Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
534 резултата за любопитно
интересно
Създадоха Smart тоалетна, която се грижи за здравето ни
Създадоха Smart тоалетна, която се грижи за здравето ни
Идеята за умните тоалетни не е от вчера, вече успешните и не чак толкова успешни опити за създаване на такива са десетки. Дори още през 90-те години на миналия век в анимационният сериал "Simpson family" имаше епизод с японска Smart тоалетна.
джаджи
Smart чаша за кафе може да зарежда безжично смартфони
Smart чаша за кафе може да зарежда безжично смартфони
След като неотдавна китайският технологичен гигант Xiaomi представи поредната своя Smart аквариум за рибки, днес идва ред на бял свят да се появи поредната интересна и нестандартна джаджа от бранда. Този път това е Smart чаша за кафе. Тя е предназначена за хората, които не пият кафето си ударно за няколко секунди, а му се наслаждават часове наред. Често това се случва в офисите, когато си взимаме кафе сутрин, поставяме го до компютъра си и си отпиваме от време на време, за да вкусим малко свежест. До този момент правехме това пиейки студено кафе, което не е чак толкова вкусно, но сега благодарение на джаджата на Xiaomi, кафето ни ще бъде постоянно топло.
пари
Интернет браузър ще ви плаща за всяка видяна реклама
Интернет браузър ще ви плаща за всяка видяна реклама
Оказва се обаче, че има нов баузър, който решава проблема с рекламите в сайтовете, като ви предлага да ви плаща за всяка, която сте видяли. С помощта на Brave Rewards, можете ръчно да настроите колко реклами да виждате, като на края на определен период от време те се превръщат в блокчейн тоукъни. Като компанията планира за в бъдеще да можете да превръщате печалбата си и в реални пари. О това което споделят бета тестери на браузера Brave 1.0 ставя ясно, че той автоматично блокира изскачащи реклами, функциите на сайтовете за проследяване на местонахождение и автоматично стартиращи се видеа.
любопитно
Xiaomi представи Smart аквариум за рибки
Xiaomi представи Smart аквариум за рибки
Аквариумът се свързва чрез Bluetooth със смартфона ви. Посредством специален датчик той измерва качеството на водата в която плуват рибките и когато дойде време за смяната ти, смартфонът ви ще изпрати уведомление. Още една от интересните Smart функции е автоматичното хранене на рибките, като то може да става и от разстояние, отново с помощта на смартфона ви. Аквариумът има сложна система от филтри, кварцови гранули и нитрифициращи бактерии. Подаването на кислород става автоматично на предварително зададена база с броя на рибките които плуват в аквариума. Това става отново чрез смартфона ви, същото както и регулирането на температурата на водата.
любопитно
Програмист инсталира Windows 10 на калкулатор
Програмист инсталира Windows 10 на калкулатор
За целта той използвал HP Prime Graphing Calculator и Windows 10 IoT Core, който е предназначен за "интернет на нещата". Идеята е, че тази версия на операционната система на Microsoft е с по-лек интерфейс, но посволяващ инсталиране на приложения. Във видео се вижда стартирането на операционната система и влизането е Windows Boot Manager.  
Интернет
Историята на Интернет, който навърши 50 години
Историята на Интернет, който навърши 50 години
Благодарение на Fast Company научаваме историята за създаването на ARPANET – новаторският  предшественик на интернет, разказана от хората, които са участвали. Всичко започва от стая 3420 на Калифорнийския университет преди точно 50 години. В мазето на университета двама души прекарват повече от 15 часа на ден, месеци наред – това са инженер Леонард Клайнрок и студентът-програмист Чарли Клайн.    В резултат на тези усилия, с помощта на терминал ITT Teletype, Чарли Клайн осъществява първото цифрово предаване на данни до Бил Дювал, учен, който се намира до друг компютър в Изследователския институт в Станфорд, SRI. Това е началото на ARPANET, малката мрежа от академични компютри, която по-късно се разраства и се превръща в онова, което днес наричаме Интернет.     По това време този кратък акт на трансфер на данни не е можел да се „чуе“ по целия свят. Известно е, че дори Клайн и Дювал не оценили значимостта на постигнатото по това време. „Не си спомням нищо особено, с което можех да запомня онази нощ, защото със сигурност не осъзнавах, че това, което направихме, беше нещо особено за времето си“, казва Клайн.   Но комуникационната им връзка е доказателство за осъществимостта на концепциите, които в крайна сметка дадоха възможност за разпространение на поток от информация в света до всеки, който има компютър. Днес, всичко от смартфони до хладилници е свързано в мрежа, която се разрасна благодарение на тестовете на Клайн и Дювал. Затова и историята за създаването на оригиналните правила за изпращане на байтове с информация по мрежа, свържваща хората по целия свят си заслужава да се споделя.   „Трябва да направим нещо, за да не допуснем нов подобен удар по научната ни общност“ Според инженер Ленърд Клайнрок, който и до днес работи в Калифорнийския университет, ARPANET в известен смисъл е дете на Студената война. На 4 октомври 1957 година Съветския съюз изстрелва Спутник 1 – първият изкуствен спътник на Земята. Това е не само удар по научната общност на САЩ, но има и политически отзвук, защото е възприето от американските военни като знак, че в съвсем близко бъдеще СССР ще доминира в космоса, откъдето ще може да унищожи цялата военна комуникационна мрежа на САЩ. Така през месец януари 1958 година се сформира Advanced Research Projects Agency (ARPA) към Министерството на отбраната на САЩ, за да се подкрепи развитието на науката, технологиите, инженерството и математиката в университетите и в изследователските лаборатории в САЩ.   До средата на 60-те години на миналия век, ARPA предоставя финансиране за изграждане на големи компютри, използвани от изследователите в университетите в цялата страна. Боб Тейлър е отговарял за финансирането. С работата си за ARPA, той се превръща в ключова фигура в историята на компютърните технологии, а по-късно управлява и лабораторията на PARC на Xerox.   Приносът на Боб Тейлър за ARPA бил свързан с това, че бил първият служител на агенцията, който осъзнал, че всички компютри, които се използвали говорели на „различни езици“ и по тази причина не било възможно да обменят информация един с друг. Тейлър не харесвал идеята отделни Teletypes терминали със собствени наети комуникационни линии да се свързват с отдалечени изследователски компютри, а това било единственият начин машини с различни кодови набори, разположени далеч една от друга да се свързват, за да споделят съдържание или ресурси.     Тейлър пръв озъзнал, че един общ език на мрежата под формата на мрежови протокол може да промени начина, по който компютрите споделят информация по между си. Нуждата от това била освен всичко друго и практична, тъй като изследователи от цялата страна постоянно искали все повече средства за закупуване на по-големи и по-добри мейнфрейм компютри и по този начин голяма част от парите дадени от правителството за развитие на комютърната изчислителна сила на страната, се губели.   „Един добър пример за необходимостта от свързването на компютрите в мрежа е следният сценарий – изследовател е достигнал максимума на наличните системни ресурси в SRIin Калифорния и се нуждае от още. В този случай, вместо правителството да изразходва нови средства за хардуеър, може да осигури на изследователят начин да се свърже с мейнфрейм с необходимите изчислителни способности в MIT, който в този момент не се използва.   Друг подобен сценарий е когато мейнфреймът в някой институт работи с полезен софтуер, за който са непобходими конкретни хардуерни спецификации и може да бъде „споделен“ с екипите и на други места. Пример за това е бил графичният софтуер, финансиран от ARPA и разработен в Университета в Юта. Ако изследовател от Калифорнийския университет искам да се занимава с графики, той трябвало да поиска от ARPA закупуването на идентична компютърна конфигурация и софтуер. При наличието на компютърна мрежа, която да свърже двата университета обаче, това няма да е необходимо и ще спести един голям финансов разход", обяснява Ленърд Клайнрок.   Ленърд Клайнрок   Първи стъпки Боб Тейлър успява да измоли от директора на ARPA, Чарлз Херцфелд, един милион долара за научноизследователска и развойна дейност за създаването на компютърна мрежа за свързването на компютрите в MIT, UCLA, SRI и други изследователски центрове.   Херцфелд осигурил парите, като пренасочил към бюджета на ARPA финанси от програма за изследване на балистични ракети. Новият проект бил наречен APRANET. Негов управител става Лари Робъртс, стар приятел на Клайнрок от MIT.   За да успее, Робъртс поискал разработките за пренос на данни на британския компютърен учен Доналд Дейвис и американеца Пол Баран, върху които те вече били работили, а Клайнрок, който вече бил започнал работа върху подобен проект за пренос на мрежови данни през 1962 година в MIT, бил поканен да отговаря за документирането на откритията.    Основният принос на Клайнрок към ARPANET била така наречената Теория на опашката. Тогава комуникационните връзки били аналогови линии, комутирани с верига линии, което означава, че е имало нужда от централен превключвател, който да отговаря за създаването на връзка между подател и получател, независимо дали става въпрос за терминал, който се свързва с отдалечен компютър, или двама души, които телефонират един на друг.   Дисертацията на Леонард Клайнрок в на MIT, която определя концепции, които са използвани в проекта ARPANET   Клайнрок смятал, че това е неефективен начин за установяване на мрежова връзка между два компютъра. Много по-подходяща технология била описаната Теория на опашките, при която пакетите с данни от различни комуникационни сесии споделят динамично връзките. По този начин, докато един поток от пакети прави пауза, друг несвързан още пакет може да използва същата връзка, за да предаде данните.   На практика, това означава, че пакетите с данни, включващи една сесия за комуникация (да речем, изпращане по имейл), могат да намерят своя път към приемника, използвайки четири различни маршрута и ако един маршрут е деактивиран, мрежата ще пренасочи пакетите през друг.   В следствие, движението на данните в мрежата ще се насочва от устройства, включени в мрежовите възли (а не от централен превключвател). През 1969 година тези мрежови устройства били наречени IMP или „процесори за интернет съобщения“, а всяка машина, включена в мрежата била грубо модифицирана версия на компютъра Honeywell DDP-516, който съдържал специализиран хардуер за мрежов контрол.   Ролята на Чарли Клайн и Бил Дювал в проекта През есента на 1969 година Чарли Клайн бил докторант. Той бил един от няколкото студенти, включили се в разработването на проекта ARPANET, след като Клайнрок получил държавното финансиране. За целта Клайн и други инженери работили по проекта усърдно, за да подготвят софтуера на компютъра в университета за свързване с новите IMP мрежови устройства. И тъй като по това време нямало стандартен интерфейс за свързване на компютър с IMP – Ethernet бил изобретен през 1973 г. от Боб Меткалф и Дейвид Боггс –  учените използвали 5-метроб кабел.   Чарли Клайн   SRI бил вторият изследователски обект, получил IMP мрежово устройство в началото на октомври. Бил Дювал започнал интензивна подготовка за осъществяване на първото предаване от Калифорнийския университет до SRI. Крайната дата на проекта била 31 октомври и, за да успеят, всеки член на двата екипа работил усърдно по 15 часа на ден, а с наближаването на Хелоуин напрежението нарастнало толкова много, че неусетно времето за работа всеки ден нарастнало още повече.   Първият тест бил насрочен за 29 октомври. В нощта на 29-и, Клайн Калифорнийския университет и Дювал в SRI работили до късно. Двамата планирали да опитат да изпратят първото ARPANET съобщение през нощта, така че работата на никого да не бъде засегната, ако някой от компютрите се срине. Клайн седял сам пред терминала си ITT Teleletype в стая 3420 и поддържал връзка с Дювал по телефона.   Бил Дювал   Първата връзка се осъществила в 10:30 ч. вечерта. Клайн успял да влезе в акаунт на компютъра в SRI, който Дювал бил създал за него и започнал да изпълнява програми, използвайки системните ресурси на компютър, намиращ се на 563 км от него. Мисията на ARPANET била изпълнена!   Всички били наясно, че проектът е успешен, но степента на постижението не можела да бъде осмислена по онова време.   „След като се убедих, че целта на проекта е изпълнена, се прибрах у дома, тъй като вече беше станало много късно“, признава Клайн.   Няколко седмици след първата успешна комуникация между Клайн и Дювал, мрежата на ARPA започва да се разширява. Така наречения ARPANET започва да се разраства и придобива голяма популярност  в академичните среди и в правителствените офиси през 70-те и голяма част от 80-те години на миналия век, свързвайки все повече и повече правителствени и академични компютри. По-късно концепциите, разработени в ARPANET, стават основата за създаването на Интернет, който познаваме днес.   Надпис на вратата на стая 3420 пояснява какво се е случило вътре   За финал е добре да напомним, че годишнини като тази са добри възможности не само да си спомним пътя, който е извървян от пионерите в ИТ индустрията, но и това, че усилията на хора като Клайнрок винаги са се правили в името на малки на пръв поглед (и като че ли за ограничена група от хора) подобрения, които обаче са носили в себе си корените на технологичния прогрес на бъдещето.   А ако екипите, създали ARPANET за  стимул имаха това да станат велики и известни по целия свят, може би никога нямаше да говорим за тях, защото или щяха да затънат в себелюбие и зависти, или опасната мания за величие щеше да ги „погуби“ като специалисти до идването на други, по-безкомпромисни и отдадени на прогреса на човечеството личности.   Вижте 10 човека, които имат най-големи заслуги за развитието на Интернет
любопитно
 Google са създали квантов компютър, който може да изчисли задача за 3 минути, за която на суперкомпютър са нужни 10 000 години
Google са създали квантов компютър, който може да изчисли задача за 3 минути, за която на суперкомпютър са нужни 10 000 години
Google обяви, че е постигнала „квантово превъзходство“ и има квантов компютър, който може да свърши непосилни за обикновените компютри задачи. Тя казва, че нейната разработка е успяла да изчисли за 200 секунди задача, която най-мощният суперкомпютър би изчислявал 10 000 години, съобщава ScienceAlert.   Новината бе посрещната с голям ентусиазъм от учените по света. Според Травис Хъмбъл от Института по квантови компютри експериментът показва, че днешните квантови машини вече са способни да надминат най-добрите конвнеционални компютри. Не всички обаче са...
любопитно
Видео показва как се промени Android в последните 20 години
Видео показва как се промени Android в последните 20 години
Android е най-популярната операционна система за смартфони, тъй като захранва около 85% от мобилните устройства. Платформата на Google се появи като алтернатива на софтуера, с който работи iPhone и днес се използва от стотици милиони потребителите всеки ден. Колкото и да ви се стори странно Android не винаги е доминирала този сегмент. Видео публикувано от Data Is Beautiful в YouTube разкрива нагледно как са се променили операционните системи за мобилни устройства през последните две десетилетия.   Така например разбираме, че през 1999г. най-популярната платформа в индустрията е била Palm OS с пазарен дял от 73.94%. Самият клип показва нагледно как постепенно операционната система започва да губи популярност и е изместена oт конкурентни продукти. Две години по-късно Palm OS вече има 51% дял, докато Windows Mobile вече работи със 31.30% от устройствата. Приблизително по това време започва успеха на Symbian в телефоните на Nokia, като добри позиции има и BlackBerry OS.     Премиерата на iPhone през 2007г. започва да слага край на доминацията на Symbian, за което допринася и появата на Android година по-късно. Необходими са две години на Google да изпреварят iOS, за което помага Nexus One и да станат третата най-популярна операционна система за смартфони след BlackBerry OS и Symbian OS. За първи път Android става глобален лидер през първото тримесечие на 2011г. и до ден днешен продължава да доминира глобалния пазар на смартфони.   Още от Digital: Google ще изискват всички нови смартфони да работят с Android 10 след 31 януари 2020г.
юбилей
Galaxy става на 10 години и Samsung ще дава големи подаръци към флагман смартфоните си
Galaxy става на 10 години и Samsung ще дава големи подаръци към флагман смартфоните си
Юбилейният комплект ще може да бъде закупен от официалният сайт на Samsung от 3 Декември, като ще бъде наличен само за определени държави, които за момента не са ясни, също както и цената на "Samsung Galaxy 10th Anniversary Premium".
класация
Ето кои са най-продаваните технологични марки от Черният петък на Alibaba
Ето кои са най-продаваните технологични марки от Черният петък на Alibaba
Статистиката е направена на база реализираните поръчки от платформата Tmall която е локално ориентирана към китайският пазар. Класацията която публикуваха Alibaba обхваща марки от какви ли не сегменти, включително храна, козметика, строителни материали и други. Digital.bg обаче е технологична медия и по тази причина в статията си ще публикуваме само най-интересните части от класацията, които са насочени към технологичният сектор.  
приложения
Ето защо WhatsApp изразходва бързо батерията на Android смартфони - Решение на проблема
Ето защо WhatsApp изразходва бързо батерията на Android смартфони - Решение на проблема
Ако влезнете в Google Play, от където приложението WhatsApp се сваля безплатно, в коментарите под него, също ще прочетете не един негативен по отношението на бързото изразходване на батерията на смартфона.
любопитно
Изобретиха магическа шахматна дъска, която движи фигурите сама
Изобретиха магическа шахматна дъска, която движи фигурите сама
Това е шахматна дъска по която фигурите се движат сами и можете да играете както срещу компютъра в нея, така и срещу противник на разстояние посредством мрежова игра. Игрите онлайн могат да се правят и директно на смартфон или таблет, посредством фирмено приложение. Дори да не можете да играете шах, Square Neo може да ви научи, защото има вграден персонален треньор, който включва 30 различни умни програми с различно ниво на сложност. Дъската може да възпроизвежда партиите на известни гросмайстори, от които да се учите. След завършване на всяка игра, Neo сам подрежда отново фигурите за следваща партия.  
технологии
Представиха най-бързата в света GDDR6 памет за видео карти
Представиха най-бързата в света GDDR6 памет за видео карти
От компанията съобщават, че новата им памет първоначано няма да бъде за масова употреба и ще се използва от дизайнери и разработчици.  Последствие ще бъде интегрирана в автономно движещи се автомобили и в устройства от игровата индустрия. За момента цената на GDDR6 модула, както и старта на продажбите му не са ясни.
Хелоуин
Най-любопитни факти за костюмите за Хелоуин
Най-любопитни факти за костюмите за Хелоуин
В миналото, празникът Хелоуин не беше познат в България, но през последните няколко години – очевидно под влиянието на децата от големи англоезични общности в България, този празник известен още като „Нощта на Вси светии“ стана изключително популярен и у нас.   Ако вие сте от тези, които все още не се чувстват компетентни по темата може би ще ви бъде интересно да научите тези  любопитни факти от историята на костюмите за Хелоуин, разказани от Вustle. 1. Хората се обличат в страховити костюми за Хелоуин вече 2000 години Костюмите за...
любопитно
Какво е SpaceSelfie и как работи
Какво е SpaceSelfie и как работи
Samsung обяви началото на дръзка, извънземна мисия, изпращайки смартфон Galaxy S10 5G в стратосферата, който да даде на потребителите шанса да направят селфи в Космоса. През последните пет десетилетия Samsung предоставя на потребителите най-новите иновации в технологиите на екраните: от извитите телевизори, през двойно извит дисплей и сгъваемите смартфони. Сега, в партньорство с авиокосмическата компания Flightline Films, Samsung отвежда технологията си до ръба на Космоса, и предоставя на потребителите възможността да направят свое собствено „SpaceSelfie“ на екрана на...
youtubde
12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
12 любопитни неща за YouTube, които може би не знаете
YouTube е голям. Наистина голям. Това е най-популярната платформа за видео стрийминг на планетата и вторият най-посещаван уебсайт в света. Но вероятно вече знаете това.   Ето защо от Android Authority са направили някои проучвания и са подготвили куп интересни статистически данни за YouTube, които вероятно не сте чували. Те включват колко потребители има платформата на месечна база, колко струва YouTube, кой е най-високо платеният YouTuber и много други неща.    Два милиарда потребители месечно Тази година YouTube постигна нов рекорд. Платформата за стрийминг достигна до два милиарда потребители за месец, което е безумно много. Това е около една четвърт (25%) от цялото население. Според някои съобщения 62% от потребителите са мъже, а 38% са жени. 500 часа ново съдържание в минута Преди няколко месеца Google разкри, че повече от 500 часа съдържание се качва в YouTube всяка една минута. Това означава 720 000 часа на ден. Казано по друг начин, ще ви трябват около 82 години, за да гледате цялото ново съдържание, качено в YouTube само за един ден. Еха!   $ 1,65 милиарда покупна цена Компанията YouTube е стартирана през 2005 г. от трима бивши служители на PayPal - Джоуд Карим, Чад Хърли и Стив Чен. Името на домейна е активиран на 14 февруари 2005 г., но първото видео е качено в платформата на 23 април същата година. Платформата бързо стана популярна, след като Google я придоби за 1,65 милиарда долара през ноември 2006 гoдина.   $ 140 милиарда пазарна стойност Цената $ 1,65 милиарда, която Google плати за YouTube, си заслужаваше. Според някои доклади YouTube носи приходи от над 20 милиарда долара годишно и е оценен на над 140 милиарда долара.    6.3 милиарда гледания за най-популярното видео Най-популярният видеоклип в YouTube в момента е Despacito, музикален клип на Luis Fonsi и Daddy Yankee. Към момента на писането той е натрупал около 6,3 милиарда гледания. Следва клип на Ед Шийран (Shape of You) с над 4,3 милиарда гледанния и  See You Again на Wiz Khalifa (над 4,1 милиарда). От топ 10 видия в YouTube по отношение на гледанията, само едно не е музикално видео. На четвърто място в списъка е видеоклипът със заглавие „Маша и Мечокът“ с над 4 милиарда гледания.   5 милиарда клипа, гледани ежедневно Според някои доклади потребителите всеки ден гледат пет милиарда видеоклипа в YouTube, което означава приблизително 150 милиарда на месец. Данните обаче са от миналата година, което означава, че сега числото е малко по-голямо. Не знаем със сигурност, тъй като YouTube не споделя редовно тези статистики с обществеността. Това, което знаем е, че хората използват YouTube много повече от Netflix. Докладите твърдят, че потребителите гледат малко повече от милиард часа съдържание на Netflix седмично, докато потребителите на YouTube гледат същото количество съдържание само за ден.   $ 22 милиона приходи за най-високо платения YouTuber Според Forbes, Райън Каджи е най-високо платената звезда в YouTube за 2018 г., с печалба от $ 22 милиона. Интересното е, че Райън е само на седем години и рекламира играчки на своя канал, който се нарича Ryan ToysReview. Той има повече от 21 милиона абонати и досега е натрупал над 31 милиарда гледания.     107 милиона абонати за най-популярния канал PewDiePie беше най-популярният YouTube канал няколко години, но това се промени през март тази година, когато бе изпреварен от T-Series - канал, собственост на индийски музикален лейбъл. В момента T-Series има повече от 107 милиона абонати, докато PewDiePie "само" около 98 милиона.     70% от гледанията са на мобилни устройства По-голямата част от видеоклиповете в YouTube се гледат на мобилни устройства, което включва както смартфони, така и таблети. Останалите 30% са съставени от други свързани с интернет устройства като компютри и телевизори.   40 минути е средната сесия за гледане в YouTube YouTube се оказва много ангажиращ, средната сесия за гледане продължава около 40 минути. В платформата има толкова много страхотни видеоклипове, че е трудно да спрете да ги гледате. За справка, средната сесия във Facebook е много по-къса – около пет минути.   16 милиона палци надолу за най-нехаресваното видео Вярвате или не, но най-нехаресваното видео в YouTube всъщност е направено от Google. Това е изданието на YouTube Rewind за 2018 г., което е много мрачно и досега е получило 16 милиона нехаресвания. Не всички обаче го мразят, тъй като видеото е получило 2,5 милиона харесвания.   80 езика и 91 държави YouTube е популярен по целия свят. За да привлече колкото се може повече потребители, YouTube поддържа 80 езика, което обхваща около 95 процента от интернет населението. Услугата е достъпна в 91 страни по целия свят.   Вижте 5 начина да получим повече от YouTube