Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1066 резултата за мрежи
LinkedIn
LinkedIn пуска нова функция в помощ на търсещите работа по време на COVID-19
LinkedIn пуска нова функция в помощ на търсещите работа по време на COVID-19
LinkedIn е една от най-популярните онлайн платформи в интернет, която е разработена специално за професионалистите и бизнес потребителите. Услугата предлага широк набор от инструменти, с които да представите себе си, да се свържете с хора следващи сходни интереси, бъдещи работодатели и др. Ограниченията предизвикани от пандемията съзадоха затруднения на милиони хора по цял свят, което превръща в LinkedIn в още по-важна платформа за много потребители. Вече се работи над поредица от функции, които да позволят на загубилите своите позиции да открият отново работа. За целта от Microsoft, които притежават LinkedIn ще улеснят всички профили с предстоящ ъпдейт. Основният акцент е по-ефективната комуникация с работодатели, както и по-удобен начин за представяне на кандидатите и подаването на документи за различните позиции, информира CNet. LinkedIn ще предложи и селекция от онлайн обучения и тренинги, с които потребителтие да подобрят своите умения и допълнително да увеличат шансовете си за откриване на правилната оферта.     Сред някои от най-богатите категории са дигиталния маркетинг, финансовите услуги и обработката на данни. LinkedIn ще предоставят повече данни за актуалните позиции и конкретните качества, които можете да доразвиете, за да бъдате още по-привлекателен избор за работодателите. Предстоящата актуализация ще предложи и ефективни инструменти, които да ви подготвят по-добре за реално интервю. Работи се в тясно сътрудничество с много локални компании, като устойчиво решение за справянето на кризата с големия брой безработни места в някои региони. Изчисленията на Microsoft покават, че над 250 млн. потребители ще загубят работата си през настоящата година, заради разпространението на пандемията. Негавтивните цифри в доклада позицонират 1.6 млрд. души в "рисковата зона", което е сериозен риск за световната икономика. LinkedIn ще опитат да опростят целия процес и да позволят на своите клиенти да се възползват от изцяло нови възможности. Новите функции в кратки срокове ще са налични за всички акаунти.   Oще от Digital: LinkedIn ще позволи да прикачваме мултимедийно съдържание към своите профили
Facebook Gaming
Вече можем да играем игри за смартфони във Facebook
Вече можем да играем игри за смартфони във Facebook
Компанията постоянни ни припомня, че Facebook е не само подходяща платформа за комуникация и откриване на информация, но също за забавление с игри. Oблачните услуги за гейминг се радват на голяма популярност, особено в контекста на социалната изолация. Това е сегмент, в който Facebook виждат голям потенциал за бъдещо развитие. За разлика от своите конкуренти като Amazon и Google, обаче компанията има различна идея как да прикове вниманието на потребителите. Услуги като Google Stadia са интересни предложения, които позволяват да играете независимо къде се намирате и какво устройство използвате. Единственото, което ви трябва е специалния джойстик, достъп до интернет и месечна такса за достъп до Google Stadia. Абсолютно същата е концепцията на Amazon, които вече разкриха повече детайли за своята платформа Amazon Luna. Важно е да отбележим, че NVIDIA също имат силно присъствие в този сегмент. Идеята на Facebook е да избегнат директната конкуренция с тези услуги за стрийминг, като предложат нещо по-различно за геймърите.     Компанията иска да предложи на своите клиенти удобен начин да се забавляват с игри за смартфони, а не се насочват към заглавията за компютри. Вместо това потребителите ще могат да избират от каталог с предложения, директно в официалното приложение на Facebook. Това премахва нуждата да купувате допълнителен хардуер или плащате месечна такса. Секцията за игри включва атрактивни заглавия, като Asphalt 9: Legends, Mobilе Legends: Adventure, PGA Tour Golf Shootout, Solitaire: Arthur's Tale, WWE SuperCard и др. Важно е да отбележим, че това са емулирани версии на стандартните APK файлове на игрите, които можете да откриете и изтеглите от Google Play. По този начин можете бързо и безплатно да стартирате заглавията в своя от сървърите на Facebook и да се забавлявате с любимите си игри от приложението или браузъра. В момента геймърската платформа се използва от над 200 хил. души седмично. Новите заглавия можете да откриете като отворите "fb.gg/play", като тепърва техния брой ще продължи да се увеличава.   Oще от Digital: Услугата Facebook Gaming вече позволява да се създават турнири, за да се намали социалната изолация
Twitter
Twitter представиха нов Share бутон за Android
Twitter представиха нов Share бутон за Android
Mикроблогинг платформата не е толкова известна колкото Facebook и Instagram, но въпреки това има лоялна база от милиони фенове по цял свят. Twitter е особено подходяща услуга за бърза комуникация и разпространение на новини. Лесният за използване интерфейс и обмена на кратки съобщения са другите предимства на Twitter. Използването на Twitter също така не ангажира толкова много вниманието както поддържането на Facebook профил. Услугата е налична за всички водещи платформи и постоянно експериментира с много нови функции. Разпространението на пандемията ни кара да бъдем все по-активни пред екраните на смартфони, което доведе до ръст в трафика на популярните приложения. Социалната дистанция и превръщането на домовете във виртуалния офис принудиха водещите компании по-активно да ъпдейтват и подобряват своите приложения. Twitter не са изключение и вече са готови с нова функция, която ще улесни собствениците на устройства с Android. Компанията е разработила ново "Share" меню за споделяне на файлове и линкове с други потребители.     Разпространението на ъпдейта вече започна, като от Twitter обещават целия процес на споделяне на съдържание в други приложения. Това ще спести ценно време, когато сте в движение и ще актуализира още по-бързо дискусиите и онлайн чатовете, които водите в Twitter. След като кликнете върху бутона за споделяне на файлове ще видите контактите, на които най-често изпращате съдържание, както и няколко допълнителни опции в долната част на екрана. Тази секция предлага опция да копирате линка или да го добавите към отметките в браузъра, както икони за споделяне в други приложения. Припомняме ви, че Share менюто е налично за устройствата с iOS от седмици, но ето, че вече е налично за смартфоните с Android. Ако все още не сте получили актуализацията бъдете сигурни, че това ще се случи скоро. Интеграцията на тази функция ще ви спести няколко излишни кликвания, докато общувате онлайн в Twitter.   Oще от Digital: Как да върнем стария дизайн на Twitter
oнлайн търговия
Социалните мрежи са все по-решаващ фактор при пазруването онлайн
Социалните мрежи са все по-решаващ фактор при пазруването онлайн
Едва ли е изненадащо, че все по-често избираме да пазаруваме онлайн, в сравнение с физически магазини. Предимствата на купуването на стоки в интернет са многобройни, като разпространението на пандемията само задълбочи ситуацията. През последните тримесечия се отчита впечатляващ трафик не само в платформите за електронна търговия, но се увеличават и продуктовите категории, които пазаруваме в интернет. Модерните технологии могат едновременно да улеснят ежедневието ни, но също така крият сериозни рискове за сигурността. Това се превръща в основен приоритет, когато се налага да публикуваме данни за банковите карти и профили. Всеки път, когато извършвате плащане в интернет или правите поръчка трябва да бъдете изключително внимателни, за да не попаднат данните ви в чуджи ръце. Последен доклад на анализатори на Visa показват интересни трендове в навиците на потребителите от началото на годината досега. Водещо заключение е проучването е, че социалните мрежи имат все по-важна роля при вземането на решение за пазаруване онлайн, съобщавa TechRadar.     Taка например всяка една покупка извършена в интернет е провокирана от взаимодействие с профилите ни във Facebook и други водещи социални платформи. Потребителите не само се доверяват на коментари и мнения на други хора, но също така получават повече информация за бъдещата си покупка. Много важен фактор е удобството на социални мрежи за купуване на продукти в интернет, тъй като изисква само няколко кликвания. Неслучайно повече от 35% от хората определят този фактор като ключов за финалния избор, като 26% от потребителите са доволни от невероятната скорост на целия процес. Приблизително всеки пети човек използва мобилно приложение за покпки онлайн. 57% oт хората, които се включват в проучването на Visa споделят, че не обръщат съществено внимание на коментарите на други хора, както и ревюто на съответния продукт във външни сайтове. Само 46% от потребителите обръщат внимание на възможностите за връщане на продукт в случай на неочакван проблем още преди да го поръчат.   Още от Digital: България е имала най-нисък процент в онлайн пазаруването в Европа през 2019г., според Eurostat
Qualcomm Snapdragon 750G
Qualcomm Snapdragon 750G е осеямдрен процесор за гейминг с подобрен AI и поддръжка на  5G
Qualcomm Snapdragon 750G е осеямдрен процесор за гейминг с подобрен AI и поддръжка на 5G
Qualcomm са разработили ново хардуерно решение, което е предназначено за следващото поколение 5G смартфони. Компанията разкри повече детайли за мобилния чипсет Snapdragon 750G, който обещава да осигури още по-вълнуващи възможности за гейминг. Водещо предимство на Qualcomm Snapdragon 750G е, че може да работи в sub-6GHz и mmWave 5G честотите на спектъра, което е подходящо за различните 5G мрежи по цял свят. Новият хардуер е базиран на част от ексклузивните Elite Gaming функции, осигуряващи реалистичен геймплей и намаляват латентността. Според официалните данни Qualcom Snapdragon 750G е допълнен от Adreno 619 GPU модул, който осигурява с 10% по-висока производителност от Adreno 618, който се използва от Snapdragon 730G. Включването на поддръжка за mmWave 5G щe осигурява максимални скорости от 3.7Gbps, спрямо 2.5Gbps при предходния чипсет. Бъдещите собственици на смартфони с Qualcomm Snapdragon 750G ще могат безпроблемно да стриймват геймплея на любимите си игри, чрез 5G облачните гейминг платформи.   Компанията се е погрижила да подобри значително възможностите на алгоритмите с изкуствен интелект. Благодарение на петото поколение на Qualcom AI Engine вече се предлага AI поддръжка за гласови преводи, смарт камера и видео. Този софтуер е в състояние да извършва четири трилиона операции в секунда, което е с 20% повече от Snapdragon 730G.  Интеграцията на Kryo 570 ще гарантира допълнително увеличение на скоростта с 20%. Новият процесор за смартфони е базирана още на Qualcomm Spectra 355L Image Signal Processor, който гарантира оптимално качество на снимките и опция за запис на видео с 4K HDR резолюция. Устройствата със Snapdragon 750G ще могат да имат 192-мегапикселови камери, което е в синхрон с актуалните тенденции в индустрията. Работната честота на ядрото е 2.2GHz, като е предвидена още поддръжка за 120Hz дисплеи с Full HD+ резолюция, Bluetooth 5.1 и Wi-Fi 6. Първите устройства с новия процесор ще бъдат представени преди края на настоящата година.   Oще от Digital: Каква е разликата между 5G и 4G
хакери
Хакери могат да пробият защитата на локалните мрежи за 30 минути
Хакери могат да пробият защитата на локалните мрежи за 30 минути
Сложните пароли са добър начин да се предпазим от хакери, но представляват само един компонент, който може да гарантира сигурността ни в интернет. Използването на антивирусна програма и работата с легитимен софтуер са други неща, които могат да ви предпазят в тази ситуация.  Въпреки това няма как да бъдете сигурни, че няма да станете жертва на хакери, които стават все по-активни с всеки изминал месец. Добър пример е последното проучване на Positive Technologies, което обръща внимание на факта, че се забелязва значителен ръст в атаките на хакерите срещу компютърните системи на бизнеса. Най-често киберпрестъпниците се възползват от уязвимости в софтуера, който използват устройствата. Това налага постоянно да се актуализират инсталирате приложения, за да се спестят проблеми от подобно естество. Експертите на Positive Technologies провеждат тестове с компютрите на представителите на бизнеса в много сфери, сред които IT технологиите, енергетиката, хотелиерството, развлечението, комуникациите, правителствените агенции и др.     Резултатите от тестовете са доста любопитни, тъй като показват, че Positive Technologies успяват да преодолеят защитата на локалните мрежи с 93% успеваемост. Максималният брой проникващи вектори открити в една компания достига до 13, съобщавa ТechRadar.  Другата любопитна подробност е, че eдна на всеки шест компании съдържа доказателства за предходни атаки на киберпрестъпниците, като зловредни връзки на официални сайтове, валидни ID детайли в публични бази данни и др. Всички тези неща са доказателства, че мрежата вече е била компрометирана от хакерите, което улеснява работата на Positive Technologies. Водещо заключение от експеримента е, че хакването на локална мрежа от разстояние отнема между 30 минути и 10 дни. Въпреки това в повечето случаи сложността на атаката е твърде ниска, което би улеснило провеждането ѝ, дори от хакери с по-базови познания. Уеб приложенията са най-уязвими и са причина за 77% от атаките, като при тестовете се осигурява и достъп до над 9000 корпоративна имейла.   Още от Digital: Хакери скриват зловреден код в снимки, за да източват кредитни карти    
Facebook Messenger
Facebook започва да слива чатовете от Messenger и Instagram
Facebook започва да слива чатовете от Messenger и Instagram
Facebook e влиятелно име в дигиталния свят, в който живеем, тъй като всеки ден свърза стотици милиони потребители по цял свят. Социалната мрежа, обаче е само един от важните компоненти в стратегията на компанията, която включва още Instagram и WhatsApp. Това са две от най-популярните приложения за комуникация в света, които представляват бъдещето за бизнес модела, който следва Facebook. Желанието на компанията да разгърне още повече своята екосистема е свързана и с по-дълбока интеграция, позволяваща Facebook Messenger и WhatsApp да могат да изпращат съобщения помежду си.  Вече разбрахме за тези мащабни планове на компанията, които да доведат до създаването на най-голямата интегрирана платформа за комуникация в интернет. Това все още е сфера, в която Facebook имат предимство пред Google и алтернативни приложения като Zoom, Skype. WeChat и др. Решението да се слеят WhatsApp, Instagram и Messenger е свързано и с технологични затруднения, но продължава да бъде дългосрочен приоритет за Марк Зукърбърг.   По всичко личи, че компанията работи активно над този проект и някои потребители започнаха да виждат съобщения свързани с интеграцията на Facebook Messenger и Instagram. Самите нотификации ги информират, че вече е възможно да общуват по нов начин в своя Instagram профил, като се свържат с приятелите използващи Facebook.  Функцията е активна, както за Аndroid, така и за устройствата с iOS. След като изберете опцията за ъпдейт обикновената икона за директни съобщения в горния десен ъгъл на Instagram ще бъде заместена от логото на Facebook Messenger.  Чатовете в Instagram също така са налични в по-различна цветна тема, като скролването променя нюансите между синьо и лилаво. Засега само ограничен брой потребители виждат "There's a New Way to Message on Instagram" съобщението. Aктуализацията обещава още поддръжка на "Swipe-To-Reply" и повече емоджита.     Още от Digital: Facebook Messenger скоро ще ни позволи да заключим приложението на смартфона си
Adobe Photoshop
Adobe Photoshop ще улеснява откриването на обработвани снимки
Adobe Photoshop ще улеснява откриването на обработвани снимки
Eволюцията на технологиите с изкуствен интелект подобрява много функционалности на смартфоните. Най-голямо приложение AI софтуера намира в камера приложенията, но се използва още от услуги като Siri и Google Assistant. Oчевидните предимства на изкуствения интелект, обаче предизвика и развитието на няколко негативни тенденции, като най-добрия пример са фалшивите новини в интернет.  През последните години се забелязва внушителен ръст на снимките и видео клиповете, които използват т.нар. "Deepfakes" и представляват компютърно генерирани версии ина истински личности. Разпространението на подобно съдържание в интернет може да предизвика объркване сред потребителите и да предизвика манипулиране на мнението на големи групи от хора.  Facebook и Google отдавна се борят с този проблем, като все по-активно към тях ще се присъединят и експертите на Adobe. Компанията работи над технология, която да улесни откриването на доказателство за обработвани снимки във Аdobe Photoshop, кoйто е предпочитан избор за милиони професионалисти. Този проект е част от ангажимента на Adobe в Content Authenticity Initiative, в която участват от миналата година.      Новата функция работи като тагва изображенията, които съдържат данни за техния автентичен произход. Това ще улесни авторите на съдържание, издателите, крайните потребители и социалните мрежи по-лесно да засичат обработвани снимки и друга фалшива медия в интернет.  Аdobe искат да превърнат технологията в отворен стандарт за тагване на мултимедия онлайн, която съдържа криптографски данни за местоположение, времеви маркери, информация кой е заснел и редактирал кадъра, с какво устройство е заснет и др Отсъствието на подобни метаданни ще е предпоставка за фалшиво съдържание, съобщава Wired. Системата на Adobe ще позволи и на разработчиците на външен софтуер да добавят такива тагове на снимките, включително кога файла е публикуван в уеб сайт или социална мрежа. Криптография ще бъде използвана за генериране на "цифров отпечатък", който доказва автентичността на съответната снимка или видео.  Плановете на Adobe предвиждат представянето на Preview Release версия на технологията до края на годината, което е само първата част от този амбициозен проект.   Още от Digital: Най-добрите безплатни онлайн алтернативи на Adobe Photoshop
любопитно
Нова функция във Facebook ще улеснява комуникацията със съседите ни
Нова функция във Facebook ще улеснява комуникацията със съседите ни
Социалната дистанция създаде доста ограничения в традиционното ежедневието, особено когато става въпрос за реални контакт с други хора. Най-безопасният вариант е да прибегнете до приложения за видеоконференция като бърз, удобен и сигурен начин за общуване по време на пандемията. Това важи и за популярните платформи за забавление като Netflix и YouTube, които също отчитат рекорден трафик от началото на кризата с COVID-19. Потребителската база на Facebook надхвърля 2.7 млрд. души, което също налага компанията да предприеме допълнителни усилия, за да спести време при комуникация. Facebook са насочили вниманието си към предоставянето на интересен и забавен начин за комуникация с хората, които живеят в близост до нас и локалните общности. Вече са стартирали тестове с функцията Neighbourhoods,  която предлага точно такива възможности, съобщава TеchCrunch. По този начин ще може да комуникирате с други потребители, следващи сходни хобита и интереси, но също да разбирате и следите в реално време най-актуалните събития във вашия район.     За целта компанията предвижда добавянето на нова секция в потребителите профили на социалната мрежа. Първоначалната версия я позиционира в менюто на приложението между иконите за достъп до Marketplace, Gropus, Friends, Pages, Events и др. На този етап ограничен брой хора могат да изпробват на своите устройства Neighborhoods. Aлгоритмите на Facebook ще следят мeстоположението, за да показват и препоръчват локални групи от общности, независимо къде се намирате. Потребителите е необходимо да дадат съгласието си за споделяне на местоположението преди да могат да се присъединят към локалните групи. Компанията се надява интеграцията на Neighborhood да стимулира потребителите да ъплоудват повече снимки и мултимедия, докато общуват от приложението. Тази идея доразвива Facebook Groups, която в момента е налична за над 70 млн. администратори на групи и модератори, които поддържат акаунтите. Засега няма информация кога Facebook Neighboordhood може да дебютира за всички потребителски профили. Функцията още е в начална фаза на разработка и тепърва ще е обект на допълнителни подобрения и ъпдейти на Facebook.   Още от Digital: Facebook започна да разпространява функция за изпращане на съобщения между Messenger и Instagram
Nokia
Знаете ли, че: На Луната ще има 4G благодарение на Nokia
Знаете ли, че: На Луната ще има 4G благодарение на Nokia
Мобилните мрежи обхващат по-голямата част от територията на Земята, позволявайки стотици милиони души всеки ден да общуват свободно помежду си. Вече сме свикнали толкова много с интернет, мобилните приложения и стрийминг услугите, че трудно бихме си представили живота бе виртуалното пространство. Технологиите вече са толкова развити, че частни компании като SpaceX вече започнаха да изграждат собствена мрежа от сателити, които да доставят интернет от орбитата на Земята. Плановете предвиждат системата Starlink да доставя сателитен интернет до края на 2021г. Учените от космическата агенция на САЩ привличат вниманието ни с нов договор на стойност $14.1 млн. който бе сключен с представители на Nokia. Целта е финландската компания да изгради първата 4G мрежа, която ще доставя интернет до астронавтите от повърхността на Луната. Планираната инфраструктура ще използва 4G/LTE свързаност, като на по-късен етап ще е предвидена и актуализация към по-модерната 5G технология. Самият проект ще се реализирани от Bell Labs дивизията на Nokia.     Първата по рода си интернет мрежа на повърхността на Луната ще поддържа по-добра комуникация на по-големи разстояния при още по-висока скорост. Nokia са сигурни, че инфраструктурата, която ще гарантира функционирането на технологията е достатъчно издръжлива за екстремните условия. Специалистите на Bell Labs искат да гарантират, че 4G/LTE, която ще бъде изградена на естествения ни спътник е подходяща за управление на лунни ровъри, навигация на други космически апарати и стрийминг на видео с висока резолюция. От Nokia обещаха да бъдат по-активни и да информират периодично своите потребители с прогреса на тази мисия.   Още от Digital: Човек на Луната, умел монтаж или нещо друго? (Видео)
LinkedIn
LinkedIn ще позволи да прикачваме мултимедийно съдържание към своите профили
LinkedIn ще позволи да прикачваме мултимедийно съдържание към своите профили
LinkedIn е социална мрежа, която е фокусирана предимно към професионално ориентираните потребители. Въпреки редица ъпдейти платформата оперира по един и същ начин от своето създаване досега. Разработчиците от LinkedIn наблюдават отблизо популярността на приложения като Facebook, Instagram и Snapchat с идеята да взаимстват елементи, които да подобрят собствената им платформа. Ако сте потребители, който използва LinkedIn, но смята, че публичните профили са твърде статични е добре да разберете за предстояща версия на приложението. Компанията тества опция с името LinkedIn Stories, която наподобява начина, по който работи Instagram Stories. По този начин потребителите ще разполагат с възможността да създават интерактивни истории към своите акаунти. Това означава, че ще могат да прикачват мултимедийно съдържание с продължителност до 20 секунди към профила, за да бъдат по-атрактивни за останалите потребители. Все пак има ограничение, което няма да позволява на мултимедията да бъде видима повече от 24 часа, съобщава TechRadar.     Този лимит важи, както за изображения, така и за видео клипове. Функцията е вдъхновена от социалните мрежи и платформите за забавления. Идеята е потребителите да проявят по индивидуален начин своята креативност и да разнообразят съдържанието в LinkedIn. Ограничението от 20 секунди не е случайно и цели да предотврати качването на продължителни клипове с неподходящо съдържание. LinkedIn смятат, че това е достатъчно дълъг срок да провокирате интерес към своя акаунт. За максимално улеснение е предвидена опция за персонализиране на публикациите със стикери и текстови съобщения. LinkedIn са уверени, че потребителите могат да намерят разнообразни приложения да представят себе си в подходяща светлина или да реагират на актуални проблеми. Новата функция е удобен начин да взаимодействате още по-пълноценно със своите колеги, съученици и партньори в платформата. Призивите за социална дистанция също налагат търсенето на атрактивни начини, с които интерактивно да привлечем аудиторията към профила си в LinkedIn.   Още от Digital: 4 стратегии за осигуряване на успешни контакти в LinkedIn
Facebook
Facebook ще започнат да показват публични групови постове в News Feed
Facebook ще започнат да показват публични групови постове в News Feed
Социалната мрежа обръща специално внимание на качеството на съдържанието и следи стриктно за разпространение на фалшиви новини и обидни публикации. По този начин Facebook се превръща в основен източник на актуални новини за стотици милиони хора по цял свят. Разнообразните възможности за персонализиране на съдържанието допълнително превръщат News Feed във водещ онлайн портал. Компанията постоянно тества нови функционалности и сега разкри детайли за последния ъпдейт на Facebok Groups. Според официалните данни групите в социалната мрежа се използват от повече от 1.8 млрд. потребители, което е доста впечатляващо. Несъмнено най-голямо внимание ще предизвика информацията, че Facebook ще показват постове от публичните групи в другите секции на профилите ни, включително News Feed, съобщава Engadget. След като споделите дадена публикация или линк ще започнете да виждате постове от дискусии на сходни теми. Това ще е възможно дори когато не сте част от съответната група.     Facebook също така са обновили дизайна на Groups раздела, като търсачките в интернет ще бъдат оптимизирани да индексират съдържание от групите в социалните мрежи. Това ще улесни значително откриването на дискусии по теми, които представляват интерес са вас. Промените имат за цел да стимулират хората да бъдат по-активни и да се присъединяват към онлайн разговори с други потребители от цял свят. Администраторите на страници във Facebook ще имат достъп до още повече инструменти за управление на съдържанието. Предстоящият ъпдейт ще им позволи да трансформират публични групи в частни или да въведат одобрение на всяка публикация. Така могат да прегледат съдържанието и да не допуснат разпространението на публикации, които са манипулативни или нецензурни. Facebook тестват и функция за групови чатове в реално време, Q&A сесии, както и възможност за добавяне на различен профил към всяка група, в която участвате.   Още oт Digital: Как да разберем защо Facebook ни показва определени реклами и публикации в News Feed
смартфони
Продажбите на 5G смартфони ще надхвърлят 278 млн. до края на 2020г.
Продажбите на 5G смартфони ще надхвърлят 278 млн. до края на 2020г.
Пазарните наблюдатели от Canalys публикуваха последния си доклад, който проследява актуалните тенденции в пазара на смартфони. Водещото заключение е, че големия интерес към 5G технологията ще бъде движеща сила за цялата мобилна индустрия през 2020г.  Конкретните пргонози на Canalys предвиждат, че на световния пазар ще бъдат продадени 278 млн. смартфона през календарната година. Едва ли е изненадващо, че 62% от доставките ще бъдат извършени в Китай. Другите два най-развити района за дистрибуция на 5G смартфони ще са в Европа и САЩ. Тези цифри очертават двуцифрен спад в продажбите на смартфони от 10.7%, спрямо показателите регистирани година по-рано. Въпреки това Canalys очакват ситуацията да се стабилизира през 2021г., когато очакват увеличение на доставките от 9.9%, които ще преминат границата от 1.3 млрд. Предстоящото тримесечие и активния празничен сезон през декември допълнително ще стимулират високото търсене и ще се превърнат в предпоставка за солидни приходи за производителите в края на 2020г.     Силната конкуренция е причината да виждаме все по-достъпни устройтва с поддръжка на 5G технологията на пазара. Така например в Китай над 60% от смартфоните в тази пазарна ниша струват не повече от $400, като цифрата ще се удвои в следващите 12 месеца.  Подобни процеси се забелязват и на европейския пазар, но с доста по-бавни темпове. В следващите четири години Canalys прогнозират, че цената на смартфоните с 5G на континента да поевтинеят двойно, което ще доприне за популяризирането им на пазара.  Активното изграждане на необходимата инфраструктура в отделните страни и различните кампании на мобилните оператори ще предложат още повече възможности за избор на потребителите. Другият важен фактор е, че повечето нови смартфони на производителите с Android ще поддържат технологията.  Средната цена на устройства с поддръжка на 5G на континента ще бъде около $765 в края на 2021г. и ще бъде редуцирана до около $477 до 2024г.     Още от Digital: 5G смартфоните ще станат масови през 2023 г.
Facebook
Facebook слага край на класическия дизайн от септември
Facebook слага край на класическия дизайн от септември
Facebook демонстрираха как изглежда новата визия на социалната мрежа още преди години. След продължителни тестове компанията започна да разпространява дългоочакваната актуализация от май. Всеки потребител разполага със свободата да избере новия или класически дизайн на Facebook в своя профил. Изчистеният интерфейс в новата версия предлага лента за бърз достъп в горната част, от който лесно да стартирате петте основни секции на социалната мрежа, а именно Home, Watch, Marketplace, Groups и Gaming. Няма как да не забележите и отсъствието на традиционния син цвят в панела за навигация.  От компанията са оптимизирали дизайна на Facebook по такъв начин, че да улеснят интеграция на "Dark Mode" функционалност, която се радва на голяма популярност сред потребителите. Активирането на тъмния режим става с едно натискане на бутон от падащото меню с настройки.  Ако въпреки подобренията в новия дизайн все още използвате старата визия на Facebook e добре да знаете, че много скоро вече няма да имате избор, съобщава Engadget.   ' В следващите няколко седмици Facebook планират да деактивират функцията за активиране на класическия дизайн. Някои потребители дори вече виждат нотификации, които ги информират за промяната. Данните разкриват, че старата версия на социалната мрежа няма да е достъпна от септември.  Любопитното е, че към съобщението има и въпрос дали желанието ви да предпочетете класическия дизайн, не е провокирано от липсата на функции, които не присъстват в новата версия. Ако се съгласите с твърдението ще може да опишете с кратък текст коя точно опция на Facebook смятате, че трябва да бъде интегрирана към модерният дизайн.  Трябва да отбележим, че промените ще засягат уеб версията на Facebook, която стартирате от компютрите. Мобилните приложения на Facbebook за водещите платформи ще продължат да изглеждат и функционират, както досега. Така много скоро няма да имаме друг вариант освен да използваме новата версия на Facebook от десктопа.   Още от Digial: Как да разберете кой следва вашия Facebook профил 
TikTok
Как да изтриете акаунт в TikTok
Как да изтриете акаунт в TikTok
TikTok е приложение, което продължава да е обект на сериозен обществен интерес. Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече генерира 2 млрд. изтегляния. Невероятният успех на TikTok, обаче се слъска с неочакани проблеми довели до спирането на приложението в Индия.  Американското правителство също предприе дествия срещу TikTok от съображения за сигурност, обвинявайки разработчиците, че споделят данни на потребителите с китайските власти. Вече ви съобщихме, че Мicrosoft имат 45 дни да финализират сделката с TikTok.  Ако това не се случи след 15 септември потребителите няма да могат да използват приложението на територията на САЩ, където има над 100 млн. потребители на TikTok. Всички тези процеси накараха някои хора да започнат да търсят алтернативни решения и да се подготвят за ситуация, когато нямат достъп до мобилното приложение.  В случай, че се притеснявате дали данните ви се пазят на сигурно място в сървърите на TikTok е практично решение да помислите за изтриване на профила си.     За да го направите трябва да отворите своя акаунт и да кликнете върху "Me" бутона в долния десен ъгъл и след това да изберете иконата с три точки горе вдясно. От менюто с настройки, което виждате кликнете върху "Manage My Account", където ще откриете опцията "Delete Account" в долната част.  Избирането на този бутон ще ви покаже уведомление, което ви казва какво ще се случи, ако се съгласите да изтриете напълно профила си в мобилното приложение. Самият текст ви съобщава, че така няма да може да се логвате отново и ще загубите достъп до съдържанието в TikTok. Изпратените чат съобщения временно ще продължат да бъдат видими за останалите потребителите. Ако не предприемете никакво алтернативно действие след 20 дни целия акаунт ще бъде изтрит напълно от приложението. Добър вариант е да копирате видео клиповете, които са важни за вас и съхранявате в TikTok, за да не загубите достъп до тях след деинсталацията.   Oще от Digital: Най-добрите алтернативи на TikTok
технологични новини
6 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
6 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Google опитват все по-агресивно да се конкурират с Apple в пазара на умни часовници. Компанията полага много усилия да превърне Wear OS скосистемата в предпочитан избор за повече потребители. В края на миналата година също така разбрабхе, че Google купуват Fitbit за $2.1 млрд.    1. ЕС разследва сделката за купуване на Fitbit oт Google за $2.1 млрд. Това е поредният елемент от стратегията на компаията да предлага още по-атрактивно съчетание между софтуер и хардуер на своите клиенти. Aнтитръстовите регулатори на континента, обаче вече...
DMCA.com Protection Status