Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
32 резултата за проблеми
драйвери
Какво представляват драйверите за хардуер и защо причиняват толкова много проблеми
Какво представляват драйверите за хардуер и защо причиняват толкова много проблеми
Ако имате проблеми с компютъра си, много е вероятно причината за това да са драйверите за хардуера. Всяка операционна система - от Windows до Android - използва хардуерни драйвери. Това е софтуер, който операционната система на компютъра ви използва, за да ‘говори’ с хардуера. Ето какво още е нужно да знаете по темата според How To Geek. Драйверите са като преводачи за вашия компютър Най-основно, компонентите на компютъра се разделят на два вида - софтуер и хардуер. Софтуерът е вашата операционна система (OS), както и всички програми и приложения, които сте инсталирали на компютъра си. Хардуерът включва вашата дънна платка, RAM, мишка, клавиатура, принтер и всичко друго, свързано с компютъра ви. Без никаква помощ, софтуерът не знае как да говори с вашия хардуер и обратно. Хардуерните драйвери са софтуер, който учи вашата ОS, програми и приложения как да работят с вашите устройства. Представете си, че вашата ОS говори английски, а хардуерът ви говори немски. Хардуерните драйвери са преводачът, който преобразува английския в немски и обратно. Производителите правят драйвери, а софтуерните разработчици ги използват Някои от производителите на хардуер, правят и драйвери, но не всички. Microsoft (и някои други производители) предоставят универсални драйвери, които всеки може да използва. Тези драйвери предлагат икономия на разходи и последователност в работата на устройствата. Пропускането на процеса на създаване на драйвери дава възможност на производителя да настрои хардуера си към добре известен щателно тестван драйвер със спецификации, отговарящи на нуждите на компанията. Вашата мишка, клавиатура и USB устройства вероятно използват общи драйвери, направени от Microsoft. Някои устройства могат да използват общите драйвери, но може да се нуждаят и от специфичните за устройството драйвери, за да работят по-добре. Например, графичната карта на компютъра ви  може да се справи с общите драйвери, но ще се нуждае от драйверите на производителя си - NVIDIA, AMD или Intel - за оптимална производителност на 3D игрите. Софтуерът понякога използва множество драйвери, за да работи с устройството, предавайки данните през всеки oт тях. Нека се върнем към горния пример за езиковата бариера, представете си, че софтуерът ви говори английски, а хардуерът ви говори немски. За съжаление, първият преводач говори само английски и италиански. Това е достатъчно, за да се улесни комуникацията. А сега си представете втори преводач, който говори италиански и немски. Чрез изпращане на данните през двата преводача в крайна сметка комуникацията ще се осъществи успешно. Същата основна концепция се появява, когато се използват множество драйвери между софтуер и хардуер. Защо хардуерните драйвери могат да причинят системни сривове Тясното взаимодействие между софтуер, драйвер и хардуер е това, което помага на вашия компютър да се представя добре. От това взаимодействие зависи и дали ще се появят проблеми. Да се ​​върнем към примера с преводачите. Езиковият превод е толкова добър, колкото добри са участниците по веригата. Ако вашият преводач говори много добър английски, но само основен немски, тогава е възможно да се появят грешки, тъй като немскоговорящият участник може да не разбере какво му се казва. Същото се случва и с драйверите на устройствата, но проблемът е по-сложен. Не само, че самият драйвер на устройството може да не е перфектен, но софтуерът и хардуерът, които са включени, също могат да имат проблеми. И тези проблеми могат да се изострят, докато се предават надолу по веригата. Проблемът може да доведе до това лошите данни да попречат на изпълнението на заявката и системата да не успее да се възстанови. В резултат вашата операционна система може да замръзне или да се срине. Какво да направите, ако подозирате че използвате лоши хардуерни драйвери Ако смятате, че имате проблем с хардуерния драйвер, първото нещо, което трябва да направите, е да проучите защо сте стигнали до това заключение. Ако програма ви препоръчва да актуализирате остарял софтуер и обещава да ви помогне в това, трябва да спрете. Не се препоръчва използването на помощни програми за актуализиране на драйверите; те могат да причинят повече вреда, отколкото полза. Най-доброто нещо, което можете да направите за вашата машина е деинсталирането на актуализатора на драйвери. Истината е, че обикновено не е необходимо да актуализирате хардуерните драйвери. Ако не видите проблем с хардуера си и той работи добре, тогава е по-добре да оставите нещата такива, каквито са. Едно изключение са графичните драйвери, свързани с графичните карти; те се актуализират редовно за решаване на проблеми, добавяне на нови функции и подобряване на производителността на новите компютърни игри. Но повечето от вашите хардуерни драйвери вероятно никога няма да се нуждаят от актуализиране. Ако обаче видите син екран на смъртта, който изписва съобщение за грешка за хардуерен драйвер, вероятно сте на прав път. Ако хардуерен драйвер причинява сривове, следващата ви стъпка трябва да бъде да проверите за нови драйвери. Но дори и в този случай не използвайте помощната програма за актуализиране на драйвери. Най-добрият начин да актуализирате драйвера си е чрез Windows Update или уебсайта на производителя. Сравнете най-новата версия, която производителят предлага с версията, показана в Device Manager. В повечето случаи, хардуерните драйвери трябва да работят на заден план и не бива да забелязвате тяхното присъствие. Обикновено изобщо не е нужно да се притеснявате за тях. Или не се нуждаят от актуализиране, или Windows ще се погрижи за това вместо вас. Разбирането на тези ключови факти ще ви помогне да разрешите проблем, ако се появи такъв  и да избегнете причиняването на допълнителни щети.   Вижте как да разберете какво са правили другите на вашия компютър  
софтуер
Ъпдейт към Android 10 разваля някои смартфони на Sony
Ъпдейт към Android 10 разваля някои смартфони на Sony
Новата версия на Android 10 е вече факт и много смартфони се радват на новите ѝ функции. Оказва се обаче, че наравно с положителните страни, операционната система има и отрицателни страни, особено за някои смартфони на Sony.
google
Проблем с Google, YouTube и Gmail предизвика хаос с достъпа до интернет в България
Проблем с Google, YouTube и Gmail предизвика хаос с достъпа до интернет в България
Срив в Google направи търсачката и останалите услуги на компанията недостъпни тази сутрин . Все още не е ясно кое е предизвикало проблема, но сигнали за него са подадени от потребители от цял свят, включително от България и съседните Турция и Гърция. Срив вероятно е имало няколко пъти между 6 и 10 ч. тази сутрин, като потребителите не могат  да използват нито търсачката на Google, нито която и да е от останалите им услуги, включително имейл клиента Gmail, видео сайтът YouTube  и други.   На този етап нямаме представа дали става въпрос за...
Android
Как да отстраним проблеми с високоговорителите на Android смартфон
Как да отстраним проблеми с високоговорителите на Android смартфон
Телефоните са неотлъчно с нас навсякъде където ходим. Слагаме ги в джобове, чанти, на масата докато се храним, така тези устройства се оказват едни от най-мръсните неща, до които се докосваме. За съжаление, мръсотията не подминава и високоговорителите на телефоните ни.   Въпреки че телефонът ви е създаден да издържа на тежка продължителна работа, той не винаги се справя добре с праха. Това често води до заглушен аудио изход, или по-лошо – до неработещ говорител.   За щастие, ако се сблъсквате с проблеми с високоговорителите на телефона си, не е необходимо веднага да тичате към сервизния център. Ето 6 стъпки за отстраняване на неизправности, препоръчани от Make Use Of, с  които можете да опитате да „съживите“ високоговорителя на вашия Android телефон.   1. Проверете за софтуерни проблеми     Преди да се потопите в действителното отстраняване на неизправностите по високоговорителите на вашия телефон, трябва да се уверите, че проблемът действително е хардуерен. Има няколко начина да направите това. Първата стъпка е да извършите рестартиране. Това ще рестартира всички фонови услуги и ще помогне на телефона ви да нормализира работата си, в случай че нещо се е повредило след последното му рестартиране.   След това трябва да проучите дали аудио изходът на вашия телефон е настроен на вградения високоговорител. Ако редовно свързвате телефона си с безжични слушалки или високоговорители, той може все още да е свързан с друго устройство. За целта, отидете до Settings -> Connected devices, за да видите дали телефонът ви е свързан към Bluetooth аудио изходи. След това трябва да се насочите към таба „Sound на Settings“, за да разберете дали не сте включили случайно режимите Do Not Disturb или Silent.   В допълнение може да тествате високоговорителя, като намалите силата на звука до най-ниските настройки и след това го повишите до максимално ниво. Опитайте се да пускате музика и на двете нива.   Вашето музикално приложение по избор също може да бъде виновно. Така че по-добрият начин е да възпроизвеждате тон на звънене или аларма от аудио настройките на телефона си. Можете да направите това, като се насочите към Settings -> Sound -> Phone Ringtone и изберете една от многото налични опции.   2. Ползвайте помощта на приложение     Когато изключите аксесоарите от аудио жака, Android може да не успее да обработи това събитие, оставяйки телефона ви в режим на слушалки. Това означава, че говорителят ви ще бъде деактивиран, въпреки че сте изключили слушалките. Обикновено може да разрешите този проблем със стандартно рестартиране. Но ако това не свърши работа, можете да изпробвате безплатното приложение Disable Headphone. С натискането на превключвател, Disable Headphone ви позволява ръчно да накарате телефона да напусне режима на слушалки и да възпроизвежда звук чрез високоговорителите му. Disable Headphone работи и в обратна посока. По някаква причина, ако телефонът ви не е в състояние да предава аудио чрез свързан аксесоар, можете да активирате режима на слушалки ръчно, като използвате приложението.   3. Опитайте Safe Mode     Режимът Safe Mode може да ви помогне да определите причините за възникването на различни проблеми с вашия телефон, тъй като той не стартира приложенията на трети страни, които сте инсталирали на вашето устройство.   За да влезете в Safe Mode, натиснете и задръжте бутона „Power“. В получената подкана докоснете и задръжте бутона „Power Off“, след което натиснете „ОК“, когато видите подкана. Вашият телефон скоро ще се рестартира в безопасен режим. Можете лесно да излезете от Safe Mode, като повторите процедурата, като изберете опцията „Restart“.   Имайте предвид, че стъпките за влизане в Safe Mode могат да се различават в зависимост от Android устройството.   4.  Почистете високоговорителите Ако има мръсотия по високоговорителите на телефона ви, тя може да попречи на способността им да излъчват звук. Ето защо, опитайте сами да почистите решетките на високоговорителите, за да премахнете колкото се може повече препятствия. Може да използвате сгъстен въздух или клечка за зъби, но използвайте ги внимателно, за да не предизвикате по-сериозни проблеми.    5. Върнете фабричните настройки на телефона Тестването на телефона ви в Safe Mode, както е посочено по-горе, има за цел да изключите шансовете, че причината се дължи  на трета страна. Ако високоговорителите на телефона ви обаче функционират правилно в Safe Mode, това означава че причината е настройка или приложение, което сте инсталирали наскоро. Ако не успеете да определите къде точно е проблемът, можете да прибегнете към връщане на фабричните настройки на телефона.    6. Подсушаване на високоговорителите  Проблемът може да идва от това, че сте намокрили телефона си. Течността може бързо да си проправи път към вътрешните компоненти, така че, ако сте имали проблеми с високоговорителите след подобен инцидент, оставете телефона ви да изсъхне. Освен това можете да опитате да изтеглите приложения като Speaker Cleaner. Те ще пуснат вибриращ звук за отпушване на високоговорителите и изпомпване на водата от тях.     Вижте 5 Android приложения за подобряване качеството на звука
YouTube
Какво да правим, ако YouTube не работи
Какво да правим, ако YouTube не работи
YouTube не работи? Не се притеснявайте, скоро може да се оправят нещата, ако се възползвате от информацията на makeuseof. Възможно е проблемът с YouTube да е глобален, а не само при вас, но това е по-малко вероятно.   И все пак, за да разберете дали YouTube не работи за всички, посетете един от двата сайта downdetector.com или outage.report. Те пренасочват докладите на потребителите, за да ви покажат какви проблеми се отчитат и откъде по света.   Ако се окаже, че проблемът е при вас, ето какво може да направите, за да го отстраните.   Как да постъпите в Chrome Ако използвате YouTube в настолна версия на браузъра Chrome, изпълнете следните стъпки, за да се опитате да си върнете удоволствието от гледането на видео в YouTube.   1. Актуализирайте Chrome Винаги трябва да използвате най-актуалната версия на Chrome. За да проверите дали използвате последната версия на браузъра поставете chrome://settings/help в URL лентата и натиснете Enter. Трябва да видите “Google Chrome is up to date”. Ако ли не, кликнете върху „Update Google Chrome“ и след това върху „Relaunch“.     2. Изчистете бисквитките и кеша Поставете chrome://settings/clearBrowserData в URL лентата и натиснете Enter. От менюто Time range изберете All time. Сложете отметка до „Cookies and other site data“ и „Cached images and files“. След това кликнете върху „Clear data“.     3. Деактивирайте разширенията Разширенията могат да причинят проблеми със съвместимостта с YouTube. За да ги деактивирате поставете chrome://extensions/ в URL лентата и натиснете „Enter“. Деактивирайте всяко разширение, като кликнете върху плъзгача, така че да стане сив.     4. Актуализирайте видео драйверите Ако видео драйверите са остарели, това може да доведе до проблеми при възпроизвеждане на видеоклипове. Опитайте да ги актуализирате. За да направите това, натиснете клавиша Windows + X и кликнете върху „Device Manager“.   Кликнете двукратно върху „Display adaptors“. След това кликнете с десния бутон върху вашия адаптер и кликнете върху „Update driver“. Кликнете върху „Search automatically for updated driver software“ и следвайте инструкциите.   5. Проверете интернет връзката Дори и да имате достъп до други уебсайтове, това не означава, че интернет връзката ви не е виновна за проблема ви с YouTube. Тя може да не е достатъчно стабилна, за да стриймва YouTube. Използвайте основния инструмент за отстраняване на неизправности на Windows 10.   Натиснете Windows клавиша + I, за да отворите „Settings“. Отидете в Update & Security > Troubleshoot > Internet Connections > Run the troubleshooter.   Как да постъпите в Android и iOS Ако използвате YouTube на Android или iOS устройство, опитайте тези стъпки за отстраняване на неизправностите.   1. Актуализирайте операционната система В Android отворете „Settings“ и потърсете „Software update“ (или „System update“). Това може да е в раздела „About phone“. Ако има нова версия, изтеглете я и инсталирайте.   В iOS отидете в Settings > General > Software Update и изтеглете и инсталирайте актуализацията, ако има такава.   2. Актуализирайте YouTube приложението си В Android отворете Play Store, плъзнете наляво, за да отворите страничната лента, след това докоснете „My apps & games“ и отидете в таба „Updates“. Всички приложения, които се нуждаят от актуализация, ще бъдат в предстоящата секция „Updates pending“. Ако YouTube е тук, докоснете „Update“.   В iOS отворете App Store –> Updates. Ако в този списък е YouTube, докоснете „Update“.   3. Изчистване на кеша и YouTube данните В Android отидете до Settings > General Management > Date and time и плъзнете „Automatic date and time“ в позиция „On“.   В iOS, отидете до Settings > General > Date & Time и поставете „Set Automatically“ в позиция „On“.   4. Проверете интернет връзката В Android, отидете до Settings > Connections.   В iOS отворете „Settings“. Първо включете и изключете „Flight mode“. След това опитайте да се свържете чрез Wi-Fi или мобилната мрежа (в зависимост от това коя от тези опции не използвате по подразбиране). Ако това не проработи, опитайте да деактивирате Bluetooth.   Можете напълно да възстановите мрежовата си връзка.   В Android отидете в Settings > General Management > Reset > Reset Network Settings.   В iOS, отидете в Settings > General Settings > Reset > Reset Network Settings.   Вижте най-добрите трикове за YouTube, които може да тествате на Android телефона си  
iPhone X
Kак да решим най-често срещаните проблеми с iPhone X
Kак да решим най-често срещаните проблеми с iPhone X
През 2017 година, Apple предложи някои нови функции в смартфона си iPhone X. За съжаление, обаче възникнаха някои нови проблеми свързани с дизайна на устройството. За щастие, има решения и поправки за повечето от тях. Някои ще зависят от версията на iOS, която използвате, докато други изискват заобиколни решения.   От makeuseof разглеждат някои от разочарованията, недостатъците в дизайна и дефектите, които потребителите на iPhone X могат да срещнат и предлагат решения.   Face ID не работи Вероятно най-големия проблем, с който се сблъскват собствениците на iPhone X е с TrueDepth камерата и Face ID. Също като Touch ID на по-старите устройства, Face ID не работи добре винаги. За да предотвратите проблеми, уверете се, че редовно почиствате „прореза“ в предната част на екрана на вашия iPhone X. В това малко пространство са събрани, сензори, камери и проектори, които трябва да могат да ви „виждат“ ясно, за да работят.   На второ място, сканирайте лицето си на добре осветени места. Сканирането при слаба светлина не е толкова точно, колкото при дневна светлина. Ако сте променили значително външния си вид или сте имали проблеми с разпознаването на лицето ви, отидете на Settings > Face ID & Passcode и изберете Reset Face ID. След това можете да го настроите отново.   Когато Face ID ви подканя да въвеждате парола, това означава че услугата ви опознава и се адаптира към външния ви вид, за да предотврати появата на проблеми. Някои потребители съобщиха, че Face ID отказва да работи напълно. Това е проблем, който Apple призна. Единственото решение в този случай е смяна на камрите на устройството както предната, така и задната. В някои случаи Apple подмени изцяло смартфоните с нови. Ако имате постоянни проблеми с Face ID, обърнете се към Apple Support.   Нежелани скрийншоти iPhone X няма Нome бутон, което означава, че не можете да правите скрийншоти, като използвате традиционната комбинация от „Home“ + „Power“ бутоните. Вместо това трябва да натиснете бутона за увеличаване на звука + страничния бутон – пряк път, който лесно се задейства в джоба ви или когато държите устройството.   Няма начин да промените прекия път, което означава, че единственото решение е да намерите заобиколни пътища. Може да си купите подходящ калъф, който ви предпазва от неволно задействане на прекия път, добро решение е Quad Lock.   Телефонът скубе косата Потребителите на iPhone X по целия свят се оплакват, че устройтвото скубе косите им и дори брадите. В отговор, Apple предложи да замени iPhone-ите на тези, за които това представлява твърде голям проблем. Не е ясно дали това означава, че някои модели на iPhone X са „по-скубещи“ от други, но може да се опитате да решите проблема с калъф.   Проблеми с екрана: промяна на цвета, изгаряне и зелени линии iPhone X е първият смартфон на  Apple с OLED дисплей. Въпреки, че Apple вече използва OLED дисплеи както в Apple Watch, така и в MacBook Pro Touch Bar, iPhone X представлява скок напред в екранната технология на iPhone. За съжаление, това води до някои проблеми.   Някои потребители казват, че забелязват лека смяна на цветовия оттенък при преместване на дисплея. На своя уеб сайт Apple отговори така: „Ако гледате OLED дисплей под ъгъл, можете да забележите лека промяна в цветовете и оттенъка. Това е характеристика на OLED и е нормално явление“.   Изгарянето на екрана е друго OLED „очаквано поведение“, описано на уебсайта на Apple. Това явление е известно още като „задържане на изображението“ на дисплея. В този случай се показва блед остатък на изображение дори след като на екрана се появи ново изображение. Apple препоръчва няколко неща, за да се избегне изгарянето на екрана:   1. Уверете се, че функцията „Auto-Brightness“ е активирана като отидете в Settings > General > Accessibility > Display Accommodations.   2. Изберете за „Auto Lock“ време от 30 или 60 секунди. Направете това от Settings > Display & Brightness > Auto Lock.   3. Избягвайте да показвате статични изображения за продължителни периоди, особено при максимална яркост. Използвайте Control Center, за да коригирате ръчно яркостта на устройството си, ако е необходимо. За да отворите Control Center, прекарайте пръст нагоре от долния край на екрана. За iPhone X, прекарайте пръст надолу от горния десен ъгъл на екрана.   Друг проблем, който може да имате с екрана на iPhone X са появата на вертикални зелени линии. Това не е нормално и Apple вече е заменил засегнатите телефони.   Забавяне в „събуждането“ на екрана при входящо обаждане Според засегнатите потребители, това забавяне трае между шест и десет секунди и поради него те изцяло пропускат обаждането. Понякога забавянето е кратко и потребителите дори не го усещат, но има случаи, в които то продължава толкова дълго, че няма как да бъде пропуснато.   В същото време собственици на iPhone X живеещи при по-студен климат се оплакаха от друг  проблем – бавна реакция на екрана. Оказа се, че сензорният екран на iPhone X не реагира, когато внезапно се понижи температурата.   Apple разреши двата проблема чрез актуализация на софтуера, така че уверете се, че използвате най-новата версия на iOS, като отидете на Settings > General > Software Update.   Проблеми с безжичното зареждане iPhone X не е първият смартфон на Apple, който използва безжичното зареждане, но е податлив на проблеми. По-специално, ако безжично зареждате своя iPhone X който е в калъф и имате кредитни карти или други карти, които използват безконтактна технология, телефонът може да не успее да се зареди. Опитайте да решите този проблем като премахнете картите и не използвате калъф, уверете се, също така че използвате висококачествено безжично зарядно устройство.   Високоговорителите „пукат“ Както iPhone X, така и iPhone 8 имат този проблем, особено ако увеличите звука. Ако се сблъскате с проблема, опитайте да актуализирате софтуера си до най-новата версия. Ако не виждате подобрение, свържете се с Apple Support.   Вижте какво да направим, ако iPhone не иска да се включи
Windows 10
Какво да направим ако Windows 10 не се стартира
Какво да направим ако Windows 10 не се стартира
Компютърът ви отказва да зареди? Когато системата ви дори не може да се инициализира, е трудно да се постигне напредък при намирането на източника на проблема. Разбира се, няма причина да се отчайвате. Дори ако нещата изглеждат много зле.   С малко късмет и ръководството на Make Use Of трябва да успеете да откриете виновника зад нежеланието на компютъра ви да зареди.   1. Стартиране на компютъра в безопасен режим (Safe Mode) Това е алтернативна схема на зареждане, която стартира компютъра ви с минимум софтуер. Модифицираният процес на зареждане може да заобиколи драйверите и програмните проблеми. Ако обаче компютърът ви не се зарежда, може да имате проблеми с използването на Safe Mode. Тогава трябва да изберете един от описаните два относително лесни начина за логване.   Метод 1 Повечето компютри, които не могат да се зареждат, "висят" на началния екран на Windows. От тук можете да накарате компютъра да влезе в Safe Mode като прекъснете процеса на зареждане три пъти подред, което автоматично задейства Windows Recovery. От прозореца „Choose an option“ изберете Troubleshoot -> Advanced options -> Startup Settings. От Startup Settings можете да рестартирате компютъра в Safe Mode.   Метод 2 Ако не можете да влезете в безопасния режим, трябва да създадете Windows 10 USB устройство за възстановяване. Това обаче изисква да имате друг компютър с Windows 10 и USB устройство с поне 512 MB съхранение. Ако искате да създадете резервно копие на системата (ще видите опция за архивиране на системни файлове на устройството за възстановяване), ще ви е необходима 16 GB памет. Стартирайте Control Panel > Create a recovery drive. След това следвайте инструкциите. След като създадете устройството за възстановяване, можете да заредите компютъра си от него само ако сте включили тази възможност от POST средата, известна още като UEFI или BIOS. След като активирате опцията USB drives as bootable, поставете устройството в компютъра и рестартирайте.   2. Проверете батерията Ако използвате лаптоп, проблеми с батерията могат да са причината за отказа на машината да зареди. Струва си да тествате алтернативен кабел за зарядното устройство, за да видите дали това не решава проблема. Уверете се, че кабелът работи, като го изпробвате на друг лаптоп. След това извадете батерията и включете устройството в източник на захранване.   Ако проблем с електрозахранването пречи на стартирането, важно е да знаете дали батерията, кабелът за зареждане или друг компонент се нуждаят от подмяна, така че тествайте един по един всеки елемент.   3. Изключете всички USB устройства Понякога компютърът може да не стартира поради конфликт с USB устройство. Можете да решите този проблем, като изключите всички USB устройства (и всички други ненужни периферни устройства) и рестартирате компютъра.   4. Изключете Fast Boot Във вашия BIOS или UEFI има настройка, наречена Fast Boot, която позволява на Windows 8 и по-новите версии на операционната система да се зареждат много бързо чрез предварително зареждане на драйвери. За съжаление актуализациите на Windows могат да прекратят съвместимостта с Fast Boot. За щастие, настройката може да бъде включена и изключена чрез вашия BIOS.   Методът за влизане в BIOS / UEFI екрана се различава при различните компютри. В повечето случаи, натискането на клавиша „Delete“ при зареждане трябва да задейства POST средата. Два други  клавиша, които могат да помогнат в този случай са „F2“ и „Escape“.   След като влезете в BIOS или UEFI, опцията „Fast Boot“ обикновено е част от Advanced опциите, но може да е навсякъде. Ако не виждате „Fast Boot“, то тогава компютърът ви е направен преди 2013 година и не съдържа опцията.   5. Сканирайте за зловреден софтуер Злонамереният софтуер може да е причина за много проблеми с компютъра ви. Използвайте антивирусна програма, която може да се стартира от USB или DVD устройство. Някои компании предоставят този софтуер безплатно, една такава програма е AVG Rescue CD (може да бъде инсталирана и на USB устройство).   6. Стартирайте интерфейса Command Prompt Когато компютърът ви не може да стартира правилно, не може да направите много. Ако обаче  успеете да заредите Command Prompt ще разширите обхвата на възможностите си. Използвайки този интерфейс, можете да изпълните повече процедури за отстраняване на неизправности и може би дори да решите проблема си. Трябва да имате Windows 10 на зареждащ диск или USB устройство, за да изпълните процедурата, затова използвайте друг компютър. За да заредите Command prompt, стартирайте системата си. Докато се инициализира, внимавайте за появата на информация за комбинация от клавиши, които ще ви позволят да влезете в BIOS.   Придвижете се до раздела Boot и изберете от къде ще заредите копие на Windows 10 – от USB или от DVD устройство. Спецификата на този процес може да се различава при различните системи, затова се консултирайте с инструкциите на екрана. След това поставете диска или устройството, съдържащо Windows 10, във вашата система, запазете конфигурацията и рестартирайте компютъра.   Когато бъдете подканени, използвайте клавиатурата, за да укажете как искате да се стартира системата. Въведете предпочитаните от вас данни, след което на следващия екран изберете „Repair your computer“. След това изберете Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt, след което трябва да видите прозорец за въвеждане на команди.   7. Използвайте System Restore или Startup Repair Ако стартирате Windows 10 от диск или устройство, струва си да използвате няколко помощни програми, които са налични като част от процеса. След като стартирате от устройство, както е описано по-горе, ще получите достъп до опции. На екрана Advanced Options потърсете линкове „System Restore“ и „Startup Repair“.   System Restore е помощна програма, която ви позволява да се върнете към предишна точка за възстановяване, когато компютърът е работил нормално. Тя може да отстрани проблеми със стартирането, причинени от направената от вас промяна, а не от хардуерна неизправност.  Startup Repair е универсален инструмент за отстраняване на неизправности, които пречат на стартирането на Windows.    8. Избягвайте Windows 10 Bootloader Ако компютърът не се зарежда след опит да направите нова инсталация на Windows 10, стартирайте интерфейса на командния ред и въведете следното:   bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy   Рестартирайте компютъра си и не трябва да имате никакви допълнителни проблеми при влизането в безопасен режим на Windows 10.   9. Опитайте с помощна програма на трета страна Boot Repair Disk е помощна програма, която може много да ви помогне. Тя е с отворен код и можете да я използвате, за да откриете и отстраните автоматично проблеми, които пречат на вашия компютър да се зареди.   Boot Repair Disk е лесна за използване програма. Трябва само да изберете дали използвате 32-битова или 64-битова версия на Windows. Тестът и всички поправки се извършват автоматично, въпреки че има опции, които позволяват управление на някои процеси.   10. Връщане на фабричните настройки Като крайна мярка може да опитате да обновите, да нулирате, или да възстановите компютъра си. При обновяването на вашия компютър, Windows се преинсталира, а личните ви файлове и настройки се запазват. Приложенията, с които е доставен вашият компютър, както и приложенията, които сте инсталирали също се запазват.   При нулирането на компютъра, Windows се преинсталира, но се изтриват файловете, настройките и приложенията, с изключение на тези, които са дошли с инсталацията на операционната система на компютъра. С възстановяването на компютъра се отменят наскоро извършени промени в системата. За повече информация относно това как да преминете през всеки от тези процеси, посетете support.microsoft.com.   Вижте пет настройки в Windows 10, които е добре да промените сега
смартфони
Защо батериите на смартфоните експлодират
Защо батериите на смартфоните експлодират
Samsung Galaxy Note 7 е един от най-добрите смартфони създавани някога, но се наложи продажбите му да се спрат, защото има регистрирани случаи на възпламенили се телефони поради проблеми с батерията.   За съжаление Note 7 не е първият телефон, чиято батерия създава проблеми и застрашава здравето на хората и няма да е последният. Според специалистите, случаи на възпламеняване ще има докато в смартфоните се използват литиево-йонни батерии. Случаят с Note 7 само ни припомни, че винаги трябва да имаме едно на ум и да сме наясно защо батериите на смартфоните експлодират.   Как работят литиево-йонните батерии? Литиево-йонните батерии съхраняват, прехвърлят и освобождават енергия, в резултат на естествени химични реакции. Батерията има два електрода – анод и катод. Катодът е свързан с положителната (+) връзка на батерията и притежава положително заредени йони, а анодът е свързан към отрицателната (-) връзка и притежава отрицателно заредени йони. Между двата електрода има електролит. Електролитът в литиевата батерия обикновено е органичен разтворител (паста) с голям брой метални соли, за да е електропроводим.   Анодът и катодът в електролита са отдалечени един от друг, така че да не могат да се докоснат. Когато батерията се изтощи, катодът изтласква своите положително заредени йони, а отрицателно зареденият анод ги привлича. По този начин зарядът изтича от анода, през вашето устройство, а след това се връща обратно към катода. Когато зареждате телефона си, се случва обратното и йоните пътуват от катода през електролита към анода. Когато тези йони влязат в контакт със заредени атоми в електрода, електрохимична реакция наречена oxidation-reduction (редокс) освобождава заредените електрони и те пътуват чрез контактите на батерията, които са свързани към електродите. Това продължава да зарежда литиевите йони в електролита, докато там може да се побере положителен заряд, който е достатъчно силен, за да се движи през електролитната паста  и батерията ви вече не се зарежда.   Защо батериите на смартфоните експлодират? Електролитната паста в  литиево-йонната батерия е изключително нестабилна. Тя реагира бурно на други метали и има много ниска (180 градуса по Целзий) точка на топене. Взривоопасният процес при този модел батерии е резултат от процес, известен като „thermal runaway“ („топлинен беглец“). Това по същество е процес, при който се получава постоянно отделяне на топлина, която повишава температурата на системата. Това топлинно „прегряване“ се натрупва през определено време и може да доведе до избухване. Някои модели литиеви батерии имат вентилационни отвори, така че те да не се разрушават от налягането. Когато корпуса на батерията се разкъса и прегрятата течност от разтопен метал се изхвърли под налягане, се причинява експлозия.   - Прегряване и презареждане Важно е да запомните, че не трябва да позволявате батерията да пада до край. Това означава да не оставяте устройството си да се изключи само поради липса на заряд. Това вреди изключително много на батерията и би могло да скъси нейния живот и издръжливост. За това е добре при възможност да изключвате ръчно джаджата си преди достигането на 0% заряд на батерията, за да избегнете принудителното му автоматично изключване. За да поддържате добрата техническа изправност на батерията, както и за да държи по-дълго време заряд, зареждайте устройството си преди то да е сигнализирало за изтощена батерия.    Литиево-йонните батерии имат по-лош враг от неопитното им зареждане и това е топлината. Състоянието на батерията на вашият смартфон ще се влоши много по-бързо, когато тя е гореща, независимо дали това е в резултат на използване на устройството или просто защото сте оставили смартфона си на слънце или до печката. Батерията на смартфона ви се чувства най-комфортно при 0 градуса по Целзий. При тази температура батерията губи само около 6% от капацитета си за една година, докато при температурни жеги, загубата е от 20% до 35 %.    - Механични повреди Литиевите батерии са леки, предават висока мощност и лесно се зареждат. Това означава, че външния им корпус и бариерата която разделя електродите са много тънки и леки, което пък ги прави сравнително лесни за пробиване или скъсване. А ако конструкцията на самата батерия е повредена може да се стигне до взривоопасен ефект.   Вижте нов вид литиево-йонни батерии обещават по-голяма безопасност и по-бързо зареждане  
Онлайн ресурси
Най-добрите онлайн ресурси за ремонт на уреди и отстраняване на често срещани проблеми у дома
Най-добрите онлайн ресурси за ремонт на уреди и отстраняване на често срещани проблеми у дома
Домакинските уреди се повреждат лесно, а сега когато си стоим у дома, ги ползваме по-често, което е предпоставка за възникване на проблеми с тяхното правилно функциониране. Ако не сте добър в ремонтите, може би досега винаги сте викали професионален майстор, но в условията на пандемия рискувате не само вашето здраве, но и здравето на домашните си. Ето защо от Make Use Of съветват, ако не е нещо наистина сериозно, да се обърнете към онлайн ресурсите с информация за ремонти на електрически уреди и отстраняване на често срещани проблеми у дома. А такива има в изобилие, предлагаме ви и тяхната селекция. ManualsLib и Manual Agent Не всеки проблем се решава с използването на инструменти. Първо е разумно да проверите ръководството на съответния уред, където обикновено има решения на често срещаните неизправности. Ако сте загубили ръководството си, може да проверите тези два уебсайта дали го имат. ManualsLib съществува от доста време и е един от най-полезните уебсайтове. Той съдържа каталог с 2,8 милиона ръководства за продукти. Manual Agent е сравнително нов, със 700 000 ръководства. Трудната част идва, когато не знаете името или номера на модела на вашия уред. В този случай тези онлайн библиотеки не могат да ви помогнат. Ако сте го закупили онлайн, има вероятност да намерите разписката в архивите на входящата си поща. Можете също да опитате да посетите уебсайта на производителя, тъй като някои производители ви позволяват да търсите продукти въз основа на годината на покупка. Family Handyman Проверете секцията How To & Repair. Тук са засегнати проблемите по ремонта на уреди, автомобили, домакинство, борбата с вредителите, ВиК, дървообработване и т.н. Обясненията в ръководствата са стъпка по стъпка и има снимки за нагледност. Обикновено ръководствата включват както текст, така и кратко видео, в зависимост от това какво предпочитате. Ако имате малко допълнително време, изпробвайте Family Handyman DIY University. Това са онлайн класове за придобиване на различни умения. Repair Clinic Да речем, че вашият хладилник или пералня не работят. Как ще разберете какъв е проблема с тях? Repair Clinic е мястото, което трябва да посетите. Тук всеки непрофесионалист може да разбере какъв е истинският проблем с неговия електроуред и как да го поправи. Отидете в секцията „Repair Help” и въведете номера на модела или изберете от списъка с продукти. Ще видите списък с няколко често срещани проблема с този тип продукти. След като откриете проблема, преминете през препоръчаните решения.   Уебсайтът твърди, че има над 4500 видеоклипа от техници, над 7000 диаграми и ръководства и над 700 статии за решаване на често срещани проблеми. Remove and Replace Пералната ви машина не се пълни с вода? Копчето на печката ви не работи? Хладилникът не е достатъчно студен? Remove and Replace ще реши всички тези ежедневни проблеми с гениални съвети и трикове. Статиите описват възможните причини за проблема и начините за отстраняването им. Уебсайтът често добавя снимки и илюстрации, които улесняват тези без опит. В крайна сметка разбирането на проблема е ключова стъпка за решаването му. Ще трябва да използвате лентата за търсене, за да намерите проблема си или да превъртите гигантския списък със статии в дясната странична лента. DIY Chatroom DIY Chatroom е един от най-добрите онлайн форуми, който може да ви е от полза. Общността винаги е изключително активна. Намерете правилния раздел и потърсете проблема си. Ако никой не е имал подобен проблем до сега, създайте нова тема, за да зададете вашия въпрос. Бъдете възможно най-ясни относно проблема си и предоставете снимки, ако можете.   Вижте Samsung представи нова сервизна услуга за потребителите в България
iPhone
5 проблема с iPhone, които можете да отстраните с помощта на режима DFU
5 проблема с iPhone, които можете да отстраните с помощта на режима DFU
Вашият iPhone не е устойчив на проблеми. Всъщност повечето от собствениците на iPhone често се сблъскват с различни проблеми. Един от най-силните инструменти, които са на ваше разположение за отстранване на тези проблеми е режимът на iOS за актуализация на фърмуера на устройството Device Firmware Update (DFU).   Ето кои проблеми с iPhone, според  makeuseof можете да отстраните с помощта на режима DFU.   1. Когато iPhone не реагира Това може да се дължи на фърмуера. Наред с другите задачи, фърмуерът е отговорен за това, че казва на вашия iPhone как да реагира на различните бутони на вашето устройство. Когато натиснете бутона Sleep / Wake, например, фърмуерът започва да зарежда iOS. Ако вашият iPhone не се включи, това може да е, защото фърмуерът не реагира правилно на този бутон.   2. Когато iPhone не се стартира Когато вашият iPhone не може да премине логото на Apple по време на стартиране (процес,  известен като boot loop), има проблем с операционния софтуер на вашето устройство. В такъв случай можете да поставите своя iPhone в режим DFU. Това ви позволява да преинсталирате софтуера, като корегирате всички грешки, които са причинили „boot loop“.   3. При повреден фърмуер Много хора вече знаят как да използват режима на възстановяване на iPhone за коригиране на повреден софтуер, но повредения фърмуер е съвсем друг въпрос. Ако изскачащо съобщение казва, че фърмуерът на вашия iPhone е повреден, единствената ви възможност да го поправите е като използвате режима DFU.   Повреждането на фърмуера засяга всички видове компоненти на вашия iPhone. Те могат да доведат до всичко – от лоша производителност до лоша Wi-Fi свързаност. Когато преинсталирате фърмуера чрез режим DFU, вие отстранявате всички видове проблеми.   4. При неуспешни актуализации на софтуера Има причина вашият iPhone да не започне да актуализира софтуера, когато батерията му е изтощена. Ако по средата на актуализацията батерията се изчерпи, вашият операционен софтуер ще се окаже в задънена улица. Това обикновено означава, че вашият iPhone не може да завърши актуализацията и не може да използва и предишния софтуер.   Когато използвате режим DFU за възстановяване на вашето устройство, вие презаписвате непълния софтуер, актуализирайки вашия iPhone до най-новата версия на iOS.   5. При проблеми, свързани с хардуера Фърмуерът за iPhone казва на устройството как да работи с различните хардуерни компоненти. В резултат на това проблеми, които изглеждат сякаш се нуждаят от физически ремонт, всъщност могат да бъдат резултат от дефектен фърмуер. Някои от тези проблеми включват: - Нестабилен живот на батерията; - Неотговарящи бутони; - Празен дисплей, който е изцяло бял или черен; - Непредвидими реакции на тъчскрийн.   Какво да направите преди да поставите вашия iPhone в DFU режим   Ето какво трябва да знаете преди да поставите вашия iPhone в DFU режим. Когато възстановявате вашия iPhone, използвайки режим DFU, цялото съдържание на вашия телефон се изтрива. Ето защо ако не сте архивирали наскоро може да загубите снимки, видеоклипове, съобщения, приложения или други лични данни. Не е възможно да направите резервно копие на вашия iPhone, след като го поставите в режим DFU.   Освен това, ако вашият iPhone е физически повреден, възстановяването му с режим DFU може да го направи напълно неизползваем. Няма значение дали сте изпуснали вашия iPhone във вода, спукали сте екрана му или сте повредили порта за слушалки – ако устройството ви е повредено, не е препоръчително да използвате DFU.   Как да поставите iPhone в режим DFU     Процесът на поставяне на вашия iPhone в режим DFU зависи от модела на устройството, което имате. Използвайте сертифициран за Apple USB кабел, за да свържете вашия iPhone към компютър. След като завършите последната стъпка, ако екранът на вашия iPhone е празен, то той е в режим DFU. Можете да следвате подканите на вашия компютър, за да възстановите устройството си. Ако обаче видите екрана на компютъра или икона на iTunes на екрана на вашия iPhone, това означава, че вместо това го поставяте в режим на възстановяване. Опитайте да свържете отново телефона си с компютъра и повторете инструкциите от стъпка първа.   За iPhone 8, iPhone X и по-нови версии 1. Бързо натиснете и освободете бутона за увеличаване на силата на звука, последван от бутона за намаляване на силата на звука. 2. Натиснете и задръжте бутона „Side“. 3. Когато екранът стане черен, натиснете и задръжте и бутона за намаляване на силата на звука. 4. Дръжте двата бутона за около пет секунди, след това освободете страничния бутон, но продължете да държите бутона за намаляване на силата на звука. 5. Преминете през подканите на вашия компютър.   За iPhone 7 1. Натиснете и задръжте бутона „Sleep / Wake“ и бутона за намаляване на силата на звука. 2. Дръжте двата бутона за около осем секунди, след това освободете страничния бутон, но продължете да държите бутона за намаляване на силата на звука. 3. Продължете да държите бутона за намаляване на звука, докато компютърът не разпознае вашия iPhone. 4.  Сега можете да възстановите устройството си с помощта на вашия компютър.   За iPhone 6S, iPhone SE и по-ранни версии 1. Натиснете и задръжте бутона „Side“ и бутона „Home“. 2. Дръжте двата бутона за около осем секунди, след това освободете бутона Side, но продължете да държите бутона Home. 3. Продължете да държите бутона „Home“, докато компютърът ви разпознае iPhone. 4. Вече сте готови да завършите процеса на възстановяване.   Вижте как да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone
Android
6 начина да отстраним проблеми със зареждането на Android смартфон
6 начина да отстраним проблеми със зареждането на Android смартфон
Вероятно не мислите много за процеса на зареждане на телефона си: включвате кабела, уверявате се, че всичко е наред и това е. Но поради редица причини, батерията на телефона ви може да откаже да се зарежда, дори и когато сте направили всичко както трябва.   В подобни случаи, не всеки път се налага да давате телефона си за ремонт, често може сами да се справите с проблема. Ето няколко съвета от Make Use Of, които да опитате, ако Android телефонът ви не се зарежда.   1. Рестартирайте телефона Често подобен род проблеми със смартфоните се дължат на обикновено „задъхване“ на устройствата. Рестартирането на телефона трябва да помогне, тъй като ще спрат всички фонови задачи. За да извършите рестартиране, задръжте бутона за захранването и докоснете опцията за рестартиране.   Ако зареждането на телефона ви се възобнови нормалното след рестартирането, трябва да прегледате всички приложения на трети страни и да деинсталирате тези, на които не се доверявате.   2. Опитайте да зареждате телефона си в Safe Mode     Опитайте да решите проблема като стартирате телефона си в Safe Mode. По същество, безопасният режим ограничава телефона ви само до софтуера, с който първоначално се доставя. Това означава, че изтеглените от вас приложения на трети страни няма да се стартират в Safe Mode. Ако можете да зареждате телефона си в безопасен режим, със сигурност виновникът е услуга на трета страна. След като потвърдите това, помислете за приложенията, които сте изтеглили наскоро. Едно от тях може да е причина за вашите проблеми със зареждането.   За да влезете в Safe Mode на повечето Android телефони е достатъчно да натиснете и задържите бутона за захранването. В получената подкана докоснете и задръжте бутона „Power Off“. След като приемете подканата, телефонът ви скоро ще се рестартира в безопасен режим. За да излезете от Safe Mode, повторете процедурата, вместо това обаче изберете опцията „Restart“.   3. Опитайте с различен кабел   Неволите ви със зареждането на телефона ви могат да бъдат резултат от дефектен аксесоар. Кабелът може да е пречупен, адаптерът може да не работи или дори гнездото да не успява да предаде тока правилно. Следователно, трябва да опитате да зареждате чрез различен кабел, адаптер или източник на захранване. Най-лесният начин да проверите дали кабелът е в изправност е да свържете телефона си към компютър чрез USB. Ако телефонът ви може да се зарежда чрез компютър, то стеснявате евентуалния източник на проблема до адаптера и контакта.   4. Уверете се, че това не е софтуерна грешка     Често срещана грешка при мобилните операционни системи е изчезването на иконата за зареждането. Инсталирането на приложението Ampere, ви позволява да разберете дали телефонът ви има този проблем.   Ampere ви позволява да видите колко ток вашият телефон хаби или зарежда в момента. Така че след като го свържете към източник на захранване, задействайте приложението Ampere и ако то ви казва, че телефонът ви се зарежда може да сте спокойни. Тъй като софтуерна грешка е причина за проблема ви, изчакайте актуализацията на операционната система или върнете фабричните настройки на телефона си. Ampere предлага и няколко други функции, които може да си ви от полза – състояние на батерията, налично напрежение и текущата температура.   5. Почистете порта за зареждане     Тък като постоянно е изложен на прах и мръсотия, портът за зареждане на телефона ви е един от най-уязвимите му елементи. Праховите частици могат бързо да се натрупват и да попречат на връзката на вашия телефон с източника на енергия. Проверете порта за зареждане на телефона си и ако забележите натрупване на мръсотия, почистете го. Може да го направите лесно, като използвате памучен тампон или с помощта на инструмента за изваждане на SIM карта или клечка за зъби.   6. Подсушете телефона   Проблемът може да идва от това, че сте намокрили телефона си. Изобщо не бива да зареждате телефона си, ако той е бил намокрен. Първо, трябва да се уверите, че вътрешността на телефона ви е напълно суха преди да опитате да го заредите отново. След като предприемете необходимите мерки за подсушаването на телефона си,  изчакайте поне един ден, преди да го включите отново.   Вижте как правилно да зареждаме батерията на смартфона
Google Play Store
Какво да направим при грешка „Download Pending“ в Google Play
Какво да направим при грешка „Download Pending“ в Google Play
Всеки се е сблъсквал с проблеми в Google Play. Всяко приложение има своите проблеми, така че това не е изненада. Случвало ли ви се е да видите съобщение: „Изчакване за изтегляне“ („Download Pending“), докато инсталирате приложение от Play Store? Ако спешно се нуждаете от приложението, това съобщение за грешка може доста да ви изнерви.   В такива ситуации първият ни импулс е да обвиним за това лошата интернет връзка. Но в много случаи не интернет скоростта е истинският проблем. От Android Authority споделят най-често срещаните причини и начини за корекция на грешката „download pending” в Google Play Store.   Проверете текущите изтегляния и актуализации Най-често, виновникът за грешката са приложенията, които в този момент се актуализират. Това съобщение може да се появи и ако изтегляте няколко приложения едновременно.  Ето какво може да направите:   1. Отидете до Google Play -> Menu -> My apps & games. 2. Ще видите кои приложения са в процес на обновяване или изтегляне. 3. Натиснете X до тях, за да отмените изтеглянето и да продължите с получаването на приложението, от което спешно се нуждаете.   Проверете връзката си Може да звучи глупаво, но това винаги трябва да е една от първите стъпки, които предприемате. Ако използвате Wi-Fi, опитайте се да отворите уебсайт на вашия компютър или тествайте скоростта на интернет с някоя услуга (https://fast.com/). Ако всичко изглежда наред, но приложението не се изтегля, рестартирайте модема си или се свържете с вашия интернет доставчик. Ако Google Play все още не изтегля приложението или играта ви, преминете временно към данни.     Уверете се, че сте активирали възможността за изтегляне през мобилните данни. Ето как:   1. Отидете до Play Store и след това докоснете бутона на менюто в горния ляв ъгъл. 2. Отидете до Settings -> App download preference -> Over any network. 3. Ако изтеглянето се възобнови нормалното, вината е била във интернет връзката. Рестартирайте модема си и ако всичко друго не успее, обадете се на вашия доставчик на интернет услуги.   Проверете вашата памет и SD карта Често срещани виновници за проблемите с Google Play са запълненото място за съхранение и SD картата. За да сте сигурни, че те не носят отговорност за проблема ви, можете да направите няколко неща. Обикновено трябва да получите известие, ако вашето хранилище е недостатъчно, но може да проверите ръчно, като отидете на Settings -> Storage.   Освободете малко пространство, като деинсталирате неизползвани приложения или изтриете стари снимки и видеоклипове, които сте архивирали другаде. След това можете отново да опитате с изтеглянето.     Ако все още чакате, вашата SD карта може да е причината – да се е повредила, да не е позиционирана или настроена правилно. Отменете изтеглянето, след това извадете картата, внимателно, поставете я отново и повторете опита си да изтеглите желаното приложение.   Рестартирайте устройството си Ако не изтегляте други приложения и връзката ви е наред, но изтеглянето ви все още е в изчакване, трябва да опитате да рестартирате устройството си. За целта натиснете и задръжте бутона за захранването на устройството си, след което докоснете рестартиране.   Изтеглете приложението през браузъра си Можете да опитате да заобиколите проблема с изтеглянето, като получите приложенията си през мобилния или десктоп браузъра си. Всичко, което трябва да направите, е да посетите официалния уебсайт на Google Play и да влезете в Google профила си. След като направите това, въведете името на желаното от вас приложение в лентата за търсене. Намерете го сред резултатите и кликнете върху него.     Натиснете „Install“. Може да бъдете помолени да въведете паролата за вашия акаунт още веднъж. Когато това приключи, можете да изберете устройство по ваш избор от падащия списък на устройства, свързани с този Google акаунт.   Изчистете кеша и данните на приложението Google Play Ако стъпките по-горе не помагат, време е да опитате нещо различно. Изчистването на кеша на приложението Google Play Store често решава много проблеми, затова си струва да опитате. Ето как можете да направите това:   1. Отворете Settings -> Apps. 2. Намерете Google Play Store и го изберете. 3. Под бутоните „Disable“, „Uninstall updates“ и „Force stop“, ще видите „App notifications“ и други опции. Докоснете „Storage“. 4. Уверете се че Google Play е затворен и след това натиснете бутона „Clear Cache“. 5. Ако не искате да повтаряте стъпки, можете също да изчистите данните.   Накрая трябва да рестартирате устройството си.   Изчистете кеша и данните на приложенията Play Services и Download Manager Ако предишната стъпка не е решила проблема, върнете се към Apps. В горния десен ъгъл докоснете бутона на менюто и изберете „Show system“. Това ще ви позволи да видите системните приложения. Намерете Google Play Services и повторете същите стъпки за изчистване на кеша и данните. Сега можете да рестартирате устройството си или да отидете направо към приложението Download Manager. Отново изчистете данните от кеша и кеша и рестартирайте телефона си.   Проверете за актуализации на системата За да направите това, отидете до About -> Software updates -> Check now. Ако има актуализация, инсталирайте я.     Променете Google акаунта си Ето как да направите това:   1. Отидете до Settings -> Accounts & sync. 2. Намерете Google профила си в списъка. 3. Докоснете го и изберете „Remove account“. 4. Рестартирайте устройството си. 5. След като се архивира, отидете отново на „Accounts & sync“ и превъртете до дъното. 6. Трябва да видите опция „Add account“. Докоснете я и добавете отново стария си акаунт или добавете нов. 7. Опитайте отново да изтеглите приложението.   Деинсталирайте и преинсталирайте Play Store актуализациите Може да направите това като отидете до Settings -> Apps -> Google Play Store -> Uninstall updates. Може да бъдете подканени да промените Play Store на фабричната версия. Ако стане така, докоснете „OK“. Не се притеснявайте за това. Приложението автоматично ще се актуализира до най-новата налична версия, но може да го направите и ръчно.   Вижте какво означават кодовете за грешки в Google Play
iPhone
 Kак да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone
Kак да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone
iPhone-ите могат и да са красиви технологични джаджи, които много хора считат за върха на дизайна при смартфоните, но дори и техните собственици често се сблъскат с проблеми. От makeuseof  дават съвети за отстраняване на неизправности при всички итерации на iPhone.   1. Рестартирайте вашия iPhone Има много малко ситуации, в които рестартирането на вашия смартфон не може да ви помогне. Рестартирането на iPhone-а ви ще коригира почти всеки проблем, затова това е първото нещо, което трябва да опитате при възникването на някаква проблем без значение кой модел iPhone използвате.   2. Актуализирайте iOS Рестартирането на телефона не разрешава проблема ви? Не се притеснявайте, а проверете дали операционната ви система iOS е актуализирана. Ако работите с остаряла версия на iOS, някои приложения и функции може да не са съвместими, да не говорим за уязвимостите в сигурността. За да актуализирате iOS, отидете до Settings > General > Software Update.   3. Актуализирайте приложенията си Ако имате проблеми с конкретно приложение, струва си да проверите дали използвате последната му версия. Можете ръчно да актуализирате приложения чрез App Store. Трябва само да докоснете таба „Updates“ в долната част на интерфейса на приложението. Можете също „да кажете“ на приложенията да се актуализират автоматично, като се насочите към Settings > [вашето име] > iTunes and App Store. Под секцията „Automatic Downloads“ включете опцията „Updates“ като поставите плъзгача на позиция „On“.   4. Ускорете принудителното затваряне на приложенията Понякога инстанцията на дадено приложение не реагира и то „замръзва“. Ето защо може да виждате черен екран, ако приложението на камерата ви не функционира добре. За да затворите приложение на iPhone X, прекарайте пръст нагоре от долната част на екрана, но спрете в средата на екрана, за да отворите App Switcher. Прекарайте пръст нагоре върху картата на приложението, за да го затворите. За да затворите приложение на iPhone 8, натиснете два пъти бутона за начало, за да изведете  App Switcher. Прекарайте пръст наляво и надясно, за да намерите приложението, което искате да затворите, след което го плъзнете нагоре. 5. Възстановяване на мрежовите настройки Повечето проблеми с връзката могат да бъдат разрешени чрез нулиране на мрежовите настройки. Отворете Settings > General > Reset > Reset Network Settings. Помнете обаче, че след това действие ще трябва да въвеждате отново всички пароли за Wi-Fi.   6. Нулирайте всички настройки Ако смятате, че грешна настройка (а не софтуер или хардуер) е коренът на вашите проблеми, можете да нулирате всички настройки на телефона, без да губите данните си от Settings > General > Reset > Reset All Settings, след което ще трябва отново сами да ги възстановите.   7. Фабрично нулиране Така ще върнете устройството ви в първоначалното му състояние. Чрез фабричното нулиране  няма да решите хардуерните проблеми, то трябва да решите повечето проблеми със софтуера и операционната система. За да нулирате iPhone си, отворете Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings. Уверете се, че сте архивирали всичките си данни преди да започнете.   8. Проверете начина на използване на батерията Ако батерията на iPhone-а ви се изтощава необичайно бързо, можете да опитате да идентифицирате проблема като отидете на Settings > Battery, за да видите кои приложения използват най-много батерията.   9. Проверете състоянието на батерията Батериите могат да понесат определен брой цикли на зареждане. Ако работите с iOS 11.3 или по-нова версия, можете да проверите състоянието на вашата батерия. За целта, отворете Settings > Battery > Battery Health.   10. Коригирайте проблемите с Bluetooth Ако имате проблеми при създаването на Bluetooth връзка между вашия iPhone и друго устройство, има няколко корекции, които можете да опитате. Първо премахнете старите устройства, които вече не използвате. Това може да помогне за избягване на конфликти. За да прекратите свързването на устройство, отворете Settings > Bluetooth > Info > Forget This Device.   На второ място, изключете и включете Bluetooth. Прекарайте пръст нагоре от долната част на екрана на iPhone 8 или на по-ранен модел (прекарайте пръст надолу от горния десен ъгъл за iPhone X и по-късен модел), за да влезете в Control Center и докоснете иконата на Bluetooth, за да превключите опцията.   11. Решете проблемите с HomeKit Някои интелигентни домашни устройства са HomeKit активирани, като по този начин ви позволяват да ги контролирате от вашия iPhone, използвайки Siri. Ако HomeKit устройствата не работят според очакванията ви, уверете се, че сте влезли в правилния iCloud профил както на вашия iPhone, така и на самите устройства. Ако нищо друго не работи, можете да възстановите HomeKit връзката, като отворите Settings > Privacy > HomeKit > Reset HomeKit Configuration.   12. Проблеми при зареждането на телефона Проверете за прах и мръсотия в порта за зареждане. Най-добрият начин да го почистите е като използвате флакон с компресиран въздух.   13. Забранете на приложенията да работят във фонов режим Ако устройството ви лесно прегрява без видима причина, виновникът за това може да са приложенията, които работят във фонов режим. За да им забраните да работят във фонов режим отидете до Settings > General > Background App Refresh.   14. Извадете SIM картата Ако внезапно сте изгубили мрежовия сигнал, извадете и поставете отново SIM картата на телефона.   Вижте какво да направим, ако iPhone не се зарежда
Mac App Store
Как да се справим с най-често срещаните проблеми в Mac App Store
Как да се справим с най-често срещаните проблеми в Mac App Store
Обикновено може да изтеглите софтуер от  Mac App Store само след няколко клика. За съжаление обаче, понякога нещата може да се объркат.   Независимо дали приложенията не могат да се изтеглят, получавате съобщение за грешки при закупуване на приложения или виждате празна страница в App Store, от Make Use Of знаят какво трябва да се направи, за да решите тези проблеми.   1. Липсващи покупки в App Store Приложенията, които купувате от Mac App Store, се събират в секцията “Purchased”. Приложенията ви са свързани с вашия Apple ID, което означава, че ако притежавате няколко Mac компютри, можете да инсталирате приложенията си на всички тях. Приложенията винаги са на разположение за актуализиране и можете да ги преинсталирате, когато пожелаете.   По различни причини, обаче може да се случи така че в един момент вашата страница Purchased да е празна или да липсват някои приложения: - Apple може да премахва приложения, защото са остарели. - Разработчикът вече не се интересува от продажбата на приложението. - App Store може автоматично да скрие приложение, което не сте инсталирали дълго време, или има проблеми със съвместимостта.   Когато дадено приложение бъде скрито, вече няма да го виждате на екрана “Purchased” и няма да получавате известия за него, но все още може да имате достъп до него. За целта, отворете App Store, и кликнете Store > View My Account. Влезте, за да видите информацията за профила си. След това, отидете на страницата “Account Information, превъртете до секцията “Hidden Items” и кликнете върху “Manage”. След това кликнете върху бутона “Unhide” за всяко приложение, което искате да се покаже отново. С тази корекция ще можете да възстановите всички липсващи приложения. Само имайте предвид, че ако приложението не е налице, кликването върху това приложение няма да направи нищо.   2. Приложенията неправилно се показват като инсталирани Mac App Store разполага с цялата информация за вашия Apple ID, като знае кой профил използвате и следи собствеността на приложенията ви. Понякога може да срещнете проблем, при който App Store неправилно съобщава, че дадено приложение е инсталирано и затова няма да ви позволи да го изтеглите. Възможно е да видите и съобщението “You have updates available for other accounts” (“Имате налични актуализации за други профили”), дори ако използвате един Apple ID. Този тип грешка може да се случи по различни причини.   Причина 1: Проблем с кеш паметта В този случай, за да решите проблема, трябва ръчно да изтриете кеш паметта. Преди да продължите с тези стъпки, уверете се, че сте архивирали своя Mac. Излезте от Mac App Store с прекия път “Cmd + Q”. Отворете приложението Terminal и въведете следната команда:   open $TMPDIR../C/com.apple.appstore/   Натиснете “Enter” и ще се отвори папката com.apple.appstore във Finder. Стартирайте отново Mac App Store. Обърнете внимание, че това е кеш паметта на системата и временна папка. Не изтривайте тук файлове и папки освен тази директория.   Причина 2: Бета приложения на други устройства Този тип проблем възниква, когато инсталирате бета версия на macOS на друг дял или външно устройство. Приложенията, които инсталирате на него, се индексират от Spotlight. Индексът, който създава системата, ще накара App Store да мисли, че дублирано копие на приложението съществува на друго устройство и ще откаже да изтегли или актуализира приложението в основния дял.  Решението в този случай е просто, трябва да изтриете дублиращото копие на приложението и да възстановите индекса “Spotlight”.   Отворете “Apple Menu” и изберете “System Preferences”. Изберете “Spotlight” и преминете към таба “Privacy”. Кликнете върху таба “Plus” в долната част на списъка. Ще се отвори нов прозорец “Finder”. Добавете Macintosh HD и затворете прозореца “System Preferences”. Добре е също така да излезете от профила си и да влезете отново.   Сега се върнете в таба “Privacy” и кликнете върху знака “-“  за да извадите Macintosh HD диска. Затворте прозореца “System Preferences”. Системата ще започне да възстановява всичко на дисковото устройство, което ще отнеме известно време.   Причина 3: Актуализации на приложения на други потребителски профили Ако използвате един компютър с няколко потребителски акаунта, може да срещнете подобен проблем. Приложенията, които инсталирате в други профили, не би трябвало да представляват проблем. Но ако изтриете потребителския профил, App Store няма да знае, че сте го направили и ще срещнете подобни проблеми. За да решите този проблем, следвайте стъпките в горната секция, за да възстановите индекса “Spotlight”. 3. Актуализации или спрени приложения  App Store предоставя редовни актуализации както на системните приложения, така и на такива от трети страни. В някои случаи изтеглянето може да не завършва и да зациклите в процеса. Може дори да видите съобщението “Waiting” или “Installing—Calculating” точно под лентата за проследяване на изтеглянето.     Изтриване на кеш паметта Когато изтеглянето започне, App Store създава много временни файлове в кеш паметта. Първо трябва да изчистите кеш паметта в App Store, както е показано по-горе. Излезте от Mac App Store, след което отворете Terminal прозорец и въведете следната команда:   open $TMPDIR../C/com.apple.appstore/   Натиснете “Enter” и папката com.apple.appstore ще се отвори във Finder. Изтрийте всичко вътре. След това трябва да изтриете потребителската папка com.apple.appstore . За целта отидете до “~/Library/Caches/com.apple.appstore” и изтрийте всички файлове в папката “fsCachedData”.   Изтрийте съдържанието на папката за актуализации Когато изтеглянето на приложение завърши, пакетът се премества от временна кеш папка в MacintoshHD/Library/Updates. Ако имате проблем с инсталацията на дадено приложение изчистете съдържанието на тази папка.   Спрете процесите в Activity Monitor Отворете Activity Monitor и задайте изгледа му на “All Processes”. Въведете “store”, за да търсите процесите, свързани с App Store, които създават проблеми: - storedownloadd: Обхваща изтеглянията на приложения, намиращи се в App Store. - storeinstalld: Обхваща инсталацията на приложения и техните актуализации. - storeassetd: Обработва всички ресурси и езикови файлове на App Store. - storeaccountd: Отговаря за удостоверяването и действа като връзка с вашия Apple ID.   Изтриване на проблемните файлове Отидете в Finder и натиснете Cmd + Shift + G за да се отвори полето “Go to Folder”. Отворете папката “~/Library/Preferences” и изтрийте файловете “com.apple.appstore.plist” и “com.apple.storeagent.plist”. След това отидете до “~/Library/Cookies” и изтрийте файла “com.apple.appstore.binarycookies”.   След като изтриете всички файлове, изберете Apple Menu > Shut Down и натиснете бутона за захранване, за да стартирате Mac отново. След това проблемът трябва да изчезне.   4. Празна страница Един от най-известните проблеми на Mac App Store е когато се появи съобщението: Cannot connect to the App Store (Не може да се свърже с App Store). Причините за него са много, но ето какво може да направите.   1. Първо, трябва да проверите връзката си с интернет. Отворете Apple Menu > System Preferences. Изберете “Network” и се уверете, че има зелена икона до мрежата в лявата странична лента. Ако до мрежата има червена икона, връзката ви с интернет е лоша.   2. Понякога проблемът може да не е от вас, затова проверете страницата “System Status”, за да видите информация за състоянието на услугите на Apple, като iCloud, App Store и др. Ако дадена услуга има червена икона до нея, тя е недостъпна в момента.   3. Ако виждате съобщението за грешка дори ако иконите са зелени, изберете Store > Logout и излезте от App Store. Стартирайте приложението отново и влезте отново.   5. Грешки при закупуването на приложения Рядко, но все пак е възможно да видите следното съобщение: “We could not complete your purchase: Unknown Error” (“Възникна грешка при обработването на поручката ви”). Този проблем възниква, когато актуализирате MacOS или използвате няколко Apple ID.   За да разрешите проблема трябва да отворите App Store и iTunes и да се уверите, че използвате едно и също Apple ID и в двете приложения. Ако използвате два отделни Apple ID, излезте от приложенията и влезте отново с един Apple ID.   Ако все още виждате същото съобщение за грешка, може да имате проблем с Общите условия на iTunes. Когато правите значителна актуализация на macOS, Apple иска да приемете отново условията. В този случай излезте от приложенията, приемате новите Общи условия и ги стартирайте отново.   Вижте какво да направим ако забравим паролата на iPhone
Wi-Fi
Най-често срещаните проблеми с Wi-Fi сигнала и как да ги решим
Най-често срещаните проблеми с Wi-Fi сигнала и как да ги решим
Безжичният интернет е като електричеството – можем да забележим, че съществува, само когато  спре да работи. И тогава в повечето случаи следва паника, нали? А не бива, защото нещата отново може да сa наред.   Благодарение на Digital Trends можем да научим повече за най-често срещаните проблеми с Wi-Fi сигнала и как да ги решим.   1. Ниска скорост на интернет в някои стаи - Преместете вашия рутер. Това е един от най-ефективните начини за подобряване скоростта на мрежата, при това е и най-простият. Препятствия като стени и врати могат да попречат на вашия сигнал, така че е добре да помислите за идеалното местоположение на рутера. Най-доброто му място е в центъра на територията, която искате той да обхване. Освен това трябва да го поставите и на високо място, като за целта бихте могли да го поставите върху лавици например. - Ако вашият рутер има външни антени, трябва да се уверите, че те са насочени в правилната посока, за да се оптимизира обхвата и производителността. Повечето от нас естествено позиционират антените така че те да ‘гледат‘ нагоре, но се препоръчва да ги позиционирате перпендикулярно една на друга. - Друг рутер може да се намесва на работата на вашия. За да сведете до минимум смущенията от съседните Wi-Fi сигнали извън дома ви, просто променете безжичните канали във вашия рутер. Повечето от приложенията или софтуера за тази цел са безплатни или на ниска цена. - Ако нищо от това не помогне, може вашия дом да е твърде голям само за един рутер. Помислете за закупуване на безжичен ретранслатор или използвайте стария си рутер. Ако имате стар безжичен рутер у дома, не го изхвърляйте. Използвайте DD-WRT фърмуер, за да го превърне в Wi-Fi ретранслатор. Разбира се, ако това не ви допада винаги може да си купите ново устройство.   2. Бавна интернет връзка навсякъде - Опитайте да включите вашия лаптоп директно в рутера, за да разберете дали скоростта няма да се подобри. Използвайте сайта speedtest.net, за да разберете това. Ако скоростта е лоша, проблемът вероятно е в интернет връзката, не във вашия рутер. Свържете се с вашия интернет доставчик. - Сменете канала на вашия рутер. Софтуер като NetSpot за Mac и Windows и Wi-Fi Analyzer за Android може да ви покаже всяка безжична мрежа наблизо, и ако вашата се припокрива с някоя от тях, това наистина може да забави вашата. - Ако това не помогне, помисли за възстановяване на настройките на вашия рутер. На повечето рутери, има бутон „Reset“, който можете да натиснете с кламер. Направете това за около 30 секунди и рутера трябва да си върне фабричните настройки. - Ако и това не помогне може би вашия рутер е за смяна.   3. Устройствата не могат да се свързват безжично към мрежата - Включете вашия лаптоп директно в рутера с помощта на Ethernet кабел, за да разберете дали можете да се свържете по този начин. Ако работи, вашият Wi-Fi сигнал е проблемът, но ако това не стане, тогава проблема е във вашата интернет връзка. Свържете се с вашия интернет доставчик. - Помислете за възстановяване на настройките на вашия рутер. На повечето рутери, има бутон "Reset", който можете да натиснете с кламер. Направете това за около 30 секунди и рутера трябва да си върне фабричните настройки. Използвайте ръководство за да конфигурирате вашия безжичен рутер правилно. - Проблемът може да е във вашия рутер и той да е за смяна.   4. Определено устройство не може да се свърже с мрежата - Това може да е само временен проблем. Опитайте да го решите като изключите и след това включите Wi-Fi на вашето устройство. Алтернативно, изключете рутера и го включете отново след 30 секунди. - Ако това не помогне, или проблемът се появи отново, помислете за изтриване на текущата мрежа от списъка на запаметените мрежи на вашето устройство, след това отново се свържете с нея. - Ако използвате Windows 10, потърсете с “Wi-Fi troubleshooting” и отворете резултата “Identify and repair network issues.” Това ще стартира серия от диагностики и проблема може да се реши. - Ако използвате MacOS, може да стртирате Wireless Diagonstics. Задръжте бутона „Options“ и кликнете върху иконата „AirPort (Wi-Fi)“. Намерете „Open Wireless Diagonistcs” и следвайте инструкциите. - Опитайте да рестартирате устройството си.   5. Връзката се разпада през различен интервал от време - Опитайте се да разберете дали нещо не пречи на работата на вашия рутер. Разпада ли се връзката когато използвате микровълновата печка? Може да ви звучи странно, но някои рутери имат проблеми с това, особено ако използват честотата 2.5 GHz, и особено ако използвате по-стара микровълнова печка. Проблемът може да е и друг рутер разположен в близост до вашия. Софтуер като NetSpot за Mac и Windows и Wi-Fi Analyzer за Android може да ви покаже всяка безжична мрежа наблизо, и ако вашата се припокрива с някоя от тях, това наистина може да забави вашата. - Помислете за възстановяване на настройките на вашия рутер. На повечето рутери, има бутон „Reset“, който можете да натиснете с кламер. Направете това за около 30 секунди и рутера трябва да си върне фабричните настройки. Използвайте ръководство за да конфигурирате вашия безжичен рутер правилно.   6. Wi-Fi мрежата изчезва напълно - Това е възможно да се случи ако вашия рутер се рестартира сам. Виждате ли незащитена мрежа с името на модела на вашия рутера ви? Това може да е вашият рутер. Включете във вашия рутер Ethernet кабел и го конфигурирайте отново. - Ако не виждате такава мрежа, включете лаптопа в рутера с Ethernet кабел и вижте дали имате връзка. Намерете IP адрес на рутера ви и входната информация, може да разберете как от статията: Kaк да намерим IP адреса на рутера си на всеки компютър, смартфон или таблет.   7. Не може да си спомните Wi-Fi паролата Забравили сте домашната си Wi-Fi парола? Ако сте спазили всички изисквания за създаване на пароли – дълги низове от букви и цифри, това е нормално, но може да ви създаде известно неудобство. За щастие, вие не сте безпомощни, тъй като има няколко неща, които можете да направите, за да видите паролата и дори ако решите да я смените с такава, която е по-лесна за помнене. Повече по темата ще научите в статията: Как да възстановим забравена Wi-Fi парола.   Вижте как да проверим дали Wi-Fi рутера ни не е заразен с вируси
виртуална реалност
Какви са проблемите пред виртуалната реалност
Какви са проблемите пред виртуалната реалност
След телевизията и смартфоните, следващото голямо нещо в света на технологиите ще е виртуалната реалност. Очакванията за широкото навлизане на тази технология са толкова високи, че настоящата година бе обявена от мнозина за годината на виртуална реалност.   От Make Use Of са на мнение че е нужна малка корекция в това описание: 2016 е годината, в която хората ще започнат да се интересуват от възможностите на виртуалната реалност и въпреки че вече можем да си купим VR устройство, технологията все още не е приета  масово от потребителите, което е целта на производителите.   Това не означава, че VR не разполага с потенциал, а че технологията не е достатъчно достъпна в момента. Ето пред какви други проблеми е изправена виртуалната реалност.   1. Технологията е извън обсега на възможностите на съвременните компютри Според изследователската компания Gartner, по-малко от един процент от всички 1,43 милиарда компютри по света имат изискваните графични възможности за VR. Например, Oculus препоръчва видеокарта поне толкова мощна, колкото NVIDIA GTX 970, чиито цена е около $ 280. За останалата част от компонентите на компютъра  ще трябва да добавите поне още хиляда долара, без да споменаваме цената от $ 599 за самото VR устройство.   Необходимостта от подобрен хардуер не се ограничава само до компютрите. Sony вече работи по подобрена версия на своята PlayStation 4 игрална конзола, за по-гладко VR изживяване. По същия начин, Microsoft планира да пусне обновена версия на своята Xbox One конзола  през 2017 година. Повече по темата може да научите от статията: Какъв компютър ни е необходим за виртуална реалност.   2. Високата цена  Виртуалната реалност е изправена пред същия проблем, пред който стоят всички нови и готини технологии –  високи цени. Това, разбира се, се променя с времето, тъй като по-новите модели стават все по-мощни и по-евтини за производство, но все още сме далеч от този етап.   3. Не е доказано въздействието на VR върху здравето ни Човешкият ум се справя трудно с предизвикателството наречено виртуална реалност. Така, че ако усетите замаяност или гадене, докато носете VR хедсет трябва незабавно да го свалите и да се отпуснете.   За съжаление, към момента няма надеждни данни за това какви ще са дългосрочните ефекти от VR. За много нежелани странични реакции се смята, че са само временни, но медицинските изследвания по въпроси са оскъдни.  Съществуват обаче доказателства, че VR може да промени начина, по който хората мислят и се държат в реалния свят след използване на технологията.   4. Обикновените потребители трудно ще се ангажират с виртуалната реалност За повечето геймъри, VR е изкушение, на което не могат да устоят. Но какво да кажем за всички други хора, които не играят игри или са удовлетворени от забавлението, които сега им предоставят мобилните игри на телефоните им? Инвеститорите в множество области, включително недвижими имоти, забавления и здравеопазване, които търсят да инвестират в VR са угрижени, че технологията няма да бъде приета от обикновения потребител. Хората вече са изключително склонни да приемат интелигентните домове. Виртуалната реалност обаче е на съвсем различно ниво и може да минат няколко години преди обществото да се отвари за тази технология.   5. Липсват инвеститори за VR технологията Парите задвижват почти всяка индустрия, както знаем. Ако има пари, технологиите се развиват, а инвеститорите печелят. Вече има инвеститори на пазара на VR, но ще мине известно време, преди те да започнат да печелят, по тази причина техния брой все още не е задоволителен. Според редица рискови капиталисти, инвестициите им в VR все още са започнали да се изплащат и навярно това няма да стане в скоро време. Преди време Wall Street Journal писа, че най-малко след два до три години фирмите ще започнат да печелят от VR, а според мнозина анализатори това е една оптимистична прогноза.   Вижте какъв е смисълът на виртуалната реалност
DMCA.com Protection Status