Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
26 резултата за пазаруване
новини
Най-интересните теми в digital.bg от 21 април
Най-интересните теми в digital.bg от 21 април
Смартфоните са предпочитана технологична джаджа, тъй като имат голямото предимство да бъдат навсякъде с нас в ежедневието ни. Компактните им размери улесняват носенето им в чанта или джоба, позволявайки да използваме широкия набор от функционалности във всяка ситуация. Независимо дали сте заредили навигация, докато шофирате, четете електронна книга в метрото, слушате музика в парка, търсите информация в интернет винаги можете да разчитате на смартфоните. Как да гледаме онлайн телевизия на телевизор без смарт функции   България е имала най-нисък процент в онлайн...
черен петък
Внимавайте за нереални отстъпки по време на Черният Петък
Внимавайте за нереални отстъпки по време на Черният Петък
Днес е денят на големите намаления от така дългоочакваният „Черен Петък“. Стотици хиляди хора пазаруват онлайн и купуват стоки за милиони левове. Само за първите няколко часа от продажбите с огромно намаление, търговци отбелязаха нечувани продажби.  
сигурност
Знаете ли, че: Google проследява почти всичко, което купувате онлайн
Знаете ли, че: Google проследява почти всичко, което купувате онлайн
Google разполагат с впечатляващо количество от информация за всеки потребител. Преобладаващата част от данните се споделя доброволно с компанията. Шефът на технологичния гигант Сундар Пичай преди дни направи интересно изявление, в което изрази мнение, че "поверителността на личните ни данни не може да бъде лукс". В контраст с неготово изказване, обаче се оказва, че Google следят без знанието на потребителите всяка една покупка, която извършваме в интернет.     Това важи и за нещата, които сме пазарували от Amazon, Alibaba, Seamless,DoorDash, Square и други онлайн търговци, които нямат нищо общо с компанията. От CNBC твърдят, че тази практика не е нова, а от години се използва от Google, като данните са подредени в специална секция в Gmail, която може да проверите от този линк. Компанията разбира за всяка извършена покупка, заради информацията, която получавате в процеса на поръчка в своя имейл и в някои случаи датира още от 2010г.     От Google не отрекоха за тази практика, но уточниха, че данните за извършените покупки са видими единствено за потребителите и не се използват за таргетиране на реклами. Ако тези действия на компанията не ви се струват странни ще допълним, че изтриването на информацията в раздела за покупки на Gmail е доста по-сложен процес, отколкото вероятно си представяте.     Стандартната секция за "Данни и персонализиране" също не предлага опция да премахнете тези данни. Детайлен преглед върху менюто също показва, че не съществува настройка, с която да изтриете всички покупки, асоциирани с акаунта ви в Gmail. В момента трябва ръчно да отваряте всяка от поръчките и да ги премахвате една по една от своя профил.   Oще от Digital: Oсем начина да спрем Google да ни следи
пазаруване
Какво трябва да имаме предвид при избора на продукт във физически магазин
Какво трябва да имаме предвид при избора на продукт във физически магазин
 Въпреки че онлайн пазаруването бележи огромен ръст, обикалянето по класическите магазини все още има своя чар. А за много хора все още е и предпочитан начин на пазаруване. Най-малкото защото могат да се докоснат предварително до продукта, който искат.   И макар да изглежда по-лесно, избирането на продукт във физически магазин също има своята доза особености и препятствия. Ето няколко неща, които трябва да имаме предвид.   Комуникацията с продавач-консултантите   Надали има клиент, който да не е попадал на неподготвен...
Instagram
Instagram разработват ново мобилно приложение за пазаруване в Интернет
Instagram разработват ново мобилно приложение за пазаруване в Интернет
Instagram подготвят премиерата на ново мобилно приложение, чиято цел е да улесни пазаруването в интернет от мобилните устройства. Тестовата версия на заглавието носи кодовото име IG Shopping и ще позволи на потребителите бързо и лесно да избират стоки от разнообразни колекции. Всички продукти са съобразени с активността ни в Instagram и са създадени от модни компании и производители, които харесваме и следваме в своя профил. Предимството на IG Shopping е, че ще ни позволи да пазаруваме директно от мобилното приложение.   Според официалните данни над 25 млн. представители на бизнеса са регистрирали свои акаунти в Instagram, където промотират своите стоки и продукти. Приблизително 2 млн. от тях са рекламодатели, като 80% от потребителите следват поне един любим бизнес в своя профил, предаде TheVerge. Създаването на отделно приложение, което да улесни комуникацията и подобри връзката между тях има потенциала да се превърне в солиден източник на приходи за Instagram. Идеята е собствениците на смартфони да не използват конкурентни платформи за пазaруване.     Toва е само първата стъпка, тъй като IG Shopping с течение на времето може да се превърне в предпочитана платформа за рекламиране на новите продукти на търговците. В момента повечето представители на бизнеса вече имат акаунти в Instagram, което само би улеснило реализирането на тази идея. Новото приложение със сигурност ще включва и премиум абонамент, който се плаща за потребителите. Все още не знаем как ще изглежда интерфейса и кога можем да очакваме официалната премиера на IG Shopping.   Oще от Digital: Oсем неща, които не е добре да правим в Instagram
Facebook
Платформата Facebook Marketplace вече работи в още 18 европейски държави
Платформата Facebook Marketplace вече работи в още 18 европейски държави
Facebook увеличава достъпността на своя онлайн пазар до още 18 държави в Европа, съобщава Reuters. Marketplace навлиза в държавите от Западна и Централна Европа.   Marketplace позволява на хората да продават стоки и услуги, като пускат обяви чрез мобилен телефон или компютър. Обявите са безплатни и се ползват с голям интерес. Компанията казва, че в страните, в които се предлага, вече е събрал 550 млн. месечни посетители.   Целта на Facebook е да улесни купуването и продаването на стоки и услуги. Компанията обаче иска да направи изживяването и малко...
пазаруване
Как ботовете ще променят начина, по който пазаруваме
Как ботовете ще променят начина, по който пазаруваме
Ако напоследък сте използвали интернет или сте взаимодействали с Alexa, то вие сте се свързали с някаква форма на изкуствен интелект (AI). И ако сте разговаряли с Pizza Hut чрез Facebook Messenger, вие си взаимодействате с бот. Въпреки че може да изглежда странно, чатботите и AI асистентите се интегрират в нашия личен живот по-бързо, отколкото можем да си представим.   Какво означава това за маркетолозите? Развитието на изкуствения интелект ще засегне няколко индустрии, включително здравеопазването и маркетинга, но също така ще промени изяло начина, по който пазаруваме, твърдят от Venture Beat. Според Google, 20% от мобилните заявки са гласови търсения. За търговците това отваря нова възможност да се насочват и да се свържат с потребителите по начини, които те харесват.   Използване на AI за създаване на удовлетвореност на клиентите Потребителите прекарват средно по пет часа на седмица, пазарувайки онлайн. С преминаването към онлайн пазаруване, търговците трябва да разберат как да се свързват със своите потребители и все пак да създадат значимо преживяване, за да продължат да стимулират посещенията в магазините.   AI-базираните асистенти могат да персонализират пазаруването в зависимост от предпочитанията на клиентите. Тъй като при традиционното онлайн пазаруване липсва възможност за допир с продуктите и се губи консултацията лице в лице с консултантите в магазините, много потребители не остават напълно удовлетворени от покупките си. Наличието на чатбот или AI-базиран асистент на уебсайта за онлайн пазаруване може да промени това.   Ето още един важен момент, ключово предизвикателство за търговията на дребно е управлението на нивото на стоките, които се пазят на склад. В идеалния случай имате подходящо количество от даден продукт, който да отговаря на нуждите на потребителите, както онлайн, така и офлайн. Ако нямате достатъчно от този продукт на склад, може да се стигне до  загуба на клиенти. Ако имате твърде много стока на склад, парите се губят и могат да се използват другаде. IBM Watson работи с търговски фирми, за да анализира процентите на покупка и поведението на потребителите, за да помогне в управлението и наблюдението на правилните нива на инвентаризация и да се избегне изчерпването на запасите.   Оптимизиране на стратегиите за търсене за AI Според ComScore половината от всички търсения ще бъдат гласови търсения до 2020 г. Вашият личен асистент ще може да ви предостави цялата информация, от която се нуждаете, без да се налага да четете ни дума. Това създава нов набор от предизвикателства за специалистите по маркетинг, тъй като фирмите ще трябва да се класират достатъчно високо в резултатите от търсенето, които да бъдат избрани от дигиталните асистенти.   За да успеят, специалистите по маркетинг трябва да се съсредоточат върху използването на разговорния език. Традиционното търсене в мрежата изисква от потребителите да комуникират с търсачките с ключови думи и съкратени фрази (т.е. „спортни маратонки близо до мен“ или „кафенета близо до мен“), за разлика от естествената реч ("къде е най-близкият магазин за маратонки? ").   Гласовото търсене принуждава потребителите правилно да изразят въпросите си, сякаш разговарят с човек. Освен това тези търговци трябва да се уверят, че уебсайтът им съдържа естествен език, а не термини – те трябва да разбират че пишат първо за хората и после за търсещите машини.   Гласовите асистенти, работещи с AI, ще разчитат на точността на данните, с които разполагат. Направете своя профил в Google My Business (GMB) възможно най-задълбочен и информационен. Актуализирането на вашия GMB профил трябва да бъде част от вашата рутинна поддръжка. Актуализирането на вашия GMB профил трябва да бъде част от вашата рутинна поддръжка. Едно нещо, което трябва да запомните, е, че изкуственият интелект и гласовото търсене непрекъснато се променят, а търговците винаги ще трябва да се адаптират към най-новите налични функции. Трудно е да се предвиди какви стратегии ще работят най-добре, докато не съберем достатъчно данни за това как потребителите взаимодействат и използват персонални асистенти, работещи с AI.    Техните запитвания ще продължат да се променят, тъй като услугите се разширяват и продължават да подобряват своите предложения. Но това, което знаем е, че AI и гласовото търсене няма да бъдат същите като традиционните полета за търсене. Тъй като все повече и повече потребители се обръщат към гласовото търсене чрез AI асистенти, от решаващо значение е маркетолозите да разберат как заявките и резултатите за гласовите търсения ще се различават от резултатите от търсещите машини и да помогнат на фирмите да се намерят и в двата вида резултати.   Вижте 3 начина да пестите докато пазарувате онлайн
intel
Intel иска да знае какво пазаруваме в магазините
Intel иска да знае какво пазаруваме в магазините
Intel вече активно гледа към т.нар. Интернет на нещата (IoT) и възможностите, които използването на множество сензори дават. Една от тях е новата платформа Responsive Retail, която ще помага на търговците да продават, а на потребителите на купуват по-ефективно, съобщава Engadget.   Платформата на Intel ще предлага различни сензори, джаджи, компоненти и софтуер за магазини. Чрез тях ще може да се поддържа прецизна статистика на това какво се продава най-добре, какви са навиците на потребителите и т.н. За търговците това ще е полезна информация да подбират по-добре стоките,...
бизнес
Европейски услуги за онлайн търговия поискаха ЕС да започне разследване срещу Google
Европейски услуги за онлайн търговия поискаха ЕС да започне разследване срещу Google
Технологичният гигант вече е обект на редица разследвания от антитръстовите органи на ЕС. Много скоро Google могат да се окажат в центъра на още един мащабен конфликт. Този път причината са нелоялни практики, които компанията използва, за да си спечели предимство пред своите конкуренти. От Reuters ни информират, че 41 европейски услуги за сравнение на цени при онлайн пазаруване са поискали ЕС да започне разследване срещу Google. Причината е неспазване на настояща заповед на съдебните органи.   Oбщата жалба на компаниите изтъква, че Google пренебрегват регламентираните правила за осигуряване на лоялна конкуренция в сферата на онлайн търговията. Вместо това технологичният гигант използва монополната си позиция в търсенето, за да толерира своите услуги за сметка на конкурентите им. Това е първият случай, в който толкова голям брой независими компании искат от Европейския комисар по въпросите за конкуренцията, Маргрете Вестагер да предприеме aктивни действия срещу Google.     Kомпаниите подписали документа са от 21 различни държави-членки на ЕС и твърдят, че Google не спазват разпоредби на съда издадени още през 2017г. По този начин се толерира услугата за сравнение на цени на Google за сметка на конкурентните предложения на европейския континент. Въведените от технологичния гигант промени  в системата за търгуване рекламно място в търсачката не само не води до стимулиране на конкуренцията, а и вреди на трафика на услугите, които са различни от Google.   Oще от Digital: Смартфонът или компютърът е ключът към успешното пазаруване на Черния петък
черен петък
Какво търсят българите най-много по време на Черния петък
Какво търсят българите най-много по време на Черния петък
Ежегодното проучване на eMAG преди Black Friday разкрива, че рекордните към момента 95% от българите знаят какво представлява търговската кампания, което е продължаващ нарастващ тренд от последните години, откакто тя се провежда. 73% от тях възнамеряват да се възползват от специалните оферти и да направят покупка.   Онлайн магазините продължават да са първият избор за Black Friday, за който се сещат – това е мнението на 62,9% от потенциалните клиенти* (почти два пъти повече от предпочитащите физически магазини, 32,7%). eMAG.bg, от своя страна, е водеща платформа...
добавена реалност
100 млн. потребители ще пазаруват с приложения за добавена реалност до края на 2020г.
100 млн. потребители ще пазаруват с приложения за добавена реалност до края на 2020г.
Приложенията на технологиите с добавена реалност не са ограничени единствено до забавления и игри. Добър пример в това отношение е шопинга, тъй като тази иновация може да улесни избора на дрехи, мебели и другите физически обекти. Някои пазарни анализатори смятат, че AR приложенията ще предизвикат следващата голяма революция в пазаруването в интернет. Еволюцията на технологията постепенно ще намери място и в реалните магазини в големите вериги, предаде CNet.   От Gartner проведоха любопитно проучване, от което разбираме, че над 100 млн. потребители ще използват добавена реалност за пазаруване през 2020г. Данните също така разкриват, че 46% от представителите на бизнеса признават, че проявяват голям интерес към AR и ще имплементират технологията във физическите си магазини. Постепенно това ще проправи път за масовотo навлизане на още една интересна иновация в сферата на шопинга, а именно виртуалната реалност.     Голяма роля за развитието на всички тези процеси ще има и очакваната популярност на 5G технологията. Мобилните мрежи от ново поколение ще улеснят значително съхраняването, обработката и споделянето на устройства между устройствата. Така ще се предоставят още повече възможности да откриете и купите желаната от вас стока. Приложенията с добавена реалност позволяват да видите например как ще изглежда дадена мебел в дома ви още преди да сте я купили и крият голям потенциал.   Още от Digital: Очаква се бум в продажбите на устройства с виртуална и добавена реалност до 2022г.
онлайн магазини
Как да направим избор на продукт в онлайн магазин
Как да направим избор на продукт в онлайн магазин
Пазаруването онлайн вече е ежедневие за много хора. То има много предимства, но и своите особености. Например изборът на продукт. Има толкова много онлайн магазини, оферти и цени, че човек може да се загуби в търсене на най-добрия избор дори и за най-елементарните продукти. Ето как да направим своя избор.   Намиране на продукта Обикновено знаем какво точно търсим и обикаляме по онлайн магазините в търсене на най-добрите оферти. Няколко неща, които първо трябва да съобразим.   Да проверим доколко самите онлайн магазини са реални. Ако нямат...
пазаруване
Как търговците ще използват AR и VR технологиите за бъдещите промоции на Черния петък
Как търговците ще използват AR и VR технологиите за бъдещите промоции на Черния петък
Непрестанният достъп до интернет превърна онлайн пазаруването в максимално бърза и лесна задача, Добър пример е Черния петък, тъй като това е инициатива, набираща голяма популярност заради невероятните ценови промоции. Нужни са само няколко кликвания от смартфона, за да изберем и купим стоката, която ни интересува. Определено това не разкрива пълния потенциал на модерните технологии, тъй като бъдещето на онлайн търговията е в AR и VR софтуера, съобщава СNet.     Представете си как влизате в магазин и насочвате смартфона, а след това виждате виртуални модели на това, което искате да купите директно на неговия дисплей. Можете да разглеждате различни цветове и размери, както и да използвате своите очила с виртуална реалност, за да се убедите, че това е точното нещо, което ви трябва. Така например бихте могли не само да изпробвате виртуално дреха, но и да видите как изглежда 3D модел на дадена мебел върху виртуална проекция на стаята ви.      Вече има различни приложения, позволяващи да насочите смартфона към определени продукти. Допълнителен софтуер с добавена реалност ще се погрижи да ги разгледате и разберете в кои магазини да ги откриете с най-ниските цени. Представете си, че вместо досадното обикаляне просто седите в кресло, слагате си очила и избирате по-интерактивен начин, каквото ви трябва. Тoва са само някои от приложенията на виртуалната и добавената реалност.    Много скоро пазаруването за Черния петък ще стане невероятно забавление, позволяващо да открием във виртуална реалност подходящите подаръци за всеки член на семейството. Въпрос на време е AR и VR софтуера да промени изцяло начина, по който пазаруваме, но все пак ще са необходими няколко години преди това да се случи. Онлайн търговията и промоции като Черния петък никога няма да са същите с навлизането на подобни технологии.   Вижте историята на промоциите през Черния петък
NFC
Бъдещите хранителни продукти ще имат умни опаковки с технологията NFC
Бъдещите хранителни продукти ще имат умни опаковки с технологията NFC
NFC Forum е името на организацията, която разработва популярния стандарт за безжично свързване. В момента се работи над нов ъпдейт, който да ни позволи да инспектираме хранителни продукти в магазина само като ги докоснем със смартфона. Това е съвместен проект на NFC Forum и асоциацията Active & Intelligent Packaging Industry, която отговаря за опаковките на стоките. Идеята е да се използват интерактивни маркери и надписи, които да бъдат лесно разпознавани и прочитани от мобилните устройства.    Вече се работи над първата интелигентна опаковка, която използва този метод, информира TheVerge. NFC Group са на мнение, че NFC може не само може да възпроизвежда интересна информация за всеки хранителен продукт и да ни показва кога е произведен, колко калории съдържа, на каква температура е съхраняван и др. Технологията се поддържа от всеки един смартфон на пазара, което отваря разнообразни възможности за популяризиране на подобен тип опаковки в световен мащаб.    Използването на NFC маркери и тагове има потенциала да се превърне в по-ефективен наследник на QR кодовете. В този случай е необходимо да имате допълнително приложение, което да отворите да кликнете върху него и да сканирате, за да видите данните. Новият метод позволява просто да докоснете смартфона до опаковката и да разберете всичко, което ви трябва за стоката. QR кодовете, обаче могат да се принтират на хартиен носител, а NFC изисква специален чип. Това са проблеми, които тепърва ще бъдат решавани.   Вижте как бъдещите смартфони ще разпознават обекти по електромагнитното им поле
Amazon
Amazon патентова технология, която блокира онлайн пазаруването във физическите магазини
Amazon патентова технология, която блокира онлайн пазаруването във физическите магазини
Един от основните недостатъци на онлайн пазаруването е, че човек не може да разгледа продукта преди да го купи. Затова много хора посещават нормални магазини, но в същото време сравняват цените и в онлайн магазините. Amazon не харесва това и патентова технология, която да го прекрати, съобщава CNET.   Компанията е получила патент за технология, която може да „контролира онлайн пазаруването във физически магазин”. Ако потребителят е постил книжарница на Amazon например и използва WiFi връзката ѝ, то той ще бъде с блокиран достъп до сайтовете на конкурентите. Не...
Panasonic
Нова система на Panasonic ще улесни начина, по който пазаруваме в магазините
Нова система на Panasonic ще улесни начина, по който пазаруваме в магазините
Услугите за мобилни плащания позволяват много по-бързо и лесно да пазаруваме в търговските вериги. Единственото, което трябва да направим е да доближим смартфон до терминала на касата, за да платим за стоките си. Инженери на Panasonic работят над нова система, която да изведе на изцяло различно измерение тази концепция. Според данните на TheWallStreetJournal тяхната идея е покупките ви да бъдат сканирани и автоматично опаковани и всичко, което трябва да направите е само да платите за тях на касата.    Компанията смята да оборудва магазините със специални скенери, които могат да се използват към настоящите терминали. Така няма да ви се налага да се регистрирате в различни услуги за плащания като например Amazon Go. Всеки един продукт има уникален таг, който се прочита от сензора и се изчислява неговата цена. Panasonic смятат, че тази система има своите предимства и ще ни позволи много по-бързо да пазаруваме, особено в големите търговски вериги. Подобна технология би могла да сложи край и на досадното чакане на дългите опашки пред касите.   Системата вече се използва в един от магазините на веригата Lawson, който е разположен близо до офиса на компанията в Осака, Япония. Oт Panasonic са стартирали преговори с редица партньори, които да ускорят навлизането ѝ в много други търговски вериги по цял свят. Опаковането на стоките ви е автоматизиран процес и става много по-бързо, което премахва възможността касиера да допусне грешка със сметката ви. Предстои да видим дали системата ще успее да пробие на европейския пазар.   Вижте три начина да пестите, докато пазарувате онлайн
DMCA.com Protection Status