Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
69 резултата за реклами
Google AdSense
ЕС ще наложи финансова глоба на Google заради рекламната платформа AdSense
ЕС ще наложи финансова глоба на Google заради рекламната платформа AdSense
Google няколко пъти бяха обвинени да платят рекордни глоби на ЕС и продължават да са обект на редица антитръстови разследвания. Следващият популярен продукт, който може да създаде проблеми на компанията с регулаторите е рекламната платформа AdSense. Разследването е стартирало преди месеци и скоро ще разберем какви санкции ЕС ще наложи на Google. Oчаква се до седмици европейския комисар по въпросите за конкуренцията Маргрете Вестагер да обяви публично решението.   Ако първоначалните прогнози се потвърдят и технологичният гигант отново бъде санкционират това ще се превърне в третата голяма финансова глоба за Google през последната година. Припомняме ви, че през лятото ЕC глоби Google с €4.3 млрд., заради Android. Тази санкция бе свързана с нелоялни практики, принуждаващи производителите на смартфони с Android предварително да инсталират приложенията на компанията, за да имат достъп до Google Play. След това Google бяха глобени с още $2 млрд.      Втората глоба бе провокирана от онлайн пазаруването и начина, по който се индексират определени търговци за сметка на други в търсачката на Google. Mного е вероятно рекламната платформа AdSense да се превърне в следващата жертва на  Маргрете Вестагер и да доведе до нова солидна глоба за компанията, коментира AndroidHeadlines. При всички положения компанията ще обжалва и ще се опита да си спести излишните разходи, като въведе промени в своите алгоритми, съгласно указанията на ЕС.   Още от Digital: Oбвиниха Google, че умишлено блокира достъпа до алтернативни търсачки в Android
Моzilla Firefox
Как да спрем рекламите, когато отваряме нова страница в Mozila Firefox
Как да спрем рекламите, когато отваряме нова страница в Mozila Firefox
Моzilla започнаха да разпространяват рекламен банер в "New Tab" страницата на десктоп версията на Моzilla Firefox, който през последните дни предизвика вълна от коментари сред потребителите. Във форумите доста хора изразиха предимно негативното си мнение от реклама, предлагаща гифт карта на стойност $20 в Amazon.com, ако резервирате хотел в Booking.com.   От Mozilla също така използват съобщението, за да честитят новогодишните празници на своите потребители. Компанията сега потвърди, че е провела подобен експеримент. Все пак наличието на рекламите в "New Tab" страницата може да  е доста досадно. Добрата новина е, че има как да спрете показването на реклами в уеб браузъра и да се справите с този проблем.   За да го направите трябва да следвате следни стъпки на HowToGeek:     Първата стъпка е да кликнете последователно върху "Menu>Options>Home" или да изберете иконата с формата на зъбно колело. Този символ ще намерите в горния десен ъгъл до полето за търсене в "New Tab" страницата.   Натиснете "Home в левия панел и скролнете до "Snippets" в долната част на менюто. По подразбиране трябва да има отметка преди името на функциtaя, която трябва да премахнете. Така ще спрете всичките реклами в браузъра, включително и горепосочения банер.     Ако искате да имате пълен контрол над съдържанието, което виждате в "New Tab" ви съветваме да спрете и "Sponsored Stories" функцията. Можете да я откриете в горната част на менюто, където е "Snippets". Tрябва само да махнете отметката пред името, което ще спре Pocket, които са официален партньор на Mozilla да възпроизвежда спонсорирано съдържание. От менюто можете лесно да персонализирате какво виждате в "New Tab" на Mozila Firefox.   Oще от Digital: Как да направим резервно копие на отметките ни в Google Chrome, Mozilla Firefox и Microsoft Edge
Google Chrome 71
Google Chrome 71 ще предложи още по-ефективна защита срещу рекламите в интернет
Google Chrome 71 ще предложи още по-ефективна защита срещу рекламите в интернет
Все повече потребители използват програми за блокиране на рекламите в интернет, което им позволява да скрият досадните съобщения в уеб сайтовете. Някои създатели на страници, обаче използват различни методи, за да преодолеят защитата им и да продължат да ни таргетират с маркетингови послания. Eдин от най-разпространените начини е да показват със зловредно или обидно съдържание. Google работят над алгоритми, които да им позволят да се справят с този проблем, предаде TechSpot.   Компанията го е интегрирала в Google Chrome 71, който ще предлага още едно ниво на защита, спрямо подобни практики. Новата версия на уеб браузъра автоматично ще блокира всички реклами, дори само ако въпросната страница е дала разрешение за подобни съобщения. Така Google се надяват да накарат собствениците им да се откажат от подобни практики. Зловредните реклами могат да ви пренасочат към сайт, който да ви зарази с вирус или да блокират браузъра с изскачащи съобщения.     Нова функция на Google Chrome 71 ще следи за подобно поведение и ще спира рекламното съдържание в страниците, които си позволяват да възпроизвеждат обидни реклами. Така дори рекламите, които спазват правилата ще бъдат блокирани, ако създателя на страницата не ги махне рамките на 30 дни. Концепцията има превантивен характер и Google се надяват да откаже доста собственици на сайтове от подобни действия. Премиерата на Google Chrome 71 се очаква през декември.   Oще от Digital: Как да активираме вградения скенер за зловреден софтуер в Google Chrome
YouTube
Новите реклами в YouTube ще предлагат интерактивно съдържание
Новите реклами в YouTube ще предлагат интерактивно съдържание
Рекламите в YouTube понякога са много досадни, особено когато гледате любимите си видео клипове от смартфона. Това е основния източник на приходи за Google и единственият начин да ги спрете е да преминете към платен абонамент. Все пак броя на хората, които дават $10 на месец, за да махнат рекламите в YouTubе е доста малък. Всички останали сме принудени да свикнем и да се приспособим към ситуацията. Google скоро планират да въведат промени в маркетинговата си политика.    От компанията публикуваха изявление, с което ни информират, че ще разширят TrueView платформата, за да позволят на своите партньори да създават по-интерактивни реклами в профилите ни, съобщава AndroidAuthority. По този начин например реклама на предстоящ формат ще ни покаже не само трейлъра, но също информация за премиерата, прожекции в кино салони, цени на билeтите и др. Това означава, че ще има как да си направите резервация без дори да напускате прозореца с рекламата.      Всеки един рекламодател ще има свободата да персонализира рекламите по начин, който смята, че е най-подходящ за продуктите си. Първите компании проявили интерес към новия формат са Vodafone, Headspace, 20th Century Fox, Chili's и Maybeline, но техния брой ще продължи да се увеличава в следващите седмици. За нас потребителите всичко това е сигурна гаранция, че скоро ще започнем да виждаме по-интерактивни реклами в профилите си, което ще се случи още до края на календарната година.    Oще от Digital: Как да печелим пари от YouTube канал
YouTube
Moбилната версия на YouTube вече показва вертикални реклами
Moбилната версия на YouTube вече показва вертикални реклами
Гледането на клипове записани във вертикална ориентация продължава да създава проблеми на доста хора. YouTube положиха усилия да отстранят проблема с премиерата на нови функции, които дебютираха през последната година. Google са готови с ъпдейт, чиято основна цел е да позволи на рекламодателите да се възползват от факта, че гледаме толкова много клипове заснети във вертикална посока. За в бъдеще партньорите им ще могат да ни показват реклами във вертикална ориентация.    Функцията ще е достъпна единствено за мобилните приложения на YouTube за Android и iOS. От компанията също така обърнаха внимание на факта, че повечето клипове се снимат и гледат от смартфоните, информира SlashGear. Все повече хора стартират подобно съдържание, когато са в движение и държат вертикално устройствата, за да гледат любимите си клипове. Именно заради това Google обръщат специално внимание на мобилните версии на популярната видео услуга.    Показването на реклами в този формат е съвсем логична стъпка в еволюцията на YouTube, която може да се превърне във важен източник на приходи за Google. Първата компания, която се възползва от това предложение е Hyundai, които вече започнаха да промотират новите си автомобили с вертикални реклами в услугата. В следващите седмици със сигурност и други големи имена в индустрията ще последват примера им и ще започнат да рекламират по този начин в YouTube.   Oще от Digital: Най-добрите трикове за YouTube, които може да тествате на Android телефона си
реклами
Mozilla ще представи нова функция за предпазване от проследяване във Firefox през октомври
Mozilla ще представи нова функция за предпазване от проследяване във Firefox през октомври
Mozilla обяви, че от октомври т.г. всички нови версии на браузъра Firefox ще блокират по подразбиране тракерите за онлайн реклами, съобщава TechRadar. Това ще направи доста по-трудно проследяването на потребители между сайтовете, което сега се прави, за да се подбират по-релевантни реклами.   Mozilla е предидила процес в три стъпки, който постепенно да въведе функцията за всички нейни потребители. Първоначално ще се блокират само тракерите, които забавят сайтовете. Това ще стане още от октомври т.г.   Следващата стъпка е активно пречене на тракери,...
мобилни приложения
Приложенията за смартфони са задължителен фактор за успеха на местния бизнес
Приложенията за смартфони са задължителен фактор за успеха на местния бизнес
Все повече големи компании използват мобилни приложения, за да достигат до потребителите и да привличат вниманието им към своите продукти. Оказва се, че тази стратегия е изключително подходяща и дори задължителна и за собствениците на малък бизнес. Изтеглянето на подобен софтуер на локално ниво е доста добър начина да рекламирате и да направите бранда си по-лесно разпознаваем за всички останали. Последните проучвания на специалисти доказват, че притежателите на смартфони също предпочитат да бъдат таргетирани по този начин, за да откриват интересни оферти в интернет, предаде NYTimes.   Според данните в него хората са позитивно настроени към идеята да разбират за различни продукти стига да са тясно обвързани с личните им предпочитания и интереси. Така например мобилното приложение може да е чудесен начин представители на бизнеса да запознаят свой клиент с нова оферта или да му предложат специална промоция, която е съобразена с неговия личен вкус и нещата, които вече е пазарувал от съответния бранд. От една страна потребителите си спестяват време да търсят в интернет, а от друга се чувстват позитивно, че се обръща вниманието на желанията им.     Собствениците на местен бизнес трябва да се съобразят с няколко неща, за да се възползват максимално от този инструмент за дигитален маркетинг.  Според проучването приблизително половината от собствениците на смартфони с Android изтриват приложения на местен бизнес с мотива, че не им е достатъчно полезно. Всеки един от тях желае да получава намаления на продукти, участия в специални събития, програми за лоялност и др. Това ги кара да са активни в интернет и да прекарват повече време с приложението и да харесват съответния бранд.    Още от Digital: Пет приложения за Android, които е добре да пробвате тази седмица
Google Play
Google Play ще започне да ни показва видео реклами
Google Play ще започне да ни показва видео реклами
Google Play е най-големият онлайн магазин за мобилни приложения, който ни предлага разнообразна колекция от игри, приложения и други офис програми. Самият портал е обект на постоянни подобрения, като повечето от тях са свързани с по-бързото откриване на съдържание от потребителите. Съдържанието в Google Play вече е разделено в различни категории, а алгоритмите за търсене на компанията непрестанно препоръчват да изпробваме нови приложения, които отговарят по най-добър начин на предпочитанията ни.   Следващият голям ъпдейт, който ни очаква, обаче е свързан с премиерата на нов рекламен формат. Mного скоро Google Play ще започне да възпроизвежда видео реклами, докато сърфираме от смартфоните за интересно съдържание в профилите си, информира AndroidPolice. От компанията потвърдиха, че клиповете няма да тръгват автоматично и ще изискват действие от наша страна, за да се стартират. Данните разкриват, че съдържанието ще бъде подбирано и таргетирано изцяло от нова платформа с машинно обучение на Google.      Новият рекламен формат ще е свързан с популяризирането на съдържание, което е сходно с игрите и приложенията, които изтегляте в профила си. Google твърдят, че ще започнат да разпространяват подобни реклами в следващите няколко месеца. Скоро ще бъдат предоставени и софтуерни инструменти за разработчиците, с които те да се възползват от тази концепция и да оптимизират своя софтуер. В заключение ще отбележим, че не можем да виним за подобни идеи на Google, тъй като всичките им продукти и услуги за безплатни.   Ето кои са най-полезните трикове и съвети за Google Play
Google Chrome
Google Chrome ще блокира досадните реклами в Интернет от 9 юли
Google Chrome ще блокира досадните реклами в Интернет от 9 юли
Google вече представиха полезен инструмент за блокиране на рекламите в браузъра Chrome. Функцията използва специални филтри, с които следи и блокира досадните съобщения в страниците. Концепцията предвижда от една страна хората да не виждат подобни съобщения, а от друга да накара собствениците на сайтове да спрат да ги използват. Този инструмент досега бе ограничен само в някои държави на територията на Европа, САЩ и Канада, но Google планират да променят ситуацията.    От компанията потвърдиха, че от 9 юли потребителите от всички държави ще могат да се възползват от предимствата на функцията. Припомняме ви, че Google са част от Coalition For Better Ads програмата, която вече си постави за цел да въведе стандарти за рекламите в интернет, които не са досадни и не показват обидно или нецензурно съдържание. Новата система на Google Chrome ще блокира само онези съобщения, които нарушават установените правила, предаде TheVerge.     За в бъдеще браузъра няма да толерира рекламите, които се отварят на пълна страница или онези от тях, които автоматично се пускат с видео или звук и др. Всеки собственик на уеб сайт ще бъде информиран за промените и подканен да промени методите си за достигане до по-широка аудитория, съобразно критериите на Coalition For Better Ads. Всичко това е част от амбициозната цел на Google да превърнат интернет в по-добро и приятно място за потребителите.   Oще от Digital: Как да стартираме Android приложения в браузъра Google Chrome от компютър
YouTube
YouTube тестват нов рекламен формат, който ще улесни гледането на клипове
YouTube тестват нов рекламен формат, който ще улесни гледането на клипове
YouTube е един от най-посещаваните уеб сайтове в интернет, където всеки ден потребителите гледат еквивалента на милиони часове клипове в профилите си. Както при повечето приложения на Google и в този случай основния източник на приходи са рекламите. Всеки е виждал да се стартират кратки видео реклами преди да се зареди дадено видео, което може да е доста досадно в някои ситуации, особено ако сърфирате от смартфона, когато сте в движение.   Компанията вече работи над решение на проблема. Google планират да групират рекламите, за да намалят броя на прекъсванията при гледане на видео. По този начин по-рядко ще виждаме подобни послания, което е водещото предимство на новия формат. В същото време, обаче това означава, че самите реклами ще са с по-голяма продължителност. Така например вместо четири реклами с три прекъсвания ще видим по две реклами с едно спиране, предаде DigitalTrends.     Кодовото име на този формат е "Ad Pod", като потребителите ще има как да пропуснат рекламите, ако не харесват съдържанието в тях и да продължат да гледат в YouTube. Първоначално "Ad Pod" платформата ще е достъпна за десктоп версиите на услугата, а след това ще бъде интегрирана и към водещите мобилни платформи. Разпространението на новия стандарт ще стартира през 2019г., като допълнително ще бъде публикувана още информация за плановете на Google.   Oще от Digital: Кои смартфони са най-оптимизирани за гледане на видео в YouTube
Facebook
Рекламите във Facebook Stories и Messenger Stories ще достигнат до над 300 млн. души всеки ден
Рекламите във Facebook Stories и Messenger Stories ще достигнат до над 300 млн. души всеки ден
Facebook се опитват да продължават да поддържат добри и ползотворни отношения със своите маркетингови партньори. През последните месеци компанията е обект на сериозно напрежение свързано с начина, по който съхранява личните ни данни. Facebook се разследват от регулаторите в Европа и също така няколко пъти станаха жертва на хакери от началото на годината. Въпреки това компанията започна разпространението на новия си рекламен формат.      Името на платформата е Facebook Stories и бе представена за първи път през юли, но сега вече е достъпна за всички представителите на бизнес. Скоро ще имат достъп и до Messenger Stories рекламите, известни доскоро като Messenger Day. Крайният резултат от всички тези действия е, че до няколко седмици над 300 млн. души ще виждат всеки ден в профилите си рекламите от новите платформи Facebook Stories и Messenger Stories, съобщава SocialMediaToday.      Според официалните данни около 68% от потребителите използват Stories рекламите в поне  три различни приложения, като 63% от тях планират да продължат да го правят. Facebook твърдят, че 38% от хората, които видят продукт показват по този начин започват да се интересуват и обсъждват въпросната стока с пряителите си. Всеки трети от тях отива до физически магазин да я види на живо. Това са само някои от примерите, които рекламодателите трябва да имат предвид за Facebook Stories и Messenger Stories.   Oще от Digital: Как да настроим Facebook да не ни проследява
Facebook
Как Facebook дава на рекламодателите достъп до данни, които потребителите не са споделили в профилите си
Как Facebook дава на рекламодателите достъп до данни, които потребителите не са споделили в профилите си
Facebook често  ни припомнят какви усилия полагат, за да ни предоставят пълен контрол над информацията в профилите ни. От социалната мрежа твърдят, че ни предоставят всички необходими инструменти сами да изберем какво съдържание виждат останалите хора за нас във Facebook. В повечето случаи е нужно да се разровите в менюто с настройки, докато откриете точно каквото ви трябва. Забелязали ли сте, че дори да скриете определена информация пак виждате реклами свързани с нея?    Добре е да знаете, че не сте единствените и това е проблем, с който се сблъскват всички потребители и се дължи на т.нар. "Shadow Profile". Всъщност това представлява допълнителна база данни за всеки човек с профил в социалната мрежа, информира Mashable. В това число влиза и информация на други потребители, които може и да нямат акаунти във Facebook, но са споделяли различни неща с други хора, които са регистрирани. Оказва се, че Facebook дават достъп на рекламодателите до "Shadow Profile".     За да видят тази база данни е необходимо единствено да ъплоуднат имейл или телефонен номер на даден човек в социалната мрежа. След това Facebook ще позволят да го тартегират с реклами, използвайки информация, която не е споделена от съответния човек в неговия профил. Наличието на подобни практики означава, че все пак компанията не е толкова прозрачна, колкото казва по отношение на начина, по който събира и разпространява информация за потребителите.   Още от Digital: Най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Google
Google блокира по 100 неподходящи реклами в Интернет всяка секунда
Google блокира по 100 неподходящи реклами в Интернет всяка секунда
Google са изключително стриктни, когато стане въпрос за разпространение на спам, фалшиви новини или неподходящи реклами в интернет. Компанията има специални алгоритми, с които засича и блокира подобно съдържание в своята търсачка. Фактът, че Google притежават една от най-мащабните рекламни платформи в уеб пространството е причината все повече хора да се опитват да разпространяват неподходящи реклами в сайтовете, които посещаваме всеки ден.    Технологичният гигант вече тества нови филтри за превенция срещу подобно съдържание и въпреки усилията им това продължава да е голям проблем. Alphabet, които са компанията-майка на Google сега разкриха интересни детайли за този сравнително нов феномен. Информацията в доклада им показва, че през календарната 2017г. алгоритмите на Google са премахвали средно по 100 неподходящи реклами на секунда, предаде AndroidHeadlines.     Цифрата е толкoвa голяма защото много често за тази цел се използват огромни ботнет мрежи, които за кратко време изпращат множествo съобщения до потребителите. Забелязва се тенденцията постепенно Apple да става предпочитана мишена за разпространение на такова съдържание. Именно заради това е необходимо всички водещи компании заедно да открият най-ефективният начин да се справят с този несъмнено досаден проблем. Регулациите на ЕС също стимулират всички подобни инициативи на Google, Apple и Facebook.    Още от Digital: Google и Facebook печелят 25% от приходите на всички реклами в интернет
Google
Google ребрандира услугите DoubleClick и AdWords на Google Ads
Google ребрандира услугите DoubleClick и AdWords на Google Ads
Google е компания, която генерира приходи предимно от реклама и това отдавна не е тайна за никого. Технологичният гигант сега обяви вероятно най-голямaта промяна в своята политика в сферата на дигиталния маркетинг досега. Оказва се, че Google спират да използват брандовете DoubleClick и AdWords. За в бъдеще ще се използва опростеният бранд Google Ads, който ще е по-лесно разпознаваем за рекламодателите и собствениците на локален бизнес, които искат да го промотират.   Информацията бе потвърдена официално oт Google, които уточниха, че освен името не се предвиждат съществени промени. Toва означа, че потребителите ще продължат да използват сегашните си планове и тарифите няма да се променят. Google ще продължат да поддържат едновременно двете рекламни платформи AdSense и AdMob, за да разширят позициите си сред собствениците на уеб сайтове и разработчици на приложения за Android и iOS, информира VentureBeat.     Всички бъдещи реклами ще могат да се купуват с новия бранд Google Ads. Припомняме ви, че AdWords бе представена през 2000г. с идеята да добавят реклами към текста в търсачката. След това компанията придоби официално DoubleClick софтуера през 2008г. и го направиха интегрална част от своята рекламна платформа. Компанията уточнява, че новото име ще е допълнено и от повече възможности за бизнеса и ще подобри сигурността на всички хора, които използват Google Ads.   Още от Digital: Google тестват система, която ще предвижда какво съдържание ще търсим в Интернет
Mozilla Firefox
Как да спрем рекламите в началната страница на браузъра Mozilla Firefox
Как да спрем рекламите в началната страница на браузъра Mozilla Firefox
Mozilla Firefox продължава да е една от най-използваните алтернативи на Google Chrome. Популярният уеб браузър привлича внимание заради изчистения интерфейс, богатия набор от разширения и възможности за персонализация. Премиерата на Firefox Quantum доказа, че и скоростта може да бъде важно предимство на браузъра, но същото може да се каже и за сигурността.   Инженерите на Mozilla полагат много усилия да превърнат този компонент във важно оръжие на Firefox и в голяма степен го постигат. Все пак компанията също се нуждае  приходи и вече започна да показва реклами на New Tab страницата с представянето на Firefox 60. Спонсорираното съдържание е на Pocket и идеята е да ви препоръчва актуални неща в сферите, които ви интересуват.      Независимо колко добри са алгоритмите на Mozilla понякога показването на подобна информация в уеб браузъра може да е доста досадно. Добрата новина е че има как да спрем показването на спонсорирани постове в New Tab страницата. Ето и как да го направим, според MakeUseOf:   1. Отворете New Tab прозорец в браузъра. 2. Кликнете върху Gear иконата в горния десен ъгъл. 3. Откриийте менюто "Recommended by Pocket". 4. Премахнете отметката до опцията "Show Sponsored Stories".     Спонсорираното съдържание е добър начин да подпомогнете Mozilla без да излагате на риск личните си данни. Информацията, която въвеждате във Firefox се запазва в сървърите на компанията и не се споделя с трети страни. Mozilla използват най-приятния за потребителите начин да се опитат да генерират приходи без да бъдат досадни и въпреки това да предлагат висококачествен продукт. Дали ще подкрепите компанията по този начин е въпрос на личен избор.    Oще от Digital: Три предстоящи функции в Mozilla Firefox, които може да пробвате още сега
Mozilla Firefox
Mozilla спират да рекламират във Facebook заради сигурността на личните ни данни
Mozilla спират да рекламират във Facebook заради сигурността на личните ни данни
Facebook са подложени на голямо напрежение в последните дни, заради обвинения свързaни с начина, по който съхраняват личната ни информация. Mozilla също изразиха негативно мнение относно това колко лесно компанията предоставя достъп на трети страни до данните ни и обявиха, че спират да разпространяват реклами в социалната мрежа. Създателите на Firefox изразиха увереност, че ще решението си, ако видят, че Facebook променят настройките си за поверителност, за да гарантират максимална безопасност на потребителите.    Информацията бе потвърдена от главния оперативен директор, Денел Диксън в нова публикация в официалния блог на Mozilla, предаде CNet. Oбвиненията са, че по подразбиране Facebook третира поверителната ни данни по такъв начин, че е много лесно да попаднат в ръцете на приложения на външни разработчици. Още по-неприятното е, че повечето от нас дори не подозират, че всички това се случва. Mozilla искат да убедят Facebook, че всичко това не е правилно и засега спират да рекламират в социалната мрежа.     От Mozilla са категорични, че няма да променят политиката си докато не видят реални ефекти от въвеждането на сериозно промени в алгоритмите на Facebook. Според тях в сегашната ситуация стотици милиони души са изложени на риск информацията им без дори да разберат да попадне в чужди лица и това не е приемливо. Facebook не са коментирали решението на Mozilla, но е факт, че в последните дни са изправени пред доста трудности в опитите си да убедят, че действат по правилния начин.   Вижте Mozilla стартираха петиция срeщу Facebook заради сигурността на личните ни данни