Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
221 резултата за полезни съвети
Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Как се добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Знаете ли, че можете да добавяте предварително конфигуриран текст или картина като воден знак във вашите документи на Word? Как става това може да разберете от информацията на Make Use Of.   Вмъкване на воден знак в Word Word предоставя четири водни знака, които може да използвате на готово. Това са „Confidential”, „Urgent”, „ASAP” и „Do Not Copy” в текстов формат. Тях може да вмъкнете с едно кликване в документа си. 1. Стартирайте Microsoft Word. Изберете Print Layout от трите икони в долната дясна част на Word. 2. Отидете до Ribbon –> Design таба. 3. Кликнете върху Page Background –> Watermark, за да разширите опциите под него.     4. Изберете някой от водните знаци, който предоставя Word, но се уверете, че е подходящ за документа. 5. Готово! Имайте предвид, че водният знак се вижда само в изгледа „Print Layout“.     Как да използвате персонализиран воден знак? Може да използвате създаден от вас воден знак за документа си. Персонализираните водни знаци могат да са два вида: текстов воден знак и изображение. Следвайте същите стъпки, както по-горе, но изберете „Custom Watermark“ под падащото меню.   Как да създадете персонализиран текстови  воден знак?     1. Отворете прозорца „Printed Watermark“. 2. Изберете опцията „Text Watermark“. 3. Въведете текста, който искате да използвате като воден знак в полето „Text“. Конфигурирайте опциите за език, шрифт, размер, цвят и ориентация. Сложете отметка до „Semitransparent“, ако искате водният знак да е по-тъмен. 4. Кликнете върху „Apply“ и „OK“, когато сте готови.   Как да създадете персонализира воден знак от изображение? 1. В прозореца „Printed Watermark“ изберете опцията „Picture Watermark“ и после кликнете върху бутона „Select Picture.. 2. Можете да качите изображения от вашия компютър, да търсите с Bing за изображение или да го вземете от папката си OneDrive. 3. Кликнете върху „Insert“, ако качвате изображение от вашия компютър. За другите две опции, кликнете „Apply“, за да използвате водния знак. 4. Можете да правите промени по водния знак. Стойността за „Scale” е зададена автоматично по подразбиране, но можете да използвате падащото меню, за да изберете конкретен процент. 5. Опцията „Washout“ показва водния знак по начина, по който трябва да бъде – избледнял в страницата. Можете да деактивирате опцията, за да изведете действителното изображение, но то може да скрие текста.   Изберете и персонализирайте своя воден знак Word ви позволява да промените ръчно цвета, размера и позицията на страницата на водния знак. Водният знак е част от заглавието на документа, въпреки че се появява в средата на страницата или се повтаря на цялата страница. Всичко, което трябва да направите, е да отворите заглавието, като кликнете два пъти някъде в горната част на страницата. При отворена „Нeader“ секция кликнете върху водния знак, за да го изберете като всеки друг обект на страницата. Преместете курсора над водния знак.     След това можете да го персонализирате по четири начина: - Плъзнете водния знак до желана част на страницата. - Можете да добавите различни водни знаци към различните секции в документа си. - Ако това е текстови воден знак, можете да използвате раздела WordArt Tools, за да персонализирате текста. - Ако това е воден знак изображение, можете да използвате всички опции в раздела „Picture Format“, за да коригирате изображението или да приложите ефекти.   Променете един воден знак и персонализирането автоматично ще се отразява на всички страници на вашия документ.   Как да премахнете воден знак Има два начина за премахване на воден знак. 1. Отворете Header и Footer , както е обяснено по-горе. Тъй като изображението или текстовият воден знак вече е редактируемо, можете да го изберете и да натиснете клавиша „Delete“. 2. Отидете до таба Design –> кликнете бутона „Watermark“ и изберете опцията „Remove Watermark“.   Точно както преместването или промяната на размера на водния знак, изтриването му го премахва от всяка страница на вашия документ.   Вижте 4 полезни настройки за Microsoft Word, които може би не знаете
браузъри
Най-полезните трикове за браузъра Google Chrome
Най-полезните трикове за браузъра Google Chrome
Използвате браузъра Chrome? Мислите, че той е страхотен, но все още не сте овладяли всички негови скрити трикове? В такъв случай не пропускайте информацията на Android Authority.   Разработчиците от Google са се постарали да предложат много страхотни функции за Chrome, но някои от тях остават скрити за мнозина.   1. Спрете автоматично възпроизвеждащите се видео и аудио     Следвайте стъпките по-долу, за да деактивирате автоматичното възпроизвеждане. - Отворете  Chrome. - Натиснете трите точки в горния десен ъгъл на екрана, за да отворите менюто. - Изберете „Settings“. - Изберете „Site settings“. - Изберете „Media“. - Изберете „Autoplay“. - Деактивирайте функцията.   2. Ускорете изтеглянията с Parallel Downloading Този трик за Chrome за Android може да бъде полезен при изтегляне на големи файлове. - Отворете Chrome. - Изпишете „Chrome://flags“ в адресната лента и натиснете „Enter“. - Потърсете „Parallel downloading”. - Когато опцията се появи, докоснете падащото меню и изберете „Enabled“.   3. Добавете пряк път към уебсайта към началния си екран     - Отворете  Chrome. - Отидете на някой уебсайт. - Натиснете бутона за менюто. - Изберете „Add to Home screen“. - Въведете име (или оставете по подразбиране) и изберете „Add“. - Можете да плъзнете и пуснете иконата, където желаете.    4. Използвайте режим на четене, за да ускорите Chrome за Android     Reader mode опростява уебсайта и позволява да се съсредоточите върху текста. Изображения, видеоклипове, варианти на шрифта и други ненужни елементи ще бъдат елиминирани. - Отворете  Chrome. - Изпишете „Chrome://flags“ в адресната лента и натиснете „Enter“. - Потърсете опцията „Reader mode triggering”. - Когато опцията се появи, докоснете падащото меню и изберете „Always“.   5. Преместете лентата с инструменти в долната част на екрана - Отворете  Chrome. - Изпишете „Chrome://flags“ в адресната лента и натиснете „Enter“. - Потърсете „Chrome duet”. - Когато опцията се появи, докоснете падащото меню и изберете „Enabled“. - Докоснете „Relaunch“.   6. Плъзнете пръст надолу по екрана, за да рефрешните страницата Презареждането на страницата може да се извърши по много начини, но най-простият и бърз е като плъзганете пръст по екрана отгоре надолу.   7. Извикайте настолната версия на сайта в Chrome за Android     - Отворете  Chrome. - Отидете на някой уебсайт. - Натиснете бутона за менюто. - Поставете отметка в квадратчето до „Desktop site“.   8. Променете размера на текста в Chrome за Android Трудно четете дребен текст? Ето как да отстраните проблема. - Отворете Chrome. - Натиснете трите точки в горния десен ъгъл на екрана, за да отворите менюто. - Изберете „Settings“. - Изберете „Accessibility“. - Под „Text scaling“ намерете плъзгача и го преместете наляво или надясно, за да промените размера на шрифта.   9. Преведете уебсайт в Chrome за Android В Chrome за Android има интегриран Google Translate и той може да се използва за превод на всеки уебсайт, написан на един от многото поддържани от услугата езици. - Отворете Chrome. - Отидете на уебсайта, който искате да бъде преведен. - Натиснете бутона за менюто. - Изберете „Translate“. - В долната част ще се появи лента. Натиснете менюто с три точки и изберете „More languages“, за да добавите още езици. - Изберете езика, на който искате да видите преведен уебсайта.   10. Използвайте режим „инкогнито“   Повечето хора би трябвало да знаят какво представлява режим „инкогнито“, но е важно да бъде споменат заради важността му. Този режим запазва личната ви активност в интернет. Нищо, което правите в режим „инкогнито“, няма да се съхранява във вашата история или телефон. - Отворете Chrome. - Докоснете бутона за превключване на табове до адресната лента. - Натиснете бутона за менюто. - Изберете „New incognito tab“.   Вижте как да върнем фабричните настройки на Google Chrome  
Android
Най-добрите Android приложения за водене на бележки
Най-добрите Android приложения за водене на бележки
Не е добре да се забравят добрите идеи, нали? Не винаги обаче около нас се намират лист и химикал, за разлика от телефона ни, който е винаги с нас. Ето защо е разумно да имате поне едно инсталирано приложение за водене на бележки. Ако се питате кое да е то, разгледайте предложенията на Review Geek.   Нуждите на всеки са различни. Това, което ученикът ще намери за безценно, когато си води бележки по време на час, може да бъде тромаво за човек, който върви по улицата, опитвайки се да запише онази страхотна идея, която току-що го е осенила.   Ето няколко неща, над които да помислите, за да си помогнете в избора на най-подходящото за вас приложение. - Опции за организация: Ако смятате, че нещо е достатъчно важно, за да го запишете, ще искате да го намерите по-късно когато ви потрябва. Опциите за организация могат да бъдат всякакви –  от папки до дори проста цветова координация, но важното е да ги има. - Методи за въвеждане: Притежаването на повече опции винаги е добре дошло, дори и да мислите, че обикновеното въвеждане на бележки е достатъчно. Възможността да правите неща като запис на аудио или ръкописни бележки може да бъде по-полезно, отколкото смятате. - Поддръжка на различни платформи: Дори ако използвате основно Android, достъпът до бележките ви на други устройства ще бъде полезно и дори може да се окаже жизненоважно. - Дизайн: Приложението трябва да е лесно за използване и навигация, но дизайнът също трябва да предлага това, от което се нуждаете. Независимо дали това означава просто оформление за възможно най-бърз достъп за създаване на бележки или за представяне на всичките ви опции по всяко време.   Google Keep     Keep е чудесно приложение за записване на бележки и тъй като това е продукт на Google, вашите бележки автоматично се синхронизират с вашия акаунт, като ги правят достъпни от всяко устройство. Освен това, Keep предлага няколко различни начина за водене на бележки, като бележките могат да бъдат директно свързани с напомнянията на телефона ви. Всички ваши бележки се показват на началната страница на приложението и могат да бъдат цветно кодирани, за да се откроят по-важните.   Простият и богат на функции дизайн и синхронизирането в Google акаунта правят Keep отличен избор за повечето потребители на Android.   Simple Notes Pro   След отваряне на приложението, ще видите нова, празна страница (след първото отваряне на приложението, тя се отваря към последната ви отворена бележка). Това е най-бързия начин да запишете нещо. Можете също да създадете уиджит за още по-бърз достъп. Изгледът на приложението може да бъде напълно персонализиран с опции за промяна на цвета на фона, текста, заглавието и дори иконата на приложението.   По време на писането са налични две версии на Simple Notes: безплатна и платена версия „Pro“. Безплатната все още е налична в Play Store, но е с преустановено развитие - това означава, че приложението няма да получава никакви актуализации в бъдеще. Така че ако цената от $1,19 не е проблем за вас, по-добре изтглете платената версия.   Keep My Notes     Ако установите, че пишете бележки с много абзаци и искате нещо с повече опции от споменатите досега приложения, Keep My Notes е приложението, което трябва да опитате. То предлага много опции за форматиране на текст, което означава, че можете да подчертавате, удебелявате или пишете в курсив.   Използването им може да помогне за по-лесно четене на по-дългите бележки. Можете също така да поставяте бележки в режим „четене“, така че бележките по този начин да могат да се четат без случайно да се правят редакции. Броячът на думи и символи също може да бъде активиран.   Приложението предлага също контролни списъци, напомняния, ръкописни бележки и аудио бележки. Ако трябва да прехвърлите бележките си на други устройства, можете да ги качите в Google Drive или да ги запишете директно на устройството си като текстов документ. И ако сте загрижени за поверителността, можете да заключите всяка бележка с парола.   Keep My Notes е безплатен, но има реклами, ако искате да изчезнат, ще трябва да плащате $ 0,99 годишно.   Вижте 7 полезни Android приложения, които работят без Интернет
услуги
Как да отмените абонаменти за приложения на вашия iPhone
Как да отмените абонаменти за приложения на вашия iPhone
Почти всяко приложение и услуга, които са налични днес, изискват да се регистрирате за абонамент. Така след време лесно може да загубите следите на всички абонаменти, които сте регистрирали. А ако се регистрирате чрез iPhone или iPad, може да се чудите как да анулирате абонаментите си.   От информацията на Make Use Of ще разберете как да преглеждате всички абонаменти, за които сте се регистрирали на вашия iPhone и как да ги контролирате.   Как да намерите всички абонаменти, за които сте се регистрирали от вашия iPhone? 1. Отворете приложението „Settings“ на вашия iPhone или iPad. 2. Докоснете името си в горната част на списъка. 3. На новата страница докоснете „Subscriptions“.     Как да анулирате абонаменти на iPhone? Следвайте горните стъпки за достъп до страницата с абонаменти за вашия Apple ID. Тук ще видите всички абонаменти, които се числят към вашия акаунт в Apple. Докоснете абонамента, от който искате да се отпишете или промените. Ако имате само един абонамент, тази страница ще ви отведе право към него.   В примера по-долу можете да видите как да отмените Apple Music. Докоснете „Apple Music Membership“, за да видите подробности и промените абонамента, ако искате. Долу ще видите бутон „Cancel Subscription“. Докоснете го и потвърдете, за да се отпишете от услугата на приложението.     Как да отмените абонаментите на Apple на вашия Mac? Ако предпочитате, можете също да анулирате абонамент за приложение на вашия Mac. Тъй като Apple раздели iTunes за macOS на няколко различни приложения, тази функционалност вече се намира в App Store.   Отворете App Store на вашия Mac и кликнете върху името и профила си в долния ляв ъгъл. След това изберете „View Information“ горе вдясно. Може да се наложи да потвърдите паролата си за Apple ID, за да продължите.     След като видите страницата „Account Information“, превъртете надолу до секцията „Manage“. Ще видите „Subscriptions“ с броя на абонаментите в момента в акаунта ви; кликнете върху „Manage“ вдясно.   Тук ще видите много подобен панел на този на iPhone и iPad. Той ви позволява да променяте или да се отпишете от приложение на Apple или на трета страна, стига да сте влезли в същия Apple ID.     Как да отмените iTunes абонаменти в Windows? Ако използвате компютър с Windows, все още можете да управлявате абонаментите си за Apple чрез страницата за абонаменти на iTunes. Отворете iTunes и отидете на Account -> View My Account. Това ще ви отведе до панел, подобен на „Account Information“ в App Store.   Превъртете надолу до секцията „Settings“, където ще видите опцията „Subscriptions“. Кликнете върху „Manage“ до нея. След това можете да редактирате или анулирате абонаментите си.     Как да управлявате други абонаменти на вашия iPhone? Ако не намерите абонамента, който търсите, като използвате горепосочените методи, ще трябва да се отпишете по друг начин. Горните начини за управление на абонаменти се отнася само за тези приложения, за които сте се абонирали чрез вашия Apple ID. Няма да се показват абонаментите, които сте направили чрез други устройства.   Например, може да сте се регистрирали за Spotify Premium чрез Google Play Store на Android устройство или да сте се присъединили към YouTube на уебсайта на компанията. Въпреки че можете да се наслаждавате на тези акаунти, като влизате в приложенията на вашия iPhone, Apple няма нищо общо с вашия абонамент.     Как да управлявате своя план за съхранение на iCloud? За да се отпишете от iCloud плановете на вашия iPhone, ще трябва да посетите Settings -> [вашето име] -> iCloud -> Manage Storage. Тук докоснете „Change Storage Plan“, а след това  „Downgrade Options“, за  да се върнете към безплатен план.     Вижте как да решим най-често срещаните проблеми с всички модели iPhone
Windows 10
Как да върнете фабричните настройки на Windows 10
Как да върнете фабричните настройки на Windows 10
Има различни причини, поради които може да се наложи фабрично нулиране на Windows 10 компютър. Инсталирали сте твърде много приложения и искате да започнете на чисто? Или пък сте решили да продавате вашия компютър, или може би се налага да отстраните някакъв проблем? Добре е да знаете, че връщането на фабричните настройки на Windows 10 е доста бърза и безпроблемна работа. Има два основни начина да го направите, а от Android Authority ги обясняват много добре. Освен това може да нулирате Windows 10 с пълно преинсталиране на системата.   И накрая, не забравяйте да направите резервно копие на вашите данни, снимки, видеоклипове, музика и т.н., преди да нулирате Windows 10, защото може да загубите всичко!   Метод 1: Нулирайте Windows 10 чрез менюто за настройки     Най-бързият и лесен метод е да нулирате Windows 10 от менюто „Settings“. Ето как става това: 1. Архивирайте всички важни данни, които не искате да бъдат изтрити. 2. Отворете „Start“ менюто и натиснете „Settings“ (иконата на зъбното колело) от ляво. 3. Изберете Update & Security и кликнете върху опцията „Recovery“ в левия край. 4. Натиснете бутона „Get Started“ под секцията „Reset this PC“ в менюто „Recovery“. 5. Ще се появи екран и ще ви попита дали искате да запазите файловете („Keep my files“) или да изтриете всичко („Remove everything“). Изберете опцията, която искате. 6. Продължете да следвате подканите, докато системата не започне да се нулира. 7. Вашият компютър може да се рестартира няколко пъти по време на този процес. Трябва само да го изчакате, докато не видите екрана за настройка на Windows 10. Когато това се случи, всичко е готово! Вашият компютър трябва да се върне към първоначалните си фабрични настройки с или без вашите лични файлове, в зависимост от това коя опция сте избрали. Това е най-лесният вариант за нулиране на Windows 10.   Метод 2: През менюто за зареждане     Ако поради някакъв проблем, компютърът ви няма достъп до Windows, може да извършите фабрично нулиране, без да влизате в операционната система. Този метод е малко по-сложен, но не е невъзможно да се направи.   1. Windows 10 трябва автоматично да се стартира в менюто Advanced Boot Options, ако компютъра не може самостоятелно да зареди Windows 10. 2. Ако вашият компютър заседне в цикъла на зареждане, изключете захранването (на настолен компютър) или издърпайте батерията (на лаптоп) и опитайте отново. 3. След като сте в Advanced Boot Options, изберете опцията „Troubleshoot“. Трябва да намерите опцията „Reset Windows 10“. След това преминете през същите стъпки описани в метод 1. След това връщането на фабричните настройки трябва да се случи, подобно на метод 1, компютърът ви трябва да се рестартира няколко пъти и в крайна сметка да зареди екрана за настройка на Windows 10. Ако по някаква причина това не се случи и компютърът ви не се зарежда, може да имате проблем с хардуера или може да се наложи да преинсталирате Windows 10.   Вижте какво да направим ако Windows 10 не се стартира  
лаптопи
Как да удължите живота на батерията на вашия лаптоп
Как да удължите живота на батерията на вашия лаптоп
Много хора разчитат на лаптопи и таблети както за служебните си задължения, така и за  социалния си живот. Но въпреки огромния напредък в мощността и възможностите на тези устройства, недостатъчния живот на батерията остава проблем за мнозина.   Няма нищо по-разочароващо от това, батерията на вашия лаптоп да се изчерпи по средата на решаването на важен проблем. За да избягвате стреса в подобни ситуации, разгледайте информацията на mirror.co.uk за това как може да удължите живота на батерията на вашия лаптоп.   Изключете WiFi, когато нямате нужда от него Въпреки че основно използването на вашия лаптоп вероятно ще изисква достъп до интернет, има опция за деактивиране на Wi-Fi функциите, когато той не се използва. Wi-Fi адаптерът черпи много енергия от батерията, така че изключването му, когато сте някъде без покритие, може да ви спести значителна част от живота на батерията.   За да направите това, може да използвате бутона за бърз достъп на клавиатурата ви ако има такъв, или  отидете до настройките чрез менюто Start, изберете „Network & Internet“ и после изключете Wi-Fi таба.     Bluetooth адаптера, който също е добре да бъде изключван когато не се използва, може да бъде изключен чрез достъп до секцията „Devices“ на началната страница на настройките ви.   Намалете яркостта на екрана Яркостта на екрана е един от най-важните фактори, които могат да повлияят на живота на батерията. Един прост начин да коригирате това е да използвате клавишна комбинация, която е достъпна функция на повечето лаптопи (обикновено тя включва бутона „Fn“, плюс един от клавишите с F-номер в горния ред). Освен това можете да отворите настройките на системата чрез бутона „Start“, изберете „System“ и след това да настроите яркостта от скалата под таба „Devices“.   Използвайте батерията, след като се зареди Много хора обичат да зареждат батерията на лаптопа си постоянно, освен ако не използват машината си докато са в движение. Това може да бъде пагубно за състоянието на вашата батерия. Някои лаптопи включват функция за грижа за батерията, за да се избегне този проблем, като се предотврати пълното зареждане на батериите. Най-доброто решение обаче е да изтощите батерията на лаптопа си напълно преди да я презаредите, за да увеличите живота ѝ.   Изключете всички ненужни периферни устройства Всеки процес, който стартирате на лаптопа, се нуждае от батерията, за да захранва функцията. Един външен микрофон или свързано USB могат да повлияят на ефективността на вашата батерия, така че премахването на тези, които не се използват, ще бъде изключително полезно.   Управлявайте вашите приложения и програми Все още има хора, които държат безброй отворени табове на браузъра си. Макар че вашият лаптоп може да поддържа всички тези страници, от батерията се изисква повече мощност, за да поддържа тези приложения да работят. Затварянето на неизползваните табове не само ще ускори работата ма вашия лаптоп, но и ще удължи времето му на работа.   Това важи и ако стартирате няколко програми едновременно. Няма нищо лошо в това, но след като вече не използвате определена програма или софтуер, добре би било да ги затворите, докато не се нуждаете от тях отново.   Променете настройките за захранването Съществува просто решение като промяна на настройките на батерията и поставянето ѝ в режим „Battery Saver“, което е особено полезно, когато сте в движение. Много лаптопи имат пряк път до настройката „Battery Saver“, като кликнете върху иконата на батерията в лентата с инструменти в долния десен ъгъл и коригирате скалата на плъзгача надолу.   Като алтернатива можете да получите достъп до Control Panel от менюто „Start“, изберете  „Hardware and Sound“, промените настройките на батерията си в секцията „Power Options“, което ще намали консумацията на енергия на вашите системни процеси, като сведе до минимум активността във фонов режим.   Вижте какво трябва да знаем когато купуваме лаптоп
Google Calendar
Как да спрете спам атаките в Google Calendar
Как да спрете спам атаките в Google Calendar
Спамерите са намерили начин да добавят нежелани фишинг измами към Google Calendar без наше разрешение. Те използват вратичка, за да наводнят календарите на хората със злонамерени линкове и обидни текстове.   За щастие, може да спрете спамерите да добавят неща в календара ви без ваше разрешение. От информацията на How To Geek ще разберете как може да направите това.   1. Спиране на автоматичното добавяне на покани в Google Calendar Една от настройките по подразбиране на Google Calendar е възможност за автоматично добавяне на покани за събития в календара. За да я изключите, кликнете върху иконата на зъбно колело, намираща се в горния десен ъгъл на дисплея и след това изберете „Settings”.     След това изберете „Event settings” от лявата странична лента.     Намерете падащото меню, обозначено като “Automatically add invitations”. Кликнете върху стрелката.     И накрая изберете „No, only show invitations to which I have responded”.     2. Сприране на добавянето на събития от Gmail в Google Calendar Google Calendar „дърпа“ събития директно от Gmail. Ако някой ви изпрати по имейл покана - дори и когато той отиде в папката със спам - тя се озовава в календара ви. За да изключите тази функция, отидете в менюто Settings като кликнете върху иконата на зъбно колело и изберете „Settings“.   След това изберете „Events from Gmail” от лявата странична лента.     Премахнете отметката от квадратчето до „Automatically add events from Gmail to my calendar”.     Google Calendar ще ви помоли да потвърдите това действие. Кликнете върху „OK“, за да одобрите промяната.     3. Скриване на отхвърлените покани в Google Calendar Ако сте отказали нежеланите събития в календара, те пак ще се показват в Google Calendar, но зачеркнати. Причината за това е, че услугата продължава да показва отказани събития по  подразбиране.   За да изключите функцията, отидете в „Settings“ менюто на Google Calendar. Изберете опцията „View options” от лявата странична лента.     Махнете отметката до „Show declined events”.     4. Скриване на отхвърлени събития на мобилни устройства Колкото и да е странно, когато скриете отхвърлените събития от изгледа на десктопа, те все още се появяват в приложенията за Android, iPhone и iPad. Ако искате те да не се показват, стартирайте мобилното приложение, докоснете иконата с три хоризонтални линии в горния ляв ъгъл, превъртете надолу и докоснете „Settings”.     Изберете „General”.     Изключете опцията “Show declined events”.     Вижте 7 полезни трика в Google Calendar, които може би не знаете
смартфон
8 неща, които може да автоматизирате на вашия смартфон
8 неща, които може да автоматизирате на вашия смартфон
Живеем в епохата на супер интелигентни устройства, създадени да улесняват живота ни. Така не се налага да се борим с основни задачи, тъй като телефонът ни може да свърши работата вместо нас.   По-долу ще откриете някои от най-добрите автоматизации, които можете да настроите на телефона си. Ако се доверите на информацията на Gizmodo ще имате повече време за други по-интересни неща.   1. Автоматизирайте текстовите си съобщения     Може да автоматизирате текстовите си съобщения - или поне SMS отговорите, които трябва да изпратите. За iOS, трябва да активирате Do Not Disturb. От Settings, изберете „Do Not Disturb“ и превъртете надолу до опцията „Auto-Reply“: можете да изберете кои контакти да получават автоматичен отговор и какво да бъде съобщението.   Автоматичният отговор е част и от режима на Android, но все пак трябва да потвърдите изпращането на SMS. За наистина автоматизиран процес, инсталирайте приложението Auto Reply Text Message.   2. Автоматизирайте архивирането на снимки и видео     Създаването на резервни копия на вашите снимки и видеоклипове е основна работа, която трябва да свършите, ако искате вашите ценни моменти да не се изгубят или унищожат. За щастие, сега е по-лесно от всякога и не отнема много време да настроите телефона си да „изпраща“ снимки и видеоклипове в облака.   Google Photos е наличен както на Android, така и на iOS и получавате безплатно 15 GB място за съхранение. Инсталирайте приложението и отворете Settings. Маркирайте опцията „Backup & Sync“.   Опцията на Apple е iCloud Photo Library, която ви предоставя безплатно 5 GB пространство в облака и ви таксува $ 1 на месец. За повече място, цената е по-висока. От Settings на вашето iOS устройство, докоснете вашето Apple ID име, после iCloud, после Photos за да включите автоматично архивиране. Тук имате и няколко други опции, включително Dropbox и OneDrive.   3. Автоматизирайте въвеждането на думи и фрази     В iOS това, което трябва да направите, е да отворите „Settings“, после изберете „General“, „Keyboard“, и „Text Replacement“. Екранът, който се появява, ви позволява да добавите нови макроси на клавиатурата – натиснете иконата „Plus“ и след това въведете фраза и пряк път. Използвайте прекия път, когато пишете, и фразата се появява като опция в списъка с предсказуем текст.   В Android, отидете в „Settings“ и изберете „System, Languages & input“, „Virtual keyboard“, „Gboard“, „Dictionary“ и накрая „Personal dictionary“. Изберете вашия език, след това бутона „Plus“, за да добавите фраза и пряк път. Следващия път, когато въвеждате, докоснете прекия път, след което докоснете фразата.   4. Автоматизирайте включването на режима „Do Not Disturb“     В iOS, отворете „Settings“ и изберете „Do Not Disturb“ и „Scheduled“, за да настроите периода, в който телефона ви няма да ви безпокои. За съжаление тук можете да настроите само един период от време. Ако натиснете продължително време бутона „Do Not Disturb“ в „Control Center“ можете също така да настроите тихият режим да продължи един час, до вечерта или докато не напуснете текущото си местоположение.   В Android, изберете „Sound, а след това „Do not disturb“ от „Settings“. Изберете „Turn on automatically“, за да зададете периода, когато да бъде активен режима „Do Not Disturb“. Можете да зададете тези периоди въз основа на време от деня или събития в Google Calendar.   5. Спрете автоматичното възпроизвеждане на аудио     Може да накарате телефона ви автоматично да спира възпроизвеждането  на аудио, след като изтече определен период от време. Някои приложения, като подкаст плейъра Pocket Casts, вече имат вграден таймер за сън, но други като Spotify – все още не.   Ако използвате iOS устройство, можете да накарате приложението Clock да свърши работата. Преминете към таба „Timer“, изберете желаната продължителност и след това докоснете „When Timer Ends“ – изберете „Stop Playing“ от дъното на списъка и когато таймерът изтече, всяко аудио, което се възпроизвежда на вашия телефон, ще бъде заглушено.   Жалко е, че приложението Clock на Android няма същата функция, но можете да я добавите с приложение на трета страна. В Google Play Store ще намерите много предложения, но ако не ви се търси, тествайте „Sleep Timer“. Неговата простотата и ефективност ще ви очароват.   6. Изключете Wi-Fi и заглушете телефона си, когато излизате от дома си     Ако сте на Android, можете да използвате IFTTT , за да изпълнявате всички видове автоматизирани трикове въз основа на различни събития или местоположението на телефона ви. Услугата свързва всички видове приложения и платформи заедно и е безплатна за използване.   В интерес на сигурността, живота на батерията и спокойствието ви, например, може да искате да изключите wifi и да заглушите телефона си, когато напускате дома си или пристигнете на работа. Когато се върнете вечер у дома, IFTTT е в състояние да включи автоматично телефона ви и Wi-Fi.   7. Кажете на другите, кога ще се приберете   Инсталирайте приложението Shortcuts на вашето iOS устройство и можете да автоматизирате куп задачи - или по-точно да комбинирате множество действия, които се изпълняват с едно докосване или с команда на Siri.   8. Използвайте приложението Tasker     Tasker може да взаимодейства с всички видове системни приложения и системни настройки на вашия телефон, независимо дали трябва да включите фенерчето, да контролирате възпроизвеждането на медиите, да превключвате самолетен режим, да изпращате текст, да проверявате нивото на батерията или да отворите карта. Автоматизираните задачи могат да бъдат стартирани с докосване или въз основа на време, събитие или местоположение.   Вижте как да автоматизирате действията за по-добър живот на батерията в Android смартфон
приложения
Най-добрите приложения и методи за добър сън
Най-добрите приложения и методи за добър сън
Вечер трудно ли се отпускате и заспивате? Има милиони хора като вас по света. Тези приложения и уебсайтове могат да ви помогнат да спите спокойно през нощта. Защо това е толкова важно за нас?   Според лекарите, липсата на достатъчно сън може да повлияе неблагоприятно на много неща: настроение, тегло, производителност и пр. Има различни причини хората да не могат да заспиват лесно. Тези инструменти се справят с различни проблеми и да се надяваме, че един от тях е трикът, който сте чакали през цялото това време.   И така, ето кои са най-добрите приложения и методи за добър сън, според Make Use Of.   1. Sleeep.best (онлайн)     Имате нужда от добри навици за сън, а този сайт има за цел да ви помогне в създаването им. Средният цикъл на съня е 1,5 часа, а хората се нуждаят от четири или пет такива цикъла през нощта, за да се чувстват добре и отпочинали на следващия ден. Заедно с това ви трябват около 14 минути време, за да заспите, а най-доброто време за събуждане за човешкото тяло е с изгрева на слънцето. Кажете на Sleeep къде се намирате по света и сайтът ще изчисли времето когато трябва да сте в леглото.   2. Slumber Bear (онлайн) Slumber Bear изброява различни цикли на сън и включва бърз калкулатор, за да разберете как да ги приложите в живота си. Slumber Bear изброява плюсовете и минусите на всеки тип цикъл на съня и за кого е най-добър. Кажете на сайта кога искате да започнете и той ще настрои аларми за вас.   3. Military Method (онлайн)   Военно въздушните сили на САЩ разработи метод за сън, който да помага на пилотите да заспиват лесно без значение къде се намират. Необходима е практика, но след шест седмици 96% от пилотите заспивали в рамките на 120 секунди след лягане. А с този сайт, може да научите тази тактика и вие. С нея ще можете да заспите, дори ако сте седнали в самолет или автобус и сте на дълъг път. Идеята е да започнете да отпускате различните части на тялото си, за да сигнализират те на мозъка, че сте готови да заспите. И накрая, има един отличен трик за изчистване на ума, за да не мислите за нищо.   4. Nightly (Android, iOS)   Nightly съчетава научни изследвания и интелигентни алгоритми, за да ви помогне да заспите по-бързо и след това да се насладите на непрекъснат спокоен сън. Започвате с гледане на видео, което отпуска ума. След видеото поставете телефона до възглавницата си и приложението ще възпроизвежда успокояващи звуци, за да ви помогне да се унесете.   През цялата нощ приложението следи вашия модел на сън и поведение. Когато има вероятност да сънувате кошмар, Nightly ще рестартира успокояващите звуци, за да ви отпусне, докато спите. Интелигентната аларма ви буди сутрин, когато сте в лек сън, а не когато сте в състояние на дълбок сън.   Приложението има 14-дневна безплатна пробна версия, след която ще трябва да плащате по 30 долара годишно.   Вижте 6 приложения, с които можем да подобрим качеството на съня си
Google Play Services
Как да актуализирате Google Play Services на Android
Как да актуализирате Google Play Services на Android
Искате да научите как да актуализирате Google Play Services? Ако Play Services не се актуализира, вероятно не можете да използвате много от любимите си приложения. Това означава, че телефонът ви е почти безполезен. За да не се стига до там разгледайте информацията на Make Use Of за това какво представлява Google Play Services, как да ги актуализирате правилно и защо не можете да ги актуализирате понякога.   Какво преставлява Google Play Services? Google Play Services е програма, която позволява на приложенията да взаимодействат със софтуера на Google, като Gmail, Google Search и Google Play Store. Без да се изпълнява Google Play Services на телефона ви, не можете да използвате нито едно от приложенията на Google. Тези, които не могат да актуализират програмата, все още могат да използват алтернативни пазари за приложения за Android, като например App Store на Amazon, F-Droid и други. Ако телефонът ви не се актуализира до най-новата версия на Google Play Services можете да получите необходимите приложения чрез процес, известен като sideloading.   Как да актуализирате Google Play Services? Би трябвало Google Play Services да се актуализират самостоятелно, без проблеми. Но ако се появи проблем, ето какво може да направите:   1. Проверете вашата интернет връзка Лошата интернет връзка е причина номер едно Play Services да не се актуализира. Уверете се, че сте свързани със стабилна Wi-Fi мрежа, когато се опитвате да актуализирате. Ако все още имате проблеми, рестартирайте устройството си, за да изчистите временните проблеми. Ако не успеете, трябва да рестартирате рутера си.   2. Изтрийте кеша на Google Services Това е най-добрият начин за разрешаване на проблеми с актуализацията. За да направите това, изпълнете следните стъпки (които могат да варират леко в зависимост от вашата версия на Android и устройството).   Отидете до Settings –> Apps & notifications. След което докоснете „See all X apps“.     В списъка намерете и докоснете Google Play Services. След това изберете Storage & cache от списъка с опции на страницата му с приложения. Накрая докоснете Clear cache от полученото меню.     След като направите това, рестартирайте устройството си. Ако това не помогне, повторете горните стъпки, но вместо това изберете „Clear storage“.   3. Форсирайте ъпдейта на Google Play Services След рестартиране трябва да опитате да форсирате актуализацията на Play Services. Не е необходимо да правите това в повечето случаи, но си струва да опитате, ако продължите да имате проблеми. За целта докоснете надписа Google Play Services в Settings както беше споменато по-горе. Разгънете секцията „Advanced“ и докоснете „App details“, за да отворите страницата му в Play Store. Ако сте на телефона си, можете да отворите страницата на Google Play services в Play Store, за да преминете направо към нея. Зеленият бутон ще показва „Deactivate“, ако сте актуализирали и „Update“, ако може да инсталирате нова версия.   Можете също да направите това, като посетите Play Store в уеб браузър и влезете с вашия Google акаунт. Отворете горната връзка към страницата на Google Play Services в Google Play и проверете за актуализация там.     Кога не можете да актуализирате Google Play Services? Ето в кои случаи няма да може да актуализирате Google Play Services: 1. Android 4.0 и по-старите версии на платформата не могат да актуализират Google Play Services. Това означава, че ако притежавате Android устройство, работещо с една от тези версии, няма да можете да инсталирате или актуализирате Google Play Services. Тези потребители могат или да инсталират персонализиран ROM или да изпробват алтернатива на Google Play Store, както беше споменато по-горе.   2. Нерегистрираните телефони не могат да актуализират никой от софтуера на Google. Ако сте закупили устройството си в Индия, Китай, Филипините, Виетнам или другаде в Източна или Югоизточна Азия, има вероятност то да е с нелицензирана (или „несертифицирана“) версия на Google Play Services. Наскоро Google блокира достъпа до Play Store за много от тези потребители. Въпреки това компанията остави отворена вратата за регистрация.   3. Силно модифицирани Android устройства. Ако сте инсталирали персонализирана версия на Android или сте променили системната му директория чрез разкодиране, много е вероятно това да е причина за проблема.    Поправете грешката “Device Is Not Registered With Google”     За да използват софтуера на Google, като Google Play, Gmail и Google Calendar, производителите на устройства трябва да получат разрешение от Google. Някои производители не се занимават с това и инсталират незаверени копия на софтуера на Google на своите смартфони. Google започна да прекъсва тази практика преди време.   Ако вашият случай е такъв трябва да регистрирате устройството си с Google. Процесът е лесен; изисква посещение на страницата за регистрация на безсертифицирани устройства на Google (Uncertified Device Registration).   Ще имате нужда от Framework Android ID на устройството си. Най-лесният начин да го получите е с помощта на приложението Device ID. Поради проблема ви вероятно нямате достъп до Google Play, така че ще трябва да изтеглите APK файла.   След като го извлечете от приложението, въведете идентификационния номер в Google Services Framework Android ID на страницата Uncertified Device Registration. Процесът не е незабавен; може да отнеме няколко часа. След като се регистрирате в Google, трябва да можете да инсталирате ръчно Google Framework Services, което ще ви позволи да използвате Google Play Services.   Вижте как и защо е добре да да актуализираме Google Play Services
фотография
Как да правите по-добри снимки с iPhone
Как да правите по-добри снимки с iPhone
Вашият iPhone прави страхотни снимки, но винаги можете да ги подобрите още повече. Например, можете да контролирате експозицията, да отделите повече време за композирането на сцената и да използвате по-добре инструментите, които са на разположение.   По-долу ще откриете съветите на How To Geek за това как да правите по-добри снимки с вашия iPhone.   Контролирайте фокуса и експозицията     Приложението Camera ви позволява чрез докосване на екрана  да зададете фокус и експозиция с едно движение. За да заключите тази настройка, докоснете и задръжте екрана за предварителен преглед на снимката, докато не видите „AE/AF Lock“ в горната част. За почти пълен контрол чукнете върху екрана с вече заключените настройки и задръжте, след което плъзнете пръста си нагоре или надолу, за да коригирате стойността на експозицията.   Това е важно умение, което е добре да овладеете, тъй като приложението Camera на Apple често греши  експозицията. Често приложението преекспонира изображенията и губи детайли в акцентите и цветовете, особено когато снимате небето.   Използвайте телеобективът, за да увеличите или се приближете физически до обекта     Почти всеки iPhone, след iPhone 6s Plus има поне две камери. В приложението Camera те се означават с малкия етикет „1x” до бутона на затвора. Докоснете „1x“, за да превключите към друга камера. На iPhone 11 можете да изберете „.5“ за ултраширока или „2“ за телефото камера.   Ако искате да увеличите мащаба на обекта си, най-добре е да го направите с еднократно докосване на „1x“. Това гарантира най-доброто качество на изображението, защото разчита единствено на оптиката, а не на цифровото увеличение, което разтяга и препроменя изображението.   Всички iPhone-и се представят най-добре, когато използвате стандартната широка камера, обозначена с етикета “1x”. Тези лещи имат по-широки отвори, което означава по-добри характеристики при ниска осветеност и по-меки ефекти когато снимате в режим „боке“.   Използвайте мрежата     Отидете до Settings -> Camera и включете опцията „Grid”, за да виждате решетка, докато снимате вашите изображения. Наслагването следва „правилото на третините“, което разделя изображението на девет секции. Макар че може да бъде полезно (особено за начинаещите фотографи), правилото на третините не е добре да се използва винаги. Можете обаче да използвате решетката, за да поддържате прав хоризонт, да намерите и да се придържате към водещиет линии (линии, които водят зрителя към вашия обект) и да подравните композицията си с другите вертикални линии в сцената ви.   Използвайте Burst Mode (или  Live Photos) за екшън кадри До не много отдавна възможността да заснемаме екшън снимки или бързо движещи се предмети със смартфон беше невъзможна. С iPhone имате две възможности да направите това. Първият е да използвате режима „Burst“, който заснема поредица от изображения, а вторият е да използвате видеоклиповете, заснети като част от „Live Photos“.   За да използвате режима „Burst“, докоснете и задръжте бутона на затвора. В резултат, серия от висококачествени изображения ще се запаметяват в Camera Roll. Когато преглеждате изображението в приложението Photos, ще видите „Select…“ в долната част на екрана. Докоснете го, за да изберете снимките, които искате да запазите, а след това докоснете  “Done”. Оттук опциите ви са „Keep Everything” или „Keep Only X Favorites,” където “X” е броя на избраните от вас снимки.     Режимът „Live Photos“ също може да бъде полезен. Намерете изображението и докоснете  “Edit” в горния десен ъгъл. Докоснете иконата на Live Photos в долната част на екрана. Прекарайте пръст наляво и надясно, докато намерите изображение, с което сте доволни, повдигнете пръста си и след това докоснете „Make Key Photo“, за да използвате това изображение.     Тъй като това е неподвижно изображение на Live Photo видеоклип, то няма да е със същото качество като обикновената снимка, но това е по-добре от нищо.   Използвайте портретен режим     Портретният режим (Portrait mode) използва технология за определяне на дълбочината, за да открие краищата на обекта и да размие фона, за да приложи симулиран ефект на дълбочина на полето. Можете също така да го използвате, за да приложите различни симулирани светлинни ефекти след и преди снимане.   За да снимате в режим „Portrait“, изберете го като режим на снимане в приложението Camera. Ако имате iPhone 11, можете да снимате не само портрети в този режим. iPhone 11 включва разширена поддръжка за използване на портретния режим за снимки на домашни любимци и неодушевени предмети.   Ако имате iPhone XS или по-нова версия, можете да контролирате дълбочината, за да промените силата на ефекта на дълбочина на полето. Намерете снимката, която искате да промените, докоснете “Edit” в горния десен ъгъл и плъзгачът „Depth” трябва да се появи в долната част на екрана. Когато сте доволни от резултата натиснете „Done”, за да запазите изображението.   Управлявайте камерата с вашия Apple Watch     Apple Watch прави много неща. Можете дори да го използвате за управление на камерата на вашия iPhone. Стартирайте приложението Camera на вашия Apple Watch, за да стартирате приложението Camera и на вашия iPhone. Когато затворите приложението на часовника си, приложението на телефона ви също се затваря.   Имате и два бутона на разположение: бутон на затвора и три секунден таймер. Когато използвате функцията за таймер, светодиодът на вашия iPhone мига, така че да знаете до кога да се усмихвате.   Снимайте с бутоните за сила на звука За по-голямо удобство може да използвате бутоните за сила на звука, разположени отстрани на вашето устройство, за да правите снимки.   Снимайте в дълги експозиции с Live Photos     Много по-лесно е, отколкото може да си представите. Ако използвате Live Photos, можете да превърнете почти всяка сцена в дълга експозиция. След като заснемете Live снимката си, отидете на приложението Photos и докоснете изображението, което искате да преобразувате в дълга експозиция. Плъзнете нагоре, за да покажете панела „Effects”, докоснете „Long Exposure” и след това изчакайте. Вашето устройство генерира изображението въз основа на допълнителните данни, заснети в Live Photo.   Фокусирайте след като сте снимали с Focos     Приложението Focos улавя възможно най-много информация за дълбочината на полето и след това ви позволява да префокусирате всяко изображение в режим Portrait. То е безплатно, но Pro версията (0,99 долара на месец) отключва експорт с висока разделителна способност, филтри и 3-D светлинни ефекти.   Вижте как изкуственият интелект ще промени смартфон фотографията
Google Maps
Как да измервате разстояния между няколко точки в Google Maps
Как да измервате разстояния между няколко точки в Google Maps
Google Maps може да ви помогне да се ориентирате в реалния свят, но също така може да ви помогне да определите разстоянието между две или повече точки върху картата. Има функция за измерване, която можете да използвате, за да получите разстоянието между конкретно избрани от вас точки. Как става това ще разберете, ако прочетете информацията на Business Insider.   Как да измервате разстояния в Google Maps на вашия компютър   1. Отидете на maps.google.com. 2. Кликнете с десния бутон върху началната точка и изберете „Measure distance“.     3. Кликнете върху крайната точка (или втора точка), за да създадете права линия от първоначалната точка и да получите разстоянието между двете.     4. Ако искате да измерите разстоянието между няколко точки, кликнете върху следващата точка на картата.     Общото разстояние ще се появи както над черната линия, която определя разстоянието между всеки две точки, така и в изскачащото поле в долната част на екрана.   Как да измервате разстояния в Google Maps на телефона си   1. Отворете приложението Google Maps. 2. Докоснете картата, която искате да използвате. 3. Докоснете името на местоположението в долната част на екрана. 4. Превъртете надолу и изберете „Measure distance“. 5. Преместете картата, така че черният кръг или кръстосаните прави да са на следващата точка. 6. Докоснете „Add“ (символа плюс) в долния десен ъгъл на екрана. 7. Повторете стъпки пет и шест, ако ще измервате разстоянието между повече точки. Ще видите общото разстояние в долната част на страницата,  в мили и километри.   Вижте как да използваме Google Maps, за да помогнем на някого да ни намери
Google Calendar
Как да добавите рожден ден в Google Calendar от смартфона
Как да добавите рожден ден в Google Calendar от смартфона
Никак не е желателно да забравите рожден ден на приятел или роднина, но това все пак може да се случи. За щастие, в съвременната цифрова епоха има много начини, по които може да организирате напомняме за рожденния ден на някого.   Най-често получаваме известия във Facebook, но все повече и повече хора се опитват да стоят настрана от социалната мрежа - или просто не добавят рожден ден в потребителския си профил,  така че съществува риск да пропуснете важното събитие. Като допълнителен слой защита срещу подобни злополуки можете да добавите рождени дни и в Google Calendar.   Добавянето на рожден ден в календара звучи доста лесно, но не е толкова интуитивно, колкото може би си мислите. Има два основни начина за добавяне на рожден ден в Google Calendar, а от Phone Arena ще ги обяснят подробно.   Добавете рожден ден в Google Calendar чрез контактите си Има едно важно нещо, което трябва да се знае за този метод. Google Calendar в момента няма вградена поддръжка за известяване за рожднни дни. Това означава, че ако не използвате календара си редовно, има голям шанс да пропуснете нечий рожден ден.   Стъпка 1: Отидете на контакта, за който трябва да добавите рожден ден в приложението си Contacts, докоснете „Edit contact” и после „More fields” в долната част.     Стъпка 2: Превъртете надолу, докато намерите полето за рожден ден и докоснете полето за дата, за да изберете датата. Натиснете „Save“.     Стъпка 3: Отворете приложението Google Calendar. Рожденият ден ще се покаже, когато Calendar се синхронизира с Contacts, но ако искате да ускорите процеса, докоснете трите точки в горния десен ъгъл и след това докоснете „Refresh”.     Същият този процес може да се използва за добавяне на различни важни годишни събития, свързани с вашите приятели и семейство. От падащото меню, което се вижда на Стъпка 2, вместо „Birthday“ можете да изберете да добавите годишнина в Google Calendar или дори персонализирано събитие по ваше желание.   Добавете рожден ден като повтарящо се напомняне Ако задължително трябва да запомните рожден ден, дори ако той е на някой, който не е в списъка ви с контакти или просто искате по-бърз начин да добавите напомняне за рожден ден в Google Calendar, това е начинът да го направите:   Стъпка 1: Отворете приложението Calendar и докоснете иконата плюс в долния десен ъгъл, след което докоснете „Reminder“.     Стъпка 2: Добавете „[името на човека]’s birthday” или нещо подобно в текстовото поле за напомняне и изберете датата. След това докоснете „Does not repeat“ и изберете „Every year”.     Стъпка 3: Докоснете „Save“ в горния десен ъгъл.     Имайте предвид, че не можете да добавяте напомняния за минали дати, така че ако рожденият ден вече е преминал тази година, ще трябва да отидете на датата за следващата година, за да го добавите. Можете също да зададете това напомняне с помощта на Google Assistant, като кажете „Okay, Google, remind me about [името на човека]'s birthday on [датата]“ и изберете да се повтаря всяка година.   Вижте 7 полезни трика в Google Calendar, които може би не знаете
Windows 10
7 начина да подобрите скоростта на Windows 10 компютъра си
7 начина да подобрите скоростта на Windows 10 компютъра си
Искате Windows 10 да работи по-бързо? Oт Computer World дават полезна информация за вас. Само за няколко минути можете да изпробвате тестваните съвети по-долу и след това вашата машина ще бъде с много по-добра производителност и без обичайните системни проблеми.   1. Променете настройките за захранване Ако използвате плана “Power saver” на Windows 10, забавяте компютъра си. Този план намалява работата на вашия компютър, за да се пести енергия. Промяната на тази настройка от “Power saver” на “High performance” или “Balanced” ще даде незабавно повишаване на производителността.   За да я направите, стартирайте приложението Control Panel, след това изберете Hardware and Sound -> Power Options. Трябва да виждате две опции: „Balanced (recommended)” и „Power saver." В зависимост от марката и модела на вашия компютър обаче, тук може да видите и други планове, включително някои маркирани от производителя. За да видите настройката „High performance” кликнете върху стрелката сочеща надолу до „Show additional plans“. Изберете желаната настройка и след това излезте от контролния панел.     2. Деактивирайте програмите, които се стартират при стартиране на компютъра Една от причините вашият Windows 10  компютър да се бави е, че имате твърде много програми, работещи на заден план - програми, които рядко или никога не използвате. Спрете ги и компютърът ви ще работи по-гладко.   Стартирайте Task Manager: натиснете „Ctrl-Shift-Esc“ кликнете с десния бутон върху долния десен ъгъл на вашия екран и изберете „Task Manager“ или въведете „manager“ в полето за търсене на Windows 10 и натиснете „Enter“.   Ако „Task Manager“ се стартира като компактно приложение без раздели, кликнете върху „More details” в долната част на екрана. Кликнете върху таба „Startup“. Ще видите списък на програмите и услугите, които се стартират при стартиране на Windows. За да спрете стартирането на програма или услуга при стартиране на компютъра, кликнете с десния бутон върху нея и изберете „Disable“.   Това не деактивира програмата напълно; тя само няма да се стартира при стартиране на компютъра - винаги можете да промените тази настройка, ако по-късно решите нещо друго. За целта повторете стъпките описани по-горе и изберете „Enable”, вместо „Disable“.     Много от програмите и услугите, които се стартират при стартирането на Windows 10 , може да са ви познати, като OneDrive или Evernote Clipper. Но със сигурност ще има и такива, които не разпознаете. Task Manager ви помага да получите повече информация  за непознатите програми. Кликнете с десния бутон върху елемент и изберете „Properties” за повече информация за него като местоположението му на твърдия ви диск, дали има цифров подпис и друга информация, като номера на версията, размера на файла и последния път, когато е бил променен.   Можете също така да кликнете с десния бутон върху елемента и да изберете „Open file location“. Това отваря File Explorer и ви отвежда в папката, в която се намира файлът, което може да ви даде друга представа за целта на програмата.   Можете също така да изберете „Search online”, след като кликнете с десния бутон на мишката. В резултат на това Bing ще ви покаже връзки към сайтове с информация за програмата или услугата.   Добре е да знаете и за съществуването на сайта на Reason Software наречен „Should I Block It“? Където може да търсите с името на файла. Обикновено ще намерите много солидна информация за програмата или услугата.   3. Изключете съветите и триковете на Windows Докато използвате Windows 10 компютъра си, Windows следи какво правите и предлага съвети за нещата, които може да искате да направите с операционната система. Ако не намирате тези съвети за полезни, а и се притеснявате за поверителността си, все пак Windows постоянно ви „гледа“. Освен всичко това тази помощ на Windows, забавя компютъра ви. Затова, ако искате да ускорите нещата, кажете на Windows да спре да ви дава съвети. За целта кликнете върху бутона  Start, изберете иконата Settings и отидете до System -> Notifications & actions. Превъртете надолу до секцията „Notifications“ и махнете отметката до „Get tips, tricks, and suggestions as you use Windows“.     4. Спрете OneDrive синхронизацията Друг начин  да ускорите вашия компютър е да спрете синхронизирането. Преди обаче да го изключите за постоянно, ще трябва да проверите дали всъщност забавя вашия компютър, защото OneDrive е полезен инструмент за архивиране, и ако вашият компютър или хард диск се повредят, вие ще имате възможност да възстановите файловете си.     Кликнете с десния бутон на мишката върху иконата OneDrive (изглежда като облак) в областта за уведомяване в дясната страна на лентата на задачите, след което кликнете върху бутона More в долната част на екрана. Върху екрана, който се появи кликнете върху „Pause syncing” и изберете  2 часа, 8 часа или 24 часа, в зависимост от това колко дълго искате да е паузата. През това време преценете дали виждате забележимо увеличение на скоростта.   Ако е така, и решите, че наистина искате да изключите синхронизирането, кликнете с десния бутон върху иконата на OneDrive и от изскачащото меню изберете Settings -> Account. Кликнете върху „Unlink this PC” и след това на екрана, който се покаже кликнете върху “Unlink account.” Когато направите това, пак ще можете да запазвате вашите файлове в локалната си папка OneDrive, но тя няма да се синхронизира с облака.   Ако установите, че OneDrive забавя вашия компютър, но предпочитате да продължите да го използвате, можете да опитате да отстраните проблеми с OneDrive. За информация как да направите това, вижте страницата на Microsoft озаглавена „Fix OneDrive sync problems”.   5. Изключете индексирането на търсенето Windows 10 индексира вашия хард диск във фонов режим, което ви позволява, на теория,  да търсите в компютъра си по-бързо, отколкото ако не се извършва индексиране. За да изключите индексирането напълно, въведете services.msc в полето за търсене на Windows 10 и натиснете Enter. Ще се отвори приложението Services. Превъртете надолу до Indexing Service or Windows Search в списъка с услуги. Кликнете двукратно върху опцията и от екрана, който се показва, кликнете върху Stop. След това рестартирайте компютъра.     6. Почистете хард диска си Ако хард диска ви е запълнен с файлове, които не са ви необходими изтрийте ги. Почистването на хард диска ще подобри скоростта на машината ви. Как се прави това вече сме го обяснили в статията: Как да сканирате и почистите хард диска си в Windows 10.   7. Почистете вашия регистър Windows Registry проследява и контролира почти всичко за начина, по който Windows работи и изглежда. Това включва информация за това къде се съхраняват вашите програми, кои DLL файлове се използват и споделят, какви типове файлове трябва да бъдат отворени от коя програма и почти всичко останало. Но от време на време информацията в Registry трябва да се почиства, защото с течение на времето може да се напълни с безброй остарели настройки от всякакъв тип. Което пък води до забавяне на системата.   За да почистите регистъра обаче ще имате нужда от правилните инструменти, сами е невъзможно да се справите. Има много на разположение, някои безплатни, а други платени. Но не бързайте да харчите пари, първо опитайте безплатният Auslogics Registry Cleaner, той върши добра работа.   Преди да използвате Auslogics или какъвто и да е друг инструмент за почистване на регистъра, трябва да архивирате своя регистър, за да можете да го възстановите, ако нещо се обърка. За да направите архив на Registry въведете regedit.ext в полето за търсене и натиснете Enter. Ще се стартира Registry editor. От менюто „File“ изберете „Export“. От екрана, който се показва, не забравяйте да изберете опцията „All” в секцията Export range в долната част на екрана. След това изберете местоположение и име на файл и кликнете върху Save. За да възстановите Registry, oтворете Registry editor, изберете Import от менюто Filе, след което отворете записания от вас файл. Сега изтеглете, инсталирайте и стартирайте Auslogics Registry Cleaner.     Вижте 6 лесни настройки в Windows 10, които ще подобрят работата на компютъра ви
Windows 10
Как правилно да деинсталирате програми в Windows 10
Как правилно да деинсталирате програми в Windows 10
Инсталирането на нова програма е изключително лесно – кликате два пъти върху бутона за инсталация, но не е очевидно как да деинсталирате нежеланите програми, когато те вече не са ви необходими. Едно нещо, което никога не бива да правите е да намерите папката на програмата и да я изтриете. Windows програмите съдържат много файлове, които са инсталирани на различни места на компютъра.   Ако изтриете папка на програма ръчно, ще изтриете само някои от файловете и потенциално ще създадете проблеми с Windows. От информацията на Business Insider научаваме кой е правилния начин за деинсталиране на програми в Windows 10.   1. Стартирайте „Settings“ от менюто „Start“.   2. Кликнете върху „Apps“.     3. В прозореца отляво кликнете върху „Apps & features“.     4. В прозореца „Apps & features“ вдясно намерете програмата която искате да деинсталирате и кликнете върху нея. След това кликнете върху „Uninstall“. Може да се наложи да потвърдите, като кликнете върху „Uninstall“ в изскачащия прозорец.     5. Windows ще деинсталира програмата, изтривайки всичките ѝ файлове и данни. В някои случаи програмата може да има собствен персонализиран деинсталатор, който трябва да се отвори, когато кликнете върху „Uninstall“. Когато приключи, програмата ще изчезне от списъка.   Ако бутонът за деинсталиране е сив и не може да се кликва, това обикновено означава, че програмата е вградена в Windows и не може да бъде премахната.   Вижте 6 лесни настройки в Windows 10, които ще подобрят работата на компютъра ви
смартфони
5 лесни начина да подобрите работата на стария си смартфон
5 лесни начина да подобрите работата на стария си смартфон
Ако имате смартфона си от няколко години, вероятно сте забелязали, че устройството ви става по-бавно с времето. Но не е нужно да бързате да си купувате нов смартфон, има няколко неща, които можете да направите, за да увеличите скоростта на стария си телефон.   Стъпките описани по-долу от mirror.co.uk ще помогнат на телефона ви да работи възможно най-бързо и ефективно.   1. Изчистване на кешираните данни Кешът е системата за съхранение на вашия смартфон, която дава на устройството данни от предишни приложения, преди да извършите действие. Когато кешът е пълен, устройството ще трябва да сканира цялата си памет за необходимите данни, което може да отнеме много време.   Изчистването на кеша на телефона ще има осезаемо влияние върху времето, необходимо за отваряне на уеб страници, стартиране на приложения и завършване на действия.   iPhone За да изчистите кеша на вашия iPhone, отидете на Settings -> Safari -> Clear History and Website Data- > Clear History & Data.   Android На Android, отидете до Settings -> Storage- > Other Apps. Намерете приложението, което искате да изчистите, Кликнете върху него и изберете „Clear Cache“.   2. Управляване на приложенията  Ако приложенията ви не се управляват ефективно, това може да е причина за лошата ефективност на вашия телефон. Изтриването на неизползваните приложения ще помогне за освобождаване на паметта, което от своя страна ще подобри работата на вашия телефон. А за приложения, които се актуализират редовно като Twitter и Facebook, може да бъде полезно периодично да ги изтривате и преинсталирате. Това се налага, защото когато приложенията се актуализират, предишната версия не се изтрива, а се презаписва от новата актуализация и с течение на времето това може да увеличи обема на паметта, заета от приложението.   3. Актуализиране до най-новата операционна система Ако телефонът ви използва стара операционна система, това може да забави вашето устройство. Инсталирането на редовните препоръчителни актуализации ще гарантира, че вашето устройство  работи винаги с най-актуалния софтуер.   4. Приложения за повишаване на производителността Има няколко приложения, които можете да изтеглите, за да подобрите ефективността на телефона си. Изтеглянето на приложение за управление на задачи, например може да ви помогне да контролирате кои приложения се активират като част от процеса на зареждане при всяко включване на телефона ви. Можете също да намерите приложения, които помагат за изчистване на кеша.   5. Смяна на батерията И накрая, подмяната на батерията може да ви помогне да стимулирате стария си смартфон. Стара или неефективна батерия може да причини проблеми с производителността и трябва да бъде заменена, за да се гарантира, че телефонът работи максимално ефективно.   За потребителите на Apple, батерията  може да бъде актуализирана в Apple Store. За собствениците на Android телефони, процесът варира в зависимост от производителя, въпреки че много от тях предлагат подобни услуги.   Вижте 6 полезни приложения на старите ни смартфони