Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
109 резултата за мултимедия
Google Chrome
Google добaвят нова секция за обучителни видеа в мобилната версия на браузъра Chrome
Google добaвят нова секция за обучителни видеа в мобилната версия на браузъра Chrome
Google Chrome предлага впечатляващи възможности да бъдем продуктивни и да се забавляваме, докато използваме браузъра. Бързата скорост и изчистения интерфейс са допълнителни предимства, които превърнаха Chrome в най-популярното решение за потребителите по цял свят. Специален акцент за Google е мобилната версия на Chrome, тъй като все повече хора разчитат на смартфоните за достъп до любимото съдържание. Едно от най-големите предизвикателства за Google е да се намери оптималния баланс между изчистения интерфейс и разнообразните функционалности, които предлага уеб браузъра. Впечатляващ процент от клиповете, които гледаме в интернет включват съдържание, което ни показва как да правим различни неща. Видео материалите в т.нар. "How To" категория са най-гледани в YouTube като тези трендове само се задълбочиха с пандемията. Анализите на компанията показват, че популярността на съдържанието в тази категория достига рекордни стойности. Именно заради това Google искат да ни улеснят в гледането на клипове, които включват инструкции и съвети да извършвате различни неща в ежедневието си.     Решението е добавянето на функция с името "Video Tutorials" към уеб браузъра. Както името подсказва това ще бъде специален раздел в Google Chrome, където ще може да откриете "How To" видео клипове. В момента   Още от Digital: Google Chrome ще улеснява споделянето на линкове в интернет  
YouTube
Знаете ли, че:  Има скрита война между Google и услугите за изтегляне на съдържание от YouTube
Знаете ли, че: Има скрита война между Google и услугите за изтегляне на съдържание от YouTube
YouTube е платформа, в която можем да открием съдържание в разнообразни категории. Едва ли има тема, която да не е представена с огромна секция от видео клипове в услугата. Няма как да не ви се е искало да изтеглите атрактивно видео, интересно интервю или документален филм директно от своя профил в YouTube. Има разнообразие от разширения и плъгини за популярните браузъри, предлагащи подобна функционалност. Неслучайно товa доведе до голяма популярност на т.нар. "Stream Ripping". Този термин описва инструменти, с които всеки ден милиони потребители изтеглят съдържание от водещите платформи. YouTube не е изключение, като заради огромната колекция от видео има редица услуги в интернет, позволяващи да изтегляте съдържание, чрез "Stream Ripping". Едва ли е изненадващо, че музикалната индустрия определя софтуера от подобен тип, като най-големият проблем свързан с авторските права в интернет. Водещите лейбъли предприеха редица правни действия и заведоха дела срещу услуги, които предлагат с тази функционалност през последните години.     Според информация на TorrentFreak се забелязва сериозно активиране на Google и музикалната индустрия в опитите да блокират опитите за нелегално изтегляне на съдържание от стрийминг платформи. Един от начините, по които YouTube се опитват да се справят с проблема е да блокират даден IP aдрес при извършване на твърде голям брой онлайн заявки. Вторият инструмент е още по-ефективен и се прилага от компанията два или три пъти седмично. Прилагането на техники за ""Stream Ripping" е свързано с огромни количества проксита, което затруднява откриването. Въпреки това Google постоянно оптимизират своите алгоритми и често премахват от резултатите на търсачката големите рипери, което изисква да променят URL адреса. Всички тези действия не се оповестяват публично, но се случват всеки ден в скритата война между компанията и услугите за изтегляне на съдържание от стрийминг платформите.   Oще от Digital: YouTube променя начина, по който превъртаме видео клиповете от смартфон с Android
YouTube
YouTube премахват бутона за изтриване на дублирани клипове
YouTube премахват бутона за изтриване на дублирани клипове
YouTube е услуга, която експериментира постоянно с нови функции, но често премахва опции, които не се радват на голяма популярност сред потребителите. Постигането на оптималния баланс е едно от големите предизвикателства, пред което са изправени от Google. Само преди дни ви информирахме, че за новия конкурент на TikTok, който се казва YouTube Stories.  Желанието на компанията да прекарваме повече време в профилите, обаче е свързано и с премахването на някои функции свързани с управлението на плейлистите. Google планират да спрат опцията за видео бележки и автоматично добавяне, както и да премахнат бутона за изтриване на дублирани клипове. Информацията е публикувана в YouTube Help Center страницата на услугата.     Потребителите на YouTube няма да имат достъп до тези функционалности от 8 октомври, съобщава AndroidPolice. Другите промени, които влизат в сила на тази дата включват премахване на функцията за автоматично добавяне на клипове в плейлисти и създаването на видео бележки към тях. Причината за спирането на функциите е липсата на достатъчен интерес сред потребителите и опитите на Google да опростят интерфейса на приложението.   Oще от Digitai: Как да настроим Youtube и други популярни приложения да превъртат клиповете с 10 секунди напред или назад
TikTok Stitch
Как да използваме новата функция ТikTok Stitch
Как да използваме новата функция ТikTok Stitch
Сделката за придобиването на TikTok продължава да предизвика широки дискусии, като крайното решение се очаква след броени дни. Докато очакваме да разберем за каква цена ще бъде продаден бизнеса на компанията на американския пазар разбираме за интересно подобрение в мобилното приложение. Новата функционалност се казва TikTok Stitch и е разработена да предостави допълнителни възможности за създаване на креативно съдържание. Потребителите ще могат да използват части от клипове на други потребители и да ги добавят към своето видео, което споделят в TikTok.  Компанията определя TikTok Stitch като още по-вълнуващ начин да се забавлявате и колаборирате с любимите си профили в приложението. По подобие на функцията Duel също ще можете да изрязвате кадри от видео на друг акаунт и да го прибавите към собствено видео, за да разкажете още по-добре своята история. Сливането на кадри между два клипа още повече забавление и ще ви позволи да общувате още по-свонбодно с любимите хора в TikTok.     За да изпробвате какви са възможностите на Stitch трябва да изберете видео, което харесвате и искате да добавите към своя клип. След това изберете "Share" бутона за споделяне, където ще видите новата опция "Stitch" в долната част на интерфейса, съобщава AndroidPolice. Добре е да знаете, че ограничението е кадъра да е с продължителност от максимум пет секунди. Разбира се е предвидена опция да добавите и собствена част от клипа. Можете да подберете желаната сцена от слайдера, да изрежете и подобрите съдържанието със собствена част от видеото.  Всеки потребител ще разполага със свободата да избере дали неговите клипове да са достъпни в TikTok Stitch. Toва ще е възможно от нова секция в "Privacy and Safety" менюто на мобилното приложение. Всеки клип, който се обработва с функцията ще споменава и включва линк към оригиналното видео, от което добавяте кадри.  СЪс сигурност TikTok Stitch ще накара потребителите да бъдат още по-активни в своите профили.   Още от Digital: Шефът на TikTok напусна след 100 дни в компанията
Netflix
Netflix тестват Shuffle Play бутон в приложението
Netflix тестват Shuffle Play бутон в приложението
Популярното приложение предлага впечатляваща колекция от филми и телевизионни шоута, с които да се забавляваме независимо къде се намираме и какво устройство използваме. Netflix вече се утвърди като предпочитана дестинация за подобно съдържание и отделя все по-сериозни средства за създаване на собствени оригинални продукции. Случвало ли ви се е да скролвате в съдържанието на Netflix, но да се затруднявате точно какво искате да гледате? Това е проблем, с който ежедневно се сблъскат много хора и дори е провокирал вниманието на създателите на услугата. Оказва се, че разработчиците на Netflix искат да добавят към интерфейса нов "Shuffle" бутон, който вече е достъпен за някои потребители.  Kакто името подсказва тази функция ще стартира произволно избрано съдържание, когато не сте сигурни какво да гледате в своя профил. Все пак алгоритмите на компанията ще се съобразяват с историята и личните предпочитания на всеки потребител в Netflix, съобщава ТеchCrunch.     Съдържанието препоръчано от "Shuffle" бутона може да е телевизионно шоу, което сега гледате или съдържание запазено в акаунтите. Компанията смята, че с тази функция ще спести ценно време, като позволи бързо да откриваме атрактивни филми и предавания в каталога на Netflix.  Новият бутон е крайният резултат от дълги тестове проведени от Netflix, за да предложат най-доброто на огромната си потребителска база. Още преди няколко месеца временно се поддържаше функция, която автоматично да стартира произволни серии на дадено шоу, като "The Office" или "Friends". Скоро се проведоха и експерименти с опция "Play Something" в интерфейса на приложението, която също дублира функционалността на "Shuffle" бутона. На този етап тестовете са свързани единствено с телевизори и са ограничени за малък брой потребители. Netflix искат да съберат достатъчно данни от обратната връзка със своите потребители преди да представят финалната версия на новия бутон.   Още от Digital: Защо Netflix вече определя TikTok като свой конкурент
Android TV
Google ще представят нова Android TV джаджа за стрийминг
Google ще представят нова Android TV джаджа за стрийминг
Аndroid TV е операционна система, която предлага интуитивен и лесен начин да контролирате смарт телевизорите. Огромното разнообразие от приложения за Аndroid е другото голямо предимство на софтуера. Google вече предлагат смарт поддръжка за гласови команди в дистанционните устройства, както и синхронизация с джаджи като Chromecast.  Водещите производители предлагат различни устройства за стрийминг на съдържание на телевизорите и "Set-Top Box" категорията е доста популярна сред потребителите. Google също предлагат собствен хардуер и от месеци работят над стрийминг устройство от последна генерация.  Компанията подготвя премиерата на джаджа, която работи с Android TV и надгражда функционалностите на представителите на серията Google Chromecast. От 9to5google сега ни информират, че в базата данни на американския регулатор FCC са попаднали две нови устройства. Пълните имена на моделтие са "GZRNL" и "G9N9N", които са сертифицирани като "Interactive Media Streaming Device".     Вече знаем, че компанията работи над Android TV джаджа с кодовото име Sabrina, която ще наследди Chromecast Ultra. Настоящата регистрация най-вероятно е свързана именно с този модел. Освен поддръжката на Wi-Fi и Bluetooth няма данни за другите технически спецификации.  Вторият модел е регистриран като "Wireless Device" и вероятно ще предложи лимитирана функционалност или представлява дистанционното управление на джаджата. Желанието на Google да представят нов хардуер с Аndroid TV не е толкова изненадващо, тъй като устройствта с този форм фактор и поддръжка на софтуера не са толкова много. Премиум устройства като NVIDIA Shield струват около $150, а бюджетните предложения като Xiaomi Mi TV Stick са налични за $40. Компанията ще позиционира предстоящите Android TV джаджи между тези ценови стойности, за да ги промотира на европейския пазар. Официалната премиера може да стане факт заедно с Google Pixel 5 и Google Pixel 4a 5G, които ще видим в края на септември.   Още от Digital: 8 лесни начина да персонализирате началния екран на телевизор с Android TV
Facebook Messenger
Facebook Messenger вече поддържа споделяне на екрана за Android и iOS
Facebook Messenger вече поддържа споделяне на екрана за Android и iOS
Facebook Messenger свързва всеки ден стотици милиони потребители и е ключов елемент от екосистемата на компанията. Непрестанните актуализации и огромния брой хора, използващи приложенията са причината да виждаме интеграцията на все повече функции в Messenger.  В момента конкуренцията при платформите за видео комуникация е изключително сериозна заради световната пандемия. Facebook работят над допълнителни подобрения, които да превърнат Messenger с предпочитаното приложения за видео разговори. Така ще могат да го позиционират като още по-сериозен конкурент на Google Meet и Zoom.  Aко често комуникирате с любимите си хора, приятели и колеги вероятно сте забелязали, че понякога е полезно да споделите екрана на своето устройство. Facebook също са обърнали внимание на тази идея и вече са готови с финалната версия на "Screen Sharing" функция в популярното приложение, информира CNet.     Благодарение на този инструмент всеки от нас ще може бързо да показва на други хора какво вижда на екрана, което може да е особено полезно при виртуални семейни срещи. Функцията поддържа до осем участника едновременно, което гарантира, че повечето членове на семейството ще могат да се включат, независимо къде се намират.  Ако използвате Messenger Rooms ще можете да споделяте съдържанието на дисплея с максимум 16 потребители. Компанията се надява с това нововъведение да ни предложи още по-разнообразни начини да се забавляваме с любимото си приложение. Внушителният трафик, който генерираме по време на пандемията също е причина за интеграцията на "Screen Sharing".  В продължение на няколко седмици са провеждани усилени тестове с малък брой потребители. Facebook са оптимизирали своите алгоритми и вече са отстранили всички налични бъгове, за да ни предложат тази функционалност. Определeно възможността да споделяме екрана ще направи разговорите ни във Facebook Messenger още по-интуитивни и забавни.   Oще от Digital: Facebook тестват нова функция с лицево разпознаване във Messenger
YouTube
Над 100 млн. потребители месечно гледат YouTube на телевизорите си
Над 100 млн. потребители месечно гледат YouTube на телевизорите си
YouTube е най-голямата видео платформа в интернет, която предлага разнообразно съдържание в огромен брой категории и все повече клипове с виртуална реалност. Google неслучайно са разработили интерфейса на услугата по такъв начин, че да е максимално удобен независимо от какво устройство гледате.  Преобладаващата част от трафика идва от смартфоните, но е факт, че броя на хората, които се забавляват с YouTube от смарт телевизорите постоянно се увеличава. Компанията е изключително доволна от подобни трендове, тъй като по-големите им екрани са още по-подходящи за показване на реклами, които са ключови за бизнеса им.  Със сигурност и за крайния потребител е доста по-удобно да гледа любимото си съдържание на телевизора. Разпространението на коронавируса и домашната изолация за милиони хора допълнително задълбочава тези трендове. Google също сега се похвалиха, че всички тези процеси са довели до драстично увеличения на броя на потребителите, които в YouTube от телевизорите всеки месец от началото на годината досега, съобщава Engadget.     Според официалните данни на компанията повече от 100 млн. потребители гледат на YouTube от телевизора месечно. Успоредно с това се забелязва още и тенденцията да прекарват повече време в забавление с любимото си съдържание или средно с около 80%, спрямо същите показатели преди година.  Повече от 250% е ръста при съдържанието, което се стриймва и се гледа на живо във видео платформата, в сравнени със 2019г. С оглед на тези цифри е съвсем логично Google да увеличават бюджета за продуциране и създаване на оригинално съдържание в YouTube.  Това означава, че в следващите месеци ще виждаме още повече клипове, документални филми и онлайн предавания, които са финансирани от компанията. Добър пример е 'Ultimate Home Championship", което представлява виртуално шоу, който ще се води от звездата на NBA, Стивън Къри. Подобни инвестиции ще трябва да гарантират, че YouTube най-подходящата услуга за гледане на видео, без значение дали използвате смартфона или големия екран на телевизора във всекидневната.   Още от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
YouTube
Google улесняват навигацията в YouTube от смартфоните с подобрен видео плейър
Google улесняват навигацията в YouTube от смартфоните с подобрен видео плейър
Гледането на мултимедия от смартфоните e подходящ начин да се забавляваме, докато сме в движение. YouTube е една от най-подходящите услуги с внушителна колекция от разнообразни клипове, интервюта и документални филми. Moбилното приложение има лесен за използване интерфейс, с който бързо да управлявате любимото съдържание от смартфоните. Google са готови с нова актуализация, която включва още няколко подобрения във вградения видео плейър на YouTube. След като ъпдейтнете ще забележите, че е променена позицията на някои елементи, но също така ще имате достъп до повече функции. Една от най-интересните функции се казва Video Chapters и е създадена да улесни превключването към отделни части на видеото, съобщава TechCrunch. Вместо да използвате ръчно слайдера и да достигнете до желания от вас момент ще има по-интелигентна система за разделяне на съдържанието. Авторите ще добавят собствени глави и секции на видео материалите, с които по-лесно да откриете или стартирате конкретна част от клиповете в YouTube.     Разделянето на клиповете на секции става изцяло на базата на информацията, която авторите публикуват и предлага още по-прецизен начин да управлявате колекцията си от съдържание. Google разширяват възможностите на функцията и с добавянето на списък с всички раздели на дадено видео, както и кратко описание на всяка секция. За да видите тези данни трябва да кликнете върху името на съответната секция в плейъра и изберете онази част от клипа, която искате да гледате. По този начин се подобрява още повече навигацията в мобилната версия на YouTube. Oптимизациите на видео плейъра включват и нова позиция на Auto-Play бутона, която го прави по-удобен за натискане. Новата версия включва и повече жестови команди,с които да навигирате видео клиповете в YouTube от устройствата с Android.   Oще от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
Apple TV
Apple представиха 24-часов музикален видео канал с името Music TV
Apple представиха 24-часов музикален видео канал с името Music TV
Apple обръщат все повече внимание на софтуера и възможността да генерират приходи от приложения и стрийминг платформи. Подходящ пример за тази стратегия са фокусираната към геймърите услуга Apple Arcade,  както и Apple TV за любителите на киното. Компанията вече представи първите си 5G смартфони и ще продължи да работи, за да предложи най-доброто, актуално и качествено съдържание на собствениците на iPhone 12. Следващият амбициозен проект на технологичният гигант се казва Apple Music TV и както името подсказва е фокусирано към най-запалените музикални фенове. Всъщност Apple Music TV представлява телевизионен канал, който ще излъчва 24 часа в денонощието специално избрана селекция от музикални видео клипове. Потребителите ще могат да гледат и сърфират между предлагането съдържание, директно от приложения като Apple Music и Apple TV. Tози продукт изглежда е разработен с идеята да се конкурира директно с YouTube, които са доминиращата платформата за гледане и слушане на музика, когато са в движение.     Новият канал ще привлича вниманието на потребителите с ексклузивни видео примери, които по график ще се излъчват всеки петък. Първото предложение на Apple ще бъде Joji - 777, както и Saint Jhn's - Gorgeous, които ще бъдат излъчени на 23 октомври. Аpple Music TV ще функционира като централизиран хъб за достъп до оригиналното съдържание, което ни предлага Apple Music, включително хиляди концерти, интервюта и изпълнения на най-популярните артисти. Компанията планира да отбележи подобаващо новия албум на Брус Спрингстийн със специална програма, включваща стрийминг на живо и интервюта. Внушителната потребителска база и интеграцията на Music TV с другите приложения за мултимедия и забавление на Apple може да превърне новият им продукт в хит на пазара. Можем да сме сигурни, че ни очакват много интересни премиери в Apple Music TV през празничния сезон в края на годината. Това е само началото на мащабната стратегия на компанията да се утвърди като по-сериозен конкурент на водещите платформи за стрийминг на музика и видео.   Oще от Digital: Какво трябва да знаем за услугата Apple One
CD-та
Винилите ще станат по-популярни от CD-тата за първи път от 1986г.
Винилите ще станат по-популярни от CD-тата за първи път от 1986г.
Слушането на музика е чудесен начин да разпуснем и да избягаме от динамичното ежедневие. Технологиите промениха значително начина, по който се забавляваме с любимите си песни. Eдва ли си спомняте последният път, в който посетихте физически магазин, за да си купите CD с албум на любим изпълнител? Милиони потребители използват стрийминг услуги за достъп до парчетата, които харесват независимо къде се намират. Платформи като Spotify и YouTube гарантират, че само с няколко кликвания ще пуснем съдържанието, което искаме на смартфоните. Тези процеси неслучайно доведоха до сериозен спад в продажбите на физически носители на музика. Съвсем различна е ситуацията при винилите, които се радват на все по-голяма популярност сред феновете на музиката по цял свят. Според данни на RIAA продажните на CD-та намаляват три пъти по-бързо, отколкото се увеличават доставките на винили. Още през февруари грамофонните плочи са отчели над 30% от всички физически носители на музика.     Тези трендове продължават с пълната сила, като нов доклад на RIAA разкрива, че през последната година са продадени винили на стойност $224.1 млн. През същият период са отчетени приходи от CD-та в размер на $247.9 млн. Разликата между двата носителя на музикално съдържание продължава да намалява и е въпрос на време винилите за първи път да генерират повече приходи от CD-тата от 1986г. насам.  Едва ли е изненадващо, че стрийминг услугите са причина за 62% от приходите на музикалната индустрия. Покупката на грамофонна плоча включва и силен емоционален ангажимент и обикновено се асоциира с носталгия по стари албуми на любими изпълнители. Може да ви се стори странно, но класически банди като The Beatles все ще продават около 300 хил. копия на година. В същото време винилите на изпълнителни като Pink Floyd, David Bowie, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Jimi Hendrix и Queen реализират по над 100 хил. продажби в цял свят.   Още от Digital: Internet Archive позволява да слушате онлайн 50 хил. цифрови записа на винили
YouTube
YouTube са премахнали 11 милиона видео клипа с неподходящо съдържание през първата половина на 2020г.
YouTube са премахнали 11 милиона видео клипа с неподходящо съдържание през първата половина на 2020г.
Разпространението на коронавируса изправи пред неочаквани затруднения големите технологични компании. Google например се сблъскаха с голямо предизвикателство да извършват мониторинг на съдържанието, като идентифицират и премахват неподходящи видео клипове от услугата. Мерките за социална изолация също така редуцират и броя на служители, които работят в отдела за качеството на съдържание в YouTube. Вместо това Google използват автоматизирани системи, които следят и блокират съдържание, което не отговаря на условията и високите стандарти на най-популярната видео услуга в интернет. Компанията публикува традиционния си доклад, от който разбираме, че през второто тримесечие на годината системите на YouTube са блокирали 11.4 млн. видео клипа.  Преобладаващата част от съдържанието или 10.85 млн. материала са изтрити от автоматизирания софтуер на Google. Намаляването на капацитета на реалната работна сила, обаче не се е отразило съществено на ефективността на YouTube, тъй като aлгоритмите за автоматизация са оперирали на още по-високи обороти от обикновено, за да се справят с трафика.     Официалните данни потвърждават, че филтрите на YouTube са премахнали два пъти повече видео клипове, в сравнение с отчетените стойности през първото тримесечие на годината. Специален акцент за Google са децата и тийнейджърите, които често са обект на масирани кампании, съдържащи обидни чатове и неподходящи видео кадри.  Алгоритмите на YouTube са блокирали 3.8 млн. клипа с подобно съдържание, като втората най-голяма категория са рекламните измами. Повече от 1.7 млн. видео файла са изтрити заради наличие на сексуално съдържание, като над 1.2 млн. са премахнати заради сцени на насилие и 900 хил. за обиди на етническа и религиозна основа.  Неправителствени организации са регистрирали 2220 от заявките, а ексклузивните молби на държавни агенции са отчетени в 25 от случаите. Любопитен факт е, че 382 хил. от видео материалите са докладвани от реални потребители на YouTube. Oт Google също така твърдят, че три четвърти от съдържанието е изтрито преди да бъде гледано от над 10 души.   Oще от Digital:Как да търсим правилно в YouTube
Nokia
Цената на Nokia Media Streamer ще е €39
Цената на Nokia Media Streamer ще е €39
Модерните технологии позволяват да имаме непрестанен достъп до любимото мултимедийно съдържание, независимо къде се намираме. Стрийминг услуги като Spotify и Netflix са удобен начин да гледаме и слушаме любимото съдържание, когато пътуваме или се излежаваме удобно на дивана.  Голям интерес предизвикват мултимедийните джаджи в категорията "Set-Top Box", тъй като позволяват лесно да възпроизведете филми и видео клипове на големите екрани на телевизорите. На пазара има разнообразие от подобни устройства, които работят с Android и ви предлагат максимални възможности за забавление.  Nokia също се присъединиха към този пазарен сегмент с премиерата на първото си предложение в този клас. Новият им продукт се казва Nokia Media Streamer Android TV и ще се изправи в директна конкуренция с други популярни мултимедийни джаджи на компании като Amazon и Xiaomi. Едно от водещите предимства на устройството ще е неговата цена, тъй като ще може да се купи от потребителите за едва €39.     Умното устройство е тегло от 39 грама и е в състояние да възпроизвежда съдържание с Full HD резолюция от 1920х1080 пиксела при максимална скорост от 60 кадъра в секунда. Nokia Media Streamer използва аудио технологията Dolby Audio и работи под управлението на Android 9.0, което осигурява достъп до разнообразната колекция от приложения за платформата. Другите технически параметри на джаджата включват четириядрен процесор с работна честота от 1.2GHz, 1GB RAM и графичен чип ARM Mali-450 GPU. Вградената памет е 8GB, като поддръжката на двучестотнa Wi-Fi връзка ще гарантира оптимален сигнал при безжичен стрийминг.  Nokia Media Streamer е оборудвана с Мulti I/O антена, която също подобрява този компонент и ще се продава с допълнително дистанционно, което може да се управлява с гласови команди. Джаджата предлага още поддръжка на Google Home и Chromecast. Цената е доста атрактивна и може да превърне Nokia Media Streamer в хит на пазара.   Още от Digital: Как да гледаме онлайн телевизия на телевизор без смарт функции
YouTube Kids
YouTube Kids ще представят 100 безплатни филма за деца до края на август
YouTube Kids ще представят 100 безплатни филма за деца до края на август
Алгоритмите на Google стават все по-добри в откриването и премахването на неподходящо съдържание от най-популярната видео услуга. Компанията също така предлага специална секция за деца и следи внимателно какви клипове се ъплоудват в YouTube Kids.  Ситуацията със световната пандемия и факта, че милиони хора са принудени да стоят в домашна изолация превърне гледането на мултимедия и филми в предпочитано хоби за все повече потребители. YouTube искат да се превърнат в най-добрата платформа за гледане на видео, независимо от предпочитанията на аудиторията.  Следващият акцент за Google ще бъдат децата, като компанията иска да гарантира дълги часове на забавление на малчуганите и по-спокойни мигове на родителите им. За целта компанията стартира нова интересна инициатива, която ще продължи няколко седмици.  Всеки понеделник до края на август ще бъде представяно ново безплатно съдържание в YouTube Kids. Потребителите ще могат да го открият в "Shows" категорията на приложението, информира AndroidPolice.      Goоgle обещават разнообразно съдържание, което включва пълнометражни филми, образователни клипове и други специални видео материали за най-младата аудитория. Сред част от заглавията, които ще видим през следващите месеци в YouTube версията за деца са Tayo The Little Bus, Baby Shark and Pinkfong, The Wiggles, Masha And The Bear, Oggy & the Cockroaches, Paddington, Hair Lоve и др.  Специално внимание ще се обърне на образователните клипове като Elmo's Word News и популярните серии на BBC Studios, които се казват Hey Duggee. Oригинално съдържание от Spookiz и други подобни акаунти също ще станат част от кампанията.  Очакват ни още премиерата на Shook на Disney, както и нов филм продуциран от Wildbrain и южнокорейското студио Keyring Studios. Селекцията ще включва и няколко късометражни предложения, отличени с награди на различни фестивали. Единстесното, което трябва да направят родителите е да проверят всеки понеделник "Shows" секцията в YouTube KIds, за да забавляват максимално децата дори и в домашна изолация.       Oще от Digital: YouTube въвежда нови правила за видео съдържанието, което е подходящо за деца
H.266
Новият кодек H.266 ще намали наполовина размера на видео файловете без да се наруши качеството
Новият кодек H.266 ще намали наполовина размера на видео файловете без да се наруши качеството
Германският институт Fraunhofer Heinrich Hertz Institute, които са отговорни за разработването на H.264 и H.265 видео кодеците разкриха детайли за новата си видео технология за компресиране. Името на актуализирания стандарт е H.266 или Versatile Video Coding (VVC). Този проект включва активното участие на някои от най-големите технологични компании, които през последните три години са работили заедно с учени на  Fraunhofer Heinrich Hertz Institute, за да превърнат H.266 в реалност. Сред тях са Apple, Microsoft, Qualcomm, Intel, Huawei и Ericsson.  Най-голямото предимство на Versatile Video Coding (VVC) технологията е, че може да компресира наполовина файловете с 4K резолюция при запазване на същото качество. Оптимизациите позволяват H.266 да изисква два пъти по-малък "Bitrate" или данните изпратени в секунда, спрямо сегашния стандарт H.265, който използваме всеки ден. Устройствата, които са базирани на H.265 се нуждаят от около 10GB, за да прехвърлят видео с продължителност от 90 минути в Ultra-High Definition (4K) формат. H.266 ще изисква не повече от 5GB.     Teстовете на Fraunhofer Heinrich Hertz Institute показват, че е необходима връзка към интернет със скорост от поне 85Mbps, за да е възможна достатъчно добро качество при стрийминг на съдържание с 8K резолюция. Все пак учените се надяват да успеят да редуцират този лимит до 40-50Mbps с бъдещи подобрения във видео кодека.  Голямо предимство за потребителите е, че H.266 ще позволи да съхраняват два пъти повече съдържание като размер със същото качество на своите устройства. Създателите на новия стандарт също така обещават по-ефективен алгоритъм за стриймване на HD видео във 360-градусов формат.Това превръща H.266 в подходящо решение и за очилата с добавена реалност, които стават по-добри с всяка изминала година. Fraunhofer Heinrich Hertz Institute планират да представят първия софтуер с поддръжка за H.266/VCC през есента и скоро ще започнат тестове с чип дизайни, които да ускорят навлизането на технологията в реални устройства на пазара.   Още от Digital: Какво трябва да знаем за резолюциите 8K, 5K, 4K, 2K, 1080p и 1440p
YouTube
Google разкри как работят алгоритмите на YouTube
Google разкри как работят алгоритмите на YouTube
YouTube е един от най-посещаваните уеб сайтове в интернет, който всеки ден забавлява стотици милиони потребители. Алгоритмите на най-популярната видео платформа обработват внушителен брой заявки, за да ни информират и зареждат с положително настроение.  Разнобразното съдържание в YouTube също така изисква и предприемането на мерки за ограничаване на нецензурното и обидното съдържание в профилите. Колкото по-голяма е общността от потребителите, толкова повече задължения и отговорности има Google е разработката и еволюцията на YouTube.  Все повече хора си задават въпроса как точно работи услугата и какви усилия полага Google, за да предлагат най-доброто на милиони хора по цял свят. Компанията винаги е опитвала да бъде максимално прозрачна с потребителите и сега стартира нова инициатива, за да ни разкрие повече детайли за начина, по който е устроен и работи YouTube.  Информацията е разделена в много категории, които обхващат всеки един аспект от работата на YouTube и е достъпна от самостоятелен сайт с името "How YouTube Works".     Така например разбираме, че основен фактор при създаването и поддържането на платформата имат т.нар. "четири R-та" (Remove, Reduce, Raise Up и Reward). Първият елемент е свързан с премахването на съдържание, което нарушава правилата и общоприетите норми на YouTube.  Втората дума представлява ангажимента на Google да предотвратят разпространението на фалшиви новини и друга подвеждаща информация между профилите. Третият ключов фактор от стратегията е "Raise Up" и се изразява в активна комуникация и обратна връзка с властите.  Докладването на инциденти и блокирането на акаунти са само част от мерките, с които YouTube борят този проблем. Четвъртия компонент засяга различните програми за възнаграждение и стимулиране на легитимните профили и авторите на атрактивно съдържание.   В крайна сметка YouTube е внушителна общности от стотици милиони хора с различни интереси и предпочитания. Компанията има нелеката задача да предложи най-доброто на всеки от тях, като гарантира поверителността на личните данни и предлагането на качествено съдържание.    Oще от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
DMCA.com Protection Status