Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
13 резултата за производители
ъпдейти
Кой производител актуализира най-бързо софтуера на своите смартфони
Кой производител актуализира най-бързо софтуера на своите смартфони
Всяка година излиза нова версия на Android. През 2019 година това беше Android 10, първата актуализация за операционната система, която вече не носи име на сладко лакомство. От Android 10, имената на десерти ще бъдат заменени само с числа.   Ако сте купили телефона си преди датата на стартиране на Android 10 (3 септември 2019 г.), може да имате право на надграждане на софтуера. Въпреки това, в зависимост от това коя компания е произвела вашия смартфон и какъв модел е той, вие може да не го получите изобщо или той все още да се бави. Ако се окаже, че нямате късмета да получите Android 10 на телефона си, може би ще поискате да купите следващия си смартфон от компания, която актуализира телефоните си бързо и често. За да ни помогнат в това, от Android Authority са подредили в списък даден по-долу първите десет OEM производители на Android, които най-бързо актуализират софтуера на своите телефони. Теоретично тези компании трябва да бъдат също толкова бързи (ако не и по-бързи) при внедряването на Android 11.   Тук не са включени телефоните на Google, защото те са отправна точка за актуализациите на Android, по подразбиране тези телефони са първите, които получават най-новите версии на платформата. Ако искате телефон, който гарантирано се актуализира бързо, Google Pixel е това, което ви трябва.   1. Essential     Първият телефон, който получи актуализация до Android 10 беше Essential Phone. Това стана още на 3 септември, в деня на официалното представяне на операционната система. Освен Google, никоя друга компания не е била толкова бърза в предоставянето на Android актуализации.   Лошата новина е, че Essential вече няма да се актуализира. В бъдеще единственият смартфон от марката вече няма да получава никакви официални актуализации, включително надстройки на операционната система.   2. Redmi     Компанията Redmi е свързана с Xiaomi. Тя печели второ място в този списък със своята невероятно бърза актуализация за Redmi K20 Pro, която в деня на официалното представяне на операционната система. Тя обаче се появи само на китайския вариант на устройството. Независимо от това, Redmi доказва, че приема ъпдейтите на Android доста сериозно!   3. OnePlus     Една от основните причини феновете на OnePlus да са толкова много е добрата репутация на компанията, когато става дума за актуализации. OnePlus със сигурност не ги разочарова, когато изведе Android 10 до OnePlus 7 и OnePlus 7 Pro само 18 дни след като стабилната версия на операционната система стана официална. Това победи предишния рекорд от 46 дни на компанията за Android 9 Pie.   Скоростта обаче не е всичко. За съжаление, първоначалното представяне на Android 10 беше изправено пред проблеми и компанията в крайна сметка спря да разпространява актуализацията за известно време. Поради това, внедряването на Android 11 всъщност може да отнеме повече време, отколкото през тази година, тъй като много вероятно компанията няма да иска да повтори същите грешки.   4. HMD Global (Nokia)     Повечето смартфони на Nokia от марката HMD Global използват версия Android One или Android Go. По тази причина телефоните на Nokia обикновено са едни от първите, които получават Android актуализациите.   Първото устройство на Nokia, което получи Android 10, беше Nokia 8.1. Nokia 9 PureView беше второто, това се случи на 5 декември 2019 година. Към момента, дори бюджетно ориентираните смартфони на Nokia от 2019 година трябва да работят с Android 10.   5. Asus     През 2019 година Asus наистина ни изненада като пусна едно от най-вълнуващите устройства на годината: Asus Zenfone 6, което разполага с уникална задна камера. След това отново ни изненада, като предостави Android 10 на Zenfone 6 само след два месеца. Малко по-късно, Android 10 се появи и на Asus Zenfone 5Z.   За съжаление, отне много време на Asus да предостави най-новата версия на Android на ROG Phone 2. Тази актуализация не се появи чак до март 2020 година. Ето един пример за това, че само защото една компания предоставя бързо актуализациите на някои от устройствата си не означава, че ще го направи и за останалите си модели.   6. Xiaomi     Няма друга компания по-объркваща от Xiaomi. Първото устройство с марката Xiaomi, което видя Android 10, беше Xiaomi Mi 9. Тази актуализация беше обновена с MIUI 11. Въпреки това, други телефони видяха актуализациите на MIUI 11 преди това, но MIUI 11 беше базирана на Android 9 Pie.   И за да направят нещата по-объркващи, някои от Android One продуктите на Xiaomi, които теоретично би трябвало най-бързо да получат Android актуализацциите, не видяха актуализацията до 2020 година. Pocophone F1 също получи Android 10 през март 2020 година.   7. Huawei     2019 година не беше най-добрата година за Huawei. През май компанията беше поставена в така наречения списък на дружествата от правителството на САЩ, на които ефективно им се забранява да работят с всякакви базирани в САЩ фирми, включително и с Google. Това означава, че устройствата, стартирани след май 2019 година, нямат достъп до никакви услуги на Google.   За щастие устройствата Huawei P30 и P30 Pro, стартираха преди забраната, така че те ще продължат да имат достъп до услугите на Google. Те получиха Android 10 само два месеца от момента, в който ОС стана стабилна. Каква полза обаче от най-новата версия на Android, ако не можете дори да изтеглите Google Maps от Play Store?   8. Honor     Тъй като Honor е тясно свързана с Huawei, не е изненада че двете компании се подреждат една след друга. Honor 20, 20 Pro и View 20 получиха Android 10 дни след като Huawei започна да внедрява най-новата версия на операционната система към своята водеща серия P30. Honor, обаче също е засегната от ограниченията на Huawei. Докато някои по-стари телефони на Honor вероятно ще видят Android 11, услугите на Google няма да бъдат включени на по-новите устройства, докато САЩ не оправи отношенията си с Huawei.   9. Samsung     През изминалите години Samsung се представяше доста зле с навременното излизане на Android актуализациите. Това беше голяма болка за феновете на Samsung, тъй като водещите телефони на компанията са доста скъпи и се очаква тя да е една от най-бързите. Но Samsung започна да се променя в това отношение в добра посока.   Android 10 се появи на устройствата на Samsung на 28 ноември 2019 година. Досега почти всички Galaxy S устройства или Galaxy Note от 2018 година или по-нова версия трябва да имат Android 10, което е знак, че Samsung наистина променя своите разбирания и методи на работа.   10. LG     Честно казано, попадането на LG в този списък е под въпрос. Технически, компанията започна пускането на Android 10 актуализацията с LG G8 ThinQ на 2 декември 2019 година, но това беше само за южнокорейските версии на телефона. Едва след 20 януари 2020 година, актуализацията започне да се появява и на устройствата продавани в други части на света.   Дори и сега все още има много телефони на LG без Android 10, включително LG G8X, LG V40 и LG G7. Въпреки това, LG все още се справя по-добре в актуализациите от някои други OEM производители.   Вижте как да актуализирате Google Play Services на Android
смартфони
Коя е основната функция, която отличава всеки производител на смартфони
Коя е основната функция, която отличава всеки производител на смартфони
Моделите смартфони, които се предлагат днес на пазара са доста сходни по между си. Независимо коя марка изберем, можем да сме почти сигурни, че ще имаме телефон с добра камера, с контрастен дисплей и достатъчно бърз, за да задоволи ежедневните ни нужди. Това, което наистина разделя телефоните от висок клас, са по-фините екстри, които често се предлагат само от конкретен производител.   От Android Authority са съставили списък с най-добрите характеристики на OEM производителите на Android устройства.   Samsung – Samsung Pay Смартфоните на Samsung винаги идват с многобройни функции и избирането на една от тези технологии за най-добрата е трудна задача. Трудно се избира между S Pen, извития дисплей или дори модерният TouchWiz UI, но може би Samsung Pay е най-добрата иновация на компанията напоследък, тъй като тя е по-добра от всичко, което конкуренцията може да предложи.   Samsung Pay използва две технологии – NFC (Near Field Communication) и MTS (Magnetic Secure Transmission). NFC използва радио честоти за предаване на данните, а MTS използва магнитна технология.   MTS е начинът от десетилетия, чрез който с магнитен четец се прехвърляни данните от кредитните и дебитните карти по време на разплащания. Може да използвате Samsung Pay с почти всеки терминал, който приема магнитни карти.   HTC – BoomSound Ако има нещо, което компанията знае как се справи добре. Това са високоговорителите. Стерео високоговорителите на HTC, BoomSound, възпроизвеждат най-качествения звук от смартфон, който някога сте чували. Като се има предвид, че повечето от нас използват смартфоните си предимно за слушане на музика и гледане на видеоклипове, качеството на високоговорители със сигурност е важно условие в наши дни.   BoomSound подобряват традиционната конфигурация на високоговорителите за смартфони, като предлагат специален усилвател за два високоговорителя, единият от които се справя с басите, а другият действа като високоговорител. Това осигурява допълнителна яснота и повече мощност от традиционната настройка на единични високоговорители.   LG – опции за камерата Смартфоните на LG винаги са били сред най-предпочитаните от феновете на фотографията. Въвеждането на ръчни режими на снимане с LG G4 и широката ъглова камера с най-новите модели от G и V сериите, дава на потребителите най-добрите възможности за снимане със смартфон.   В случай, че не сте имали възможност да се забавлявате с най-новото приложение на камерата на LG, нека ви кажем че то има типични опции за баланс на бялото, ISO и скорост на затвора, както и HDR и ръчни контроли за видео, включително ниво на битрейт, рамкиране и аудио корекции.   Sony – Hi-Res и LDAC аудио Sony отдавна внедри в своите смартфони поддръжка за Hi-Res аудио, 24-битови FLAC или DSD файлове и други подобни, а редица други производители само облагородяваха тази тенденция през последните няколко години. За музикалните ентусиасти това е очевиден плюс, освен това LDAC Bluetooth стандартът на Sony предлага много по-добро аудио от конкуренцията за тези, които ще използват безжична връзка.   За съжаление обаче, LDAC е патентован формат, което означава, че ще са ви необходим съвместим комплект слушалки, за да се възползвате от висококачественото Bluetooth стриймване.   Huawei – Leica камера Знаем, че двойната камера вече не е изключителна тенденция в света на смартфоните, но изпълнението на Huawei остава едно от най-добрите и най-уникалните. Един от сензорите заснема цветно изображение, точно както всеки друг смартфон, а вторият е монохромен сензор.   Използвайки данни от чувствителната монохромна камера и интелигентното им комбиниране с традиционните RGB данни, технологията за камера на Huawei може да произвежда изображения с изключителни цветове, страхотен динамичен обхват и невероятно изглеждащи ефекти на дълбочината на полето. Това със сигурност е технология на камерата, която бихме искали да видите в следващия си телефон.   Вижте какво да очакваме от производителите на смартфони през 2017г.
автомобили
Как се развиха самоуправляващите автомобили през 2016г.
Как се развиха самоуправляващите автомобили през 2016г.
 През 2016 година, самоуправляващите се автомобили станаха малко по-достъпни за обществеността. Така например, Uber стартира пилотна програма в Питсбърг, която предлага на потребителите резервация на самоуправляващ се автомобил. Tesla също започна да произвежда автомобили с хардуер необходим на колата да бъде напълно безпилотна.   Тези ходове показват че колите със самостоятелно шофиране вече не са само концепция, но действителни продукти, които всеки може да притежава. От Business Insider са събрали най-значимите моменти за самоуправляващите се автомобили през 2016 година.   Месец януари В началото на 2016 година Tesla пусна важен ъпдейт на Autopilot, който направи функцията по-сигурна. От Volvo пък обявиха, че ще използват автоматизирани технологии в автомобилите си, за да намалят смъртните случаи при катастрофи чрез по-добро овладяване на колата.   Месец март През месец март, GM купи начинаещата компания за автономни коли Cruise Automation. Този ход на автомобилния гигант е опит да се конкурира с компании от Силициевата долина в разработването на самоуправляващи се превозни средства. Cruise разработва хардуер и софтуер, които могат да бъдат инсталирани в превозно средство, за да може то само да се движи по магистралата, без да е необходимо шофьорът да се намесва.   Месец април По време на автомобилното изложение през април в Пекин, LeEco официално представи концептуалния си автомобил LeSee Pro. Автомобилът е оборудван с автопилот и „офлайн“ волан, който се скрива в предния панел. В момента електрическият автомобил преминава последните тестове.   Месец май През месец май, Cruise Automation тества в Сан Франциско електрическия автомобил Chevrolet Bolt, които обикаляше из града със своите сензори и съоръжения на покрива – знак за всяко превозно средство, което тества автономно движение.   Месец юли В началото на лятото, General Motors заяви, че първият самоуправляващ се автомобил на компанията ще е електрически.   Месец август Месец август, Uber и Volvo обединиха усилията за създаването на самоуправляващ се автомобил. Начинанието е на стойност 300 млн. долара. Част от средствата ще се използват за проучвания и развитие на хардуер, регистриращ препятствия по пътя и натоварен трафик.   През този месец, Ford и китайската фирма Baidu инвестираха 150 милиона долара във Velodyne – компанията, разработваща системата за прецизно „опипване” на обектите около колата – LiDAR (light detection and ranging).   Месец септември Това беше времето през което Uber стартира пилотната си програма в Питсбърг, която предлага на потребителите резервация на самоуправляващ се автомобил. През месец септември още, Националната администрация за безопасност на пътното движение (National Highway Traffic Safety Administration, NHTSA) класифицира юридически системата за автономно управление на Google като водач в съответствие с федералния закон. За компаниите, занимаващи се с разработката на автономни автомобили това решение е сериозно достижение, тъй като вече дълго време се обсъжда въпросът дали системата за управление на робо-мобила може да се счита за шофьор. Освен това, в САЩ започна работа по първите формални закони, засягащи самоуправляващите се коли.   Месец октомври През месец октомври, Tesla обяви, че всички нови автомобили ще са напълно оборудвани с необходимия хардуер да се управляват сами, въпреки че софтуерът не е готов.   Месец ноември През месец ноември, китайският интернет гигант Baidu започна изпитания на своите автоматизирани автомобили по улиците на Вужен. Плановете на компанията са да пусне първите коли за продан през 2018-та и започне масово производство през 2021 година.   Месец декември През декември, Apple потвърди, че работи по технология за самоуправляващи се автомобили.   Вижте коя компания ще предпочете Apple за създаването на първия си автомобил  
смартфони
Защо всички смартфони се произвеждат в Азия
Защо всички смартфони се произвеждат в Азия
През 2005 година, базираната в Калифорния, САЩ, компания Google купува Android, Inc., една малка стартираща компания, която е създала популярната операционна система. Сега може би си мислите, че повечето смартфони които се продават по света са американско производство.   Истината обаче е че единствения елемент в съвременните смартфони, който не се прави в Азия, всъщност е операционната система. Питате се защо няма американски смартфони или смартфони, направени в Европа?   От Android Pit търсят отговора на въпроса:  Защо всички смартфони се произвеждат в Азия?   Цената на ръчния труд За да създадете един продукт (например телефон), ще имате нужда от пари. Тези пари се инвестират в производство, в продажби, в маркетинг техники, които се използват да се рекламира този продукт на пазара. Колкото по-голям е пазара, толкова повече телефони ще трябва да бъдат произведени и продадени и печалбата ще е по-голяма. Сега, представете си един огромен пазар, например 1,3 милиарда души, много от които са потенциални клиенти.   В същото време, в същия този пазар, производствените разходи са относително ниски. Така че, производителите започват да изнасят извън техния пазар, като все още поддържат ниски производствени разходи, но продават на пазари, където те могат да увеличат цената на телефоните. Освен това много чуждестранни компании преместват производствата си в Азия, по същата причина, за да намалят производствените си разходи.   Ценова стратегия Китайците са склонни да произвеждат телефони с топ характеристики и да ги продават на цената на среден клас телефон. Защо? Защото те се опитват да поемат пазара от другите азиатски компании и това е техника, която ще им помогне да засенчат компании като LG и Samsung, които продължават да произвеждат скъпи телефони, без всъщност да са иновативни.   Местни предимства Азиатските компании са по-спокойни правно и икономически от тези в останалия свят. Трябва да се отбележи, че със смартфоните, много често се нарушават авторски права и патенти. Но при азиатските компании се наблюдава така нареченото „споразумението за кръстосано лицензиране“, при което група от компании си обменят взаимно правата за интелектуална собственост. Този обмен на идеи спестява много време, особено в съдилищата. От икономическа гледна точка, тази стратегия повишава конкуренцията между фирмите и затваря част от пазара за новодошлите, които застрашават тяхното място.   Вървят по отъпкания път Докато западния свят има тенденция да използва традиционните методи за реклама, азиатските компании не се колебаят да копират (както видяхме много пъти със споровете между Samsung и Apple) и да правят нововъведения.   Може ли да смятаме, че бъдещето на смартфоните е в ръцете на азиатските компании? Невъзможно е да се отговори на този въпрос със 100% сигурност, но най-вероятно да. Въпреки това, географски погледнато, ние рискуваме да загубим контрол в друга част на Азия: Индия има потенциала да се превърне в голям конкурент на Китай. Индийският пазар също е много голям и много различен. Според местен анализатор, Индия може да бъде „новият Китай за смартфони“. Дали това ще се окаже истина само времето ще покаже.   Вижте как ще се подобри функционалността на смартфоните ни в бъдеще
смартфони
Най-легендарните телефони на всички производители
Най-легендарните телефони на всички производители
Някои телефони се появяват на пазара безмълвно и по същия начин го напускат. Други обаче предизвикват фурор, променят представите ни за възможното в света на технологиите и така си гарантират вечно място в историята на мобилните телефони. Android Authority събра на едно място най-легендарните телефони от всички производители. Да видим кои са те.   1.  Apple – iPhone (първо поколение) Макар и погрешно смятан за първия телефон с тъчскрийн, първият iPhone завинаги ще остане в историята като моделът, направил смартфоните популярни сред обикновените...
смартфони
Защо производителите трябва да се придържат към Android въпреки контрола на Google
Защо производителите трябва да се придържат към Android въпреки контрола на Google
Наскоро Huawei съобщи, че е в процес на разработване на собствена OS, която възнамерява да използва в извънредни ситуации.   Това не е единствената компания, нито последната, която ще има подобни намерения. Samsung също инвестират време и средства в своя платформа – Tizen. Причината за това е една: пълна независимост от Google, особено сега когато стана явно желанието на Google да упражнява все повече и повече контрол върху Android.   От Slash Gear обаче са на мнение, че производителите трябва да се придържат към Android въпреки контрола на Googlе. Ето основанията за това.   В какво се изразява контрола на Googlе? За разлика от iOS, Android платформата процъфтява защото е с отворен код, което дава възможност на производителите да персонализират Android според своите виждания. Това е причината Android устройствата да са уникални и разнообразни, задоволяващи различни пазарни сегменти и различни видове потребители.   Разбира се, Google не са предали напълно контрола на производителите. Компанията изисква от производителите да се придържат към определени, макар и минимални изисквания, за да предлагат легални Google Play услуги.   Разнообразие и фрагментация Има красота в многообразието, но никой не е доволен от фрагментацията. И въпреки това, потребителите са принудени да приемат тази ситуация. Както Google, така и производителите не веднъж публично са обещавали нещата да се подобрят, но за сега без резултати. Само най-актуалните и най-скъпите модели получават актуализации и то обикновено месец след като тя е била освободена. Проблемът обаче в никакъв случай няма да се реши, ако всеки производител има своя платформа.   Повече проблеми, отколкото решения Нито Maemo/MeeGo, нито BlackBerry 10, нито Windows Phone или Tizen някога са постигали това, което постигнаха Google с Android. Ако всеки производител тръгне да създава своя платформа, борбата ще бъде за печелене вниманието на разработчиците за създаване на нови приложения. Историята обаче е доказала, че разработчиците не обичат да се впускат в нови и несигурни платформи.   Microsoft е голямо име и въпреки това нейните инструменти за разработчици, не бяха достатъчни за привличане на разработчици на приложения. Samsung продължава да опитва същото с Tizen, но отчита относителен успех.   Заключителни мисли Създаването на алтернативни мобилни платформи не е лъжица за всяка уста. И сега има други операционни системи, но тяхната цел не е реализирането на печалба. В повечето случаи, техните създатели имат визия за това как трябва да изглежда идеалният софтуер и искат  да я представят на потребителите.   Но не така стоят нещата с Samsung и Huawei, които развиват бизнес, а не благотворителност. Въпреки добрите намерения на двете компании, в крайна сметка печалбата ще бъде най-важната за тях. Ако обаче решат да поемат по свой път има опасност не само те да загубят, но и Google, защото това няма как да не се отрази на Android. Платформата има нужда от поддръжници, за да е силна.   Вижте как да изберем правилния модел смартфон за нас
OEM
Какви са OEM продуктите и защо са по-евтини
Какви са OEM продуктите и защо са по-евтини
Ако сте купували компютърни части или софтуер онлайн, вероятно сте срещали съкращението OEM. Това означава Original Equipment Manufacturer (Производител на оригинално оборудване) и обикновено означава, че този хардуер или софтуер е по-евтин от нормалните продукти, които се предлагат на дребно.   Това може да ви накара да се зачудите има ли уловка с тези OEM продукти. От Make Use Of ще се опитат да внесат яснота по темата.   Какво означава OEM? OEM акронимът не e свързан с това кой продава продукта. OEM хардуерът и софтуерът са пакети за дистрибуция на компании, които изграждат системи като Dell и Apple. Тези компании са производители на оригинално оборудване и затова OEM продуктите обикновено се продават като част от нещо по-голямо, а не на дребно. Те не са предназначени да бъдат излагани по рафтовете на магазините и обикновено не може да си ги купите от магазин. Повечето онлайн магазини обаче често продават OEM продукти, защото тези търговци знаят, че има хора, които търсят продукти с възможно най-ниската възможна цена.   Накратко, ако вашето нерабиране е предизвикало опасения, че покупката на OEM продукт е свързано с придобиване на нелегален софтуер или хардуер, знайте, че няма причини за подобни страхове. Все пак, добре е да помните, че закупуването на такъв продукт ви задължава да приемете определени условия.   OEM лиценз за хардуерни продукти OEM хардуерът е същият по отношение на възможностите и производителността, както и хардуерът без този лиценз. Твърдите дискове, оптичните устройства и някои PCI карти са сред най-често срещаните типове компоненти, които се предлагат с OEM лиценз.   Но този хардуер обикновено не се доставя с допълнителни компоненти, дори и те да са от решаващо значение за работата на хардуера. OEM компютърните процесори, например, може да не доставят с вентилатори. Видеокартите с OEM лиценз или твърди дискове често не се доставят с кабели или адаптери, необходими за използването им.   Възможно е да има и ограничения на гаранцията. В сравнение с гаранцията на продукти, които се предлагат на дребно, гаранцията за OEM продуктите може да бъде намалена или да не съществува изобщо. Това е така, защото се очаква производителят на системата да я предостави. Освен това, при закупуването на OEM продукти може да се окаже невъзможно да получите директна поддръжка.   OEM лиценз за софтуерни продукти Windows е най-често срещаният пример за OEM софтуер и често се използва от хора, които изграждат сами компютрите си, но има и OEM версии на пакети за сигурност, системни инструменти и софтуер за производителност.   Когато купувате OEM софтуер, обикновено той съдържа софтуера и лицензния ключ, но не очаквайте да получавате документация. Всъщност, повечето лицензирани софтуерни OEM продукти не предлагат техническа поддръжка.   Обикновено OEM софтуерът е лицензиран за една система, което означава, че не можете да го инсталирате на друг компютър. На теория това означава, че OEM версията на Windows е свързана със специфичната компютърна конструкция, на която може да я инсталирате. За да не се превръща това в излишен товар обаче, Microsoft изисква само да се свържете с тяхната служба за обслужване на клиенти при повторното активиране на Windows.   В заключение, закупуването на OEM продукти като цяло крие известен риск. Тези продукти са по-евтини, но може да се наложи да закупите отново софтуера, ако смените компютъра си или надстроите дънната платка.   Да си купуваме ли OEM продукти? От казанато дотук можем да изведем четири важни заключения: 1. Закупуването на OEM продукти е напълно безопасно и законно, но трябва да сте наясно с рисковете. 2. OEM продуктите са много по-евтини, но ако срещнете проблем, може да се окаже, че са изцяло без поддръжка. Това обаче може да е добре за вас, ако имате технически познания. 3. Размерът на отстъпката, който можете да получите, ще варира в зависимост от продукта и търговеца. Например, антивирусният OEM софтуер, обикновено е с 25% до 50% по-евтин. 4. OEM хардуерът има някои допълнителни условия, с които трябва да сте запознати предварително – купувате по-евтино, но екстри, които липсват от хардуера, като кабелите или вентилаторите, може значително да оскъпят покупката ви. Така понякога, OEM хардуерът може да се окаже по-скъп, от този, който се предлага за продажба. Затова направете бързо сравнение на цените, преди да направите своя избор.   Вижте как да възстановим Windows 10 до по-ранно състояние
смартфони
Защо скандалите с изтичането на лични данни не вредят на производителите на смартфони
Защо скандалите с изтичането на лични данни не вредят на производителите на смартфони
От Forbes писаха, че след анализ на двама независими експерти става ясно, че Xiaomi казва на своите партньори дали потребителите ѝ използват браузъра си за достъп до порно сайтове. Компанията знаела това дори когато бил използван режимът „инкогнито“. Браузърът на Xiaomi анализира поведението на потребителя и изпраща данни в лошо криптиран вид до китайски уеб компании като Alibaba. Всичко е анонимно, но обширните метаданни позволяват да се правят бързи изводи за истинската идентичност на потребителя. Мислите, че в резултат на този скандал, Xiaomi продава по-малко устройства? Strategy Analytics съобщава, че индустрията на смартфоните се е свила със 17 %, но Xiaomi не участва в кризата и е единственият производител, който не продава по-малко устройства от миналата година. В сравнение със Samsung и Huawei, тенденцията за Xiaomi дори изглежда положителна. Производителят грабва пазарен дял от своите конкуренти. Няма такова нещо като лоша публичност Междувременно Xiaomi реши проблема с браузъра си и отрече повечето обвинения на експертите и журналистите, щетите обаче вече бяха нанесени. За съжаление, това се пренебрегна от тълпата. В Германия онлайн списания като Heise и Golem разгласиха проблема и стотици хиляди вече свързват Xiaomi с „проблема със защитата на данните“. Но това не се оказа проблем за Xiaomi, а напротив, подейства като реклама. Някои от тези хора преди това дори не бяха чували за Xiaomi, а сега са заинтересовани от марката, защото компанията се представя доста добре, а комуникацията ѝ е умела и открита. Хората свиват рамене и смятат, че проблема лесно може да се избегне като се използва друг браузър. Така се заобиколи въпроса за моралната част. Очевидно скандалите за защита на данните няма да засегнат Xiaomi в обозримо бъдеще, тъй като цялостната ситуация в сектора на смартфоните така или иначе е безнадеждна в това отношение.  Може ли изобщо да говорим за поверителност? Факт е, че социалните мрежи създават, съхраняват и оценяват или предлагат на пазара доста обширни профили за потребителите си. - Facebook / Insta / WhatsApp ни свързват с приятели - Google / Apple / Microsoft / Amazon синхронизират нашите снимки, контакти, имейли и срещи - Производителите на чипсетите и модемите като Qualcomm / Apple / Samsung / Huawei / MediaTek по някакъв начин се грижат за изчисляването и транспортирането на цялата тази информация Разбира се, винаги може да използваме алтернативни приложения или VPN услуги, но за съжаление никой не контролира производителите на хардуер. А те потенциално имат достъп до всички ключове от нашето криптиране. Смартфонът Librem 5 се опитва да реши проблема, тъй като предоставя на потребителя пълен контрол върху устройството и използва единствено софтуер с отворен код, включително при драйверите и фърмуера. За сега обаче нещата се провалят, тъй като проблемите се нижат като на огърлица. Какво трябва да се направи? Тъй като Xiaomi купува повечето от своите чипсети от Qualcomm, базираният в Сан Диего доставчик, в крайна сметка той е отговорен за пропуските в поверителността на потребителите на Xiaomi. Факт е, че производителите на чипсети са свободни да правят каквото си поискат, но това трябва да се спре. В същото време трябва да се насърчава софтуера с отворен код и тогава може би един ден ще има смартфон с истински режим инкогнито.   Вижте 8 лесни начина да подобрите сигурността си в Интернет
коли
8 компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
8 компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
Няма съмнение, че в скоро бъдеще ще срещаме самоуправляващите се автомобили по пътищата – истинският дебат в този момент е коя компания първа ще предложи такъв модел на пазара.   От Business Insider са на мнение, че тези 8 компании, могат да популяризират самоуправляващите се автомобили до 5 години.   1. Tesla Според Елон Мъск, Tesla ще предложи на потребителите самостоятелно шофираща се кола в рамките на следващите две години. Нещо повече, според него ще бъде възможно човек да повика своя автомобил и той сам да дойде при него, дори и от другия край на страната. През месец октомври, Мъск обяви че моделите Model S, Model X и бъдещия Model 3 ще бъдат построени с нов хардуер, който ще им позволи да бъдат напълно безпилотни и компанията работи по усъвършенстване на софтуера.     2. Uber През месец септември тази година, Uber стартира пилотна програма в Питсбърг, която предлага на потребителите резервация на самоуправляващ се автомобил. Но все още колите имат шофьори за безопасност, както и инженер във всеки автомобил, защото те се развалят често. Освен това Uber и Volvo обединиха усилията за създаването на самоуправляващ се автомобил. Начинанието е на стойност 300 милиона долара. Част от средствата ще се използват за проучвания и развитие на хардуер, регистриращ препятствия по пътя и натоварен трафик.   През това лято Uber купи новосъздадената американска компания Otto, специализирана в разработката на системи за автономно управление. Otto разполага се самоуправляващ се камион, който вече е тестван по пътищата на САЩ.     3. Google Разбира се, Google също са сред претендентите за титлата. Компанията никога не е давала официално краен срок, но се предполага че технологията им ще е готова до 2020 година. Google вече си партнира с компании от автомобилната индустрия за изграждането на малък брой прототипи на самоуправляващи се автомобили. Прототипите на компанията вече са изминали 680 хил. км, като по време на тестовете е имало 272 случая, в които шофьорите е трябвало да поемат контрол заради проблеми с автоматичното управление.     4. Toyota Автомобилният производител сериозно се е заел да разработи свой модел безпилотен автомобил до 2020 година. През ноември миналата година, Toyota инвестира $ 1 милиард в изкуствен интелект и роботика, за да направи тази своя цел реалност.     5. BMW През следващата година в Мюнхен, BMW ще тества 40 от своите безпилотни коли. Освен това от BMW се ангажираха да пуснат на пазара изцяло електрически автомобил с автономни възможности до края на 2021 г., като част от проекта iNext. До 2025 година автомобилите от проекта iNext ще бъдат напълно автономни.     6. Volvo Volvo се стреми да направи своите Deathproof автомобили до 2020 година. Компанията обяви, че стремежът ѝ е към 2020 година броят на смъртните случаи при пътни произшествия да бъде намален до нула. Освен това Volvo обяви, че ще стартира своята „най-амбициозна тестова програма за автономни автомобили“, която трябва да започне по пътищата на Великобритания през следващата година. „Самоуправляващите се коли ще облекчат задръстванията и ще сведат броя на пътните инциденти“, категорични са от Volvo.     7. Nissan От Nissan също се ангажираха да предложат на потребителите самоуправляващ се автомобил до 2020 година. На своя уеб, сайт от компанията написаха, че са „постигнали технологичния напредък, необходим, за да превърнат тази фантастична идея в реалност“.     8. Ford Ford също се стреми да има готов свой напълно автономен автомобил до четири години.   Компанията вече тества своите самоуправляващи се автомобили в снежни условия. Освен това Ford и китайската компания Baidu наскоро инвестираха $ 150 милиона в VELODYNE, производителя на системата Lidar, която позволява на безпилотните коли да „виждат“ света около тях.     Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
смартфони
Какво да очакваме от производителите на смартфони през 2017г.
Какво да очакваме от производителите на смартфони през 2017г.
2016 година скоро ще остане зад гърба ни и е време да обърнем внимание на това, което ще ни донесе следващата 2017 година по отношение на мобилните технологии.   Потребителите имат много желания по отношение на това как да се развият смартфоните, те искат по-тънки, по-бързи и още по-интелигентни устройства. Ще се сбъднат ли очакванията им? От Network World ще ни разкрият какво може да очакваме от производителите на смартфони през 2017 година.   1. Ако се доверим на слуховете, които се носят из интернет пространството, то през следващата година ще видим модели смартфони с нов дизайн. Така например, говори се че Samsung ще представи сгъваем смартфон.  Lenovo вече имат прототип на сгъваем смартфон, който може да се носи като часовник, това е CPlus.   2. Графиките ще бъдат по-плавни, а приложения ще работят много по-бързо на смартфоните през следващата година. Qualcomm вече обяви Snapdragon 835, който може да бъде инсталиран в някои премия Android смартфони от топ мобилни компании. Други производители може да изберат за Mediatek Helio X30 чипа, който разполага с 10 процесорни ядра, най-голям брой сред мобилните процесори.   3. Целта на ускоряването на мобилните устройства е да им позволи да стартират приложения  за виртуална реалност, които изискват много ресурси. Виртуалната реалност сега е ограничена до няколко телефони като Galaxy S7 на Samsung, но тя ще стигне до по-висок клас и среден клас телефони през следващата година. Смартфоните с VR ще трябва да имат висока резолюция на дисплеите, за да доставят зашеметяващо визуално преживяване.   4. 2017 ще е годината, в която USB-C ще замени стария microUSB 2.0 порт в Android телефоните. USB-C е изключително гъвкав, освен за зареждане, кабела може да се използва за свързване на мобилни устройства с периферни устройства – слушалки, HD монитори, флаш памети и външни устройства за съхранение.   5. Може би все още ще има смартфони с жак за слушалки, но по подобие на Apple, някои производители може да наберат смелост и да го премахнат от устройствата си. Тези модели смартфони ще преминат към използване на Bluetooth слушалки. Това за съжаление означава допълнително главоболие по закупуването и зареждането на безжичните слушалки.   6. Смартфоните ще се зарежда много по-бързо с USB-C кабелите. Освен това технологии като Qualcomm Quick Charge 4, ще помогнат на смартфоните да работят в продължение на пет часа след само пет минути зареждане. Тази технология ще достигне смартфони през следващата година.   7. Lenovo Phab 2 Pro е първият смартфон с Tango, нов софтуер на Google с игри и програми в добавена реалност (AR). Това устройство е добър пример за това как ще се развият смартфоните в близко бъдеще, за да обогатят потребителския опит.   Deep-learning технологиите също може да допринесат за това смартфоните да станат още по-интелигентни. Смартфоните вече може да разпознават изображения и реч чрез онлайн услуги, но Deep-learning технологиите биха могли да направят тези възможности възможни дори когато сме офлайн.   8. Устройствата скоро може да получат най-новата безжична спецификация Bluetooth 5. Bluetooth 5 е двойно по-бързо от своя предшественик, като освен това покрива по-голямо разстояние.   Вижте ето кои са Най-продаваните Смартфони за 2016 година - Статистика
фотоапарати
Какво все още не ни предлагат производителите на фотоапарати
Какво все още не ни предлагат производителите на фотоапарати
Камерите на телефоните изминаха дълъг път от края на 90-те години на миналия век. И днес потребителите ги харесват много повече от стандартните фотоапарати. Това е една от причините пазара на смартфони да се разраства, а печалбите от продажбата на фотоапарати да се движи надолу.   От Tech Crunch търсят отговор на въпроса „Какво все още не ни предлагат производителите на фотоапарати?“   Скорост Живеем в свят, в който скоростта е от съществено значение. Щом направим снимка в 10:03 часа искаме тя да бъде на Facebook, Instagram, Snapchat, EyeEm и Twitter до 10:05 часа. Това незабавно споделяне е силата на мобилната фотография. Съвременните модерни мобилни телефони имат камери и високоскоростен интернет за бързо и лесно споделяне, но ако се опитате да прехвърлите снимките си от фотоапарата на смартфона или компютъра, за да ги споделите ще установите, че това е много по-трудно, отколкото трябва да бъде.   Wi-Fi е проблем при фотоапаратите Фотоапаратите с вграден Wi-Fi не са рядкост, но има няколко присъщи проблеми при прехвърлянето на снимки чрез Wi-Fi. Начинът, по който обикновено се прави това е като фотоапарата се поставя като точка за достъп и трябва да се свърже телефона си към него, което включва пътуване до приложението за настройки. Ако нещо се случи с Wi-Fi връзката (един обезпокоително често срещан проблем за повечето модели фотоапарати), ще се наложи да напуснете приложението и повторно да се опитате да свържете телефона към фотоапарата, и след това да копирате снимките. Едва ли този процес може да се нарече удобен и безпроблемен.   Bluetooth е по-добър вариант, но твърде бавен Свързването чрез Bluetooth е по-лесно, но скоростите на трансфер са ужасни. Лъч надежда за сега е технологията SnapBridge, която има за цел да направи смарт устройството ви и фотоапарата ви Nikon едно цяло. SnapBridge поддържа връзката между фотоапарата и смарт устройството чрез Bluetooth, така че да можете да синхронизирате снимките в реално време, докато ги правите. Вземате телефона си и снимките са там, готови за споделяне – без нерви и чакане.   Хората харесват професионалните снимки, но искат и възможност за бързо споделяне Когато са на почивка, хората обичат да снимат с фотоапарата си, но тези снимки обикновено се изтеглят, редактират и споделят, след като те се приберат в къщи. Много по-често обаче снимките само се копират върху твърдия диск и след това никога повече не се разглеждат или редактират поради липса на време. Изключение от това правило са само професионалните фотографи.   И все пак, всеки любител фотограф иска да има качествени снимки, но за съжаление това желание рядко се осъществява поради тромавия процес при използване на фотоапарат. Производителите на фотоапарати трябва да намерят решение на този проблем ако искат да увеличат продажбите на устройствата си. До тогава, обикновените потребители ще предпочитат да инвестират в смартфон от висок клас с добра камера, вместо в закупуването на фотоапарат.   Вижте 6 полезни приложения за мобилна фотография
смартфони
7 неща, които производителите на смартфони могат да научат от Япония
7 неща, които производителите на смартфони могат да научат от Япония
Япония винаги е била синоним на високите технологии. Технологичният принос на тази страна към света е значителен – от VHS касетите до компактния диск и портативния CD плейър.   В ерата на смартфоните обаче нещата се промениха и много японски технологични корпорации изостанаха от технологичните лидери и едва ли някой днес свързва Япония със смартфона.   Въпреки това, от Phone Arena са на мнение, че производителите на смартфони има какво да научат от японските компании.   1. Японците са практични хора и разбират, че всеки прави грешки. С други думи, на всеки може да му се случи да изтърве смартфона си в локва, или в басейн. Ето защо по-голямата част от смартфоните, които се продават в Япония са прахо- и водоустойчиви.   2. Въпреки че тенденцията е да се произвеждат все по-тънки устройства, в Япония дебелината на устройствата изобщо не е решаващ фактор за това дали едно устройство ще се купува или не. Японците очевидно са практични хора, тъй като предпочитат да инвестират в по-големи батерии, а не в по-тънки джаджи.   3. Много модели Android устройства днес имат Quad HD дисплеи (1440 х 2560 пиксела), реалността обаче е, че за повечето хора разликата между 1080p и 1440p резолюция е невидима. Освен това 1080p дисплеите обикновено изискват повече процесорна мощ и батерия, за да функционират.   4. Вероятно сте чували, че синята светлина, излъчвана от екрана има пагубен ефект върху съня. Ето защо много японски смартфони поддържат 'Relax Auto' режим на дисплея. Режимът е достатъчно умен, за да определи кога е най-вероятно да заспите и да започне автоматично да намалява синята светлина, излъчвана от дисплея. Процесът е напълно автоматизиран и нямате нужда от допълнителни приложения.   5. Днес всички искаме смартфонът ни да има минимална рамка от двете страни на дисплея си, защото този дизайн изглежда много по-привлекателно. Но ефективните проекти с минимални рамки не са изобретение на Samsung или LG, а по-скоро на японските компании като Sharp и тяхната „EDGEST“ философия за дизайна, което позволи на Sharp да побере по-големи дисплеи в относително малки форми.   Вижте най-революционните смартфони в историята  
Android
Кои са най-добрите производители на смартфони с Android
Кои са най-добрите производители на смартфони с Android
За първото тримесечие на 2016 година най-голям дял на пазара на смартфони има Samsung – 24,5%, а Apple са на второ място с 15,3%. Тези компании изглеждат непобедими, но истината е, че конкуренцията е безмилостно жестока. Всеки производител се опитва да се разграничи от останалите по различни начини.   Кои компании са най-добрите производители на Android устройства? Информацията на Android Authority може да ви помогне да намерите отговора на този въпрос за себе си.   Samsung Докато Samsung спокойно може да се нарече царят на мобилните устройства, факт е, че компанията не е напълно имунизирана срещу конкуренцията. Samsung научи по тежкия начин че не е разумно да залага на евтини материали и трябва да внимава с интерфейса TouchWiz.   Водещите телефони на Samsung, като Galaxy S7, вече са направени с първокласни материали като метал и стъкло. Технологията на камерата продължава да бъде сред най-добрите, а производителността на  устройствата наистина е изключителна.   LG LG винаги намират начин да се разграничат от останалите производители на смартфони. Новият LG G5 е не само мощен и красив смартфон, но и уникален. Новият флагман на LG не прилича на никой друг смартфон на пазара. LG G5 е първият модулен телефон в света. Долната част от него може да се отделя и да се заменя с други модули. Освен това, има сменяема батерия и поддържа microSD. А какво ще кажете за смартфона LG V10, който има допълнителен дисплей и две предни камери?   HTC HTC беше една от първите компании, които настояваха мобилните устройства да се изработват само от висококачествени материали. Въпреки, че компанията отчита спад в печалбите си за първото тримесечие на 2016 година, не може да се отрече че компанията прави добри устройства. HTC 10 има всичко, което можете да очаквате от всеки уважаващ себе си флагман под Android през 2016 година.   Motorola Moto G е най-успешният смартфон на компанията. Целта на Motorola винаги е била да предлага добри телефони на ниска цена. Освен това устройствата на компанията са известни и със супер чистия си софтуер (най-близък до заводската версия на Android), с навременните актуализации и опции за персонализиране. Компанията също така се превърна в ключов играч и на пазара на смарт часовници. Moto 360 линията все още е фаворит сред потребителите.   Huawei Неслучайно Google избраха Huawei да направи Nexus 6P. Първокласните характеристики, дизайнът и софтуерът на Huawei устройствата, дават основание да ги поставим най-отгоре в списъка „Най-добрите Android джаджи“.   Lenovo Lenovo е лидер на европейския пазар. Компанията успя да наложи не само своите лаптопи, но и таблетите и смартфоните си.   Sony Sony може да не е един от най-популярните производители на Android устройства, но компанията знае как да привлича клиенти. Нейните устройства са със звездно качество на изработката, водо- и прахоустойчиви, с все по-добри дисплеи и много повече.  Вижте как да изберем правилния модел смартфон за нас
DMCA.com Protection Status