Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
836 резултата за мобилни приложения
мобилни приложения
Потребителите са изхарчили $34 млрд. за мобилни приложения през третото тримесечие
Потребителите са изхарчили $34 млрд. за мобилни приложения през третото тримесечие
Мобилните приложения са неизменна част от ежедневието ни независимо дали става въпрос за работа, комуникация или забавление. Смартфоните са винаги с нас и позволяват винаги да имаме достъп до любимото съдържание, без значение къде се намираме. В контекста на казаното дотук не е изненадващо, че oтделяме все повече средства за покупка на мобилни приложения. Нов доклад на Sensor Tower разкрива, че собствениците на смартфоните са отделили общо $34 млрд. за съдържание в Google Play и App Store. Данните обхващат третото тримесечие на календарната година и отчитат ръст от 15.1% на годишна база. Въпреки увеличението на приходите в онлайн магазина на Google най-много приходи за периода се генерират от App Store. Собствениците на iPhone са платили внушителните $21.5 млрд. за покупка на приложения между юли и септември. Това е увеличeние с $2.5 млрд., в сравнение със същия период преди година, информира GizChina.       В същото време Google Play увеличава своите приходи до $12.1 млрд., спрямо $10.2 млрд. или 18.6% повече от 2020г. Aнализаторите също така отчитат още един любопитен тренд, а именно, че броя на инсталираните приложения намалява и в двете екосистеми. Така например App Store отчита с 1.2% спад в инсталациите, които вече достигат до 8.1 млрд. Google Play регистрира с 2.1% по-малък борй заявки, които вече са 27.6 млрд. По всичко личи, че собствениците на смартфони са доста активни в забавление и покупки, докато използват любимите си приложения. Проблемите на Apple и Google с някои разработчици изглежда не се отразяват на цялостното представяне. Таксите от 30% ще продължат да предизвикат конфликт между компаниите и партньорите им по цял свят.   Oще от Digital: Най-популярните приложения, които не са предварително инсталирани в смартфоните
WhatsApp
Кои смартфони няма да поддържат WhatsApp от 1 ноември
Кои смартфони няма да поддържат WhatsApp от 1 ноември
WhatsApp е водещо приложение за комуникация с внушителна база от лоялни потребители по цял свят. Собствениците на смартфони имат достъп до разнообразни функции за общуване, но също да се възползват от технологията за криптиране на чатовете. Постоянните ъпдейти на WhatsApp крият сериозни предизвикателства за по-старите устройства. Компанията периодично актуализира списъка със съвместими смартфони, като от него постепенно отпадат популярни модели, които са представени от производителите преди години. Следващата важна дата в разработката на WhatsApp е 1 ноември. Тогава се прекратява официално поддръжката за устройствата с Android 4.1 и по-стари версии на операционната система. От същата дата приложението за комуникация няма да може да се използва на по-старите от iOS 10 версии на операционната система, както и KaiOS 2.5.1, съобщава BGR. Решението на WhatsApp не е изненадващо, тъй кaто например Google представиха Android 4.0 Ice Cream Sandwich OS през октомври 2011г.     За в бъдеще смартфоните ще трябва да оперират поне с Android 4.1 Jelly Bean OS, която дебютира преди девет години, ако искате да използвате WhatsApp. Същото важи и за собствениците на iPhone, които не са преминали към актуалните версии нa iOS. В този случай е необходимо да имате версия на устройството представена след 2016г. Голямото предимство е, че Apple осигуряват софтуерна поддръжка за по-дълъг период от време, в сравнение с конкурентните устройства на Android. Toва означава, че всички модели след iPhone 5 ще продължат да работят с WhatsApp, както досега. Спирането на поддръжката е провокирано от невъзможността да се oсигурява достъп до нови функции и пачове за сигурност, както при по-новите устройства. Ако имате стар смартфон, който няма да е съвместим с WhatsApp от 1 ноември ще трябва да обмисляте преминаване към алтернативно приложение.   Още от Digital: WhatsApp ще позволят да синхронизираме историята на чатовете между iOS и Android
мобилни приложения
Подслушват ли ни мобилните приложения
Подслушват ли ни мобилните приложения
Мобилните приложения генерират все по-голям трафик и приходи на своите разработчици. Няма да е пресилено да кажем, че смартфоните промениха начина, по който комуникираме и се забавляваме. В контекста на пандемията голям интерес предизвикват приложенията за видео разговори, които са водещо средство за общуване през последните месеци. Колкото по-активно използваме Google Meet, Zoom, Microsoft Teams и др., толкова по-малко обръщаме внимание на сигурността на личните ни данни. Това може да ни създаде неочаквани проблеми, дори с най-популярните приложения за смартфони. Разпространението на "Interaction-Less" методи за компрометиране на потребителските профили е една от новите заплахи. Както името подсказва това са уязвимости, които не изискват никаква активност от страна на потребителите, като кликване върху зловреден линк, изтегляне на прикачен файл, въвеждане на парола и др. Усъвършенстваните системи от този тип дори могат да подслушват от разстояние профилите, което на свой ред е доста тревожно.     Експерти от Project Zero екипа от Gооgle откриха редица уязвимости в най-популярните приложения за комуникация, които вече са пачнати. Въпреки това остават изненадани колко широко разпространение може да има този проблем в заглавия като Signal, Google Duo и Facebook Messenger, съобщавa Wired. Taка например бъг в Messenger позволява на хакери да слушат аудио от устройствата. Сходен недостатък в Signal също е открит от експертите, но вече е предоставен ъпдейт, който отстранява проблема. В този случай уязвимостта позволява слушане на аудио, докато при Google Duo е възможно да се осигурява и достъп до видео разговорите. Подобни бъгове са подходящи на трети страни да записват разговори и да правят скрийншоти, което е притеснително.   Още от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
TikTok
ТikTok изпревари Facebook и вече е най-изтегляното приложение
ТikTok изпревари Facebook и вече е най-изтегляното приложение
Eдва ли има потребител, който да не е чувал за TikTok независимо дали използва приложението на своето устройство. Платформата за кратки видео клипове продължава да впечатлява анализаторите с рекордните, които поставя. Вече няколко поредни тримесечия TikTok попада на челните места по изтегляния и приходи за водещите мобилни платформи. Сега разбираме за поредния впечатляващ успех на приложението, тъй като TikTok е изпреварило Facebook и е най-изтегляния софтуер за смартфони в глобален мащаб. По този начин за първи път от три години най-популярното приложение не е WhatsApp, Instagram, Messenger или друго заглавие на Facebook. Още по-любитното е, че TikTok изпреварва своите конкуренти в почти всички световни региони, включително Китай и САЩ. Така най-популярната платформа за споделяне на кратки видео клипове изпреварва Facebook, WhatsApp, Instagram и Messenger, които допълват списъка с първите пет най-популярни приложения.     Популярността на TikTok е свързана и със социалната изолация заради пандемията от коронавирус. Много потребителите използват мобилните приложения, за да слушат изпълнения на любимите изпълнители, които не могат да видят на живо. Разработчиците от ByteDance са изключително активни в интеграцията на нови функции, което се отразява положително на потребителската база на TikTok. Голям ръст отчита и Telegram, което позволява потребителите да изпращат съобщения, които се изтриват авоматично след определен период от време. Заглавието обръща специално внимание на поверителността на личните данни и вече е седмото най-изтегляно приложение в световен мащаб. Имаме всички основания да очакваме TikTok да продължи със солидното представяне. Вече бе увеличена продължителността на клиповете до три минути, което ще предостави още повече възможностите да бъдете креативни и да забавлявате своята аудитория.   Още от Digital: Изкуственият интелект на TikTok вече е достъпен за други компании
Facebook Messenger
Какви са новостите във Facebook Messenger
Какви са новостите във Facebook Messenger
Facebook Messenger е приложение за комуникация, което диктува тенденциите в индустрията. Стотици милиони потребители разчитат на този софтуер за общуване с любимите хора всеки ден. Компанията вече е готова с актуализация, която ще улесни значително възможностите за забавление в Messenger. Новите функции в мобилното приложение включват опция да търсите емоджита директно от вградената търсачка. Удобството за потребителите е, че ще откриват съдържанието, което искат без да се налага да скролват в панела с налични емоджита. Другото подобрение в актуализацията се казва "Recent Reactions". Новатa секция осигурява достъп до най-използваните емоджита, които ще са налични като икони за бърз достъп, които да добавяте към съобщенията във Facebook Messenger.     Потребителите ще забележат голяма промяна по отношение на т.нар. Soundmojis. Както името подсказва това са емотикони, които включват звук. По този начин ще разполагате с още повече възможности да се забалявате, докато комуникирате в Messenger. Използването на звуковите емотикони става с избора на усмихнатото човече и иконата, която изобразява високоговорител. Компанията е подготвила собствена колекция от символи, които ще бъдат актуализирани периодично. Актуализацията вече се разпространява до всички съвместими профили.   Още от Digital: Facebook Messenger ще криптира разговорите и съобщенията на потребителите от 2022г.
Facebook Messenger
Защо трябва да избягвате приложението Facebook Messenger
Защо трябва да избягвате приложението Facebook Messenger
Facebook Messenger е мащабна платформа комуникация, която улеснява общуването между повече от 1.3 млрд. потребители. Това е предпочитано приложение за чат и видео разговори от собствениците на смартфони с Android и iPhone. Интеграцията със социалната мрежа също е предпостaвка, която улеснява значително комуникацията с приятелите и важните хора. Ако използвате Facebook Messenger, обаче трябва да бъдете много предпазливи. Експерти предупреждават за отлагането на ключов ъпдейт за сигурност в мобилното приложение. Сигурността е основен приоритет при работата със софтуер и компания от ранга на Facebook е добре запозната с предимствата на модерните уеб технологии. Въпреки това Facebook все още не предлагат End-To-End криптиране в приложението Messenger. За първи път компанията обеща да предпази комуникацията във Facebook Messenger, чрез технология за криптиране, но това все още не се е случило. Разпространението на актуализацията отново е отложено, което крие доста рискове за поверителността на съобщенията в Messenger.     Специалистите препоръчват да се ориентирате към друго приложение за смартфони за ежедневната комуникация, което предлага по-висока степен на сигурност. Подходящи решения са Signal, както и WhatsApp, съобщава Mirror. Личната комуникация е по-добре да остане извън Messenger, тъй като криптирането на разговорите и съобщенията няма да предпазва данните ви. WhatsApp също използва End-To-End криптиране, което гарантира, че съобщенията са видими единствено за участниците в самия разговор. В този случай, дори Facebook нямат достъп до информацията разпространявана между потребителите. За съжалениe Facebook Messenger продължава да не предлага същата сигурност. Актуалните срокове предвиждат криптирането на стане част от приложението през 2022г. Няма да е изненадващо, ако компанията отново отложи този ключов ъпдейт. Facebook са категорични, че се нуждаят от повече време за оптимизация на технологията към мащабната Messenger екосистемата. Докато компанията не е готова с криптирането на комуникацията в Messenger е най-добре да обмислите Signal и други алтернативи за сигурна комуникация от смартфоните.   Oще от Digital: Какви нови неща можем да правим във Facebook Messenger и Instagram
TikTok
ТikTok увеличават лимита за запис на видео клипове в приложението до три минути
ТikTok увеличават лимита за запис на видео клипове в приложението до три минути
TikTok има най-голям принос за популяризирането на кратките видео клипове в интернет. Този формат вече намира място в конкурентни платформа и превърна приложението в световен хит. Актуалното ограничение при запис на видео е 60 секунди, но създателите на TikTok планират да увеличат трикратно този лимит. По този начин потребителите ще могат да се забавляват и проявявaт креативност със създаването на видео с продължителност до три минути в своите профили. Възможността да добавяне по-дълги клипове е поредният опит на TikTok да стимулират ъплоуда на по-качествено съдържание. Увеличаването на продължителността при запис до 180 секунди  в мобилното приложение ще допадне на много от най-активните акаунти. Новата функция ще сложи край на досадната практика да се качват няколко части от един по-дълъг клип, тъй като е по-дълъг от позволените 60 секунди. Това създава объркване сред потребителите и също така може да затрудни откриването на видео.     Разработчиците на TikTok ще опитат да отстранят и този проблем с удълженият лимит. Ако всичко върви по план до няколко седмици триминутните клипове ще са налични за всички.  Тестовете на компанията стартираха още през декември и вече са във финалната си фаза. Някои от най-популярните автори в TikTok вече промотират функцията с по-дълги видео материали особено в категории като кулинария, информира AndroidHeadlines. Все още няма информация дали алгоритмите за препоръчване на съдържание в TikTok ще дават приоритет на дългите клипове. При всички положения разработчиците на приложението ще продължат да бъдат доста активни в интеграцията на нови функционалности. Големият въпрос е как аудиторията на TikTok, която е предимно от по-млади потребителите ще възприеме идеята да се концентрира за по-дълго време, докато гледа 180-секундни клипове в своите профили. Aктуализациите с новия 3-минутен формат за всички регистрирани профили ще започнат до някоко седмици.   Oще от Digital: TikTok вече ще показват автоматично субтитри във видео клиповете
Google Photos
Google Photos представиха  функция за скриване на снимки в профила
Google Photos представиха функция за скриване на снимки в профила
Google Photos ще продължи да бъде обект на сериозни ъпдейти от компанията в следващите месеци. Услугата вече получи няколко премиум функции и това ще бъде основна насока в стратегията на Google. Aко използвате активно Google Photos вероятно ще ви е любопитно да научите за интеграцията на Locked Folder. Както името подсказва този инструмент позволява да скриете снимки и съдържание в своя акаунт в отделна папка. За да активирате и видите нещата, които се пазят в нея е необходимо да въведете допълнителна парола. По този начин ще предотвратите възможността снимки с неподходящо съдържание да са видиме за другите потребители във вашия акаунт. Google демонстрираха как работи Locked Folder с кратък клип, в който родители изненадват децата с домашен любимец. Изображенията се пазят и споделят между тях в семейния Google Photos без да разкрият изненадата за малчуганите. Реалните приложения на функцията могат да бъдат много повече и улеснят допълнително работата на потребителите с Locked Folder, информира TheVerge.     Интеграцията на Locked Folder обещава също да спести неудобни моменти, когато дадете смартфона на друг човек да разгледа албум или колекция от снимки. Съдържанието, което сте отделили в защитената папка няма да се показва и в интерфейса на другите инсталирани приложения. Собствениците на Google Pixel смартфоните ще бъдат първите, които могат да тестват функцията, което не е изненадващо. Все пак компанията е категорична, че другите устройства с Android също ще са оптимизирани за Locked Folder, което ще се случи на по-късен етап. Някои приложения от трети страни вече предлагат подобни инструменти, като Samsung са разработили Secure Folder решението за потребителите на Samsung Galaxy смартфоните.   Още от Digital: Как да изтеглите колекцията си от снимки в Google Photos
WhatsApp
WhatsApp скоро ще може да превръща гласовите съобщения в текст
WhatsApp скоро ще може да превръща гласовите съобщения в текст
WhatsApp получава значително повече софтуерни ъпдейти през последната година. По този начин потребителите получават максимални възможности да общуват от смартфоните. Компанията продължава активно да работи над нови функционалности, с които можем да правим още повече неща, докато използваме WhatsApp. Aко използвате активно мобилното приложение вероятно ще останете доволни от следващото интересно подобрение, което ни очаква. Вече са стартирали активни тестове с функция за транскрипция, която е в състояние да конвертира гласовите съобщения в текст. Това ще се случва локално, като разговорите няма да се изпращат и синхронизират със сървърите на WhatsApp и Facebook. За да се постигне този ефект транскрипцията ще се извършва от "Speech Recognition" системата на Apple. По този начин iOS устройствата ще бъдат първите, които могат да се възползват от предстоящата функция, съобщава PocketNow.     Все пак WhatsApp планират и интеграция за Android, но на този етап няма данни колко време може да отнеме оптимизацията за мобилната платформа на Google. Функцията ще може да се активира от допълнителна "Transcript" секция в приложението. След като веднъж конвертирате съобщение по този начин няма да се налага да го правите отново. Въпросното копие ще се пази във вашето устройство, ако решите да пуснете отново съответното съобщение. Системата за превод на гласови съобщения в текст в смартфоните все още има тестов характер. Необходимо е време, за да се подобрят максимално възможностите на функцията. Тепърва ще разбираме повече за развитието на проекта и кога да очакваме интеграция за Android.   Още от Digital: 5 нови полезни трика за приложението WhatsApp (Видео)
TikTok
TikTok вече изпреварва YouTube по гледаемост в няколко държави
TikTok вече изпреварва YouTube по гледаемост в няколко държави
YouTube е социален феномен, който се превърна в символ за глобалния успех на мобилно приложение. Заглавието от месеци насам подобрява рекорди за приходи и изтегляния от Google Play и App Store. Социалната изолация се превърна в предпоставка за още по-впечатляващ успех на TikTok, който продължава от няколко поредни тримесечия. Популярността на приложението дори принуди компании като Facebook и Google да се съобразяват с атрактивния видео формат, който предлага TikTok. Хитовото заглавие на разработчиците от ByteDance може да се похвали с активна потребителска база от над 700 млн. потребители. Това превръща TikTok в едно от най-успешните мобилни приложения за всички времена. Актуалният доклад на App Annie показва, че позитивните трендове продължават и TikTok може да се похвали с още едно рекордно постижение. Данните разкриват, че потребителите вече прекарват средно повече време, докато сърфират в TikTok, спрямо YouTube.     Това е впечатляващо, тъй като видео услугата се използва от три пъти повече потребители. TikTok вече оглавява класациите в тази категория в редица страни, което е индикация за още по-амбициозните планове на ByteDance да монетизират приложението. Постоянните ъпдейти с нови функции и възможности е една от основните причини за продължаващите впечатляващи резултати на TikTok. Активността на най-младата аудитория приковава вниманието на все повече големи рекламодатели, което само по себе си е важен източник на приходи. Колкото по-дълго гледаме съдържание в TikTok, толкова повече приходи може да генерира приложението за своите създатели. Мобилните устройства са ключови за успеха на TikTok, които не са толкова оптимизирани за големите дисплеи, както YouTube. Въпреки това приложението се възползва в най-добра степен от високите продажби на смартфони. Имаме всички основания да очакваме впечатляващото представяне на TikTok да продължи и в следващите месеци.   Още oт Digital: Как да превъртим видео в TikTok
TikTоk
Как да изтегляте видео клипове от TikTok, за да ги гледате извън приложението
Как да изтегляте видео клипове от TikTok, за да ги гледате извън приложението
ТikTok продължава да бъде едно от най-популярните приложения за смартфони в индустрията. Платформата за кратки видео клипове се превърне в сериозен източник на приходи за своите създатели. Успоредно с това профилите в TikTok гарантират дълги часове забавление от смартфоните. Основните функции на приложението вероятно са ви познати, но също така има как да запасвате клипове за гледане на по-късно. Това е подходящо, за да използвате друг плейър или да спестите мобилен интернет, когато пътувате. Целият процес, обикновено изисква няколко кликвания. Ето как да запишете видео за гледане извън приложението TikTok на смартфоните, според BusinessInsider:   Как да изтегляте видео от TikTok   1. Oтворете приложението на смартфон с iOS или Android. 2. Изберете "Share" бутона, който ще видите в дясната част на екрана.     3. Натиснете "Save Video" бутона. Добре е да знаете, че трябва да осигурите достъп на TikTok до камерата и фото приложението, за да може да изтегляте видео на смартфоните. Изскачащи прозорци на екрана ще ви подканят да настроите TikTok и да предоставите исканите разрешения.     4. След това ще виждате какъв процент от видеото е изтеглено в реално време. Нотификация ще ви уведоми, когато е финализиран трансфера.   Kак да записвате видеото, което гледате на екрана в TikTok В определени случаи не е възможно да запазите определени видео клипове. Въпреки това може да използвате вградената функция за запис на екрана, за да запазите видеото и звука на своето устройство.   1. Aко имате iPhone първо се уверете, че сте активирали Screen Recording функцията в Control Center. 2. След това отворете видеото, което искате да запишете в TikTok. 3. Плъзнете пръста от горния десен ъгъл на iPhone, за да отворите Control Center. 4. Кликнете върху кръглия Screen Recording бутона. 5. Таймер ще ви информира кога започва записа. Плъзнете нагоре пръста, за да излезете от Control Center.     6. След това ще се върнете към TIkTok и ще започнете да записвате. 7. Изберете символа за запис на видеото в горната част на екрана, когато искате да спрете записването. Самият клип ще може да се отвори от Photos приложението.   Собствениците на смартфони с Android могат да направят същото, като стъпките са различни, заради разнообразието от приложения за запис на екрана. Едно от най-добрите решения е AZ Screen Recorder.   Още от Digital: ТikTok представиха музикални ефекти за създаване на по-атрактивни клипове
Google Play
Google отлага въвеждането на единна система за покупки в приложенията до март 2022г.
Google отлага въвеждането на единна система за покупки в приложенията до март 2022г.
Google направиха любопитно обещание, че мобилните приложения в Google Play трябва да използват "Play Billing" системата за обработка на вътрешни покупки до ноември 2021г.. Пълното име e "Billing System for in-app purchases" (IAPs), като идеята е онлайн магазина да действа като посредник при трансферите. Това ще гарантира максимална сигурност и ще улеснява потребителите, според Google. Потребителите няма да се налага да въвеждат всеки път необходимите детайли за банковата транзакция. Вместо това данните ще се запазват във профила. Управлението на активните абонаменти може да става от "Subscriptions" раздела в Google Play, където лесно можете да откажете платен абонамент към дадена услуга. Въвеждането на IAPs ще позволи на Google да получава малка такса при извършването на всяка покупка в приложенията. Първоначалният срок, в който разработчиците трябва да оптимизират своите заглавия, за да спазят изискването е 30 септември 2021г. Все пак се оказва, че новите правила ще бъдат забавени допълнително, съобщава SlashGear.     Според актуалните данни крайният срок за масовото въвеждане на Play Billing е 31 март 2022г. Допълнителните шест месеца ще предоставят повече време на разработчиците да интегрират Play Billing IAP към своите софтуерни решения. Компанията също така изрази удовлетворение от прогреса, който отбелязва броя на приложенията за Android, които вече използват новата система за вътрешни покупки в Google Play. Oфициална причина за удължаването на първоначалния срок не е обявена, но вероятно е свързана с поредните антитръстови разследвания срещу Google.  Така разработчиците ще разполагат с още осем месеца, за да интегрират Play Billing към заглавията, които предлагат в Google Play.   Oще от Digital: Google Play вече поддържа споделяне на ъпдейти и приложения с Android смартфони
мобилни приложения
 Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Мобилните приложения са генерирали приходи от $65 млрд. през първата половина на 2021г.
Собствениците на смартфони и таблети са отделили рекордни средства за покупки в мобилни приложения. Данните обхващат първата половина на календарната година и отчитат приходи от $64.9 млрд. Това е 24.8% увеличение от регистрираните $52 млрд. в Google Play и App Store през първите шест месеца на 2020г., разкрива доклад на Sensor Tower. Дългогодишната традиция App Store да генерира повече приходи продължава, като собствениците на iPhone и iPad са отделили $41.5 млрд. за абонаменти, покупки на приложения и игри. По този начин онлайн магазина на Apple отчита 1.8 пъти повече приходи, в сравнение със сумата от $23.4 млрд., която регистрира Google Play за същия период. Настоящите резултати продължават впечатляващото представяне от предходната година, когато потребителите отделиха за мобилни приложения около $40.5 млрд. Тази стойност очерта 28.4% увеличение, спрямо предходната година, като сега вече достига до внушителните $64.9 млрд. в App Store и Google Play през първите две тримесечие на 2021г.     Едва ли ще се изненадате, че гейминга е най-популярната категория на мобилни приложения, като приходите за разработчиците на игри се увеличават със 17.9% през първите шест месеца. Конкретният ръст е 24.7% за Google Play и достига до 13.5% в App Store, информира AndroidHeadlines. Собствениците на смартфони с двете платформи са платили $44.7 млрд. за съдържание в игри през първата половина на 2021г. Най-успешните заглавия за периода са Honor of Kings, PUBG Mobile, Genshin Impact, Roblox и Coin Master. За първи път са отчетени приходи от над $1 млрд. в категорията на книгите, предлагани в онлайн магазините за приложения в периода януари-юни 2021г.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
Instagram
Instagram скоро ще позволят да качваме постове от компютрите
Instagram скоро ще позволят да качваме постове от компютрите
Instagram продължава да бъде едно от най-популярните приложения за смартфони. Основен приоритет в разработката винаги са били мобилните устройства. Именно това е причината да не е възможно да ъплоудвате публикации в своите профили от десктопите. Социалната изолaция предизвикана от пандемията доведе до сериозни промени в обществения живот. Много хора започнаха да работят и да учат от домовете си, което закономерно доведе до впечатляващ ръст в трафика на определени софтуерни решения. Instagram също не е изключение от казаното дотук. Официален говорител на Facebook, които притежават приложението потвърждава, че се забелязва увеличение на хората, които се логват от компютрите. Това не е изненадващо, тъй като по-големите екрани на мониторите са по-подходящи за разглеждане на съдържание в мобилното приложение. Вече са стартирали тестове с нова функционалност, която ще допадне на много потребители, особено на най-активните профили в Instagram.     Компанията провежда експерименти с ограничен брой потребители, които имат възможността да създават постове и да ги публикуват онлайн от компютъра. Това може да стане от предпочитания уеб браузър, съобщава TechCrunch. Ако всичко върви по план в следващите месеци повече хора ще имат достъп до функцията. Припомняме ви, че първата версия на Instagram бе представена още през 2010г. Досега компанията винаги се е противопоставяла активно на възможността да представят уеб версия на своя продукт. Вместо това акцента е върху мобилните приложения, тъй като повечето потребители използват смартфони за правене на снимки и видео. Ситуацията сега е доста по-различна и по всичко личи, че скоро ще можем да ъплоудваме публикации в Instagram от десктопите.   Oще от Digital: Как да скривате харесванията в Instagram и Facebook
Google Play
Новите приложения в Google Play ще използват Android App Bundle (AAB) формата вместо APK от август 2021г.
Новите приложения в Google Play ще използват Android App Bundle (AAB) формата вместо APK от август 2021г.
Google планират сериозни промени в онлайн магазина за приложения. Разработчиците ще трябва да се съобразят с ново изискване на компанията. Оказва се, че от август 2021г. съдържанието, което се публикува в Google Play ще трябва да използва Android App Bundle (AAB) формата, вместо традиционните APK файлове. Промените обхващат мобилните приложения качени след 1 август 2021г. и няма да засегне настоящите заглавия налични в Google Play, които ще запазят сегашния си формат. Все пак разработчиците ще бъдат изправени пред някои затруднения заради твърде краткото време, което имат за преминаване към AAB. Крайните потребители няма да забележат никаква драстична промяна във функционалността или дизайна на приложенията за Android. Иползването на новия стандарт има няколко предимства, които стоят зад решението на Google, съобщава AndroidHeadlines. Основната разлика е, че Android App Bundle (AAB) файловете са с около 15% по-малки като размер от APК.     Google смятат, че ABB не само ще ускори инсталирането на самите приложения, но и ще доведе до по-малко деинсталации на софтуер. Разработчиците ще разполагат с по-голяма свобода при създаването на своите заглавия от APK файловете. Създателите на софтуерни решения в Google Play ще могат да управляват кои модули от функции се инсталират на отделните устройства, чрез Play Feature Delivery. В момента около 10% от най-добрите приложения за Android са базирани на AAB, Компании като Adobe, Duolingo, Gameloft, Netflix, Riafy, redbus и Twitter вече използват новия формат. Премиерата на Android App Bundle (AAB) e oще през 2018г., като броя на приложенията, които са базирани на него вече надхвърля 1 млн. Новият формат е с отворен код и се поддържа от инструменти за разработка като Android Studio, Gradle, Bazel, Buck, Cocos Creator, Unity, Unreal Enginе и др.   Още от Digital: Google Play ще ни показва какви лични данни събират приложенията за Android, подобно на Apple
мобилни приложения
Koи са най-изтегляните приложения за смартфони през април
Koи са най-изтегляните приложения за смартфони през април
Мобилните приложения отчетоха впечатляващ трафик от началото на пандемията досега за двете водещи операционни системи. Потребителите проявиха дори още по-висока активност в желанието си да комуникират и да се забавляват, когато са в движение. Началото на новата година продължи трендовете, които започнаха през 2020г. Игрите са категорията, която генерира най-много изтегляния, което едва ли е изненадващо. Анализатори от SensorTower публикуваха актуалния доклад, който разкрива кои са най-популярните заглавия за Android и iOS, но не са част от геймърския жанр. Информацията обхваща месец април и показва, че TikTok е най-изтегляното приложение, което едва ли е изненадващо. Популярният хит на ByteDance e oтчел над 59 млн. изтегляния в световен мащаб. Най-голям ръст в популярността се отчита в Бразилия и Китай, където увеличнието е съответно 13% и 12%. Внушителната популярност на TikTok обхваща европейския пазар, където оглавява класациите в няколко страни. Facebook е единственото приложение, което успява да изпревари TikTok по популярност в Google Play през изминалия месец.     Социалната мрежа регистрира повече от 53 млн. изтегляния, като най-голям ръст е регистриран в Индия, където увеличението достига до 26%, информира TechRadar. В първите десет в класациите попладат очаквани заглавия, сред които Snapchat, Instagram, Messenger, Zoom, Gmail, Google Meet и др. Забелязва се и стабилно представяне на Telegram, което също е отразено в доклада на SensorTower. Ситуацията не се е променила драстично, в сравнение с предходния месец. Прави впечатление наличието на Hotstar, което е сравненително ново заглавие и попада на 10-о място по изтегляния за април в Google Play. В голяма степем резултатите затвърждават тренденцията за големия интерес към приложенията за комуникация и стрийминг. Това са заглавията с най-висок рейтинг извън традиционния сегмент на игрите. Няма да е изненадващо, ако резултатите през следващия месец продължат да бъдат сходни, както през април.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
DMCA.com Protection Status