Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
137 резултата за онлайн
технологични новини
Най-интересните теми в digital.bg от 11 юни (Видео)
Най-интересните теми в digital.bg от 11 юни (Видео)
Qualcomm представят мобилен процес от висок клас на специално събитие през декември. Първите смартфони с хардуера обикновено са налични на пазара в следващото календарно тримесечие. 
pdf
Най-добрите безплатни онлайн редактори на PDF файлове
Най-добрите безплатни онлайн редактори на PDF файлове
Редактирането на PDF файлове беше една от трудните задачи доста дълго време.
Google TV
Вече ще можем да създаваме и управляваме детски профили в Google TV
Вече ще можем да създаваме и управляваме детски профили в Google TV
Google разработват нова функционалност в своята телевизионна платформа, която е насочена да улесни родителите. Компанията провежда финални тестове с интеграция на детски профили в Google TV. Предвидена е възможност да добавите Google акаунт или да създадете общ профил на децата с имената им от менюто на Kids Profile. След като настроите функцията ще имате пълен контрол над съдържаниетo и приложенията, които се използват от профила на телeвизорите. Родителите ще могат да избират различни цветови теми и фонови изображения, с които да персонализират интерфейса на акаунтите. Всеки акаунт ще показва препоръчителни клипове в няколко колони с голeми интерактивни карти на екрана. Това ще улесни откриването и кликването върху желаното съдържание от децата. Предвидена е възможност родителите да осигурят достъп до телевизионни предавания и филми, които вече са купили на своите устройства с Kids Profile на Google TV. Платформата предлага и опция за задаване на времеви периоди, в които детските профили да бъдат активни, съобщава PocketNow.     Екранният родителски контрол също е част от подобрената функцииноналност. Благодарение на Kids Profiles родителите ще могат да задават дневни лимити за гледане, както и да добавят и график за лягане. С наближаването на отброяването ще бъдат показани три предупреждения, преди сесията окончателно да приключи. Въпреки това ще има възможност за добавяне на няколко допълнителни минути за завършване на епизод. Освен това родителите с няколко кликвания има как да заключат профилите на децата с PIN код като допълнителна мярка за сигурност. Следенето на активността и потреблението може да става от смартфони, компютри и хромбуци. Актуализацията на Google TV ще е достъпна в следващите седмици.       Още от Digital: Приложението Google TV ще превърне смартфоните в дистанционнo за Android TV
EC
EС въвеждат нови мерки срещу онлайн платформите
EС въвеждат нови мерки срещу онлайн платформите
Антитръстовото законодателство на ЕС се отличава с най-стриктните регулации в технологичния сектор. Водещите компании са принудени да се съобразяват със широк набор от клаузи и ограничения залегнали в актуалните дигитални споразумения. Специален акцент за регулаторите са опити на компании от ранга на Google и Facebook да се възползват от доминиращата си позиция и да ограничават правата на гражданите. Рекордните глоби срещу технологичните гиганти са само един от инструментите на ЕС да контролират свободния пазар и сигурния обмен на информация на континента. Европейската комисия (ЕК) също така вече одобри дигитална стратегия за лидерство в света на технологиите, която задава основните приоритети и насоки в следващите години. Вече са работи над законодателна инициатива, която цели да лимитира влиянието на онлайн платформите в интернет. ЕС въвеждат няколко нови правила, с които ще се противопоставят на възможността услуги като Amazon или AliExpress да имат нелоялно предимство пред конкурентните продукти. Подготвяните мерки ще бъдат представени официално в следващите дни, съобщава FinancialTimes.     От Брюксел искат да елиминират възможността онлайн платформите да развият твърде голям бизнес, който създава предпоставки за нелоялна конкуренция. Регулаторите използват специална система, с която анализират икономическите показатели и измерват математически представянето на компаниите. Този проект се ръководи лично от вицепрезидента на ЕС и отговарящ за дигиталните политики на ЕС, Маргрете Вестагер. Законодателната инициатива е насочена предимно към големите корпорации и бизнес холдинги, които ще бъдат обект на по-стриктни ограничения и разследвания на континента. Вече се подготвя списък с установени методи, които позволяват на големите онлайн платформи да се развиват за сметка на по-малките и локални платформи. Със сигурност идеите на ЕС няма да бъдат възприети позитивно от някои големи компании, които се радват на сериозно превъзходство в ключови сегменти. Дългосрочната цел на ЕС предвижда изграждането на гъвкава инфраструктура, която стимулира лоялната конкуренция и работи в услуга на по-малките представители на бизнеса в европейското дигитално пространство.   Още от Digital: EC искат да позволят на потребителите да изтриват предварително инсталираните приложения в смартфоните
Google Shopping
Google Shopping ще ни улеснява oткриването на изгодни оферти в интернет
Google Shopping ще ни улеснява oткриването на изгодни оферти в интернет
Google са изключително активни в поддръжката на своите приложения, заради огромния трафик през пандемията. Компанията предостави и достъп до редица преимум функционалности, за да улесни своите клиенти. Oще преди няколко месеца ви съобщихме, че Google пуска услугата Shopping безплатна за всички. Платформата за онлайн шопинг обръща специално внимание на малкия бизнес и вече предоставя детайлна информация за продуктите, цените и работното време на своите партньори.  Нов ъпдейт на приложението ще предостави допълнителни възможности да откривате по-изгодни оферти от смартфоните. Следващият път, когато търсите продукт ще виждате прозорец, който съпоставя цените с дргути актуални оферти. Google Shopping ще ви съобщава какви са обичайните цени на търсения артикул в интернет. Тази функция не само ще спести време в откриването на информацията, но и ще позволи да купи на по-достъпна цена желаният продукт. За да се възползвате от подобренията трябва или да инсталирате Google Shopping или да въведете търсенето в Google Search, съобщава AndroidPolice.     Специален индикатор ще ви показва дали цената е нормална, твърде висока или изгодна, спрямо алтернативните оферти в други онлайн търговци. Тези данни ще бъдат достъпни от "Typical Prices Across The Web" секцията, която е разположена над слайдера за активирането на "Price Drop" нотификациите. Допълнителен линк ще ви пренасочва към списък с всички търсени и следвани продукти, които ще откриете в "My Activity" раздела на Google Shopping. Oбработката на информацията се извърщва от сложни системи с изкуствен интелект, които ежедневно сканират милиони продукти в интернет. Google обещават още изненади, които да оптимизират и ускорят процеса на пазаруване онлайн през следващите седмици. По този начин откриването и купуването на изгодни приложения ще изисква само няколко кликвания в Google Shoping през празничния сезон в края на 2020г.       Още от Digital: Google искат да превърнат YouTube в уеб сайт за пазаруване
онлайн обучение
Scalefocus Academy развива бъдещите IT специалисти безплатно и изцяло онлайн
Scalefocus Academy развива бъдещите IT специалисти безплатно и изцяло онлайн
Scalefocus Academy вече стартира своя прием на обучаващи се в изцяло онлайн среда, а новозаписаните курсисти ще получат безплатно тримесечно обучение, което включва лекции на живо, практически упражнения и лични срещи с ментор. То е насочено към хора с базови познания в избраната от студентите област, като ще имат възможност да ги надградят до високо професионално ниво, чрез работа по реални проекти и специално подготвена програма от най-добрите специалисти в областта. За да се включат в Академията, бъдещите й студенти трябва да подадат своята кандидатура през сайта...
Wikipedia
Wikipedia получава първия редизайн на десктоп версията от 10 години насам
Wikipedia получава първия редизайн на десктоп версията от 10 години насам
Wikipedia е предпочитана дестинация, когато търсим информация онлайн. Най-голямата онлайн енциклопедия обикновено ни предоставя достатъчно данни за нещата, които искаме да открием. Неслучайно Wikipedia продължава да бъде интегрална част от уеб пространството, без която трудно бихме си представили как и изглеждал интернет. В продължение на две десетилетия Wikipedia предлага бърз и удобен достъп до милиони страници с полезна информация, които можем да отворим независимо от устройството, което използваме. Оптимизацията за смартфони и таблети позволява на Wikipedia да е достатъчно интуитивна и да изглежда добре на екраните на мобилните джаджи.  Ако се замислите дизайна на онлайн енциклопедията в голяма степен изглежда по един и същи начин през последните години. Много скоро, обаче ситуацията може да се промени, тъй като Wikipedia са започнали усилени тестове с нов редизайн на своята десктоп страница, информира TheVerge.     Eдно от първите нововъведения, които ни очаква е падащата лента със съдържанието на съответната страница. Този панел ще може да се прибира и показва горния ляв ъгъл на всяка публикация. Кликването върху отделните глави ще улесни скролването и по-бързото намиране на търсената информация.  Потребителите ще могат да сменят езика на текста с едно кликване на бутона, като лентата в лявата част няма да показва съдържание, докато четете и така ще ви позволи да се фокусирате върху текста. Предвидени са и редица подобрения в търсачката на Wikipedia. Работи се над актуализирано лого, което да изглежда по-малко на страниците и да остави повече пространство за по-важните публикации. Идеята е в продължение на дълъг период от време постепенно да бъдат интегрирани различни пролеми, които да оформят крайния облик на новия дизайн.  Подобрената десктоп версия на Wikipedia ще е достъпна през 2021г.   Още от Digital: 7 популярни уеб сайта, подобни на Wikipedia
домино
4 игри на домино, които може да играете онлайн
4 игри на домино, които може да играете онлайн
Доминото е игра с правоъгълни плочки, върху които има изобразени всички възможни комбинации от точки от нула до максималния брой в зависимост от големината на игралния комплект: 6,9,12,15 или 18 точки. Според запазили се в легендите сведения, играта е известна в Китай и Изтока поне от XII век. Днес обаче можем да ѝ се насладим от любимото ни устройство и дори да я играем онлайн. Предлагаме ви списъка на Make Use Of с безплатни игри на домино, които можете да играете онлайн, или на телефона си, или в уеб браузъра на компютъра. Някои от тези игри изискват Adobe Flash, но не всички. 1. Agame.com - Domino Games Agame.com е едно от основните места, където можете да опитате много от най-добрите безплатни онлайн игри в света. Поне така твърдят създателите му. В секцията за домино можете да намерите много различни приложения, вариращи от Block до Deluxe. Всяка от тези игри е безплатна и можете да ги изпробвате с каквато скорост желаете. За съжаление има много реклами. Най-хубавото е, че ако се уморите от доминото, можете бързо да опитате игра от друг жанр в уебсайта. Това е чудесен начин да прекарате един мързелив уикенд следобед. 2. Playdrift - Dominoes Playdrift е друг уебсайт, който ви позволява да играете на домино онлайн, или с акаунт, или като „Singleplayer“ гост, изправен срещу бот. На този сайт има далеч по-малко реклами от Agame.com. Като цяло уебсайтът е ангажиращ и лесен за използване. 3. Dominoes За да играете, просто отворете приложението на телефона си, кликнете върху „New Game“, след което изберете настройките за играта. Това е, готови сте за игра. 4. Dominoes Jogatina Когато изтеглите приложението, можете да създадете акаунт или да играете безплатно като гост. Освен това има опция за надграждане до VIP акаунт, ако искате да играете без реклами. Можете също да играете срещу потребители или ботове.   Вижте 8 безплатни Android игри, които си струва да пробвате  
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Литиево-йонните батерии от дълго време са предпочитан избор за производителите на потребителска електроника.
Wikipedia
Wikipedia искат да таксуват Google, Apple и Amazon за достъп до съдържанието в енциклопедията
Wikipedia искат да таксуват Google, Apple и Amazon за достъп до съдържанието в енциклопедията
Wikipedia e онлайн платформа, която всеки ден улеснява милиони потребители в откриване на полезна информация. Дигиталната енциклопедия съдържа внушителна база от данни в множество категории. В момента това е 13-тия най-посещаван уеб сайт в интернет, което е доказателство за трафика, който генерира Wikipedia. Търсачката на Google също използва съдържание от енциклопедията, докато обработва заявките на потребителите. Популярни гласови услуги като Alexa и Siri също генерират данни от WIkipedia. Големите технологични компании по различен начин са помагали за разработката и изграждането на онлайн енциклопедията. В случая става въпрос предимно за техническа поддръжка, а не толкова за реални финансови средства. Организацията The Wikipedia Foundation, която разработва Wikipedia планират да променят ситуацията с премиерата на нов продукт. Неговата цел е да помогне за монетизирането на съдържанието платформата, информира Mashable. Новият им продукт се казва Wikimedia Enterprise и се очаква да допринесе за значителен ръст в приходите, които генерира онлайн енциклопедията от своята дейност.     Предстоящият продукт ще дебютира преди края на годината. Wikimedia Enterprise ще включва достъп до платени инструменти за лесен достъп и интеграция на съдържанието в платформата. Създателите на Wikipedia са разработили услугата специално за нуждите на представителите на бизнеса. Технологичните компании ще бъдат подканени да платят определени такси, за да имат максимално ефективен достъп до публикациите в Wikipedia. Дори и да не се съгласят ще могат да продължат да използват енциклопедията както досега, но това редуцира пълния капацитет. Все пак предимствата на Wikimedia Enterprise ще позволят на компаниите да създадат модифицирана версия на Wikipedia, която отговаря по най-добрия начин на собствените им нужди и интереси.   Още от Digital: 7 популярни уеб сайта, подобни на Wikipedia
Google
Google тества функция за пазаруване директно от клиповете в YouTube
Google тества функция за пазаруване директно от клиповете в YouTube
YouTube е услуга, която едва ли се нуждае от представяне. Гледането на видео в профилите ни е ежедневие и дори хоби за много потребители. Едва ли има сфера или жанр, който да не предлага разнообразно съдържание в най-популярната видео услуга в интернет. YouTube е важна част от екосистемата и рекламния бизнес на Google, заради невероятния трафик, който генерира платформата всеки ден. Потребителите гледат повече от 5 милиарда видео клипа на денонощие, като всяка минута се ъплоудва еквивалента на 500 часа съдържание в YouTube. Припомняме ви, че Google купиха услугата на цена от $1.65 млрд. през ноември 2016г. В момента този бизнес на компанията се оценява на повече от $140 млрд. Тази цифра е добро доказателство за невероятния успех на видео услугата.  С оглед внушителният брой хора, които използват YouTube не е изненадващо, че компанията търси различни начини, за да монетизира платформата и да генерира допълнителни приходи от активността на потребителите.     Сега научаваме за нова функционалност, която Google вече тества с ограничен брой потребители. Според данни на Pocket-Lint от компанията експериментират с идеята да може да пазаруваме директно от клиповете в YouTube. Aвторите на съдържание ще могат да добавят различни продукти към своите клипове, за да ги промотират сред потребителите. В този случай реализирането на дадена покупка може да стане само с няколко кликвания от линка със самото видео. Още докато гледате ще виждате на екрана детайли и линкове към въпросните продукти. Необходими са само няколко секунди да добавите даден продукт към своята кошница и да продължите да сърфирате в YouTube. Интеграцията на подобна функционалност е интересно решение, което може да направи YouTube още по-успешна платформа. Засега няма информация колко време ще продължат тестовете на Google, но няма да е изненадващо, ако скоро можем да извършваме покупки директно от профилите си в услугата.   Oще от Digital: Какво ще представлява новият бутон Timestamp за коментари в YouTube
онлайн търговия
EС вече изисква платформите за онлайн търговия да споделят данни за борба с онлайн измами
EС вече изисква платформите за онлайн търговия да споделят данни за борба с онлайн измами
Социалната изолация ни накара да бъдем все по-активни в приложенията за видеоконференция и да се забавляваме по-дълго от мобилните устройства. Невъзможността да се придвижваме свободно и да посещаваме физически обекти, както досега също така кара потребителите да пазаруване повече от интернет. За съжаление пандемията от коронавирус е свързана и с ръст в разпространението на различни измами в онлайн пространството. Ситуацията е толкова сериозна, че дори принуди европейските законодатели да окажат натиск върху големите платформи за електронна търговия да споделят повече данни помежду си. Регулаторите на ЕС виждат в тази идея полезен инструмент за превенция на онлайн измами, които се възпозлват от разпространението на коронавируса. Добър пример е внушителното увеличение на рекламите от нелегитмни източници, които предлагат различни решения и продукти срещу COVID-19. Много компании и онлайн платформи започнаха да блокират и премахват подобни съобщения, но е необходим по-сериозен подход. ЕС виждат сериозни заплахи за сигурността на обикновения потребител от подобни действия, съобщава TechCrunch.     Най-големият проблем са възможните странични фактори, които могат да възникнат от използването на продукт, който "предлага защита" срещу коронавируса. Представителите на Европейската комисия (ЕК) искат да стимулират обществена дискусия и подканват за общи действия срещу подобни измами. Вече са стартирани преговори с 11 популярни онлайн палтформи, сред които попадат Amazon, Alibaba/AliExpress/eBay, Facebook, Google, Rakuten, Microsoft/Bing, Verizon Media/Yahoo.  Предстоят дискусии между компаниите и европейския комисар по правосъдието, Дидие Рейндерс. Основното предложение е да се създаде механизъм за споделяне на данни между платформите, който на улесни и откриването на подобни измами обяви и съобщения в интернет.  По време на разговорите между ЕК и услугите за онлайн търговия дори се появи термина "Infodemic", която най-добре илюстрира този проблем. Това е друго проявление на същия проблем, който в случая е свързан с разпространението на невярна информация за коронавирус. Действията на ЕС срещу подобни съобщения и разпростарнениет на измамни реклами на продукти ще стават все по-агресивни и решителни в следващите месеци.   Още от Digital: Бъдещето на търговията е в смартфоните и Черния петък го доказва
WhatsApp
Потребителите на WhatsApp вече могат да пазаруват директно от чатовете
Потребителите на WhatsApp вече могат да пазаруват директно от чатовете
Facebook разчитат предимно на онлайн реклама, за да генерират приходи. Това е причината да обръщат специално внимания на дигиталния маркетинг. Компанията тества различни бизнес идеи, с които да монетиризира платформи като Messenger, WhatsApp и Instagram. Сливането на трите приложения е дългосрочна цел, която изисква повече време и планирани инвестиции. Въпреки това Facebook периодично предоставят ъпдейти, с които премахват границите между Messenger, WhatsApp и Instagram. Включването на опция за мобилни плащания в WhatsApp е тема, която се обсъжда от доста време. Все пак това е една от най-популярните платформи за комуникация, която крие внушителен потенциал за бъдещо развитие. Инвестицията от почти $6 млрд. в индийския гигант Jio е добър пример за плановете на Facebook да превърнат WhatsApp в приложение за онлайн търговия. Повече от 400 млн. души в многолюдната страна използват WhatsApp, което е причина за конкретния интерес на компанията. Тестове с подобна функционалност могат да се проведат и в други държави през следващите месеци.     Новият проект на WhatsApp предвижда включване на опция за пазаруване директно от чатовете на приложението. Първоначалната идея е да се стимулират представителите на малкия бизнес, но Facebook постепенно ще разширяват обхвата на функцията за повече хора и продукти по цял свят. От компанията ще предоставят тази възможност първо на хората с WhatsApp Business платформата, която наброява повече от 175 млн. души. Целият процес на избор на даден продукт, въвеждане на данни за плащане и обработка на заявката стават директно от WhatsApp. Работи се над допълнителни инструменти, с които да улеснят комуникацията между потребителите и бизнеса. Facebook допълнително ще предоставят повече детайли кога и как всички акаунти ще могат да се възползват от системата за пазаруване в WhatsApp. Успоредно с това е достъпна Facebook Shops система, която позволява да се създават интерактивни каталози с продукти за продажба онлайн. Скоро ще научим повече за плановете на компанията за развитие на WhatsApp.     Още от Digital: Нови функции ще улесняват управлението и изтриването на информация от WhatsApp
Google
Google искат да превърнат YouTube в уеб сайт за пазаруване
Google искат да превърнат YouTube в уеб сайт за пазаруване
YouTube е предпочитана дестинация за слушане на музика, гледане на видео трейлъри, както и за откриване на забавни клипове в интернет. Услугата генерира впечатляващ трафик и постоянно ъпдейтва мобилните си приложения, за да улесни своите потребители. Авторите на съдържание знаят какви са възможностите за монетизиране на акаунтите в YouTube и да предлагат още по-качествено видео на своите последователи. Потребителите могат лесно да поръчат определени продукти използвани в клиповете, чрез линкове добавени в описанието на клиповете YouTube. Това също е начин за генериране на приходи, като Google имат нова идея как да се възползват от популярността на своята платформа. YouTube генерира приходи от внушителния трафик и рекламите, които компанията разпространява. Другият източник са абонаментите в YouTube Premium, но компанията подготвя функция за онлайн пазаруване, директно от YouTube. Официален говорител потвърди, че вече са стартирали тестове със селектирани профили. Интеграцията на функцията ще бъде базирана на Google Shopping, чиито резултати вече се показват в Google Search.     Компанията подканя собствениците на профилите да тагват продуктите показани във видео клиповете, което ще ги синхронизира със софтуера за дигитален маркетинг на Google. По този начин YouTube акаунтите могат да се превърнат в интерактивен каталог от продукти, който можете да разглеждате и купувате, докато гледате самото видео. Собствениците на акаунтите ще имат контрол над нещата, които дистрибутират с новата функция, като Google ще прибират част от регистрираната продажба. Най-вероятно ще се използва същата 30% такса, която е актуална в Google Play. Ако потребителите харесат идеята да извършват покупки директно от YouTube това може да засили сериозно конкуренцията с другите търговски гиганти в интернет: Amazon и Alibaba. Данни на Bloomberg прогнозират, че световния пазар за електронна търговия ще се превърне в бизнес за $2.8 трилиона до края на 2025г. Невероятната популярност на YouTube и солидните ресурси на Google са основните предимства, които компанията иска да използва, за да се възползва от тази бизнес възможност.   Още от Digital: YouTube са премахнали 11 милиона видео клипа с неподходящо съдържание през първата половина на 2020г.
видео
Топ 10 класация на най-скъпите неща продадени от българи в eBay (Видео)
Топ 10 класация на най-скъпите неща продадени от българи в eBay (Видео)
Повечето от най-скъпите неща продадени от българи в eBay са стари колекционерски часовници с много голяма стойност.
технологични новини
 Най-интересните теми в digital.bg от 4 септември (Видео)
Най-интересните теми в digital.bg от 4 септември (Видео)
Приложенията за мобилни плащания като Venmo, Zelle и Apple Pay обещават едно нещо и то е да улеснят изпращането на пари. Но с тази лекота идват опасения за сигурността.   1. Кои услуги за мобилни разплащания са най-сигурни Какво ще се случи, ако случайно изпратите пари на грешен човек или още по-лошо – станете жертва на измама? Освен това не е тайна, че приложенията проследяват транзакциите ви и след това потенциално продават или споделят тези данни за маркетингови цели.     2. 3. Какви са причините за бавната...
DMCA.com Protection Status