Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
479 резултата за любопитно
любопитно
5 неща, които родените през 2018г. никога няма да преживеят
5 неща, които родените през 2018г. никога няма да преживеят
Децата, родени през 1988 година, израснаха  без да познават света на персоналните компютри. Децата, родени десетилетие по-късно, никога не са познавали свят, в който интернет не съществува. За родените през 2008 година смартфоните винаги са били съществена част от тяхното ежедневие.   Какъв ще бъде светът за родените през 2018 година? Какво те ще приемат за даденост и какво никога няма да преживеят, благодарение на технологиите? Ако темата ви е любопитна разгледайте информацията на Digital Trends.   Осребряване на чек Главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук, открито показва желанието си да живее в свят, в който хартиените пари просто не съществуват. Развитието на технологии като NFC, блокчейн и криптовалути ни води именно към такова бъдеще. Ето защо много е вероятно, на децата родени през тази година никога да не им се наложи да осребряват чек.   Получаване на шофьорска книжка За децата, родени през 2018 година самоуправляващите се автомобили ще са нещо напълно нормално. До 2036 година по-голямата част от автомобилите на пътя ще бъдат самоуправляващи се. Разбира се, все още ще има автомобили, задвижвани от хора, но те вероятно няма да са нещо, към което повечето млади хора ще проявяват интерес.   Езикови бариери Поради глобализацията, говоренето на чужди езици ще бъде много по-необходимо от днес. За щастие технологията е тук, за да ни помогне. Машинният превод вече е по-впечатляващ и достоверен от всякога. Компании като Google и Baidu работят усилено, за да могат в бъдеще всички хора по света да комуникират помежду си без проблем. След 18 години, децата може би дори няма да знаят какво е това речник.   Без свят на бедност Нови видове храни, като например месо, отглеждано в лаборатория и генетично модифицирани култури, ще изхранват нарастващото население на земята. Новите подходи към медицинската диагностика и лечение ще унищожат и много от болестите, които в момента убиват много хора по света, като ХИВ и малария. В същото време ще се увеличи нивото на образование благодарение на свързаността и онлайн учебните средства.   Лична неприкосновеност Краят на личния живот на хората предстои, колкото и да не ни се иска това, и скандали като този с Facebook е само началото. До 2036 г. интелигентните градове ще анализират всеки ход, който правим докато сме навън, а смарт устройства, снабдени с най-новата интелигентна система ще ни следят докато сме си у дома. Много е вероятно на живота през 2018 г. да се гледа  като на "добрите стари времена", когато все още хората са имали лична неприкосновеност.   Вижте 5 технологии, които ще променят света през следващите 15 години
любопитно
Thuraya X5-Touch е първият в света сателитен смартфон с Android
Thuraya X5-Touch е първият в света сателитен смартфон с Android
 Android вече може да се използва навсякъде, при това буквално. Компанията Thuraya Telecommunication представи първия в света сателитен телефон с Android, съобщава SlashGear.   Телефонът Thuraya X5-Touch изглежда почти като всеки друг смартфон. Той има 5.2-инчов Full HD дисплей, но и по-едър, корпус. Това е така, защото той е заздравен да издържа на по-тежки условия. Освен това е и с рейтинг IP67 и Gorilla Glass защита на дисплея.       Друга отличителна черта е по-голямата антена, която разбира се, е за сателитната...
лайфстайл
Как са се появили имената на някои от големите световни компании
Как са се появили имената на някои от големите световни компании
Големите компании, успели да утвърдят името си в целия свят, винаги са будили възхищението ни, но и любопитството ни. Как са успели да постигнат този успех? Какви тайни трикове са използвали, за да може името на марката им да е познато по цялото земно кълбо дори на малките деца?   А питали ли сте се някога как днес известните компании са получили имената си? От businessinsider са проследили историята на някои от най-големите компании в света. Оказало се, че всяко от имената им има очарователна история на произхода си или скрито значение. Така например, Lego  е комбинация от две датски думи, които се превеждат като “играйте добре”.   1. Amazon – Джеф Безос искал име за своята компания, което да започва с “А”, така че да се появява в горната част на азбучен списък. Тогава решил, че най-голямата река в света е подходящо име за марката му, тъй като се надявал и бизнеса му един ден да е най-големият.   2. Pepsi – Първоначално напитката била наречена Brad's Drink, а през 1898 година името ѝ става Pepsi-Cola. Новото име идва от думата “диспепсия” – термин, който означава лошо храносмилане, тъй като създателят ѝ бил убеден, че напитката му е здравословна, подпомагаща храносмилането.   3. Canon – Първоначално компанията се е наричала Kwanon, това е име на будистка богиня. През 1935 г. обаче се преименува на Canon, за да се хареса на световна аудитория.   4. Ikea – Основателят на компанията, Ингвар Кампрад, формира това име, като комбинира инициалите си И.К. с първите букви на Елматари и Агунарди, фермата и селото, където е израснал.   5. Skype – От "Sky Peer-To-Peer" името преминава в "Skyper", по-късно „r“ в края на думата отпада и остава само Skype.   6. Lego - Lego  е комбинация от две датски думи, които се превеждат като "играйте добре".   7. Spotify - Съучредителите Даниел Ек и Мартин Лоренцон дълго мислили за подходящо име на компанията си, докато един ден Ек заявил, че тя ще се казва Spotify. Името произтича от думите "spot" (място) и "identify"(идентифициране).   8. Oracle - Основателите на компанията Лари Елисън и Боб Уотс работели над консултантски проект за ЦРУ с кодовото име Oracle. Впоследствие проектът бил закрит, но името останало. 9. Google - Наименованието на компанията произхожда от думата „googol“, означаваща единица със 100 нули. 10. Sony - Името е извлечено от латинската дума “sonus” за звук и жаргонния израз “sonny” за  “младок”. През 50-те години на миналия век, в Япония така са наричали умните, представителни млади мъже. 11. Starbucks - Името на компанията идва от първия помощник на капитан Ахав от романа “Моби Дик”, идеята била да се привлече “романтиката на откритото море и традицията на ранните търговци на кафе”. 12. Blackberry - Това име е измислено през 1999 година, тъй като клавишите на устройството напомнят на семенцата на горските плодове.   13. Reebok - Алтернативно се изписва “rhebok” – африканско-холандска дума за вид антилопа. Това име има за цел да предизвика усещане за скорост и грациозност.   Вижте 9 компании, които промениха логата си до неузнаваемост
снимки
10 уникални снимки, направени от дрон
10 уникални снимки, направени от дрон
Конкурсът SkyPixel Photo Contest, който има за цел да намери най-невероятните снимки, направени от дрон, набира популярност. За участие в конкурса през 2017 година са били изпратени над 44 000 снимки от 141 страни.   В журито влизат професионални фотографи, режисьори и творчески директори от TIME и Международния център по фотография. Победителите се избират по различни категории за професионалисти и ентусиасти.   Ако искате да разберете кои снимки са победители в конкурса за 2017г., не пропускайте информацията на Business Insider.   1. Голямата награда, Професионална, Пейзаж – Френският фотограф Флориан Ледукс използвал своя Phantom 4 Pro за да заснеме как тази полярна мечка, скача в Нунавут, Канада.     2. Втора награда, Професионална, Пейзаж – Рибар от Инта хвърля рибарската си мрежа в езерото, докато управлява лодката си с уникална техника – гребане с крак.     3. Трета награда, Професионална, Пейзаж – "Рано сутринта в Нюфаундленд, аз се разхождах по пътеката на Източното крайбрежие, и чух чайки. Бързо пуснах дроуна си, за да разбера какво причинява тази врява. Наистина магически момент ", казва фотографа на тази снимка Drone Hikers.     4. Първа награда, Ентусиаст, Пейзаж – Изображението показва ферма за разплод на омари в Туи Хоа, провинция Пху Йен, централен Виетнам.     5. Втора награда, Ентусиаст, Пейзаж – В Кастиля Ла Манча има много полета от маслинови дървета, които са идеално разположени. Не вярвате? Тогава се насладете на доказателството.     6. Трета награда, Ентусиаст, Пейзаж – Ферма за отглеждане на патици, разположена по течението на река Ба,(град Туй Хоа, провинция Пху Йен, Виетнам.     7. Първа награда, Професионална, Портрет – Фотографката Петра Лиари успяла да заснеме "скритите игрища в Окланд" отгоре.     8. Първа награда, Ентусиаст, Портрет – Тази спираща дъха снимка на танцьор върху покрива печели първа награда в категорията „Ентусиаст, Портрет“.     9. Номинация, Ентусиаст, Пейзаж – Пътят на камилите през пясъка, снимката е заснета от фотографа Абдула Алнасар в Саудитска Арабия.     10. Номинация, Професионална, Портрет – Фотографът Бобо е заснел тази забавна снимка в Тайван.     Вижте как да правим добри нощни снимки със смартфон
Apple
4 лъжи на Apple, които от компанията превърнаха във функции
4 лъжи на Apple, които от компанията превърнаха във функции
Apple прави някои от най-добрите джаджи в света. Но когато стане нещо нередно, компанията има тенденцията да превръща грешката си във „функция” или да казва на пострадалите страни, че те са в грешка.   Не е тайна, че най-често използваният термин за описание на харизмата на Стив Джобс е „изкривяване на реалността”. Този термин е използван за първи път от софтурният инженер Бъд Требъл през 80-те години на миналия век. Ето какво казва тогава той: „Стив създава поле, което изкривява реалността. В негово присъствие реалността отстъпва. Той може да убеди всекиго в практическо всичко.”   От Make Use Of предлагат да погледнем назад във времето към някои такива случаи, когато маркетинговият екип на Apple умело лъже феновете си, а те не знаят как да реагират.   Apple умишлено забави работата на старите модели iPhone-и Преди време стана ясно, че Apple умишлено забавя работата на някои от по-старите модели iPhone с годините. Идеята им била да запазят производителността на батерията, но вместо да информира за това потребителите, Apple решава да мълчи. Когато нервите на потребителите не издържаха и заподозряха компанията, че иска да ги принуди да си купуват новите модели, от Apple решиха да се защитят като заявят че става въпрос за "функция", която те са пуснали на по-старите  iPhone-и, за да спестят от живота на батерията им.   След голямата бъркотия, компанията най-накрая се видя принудена да обезщети клиентите си като им предложи да заменят старите батерии с евтини такива и скоро след това пусна актуализация, която даде на потребителите пълен контрол над управлението на батерията.    Проблеми с батерията? Не, вие държите неправилно смартфона си! iPhone 4 представи изцяло нов дизайн за смартфона с външна антена, която се увива около телефона като стоманени ленти. Това нововъведение би трябвало да е за добро, но уви! Малко след премиерата на устройството се оказа, че някои от апаратите мистериозно губят връзка с мрежата на мобилния оператор, когато потребителят ги държи в ръка. Но вместо, от Apple да си признаят, че са допуснали грешка в дизайна, отговора им беше типично в стила на Джобс: „Потребителите държат неправилно смартфоните си. Това е проблема!“ До този момент никой не бе чувал, че се нуждае от ръководство за това как да държи телефона си, но явно собствениците на iPhone 4 са имали нужда от такова! В крайна сметка, компанията и Джобс заявиха, че са допуснали грешка в дизайна. Apple дори предложи безплатни калъфи на собствениците на iPhone 4.   Дори Apple знае, че USB-C е по-добър от Lightning Когато за първи път стартира през 2012 година портът Lightning на iPhone беше революционна и реална функция. Той драстично намали порта за зареждане. Но оттогава, Apple все още не са преминали към новия USB Type-C  порт за iPhone и iPad, дори след като обещаха да направят това, за да има универсалност при кабелите за зареждане. Ето малко история: - 2009: Apple, Samsung и други големи производители на телефони подписват меморандум за разбирателство, за унифициране на кабела за зареждане на телефоните. - 2012: Apple пуска собствен Lightning порт и кабел за iPhone 5, след като съобщава че е разочарована от бавното развитие на USB-C. - 2014: USB-C най-накрая стартира и бавно набира скорост. - 2016: USB-C е стандартният порт на всички основни телефони с Android, но Apple продължава да предлага своите устройства с Lightning порт. В същото време Apple премахва стандартния 3,5 мм жак за слушалки. - 2017: Дори Nintendo, който се слави със странните си зарядни устройства на всички предишни конзоли, премина към USB-C с пускането на Switch.   Първоначалното разочарование на Apple от бавната скорост на USB-C е оправдано. Но сега изглежда неоснователно за потребителите. USB-C е по-добър от Lightning по почти всеки показател. Точно като Lightning, USB-C може да зарежда телефони и да се използва за слушалки. Дори ви позволява да свържете телефона си с телевизор или други дисплеи. Ето защо Apple избра за новите MacBooks да имат само един USB-C порт, като изхвърли дори стандартни USB, Mini-DisplayPort или HDMI портове. Защо USB-C порта не е достатъчно добър за iPhone? Грозната истина е, че Lightning порта е допълнителен поток от приходи за Apple, тъй като трети страни производители плащат на Apple, за да могат да правят аксесоари за техния порт.   Apple казва, че не трябва да вярваме на нейните реклами Преди време пред съда, Apple заяви, че „никой разумен човек ... не може основателно да разчита или разбира изявленията на Apple като фактически твърдения.” С други думи, от компанията казаха: „Рекламите ни не лъжат, но вие сте глупаци, ако им повярвате. ” Това изявление излезе по време на съдебна битка след стартирането на iPhone 3G, чиито реклами твърдяха „два пъти по-бърз, на половин цена”. Скоро след това обаче потребителите разбраха, че това не е така. Телефонът не беше два пъти по-бърз, но пък струваше повече от предшественика си.   А какво да кажем за кампанията “shot on iPhone” (заснето с iPhone)? Тези огромни билбордове и реклами излизат, за да ви накарат да вярвате, че можете да заснемате подобни снимки само с iPhone-а си. Но с много дребен шрифт (добавен на по-късен етап от кампанията) ще откриете предупреждението: „Използвано е допълнително оборудване и софтуер”.   Вижте 8 големи провала в историята на Apple
Google Assistant
Най-популярните неща, които хората питат Google Assistant
Най-популярните неща, които хората питат Google Assistant
Навярно вече знаете, че можете да разговаряте с Google Assistant, като кажете „OK Google“.  Цифровият помощник на Google е вграден в смартфони, Google Home устройства и дори  в интелигентни високоговорители от трети страни. И поради тази причина Google получава много въпроси и команди от хора по целия свят.   Но кои въпроси и команди са най-популярни? Повечето от тях са типични команди, които не биха ви учудили, други са по-неочаквани или се превръщат в забавни великденски яйца. А трети, може доста да ви изненадат.   От Make Use Of са събрали 10 от най-популярните неща, които хората питат Google Assistant и предлагат своите съвети за по-ползотворно ползване на услугата.   1. OK Google, къде съм? Изненадващо голям брой хора се губят и питат Google къде се намират. Въпросът задейства услугите за локация на Google, за да определи местоположението ви. Алтернативни въпроси са „OK Google, какво е това място?” и „OK Google, какво е моето местонахождение?“   2. OK Google, отведи ме до дома Google обаче може да се заблуди като чуе този въпрос и да зареди видеоклипа на песента „Take Me Home, Country Roads” на Джон Денвър от YouTube, вместо всъщност да навигира до домашния ви адрес. За да използвате правилно тази команда, ще трябва да запазите домашния си адрес в Google Maps. Вариациите на командата могат да се използват, за да ви отведе Google до различни места, които сте записали в Maps. Трябва само да зададете етикет на конкретни местоположения, които посещавате често. Можете да помолите Google да ви отведе до работа, ветеринаря, дома на майка ви или любимото ви място за пазаруване.   Google Assistant също така работи с Maps, за да ви предостави актуализации за трафика и прогноза затова колко време ще ви е нужно за пътуването.   3. OK Google, колко е часът? Този въпрос показва колко мързеливи сме станали благодарение на технологиите. Ако използвате тази команда на вашия смартфон, трябва да се отбележи, че докосването на Нome бутона е достатъчно, за да разберете часа.   Но уменията на Google в тази област не спират до тук. Всъщност можете да използвате Google Assistant за по-полезни сценарии. Можете например да питате Google за текущото време в различни държави.  Можете също така да поискате от Google да преобразува час от една часова зона в друга.   4. OK Google, какво е времето днес? Може да зададете и много по-конкретен въпрос за времето на Google Assistant. Например, можете да попитате дали ще бъде ветровито, дали ще вали, или каква ще бъде температурата. Прогнозите за времето не се ограничават само до деня, който е в момента. Можете да попитате за времето за всеки от следващите 10 дни.    5. OK Google, покажи ми снимка на … По отношение на показването на потребителски снимки, Google Assistant се интегрира с Google Photos. Ако искате от Google да ви показва снимки на котки онлайн, ще ви бъдат показани резултати от търсене на изображения в мрежата. Ако обаче поискате от Google да показва снимки на котката ви, ще се зареждат снимки от приложението Photos. Ако сте идентифицирали конкретни хора и домашни любимци във вашето приложение Photos и помолите Google Assistant да ви показва техни снимки, като резултат ще виждате снимки от приложението Photos. 6. OK Google, какъв звук издава кита? Не, това не е поредното Великденско яйце на Google, скрито в техен софтуер. Оказва се, че в официалния списък с въпроси на Google, влизат и такива за това какви звуци издават различни животни и предмети. Може да попитате какъв звук издава зебрата, лисицата, камиона, дори човек. Най-много хора обаче се интересуват от това какъв звук издават китовете.   7. OK Google, задай таймер за 10 минути Може да използвате приложението Android Clock за тази цел, но става по-бавно. Така че не е учудващо, че Google Assistant  е толкова често молен да зададе таймер.   8. OK Google, търси… Тази команда се използва от потребителите, за да може Google Assistant  да извърши търсене. Има обаче много начини да накарате Google Assistant  да изпълнява тази функция. Например „OK Google, кой е Джон Денвър?”   9. OK Google, как се пише… Често знанията ни по правопис са недостатъчни и предпочитаме да попитаме Google Assistant  как се пише дадена дума. Този въпрос може да ви е много полезен когато пишете на чужд език и не се чувствате сигурни за това как се пише конкретна дума.   10. OK Google, кога е денят на майката? Чудно е, че това е едно от най-важните неща, които хората по света питат Google.   Вижте 5 полезни услуги на Google, които може би не знаете
изкуствен интелект
Най-значимите пробиви в изкуствения интелект
Най-значимите пробиви в изкуствения интелект
В момента в технологичния свят най-много се говори за изкуствен интелект. Има основателна причина за този интерес от страна на учени и потребители – след десетилетия научни изследвания и разработки, през последните няколко години някои техники, които преди бяха запазени само за научнофантастичните филми, бавно се превръщат в научен факт. AI технологията вече е неизменна част от нашия живот: AI определя резултатите от търсенето, превръща гласовете ни в смислени инструкции за компютрите и може дори да разговаря с нас. През следващите години обаче изкуствения интелект ще навлиза още по-масово в ежедневието ни.   Но как стигнахме до тук? Откъде дойде тази мощна нова технология? От Tech Radar проследяват развитието на изкуствения интелект.   Кога възниква идеята за изкуствения интелект? Концепцията за AI не се появява внезапно – тя е обект на дълбок, философски дебат, който бушува и днес: Може ли машина наистина да мисли като човек? Може ли машина да бъде човек?   Френският физик, математик и философ Рене Декарт е един от първите хора, които се интересуват от тези въпроси и още през 1637 година, в книгата си Discourse on the Method, той разсъждава по темата. Декарт всъщност обобщава някои от ключовите въпроси и предизвикателства, които технологията трябва да преодолее. „Въпреки че някои машини биха могли да направят някои неща, както ги правим ние хората, или може би дори по-добре, то те неизбежно ще се провалят в други неща, което ще покаже, че те действат не от разбиране, а само по разпореждането.”   Игра на имитация Вторият основен философски критерий бе предоставен от пионера на компютърната наука Алън Тюринг. През 1950 година той първо описва онова, което стана известно като „Тюринг тест”, и това, което той нарича „Игра на имитация” – тест за проверка дали компютърът има разум в човешкия смисъл на думата.   Тестът е прост, той протича по следния начин: съдия (човек) разменя съобщения на обикновен език (естествен, човешки език) с двама събеседници. Единият от тях е машина, а другият е човек. Може ли машината да подведе съдията да мисли, че той е човека? Събитието е считано за начало на нова ера в изследванията върху изкуствения интелект.   Първата невронна мрежа Първата невронна мрежа е създадена още през 1951 година. Тя е била създадена от Марвин Мински и Дийн Едмънд и е наречена “SNARC” – Stochastic Neural Analog Reinforcement Computer. Интересното е, че тя не е направена от микрочипове и транзистори, а от вакуумни тръби, двигатели и съединители. Резултатите от работата на двамата учени не само допринасят за развитието на изкуствения интелект, но оказват влияние върху принципите в изграждането на съвременните компютри и програмно осигуряване. Разработката им по същество е много, много проста версия на същия процес, който Google използва днес, за да идентифицира предмети в снимките.   Първата самоуправляваща се кола Когато се заговори за самоуправляващи се автомобили, първо се сещаме за Google, но през 1995 година, Mercedes-Benz успя да управлява модифициран S-Class предимно автономно от Мюнхен до Копенхаген. Това пътешествие е било възможно благодарение на компютър, който за времето е бил най-съвременния възможно компютър, когато става дума за паралелно изчисляване, което означава, че може да обработва много бързо данните от управлението, нещо много важно за самоуправляващи се автомобили.   Преминаване към статистически данни Въпреки, че невронните мрежи са съществували като концепция, едва в края на 80-те години на миналия век учените се замислят че могат да се възползват от технологията за да научат машите да мислят. Това е бил голям пробив, тъй като тази концепция е в основата на невероятните неща, които днес AI може да прави.   Deep Blue победи Гари Каспаров На 11 май 1997 година се провежда най-известния шахматен мач на всички времена. Той е между световния шампион по шахмат Гари Каспаров и супер компютърът на IBM Deep Blue. Мачът всъщност е реванш, тъй като през 1996 година Каспаров побеждава Deep Blue. Мачът през 1997 година е равен до петата партия, но в шестата компютърът побеждава. Това е първият път, в който компютър побеждава световен шампион в директна среща.   Интелигентността на Deep Blue обаче е спорна, самата IBM смята, че машината не използва изкуственото обучение, а „груба сила“ – обработва хиляди възможни движения всяка секунда и всеки път когато Каспаров мести фигура, компютърът мести своите фигури според това как са реагирали други гросмайстори в подобни ситуации.  Независимо от подхода на Deep Blue, обаче, този шахматен мач е важно събитие.   Цифрови асистенти Днес приемаме цифровите асистенти като Siri, Cortana и Alexa за даденост, но ако се върнем само няколко години назад и си припомним колко трудно беше гласовото взаимодействие с устройствата ни, лесно ще оценим напредъка, който е постигнат в тази област.   Разпознаване на изображения Подобно на гласовото разпознаване, разпознаването на изображения е другото голямо предизвикателство, което AI помага да преодолеем. През 2015 година изследователите заключиха за първи път, че машините – в това число две конкурентни системи от Google и Microsoft – са по-добри при идентифицирането на обекти в изображенията, отколкото на хора.   Графичните процесори правят AI икономичен В началото на 21 век, учените установиха, че графичните процесори (GPU), разработени за 3D графики и игри, са от 20 до 50 пъти по-добри при изчисленията на дълбокото обучение от традиционните процесори. И след като хората осъзнаха това, размерът на наличната изчислителна мощ се увеличи значително, което пък откри нови възможности за изкуствения интелект.   AlphaGo и AlphaGoZero завладеят всичко През март 2016 година бе постигнат друг крайъгълен камък на AI, тъй като софтуерът на Google,  AlphaGo, победи Лий Седол – най-добрия играч на Go. Играта Go е изключително сложна, по-сложна от шаха, но това не е толкова важно колкото факта, че компютъра не използва „груба сила“, а е бил обучен. Компютърът се е научил да играе играта, използвайки същите методи, които би използвал и човек – изучавайки други игри и играейки срещу други хора и главно срещу себе си, като единствената цел, която му е поставена, е да спечели играта. Кой ще иска да обучава машина, след като тя може сама да се обучава? Това реално е следващия пробив в изкуствения интелект.   Вижте защо процесорите за смартфони вече използват изкуствен интелект
снимки
5 уникални снимки, направени в точния момент
5 уникални снимки, направени в точния момент
Независимо дали става дума за години на практика като професионален фотограф или глупав късмет, само няколко секунди могат да са решаващи за заснемането на една емблематична снимка, смятат от thisisinsider.   Снимките по-долу, събрани от в идеалния момент, са заснети в идеалния момент, а резултата е направо зашеметяващ.   1. Статуята на покрива на катедралата Нотр Дам в Париж изглежда така като, че ли подпира Луната. Феноменът супер Луна се проявява, когато пълнолунието съвпадне с перигея – моментът, в който спътникът е най-близо до Земята. Планирането на подобна снимка може да отнеме години, а на 14 декември 2016 година фотографът на Ройтерс, Кристиан Хартман прави тази невероятна снимка случайно.     2. Ето една снимка достойна за златен медал. По време на Олимпийските игри в Лондон през 2012 година, Луната пресъздава шести пръстен в логото на Олимпиадата. Тази снимка бързо се превръща във вирусна, а мнозина се шегуваха като питаха дали това отговаря на стриктните политики на Международния олимпийски комитет за защитата на логото на олимпиадата.     3. Фотографът Кай Пфафенбах успява да улови как Юсейн Болт се усмихва на изоставащите след него спортисти.     4. Водата изпръскана във въздуха от слона изглежда точно като главата му. Едва ли тези туристи са разбрали преди да видят снимката на какво уникално събитие са станали свидетели.     5. Рекламата върху този камион почти съвършено съвпада с обстановката в реалния живот. А всъщност става въпрос за две напълно различни места. Снимката върху камиона е на Moraine Lake, а местоположението на снимката е „Icefields Parkway“ (и двете места са в Канада).      Вижте 5 забавни неща, които може да направите с едно YouTube видео
приложения
Как в действителност потребиелите използват приложенията за смартфони
Как в действителност потребиелите използват приложенията за смартфони
Бързото навлизане на смартфоните в ежедневието ни се дължи преди всичко на приложенията, които имат силата да разширяват функционалността на тези вълшебни устройства.   По данни на изследователската компания App Annie, в световен мащаб през 2008 година са били изтегляни 175 милиарда приложения, като през същата година хората са похарчили 86 милиарда долара в магазините за приложения.   Индустрията за мобилни приложения вече е невероятно разнообразна и генерира огромни суми пари. Може би най-добре обобщава ситуацията рекламния лозунг на Apple от 2009 година, който гласеше "Има приложение за това!", смятат от Digital Trends.   Полезността на магазините за приложения Ако някога сте инсталирали някаква програма на компютъра си, много добре осъзнавате ползата от магазините за приложения. Няма по-лесно нещо от това да инсталирате ново приложение на телефона си, дори малките деца го могат. Средният потребител вече има инсталирани около 80 приложения и използва около 40 месеца всеки месец, по данни на App Annie.   Как реално хората използват приложенията? Повечето хора използват около 10 приложения всеки ден, но има и приложения, за които се сещаме само веднъж годишно – като приложение за пътуване или такова на някоя авиокомпания. Приложенията обикновено са с по-добро качество, отколкото преди няколко години; те имат повече функционалност и се поддържат по-добре. Интересното е също, че хората рядко имат любимо приложение, което ползват повече от други. При повечето хора никое приложение не доминира над останалите. Освен това няма приложения, за които потребителите да отделят повече от 20% от времето в което ползват телефона си.   В никакъв случай обаче, времето не винаги е най-добрата мярка. Например, едно добро приложение за търговия на дребно, което работи добре, позволява на хората да намират това, което търсят, и да го купуват бързо. Ако прекарвате дълго време в дадено приложение това може да е знак, че нещо не е наред.   Има голям растеж в отрасъла, но игрите, забавленията, търговията на дребно, пътуванията и финансите изглежда надминават другите категории приложения. Съществуват обаче значителни разлики в отделните държави. Така например, в Китай плащанията се движат много по-бързо, отколкото навсякъде другаде. Там хората почти не прибягват до услугите на банките. Може да отнеме известно време, докато мобилните плащания станат масови в другите страни, което е нещо доста необичайно, според експертите.   От данните на App Annie, става ясно също, че в момента има само две успешни приложения за увеличена реалност (AR): Snapchat и Pokémon Go. А виртуалната реалност бележи дори още по-нисък успех.   Виртуалната реалност е чудесно нововъведение, но ще мине време преди хората да осъзнаят нуждата от нея. На този етап те не виждат никаква полза от тази технология извън игрите.   Друг интересен момент от проучванията на компанията App Annie е, че хората искат едно приложение което да прави всичко, в противен случай то им се струва твърде сложно. Според специалистите това означава все повече да ставаме зависими от една или друга екосистема, независимо дали това е на Google или на Apple.   Каквото и да се случи, перспективите за мобилните приложения са изключително ясни. App Annie прогнозира, че до 2021 година 6,3 млрд. мобилни потребители ще похарчат $ 139 млрд. в магазините за приложения. А разходите за реклама в приложенията ще се удвоят и ще достигнат $ 202 млрд. Мобилните приложения изглеждат все по-важен фактор в ежедневието ни, като заменят неща като ключове и портфейли и ни дават възможност да правим повече неща, така че възходът им е съвсем разбираем.   Вижте три иновации при смартфоните, които ще доминират и през 2018г.  
хакери
Хакери успяха да изтрият най-гледания клип в историята на YouTube
Хакери успяха да изтрият най-гледания клип в историята на YouTube
Хакери са успели за кратко да свалят известни клипове в YouTube от популярния канал за музика Vevo, съобщава DigitalTrends. Сред свалените клипове е бил и най-гледаният в историята на YouTube – клипът на песента Despacito.   Двама хакери с прякори Prosox и Kuroi’sh са успели да получат достъп до платформата на Vevo и са променили и свалили клипове в няколко канала, които са свързани с платформата. Сред тях е основният на Vevo, както и някои канали на отделни изпълнители.   Съдържанието на някои от засегнатите клипове е било сменено със...
любопитно
Най-любопитните факти за деня на свети Патрик
Най-любопитните факти за деня на свети Патрик
Няма как днес да не сте забелязали, необичайното зелените цветове и подскачащите детелини в логото на официалната страница на Google. Причината за тази интересна промяна в популярната търсачка е отбелязването на деня на свети Патрик, който се чества не само в родината му, но и в много държави по цял свят.   От своя страна той е един от най-красноречивите доказателства за това как днес могат да съществуват спокойно различни религии и етноси, независимо от проблемите пред които те са изправени. Ето и кои са най-интересните факти свързани с личността на свети...
смартфони
5 любопитни неща за собствениците на смартфони в Китай
5 любопитни неща за собствениците на смартфони в Китай
За никого не е тайна, че Китай е много напред с технологиите. Забавно е, обаче, че основно асоциираме страната с по-евтините или дори фалшиви смартфони.   От androidpit са се заели да оборят представата ни за потребителите на смартфони в Китай, за които цял свят има мнение, че са непретенциозни и повърхностни. Културите и тенденциите определят начина ни на живот и могат да бъдат много различни в зависимост от това къде се намираме по света.   В Китай хората вече плащат за нещата най-вече със смартфоните си. А вие използвате ли устройството си, за да извършвате плащания? Ако е така, колко често? А познавате ли QR кодовете?   Може да се шегуваме за Китай, че е страната в която се произвеждат най-много фалшиви стоки или по-евтини смартфони и че там се експлоатират работници в заводите на Apple или Foxconn. Но е важно да знаем, че Китай всъщност е пред нас в много отношения.   QR кодовете са навсякъде Без значение в кой китайски град се намирате, ще намерите QR кодове, които са изключително практични и се използват не само от фирмите, но дори и за визитни картички. Те са абсолютно необходими за икономиката, тъй като поущряват покупките и използването на услуги. Освен това в Китай няма достъп до Play Store. Така че, когато трябва да изтеглите приложение от някакъв вид услуга, го правите с QR код.   Банките не са единствените, които се занимават с пари В Китай хората почти не прибягват до услугите на банките. AliPlay, WeChatPay и други компании играят огромна роля в ежедневния живот на хората. С наличието на тези приложения на китайците почти не им се налага да използват банките, защото плащат за стоки, прехвърлят пари на други хора и дори плащат сметките си, като използват някоя от тези услуги.   Плащанията с карти не са стандарт Ако отидете в ресторант, в Китай и искате да платите с картата си, ако персонала е по-млад няма да знае какво да прави с това парче пластмаса. Не това не е шега, разбира се можете да платите в брой, но и това изглежда доста старомодно там. Това е така, защото плащанията в Китай се извършват с телефон. Това е стандартния начин.   Смартфоните са част от ежедневието на китайците, от закупуване на автобусен билет до получаване на напитка от вендинг машина, всичко се плаща през телефона. Китайците, реално са пропуснали  използването на карти, затова този вид плащане е непознат за мнозина и са преминали отдавна към мобилните плащания. В бъдеще плащането с QR кодове и смартфони може дори да бъде преустановено, тъй като веригата супермаркети Hema вече използва технология за плащане с разпознаване на лица.   WhatsApp и Facebook не съществуват Ако не можете да живеете без WhatsApp или Facebook, не е добра идея да се местите в Китай. Там почти всичко си има национален еквивалент, това се отнася и за социалните мрежи. Причината е, че правителството иска да държи гражданите си под контрол. Например, социалната мрежа QQ замества Facebook, вместо Uber има Didi, търсенията се извършват чрез Baidu, а не с Google, Tinder е TanTan и Twitter е Weibo.   Вместо WhatsApp, китайците имат WeChat, изключително популярно приложение, което включва и WeChat Pay, което  както споменахме по-рано, е предпочитаният начин за плащане.   Xiaomi е голям играч на пазара на смартфони Разбира се, Apple е в сърцето на не малко китайци, както може би очаквате, но китайският производител Xiaomi е много по-популярен. Интересното е, че компанията не произвежда само смартфони. Някои от вас може вече да са наясно с продуктовата линия на компаниите, но тези, които знаят малко за марката, ще бъдат изненадани да узнаят какво още произвежда компанията – четки за зъби, пречистватели на вода и въздух, маратонки, сензори за безопасност, смарт лампи, раници, осветителни тела, електрически велосипеди, различни камери за сигурност и др.   Марките, познати в останалата част на света, като Samsung, Sony и LG, практически не съществуват в Китай. В допълнение към много популярните телефони на Apple и Xiaomi, в Китай ще намерите и много модели от Huawei, Oppo и Vivo.   Вижте най-влиятелните китайски компании на международния пазар
Google
14 термина, които само служителите на Google разбират
14 термина, които само служителите на Google разбират
Във всяка компания служителите имат свой специален начин на изразяване, който няма смисъл за външни лица. Google, със своите повече от 70 000 служители по целия свят, не е изключение. Служителите на компанията използват безброй уникални термини, когато разговарят по между си. Благодарение на Business Insider, научаваме за тези 14 думи, които само служителите на Google разбират.   1. Plex (плекс) – накратко от Google Plex. И се има предвид тази част от Mountain View, Калифорния, която принадлежи на компанията. Там се намира централния офис на Google.   2. GBike – така се наричат цветните колелета, с които служителите се придвижват из кампуса на Google.   3. Стан – в Google Plex ще срещнете Стан. Това е името на огромния скелет на динозавър, разположен в градината. Стан е там, за да напомня на компанията че може лесно да се превърне в изчезнал вид динозавър - поне това е една от теориите.   4. Noogler – ако сте нов служител в Google, очаквайте да бъдете наречен Noogler. И като такъв очаквайте да ви сложат цветна шапка с перки на главата, за да се отличавате от останалите.   5. TGIF – Това означава „Thank God It's Friday“ (Благодаря на Бога, че е петък), но това е и името на срещите, на които борда на директорите споделя новини пред всички членове на компанията. Тези срещи се провеждат не в петък, а в четвъртък и датират от първите дни на Google. Именно по време на тези срещи, всички  Nooglers получават шапките си.    6. Googlegeist – това е годишно проучване, при което всички служители на Google са помолени да оценяват мениджърите и живота си в Google.    7. Greyglers – така се наричат служителите на Google, които са над 40 години. Един от най-известните Greyglers на Google е главния интернет евангелизатор  и един от бащите на интернет – Винт Серф.   8. Xoogler – така наричат служителите, които са напуснали компанията. Тоест е нещо като скъсена версия на „бивш служител на Google“. Те дори си имат уеб сайт – Xoogler.co.   9. Brewgler – това е група от фенове на бирата,  в която имат право да влизат само служители на Google. Те си дават препоръки за бира и заедно правят дегустации.   10. Tech Stop – това е кодовото име за IT отдела на Google. Хората от Tech Stop поправят компютрите на служителите и това е стандартен отдел за офисите на Google по целия свят.   11. 20% време - Google позволява на инженерите си да изразходват 20% от времето си за работа по нещо, различно от основната им работа. Така се раждат Gmail, Google News и AdSense.   12. Perf – с този термин се има предвид годишния преглед на ефективността на служителите.   13. Dogfood – ако говорите английски може би си мислите, че става въпрос за някаква кучешка храна, но ще сбъркате. Този термин се отнася до предварително издадена версия на софтуера, използван за вътрешно тестване.   14. Memegen – Google има вътрешен генератор на меми, наречен Memegen, който се използва, за да се споделят вицове между служителите.   Вижте най-любопитните факти за Google
любопитно
5 фактa за Земята, които хората бъркат
5 фактa за Земята, които хората бъркат
Има много неща за нашата планета, които не знаем. Има и много неща които си мислим, че знаем за Земята, но реално знанията ни са неточни или дори неверни.   До колко познавате нашата планета? Може да проверите това като сравните знанията си с информацията на Business Insider.   1. Сахара е най-голямата пустиня на Земята Не всички пустини са горещи и покрити с пясък. За да бъде една площ обявена за пустиня, тя трябва да бъде само суха (с минимални количества валежи) и без живот. Антарктика напълно се вписва в това описание. Годишните валежи на континента са едва 200 mm по крайбрежието и далеч по-малко във вътрешността му. Така, че да, Антарктика е ледена пустиня или най-голямата пустиня на Земята.   2. Можете да балансирате яйце на пръста си по време на пролетното равноденствие Можете да направите това всеки ден от годината. Това изисква само да имате стабилна ръка.   3. Връх Еверест е най-високия връх на Земята Височината на връх Еверест е 8 848 m и така Хималаите може да бъде обявена за най-високата планина над морското равнище. Връх Мауна Кеа, на остров Хавай, обаче е с височина 4 205 метра над морското равнище, но той се простира и на 6 096 м под морското ниво, така неговата обща височина е около 10 000 метра – много повече от връх Еверест.   4. Формата на Земята е перфектна сфера Поради въртенето на Земята, местата около полюсите са сплеснати, а около Екватора изпъкнали. Учените смятат, че глобалното затопляне и топенето на ледените шапки причиняват по-голяма изпъкналост на Екватора.   5. Хората от Средновековието смятали, че Земята е плоска. През Средновековието почти всеки учен смята, че Земята е кръгла.   Вижте шест любопитни факта за фотографията, които може би не знаете
любопитно
Как използваме смартфоните си в България
Как използваме смартфоните си в България
Пишете ли съобщения до късно през нощта и протягате ли се към смартфона в момента, в който се събудите? Специално проучване на Huawei изследва как потребителите използват смартфона си в рамките на 24 часа. Проучването е извършено през януари  месец тази година в Австрия, България, Хърватска, Чехия, Дания, Гърция, Унгария, Полша, Румъния, Сърбия, Словения и Турция от IPSOS, по поръчка на Huawei. Паралелно с обявяването на новия си модел P Smart, технологичният гигант Huawei направи проучване с изследователската компания IPSOS и събра данни от 12 европейски държави, включително...
аудио системи
Историята на домашните аудио системи
Историята на домашните аудио системи
Начинът, по който хората слушат любимата си музика се променя през годините. Промените се случват толкова често, че дори в рамките на живота ни се налага да променяме музикалните си навици няколко пъти.   Ако сте достатъчно възрастни може би първоначално сте слушали любимите си музикални парчета от плоча, след това сте преминали към касетoфон, после към  MP3 файлове и така нататък до днес когато най-вероятно стриймвате музика от услуги като Spotify.   Информацията на Digital Trends ни отвежда назад във времето, до самото начало на историята на слушане на музика и стига до днес. Навярно това пътуване ще ви забавлява и попълни знанията ви по темата.   Конзолно радио – през 20-те години на миналия век Преди телевизията и интернет, хората се събирали около радиостанциите, за да научат новините и да се забавляват с радио пиеси. След технологичното усъвършенстване на радио приемниците по време на Първата световна война, излъчването на първите комерсиални предавания започнало през 20-те години на 20-ти век, като радиото бързо се превърнало в първия голям медиен център в света и революционизирало начина, по който хората успяват да консумират нова информация. Нямало дом без тези големи дървени радиостанции, те дори заемали централно място във всекидневната.     Грамофон – през 20-те години на миналия век Въпреки, че оригиналните грамофони са създадени в края на 1800 година, грамофоните, които знаем днес от миналото влизат в производство в средата на 20-те години на миналия век, когато 78 RPM плочите стават стандарт в САЩ. По-късно те са заменени от 33 RPM дългосвирещи плочи. Първите грамофони излъчвали музика от голям рог (фуния), а не от електрически високоговорители, като по-късните модели.     Еднофазна Hi-Fi система – през 50-те и 60-те години на миналия век След Втората световна война, в домовете на хората започва да се появяват нови устройства – актуализирани версии на оригиналната конзолна радиосистема и грамофона. Красиво изградените дървени конзоли съдържали стерео високоговорители с усилвател, грамофон и радио, всичко това скрито под капак. Появили се дори модели с мини барове и телевизори, за да могат джентълмените и дамите да си сипят питие докато слушат любимите си записи, радиостанции или гледат вечерните новини.     Компонентно стерео  - през 70-те години на миналия век Постепенно благодарение  на усъвършенстването на  технологията, по-младите слушатели се отдръпват от класическото устройство всичко-в-едно на своите родители, и си купуват големи комплекти от няколко части, които се състоят от усилвател, високоговорители, грамофон и лентови (и по-късно CD) плейъри.     Ролков магнетофон – от 50-те до 80-те години на миналия век Въпреки, че по-голямата част от музиката от 50-те до 80-те години на миналия век е била записана на касети, ролковите магнетофони са били изключително популярни сред сериозните аудио ентусиасти, тъй като предлагат безупречна вярност. Ролковите магнетофони са ценни за аудио ентусиасти до ден днешен, но поддръжката им и намирането на съдържание става все по-трудно.     8-пистов касетофон – от 60-те до 80-те години на миналия век През 1966 година Ford включва в моделите си Mustang и Thunderbird, 8-пистови касетофони. Поради мобилността и успеха им, много хора започват да купуват домашни плейъри за 8-пистови касети, което им позволява да слушат едни и същи записи както вкъщи, така и докато са в движение. Въпреки че преди 8-пистовите касети са се произвеждали като 4-пистови, те били много скъпи и с редица проблеми, поради което бързо са забравени. Това означаваше, че 8-пистовия формат е първият, който наистина променя начина, по който повечето хора слушат музика в колите си.     Компактен касетофон – през 70-те години на миналия век 8-пистовите касети и компактните касети са въведени долу-горе по едно и също време, но се наложило да се направят някои подобрения в технологията на компактните касети, преди да станат удобни за слушане на музика. И така, по-късно поради по-малкия си размер и подобрения звук, компактните касети се радват на огромно търсене през 70-те и 80-те години на миналия век, а хипер преносимият  Sony Walkman направо се граби като топъл хляб.     CD плейър – 80-те години на миналия век Революцията в цифровия аудио звук започва с въвеждането на компакт диска, който за пръв път вижда комерсиалното производство през 1982 година. Достигането на компакт дисковете до домовете и автомобилите на средните потребители обаче отнема няколко години.     Плейър с цифрова аудио лента (DAT) – 80-те и 90-те години на миналия век Плейърите с цифрова аудио лента се появяват в средата на осемдесетте години на миналия век, осигурявайки базиран на лента цифров носител, който може да възпроизвежда и записва музика. Форматът е имал умерен успех в определени държави като Япония и като компютърна среда за съхранение, но никога не вижда широка популярност, главно поради успеха на компакт дисковете.     MiniDisc плейър – края на 20 век MiniDisc е имал за цел да привлече аудио ентусиастите, които искат малки устройства. Минидиск устройствата са представени от Sony, но форматът се е наложил само в Япония и донякъде в Европа, но има ограничено разпространение в другите държави.     Boombox касетофон – 80-те години на миналия век Създадени с два високоговорителя, вградени касетофони и радио (а по-късно и CD плейъри), Boombox касетофоните често имали A/C щепсели, за случаите когато не сте на път, а някои дори включвали 3,5 мм AUX портове. В крайна сметка, компании като Bose осъзнават, че потребителите искат и по-малка домашна стереоуредба, но не се интересуват непременно от преносимостта, така че компанията пуска системата Bose Wave.     MP3 плейър – 90-те години на миналия век Първоначално стандартизиран в началото на 90-те години на миналия век, аудио кодекът MPEG III позволи цифровото аудио да се компресира от качеството на компактдиска, за да се подобри капацитетът за съхранение на по-малките твърди дискове. С масовото навлизане на домашните компютри и интернет този начин на съхранение и възпроизвеждане на аудио файлове става все по-популярен и подхранва създаването на преносими плейъри за потребителите.     Стрийминг на музика След появата на смартфоните започна ерата на музикалните стрийминг услуги. Spotify и YouTube започнаха да надминат iTunes на Applе, а компании като Sonos започнаха да правят интернет свързани високоговорители. Denon HEO и други компании вече предлагат подобни системи за стрийминг на музика, които заменят централната стерео система, която някога заемаше важно място в домовете на хората.     Смарт високоговорители С измислянето на Amazon Alexa, Google Home и Apple Homepod, интелигентните високоговорители се превърнаха в нов стандарт, чрез който можем да се наслаждаваме на любимите си мелодии у дома. Все по-често с по-големи и по-добре звучащи високоговорители, тези системи често се интегрират с външни високоговорители чрез Bluetooth или 3,5 мм жак и позволяват на слушателите да контролират възпроизвеждането със своя смартфон или чрез гласови команди.     Вижте най-релаксиращата музика на всички времена