Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
72 резултата за новини
Facebook
Потребителите на Facebook приемат за достоверни над 50% от фалшивите новини в интернет
Потребителите на Facebook приемат за достоверни над 50% от фалшивите новини в интернет
Социалната мрежа предлага разнообразни възможности за комуникация и откриване на атрактивно съдържание в интернет. Впечатляващата популярност на Facebook, обаче постепенно доведе до навлизането на феномена наречен фалшиви новини. Toва е проблем, с който компанията тепърва ще се справя и вече инвестира сериозни средства за превенция на подобно съдържание. Независимо от опитите им в тази сфера е доста трудно да се спре напълно разпространението на фалшиви новини.   Проявленията на този феномен са много редица анализатори твърдят, че потребителите все по-трудно правят разлика между истинска и фалшива новина. Именно заради това специалисти от University of Texas McCombs проведоха интересно проучване. Неговата цел е да провери достоверността на този факт и да докаже дали хората могат да разпознават достоверното от измисленото съдържание във Facebook. Крайните резултати са доста любопитни, съобщава FoxBusiness.     Доброволците, които участват са подканени да прегледат различни новинарски бюлетини и трябва да ги категоризират като фалшиви или достоверни. Оказва се, че успяват да го направят с положителен резултат в едва 44% от случаите. По този начин 56% от новините, които не съответстват с действителността се възприемат от тях като нормални. Учените смятат, че тези стойности са най-доброто потвърждение, че хората не са толкова добри, колкото смятат в разпознаването на фалшиви новини.   Още от Digital: Софтуер с изкуствен интелект на Adobe може да сложи край на фалшивите новини в интернет
новини
Проблем - Facebook и Instagram спряха да работят
Проблем - Facebook и Instagram спряха да работят
Опитвате се да влезете във Facebook и Instagram профилите си, но без успех. Проблемът не е във вашия смартфон или компютър. Около 15:25ч. българско време, двете социални мрежи блокираха и не могат да бъдат отворени нито директно през сайтовете си, нито през мобилните им приложения.  
Google Discover
Проблем с алгоритмите на Google са причина за пиратското съдържание в секцията Discover
Проблем с алгоритмите на Google са причина за пиратското съдържание в секцията Discover
Google Discover е името на персонализираната емисия с новини и интересно съдържание, която компанията селектира всеки ден за нас. Алгоритмите им обръщат внимание на редица фактори, сред които личните ни интереси и на нещата, които търсим в интернет, за да подберат най-подходящите материали. Потребителите разполагат с възможността да премахват публикации или да виждат повече постове на дадени теми и така да имат повече контрол над съдържанието в Google Discover.   В последните дни някои потребители забелязаха, че персонализираната им емисия препоръчва торенти с пиратско съдържание в интернет. Разбира се можете лесно да скриете интерактивните карти, които ги показват в Google Discover, но проблема е, че алгоритмите на компанията са допуснали да достигнат до акаунтите ни. Съществува голяма вероятно, ако харесвате сходна музика, филми, телевизионни шоута или игри да видите подобни линкове на смартфона в Google Discover, предаде AndroidPolice.     В момента торентите са предпочитан начин за изтегляне на мултимедия от милиони хора. Препоръките на Google Discover могат само да допринесат за още по-големия трафик на уеб сайтовете, които ги предлагат. Ситуацията е неприятна, тъй като може да създаде сериозни неприятности на Google с притежателите на авторски права на филмите и музиката, която се разпространява нелегално в интернет. Компанията все още не е коментирала този недостатък на своите алгоритми.   Oще от Digital: Функцията Google Discover вече е достъпна за смартфоните с Android и iOS
любопитно
Шефът на Xiaomi загуби бас за 250 милиона лева
Шефът на Xiaomi загуби бас за 250 милиона лева
Облогът е с давност от 2013г. и е с Дун Минчжу (Dong Mingzhu), който е председател на съвета на директорите на друг китайски гигант Gree Electric  По информация на Bloomberg, всичко започва когато шефът на Xiaomi участва в популярно телевизионно предаване в Китай, по време на което заявява, че финансовите резултати на компанията ще задминат тези на Gree в рамките на следващите 5 години. Дун Минчжу се обзалага първоначално на 1 Юан, но последствие увеличава ставката на 1 милиард. По думите на Минчжу, свидетел на облога е станал целият китайски народ.
коледа
Весела Коледа и щастливи празници от екипа на Digital.bg
Весела Коледа и щастливи празници от екипа на Digital.bg
Отново е Коледа - онова време от годината, в което всеки отваря сърцето си за останалите и повторно започва да вярва във вълшебствата. В един от най-прекрасните празници екипът на Digital.bg се обръща към вас, верните ни почитатели, за да ви благодари, че бяхте с нас през изминалите дванайсет месеца и да ви пожелае здраве, щастие и късмет.   Нека посрещнете Коледа заобиколени от най-любимите си хора и нека коледните звънчета се слеят с ритъма на сърцата ви, за да почувствате отново магията на този празник. Да го преживеете като деца. Пожелаваме ви празнични дни...
фалшиви новини
Видео клипове с изкуствен интелект са новата тенденция в разпространението на фалшиви новини
Видео клипове с изкуствен интелект са новата тенденция в разпространението на фалшиви новини
Фалшивите новини са голям проблем, който придобива все по-мащабни измерения. Опитите на компании Facebook и Google да се справят със ситуацията изглежда, че не са достатъчно ефективни. Независимо какви филтри използват социалните мрежи разпространението на публикации с невярно съдържание продължава да се увеличава. Популярността на технологиите с изкуствен интелект ще затрудни допълнително откриването и блокирането на фалшиви новини в интернет, съобщава DigitalTrends.    Вече се тестват различни AI базирани формати, като най-интересния от тях е създаден от специалисти на Max Planck Institute of Informatics. Техният проект води до разработването на т.нар. "Deep Fake" видео клипове, която позволява да се редактират лицевите изражения на даден човек да съответства на предварително записани гласове. На практика това означава, че ни очаква нова вълна от видео съдържание в социалните мрежи, което показва реални хора, които изричат измислени неща.     Идеята всъщност е да се имитира интервю на световен лидер или известна личност и видеото да бъде манипулирано така, че актьор да изглежда като него и да каже съответното фалшиво послание. За целта се използва триизмерен модел, който картографира множество лицеви точки и създава 3D версия на съответния човек. Специални AI алгоритми извършват аудио и видео корекции. Крайният резултат е, че потребителите много трудно могат да разберат, че са заблудени по този начин.   Още от Digital: Най-добрите приложения, които ще ви предпазят от фалшиви новини
Facebook
Facebook вече ще дават приоритет на локалните новини в News Feed
Facebook вече ще дават приоритет на локалните новини в News Feed
Facebook започнаха да разпространяват нов алгоритъм, който е предназначен да възпроизвежда повече локални новини в профилите на потребителите. По този начин социалната мрежа ще се опита да подобри качеството на съдържанието на местно ниво и респективно да ни накара по-активно да коментираме актуалните събития в района, където живеем. Функцията е достъпна на територията на САЩ от няколко седмици и в кратки срокове ще е достъпна за всички страни в глобален мащаб. Facebook ще дават приоритет на публикациите от локални вестници и други печатни издания при подбора на новини в News Feed.   Интеграцията на новия алгоритъм е и важен инструмент в борбата с фалшивото съдържание, което се разпространява в социалната мрежа. Taзи инициатива се очаква да ангажира вниманието на много местни издания и заедно с усилията на Facebook да гарантира достоверността на информацията, която ежедневно виждаме в News Feed. Вече са стартирали преговори между компанията и множество локални автори на съдържание, за да се обсъдят възможностите за реално партньорство, съобщава ТеchCrunch. Функцията е опит да се улесни комуникацията с другите представители на общността, в която живеем.     Локалните новини позволяват по-добре да осъзнаем проблемите на местните жители и да ни направи максимално съпричастни с тях. Местните автори на съдържание твърде често са пренебрегвани от алгоритмите на Facebook и това също е проблем, който компанията ще се опита да реши със сегашните промени. За в бъдеще те ще могат да достигат до по-голяма аудитория и респективно да генерират повече приходи от своята работа. Компанията се ангажира да внесе промени в алгоритмите си на търсене така, че да проморира повече локално съдържание и така да го направят по-видимо за всички.   Oще от Digital: Facebook искат да разделят News Feed съдържанието в две отделни секции
Google
Защо Google се интересува от най-добрите дизайнери на чипове
Защо Google се интересува от най-добрите дизайнери на чипове
Ако следите технологичните новини, може би ви е направило впечатление, че Google привлича важни дизайнери на чипове от Applе и Qualcomm. Това неизбежно води до въпросите: Възнамерява ли Google да произвежда свои чипове и ако е така след колко време ще е в състояние да ги използва в смартфоните си.   От време на време се появяват слухове, че Google работи върху собствени процесори за смартфони. Те обаче нямаше да са толкова интересни, ако не беше факта, че през последните месеци няколко важни служители на Apple и Qualcomm се присъединиха към редиците на Google. Един от тях е Джон Бруно, който се занимава с дизайна на мобилни чипове на Applе от 2012 година насам.   Но какво ще прави Google с този впечатляващ екип от дизайнери на чипове? Според дизайнери на чипове, компанията работи върху собствени чипсети, предназначени за използване в смартфоните ѝ. Този чипсет ще замести платформата на Qualcomm, която преди беше използвана в смартфоните Pixel. В рамките на шест месеца, Google може да създаде чип, базиран на лиценз от ARM. От  информацията на androidpit научаваме повече за плановете на Google.   Защо е нужно Google да създава свои чипове? Фактът, че Google работи върху собствени чипове, не е тайна: още през 2016 година Google представи свой собствен процесор, който ускорява приложенията за машинно обучение. Този процесор обаче е предназначен за сървъри, които обслужват услуги като Google Photo и персонализирани търсения в огромни изчислителни ферми. Google без съмнение ще продължи да работи върху тези процесорни единици.   Но случаят с процесорите за смартфони е различен. В този случай са необходими нови драйвери за всяка актуализация на Android от производителя на чипове. Това е една от причините, поради която много Android устройства спират да получават големи актуализации след две години. В идеалния случай това вече няма да е необходимо с Project Treble: след като драйверът бъде разработен, теоретично трябва да работи за всички други версии на Android. Определено това е предимство, което не е за отхвърляне, но колко разумно би било това?   Разбира се, Google може да избере да получи ARM лицензи и да комбинира собствения си чип, но Google ще трябва да разработи и необходимия софтуер. Предимствата на производителността в сравнение с решението на Qualcomm вероятно ще бъдат незначителни, като например подобрен живот на батерията. Всъщност, в този сценарий, Google може да извлече полза само от поставянето на свои собствени копроцесори за приложения за машинно обучение в дизайна на ARM. Но оптимизация на дизайна на ARM не може да стане за шест месеца, това ще бъде дългосрочно начинание.   По-нататъшно развитие на Pixel Visual Core Google определено ще развие Pixel Visual Core. Компанията използва функционалността във второто поколение телефони Pixel и по този начин ускори разпознаването на изображения и създаването на HDR + снимки. Qualcomm предлага възможности за машинно обучение чрез процесора Hexagon Signal, но Pixel Visual Core показва, че Google смятат, че този подход е погрешен или не достатъчно амбициозен. Освен това Visual Core доказва, че е изключително лесно да се подсигури Qualcomm платформа с AI чип. Така че Google може да продължи да следват този път, без да създават свой собствен SoC. Ако Qualcomm реализират специален AI ускорител в чиповете си от 2019 година, те ще бъдат едно или две поколения назад.   Google Fuchsia OS Знае се, че Google вече работят над нова операционна система за смартфони и компютри – Fuchsia OS. Все още има много време докато новата операционна система се появи на пазара, следователно има достатъчно време Fuchsia да се възползва от специален дизайн на чипа и от напредъка на Visual Core.   Вижте защо процесорите за смартфони вече използват изкуствен интелект
Instagram
Instagram ще позволи на потребителите да докладват за фалшиво съдържание
Instagram ще позволи на потребителите да докладват за фалшиво съдържание
Instagram започва да следва примера на собственика си Facebook. Социалната мрежа за снимки добавя нова функция, която позволява на потребителите да подават синали за фалшива информация, съобщава Mashable.   Когато попаднат на публикация, чиято достоверност е съмнителна, потребителите ще могат да подават сигнал към модераторите на Instagram. Те ще правят допълнителна проверка на публикацията и ще преценяват дали е коректна или не. Ако действително е с фалшива информация, нейното разпространение ще бъде ограничавано и дори може да бъде премахната напълно от таба Discover,...
фалшиви новини
Софтуер с изкуствен интелект на Adobe може да сложи край на фалшивите новини в интернет
Софтуер с изкуствен интелект на Adobe може да сложи край на фалшивите новини в интернет
Разпространението на фалшиви новини се превръща във все по-голям проблем, от който се възползват големи групи от хора. В случая не става въпрос единствено до достъпа до невярна или подвеждаща информация. Целенасочените фалшиви публикации могат да манипулират общественото мнение и да променят вижданията им по различни обществени теми. Този елемент има социални и дори политически измерения. Аdobe вече работят над решение, което да сложи край на фалшивите снимки в интернет и социалните мрежи, предаде AndroidPit.   Компанията разработва софтуер с изкуствен интелект, за да забележи признаци на допълнителна обработка с Photoshop. Вече е сформиран специален екип от специалисти, чиято основна цел е да създадат АI алгоритъм, който с максимална ефективност идентифицира фалшиви снимки. Този проект е провокирал интереса на учени от University of California at Berkeley, които също активно помагат на Adobe. Още първите тестове показват, че AI софтуера е много по-добър от тренирано човешко око в откриването на манипулирани снимки.     Уникалната програма открива над 99% от изображенията, които са ретуширани с Adobe Photoshop. Единственото ограничение засега е, че става въпрос само за портретни снимки. Adobe са убедени, че това може лесно да бъде коригирано. Любопитен факт е, че AI софтуера не само забелязва кога е използван Photoshop, но може да пресъздаде как е изглеждала първоначалната снимка. Тестовете продължават, докато амбициозния проект не предложи най-ефективното средство за борба с фалшивите новини.     Още от Digital: Oсем начина да разберем дали дадена снимка е фалшива
Google
 Google са спечелили $4.7 млрд. от новинарски уеб сайтове през 2018г.
Google са спечелили $4.7 млрд. от новинарски уеб сайтове през 2018г.
Рекламите са основния източник на приходи за Google, което е една от водещите причини всичките приложения и услуги на компанията да бъдат безплатни.  Ключов елемент от стратегията на технологичния гигант е да разполага с максимално количество информация за всеки от нас, което след това превръща в реални приходи. Така например разбираме, че Google са генерирали сума от порядъка на $4.7 млрд. от новинарски уеб сайтове в интернет през 2018г., съобщава guardian.co.uk.   Информацията е публикувана от News Media Alliance, които уточняват, че между 16% и 40% от всички заявки в търсачката са били новинарско съдържание. В същото време, която Google са генерирали е съпоставима с приходите на цялата индустрия за разпространение на онлайн новини за същия период. Всички тези процеси ще продължат да се задълбочават в следващите месеци, когато Google вероятно ще генерират рекордни приходи в този сегмент до края на 2019г.     Oфициалните данни на Google разкриват, че всеки месец гарантират повече от 10 млрд. кликвания на своите партньори в новинарския бизнес. Тази цифра е впечатляваща и показва категорично колко усилено работи компанията, за да гарантира най-доброто на своите клиенти. Броят на уникалните потребители, които посещават уеб сайтовете на партньорите на Google продължава да отчитaт двуцифрен растеж. Очакванията са тези цифри да продължат да се увеличават до края на 2019г.   Oще от Digital: Google Search няма да показва повече от два резултата в търсачката, ако са от един и същи сайт
Facebook
Facebook тестват нов раздел за новини в социалната мрежа
Facebook тестват нов раздел за новини в социалната мрежа
Facebook нямат никакво намерениe да се откажат от идеята да са водещ източник на новини за милиони потребители по цял свят. Компанията вече обеща да разработи по-ефективни алгоритми, с които да се бори с фалшивото съдържание и постовете, които насаждат омраза и расизъм. В свое изявление Марк Зукърбърг потвърди, че социалната мрежа ще продължи да е фокусирана върху показването на актуални новини, като този ангажимент няма да е ограничен единствено до News Feed, предаде Mashable.    От изказването му разбираме, че се експериментира с различни начини за възпроизвеждане на новини в профилите ни, включително и добавянето на нов News раздел. Плановете на компанията предвиждат в тази секция да откриваме единствено премиум съдържание на най-авторитетните и реномирани източници. Марк Зукърбърг също така сподели, че е склонен да започне да плаща, за да имаме достъп до ексклузивни статии и публикации на най-големите имена в индустрията директно в акаунтите си в социалната мрежа.     Facebook разработват бизнес модел и екосистема, която да поддържа новия формат и да информира в реално време потребителите за най-интересните неща, които се случват. Все още не знаем кога може да очакваме премиерата на новия раздел за новини, но приоритета ще бъде висококачественото и достоверно съдържание. Важно е да отбележим, че концепцията предвижда тази функция да е безплатна за потребителите. По този начин Facebook ще се опита да се конкурира с Apple News+ и другите популярни приложения за новини в интернет.   Още от Digital: Какво се случва когато деактивирате Facebook акаунта си
Google Feed
Google Feed вече ще се казва Discover
Google Feed вече ще се казва Discover
Aлгоритмите на Google са изключително добри в това да предвиждат каква информация искаме да открием в интернет и подобряват работата си, колкото повече ги използвате. Компанията преди година реши да спрат да използват името Google Now и представиха официално Feed. Toва е персонализираната емисия от съдържания в профила ви, която ви показва актуални новини и прогноза за времето в района, където се намирате. Функцията все още не е налична във всички държави.      Оказва се, че Google вече са решили да променят името на секцията с новини и вместо Feed за в бъдеще ще се казва Discover. Информацията е на xda-developers, които откриват потвърждение за съществуването на това име в кода на официалното приложение на компанията. В интернет дори се появиха няколко скрийншота, които допълнително ни убеждават, че скоро Google Feed ще бъде преименуван на Discover. Снимките показват и новото лого на Google Discover.     Символът запазва отличителните четири цвята от логото на Google и формата му наподобява звезда. Някои потребители дори получиха уведомления, които ги подканват да изпробват сами възможностите на Discover. Компанията се нуждае от още време за тестване преди да позволи на всички да тестваме Discover в своите профили. Все пак едва ли ще ни са налага да чакаме твърде дълго и премиерата вероятно ще стане факт до няколко седмици.   Oще от Digital: Как да възстановим Google профила си в случай на проблем
YouTube
YouTube искат да се превърнат във водеща платформа за ексклузивни новини в интернет
YouTube искат да се превърнат във водеща платформа за ексклузивни новини в интернет
YouTube e първият уеб сайт, който милиони потребители отварят, когато търсят атрактивно видео съдържание в интернет. Следващата амбициозна цел на Google е да превърнат платформата и в предпочитан източник на актуални новини. За да постигнат тази цел от компанията са решили да инвестират $25 млн. за разработването на нови функции, които да улеснят откриването на подобно съдържание в YouTube. Водещ акцент ще бъдат ексклузивните новини, информира блога на YouTube.   Google искат в случай на инцидент, природно бедствие, терористичен акт или друго събитие да ни накарат да отворим профилите си, за да следим какво се случва в реално време. Част от предвидената сума ще бъде инвестирана, за да се помогне на редица организации да създават собствени видео емисии. Първоначално тази функционалност ще е достъпна за ограничен брой хора, които ще виждат кратки превю клипове с линкове към пълното видео на дадена статия, която виждат в профила си.   Видео платформата вече ще промотира ексклузивно съдържание от своите партньори директно в търсачката и раздела "Top News". За в бъдеще ще можем да използваме нова секция, която се казва "Breaking News". Oт YouTube също така ще ни информират с уведомления, когато стартира подобно събитие, позволявайки ни да следим събитията директно от профилите си. Планирани са 17 държави, които до дни ще имат достъп до тези функции, а техния брой ще се удвои в следващите месеци.   Oще от Digital: Пет полезни уеб приложения и разширения за YouTube
Google
Google ще инвестират $300 млн., за да се борят с фалшивите новини в интернет
Google ще инвестират $300 млн., за да се борят с фалшивите новини в интернет
Разпространението на фалшиви новини се превръща във все по-сериозен проблем, както за авторите на съдържание, така и за самите потребител. Модерния дигитален свят, в който живеем допълнително затруднява откриването и блокирането на подобни статии, което превръща Google, Facebook и Twitter в големите жертви на тези процеси. Изследванията на анализатори показват, че повече от 70% от хората не могат да направят разлика между фалшива новина и истинска журналистическа история, информира Engadget.   Google са твърде решение да се справят с този проблем и потвърдиха, че възнамеряват да инвестират $300 млн. за постигането на тази цел. Сумата ще бъде отделена от бюджета на компанията в рамките на следващите три години. Бизнес моделите в журналистиката се променят драстично с еволюцията на технологиите, което на свой ред затруднява откриването на фалшиво съдържание в интернет. Google планират да работят в тясно сътрудничество със своите партньори и да сложат край в дългосрочен план на всички тези практики.   Решението на компанията е инициатива с името Google News Initiative (GNI), която ще е фокусирана върху откриването и подобряването на съдържанието в интернет, както и в подпомагане на различни проекти. Специален акцент ще бъде разпространението на подвеждаща информация в кризисни моменти или при възникването на различни инцидентни и природни бедствия. Google също така са ангажирали множество професори и медийни експерти от различни организации, които да допринесат със знанията си за целите на GNI.   Още от Digital: Най-добрите приложения, които ще ви предпазят от фалшиви новини
Google Bulletin
Какво е Google Bulletin и как работи
Какво е Google Bulletin и как работи
Случвало ли ви се е да видите инцидент на пътя и да споделите снимка от местопроизшествието в социалните мрежи? Ако е така вероятно сте забелязали, че качването на изображение в Twitter или Facebook няма да го направи видимо за Google. Това означава, че публикацията ви няма да бъде видяна от всички хора, които вероятно бихте искали. Google Bulletin е името на ново мобилно приложение, с което компанията вече експериментира и предлага ефективно решение на проблема и е фокусирано изцяло върху локалните новини.   Google Bulletin има за цел да предостави платформа, в която бързо и лесно да споделяме интересно съдържание от смартфона с другите хора, живеещи в същия район. Компанията се надява така да стимулира повече потребители да изпращат снимки и истории, които в противен случай не биха били видени или разказани, предаде Pocket-Lint. Тук е момента да уточним, че Google Bulletin все още е в бета фаза на разработване и компанията се нужда е от още време, за да е готова с финалната версия на мобилното приложение.     Голямото предимство на Google Bulettin е, че историите, които споделяте ще се показват на водещи позиции в търсачката, което ще ги направи лесно откриваеми. Публикациите също така могат лесно да се качат в социалните мрежи, чрез линкове в имейли, съобщения и приложения за комуникация. Google Bulletin не изисква регистрация или логин, а изисква единствено да имате смартфон. Всяка история може да се ъпдейтва в реално време с допълнителна информация, което я превръща в блог на живо за комуникация с другите хора в същия район.   Вижте Google намаляват наполовина таксите за приложения в Google Play от 2018г.