Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
35 резултата за мобилни плащания
Apple Pay
EС ще санкционира Apple заради технологията NFC и услугата Apple Pay
EС ще санкционира Apple заради технологията NFC и услугата Apple Pay
Teхнологията NFC се използва в модерните смартфони от години. Името е съкращение от "Near-Field Communication", което е индикация за близкия обхват на действие. Използването на NFC е възможно с множество миниатюрни антени, изпращащи данни на дистанция от сантиметри. По този начин технологията е интегрална част от услугите за мобилни плащания, които милиони потребители използват всеки ден. Интеграцията на NFC чип в устройствата на Apple стана факт в края на 2014г. или четири години по-късно, след като смартфоните с Android предложиха функцията на потребителите. Технологичният гигант също така лимитира възможностите на NFC единствено до своята услуга за плащания, която се казва Apple Pay. Новите версии на iPhone подобриха начина, по който работи технологията, но все още смартфоните и Apple Watch могат да извършват NFC плащания единствено в Apple Pay. Taзи специфична особеност на екосистемата на компанията, обаче предизвика критики сред анализаторите, както и вниманието на регулаторите.     Антитръстовите органи на ЕС смятат, че с тези действия компанията вреди на естествените принципи на конкуренция. Аpple принуждават своите потребители да се лимитират до тяхната услуга за плащания, за сметка на платформите на външни разработчици. Официалните разследвания на регулаторите срещу липсата на алтернативи на Apple Pay стартираха през юни 2020г. По всичко личи, че са открити доказателства, че Apple ограничават конкуренцията, тъй като ЕС планират да въведат финансови санкции срещу компанията. Вече се работи над финалната версия на документ, който ще наложи глоби срещу технологичният гигант. Конкретните параметри и крайното становище на регулаторите ще стане факт през 2022г., съобщава Reuters. Toва е само част от друго разследване, което е фокусирано върху монопола на Apple в собствения им магазин за приложения. Все още е твърде рано да се прогнозира дали ЕС ще принудят Apple да сосигурят достъп до конкурентни услуги за плащания в iPhone и Apple Watch.   Oще от Digital: EC може да принуди Apple да споделят технолoгията си за мобилни плащания с други компании
Google Pay
Как да плащаме с Google Pay от смарт часовника си в България
Как да плащаме с Google Pay от смарт часовника си в България
Мобилните разплащания са логична иновация, която е вдъхновена от популярността на смартфоните. Безконтактните транзакции са подходящо решение за пазаруване, тъй като спестяват ценно време. Разпространението на коронавируса допълнително накара повече хора да прибегнат към интелигентните методи за плащане. Услуги като Google Pay са много удобни, тъй като могат да се настроят да извършват транзакции от умните часовници. Така дори няма да се налага да вадите смартфона от своя джоб, за да извършите покупка във физически магазин. Българските потребители досега можеха да се възползват от Google Pay единствено, чрез банкови посредници. Добрата новина е, че това вече няма да ограничава собствениците на смартфони в страната. Причината е, че Google разширяват обхвата на своята услуга за мобилни плащания в 37 много държави, сред които и България. По този начин вече може да използваме пълния потенциал на Google Play и удобствата, които предлага услугата.     За да извършвате покупки от смарт часовника, чрез Google Pay е необходимо първо да създаде свой профил в услугата. Добавянето на дебитна или кредитна карта ще премахне нуждата да верифицирате транзакцията със смартфоните. Трябва да отбележим също, че умния часовник е необходимо да работи под управлението на Wear OS. Не е необходим ъпдейт към последната версия, тъй като е предвидена поддръжка за Wear OS 2. Първата стъпка е да инсталирате Google Pаy на смартфона и да следвате инструкции, за да добавите карта за разплащане. Имайте предвид, че настройката ще е налична от умния часовник, но не от мобилното устройство. Покупките стават с доближаване до терминалите за плащане. Звуков сингал или вибрация ще ви информира, когато е извършена транзакцията.   Още от Digital: Вече ще можем да плащаме с биткойни от Google Pay и Samsung Pay
мобилни плащания
Как 5G  ще промени мобилните плащания
Как 5G ще промени мобилните плащания
Технологията обещава сериозни подобрения в скоростта и капацитета, в сравнение с 4G мрежите. Навлизането на 5G инфраструктурата ще представлява една от най-сериозните иновации в индустрията от години насам. Неслучайно анализаторите вече прогнозираха, че 5G смартфоните ще са по-популярни от 4G устройствата през 2022г. Търговията е друга сфера, която ще извлече редица ползи от технологията. Вече се провеждат различни кампаниии за инвестиции в IT технологии, които да предложат още по-добро 5G изживяване на крайните потребители. Промените ще обхвнат не само софтуерните решения, но и физическите терминали за плащания в обектите. Още преди края на годината ще използваме първите подобни терминали, които не изискват никакво докосване. Почти всеки трети потребител предпочита да използва смартфоните за мобилни плащания, като тази цифра ще продължи да се увеличава. Безконтактните технологии за извършване на покупки ще са неизменна част от ежедневието за милиони потребители в ерата на 5G технологиите, съобщавa BusinessInsider.     Аmazon Go е пример за умно решение, което има потенциала да улесни пазаруването с премахването на касиерите. Технологията Just Walkout е допълнена от смарт колички, които автоматично сканират и таксуват продуктите, които добавяте в тях. Вече има няколко магазина, които използват тези иновации и компанията планира да разшири броя на локациите с т.нар. "Dash Carts". Смартфоните с 5G технологията ще улеснят достъпа до модерни системи за пазаруване онлайн и във физически магазини. Moбилни оператори вече тестват функции за верификация от SIM картата, което допълнително ще ускорява плащанията. Сензорите за близост, хардуерните компоненти с бърза биометрично удостоверение и смарт скенерите са сфери, които също ще бъдат оптимизирани от 5G мрежите.   Oще от Digital: Как да активирате и деактивирате 5G на всеки смартфон  
Facebook Messenger
Скоро ще можем да изпращаме пари с QR кодове във Facebook Messenger
Скоро ще можем да изпращаме пари с QR кодове във Facebook Messenger
Facebook Messenger е мобилно приложение, което генерира невероятен трафик. Стотици милиони хора използват профилите си, за да общуват всеки ден. Компанията е доста актвина и в актуализациите на Messenger с нови функционалности през последните месеци. Официалният блог на Facebook разкрива детайли за още няколко интересни подобрения, които ни очакват във Facebook Messenger. Всъщност последният ъпдейт на приложението е фокусирано върху интеграцията на три нови опции, в допълнение към традиционните пачове за сигурност. Facebook Messenger предлага много възможности да общуваме, но също да изпращаме парични средства на други потребители. Досега бе необходимо да сме приятели във Facebook с хората, на които искаме да изпратим или, oт които искаме да получим пари. Премахването на това ограничение е свързано с интеграцията на персонализирани QR кодове и уникални линкове, с които да се потвърди и извърши трансфера, чрез услугата Facebook Pay. Всеки потребител ще може да изпрати пари, чрез създаване на индивидуален QR код или линк, който да сподели с други хора, които не е задължително да имат акаунти във Facebook.     По този начин се улеснява максимално процеса, като няма да се налага да изтегляте външен софтуер, за да се възползвате от функцията. За да видите индивидуалния линк или QR код трябва да отворите менюто с настройки на Messenger и да изберете "Facebook Pay" раздела. Последната стъпка е да копирате и споделите с други хора линка или кода, за да финализирате трансфера, съобщава SlashGear. Новата версия на Facebook Messenger добавя и лента за бърз отговор на съобщенията в секцията за разглеждане на мултимедия. Така ще може да стартирате разговор вдъхновен от видео или снимка без да се връщате в основния екран на мобилното приложение. Трябва само да кликнете върху клипа или изображенията, за да въведете своя коментар. Aктуализацията предлага и допълнителни теми, с които да промените визията на чатовете в Messenger и Instagram. Moжете да ги разглеждате, като кликнете върху "Theme" раздела в менюто с настройки.   Още от Digital: Какви нови неща можем да правим във Facebook Messenger и Instagram
Apple Pay
Вече можем да плащаме с биткойни от iPhone
Вече можем да плащаме с биткойни от iPhone
Виртуалните валути са тема, която предизвика все по-оживени дискусии в интернет и публичното пространство. Невероятният ръст в цената на биткойн през последната година доведоха до неочаквана активност на големите инвеститори. Само преди дни ви съобщихме, че Tesla купи криптовалута на стойност $1.5 млрд. Някои други компании в IT сектора, сред които и Twitter също разкриха плановете си да обърнат част от финансовия си капитал в биткойни. От началото на пандемията досега стойността на криптовалутата се увеличи с приблизително 300%, което е впечатляващо. Най-популярната виртуална валута струваше около $7200 в началото на 2020г., като през последните седмици успя да премине границата от $40 хил. Собствениците на Tesla ще могат да извършат покупки с биткойн на по-късен етап от годината, като Mastercard също одобриха криптовалутите като средство за плащания. Въпрос на време е други големи технологични компании също да се присъединят и инвестират в дигиталните валути. Аpple имат противоречива история с биткойн, но също планират да се възползват от неговата популярност.     Потребителите на услугата Apple Pay ще могат за първи път да извършват плащания с биткойн. Това е възможно с интеграция на BitPay приложението, съобщава BGR. Създателите на софтуера обещават интеграция за други платформи за мобилни плащания, сред които Google Pay и Samsung Pay. Благодарение на интеграцията Apple Pay ще предложи уникална възможност да пазарувате с криптовалути. Всъщност BitPay представлява дигитален портфейл, който е синхронизиран с услугата за плащания на компанията, както и Apple Wallet. Aлгоритмите на софтуера ще конвертират транзакциите от биткойн в реална валута. Добрата новина е, че подобни трансфери могат да се извършват, навсякъде където се приемат карти на MasterCard. Дигиталният портфейл засега поддържа Bitcoin, Bitcoin Cash и Еther. Много анализатори също така очакват Apple да инвестират големи средства от наличния си финансов ресурс в биткойн. На този етап няма информация дали това съвпада с действителните планове на компанията, но е факт, че iOS потребителите вече могат да извършват плащания с биткойн.   Още от Digital: Paysafe представи решение за онлайн плащания в брой в България
Google Pay
Нов дизайн и функции ще подобряват работата в Google Pay
Нов дизайн и функции ще подобряват работата в Google Pay
Google представиха услугата за мобилни плащания още преди години. Платформата претърпя доста промени през този период и вече може да се използва от милиони потребители. От месеци се спекулира с идеята Google да засилят присъствието си във финансовия сектор, като привлекат директно интереса на големите банки. По този начин компанията иска да въведе система от дигитални портфейли, които се поддържат от най-големите и важни финансови институции по цял свят. Google ще осигурявт пълната поддръжка и Front-End инфраструктура, за да гарантират сигурността на трасферите. Потребителите ще имат достъп до екскулзивни функции  и инструменти за финансов анализ, окито ще са налични към 2021г. Първите партньори на Google вече са потвърдили участието си в тази инициатива. Добрата новина е, че Google Pay се предлага и в България, което ще позволи  и на хората в страната да се възползват от предимствата на платформата. Компанията също така е внесла някои интересни промени в интерфейса и са разработили допълнителни функции в Google Pay.     Актуализираната версия на приложението е първата, която може да се изтегли свободно от Google Play. За максимално улеснени вече ще можем да поръчваме храна и да пазурваме в повече физически магазини, които са оптимизирани за услугата за дигиални разплащания. Компанията се опитва да утвърди Google Pay като единственото решение за управление на финансите и пазаруване, от което се нуждаете. След като свържете дигиталния си портфейл няма дори да се налага да вадите кредитната карда от доба. Съдържанието в приложнието е разделено между два основни таба "Explore" и "Insight", където ще откриете информация в кои обекти можете да пазрувате с услугата. Именно в този раздел ще виждате и детайли за различни промоциални предложения и отстъпки, които ви предлага Google Pay. Предвидена е възможност да се разделят разходите и изчисляване на общи суми с друг човек, което също е доста полезно. Google работят в тясно сътрудничество със своите партньори, за да подобрят още повеч услугата през 2021г.   Oще от Digital: Кои услуги за мобилни разплащания са най-сигурни
VIber
Viber вече ще предлага функция за разплащания чрез чатботове
Viber вече ще предлага функция за разплащания чрез чатботове
Moбилните приложения не са просто средство за виртуална комуникация с приятелите и любимите хора, а платформи предлагащи много повече функционалности. Oткриването на актуална информация, гледането на мултимедия, стартирането на видео разговор са само част от начините, скоито можем да се забавляваме пълноценно от смартфоните. Водещите разработчици се погрижиха да актуализират доста по-често своите софтуерни решения, за да отговорят подобаващо на големия трафик по време на пандемията. Rakuten не са изключение, тъй като постоянно търсят начини, за да предложат още по-добри възможности на потребителите на Viber.  Популярната платформа за комуникация скоро ще разшири представата ви за функционалността на вашия профил. Следващата иновативна идея, която ни очаква във VIber е възможност за извършване на мобилни плащания директно от самите чатове. Това ще бъде възможност, чрез т.нар. "Chatbots Payments" система от чатбовете, която ще обработва заявките на потребителите. Интеграцията на тази функция е само началото от амбициозните планове за развитие на приложението, над които работят Rakuten.     Въвеждането на инструмент за безконтактни плащания ще осигури още повече гъвкавост и свобода при комуникация с представителите на бизнеса. Водещ акцент ще бъде гарантирането на сигурността на мобилните плащания в чатбовете. Viber вече работят, за да привлекат повече търговски към инициативата и да улеснят още повече свповите клиенти. Специализираните чат ботве на всеки бизнес освен опция за покупки ще предлагат и повече информация за предлагатите продукти и услуги. Разработчиците ще могат да оптимизират своите заглавия за функцията като използват API инструментите на Viber. Oпцията за мобилни плащания е подходяща не само за купуване на стоки от онлайн търговци, но и за погасяване на задължения за комунални услуги. Целият процес ще бъдат максимално улеснен за потребителите, които трябва да добавят валидна карта към мобилния си портфейл. Viber ще разпространяват на етапи функцията, която ще дебютира първо в Украйна. Официалната премиера за България ще е през 2021г., като конкретната дата ще бъде потвърдена допълнително.   Още от Digital: Как да използваме функцията "самоизтриващи се съобщения" във Viber в България (Видео)
EC може да принуди Apple да споделят технолoгията си за мобилни плащания с други компании
EC може да принуди Apple да споделят технолoгията си за мобилни плащания с други компании
Технологичните компании е необходимо да покриват изискванията на редица допълнителни регулации, за да оперират на европейския континент. Антитръстовите органи на ЕС не спират да провеждат различни разследвания среду водещи IT гиганти.  Освен традиционните глоби регулаторите принуждават големите производители да променят стратегията си, за да отговорят на актуалното законодателство. Apple също много често попада в полезрението на ЕС, като от месеци се обсъжда идеята новите версии на iPhone в Европа да имат USB Type-C.  Сега разбираме за още една идея на ЕС, която този път е насочена към NFC технологията. Тази иновация намира място в популярни услуги за извършване на мобилни плащания, сред които Apple Pay. Въвеждането на нови регулации, обаче може да накара компанията да споделя ключова информация със своите конкуренти.  Крайната идея на Европейската комисия (ЕК) е изграждането на единен дигитале пазар за мобилни плащания, които носи полза за всички компании, банкови институции и крайните потребителите в държавите-членки на ЕС.     Информацията за тези планове на регулаторите допълва разследване, което вече беше стартирано срещу Apple относно начина, по който работи платформата им за мобилни плащания в Европа. Това се случи през юни и изглежда, че технологичният гигант ще стане обект на допълнителни лимитации. Отварянето на технологията, с която работи Apple Pay за други производители със сигурност няма да се хареса на Apple.  ЕС виждат в това решение потенциал за играждането на мащабна инфраструктура, която обхваща хиляди обекти на континента. Консервативната стратегия на Apple и конфликта им с някои производители може и да проавли плановете на ЕС. Ако всичко върви по план подготвяните промени влизат за обсъждане в пленарна зала до няколко седмици.  Регулаторите смятат, че ще постигнат два основни ефекта от подобни мерки. На първо място ще се предотврати злоупотребата с банкова информация от смартфоните и преносимите джаджи, а от друга ще се допринесе за изграждането на още повече терминали за контактни плаюания в ЕС.   Още от Digital: Apple не иска да използва USB Type-C в ЕС защото това ще увеличи електронните отпадъци
PayPal
Нов ъпдейт ще превърне приложението PayPal в дигитална банка с поддръжка на криптовалута и плащане на сметки
Нов ъпдейт ще превърне приложението PayPal в дигитална банка с поддръжка на криптовалута и плащане на сметки
PayPal е синоним на дигитални плащания, тъй като са най-популярния бранд за извършване на сигурни транзакции в интернет. За разлика от традиционните банкови услуги е необходим единствено имейл, за да регистрирате свой профил и започнете да работите с услугата. Вече ви информирахме, че PayPal купува японския стартъп Paidy за $2.7 млрд. Тази сделка е поредното доказателство за амбициите на компанията да разширява влиянието си на нови пазари. От дълго време се работи над нова версия на PayPal, която освен подобрен интерфейс, предлага и редица смарт функционалности. Разработката на софтуера продължава месеци, но модернизираната версия на приложението вече достъпна за потребителите. Визуалните промени са първото нещо, което ще ви напрви впечатление в обновения клиент на PayPal. Началната страница на приложението вече ще осигурява бърз достъп до паричния баланс, криптовалутата, която притежавате и списък с най-активните контакти. Опцията за директен депозит, добавяне на кредитни и дебитни карти са достъпни от Wallet приложението, съобщава TheVerge.     Новата версия ще предложи удобен начин да следите и плащате сметки за услугите на хиляди компании, включително за телевизия, интернет, застраховки, мобилни сметки и др. Специален портал ще показва наличните плащания и ще спестява време с интелитентна търсачка. Нотификации на началния екран ще ви информира за предстоящи плащания или входящи трансфери. Oткриването на специални купони и ваучери за пазазруване ще става от актуализирания Shopping хъб на приложенито. Поддръжката на виртуални валути ще позволи да съхранявате, купувате и продавате Bitcoin, Ethereum, Bitcoin Cash и Litecoin, директно от PayPal. Aктуализирането приложение се възползва и от купуването на Honey за $4 млрд. с множество персонализирани оферти и екслузивни награди в Shopping хъба. С течение на времето PayPal обещат допълнителни ъпдейти, включително и интеграцията на PayPal Savings на по-късен етап от годината. Услугата се позиционира като все по-сериозна алтернатива на традиционните банкови, финансови и инвестиционни институции.   Още от Digital: Как да получаваме плащания онлайн с PayPal
PayPal
PayPal купува японския стартъп Paidy за $2.7 млрд.
PayPal купува японския стартъп Paidy за $2.7 млрд.
Услугите за мобилни плащания станаха още по-популярни от началото на пандемията с коронaвируса. Все повече хора използват смарт методи за разплащания онлайн и във физически обекти по цял свят. PayPal са световен лидер в този сектор, който постоянно търси нови начини, за да предложи по-добри възможности на своите потребители. Компанията сега потвърди официално, че се е съгласила да придобие японския стартъп Paidy. Финансовите параметри на сделката ще достигнат до $2.7 млрд., като се очаква почти цялата сума да бъде преведена в кешово плащане. Купуването на Paidy ще разшири портфолиото от иновативни услуги, които PayPal предлага, както на японския, така и на световния пазар. Потребителите в страната извършват онлайн покупки на стойност от над $200 млрд. годишно, като Paidy са популярни със своите "Buy Now, Pay Later" (BNPL), съобщава Reuters. Любопитен факт е, че две трети от транзакциите продължават да се извършват в кешово плащане, което PayPal иска да промени с реализирането на сделката.     В момента Paidy разполага с потребителска база от над 6 млн. регистрирани акаунта. Платформата предлага опция за извършване на онлайн покупки, които след това се плащат веднъж месечно с банков трансфер или физически обект. Иновативните предложения на PayPal вече им позволиха да разширят своя BNPL бизнес в други държави, сред които Австралия. Придобиването от PayPal е сигурна гаранция, че услугата ще може да се възползва от по-сериозна дистрибуция в глобален мащаб. Компанията разполага с над 400 млн. потребители, което ще предостави много повече възможности за бизнес развитие на Paidy. Инвеститори на Paidy са големи имена като Soros Capital Management, Visa и Itochu Corp. Главният изпълнителен директор и председател, Рику Суги ще продължи да изпълнява настоящите си задължения в японския стартъп, както досега. Финализирането на сделката се очаква да стане факт до края на четвъртото тримесечие на 2021г.   Още от DIgital: Как да получаваме плащания онлайн с PayPal
Apple Pay
Услугата Аpple Pay ще позволи да пазаруваме и да платим по-късно
Услугата Аpple Pay ще позволи да пазаруваме и да платим по-късно
Мобилните услуги са разплащания предлагат много удобства и се превръщат в предпочитан избор за потребителите. Извършването на безконтактни покупки от смартфоните премахва нуждата да носите своята карта. Верифицирането на трансферите може да става и с биометрични технологии, което подобрява сигурността. Apple Pay е една от най-популярните услуги за мобилни плащания. Потребителите вече имат достъп до разнообразна колекция от смарт функционалности в платформата. Компанията експериментира с интересна актуализация, която ще допадне на много хора. От Gizmodo съобщават, че се работи над интеграция на "Buy Now, Pay Later". Както името подсказва това е опция, с която да купите дадена стока и да я платите по-късно. Функцията е съвместен проект между Apple и Goldman Sachs, като целта е да улесни и предостави повече гъвкавост на крайните потребители, съобщава TechCrunch.     Новата опция в Аpple Pay ще предложи две различни възможности да платите. Първата от тях е "Apple Pay in 4". В този случай ще трябва да извършите четири безлихвени плащания в рамките на да месеца. Другият вариант е да удължите срока за плащане с няколко месеца. Така ще трябва да платите минимална лихви. Все още не са известни конкретните стойности на оскъпяването. Самите плащания ще се извършват от Wallet приложението и ще изискват копие на ID карта. Подобни функционалности се предлагат от PayPal, Afterpay, Affirm Holdings и др. В заключение ще отбележим, че "Pay Later" функцията на Apple Pay ще може да се използва, както онлайн, така и при физически покупки.   Oще от Digital: EC разследва Apple заради нелоялни търговски практики с App Store и Apple Pay
криптовалути
Вече ще можем да плащаме с биткойни от Google Pay и Samsung Pay
Вече ще можем да плащаме с биткойни от Google Pay и Samsung Pay
Търговията с биткойни продължава да достига впечатляващи измерения и да изненадва много анализатори и инвеститори. От началото на годината досега цената на виртуалната валута се увеличи с повече от 70%. Това се случва след невероятно увеличение от 300% през 2020г.  Имаме всички основания да очакваме биткойна да продължи да предизвиква сериозен интерес през настоящата година. За първи път в историята цената на биткойна надхвърли $50 хил., което е предпоставка за солидни бъдещи инвестиции на големи акционери и компании. Вече има доста примери на популярни услуги, които започват да адаптират виртуалните валути към своите системи за плащания. Така например Mastercard ще позволят плащания с криптовалути още тази година, като Uber и Tesla също имат подобни планове. Само преди дни ви информирахме, че вече можем да плащаме с биткойни от iPhone. Най-популярната платформа за онлайн плащания PayPal е друг пример за водеща платформа, която преминава към виртуалните валути. При всички положения и други представители на IT сектора ще инвестират в тази сфера през 2020г.     Мобилните устройства са винаги на една ръка разстояние и неизменна част от дигиталното ежедневие. Партньорството на Apple Pay с BitPay, което предлага поддръжка за биткойн няма да бъде единичен пример, тъй като скоро ще се присъединят още две услуги за мобилни плащания. Това са Google Pay и Samsung Pay, които са предпочитан избор за потребителите на Android, информира xda-developers. Данните бяха потвърдени от BitPay, които осигуряват поддръжка за дигиталния портфейл на Apple Pay. Работи се активно над интеграцията, но все още не знаем кога ще е възможно да пазаруваме с криптовалути от Google Pay и Samsung. Все пак едва ли ще се налага да чакаме твърде много преди премиерата на функцията. Казаното дотук е гаранция, че виртуалните валути ще набират все по-голяма популярност, като пазаруването и извършването на трансфери с тях скоро ще е възможно от популярните мобилни услуги за разплащания. Тези процесори вероятно ще продължат да увеличават цената на биткойн.   Още от Digital: Oчаква се недостиг на видео карти през 2021г. заради високата цена на биткойна        
TikTok
TikTok тестват функция за мобилни плащания
TikTok тестват функция за мобилни плащания
TikTok е добър пример за сравнително непознато приложение, което може да се превърне в световен хит. Разработчиците от ByteDance бяха изправени пред много предизвикателства, но въпреки това заглавието продължава да подобрява рекорди. Въпреки опитите за банване в някои страни TikTok е платформа с огромно влияние сред рекламодателите. Актуалните данни на анализаторите показват, че платформата за споделяне на кратки видео клипове се използва от над 800 млн. активни потребители месечно. Това превръща TikTok в конкурент на приложения като Instagram. Най-голям принос за популярността на TikTok в глобален мащаб несъмнено имат тийнейджърите и потребителите, които са ситуирани в Китай. През годината ByteDance показаха, че знаят как да развиват мобилното приложение, за да го направят още по-успешно. Разработчиците полагат много усилия да се възползват максимално от всички възможности да монетизират TikTok. Последната стъпка в тази насока е покупката на UIPay - популярна платформа за мобилни плащания сред китайската аудитория на приложението.     Компанията също така е регистрирала на свое име няколко търговски марки, които допълнително доказват намеренията им да въведат по-директни начини за извършване на плащания от TikTok. Meждународната класификация за стандартизиране на патенти обхващат 36 категории на потребителска електроника, към които са фокусирани новите технологии на ByteDance. Oт началото на годината досега разработчиците на мобилното приложение увеличиха значително персонала, който отговаря за световните операции на TikTok. Получаването на лицензи за дигитална търговия в някои страни като Сингапур и Китай са сериозна индикация за плановете на ByteDance да увеличат своите приходи. На този етап няма доказателство, че опцията за мобилни плащания скоро ще стане част от публичните версии на TikTok за европейските потребители. По всичко личи, обаче, че бизнес стратегията на ByteDance ще бъде все по-свързана с дигиталните начини за монитизиране на TikTok.   Още от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
Google Pay
Google Pay вече и в България
Google Pay вече и в България
Смартфоните са дигитални асистенти, без които не бихме могли толкова безпроблемно да свършим ежедневните задачи. Мобилните устройства промениха начина, по който комуникираме и се забавляваме, но също така са подходящи за пазаруване.  Независимо дали става въпрос за покупка онлайн или физически магазин можете да използвате смартфона като портфейл, с който да плащате без дори да вадите портфейла или кредитната карта. Google Pay e платформа за дигитални плащания, която предлага всичко необходимо, за да управлявате финансите от смартфона. Досега услугата не налична само за външни пазари, но стъпва на българския пазар, благодарение на партньорство с Revolut. Така за първи път потребителите в страната ще могат да се възползват от широкия набор функции и предимствата на Google Pay. Услугата е достъпна ексклузивно за смартфоните с Android, които генерират повече от 85% от продажбите в България. Google Play е налична за потребителите, които разполагат с активни карти в платформи като Revolut, Curve и Transferwise. Предвидена е и възможност за добавяне на карти на Visa или Mastercard към дигиталния портфейл.     Oсновните предимства за потребителите на Google Pay са свързани с удобния за използване интерфейс и високата сигурност на транзакциите. Алгоритмите на компанията гарантират, че можете максимално бързо и безопасно да извършвате трансфери на средства в своя акаунт. Партньорството с Revolut ще позволи на Google Pay да достигне до българските потребители, като им предложи едно интелигентно решение за мобилни разплащания. Необходимостта от алтернативни методи за пазаруване е още по-наложителна, в контекста на пандемията от коронавирус. Много потребители предпочитат да не носят пари със себе си, като залагат изцяло на банковите и кредитните карти. Интеграцията на услугата с Revolut ще позволи на клиентите да настроят Google Pay от "Карти" секцията на приложението. Само няколко кликвания се изискват да добавите карта и да започнете да използвате услугата. Освен терминалите за безконтактни плащания Google Pay може да се използва и за извършване на покупка в много приложения, което е подходящо да поръчат такси, храна за вкъщи или билет за събитие. Потребителите могат да поставят лимити, да потвърждават транзакции и да управляват финансите си по най-добър начин в сигурната онлайн платформа на Revolut и Google Pay.   Oще от Digital: Google навлизат в сегмента на банковите и финансовите услуги през 2020г.
PayPal
Πoтpeбитeлитe нa РауРаl вeчe щe мoгaт дa пaзapyвaт c bіtсоіn и дpyги ĸpиптoвaлyти
Πoтpeбитeлитe нa РауРаl вeчe щe мoгaт дa пaзapyвaт c bіtсоіn и дpyги ĸpиптoвaлyти
PayPal е водеща платформа, която показва, че мобилните плащания могат да бъдат бързи и достъпни за всички, независимо къде се намираме.  Регистрирането на профил в услугата е подходящо решение за хората, които активно пазаруват в интернет. Дори да не го правите PayPal е предпочитан избор за получаване и изпращане на пари от потребители по цял свят. През последните години се забелязва впечатляващ ръст на транзакциите с криптовалута. Това е тренд, който тепърва ще се разраства и мнозина анализатори смятат биткойн за бъдещето на интернет разплащанията. Факт е, че виртуалната валута набира голяма популярност, особено сред хакерите, тъй като транзакциите трудно могат да се проследяват. Със сигурност ще чуваме все повече неща за биткойн и другите криптовалути, особено след намеренията на PayPal да предложат подобна функционалност. За целта компанията обяви официално партньорство със специалисти на Paxos, което преставлява първата стъпка от амбициозния проект на компанията, информира TechCrunch.     Сътрудничеството с Paxos ще позволи на потребителите на PayPal да купуват, съхраняват и продават криптовалута от дигиталния си портфейл от услугата. Предложението няма да е ограничено само до биткойни, но също до други популярни валути от този тип като Ethereum, Bitcoin Cash и Litecoin. В момента PayPal е платформа с почти 350 млн. потребители, което само по себе си може да окаже голямо влияние върху популяризирането на идеята за криптовалута. Базата данни включва и повече от 26 млн. верифицирани търговци, което само показва какъв бъдещ потенциал крие новата функция. Очаква се интеграцията да стане факт в началото на следващта година.   Още от Digital: Как да премахнете дебитната или кредитната си карта от услугата PayPal
мобилни плащания
Кои услуги за мобилни разплащания са най-сигурни
Кои услуги за мобилни разплащания са най-сигурни
Приложенията за мобилни плащания като Venmo, Zelle и Apple Pay обещават едно нещо и то е да улеснят изпращането на пари. Но с тази лекота идват опасения за сигурността. Какво ще се случи, ако случайно изпратите пари на грешен човек или още по-лошо – станете жертва на измама? Освен това не е тайна, че приложенията проследяват транзакциите ви и след това потенциално продават или споделят тези данни за маркетингови цели. От New York Times са провели проучване с цел да разберат как компаниите предлагащи услуги за мобилни плащания защитават данните и транзакциите и колко информация споделят с трети страни. Ето кратката версия на резултата от това проучване: Ако поверителността е вашата основна грижа, придържайте се към приложенията на Apple или Google винаги, когато можете, въпреки че това става за сметка на увеличаване на колекцията от вашите данни, притежавана от тези компании. Ако основната ви грижа е да не изпратите пари на грешен човек, използвайте приложения за плащане, които поддържат QR кодове или споделяне на линкове, като Facebook Pay, PayPal Mobile Cash, Square Cash или Venmo. Всички тези услуги обаче имат някои странности, що се отнася до поверителността на личния живот. Всички приложения за плащания споделят някои лични данни с трети страни, като банки или услуги за мониторинг на измами, за да завършат транзакция. Но има случаи, когато услугите използват тези данни за маркетинг. Apple и Google не споделят данни отвъд необходимото за извършване на транзакции и не използват това, което събират за маркетинг, въпреки че е трудно да се предвидят всички начини, по които те могат да използват данните ви. Facebook Pay също не споделя данни с трети страни, въпреки че използва някои данни за насочване на реклами в собствените си услуги. Всяка друга услуга, споделя или продава данни за маркетингови цели. А всяка компания, която събира вашата информация, може да запазва, използва и споделя тези данни в съответствие с нейните правила, без ваше знание или съгласие. Сами по себе си тези данни може да не означават много, но тези данни могат да се събират и трупат, за да се формира цялостен профил за вас. И това може да е много повече, отколкото повечето хора искат да разкрият, когато се опитват да изпратят пари на приятел. Ето спецификациите за поверителност на някои приложения за мобилни плащания. Venmo Venmo е единствената услуга с прикачена към нея социална мрежа. Сделките по Venmo са публични по подразбиране, което означава, че всеки път, когато изпращате пари, приятели и непознати могат да виждат коментарите. Не се колебайте да промените настройките си за поверителност, защото съгласно своята политика за поверителност, Venmo събира различни данни за транзакциите, включително вашето местоположение. Накрая, но не на последно място, не забравяйте, че няма начин да отмените плащанията си, така че ако платите на грешен човек, трябва да се надявате, че той ще ви върне парите. PayPal Mobile Cash Подобно на Venmo, данните, които PayPal Mobile Cash събира са за целите на програмите за вътрешен маркетинг, както и за предоставяне на маркетингови фирми. Zelle Ако вашата банка не поддържа Zelle ще трябва да използвате приложението на услугата. Ако банката ви поддържа услугата, мерките за сигурност на Zelle, включително основни практики като двуфакторно удостоверяване, обикновено зависят от банката. Това в миналото доведе до проблеми със сигурността. Има регистрирани случаи, в които измамници са намерили начини да получат пари от хора, които не използват Zelle. Според политиката за поверителност на Zelle, приложението събира много данни, включително вашето име, имейл адрес, местоположение и други онлайн идентификатори, политиката за поверителност на Zelle обхваща както мобилното ѝ приложение, така и уебсайта, което може да бъде объркващо, тъй като на пръв поглед изглежда, че Zelle продават данните ви на рекламодатели. Но от Zelle уверяват, че продажбата на данни важи само за посетители на техния уебсайт, а не за потребители на мобилното приложение. Вашата банка вероятно има различна политика за поверителност, която позволява или не събирането на толкова много данни. Square Cash (Cash App) Съгласно политиката за поверителност на Square Cash, компанията събира много данни, включително вашето местоположение, име и информация за устройството. Square може да ги използва за вътрешния маркетинг и за изпращане до други комании за маркетингов анализ. Apple Pay Няма нищо, което да ви предпази от изпращане на пари на грешен човек освен екрана за потвърждение, но Apple Pay по подразбиране е настроен на „Manually Accept Payments“, което означава, че получателят може да откаже плащане. Можете също да отмените плащане, ако получателят все още не го е приел. Съгласно политиката за поверителност, личната информация не се използва за вътрешен маркетинг и не се споделя с трети страни. Google Pay Google Pay работи с Google акаунт, така че трябва да обмените имейл адреси за плащане. Google Pay показва екран за потвърждение, който ви напомня да проверите отново подробностите, преди да изпратите пари, и ви позволява да отмените, ако получателят не е приел плащането. Google не продава потребителски данни на трети страни и не позволява на рекламодателите да се насочват въз основа на данни от Google Pay. Facebook Pay Facebook Pay няма защита срещу грешно плащане, въпреки че Facebook профилите обикновено се различават по-лесно от тези при другите услуги. Facebook Pay има политика за поверителност, отделна от тази на Facebook, но в нея се отбелязва, че ще се споделят данните ви с компанията-майка, Facebook Inc. Facebook не споделя данни за транзакциите ви с трети страни, но може да ги използва вътрешно.   Вижте 4 тенденции, които се наблюдават при онлайн разплащания    
DMCA.com Protection Status