Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
785 резултата за мобилни приложения
Quibi
Спират приложението за стрийминг Quibi само шест месеца след премиерата
Спират приложението за стрийминг Quibi само шест месеца след премиерата
Мобилните устройства са оптимизирани за гледане на мултимедия, работа с приложения и забавления с игри. Популярни услуги като Spotify и Netflix ни позволяват постоянно да имаме достъп до любимото аудио и видео съдържание. Стриймването е чудесен начин да да прекарате времето си докато пътувате. Неслучайно приложенията в този сегмент се радват на голяма популярност. Quibi е името на алтернативна платформа, която дебютира само преди няколко месеца. Всъщност това е приложение, което се разработва от Джефри Катценбърг и Мег Уитман, която е главен изпълнителен директор. За да реализират своята концепция за атрактивна платформа за стрийминг вече бе набрано финансиране в размер на $1.75 млрд. Quibi предизвика интереса на големи инвеститори като Walmart, Pepsi, Anheuser-Busch и др. Трябва да отбележим също, че основния акцент на стрийминг приложението е видео съдържанието, включително и продуцирането на оригинални филми и шоута. Официалната премиера на Quibi бе през април, но изглежда платформата няма да постигне амбициозните си цели.     Причината е, че създателите на Quibi са взели тежкото решение да прекратят разработката на платформата. Мег Уитман публикува отворено писмо до служителите и инвеститорите, в което потвърждава информацията. Основният мотив за спирането на Quibi е свързан с неочакваните последствия от разпространението на коронавируса, както и невъзможността на съдържанието да привлече голям интерес сред потребители. Така само шест месеца след премиерата си Quibi ще остане в историята като амбициозен проект, който не намери очакваната реализация. За разлика от други конкурентни продукти Quibi цели да предлага атрактивно съдържание за гледане от смартфоните, когато сте в движение. Продуцираните шоута, обаче така и не се превърнаха в хит, който да накара повече хора да си купят абонамент за Quibi. Tрябва да отбележи, също, че Quibi е обект на обвинения, че използва неправомерно технологии за смяна на ориентацията на видео клиповете, които са интелектуална собственост на други компании.   Oще от Digital: Ще се превърне ли новата стрийминг услуга Quibi в хит сред потребителите
как да
Как да създаваме собствени емоджита от смартфони с Android
Как да създаваме собствени емоджита от смартфони с Android
Емотиконите се утвърдиха като неизменен елемент от мобилните приложения за комуникация, които често заместват символи, думи и дори цели изречения. Изпращането на усмивка или намигащо човече е много по-бързо решение, когато сте в движение от написването на кратко послание с определен контекст. В интернет можете да откриете разнообразие от клипове, показващи как емоджитата имат приложение за комуникация с много дълги изречения. Независимо колко често използвате тези символи е факт, че са полезни, забавни и често обещават да ви спестят време. Двете водещи платформи за смартфони предлага разнообразна колекция от емотиконите, които да използвате в своите съобщения. Google също така представиха интересната концепция "Emoji Kitchen", като практично допълнение към виртуалната клавиатура Gboard. Както името подсказва това е инструмент, който препоръчва използването на стикери, съобразно емотиконите, които въвеждате от устройствaта с Android. Това е поредният опит на Google да разнообразни комуникацията от мобилните приложения, използвайки Gboard. Функцията "Emoji Kitchen" не се е променяла драстично досега.     Google са използвали времето около пандемията за разработката на голяма актуализация, която ще предложи още една допълнителна функционалност. Идеята на компанията е вместо да избирате една емотикона и да виждате на екрана различни алтернативи, да го направите с две емоджита, които ще се комбинират в един символ. По този начин потребителите ще имат още повече възможности да разнообразят съобщенията и да звучат по-различно в чатовете от смартфоните с Android. От компанията уточняват, че "Emoji Kitchen" първоначално няма да може да се използва на всички емоджита и ще ограничава някои от потенциалните комбинации. Тестовата версия на ъпдейта вече е налична за някои потребители на бета версията на Gboard. Вероятно предстоят финални тестове при всички собственици на Android смартфони да могат да изпробват подобренията в "Emoji Kitchen". Все пак Google обещават периодично да актуализират този инструмент и да подобряват процеса на създаването на персонализирани емоджита.   Oще от Digital: Какво представлява Gboard, интелигентната клавиатура на Google за смартфони и таблети
Google Hangouts
Google ще  започнат миграцията на Hangouts към приложението Google Chat през 2021г.
Google ще започнат миграцията на Hangouts към приложението Google Chat през 2021г.
Компанията вече разкри плановете си да ребрандира G Suite пакета от популярни приложения на Google Workspace. По този начин потребителите ще имат достъп до най-добрите софтуерни решения за продуктивност на Google, сред които Gmail, Galendar, Drive, Docs, Sheets, Slides, Мееt и др. Google Worskspace  e най-добрият начин да създавате и редактирате документи, но също да комуникирате и да работите дистанционно с други хора върху едни и същи документи. Идеята е потребителите да имат достъп до всички приложения от една платформа и да се възползват максимално от синхронизацията между тях. В официален блог пост Google сега разкрива допълнителните детайла за своите планове. Технологичният гигант вече разкри желанието си да мигрира Google Hangouts в Google Chat, като този процес изисква време, за да бъде извършен по най-ефективен начин. Сега разбираме, че транзицията от Hangouts към Google Chat официално ще стартира в началото на 2021г., информира TheVerge.   Стратегията на Google предвижда потребителите да могат да използват безплатно Google Chat през следващата година. Припомняме ви, че досега услугата бе налична срещу абонамент в G Suite. Toва ще се промени в следващите месеци, когато Gogle Chat ще е налично като самостоятелно приложение и ще бъде интегрирано в интерфейса на Gmail. През първата половина на 2021г. ще бъдат разпространени инструменти, с които да прехвърлите своите контакти, чатове и разговори от Hangouts към Google Chat. Допълнително ще бъде публикувана информация точно как ще протича миграцията между двете приложения. От компанията твърдят, че Google Chat предлага много повече възможности за комуникация от своя предшественик, което е причина за транзицията. Освен функцията за директни съобщения и групови разговори можете по-лесно да планирате и работите върху файлове с други хора. Google ще започнат да премахват някои функции от Hangouts, които скоро няма да бъдат достъпни за потребителите.   Още от Digital: Google Hangouts срещу Skype – какви са приликите и разликите между двете услуги
Google Calendar
Google Calendar вече позволява да създаваме и разглеждаме задачи в приложението
Google Calendar вече позволява да създаваме и разглеждаме задачи в приложението
Google Calendar е мобилно приложение създадено от компанията, за да улеснява графика и ежедневието на милиони потребители. Лесният за използване интерфейс и интеграцията с услуги като Gmail допълнително превръща този софтуер в полезно решение за организиране на срещи. Ако използвате активно Google Calendar вероятно сте се убедили сами в предимствата на приложението. Въпреки това потребителите от доста време искат да видят включването на две функции, които досега не бяха достъпни. Много хора биха искали да могат да създават и разглеждат допълнителни задачи в своя календар. Добрата новина е, че Google са обърнали внимание на тези молби и вече са готови с актуализация, която ще позволи да правите именно това в Google Calendar. Припомняме ви, че подобен инструмент вече е наличен за уеб версията на Calendar, но ето, че ще е налична и за мобилните версии за Android и iOS. Функцията в кратки срокове ще е достъпна за всички потребителски профили.     Новият ъпдейт не е случаен, тъй като все по-голям брой хора използват смартфоните, за да управляват графика си, да създавате срещи и извършват конферентни разговори. Предстоящата актуализация включва интеграция на Google Tasks - платформата на компанията за създаване на "To-Do" списъци със задачи, съобщава SlashGear. Разширяване на тази функционалност от десктоп версията за мобилните приложения със сигурност ще накара повече хора да работят с Google Calendar в своето ежедневие. Опцията за разглеждане и създаване на задачи директно от календар приложението ще ни спести ценно време и ще премахне нуждата от инсталиране на допълнителен софтуер. Единственото, което трябва да направите, за да създадете нова задача в календара е да натиснете бутона с "+" знака в долния десен ъгъл. След това събитията ще са видими в дясната част на интерфейса в съответния ден от календара. Можете да добавяте допълнителни детайли, да прикачвате бележки, да спирате уведомленията в определени часове и др.   Oще от Digital: 7 полезни трика в Google Calendar, които може би не знаете
Microsoft Office
Microsoft спира поддръжката на Office 2010 на 13 октомври
Microsoft спира поддръжката на Office 2010 на 13 октомври
Oфис приложенията на компанията са чудесен начин да бъдете креативни и да свършите своята работа, независимо какво мобилно устройство използвате. Microsoft Office продължава да е предпочитано решение за милиони потребители, като пълната функционалност на софтуера е достъпна срещу определен абонамент. Все пак е възможно да използвате Microsoft Office директно от браузъра, като въведете активен акаунт. Една от най-популярните версии на офис пакета продължава да бъде Microsoft Office 10. Премиерата на този продукт, обаче бе преди десетилетие, но все още е атрактивно предложение за хората, които работят от вкъщи и не могат да се възползват от регулярните ъпдейти на IT админите. Aко все още използвате Office 10 е добре да знаете, че поддръжката за софтуера изтича след броени дни, което налага да потърсите друга алтернатива, за да продължите да бъдете продуктивни, както досега. Причината е, че Office 10 скоро няма да получава ъпдейти и пачове за сигурност, което може да създаде проблем на потребителите.     Важно е да отбележим, че ще може да продължите да използвате тази версия на Microsoft Office. Големият проблем е, че повече няма да бъдете обект на ъпдейти, съобщава TechRadar. Все пак има няколко неща, които можете да направите и да продължите да използвате приложенията. Първият вариант е да помислите за ъпгрейд към някой от абонаментните планове на Microsoft Office 365. Aлтернативното решение е да заложите на онлайн версията на офлайн приложенията, която е безплатна за потребителите. Разбира се в този случай ще имате достъп до ограничени функционалности. Ако не сте склонни да възприемете подобни предложения може да инсталирате алтернативни приложения на Microsoft Office, които са безплатни за водещите платформи. При всички положения, обаче е необходимо да предприeмете действие, за да гарантирате сигурността си, докато работите с Word, Excel и PowerPoint.   Oще от Digital: 5 лесни начина да използвате евтини лицензи за Microsoft Office
App Store
Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store
Водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store
Apple се оказаха в центъра на голям конфликт свързан с начина, по който управляват и контролират приложенията в своя онлайн магазин. Аpp Store често е обект на критики заради таксата от 30%, която разработчиците трябва да отделят своите приходи на компанията за дистринбуцията на  заглавяита им. В миналото Spotify многократно са изказвали недоволството си от тази система, като през последните седмици това се случва и с Epic Games.  Ситуацията между двете страни изглежда се задълбочава, тъй като 13 водещи разработчици на мобилни приложения стартираха нова инициатива с името "Coalfition for App Fairness". В нея участват имена като Basecamp, Match Group, Tile, Blix, Deezer, Epic Games и Spotify, информира TechCrunch. Целта на проекта е да се установи по-справедлива система за разпределяна на приходите, която предоставя и максимална свобода на самите потребители. В миналото всяка една от компаниите е изразяла негативно мнене срещу политиките на Apple в App Store, но създаването на "Coalition for App Fairness" им предоставя по-централизиран и координиран подход.     Коалицията е създадена да привлече вниманието на всяка, компания независимо от размера и държавата, в която оперира. "Coalition for App Fairness" е само първата стъпка от въвеждането на унифицирани правила, които едновременно да улеснят разработчиците по цял свят и да предостваят най-доброто на собствениците на смартфони.  Всеки бранд, който смята, че има желание да се включи може да стане част от инициативата и да допринесе на свой ред от развитието на коалицията. Създателите на "Coalition for App Fairness" очертават и три съществени проблема в настоящата система за приложeния в App Store. Първият от тях е свързан с регламентираната такса от 30%, които всеки разработчик трябва да плаща на Apple, включително и за вътрешните покупки. Следващият проблем е свързан с липсата на достатъчно свобода за потребителите, което ни води и до третия елемент от обвиненията срещу Apple, а именно, че контролирa Аpp Store, за да популяризира своите мобилни приложения и услуги.   Oще от Digital: Защо се случва някои приложения да изчезват от Google Play и Аpp Store
Facebook Messenger
Вече можем да гледаме телевизионно съдържание заедно с приятелите си във Facebook Messenger
Вече можем да гледаме телевизионно съдържание заедно с приятелите си във Facebook Messenger
Виртуалната комуникация с приятелите е чудесен начин да се справим със социалната изолация. Неслучайно водещите приложения станаха обект на много ъпдейти от началото на пандемията досега. Така потребителите имат разнообразни възможности за избор на софтуер за видеоконферентни разговори и широк набор от функции, с които да общуваме свободно.  Facebook смятат, че могат да доразвият значително тази концепция, ако ни позволят да гледаме заедно мултимедия с любимите си хора. Компанията вече разпространява атрактивната функция Watch Together до потребителите, която както името подсказва е създадена, за да гледаме телевизонно съдържание с приятелите си във Facebook Messenger. Потребителите ще могат да виждат стрийминг излъчванията на живо на профилите, които следват и да избират от Facebook Watch колекцията от видео клипове. Функцията е очаква в кратки срокове да е достъпна за устройствата с Android и iOS по цял свят. Това е поредният опит на Facebook да ни накарат да прекарваме повече време в своите профили. Според официалните данни на Facebook всеки ден се извършват на 150 милиона видео обаждания в Messenger, като потребителите споделят над 200 млн. клипа на всеки 24 часа. Компанията ще продължи да търси начини как да направи това съдържание по-видимо и атрактивно за потребителските профили.  Възможността да гледаме съдържание заедно с любимите си хора във Facebook Messenger определено може да се хареса на доста хора. Все още няма информация дали Facebook ще опитат да включат видео продукции на външни автори и да лицензират заглавията на популярни платформи като Hulu или Amazon.  За да използвате Watch Together е неожбходимо да плъзнете пръста си нагоре по време на видео обаждане или Messenger Room, както и да кликнете върху Watch Together бутона. Максималното ограничение е до осем души да използват едновременно функцията в Messenger.  Facebook ще ви препоръчват съдържани, но можете да търсите в различни категории в наличното съдържание в Watch Together.   Oще от Digital: Facebook Messenger вече поддържа споделяне на екрана за Android и iOS
Google Play
Аndroid потребителите ще могат да споделят приложения с други устройства от Google Play
Аndroid потребителите ще могат да споделят приложения с други устройства от Google Play
Google подготвят няколко интересни промени, които ще променят визията на онлайн магазина за приложения на Android. Компанията не е ъпдейтвала съществено визията на Google Play от миналогодишната интеграция на Material Theme и дългоочакваната Dark Theme функционалност.  Следващата секция на Google Play, която ще бъде актуализирана е "My Apps", която скоро вече ще се казва "Manage Apps & Device". Вече се провеждат тестове и с "Peer-To-Peer" функционалност в онлайн магазина. Според данни на 9to5google активирането на "Mаnage Apps & Device" ще става от лентата за навигация или с продължително натискане на иконата на Play Store от начачлния екран на смартфоните. В горната част ще има два основни таба за навиагация: "Overview" и "Manage". Първият раздел ще показва наличното свободно пространство и ъпдейтите, които можете да инсталирате от Google Play. Съдържанието в "Manage" ще ви покаже всички изтеглени приложения и актуализации за тях, като има специална секция за игрите.     Допълнителни филтри ще улеснят откриването на заглавия, като ви позволят да ги сортирате по имена, дата, последно ъпдейтвани, размери и др. Актуализираният дизайн на тази секция в Google Play се очаква да улесни още повече потребителите, като премахне някои oт излишните елементи от интерфейса. Актуализираният дизайн се тества поне от няколко месеца, но все още не знаем кога ще бъде официалната премиера. Все пак едва ли ще се налага да чакаме твърде много, за да тестваме промените в Google Play. Собствениците на смартфони с Android ще имат достъп до още една нова функционалност. След като изберете дадено приложение от списъка ще видите стандартните две опции за изтриване и ъпдейтване. Вече ще бъде добаена и трета функция за споделяне. По този начин ще е възможно да споделяме приложения с устройства, които се намират в близост до нас. В този сличай ще трябва да дадем разрешение Google Play да използва локацията.       Oще от Digital: 3 начина да купуваме приложения и игри в Google Play без кредитна карта
Apple TV
Apple представиха 24-часов музикален видео канал с името Music TV
Apple представиха 24-часов музикален видео канал с името Music TV
Apple обръщат все повече внимание на софтуера и възможността да генерират приходи от приложения и стрийминг платформи. Подходящ пример за тази стратегия са фокусираната към геймърите услуга Apple Arcade,  както и Apple TV за любителите на киното. Компанията вече представи първите си 5G смартфони и ще продължи да работи, за да предложи най-доброто, актуално и качествено съдържание на собствениците на iPhone 12. Следващият амбициозен проект на технологичният гигант се казва Apple Music TV и както името подсказва е фокусирано към най-запалените музикални фенове. Всъщност Apple Music TV представлява телевизионен канал, който ще излъчва 24 часа в денонощието специално избрана селекция от музикални видео клипове. Потребителите ще могат да гледат и сърфират между предлагането съдържание, директно от приложения като Apple Music и Apple TV. Tози продукт изглежда е разработен с идеята да се конкурира директно с YouTube, които са доминиращата платформата за гледане и слушане на музика, когато са в движение.     Новият канал ще привлича вниманието на потребителите с ексклузивни видео примери, които по график ще се излъчват всеки петък. Първото предложение на Apple ще бъде Joji - 777, както и Saint Jhn's - Gorgeous, които ще бъдат излъчени на 23 октомври. Аpple Music TV ще функционира като централизиран хъб за достъп до оригиналното съдържание, което ни предлага Apple Music, включително хиляди концерти, интервюта и изпълнения на най-популярните артисти. Компанията планира да отбележи подобаващо новия албум на Брус Спрингстийн със специална програма, включваща стрийминг на живо и интервюта. Внушителната потребителска база и интеграцията на Music TV с другите приложения за мултимедия и забавление на Apple може да превърне новият им продукт в хит на пазара. Можем да сме сигурни, че ни очакват много интересни премиери в Apple Music TV през празничния сезон в края на годината. Това е само началото на мащабната стратегия на компанията да се утвърди като по-сериозен конкурент на водещите платформи за стрийминг на музика и видео.   Oще от Digital: Какво трябва да знаем за услугата Apple One
Google Trusted Contacts
Google спират приложението за споделяне на локацията Trusted Contacts на 1 декември
Google спират приложението за споделяне на локацията Trusted Contacts на 1 декември
Google предлагат огромен брой мобилни приложения и много трудно бихме се сетили за всички заглавия, които ни предлага компанията. Подходящ пример за софтуер, който се разработва от технологичния гигант, но не е толкова популярен се казва Trusted Contacts. Това е мобилно приложение, което позволява да споделяте локацията с най-близките ви хора, дори в случай на инцидент или друга неочаквана ситуация. Членовете на семейството и приятелите също могат да изискат локацията на вашето устройство, дори когато не можете да отговорите сами. По този начин Trusted Contacts е подходящо решение в случай на опасност. Някои потребители, обаче забелязаха, че вече няма как да инсталират заглавието от Google Play. Компанията също потвърди, че е изтеглила Trusted Contacts от онлайн магазина и внесе повече яснота, относно плановете си. В крайна сметка Google са решили официално да прекратят поддръжката за Trusted Contacts, което е причината да не го откривате за изтегляне в в Google Play, съобщава TheVerge     Следващата стъпка предвижда от 1 декември Trusted Contacts вече да не предлага обичайните функции за споделяне на локацията, както досега. С оглед спирането на приложението от Google ви препоръчват да използватe Google Maps, където ще откриете повечето инструменти предлагани от Trusted Contacts. Tрябва да отбележим също, че функцията за споделяне на локация от Google Maps работи по-различно от тази в приложението. За разлика от Trusted Contacts  е необходимо сами да въвеждате своята локация на начания екран. В същото време, когато някой поиска GPS координатите на вашето устройство и при липса на отговор в рамките на пет минути данните се споделят автоматично от Trusted Contacts. Компанията създаде и специална страница, от която да изтеглите списъка с контакти, който споделяте в Trusted Contacts. Все пак разполагате с още няколко седмици да изберете алтернативно приложение, ако не сте доволни от вградените функции за споделяне на локацията в Google Maps.     Още от Digital: Как да споделим местоположението си от Android телефон
Google Play
Потребителите са изтеглили три пъти повече приложения от Google Play, в сравнение с App Store през 2020г.
Потребителите са изтеглили три пъти повече приложения от Google Play, в сравнение с App Store през 2020г.
Собствениците на смартфони са демонстрирали впечатляваща активност през третото тримесечие на годината. През този период са реализирани инсталациите на 28.3 млрд. приложения от Google Play. Това е впечатляващо постижение, което отбелязва ръст от 31%, спрямо резултатите преди година. Любопитна подробност е, че собствениците на устройства с Android са изтеглили три пъти повече приложения, в сравнение с App Store. Потребителите на iPhone са дръпнали на своите устройства 8.2 млрд. заглавия през юли-септември. Информацията е от доклад на SafeBettingSites. Невероятната активност, която демонстрират собственици на устройства с Android не е ограничена само до третото тримесечие. От началото на годината досега общия брой на мобилни приложения, които са изтеглени от Google Play достига до внушителните 80.6 млрд. Алтернативните стойности регистрирани в Apple Store през първит три тримесечия на годината показват 26.6 млрд. изтегляния, което е приблизително три пъти по-малко от Google Play. Мобилните игри са най-популярната категория и двата онлайн портала.     Според данните потребителите на Android имат достъп до много по-голямо разнообразие от софтуер, тъй като Google Play има повеече от 2.7 млн. приложения. Колекцията от съдържание в App Store включва "само" 1.8 млн. Игрите представляват 13.49% от всички инсталации, следвани от приложенията за образование с 9.11% дял и софтуера за бизнес средите с 6.95%. Настоящите цифри не са изненадащи, тъй като екосистемата на Android включва много повече активни устройства. Toва е причината потребителите да бъдат по-активни и да изтеглят повече съдържание в Google Play. Въпреки това, обаче Apple генерират повече приходи от Google въпреки по-малкия брой изтегляния. Собствениците на iPhone винаги са демонстрирали по-голяма готовност да купуват софтуер и да извършват покупки в приложенията. Последното тримесечие на годината е свързано със сериозна активност и със гигурност 2020г. няма да бъде изключение. Скоро ни очавкат много интересни промоции и ексклузвини предложения на водещите разработчици и в дввата портала.   Oще от Digital: Google Play ще ни позволи да инсталираме автоматично приложения, за които сме се регистрирали предварително
Google Meet
Google Мeet ще продължи да предлага неограничени безплатни разговори до 31 март 2021г.
Google Мeet ще продължи да предлага неограничени безплатни разговори до 31 март 2021г.
Google Meet е приложение, което първоначално бе фокусирано към бизнес потребителите. Световната пандемия, обаче промени плановете на компанията. Огромният интерес на потребителите към платформите за видеоконференция накара Google да направят Meet безплатно за всички. Още през април компанията обяви, че до края на септември ще можем да говорим свободно с до 100 души от приложението. Наближаването на този срок създаде спекулации, че Google ще спрат безплатните разговори в Meet в следващите дни. Подобен ход със сигурност би стимулирал популярността на Zoom, Microsoft Теаms и другите конкурентни приложения за видеоконференция. В интернет се появиха данни, компанията може да ограничи безплатните разговори в Google Meet до едва 60 минути. Плановете на Google са съвсем различни и и ще удължат допълнително първоначалния срок, който бе 30 септември, съобщава TheVerge.     В официална публикация в Google Meet блога, главният продуктов мениджър на приложението, Самир Прадхан потвърди, че безплатните разговори ще са достъпни до 31 март 2021г. Това важи за конференции с продължителност до 24 часа, като решението е съобразено с желанията и потребностите на милионите потребители на Google Meet. Компанията си запазва правото да удължи допълнително този срок и след края на март.   Още от Digital: Вече можем да правим обаждания в Google Meet директно от Gmail
Google Play
Google затягат правилата за качване на приложения в Google Play
Google затягат правилата за качване на приложения в Google Play
Google Play има ключова роля за популярността на Android и предлага най-разнообразното портфолио от мобилни приложения за смартфони. Разработчиците е необходимо да следват стриктните изисквания на компанията за качество и сигурност, за да ъплоудват съдържание в онлайн магазина. Google също така прибират за себе си 30% от приходите, които генерират заглавията в Google Play.  Tази практика се споделя също от Apple, които таксуват със същата стойност разработчиците в App Store. Въпросното правило не е променяно от години, но предизвика все по-сериозно недоволство сред голям брой разработчици. По този начин например Netflix и Spotify подканват потребителите си да платят за абонамент към услугите, чрез директно използване на кредитна карта.  С това решение се заобикаля вътрешния механизъм на Google, с който използва акаунтите в Google Play да верифицира покупки в приложенията и съответно да получава приходи от тях. Нежеланието да се плаща таксата от 30% изостри значителн отношенията между създателите на популярната игра Fortnite и Apple.      Еpic Games заведоха на свой ред дела срещу Google и Apple, след като приложението бе изтеглено от онлайн магазините на Android и iOS. Само предни ни ви съобщихме, че водещи разработчици на приложения се обявиха против правилата на App Store. Инициативата цели да се установят по-справедливи правила за ъплоуд и дистрибуция на софтуер за водещите мобилни платформи.  Google също обмислят промени в своите препоръки и правила за разпространение на приложения в Google Play. Компанията изрично обръща внимание, че всички вътрешни покупки трябва да обработват изцяло от тяхната система за плащания. По този начин се изключва възможността за алтернативни методи, с които разработчиците могат да преодолеят плащането на 30% такса.  Според данни на Bloomberg актуализираните правила влизат в сила до броени дни, като ще бъде предоставено време на софтуерните партньори на компанията да се адаптират към промените. Така Google се присъединява към Apple в защитата на своята твърда позиция относно генерирането на приходи от приложенията за Android.   Oще от Digital: Как да изтегляме приложения без да използваме Google Play
Instagram
Вече ще можем да добавяме линкове към публикациите в Instagram
Вече ще можем да добавяме линкове към публикациите в Instagram
Instagram вече намери ефективни начини, с които да излезе извън рамките на традиционното приложение за споделяне на снимки. Невероятната подобрения и еволюция на интерфейса вече превърнаха заглавието във водещата платформа за комуникация и следене на известни личности в интернет.  От Facebook проявяват голяма активност в опитите си да превърнат Instagram в още по-добро приложения и постоянно актуализират профилите ни с нови функционалности. Независимо от непрестанните актуализации все още има едно класическо ограничение, което затруднява работата на многобройните потребители на приложението.  Няма как да не сте забелязали, че добавянето на линк към снимките, които качвате може да се окаже малко по-трудна задача, отколкото вероятно очаквате. Единственият вариант е да добавите връзка към краткото описание на своя акаунт или да заложите на услуга за съкращаване на URL адресите. В противен случай изискването е да имате поне 10 хил. последователя, което ще ви предостави съответната верификация, съобщава AndroidHeadlines.     Разработчиците на мобилното приложение експериментират с функция, която позволява да включите URL линк към описание на снимка или клип. Ключовият момент е, че това ще е възможно срещу заплащане. Снимки от патент на компанията показват такси от $2 за линк, като очевидно функцията ще е насочена към профилите с най-голям брой последователи.  Генерирането на приходи е проблем, с който Facebook се борят още след придобиването на приложението за $1 млрд. през 2012г. Популярността на определени акаунти и автори изглежда е възможност, която компанията ще опита да монетизира с опцията за добавяне на линкове към публикациите.  Това е подходящ начин да се промотира друго атрактивно видео в Instagram или външен линк към сайт на даден автор. Директните реклами в приложенията са един от най-ефективните методи за онлайн маркетинг, които намират широко приложение в другите софтуерни решения на Facebook. Интеграцията на платена функция за качване на URL адреси ще доразвие допълнително тази бизнес стратегия на компанията.   Oще от Digital: Как се правят 20 000 последователя в Instagram
TikTok
ТikTok вече се използва от 100 млн. потребители в Европа
ТikTok вече се използва от 100 млн. потребители в Европа
Mобилното приложение за няколко години се превърна в мащабна платформа с влияние в световен мащаб. Представителите на най-младата аудитория са най-активни в TikTok, като заглавието вече регистрира повече от 2 млрд. изтегляния за Android и iOS. Това е впечатляващо постижение, с което могат да се похвалят много малко приложения.  TikTok става все по-влиятелна платформа и сред европейските потребители, като сега разбираме, че вече 100 млн. души имат активни профили на континента. Данните бяха публикувани в официалния уеб сайт на TikTok и показват по най-добър начин колко популярно е мобилното приложение в Европа.  Голям принос за успеха на TikTok имат опитите да се разнообрази съдържанието ъплоудвано в профилите, което да провокира по-голяма активност сред потребителите. В момента има повече от 1600 служители, които обслужват операциите на TikTok на европейския континент и се грижат в реално време за сигурността на данните и качеството на приложението.     За да се спазват изискванията на регулаторите е сформиран специален екип, който следи за изискванията въведени от GDPR. Вече е одобрен инвестиционен фонд с капитал от $500 млн. за създаване на стотици работни места в офисите на TikTok на европейския континент.  Стратегията предвижда изграждането на мащабен център за данни в Ирландия, който трябва да оперира на пълни обороти до 2022г. Авторите на съдържание също така ще могат да се възползват от новия Creator Fund създаден за европейския континент. в който са регламентирани €250 млн. за стимулиране на атрактивно видео. Тази сума ще бъде разпределена между селектирани профили в следващите три години и показват сериозен принос за развитието на TikTok в Европа. Информацията се за разширяване на влиянието на приложението сред държавите-членки на ЕС се появява в контекста на очакваната сделка за продажба на бизнеса им в САЩ, заради санкциите на Доналд Тръмп.   Още от Digital: Най-добрите алтернативи на TikTok
TikTok
ТikTok е най-изтегляното мобилно приложение за август
ТikTok е най-изтегляното мобилно приложение за август
Колкото повече време прекарваме в социална изолация, толкова по-активни сме пред дисплеите на смартфоните. Неслучайно се отчита впечатляващ ръст във времето за работа с приложения и забавления с игри през последните тримесечия.  Благодарение на доклад на SensorTower разбираме, че TikTok е най-популярното заглавие в световен мащаб през август 2020г. Приложението оглавява едновременно класациите в Google Play и App Store, като общо е реализирало 63.3 млн. инсталации за предходния месец.  Това е ръст от 1.6%, спрямо същия период преди година. Втората позиция е за платформата за видеоконферентни разговори Zoom, която отчита 52.2 млн. инсталации през август. За сравнение преди 12 месеца тази цифра бе почти 23 пъти по-малка.  Най-голям интерес към Zoom проявяват собствениците на смартфони от Индия и САЩ, които съставляват около 45% от общата потребителска база. Facebook е третото най-изтегляно приложение за смартфони и е изпреварено от YouTube в App Store. Приложението Snack Video е вторият най-попуярен софтуер в Google Play за предходния месец.     Другите заглавия, които допълват челните десет включват Instagram, WhatsApp, Google Meet, Messenger, Snapchat и Telegram, информира GIzmoChina. Позицията им е различна при Android и iOS, но въпреки това приложенията попадат във водещите списъци и з адвете платформи. Изчислението на резултатите е направено на базата на уникалните инсталации регистрирани от водещите платформи за смартфони, а не от предварително инсталирания софтуер. Важно е да отбележим, че списъка включва единствено приложения, а не игри.  Селекцията не е много по-различна от преди месеци, но показва, че въпреки специфичната ситуация около TikTok феновете на приложението продължават да се увеличават с интензивни темпове. SensorTower включват информация за няколко различни версии на софтуер, като например Facebook и Facebook Lite.  Инсталациите от външи магазини за Android не попадат в списъка. На този етап изглежда доста трудна задача друго заглавие да попадне в първите пет най-изтегляни приложения за смартфони през месеците до края на 2020г.   Още от Digital: Най-добрите алтернативи на TikTok
DMCA.com Protection Status