Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
365 резултата за музика
Apple Music
Аpple ще революционизират начина, по който слушаме музика
Аpple ще революционизират начина, по който слушаме музика
Стрийминг услугите регистрират внушителни приходи и са предпочитан начин за забавление за милиони собственици на смартфони. Apple Music е едно от най-популярните заглавия, което обаче все още не може да достигне успеха на Spotify. Технологичният гигант активно добавя нови функции в своята платформа и разширява каталога от съдържание, който включва повече от 70 млн. песни. Apple се очаква да представят допълнителен премиум план към музикалната услуга, който предлага поддръжка за Lossless Audio. Компанията започна разпространява тийзър съобщение в Browse раздела на Apple Music, с което информира потребителите, че "скоро музиката ще се промени завинаги". Най-вероятно става въпрос за "Hi-Fi" абонамента, който някои анализатори очакват да предложи и Spatial Audio изживяване за съвместимия хардуер. Съобщението "Ger ready - music is about to change forever." е допълнено от подвижно лого на Apple Music, което преминава в бели и черни нюанси на екрана. Визуализацията е с продължителност около 15 секунди, информира AppleInsider.     Новият план на стрийминг услугата ще може да се настрои в четири различни режима на аудио качество: High-Efficency, High-Quality, Lossless и High-Res Lossless. Вградена памет от 10GB ще бъде достатъчна за съхранение на 3000 песни в High-Quality, на 1000 парчета в Lossless и максимум 200 в High-Res качество. Увеличаването на качеството ще е свързано и с по-висок трафик на мобилен интернет при стрийминг. Възпроизвеждането на триминутно парче в High Efficiency формата ще консумира 1.5MB, докато при High-Quality тази стойност ще достигне до 6MB. Премиум функциите Lossless и High-Res Lossless ще изискват съответно 36MB и 145MВ трафик на мобилен интернет. Apple ще стартират конференцията WWDC 2021 на 7 юни, когато ще разберем повече за подобренията в услугата.   Oще от Digital: Apple представиха 24-часов музикален видео канал с името Music TV
Spotify
Spotify повишава цените в Европа
Spotify повишава цените в Европа
Spotify продължава да доминира сегмента на стрийминг услуги за музика, въпреки невероятната конкуренция на платформи като Apple Music. Потребителите имат достъп до все по-голяма колекция от съдържание, но също да се забавляват с подкасти и да запазват песни в офлайн режим. От компанията предлагат периодично възможност да изпробвате платените акаунти за три месеца срещу €0.99. Така всеки може сам да се убеди в предимствата, които предлага Spotify. Ситуацията с пандемията от последната година създаде сериозни бизнес затруднения за много компании, включително и в технологичния сектор. Разработчиците на стрийминг услугата представиха няколко големи ъпдейта през последните седмици, но също така разбрахме, че Spotify обмислят увеличение на таксата за премиум абонамент. Някои потребители вече започнаха да получат имейли, които ги информират за предстоящите промени в ценообразуването. Spotify ще увеличат минимално таксите за са абонаментните планове Students, Duo и Family. Това решение ще обхване Великобритания, САЩ и държавите в Европа, информира TheVerge.     Семейният план на Spotify, който сега струва $14.99 вече ще е наличен за $15.99 за американските потребители. На този етап в страната ще се запази цената на Duo, Premium и Student предложенията. Ситуацията е различна във Великобритания и Европа. Така например европейските потребители вече ще се налага да плащат €5.99 за Student плана и €12.99 за Duo.  В същото време семейният план ще е наличен за €17.99, което е ръст от настоящите €14.99. Някои държави в Азия и Южна Америка също ще бъдат засегнати от подобни увеличения. Ако се намирате във Великобритания студентският абонамент вече струва £5.99, вместо £4.99. Family плана, който може да се използва от шест души ще e достъпен за £16.99, вместо £14.99. Добре е да знаете, че всички потребителите ще имат един месец гратисен период преди да се актуализират цените. Това означава, че до края на май ще може да използвате настоящите планове, като по-скъпите абонаменти ще се таксуват от юни.   Още от Digital: Spotify ще поддържа HiFi аудио до края на 2021г.
ТikTok
ТikTok представиха музикални ефекти за създаване на по-атрактивни клипове
ТikTok представиха музикални ефекти за създаване на по-атрактивни клипове
Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече е толкова популярно, че едва ли има много хора, които не са чували името TikTok. Внушителният интерес на младите потребители към заглавието и опциите да създават атрактивно съдържание превърнаха заглавието в световен феномен. Въпреки известни затруднения със сигурността и забраната в държави като Индия приложението продължава да бъде изключително успешно. Социални мрежи като Facebook и Twitter също разпространяват съдържание, което е създадено в TikTok. Ако разполагате с акаунт в мобилното приложение вероятно ще се зарадвате да научите за последното важно подобрение. Разработчиците са създали атрактивна колекция от музикални ефекти, с които ще позволят създаването на още по-креативно съдържание в TikTok. На този етап ни очакват шест различни ефекта, като всеки от тях ще реагира на различни звуци от вашата музика. Първият от тях се казва Music Vizualizer и се отличава с ретро визия вдъхновена от 80-те с фон в синьо, розови и лилави отенъци, съобщавa MakeUseOf.     Потребителите ще могат да застанат в центъра и да запишат своя клип на интересния фон, който ще се променя под звуците на музиката. Друг интересен ефект е т.нар. "Music Mashine", с който ще влезете в ролята на DJ, който се грижи за доброто настроение на аудиторията. Aктивирането му ще покаже интерактивен BPM слайдер, от който да изпробвате различни бийтове и звуци. Разработчиците от ByteDance подготвят още четири нови предложения с имената Text Beats, Solid Beats, Mirror Beats и Delayed Beats. Тези ефекти предлагат различно оформление, но също ще реагират на личния подбор на музика на потребителите за всяко видео. Алгоритмите на TikTok ще погрижат за плавното преливане между кадрите, за да гарантират най-добрия реалистичен ефект. Разпространението до всички потребители се очаква в следващите седмици.   Още от Digtial: Сигурно приложение ли е TikTok
Apple AirPods
Apple AirPods 3 ще имат нов дизайн и активно шумопотискане
Apple AirPods 3 ще имат нов дизайн и активно шумопотискане
Aудио аксесоарите се радват на все по-високи продажби и се превръщат в едни от най-продаваните продукти на Apple. Компанията е световен лидер в категорията на "True Wireless Earphones" слушалки и вече работят над нова версия на AirPods. Третото поколение на аудио слушалките ще предложи актуализиран дизайн, според данни на Macotakara. Външната част на корпуса на AirPods 3 ще бъде сходен, но не идентичен с AirPods Pro. Според информацията новият модел ще има по-конусовидна форма от настоящите версии на AirPods. Малките отвори на повърхността функционалности като отвори за налягане, а във вътрешността им са микрофоните и IR сензорите. За разлика от настоящият дизайн на AirPods  изходният отвор е по-кръгъл, което допринася за стесняване на ушната мида и придаването на още по-овална форма. AirPods Pro използват подобно дизайнерско решение, което позволява прикрепване на силиконови накрайници за персонализация. Третото поколение на AirPods ще предложи още няколко важни подобрения, които ще подобряват качеството на звука.     От компанията най-вероятно ще оборудват слушалките с Apple H1 процесор, който предлага и поддръжка на гласови команди със Siri. Интеграцията на Active Noise Cancellation (ANC) система за блокиране на околния шум също оптимизира работата на AirPods 3. Потребителите ще могат да използват чувствителни на натиск бутони за управление. Oфициалният калъф за слушалките също така ще предложи и полезна опция за безжично зареждане. Аpple се очаква да актуализират своето портфолио от аудио аксесоари през първата половина на 2021г. Премиерата на AirPods 3 ще бъде свързана и с второто поколение на AirPods Pro. На този етап няма данни за цената на новите аудио предложения на Apple.   Oще от Digital: Apple AirPods Max са безжични слушалки с активно шумопотискане и цена €600
TIkTok
В TikTok вече може да използва музика от каталога на Universal Music
В TikTok вече може да използва музика от каталога на Universal Music
Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече се превърна в хит сред потребителите, особено сред най-младата аудитория. TikTok подобри няколко впечатляващи рекорди и продължава да е едно от най-изтегляните приложения в App Store и Google Play. Регистрираните профили могат да проявяват своята креативност с разнообразие от ефекти и функции, с които да направят забавно видео. TikTok осигурява достъп до разнообразна колекция от музикално съдържание, която да добавите към своя клип. Възможностите да демонстрирате своите качества и талант, докато правите кратко видео в приложението са разнообразни. Добрата новина за всички потребители, които използват активно TikТok е свързана с ново партньорство между компанията и Universal Music Group (UMG). Споразумението между двете страни ще гарантира, че целия музикален каталог на този лейбъл ще е наличен в TikTok. Дългосрочното партньорство ще има ползи и за двете страни, тъй като ще предостави повече възможности на авторите на музика от каталога на UMG да генерират приходи, съобщава TheVerge.     В същото време внушителната потребителска база на TikTok ще разполага с възможността да използва клипове от пълния каталог на UMG в своите видео материали. Съвместният проект ще гарантира, че изпълнителните на Universal Music Group ще могат да получат повече пари за своята работа, както и допълнителна платформа, в която да дистрибутират своите парчета. Трябва да отбележим също, че TikTok вече сключи подобни партньорства със Sony Music, Warner Music Group и Merlin - организация представляваща интересите на много независими лейбъли по цял свят. По този начин феновете на Tik могат да се забавляват с музикалните произведения на най-популярните артисти на водещите звукозаписни компании.   Oще от Digital: TikTok тестват опция за ъплоуд на клипове с продължителност до 3 минути  
винили
Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Слушането на музика вече е възможно абсолютно навсякъде, благодарение на популярните услуги за стрийминг и внушително количество мобилни данни, с които разполагат доста потребители. Водещи платформи като Spotify и Apple Music предлагат възможност за записване на албуми, миксове и плейлисти за слушане офлайн. По този начин не трябва да се притесняват, ако пътувате в райони без интернет, тъй като ще имате достъп до любимата музика. Днес стартирането на подобно съдържание е по-лесно от когато и да било. Ако си спомнняте в миналото използвахме огромни аудио системи, касетофони от типа Boomblаster, компактни CD плейъри преди да започне ерата на MP3-ките. Някои потребители вероятно си спомнят и за времето, когато винилите бяха най-качественото средство да се потопят в магическия свят на любимите си парчета. Днес грамофонните плочи се използват рядко от запалени фенове, диджеи или от хора, които се заминават професионално с музика. Дигиталните технологии все още не са сложили край на епохата на винилите.     Музикалната индустрия претърпя сериозни трансформации от началото на годината досега. Разпространението на коронавируса направи невъзможно ходенето на концерти и изпълнения на живо. В този случай все повече хора се отдават на носталгия и започват да пазаруват винили. Според актуална информация на TheGuardian продажбите в този сектор ще отчетат увеличение от над 10% до края на годината и ще преминат границата €110 млн. Прогнозите на експертите са, че винилите ще реализират повече от 4.3 млн. доставки, които видяхме преди година. Ако това се случи 2020г. ще се превърне в най-успешната година за грамофонните плочи от три десетилетия насам. Противоположна е ситуацията при CD-тата, които ги очаква най-лошата година от 1989г.   Още oт Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
аудио
Домашната тонколона Huawei Sound X вече се продава в България
Домашната тонколона Huawei Sound X вече се продава в България
Huawei Sound X е най-новото попълнение в премиум аудио колекцията, която компанията предлага на българските потребители в предпразничния сезон. Докато останалите премиум аудио устройства – FreeBuds Pro, FreeBuds Studio и Eyewear II, покриват различни сценарии на персонална употреба, Sound X е предимно устройство за дома. Неговата стилна визия и звук, който създава не само музикални, а и емоционални вибрации, са предназначени за споделяне.
музика
Учени разкриха защо музиката ни кара да се чувстваме приятно
Учени разкриха защо музиката ни кара да се чувстваме приятно
Eдва ли има човек, който да не обича да разпусне и да се освободи от динамичното ежедневие със слушане на любимата си музика. Понякога са необходими само няколко подходящи парчета, за да оправим настроението си. Мобилните устройства и платформите за стрийминг като Spotify и Apple Music улесняват значително стартирането на желана песен или албум, независимо къде се намираме. В повечето случаи са нужни само няколко кликвания, за да се потопим в звуците на музиката, която обичаме. Екип от невролози публикуваха в научното издание Frontiers in Neuroscience интересно изследване, което анализира реалните причини да се чувства позитивно, когато слушаме любими парчета. Проучването им изследва сложните модели на церебрална активност, които се формират в някои региони на мозъка, предизвикани от музикалното съдържание, което сме пуснали. Това е първият по рода си проект, който използва нова EEG система, за да анализира електрическата активност в по-естествена среда, Резултатите са генерирани от тестове проведени с 18 доброволци, съобщава NewAtlas.     Всеки от тях избира пет определени парчета, които предизвикат различни емоции, като още три песни определени като "неутрални" се добавят от самите учени. Докато участниците слушат въпросните парчета са свързани с множество сензори, следящи EEG активността. Любопитното е, че когато участниците изпитват чувство за спокойствие и отпускане се забелязва активност в три конкретни области на човешкия мозък. Това са орбитофронталната кора, допълнителната двигателна област и десния темпорален лоб. Предполага се, че при тази активност на музика се освобождава допамин - невротрансмиетер, който обикновено се свързва с добри чувства и положителни емоции. Учените са доволни от резултатите и от факта, че използването на EEG методи за анализ са достатъчни да се разбере връзката между положителните емоции и музиката, която слушаме.   Още от Digital: 5 уеб сайта за изтегляне на безплатна музика, които не изискват такси за авторски права
винили
Винилите станаха по-популярни от компактдисковете за първи път от 80-те години на ХХ век
Винилите станаха по-популярни от компактдисковете за първи път от 80-те години на ХХ век
Звукозаписните компании разполагат с разнообразни начини да генерират приходи от дистрибуцията и лицензирането на своята музика. Дигиталните технологии промениха начина, по който слушаме любимите си изпълнители, особено когато сме в движение. Стрийминг услуги като Spotify и Apple Music, заедно с безжични Bluetooth слушалки са перфектната комбинация днес за доста потребители. Въпреки това се оказва, че винилите се радват на необичайно високо търсене. Ново проучване на Guardian показва, че водещите лейбъли са отчели с 30% повече приходи през последната година. Тенденцията за покупка на грамофонни плочи е подпомогната и от нови премиери на легендарни класики на изпълнени като Fleetwood Mac, Kylie Minogue и Harry Styles. Ако процесите се запазват ще изпреварят по продажби CD дисковете, което се случва за първи път от края на 80-те години на миналия век. Социалната изолация лимитира възможностите да присъстваме на концерт и най-близкия ефект до реалната жива музика са винилите.     Професионалистите и любителите на музиката продължават да отделят десетки милиони долари, за да актуализират своята колекция от грамофонни плочи. Високото качество и автентичния звук е другата причина за избор на винил пред традиционния CD диск. Тази информация е добър пример как класичеките и модерните технологии могат да съжителстват с модерния свята и да ни носят наслада по автентичен начин.Стрийминг услугите генерират над 80% от консумацията на музикално съдържание, което не е изненадващо, заради предимствата на платформите в тази категория. Колекционерската стойност на винилите също оказва влияние над високия интерес към този музикален носител.   Още от Digital: Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Soundlcloud
Как да изтегляме песни от Soundcloud в МP3 формат
Как да изтегляме песни от Soundcloud в МP3 формат
Музикалните фенове вероятно си спомнят времето, когато MP3 файловете бяха най-добрия начин да слушат любимите парчета. Технологиите промениха ситуацията, като днес стрийминг услугите се радват на голяма популярност. Soundcloud също имат лоялна база от фенове по цял свят и дори предлагат опция да теглите парчета. Изтеглянето на съдържание от Soundcloud изисква да преминете към платен абонамент. Срещу сума от $5 месечно ще получите седем дни безплатен тестове период, неограничен брой песни за слушане офлайн и ще премахнете рекламите. Това са параметри на стандартния план. Ако изберете Soundloud Go Plus ще трябва да платите два пъти по-голяма сума. Този план включва всички гореизброени функции при достъп до пълния каталог от музика и допълнителни инструменти. След като се логнете можете да преминете към абонаментните планове с избора на "Upgrade" в горната част на уеб версията или мобилното приложение, съобщава CNet.     Добре е да знаете, че някои артисти е възможно да са ограничили опциите за изтегляне на музиката, която предлагат. Това може да се види още от полето, където е изписано заглавието на дадено парче. Ако видите "Free Download" ще можете да дръпнете съответната песен без премиум акаунт.   Как да се регистрирате в Soundcloud   1. Отворете Soundcloud в предпочитания браузър от десктопа. 2. Логнете се със своя Facebook, Apple, Google акаунт или въведете имейл. 3. Въведете необходимите данни за логина. 4. Изберете потребителско име и бутона "Continue". 5. След това ще бъдете пренасочени към "Discover" секцията.   Как да изтегляте музика със Soundcloud Go   1. Отворете Soundcloud приложението. 2. Ъпгрейднете към Soundcloud Go или Soundcloud Go Plus. 3. Потърсете даден изпълнителен в търсачката. 4. Намерете желания албум и изберете стрелката за изтегляне или иконата с три точки. 5. Изберете "Download", ако изтеглянето вече не е започнало.     Още от Digital: Защо Twitter инвестираха $70 млн. в SoundCloud
Spotify
Spotify ще позволи да търсим с гласови команди, чрез функцията Hey Spotify
Spotify ще позволи да търсим с гласови команди, чрез функцията Hey Spotify
Spotify промениха представата ни за откриването на ново музикално съдържание, създаване на плейлисти и забавление с подкасти. В момента това е най-популярната услуга за стрийминг на аудио, която се използва активно от 340 млн. активни потребители.  Гъвкавият бизнес модел и предимствата на премиум акаунта са с основен принос повече от 155 млн. от тях да плащат за плащат абонамент за Spotify. Постоянните ъпдейти на разработчиците не само увеличават колекцията от налични парчета и подкасти, но също така оптимизират интерфейса с добавяне на нови функционалности. Следващата интересна иновация в Spotify е свързана с поддръжката на гласови команди, която ще улесни стартирането на музика в профилите ни. Много скоро това ще е възможно с интеграцията на "Hey Spotify" функционалност. Както името подсказва ще можем да изречем тази фраза, за да се стартира гласово вградената търсачка на стрийминг услугата. Някои потребители вече имат достъп до актуализацията, която в следващите дни вероятно ще може да се използва повече хора.     След като активирате Hey Spotify можете да стартирате албум, плейлист или радио станция на дадено парче в своя профил без да използвате ръцете си. Компанията работят над концепцията повече от година и изглежда са готови с финалната версия на новата функция. Потребителите ще бъдат добре запознати с фразата, тъй като използват сходен начин с OK Google и Hey Siri за работа със смартфоните. Голямото предимство на гласовото търсене е, че няма да се налага да въвеждате никакъв текст на клавиатурата. Това е много полезно, когато сте в движение и ръцете са заети. Първата опция за гласово търсене стана част от премиум акаунтите преди две години.  Разработчиците са оптимизирали още повече технологията в създаването на Hey Spotify. Интеграцията на подобни новости може да накара хората да бъдат по-активни в слушане на любимото съдържание в Spotify.   Oще от Digital: Spotify обмислят увеличение на таксата за премиум абонамент
Spotify
Spotify ще поддържа HiFi аудио до края на 2021г.
Spotify ще поддържа HiFi аудио до края на 2021г.
Spotify потвърдиха, че работят над поддръжка за HiFi аудио. Функцията ще е достъпна под формата на допълнителен пакет за Premium потребителите. Компанията обещава дългоочакваното Lossless Audio качество да е налично на по-късен етап от годината. Интеграцията на HiFi аудио ще предостави още по-разнообразни възможности да слушаме любимата си колекция от съдържание. В същото време изпълнителните ще могат да представят своите творби в максимално качество, което е важно за дистрибуцията на музиката. Spotify HiFi ще може да се купи допълнително, но засега няма данни за цената. След като получим ъпдейта ще слушаме песните, плейлистите и подкастите с качество, което се доближав до CD дисковете. Освен мобилните устройства функцията ще е достъпна и за съвместимите Spotify Connect високоговорители. Вече са стартирали разговори между компанията и водещи производители за интеграция на Spotify HiFi към повече хардуерни продукти на пазара. Тов е едно от най-желаните подобрения в стрийминг услугата от потребителите, като сега максималното качество, съобщава TheVerge.     Компанията обяви и партньорство с АGBO - компания за интерактивно забавление създадена от режисьорите на Avengers. Желанието на Spotify да предложат премиум аудио качество не е изненадващо, тъй като конкурентните платформи вече поддържат HiFi Audio.  В следващите месеци компанията също ще се присъедини към Amazon Music и Tidal. Аmazon представиха Music HD на цена от $12.99 за премиум потребителите. Друга популярна услуга за стрийминг като Tidal също обещава оптимално аудио на цена от $19.99 месечно. Предвиден е и ексклузивен план с името Tidal Masters, който дори надхвърля стандартите за висококачествено 96kHz / 24-bit аудио. Spotify вероятно ще опитат да представят на по-достъпна цена своя Hi-Fi план, за да провокират по-голям интерес сред своите потребители.   Oще от Digital: Коя стрийминг услуга е по-популярна от Spotify
Spotify
Spotify ще анализира емоциите на потребителите, за да препоръчва песни
Spotify ще анализира емоциите на потребителите, за да препоръчва песни
Spotify са предпочитана стрийминг услуга на музикално съдържание за милиони потребители. Най-добрият пример за успеха на платформата е, че продължава да е по-популярна от Apple Music. Aко имате профил в Spotify няма как да не ви е направило впечатление колко добри са алгоритмите на услугата в препоръчването на музика. Няма да е пресилено, ако определим това като най-голямото предимство на Spotify, с което превъзхожда конкурентните платформи за стрийминг. Повече от 320 млн. потребители по цял свят разчита на своите профили в Spotify за достъп до любимото музикално съдържание. Разработчиците на услугата са патентовали на свое име технология, която може да предложи още една интересна иновация. От компанията експериментират с технология, която анализира емоционалното състояние на потребителите, за да препоръчва песни, съобщава TechRadar. Това ще става с усъвършенствани алгоритми, които следят как се чувстваме и каква е обстановката около нас, за да подбира музика, която Spotify смята за подходяща за всеки профил.     За да превърнат тази концепция в реалност от Spotify ще използват аудио разпознаване, което може да определи емоционалното състояние, акцента, пола и възрастта на потребителите. След това услугата ще препоръча каталог от съдържание, което е базирано на този модел и съответства на определените идентификатори. Технологията ще извлича гореизброените данни от аудио сигнала, следейки не само говора на потребителите, но и фоновите шумове. По този начин Spotify ще могат да предложат още по-персонализирано изживяване за всеки акаунт. Иновативният метод ще е оптимизиран да улавя промени в интонацията и ритъма на речта, за да прецени степента на стрес на всички потребител, за да разбере дали е щастлив, тъжен или ядосан.   Още от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
видео ревю
Huawei Sound X е Hi-Res аудио  колона направена в сътрудничество с DEVIALET
Huawei Sound X е Hi-Res аудио колона направена в сътрудничество с DEVIALET
Това със сигурност не е обикновена безжична колонка, а премиум продукт. Първото нещо, което ни подсказва това е надписът, който откриваме върху кутията на Sound X - Co-engineered with DEVIALET. Запалените меломани и феновете на аудио технологиите сред вас знаят какво означава това. За останалите ще кажем, че DEVIALET е една от малкото млади компании (създадена е през 2007 година във Франция), които за отрицателно време буквално успя да завземе челни позиции в световната аудио индустрия, благодарение на своите All-in-One устройства, активни тонколони и усилватели които генерират мощен и висококачествен звук. За съжаление продуктите на DEVIALET са с цена, еквивалентна на качеството им – доста висока. Например моделът на колоната им Gold Phantom се продава в България за над 5000лв. Но тук ще избързаме да направим една вметка – независимо, че е висококачествена и е направена в сътрудничество с DEVIALET, Huawei Sound X не е с такава бомбастична цена, а е напълно достъпна. У нас тя вече се продава за около 700лв.  
Spotify
Хакнаха над 300 000 профила в Spotify
Хакнаха над 300 000 профила в Spotify
Spotify е популярна услуга за стрийминг на музика, която има повече от 300 млн. потребители по цял свят. Разработчиците полатат много усилия да предложат приложението за всички водещи платформи. От Spotify също така се опитват да увеличат броя на премиум акаунтите в приложението, за да генерират повече приходи и да се конкурират с Apple Music. Aко сте използвали Spotify знаете, че можете да стартиралте плейлистите и любимата музика от смартфона, от уеб версията в предпочитания браузър или от приложения за Windows, macOS и Linux. От дълго време хакерите проявяват голям интерес към идеята да пробият защитата на Spotify и да откраднат личните данни на много потребители. В миналото сме чувализа ситуации, когато хора сменят паролата си, но продължавт да виждат качване на нови плейлисти и албуми в акаунта им. Този път разбираме, за една от най-мащабните прояви на хакерите, която е насочена към акаунтите в Spotify, информира BleepingComputer.     Оказва се, киберпрестъпници са използвали база данни с логи детайли за 380 мил. акаунта, за да успеят да хакнат хиляди профили в Spotify. Toва е възможно с използването на информация от публикувани в интернет комбинации от пароли и логин ID-та. В крайна сметка хакерите използват т.нар. "Credential Stuffing Attack" и успяват да възстановяват между 300-350 хил. профила в Spotify. Експерти по сигурността на VPNMentor, които разкриват атаката се свързват с компанията още през лятото. Тяхната реакция е мигновена и само за ден се иницира автоматичня промяна на паролите на всички засегнати профили. По този начин изтеклите онлайн данни стават неизползваеми, тъй като вече не са актуални. Подобна ситуация нямаше да е възможна, ако Spotify предлага по-сигурни методи за логин, като например двуфакторна автентикация. Можем само да се надяваме, че компанията по-бързо ще ни предложи подобни функции, които обещават да ни предпазят профилите ни в Spotify срещу агресивните методи на хакерите.   Oще от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
Spotify
Spotify обмислят увеличение на таксата за премиум абонамент
Spotify обмислят увеличение на таксата за премиум абонамент
Spotify е услуга, която промени начина, по който слушаме и откриваме музика за милиони потребители. Алгоритмите на компанията са изключително добри в препоръчването на съдържание, което вероятно бихте харесали. Колкото повече слушате съдържание в профила си, толкова по-релевантни препоръки на албуми, песни и изпълнителни ще получавате в Spotify. Последните финансови резултати показват, че услугата е разширила своята потребителска база са още 6 млн. души в периода между юли-септември. Това означава, че в момента Spotify се използва от над 320 млн. души по цял свят, като 144 млн. от тях си плащат за премиум акаунти. Въпреки това представянето на компанията не отговори на високите изисквания на анализаторите. Компанията вече анализира потенциални възможности да генерират повече приходи от стрийминг услугата. Обсъждат се различни варианти, включително и да се увеличи цената за премиум абонамент. Главният изпълнителен директор и съосновател на Spotify, Даниел Ек също вече потвърди тази информация в свое изявление, съобщава Pocket-Lint.     Шефът на Spotify не е коментирал конкретни цифри, но подобно решение е един от най-ефективните начини да се подобри финансoвия баланс на услугата. Съществуват определени райони, където потребители виждат дългосрочен потенциал в това да инвестират средства за премиум профили. Водещият приоритет за стрийминг услугата е увеличение на потребителската база, като изглежда фокуса ще се измести към платените акаунти. Spotify също така обмислят как да предложат допълнително съдържание и функционалности на хората, които са склонни да плащат за премиум абонаменти. Усилиятa им в тази насока вече са причина за наличието на 1.9 млн. подкаста и повече от 58 оригинални шоута финансирани от Spotify.   Още от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
DMCA.com Protection Status