Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
104 резултата за мултимедия
CD-та
Винилите ще станат по-популярни от CD-тата за първи път от 1986г.
Винилите ще станат по-популярни от CD-тата за първи път от 1986г.
Слушането на музика е чудесен начин да разпуснем и да избягаме от динамичното ежедневие. Технологиите промениха значително начина, по който се забавляваме с любимите си песни. Eдва ли си спомняте последният път, в който посетихте физически магазин, за да си купите CD с албум на любим изпълнител? Милиони потребители използват стрийминг услуги за достъп до парчетата, които харесват независимо къде се намират. Платформи като Spotify и YouTube гарантират, че само с няколко кликвания ще пуснем съдържанието, което искаме на смартфоните. Тези процеси неслучайно доведоха до сериозен спад в продажбите на физически носители на музика. Съвсем различна е ситуацията при винилите, които се радват на все по-голяма популярност сред феновете на музиката по цял свят. Според данни на RIAA продажните на CD-та намаляват три пъти по-бързо, отколкото се увеличават доставките на винили. Още през февруари грамофонните плочи са отчели над 30% от всички физически носители на музика.     Тези трендове продължават с пълната сила, като нов доклад на RIAA разкрива, че през последната година са продадени винили на стойност $224.1 млн. През същият период са отчетени приходи от CD-та в размер на $247.9 млн. Разликата между двата носителя на музикално съдържание продължава да намалява и е въпрос на време винилите за първи път да генерират повече приходи от CD-тата от 1986г. насам.  Едва ли е изненадващо, че стрийминг услугите са причина за 62% от приходите на музикалната индустрия. Покупката на грамофонна плоча включва и силен емоционален ангажимент и обикновено се асоциира с носталгия по стари албуми на любими изпълнители. Може да ви се стори странно, но класически банди като The Beatles все ще продават около 300 хил. копия на година. В същото време винилите на изпълнителни като Pink Floyd, David Bowie, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Jimi Hendrix и Queen реализират по над 100 хил. продажби в цял свят.   Още от Digital: Internet Archive позволява да слушате онлайн 50 хил. цифрови записа на винили
YouTube
YouTube са премахнали 11 милиона видео клипа с неподходящо съдържание през първата половина на 2020г.
YouTube са премахнали 11 милиона видео клипа с неподходящо съдържание през първата половина на 2020г.
Разпространението на коронавируса изправи пред неочаквани затруднения големите технологични компании. Google например се сблъскаха с голямо предизвикателство да извършват мониторинг на съдържанието, като идентифицират и премахват неподходящи видео клипове от услугата. Мерките за социална изолация също така редуцират и броя на служители, които работят в отдела за качеството на съдържание в YouTube. Вместо това Google използват автоматизирани системи, които следят и блокират съдържание, което не отговаря на условията и високите стандарти на най-популярната видео услуга в интернет. Компанията публикува традиционния си доклад, от който разбираме, че през второто тримесечие на годината системите на YouTube са блокирали 11.4 млн. видео клипа.  Преобладаващата част от съдържанието или 10.85 млн. материала са изтрити от автоматизирания софтуер на Google. Намаляването на капацитета на реалната работна сила, обаче не се е отразило съществено на ефективността на YouTube, тъй като aлгоритмите за автоматизация са оперирали на още по-високи обороти от обикновено, за да се справят с трафика.     Официалните данни потвърждават, че филтрите на YouTube са премахнали два пъти повече видео клипове, в сравнение с отчетените стойности през първото тримесечие на годината. Специален акцент за Google са децата и тийнейджърите, които често са обект на масирани кампании, съдържащи обидни чатове и неподходящи видео кадри.  Алгоритмите на YouTube са блокирали 3.8 млн. клипа с подобно съдържание, като втората най-голяма категория са рекламните измами. Повече от 1.7 млн. видео файла са изтрити заради наличие на сексуално съдържание, като над 1.2 млн. са премахнати заради сцени на насилие и 900 хил. за обиди на етническа и религиозна основа.  Неправителствени организации са регистрирали 2220 от заявките, а ексклузивните молби на държавни агенции са отчетени в 25 от случаите. Любопитен факт е, че 382 хил. от видео материалите са докладвани от реални потребители на YouTube. Oт Google също така твърдят, че три четвърти от съдържанието е изтрито преди да бъде гледано от над 10 души.   Oще от Digital:Как да търсим правилно в YouTube
Nokia
Цената на Nokia Media Streamer ще е €39
Цената на Nokia Media Streamer ще е €39
Модерните технологии позволяват да имаме непрестанен достъп до любимото мултимедийно съдържание, независимо къде се намираме. Стрийминг услуги като Spotify и Netflix са удобен начин да гледаме и слушаме любимото съдържание, когато пътуваме или се излежаваме удобно на дивана.  Голям интерес предизвикват мултимедийните джаджи в категорията "Set-Top Box", тъй като позволяват лесно да възпроизведете филми и видео клипове на големите екрани на телевизорите. На пазара има разнообразие от подобни устройства, които работят с Android и ви предлагат максимални възможности за забавление.  Nokia също се присъединиха към този пазарен сегмент с премиерата на първото си предложение в този клас. Новият им продукт се казва Nokia Media Streamer Android TV и ще се изправи в директна конкуренция с други популярни мултимедийни джаджи на компании като Amazon и Xiaomi. Едно от водещите предимства на устройството ще е неговата цена, тъй като ще може да се купи от потребителите за едва €39.     Умното устройство е тегло от 39 грама и е в състояние да възпроизвежда съдържание с Full HD резолюция от 1920х1080 пиксела при максимална скорост от 60 кадъра в секунда. Nokia Media Streamer използва аудио технологията Dolby Audio и работи под управлението на Android 9.0, което осигурява достъп до разнообразната колекция от приложения за платформата. Другите технически параметри на джаджата включват четириядрен процесор с работна честота от 1.2GHz, 1GB RAM и графичен чип ARM Mali-450 GPU. Вградената памет е 8GB, като поддръжката на двучестотнa Wi-Fi връзка ще гарантира оптимален сигнал при безжичен стрийминг.  Nokia Media Streamer е оборудвана с Мulti I/O антена, която също подобрява този компонент и ще се продава с допълнително дистанционно, което може да се управлява с гласови команди. Джаджата предлага още поддръжка на Google Home и Chromecast. Цената е доста атрактивна и може да превърне Nokia Media Streamer в хит на пазара.   Още от Digital: Как да гледаме онлайн телевизия на телевизор без смарт функции
YouTube Kids
YouTube Kids ще представят 100 безплатни филма за деца до края на август
YouTube Kids ще представят 100 безплатни филма за деца до края на август
Алгоритмите на Google стават все по-добри в откриването и премахването на неподходящо съдържание от най-популярната видео услуга. Компанията също така предлага специална секция за деца и следи внимателно какви клипове се ъплоудват в YouTube Kids.  Ситуацията със световната пандемия и факта, че милиони хора са принудени да стоят в домашна изолация превърне гледането на мултимедия и филми в предпочитано хоби за все повече потребители. YouTube искат да се превърнат в най-добрата платформа за гледане на видео, независимо от предпочитанията на аудиторията.  Следващият акцент за Google ще бъдат децата, като компанията иска да гарантира дълги часове на забавление на малчуганите и по-спокойни мигове на родителите им. За целта компанията стартира нова интересна инициатива, която ще продължи няколко седмици.  Всеки понеделник до края на август ще бъде представяно ново безплатно съдържание в YouTube Kids. Потребителите ще могат да го открият в "Shows" категорията на приложението, информира AndroidPolice.      Goоgle обещават разнообразно съдържание, което включва пълнометражни филми, образователни клипове и други специални видео материали за най-младата аудитория. Сред част от заглавията, които ще видим през следващите месеци в YouTube версията за деца са Tayo The Little Bus, Baby Shark and Pinkfong, The Wiggles, Masha And The Bear, Oggy & the Cockroaches, Paddington, Hair Lоve и др.  Специално внимание ще се обърне на образователните клипове като Elmo's Word News и популярните серии на BBC Studios, които се казват Hey Duggee. Oригинално съдържание от Spookiz и други подобни акаунти също ще станат част от кампанията.  Очакват ни още премиерата на Shook на Disney, както и нов филм продуциран от Wildbrain и южнокорейското студио Keyring Studios. Селекцията ще включва и няколко късометражни предложения, отличени с награди на различни фестивали. Единстесното, което трябва да направят родителите е да проверят всеки понеделник "Shows" секцията в YouTube KIds, за да забавляват максимално децата дори и в домашна изолация.       Oще от Digital: YouTube въвежда нови правила за видео съдържанието, което е подходящо за деца
H.266
Новият кодек H.266 ще намали наполовина размера на видео файловете без да се наруши качеството
Новият кодек H.266 ще намали наполовина размера на видео файловете без да се наруши качеството
Германският институт Fraunhofer Heinrich Hertz Institute, които са отговорни за разработването на H.264 и H.265 видео кодеците разкриха детайли за новата си видео технология за компресиране. Името на актуализирания стандарт е H.266 или Versatile Video Coding (VVC). Този проект включва активното участие на някои от най-големите технологични компании, които през последните три години са работили заедно с учени на  Fraunhofer Heinrich Hertz Institute, за да превърнат H.266 в реалност. Сред тях са Apple, Microsoft, Qualcomm, Intel, Huawei и Ericsson.  Най-голямото предимство на Versatile Video Coding (VVC) технологията е, че може да компресира наполовина файловете с 4K резолюция при запазване на същото качество. Оптимизациите позволяват H.266 да изисква два пъти по-малък "Bitrate" или данните изпратени в секунда, спрямо сегашния стандарт H.265, който използваме всеки ден. Устройствата, които са базирани на H.265 се нуждаят от около 10GB, за да прехвърлят видео с продължителност от 90 минути в Ultra-High Definition (4K) формат. H.266 ще изисква не повече от 5GB.     Teстовете на Fraunhofer Heinrich Hertz Institute показват, че е необходима връзка към интернет със скорост от поне 85Mbps, за да е възможна достатъчно добро качество при стрийминг на съдържание с 8K резолюция. Все пак учените се надяват да успеят да редуцират този лимит до 40-50Mbps с бъдещи подобрения във видео кодека.  Голямо предимство за потребителите е, че H.266 ще позволи да съхраняват два пъти повече съдържание като размер със същото качество на своите устройства. Създателите на новия стандарт също така обещават по-ефективен алгоритъм за стриймване на HD видео във 360-градусов формат.Това превръща H.266 в подходящо решение и за очилата с добавена реалност, които стават по-добри с всяка изминала година. Fraunhofer Heinrich Hertz Institute планират да представят първия софтуер с поддръжка за H.266/VCC през есента и скоро ще започнат тестове с чип дизайни, които да ускорят навлизането на технологията в реални устройства на пазара.   Още от Digital: Какво трябва да знаем за резолюциите 8K, 5K, 4K, 2K, 1080p и 1440p
YouTube
Google разкри как работят алгоритмите на YouTube
Google разкри как работят алгоритмите на YouTube
YouTube е един от най-посещаваните уеб сайтове в интернет, който всеки ден забавлява стотици милиони потребители. Алгоритмите на най-популярната видео платформа обработват внушителен брой заявки, за да ни информират и зареждат с положително настроение.  Разнобразното съдържание в YouTube също така изисква и предприемането на мерки за ограничаване на нецензурното и обидното съдържание в профилите. Колкото по-голяма е общността от потребителите, толкова повече задължения и отговорности има Google е разработката и еволюцията на YouTube.  Все повече хора си задават въпроса как точно работи услугата и какви усилия полага Google, за да предлагат най-доброто на милиони хора по цял свят. Компанията винаги е опитвала да бъде максимално прозрачна с потребителите и сега стартира нова инициатива, за да ни разкрие повече детайли за начина, по който е устроен и работи YouTube.  Информацията е разделена в много категории, които обхващат всеки един аспект от работата на YouTube и е достъпна от самостоятелен сайт с името "How YouTube Works".     Така например разбираме, че основен фактор при създаването и поддържането на платформата имат т.нар. "четири R-та" (Remove, Reduce, Raise Up и Reward). Първият елемент е свързан с премахването на съдържание, което нарушава правилата и общоприетите норми на YouTube.  Втората дума представлява ангажимента на Google да предотвратят разпространението на фалшиви новини и друга подвеждаща информация между профилите. Третият ключов фактор от стратегията е "Raise Up" и се изразява в активна комуникация и обратна връзка с властите.  Докладването на инциденти и блокирането на акаунти са само част от мерките, с които YouTube борят този проблем. Четвъртия компонент засяга различните програми за възнаграждение и стимулиране на легитимните профили и авторите на атрактивно съдържание.   В крайна сметка YouTube е внушителна общности от стотици милиони хора с различни интереси и предпочитания. Компанията има нелеката задача да предложи най-доброто на всеки от тях, като гарантира поверителността на личните данни и предлагането на качествено съдържание.    Oще от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
YouTube
YouTube тестват функция за запис на 15-секундни видео клипове подобни на TikTok
YouTube тестват функция за запис на 15-секундни видео клипове подобни на TikTok
YouTube са най-голямата видео платформа в интернет, но това не означава, че услугата не може да се развива и обхваща допълнителни сегменти. Специалистите от Google експериментират с разнообразие от нови функции, които да ни стимулират да бъдем по-активни в своите профили. Вече са стартирали тестове с нов формат, който позволява на потребителите да записват видео клипове с продължителност от 15 секунди. По този начин YouTube ще опитат да привлекат към себе си аудитория от TikTok, което на практика популяризира тази функционалност.  В момента това е лимита по подразбиране за запис на съдържание в приложението, което важи и за Instagram Reels. Това също е функция, която се разработва с идеята да бъде директен конкурент на TikTok. Google потвърдиха за тестовете, които все още са достъпни за ограничен брой хора, като в профилите им е добавен нов бутон "Create A Video", с който да започнат запис на 15-секунден клип от мобилната версия на  YouTube, съобщава TechCrunch.     Ако задържите бутона ще стартирaте записа, а след като го пуснете ще спрете видеото. За да направите видео, което е по-дълго трябва да използвате друго приложение на смартфоните, а след това да го ъплоуднете в YouTube. Очаква се също компанията да предложи разнообразни функции, като филтри, ефекти, AR анимации, музикален фон, бутони за промяна на скоростта на клиповете и др. Google смятат, че този формат има потенциал да провокира вниманието на потребителите.  Настоящите тестове имат за цел да показват дали 15-секундните клипове са подходящо решение, с което да ни улеснят в откриването, споделянето и взаимодействието с повече видео съдържание в акaунтите. Засега не разполагаме с повече информация за тестовете и респективно как YouTube ще опитат да разграничат предстоящи си продукт от ТikTok.  При всички положения компанията ще разчита на обратната връзка със своите потребители, за да превърне идеята в атрактивна възможност за забавление за милиони потребители. Първоначално функцията ще е достъпна само за смартфони.   Още от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
Adobe
Adobe ще ни позволят да деинсталираме Flash до края на 2020г.
Adobe ще ни позволят да деинсталираме Flash до края на 2020г.
Adobe вече разкриха плановете си да спрат официално поддръжката на Flash до края на настоящата година. По този начин технологията, която бе изключително популярна само преди няколко години ще остане в историята.  За първи път компанията сподели публично намеренията си да прекрати разработката на Adobe Flash още през лятото на 2017г. Тогава официално бе обявено, че в края на 2020г. ще достигнем до "End-Of-Life" (EOL) фазата на този продукт.  След като изтече тази дата Adobe ще прекратят изцяло разработването на бъдещи актуализации, но също така ще премахнат линковете за изтегляне на Flash от своя уеб сайт. Водещите компании и разработчици на уеб браузъри вече стартираха миграцията към по-добри уеб технологии.  Facebook вече преминаха към HTML5 в своята онлайн геймърска платформа, което може да се каже и за продуктите на Apple, Google, Microsoft и Mozilla. Значителните пропуски в сигурността са причината потребителите постепенно да спрат да използват Adobe Flash от своите устройства.     Сега разбираме повече детайли за плановете на Adobe и финалната фаза от разработката на Flash, съобщавa Еngadget. Новите данни разкриват, че в следващите месеци ще започнем да виждаме нотификации, които ни подканят да деинсталираме Adobe Flash от компютрите. Компанията също така ще стартира да блокира съдържание в интернет, която продължава да използва технологията след 31 декември 2020г.  Според актуална информация на W3Techs в момента едва 2.6% от сайтовете в интернет продължават да работят с Adobe Flash.  За сравнение през 2011г. тази цифра бе 28.5%. Разработчиците на Google твърдят, че броя на страниците с Flash съдържание, които са отваряли потребителите на Google Chrome вече е под 8%, което е спад от над 80% регистрирани през 2014г. Сходна е ситуацията и при другите водещи браузъри.  Модерните технологии като HTML5 предлагат много повече възможности да виждате и разглеждате качествено съдържание онлайн, но и са много по-сигурни.   Още от Digital: Най-добрите безплатни онлайн алтернативи на Adobe Photoshop
TikTok Stitch
Как да използваме новата функция ТikTok Stitch
Как да използваме новата функция ТikTok Stitch
Сделката за придобиването на TikTok продължава да предизвика широки дискусии, като крайното решение се очаква след броени дни. Докато очакваме да разберем за каква цена ще бъде продаден бизнеса на компанията на американския пазар разбираме за интересно подобрение в мобилното приложение. Новата функционалност се казва TikTok Stitch и е разработена да предостави допълнителни възможности за създаване на креативно съдържание. Потребителите ще могат да използват части от клипове на други потребители и да ги добавят към своето видео, което споделят в TikTok.  Компанията определя TikTok Stitch като още по-вълнуващ начин да се забавлявате и колаборирате с любимите си профили в приложението. По подобие на функцията Duel също ще можете да изрязвате кадри от видео на друг акаунт и да го прибавите към собствено видео, за да разкажете още по-добре своята история. Сливането на кадри между два клипа още повече забавление и ще ви позволи да общувате още по-свонбодно с любимите хора в TikTok.     За да изпробвате какви са възможностите на Stitch трябва да изберете видео, което харесвате и искате да добавите към своя клип. След това изберете "Share" бутона за споделяне, където ще видите новата опция "Stitch" в долната част на интерфейса, съобщава AndroidPolice. Добре е да знаете, че ограничението е кадъра да е с продължителност от максимум пет секунди. Разбира се е предвидена опция да добавите и собствена част от клипа. Можете да подберете желаната сцена от слайдера, да изрежете и подобрите съдържанието със собствена част от видеото.  Всеки потребител ще разполага със свободата да избере дали неговите клипове да са достъпни в TikTok Stitch. Toва ще е възможно от нова секция в "Privacy and Safety" менюто на мобилното приложение. Всеки клип, който се обработва с функцията ще споменава и включва линк към оригиналното видео, от което добавяте кадри.  СЪс сигурност TikTok Stitch ще накара потребителите да бъдат още по-активни в своите профили.   Още от Digital: Шефът на TikTok напусна след 100 дни в компанията
Netflix
Netflix тестват Shuffle Play бутон в приложението
Netflix тестват Shuffle Play бутон в приложението
Популярното приложение предлага впечатляваща колекция от филми и телевизионни шоута, с които да се забавляваме независимо къде се намираме и какво устройство използваме. Netflix вече се утвърди като предпочитана дестинация за подобно съдържание и отделя все по-сериозни средства за създаване на собствени оригинални продукции. Случвало ли ви се е да скролвате в съдържанието на Netflix, но да се затруднявате точно какво искате да гледате? Това е проблем, с който ежедневно се сблъскат много хора и дори е провокирал вниманието на създателите на услугата. Оказва се, че разработчиците на Netflix искат да добавят към интерфейса нов "Shuffle" бутон, който вече е достъпен за някои потребители.  Kакто името подсказва тази функция ще стартира произволно избрано съдържание, когато не сте сигурни какво да гледате в своя профил. Все пак алгоритмите на компанията ще се съобразяват с историята и личните предпочитания на всеки потребител в Netflix, съобщава ТеchCrunch.     Съдържанието препоръчано от "Shuffle" бутона може да е телевизионно шоу, което сега гледате или съдържание запазено в акаунтите. Компанията смята, че с тази функция ще спести ценно време, като позволи бързо да откриваме атрактивни филми и предавания в каталога на Netflix.  Новият бутон е крайният резултат от дълги тестове проведени от Netflix, за да предложат най-доброто на огромната си потребителска база. Още преди няколко месеца временно се поддържаше функция, която автоматично да стартира произволни серии на дадено шоу, като "The Office" или "Friends". Скоро се проведоха и експерименти с опция "Play Something" в интерфейса на приложението, която също дублира функционалността на "Shuffle" бутона. На този етап тестовете са свързани единствено с телевизори и са ограничени за малък брой потребители. Netflix искат да съберат достатъчно данни от обратната връзка със своите потребители преди да представят финалната версия на новия бутон.   Още от Digital: Защо Netflix вече определя TikTok като свой конкурент
Android TV
Google ще представят нова Android TV джаджа за стрийминг
Google ще представят нова Android TV джаджа за стрийминг
Аndroid TV е операционна система, която предлага интуитивен и лесен начин да контролирате смарт телевизорите. Огромното разнообразие от приложения за Аndroid е другото голямо предимство на софтуера. Google вече предлагат смарт поддръжка за гласови команди в дистанционните устройства, както и синхронизация с джаджи като Chromecast.  Водещите производители предлагат различни устройства за стрийминг на съдържание на телевизорите и "Set-Top Box" категорията е доста популярна сред потребителите. Google също предлагат собствен хардуер и от месеци работят над стрийминг устройство от последна генерация.  Компанията подготвя премиерата на джаджа, която работи с Android TV и надгражда функционалностите на представителите на серията Google Chromecast. От 9to5google сега ни информират, че в базата данни на американския регулатор FCC са попаднали две нови устройства. Пълните имена на моделтие са "GZRNL" и "G9N9N", които са сертифицирани като "Interactive Media Streaming Device".     Вече знаем, че компанията работи над Android TV джаджа с кодовото име Sabrina, която ще наследди Chromecast Ultra. Настоящата регистрация най-вероятно е свързана именно с този модел. Освен поддръжката на Wi-Fi и Bluetooth няма данни за другите технически спецификации.  Вторият модел е регистриран като "Wireless Device" и вероятно ще предложи лимитирана функционалност или представлява дистанционното управление на джаджата. Желанието на Google да представят нов хардуер с Аndroid TV не е толкова изненадващо, тъй като устройствта с този форм фактор и поддръжка на софтуера не са толкова много. Премиум устройства като NVIDIA Shield струват около $150, а бюджетните предложения като Xiaomi Mi TV Stick са налични за $40. Компанията ще позиционира предстоящите Android TV джаджи между тези ценови стойности, за да ги промотира на европейския пазар. Официалната премиера може да стане факт заедно с Google Pixel 5 и Google Pixel 4a 5G, които ще видим в края на септември.   Още от Digital: 8 лесни начина да персонализирате началния екран на телевизор с Android TV
Facebook Messenger
Facebook Messenger вече поддържа споделяне на екрана за Android и iOS
Facebook Messenger вече поддържа споделяне на екрана за Android и iOS
Facebook Messenger свързва всеки ден стотици милиони потребители и е ключов елемент от екосистемата на компанията. Непрестанните актуализации и огромния брой хора, използващи приложенията са причината да виждаме интеграцията на все повече функции в Messenger.  В момента конкуренцията при платформите за видео комуникация е изключително сериозна заради световната пандемия. Facebook работят над допълнителни подобрения, които да превърнат Messenger с предпочитаното приложения за видео разговори. Така ще могат да го позиционират като още по-сериозен конкурент на Google Meet и Zoom.  Aко често комуникирате с любимите си хора, приятели и колеги вероятно сте забелязали, че понякога е полезно да споделите екрана на своето устройство. Facebook също са обърнали внимание на тази идея и вече са готови с финалната версия на "Screen Sharing" функция в популярното приложение, информира CNet.     Благодарение на този инструмент всеки от нас ще може бързо да показва на други хора какво вижда на екрана, което може да е особено полезно при виртуални семейни срещи. Функцията поддържа до осем участника едновременно, което гарантира, че повечето членове на семейството ще могат да се включат, независимо къде се намират.  Ако използвате Messenger Rooms ще можете да споделяте съдържанието на дисплея с максимум 16 потребители. Компанията се надява с това нововъведение да ни предложи още по-разнообразни начини да се забавляваме с любимото си приложение. Внушителният трафик, който генерираме по време на пандемията също е причина за интеграцията на "Screen Sharing".  В продължение на няколко седмици са провеждани усилени тестове с малък брой потребители. Facebook са оптимизирали своите алгоритми и вече са отстранили всички налични бъгове, за да ни предложат тази функционалност. Определeно възможността да споделяме екрана ще направи разговорите ни във Facebook Messenger още по-интуитивни и забавни.   Oще от Digital: Facebook тестват нова функция с лицево разпознаване във Messenger
YouTube
Над 100 млн. потребители месечно гледат YouTube на телевизорите си
Над 100 млн. потребители месечно гледат YouTube на телевизорите си
YouTube е най-голямата видео платформа в интернет, която предлага разнообразно съдържание в огромен брой категории и все повече клипове с виртуална реалност. Google неслучайно са разработили интерфейса на услугата по такъв начин, че да е максимално удобен независимо от какво устройство гледате.  Преобладаващата част от трафика идва от смартфоните, но е факт, че броя на хората, които се забавляват с YouTube от смарт телевизорите постоянно се увеличава. Компанията е изключително доволна от подобни трендове, тъй като по-големите им екрани са още по-подходящи за показване на реклами, които са ключови за бизнеса им.  Със сигурност и за крайния потребител е доста по-удобно да гледа любимото си съдържание на телевизора. Разпространението на коронавируса и домашната изолация за милиони хора допълнително задълбочава тези трендове. Google също сега се похвалиха, че всички тези процеси са довели до драстично увеличения на броя на потребителите, които в YouTube от телевизорите всеки месец от началото на годината досега, съобщава Engadget.     Според официалните данни на компанията повече от 100 млн. потребители гледат на YouTube от телевизора месечно. Успоредно с това се забелязва още и тенденцията да прекарват повече време в забавление с любимото си съдържание или средно с около 80%, спрямо същите показатели преди година.  Повече от 250% е ръста при съдържанието, което се стриймва и се гледа на живо във видео платформата, в сравнени със 2019г. С оглед на тези цифри е съвсем логично Google да увеличават бюджета за продуциране и създаване на оригинално съдържание в YouTube.  Това означава, че в следващите месеци ще виждаме още повече клипове, документални филми и онлайн предавания, които са финансирани от компанията. Добър пример е 'Ultimate Home Championship", което представлява виртуално шоу, който ще се води от звездата на NBA, Стивън Къри. Подобни инвестиции ще трябва да гарантират, че YouTube най-подходящата услуга за гледане на видео, без значение дали използвате смартфона или големия екран на телевизора във всекидневната.   Още от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
как да
Как да изрязваме видео клиповете си в TikTok
Как да изрязваме видео клиповете си в TikTok
ТikTok е платформа, която се опитва да промени начина, по който създаваме и споделяме видео съдържание от смартфоните. Краткият формат на клиповете и огромната потребителска база вече превърнаха приложението в голям хит сред потребителите.  Ако го използвате активно няма как да не сте искали да изрежете или да направите другите редакции в нещата, които създавате. Максималният лимит в TikTok e 60 секунди, а минималния една секунда, като това означава, че разполагаме с разнообразни възможности да провокираме аудиторията.  Извършването на по-сериозни редации, добавяне на ефекти, промяна на музикалния фон и други подобни функции налагат допълнителна обработка. Въпреки това няма да се налага да теглите външно приложение, ако искате да изрежете дадено видео в TikTok, тъй като може да го направите директно от менюто, съобщавa BusinessInsider.   Как да изрежете видео, което сега сте заснели в TikTok   1. Направете видео в приложението TikTok. 2. След като спрете записа изберете иконата с червената отметка. 3. Кликнете върху ионата "Adjust Clips", която ще видите в десния ъгъл на екрана.     4. Нова лента ще се появи в долната част на екрана, където е вашия клип. 5. Използвайте червените слайдери от двете страни, за да промените продължителността. 6. Когато сте готови с крайния резултат трябва да изберете "Save" в горния десен ъгъл.     7. Трябва да изберете "Next" бутона, за да финализирате редакцията. 8. Кликването на "Post" или "Drafts" ще ви позволи да съхраните файла.     Как да изрежете видео, което вече пазите в своята мултимедийна колекция   1. Отворете приложението TikTok. 2. Изберете иконата със символа "+" в долната част на екрана. 3. Кликнете върху "Upload" долу вдясно.      4. Изберете предпочитаното видео, което искате да ъплоуднете. 5. Запазете промените с избора на "Next". 6. Изполвайте червените слайдъри, за да въведете желаната корекция.      7. Запазете промените с "Next" бутона.  8. След това можете да добавяте ефекти, музика и да променяте други лементи от видеото.   Имайте предвид, че дори и след като изрежете клипа неговата оригинална версия ще продължи да се пази в устройството.    Oще от Digital: Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
TikTok
Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
Потребителите, които използват активно ТikTok вероятно отделят време да разгледaт атрактивното съдържание в секцията "For You". Както името подсказва това е специален раздел в приложението, в което може да откриете персонализирани клипове съобразени с личните ви предпочитания.  Така всеки път, когато стартирате TikTok на смартфона виждате различно видео, което вероятно ще харесате. Ако сте си задавали въпроса как точно се избират видео материалите за "For You" секцията вече имаме официален отговор от компанията.  Разработчиците на ByteDance споделят, че първият и най-важен критерий при подбора на клипове е предходната история на даден потребител в приложението. В това число влизат влиза съдържанието, което сте гледали, харесали или споделили в профила си. Алгоритмите на TikTok също так анализират коментарите и видео материалите, които сами създавате и ъплоудвате в приложението. По този начин ByteDance опитват да си изградят по-цялостна представа за интересите на всеки потребител и респективно да предвидят какви неща би искал да вижда в своя TikTok.     Информацията също така се базира и на допълнителни фактори като звука в клиповете, които правите или хаштаговете, с които ги популяризирате сред другите потребители. Специфичните настройки на акаунтите в TIkTok също имат значение, като например локацията и предпочитания език. Създателите на приложението също така следят колко време прекарвате в гледане на определено съдържание. Колкото по-дълго стриймвате определено видео, толкова по-вероятно е да имат силни интереси по дадена тема, съобщава TechCrunch. ТikTok също така уточниха, че е определено видео е много по-вероятно да генерира по-голям зрителен интерес, ако е качено от акаунт с повече последователи. Използват се и специфични филтри, които следят за драстични промени в интересите и клиповете, които гледате за определен период от време.  Активността на всеки потребител в "Discover" и "Trending Topics" разделите също имат ключово значение за видео съдържанието, което виждате всеки ден в TikTok. Системата за препоръчване на видео в приложението се усъвършенства с течение на времето, за да предлага още по-кaчествено съдържание.   Още от Digital: 5 полезни приложения за феновете на TikTok
YouTube
YouTube ще улеснява откриването на съдържание от предпочитаните канали в профилите ни
YouTube ще улеснява откриването на съдържание от предпочитаните канали в профилите ни
Google започнаха да провеждат експерименти с новия "Subscriptions" раздел в YouTube, който е програмиран да улесни откриването на съдържание от абонаментите във вашия профил. Досега функцията бе достъпна единствено за устройствата с iOS, но скоро ни очаква интеграция за Android. Новите филтри са познати от секции като "Up Next" или началната страница на YouTube, които се генерират на базата на активността на потребителите. Така например съдържанието се разделя в категории като "All Videos", "Today", "Continue Watching", "Unwatched", "Live" и "Posts". Предвидена е също възможност да изберете "Settings" и да предпочитате да виждате само текстови публикации или видео материалите, които алгоритмите на YouTube селектират.  Потребителите ще имат достъп до новите филтри точно под селекторите за канали, които услугата скоро въведе в "Subscriptions" секцията.    Любопитен факт е, че ако изберете съответен канал, който искате да разгледате въпросните филтри изчезват. Функцията все още има тестов характер, като желанието на Google е да ни спестят време, докато търсим какво да гледаме в своите акаунти.  Интеграцията на подобен инструмент ще ви спести ценно време и кликове, докато намерите атрактивен клип в своите акаунти. Разбира се както при всяка система за препоръчване на съдържание в интернет има и субективен фактор.  YouTube обикновено успява да привлече вниманието ни и можем да очакваме подобни резултати с новата функция. Интеграцията с другите приложения на компанията ще улеснява още повече потребителите в откриването на интересни видео клипове в услугата.   Още от Digital: 12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
DMCA.com Protection Status