Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
9 резултата за мениджъри на пароли
мениджъри на пароли
Най-добрите безплатни мениджъри на пароли през 2019г.
Най-добрите безплатни мениджъри на пароли през 2019г.
Мениджърът на пароли трябва да е съществена част от вашия онлайн арсенал за сигурност, тъй като все повече програми и услуги се „преместват“ в облака.   Мениджърът на пароли генерира сложни пароли за вашите акаунти, съхранява всичките ви пароли в криптиран трезор и попълва автоматично формуляри за вход вместо вас.   Някои мениджъри на пароли съхраняват вашата криптирана информация за вход на вашия хард диск, докато други  качват вашите данни на сървърите на компанията която ги поддържа, което пък ви позволява да получите достъп до тях от всяко свързано с интернет устройство.   От Tech Radar представят изчерпателен списък с най-добрите мениджъри на пароли, които можете да използвате днес.   1. LastPass     LastPass предлага безплатна и платена версия. Услугата генерира и съхранява произволен брой различни входни данни в защитен трезор, с многофакторно удостоверяване за допълнителна сигурност. Това включва хардуерно удостоверяване чрез YubiKey за Windows, Mac, iOS и Android.   Безплатната версия на LastPass предлага сигурно съхранение на текстови бележки, синхронизиране на идентификационни данни в браузъри и достъп до вашия защитен трезор от всяко свързано с интернет устройство чрез LastPass.com.   Премиум версията добавя сигурно облачно хранилище за файловете ви, усъвършенствано многофакторно удостоверяване и възможност за настройка на план за действие при извънредни ситуации, така че вашите близки да могат да имат достъп до вашите акаунти при спешни случаи.   2. Dashlane     Dashlane е най-близкият конкурент на LastPass и подобно на LastPass, напълно си струва да се провери. Включва генериране на пароли с един клик, сигурност от световна класа, лекота на използване и възможност за съхраняване на бележки.   Това не е само програма за Windows компютри; има плъгини за браузъри и мобилни версии, а подобно на LastPass има и премиум версия на Dashlane, която включва неограничено споделяне и синхронизиране. Dashlane Premium струва $ 39 годишно.   3. Keeper Security   Когато мислите за защита на паролите си, най-важният фактор винаги ще си остане сигурността. Keeper Security не печели награди за стил или дизайн, но когато става въпрос за защита на вашите пароли, сигурността му е ненадмината. Keeper всъщност е един от най-старите мениджъри на пароли, който използва собствена архитектура за сигурност с нулево познание, AES 256- криптиране и е най-одитираният и сертифициран продукт на пазара.    Работата с услугата е лесна както на работния плот, така и на мобилни устройства, но поради високото ниво на сигурност не позволява използването на пин кодове.   4. RoboForm     RoboForm aвтoмaтичнo зaпaмeтявa пapoлитe ви; aвтoмaтичнo пoпълвa имeтo и пapoлaтa в при логване в различни услуги; пoпълвa личнaтa ви инфopмaция в oнлaйн фopми; мoжe дa зaпaзвa oфлaйн пapoли и бeлeжĸи; гeнepиpa пpoизвoлни и cигypни пapoли и т.н. RoboForm може да криптира пароли и лични данни, използвайки 3-DES, а цялата лична информация се съхранява единствено на вашия компютър.   RoboForm Everywhere ви позволява да синхронизирате между устройствата, да правите резервно копие в облака и ви дава възможност да решите какво да правите с данните си при спешни случаи. Ако решите да купите лиценз, той ще ви струва $ 19.95 за една година, $ 49.95 за три години, или $ 74.95 за пет години.   Roboform е наличен за Windows, Mac, iOS и Android и е добър вариант за всеки, който иска лесен и сигурен начин за синхронизиране на пароли между лаптоп, десктоп и мобилни платформи.   5. KeePass Password Safe     KeePass Password Safe набляга на сигурността и не толкова на дизайна. Мениджърът на пароли разполага с преносима инсталация, позволяваща му да работи от USB, без да се инсталира на компютър, той може да бъде въвеждан и извеждан от широк спектър от файлови формати и има много опции за персонализиране, с които да експериментирате. KeePass Password Safe е с отворен код, което означава, че всички проблеми със сигурността могат да бъдат идентифицирани и коригирани бързо.   Вижте как да организираме мениджъра си на пароли
Firebox Lockbox
Firefox Locker е безплатен мениджър на пароли за смартфони с Android
Firefox Locker е безплатен мениджър на пароли за смартфони с Android
Meниджърите на пароли стават все по-популярни, тъй като предлагат много удобства и в същото време гарантират сигурността на онлайн профилите ни. Ако ви се налага постоянно да сменяте кодовете за достъп до акаунтите си или използвате различни мобилни устройства определено тези програми са подходящо решение за вас. Mozilla също са разработили подобен софтуер, с който да предпазвате онлайн активността си от смартфоните с Android и се казва Firefox Locker.   Aко се интересувате от подобен продукт е добре да знаете, че мобилното приложение вече е достъпно за безплатно изтегляне от Google Play. Според данните на компанията Firefox Locker използва логин данните, които вече сте използвали за достъп до профилите си в популярния браузър. Едно от предимствата на софтуера е, че включва интеграция за автоматично въвеждане на името и паролата в системите, които използват Google и Facebook. Това улеснява значително целия процес на логване, предаде CNet.      Предложението на Моzilla не предлага толкова разнообразни и премиум функции като конкурентните продукти. Въпреки това Firefox Locker е добро решение за хората, които използват браузъра им и постоянно работят с Google и Facebook. Автоматичното логване и спестяването на данните за логин могат многократно да ни спестят ценно време във все по-забързаното ни ежедневие. Firefox Locker изисква Android 7.0 или по-висока версия на платформата и работи само с браузъра Firefox.   Още от Digital: Колко сигурни са мениджърите на пароли в смартфоните с Android
сигурност
Най-добрите мениджъри на пароли
Най-добрите мениджъри на пароли
Всеки знае, че не трябва да използва една и съща парола за всичко, защото не е безопасно. Създаването на силни, сложни пароли, а след това помненето им, обаче, не е лека задача. Честно казано, помненето на сложни и уникални пароли за десетки различни сайтове е почти невъзможно, особено когато изискванията за пароли звучат по-скоро като рецепта за отвара –голяма буква, число, символ и т.н.   Наш безценен помощник в битката за сигурността на данните ни са мениджърите на пароли, смятат от Mashable. Ако използвате мениджър на пароли, всичко, което трябва да направите, е да запомните една главна парола, а всички останали ще се попълват автоматично, освен това получавате повече сигурност.   Нещата, които трябва да имате предвид при избора на мениджър на пароли: - Искате ли паролите ви да се запомнят на вашия телефон и лаптоп? Ако е така, трябва да сте сигурни, че мениджърът на паролите позволява синхронизирането на няколко устройства. - Паролите, които ще съхранявате само за лична употреба са или трябва да се споделят с група? - Двуфакторното удостоверяване предпазва достъпа до личните ви данни, ако някой получи главната ви парола. - Спешни контакти: Ако забравите главната си парола, трябва да сте сигурни, че не сте загубили всичко. Много мениджъри на пароли предлагат възможност за избор на контакти за спешни случаи. Тук можете да дадете доверен приятел, член на семейството или друг човек който да има достъп до главната ви парола в случай, че не можете да я предоставите.   Ето и някои от най-добрите мениджъри на пароли, за да получите представа какво предлага всеки план, така че да можете да намерите този, който отговаря на вашите нужди:   - Dashlane — $39.99/за година Това е една от най-всеобхватните опции, но и една от най-скъпите. Но заради многобройните функции и изключителната простота може да се каже, че Dashlane си заслужава парите. Dashlane ви дава възможност да импортирате пароли от всеки сайт и също така ви позволява да импортирате пароли от други мениджъри на пароли. Dashlane може да генерира супер силни пароли за вас, а за допълнителна сигурност може да включите двуфакторното удостоверяване чрез Google Authenticator.   Premium версията предлага неограничено споделяне на пароли. Просто въведете имейл адреса на хората с които искате да споделяте и посочете какво им е разрешено да правят с паролата. Можете също така да настроите контакти за спешни случаи.   - Sticky Password — $29.99/за година За онези, които са обсебени от киберсигурността, Sticky Password може да е най-добрият им залог. Услугата съхранява кодирано копие на данните ви в облака и единственият начин да стигнете до него е с вашата онлайн парола и главна парола. А за допълнителна сигурност можете да изберете и сигурна синхронизация без облака. Тук устройствата ви ще се синхронизират всеки път, когато се намират в една и съща Wi-Fi мрежа, а данните ви никога няма да напуснат устройствата ви. Може да изберете и двуфакторно удостоверяване.   Sticky Password Premium може да се инсталира на MacOS, iOS, Windows и Android устройства и автоматично синхронизира всички устройства, когато се въведе главната парола. Sticky Password Premium може да импортира и управлява маркери и пароли в обикновени интернет браузъри като Chrome, Firefox, Opera и т.н., както и да поддържа по-непопулярни браузъри като SeaMonkey. Sticky Password може да генерира силни пароли и също така поддържа пароли за приложения.   - Keeper Security & Digital Vault — $29.99/на година и $59.99/на година Ето още една всеобхватна опция. Получавате широк набор от приложения – за MacOS, iOS, Windows, Windows Phone, Android, Kindle и Linux, както и разширения за браузърите Chrome, Firefox, Safari, Edge и Internet Explorer. Чрез функцията Zero Knowledge, единствено потребителят ще знае главната парола. Другите мениджъри на пароли имат функция за автоматично актуализиране на паролата, което позволява на компанията да узнае вашата главна парола. Въпреки това, когато е време да се актуализира, Keeper може да генерира нова парола за вас. Keeper е не само място за съхраняване на пароли, но и място за съхранение на вашите лични документи, снимки и други файлове. Размерът на наличното място за съхранение на файлове зависи от избрания от вас абонамент, а Keeper предлага три: индивидуален план и бизнес план, както $ 29.99 на година, така и петгодишен план за $ 59.99 на година.   - Password Boss Premium v2.0 — $29.99/за година Друг силен вариант за съхранение на вашите пароли е Password Boss Premium v2.0. Услугата ще ви предложи всичко, което бихте очаквали и искали от един добър мениджър на пароли. Password Boss Premium може да се синхронизира на всички устройства, като съхранява данните ви в облака, като използва криптиране на правителствено ниво (според уебсайта).   Освен паролите, Password Boss ще съхранява и важна информация като банкова сметка и информация за кредитна карта, лични данни, паспорти или застрахователна информация, както и лична информация като адреси, телефонни номера или случайни бележки, които искате да останат достъпни само за вас. Password Boss предлага възможност за споделяне на пароли между група от хора.   - LastPass Password Manager — $24/за година LastPass Premium е надежден и бюджетно изгоден вариант за съхранение на вашите пароли. При това има няколко различни плана, предлагащи различни функции за споделяне, затова сигурно ще намерите нещо, което отговаря точно на нуждите ви. Приложението LastPass може да бъде инсталирано на MacOS, iOS, Windows и Android и може да работи с разширения за Chrome, Edge, Firefox, Internet Explorer и Opera.   Безплатната версия на LastPass също е впечатляваща. Тя е идеална за лично ползване на един човек и предлага повече от достатъчно за безплатен мениджър на пароли, включително синхронизиране на няколко устройства (истинска рядкост за безплатна версия), двуфакторно удостоверяване, единичен вход и авариен достъп.   - Zoho Vault — $12/за година Ако търсите единствено мениджър на пароли, който няма нищо излишно и натоварващо, то Zoho Standard е страхотен избор за вас. Поддържа толкова пароли, колкото искате, получавате достъп до тях от всяко устройство с разширението Zoho, поддържа двуфакторно удостоверяване и възможност за споделяне с други хора - всичко това само за $ 1 всеки месец. Стандартният план дори ще ви уведоми кога е време да промените паролата си и да създадете нова.   Ако обаче използвате Zoho за бизнес и имате екип по-голям от пет души, ще трябва да преминете към професионалния план за $ 4 всеки месец. Zoho не импортира пароли от браузърите като другите услуги, споменати по-горе, но след като бъдат въведени ръчно веднъж, автоматично се изпълняват стъпките.   Вижте осем любопитни факта за паролите
сигурност
Най-добрите безплатни мениджъри на пароли през 2017г.
Най-добрите безплатни мениджъри на пароли през 2017г.
Използването на пароли е доста неудобна работа. Подиграваме се на тези, които използват паролата "12345678" за всичките си акаунти, но трябва да си признаем, че за никого не е лесно да създава и запомня силни пароли, които да са уникални за всеки уеб сайт, който използва.   За щастие може да използваме мениджъри на пароли. Това са програми или уеб услуги, с помощта на които можете да съхранявате всичките ваши пароли на едно място в надеждно криптирана база данни, която е заключена с една основна парола. Така трябва да помните само една единствена парола. От Tech Radar са съставили списък с най-добрите безплатни мениджъри на пароли за 2017 година.   LastPass LastPass има безплатна и платена версия. Независимо от това коя версия ще решите да използвате ще можете да съхранявате неограничен брой данни за вход в защитена с главна парола среда, ще може да попълвате автоматично онлайн формуляри и ще може да използвате двуфакторно удостоверяване.   Предимствата на платената версия са, че данните се синхронизират на различни устройства, съхраняват се пароли за настолни програми и може да споделяте папки  с други хора.   Една от най-добрите характеристики на LastPass е възможността да генерирате силни пароли за всички ваши акаунти, които след това се съхраняват за вас.   Dashlane Dashlane е най-сериозният съперник на LastPass. Програмата предлага изключителна лекота на използване и възможност за съхраняване на бележки за бъдещи справки. В допълнение към десктоп версията на софтуера за Windows, има и добавки за браузъри и мобилни версии.   Платената версия на Dashlane ще ви струва  $ 39.99 на година, но безплатната версия предлага всички най-важни функции, от които може да имате нужда.   RoboForm Създателите на Roboform твърдят, че това е най-добрият мениджър на пароли в света, но  безплатната версия на софтуера ви позволява да съхранявате само до 10 пароли и липсват редица функции, характерни за неговите конкуренти. Ако трябва да съхранявате повече пароли, ще трябва да преминете към платената версия, която ще ви струва $ 9,95 на година. Мобилните приложения са безплатни.   Roboform е достъпен за Windows, Mac, iOS и Android, и е добър вариант за всеки, който иска да има лесен и сигурен начин за синхронизиране на пароли между настолен компютър, лаптоп и мобилни устройства.   KeePass KeePass е не само безплатен, но и с отворен код, с висока степен на сигурност и цял куп плъгини за разширяване възможностите на приложението. KeePass е достатъчно малък, за да го стартирате от USB, без да го инсталирате на компютъра си и има много опции за персонализиране.   Sticky Password Sticky Password е на AVG Antivirus, така че можете да сте сигурни, че сигурността е била основен приоритет при създаването на програмата. Sticky Password също има платена и безплатна версия. Платената версия ще ви струва $ 40 на година, тя добавя облачно синхронизиране и архивиране. Sticky Password работи на PC, Mac, Android и iOS и поддържа пръстови отпечатъци за мобилни устройства.   Вижте най-добрите приложения, които ще гарантират сигурността ви в Интернет
сигурност
Как приложенията за управление на пароли подобряват сигурността ни
Как приложенията за управление на пароли подобряват сигурността ни
Всеки вече знае че трябва да се използват по възможност по-силни пароли, а най-добрият начин да направим това е с мениджър на пароли. Истината е, че пароли, които са трудни за разбиване  са също толкова трудни и за помнене. Ето защо мениджърите на пароли са толкова удобни услуги.   От Make Use Of, ще ни покажат как да гарантираме сигурността си като използваме мениджъри на пароли.   Криптиране на паролите Браузърът ви може да записва вашите пароли, но това често е проблем за сигурността ви. Мениджърите на пароли обаче съхраняват всички ваши пароли в единна база данни, заключени с една парола. Разбира се, събирането на всичките ви пароли на едно място няма да е безопасно, ако те не са криптирани, затова когато избирате мениджър на пароли, изберете такъв, който криптира вашите данни. Ако темата ви е интересна може да прочетете тези 4 любопитни неща, които трябва да знаем за криптирането на информация.   Запазване на контрол Най-добрият начин да се пази тайна е като никога не я казвате на никого. Ако не искате вашите пароли да са на друго място, освен на вашия твърд диск, изборът на локален мениджър на пароли е най-добрият вариант за вас. Това запазва вашите данни на устройство, което физически контролирате, оставяйки вашата сигурност директно в ръцете ви. Един от най-популярните мениджъри на парола KeePass, предлага много гъвкавост и контрол, включително и способността да избирате между няколко алгоритми за криптиране.   Автоматично синхронизиране на паролите Ако използвате няколко устройства с много пароли, събирането им в един главен файл заключен  на компютъра не е най-доброто решение – особено ако се опитвате да влезете в Amazon от вашия телефон или да проверите банковия си баланс на вашия таблет. 1Password предлага две  решения – услугата може да използва Dropbox или вашата локална мрежа за автоматично синхронизиране на паролата ви между устройствата. Ако обаче решите да използвате вашата локална мрежа за синхронизиране на вашите пароли на различни устройства вие няма да може да възстановите загубена главна парола.   Облачна услуга По-добрият вариант е избор на облачна услуга. Поддържането на всички ваши пароли в облака обаче изисква определена сума на доверие в една компания. LastPass поддържа криптирано копие на паролите ви в облака, което ги прави достъпни на почти всяка платформа и браузър. Ще имате нужда от премия план за някои от функциите на услугата, но основите са достъпни безплатно.   Вижте какво трябва да знаем когато избираме програма за пароли
сигурност
Как работят мениджърите на пароли
Как работят мениджърите на пароли
Използвате ли само три-четири пароли за всички онлайн услуги, в които се логвате? Ако е така, добре е да разбирате, че може да си навлечете много сериозни неприятности. За да не се стига до там, може да започнете да използвате мениджър на пароли. Това не само ще направи онлайн профилите ви по-сигурни, но и ще ги направи по-лесни за управление.   Въпросът е какъв тип трябва да използвате и кои са най-сигурните услуги от този род? Ако темата ви е любопитна, не пропускайте информацията на Make Use Of.   1. Офлайн мениджъри на пароли     Приложението за управление на пароли, което се изпълнява на компютъра ви, съхранява вашите пароли във файл на компютъра. Тъй като този файл съдържа много поверителни данни, всяка добра услуга за управление на паролите осигурява възможност за криптиране на тези данни.   Криптираните данни също може да бъдат кракнати, но за повечето хора това е трудна задача. Освен това отнема много дълго време. Повечето крадци не искат да губят време и усилия. Но с достатъчно време и воля има начин. Така че, като цяло данните ви са защитени, освен ако не направите нещо, за което да си струва усилието някой да държи на всяка цена да има достъп до тази информация.   Как стигате до данните си? Най-простият подход е главната парола. Вашият мениджър на пароли ще ви помоли да създадете парола, необходима за дешифриране на файла, който може да бъде известен като трезор или база данни, която съдържа всичките ви други пароли.   Можете да направите трезора по-труден за проникване чрез изискване на ключ – файл, който съществува някъде скрит на вашия компютър или на отделно устройство, като например USB флашка.   Предимства: осигуряват голям контрол и гъвкавост. Само вие знаете къде се съхраняват данните ви. Недостатъци: може да са нужни повече технически познания. А и всички важни данни се съхраняват само на едно устройство.   Когато запазите всичките си пароли на едно място, създавате това, което специалистите по сигурността наричат една единствена точка на неуспех. Ако съхранявате всичките си пари в една банка, крадеца трябва да насочи усилията си само към едно място, за да си тръгне с цялото ви състояние. Ако съхранявате паролите си в повече от един файл, това увеличава обема на работата, необходим за достъп до всичките ви данни.   Можете да направите нещата още по-сложни за злонамерените лица, като криптирате и съхранявате всяка парола в отделен файл. Можете да направите това с помощта на някои мениджъри на пароли, които предлагат тази функция. Офлайн мениджърите на пароли в повечето случаи са безплатни услуги, но често имат функции, за които се изисква да платите.   Ето някои от тези услуги: Keypass(безплатно), Password Safe (безплатно), Enpass (безплатно, покупки в приложението), Pass (безплатно).   2. Онлайн мениджъри на пароли Мениджърите на пароли съществуват от доста време, но начинът, по който се свързваме онлайн, се промени през последното десетилетие. Много от нас вече нямат само един основен компютър, който винаги използват за сърфиране в интернет. Вече имаме по няколко устройства. Вероятно се логвате във вашата банкова сметка както от телефон, така и от лаптоп.   Ако използвате няколко устройства офлайн мениджърите на пароли може да са предизвикателство за вас. Ако всичките ви пароли се съхраняват на един компютър и се генерират на случаен принцип, не можете да ги използвате на друго устройство или ще трябва да ги въвеждате ръчно. В някои случаи може да имате възможност за синхронизиране на паролите си, но за целта ще имате нужда от съвместимо мобилно приложение, а такива не винаги са на разположение.   За това има онлайн мениджъри на пароли. Тези услуги съхраняват вашите идентификационни данни онлайн, за да може да ги използвате на повече от едно устройство. Но при тях има нещо, на което сериозно трябва да се обърне внимание. Паролите за всичките ви сметки ще са достъпни онлайн. Ако някой има достъп до тези данни, ще може да контролира профилите ви и да ви открадне парите и идентичността ви.   За да намалят риска, услугите първо криптират паролите на устройството, преди да ги качат онлайн. Но може да се появи проблем, ако забравите паролата си?  Някои услуги помагат да си възвърнете достъпа до данните си. Но ако хората, които работят в компанията, са в състояние да го направят, това означава, че има възможност тези данни да се разкодират. Тези компании често добавят допълнителни функции, за да привличат потребители, но в крайна сметка тези функции могат да поставят вашите данни в по-голям риск, като например автоматично логване в сайтове. Предимства: най-лесни за използване, синхронизацията е автоматична, поддържат най-голям брой устройства. Недостатъци: данните ви се съхраняват онлайн, някои „удобни“ функции поставят данните ви в риск, повечето функции са платени.   Ето някои от онлайн мениджъри на пароли: LastPass (безплатно), Bitwarden (безплатно), Dashlane (безплатно), 1Password (безплатен пробен период, изисква се абонамент).   3. Мениджъри на пароли, които не съхраняват никъде паролите ви Има мениджъри на пароли със съвсем различно отношение към управлението на паролите. Всичко, което трябва да направите, е да създадете профил с уникална, силна, сигурна главна парола, която помните. Те не пазят криптирани копия на вашите пароли, само вие знаете тази главна парола. Вместо това генерират пароли, базирани на прости, лесни за запомняне променливи. Въз основа на главната ви парола тези услуги създават нова парола за всеки сайт, в който искате да се логнете като прилага собствени изчисления. Дори ако хакерът знае коя програма използвате и основния ѝ алгоритъм, той все още се нуждае от главната ви парола, името на уебсайта и дължината на паролата, за да копира ключа за защита. От друга страна обаче, ако някой успее да хакне един ваш акаунт и изчисли вашата главна парола, ще узнае всичките ви други пароли, без да се налага да прониква в някаква база данни.   Предимства: вашите пароли не се съхраняват никъде, не е нужна синхронизация на данни. Недостатъци: няма начин да отбележите уебсайтове с необичайни изисквания за пароли, няма лесен начин за работа с уебсайтове, чиито пароли трябва да промените.   Ето някои от мениджърите на пароли, които не съхраняват никъде паролите ви: PwdHash (безплатно), SuperGenPass (безплатно), LessPass (безплатно), HashPass (безплатно).   Вижте 7 полезни неща, които могат да правят мениджърите на пароли
мениджъри на пароли
Колко сигурни са мениджърите на пароли в смартфоните с Android
Колко сигурни са мениджърите на пароли в смартфоните с Android
Все повече хора използват мениджъри на пароли в смартфоните с Android, за да се предпазят от различни заплахи, които ги излагат на риск в интернет. Инсталирането на подобни приложения добавя още едно ниво на сигурност и премахва нуждата да помним пароли за профилите ни. Оказва се, че дори и мениджърите за пароли имат своите недостатъци и са предпоставка да потърсите други алтернативни решения. Ново проучване показва, че е лесно да бъдат заблудени и да не направят разлика между фалшиво и легитимно мобилно приложение.    Това е доста неприятно, тъй като може да улесни значително хакерите с разпространението на зловреден софтуер в Google Play, който да изложи на риск милиони собственици на смартфони с Android. Oсновният извод на изследването е, че мобилните версии на приложения като LastPass не са толкова сигурни, както десктоп клиентите им, съобщава ZDNet. Проблемът е свързан с начина, по който уеб браузърите удостоверяват самоличността на потребителите и този процес протича много по-бързо и прецизно на компютър, а не на смартфон.       Необходимо е единствено дадено приложение да има същото име, както легитимната версия на прогрaмата, за да заблуди самите мениджъри на пароли. Това е сериозен проблем, който налага да сте много внимателни, ако искате да се предпазите от излишни проблеми. Най-важният съвет е да инсталирате софтуер единствено от Google Play и да преглеждате коментарите на потребителите, което ще ви гарантира, че дърпате легитимно приложение на своето устройство с Android.   Още от Digital:  Четири безплатни мениджъри на пароли
сиурност
Най-добрите мениджъри на пароли за iPhone
Най-добрите мениджъри на пароли за iPhone
Мениджърите на пароли значително опростяват нашия цифров живот. Необходимо е само да запомним една парола, която позволява създаването на дълги защитени пароли за всичките ни онлайн профили.   Освен това можем дори да използваме мениджърите на пароли за съхраняване на друга лична информация, като банкови данни или данни за кредитни карти. Но изборът на мениджър на пароли може да бъде трудно решение, тъй като има  изключително много платени и безплатни опции. Коя от всичките си заслужава?   От Make Use Of разглеждат най-добрите мениджъри на пароли за iPhone, но препоръчват винаги да избираме мениджър на пароли въз основа на удобството си.   1. iCloud Keychain iCloud Keychain е мениджъра на пароли на Apple и е вграден в iOS. Apple представи за първи път тази функция преди няколко години, но тя беше ограничена само за използване в браузъра Safari. С iOS 11 тази функция вече се интегрира в устройствата на системно ниво.   За да имате достъп до функцията, отидете в Settings > Accounts & Passwords > App & Website Passwords. Тук можете да добавите нови пароли и да триете стари. Ако приложение или уеб сайт имат съответната парола, съхранявана тук, iOS ще я предложи в лентата QuickType над клавиатурата при вход.   Недостатъкът на iCloud Keychain е, че работи само на Apple устройства – iPhone, iPad и MacBooks, но не и на Windows машини или Android смартфони. И все пак е чудесно безплатно решение за потребителите на Apple и е много по-добре от нищо.   2. 1Password Вероятно най-известното приложение от този вид е 1Password, защото го ползваме от 2006 година. Приложението използва гъвкав абонаментен модел, който започва от $ 3,99 на месец за един потребител.   1Password има много полезни функции като многобройни трезори, категории за различни елементи, тагове и любими за обикновена организация, персонализирани полета и поддръжка с Touch ID. Всички тези функции го правят един от най-добрите мениджъри на пароли за всяка платформа, включително iOS.   Можете да синхронизирате базата си данни посредством iCloud, Dropbox или Wi-Fi. Приложението дори ще ви предупреди, ако някоя услуга която използвате е била хакната, за да можете бързо да промените съответната парола.   3. MiniKeePass Приложението няма абонаментен план, без покупки в приложението и реклами, а изходният код е налице за изтегляне в GitHub. Това го прави един от най-добрите безплатни мениджъри за пароли.   KeePass е защитен стандарт за бази данни с отворен код, който беше пуснат за първи път през 2003 година. MiniKeePass отваря KeePass 1.x и 2.x файлове, позволявайки ви да създавате, редактирате, импортирате и експортирате бази данни докато сте в движение. Синхронизирането в облака се ограничава до импортирането и експортирането на файлове в Dropbox или други съответни приложения за съхранение в облак.   4. LastPass Можете да използвате LastPass, за да съхранявате пароли на вашия iPhone и да ги синхронизирате с други устройства, но услугата е заключила няколко допълнителни функции зад абонамент, започващ от $ 2 на месец.   Това е една надеждна система, предназначена да съхранява идентификационни данни за вход, Wi-Fi пароли, софтуерни лицензи, членство и друга лична информация зад една парола. Можете да създавате команди за бърз достъп до любимите си елементи, да защитете своя сейф с ПИН и пръстови отпечатъци, да провеждате одит на сигурността и да получавате известия за каквито и да било нарушения на съответния сайт.   LastPass разполага с уникална функция „Emergency Access”, чрез която може да предадете профила си на някой, на когото имате доверие, в случай на спешност.   5. mSecure mSecure предоставя няколко уникални безплатни опции: неограничени записи, 20 вградени шаблона, възможност за групиране и филтриране, както и генератор на силни пароли. За $ 29,99 ще получите синхронизиране, архивиране, повече шаблони, поддръжка за Touch ID и Face ID и приложение за Apple Watch. Синхронизирането се осъществява чрез избор на mSync сървъри, iCloud, Dropbox или локален Wi-Fi.   Вижте защо е добре да използвате мениджър за пароли
сигурност
Защо мениджърите на пароли не гарантират пълна защита на паролите ни
Защо мениджърите на пароли не гарантират пълна защита на паролите ни
Ако сте загрижени за сигурността си във виртуалния свят, навярно използвате услуга за управление на паролите, които използвате за различните си акаунти и може би си мислите, че по този начин всичките ви пароли са защитени и хакерите няма как да достигнат до тях.   Но дали това е така? Да, мениджърите на парола са ценен инструмент в битката за устояване на сигурността ни, но според Make Use Of има причина да се притесняваме. От медията ще се опитат да отговорят на въпроса „Защо мениджърите на пароли не гарантират абсолютна защита на паролите ни?“   1. Надеждни ли са мениджърите за пароли? Да, те използват сигурни системи за криптиране, но не можем на 100% да сме сигурни, че хакерите никога няма да успеят да получат достъп до данните на милиони потребители. Мениджърите на пароли са основна цел на хакерите, именно защото потребителите се доверяват изцяло на този тип услуги. На два пъти вече, кибер престъпници атакуват сървърите на LastPass.   Всеки път, компанията е категорична, че потребителите трябва да променят само основната си парола за достъп до техните акаунти и че всички останали пароли са защитени, но дали е така наистина и до кога потребителските пароли ще са на безопасно място? По-важното е, че хаковете доказват, че съществуват дупки в сигурността и това е много обезпокоително.   2. През 2014 година експерти по сигурността откриха, че LastPass, RoboForm, My1login, PasswordBox, и NeedMyPassword имат сериозни пропуски в сигурността. За щастие, доставчиците на тези услуги поправиха тези грешки веднага, но би било безумие да смятаме, че сега те са перфектни. Почти сигурно е, че все още имат неоткрити грешки, които чакат някой да ги намери. Ето защо е добре да помним поговорката „Не слагайте всичките си яйца в една кошница!“ или с други думи никога не се предоверявайте на някоя услуга, колкото и надеждна да изглежда тя.   3. Мениджърите на пароли са два вида – уеб базирани и локални. При първия данните се съхраняват на сървърите на компанията, която доставя услугата, а при втория вид паролите ви се съхраняват локално, например на мобилното ви устройство. Вторият вид създават малко лъжливо чувство за по-голяма сигурност от първия вид. Какво ще се случи, ако загубите устройството си и то се озове в неподходящи ръце. Да, информацията е криптирана, но ако сте настроили приложението ви да дава достъп до базата данни само при въвеждане на главна парола или пръстови отпечатъци, тогава криптирането няма да е от голямо значение, нали?   Ако съхранявате паролите си на компютъра, а не на смартфона си, нещата няма да са много по-сложни за хакерите, като се има предвид изобретателността на създателите на зловреден софтуер.   4. Настройките, които правите също са от решаващо значение за сигурността на паролите ви. Всички мениджъри на парола предлагат достъп до много настройки, които имат за цел да направят услугата по-сигурна. Въпреки това, много от тях са предназначени за удобство на потребителя, тоест правят ни по-уязвими. Преминете през менюто за настройки на услугата, която ползвате и изберете възможно най-стабилните.   Вижте как да си гарантирате по-голяма сигурност в Интернет