Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
5 резултата за публичен транспорт
самолети
Бъдещите самолети с двигател  SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Продължителността на полетите между Лондон и Сидни могат да се съкратят с впечатляващите 80% до края на следващото десетилетие. Тази концепция може да стане реалност, ако новия свръхзвуков ракетен двигател на UK Space Agency бъде въведен в употреба до 2030г. Иновативният проект се разработва съвместно между учените на космическата агенции на Великобритания и Австралия с името "World-First Space Bridge". Ключовият елемент от него се казва SABRE.     Предимствата на новия ракетен двигател ще позволят разстоянието между двете страни да бъде изминавано със самолет за четири часа. Учените планират да постигнат тези стойности с интеграцията на по-добра система за преодоляване на звуковата бариера, която ще позволи на SABRE да развива много по-високи скорости по време на полет. Вече бяха проведени тестове на охладител, който симулира условия при Mach 3.3, което е три пъти повече от скоростта на звука.     Новият прототип отчита 50% по-висока скорост от настоящите самолети Concorde. Eвентуално пътуване между двата грана би могло да е 3.5 часа. Тази стойност съотвества на настоящият рекорд за най-висока скорост на реактивен самолет, който се държи от Lockheed SR-71 Blackbird. Основната роля на охладителя е да редуцира температурата на газовете преди да достигнат до ядрото на двигателя. Тестовете показват, че може да го направи от 1000 градуса до стайна температура за една 20-та от секундата.   Още от Digital: Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
електрически автомобили
Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
Водещите производители постепенно насочват стратегията си изцяло към автомобилите, които се задвижват от електрически двигатели. Усилията им в тази насока ще предизвикат сериозен ръст в броя на моделите, които се продават в EV сегмента в следващите години. Някои от най-големите имена в индустрията вече изразиха увереност скоро да започнат да произвеждат единствено EV автомобили, за сметка на традиционните предложения с бензинови и дизелови агрегати. Предимствата на тази стратегия са многобройни и носят полза, както за компаниите, така и за потребителите, предаде Digitimes.   От една страна електрическите автомобили са по-безопасни за околната среда, а от друга могат да се произвеждат на осезаемо по-ниски цени. Конкуренцията в тази пазарна ниша ще стимулира разработването и навлизането на много модерни технологии. Aнализаторите смятат, че навлизането на повече платформи за смарт мобилност ще позволи още след пет години в Европа електромобилите да се продават по-изгодно от бензиновите/дизелови модели. В момента батериите са около 40% от цената на EV автомобилите, като 1kWh струва около $222, но ще спадне до под $100 до края на 2022г.     Всички тези процесори ще се разгърнат и на другите континенти, но ще е необходимо малко повече време. Прогнозите на специалистите са, че в периода между 2022-2025г. ще започне масово да се усеща навлизането на електрическите автомобили. По този начин ще се създаде нужната основа, която ще предизвика и следващат голяма революция в публичния транспорт, а именно самоуправляващите автомобили. В голяма степен технологиите, които използват EV моделите за няколко години ще еволюират и ще преврънат тези модели в неизбежна реалност за масовия потребител.   Още от Digital: Oчаква се бум в продажбите на електрически автомобили до 2020г.
Uber
Откриха проблем в приложението на Uber, който позволява да се возим безплатно
Откриха проблем в приложението на Uber, който позволява да се возим безплатно
Ubеr е услуга за превоз, която вече провокира много протести и разследвания в различни държави по цял свят. Въпреки тези проблеми тя продължава да се радва на голяма популярност сред потребителите. Експерт по сигурността с името Aнанд Пракаш откри бъг в софтуерния код на приложението Uber. Този пропуск му позволява да си поръчва автомобили в услугата без да се налага да плаща за превоза, предаде TechCrunch.   Тестовете му показват, че този проблем се среща не само в родната му страна Индия, но също и в САЩ, където Пракаш пътува често. Компанията е уведомена за този проблем в кода на приложението. Пракаш е участвал в Bug Bounty програмата, която предвижда финансови възнаграждения в размер на $1000-$10 хил. за откриване на подобни пропуски. В конкретният случай той получава сума от $5 хил., а Uber вече са отстранили този проблем с нов софтуерен ъпдейт на мобилното приложение.   Участието на Пракаш в Bug Bounty програмата е причината да изчака официална актуализация от компанията, за да разкрие детайли за този проблем. По този начин хакерите няма да могат да се възползват от ситуацията. Самият недостатък позволява да въведете невалиден метод за плащане, като вместо номер на картата ви изписвате произволни символи като "аbc" или "xyz". В крайна сметка това заблуждава услугата, че сте платили.   Вижте как водачите на Uber автомобили вече ще се идентифицират със селфита
летящи такстита
ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
ЕС направи решителна стъпка за въвеждането на летящи таксита на континента
Модерните технологии вече промениха ключови елементи от ежедневието ни и скоро ще предизвикат следващата голяма революция в публичния транспорт. Това са летящите автомобили, към които вече проявяват интерес повечето големи производители в индустрията. Важна стъпка за популяризирането им сега направиха представителите на Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), които публикуваха нови насоки за сертифициране. Водещ акцент са модерните форми на публичен транспорт.   Тук е момента да добавим, че EASA е регулаторният орган, който въвежда правилата за експлоатация на търговските авиокомпании и другите въздушни превозвачи. Предложените нови насоки на практика полагат основата за навлизането на хибридни и електрически летателни апарати, които могат да излитат и кацат вертикално. По този начин ЕАSA правят сериозна крачка напред за осигуряването на действителна възможност за обслужване на въздушна мобилност от този тип, предаде TechCrunch.     Новите насоки на ЕАSA гарантират подкрепа на т.нар. "Vertical Take-Off And Landing" (VTOL) апарати, както от техническа гледна точка, така и регулаторна на територията на ЕС. Активността на регулаторния орган засега е насочена към изчистване на необходимите изисквания, които да гарантират максимална безопасност на въздухоплавателните средства. ЕASA предлагат и специална норма, която гарантира, че всеки апарат има специален режим за аварийно кацане, който да се активира при инцидент.   Още от Digital: Lilium Jet е първото летящо такси, което излита вертикално и има 36 електрически двигателя
летящи автомобили
Летящите автомобили CityHawk с водородно гориво ще се продават през 2022г.
Летящите автомобили CityHawk с водородно гориво ще се продават през 2022г.
Летящите автомобили отдаване не са просто футуристична концепция. Различни компании видят в тези превозни средства бъдещето на публичния транспорт. Metro Skyway е дъщерно дружество на израелската компания Urban Aeronautics, което също работи усилено, за да превърне тази концепция в реалност. Проектът им предвижда създаването на четириместен летящ автомобил, който се задвижва от водородно гориво, информира DigitalTrends.   Ако всичко върви по план машините на Metro Skyway трябва да се движат и да превозват пътници в големите градове до 2022г. Летящият им автомобил засега носи името CityHawk и се отличава със специална задвижваща система, позволяваща да каца и излита във вертикална посока. Инженерите на Metro Skyway се надяват цената за производството на CityHawk да е осезаемо по-евтина от тази на конкурентните летящи автомобили. Използването на водородно гориво ще направи CityHawk и по-безопасни от обикновените автомобили.     Любопитен факт е, че инженерите на израелския производител работят над тази идея вече повече от десетилетие. Те вече започнаха публични тестове с безпилотен дрон с тегло от един тон, който се казва Cormorant. Возилото е предназначено да се използва в редиците на израелската армия. CityHawk ще може да лети в продължение на един час без да се налага зареждане, което ще го превърне в подходящо решение за натоварения градски трафик. Максималната скорост е 185 км./ч.    Вижте как първите летящи автомобили в света вече се продават на цена от $399 000