Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
19 резултата за поверителност
снимки
Как да скриете личните си снимки в галерията на смартфон с Android
Как да скриете личните си снимки в галерията на смартфон с Android
Всички снимки, които правите с вашия смартфон, се озовават в фотогалерията на устройството ви. Някои любопитни очи обаче може лесно да видят снимки, които не искате да виждат. Може би имате снимки с поверителна информация, идеи за подаръци за любим човек и т.н. Каквато и да е причината, лесно можете да скриете снимки от галерията на Android телефона си.   Ако искате да разберете как може да скриете в галерията на Android, не пропускайте информацията на Make Use Of.   1. Чрез вградени помощни инструменти Двама основни производители на телефони, Samsung и LG, имат вградени инструменти за поверителност, които могат да ви помогнат да скриете снимките.   Samsung Ако имате Samsung телефон, който работи с Android Nougat 7.0 или по-нова версия, можете да се възползвате от функцията Secure Folder. Тя ви позволява да запазите поверителни файлове, снимки и дори приложения в отделна защитена с парола област.   За да настроите Secure Folder за първи път отидете в Apps -> Settings -> Lock screen and security -> Secure Folder. Ще трябва да влезете в Samsung акаунта си. След като влезете, устройството ви ще ви подкани да изберете предпочитания от вас метод на заключване. След като приключите, Secure Folder ще бъде достъпна от екрана „Home and Apps“. За да скриете снимките в Secure Folder, отворете приложението и натиснете „Add Files“.   LG  Отидете до Settings -> Fingerprints and Security -> Content Lock. Телефонът ще ви помоли да защитите функцията, като използвате PIN, парола или пръстов отпечатък. Сега отидете в приложението на галерията по подразбиране на телефона си. Изберете всички снимки, които искате да скриете, и докоснете Menu -> More -> Lock. Можете да заключите цели папки със снимки, ако желаете. Когато натиснете  Lock, снимките / папките ще изчезнат от библиотеката. За да ги видите, отидете в Menu -> Show Locked Files.   2. Чрез File Manager Можете да използвате файловия мениджър, за да скриете личните си снимки от галерията на Android, ако устройството ви не е на Samsung или LG. Преди да започнете, трябва да инсталирате висококачествен файлов мениджър на телефона си. Има много възможности в Play Store, трябва само да откриете това приложение, което отговаря на вашите нужди. След като вземете решение и инсталирате файловия мениджър, заредете приложението. Имате две възмоности: - Да създадете нова папка - Трябва да създадете нова папка, която започва с точка (например, .PrivateFiles или .Secret). След това преместете всички снимки, които искате да скриете, в новосъздадената папка. Всички преместени файлове вече няма да се показват в приложението на галерията. Без да навлизаме в прекалено много подробности, това е така, защото всяка папка, която започва с точка, не се сканира от софтуера на телефона.   - Да създадете файл “.nomedia” - Ако имате стотици снимки, които искате да скриете, не е практично да ги местите ръчно. Вместо това е по-лесно да създадете .nomedia файл в папките, които искате да скриете. Когато телефонът ви вижда .nomedia файл в дадена папка, той няма да зареди съдържанието ѝ. За да обърнете процеса, изтрийте файла .nomedia.   За да създадете файла, все още ще имате нужда от приложение за управление на файлове на трета страна. Използвайте го, за да отидете в папката, която искате да скриете, и да създадете нов файл, наречен .nomedia.   3. Чрез приложения на трети страни Можете разбира се, да използвате приложение на трета страна, чиято цел е скриването на снимки. Най-добрите приложения за това са: Vaulty, Keepsafe Vault, Hide Something и LockMyPix.   Вижте 7 полезни функции в Android, които може би не знаете
Google Analytics
Дойде ли краят на Google Analytics
Дойде ли краят на Google Analytics
Google е толкова добре вграден и прикрит в инфраструктурата на мрежата, че не винаги можем да усетим присъствието му. Google обаче винаги проследява действията ни когато сме онлайн и споделя тези данни с други компании.   Компанията предоставя Google Analytics – услуга която помага на други компании и физически лица да идентифицират кой посещава техните уебсайтове, заедно с множество друга информация, като например колко време прекарвате в даден сайт, откъде сте дошли и дори къде се намирате. Google Analytics е важен за фирмите инструмент, защото предоставя важна и много подробна информация за клиентите. Това обаче означава, че сме следени повече отколкото предполагаме.   Според Fast Company, Google Analytics проследява повече данни за потребителите отколкото реално е нужно. Това е и причината Google да участва в множество скандали за неприкосновеността на личния живот на потребителите. А като резултат от страховете на хората, през последните няколко месеца стартираха няколко нови компании, чиято цел е да  предоставят анализи на потребителските данни.   Те се съобразяват с личния живот на всички ни като за целта показват само най-безобидните показатели, като например прегледи на страници, уебсайтове за препратки и размери на екрана, от който са отваряни уеб страниците.     През юни 2018 година стартира платформа за анализ с отворен код, наречена Fathom, която всеки може да използва безплатно. Тя е с изключително прост интерфейс, състои се само от една уеб страница с графика, показваща прегледите на страниците и посетителите; средното време прекарано на сайта и степента на отпадане; списъци на най-популярните сайтове за препратки и най-популярните страници в сайта.   Най-важното е, че всички данни са обобщени, защото компаниите имат нужда от обобщени данни, а не от лични данни. Платформата проследява сумата от действията, които са предприети, но нищо за самия човек.   Поради големия интерес към Fathom, вече има и платена версия на услугата, благодарение на която може да се запазват данните от анализа на сървърите на компанията и предлага поддръжка, като цените варират от $ 14 на месец до $ 79 на месец.     Приблизително по същото време, когато Fathom стартира платена услуга, друга една компания за анализ на данни стартира с подобно предложение – Simple Analytics. Базираният в Амстердам стартъп  е основан от Адриаан ван Росум, който твърди, че се притеснява за това, колко данни Google Analytics използва за хората, без те да знаят и за това им е предложил алтернатива.   Той построил платформата с една проста концепция – без досадните бисквитки, които ви следват из целия интернет. Кодът на Ван Росум, който е само два реда се вгражда в уеб страницата и се ползва с настройка на браузъра, наречена „Do Not Track“, която изпраща съобщение до анализаторския софтуер с искане потребителят да не бъде проследен, тяне е включена по подразбиране, но се предлага в повечето браузъри. Цената на Simple Analytics е от $9 до $49 на месец.     Докато Simple Analytics и Fathom са скорошни допълнения към света на софтуера за анализ на данни, фокусиран върху неприкосновеността на личния живот, 1,5% от интернет сайтовете вече използват децентрализирана платформа с отворен код, наречена Matomo. Проектът, започнал през 2007 година стартира като алтернатива с отворен код на Google Analytics. Сайтовете на United Nations, Amnesty International, NASA и European Commission, както и още около 1,5 милиона уеб сайта използват Matomo.   Matomo предлага значително по-стабилно проследяване, отколкото Fathom или Simple Analytics – платформата може да направи около 95% от това, което прави Google Analytics.   Подобно на Simple Analytics, Matomo се свързва с настройката „Do Not Track“ и е съвместим с GDPR, което дава възможност на потребителите си да изтриват информация. Най-важното е, че Matomo дава на собствениците на уебсайтове по-голям контрол над това какви конкретни данни да проследяват.   Възходът на подобен род компании говори за нарастващо желание за търсене на алтернативи на корпоративните екосистеми, контролирани от гиганти като Google, Amazon и Apple. Концентрацията на властта в ръцете (или сървърите) на големите компании е причината поради която в момента по-малките компании се подкрепят и финансират.   Вижте каква информация събира Google от собствениците на смартфони
Facebook
5 начина, по които Facebook споделя нашите данни
5 начина, по които Facebook споделя нашите данни
От години Facebook дава на много технологични компании специален достъп до информацията на потребителите. Тези партньорства помогнаха на Facebook да привлече нови потребители, да увеличи приходите си от реклама и да се вгради в сайтовете. Ето част от компаниите, с които Facebook споделя нашите данни, според New York Times.   1. Yahoo През 2011 година Yahoo и Facebook обявиха партньорство. Тогава стана ясно, че Yahoo ще си партнира с Facebook за интеграция на потребителите си в социалната мрежа. Yahoo заяви, че хората, които са избрали новите му функции, ще видят приятелите си във Facebook и статиите, които те са чели ще излизат в началото на сайта Yahoo News.   Както и с много други подобни социални опити от това време, интеграцията не проработи толкова добре, колкото се надяваха компаниите, и скоро приключи. Въпреки това Yahoo поддържи да има специален достъп до данните на повече от 80 000 профила, според вътрешни документи на Facebook. Разбира се, изобщо не е ясно какво е направила компанията с тази информация. Говорител на Yahoo заяви, че компанията не използва информацията за реклама.   2. Netflix и Spotify Netflix и Spotify са получили достъп до съобщенията на потребителите на Facebook, тъй като си партнират с компанията за да предложат функции, които позволяват на хората да предлагат на приятели филми, телевизионни предавания и музика. В Netflix, например, след гледане на филм, зрителят ще бъде подканен да се свърже с Facebook и да го препоръча.   От Netflix съобщиха за споразумението си с Facebook през 2014 година. За да постигне такова споделяне, приложението Netflix трябваше да може да изпраща Facebook съобщения. Но на Netflix бе дадена възможността не само да изпраща лични съобщения, но и да ги чете, пише и изтрива, както и да вижда всички участници в разговорите. Говорител на Netflix заяви, че компанията не е наясно, че е получила такива големи правомощия и разбира се никога не се е възползвала от тях.   Netflix деактивира функцията около година след като беше въведена, но документите показват, че компанията все още има достъп до съобщенията на потребителите. Spotify, която продължава да предлага своя подобна функция за препоръчване, също заяви, че не знае за това да има по-специален достъп.   3. ‘Instant Personalization’ Facebook, в стремежа си да достигне до всички кътчета на мрежата със своята социална мрежа, споделя данни с няколко големи уебсайта в програма, наречена ‘Instant Personalization’. В нея участват търсачката Bing на Microsoft и сайта Rotten Tomatoes. Участниците в програмата имат достъп до имената на потребителите на Facebook, пола им, снимките в профила им и всяка друга информация, която са направили публично достояние.   В началото на 2010 година, ако хората са посещавали един от тези партньорски сайтове, докато са били логнати във Facebook, синя лента на екрана им казвала, че сайтът получава техните данни от Facebook, за да персонализира видяното. Например, хората могат да видят какви филми харесват техните приятели или да получат персонализирани резултати от търсенето, базирани на предпочитанията, събрани от Facebook.   В крайна сметка Facebook премахна тази функция, но продължи да позволява на някои сайтове, включително Bing и Rotten Tomatoes, да имат достъп до много от същите данни, които те са получавали преди това.   4. 'Хора, които може би познавате' Вътрешните документи хвърлят светлина върху функцията на Facebook, наречена „Хората, които познавате“. Преди време Gizmodo и други сайтове съобщиха, че инструментът е препоръчвал  контакти между хора, които са пациенти на един и същ психиатър. После стана ясно, че ако сте били с някого на едно и също място ще го видите в лентата 'Хора, които може би познавате'. Това предизвикало  подозрения, че компанията следи отблизо местоположението на потребителите и слуша техните разговори.   Facebook споделя информация с други компании и на свой ред получава данни за контактите на хората – данните се използват от Facebook за разработване на сложни модели от приятелски мрежи и предлагане на повече връзки, показват документите. Партньорите, които подават информация към инструмента са Amazon, Yahoo и китайската компания Huawei.   5. Ню Йорк Таймс The Times е една от деветте медийни компании, посочени в документите, разработили приложение за социално споделяне. Тяхното е наречено TimesPeople и излиза през 2008 година. Инструментът използва списъците с приятели на потребителите на Facebook за да им позволи да споделят статии и да отправят препоръки към други читатели. Функцията беше затворена през 2011 година, но The Times продължава да има достъп до тези данни.   Вижте най-големите проблеми в сигурността на Facebook
интернет
5 интернет търсачки, които могат да гарантират поверителността ни
5 интернет търсачки, които могат да гарантират поверителността ни
Google и Bing може и да са най-популярните търсачки в мрежата, но и двете са бедствие от гледна точка на неприкосновеността на личния живот на потребителите. Те рутинно събират нашите данни и ги използват по много начини, напомнят от Make Use Of.   Ето каква информация Google и Bing записват и съхраняват за потребителите си всеки път, когато те въведат заявка:   - IP адрес: Той може да разкрие информация за местоположението ви. - "Бисквитките": Те позволяват на търсещата машина да проследява заявките ви за търсене от вашето устройство. - Вашата заявка за търсене: Позволява на търсещата машина да ви показва насочени реклами. - Дата и час на заявката: Дават възможност да се разбере каква информация искате и кога я искате. Отново компаниите я използват за насочени реклами.   Ако поверителността е важна за вас, трябва да обмислите да използвате една от алтернативните търсачки, които може да откриете в списъка по-долу.   1. DuckDuckGo   DuckDuckGo е най-утвърдената търсачка в този списък, която е съсредоточена върху неприкосновеността на личния живот. Тя не проследява и не записва информация за потребителите си, услугата дори не използва анонимни идентификатори, за да свързва търсенията ви; тоест не знае дали две търсения произхождат от една и съща машина.   Ето какво казва главния изпълнителен директор на DuckDuckGo, Габриел Уайнбърг: „ Ако ФБР дойде при нас, нямаме какво да им кажем за вас.“ Търсачката използва 400 източника за намиране на резултати, но по-често те се изтеглят от Yahoo, Bing и Yandex. Резултатите от Google не са включени.   2.  StartPage Един от най-значимите недостатъци на DuckDuckGo е, че не извлича резултати от Google Search. От гледна точка на резултатите, двигателят на Google е най-добрият все още, което означава, че липсата му в DuckDuckGo е в ущърб на услугата.   Ако искате да виждате резултатите от Google Search, трябва да проверите StartPage. Не се притеснявайте, Google няма да може да види нищо, което разкрива самоличността ви, а само ще вижда много трафик, идващ от сървърите на StartPage. StartPage също така предоставя функция за прокси сървър. Тя ще спре отделни уебсайтове да виждат вашия IP адрес. Единственият проблем е, че страниците ще се зареждат по-бавно, ако я използвате.     3.  SearX Търсачката SearX е с отворен код. В резултат на това можете да се поровите в кода ѝ, за да се убедите, че компанията изпълнява обещанията си за поверителност. И тъй като SearX е с отворен код, можете също така да настроите и стартирате свой собствен модел. SearX обобщава данните от редица други търсачки, като ви предоставя най-добрите от тях. Използват се резултатите от DuckDuckGo, Qwant, StartPage и др. Можете да персонализирате двигателите, които SearX използва, за да намери резултати от менюто „Preferences“.   SearX е и първата търсачка в този списък, която няма реклами. Рекламите от другите услуги не проследяват и не използват данните ви, но ги има.   4. Qwant За разлика от DuckDuckGo, сървърите на Qwant са във Франция. Ето защо, компанията трябва да се съобразява с по-строгите закони за защита на данните в ЕС. А това определено е голям плюс за потребителите ѝ.   5. Swisscows Swisscows не съхранява никакви лични данни, IP адреси, заявки за търсене или други идентификатори. И като допълнителен бонус, всичките сървъри на компанията са в Швейцария – страната с най-строгите закони за защита на личните данни в света.   Сайтът използва търсещата машина на Bing за резултатите, така че можете да сте сигурни, че ще видите висококачествени и подходящи отговори на заявката си. Важно е да отбележите, че Swisscows използва машинно обучение, за да оцени контекста на вашите ключови думи за търсене и по този начин да осигури по-добри резултати.   Вижте най-добрият безплатен софтуер гарантиращ поверителност на потребителите
Android
5 полезни приложения за сигурност в Android
5 полезни приложения за сигурност в Android
Всеки знае, че поверителността на личните данни е от значение. Днес хората са по-осведомени отвсякога за неприкосновеността на личния си живот и въпреки това трудно успяват да се защитят.   Начини да държим личните си данни далеч от любопитните очи, има и за тях се говори все повече, което е страхотно. Един от тези начини е да използвате приложения за поверителност. Разбира се, тези приложения не са безупречни, но са много по-добре от това да не предприемете никакви мерки.   От Android Authority знаят кои са най-добрите Android приложения за поверителност.   AppLock by SpSoft Приложението заключва и защитава приложенията ви чрез парола, шаблон и пръстов отпечатък. В допълнение към перфектната ключалка, AppLock може да улови натрапниците, като им направи снимка и дори скрие факта, че приложението е заключено с фалшив прозорец за грешка! Приложението има безплатна и платена версия. DuckDuckGo Privacy Browser DuckDuckGo Privacy Browser е уеб браузър. Той ви позволява да осъществявате достъп до мрежата с малко по-голяма сигурност, отколкото обикновено. Приложението блокира тракерите на уебсайтовете, принуждава сайтовете да използват криптирани връзки (ако е възможно) и оценява правилата за поверителност на различните сайтове с оценки. Компанията има и търсачка – DuckDuckGo. Приложението е безплатно.   GlassWire GlassWire е едно от най-добрите приложения за поверителност. То прави две неща. Първо следи използването на данни, като ви показва приложенията, които използват данните ви в реално време. Можете да видите, кога дадено приложение се свързва със сървърите си или използва данните ви. Приложението също така може да ви помогне да защитите поверителността си и да разкриете подозрителна активност на приложенията чрез визуализациите и статистическите данни на GlassWire. Приложението има безплатна и платена версия - $1.   K-9 Mail K-9 Mail е едно от малкото надеждни имейл приложения. То е напълно безплатно, а също и с отворен код. По този начин можете да видите какво всъщност прави това приложение. ProtonMail е друго отлично имейл приложение.   ProtonVPN VPN са сред най-добрите приложения за поверителност. Те ви позволяват да се свържете с виртуална мрежа, която скрива това, което правите от действителната мрежа. Това основно ви позволява да сърфирате, без никой да знае какво правите. Приложението ProtonVPN може да се изтегли и ползва безплатно.   Telegram или Signal Private Messenger И двете приложения са безплатни и правят подобни неща. Те ви позволяват да изпращате кодирани съобщения до други хора. Те също така поддържат споделяне на снимки, видео и файлове заедно с гласови повиквания, групови разговори и др.   Вижте 9 лесни начина да гарантирате сигурността си в Android смартфон
софтуер
Най-добрият безплатен софтуер гарантиращ поверителност на потребителите
Най-добрият безплатен софтуер гарантиращ поверителност на потребителите
Поверителността на вашите лични данни в интернет е много важна, а отговорността да се защитим в мрежата е наша. Ако търсите най-добрият безплатен софтуер гарантиращ поверителност, който да ви помогне да сърфирате в интернет анонимно, то вие сте попаднали на правилното място.   От Tech Radar изброяват най-добрите възможности за защита и гарантиране на поверителността ни.   1. Tor Browser Tor Browser е може би най-известният инструмент за анонимно сърфиране. Той е базиран на Mozilla Firefox и използва сложна технология, основана на много виртуални тунели между различни доброволци по целия свят, това обаче прави браузъра доста по-бавен. Но пък прави невъзможно да се определи вашето местоположение или друга идентифицираща информация.   Поради тази причина може да oтвapя cтpaници, ĸoитo ca блoĸиpaни oт лoĸaлнитe дocтaвчици, и пpeдoтвpaтявa пpocлeдявaнe нa дeйнocтитe. Комбинацията от ефективна защита и лекота на използване, прави Tor Browser най-добрия софтуер за поверителност, който можете да изтеглите днес.   2. Privoxy Privoxy е инструмент за уеб прокси, който е достъпен не само за Mac, Windows и Linux, но и за Android и iOS. Това е изключително мощен инструмент, но ще трябва да инвестирате малко време и усилия, преди да започнете да го използвате. Тъй като Privoxy ви дава много подробен контрол върху настройките за поверителност и конфигурирането им е предимно ръчен процес. Налице е обаче полезно ръководство. Privoxy може да се използва заедно с почти всеки уеб браузър, което е голям бонус; просто настроите браузъра да стартира трафика си чрез инструмента.   3. Hotspot Shield Hotspot Shield се предлага в две версии: безплатна, поддържана от реклами и платена версия, предлагаща неограничен трафик. Hotspot Shield скрива вашия IP адрес и осигурява криптиран тунел за трафик (идеален за използване в обществени Wi-Fi мрежи), за да подобри сигурността и да осигури неприкосновеност на личния ви живот. Не е нужно да използвате Hotspot Shield по всяко време. Например, може да искате да го използвате само за достъп до определени сайтове, блокирани във вашата страна. В този случай можете да създадете преки пътища към отделни сайтове в прозореца на Hotspot Shield, което ще даде възможност за защита преди стартирането на сайтовете.    4. TunnelBear TunnelBear е лесен за използване VPN клиент. Безплатната версия ви дава 500MB всеки месец, но ако това не ви е  достатъчно, може да преминете към платената версия, която не ви ограничава за $4,16 на месец. Без значение коя версия използвате, можете да споделите един профил между пет устройства – телефона, таблети, компютри с Windows или Mac. Конфигурацията е невероятно проста, а TunnelBear може да се използва с всеки браузър.   5. CyberGhost CyberGhost е друг многоплатформен VPN инструмент. Той е достъпен като безплатно приложение, поддържано от реклами, както и като платено, което предлага по-добра производителност и повече функции. Недостатъкът на безплатната версия на CyberGhost е, че на сървърите има ограничен брой пространства, така че може да се наложи да изчакате да получите достъп. Конфигурацията е много проста, като единственият потенциален препъващ елемент е инсталирането на виртуален мрежов адаптер.   Вижте 9 лесни начина да гарантирате сигурността си в Android смартфон
интернет
Учени доказаха на Google, че reCAPTCHA кодовете могат да се преодоляват
Учени доказаха на Google, че reCAPTCHA кодовете могат да се преодоляват
Всеки от нас е виждал CAPTCHA кодовете, за да се логва в различни сайтове в интернет. Това са онези полета, които ви подканят да въведете определена комбинация от думи и цифри, за да потвърдите, че не сте машина, а реален човек. Хакерите, обаче разработиха автоматизиран софтуер, който преодолява защитата на подобни методи, което накара Google да създадат по-сигурна версия на този метод, който се казва reCAPTCHA. Eкип от учени на University of Maryland, обаче откриха как да преодолеят защитата на системата.    Още по-интересното е, че не използват собствените си усилия, а вместо това тренират програма с изкуствен интелект, съобщава TheNextWeb. Въпросният софтуер накрая успява в 85% от случаите да въведе исканата от reCAPTCHA кодовете информация и да излъже съответния сайт, че е реален човек. Любопитен факт е, че софтуера би могъл да се тренира сам и да става още по-добър в разпознаването на показаните му кодове. Програмата се учи от грешките си, за да не ги прави за в бъдеще.    Така например експерименталния софтуер открива няколко проблеми със сигурността на Google системата за reCAPTCHA, които използва максимално в своя полза. Програмата успява да разбере как работи този метод и с всеки следващ път става по-добра в преодоляването на нейната защита. Учените само искат да демонстрират възможностите на изкуствения интелект, а не да създават излишни проблеми. Именно заради това вече са информирали Google за своя експеримент.   Вижте как машините с изкуствен интелект ще станат част от ежедневието ни
любопитно
Как технологията за разпознаване на лица нарушава личните ни права
Как технологията за разпознаване на лица нарушава личните ни права
Технологията за разпознаване на лица е важна част от научната фантастика през последните 50 години, която я обрисувана като средство за наблюдение и форма на контрол. Днес, ниската цена на компютрите, подобренията в машинното обучение и разпространението на свързаните с интернет устройства превърнаха научната фантастика в реалност.   В много държави технологията за разпознаване на лица вече се използва за целите на сигурността и безопасността, но дали това може да доведе до едно деспотично бъдеще? За щастие много държави имат закони, които предотвратяват мащабната злоупотреба с лична информация. Технологичният сектор обаче се движи бързо и често нещата излизат извън законодателството, тъй като регулаторните органи се опитват на всяка цена да си свършат добре работата. Повечето притеснения за поверителността се отнасят до две основни теми, смятат от Make Use Of – събиране на корпоративни данни и държавен надзор. Държавни правителства Благодарение на Едуард Сноудън знаем, че правителствата използват технологии, за да шпионират хората. А масовото наблюдение чрез технологията за разпознаване на лица става все по-популярно, защото технологията става все по-достъпна и ефективна.   За първи път тази технология беше използвана през 2001 година по време на Super Bowl XXXV, в резултат на което 19 души бяха идентифицирани като хора с криминални досиета.   На скоро американското правителство публикува планове за преконфигуриране на сигурността на летищата чрез разпознаване на лица. Чрез комбиниране на паспортните снимки и заявленията за визи на пътуващите, властите се надяват да идентифицират чуждестранните пътници, напускащи САЩ, както и всички престъпници или терористи. Обещанието е, че всички снимки, направени на американски граждани на летището ще бъдат унищожени след потвърждаване на самоличността им. Тревожното тук е, че алгоритмите, използвани за идентифициране на хора, грешат в 15% от случаите и има сериозен проблем с идентифицирането на чернокожи.   Във Великобритания технологията за разпознаване на лица беше използвана на музикалния фестивал Download и на футболния финал на Шампионската лига в Кардиф. И в двата случая обществеността не е била уведомена за това.   По време на събитията били сканирани и сравнени около 90 000 лица с европейска база данни, но говорител на полицията потвърди, че изображенията не са съхранени. Не след дълго след края на футболния мач, беше извършен първият арест във Великобритания, позоваващ се на данни от технологията за разпознаване на лица.   Фотография и маркиране на снимки Facebook беше първият уебсайт, който популяризира идеята за маркиране на някого в снимка. Ползата е ясна – качвате снимка и всеки в нея може ефективно да я добави към своя цифров албум. Но за да се ползвате от тази полезна функция, вие ставате зависим от технологията за разпознаване на лица. Трябва да добавите лицето си към базата данни и когато някой ваш приятел качи снимка с вас, Facebook ви предлага да я имате с минимални усилия. Функцията бе обявена за цинично средство на Facebook  да събере повече данни за потребителите си, още повече че тази функция е включена автоматично. Европейският съюз дори реши, че разпознаването на лица от Facebook е навлизане в неприкосновеността на личния живот на потребителите и я блокира. Facebook обаче не е единствената компания, която експериментира с технологията за разпознаване на лица. Най-големият фотографски софтуер, предлаган от Apple и Google, също разпознава лица. Основната разлика между Facebook и останалите е, че Facebook определя самоличността на човека в снимката, но това не означава че Apple и Google ценят личното ни пространство.   Корпоративната инвазия Бизнесът и рекламодателите имат стимул да съберат възможно най-много данни за потенциалните си клиенти. Те също използват софтуер за разпознаване на лица. Ресторант „Peppes Pizza“ в Норвегия използва такъв софтуер чрез скрита камера, за да се рекламира според пола на човека. Това не е единствения подобен случай.   Ресторантите за бързо хранене също искат да ни познават. Клонът на KFC в Пекин обедини усилията си с китайската търсачка Baidu, за да използва технология за разпознаване на лица, за да предскаже поръчката им. Според израза на лицето и възрастта KFC може да отгатне поръчката ви. KFC се оправдаха с това, че искали да улеснят клиентите си, но това улеснение без съмнение е свързано със запазване на снимката ви в базата данни на компанията.   Руската социална мрежа Vkontakte беше критикувана за начина ѝ на съхранение на профили, след като се появи приложение, наречено FindFace. Приложението може да сканира всичките 200 милиона виртуални изображения сайта, за да идентифицира човек само по лицето му. Приложението първоначално се разглеждаше като забавна новост, но нещата излязоха извън контрол, след като приложението беше използвано за идентифициране и тормоз на порнографски актриси и проститутки.   Какво можем да направим? Новите технологии предоставят на правителствата, бизнеса и рекламодателите шанса да навлязат в личните ни пространства и те ще го направят. Новите технологии обаче също така представляват технологичен напредък, който, при наличието на правилните обстоятелства, би могъл да бъде от полза за всички нас. За разлика от социалните мрежи, почти нямаме контрол върху събирането на наши снимки. Но вместо да се опитваме винаги да сме на върха на всяка промяна, трябва да се съсредоточим върху това как да опазим личния си живот.   Трудно е да се спори дали технологията за разпознаване на лица е повече вредна отколкото полезна за хората, особено във времето, в което живеем. Важно е обаче да спрете ненужните опити да навлязат в личния ви живот. Балансът между безопасността и неприкосновеността на личния живот е труден, но това не означава, че не трябва да го търсим.    Вижте 9 лесни начина да гарантирате сигурността си в Android смартфон
Chrome OS
7 основни настройки, които ще гарантират сигурността ви в Chrome OS и Google Chrome
7 основни настройки, които ще гарантират сигурността ви в Chrome OS и Google Chrome
Има известна доза ирония около хромбуците. От една страна, Google едва ли е компания, която повечето хора биха свързвали с неприкосновеността на личния им живот. От друга страна, хромбуците могат да осигурят много добра защита на личните данни на своите собственици. След избор на подходящите настройки, те могат да предоставят сравнително безопасен начин за онлайн сърфиране. И това, без да се инсталира нищо.   Как да конфигурирате Chrome OS, за да пазите личната си информация? Ето някои лесни  стъпки, през които според Make Use of трябва да преминете. Тези съвети се прилагат и ако използвате Google Chrome в Windows или MacOS, въпреки че настройките могат да се различават, леко.   1. Деактивирате настройките „Privacy and Security” Google предлага няколко функции в Chrome, които имат за цел да подобрят вашето сърфиране в мрежата. Уловката е, че тези услуги включват изпращане на данни към сървърите на компанията, които се добавят към вашия потребителски акаунт. След това Google анализира данните и ви „атакува“ с персонализирани реклами. Някои от тези функции изпращат данни до Google всеки път, когато въведете буква в навигационната лента. Това означава, че Google ще види всичко, което търсите и всеки уебсайт, който посещавате.   Можете да деактивирате тези опции, като отворите настройките на Chrome и отидете в раздела „Privacy and security“.   Ето кои функции да деактивирате: - „Use a prediction service to help complete searches and URLs typed in the address bar or the app launcher search box“; - „Use a prediction service to load pages more quickly“; - „Use a web service to help resolve navigation errors“; - „Help improve Safe Browsing“; - „Automatically send diagnostic and usage data to Google“; - „Use a web service to help resolve spelling errors“.   2. Активирайте “Safe Browsing” и “Do Not Track” Под „Privacy and security“ има няколко настройки, които е добре да активирате. „Safe Browsing“ може да предотврати отварянето на някои злонамерени или слабо защитени сайтове в браузъра ви. Функцията „Do Not Track“ „казва“ на уебсайтовете да не проследяват поведението ви, когато ги посещавате.     3. Деактивирайте или криптирайте синхронизирането на данни Уеб браузърите могат основно да ни свързват с мрежата, но вашите отметки и историята на сърфиране обикновено се запазват на компютъра ви. Не е нужно да съхранявате всичко онлайн. Ако активирате синхронизирането, данните от компютъра ви ще отиват на сървърите на Google. Деактивирайте тази функция за ваше добро. Може да го направите като отворите People > Sync. Тук може да изключите „Sync everything“ и да премахнете различни категории.   Ако обаче имате много устройства и държите данните ви да се синхронизират, може да ги криптирате. Можете да намерите тази опция под всички горепосочени опции.     Внимавайте да не забравите паролата си. Тъй като вашата парола не се съхранява онлайн, Google не може да ви помогне да я възстановите. Това означава, че ще загубите синхронизираните си данни.   4. Деактивирайте проследяването на местоположението   Уебсайтовете могат да разберат къде живеете от вашия IP адрес, но с проследяването на местоположението те могат да получат точното ви местоположение. Може да решите проблема като отидете в Privacy and security > Content settings > Location.   Първоначално Chrome ще попита дали искате да разрешите на даден сайт достъп до местоположението ви. Браузърът ще запази списък на всички сайтове, на които сте разреши достъп или сте отказали. Най-добре е да блокирате тази функия изцяло. Можете да използвате Google Maps и подобни сайтове, като въведете адреса си ръчно.   5. Не запазвайте адреси и методи на плащане   На всеки в един момент се налага да попълва онлайн формуляри. Chrome ще се опита да улесни тази задача, като запомни често попълваната от вас информацията, като имейл адрес, физическия ви адрес, телефонните номера и кредитните ви карти. Колкото и да е изкушаващо, това означава, че създавате запис на личната си информация, нещо което трябва да избягвате. Дори и да деактивирате синхронизирането, някой, който има достъп до компютъра ви, може да достигне до тази информация. За ваше спокойствие, най-добре е да „кажете“ на Chrome да не помни тези лични данни за вас като отидете до  People > Addresses and more.   За да попречите на Chrome да съхранява кредитните ви карти, отворете People > Payment methods.   6. Ограничаване на бисквитките     За да направите това, отидете до Privacy and security > Content settings > Cookies. Активирайте „Block third-party cookies“. За по-добри резултати, може да активирате и опцията „Keep local data only until you quit your browser“, но това означава че ще трябва да се логвате отново в уебсайтовете, когато следващия път отворите Chrome. Можете да видите и изтриете всички „бисквитки“, които Chrome е запазил, като изберете „See all cookies and site data“.   7. Променете търсачката по подразбиране   Търсачката по подразбиране в Chrome е тази на Google. Това предоставя на компанията прекалено много информация за вас. А тази информация е толкова лична, че Google по-добре да не я знае.   Може да промените търсачката, която използвате като отидете в Search and Assistant > Manage search engines или като кликнете върху навигационната лента с десен бутон и изберете „Edit search engines“. Под „Search and Assistant“ може да промените и „Search engine used in the address bar” и да изключите Google Assistant, ако компютърът ви поддържа тази функция.   Вижте 5 полезни услуги на Google, които може би не знаете
Google
8 начина да спрем Google да ни следи
8 начина да спрем Google да ни следи
Google се намесва в почти всеки аспект от живота ни. Независимо дали искаме да търсим нещо в интернет, да пътуваме до нова дестинация или да гледаме някой видеоклип, все прибягваме до услугите на компанията.   Въпреки че все още не можете да направите много, за да елиминирате Google изцяло от живота си, има начини да ограничите намесата му и да възстановите контрола върху личните си данни. От Make Use Of посочват всички начини, по които Google може да ни проследява и как да ги спрем.   1. Местоположението ни от Google Maps Една от услугите на Google, от която е невъзможно да се откажете е Maps, тъй като няма подходящи алтернативи. Всеки път, когато използвате Google Maps за търсене или навигиране, Google съхранява координатите на мястото, където сте били.     Има три настройки, които може да промените, ако не сте съгласни с това. Location History позволява на Google да записва подробности за всички посетени от вас места и маршрутите, по които сте пътували. Деактивирането на тази опция ще спре Google да прави това, но ще загубите възможността да следите пътуванията си.   Опцията Location е връзка към GPS настройката на телефона ви. Изключването ѝ ще ограничи достъпа на Google Maps до местонахождението ви.   Web and App Activity е друга опция, на която трябва да обърнете внимание. Активирането ѝ означава, че позволявате на Google да запази всичките ви дейности на всеки продукт или услуга на компанията. Това също така позволява на Google да споделя данните за местоположението ви между собствените си приложения, за да ви предложи по-личен опит.   За да намалите данните, които изпращате от Google, деактивирайте тази настройка. Тези опции се намират на едно място. Трябва да отворите приложението Google Maps и да отидете в „Settings“. Изберете „Personal Content“ и ще намерите опциите под„App History and Location Settings“.   Съвет: За да предоставите временно разрешения за Android, опитайте Bouncer. Приложението може автоматично да анулира разрешения, веднага щом напуснете конкретно приложение.   2. Местоположението ни от Android телефона ни Ако имате Android устройство, Google дори не се нуждае от Maps, за да следи местоположението ви. Независимо от това дали е включена настройката за местоположение или не е, Android телефонът ви постоянно записва местоположенеито ви. Единственият изход от това е да деактивирате опциите „Web & App Activity“ и „Location History“.   Не сте инсталирали приложението Maps, но искате да имате достъп до тези настройки за поверителност? Посетете My Activity и от лявото меню намерете „Activity Controls“, за достъп до тези настройки.     3. Данните ни от Android телефона ни В Android телефоните си ние съхраняваме лични данни, като контакти, срещи в календара и конкретни приложения. Така Google знае кога сме задействали някое приложение, колко пъти и колко дълго сме го използвали и зашисва тези поведенчески модели за нас. За да предотвратите това, използвайте настройката „Device Information“ в страницата „Activity Controls“. За да изтриете конкретен запис, ще трябва да се върнете към началната страница на таблото за управление „My Activity“.     4. Заявките ни за търсене от Google Разбира се, това, което търсите в Google, значително помага на алгоритмите да разберат какви са вашите предпочитания. Но можете да поемете контрола върху заявките си за търсене и от уебсайта myactivity.google.com.   Можете да поставите на пауза функцията, която записва историята на търсенията ви, или да премахнете съществуващите записи от нея. За първото, ще трябва да изключите „Web & App Activity“, а последното може да се направи от началната страница.     5. Историята на търсенията ни и видеата, които сме гледали в YouTube Освен това Google знае какво гледате в интернет чрез историята на търсенето ви и изгледаните от вас видеа в YouTube. Но можете да сложите край на това. Опциите за настройване са разположени в долната част на страницата „Activity Controls“ в YouTube профила ви.   За да изтриете данните си, отидете в таба „Delete Activity By“. Или отидете в Settings > History & Privacy в приложението YouTube.   6. Историята на браузъра ни и данните от Google Chrome Браузърът Chrome на Google играе важна роля тук, тъй като той казва на компанията къде сърфирате в целия интернет, а не само на конкретна услуга. Освен записването на историята ви на сърфиране, Google Chrome има и няколко други начина, по които споделя данните ви.   За да изключите хронологията на Chrome и активността си на различни сайтове, посетете страницата „Activity Controls“ и под „Web & App Activity“ деактивирайте опцията „Include Chrome history“. Освен това трябва да махнете отметката до „Help improve safe browsing and automatically send usage statistics“ в настройките на Chrome. За да премахнете конкретен запис от дневника на Chrome, отворете „My Activity“.   Разбира се, най-добрият начин да избегнете практиките на Google за събиране на потребителски данни, е да преминете към друг браузър.     7. Гласовите ни команди в Google Assistant Всичките ви въпроси и разговори с Google Assistant също се пазят. Google казва, че прави това, за да гарантира, че виртуалният помощник слуша, когато му говорите и подобрява алгоритмите си за разпознаване на реч. Ако обаче не ви харесва това, можете да го изключите. „Voice and Audio Activity“ се намира в таба „Activity Controls“. За да се отървете от конкретен запис и команда обаче, ще трябва да търсите в страницата „My Activity“.     8. Снимките и видеоклиповете ни от Google Photos Снимките ви в Google Photos се обработват за разпознаване на обекти и лица. За съжаление не можете да направите нищо, освен да напуснете платформата.   Вижте как да се предпазим максимално от проследяване в Интернет
Google
Какво знае за нас Google
Какво знае за нас Google
Няма да прозвучи присилено, ако кажем, че Google е навсякъде. Неслучайно създателите на компанията са избрали името ѝ, което идва от гугол (от англ. googol) – число равно на 10100. Ако сега виждате Google навсякъде около вас, очаквайте компанията да се разраства още повече и в бъдеще, защото очевидно това е първоначалния замисъл, смятат от Tech Radar.   Google отдавна не е вече само интернет търсачка. Компанията има имейл услуга – Gmail, онлайн офис пакет – Google Documents, облачна услуга за съхранение – Google Drive, услуга за навигация – Google Maps. Google има и операционни системи – Android OS и Chrome OS, а всичките си снимки качваме в Google Photos.   И накрая, нека да не забравяме браузъра Chrome, който е на разположение на много платформи, и може да се похвали с над две трети от пазарния дял на браузъри по данни за месец септември 2018 година. За повечето потребители, Google и продуктите му наистина са навсякъде.   Какво означава това за потребителите?   С толкова много възможности за събиране на данни, Google бързо получава много информация за всеки свой потребител. Това повдига въпроса: какво прави компанията с всички тези данни? Печели от тях разбира се, като ни изпраща персонализирани реклами, известни също като насочена реклама.   От Google твърдят, че не продават лична информация на никого и открито заявяват, че тези данни се събират, за да персонализират рекламите за конкретните потребители. Нека да разгледаме точно откъде се събират данните ни и колко данни за нас притежава Google.   Интернет търсачка Събирането на данни от Google започва със заявките ни за търсене на информация в мрежата, тъй като компанията следи темите, по които търсим. След това компанията ни показва реклами, свързани с тези търсения, и освен това следи кои потребители кликват върху рекламите, за да прецени интереса, и следователно да изпраща допълнителни реклами. След това Google прави цял списък от теми, които са от значение за конкретното лице. Към това трябва да се добавят данните от мобилния ни телефон, с които Google изгражда изчерпателен списък с лична информация, която включва нашето име, псевдоним, имейли, телефонен номер, рожден ден, пол и местонахождение.   Чете ли Google имейлите ни? Ако използвате Gmail, Google има списък с всичките ви контакти, на които изпращате, и от които получавате имейли. Един особено противоречив елемент е, че съдържанието на изпратените и получените имейли се анализира с цел изпращане на персонализирани реклами. Имате нужда от доказателство, че Google сканира имейлите ви? Все още се правят приложения от трети страни, които се интегрират с Gmail – например има такова приложение, интегрирано с Gmail за планиране на пътувания.   Другите услуги на Google предоставят допълнителни данни за анализ. Някои от тях са по-очевидни, като например чат съобщенията в Google Hangouts. Други обаче може да не са толкова видими, като например Google Photos, от където се събират данни за хора и места, които са посетили. Знаете, че изображенията се анализират така, че всички снимки на кучета или котки да могат да бъдат групирани, например. Google анализира изображенията, като използва технология за разпознаване на лица, за да определи кой е на снимката. Вече има започнат съдебен процес в Илинойс, основаващ се на това.   Google пътува заедно с нас Освен това Google използва популярната си услуга Google Maps, за да събира информация чрез настолни браузъри и смартфони. За да може тази услуга да работи, тя изисква от вас някои лични данни, като домашния и служебния ви адрес, за да се улесни навигацията. Но нещата стават много по-сериозни в последствие, защото Google започва да следи всяко ваше местоположение – магазините, които посещавате, знае къде пиете сутришното си кафе, ресторантите, в които похапвате, както и времето, прекарано в тях.   Онези, които искат да се махнат от Google Maps и да изберат алтернативна услуга като Waze, трябва да имат предвид, че Google притежава и тази услуга. Тези данни за местоположението ни се считат за достатъчно точни, дори в много случаи се използват от полицията.   Попълване на пропуските Google обединява нещата с други услуги, включително Google Calendar. Само си представете колко ценно би било рекламодателите да знаят за предстоящата ви сватба, продажба на къщата ви или рождения ден, който планирате.   Да не забравяме, че Google знае навярно и вашата политическа принадлежност, от новините които четете от Google News. Google Fit е друга съкровищница от данни, която може да проследява дейността на потребителя през целия ден, което означава, че Google знае дали сте активен или прекарвате деня си на дивана. Google също така притежава сайта за видео стрийминг YouTube и може да заложите, че компанията следи какво се гледа там.   Заключение Докато Google спомогна за оформянето на един по-модерен и полезен интернет с многобройните си услуги, всички трябва да осъзнаваме, че ние сме си платили за тази привилегия с личните ни данни.   Стратегиите, които трябва да се предприемат, включват отказ от събиране на данни, когато е възможно  и използване на услуги, различни от тези на Google, въпреки че в повечето случаи това само дава данните ви на друг технологичен гигант като Apple или Microsoft, което вероятно не е по-добре.   Без да се използват по-добри стратегии, като сърфиране с VPN и използване на повече анонимни услуги, няма как да се надявате на неприкосновеност на личния ви живот в интернет.   Вижте 5 полезни услуги на Google, които може би не знаете
смартфони
7 начина, по които смартфоните излагат на риск сигурността ни
7 начина, по които смартфоните излагат на риск сигурността ни
Днес почти всеки има смартфон. Дори хората от по-старото поколение са очаровани от тази технология. Това е страхотно, защото технологиите са именно за това да улесняват живота ни и всеки трябва да може да се възползва от тях.   Покрай удобствата обаче, често забравяме за задълженията си. Така например поверителността е грижа на всеки, а не само на технологичните компании, чиито продукти ползваме. Да, има немалко потребители, които инсталират приложения, насочени към неприкосновеността на личния им живот, но има още неща които може да направим в тази посока.   Информацията на Make Use Of е за това как нашите смартфони нарушават поверителността ни, защото според медията трябва да разбираме срещу какво сме изправени.   1. Метаданните на снимките Знаете ли, че по подразбиране всяка снимка, която правите с Android или iOS устройството си, съдържа информация за местоположението където е направена? Това означава, че всяка снимка, която направите, може в един момент да разкрие къде сте били и къде ходите често. На практика, всяко приложение, на което разрешавате достъп до снимките си, може да събере тази информация от тях.   За да деактивирате геотагинг функциите на Android смартфона си, отворете приложението Camera. Докоснете бутона за меню и изберете Settings. Деактивирайте опцията „Save location“. За iOS, отидете в Settings > Privacy > Location Services. Изберете „Camera“ от списъка и изберете „Never“, за да деактивирате опцията.   2. Тайно заснети скрийншоти Един от най-често срещаните страхове сред собствениците на смартфони е, че приложенията използват микрофона на телефона им, за да записват всичко, което казват.  Но какво да кажем за приложенията, които записват това, което е на екрана ви?  За съжаление има такива приложения. Преди няколко месеца, изследователи в областта на сигурността съобщиха че са установили, че много Android приложения изпращат скрийншоти и видеоклипове от това което се случва на екраните на потребителите, на трети страни. За iOS, изследователите открили код в приложението Uber, който позволява да се заснемат скрийншоти.   Навярно можете да си представите каква огромна вреда би могла да причини тази злоупотреба. Лични текстови съобщения, заявки за търсене в мрежата, пароли, снимки и т.н. – всичко да е обществено достояние, как ви се струва?   3. Разрешенията, които даваме на приложенията Когато инсталирате приложение на телефони си, то може да поиска от вас разрешение за достъп до неща като местолжението ви, камерата ви, контактите ви и т.н. Както Android, така и iOS ви позволяват да забранявате и позволявате отделни разрешения, което е страхотно. Но тъй като приложенията могат да получат достъп до тази информация за каквото и да било, щом я позволите веднъж, няма как да знаете кои приложения  нарушават поверителността ви.   Може да позволите на приложение да използва микрофона ви, за да запишете гласови съобщения, но този запис може да съдържа и околния шум – телевизионни предавания, които гледате в момента например и това да помогне на рекламодателите да ви изградят профил. Или приложенията, които имат достъп до контактите ви, могат да ги качат в списъците за спам. Разумно е да прочетете декларацията за поверителност на фирмата, преди да инсталирате приложението ѝ, но това не винаги е възможно. Приложенията са фантастични, но предоставянето на безплатни приложения изискващи пълен достъп до личната ни информация, е сериозно нарушение на поверителността.   4. Проследяване в интернет Браузърът на вашия смартфон остава отпечатъци навсякъде в интернет. Освен че запазва списък с всички сайтове, които посещавате, той предоставя информация на трети страни за това какви сайтове посещавате, какви продукти разглеждате, какво търсите в Google, какви са техническите характеристики на вашия смартфон. Повече по темата може да разберете от статията 5 начина да проверите кой ви проследява онлайн.   5. Сензорите във вашия телефон Вашият телефон е оборудван с много сензори, които измерват физическата информация за устройството. Приложенията, които използвате и операционната система на устройството ви  имат достъп до тези сензори за различни цели. Няма информация за това кои приложения регистрират тази информация и  я използват срещу вас. Използвайки акселерометъра, приложенията могат да разберат колко често телефонът ви стои неподвижно или кога го носите в джоба си. Това не е невинна информация, дори и на пръв поглед да изглежда така.   6. Обществени  Wi-Fi мрежи Безплатните и отворени Wi-Fi мрежи са достъпни почти навсякъде. Макар че те са удобни, те крият и редица опасности. Можете да се предпазите от много от тези опасности като използвате VPN, но те често са блокирани в тези мрежи. Ако използвате Wi-Fi така или иначе, защото нямате избор, бъдете много внимателни и не ги използвайте за да се логвате в банкови сметки или в други акаунти.   7. Вашият доставчик на мобилни услуги Не трябва да се забравя и доставчика на мобилни услуги. Например, клетъчните кули, с които се свързвате, могат да разкрият къде ходите често или къде се намирате. Подобно на домашния ви интернет доставчик, вашият мобилен оператор също има достъп до вашето сърфиране чрез мобилните данни.   Вижте 10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни
сигурност
10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни
10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни
Опасностите за неприкосновеността на личния ви живот, се крият във всяко кътче на интернет, но не всички приемат тези заплахи насериозно. Когато посещавате някой уебсайт, компанията зад него научава много повече за вас, отколкото навярно осъзнавате.   Обикновено това е така, за да ви покажат по-подходяща реклама въз основа на това, което сте търсили и разглеждали в миналото – тази техника е наречена целенасочена реклама. Има случаи, обаче, когато те продават информацията ви на други компании, които искат парите ви. Много погрешно е обичайното схващане, че интернет е анонимно място. Това е далеч от истината, тъй като все повече и повече организации намират начини да вземат вашето име и адрес, смятат от Tech Radar.   Това са 10 начина, по които уебсайтовете нарушават поверителността ни.   1. Проследяване на историята на сърфирането ви В момента, в който отидете на уебсайт, който иска данните ви, той започва да проверява историята ви на сърфиране и да търси точно под носа ви информация за вас, която ще бъде запазена за по-късен анализ. По-често, както вече споменахме, тази информация се използва за маркетинг на продукти и услуги, които пасват на вашето онлайн поведение. Това е страховито, да, ето защо винаги трябва да използвате VPN, където е възможно. Някои сайтове ви позволяват да се откажете от проследяването, въпреки че тази функция не е особено лесна за намиране, дори в редки случай, тя изобщо не съществува.   2. Супер бисквитки Ако бисквитката  следи сайтовете, които посещавате и активността ви там, то супер бисквитките са   бисквитки, които се отделят от основната база данни с бисквитки. Някои от тях се съхраняват на повече от едно място и реактивират стари  бисквитки.  Уебсайтовете използват тези супер бисквитки, за да следят рутинните процедури на тези потребители, които са достатъчно умни, за да премахнат историята си на сърфирането и кеша.    3. Синхронизиране на бисквитките Някои уеб сайтове използват сложни схеми, за да определят какво устройство използвате. Това се нарича синхронизиране на бисквитки – процес, който позволява на организациите да обменят информация помежду си и да комбинират идентификационните номера, които всички те са присвоили. Конгломерати от сайтове могат да работят заедно, за да използват по-ефективно данните, които са събрали от вас. И никой няма представа, че това се случва. Целта е в крайна сметка да се изгради по-добра представа за вас, вашите навици и интереси.   4. Анонимност Всички смятат, че са анонимни в интернет, което до известна степен е така. Фактът е, че вашето истинско име е без значение за рекламодателите, поради което те ви знаят по номер, който те са ви присвоили. Използвайки този номер те могат да определят каква сума сте готови да похарчите и за какво. В Съединените щати, Агенцията за национална сигурност (NSA) може да използва тези идентификатори, събрани от рекламодателите, когато разследва заподозрени лица.   5. Продажба на вашата лична информация Всеки път, когато купувате нещо в магазин и сте помолени да предоставите своя имейл адрес и / или пощенски адрес, рискувате компанията да продаде личната ви информация на рекламодателите. Ето защо понякога може да получавате нежелани имейли от изпращачи, за които никога не сте чували.   По-големите и по-известни компании обикновено не се занимават с тази практика, тъй като пазят репутацията си. Въпреки това, всяка компания е уязвима и може да бъде подведена под отговорност за нарушения свързани с личните данни на потребителите. 6. Ценообразуване на базата на устройството ви Съществуват доказателства, според които цените на продуктите и услугите могат да се увеличат или намалеят в зависимост от устройството, което използвате, за да пазарувате онлайн. Отново през 2012 година например, се оказа, че уебсайтът за пътувания Orbitz дава на потребителите на Mac по-скъпи хотелски опции, отколкото на останалите, което е доста смайващо.   7. Скриптове за проследяване на социални медии Когато използвате социална мрежа като Facebook или Twitter, вие се съгласявате тези компании да правят почти всичко, което искат с вашите лични данни, и това включва данни, събрани от проследяващи скриптове, открити извън самите мрежи. В случая на уебсайтове, в които е вградена иконата Facebook “Like”, Facebook може да съхранява бисквитка на този сайт, за да запази състоянието ви за вход. Компанията може да използва информацията, за да ви идентифицира и да използва алгоритмите ви, за да ви насочва към реклами въз основа на уебсайтовете, които посещавате.   8. Пръстови отпечатъци Може да не използвате действителния си пръстов отпечатък, за да стартирате Google Chrome или Firefox, или Opera, но това няма значение, защото конфигурацията на браузъра ви е толкова уникална, колкото пръстовия отпечатък. Изпълняваната от вас версия, заедно с инсталираните от вас приставки и техните специфични версии, улесняват сайтовете да идентифицират кой сте.   В процес, наречен пръстов отпечатък на браузъра, компаниите използват тази информация, освен резолюцията на екрана, инсталираните шрифтове, часовата зона и др., за да събират информация за вас. И ако сте деактивирали бисквитките, за да предотвратите такава намеса, тази функция на браузъра ви издава.   9. Браузърът ви Всеки път, когато отваряте уебсайт, браузърът ви препраща линия от текст, който идентифицира браузъра и операционната ви система, като тази информация може да се използва и за генериране на насочени реклами. По същество браузърът ви казва на уебсайта дали използвате Safari на устройство с iOS, Chrome на Windows 10 и т.н. Използвайки тази информация, уебсайтът може да определи дали да адаптира рекламите си към мобилно устройство или десктоп.   10. HTTP referer Това е термин, който описва заглавието, в която се съхраняват подробностите за това, откъде идвате, когато сте пренасочени към нов уебсайт. Така че, ако разглеждате Digital.bg и кликнете върху банерна реклама, HTTP референтът съхранява факта, че сте били на посещение в Digital BG. HTTP референтът може да бъде изпратен на новия сайт и оттам администраторите или алгоритъмът на сайта могат да извлекат две неща за вас: къде сте били и къде сте сега.   Вижте 4 браузъра, които гарантират пълна анонимност в Интернет
сигурност
Най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Най-големите проблеми в сигурността на Facebook
От Facebook искат да знаем, че компанията се грижи за поверителността на личните данни на своите 2 милиарда потребители. В началото на годината, Facebook за първи път публикува своите принципи за поверителност на данните и пусна образователни видео клипове, за да помогне на потребителите да контролират кой да има достъп до тяхната информация. От Mashable обаче смятат, че това е PR офанзива на Facebook, която се случва в момент, в който се очаква по-строгата регулация в Европейския съюз (ЕС) за опазването на данните, тъй като тези принципи на поверителност не разглеждат някои от съществените проблеми, свързани със защитата на личните данни, пред които е изправена социалната мрежа. Ето пет от най-наболелите въпроси за сигурност на потребителите във Facebook, които все още нямат отговор.   1. Ще имат ли потребителите по-голям контрол върху начина, по който техните данни се използват за рекламиране? Разбира се, принципите за поверителност не споменават нищо за рекламния бизнес, чиито приходи са няколко милиарда долара. Той се появява само веднъж, в раздела “Ние помагаме на хората да разберат как се използват данните им”. Но там не се казва нищо за това дали Facebook планира да даде на потребителите по-голям контрол върху начина, по който техните данни се споделят с рекламодателите на социалната мрежа.   2. Ще могат ли потребителите да се откажат от споделянето на данни на други услуги, собственост на Facebook? В принципите за поверителност не се споменава нищо и за данните на потребителите, които се споделят с други услуги, собственост на Facebook, като WhatsApp или Instagram. А според Electronic Frontier Foundation, това поражда редица опасения за поверителността. Чрез интегрирането на данни от Facebook и WhatsApp, например, Facebook може да научи повече за вашите лични комуникационни навици.   3. Ще се улесни ли изтриването на Facebook акаунти и потребителските данни? Потребителите на Facebook винаги са се оплаквали от процеса на изтриване на акаунтите. И докато процесът вече не изисква от вас да изпратите имейл до един от служителите обслужващи клиентите, процесът все още далеч не е перфектен.   Сега Facebook предлага онлайн формуляр, чрез който може да поискате да ви бъде изтрит профила. Но той не е достъпен от приложението Facebook, а именно чрез него по-голямата част от хората имат достъп до услугата. Освен това Facebook не крие, че потребителските данни остават на сървърите им до 90 дни, след като поискате изтриване.   4. Ще се промени ли нещо? Ще включи ли Facebook по-строги правила за поверителност (като например тези, които се използват за насочване на реклами или разпознаване на лица)? Ще има ли нови настройки за поверителност, които позволяват да блокираме още повече данни? Не е ясно дали Facebook планира съществено да промени настройките си за поверителност по какъвто и да било начин. Говорител на Facebook каза, че ще има повече подробности „през следващите месеци”, така че явно трябва да се изчака.   5. Ще подобри ли изобщо нещо Facebook или всичко е прах в очите заради предстоящата регулация в ЕС? Това, което в момента Facebook прави е PR кампания, която изобщо не е съобразена с притесненията на потребителите, а с предстоящата регулация в ЕС. Ако това не е така, защо тогава компанията чак сега предприема тези действия? Ето защо, принципите за поверителност на Facebook са притеснителни. Дори Facebook да има истински интерес да се занимава с опасенията на потребителите относно неприкосновеността на личния им живот, тя не трябва да включва участието на регулаторните органи, за да споделя свой набор от сравнително плитки принципи като "ние сме отговорни".   Вижте как да настроим Facebook да не ни проследява
Windows 10
Как да настроим Windows 10 да ни следи
Как да настроим Windows 10 да ни следи
Най-новата операционна система на Microsoft несъмнено събира повече лична информация от потребителите, от всякога. Дали това е нещо добро или лошо зависи от вашата гледна точка.   Ако искате да си гарантирате по-добра поверителност, имате няколко възможности, смятат от makeuseof. Има вградени инструменти в Windows, както и инструменти на трети страни, които са специално проектирани да спрат Windows да проследява потребителите. Ако искате да спрете Windows 10 да ви шпионира, продължавайте да четете, за да научите какво трябва да се направи.   Вградени инструменти в Windows 10 Нека да започнем с инструментите за управление на неприкосновеността, които са част от Windows 10.   1. Приложение за настройки Най-лесният и най-достъпен начин за управление на поверителността в Windows 10 е да използвате приложението Settings.   Можете да намерите опциите за поверителност, като отворите Settings > Privacy. Броят на настройките, които можете да промените в новата актуализация Creators Update може да се стори огромен за новите потребители. Настройките са разделени в невероятните 18 секции.   Microsoft твърди, че всички тези настройки ви дават пълен контрол, но критиците биха казали, че приложението е объркващо, защото Microsoft не иска да деактивирате всички настройки за поверителност.   В тази статия не е възможно да бъдат обхванати всички настройки, ще трябва да им отделите време за да ги разгледате и опознаете, така че след това да изберете тези, които отговарят на вашите желания.   2. Таблото за управление на поверителността на профила в Microsoft В началото на 2017 година, Microsoft напълно промени дизайна на частта за поверителност на Microsoft Account онлайн страницата. Някои от новите настройки защитават неприкосновеността на личните ви данни онлайн, някои от тях защитават личните ви данни, докато използвате Windows 10.   За да намерите новите настройки, отидете на account.microsoft.com и попълнете своите идентификационни данни. Когато влезете в профила си, кликнете върху раздела „Privacy“ в горната част на страницата.   Настройките са разделени на пет основни области: история на сърфирането, история на търсенията, активност по местоположение, бележник на Cortana и здравна дейност. От гледна точка на Windows 10, трябва да се съсредоточите върху активността по местоположение и Cortana. Кликнете върху съответната връзка, за да видите какво е известно за вас и да редактирате или изтриете данните.   3. Local Group Policy Editor По подразбиране, Group Policy Editor (GPE) е налице само в Windows 10 Pro, Enterprise и Education. Той не се предлага в Windows 10 Home, но има какво да се направи. В основата си GPE е мощен инструмент, който ви позволява да конфигурирате и контролирате системата си с много по-големи подробности, отколкото можете да постигнете, само като използвате приложението Settings. Този инструмент е чудесно средство за управление на поверителността ви.   Може да си купите копие The Group Policy Pack: Privacy and Telemetry за $108. Пакетът включва 70 правила с 250 Registry keys, деактивиране на 40 приложения работещи във фонов режим, скриптове за премахване на предварително инсталирани приложения като OneDrive и скриптове за добавяне на записи към хост файла и по този начин блокиране на телеметрични сървъри.   Ако $ 108 е твърде много пари за вас, можете да създадете самите скриптове. Разбира се, това е много по-сложно и отнема много време на обикновения потребител.   Инструменти на трети страни Ако използването на Group Policy Editor звучи твърде сложно за вас, но приложението Settings и Privacy Dashboard не ви дават достатъчно контрол, можете да се обърнете към някои инструменти на трети страни. Такива има много, но ето три от най-добрите безплатни решения:   1. Privacy Repairer Privacy Repairer е малко ь портативно приложение за Windows 10. То е разделено на седем раздела: Telemetry and Diagnostics, System, Windows Defender, Windows Store Apps, Cortana and Start Menu, Lock Screen, Edge and Internet Explorer и Windows Media Player. Във всяка секция ще намерите няколко настройки, които можете да промените. Всеки от разделите има препоръчителна настройка, заедно с пълно обяснение на ефекта от промяната върху вашата система.   Privacy Repairer също така идва с едно цялостно решение за неприкосновеност на личните данни. Въпреки че идеята звучи добре, може да не е практично да правите толкова много промени едновременно. Използвайте функцията внимателно.   2. O&O ShutUp10 O&O ShutUp10 е може би най-известният от всички инструменти за поверителност на трети страни. Подобно на Privacy Repairer, приложението е преносимо, идва с препоръки за всяка настройка и разполага с решение с едно кликване, което ще промени всички настройки по препоръка на програмиста.   Получавате повече от 50 настройки, които можете да променяте, те са подразделени в Security, Privacy, Location Services, User behavior и Windows Update for easy navigation.   3. Spybot Anti-Beacon Spybot Anti-Beacon е разработен от същия екип, разработил антивирусния инструмент Spybot Search & Destroy. Единственият му фокус е телеметрията на Windows 10. Той ще попречи на приложенията да използват Microsoft advertising ID, блокира всички актуализации на P2P извън локалната ви мрежа, убива телеметричните услуги, спра компютъра ви да изпраща данни към програмата за подобряване на потребителския опит и др.   Вижте как да защитим Windows 10 с парола
сигурност
Как да предпазим информацията си докато пътуваме
Как да предпазим информацията си докато пътуваме
Пътуването до екзотични места е едно от най-хубавите неща, които могат да ни се случат в живота. Независимо дали предпочетете да видите слонове в тяхната естествена среда, да се катерите по някой от най-високите върхове на света или ще трупате тен на някой самотен остров, със сигурност вашия смартфон или лаптоп ще е неотлъчно до вас. Как иначе ще накарате другите да ви завиждат когато се приберете у дома!   Защитата на данните ни по време на пътуване е много важна задача. Ако се интересувате от това как да защитите лични си данни, когато сте на път, прочетете информацията на Make Use Of.   1. Използвайте USB Wi-Fi адаптер Използването на безплатен, необезопасен Wi-Fi крие много рискове. Използването на личен Wi-Fi адаптер ще реши значително проблема. Можете да закупите донгъл преди вашето пътуване или да може да се обърнете към местна компания.   2. Избягвайте обществените компютри Ако сте принудени да използвате обществен компютър, не влизайте в никакъв ваш акаунт в социалните медии или онлайн банкови сметки и избягвайте да отваряте електронната си поща. В такива случаи може да използвате LiveUSB или LiveCD, за да заредите Linux. Вместо да се налага да влезете на обществения компютър с личната си информация, която потенциално може да се компрометира, LiveUSB зарежда операционната система, напълно отделена от хост машината, а данните ви ще останат защитени.   3. Проучете какво може да очаквате на границата Може да са необходими по-екстремни мерки, в зависимост от това къде пътувате. Някои правителства имат строги правила относно това, какви данни и технологии могат да влизат в страната им. Винаги проучвайте какво да очаквате на границата. По този начин няма да се изненадате, ако граничният контрол извади устройството ви за по-интензивно разследване. В много от случаи не можете да направите нищо, за да спрете тази технологична проверка.   Ако се притеснявате за данните си, архивирайте ги като използвате някоя облачна услуга, след което ги изтрийте от устройството си. След като преминете през границата, възстановете данните си от облака с помощта на криптирана връзка.   4. Използвайте HTTPS Използването на HTTPS е от съществено значение и ще ви бъде от полза дори и да не пътувате. Electronic Frontier Foundation (EFF) предлага криптиране на вашите данни където и да сте. За целта беше създадена добавката за браузъри HTTPS Everywhere. Тази добавка е включена в настройката по подразбиране на браузъра Tor, който е съсредоточен върху неприкосновеността на личния живот. Иначе разширението HTTPS Everywhere е налично за Chrome, Firefox и Opera.   5. Използвайте VPN Подобно на HTTPS, използването на VPN е много лесен начин за повишаване сигурността ви по време на пътуване. VPN предоставя криптиран тунел до частен сървър, намиращ се в различна държава от вашия хост.    6. Използвайте двуфакторно удостоверяване Преди да потеглите на път отделете време, за да настроите двуфакторно удостоверяване (2FA) за акаунтите си в социалните медии и за имейл акаунтите ви. Двуфакторната автентикация (или потвърждаването на самоличността на потребителя в две стъпки) е допълнителен слой на сигурност.   Вижте най-добрите сайтове за пътуване