Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
200 резултата за полезни съвети
снимки
8 полезни съвета за по-добри снимки със смартфон
8 полезни съвета за по-добри снимки със смартфон
Без значение къде сте ги правили, вашите снимки изглеждат по един и същ начин? Вашите снимки нямат характер? Искате да впечатлявате със снимките си и да казвате повече. Тогава не пропускайте съветите по-долу за по-добри празнични снимки  публикувани от Android Pit.   1. Правило на третините и златното съотношение Знаете ли как да подравните камерата? Правилото за третините и златното съотношение често помагат за по-добри снимки. За да приложите правилото на третините, трябва да разделите снимката на 9 мислени еднакви квадрата и най-интересни снимки ще получите ако обектът е леко изместен в ляво, дясно, нагоре, или надолу. Можете да разположите вашия обект във всеки един от четирите пресечни точки на мрежата, или по протежението на една от четирите мислени линии.     В областта на фотографията, златното съотношение може да се използва за идентифициране на основния обект т.е тук линиите са изместени малко повече към центъра на изображението. Докато снимките, заснети според правилото на третините, изглеждат малко по-вълнуващи, златното сечение създава по-хармоничен ефект.   При по-голямата част от приложенията за камера, мрежата за правилото на трети и спирата за златното сечение могат да бъдат поставени върху изображението на визьора. Съответната опция може да се намери в настройките на приложението.     Разбира се, не е нужно винаги да прибягвате към тези правила.   2. Преден план и фон Ако интегрирате преден план в снимката си, ще можете да дадете на зрителя допълнителна подробност. Например ако лежите в тревата и искате да снимате наоколо, нека се появят няколко тревички пред обектива ви или пък ако сте се качили на висока планина и искате да снимате от там долу полето, няколко остри зебера на преден план, ще поставят интересен акцент.     3. Управление на височината и дълбочината Може да използвате линии, за да създадете дълбочина във вашите снимки. Потърсете линии (стени, мостове), които водят от предния план към дълбочината и ги оставете да преминат през вашата снимка. Това автоматично придава на изображенията известно напрежение и динамичност.     4. Светлина и сянка Във фотографията няма по-ценен елемент от светлината. Качеството на светлината се описва като твърда или мека и зависи от размера на източника на светлина. Слънцето е (разбира се относително) изключително малък източник на светлина и осигурява много твърда светлина и твърди сенки. Формите са изобразени много ясно, което обикновено не е много добре при портретите.     Но слънчевата светлина също може да стане мека, а именно чрез отражение. Например, ако човек е на сянка и слънцето осветява бяла стена, сенките ще бъдат много меки. Същото се отнася за следобедните и ранните часове на деня, по време на така наречения златен час преди залез или след изгрев. Тогава слънчевата светлина пътува много повече в атмосферата, пречупва се по-силно и следователно е много мека.   Посоката на светлината също има голямо влияние върху ефекта на изображението: ако светлината идва директно от камерата под формата на светкавица, има малко контрасти в изображението. От друга страна, страничната светлина, както в двата примера по-горе, осигурява по-контрастен ефект.   5. Вградени настройки Почти всички съвременни смартфони разполагат с много фотографски възможности. Запознайте се с различните настройки и разгледайте внимателно дали качеството на изображението при различните нива на зумиране все още отговаря на вашите очаквания.     Вашето приложение за камерата може да крие безброй интересни режими, например за фотографиране на фойерверки,  водопади или да предложи сложни филтри и ефекти.   Често има и полезни настройки за работа с приложението за камера. В повечето случаи можете да използвате бутоните за сила на звука като тригери. Много смартфони също предлагат функция за моментна снимка, като докоснете двукратно бутона за сила на звука.   6. Специални приложения Освен известните филтри в Instagram и Snapchat, има и доста други приложения, с които можете да редактирате ефективно снимките си. Две от тях са PixaMotion и Pixaloop.   7. Търсете подробности Всички сме виждали стандартни снимки на Прага, Барселона и Рио де Жанейро. Но често малките детайли разказват историите. Търсете нови места и любопитни  неща, които казват нещо за страната която сте посетили.     8. Почистете обектива Това е най-важното нещо. Без значение от какво или къде правите снимка, свикнете с едно нещо – да чистите обектива (или обективите) на вашия смартфон преди всяка снимка. Отпечатъкът върху стъклото прави снимките да изглеждат скучни и мъгляви.   Вижте 10 полезни трика за по-качествени снимки със смартфон
Google Play Store
Какво да направим при грешка „Download Pending“ в Google Play
Какво да направим при грешка „Download Pending“ в Google Play
Всеки се е сблъсквал с проблеми в Google Play. Всяко приложение има своите проблеми, така че това не е изненада. Случвало ли ви се е да видите съобщение: „Изчакване за изтегляне“ („Download Pending“), докато инсталирате приложение от Play Store? Ако спешно се нуждаете от приложението, това съобщение за грешка може доста да ви изнерви.   В такива ситуации първият ни импулс е да обвиним за това лошата интернет връзка. Но в много случаи не интернет скоростта е истинският проблем. От Android Authority споделят най-често срещаните причини и начини за корекция на грешката „download pending” в Google Play Store.   Проверете текущите изтегляния и актуализации Най-често, виновникът за грешката са приложенията, които в този момент се актуализират. Това съобщение може да се появи и ако изтегляте няколко приложения едновременно.  Ето какво може да направите:   1. Отидете до Google Play -> Menu -> My apps & games. 2. Ще видите кои приложения са в процес на обновяване или изтегляне. 3. Натиснете X до тях, за да отмените изтеглянето и да продължите с получаването на приложението, от което спешно се нуждаете.   Проверете връзката си Може да звучи глупаво, но това винаги трябва да е една от първите стъпки, които предприемате. Ако използвате Wi-Fi, опитайте се да отворите уебсайт на вашия компютър или тествайте скоростта на интернет с някоя услуга (https://fast.com/). Ако всичко изглежда наред, но приложението не се изтегля, рестартирайте модема си или се свържете с вашия интернет доставчик. Ако Google Play все още не изтегля приложението или играта ви, преминете временно към данни.     Уверете се, че сте активирали възможността за изтегляне през мобилните данни. Ето как:   1. Отидете до Play Store и след това докоснете бутона на менюто в горния ляв ъгъл. 2. Отидете до Settings -> App download preference -> Over any network. 3. Ако изтеглянето се възобнови нормалното, вината е била във интернет връзката. Рестартирайте модема си и ако всичко друго не успее, обадете се на вашия доставчик на интернет услуги.   Проверете вашата памет и SD карта Често срещани виновници за проблемите с Google Play са запълненото място за съхранение и SD картата. За да сте сигурни, че те не носят отговорност за проблема ви, можете да направите няколко неща. Обикновено трябва да получите известие, ако вашето хранилище е недостатъчно, но може да проверите ръчно, като отидете на Settings -> Storage.   Освободете малко пространство, като деинсталирате неизползвани приложения или изтриете стари снимки и видеоклипове, които сте архивирали другаде. След това можете отново да опитате с изтеглянето.     Ако все още чакате, вашата SD карта може да е причината – да се е повредила, да не е позиционирана или настроена правилно. Отменете изтеглянето, след това извадете картата, внимателно, поставете я отново и повторете опита си да изтеглите желаното приложение.   Рестартирайте устройството си Ако не изтегляте други приложения и връзката ви е наред, но изтеглянето ви все още е в изчакване, трябва да опитате да рестартирате устройството си. За целта натиснете и задръжте бутона за захранването на устройството си, след което докоснете рестартиране.   Изтеглете приложението през браузъра си Можете да опитате да заобиколите проблема с изтеглянето, като получите приложенията си през мобилния или десктоп браузъра си. Всичко, което трябва да направите, е да посетите официалния уебсайт на Google Play и да влезете в Google профила си. След като направите това, въведете името на желаното от вас приложение в лентата за търсене. Намерете го сред резултатите и кликнете върху него.     Натиснете „Install“. Може да бъдете помолени да въведете паролата за вашия акаунт още веднъж. Когато това приключи, можете да изберете устройство по ваш избор от падащия списък на устройства, свързани с този Google акаунт.   Изчистете кеша и данните на приложението Google Play Ако стъпките по-горе не помагат, време е да опитате нещо различно. Изчистването на кеша на приложението Google Play Store често решава много проблеми, затова си струва да опитате. Ето как можете да направите това:   1. Отворете Settings -> Apps. 2. Намерете Google Play Store и го изберете. 3. Под бутоните „Disable“, „Uninstall updates“ и „Force stop“, ще видите „App notifications“ и други опции. Докоснете „Storage“. 4. Уверете се че Google Play е затворен и след това натиснете бутона „Clear Cache“. 5. Ако не искате да повтаряте стъпки, можете също да изчистите данните.   Накрая трябва да рестартирате устройството си.   Изчистете кеша и данните на приложенията Play Services и Download Manager Ако предишната стъпка не е решила проблема, върнете се към Apps. В горния десен ъгъл докоснете бутона на менюто и изберете „Show system“. Това ще ви позволи да видите системните приложения. Намерете Google Play Services и повторете същите стъпки за изчистване на кеша и данните. Сега можете да рестартирате устройството си или да отидете направо към приложението Download Manager. Отново изчистете данните от кеша и кеша и рестартирайте телефона си.   Проверете за актуализации на системата За да направите това, отидете до About -> Software updates -> Check now. Ако има актуализация, инсталирайте я.     Променете Google акаунта си Ето как да направите това:   1. Отидете до Settings -> Accounts & sync. 2. Намерете Google профила си в списъка. 3. Докоснете го и изберете „Remove account“. 4. Рестартирайте устройството си. 5. След като се архивира, отидете отново на „Accounts & sync“ и превъртете до дъното. 6. Трябва да видите опция „Add account“. Докоснете я и добавете отново стария си акаунт или добавете нов. 7. Опитайте отново да изтеглите приложението.   Деинсталирайте и преинсталирайте Play Store актуализациите Може да направите това като отидете до Settings -> Apps -> Google Play Store -> Uninstall updates. Може да бъдете подканени да промените Play Store на фабричната версия. Ако стане така, докоснете „OK“. Не се притеснявайте за това. Приложението автоматично ще се актуализира до най-новата налична версия, но може да го направите и ръчно.   Вижте какво означават кодовете за грешки в Google Play
смартфони
По каквъв начин смартфонът може да подобри продуктивността ни
По каквъв начин смартфонът може да подобри продуктивността ни
Най-вероятната причина да искате да имате смартфон е, че тези устройства ни правят по-продуктивни. Комбинирането на технологии в едно устройство ни дава достъп до почти всичко, от което имаме нужда в ежедневието си. Така ли е?   Разбира се, това не е реалността. Много от нас прекарват прекалено много време, безсмислено взирайки се в мъничкия екран и забравят да си свършат задълженията. А телефонът ви наистина може да ви направи по-продуктивни – просто трябва да го използвате по-внимателно. От Business Insider знаят как може значително да увеличим производителността си със своя смартфон.   1. Използвайте телефона си за по-добро управление на времето и планиране на задачи Чували ли сте за Pomodoro техниката. Това е една популярна стратегия за управление на времето, която разделя деня ви на по 25-минутни интервали. Можете да инсталирате приложения, рачитащи на тази техника като Focus Booster или PomoDoneApp, или пък може да използвате таймера на телефона си, за да разделите деня си на кратки интервали.   2. Използвайте телефона си за търсене на всякаква информация Вероятно губите много време, опитвайки се да намерите неща на телефона си, от приложения и контакти до записи в календара. А вграденият инструмент за търсене (плъзнете пръст надолу от горната част на началния екран) може да намери всякакви неща, при това много по-бързо от вас. Не е необходимо да търсите приложението за календара, да го отваряте и да търсите предстояща среща, например, когато можете да отидете директно към нея, като търсите с името ѝ.   Същото се отнася и за контакти, имейл съобщения, текстови съобщения, приложения и уеб сайтове. Ако имате iPhone, Spotlight Search е дори по-мощен от Android; дори е в състояние да прави проста математика, без да отваря калкулатора.   3. Изтрийте приложенията, с които най-често губите времето си Едно скорошно проучване установи, че средният потребител прекарва по два часа и 22 минути в социалните мрежи и платформи за съобщения. Така че, изтрийте приложенията за социални медии от телефона си. Само си представете какво бихте могли да постигнете, ако имате тези два часа на ден.   4. Използвайте Pocket за лесно споделяне на уебсайтове с вашия компютър Без съмнение, често се натъквате на статии и уебсайтове, на които искате да отделите повече време и е необходимо да ги запазите за по-късно. Pocket е приложение както за iOS, така и за Android, което ви позволява да записвате уеб страници с едно докосване. Те веднага се записват в вашия Pocket акаунт, който се синхронизира с Pocket добавката за браузъра Firefox на вашия компютър.   5. Използвайте режима Do Not Disturb Ако имате нужда от време, за да свършите работата си и не искате непрекъснато телефонните обаждания, текстови съобщения и други известия да ви безпокоят, включете режима „Do Not Disturb“.   6. Синхронизирайте бележки с вашия настолен компютър Обикновено телефонът и вашият настолен компютър съществуват в отделни вселени – не е лесно да споделяте бележки и документи между тях, без да изпращате имейли. Ако използвате облачна услуга обаче, винаги можете да имате достъп до едни и същи документи, независимо къде се намирате или какво устройство използвате.   За бележките си помислете за Microsoft OneNote или за неговата популярна алтернатива Evernote. За всичко останало – документи, електронни таблици и презентации – използвайте Google Docs или съхранявайте вашите Microsoft Office файлове в облачна услуга като Dropbox или OneDrive.   7. Използвайте по-добра клавиатура Искате ли да пишете по-бързо на телефона си? Ако откриете, че клавиатурите за смартфони по подразбиране са твърде бавни и тромави, изтеглете различна. Потребителите на Android отдавна са в състояние да се възползват от елегантната клавиатура Swype, а тя вече е достъпна и за потребителите на iPhone.   8. Пуснете бял шум ви успокоява, докато работите Работите в шумен офис или ви е трудно да се концентрирате? Защо не използвате телефона си, за да си пуснете успокояващ бял шум? Белият шум може да „маскира“ шума около вас и да подобри фокуса ви. Да, има специални приложения за бял шум както за iOS, така и за Android, но със сигурност не е необходимо да инсталирате такова. Просто потърсете „бял шум“ в Spotify.   9. Накарайте Siri да запомни връзката ви с контакти Искате да намерите телефонния номер на вашия зъболекар. Или на вашия лекар. Или дори водопроводчик. Дори и да ги съхранявате в списъка с контакти на телефона си, все още ще ви трябва известно време, за да ги намерите.   За да се улеснят разговорите или изпращането на съобщения с хора, с които имате някаква връзка, потребителите на iPhone могат да научат Siri какви са тези връзки всъщност. Просто кажете: „Siri, Bob Smith is my boss“. След това можете само да кажете: „Siri, text my boss“ и може да стигнете до този контакт, без да търсите.   Вижте 6 трика за по-добра продуктивност от Google
сигурност
Как да откриете всички акаунти, които са свързани с вашия имейл адрес
Как да откриете всички акаунти, които са свързани с вашия имейл адрес
Навярно през годините сте се регистрирали за безброй много онлайн акаунти, които днес не ползвате. Но имейл адресът или телефонния номер, който сте предоставил за регистрацията, могат да бъдат хакнати.   И тъй като в наши дни онлайн сигурността ни е нещо, за което трябва да мислим постоянно, от Make Use Of съветват да си зададем въпроса: Мога ли да открия всички акаунти, свързани с моя имейл адрес, за да деактивирам тези, които вече не ползвам?   Ако имате нужда от помощ, прегледайте информацията по-долу, тя ще ви помогне да разберете повече неща по темата.   1. Намерете акаунти, свързани с даден имейл     Ако често влизате в приложения и уебсайтове чрез бутона за бързо разрешение на платформата за електронна поща, има вероятност да не се наложи да се ровите твърде дълго, за да достигнете до най-скоро създадените си акаунти.   За профилите, които сте генерирали, като използвате опции като „Sign Up With Google”, можете да се насочите към настройките за сигурност на имейла си. Там можете да преминете през списъка на свързани приложения, за да редактирате или отмените достъпа им.   За да посетите тази секция в Google, отидете на таблото за управление на My Account и кликнете върху таба „Security“ отляво. Превъртете, до „Third-party apps with account access” и натиснете „Manage Third-Party Access“. След това можете да докоснете отделни приложения, за да ги изключите от имейл акаунта си.   2. Намерете акаунти, свързани с профилите ви в социалните медии     Намерете приложенията и уебсайтовете, в които сте влезли, като използвате своите акаунти в социалните медии. Залозите са още по-големи, когато прикачите услуги на трети страни към социалния си профил. В зависимост от разрешенията, рискувате да предадете ключа към списъка на приятелите си, личните данни, номера на телефона си и други лични данни.   За щастие, на платформи като Facebook, можете конкретно да решите какво искате да споделите или да откажете. Например, можете да запазите акаунт на трета страна, но да забраните достъпа му до страниците, които харесвате във Facebook.   - Във Facebook, отидете на Settings -> Apps and Websites. - В Twitter, отидете на Settings -> Account -> Apps and Sessions.   3. Търсете във входящата си поща съобщения за потвърждение на профила     Двата метода по-горе ще ви помогнат само донякъде. За по-задълбочена проверка ще трябва да се върнете към имейла си и да откриете имейлите, които сте получили за потвърждение във входящата си поща. За целта търсете общи теми на имейлите, които тези услуги ви изпращат, когато се регистрирате за нов акаунт.   Освен това можете да използвате операторите за търсене и ключовите думи на Gmail за филтриране на конкретни теми. Например, можете да въведете „subject: verify“, за да извлечете всички имейли с теми, съдържащи думата „verify“. Това ще ви позволи да откриете почти всяко приложение, което сте свързали с имейл адреса си.   Можете също да автоматизирате тази задача с инструмент като EmailExport. Уебсайтът може да комбинира вашите имейли с по-мощни филтри и след това да организира резултатите в електронна таблица. Услугата не е безплатна, но може да ви спести много време.   Предупреждение: EmailExport ще има нужда от разрешение да чете входящата ви поща, което означава че рискувате личните си данни. EmailExport е безплатен за първите сто съобщения, но след като квотата изтече, ще трябва да плащате по $ 5 долара за всички следващи 250 имейла.   4. Незабавно проверете всички акаунти, свързани с вашия имейл     Deseat е уеб приложение, което индексира входящата ви поща и открива всички приложения на трети страни, за които сте се регистрирали с този имейл адрес. След това ви представя списък, за да можете лесно да решите какви действия да предприемете.    Освен това Deseat предлага бутона „Request Removal“. Натискането му ще изпрати имейл на съответната компания с искане за премахване на данните ви. Подобно на EmailExport, Deseat също може да представлява заплаха за сигурността и за поверителните ви имейли. Разработчиците изрично казват, че не събират имейлите ви и личните ви данни, но сами трябва да прецените дали да им се доверите. Засега Deseat е безплатен и поддържа по-голямата част от имейл платформите.   5. Намерете всички онлайн акаунти с потребителското си име     Ако има потребителско име, което често въвеждате за новите си акаунти, можете да използвате namechk.com. Инструментът за намиране на домейни и проверка на потребителско име ще сканира за наличност на потребителското име, въведено от вас в десетки платформи. Namechk е напълно безплатна програма.   6. Проверете запазените профили на браузъра си   Всеки път, когато попълните поле във формуляр в интернет, браузърът ви кешира вашите данни. Това е за да ви спести време, тъй като не е нужно да въвеждате ръчно този детайл следващия път. Това се отнася за имейл адресите и по желание и за паролите. Така че можете да посетите настройките на браузъра си и да прегледате списъка, за да си припомните всички акаунти, за които може да сте забравили.   Имайте предвид, че успехът ви ще зависи от това колко дълго използвате браузъра. Можете да повторите този процес за всеки браузър, който сте инсталирали в миналото:   – За Google Chrome, опцията ще намерите под Settings -> Auto-fill -> Passwords. Можете да преглеждате записите, да ги актуализирате и изтривате, ако не ги искате в браузъра си, тъй като обикновено това не е безопасно. – За Mozilla Firefox трябва да посетите Settings > Privacy & Security > Login and Passwords > Saved Logins.   Вижте 5 настройки, които ще подобрят сигурността на профила ни в Google  
Wi-Fi
Как да проверите силата на Wi-Fi сигнала
Как да проверите силата на Wi-Fi сигнала
Ако вашата интернет връзка е бавна или уеб страниците не се зареждат, проблемът може да е вашата Wi-Fi връзка. Може би сте твърде далеч от рутера или дебели стени блокират сигнала. От  howtogeek показват как може да проверите силата на вашия Wi-Fi сигнал.   По-силен Wi-Fi сигнал означава по-надеждна връзка. Това ви дава възможност да се възползвате максимално от скоростите на интернет, достъпни за вас. Силата на Wi-Fi сигнала зависи от различни фактори, например колко сте далеч от рутера, дали е 2.4 или 5 GHz връзката и дори от материалите на стените около вас.   Не всеки проблем с връзката обаче е резултат от слабата сила на сигнала. Ако интернета на таблета или телефона ви е бавен, започнете с рестартиране на вашия рутер, ако имате достъп до него. Ако проблемът продължава, следващата стъпка е да проверите дали Wi-Fi е проблемът. Опитайте да използвате интернет с устройство, свързано чрез Еthernet. Ако все още имате проблеми, проблемът е в мрежата. Ако връзката с Ethernet е добра и нулирането на рутера не помогна, тогава е време да проверите силата на сигнала.   Проверка на силата на Wi-Fi сигнала по лесния начин     За да проверите силата на вашия Wi-Fi сигнал, първо трябва да погледнете устройството, което има проблеми. Независимо дали използва iOS, Android, Mac или Windows, трябва да виждате индикатора за Wi-Fi връзка. Обикновено това са четири или пет извити линии, които съставят символа за Wi-Fi и колкото повече от тях са запълнени, толкова по-силен е сигналът.   Всеки телефон, таблет и лаптоп е различен и може да показва различна сила на Wi-Fi сигнала. Но си струва да проверите и второ или дори трето устройство. Ако сте проверили телефон, тествайте и таблет. Сравнете ефективността на интернет и на двете устройства и вижте какво показват те за силата на Wi-Fi сигнала.   Ако сте установили, че вашата Wi-Fi връзка е слаба на определено място, следващото нещо е да се разхождате и да обръщате внимание на Wi-Fi иконата на вашия смартфон или таблет. Следете колко сте далеч от рутера и колко стени има между него и вас.   Обърнете внимание, дали всички линии от Wi-Fi са запълнени или дали се увеличава и намалява техния брой.   По-усъвършенстваният и точен метод за проверка на силата на Wi-Fi сигнала     Ще имате нужда от приложение или програма (като например AirPort Utility или Wi-Fi Analyzer), за да измерите Wi-Fi сигнала. Това може да стане по няколко начина. Най-точното измерване е в миливата (mW), но е и най-трудното, поради броя на десетичните знаци (0,0001 mW). Индикаторът за сила на получения сигнал (Received Signal Strength Indicator – RSSI) е друга опция, но доставчиците на Wi-Fi са непоследователни и този метод не е от най-точните. Децибелите спрямо миливат (dBm) избягват тези проблеми, а  и много производители така или иначе преобразуват RSSI в dBm, така че този метод също ще го споменем.   Първото нещо, което трябва да знаете е, че измерванията в dBm са отрицателни числа. Скалата варира от -30 до -90. Ако видите -30, то тогава имате „перфектна връзка“ и вероятно стоите до Wi-Fi рутера. Ако обаче забележите Wi-Fi сигнал, посочен на -90, услугата е толкова слаба, че вероятно не можете да се свържете с тази мрежа. Отличната връзка е -50 dBm, докато -60 dBm вероятно ще е достатъчно добра за стрийминг, обработка на гласови повиквания и всичко останало.   За да измерите силата на Wi-Fi сигнала на вашия телефон или таблет, можете да използвате приложението Airport Utility за iPhone и iPad, или Wi-Fi Analyzer за Android. И двете са лесни за използване и показват резултати за всяка безжична мрежа във вашия район.   Приложението Airport Utility изисква да влезете в настройките на устройството си и да включите Wi-Fi скенера. Трябва само да отидете на настройките за вашия iPhone или iPad (не в настройките на приложението), докоснете Airport Utility в списъка с настройки и след това включете Wi-Fi скенера. Сега се върнете към приложението Airport Utility и започнете сканиране. Ще видите dBm измерванията, изразени като RSSI.   За потребителите на Android, отворете приложението Wi-Fi Analyzer и потърсете намерените мрежи. Всеки запис ще изброява силата като dBm.     Windows 10 няма вграден начин за преглед на прецизната сила на сигнала, въпреки че командата на интерфейса netsh wlan show interface ви дава силата на сигнала като процент.   Може да използвате и програмата NirSoft’s WifiInfoView. Програмата е безплатна, лесна за използване и не изисква инсталация. Трябва само да разархивирате и кликнете двукратно върху EXE файла. Подобно на Mac и iOS, ще намерите dBm измервания, изброени под RSSI.   На Mac не е необходимо да изтегляте програма или приложение, ако искате да измервате силата на сигнала. Задръжте option бутона и кликнете върху символа Wi-Fi. Ще видите измерванията в dBm.     Вижте 7 начина за подобрим скоростта на Wi-Fi мрежата
компютър
Какво да направим, ако компютърът ни се бави
Какво да направим, ако компютърът ни се бави
Ако компютърът ви се забавя, когато е свързан с интернет, трудно може да установите каква е причината за това. Информацията на Make Use Of има за цел да ви помогне, но тя обхваща евентуални проблеми с компютъра, а не проблеми с бавната интернет връзка.   1. Включват се актуализации на Windows Ако компютърът ви не е постоянно свързан с интернет, той трябва да наваксва много, когато е онлайн. Един от основните фактори за този проблем е Windows Update. Тъй като Windows 10 редовно проверява и прилага актуализации във фонов режим, може да забележите внезапно забавяне на компютъра, когато се свържете с мрежата. Това не е толкова голям проблем, колкото при предишните версии на Windows, но все още може да забави системата ви.   Конфигурирайте Windows Update     За да се преборите с това, можете да настроите Windows Update според нуждите си. За целта отидете до Settings -> Update & Security -> Delivery Optimization. Ако опцията „Allow downloads from other PCs“ е включена, Windows ще използва peer-to-peer връзка за споделяне на Windows актуализации между вашето устройство и други.   Ако тази настройка е включена, изключете я и проверете дали това помага. И обратното, ако е изключена, възможно е включването ѝ да ви помогне да получавате по-ефективни актуализации. Препоръчваме ви да не споделяте актуализации с целия интернет.   На тази страница има и друга полезна настройка Advanced options. С нея можете да изберете да ограничите процента на честотната лента, която Windows 10 използва за изтегляне на актуализации както на преден план, така и на заден план. Това е лесен начин да оставите Windows Update да работи, но по-малко, без да прекъсвате напълно актуализациите.     Ако се нуждаете от по-драстична мярка, можете да поставите на пауза всички актуализации на Windows за известно време. За целта преминете към таба Windows Update и изберете Advanced options. Тук активирайте плъзгача Pause updates, за да предотвратите инсталирането на актуализации на Windows за период до 35 дни. Когато сте готови да инсталирате актуализации, изключете тази функция и пуснете Windows Update.     2. Синхронизиране на облачните услуги Windows Update не е единствената услуга, която редовно използва много честотна лента на мрежата. Ако използвате услуги за съхранение в облака като Dropbox, Google Drive или OneDrive, те редовно проверяват за синхронизиране на нови файлове. През по-голямата част от времето това не би трябвало да създава проблеми, но ако изведнъж започнат да работят с много файлове, компютърът ви може да се забави.   Решението е подобно на това, което обсъждахме за Windows Update. Ако не искате приложенията за съхранение в облака да се синхронизират, кликнете с десния бутон на мишката върху тяхната икона в системната лента и изберете „Pause Syncing".   За да намалите въздействието на синхронизирането, без да го спирате напълно, отворете панела с настройки за избраното от вас приложение. Повечето от тях ви позволяват да контролирате колко да работят вашите приложения във фонов режим.     3. Наличие на зловреден софтуер Друга причина, поради която компютърът ви може да работи по-бавно, когато е свързан с интернет, е наличието на вирус или друг зловреден софтуер. За да разберете дали това е причината за проблема ви, трябва да извършите сканиране с антивирусната си програма. За да получите второ мнение и да проверите за зловреден софтуер, който стандартният антивирусен софтуер може да не открие, препоръчваме ви също да сканирате за злонамерен софтуер с безплатната версия на Malwarebytes.   4. Производителност на хард диска Макар и да не е толкова вероятно, колкото горните сценарии, ако вашият компютър се забавя, когато е свързан с интернет, може би вашият хард диск има вина за това. Както може би знаете, традиционните хард дискове (HDD), които имат движещи се части са много по-бавни от твърдотелните дискове (SSD). Ако имате изключително бърза интернет връзка, възможно е скоростта на интернет да е толкова бърза, че диска ви не може да се справи.   Например, връзката ви може да позволява изтеглянето на големи файлове по-бързо, отколкото хард диска ги записва. Това ще доведе до забавяне на системата, тъй като HDD работи извънредно, за да завърши работата. Ако сте изключили горепосочените причини и имате хард диск на компютъра си, препоръчваме ви да надстроите до SSD.   Диагностициране на допълнителни проблеми с ефективността     Отворете Task Manager като натиснете „Ctrl + Shift + Esc“. Кликнете върху „More details“, за да го разширите, ако виждате само списък с имена на приложения. В таба „Processes“ кликнете върху „Network“. Информаията, която се появи ще ви помогне да разберете какво пречи на връзката ви и забавя компютъра ви.   За повече информация, преминете към таба „Performance“ и изберете „Open Resource Monitor“. Табът „Network“  в тази помощна програма предоставя повече подробности за това, какви приложения работят с вашата мрежова връзка. Накрая, трябва да се уверите, че сте актуализирали драйверите си до най-новата версия.   Вижте 6 лесни настройки в Windows 10, които ще подобрят работата на компютъра ви
RAR
Най-добрите програми за отваряне на RAR файлове
Най-добрите програми за отваряне на RAR файлове
Не всеки компресиран файл е във формат ZIP. RAR файловете също са често срещан вариант, но ако не сте запознати с RAR файловете, а наскоро сте получили такъв и не знаете как да го отворите, информацията на Make Use Of ще ви бъде полезна.   Инструментите изброени по-долу са лесни за използване, гъвкави за компресиране на вашите собствени файлове и се предлагат в платени и безплатни версии с допълнителни функции, за да отговорят на всички ваши нужди.   WinZip     WinZip е широко използван и добре познат инструмент за ZIP файлове, както подсказва името му. Но приложението отваря също и RAR, 7z, CAB, ISO и няколко други файлови формати. Трябва само да плъзнете RAR файла в прозореца на WinZip и той се отваря за секунди. WinZip поддържа 128 и 256-битов ключ AES криптиране, преоразмеряване на снимки и добавяне на воден знак.   Можете да изтеглите безплатна пробна версия на WinZip и да я използвате 21 дни. След това ще трябва да заплатите $ 29.95 за да ползвате инструмента, той е достъпен за Windows, Mac и мобилни устройства.   WinRAR     WinRAR отваря не само RAR файлове, но и други файлови формати като ZIP, CAB и ARJ. Освен това лесно може да създавате архиви, да разделяте архиви, да добавяте пароли, да тествате архивирани файлове и да поправите повредени файлове. WinRAR поддържа 128/256 AES криптиране.   Ако търсите лесен инструмент за отваряне на RAR файлове, който предлага и допълнителни функции, проверете WinRAR. Можете да го изтеглите безплатно и да го изпробвате 40 дни. Ако решите да го купите, понастоящем WinRAR е на цена от $ 29 и е наличен за Windows.   PeaZip     Ако горните два инструмента са твърде скъпи за вас, пробвайте безплатния PeaZip. Подобно на другите, с него можете да отваряте TAR, ZIP и 7z файлове в допълнение към RAR файлови формати. Можете също да конвертирате файлове в друг формат, да ги защитите с парола с криптиране, да ги тествате и да изтриете файлове с едно кликване. PeaZip е с отворен код, напълно е безплатен и е достъпен за Windows и Linux.   B1 Free Archiver   Завършваме този списък с един страхотен инструмент за отваряне на RAR файлове и това е B1 Free Archiver. Интерфейсът на това приложение е най-атрактивният в сравнение със споменатите по-горе инструменти. Можете да го използвате като файлов мениджър и да отваряте повечето файлови формати. Можете да избирате от шест формата, когато компресирате собствените си файлове и разделяте архива или добавяте защита с парола. B1 Free Archiver е достъпен за повече платформи: Windows, Linux, Mac и Android. Инструментът е достъпен и онлайн.   Вижте 8 лесни начина да изпращаме големи файлове в Интернет
имейл клиенти
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
Как четете имейлите си, когато сте на компютъра си? Използвате ли уеб-базиран имейл клиент или предпочитате да четете имейлите си с помощта на настолен имейл клиент? Разбира се, и двата подхода имат своите плюсове и минуси, но според Make Use Of има поне 7 причини, поради които не е разумно използването на настолен имейл клиент. Ето кои са те:   1. Удобство Ако използвате уеб-базиран имейл клиент, всеки път, когато влезете в профила си ще имате достъп до една и съща информация, независимо от машината, която използвате или от местоположението си. От друга страна, ако използвате настолен имейл клиент и се налага да имате достъп до имейлите си, когато сте далеч от компютъра си (например на обществен компютър), може да се наложи да преминете към съответното приложение за електронна поща. Може да бъде предизвикателство бързо да се адаптираме към различното оформление. Опциите няма да са на едни и същи места, списъкът с функции на приложението ще бъде различен, а инструментите за форматиране на имейли може да не са едни и същи. Всичко това може да е доста разочароващо.   2. Сигурност Ако основният ви лаптоп често е на масата или на кухненския плот, има вероятност други хора от семейството или домакинството ви да го вземат и да започнат да го използват. Няма да е трудно за любопитните очи да отворят приложението за електронна поща и да видят какво има там, особено ако оставите приложението да работи 24/7 във фонов режим. Разбира се, някои настолни имейл клиенти предлагат защита с парола и други подобни инструменти за сигурност, но на практика малко хора използват такива функции.   3. Повече компютри, повече настройки Ако използвате няколко компютъра и държите предпочитания от вас настолен имейл клиент да изглежда по един и същ начин на всяка машина, тогава се подгответе за повече настройки. Обикновено настолните имейл клиенти са от типът приложения, които можете да продължите да персонализирате безкрайно –  потребителските категории, филтри, поведения, самоличности, подписи – всичко това отнемат много време.   4. Различни операционни системи По същия начин, ако сте човек, който използва няколко различни операционни системи, може да е предизвикателство да намерите настолен имейл клиент, който отговаря на вашите изисквания и е достъпен за всички операционни системи, на които разчитате. Например, Mailbird с право се смята за един от най-добрите имейл клиенти в Windows 10, но на Mac няма налична версия. И обратно, Spark, който отдавна се смята за един от най-добрите имейл клиенти на Mac няма Windows версия.   5. Спам Много от най-добрите настолни имейл клиенти не могат ефективно да се справят със спама. Разбира се, можете да маркирате конкретно съобщение като спам в клиента си, но има голяма вероятност имейл адресът на подателя на спама да не се синхронизира със списъка със спам на доставчика ви на електронна поща. Ако в бъдеще лицето ви изпрати друго съобщение, то вероятно ще се появи отново във входящата ви поща.   6. Дълголетие Списъкът с популярни някога настолни имейл клиенти, които днес не съществуват е доста голям- Netscape Mail, Eureka Email, Outlook Express и Mozilla Mail. Уеб базираните имейл клиенти нямат такива проблеми, Google няма изведнъж да забрани уеб приложението си за Gmail без предупреждение.   7. Цена Често разработчиците на настолни имейл клиенти предлагат както безплатна, така и платена версия. Безплатната има ограничения, като например ограничаване на броя на имейл адресите, които можете да добавите или предотвратяване на офлайн достъпа. Уеб базираните имейл клиенти не изискват плащане. Повечето дори ви позволяват да добавяте няколко имейл адреса към един акаунт.   Вижте 5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
Android
Как да отстраним проблеми с високоговорителите на Android смартфон
Как да отстраним проблеми с високоговорителите на Android смартфон
Телефоните са неотлъчно с нас навсякъде където ходим. Слагаме ги в джобове, чанти, на масата докато се храним, така тези устройства се оказват едни от най-мръсните неща, до които се докосваме. За съжаление, мръсотията не подминава и високоговорителите на телефоните ни.   Въпреки че телефонът ви е създаден да издържа на тежка продължителна работа, той не винаги се справя добре с праха. Това често води до заглушен аудио изход, или по-лошо – до неработещ говорител.   За щастие, ако се сблъсквате с проблеми с високоговорителите на телефона си, не е необходимо веднага да тичате към сервизния център. Ето 6 стъпки за отстраняване на неизправности, препоръчани от Make Use Of, с  които можете да опитате да „съживите“ високоговорителя на вашия Android телефон.   1. Проверете за софтуерни проблеми     Преди да се потопите в действителното отстраняване на неизправностите по високоговорителите на вашия телефон, трябва да се уверите, че проблемът действително е хардуерен. Има няколко начина да направите това. Първата стъпка е да извършите рестартиране. Това ще рестартира всички фонови услуги и ще помогне на телефона ви да нормализира работата си, в случай че нещо се е повредило след последното му рестартиране.   След това трябва да проучите дали аудио изходът на вашия телефон е настроен на вградения високоговорител. Ако редовно свързвате телефона си с безжични слушалки или високоговорители, той може все още да е свързан с друго устройство. За целта, отидете до Settings -> Connected devices, за да видите дали телефонът ви е свързан към Bluetooth аудио изходи. След това трябва да се насочите към таба „Sound на Settings“, за да разберете дали не сте включили случайно режимите Do Not Disturb или Silent.   В допълнение може да тествате високоговорителя, като намалите силата на звука до най-ниските настройки и след това го повишите до максимално ниво. Опитайте се да пускате музика и на двете нива.   Вашето музикално приложение по избор също може да бъде виновно. Така че по-добрият начин е да възпроизвеждате тон на звънене или аларма от аудио настройките на телефона си. Можете да направите това, като се насочите към Settings -> Sound -> Phone Ringtone и изберете една от многото налични опции.   2. Ползвайте помощта на приложение     Когато изключите аксесоарите от аудио жака, Android може да не успее да обработи това събитие, оставяйки телефона ви в режим на слушалки. Това означава, че говорителят ви ще бъде деактивиран, въпреки че сте изключили слушалките. Обикновено може да разрешите този проблем със стандартно рестартиране. Но ако това не свърши работа, можете да изпробвате безплатното приложение Disable Headphone. С натискането на превключвател, Disable Headphone ви позволява ръчно да накарате телефона да напусне режима на слушалки и да възпроизвежда звук чрез високоговорителите му. Disable Headphone работи и в обратна посока. По някаква причина, ако телефонът ви не е в състояние да предава аудио чрез свързан аксесоар, можете да активирате режима на слушалки ръчно, като използвате приложението.   3. Опитайте Safe Mode     Режимът Safe Mode може да ви помогне да определите причините за възникването на различни проблеми с вашия телефон, тъй като той не стартира приложенията на трети страни, които сте инсталирали на вашето устройство.   За да влезете в Safe Mode, натиснете и задръжте бутона „Power“. В получената подкана докоснете и задръжте бутона „Power Off“, след което натиснете „ОК“, когато видите подкана. Вашият телефон скоро ще се рестартира в безопасен режим. Можете лесно да излезете от Safe Mode, като повторите процедурата, като изберете опцията „Restart“.   Имайте предвид, че стъпките за влизане в Safe Mode могат да се различават в зависимост от Android устройството.   4.  Почистете високоговорителите Ако има мръсотия по високоговорителите на телефона ви, тя може да попречи на способността им да излъчват звук. Ето защо, опитайте сами да почистите решетките на високоговорителите, за да премахнете колкото се може повече препятствия. Може да използвате сгъстен въздух или клечка за зъби, но използвайте ги внимателно, за да не предизвикате по-сериозни проблеми.    5. Върнете фабричните настройки на телефона Тестването на телефона ви в Safe Mode, както е посочено по-горе, има за цел да изключите шансовете, че причината се дължи  на трета страна. Ако високоговорителите на телефона ви обаче функционират правилно в Safe Mode, това означава че причината е настройка или приложение, което сте инсталирали наскоро. Ако не успеете да определите къде точно е проблемът, можете да прибегнете към връщане на фабричните настройки на телефона.    6. Подсушаване на високоговорителите  Проблемът може да идва от това, че сте намокрили телефона си. Течността може бързо да си проправи път към вътрешните компоненти, така че, ако сте имали проблеми с високоговорителите след подобен инцидент, оставете телефона ви да изсъхне. Освен това можете да опитате да изтеглите приложения като Speaker Cleaner. Те ще пуснат вибриращ звук за отпушване на високоговорителите и изпомпване на водата от тях.     Вижте 5 Android приложения за подобряване качеството на звука
Android
Как да подобрите скоростта на връзката когато споделяте интернет на смартфон с Android
Как да подобрите скоростта на връзката когато споделяте интернет на смартфон с Android
Използвате ли често телефона си като Wi-Fi хотспот? Това е много по-сигурен начин за достъп до мрежата от използването на безплатен обществен Wi-Fi. Но ако имате Android телефон, може да не постигате най-бързите скорости, което означава, че уебсайтовете на вашия лаптоп или таблет, например, се зареждат много по-бавно, отколкото очаквате.   Според CNet проблемът се крие в настройка на Android, която „заръчва“ да се излъчва Wi-Fi с по-бавната 2.4 Ghz честота, вместо с много по-бързата 5 Ghz. 2.4 Ghz диапазонът е чудесен за изтласкване на Wi-Fi сигнала на разстояния далеч от рутера, въпреки че го прави при по-ниски скорости и е по-податлив на смущения от други устройства като безжични телефони, бебефони и дори микровълни печки. 5 Ghz диапазонът (известен също като 5G) е много по-бърз и работи с по-малко смущения, но обхватът му е далеч по-малък.   Това е причината вашият домашен рутер да показва 2G и 5G версии на вашата мрежа, въпреки че тези Wi-Fi мрежи са различни от 5G, които се изграждат от безжичните оператори. Накратко, когато сте у дома, използвайте 5 Ghz връзката на вашия рутер, когато е налична за най-бързи скорости, особено на устройства като 4K телевизори или конзоли за игри. Като се има предвид, че в много случаи телефонът ви ще бъде доста близо до устройството, към което се свързвате, ограниченията на обхвата от 5 Ghz не би трябвало да са голям проблем.   Ето как можете да се уверите, че горещата точка на телефона ви се излъчва в 5 Ghz. По-долу са дадени примери за три различни производители, но ако имате различен Android телефон, който поддържа 5 Ghz, стъпките трябва да са доста сходни.   За телефони на Samsung 1. Отидете в „Settings“. 2. Докоснете Connections ->Mobile Hotspot and Tethering. 3. Кликнете върху „Mobile Hotspot“ и след това докоснете трите точки в горния десен ъгъл. 4. Докоснете „Configure Mobile Hotspot“. Това ви позволява да промените името на мрежата и паролата за WiFi за вашата гореща точка, но превъртете надолу и изберете „Show advanced options“. 5. Изберете „Use 5 Ghz band when available“.     За телефони на LG 1. Отидете в „Settings“. 2. Изберете „Tethering“. 3. Докоснете Wi-Fi hotspot -> Set up Wi-Fi hotspot. 4. В появилия се прозорец превъртете надолу и кликнете върху „Show advanced options“. 5. Сменете предварително избраната опция „2.4 Ghz Band“ с „5Ghz Band“.   За телефони на OnePlus 1. Отидете в „Settings“. 2. Докоснете „Wi-Fi & internet“. 3. Изберете Hotspot & tethering -> Wi-Fi hotspot. 4. Сменете предварително избраната опция „2.4 Ghz Band“ с „5Ghz Band“.   Вижте 7 начина за подобрим скоростта на Wi-Fi мрежата
WhatsApp
Какво да направим, ако WhatsApp не работи
Какво да направим, ако WhatsApp не работи
Има няколко възможни причини, поради които WhatsApp не работи на вашето Android устройство. За щастие, всички те могат да бъдат поправени сравнително бързо. Ако приложението се срива и не можете да изпращате съобщения или имате други проблеми, следвайте съветите по-долу на Android Authority, за да го активирате отново.   Намерете проблема Ако WhatsApp не работи на вашия Android телефон, първото нещо, което трябва да направите, е да проверите къде е проблемът – при вас или в WhatsApp. Можете да направите това, като посетите един от уебсайтовете, които отчитат дали WhatsApp не работи и в кои страни – такива са: Is The Service Down?, Outage Report,  Is it Down Right Now?, Downdetector.   Ако един (или всички) уебсайтове твърдят, че услугата не работи във вашата страна, няма какво да направите, освен да изчакате, докато WhatsApp отстрани проблема. За съжаление, прекъсванията не са рядкост за WhatsApp, както и други популярни услуги, включително Facebook, YouTube и Twitter.   Проверете вашата интернет връзка     Ако няма съобщения за прекъсване на WhatsApp, проблемът трябва да е при вас. Първото нещо, което трябва да направите е да проверите вашата интернет връзка. Започнете, като изключите Wi-Fi и след това отново го включете, за да видите дали това оправя нещата. Ако проблемът не се оправя, опитайте да посетите случаен уебсайт в интернет или пуснете видеоклип в YouTube, само за да видите дали има проблем с връзката ви. Ако изобщо нямате достъп до интернет, може да сте твърде далеч от вашия рутер или да имате други проблеми, свързани с Wi-Fi. Ето защо преминете към мобилни данни, за да получите достъп до WhatsApp.   Принудително спиране и изчистване на кеша Ако WhatsApp все още не работи, принудителното спиране и изчистване на кеша на вашето устройство може да реши проблема. За да направите принудително спиране, насочете се към настройките на вашето устройство и докоснете Apps. След това превъртете надолу, докато намерите WhatsApp, отворете го и след това докоснете бутона „Force stop“. За да изчистите кеша, докоснете опцията „Storage“ и след това опцията „Clear cache“. След като направите това, стартирайте WhatsApp и проверете дали работи както трябва.   Актуализирайте WhatsApp или го инсталирайте отново     Проблемът ви с WhatsApp може да бъде причинен от грешка в приложението. Най-хубавото е че лесно можете да го актуализирате до най-новата версия, като се насочите към Play Store, докоснете опцията „My apps & games“ и след това докоснете бутона „Update“ разположен до WhatsApp. Ако това не свърши работа или няма актуализация, най-добре е да изтриете приложението от устройството си и след това да го инсталирате отново.   Изключете VPN     VPN мрежите са страхотни. Те ви позволяват да скриете самоличността си докато сте онлайн, да заобиколите регионалните ограничения за съдържание на услуги като Netflix и да получите достъп до WhatsApp в държави, където не е достъпен. Въпреки това, VPN може да бъде причината, поради която WhatsApp не работи за вас. Потребители твърдят, че не могат да извършват обаждания чрез WhatsApp, когато имат включена VPN и са имали куп други проблеми. Така че, ако имате включен VPN, докато се опитвате да получите достъп до WhatsApp, изключете, за да видите дали това решава проблема ви.   Вижте как да изпращаме снимки в WhatsApp от смартфона без да ги компресираме  
PC гейминг
Най-често срещани проблеми при компютърните игри
Най-често срещани проблеми при компютърните игри
Играенето на любимите ви игри на компютъра ви осигурява много повече свобода, отколкото на конзола. Но тъй като компютрите са по-сложни и нямат стандартизирани компоненти като конзолите, графичните проблеми в игрите (или проблеми с производителността) са често срещани.   Често срещаните проблеми с компютърните игри могат да бъдат групирани в няколко категории. От Make Use Of разглеждат някои от най-големите проблеми с компютърните игри, с които може да се сблъскате и показват как може да бъдат отстранени.   Артефакти и визуални грешки Терминът „артефакти“ се отнася до силно изкривяване на визуалните медии. При видеоигрите това се проявява като всевъзможни графични странности. Може да видите липсваща или деформирана геометрия, мъгляви текстури, трептящи елементи и други подобни.   Тъй като вашата видеокарта е компонентът, отговорен за обработката на визуализациите и изпращането им на вашия екран, тези проблеми обикновено се коренят във вашия GPU. Ето защо трябва да се уверите, че драйверите на вашата графична карта са актуални.   Ако имате най-новите драйвери, но проблемът стои, той може да се причинява от прегряването на вашата система. Почистете компютъра си, прахът действа като одеяло на машината ви, а топлината  вреди на вашата видеокарта и другите компоненти. Уверете се също, че вашият компютър има адекватна вентилация.   Можете да използвате инструменти за диагностика на компютър като HWMonitor, за да наблюдавате топлината на графичната карта. Няма точна работна температура, която трябва да търсите, но като цяло  докато играете нещо в диапазона от 60 до 85 градуса по Целзий е нормално.   Лаг в онлайн игрите Лагът е забавянето между предприемането на действия в онлайн игра и реакцията на сървъра към това, което сте направили. Качеството на вашата интернет връзка ще се отрази на това колко голямо е това изоставяне. Спрете всички изтегляния и видео стрийминг и се уверете, че нямате пуснати торенти.   Лагът е по-скоро проблем при нестабилна интернет връзка. Ако играете онлайн през Wi-Fi, трябва да помислите да преминете към Ethernet връзка. Имайте предвид, че играта, в която играете, може също да повлияе на лага. Ако играта използва настройка peer-to-peer (P2P) като някои Call of Duty игри вашето преживяване ще бъде засегнато, дори и само един друг играч да има лоша връзка.   Когато отстранявате лага, трябва да сте наясно с вашия ping. Тази стойност е в милисекунди и показва колко време отнема на вашите действия  да отидат до сървъра и да се върнат обратно към вашето устройство. По-високите стойности са причина за по-големи забавяния.   Стойности над 100 водят до сериозни изоставяния, но ако вашият пинг е на 50 или по-малко трябва да се радвате. Имайте предвид, че местоположението играе огромна роля при определянето на ping-а. Ако сте в Европа и играете игра на сървъри в САЩ, ще имате много по-висок ping, тъй като вашите данни трябва да изминат по-голямо разстояние.    „Замръзване“ Много е разочароващо, когато игрите не „текат“ гладко и често ставате свидетел на „застивания (замръзвания)“ в офлайн игри. Можете да предприемете няколко бързи стъпки да се справите с този проблем. Ако е възможно, пуснете графиката до по-ниска настройка. Затворете другите програми, работещи на вашия компютър, за да не използват вашата RAM и CPU мощност. Уверете се, че имате малко свободно дисково пространство, така че играта ви да има място за „дишане“.   Ако тези корекции не разрешат проблема, трябва да прегледате текущия си хардуер и да се уверите, че отговаря на спецификациите на играта, която играете. Може да се наложи да надстроите.   Screen Tearing Този визуален проблем възниква, когато екранът показва няколко кадъра от играта наведнъж, разделени на две или повече части, които не са подравнени правилно. Това се случва, защото емисията, която вашата видеокарта изпраща на вашия монитор, не се синхронизира правилно с честотата на опресняване на дисплея. В действителност вашата карта изпраща нов кадър, преди мониторът ви да е завършил да ви показва последния, така че виждате повредено изображение, съдържащо и двата кадъра.   Повечето игри включват функция, наречена V-sync (vertical synchronization) за борба с това. Активирането ѝ не позволява на видеокартата да актуализира дисплея, докато мониторът завърши текущия цикъл на опресняване. Въпреки че това помага да се предотврати разкъсването на екрана, то също може да въведе известно забавяне на входа. Входното изоставане е различно от изоставането в мрежата и се отнася до забавяне между вашите контролни входове и играта, разпознаваща ги.   По този начин функцията V-sync не винаги е полезна. В мултиплейър игра, в която всеки миг се отчита, вероятно трябва да я изключите. Но в бавна игра с един играч, използването на V-sync ще направи вашия дисплей да изглежда възможно най-красив.   Играте се срива Уверете се, че имате инсталирани най-новите видео драйвери и вашата система отговаря на препоръчителните изисквания за играта. Рестартирайте компютъра си, за да сте сигурни, че това не е временен проблем.   Може да опитате още нещо. Деактивирайте своя антивирусен и друг софтуер, който може да попречи на правилната работа на играта. Трябва също да опитате да стартирате играта като администратор, което понякога може да изчисти тези проблеми. След това преинсталирайте играта, за да потвърдите всички инсталирани файлове правилно.   Вижте 5 начина да играете видео игри на всеки телевизор, компютър или мобилно устройство
софтуер
Как  да организираме мениджъра си на пароли
Как да организираме мениджъра си на пароли
Когато не се грижим за нещата си, те постепенно започват да губят от своя блясък и ползата от тях намалява. Такъв е случаят и с услугата за управление на парори, която използвате. Ако мислите, че е дошло време да отделите малко внимание на мениджъра си на паролите, не пропускайте информацията на Make Use Of.   1. Изтрийте профилите, от които вече нямате нужда     Ако бързо си изградите навика да съхранявате всяко ново логване във вашия мениджър на пароли, то няма да мине много време, преди вашето хранилище да се запълни. Преминете през мениджъра на паролите и изтрийте всичко, за което сте сигурни, че няма да ви трябва повече.   2. Създайте ново хранилище за стари логвания     Не е нужно да прекалявате с изтриванията. Ако смятате, че в бъдеще може да ви е необходим даден профил, но не го ползвате често, можете да създадете отделно хранилище (трезор) за подобни профили. 1Password ви позволява да създадете няколко трезора, за да разделите информацията. LastPass нарича тези отделни трезори –  Identities. Мениджърът на паролите може да не поддържа тази функция, но ако я има, защо да не се възползвате от нея.   Прегледайте отново списъка си с пароли. Преместете всички данни за вход, които искате да запазите, но не се нуждаете от тях редовно, във втория трезор и го кръстете „Archive“ или нещо подобно. Когато сте готови, можете да изключите това хранилище от показване в „All Vaults“, за да не се вижда. Така имате безопасно място за съхраняване на стари данни, без  да ви пречат.   3. Маркирайте любимите си   Задайте си въпроса колко пароли използвате редовно и ги маркирайте като любими, за по-ефективен достъп до тях. В 1Password кликнете с десния бутон на мишката върху даден запис и изберете „Add to Favorites“. След това ще го видите в таба „Favorites“ в лявата странична лента.   4. Правилно използвайте таговете     Таговете ви позволяват да групирате общите видове услуги в едно, като финанси, социални услуги и пазаруване. Ще видите тези тагове да се показват в страничната лента на хранилището ви за управление на пароли.   Сортирайте бележките в правилните категории.     Мениджърите на пароли ви позволяват да съхранявате и информация, различна от идентификационните данни за профилите ви. Много е вероятно да сте написали бележка на бързо и да сте я запазили във вашия трезор, без да се замисляте. С течение на времето обаче това може да доведе до куп разпръснати бележки, които не са категоризирани правилно. Повечето мениджъри за пароли ви позволяват да изберете категория данни, като например Credit Card или Wireless Router, за да добавите съответните полета.   5. Прегледайте паролите си   Прегледайте паролите си, за да сте сигурни, че няма такива, които се дублират или не са достатъчно надеждни. Тъй като мениджърът на пароли улеснява генерирането на силни пароли и ги помни вместо вас, няма причина да използвате слаби, дублирани или по друг начин уязвими пароли. Повечето мениджъри за пароли имат функции, които ви помагат да ги откриете. Например, 1Password ги съхранява под Watchtower, а потребителите на LastPass могат да проведат одит на сигурността, за да ги идентифицират.   6. Осигурете сигурна връзка   В наши дни повечето сайтове използват HTTPS връзка за логване, но 1Password ще маркира сайтовете, за които използвате HTTP URL адреси. Много е вероятно да има доста такива сайтове, ако използвате мениджъра от по-дълго време.   За да сте сигурни, че винаги се свързвате с HTTPS версията на сайтовете, уверете се, че всеки URL адрес на уебсайт започва с https: //, а не с http: //. Ако установите, че даден уебсайт изобщо не предлага HTTPS, трябва да внимавате, когато го използвате, тъй като HTTP не предава надеждно идентификационните данни.   Вижте кое е най-доброто приложение за управление на пароли
пътуване
Как да се справим с най-често срещаните измами по време на пътуване
Как да се справим с най-често срещаните измами по време на пътуване
Много лесно може да бъдем измамени когато сме на ново и непознато място. Ето защо от Life Savvy споделят някои от най-често срещаните измами при пътуване и как да ги избегнем. Тези съвети ще са ви полезни без значение дали това е първото ви посещение в даден град или сте в чужда държава, която използва различна валута.   Измами на таксиметровите шофьори Това са едни от най-често срещаните измами, с които се сблъсквате веднага щом пристигнете. Най-често срещаните измами са шофьорът да ви поиска повече пари, отколкото реално трябва да платите, като ви покаже лъжовен ценоразпис или като ви прекара през обиколен маршрут.   Друг начин за доплащане е чрез включване на екстри, като такси за преминаване през мостове или за паркинг. Дори може да бъдете таксувани за тях два пъти, веднъж преди да преминете, например моста и втори път в крайната сума.   В Азия пък, таксиметровите шофьори могат да ви кажат, че вашият хотел, туристическа атракция, магазин или ресторант е затворен, но добрата новина е, че имат приятел, който дава стаи под наем или знае алтернатива и с радост ще ви заведе там.   За да избегнете подобен род измами трябва да следвате две прости правила:   1. Използвайте само лицензирани таксита, хванати от официален таксиметров пункт или от някой, на когото имате доверие. Не вземайте таксита от улицата и не се качвайте в нелицензирано такси. Когато го правите се излагате на риск. Вместо това обадете се по телефона за да си поръчате такси или помолете портиера / вашия сервитьор да ви извика такси.   2. Проучете предварително колко трябва да струва вашето пътуване с таксито. Попитайте портиера или сервитьора грубо каква трябва да бъде сумата за вашето пътуване или проверете онлайн. По този начин, ако водачът се опита да ви вземе повече или измервателното устройство се покачва подозрително бързо, можете да поискате да слезете. Можете също така да използвате Google Maps, за да сте сигурни, че минавате през най-директният маршрут до вашата дестинация.   И  накрая помнете, че може да избягвате такситата изцяло. Услуги като Uber, Lyft и Grab са достъпни в голяма част от света и понеже плащате с кредитна карта, е по-трудно да бъдете измамени.   Фалшиви евтини билети и измами с резервации Фалшивите билети за събития и атракции (или реални билети, продадени за двойна цена) са друга често срещана измама. Ако планирате да посетите Лувъра и някой ви предложи билети с отстъпка за 10 евро на улицата, може да е изкушаващо да ги купите, но недейте. Когато стигнете до Лувъра, със сигурност ще откриете, че билетите са фалшиви. Или някой може да ви предложи билети с отстъпка от 10 паунда за Британския музей, но когато стигнете там, ще разберете, че входът е безплатен.   Подобен вид измами се срещат и при наемането на жилища под наем. В интернет има не малко обяви, които са фалшиви. Измамникът иска депозит по банков път или Western Union и след това никога не отговаря. Когато пристигнете в сградата, всички недоумяват какво искате.   За да избегнете подобен род измами:   1. Купувайте билети за събития само чрез официални източници, като уебсайта на събитието, на място или от портиера на вашия хотел. Никога не купувайте билети с отстъпка от хората на улицата. 2. Резервирайте настаняването си само чрез надеждни източници, като например уебсайта на хотела, Airbnb или Hotels.com.   Валутни капани Когато не сте запознати с валутата, която ви се налага да използвате, много е лесно да бъдете заблудени. Фалшивите банкноти са проблем навсякъде, така че винаги оглеждайте рестото, което ви връщат, особено ако то е голяма сума. Ако не сте запознати с валутата, вероятно няма да забележите, че са ви дали фалшиви пари, докато не се опитате да ги похарчите. Освен това, много е опасно да обменяте валута на улицата.   Особено трябва да бъдете внимателни, когато използвате карта в чужбина. Туристите са лесни мишени за скимерите на карти, а ако скимерът изчака няколко дни преди да източи вашата карта, най-вероятно вие вече ще сте напуснали страната и няма да можете да предприемете юридически действия.   Как да избегнем валутните капани:   1. Запознайте се с местната валута, когато пристигнете.   2. Проверете внимателно рестото си. Уверете се, че сумата е точна и че банкнотите са истински.   3. Когато предавате пари или картата си, бъдете внимателни. Това няма да спре задължително измамника, но ако види, че го наблюдавате внимателно, много по-малко вероятно е да опита  нещо.   4. Когато изтегляте пари или обменяте валута, правете го само в банка или на друго официално място.   Измами с „въображаемите щети“ Когато наемате кола, мотоциклет или нещо друго в чужбина, въображаемите щети са измама, за която трябва да внимавате. Ето какво може да се случи: наемате превозното средство и тръгвате по своя път. Когато го върнете обаче, човекът от компанията посочва някаква повреда и настоява, че вие сте я причинили. Разбира се, разходите за ремонт са прекалено големи.   За да избегнете тази измама, заснемете видео на всяко превозно средство, което наемате, от всяка страна. Ако има драскотини, вдлъбнатини или други повреди, заснемете ги. Ако можете, снемете и агента, който ви обслужва. По този начин, когато върнете превозното средство, можете да докажете, че щетата вече е била налице, когато сте вземали превозното средство под наем.   Освен това, когато наемате превозно средство, никога не оставяйте паспорта или личната си карта като обезпечение. Компанията има пълно право да поиска тази информация и да я копира, но ако трябва да избирате дали да платите голям депозит или да оставите паспорта си, платете депозита.   Джебчийство Джебчийстото е друг вид измама, с която може да се сблъскате без значение в кой край на света се намирате. Бъдете много внимателни, защото джебчиите може да са доста изобретателни, когато се опитват да ви разсеят и отвлекат вниманието ви, за да могат да измъкнат нещо от джоба ви. Ето защо бъдете много шумни и внимателни, ако някой нахлуе в личното ви пространство. Разбира се, има не малко тромави и непохватни хора по света, но нищо няма да изгубите ако подозирате всеки и не допускате хора твърде близо до себе си.   Освен това, внимавайте колко пари съхранявате в портфейла си и къде го държите. И не забравяйте да оставите резервна банкова карта в хотелската си стая. По този начин, ако портфейлът ви бъде откраднат, все още имате достъп до пари в брой.   Вижте 9 полезни приложения за смартфон, които ще ви помогнат при пътуване в чужбина
Facebook
Как да изтривате снимки във Facebook от всяко устройство
Как да изтривате снимки във Facebook от всяко устройство
Facebook е най-популярната социална мрежа. Повечето от нас са постоянно вътре и качват по много снимки. Стотици милиони снимки се качват всеки ден. Често обаче след време съжаляваме за това че сме качили някои снимки и искаме да ги изтрием. Ето защо от Android Authority са решили да покажат как може да изтриваме снимки във Facebook на почти всяка платформа.   Трябва обаче да имате предвид, че не можете да изтривате снимки, които не сте качили вие във Facebook. Може да премахвате тагове и да премахвате снимката от потребителския си профил. Или може да помолите приятелите си да изтрият снимките, които ви притесняват от Facebook профилите си. А ако снимката е особено скандална, можете да я докладвате и да се надявате, че Facebook ще я свали заради нарушаване на условията за ползване.   Съветите по-долу са само за снимки, които вие лично сте качили на Facebook.   На мобилното приложение на Facebook за Android и iOS     Мобилното приложение на Facebook вече не е толкова мощно, колкото преди. Всъщност това е доста лошо място за управление на всичките ви снимки във Facebook, но все още може да правите някои основни неща. Изтриването на индивидуална снимка е доста проста задача. Отворете снимката, която искате да изтриете и след това натиснете бутона за меню (три точки). Изберете опцията „Delete photo” и потвърдете.   Изтриването на цял албум е малко по-сложно, но напълно е възможно в сегашната версия на приложението Facebook.   1. Отворете Facebook, отидете до страницата на вашия профил и изберете „See All Photos”. 2. На този екран плъзнете наляво, докато стигнете до таба „Аlbums“. 3. Кликнете върху главната страница на албума и докоснете бутона с три точки в горния десен ъгъл. След което изберете опцията „Delete” и потвърдете желанието си.     В интернет Уебсайта на Facebook работи почти точно така както и мобилните приложения. Можете да изтриете отделни снимки или фотоалбуми, подобно на мобилните версии. Този метод работи на всеки уеб браузър както и на различни платформи – Windows, Mac и Linux. Има два начина за изтриване на отделни снимки от сайта на  Facebook.   Метод 1   1. Отворете снимка на сайта. Най-отдолу на снимката ще се появят различни опции. 2. Кликнете върху „Options” и изберете „Delete Photo”. Facebook ще ви попита дали сте сигурни. Потвърдете желанията си и снимката ще изчезне.   Метод 2 1. Отидете в профила си  и кликнете върху таба „Photos“. Ще се отворят снимките, които сте качвали. 2. В горния десен ъгъл на всяка снимка има икона с молив. Кликнете върху тази икона и изберете опцията “Delete This Photo”. 3. Можете също така да премахнете тагове с този метод. За целта използвайте опцията “Remove Tag”.   Ако целта ви е да изтриете цял албум, стъпките са следните: 1. Отворете профила си и след това кликнете върху таба Photos. На следващата страница можете да изберете между „Your Photos“ и „Albums“. Изберете „Albums“. 2. На страницата с албуми ще намерите икона с три точки в долния десен ъгъл на всички албуми, които сте създали. Кликнете върху нея и изберете „Delete album”. Тези действия изтриват всички снимки от албума.     На мобилния сайт на Facebook За да изтриете отделна снимка, следвайте тези стъпки: 1. Отворете браузъра си, посетете мобилната версия на сайта, след което се логнете във Facebook профила си. 2. Превъртете надолу и кликнете върху опцията „See All Photos”. 3. Намерете снимката, която искате да изтриете, и я докоснете, за да я отворите. 4. Кликнете върху линка „More Options” точно под снимката. На следващия екран трябва да видите опции за завъртане на снимката наляво или надясно или  алтернативно, за изтриване на снимката. Кликнете върху изтриване и потвърдете на следващата страница, за да изтриете снимката.   За изтриване на цял албум, стъпките са следните: 1. Отворете браузъра си, посетете мобилната версия на сайта, след което се логнете във Facebook акаунта си. Превъртете надолу и кликнете върху опцията “See All Photos”. 2. Горната половина на следващия екран трябва да заета от няколко албума с възможност за преглед на останалите. Продължете и кликнете, за да видите всичките си албуми. 3. Изберете албума, който искате да изтриете. Когато се зарежда следващата страница, в горния десен ъгъл има бутон от менюто с три точки. Кликнете върху него и изберете „Edit”. 4. На следващата страница има опция за изтриване на албума заедно с всички снимки в него.   Вижте как да разберете кой следва вашия Facebook профил
интернет достъп
Какво да направим, ако нямаме интернет на Windows компютър
Какво да направим, ако нямаме интернет на Windows компютър
Сядате пред вашия Windows компютър, за да свършите някаква работа, но до иконата за интернет връзката се появява жълт триъгълник с удивителна, което означава, че нямате достъп до интернет – No Internet Access. Какво трябва да направите, за да се справите с проблема?   По-долу са стъпките, които трябва да следвате според Make Use Of, за да се свържете отново с мрежата. Преди това обаче трябва да уточним някои основни неща. Безжичните устройства като лаптопа ви се свързват с рутера. Рутерът е устройство, което обработва връзките между устройствата в дома ви. Вашият рутер се включва в модем, устройство, което свързва трафика в домашната ви мрежа и интернет.   Когато видите съобщение, което гласи „Connected, no internet access“, „Connected but no internet“ или нещо подобно. Това означава, че компютърът ви е свързан правилно с рутера, но не може да се свърже с интернет. А ако видите съобщение „Not connected, no internet“ или „No internet connection“, това означава, че компютърът изобщо не е свързан с рутера.   Стъпка 1: Разберете дали компютърът ви е единственият без интернет връзка Важно е да определите дали вашият компютър е единственото устройство в дома ви без интернет връзка. За целта вземете телефона си или друг компютър, свържете ги с Wi-Fi и вижте какво се случва. На Android, ще видите икона X над Wi-Fi символа и съобщение, че сте свързани с мобилната мрежа. Потребителите на iPhone и iPad могат да посетят Settings -> Wi-Fi и да видят дали има съобщение „No Internet Connection“.     Ако компютърът ви е единствената машина, която не може да се свърже, вероятно това се дължи на неправилно конфигурирана настройка само на това устройство. Но ако нямате интернет и на другите си устройства, проблемът е в мрежата.   Ако проблемът засяга всичките ви устройства, трябва да извършите бърз тест. Изключете Ethernet кабела, свързващ модема към рутера, и го използвайте за директно свързване на компютъра към модема. Ако може да осъществите интернет връзка по този начин, то проблема е в рутера ви, който най-вероятно е повреден.   Стъпка 2: Рестартирайте компютъра си Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Както и при много други проблеми, трябва първо да рестартирате компютъра си, за да видите дали нещата ще се оправят. Повечето от тези съвети предполагат, че използвате безжична връзка. Ако обаче сте свързали компютъра с рутера чрез Ethernet кабел, проверете дали кабела не е дефектен.   Стъпка 3: Рестартирайте модема и рутера Тъй като повечето мрежови проблеми идват от модема и / или рутера, рестартирането им има смисъл. За целта издърпайте щепсела от двете устройства и изчакайте минута или две.   Стъпка 4: Стартирайте Windows Network Troubleshooter Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Ако проблемът е само в комютъра ви, опитайте се да го решите с вграденият инструмент за отстраняване на неизправности в Windows. За достъп до програмата посетете Settings -> Network & Internet -> Status. Изберете „Network troubleshooter“ и следвайте стъпките, за да видите дали Windows може да отстрани проблема. В Windows 7 ще намерите същия инструмент в Start -> Control Panel -> Troubleshooting -> Network and internet -> Network Connections.   Стъпа 5: Проверете настройките на вашия IP адрес Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Уверете се, че компютърът има валиден IP адрес. В повечето домашни мрежи,  рутерът прихваща адреса на устройствата, когато се свързват. Ако IP настройките на компютъра ви не са правилни, това може да е причината за проблема.   В Windows 10 кликнете с десния бутон на мишката върху иконата на мрежата в „System Tray“ и изберете „Open Network & Internet settings“. Кликнете върху „Change adapter options“ и след това кликнете двукратно върху връзката, която използвате.     В Windows 7 кликнете с десния бутон върху иконата на мрежата и изберете „Open Network and Sharing Center“. Кликнете върху името на мрежата до „Connections“. Кликнете върху бутона „Properties“. В списъка намерете Internet Protocol Version 4 и кликнете два пъти върху него. Уверете се че двете опции „Obtain an IP address automatically“ и „Obtain DNS server address automatically“ са избрани. Кликнете върху „ОК“, след което опитайте да влезете в мрежата отново.     Стъпка 6: Опитайте тези команди в Command Prompt Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Въведете „cmd“ в менюто „Start“, след това кликнете с десния бутон върху него и изберете „Run as administrator“, за да отворите „Command Prompt“  прозорец.   Започнете с тези две команди: netsh winsock reset netsh int ip reset   Ако не помогне опитайте да освободите IP адреса на компютъра; ipconfig /release ipconfig /renew   И накрая, обновете DNS настройките на компютъра с тази команда: ipconfig /flushdns   Рестартирайте компютъра. Ако след това все още нямате достъп до интернет, трябва да опитате още няколко стъпки.   Стъпка 7: Деактивирайте защитния софтуер Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. През 2017 година безплатният антивирусен софтуер на Avast попречи на много от потребителите му да се свържат с интернет, поради бъг, който в последствие беше отстранен. Деактивирайте всички антивирусни приложения на трети страни, за да видите дали това ще реши проблема при вас. И докато сме на тема „сигурност“, струва си да извършите сканиране за злонамерен софтуер с приложение като Malwarebytes. Зловредните програми също може да блокират интернет връзката ви.   Стъпка 8: Актуализирайте безжичните драйвери Тази стъпка не е необходима, ако проблемът е на няколко устройства. Обикновено не е необходимо да актуализирате драйверите на компютъра, тъй като това често води до повече проблеми. Но ако все още нямате интернет връзка, трябва да опитате и този съвет.   Вижте 5 неща, които могат да забавят Wi-Fi връзката