Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
160 резултата за мейл
имейл клиенти
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
Как четете имейлите си, когато сте на компютъра си? Използвате ли уеб-базиран имейл клиент или предпочитате да четете имейлите си с помощта на настолен имейл клиент? Разбира се, и двата подхода имат своите плюсове и минуси, но според Make Use Of има поне 7 причини, поради които не е разумно използването на настолен имейл клиент. Ето кои са те:   1. Удобство Ако използвате уеб-базиран имейл клиент, всеки път, когато влезете в профила си ще имате достъп до една и съща информация, независимо от машината, която използвате или от местоположението си. От друга страна, ако използвате настолен имейл клиент и се налага да имате достъп до имейлите си, когато сте далеч от компютъра си (например на обществен компютър), може да се наложи да преминете към съответното приложение за електронна поща. Може да бъде предизвикателство бързо да се адаптираме към различното оформление. Опциите няма да са на едни и същи места, списъкът с функции на приложението ще бъде различен, а инструментите за форматиране на имейли може да не са едни и същи. Всичко това може да е доста разочароващо.   2. Сигурност Ако основният ви лаптоп често е на масата или на кухненския плот, има вероятност други хора от семейството или домакинството ви да го вземат и да започнат да го използват. Няма да е трудно за любопитните очи да отворят приложението за електронна поща и да видят какво има там, особено ако оставите приложението да работи 24/7 във фонов режим. Разбира се, някои настолни имейл клиенти предлагат защита с парола и други подобни инструменти за сигурност, но на практика малко хора използват такива функции.   3. Повече компютри, повече настройки Ако използвате няколко компютъра и държите предпочитания от вас настолен имейл клиент да изглежда по един и същ начин на всяка машина, тогава се подгответе за повече настройки. Обикновено настолните имейл клиенти са от типът приложения, които можете да продължите да персонализирате безкрайно –  потребителските категории, филтри, поведения, самоличности, подписи – всичко това отнемат много време.   4. Различни операционни системи По същия начин, ако сте човек, който използва няколко различни операционни системи, може да е предизвикателство да намерите настолен имейл клиент, който отговаря на вашите изисквания и е достъпен за всички операционни системи, на които разчитате. Например, Mailbird с право се смята за един от най-добрите имейл клиенти в Windows 10, но на Mac няма налична версия. И обратно, Spark, който отдавна се смята за един от най-добрите имейл клиенти на Mac няма Windows версия.   5. Спам Много от най-добрите настолни имейл клиенти не могат ефективно да се справят със спама. Разбира се, можете да маркирате конкретно съобщение като спам в клиента си, но има голяма вероятност имейл адресът на подателя на спама да не се синхронизира със списъка със спам на доставчика ви на електронна поща. Ако в бъдеще лицето ви изпрати друго съобщение, то вероятно ще се появи отново във входящата ви поща.   6. Дълголетие Списъкът с популярни някога настолни имейл клиенти, които днес не съществуват е доста голям- Netscape Mail, Eureka Email, Outlook Express и Mozilla Mail. Уеб базираните имейл клиенти нямат такива проблеми, Google няма изведнъж да забрани уеб приложението си за Gmail без предупреждение.   7. Цена Често разработчиците на настолни имейл клиенти предлагат както безплатна, така и платена версия. Безплатната има ограничения, като например ограничаване на броя на имейл адресите, които можете да добавите или предотвратяване на офлайн достъпа. Уеб базираните имейл клиенти не изискват плащане. Повечето дори ви позволяват да добавяте няколко имейл адреса към един акаунт.   Вижте 5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
Gmail
3 начина да използвате  псевдоним в услугата Gmail
3 начина да използвате псевдоним в услугата Gmail
Псевдонимите за имейли са лесен начин да получите нов имейл адреси в Gmail, без да се налага да се регистрирате отново за нов профил. Създаването на такъв псевдоним е изключително лесно, а ползите са много. Всеки имейл, изпратен на този нов адрес, ще влиза във входящата ви поща в Gmail, но ще показва различен адрес, различен от основния ви адрес в Gmail.   Ето как според Make Use Of можете да направите тази функция по-добра, за да управлявате по-добре пощенската си кутия в Gmail.   1. Получаване на напомняния за задачи     Днес е изключително лесно да актуализираме списъците си със задачи и да ги преглеждаме по всяко място от смартфона си. Ако нямате смартфон под ръка, няма проблем. Псевдонимите на Gmail могат да ви помогнат тук. Можете да си изпращате бързи напомняния за задачите, които ви чакат като ги изпращате по електронната поща от всеки адрес към специален псевдоним, да речем muoreader+work@gmail.com.   Създаване на Gmail филтър Искате ли Gmail да организира входящите напомнящи ви имейли за важни задачи под специален етикет (да речем, ToDo)? В такъв случай създайте филтър за тях. За да създадете филтъра, първо кликнете върху иконата на зъбно колело под снимката на профила си горе вдясно в Gmail и изберете „Settings“ от появилото се меню. Преминете към таба „Filters and Blocked Addresses“ и кликнете върху линка „Create a new filter“ под списъка на съществуващите филтри.   Въведете псевдонима, който искате да използвате за задачи в полето „To“ и кликнете върху „Create filter“. В следващия диалогов прозорец изберете полето „Apply the label“ и задайте / създайте подходящ етикет от съответното падащо меню. Завършете като кликнете върху бутона „Create filter“.     Можете да използвате списъка с напомнящи имейли, събрани под етикета „ToDo“, като списък със задачи или можете да преместите задачите им в някое друго приложение за задачи по ваш избор. Ако използвате Google Tasks, отворете напомнящ имейл и го добавете директно с опцията „Add to Tasks“ от менюто „More“.   2. Скриване на поверителен имейл адрес Ако искате да запазите своя работен имейл адрес или личен имейл адрес, псевдонимът може да ви помогне с това. Например, да кажем, че искате да получавате определени имейли през деня, когато работите, но не искате да споделяте своя работен имейл адрес, номерът е да използвате псевдоним. Ето какво трябва да се направи: - Изберете псевдоним, който да споделяте с други хора, вместо служебния си имейл, например muoreader+vip@gmail.com. - Отидете в настройките на Gmail и преминете към таба „Forwarding and POP/IMAP“. - Кликнете върху „Add a forwarding address“ под секцията „Forwarding“. Въведете работния си имейл в диалоговия прозорец, който се появява, и следвайте инструкциите на екрана, за да добавите и проверите този имейл адрес. Оставете опцията „Disable forwarding“ активирана, искаме да препращаме само определени имейли, а не всички. - Създайте Gmail филтър с псевдонима, посочен в полето „To“. Докато указвате действието, което искате да изпълни Gmail, поставете отметка в квадратчето „Forward it to“. Не забравяйте да изберете работния си имейл от съответното падащо меню.   С този филтър, всички имейли, които получавате в споделения псевдоним на Gmail, ще се изпращат до работния ви имейл. Можете да използвате същия подход, за да препращате имейли към всички лични имейли, които имате.   3. Достъп до важни данни при поискване Видяхме как да използваме псевдоними за събиране на напомняния за важни задачи. Нека сега да видим как да ги използваме за достъп до рождени дни, седмичен списък с храни за закупуване, имена на сървъри или дори бележки с инструкции. Идеята тук е да: -  Създадете консервиран отговор с данните, които искате да получите. -  Изберете псевдоним, чрез който да получите достъп до данните. -  Създадете филтър, за да получите автоматичен отговор на Gmail с консервирания отговор, когато псевдонимът получи имейл.   За да покажем как да създадете консервирания отговор, ще използваме списък с рождени дни като пример.   Отворете прозореца „Compose“ за създаване на нов имейл и напишете / поставете желаните от вас рождени данни. За да запазите черновата като шаблон или консервиран отговор, отидете до More Options > Canned responses и намерете съответната опция.     За шаблона ще използваме името „List of Birthdays“. За да добавите или премахнете нечий рожден ден, съставете имейл, отворете готовите отговори и редактирайте шаблона на списъка с рождени дни, ако е необходимо.   Ще използваме псевдонима muoreader+birthdays@gmail.com. Сега е време да създадете филтър с псевдонима в полето „To“. След това поставете отметка в квадратчето „Send canned response“ и изберете „List of Birthdays“ от съответното падащо меню.     С този филтър, всеки път, когато изпращате имейл на псевдонима, Gmail ще ви изпрати автоматичен отговор със зададения отговор List of Birthdays.   Вижте 10 термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
Gmail
Функцията "динамични имейли" в Gmail ще е достъпна за всички потребители от 2 юли
Функцията "динамични имейли" в Gmail ще е достъпна за всички потребители от 2 юли
Google работят над нова актуализация, която ще ни позволи да извършваме още повече неща без да излизаме от входящата поща на Gmail. Въпросният ъпдейт ще е наличен за всички потребители от 2 юли и ще предложи още една интересна функционалност. Концепцията за т.нар. "динамични имейли", които се захранват от AMP технологията вече са налични за G Suite потребителите. Toва е протокол, който зарежа по-бързо страниците от мобилните джаджи.   Интеграцията на динамичните имейли в Gmail ще ни позволи да извършваме редица уеб базирани задачи от своята входяща поща. По този начин ще можете да попълвате различни формуляри и документи, да се присъединявате към различни събития, да отговаряте и редактирате документи в Google Docs, да разглеждате колекция от снимки и др. Тази функционалност първоначално ще е достъпна единствено за уеб версията на Gmail.     Компанията обещава интеграция за водещите платфоми за смартфони, но не се ангажира с конкретен срок кога да очакваме това да се случи. Броят на разработчиците, които оптимизират своите приложения за "динамичните имейли" в Gmail постоянно се увеличава. Сред тях личат имената на Booking.com, Despegar, Ecwid, Nexxt, OYO Rooms, Pinterest, redBuds, Doodle, Freshworks и др, съобщава Engadget. "Динамичните имейли" ще ни позволят да сме по-продуктивни с по-малко кликвания.   Oще от Digital: Десет термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
имейли
Най-добрите алтернативи на Google Inbox за Android
Най-добрите алтернативи на Google Inbox за Android
Google спря поддръжката за Inbox by Gmail. Тази новина беше трудна за приемане от феновете на алтернативната имейл услуга на Google. Разoчaрованието им е лесно разбираемо, тъй като Inbox предлага разнообразие от уникални функции.   Какви са опциите ви ако търсите добра Google Inbox алтернатива за Android? От списъка на Android Authority може да намерите, това което ви трябва. По-долу ще откриете най-добрите Google Inbox алтернативи за Android.   Gmail (безплатно) Екипът на Gmail е успял да пренесе функции от алтернативния клиент към собственото си приложение. Тези функции включват отлагане, подсещане и интелигентно съставяне. Gmail е чудесна алтернатива.   Newton Mail (14-дневен пробен период / $ 49.99 на година) Открояващи се функции на Newton Mail са планиране на имейли, отмяна на изпращането, отлагане, напомняния, прост интерфейс, поддръжка за Android Wear и др.   Spark - Email App by Readdle (безплатно) Приложението се откроява благодарение на функционалността си:  приоритетни имейли, прикачени съобщения, напомняния, планиране, отлагане, изпращане на имейли и др. Spark е безплатно приложение, така че нищо няма да ви струва да го изпробвате.   Blue Mail (безплатно) Едно от най-популярните приложения за електронна поща на трети страни, Blue Mail предлага елегантен дизайн и много функции. С Blue Mail може да управлявате неограничен брой имейл акаунти от различни услуги, като позволява интелигентни известия и групово изпращане на имейли.   Вижте 6 полезни трика за Gmail, които може би не знаете
имейли
Microsoft Mail срещу Microsoft Outlook - кое приложене да използваме за Windows 10
Microsoft Mail срещу Microsoft Outlook - кое приложене да използваме за Windows 10
Windows 10 има на разположение два имейл клиента – Mail и Outlook. И двата имат своите предимства и недостатъци, което повдига и логичния въпрос – кой е по-добър и кой да използваме? MakeUseOf помага да намерим отговора чрез сравнение между двете приложения. Безплатен ли е Outlook? Всъщност, не. Приложението винаги е било платено още от самото си създавне. Днес е неразделна част от Office 365 Personal и Home, но не се предлага в Office 365 Student. Така че, за да се използва Outlook, първо трябва да имаме абонамент за Office. Междувременно Mail е безплатно...
Gmail
Технологията Google AMP вече е достъпна и за Gmail
Технологията Google AMP вече е достъпна и за Gmail
Интернет се променя постоянно и само преди няколко години разглеждахме предимно статично съдържание днес всеки от нас работи постоянно с интерактивни приложения. Google постоянно работят, за да предоставят най-доброто на своите потребители и вече представиха концепцията за "Accelerated Mobile Pages (AMP)". Благодарение на нея компанията зарежда копия на уеб сайтовете, които съхранява в сървърите си и ограничава визуалните елементи, което подобрява значително скоростта.  Това е подходящо решение, когато нямате достъп до бърз интернет.   Google вече обещаха да интегрират технологията AMP към Gmail и до броени дни ще е достъпна за всички потребители. Интеграцията на тази функционалност ще подобри работата ви с услугата и ще накара имейлите да изглеждат като интерактивни уеб сайтове. Данните бяха публикувани в официален блог пост от продуктовия мениджър на компанията, Аакаш Сахни. Динамичните имейли ще улеснят навигацията в Gmail и ще позволят да виждате и отговаряте на входящите съобщения без да се налага да отваряте допълнителни прозорци в браузъра, предаде BGR.     Технологията AMP ще направи интерфейса на Gmail много по-интуитивен и ще позволи много по-бързо да комуникираме с приятелите и колеги, както и да откриваме съдържание в профилите си. В следващите седмици някои от партньорите на компанията, сред които Pinterest и Booking.com ще се възползват от новата функционалност и ще ни вдъхновят с нови креативни идеи. Първоначално AMP ще е налична за уеб версията на Gmail, но на по-късен етап е предвидена и интеграция за мобилните приложения.   Oще от Digital: Десет термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
файлове
8 лесни начина да изпращаме големи файлове в Интернет
8 лесни начина да изпращаме големи файлове в Интернет
Много услуги за електронна поща ви пречат да изпращате имейли над определен размер. Когато този проблем възникне, повечето потребители не знаят как да постъпят, за да изпратят големи файлове.   От Make Use Of ще ни покажат няколко лесни начина за безплатно изпращане на големи файлове.   1. Google Drive: използвайте с Gmail С Gmail можете да изпращате прикачени файлове до 25 MB и да получавате файлове до 50 MB. Има смисъл да използвате вградения Google Drive за изпращане на големи файлове. Отворете Gmail профила си и кликнете върху бутона „Compose“. Кликнете върху иконата на Google Drive в долната част на прозореца за писане на нов имейл.     Ще се появи прозореца „Insert files using Google Drive“. Изберете файловете, които искате да прикачите. В долната част на страницата решете как искате да изпратите файла.   - Drive link - работи за всички файлове, съхранени в Drive, включително файлове, създадени с помощта на Google Docs, Sheets, Slides или Forms. - Attachment - работи само за файлове, които не са били изградени с помощта на Docs, Sheets или Slides.   След това кликнете върху „Insert“.   Gmail проверява дали получателите имат достъп до файла. Ако нямат, ще бъдете подканени да промените настройките за споделяне на файла.   2. OneDrive: за Outlook и Outlook.com Когато се опитате да прикачите един или повече файлове с размер над 33 MB, Outlook.com ще ви подкани да качите файловете в профила си в OneDrive. Ако следвате това съобщение, файлът се качва в папката с прикачени файлове в OneDrive Email.   Получателят ще получи линк към файла вместо файла. Можете също да споделите файл от OneDrive с ограничение до 2 GB.   След като файлът бъде качен, изберете дали хората могат да редактират файла или само да го разглеждат. Изберете „Change permissions“ и решете какво искате да правите с файла, който току-що споделихте. Има две възможности, от които можете да избирате: - „Recipient can view“: получателите могат да копират или изтеглят файла ви, без да го редактират. - „Recipient can edit“: получателите могат да редактират, добавят или изтриват файлове в споделената папка.     3. Dropbox: интегрирайте с Gmail Ако използвате Dropbox, с разширението Dropbox for Gmail Chrome може да изпращате, преглеждате файлове и връзки, без да напускате прозореца на Gmail. Разширението добавя икона Dropbox към прозореца за съставяне на имейли. Кликнете върху иконата на Dropbox и изберете файла от профила си в Dropbox. Ще видите линк, вместо файл в имейл съобщението.   Подобно на прикачените файлове можете да използвате тези линкове, за да изтеглите файловете директно от Gmail или да ги добавите в Dropbox. С безплатен Dropbox акаунт получавате максимално ограничение на размера на файла до 2 GB.     4. iCloud Mail Drop: използвайте с Apple Mail Ако искате да изпращате големи файлове по имейл, можете да използвате функцията iCloud Mail Drop. Когато изпратите имейл с размер над 20 MB, Mail Drop ще се включи автоматично. Вместо да изпращате файла чрез имейл сървъра на Apple, така качвате файла в iCloud и пращате линк на вашия получател. Линкът е временен и изтича след 30 дни.     Ако получателят също има macOS 10.10 или по-нова версия, прикачения файл автоматично се изтегля във фонов режим. А ако го изпращате към друга услуга за електронна поща, съобщението ще съдържа указание за датата на изтичане на файла и линк „Click to Download“.   С Mail Drop можете да изпращате големи файлове с размер до 5 GB. Може да ги изпращате от Apple Mail, приложението Mail на iOS, и от iCloud.com на Mac и PC. Mail Drop поддържа всички видове файлове.   5. Firefox Send: използвайте с всеки интернет браузър Firefox Send е полезна опция за прехвърляне на големи файлове между хора, които не искат да разчитат на Google, Microsoft или Apple. Услугата ви позволява да качвате и криптирате големи файлове (до 1 GB) и да ги споделяте онлайн. За да използвате Firefox Send, не е нужно да инсталирате добавка. Трябва само да посетите страницата send.firefox.com и да натиснете бутона „Select a file to upload“.     След като качването приключи ще получите линк, който след това можете да изпратите по имейл на 20 получатели. Можете също да зададете парола за криптиране на файла. Линковете създадени със „Send“ се заличават след  24 часа. Файлът също се изтрива от сървъра на Mozilla.   6. pCloud Transfer pCloud Transfer ви позволява да изпращате големи файлове безплатно без регистрация. Отидете на страницата pCloud Transfer и добавете файловете си с опцията „Click here to add files“. Можете да изпращате файлове до 5 GB. Когато сте готови, кликнете върху „Encrypt Your Files“ и въведете парола.     Можете да споделяте файловете си с 10 получатели едновременно. Въведете техните имейл адреси в полето „Send to“. Получателите ще получат линк към файла след няколко часа. Този линк остава валиден в продължение на седем дни. Ще получите напомняне ден преди заличаването му.   7. DropSend DropSend ви позволява бързо да изпращате големи файлове, без да се регистрирате. Безплатният план ви дава максимален размер на файла до 4 GB и пет изпращания на месец. Линкът остава валиден в продължение на седем дни. Платеният план увеличава лимита до 8 GB с 15–45 изпращания на месец. DropSend използва 256-bit AES защита.   8. SendThisFile SendThisFile е различен вид услуга за споделяне на файлове. Тя поставя ограничения върху броя на прехвърлянията, които правите, а не върху самия размер на файла. Създайте безплатен акаунт и кликнете върху бутона „Send Files“, за да започнете да качвате файлове. Въведете имейл адреса на получателя и кликнете върху „Send“. Безплатният план ви позволява да изпращате файлове до 2 GB с неограничен трансфер на файлове.    Вижте 5 лесни начина за прехвърляне на файлове от един компютър на друг
имейли
5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
Имейл услугите са едни от най-използваните в интернет. Често обаче искаме те да ни предлагат по-голямо удобство и гъвкавост и затова търсим помощни приложения.   От Make Use Of са събрали 5 уеб приложения, които превръщат имейл услугите в по-мощен инструмент. Ето кои са те:   1. Dear Ele (уеб) Dear Ele ви дава възможност да изпращате напомняния по имейл на себе си или на други хора, без да инсталирате нищо. Идеята е да изпратите напомняне чрез имейл, който не разчита на нито едно приложение. Ето как работи. Отваряте входящата си поща, съставяте ново съобщение и пишете имейл на Dear Ele, който включва определен период от време.   Например: 4hours@dearele.com 3days@dearele.com tomorrow2pm@dearele.com wednesday@dearele.com nextweek@dearele.com nextmonth@dearele.com   Както можете да видите, всеки от имейл адресите ясно показва кога ще бъде изпратен имейла. Безплатната версия позволява изпращане на 100 напомняния на месец.   2. QuickSend (уеб) Ако използвате компютъра на някой друг и трябва спешно да изпратите имейл, QuickSend е най-доброто решение. За да изпратите съобщение, добавяте имейл адреса на получателя, имейл адреса на изпращача, темата и съставяте съобщението. Когато приключите, изпратете го.  Това е, не ви е нужна дори регистрация. Ако се притеснявате за неприкосновеността на личния си живот, недейте, QuickSend криптира всички данни, така че никой не може да прихване или прочете имейла освен целевия получател.   3. BurnerMail (Chrome, Firefox) Когато се регистрирате за някаква услуга в интернет, трябва да използвате имейл адреса си. BurnerMail е по-доброто решение. BurnerMail е разширение за браузърите Chrome или Firefox, с което може да създавате имейл акаунт за еднократна употреба. Регистрирайте се и имейлите ще отиват в основната ви входяща поща. Ако искате да приключили с тази услуга или ако не искате имейлите да затрупват вашата пощенска кутия, кликнете върху разширението и деактивирайте тази електронна поща. Като използвате BurnerMail си гарантирате, че входящата ви кутия няма да бъде „залята“ от спам съобщения.   4. AhhLife (уеб) Според някои специалисти воденето на дневник помага за производителността и справянето със стреса от ежедневието. С AhhLife може да си водите дневник от пощенската кутия. Всичко което напишете в имейла до AhhLife, ще се превърне в съдържание на дневника ви.   5. EmailThis.Me (уеб, Chrome, Firefox, Opera) EmailThis.Me може да извлече всяка статия от интернет, да премахне излишните елементи (банери, реклами и т.н.) и да ви я предостави на имейла. Услугата се предлага и във вид на разширения за браузърите Chrome, Firefox и Opera. Те работят перфектно и не трябва допълнително натоварване към ресурсите на браузъра ви.   Вижте 5 полезни съвета за работа с Gmail, Outlook Mail и Yahoo Mail  
имейли
Samsung Еmail Plus е новото имейл приложение за смартфони с Android
Samsung Еmail Plus е новото имейл приложение за смартфони с Android
Софтуерните инженери на Samsung вече експериментират с ново мобилно приложение за устройствата с Android. Заглавието се казва Email Plus и е създадено да улесни изпращането и управлението на входящата поща от имейли. Официалната премиера вероятно ще стане факт на предстоящото Galaxy Unpacked 2019 събитие на компанията. Samsung Email Plus ще предложи много допълнителни възможности       Oще от Digital: Как да проследите откъде идват имейлите, които получавате
имейли
Всяка година се изпращат над 1 трилион фишинг имейла в интернет
Всяка година се изпращат над 1 трилион фишинг имейла в интернет
Хакерите разполагат с все по-голям арсенал от инструменти, с които излагат на риск сигурността на потребителите. Въпреки навлизането на все по-модерни техники един от най-предпочитаните методи за тази цел си остават фишинг атаките. Така например специалисти на Valimail изчисляват, че всеки ден в интернет се изпращат повече от 3.4 милиарда фалшиви имейла. През първото тримесечие на 2019г. около 1.2% от тях са създали проблеми на потребителите.   Цифрата представлява спад от резултатите в края на миналата година, когато достигна до 1.6%, съобщава TechRadar. Въпреки това представлява внушително количество имейли, криещи различни опасности за получателите им. Проучването показва по категоричен начин, че фалшивите съобщения са най-разпространения начин за хакване на потребителски акаунти. Подобни имейли ви подканят да отваряте нелегитимни линкове към уеб сайтове и могат незабелязано да инсталират вируси и зловреден софтуер.     Още по-любопитното е, че твърде много хора продължават да пренебрегват съветите на експертите и да отварят подобно съдържание. Така стават лесно жертва на хакери и могат да си създадат редица неприятности, ако данните за кредитната им карта станат публично достояние. Най-добрия начин да се предпазите да не отваряте линкове и снимки в имейли, пратени от непознати хора. тъй като всяка година се изпращат в интернет 1 трилион фалшиви имейла.   Още от Digital: Пет уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
имейли
Функцията Confidential Mode в Gmail ще е достъпна от 25 юни
Функцията Confidential Mode в Gmail ще е достъпна от 25 юни
Google още преди няколко месеца разкриха повече детайли за новия "Confidential Mode" режим в популярната имейл услуга. Сега компанията потвърди официално и кога ще можем да изпробваме тази интересна функционалност в Gmail. Оказва се, че това ще се случи на 27 юни, когато стартира разпространението на конфиденциалния режим до G Suite потребителите. Новият инструмент ще предостави още повече възможности за контрол и управление на входящата и изходящата поща.    На практика "Confidential Mode" предлага атрактивната възможност да въведете дата и час, след които имейлите няма да бъдат видими за получателите им. Това е полезно, ако в съобщението се съдържат поверителни данни и не искате някой да злоупотреби с тях. Другото предимство на новия режим е, че включва функция за верифициране самоличността на човека, който трябва да получи имейла с текстово съобщение. Самият получател трябва да въведе код изпратен със SMS, за да отвори съобщението.     По този начин ъпдейта добавя още едно допълнилно ниво на сигурност, което е много важно особено за корпоративните потребители. За да старите новия режим е необходимо да изберете иконата, която изобразява катинар и часовник в долния десен ъгъл до класическия бутон "Send". Изпращането на имейл с тази функция не позволява на получателя да препраща и копира съдържанието, както и да изтегля и споделя прикачените файлове. Ако получателя няма Gmail ще получи уникален линк, с който да отвори имейла.   Oще от Digital: Как да се логваме в няколко Gmail акаунта едновременно
сигурност
Как да криптирате имейлите си
Как да криптирате имейлите си
Kриптирането е от жизненоважно значение за поверителността и сигурността. Нашата неприкосновеност на личния живот е под постоянна заплаха от социалните медии, правителствата, бизнеса и други. Така че, криптирането на вашия уеб трафик и имейл акаунти е жизненоважна стъпка, която се налага да предприемете ако искате поне малко уединение в интернет пространството.   Имейл акаунтите са важни, тъй като съдържат много лична информация. Ето защо от makeuseof са решили да покажат как може да криптирате вашите имейли в Gmail, Outlook.com и други услуги за електронна поща.   Преди да разгледаме инструментите за криптиране, важно е да разберете какви типове криптиране са достъпни за потребителите. Може да сте чували, че съществува симетрично и асиметрично криптиране за защита на данните. Но какво означава това?   Асиметричното криптиране е най-често срещаният тип криптиране. Асиметричният инструмент за кодиране включва два отделни ключа: частен ключ и публичен ключ. Можете да изпратите публичния си ключ на тези, които искате да криптират вашите съобщения. Когато криптираните съобщения влязат във вашата пощенска кутия, вие ги дешифрирате с личния си ключ. За разлика от публичния ключ, частният ключ трябва да остане защитен по всяко време. Ако някой друг го придобие, той може да отключи вашите съобщения. Това асиметрично криптиране е известно още като криптография с публичен ключ.   Симетричното криптиране е много сигурен, но по-прост метод за криптиране. По същество криптирате съобщението си с един криптографски ключ и получателят не може да отключи съобщението ви без този ключ. Симетричното криптиране също е известно като криптография със секретен ключ. И двата вида криптиране имат плюсове и минуси.   Ето и няколко от най-добрите инструменти за криптиране на имейли:   1. Mailvelope Mailvelope е един от най-добрите и най-лесни начини за криптиране на имейли. Инструментът използва асиметрично криптиране, за да защити имейлите ви. Разширението на браузъра на Mailvelope се интегрира безпроблемно с вашите уеб акаунти в Gmail, Outlook.com, Yahoo Mail, GMX, mail.ru, Zoho Mail и др.   Mailvelope работи директно от браузъра ви. След като изтеглите приложението, иконата на Mailvelope ще се появи до адресната лента. Кликването върху иконата ви дава няколко възможности: Dashboard, Keyring и File Encryption.   Можете да получите достъп до публичния ключ от опцията Keychain. Ако искате да го изпратите на някого, намерете ключа, след това изберете „Export“ и после „Display Public Key“ или „Send Public Key by Mail“.   2. FlowCrypt FlowCrypt е друга отлична опция за криптиране за тези, които използват Gmail. Подобно на Mailvelope, Flowcrypt се синхронизира перфектно с вашия Gmail акаунт, което ви позволява да изпращате имейли чрез PGP стандарта за криптиране. FlowCrypt е наличен за Gmail в Chrome, Firefox и Android. Създателите на FlowCrypt планират приложения за Windows, MacOS, Linux, iOS, Thunderbird и Outlook. Версията за iOS е предвидена за 2019 година.   3. InfoEncrypt InfoEncrypt използва симетрично криптиране, а не криптиране с публичен ключ. Това означава, че вместо да споделяте публичния си ключ, за да позволите на хората да криптират съобщенията ви, трябва да зададете парола или пропуск, преди да можете да изпращате и получавате защитени съобщения. InfoEncrypt използва изключително силния алгоритъм за криптиране AES-128.   4. Криптиране на Outlook.com акаунт Office 365 абонатите имат възможност да добавят S/MIME криптиране към Outlook.com акаунта си. Може да получите безплатен цифров сертификат (Digital Certificate), като посетите сайта www.instantssl.com. Безплатният сертификат е за 90 дни. След това време ще трябва да го подновите.След това, ако използвате браузъра Chrome, трябва да импортирате новия дигитален сертификат в Windows Certificate Store. Chrome използва Windows Certificate Store, за да потвърди автентичността на цифровия ви сертификат, така че трябва да го импортирате, за да използвате Outlook.com S / MIME криптиране.   Ако използвате Firefox, вашият цифров сертификат е готов за използване, така че не се налага да правите нищо повече:   - В Windows, натиснете Windows Key + R, след което въведете certmgr.msc и натиснете „Enter“. - Маркирайте папката „Personal“, кликнете с десния бутон и изберете All tasks > Import.     - Отворете локацията на вашия „Digital Certificate“, намерете го и го отворете. - Въведете паролата, създадена по време на процеса на архивиране и изберете „Mark this key as Exportable“ и оставете опцията „Include all extended properties“, след което натиснете „Next“. - Изберете „Place all certificates in the following store“. - Уверете се, че е избрана папката „Personal“, след това натиснете „OK“, следвано от „Next“. - Завършете импортирането. Ще видите известие, че процесът е успешен.   Следващата стъпка е инсталирането на S/MIME Control. - Отворете Outlook.com акаунта си в браузъра. - Създайте ново съобщение, изберете иконата за меню (три точки), след това Message options > Encrypt this message (S/MIME). - Когато се появи подкана „Install S/MIME Control”, изберете „Run“.   След като инсталирате и конфигурирате S / MIME опциите за криптиране, можете да използвате иконата на зъбно колело и менюто S/MIME Settings, за да изберете дали да криптирате съдържанието на всички ваши съобщения.   5. Изпращане и отваряне на поверителни имейли с помощта на Gmail.     Наскоро Gmail въведе „Confidential Mode“. Това е начин за изпращане на защитени съобщения в Gmail, използвайки парола и таймер за време, след  което те се изтриват. Ето как да използвате този режим: - Отидете в Gmail акаунта си. - В близост до бутона „Send“ намерете „Turn Confidential Mode On/Off“. - Променете настройките на Confidential Mode, задайте дата на изтичане на срока на валидност и изберете дали потребителят да изисква парола за четене на имейла ви, след което изберете „Save“. - Изпратете имейла си както обикновено.   Получателите не могат да препращат, копират или печатат имейли изпратени в Confidential Mode. Уверете се, че сте въвели мобилния номер на получателя, ако използвате опцията за парола. В противен случай той няма да може да отвори имейла ви!   Вижте 9 разширения за Google Chrome, с които ще подобрите функционалностт на Gmail
Gmail
Как да настроим след колко време да бъде изпратен имейл в Gmail за Android
Как да настроим след колко време да бъде изпратен имейл в Gmail за Android
Вече ви информирахме, че Google тестват нова функция, която позволява да избираме предварително кога да бъде пратен имейл в Gmail. Добрата новина е, че компанията вече е готова с финалната версия и започна да разпространява ъпдейт до потребителите, която ще им позволи да се възползват от тази полезна опция. Възможността предварително да задавате кога искате да изпратите имейл може да  е полезна в доста случаи особено, когато часовата разлика е твърде голяма.    Вероятно до броени дни всички собственици на смартфони с Android ще могат да изпробват сами възможностите на новата функция. Предстоящият ъпдейт предлага още няколко подобрения, но определено това е акцента и най-желаната актуализация от потребителите. Необходими са  само няколкo кликвания, за да настроите след колко време да пратите имейл в Gmail за Android oт менюто на приложението. Ето как може да го направите, според tomsguide:     1. Отворете класическото меню с три точки в горния десен ъгъл на Gmail приложението, докато пишете нов имейл. 2. След като ъпдейта е достъпен за вашето устройство ще видите на първо място функцията "Schedule Send". 3. Кликването върху нея ще отвори нов прозорец, в който да въведете кога искате да бъде изпратен имейла. 4. Нотификация в долната част ще потвърди настройките и ще позволи да отмените промените с бутона "Undo".       Продуктовият мениджър на G Suite дивизията на компанията, Якоб Банк разкри за още едно подобрение в ноивя ъпдейт Gmail. Tака например компанията ще разшири обхвата на Smart Compose функцията до устройствата с Android, тъй като досега бе налична единствено за Google Pixel 3. Функцията използва изкуствен интелект, за да ви улесни при въвеждането на думи и фрази, които често използвате в имейлите. Всяка седмица Smart Compose спестява над 1 млрд. букви текст на потребителите, което е еквивалента на 1000 копия на "Lord of the rings".   Oще от Digital: Десет термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
Gmail
Вече ще можем да избираме след колко време да бъде изпратен имейл в Gmail за Android
Вече ще можем да избираме след колко време да бъде изпратен имейл в Gmail за Android
Gооgle провеждат експерименти с полезната функция "Scheduling Еmails" в Gmail за устройствата с Android поне от лятото на миналата годината. Компанията е почти готова с финалната версия, която ще стане част от следващия ъпдейт на мобилното приложение за платформата. Интеграцията на "Scheduling Еmails" е едно от най-желаните подобрения, което потребителите искат да видят в Gmail. Функцията позволява предварително да изберете времеви период, след който да бъде изпратен определен имейл.   Това е подходящо в случаите, когато комуникирате с хора от държави, където часовата разлика е твърде голяма. Функцията "Scheduling Еmails" е добро решение за провеждане на маркетингови кампании и ще позволи да се избере точния момент за изпращането на имейл. По този начин ще се стимулира реализирането на по-добри резултати. От TechRadar ни информират, че времевият период, в който можете предварително да настроите изпращането на имейл в Gmail за Android ще е между две минути и 50 години.      Собствениците на смартфони ще разполагат и с опцията да отменят изпращането на мейла, ако променят решението си. Добрата новина е, че няма да е необходимо да имате достъп до интернет в момента, когато сте избрали да бъде получено съобщението. Gmail ще използва облачните сървъри на компанията, за да се погрижи, че имейла пристига навреме до неговия получател. Остава да се въоръжим с търпение, за да тестваме сами новата функция в Gmail.   Oще от Digital: Десет термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
Gmail
Изкуственият интелект на Gmail блокира 100 млн. спам съобщения дневно
Изкуственият интелект на Gmail блокира 100 млн. спам съобщения дневно
Google продължават да бъдат една от най-активните компании, когато става въпрос за борба срещу разпространението на спам. Технологичният гигант използва разнообразни алгоритми, с които да засичат и блокират подобни съобщения в интернет. В официален блог пост компанията се похвали, че благодарение на изкуствения интелект успяват да предотвратят над 100 млн. имейла в Gmail  през всяко денонощие. Така за първи път компанията разкрива детайли за своята иновативна АI платформа.    Всъщност името на този софтуер е TensorFlow, като той е с отворен код и може да се използва и модифицира от разработчиците. Платформата използва огромна база данни и усъвършенствани алгоритми с машинно обучение, за да открие и блокира съмнителните съобщения, които получаваме в Gmail. Официалната премиера на TensorFlow бе през 2015г., но ето, че сега няколко години по-късно започваме да виждаме реалните резултати от подобренията в платформата, съобщава DigitalTrends.     Имайте предвид, че TensorFlow оперира самостоятелно от основните филтри, с които Gmail спира автоматично над 99% от съобщенията, които Google определя като спам. От своя страна това е цифра, която по най-добър начин илюстрира колко сериозен всъщност е този проблем. Компанията ще продължи да работи усилено със своите партньори, за да се противопостави успешно на досадните спам имейли и да ни позволи да се фокусираме върху най-важното за нас съдържание в интернет.   Oще от Digital: Шест полезни трика за Gmail, които може би не знаете
имейли
7 грешки, които не трябва да допускаме когато пишем тема за имейлите ни
7 грешки, които не трябва да допускаме когато пишем тема за имейлите ни
Осъзнаваме или не, но често темата на нашите имейли може да бъде единствената част от нашето съобщение, което се чете. Ето защо е важно, тя да бъде максимално ясна и да улеснява получателя да намери имейла ни във входящата си поща след време.   Използвайте глаголи, подканящи към действие – например, „прочети доклада“ или „разгледай колекцията“.   Има много грешки, които можете да направите във важен имейл до шефа ви, до ваш колега или друг професионален контакт.  Ето кои седем теми, според Business Insider никога не трябва да използвате:   1. „Идеи“ или „Среща“ Ако темата казва нещо неясно, то вашия имейл със сигурност ще бъде прескочен. Използването на конкретни и описателни фрази не само ще даде представа на получателя за какво става въпрос във вашия имейл, но и ще ги улесни в  намирането му по-късно.   2. „Здравей“ Това има подобен ефект като използването на супер неясно послание в темата на имейла ви. Помислете, ако получавате десетки имейли и имате време да прегледате само най-важните, бихте ли отворили имейл, който е маркиран като „Здравей“?   3. „Мога ли да ви предложа някаква безплатна помощ?“ или „Ти си победил в конкурса ни“ Някои думи в темата на имейла ви могат да го изпратят директно в папката за спам на получателя. Такива думи са „невероятно“, „безплатно“, „победител“, „без риск“ и т.н. Но дори и да успеете да заобиколите филтъра за спам, може да заблудите получателя и той да пренебрегне имейла ви.   4. Без тема Дори и лошо подбраната тема е по-добре от липсата на такава. Имейлът без тема вероятно ще бъде изтрит на мига, изгубен или веднага ще подразни получателя, който е принуден да отвори имейла, за да разбере за какво става въпрос.   5. Твърде дълги теми Темата на имейлите ви не трябва да е по-дълга от 50 знака. Много хора отварят пощата си на мобилни устройства, а там една дълга тема не може да се обхване.   6. „Да поговорим за дело № 23904890384“ Да, темата трябва да внася яснота относно какво пише в имейла ви, но не е нужно да давате подробни детайли. Вместо да изписвате номера, опишете с няколко думи каква е ситуацията.   7. "ИМА НОВИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОТПУСКИТЕ" Темата на имейла ви никога не трябва да е изписана само с главни букви. Някой може да реши, че му крещите и изобщо няма да обърне внимание на имейла ви.   Вижте 7 полезни неща в Gmail, които ще подобрят работата ви