Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
829 резултата за мобилни приложения
Google Play
Google отлага въвеждането на единна система за покупки в приложенията до март 2022г.
Google отлага въвеждането на единна система за покупки в приложенията до март 2022г.
Google направиха любопитно обещание, че мобилните приложения в Google Play трябва да използват "Play Billing" системата за обработка на вътрешни покупки до ноември 2021г.. Пълното име e "Billing System for in-app purchases" (IAPs), като идеята е онлайн магазина да действа като посредник при трансферите. Това ще гарантира максимална сигурност и ще улеснява потребителите, според Google. Потребителите няма да се налага да въвеждат всеки път необходимите детайли за банковата транзакция. Вместо това данните ще се запазват във профила. Управлението на активните абонаменти може да става от "Subscriptions" раздела в Google Play, където лесно можете да откажете платен абонамент към дадена услуга. Въвеждането на IAPs ще позволи на Google да получава малка такса при извършването на всяка покупка в приложенията. Първоначалният срок, в който разработчиците трябва да оптимизират своите заглавия, за да спазят изискването е 30 септември 2021г. Все пак се оказва, че новите правила ще бъдат забавени допълнително, съобщава SlashGear.     Според актуалните данни крайният срок за масовото въвеждане на Play Billing е 31 март 2022г. Допълнителните шест месеца ще предоставят повече време на разработчиците да интегрират Play Billing IAP към своите софтуерни решения. Компанията също така изрази удовлетворение от прогреса, който отбелязва броя на приложенията за Android, които вече използват новата система за вътрешни покупки в Google Play. Oфициална причина за удължаването на първоначалния срок не е обявена, но вероятно е свързана с поредните антитръстови разследвания срещу Google.  Така разработчиците ще разполагат с още осем месеца, за да интегрират Play Billing към заглавията, които предлагат в Google Play.   Oще от Digital: Google Play вече поддържа споделяне на ъпдейти и приложения с Android смартфони
мобилни приложения
 Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Собствениците на смартфони и таблети са отделили рекордни средства за покупки в мобилни приложения. Данните обхващат първата половина на календарната година и отчитат приходи от $64.9 млрд. Това е 24.8% увеличение от регистрираните $52 млрд. в Google Play и App Store през първите шест месеца на 2020г., разкрива доклад на Sensor Tower. Дългогодишната традиция App Store да генерира повече приходи продължава, като собствениците на iPhone и iPad са отделили $41.5 млрд. за абонаменти, покупки на приложения и игри. По този начин онлайн магазина на Apple отчита 1.8 пъти повече приходи, в сравнение със сумата от $23.4 млрд., която регистрира Google Play за същия период. Настоящите резултати продължават впечатляващото представяне от предходната година, когато потребителите отделиха за мобилни приложения около $40.5 млрд. Тази стойност очерта 28.4% увеличение, спрямо предходната година, като сега вече достига до внушителните $64.9 млрд. в App Store и Google Play през първите две тримесечие на 2021г.     Едва ли ще се изненадате, че гейминга е най-популярната категория на мобилни приложения, като приходите за разработчиците на игри се увеличават със 17.9% през първите шест месеца. Конкретният ръст е 24.7% за Google Play и достига до 13.5% в App Store, информира AndroidHeadlines. Собствениците на смартфони с двете платформи са платили $44.7 млрд. за съдържание в игри през първата половина на 2021г. Най-успешните заглавия за периода са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. За първи път са отчетени приходи от над $1 млрд. в категорията на книгите, предлагани в онлайн магазините за приложения в периода януари-юни 2021г.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Instagram
Instagram скоро ще позволят да качваме постове от компютрите
Instagram скоро ще позволят да качваме постове от компютрите
Instagram продължава да бъде едно от най-популярните приложения за смартфони. Основен приоритет в разработката винаги са били мобилните устройства. Именно това е причината да не е възможно да ъплоудвате публикации в своите профили от десктопите. Социалната изолaция предизвикана от пандемията доведе до сериозни промени в обществения живот. Много хора започнаха да работят и да учат от домовете си, което закономерно доведе до впечатляващ ръст в трафика на определени софтуерни решения. Instagram също не е изключение от казаното дотук. Официален говорител на Facebook, които притежават приложението потвърждава, че се забелязва увеличение на хората, които се логват от компютрите. Това не е изненадващо, тъй като по-големите екрани на мониторите са по-подходящи за разглеждане на съдържание в мобилното приложение. Вече са стартирали тестове с нова функционалност, която ще допадне на много потребители, особено на най-активните профили в Instagram.     Компанията провежда експерименти с ограничен брой потребители, които имат възможността да създават постове и да ги публикуват онлайн от компютъра. Това може да стане от предпочитания уеб браузър, съобщава TechCrunch. Ако всичко върви по план в следващите месеци повече хора ще имат достъп до функцията. Припомняме ви, че първата версия на Instagram бе представена още през 2010г. Досега компанията винаги се е противопоставяла активно на възможността да представят уеб версия на своя продукт. Вместо това акцента е върху мобилните приложения, тъй като повечето потребители използват смартфони за правене на снимки и видео. Ситуацията сега е доста по-различна и по всичко личи, че скоро ще можем да ъплоудваме публикации в Instagram от десктопите.   Oще от Digital: Как да скривате харесванията в Instagram и Facebook
Google Play
Новите приложения в Google Play ще използват Android App Bundle (AAB) формата вместо APK от август 2021г.
Новите приложения в Google Play ще използват Android App Bundle (AAB) формата вместо APK от август 2021г.
Google планират сериозни промени в онлайн магазина за приложения. Разработчиците ще трябва да се съобразят с ново изискване на компанията. Оказва се, че от август 2021г. съдържанието, което се публикува в Google Play ще трябва да използва Android App Bundle (AAB) формата, вместо традиционните APK файлове. Промените обхващат мобилните приложения качени след 1 август 2021г. и няма да засегне настоящите заглавия налични в Google Play, които ще запазят сегашния си формат. Все пак разработчиците ще бъдат изправени пред някои затруднения заради твърде краткото време, което имат за преминаване към AAB. Крайните потребители няма да забележат никаква драстична промяна във функционалността или дизайна на приложенията за Android. Иползването на новия стандарт има няколко предимства, които стоят зад решението на Google, съобщава AndroidHeadlines. Основната разлика е, че Android App Bundle (AAB) файловете са с около 15% по-малки като размер от APК.     Google смятат, че ABB не само ще ускори инсталирането на самите приложения, но и ще доведе до по-малко деинсталации на софтуер. Разработчиците ще разполагат с по-голяма свобода при създаването на своите заглавия от APK файловете. Създателите на софтуерни решения в Google Play ще могат да управляват кои модули от функции се инсталират на отделните устройства, чрез Play Feature Delivery. В момента около 10% от най-добрите приложения за Android са базирани на AAB, Компании като Adobe, Duolingo, Gameloft, Netflix, Riafy, redbus и Twitter вече използват новия формат. Премиерата на Android App Bundle (AAB) e oще през 2018г., като броя на приложенията, които са базирани на него вече надхвърля 1 млн. Новият формат е с отворен код и се поддържа от инструменти за разработка като Android Studio, Gradle, Bazel, Buck, Cocos Creator, Unity, Unreal Enginе и др.   Още от Digital: Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
мобилни приложения
Koи са най-изтегляните приложения за смартфони през април
Koи са най-изтегляните приложения за смартфони през април
Мобилните приложения отчетоха впечатляващ трафик от началото на пандемията досега за двете водещи операционни системи. Потребителите проявиха дори още по-висока активност в желанието си да комуникират и да се забавляват, когато са в движение. Началото на новата година продължи трендовете, които започнаха през 2020г. Игрите са категорията, която генерира най-много изтегляния, което едва ли е изненадващо. Анализатори от SensorTower публикуваха актуалния доклад, който разкрива кои са най-популярните заглавия за Android и iOS, но не са част от геймърския жанр. Информацията обхваща месец април и показва, че TikTok е най-изтегляното приложение, което едва ли е изненадващо. Популярният хит на ByteDance e oтчел над 59 млн. изтегляния в световен мащаб. Най-голям ръст в популярността се отчита в Бразилия и Китай, където увеличнието е съответно 13% и 12%. Внушителната популярност на TikTok обхваща европейския пазар, където оглавява класациите в няколко страни. Facebook е единственото приложение, което успява да изпревари TikTok по популярност в Google Play през изминалия месец.     Социалната мрежа регистрира повече от 53 млн. изтегляния, като най-голям ръст е регистриран в Индия, където увеличението достига до 26%, информира TechRadar. В първите десет в класациите попладат очаквани заглавия, сред които Snapchat, Instagram, Messenger, Zoom, Gmail, Google Meet и др. Забелязва се и стабилно представяне на Telegram, което също е отразено в доклада на SensorTower. Ситуацията не се е променила драстично, в сравнение с предходния месец. Прави впечатление наличието на Hotstar, което е сравненително ново заглавие и попада на 10-о място по изтегляния за април в Google Play. В голяма степем резултатите затвърждават тренденцията за големия интерес към приложенията за комуникация и стрийминг. Това са заглавията с най-висок рейтинг извън традиционния сегмент на игрите. Няма да е изненадващо, ако резултатите през следващия месец продължат да бъдат сходни, както през април.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Google Play
Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
Google възнамеряват да добавят нова секция в онлайн магазина за приложения. Интеграцията ще предоставя повече информация за личните данни, които споделяме. Функцията работи по същия начин, както въвеждането на "Privacy Labels" в App Store, което предизвика широк отзвук сред разработчиците. Идеята е доста полезна, тъй като ще предоставя повече детайли за информацията, която събират приложенията още преди да ги изтеглим. Facebook и Google не бяха доволни от промените в App Store и по-скоро от възможността да разкрият колко много лични данни споделят за всеки потребител. В крайна сметка Apple защитиха своето решение с правата на потребителите и "Pricacy Labels" са чатс от iOS екосистемата. От Google също искат да възприемат подобен подход в Google Play, което ще се случи през 2022г., съобщава TheVerge. Нова секция в онлайн портала ще предоставя необходимата информация за начина, по който работят приложенията за Android.     Oсновната цел на инициативата е да помогне на всеки потребител да разбере дали личните им данни са защитени. Google ще включват описание за всички разрешения, които трябва да дадете и респективно данните, които споделяте с даден софтуер. В това число влизат поверителни детайли, като местоположение, списъка с контактни или имейл адрес. Разработчиците на приложения за Android ще могат да предоставят допълнителни обяснения кои функционалности се нуждаят от достъп до съответната информация. Предстоящата секция в Google Play ще съобщава дали данните са криптирани и кои заглавия са подходящи за използване от цена. Новият панел е подходящ да разберем дали трети страни имат достъп до данните, както и дали е възможно да поискаме информацията ни да бъде изтрита. Google не бързат с премиерата на функцията, за да предоставят на разработчиците достатъчно време да се адаптират към промените. Предстоящата Google I/O конференция е удобна възможност да разберем повече за този проект на компанията.   Oще от Digital:  Google Play вече поддържа споделяне на ъпдейти и приложения с Android смартфони
WhatsApp
Знаете ли, че: Хакерите могат да заключат профилите в WhatsApp, ако знаят телефонния номер
Знаете ли, че: Хакерите могат да заключат профилите в WhatsApp, ако знаят телефонния номер
WhatsApp е най-популярното чат приложение, което има повече от 2 млрд. регистрирани профила. Лесният за използване интерфейс предлага възможност за комуникация с криптирани текстови съобщения и разговори. Мобилните приложения са допълнени от уеб версия на WhatsApp, която е налична за браузъра. Едно от предимствата на приложението пред iMessage и Signal е активираната по подразбиране опция за криптиране, която традиционно е премиум функционалност. Въпреки отлива на потребители заради новата декларация за поверителност на Facebook е факт, че WhatsApp продължава да е изключително популярна платформа. Логването в приложението изисква телефонен номер, вместо парола и потребителско име. Тази особеност на приложението, обаче може да се използва от хакерите по начин, който да изложи на риск сигурността на личната информация на потребителите. Недостатък в кода на WhatsApp позволява на външни лица да ви заключат извън собствения акаунт, информира yahoo.news. Още по-неприятното е, че за провеждането на атаката се нуждаят единствено от телефонния ви номер.     Целият процес изисква 36 часа заради системите за сигурност на WhatsApp. Oт друга страна това не е чак толкова дълъг период от време. Хакерите трябва да инсталират WhatsApp и да опитат да се логнат със съответния телефонен номер, чрез SMS кодовете. Въвеждането на определен брой комбинации ще блокира процеса на верификация за около 12 часа. Следващата стъпка е да се изпрати молба за изгубен или откраднат смартфон до WhatsApp от хакерите. Компанията автоматично ще блокира съответния акаунт, включително и реалния собственик. Активирането на двуфакторната автентикация не може да предотврати  провеждането на гореизброените стъпки за заключване на профила.   Още от Digital: Как да се предпазим от хакерски атаки докато работим от вкъщи
ТikTok
ТikTok представиха музикални ефекти за създаване на по-атрактивни клипове
ТikTok представиха музикални ефекти за създаване на по-атрактивни клипове
Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече е толкова популярно, че едва ли има много хора, които не са чували името TikTok. Внушителният интерес на младите потребители към заглавието и опциите да създават атрактивно съдържание превърнаха заглавието в световен феномен. Въпреки известни затруднения със сигурността и забраната в държави като Индия приложението продължава да бъде изключително успешно. Социални мрежи като Facebook и Twitter също разпространяват съдържание, което е създадено в TikTok. Ако разполагате с акаунт в мобилното приложение вероятно ще се зарадвате да научите за последното важно подобрение. Разработчиците са създали атрактивна колекция от музикални ефекти, с които ще позволят създаването на още по-креативно съдържание в TikTok. На този етап ни очакват шест различни ефекта, като всеки от тях ще реагира на различни звуци от вашата музика. Първият от тях се казва Music Vizualizer и се отличава с ретро визия вдъхновена от 80-те с фон в синьо, розови и лилави отенъци, съобщавa MakeUseOf.     Потребителите ще могат да застанат в центъра и да запишат своя клип на интересния фон, който ще се променя под звуците на музиката. Друг интересен ефект е т.нар. "Music Mashine", с който ще влезете в ролята на DJ, който се грижи за доброто настроение на аудиторията. Aктивирането му ще покаже интерактивен BPM слайдер, от който да изпробвате различни бийтове и звуци. Разработчиците от ByteDance подготвят още четири нови предложения с имената Text Beats, Solid Beats, Mirror Beats и Delayed Beats. Тези ефекти предлагат различно оформление, но също ще реагират на личния подбор на музика на потребителите за всяко видео. Алгоритмите на TikTok ще погрижат за плавното преливане между кадрите, за да гарантират най-добрия реалистичен ефект. Разпространението до всички потребители се очаква в следващите седмици.   Още от Digtial: Сигурно приложение ли е TikTok
Facebook Messenger
Какви са новостите във Facebook Messenger
Какви са новостите във Facebook Messenger
Facebook Messenger е приложение за комуникация, което диктува тенденциите в индустрията. Стотици милиони потребители разчитат на този софтуер за общуване с любимите хора всеки ден. Компанията вече е готова с актуализация, която ще улесни значително възможностите за забавление в Messenger. Новите функции в мобилното приложение включват опция да търсите емоджита директно от вградената търсачка. Удобството за потребителите е, че ще откриват съдържанието, което искат без да се налага да скролват в панела с налични емоджита. Другото подобрение в актуализацията се казва "Recent Reactions". Новатa секция осигурява достъп до най-използваните емоджита, които ще са налични като икони за бърз достъп, които да добавяте към съобщенията във Facebook Messenger.     Потребителите ще забележат голяма промяна по отношение на т.нар. Soundmojis. Както името подсказва това са емотикони, които включват звук. По този начин ще разполагате с още повече възможности да се забалявате, докато комуникирате в Messenger. Използването на звуковите емотикони става с избора на усмихнатото човече и иконата, която изобразява високоговорител. Компанията е подготвила собствена колекция от символи, които ще бъдат актуализирани периодично. Актуализацията вече се разпространява до всички съвместими профили.   Още от Digital: Facebook Messenger ще криптира разговорите и съобщенията на потребителите от 2022г.
Facebook Messenger
Защо трябва да избягвате приложението Facebook Messenger
Защо трябва да избягвате приложението Facebook Messenger
Facebook Messenger е мащабна платформа комуникация, която улеснява общуването между повече от 1.3 млрд. потребители. Това е предпочитано приложение за чат и видео разговори от собствениците на смартфони с Android и iPhone. Интеграцията със социалната мрежа също е предпостaвка, която улеснява значително комуникацията с приятелите и важните хора. Ако използвате Facebook Messenger, обаче трябва да бъдете много предпазливи. Експерти предупреждават за отлагането на ключов ъпдейт за сигурност в мобилното приложение. Сигурността е основен приоритет при работата със софтуер и компания от ранга на Facebook е добре запозната с предимствата на модерните уеб технологии. Въпреки това Facebook все още не предлагат End-To-End криптиране в приложението Messenger. За първи път компанията обеща да предпази комуникацията във Facebook Messenger, чрез технология за криптиране, но това все още не се е случило. Разпространението на актуализацията отново е отложено, което крие доста рискове за поверителността на съобщенията в Messenger.     Специалистите препоръчват да се ориентирате към друго приложение за смартфони за ежедневната комуникация, което предлага по-висока степен на сигурност. Подходящи решения са Signal, както и WhatsApp, съобщава Mirror. Личната комуникация е по-добре да остане извън Messenger, тъй като криптирането на разговорите и съобщенията няма да предпазва данните ви. WhatsApp също използва End-To-End криптиране, което гарантира, че съобщенията са видими единствено за участниците в самия разговор. В този случай, дори Facebook нямат достъп до информацията разпространявана между потребителите. За съжалениe Facebook Messenger продължава да не предлага същата сигурност. Актуалните срокове предвиждат криптирането на стане част от приложението през 2022г. Няма да е изненадващо, ако компанията отново отложи този ключов ъпдейт. Facebook са категорични, че се нуждаят от повече време за оптимизация на технологията към мащабната Messenger екосистемата. Докато компанията не е готова с криптирането на комуникацията в Messenger е най-добре да обмислите Signal и други алтернативи за сигурна комуникация от смартфоните.   Oще от Digital: Какви нови неща можем да правим във Facebook Messenger и Instagram
TikTok
ТikTok увеличават лимита за запис на видео клипове в приложението до три минути
ТikTok увеличават лимита за запис на видео клипове в приложението до три минути
TikTok има най-голям принос за популяризирането на кратките видео клипове в интернет. Този формат вече намира място в конкурентни платформа и превърна приложението в световен хит. Актуалното ограничение при запис на видео е 60 секунди, но създателите на TikTok планират да увеличат трикратно този лимит. По този начин потребителите ще могат да се забавляват и проявявaт креативност със създаването на видео с продължителност до три минути в своите профили. Възможността да добавяне по-дълги клипове е поредният опит на TikTok да стимулират ъплоуда на по-качествено съдържание. Увеличаването на продължителността при запис до 180 секунди  в мобилното приложение ще допадне на много от най-активните акаунти. Новата функция ще сложи край на досадната практика да се качват няколко части от един по-дълъг клип, тъй като е по-дълъг от позволените 60 секунди. Това създава объркване сред потребителите и също така може да затрудни откриването на видео.     Разработчиците на TikTok ще опитат да отстранят и този проблем с удълженият лимит. Ако всичко върви по план до няколко седмици триминутните клипове ще са налични за всички.  Тестовете на компанията стартираха още през декември и вече са във финалната си фаза. Някои от най-популярните автори в TikTok вече промотират функцията с по-дълги видео материали особено в категории като кулинария, информира AndroidHeadlines. Все още няма информация дали алгоритмите за препоръчване на съдържание в TikTok ще дават приоритет на дългите клипове. При всички положения разработчиците на приложението ще продължат да бъдат доста активни в интеграцията на нови функционалности. Големият въпрос е как аудиторията на TikTok, която е предимно от по-млади потребителите ще възприеме идеята да се концентрира за по-дълго време, докато гледа 180-секундни клипове в своите профили. Aктуализациите с новия 3-минутен формат за всички регистрирани профили ще започнат до някоко седмици.   Oще от Digital: TikTok вече ще показват автоматично субтитри във видео клиповете
Google Photos
Google Photos представиха  функция за скриване на снимки в профила
Google Photos представиха функция за скриване на снимки в профила
Google Photos ще продължи да бъде обект на сериозни ъпдейти от компанията в следващите месеци. Услугата вече получи няколко премиум функции и това ще бъде основна насока в стратегията на Google. Aко използвате активно Google Photos вероятно ще ви е любопитно да научите за интеграцията на Locked Folder. Както името подсказва този инструмент позволява да скриете снимки и съдържание в своя акаунт в отделна папка. За да активирате и видите нещата, които се пазят в нея е необходимо да въведете допълнителна парола. По този начин ще предотвратите възможността снимки с неподходящо съдържание да са видиме за другите потребители във вашия акаунт. Google демонстрираха как работи Locked Folder с кратък клип, в който родители изненадват децата с домашен любимец. Изображенията се пазят и споделят между тях в семейния Google Photos без да разкрият изненадата за малчуганите. Реалните приложения на функцията могат да бъдат много повече и улеснят допълнително работата на потребителите с Locked Folder, информира TheVerge.     Интеграцията на Locked Folder обещава също да спести неудобни моменти, когато дадете смартфона на друг човек да разгледа албум или колекция от снимки. Съдържанието, което сте отделили в защитената папка няма да се показва и в интерфейса на другите инсталирани приложения. Собствениците на Google Pixel смартфоните ще бъдат първите, които могат да тестват функцията, което не е изненадващо. Все пак компанията е категорична, че другите устройства с Android също ще са оптимизирани за Locked Folder, което ще се случи на по-късен етап. Някои приложения от трети страни вече предлагат подобни инструменти, като Samsung са разработили Secure Folder решението за потребителите на Samsung Galaxy смартфоните.   Още от Digital: Как да изтеглите колекцията си от снимки в Google Photos
Facebook Messenger
Facebook Messenger е третото приложение, което не е създадено от Google и има 5 млрд. инсталации в Google Play
Facebook Messenger е третото приложение, което не е създадено от Google и има 5 млрд. инсталации в Google Play
Android е най-популярната операционна система за смартфони, която се използва от над 3 млрд. устройства в световен мащаб. Платформата е обект на непрестанни ъпдейти от Google, но също и предизвиква все по-голям интерес сред хакерите. Google Play предлага най-разнообразната колекция от мобилни приложения, която включва програми, игри, аудио книги, подкасти и друго мултимедийно съдържание. Някои от заглавията на Google вече успяха да преминат границата от 1 млрд. изтегляния, заради големия брой устройства, които се продават с предварително инсталирани версии. Подходящ пример са популярни приложения като Google Maps, Gmail и YouTube, които вече са част от престижния списък, които са реализирали над 5 млрд. инсталации за смартфоните с Android.     Екосистемата от мобилни приложения на Facebook също се радвaт на голям успех сред устройствата с най-популярната операционна система за смартфони. Едва ли ще се изненадате, да научите, че Facebook Messenger също вече е преминало границата от 5 млрд. изтегляния в Google Play. Това е впечатляващо постижение, което е привилегия за 13 други заглавия за Android. Любопитен факт е, че Facebook Messenger е третото приложение с този успех, което не е разработено и популяризирано от Google. Другите две външни заглавия преминали 5 млрд. инсталации в Google Play също са на Facebook. Oфициалното приложение на социалната мрежа постигна това още преди три години. След това WhatsApp също достигна това рекордно постижение в началото на 2020г. Сега към тях се присъединява и Facebook Messenger.   Oще от Digital: Facebook Messenger може да се превърне в най-неочаквания конкурент на Zoom до края на 2021г.
Google Play
Google Play има нов инструмент за по-бързо инсталиране на приложения
Google Play има нов инструмент за по-бързо инсталиране на приложения
Google oт дълго време работят над алтернативни идеи, с които да намалят размера на приложенията за Android. По този начин се улеснява не само крайния потребител, но също и управлението и споделянето на файлове от разработчиците. Едно от решенията на компанията се казва App Bundles, което се използва активно от 2018г. Този формат позволява създаването на много по-малки APK файлове, което оптимизира поддръжката и разпространението на ъпдейти. Специалистите на Google продължават да работят над допълнителни концепции, с които да улеснят актуализациите. Новата им инициатива се казва App Install Optimization и ще доразвие принципите залегнали в App Bundles. Aктивирането на функцията ще позволи на Google да събира информация за начина, по който си взаимодействате с новите инсталирани приложения. По този начин системата знае кои компоненти от софтуера използвате веднага след като го отворите. Идеята е да бъдат заредени първо UI елементите, от които вероятно ще се нуждаете веднага, когато видите началния екран.     Данните ще са базирани на активността на много регистрирани профили и в крайна сметка ще позволят на Google да подобри скоростта на зареждане на мобилните приложения. Компанията е категорична, че не събира никаква лична информация като имейл адреси, имена и друго съдържание в смартфоните. Използването на Аpp Install Optimization е опционално и можете да спрете функцията в менюто с настройки. Компанията очертава три предимства на функцията, като най-важното е ускоряване на процеса на инсталация на съдържание от Google Play.  Успоредно с това се съкращава времето за отваряне и стартиране на приложения. Оптимизациите, които предлага Аpp Install Optimization допринасят още за по-дългия живот на батерията, тъй като не изразходват системни ресурси. Някои потребители вече имат достъп до функцията, като Google я разпространяват на етапи. В кратки срокове повече собственици на устройства с Android ще могат да тестват Аpp Install Optimization.   Още от Digital: Google Play вече ще показва кои Android приложения са популярни  
мобилни приложения
Потребителите са похарчили 40% повече за Android приложения, отколкото за iOS в началото на 2021г.
Потребителите са похарчили 40% повече за Android приложения, отколкото за iOS в началото на 2021г.
Собствениците на смартфони са демонстрирали сериозна активност от началото на годината досега. Данните на App Annie разкриват, че потребителите са отделили внушителни $32 млрд. за приложения през този период. Тази стойност очертава увеличение от 40%, спрямо първото тримесечие през 2020г.  Продължава и тенденцията App Store да генерира повече приходи, които в случая достигат до $21 млрд. Смартфоните с Android са допринесли с още $22 млн. Допълнителните средства в размер на $9 млрд., които са инвестирани в мобилни приложения през първото тримесечие са стимулирани предимно от кризата с COVID-19. Любителите на игрите са отделили $9 млрд. за покупка на любимите си игри в Google Play, което представлява 35% ръст, спрямо миналата година. Докато при Apple увеличението е 30% и достига до $13 млрд. Геймърите са инсталирали приблизително 1 млрд. игри всяка седмица през първото тримесечие, което е с 15% повече от миналата година и над 35% ръст от януари-март 2019г., информира TechCrunch.     Голям прогрес в инсталациите на устройства с Android отчитат предложенията в категориите Games, Social и Entertainment. Интересите на iOS потребителите не се различават съществено, като разходите им са фокусирани основно в Games, Photo & Video и Entertainment. Най-бързо развиващите се категории в Google Play са Social и Tools, Finance. Изтеглянията на приложения за запознанства се увеличат с 35%, докато при тези за прогноза за времето са регистрирали над 40% увеличение. Трите най-популярни приложения за смартфони през първото тримесечие за Android и iOS са TikTok, Facebook и Instagram. Игрите с най-много изтегляния за същия период са Join Clash 3D, Аmong Us и DOP 2: Delete One Part.   Още от Digital: Как да изтегляме приложения без да използваме Google Play
Google Translate
Приложението Google Translate вече е инсталирано 1 млрд. пъти за Android
Приложението Google Translate вече е инсталирано 1 млрд. пъти за Android
Google Translate е най-популярното приложение за превод на текст, което е налично за всички водещи платформи. Плъгините за браузърите позволяват само с няколко кликвания да видите какво означава на предпочитан език големи пасажи от текст или цели страници. Компанията предлага и API инструменти, с които разработчиците допълнително да се възползват от уникалните функции, които има предлага Google Translate. С течение на времето Google се погрижиха да предложат много функционалности, с които да улеснят още повече потребителите, сред които опция за превод в реално време и Dark Mode режим. Опцията за работа в офлайн режим също е голямо предимство на мобилното приложение, което е оптималното решение за пътуване в чужбина. Според официалните данни на Google повече от 100 млрд. заявки се обработват от Google Translate дневно.     В момента Google Translate е в състояние да извършва преводи на 108 езика и предлага удобна функция да снимате с камерата текст и да виждате какво означава на екрана. Приложението е обект на непрестанни актуализации с нови ъпдейти и пачове за сигурност. От AndpoidPolice сега ни информират, че Google Translate вече е инсталирано над 1 млрд. пъти от устройствата с Android. По този начин се присъединява към ексклузивния клуб на заглавия, които могат да се похвалят с подобно постижение. Голям принос за този успех има факта, че Google Translate е предварително инсталирано на смартфоните да редица производители. Ако добавим и инсталациите за iOS определено можем да кажем, че това е един от най-добрите софтуерни продукти на Google.   Oще от Digital: Google Translate вече поддържа превод в реално време за Android
DMCA.com Protection Status