продукти. Иновативните AR реклами ще са достъпни в YouTube до края на лятото, съобщава TheVerge.     Концепцията предвижда потребителите да гледат видео, в което например се демонстрират различни начини за слагане на грим. След това ще могат да изпробват как изглеждат тези продукти върху самите тях, чрез виртуални филтри с добавена реалност. Така още докато гледат ще знаят дали им отива даден цвят. МАC Cosmetics е първият бранд, който ще стартира собствена "АR Beauty Try-On" кампания в услугата, но се очаква платформата да предизвика голям интерес.     Първоначалните тестове показват, че над 30% от потребителите са проявили интерес към тази функция. Всеки от тях е прекарал средно около 80 секунди, за да провери как изглежда даден грим на лицето му. Google искат да се превърнат в първата голяма технологична компания, която въвежда подобен рекламен формат. Ако всичко върви по план добавената реалност може да се превърне в следващата голяма иновация в онлaйн шопинга.   Oще от Digital: Google тества революционна система за подобряване на коментарите в YouTube за Android
уеб браузъри
Какви алтернативни имаме, след като Google Chrome спре софтуера за блокиране на реклами
Какви алтернативни имаме, след като Google Chrome спре софтуера за блокиране на реклами
Вече ви информирахме защо Google даде причина на 2 млрд. потребители на Chrome да преминат към Firefox.  От компанията искат да спрат функционалността на популярния софтуер за блокиране на реклами в своя браузър. Това е решение е любопитно, тъй като ще накара доста хора да се откажат от Google Chrome, който в момента има около 70% дял в пазара на уеб браузъри.   Все пак има редица алтернативи, към които да се насочите след като Google Chrome блокира софтуера за реклами. Eдно от първите заглавия, което можете да тествате е Brave, който предлага идентичен интерфейс като Google Chrome и е съвместим с разширенията за браузъра на Google. Oсновният акцент е поверителното браузване и спиране на тракерите в интернет, предаде mspoweruser.     Друг вариант е да инсталирате новия Microsoft Edge, който е базиран на Chromium енджина и е оптимизиран за работа с приложенията за Google Chrome, включително и тези за спиране на рекламите. Този браузър все още е в бета. Разбира се няма как да не добавим и двете най-популярни алтернативи, а именно Mozilla Firefox и Opera. В първият случай можете да очаквате бърза скорост на работа, а във втория поддръжка на разширенията за Chrome.   Oще от Digital: Защо Google подканва потребителите незабавно да инсталират последната версия на Chrome  
автомобили
Ето как се снимат рекламите на автомобили
Ето как се снимат рекламите на автомобили
Производителите на автомобили отделят все по-внушителни средства за маркетинг, като голяма част от бюджета отива за снимането на зрелищни реклами с много специални ефекти. Конкуренцията между компаниите и все по-сериозните инвестиции в тази сфера са причината за редица иновации в правенето на реклами. Вероятно сте забелязали, че когато гледате видео реклама много често самия автомобил изглежда доста по-различно от реалния свят и това далеч не е случайност, съобщава BusinessInsider.   Причината за този ефект е много любопитна и се казва Blackbird. Това е малко превозно средство, което няма прозорци и допълнителни панели на корпуса и функционира като "дигитална каскадьорска кола". Режисьорите използват Blackbird при заснемането на самата реклама, а след това дигитално да покрият външната част на превозното средство по желания от тях начин. Това е част от постпродукцията и на практика предлага опцията да се коригират компонентите на Blackbird, като размери, окачване и всеки един аспект от дизайна.     Снимачният екип може да види как ще изглежда финалната визия на автомобила още докато снимат, чрез мобилно приложение с добавена реалност. По този начин режисьорите разполагат с пълна свобода над целия процес на заснемане на кадрите и допълнителното им обработване. Blackbird е разработка на компанията The Mill и намира място в рекламите на все повече нови модели на големите производители. Следващият път, когато гледате такава вероятно ще се усмихнете, сещайки се за този трик на снимачния екип.    Още от Digital: Електрическите автомобили в ЕС трябва да имат специални звукови сензори до 2021г.
Facebook
Как да разберем защо Facebook ни показва определени реклами и публикации в News Feed
Как да разберем защо Facebook ни показва определени реклами и публикации в News Feed
Facebook News Feed е водещ източник на новини и актуална информация за милиони потребители, чиято основна цел е да ни показва най-релевантното съдържание. Ако използвате активно профилите си вероятно забелязали, че може да видите странни публикации, за които не сте сигурни защо социалната мрежа смята, че ви интересуват. Все пак подбора на съдържание във Facebook става на базата на множество алгоритми и досегашната ни активност, като сега от компанията иска да ни направи съпричастни с този процес.      Вече можете да кликнете върху "Why am I seeing this post" секцията, която ще откриете в падащото меню в горния десен ъгъл на дадена публикация и да разберете защо този пост е показан в акаунта ви. По този начин можете лесно да разберете как активността ви с отделни личности или в публична група се отразява на нещата, които виждате във Facebook News Feed. Успоредно с това компанията ще ви улеснява с множество линкове, позволяващи да настроите сами какво съдържание да виждате в социалната мрежа, съобщава SlashGear.     Новата функция е полезна, тъй като предоставя информация и за рекламите, с които ви таргетира Facebook. Данните разкриват не само причините да ги виждате, но също и детайли за самите рекламодатели. Така например може да разберете дали са ъплоуднали информация за имейла ви, който използвате за достъп до акаунта си. Всички тези промени в менюто с настройки са провокирани от желанието на Facebook да бъдат максимално прозрачни към своите потребители. При всички положения е добре да имаме достъп до подобна информация.   Oще от Digital: Как бързо да превключваме между няколко Facebook профила на един компютър
Google
Алгоритмите на Google стават все по-добри в откриването на неподходящи реклами
Алгоритмите на Google стават все по-добри в откриването на неподходящи реклами
Рекламните приходи са ключов елемент от бизнес стратегията на Google и основен източник на приходи за компанията. Всеки ден алгоритмите на търсачката обработват милиарди заявки, за да гарантира, че виждаме най-доброто съдържание. Google едновременно печелят от показването на реклами, но от друга страна имат мрежа от филтри, които блокират тези от тях с обиден, расистки или неподходящ претекст. Компаниятa се бори с този проблем с комбинация от машинно обучение и голям екип от специалисти, съобщава TechCrunch.   Благодарение на ползотворната им работа през изминалата година Google са премахнали 2.3 млрд. реклами с неподходящо съдържание в интернет. Усилията на компанията също така са свързани с идентифицирането на уеб сайтове, които постоянно разпространяват подобни съобщения. Системите на Google са премахнали реклами от 1.5 млн. приложения и почти 28 млн. страници, които нарушават правилата на компанията. Добрата новина е, че цифрата от 2.3 млрд. реклами е с приблизително $1 млрд. по-малко, в сравнение с 2017г.     Основен принос за тези резултати имат усъвършенстваните алгоритми на Google, които още по-бързо и ефективно откриват неподходящите реклами. Конкретните данни показват, че през последното тримесечие рекламния бизнес е генерирал $32 млрд., което представлява 83% от общите приходи на компанията за този период. Проследяването на източниците, разпространяващи неподходящо съдържание е важно и от гледна точка на сигурността. Google ще продължат да са доста активни в тази насока и през 2019г.   Още от Digital: Google блокира по 100 неподходящи реклами в Интернет всяка секунда