Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
359 резултата за музика
Apple AirPods
Apple AirPods 3 ще имат нов дизайн и активно шумопотискане
Apple AirPods 3 ще имат нов дизайн и активно шумопотискане
Aудио аксесоарите се радват на все по-високи продажби и се превръщат в едни от най-продаваните продукти на Apple. Компанията е световен лидер в категорията на "True Wireless Earphones" слушалки и вече работят над нова версия на AirPods. Третото поколение на аудио слушалките ще предложи актуализиран дизайн, според данни на Macotakara. Външната част на корпуса на AirPods 3 ще бъде сходен, но не идентичен с AirPods Pro. Според информацията новият модел ще има по-конусовидна форма от настоящите версии на AirPods. Малките отвори на повърхността функционалности като отвори за налягане, а във вътрешността им са микрофоните и IR сензорите. За разлика от настоящият дизайн на AirPods  изходният отвор е по-кръгъл, което допринася за стесняване на ушната мида и придаването на още по-овална форма. AirPods Pro използват подобно дизайнерско решение, което позволява прикрепване на силиконови накрайници за персонализация. Третото поколение на AirPods ще предложи още няколко важни подобрения, които ще подобряват качеството на звука.     От компанията най-вероятно ще оборудват слушалките с Apple H1 процесор, който предлага и поддръжка на гласови команди със Siri. Интеграцията на Active Noise Cancellation (ANC) система за блокиране на околния шум също оптимизира работата на AirPods 3. Потребителите ще могат да използват чувствителни на натиск бутони за управление. Oфициалният калъф за слушалките също така ще предложи и полезна опция за безжично зареждане. Аpple се очаква да актуализират своето портфолио от аудио аксесоари през първата половина на 2021г. Премиерата на AirPods 3 ще бъде свързана и с второто поколение на AirPods Pro. На този етап няма данни за цената на новите аудио предложения на Apple.   Oще от Digital: Apple AirPods Max са безжични слушалки с активно шумопотискане и цена €600
TIkTok
В TikTok вече може да използва музика от каталога на Universal Music
В TikTok вече може да използва музика от каталога на Universal Music
Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече се превърна в хит сред потребителите, особено сред най-младата аудитория. TikTok подобри няколко впечатляващи рекорди и продължава да е едно от най-изтегляните приложения в App Store и Google Play. Регистрираните профили могат да проявяват своята креативност с разнообразие от ефекти и функции, с които да направят забавно видео. TikTok осигурява достъп до разнообразна колекция от музикално съдържание, която да добавите към своя клип. Възможностите да демонстрирате своите качества и талант, докато правите кратко видео в приложението са разнообразни. Добрата новина за всички потребители, които използват активно TikТok е свързана с ново партньорство между компанията и Universal Music Group (UMG). Споразумението между двете страни ще гарантира, че целия музикален каталог на този лейбъл ще е наличен в TikTok. Дългосрочното партньорство ще има ползи и за двете страни, тъй като ще предостави повече възможности на авторите на музика от каталога на UMG да генерират приходи, съобщава TheVerge.     В същото време внушителната потребителска база на TikTok ще разполага с възможността да използва клипове от пълния каталог на UMG в своите видео материали. Съвместният проект ще гарантира, че изпълнителните на Universal Music Group ще могат да получат повече пари за своята работа, както и допълнителна платформа, в която да дистрибутират своите парчета. Трябва да отбележим също, че TikTok вече сключи подобни партньорства със Sony Music, Warner Music Group и Merlin - организация представляваща интересите на много независими лейбъли по цял свят. По този начин феновете на Tik могат да се забавляват с музикалните произведения на най-популярните артисти на водещите звукозаписни компании.   Oще от Digital: TikTok тестват опция за ъплоуд на клипове с продължителност до 3 минути  
винили
Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Слушането на музика вече е възможно абсолютно навсякъде, благодарение на популярните услуги за стрийминг и внушително количество мобилни данни, с които разполагат доста потребители. Водещи платформи като Spotify и Apple Music предлагат възможност за записване на албуми, миксове и плейлисти за слушане офлайн. По този начин не трябва да се притесняват, ако пътувате в райони без интернет, тъй като ще имате достъп до любимата музика. Днес стартирането на подобно съдържание е по-лесно от когато и да било. Ако си спомнняте в миналото използвахме огромни аудио системи, касетофони от типа Boomblаster, компактни CD плейъри преди да започне ерата на MP3-ките. Някои потребители вероятно си спомнят и за времето, когато винилите бяха най-качественото средство да се потопят в магическия свят на любимите си парчета. Днес грамофонните плочи се използват рядко от запалени фенове, диджеи или от хора, които се заминават професионално с музика. Дигиталните технологии все още не са сложили край на епохата на винилите.     Музикалната индустрия претърпя сериозни трансформации от началото на годината досега. Разпространението на коронавируса направи невъзможно ходенето на концерти и изпълнения на живо. В този случай все повече хора се отдават на носталгия и започват да пазаруват винили. Според актуална информация на TheGuardian продажбите в този сектор ще отчетат увеличение от над 10% до края на годината и ще преминат границата €110 млн. Прогнозите на експертите са, че винилите ще реализират повече от 4.3 млн. доставки, които видяхме преди година. Ако това се случи 2020г. ще се превърне в най-успешната година за грамофонните плочи от три десетилетия насам. Противоположна е ситуацията при CD-тата, които ги очаква най-лошата година от 1989г.   Още oт Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
аудио
Домашната тонколона Huawei Sound X вече се продава в България
Домашната тонколона Huawei Sound X вече се продава в България
Huawei Sound X е най-новото попълнение в премиум аудио колекцията, която компанията предлага на българските потребители в предпразничния сезон. Докато останалите премиум аудио устройства – FreeBuds Pro, FreeBuds Studio и Eyewear II, покриват различни сценарии на персонална употреба, Sound X е предимно устройство за дома. Неговата стилна визия и звук, който създава не само музикални, а и емоционални вибрации, са предназначени за споделяне.
музика
Учени разкриха защо музиката ни кара да се чувстваме приятно
Учени разкриха защо музиката ни кара да се чувстваме приятно
Eдва ли има човек, който да не обича да разпусне и да се освободи от динамичното ежедневие със слушане на любимата си музика. Понякога са необходими само няколко подходящи парчета, за да оправим настроението си. Мобилните устройства и платформите за стрийминг като Spotify и Apple Music улесняват значително стартирането на желана песен или албум, независимо къде се намираме. В повечето случаи са нужни само няколко кликвания, за да се потопим в звуците на музиката, която обичаме. Екип от невролози публикуваха в научното издание Frontiers in Neuroscience интересно изследване, което анализира реалните причини да се чувства позитивно, когато слушаме любими парчета. Проучването им изследва сложните модели на церебрална активност, които се формират в някои региони на мозъка, предизвикани от музикалното съдържание, което сме пуснали. Това е първият по рода си проект, който използва нова EEG система, за да анализира електрическата активност в по-естествена среда, Резултатите са генерирани от тестове проведени с 18 доброволци, съобщава NewAtlas.     Всеки от тях избира пет определени парчета, които предизвикат различни емоции, като още три песни определени като "неутрални" се добавят от самите учени. Докато участниците слушат въпросните парчета са свързани с множество сензори, следящи EEG активността. Любопитното е, че когато участниците изпитват чувство за спокойствие и отпускане се забелязва активност в три конкретни области на човешкия мозък. Това са орбитофронталната кора, допълнителната двигателна област и десния темпорален лоб. Предполага се, че при тази активност на музика се освобождава допамин - невротрансмиетер, който обикновено се свързва с добри чувства и положителни емоции. Учените са доволни от резултатите и от факта, че използването на EEG методи за анализ са достатъчни да се разбере връзката между положителните емоции и музиката, която слушаме.   Още от Digital: 5 уеб сайта за изтегляне на безплатна музика, които не изискват такси за авторски права
TikTok
ТikTok подписаха ново лицензионно споразумение със Sony Music
ТikTok подписаха ново лицензионно споразумение със Sony Music
TikTok се утвърди като невероятен хит сред най-младата аудитория, предлагайки им атрактивен начин да създават и споделят забавни клипове. Популярността на приложението с пълна сила, като сега разбираме, че разработчиците от ByteDance са сключили ново лицензионно споразумение. Благодарение на него TikTok ще продължи да предлага музикално съдържание от разнообразния каталог на Sony Music Entertainment (SME). Toва е много важно, тъй като ще позволи на потребителите на TikTok да използват песните от любимите си изпълнителни, които работят за лейбъла SME в своите бъдещи творения. Съобразно споразумението двете компании ще си партнират в популяризирането на изпълнителните от каталога на Sony Music Entertainment в самото приложение. Финансовите параметри не са публикувано официално. Удължаването на партньорството между двете страни ще предложи достъп до хитове, нови албуми, класически парчета, ремикси и др. от впечатляващата колекция на Sony Music Entertainment. Tърсят се и допълнителни начини за съвместно партньорство, което да има полза и за двете страни. Конкретни детайли ще бъдат публикувани на по-късен етап.     Най-вероятно ни очакват хаштаг кампании и различни маркетинг инициативи, които да задълбочат връзката между профилите и да улеснят откриването на музика от каталога на SME. Според непотвърдена информация TikTok ще платят по-висока сума за лицензиране на съдържанието от досегашните споразумения с популярния лейбъл. Можем да сме сигурни, че разговорите включват и допълнителни клаузи, които облагодетелстват повече мобилното приложение. Последно данни на Nielsen, че няма да друга платформа за забавление, която да стимулира толкова много слушането на нови парчета от TikTok. Някои от най-слушаните песни на годината намират място в най-популярните клипове в приложението, като Lil Nas X - "Old Town Road", Ava Max - "Sweet But Psycho", Joji - "Slow Dancing in the Dark" са само част от примерите. Трябва да отбележим също, че TikTok вече разполагат с лицензионни споразумения с другите водещи лейбъли в индустрията, а именно Universal и Warner. По този начин потребителите могат да се наслаждават на разнообразна колекция от атрактивно музикално съдържание, докато създават клипове в TikTok.   Oще от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
YouTube Music
Shazam вече може да идентифицира песни, които слушаме в YouTube Music
Shazam вече може да идентифицира песни, които слушаме в YouTube Music
Идентифицирането на парчета, които слушате по радиото или в заведения вече не е трудна задача. Благодарение на приложения като Shazam са необходими само няколко кликвания и секунди, за да разберете как се казва дадена песен. Същестувват и други услуги за тази цел като SoundHound, но определено Shazam е най-предпочитаното заглавие сред потребителите. След като разберете как се казва определена песен можете да стартирате парчето в популрни стрийминг услуги, като Deezer и Spotify. Предпочитаният избор за Shazam е услугата Apple Music, като последния ъпдейт добавя още една популярна платформа, която досега не бе достъпна. Това е YouTube Music, която ще замести Google Play Music, след спирането на поддръжката ѝ. По този начин сосбтвениците на устройства с Android ще имат още повече възможности да слушат любимите парчета.     Интеграцията на по-голям брой стрийминг услуги определено ще накара потребителите да бъдат още по-активни при използването на приложението за разпознаване на музика. Важно е да знаете също, че Google ще запазят личната информация в Play Music до края на годината. Това ще предостави достатъчно време за миграция към алтернативни платформи за музика, като YouTube Music. Изглежда, че Shazam ще продължат да са водещата платформа за разпознаване на музикално съдържание.   Oще от Digital: Най-добрите алтернативи на Google Play Music и YouTube Music
CD-та
Винилите ще станат по-популярни от CD-тата за първи път от 1986г.
Винилите ще станат по-популярни от CD-тата за първи път от 1986г.
Слушането на музика е чудесен начин да разпуснем и да избягаме от динамичното ежедневие. Технологиите промениха значително начина, по който се забавляваме с любимите си песни. Eдва ли си спомняте последният път, в който посетихте физически магазин, за да си купите CD с албум на любим изпълнител? Милиони потребители използват стрийминг услуги за достъп до парчетата, които харесват независимо къде се намират. Платформи като Spotify и YouTube гарантират, че само с няколко кликвания ще пуснем съдържанието, което искаме на смартфоните. Тези процеси неслучайно доведоха до сериозен спад в продажбите на физически носители на музика. Съвсем различна е ситуацията при винилите, които се радват на все по-голяма популярност сред феновете на музиката по цял свят. Според данни на RIAA продажните на CD-та намаляват три пъти по-бързо, отколкото се увеличават доставките на винили. Още през февруари грамофонните плочи са отчели над 30% от всички физически носители на музика.     Тези трендове продължават с пълната сила, като нов доклад на RIAA разкрива, че през последната година са продадени винили на стойност $224.1 млн. През същият период са отчетени приходи от CD-та в размер на $247.9 млн. Разликата между двата носителя на музикално съдържание продължава да намалява и е въпрос на време винилите за първи път да генерират повече приходи от CD-тата от 1986г. насам.  Едва ли е изненадващо, че стрийминг услугите са причина за 62% от приходите на музикалната индустрия. Покупката на грамофонна плоча включва и силен емоционален ангажимент и обикновено се асоциира с носталгия по стари албуми на любими изпълнители. Може да ви се стори странно, но класически банди като The Beatles все ще продават около 300 хил. копия на година. В същото време винилите на изпълнителни като Pink Floyd, David Bowie, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Jimi Hendrix и Queen реализират по над 100 хил. продажби в цял свят.   Още от Digital: Internet Archive позволява да слушате онлайн 50 хил. цифрови записа на винили
Spotify
Spotify ще поддържа HiFi аудио до края на 2021г.
Spotify ще поддържа HiFi аудио до края на 2021г.
Spotify потвърдиха, че работят над поддръжка за HiFi аудио. Функцията ще е достъпна под формата на допълнителен пакет за Premium потребителите. Компанията обещава дългоочакваното Lossless Audio качество да е налично на по-късен етап от годината. Интеграцията на HiFi аудио ще предостави още по-разнообразни възможности да слушаме любимата си колекция от съдържание. В същото време изпълнителните ще могат да представят своите творби в максимално качество, което е важно за дистрибуцията на музиката. Spotify HiFi ще може да се купи допълнително, но засега няма данни за цената. След като получим ъпдейта ще слушаме песните, плейлистите и подкастите с качество, което се доближав до CD дисковете. Освен мобилните устройства функцията ще е достъпна и за съвместимите Spotify Connect високоговорители. Вече са стартирали разговори между компанията и водещи производители за интеграция на Spotify HiFi към повече хардуерни продукти на пазара. Тов е едно от най-желаните подобрения в стрийминг услугата от потребителите, като сега максималното качество, съобщава TheVerge.     Компанията обяви и партньорство с АGBO - компания за интерактивно забавление създадена от режисьорите на Avengers. Желанието на Spotify да предложат премиум аудио качество не е изненадващо, тъй като конкурентните платформи вече поддържат HiFi Audio.  В следващите месеци компанията също ще се присъедини към Amazon Music и Tidal. Аmazon представиха Music HD на цена от $12.99 за премиум потребителите. Друга популярна услуга за стрийминг като Tidal също обещава оптимално аудио на цена от $19.99 месечно. Предвиден е и ексклузивен план с името Tidal Masters, който дори надхвърля стандартите за висококачествено 96kHz / 24-bit аудио. Spotify вероятно ще опитат да представят на по-достъпна цена своя Hi-Fi план, за да провокират по-голям интерес сред своите потребители.   Oще от Digital: Коя стрийминг услуга е по-популярна от Spotify
Spotify
Spotify ще анализира емоциите на потребителите, за да препоръчва песни
Spotify ще анализира емоциите на потребителите, за да препоръчва песни
Spotify са предпочитана стрийминг услуга на музикално съдържание за милиони потребители. Най-добрият пример за успеха на платформата е, че продължава да е по-популярна от Apple Music. Aко имате профил в Spotify няма как да не ви е направило впечатление колко добри са алгоритмите на услугата в препоръчването на музика. Няма да е пресилено, ако определим това като най-голямото предимство на Spotify, с което превъзхожда конкурентните платформи за стрийминг. Повече от 320 млн. потребители по цял свят разчита на своите профили в Spotify за достъп до любимото музикално съдържание. Разработчиците на услугата са патентовали на свое име технология, която може да предложи още една интересна иновация. От компанията експериментират с технология, която анализира емоционалното състояние на потребителите, за да препоръчва песни, съобщава TechRadar. Това ще става с усъвършенствани алгоритми, които следят как се чувстваме и каква е обстановката около нас, за да подбира музика, която Spotify смята за подходяща за всеки профил.     За да превърнат тази концепция в реалност от Spotify ще използват аудио разпознаване, което може да определи емоционалното състояние, акцента, пола и възрастта на потребителите. След това услугата ще препоръча каталог от съдържание, което е базирано на този модел и съответства на определените идентификатори. Технологията ще извлича гореизброените данни от аудио сигнала, следейки не само говора на потребителите, но и фоновите шумове. По този начин Spotify ще могат да предложат още по-персонализирано изживяване за всеки акаунт. Иновативният метод ще е оптимизиран да улавя промени в интонацията и ритъма на речта, за да прецени степента на стрес на всички потребител, за да разбере дали е щастлив, тъжен или ядосан.   Още от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
видео ревю
Huawei Sound X е Hi-Res аудио  колона направена в сътрудничество с DEVIALET
Huawei Sound X е Hi-Res аудио колона направена в сътрудничество с DEVIALET
Това със сигурност не е обикновена безжична колонка, а премиум продукт. Първото нещо, което ни подсказва това е надписът, който откриваме върху кутията на Sound X - Co-engineered with DEVIALET. Запалените меломани и феновете на аудио технологиите сред вас знаят какво означава това. За останалите ще кажем, че DEVIALET е една от малкото млади компании (създадена е през 2007 година във Франция), които за отрицателно време буквално успя да завземе челни позиции в световната аудио индустрия, благодарение на своите All-in-One устройства, активни тонколони и усилватели които генерират мощен и висококачествен звук. За съжаление продуктите на DEVIALET са с цена, еквивалентна на качеството им – доста висока. Например моделът на колоната им Gold Phantom се продава в България за над 5000лв. Но тук ще избързаме да направим една вметка – независимо, че е висококачествена и е направена в сътрудничество с DEVIALET, Huawei Sound X не е с такава бомбастична цена, а е напълно достъпна. У нас тя вече се продава за около 700лв.  
Spotify
Хакнаха над 300 000 профила в Spotify
Хакнаха над 300 000 профила в Spotify
Spotify е популярна услуга за стрийминг на музика, която има повече от 300 млн. потребители по цял свят. Разработчиците полатат много усилия да предложат приложението за всички водещи платформи. От Spotify също така се опитват да увеличат броя на премиум акаунтите в приложението, за да генерират повече приходи и да се конкурират с Apple Music. Aко сте използвали Spotify знаете, че можете да стартиралте плейлистите и любимата музика от смартфона, от уеб версията в предпочитания браузър или от приложения за Windows, macOS и Linux. От дълго време хакерите проявяват голям интерес към идеята да пробият защитата на Spotify и да откраднат личните данни на много потребители. В миналото сме чувализа ситуации, когато хора сменят паролата си, но продължавт да виждат качване на нови плейлисти и албуми в акаунта им. Този път разбираме, за една от най-мащабните прояви на хакерите, която е насочена към акаунтите в Spotify, информира BleepingComputer.     Оказва се, киберпрестъпници са използвали база данни с логи детайли за 380 мил. акаунта, за да успеят да хакнат хиляди профили в Spotify. Toва е възможно с използването на информация от публикувани в интернет комбинации от пароли и логин ID-та. В крайна сметка хакерите използват т.нар. "Credential Stuffing Attack" и успяват да възстановяват между 300-350 хил. профила в Spotify. Експерти по сигурността на VPNMentor, които разкриват атаката се свързват с компанията още през лятото. Тяхната реакция е мигновена и само за ден се иницира автоматичня промяна на паролите на всички засегнати профили. По този начин изтеклите онлайн данни стават неизползваеми, тъй като вече не са актуални. Подобна ситуация нямаше да е възможна, ако Spotify предлага по-сигурни методи за логин, като например двуфакторна автентикация. Можем само да се надяваме, че компанията по-бързо ще ни предложи подобни функции, които обещават да ни предпазят профилите ни в Spotify срещу агресивните методи на хакерите.   Oще от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
Spotify
Spotify обмислят увеличение на таксата за премиум абонамент
Spotify обмислят увеличение на таксата за премиум абонамент
Spotify е услуга, която промени начина, по който слушаме и откриваме музика за милиони потребители. Алгоритмите на компанията са изключително добри в препоръчването на съдържание, което вероятно бихте харесали. Колкото повече слушате съдържание в профила си, толкова по-релевантни препоръки на албуми, песни и изпълнителни ще получавате в Spotify. Последните финансови резултати показват, че услугата е разширила своята потребителска база са още 6 млн. души в периода между юли-септември. Това означава, че в момента Spotify се използва от над 320 млн. души по цял свят, като 144 млн. от тях си плащат за премиум акаунти. Въпреки това представянето на компанията не отговори на високите изисквания на анализаторите. Компанията вече анализира потенциални възможности да генерират повече приходи от стрийминг услугата. Обсъждат се различни варианти, включително и да се увеличи цената за премиум абонамент. Главният изпълнителен директор и съосновател на Spotify, Даниел Ек също вече потвърди тази информация в свое изявление, съобщава Pocket-Lint.     Шефът на Spotify не е коментирал конкретни цифри, но подобно решение е един от най-ефективните начини да се подобри финансoвия баланс на услугата. Съществуват определени райони, където потребители виждат дългосрочен потенциал в това да инвестират средства за премиум профили. Водещият приоритет за стрийминг услугата е увеличение на потребителската база, като изглежда фокуса ще се измести към платените акаунти. Spotify също така обмислят как да предложат допълнително съдържание и функционалности на хората, които са склонни да плащат за премиум абонаменти. Усилиятa им в тази насока вече са причина за наличието на 1.9 млн. подкаста и повече от 58 оригинални шоута финансирани от Spotify.   Още от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
Google Play Music
Google официално спря поддръжката на услугата Play Music
Google официално спря поддръжката на услугата Play Music
Google вече стартираха програмата за спиране на музикалната услуга, която е предварително инсталирана на милиони устройства с Android. Компанията вече информира своите потребители и ги подкани да създадат  резервно копие на файловете си от своите акаунти в Google Play Music. Технологичният гигант първоначално потвърди, че целия процес за спиране на услугата ще бъде финализиран до края на месеца. Google изглежда са ускорили транзицията и са приключили прекратяването на поддръжката на Play Music в световен мащаб. Компанията препоръчва да продължим да използваме YouTube Music, която освен същите функционалности на Google Play Music предлага и много допълнителни възможности. Важно е да знаете, че ако сте платили за абонамент, който все още не е изтекъл ще бъдете компенсирани с промо кредити в Google Play. Стойностите ще са различни за отделните акаунти, като сървърите на Google вече обработват подобни заявки в световен мащаб. Ако изберете да преминете към YouТube Music ще може да се възползвате от още едно атрактивно предложение.     Oсвен дигиталния кредит в Google Play ще получите възможността да продължите платения абонамент, за който сте платили в YouTube Music до неговото изтичане. Google също така ще синхронизират музикалната ви колекция, за да улеснят максимално миграцията към новата услуга. Ако опитате да отворите уеб версията на Google Play Music ще видите съобщение, което ви информира за спирането на услугата. Потребителите все още разполагат с време да създадат резервно копие на данните си от Google Play Music. Информацията ще бъде активна до края на годината. Според Google този период е достатъчен да вземете решение какво алтернативно приложение за стрийминг на музика да продължите да използвате от мобилните устройства. Добрата новина е, че разполагате с голямо разнообразие на алтернативни приложения за Android, ако не планирате да мигрирате към YouTube Music. В противен случай компанията обещава много допълнителни ъпдейти, с които да подобрява своята услуга.   Още от Digital: Най-добрите алтернативи на Google Play Music и YouTube Music  
Spotify
Spotify тества опции за различно качество при стрийминг в Wi-Fi и мобилни мрежи
Spotify тества опции за различно качество при стрийминг в Wi-Fi и мобилни мрежи
Spotify продължава да доминира тенденциите в стрийминга на музика от мобилните устройства. Платформата използва усъвършенствани алгоритми с изкуствен интелект, за да препоръчва подходящо съдържание. Тази функционалност става по-добра, колкото повече слушате в своя профил и е една от отличителните характеристики на Spotify.  Всяка седмица компанията подбира специална селекция от парчета, които смята, че ще ви допадната и тази плейлиста е кръстена Discover Weekly. Собствениците на мобилни устройства разполагат с още много възможности да слушате любимата музика и да откриват нови изпълнители в предпочитаните жанрове. Компанията също така вече работи над идеята да предостави на потребителите повече контрол над качеството на музиката, която слушаме в Spotify. Идеята е да можем да използваме различни опции, когато сме свързани към Wi-Fi мрежа или използваме мобилен интернет за стрийминг в Spotify. Tака ще можем да спестим генерирането на твърде голям трафик, когато сме в движение и респективно да натрупва по-висока сметка.     Данните са публикувани от Джейн Манчун Уонг, която е блогър и софтуерен инженер, като често ни разкрива детайли за предстоящи функции в в най-популярните приложени. Този път разбираме, че Spotify ще ни позволят да изберем опция за по-ниско качество на музиката, когато използваме мобилна връзка.  Предвидена е и автоматична настройка, която автоматично преценява качеството на стриймва вместо вас. Със сигурност това е малка промяна, но може да допадне на хората, желаещи да имат повече контрол над начина, по който се забавляват със стрийминг услугата.  В момента Spotify предлага една опция да изберете качество на стрийма независимо каква връзка използвате. Ако отворите падащото меню в секция "Music Quality" > "Streaming", a именно Automatic, Low, Normal, High и Very High. По всичко личи, че скоро ще можем да предявяваме своите предпочитания съобразно Wi-Fi или мобилна връзка към интернет, докато слушаме плейлистите в профила си в Spotify.   Още от Digital: Spotify вече се използва от 286 млн. потребители
музика
Tidal срещу Spotify – коя стрийминг услуга е по-добра
Tidal срещу Spotify – коя стрийминг услуга е по-добра
Tidal и Spotify са две от най-големите музикални стрийминг услуги, поради което може би се опитвате да решите коя услуга да изберете. Всяка една от тях има своите плюсове и минуси, а от Make Use Of са се заели със задачата да помогнат на всеки да направи правилния избор за себе си. Музика Грубо казано, Spotify поддържа 50 милиона песни, а Tidal – 60 милиона песни. Тези числа обаче продължават да нарастват, така например от Spotify твърдят, че всеки ден към колекцията си добавят нови 40 000 песни. Разбира се, няма да успеете да изслушате всички тези песни в живота си, така че истинският въпрос се свежда по-скоро до това какво конкретно е на разположение. Но вече и по това отношение няма почти никаква разлика. По-вероятно е даден изпълнител да не е достъпен за нито една стрийминг услуга отколкото само за Spotify или само за Tidal. Ясен победител в тази категория няма. Подкасти и видео И Tidal, и Spotify са музикални стрийминг услуги, но и двете предлагат допълнително съдържание. Spotify предлага подкасти, а Tidal – видеоклипове. Tidal разполага с над 240 000 видеоклипа. Много от тях са музикални видеоклипове, но това не е всичко. Има изключителни изпълнения на живо, визуални албуми, документални филми и интервюта. Tidal също има селекция от подкасти, но считайте това за малък бонус, а не за нещо, за което специално да се регистрирате за услугата. Spotify има някои видеоклипове, но услугата акцентрира върху това че предлага над 500 000 подкаста. Spotify предлага не само всички ваши любими подкасти, но и налива пари в индустрията за закупуване на мрежи и подписване на сделки. Spotify купи подкаст компаниите Gimlet Media, Anchor и The Ringer и подписа ексклузивни споразумения с Джо Роган и Ким Кардашиян Уест. Цена Ако не искате да плащате, Spotify е единствената услуга, която предлага безплатно членство. Можете да слушате целия каталог, но има ограничения: реклами между всеки няколко песни, без възможност за слушане офлайн, без високо качество на звука и ограничения при ползване на мобилни устройства. Цените за Spotify Premium абонамент са следните: - Студенти: $4.99 на месец за един акаунт - Индивидуален акаунт: $9.99 на месец - Два акаунта: $12.99 на месец, акаунтите трябва да са на хора от едно домакинство - Семеен план: $14.99 на месец за до 6 акаунта на хора от едно домакинство Услугата е една и съща, без значение какъв план ще изберете, избора ви трябва да зависи от това колко акаунта са ви необходими. Tidal няма безплатна опция. Абонаментните планове са в зависимост от качеството на звука. Ценовите планове са следните: - Premium: $9.99 на месец, стандартно качество на звука, един акаунт - Family Premium: $14.99 на месец, стандартно качество на звука, до шест акаунта на хора от едно и също домакинство - HiFi: $19.99 на месец, високо качество на звука, един акаунт - Family HiFi: $29.99 на месец, високо качество на звука, до шест акаунта на хора от едно и също домакинство Студентите могат да получат Premium абонамент за $ 4,99 на месец или HiFi - за $ 9,99 на месец. Военнослужещите могат да получат Premium абонамент за $ 5,99 на месец или HiFi – за $ 11,99 на месец. Що се отнася до цената, Spotify и Tidal са подобни услуги и двете предлагат изгодни отстъпки. И все пак Spotify е победител, заради безплатния си план. Интерфейс Tidal и Spotify имат много сходни интерфейси. На десктопа навигирате вляво, избирате съдържание в основния прозорец и използвате аудио контролите в долната част. На страниците на отделните изпълнители можете да видите албумите им, синглите им и компилациите, заедно с подобни изпълнители. Що се отнася до намирането на музика, и двете услуги имат отлична функция за търсене, заедно с възможността да сърфирате по жанр, настроение, класации и популярност. По отношение на големия брой плейлисти, Spotify печели. Услугата много държи да слушате нейните плейлисти, които са както курирани, така и създадени автоматично въз основа на вашите навици на слушане. Spotify е добре известен с плейлиста си „Discover Weekly“, който е неочаквано добър в препоръчването на песни, които биха ви харесали, но вероятно не сте чували преди. Всичко това е без значение, ако знаете какво искате да слушате така или иначе, но ако искате да откривате нови изпълнители от целия свят, Spotify е вашето приложение за музика. Поддържани платформи Tidal и Spotify са налични на много устройства – Windows и macOS за настолни компютри, Android и iOS за мобилни устройства, интелигентни телевизори и услуги като Chromecast и Roku, системи за забавления при автомобилите и високоговорители като Sonos. Spotify обаче има предимство, тъй като поддържа и игрови конзоли, интелигентни дисплеи и има интеграция с приложения като Discord, Tinder, Waze и други. Качество на звука Tidal и Spotify предлагат различни нива на качество на звука в зависимост от вашия абонамент и настройки. Платените абонаменти на Spotify предлагат 320 kbps, докато безплатните – 160 kbps. Любителите на музика предпочитат Tidal. Докато стандартният абонамент се движи със същата скорост като Spotify, планът HiFi е мястото, където нещата стават интересни. Този план предлага музика без загуба на качеството в 16-битов FLAC формат. Във връзка с качеството, информацията от медията е, че Tidal си партнира с Master Quality Authentication, за да предостави „записи с гарантирано качество директно от основния източник“. Качеството е достъпно за хиляди албуми, обозначени със символа „M“.   Вижте най-добрите облачни услуги за стрийминг на видео игри
DMCA.com Protection Status