Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
99 резултата за лични данни
интернет
10 полезни съвета за повече сигурност в Интернет
10 полезни съвета за повече сигурност в Интернет
За мнозина интернет е Google – търсене на информация, безплатна имейл услуга, видеоклипове, навигация. Google е основният ни избор за почти всичко това. Но Google използва всички данни, които събира от своите услуги, за да публикува целеви реклами и за да печели много пари от личните данни, които мнозина споделят с компанията без да се замислят за това.   Смятате ли, че е дошло време да спрете това неограничено извличане на данните ви и да си върнете правото на поверителност? Ако е така информацията на Tutanota ще ви е от полза. По-долу ще откриете кратко ръководство за това как можете да използвате интернет, без да споделяте всичките си данни с Google и Facebook, като преминете към сигурни алтернативи.   1. Преминете от Gmail към Tutanota Всички имейли с Tutanota са криптирани от край до край, така че са напълно защитени, дори  разработчиците на услугата не могат да четат имейлите ви. Поради криптирането, Tutanota не може да събира данните ви за реклами, всъщност в Tutanota изобщо няма реклами.   Ето какви са останалите предимства на Tutanota: - позволява да регистрирате анонимен имейл акаунт, без да иска телефонен номер. - използва съвременна SSL защита, поддържаща DNSSEC, DANE, DMARC, DKIM, PFS & STARTTLS. - има оценка A на Securityheaders.io. - Tutanota е с отворен код, а приложението за Android е публикувано на F-Droid. - позволява да използвате 2FA с U2F и TOTP. Препоръчваме да използвате U2F с хардуерен маркер или TOTP с двуфакторното приложение за удостоверяване с отворен код andOTP от F-Droid.   2. Заменете Google Calendar с Tutanota Calendar Клиентът за електронна поща на Tutanota има и криптиран календар – наличен е онлайн, като приложения за Android и iOS и в бета версия за десктопи.   3. Вместо Google Search, опитайте Searx.me и Ecosia В миналото търсачката на Google беше единствената, която даваше бързо надеждни резултати. Но това се промени. През последните няколко години, търсещите машини наблягащи на поверителността се развиха осезаема и няма причина да ги пренебрегвате.   Може да изпробвате алтернативата с отворен код Searx.me или Ecosia, търсачка, която стана известна с това че засажда дървета. Друга търсачка, която има „строга политика за поверителност на проследяването“ е Mojeek.   4. Заменете Chrome с Brave, Firefox или Tor Browser Има няколко браузъра, които ви осигуряват много повече защита на поверителността от Google Chrome. Brave е браузър с отворен код, който автоматично блокира рекламите и тракерите. Firefox е добре утвърден браузър, известен с това, че уважава поверителността на потребителя. Ако се нуждаете от допълнителна анонимност при сърфиране, обърнете се към браузъра Tor.   За Android други алтернативи с отворен код са Privacy Browser и Fennec.   5. Вместо Google Drive, опитайте Tresorit Когато използвате Google Drive, трябва да знаете, че всички файлове се съхраняват некриптирани  на сървърите на Google. Всеки, който получи достъп до тези сървъри, може лесно да копира и чете тези файлове. Криптирана алтернатива е Tresorit. Платената услуга предлага споделяне и синхронизиране на криптирани файлове от край до край.   6. Гледайте видео на Vimeo, не на YouTube Страхотна алтернатива на YouTube е Vimeo. Ако видеото, което търсите не е на Vimeo, можете да търсите и гледате видеоклипове в YouTube на DuckDuckGo чрез домейна на YouTube „youtube-nocookie“. Въпреки че не оставяте изцяло Google, това ви осигурява по-добра защита на поверителността.   Ако настоявате да гледате видео в YouTube, препоръчваме да го гледате през Invidio или през NewPipe, страхотни приложения за Android, които се предлагат на F-Droid.   7. Използвайте OpenStreetMap вместо Google Maps OpenStreetMap е чудесна алтернатива на Google Maps, когато търсите места онлайн. Това е проект с отворен код чиято цел е да се създаде карта на света, която да се ползва безплатно. Можете да опитате и приложението OsmAnd, което може да намерите на F-Droid.   8. Теглете приложения от F-Droid вместо от Google Play В случай, че използвате Android телефон, ще ви е трудно да се отървете напълно от Google. Но може да започнете да теглите приложенията си от F-Droid вместо от Google Play. F-Droid е чудесна алтернатива.   9. Преминете от Android към LineageOS В случай, че използвате Android телефон и искате изцяло да се отървете от всякакви връзки с Google, може да инсталирате LineageOS като операционната система на вашия телефон. LineageOS е версия на Android, която можете да използвате без акаунт в Google.   10. Забравете Facebook, използвайте Mastodon Бизнес моделът на повечето сайтове за социални медии е като този на Google, базиран на проследяване и публикуване на насочени реклами. Затова е разумно да се откажете от използването на Facebook и да не споделяте вашата лична информация там с приятелите си. Страхотна алтернатива е Mastodon. За достъп до Mastodon на Android можете да използвате приложението Tusky от F-Droid или Fedilab.   Вижте какво знае за нас Google
Google Chrome
Как да използвате Google Chrome за генериране на сигурни пароли
Как да използвате Google Chrome за генериране на сигурни пароли
Google Chrome предлага да запазите паролите за всички ваши онлайн акаунти. Браузърът ги съхранява и синхронизира с вашия Google акаунт като част от функцията Smart Lock. Chrome също има вграден генератор на пароли, който автоматично създава силни пароли, само с едно натискане.   Ако се питате как да използвате Google Chrome за генериране на сигурни пароли, не пропускайте информацията на How To Geek.   Как да генерирате сигурни пароли? Първо, уверете се, че функцията за запазване на паролите е активирана (трябва да е включена по подразбиране). За да проверите, кликнете върху снимката на вашия профил в горния десен ъгъл и след това кликнете върху „Passwords“. Можете също да въведете chrome://settings/passwords в адресната лента и да натиснете „Enter“.     Поставете плъзгача до „Offer to Save Passwords” в  позиция „Оn“.     След това отидете на уебсайт, където искате да създадете акаунт. Когато кликнете върху полето за парола, изскачащ прозорец ще ви предложи надеждна парола. Кликнете върху „Use Suggested Password“.     Ако не се появи подкана, кликнете с десния бутон на мишката върху полето за парола и след това кликнете върху „Suggest Password“. Това ще „принуди“ изскачащия прозорец да се покаже под полето с ново, силно предложение за парола.     Това е! Завършете процеса на регистрация. След като го направите, Google запазва и съхранява паролата, така че не е нужно да помните нищо.     Как да промените съществуваща парола? Ако не сте знаели за тази функция при създаването на акаунт, пак можете да я използвате, за да промените паролата в съществуващ акаунт и да я направите по-сигурна. Влезте в акаунта с паролата, която искате да промените, и отидете в секцията, където можете да промените / нулирате паролата си. След като кликнете в полето „New Password”, трябва да се появи подкана да използвате предложението за силна парола. Кликнете върху „Use Suggested Password“.     Ако не виждате подкана, кликнете с десния бутон на мишката в полето за парола и след това кликнете върху “Suggest Password“.   Кликнете върху „Use Suggested Password” когато се появи подкана.     Кликнете върху  „Save Changes”, за да промените паролата си.     Едно предимство за използването на тази функция за промяна на паролата на съществуващ акаунт е, че може да не го актуализира автоматично в Chrome, в този случай ще трябва да го направите ръчно. Това обаче не е трудно. След като запазите новата парола, преди да напуснете уебсайта, кликнете върху иконата на ключ в полето, въведете потребителското име за този сайт и след това кликнете върху „Update Password“.     Вижте 5 полезни приложения за съхранение на пароли
Google
Как да спрем Google да ни следи
Как да спрем Google да ни следи
Вероятно сте наясно, че Google следи какво правите на неговите устройства, приложения и услуги, но може би не разбирате докъде се простира това проследяване. Компанията събира обширен набор от данни от своите потребители, но те имат възможност за по-голям контрол върху това, което Google събира за тях и колко дълго да пази тези данни.    Google събира данни за вас, но по-важното е какво прави след това с тях. От компанията твърдят, че това се налага, за да се подобряват услугите им - помагайки ви, например да намерите ресторант, подобен на този, който ви харесва.   Много от данните, за които се говори по-долу, са видими само за вас или се използват по ограничен начин, за да виждате целенасочени реклами. В крайна сметка обаче ние решаваме дали да се доверим на Google и да се надяваме, че компанията ще използва всички тези данни отговорно.   От информацията на Wired може да разберете какво може да направите за да ограничите Google в събирането на данни за вас.   В мрежата Посетете страницата „Activity Controls“ в Google профила си в мрежата. Данните, които Google има за вас са разделени на шест раздела. Можете да изключите проследяването на някой от тях тук. Първите две секции, обозначени като „Web & App Activity“ и „Location History“ са най-важните. В „Web & App Activity“, както можете да предположите от името, се записва всичко, което правите в мрежата, докато сте влезли в Chrome, всичко, което търсите, докато сте влезли в Google, и всичко, което правите в приложенията на Google.   Кликнете върху линка „Manage activity“ под „Web & App Activity“, за да видите подробностите. Ще видите уеб страниците, които сте посетили, търсенията в мрежата, които сте извършили и приложенията, които сте отворили на Android телефона си, но не и това, което сте направили в тези приложения.   Кликнете върху „Filter by date & product“ най-отгоре, за да видите всички приложения, които обхващат проследяването – от Google Assistant до Google Play Store. Може да филтрирате по дата. След като приложите филтър – например Android – можете да изтриете всички съответстващи записи, като кликнете върху иконата на кошчето. Отделните записи могат да бъдат изтрити, като кликнете върху трите точки отстрани на записа и изберете „Delete“.   За да изтриете всичко, трябва да изберете „Delete activity by“ отляво. След това можете да изберете „All time“ като период от време и „All products“ като филтър и да изтриете всичко, което Google има за вас в тази „Web & App Activity“ категория.   Google наскоро въведе опция за автоматично изтриване на всичко по-старо от три месеца или повече от 18 месеца. Ще видите, че тези опции, ако кликнете върху бутона „Choose to delete automatically“ в горната част на списъка с дейности.   Втората секция, „Location History“, която до голяма степен събира данни от телефона ви, работи малко по-различно. Ако кликнете върху линка „Manage activity“ ще видите и ще може да редактирате данните, които Google е съхранил, но в този случай записите се показват на картата – можете да видите малките червени точки, маркиращи местата, където сте били и да използвате падащото меню в горния ляв ъгъл, за да разгледате по-конкретен диапазон от дати. За да изтриете тези данни, кликнете върху иконата на кошчето в долния десен ъгъл. За да изтриете едно отделно място от записа, кликнете върху трите точки до него и изберете „Remove stop from day“.   Устройства, Аудио, YouTube и Gmail Третата категория в елементите за управление е „Device Information“. Това до голяма степен обхваща телефони и таблети, които свързвате с Google профила си. Тук можете да изтриете само цялата история, като кликнете върху „Delete all“.   Четвъртата секция е „Voice & Audio Activity“. Тук се съхраняват всички команди, които сте дали на Google Assistant. Ако кликнете върху „Manage activity“ ще получите списък на всичко, което сте казали и дори опцията за възпроизвеждане на аудиозапис. Кликнете върху трите точки отстрани на записа, за да го изтриете, върху иконата за кошче за изтриване на цял ден или върху линка „Delete activity by“ отляво, за да изтриете всичко от тази категория наведнъж.   Последните две секции са „YouTube Search History“ и „YouTube Watch History“. И двете са структурирани по същия начин, както „Voice & Audio Activity“, с опции за изтриване на записи един по един, по време или всички заедно чрез линка „Delete activity by“ ако кликнете върху „Manage activity“.   Това не е съвсем всичко: Google следи и съобщенията ви в Gmail, за да следи покупки, пътувания, полети и предстоящи сметки. Може да ги видите на страницата „Payments & subscriptions“ когато сте логнати в профила си. Друга възможност е да извършите търсене с Google с фрази като „моите покупки“, „моите полети“, „моите пътувания“ или „моите сметки“ например. Всички тези данни се изтеглят от профила ви в Gmail и очевидно не се показват на никой друг, когато търсят с Google. Най-ефективният начин да спрете това да се случи е да изтриете имейлите от профила си в Gmail.   Насочени реклами и вашите мобилни устройства Искате ли да видите рекламния профил, който Google е изградил върху вас? Посетете страницата „Аd settings“. Кликнете върху някой от тези записи и изберете „Turn off“, за да го изтриете. За да се откажете напълно от персонализирането на реклами, използвайте плъзгача в горната част на страницата. Имайте предвид, че това няма да намали броя на рекламите, които виждате, нито ще повлияе на количеството данни, които Google събира за вас. Но поне спира Google да свърже двете неща.   Все още не сме говорили за мобилни телефони. Основните данни, които Google събира тук, са около местоположението ви, въпреки че очевидно ви проследява и чрез приложенията си – Gmail, Google Docs, Google Maps.   На Android можете да отворите „Settings“, след което да изберете Google, за да настроите някои опции за проследяване на данни. Докоснете Google Account, за да стигнете до страниците, които вече сме разглеждали по-горе, но на вашия смартфон. Докоснете „Ads“, за да се откажете от персонализирани реклами конкретно в телефона си  или докоснете „Search, Assistant & Voice“, за да разберете какво има за вас Google Assistant.   Докоснете „Location“ от менюто, за да изключите напълно проследяването на местоположението за Android устройството, което използвате. Ако предпочитате да го ограничавате на базата на приложение, отидете на Apps & notifications ->Advanced ->App permissions. Tук можете да посочите какви приложения могат да получат достъп до местоположението ви, камерата, контактите и др.   На iOS, Google не ви предоставя тази свобода. Отворете приложението Google за iOS, докоснете трите точки долу вдясно, след което изберете Privacy and Security. Тук можете да спрете Google да проследява местоположението ви на това конкретно устройство.   Ако искате да направите това за конкретно приложение в настройките на iOS и изберете „Privacy and Location Services“. Намерете приложението, което търсите. Всяко приложение може да получи разрешение да вижда местоположението ви през цялото време, само когато приложението се използва, или никога.   Вижте защо Google искат да знаят телефонния ни номер  
сигурност
Как работят мениджърите на пароли
Как работят мениджърите на пароли
Използвате ли само три-четири пароли за всички онлайн услуги, в които се логвате? Ако е така, добре е да разбирате, че може да си навлечете много сериозни неприятности. За да не се стига до там, може да започнете да използвате мениджър на пароли. Това не само ще направи онлайн профилите ви по-сигурни, но и ще ги направи по-лесни за управление.   Въпросът е какъв тип трябва да използвате и кои са най-сигурните услуги от този род? Ако темата ви е любопитна, не пропускайте информацията на Make Use Of.   1. Офлайн мениджъри на пароли     Приложението за управление на пароли, което се изпълнява на компютъра ви, съхранява вашите пароли във файл на компютъра. Тъй като този файл съдържа много поверителни данни, всяка добра услуга за управление на паролите осигурява възможност за криптиране на тези данни.   Криптираните данни също може да бъдат кракнати, но за повечето хора това е трудна задача. Освен това отнема много дълго време. Повечето крадци не искат да губят време и усилия. Но с достатъчно време и воля има начин. Така че, като цяло данните ви са защитени, освен ако не направите нещо, за което да си струва усилието някой да държи на всяка цена да има достъп до тази информация.   Как стигате до данните си? Най-простият подход е главната парола. Вашият мениджър на пароли ще ви помоли да създадете парола, необходима за дешифриране на файла, който може да бъде известен като трезор или база данни, която съдържа всичките ви други пароли.   Можете да направите трезора по-труден за проникване чрез изискване на ключ – файл, който съществува някъде скрит на вашия компютър или на отделно устройство, като например USB флашка.   Предимства: осигуряват голям контрол и гъвкавост. Само вие знаете къде се съхраняват данните ви. Недостатъци: може да са нужни повече технически познания. А и всички важни данни се съхраняват само на едно устройство.   Когато запазите всичките си пароли на едно място, създавате това, което специалистите по сигурността наричат една единствена точка на неуспех. Ако съхранявате всичките си пари в една банка, крадеца трябва да насочи усилията си само към едно място, за да си тръгне с цялото ви състояние. Ако съхранявате паролите си в повече от един файл, това увеличава обема на работата, необходим за достъп до всичките ви данни.   Можете да направите нещата още по-сложни за злонамерените лица, като криптирате и съхранявате всяка парола в отделен файл. Можете да направите това с помощта на някои мениджъри на пароли, които предлагат тази функция. Офлайн мениджърите на пароли в повечето случаи са безплатни услуги, но често имат функции, за които се изисква да платите.   Ето някои от тези услуги: Keypass(безплатно), Password Safe (безплатно), Enpass (безплатно, покупки в приложението), Pass (безплатно).   2. Онлайн мениджъри на пароли Мениджърите на пароли съществуват от доста време, но начинът, по който се свързваме онлайн, се промени през последното десетилетие. Много от нас вече нямат само един основен компютър, който винаги използват за сърфиране в интернет. Вече имаме по няколко устройства. Вероятно се логвате във вашата банкова сметка както от телефон, така и от лаптоп.   Ако използвате няколко устройства офлайн мениджърите на пароли може да са предизвикателство за вас. Ако всичките ви пароли се съхраняват на един компютър и се генерират на случаен принцип, не можете да ги използвате на друго устройство или ще трябва да ги въвеждате ръчно. В някои случаи може да имате възможност за синхронизиране на паролите си, но за целта ще имате нужда от съвместимо мобилно приложение, а такива не винаги са на разположение.   За това има онлайн мениджъри на пароли. Тези услуги съхраняват вашите идентификационни данни онлайн, за да може да ги използвате на повече от едно устройство. Но при тях има нещо, на което сериозно трябва да се обърне внимание. Паролите за всичките ви сметки ще са достъпни онлайн. Ако някой има достъп до тези данни, ще може да контролира профилите ви и да ви открадне парите и идентичността ви.   За да намалят риска, услугите първо криптират паролите на устройството, преди да ги качат онлайн. Но може да се появи проблем, ако забравите паролата си?  Някои услуги помагат да си възвърнете достъпа до данните си. Но ако хората, които работят в компанията, са в състояние да го направят, това означава, че има възможност тези данни да се разкодират. Тези компании често добавят допълнителни функции, за да привличат потребители, но в крайна сметка тези функции могат да поставят вашите данни в по-голям риск, като например автоматично логване в сайтове. Предимства: най-лесни за използване, синхронизацията е автоматична, поддържат най-голям брой устройства. Недостатъци: данните ви се съхраняват онлайн, някои „удобни“ функции поставят данните ви в риск, повечето функции са платени.   Ето някои от онлайн мениджъри на пароли: LastPass (безплатно), Bitwarden (безплатно), Dashlane (безплатно), 1Password (безплатен пробен период, изисква се абонамент).   3. Мениджъри на пароли, които не съхраняват никъде паролите ви Има мениджъри на пароли със съвсем различно отношение към управлението на паролите. Всичко, което трябва да направите, е да създадете профил с уникална, силна, сигурна главна парола, която помните. Те не пазят криптирани копия на вашите пароли, само вие знаете тази главна парола. Вместо това генерират пароли, базирани на прости, лесни за запомняне променливи. Въз основа на главната ви парола тези услуги създават нова парола за всеки сайт, в който искате да се логнете като прилага собствени изчисления. Дори ако хакерът знае коя програма използвате и основния ѝ алгоритъм, той все още се нуждае от главната ви парола, името на уебсайта и дължината на паролата, за да копира ключа за защита. От друга страна обаче, ако някой успее да хакне един ваш акаунт и изчисли вашата главна парола, ще узнае всичките ви други пароли, без да се налага да прониква в някаква база данни.   Предимства: вашите пароли не се съхраняват никъде, не е нужна синхронизация на данни. Недостатъци: няма начин да отбележите уебсайтове с необичайни изисквания за пароли, няма лесен начин за работа с уебсайтове, чиито пароли трябва да промените.   Ето някои от мениджърите на пароли, които не съхраняват никъде паролите ви: PwdHash (безплатно), SuperGenPass (безплатно), LessPass (безплатно), HashPass (безплатно).   Вижте 7 полезни неща, които могат да правят мениджърите на пароли
сигурност
Знаете ли, че: Google проследява почти всичко, което купувате онлайн
Знаете ли, че: Google проследява почти всичко, което купувате онлайн
Google разполагат с впечатляващо количество от информация за всеки потребител. Преобладаващата част от данните се споделя доброволно с компанията. Шефът на технологичния гигант Сундар Пичай преди дни направи интересно изявление, в което изрази мнение, че "поверителността на личните ни данни не може да бъде лукс". В контраст с неготово изказване, обаче се оказва, че Google следят без знанието на потребителите всяка една покупка, която извършваме в интернет.     Това важи и за нещата, които сме пазарували от Amazon, Alibaba, Seamless,DoorDash, Square и други онлайн търговци, които нямат нищо общо с компанията. От CNBC твърдят, че тази практика не е нова, а от години се използва от Google, като данните са подредени в специална секция в Gmail, която може да проверите от този линк. Компанията разбира за всяка извършена покупка, заради информацията, която получавате в процеса на поръчка в своя имейл и в някои случаи датира още от 2010г.     От Google не отрекоха за тази практика, но уточниха, че данните за извършените покупки са видими единствено за потребителите и не се използват за таргетиране на реклами. Ако тези действия на компанията не ви се струват странни ще допълним, че изтриването на информацията в раздела за покупки на Gmail е доста по-сложен процес, отколкото вероятно си представяте.     Стандартната секция за "Данни и персонализиране" също не предлага опция да премахнете тези данни. Детайлен преглед върху менюто също показва, че не съществува настройка, с която да изтриете всички покупки, асоциирани с акаунта ви в Gmail. В момента трябва ръчно да отваряте всяка от поръчките и да ги премахвате една по една от своя профил.   Oще от Digital: Oсем начина да спрем Google да ни следи
Google
8 начина да спрем Google да ни следи
8 начина да спрем Google да ни следи
Google се намесва в почти всеки аспект от живота ни. Независимо дали искаме да търсим нещо в интернет, да пътуваме до нова дестинация или да гледаме някой видеоклип, все прибягваме до услугите на компанията.   Въпреки че все още не можете да направите много, за да елиминирате Google изцяло от живота си, има начини да ограничите намесата му и да възстановите контрола върху личните си данни. От Make Use Of посочват всички начини, по които Google може да ни проследява и как да ги спрем.   1. Местоположението ни от Google Maps Една от услугите на Google, от която е невъзможно да се откажете е Maps, тъй като няма подходящи алтернативи. Всеки път, когато използвате Google Maps за търсене или навигиране, Google съхранява координатите на мястото, където сте били.     Има три настройки, които може да промените, ако не сте съгласни с това. Location History позволява на Google да записва подробности за всички посетени от вас места и маршрутите, по които сте пътували. Деактивирането на тази опция ще спре Google да прави това, но ще загубите възможността да следите пътуванията си.   Опцията Location е връзка към GPS настройката на телефона ви. Изключването ѝ ще ограничи достъпа на Google Maps до местонахождението ви.   Web and App Activity е друга опция, на която трябва да обърнете внимание. Активирането ѝ означава, че позволявате на Google да запази всичките ви дейности на всеки продукт или услуга на компанията. Това също така позволява на Google да споделя данните за местоположението ви между собствените си приложения, за да ви предложи по-личен опит.   За да намалите данните, които изпращате от Google, деактивирайте тази настройка. Тези опции се намират на едно място. Трябва да отворите приложението Google Maps и да отидете в „Settings“. Изберете „Personal Content“ и ще намерите опциите под„App History and Location Settings“.   Съвет: За да предоставите временно разрешения за Android, опитайте Bouncer. Приложението може автоматично да анулира разрешения, веднага щом напуснете конкретно приложение.   2. Местоположението ни от Android телефона ни Ако имате Android устройство, Google дори не се нуждае от Maps, за да следи местоположението ви. Независимо от това дали е включена настройката за местоположение или не е, Android телефонът ви постоянно записва местоположенеито ви. Единственият изход от това е да деактивирате опциите „Web & App Activity“ и „Location History“.   Не сте инсталирали приложението Maps, но искате да имате достъп до тези настройки за поверителност? Посетете My Activity и от лявото меню намерете „Activity Controls“, за достъп до тези настройки.     3. Данните ни от Android телефона ни В Android телефоните си ние съхраняваме лични данни, като контакти, срещи в календара и конкретни приложения. Така Google знае кога сме задействали някое приложение, колко пъти и колко дълго сме го използвали и зашисва тези поведенчески модели за нас. За да предотвратите това, използвайте настройката „Device Information“ в страницата „Activity Controls“. За да изтриете конкретен запис, ще трябва да се върнете към началната страница на таблото за управление „My Activity“.     4. Заявките ни за търсене от Google Разбира се, това, което търсите в Google, значително помага на алгоритмите да разберат какви са вашите предпочитания. Но можете да поемете контрола върху заявките си за търсене и от уебсайта myactivity.google.com.   Можете да поставите на пауза функцията, която записва историята на търсенията ви, или да премахнете съществуващите записи от нея. За първото, ще трябва да изключите „Web & App Activity“, а последното може да се направи от началната страница.     5. Историята на търсенията ни и видеата, които сме гледали в YouTube Освен това Google знае какво гледате в интернет чрез историята на търсенето ви и изгледаните от вас видеа в YouTube. Но можете да сложите край на това. Опциите за настройване са разположени в долната част на страницата „Activity Controls“ в YouTube профила ви.   За да изтриете данните си, отидете в таба „Delete Activity By“. Или отидете в Settings > History & Privacy в приложението YouTube.   6. Историята на браузъра ни и данните от Google Chrome Браузърът Chrome на Google играе важна роля тук, тъй като той казва на компанията къде сърфирате в целия интернет, а не само на конкретна услуга. Освен записването на историята ви на сърфиране, Google Chrome има и няколко други начина, по които споделя данните ви.   За да изключите хронологията на Chrome и активността си на различни сайтове, посетете страницата „Activity Controls“ и под „Web & App Activity“ деактивирайте опцията „Include Chrome history“. Освен това трябва да махнете отметката до „Help improve safe browsing and automatically send usage statistics“ в настройките на Chrome. За да премахнете конкретен запис от дневника на Chrome, отворете „My Activity“.   Разбира се, най-добрият начин да избегнете практиките на Google за събиране на потребителски данни, е да преминете към друг браузър.     7. Гласовите ни команди в Google Assistant Всичките ви въпроси и разговори с Google Assistant също се пазят. Google казва, че прави това, за да гарантира, че виртуалният помощник слуша, когато му говорите и подобрява алгоритмите си за разпознаване на реч. Ако обаче не ви харесва това, можете да го изключите. „Voice and Audio Activity“ се намира в таба „Activity Controls“. За да се отървете от конкретен запис и команда обаче, ще трябва да търсите в страницата „My Activity“.     8. Снимките и видеоклиповете ни от Google Photos Снимките ви в Google Photos се обработват за разпознаване на обекти и лица. За съжаление не можете да направите нищо, освен да напуснете платформата.   Вижте как да се предпазим максимално от проследяване в Интернет
Facebook
5 начина, по които Facebook споделя нашите данни
5 начина, по които Facebook споделя нашите данни
От години Facebook дава на много технологични компании специален достъп до информацията на потребителите. Тези партньорства помогнаха на Facebook да привлече нови потребители, да увеличи приходите си от реклама и да се вгради в сайтовете. Ето част от компаниите, с които Facebook споделя нашите данни, според New York Times.   1. Yahoo През 2011 година Yahoo и Facebook обявиха партньорство. Тогава стана ясно, че Yahoo ще си партнира с Facebook за интеграция на потребителите си в социалната мрежа. Yahoo заяви, че хората, които са избрали новите му функции, ще видят приятелите си във Facebook и статиите, които те са чели ще излизат в началото на сайта Yahoo News.   Както и с много други подобни социални опити от това време, интеграцията не проработи толкова добре, колкото се надяваха компаниите, и скоро приключи. Въпреки това Yahoo поддържи да има специален достъп до данните на повече от 80 000 профила, според вътрешни документи на Facebook. Разбира се, изобщо не е ясно какво е направила компанията с тази информация. Говорител на Yahoo заяви, че компанията не използва информацията за реклама.   2. Netflix и Spotify Netflix и Spotify са получили достъп до съобщенията на потребителите на Facebook, тъй като си партнират с компанията за да предложат функции, които позволяват на хората да предлагат на приятели филми, телевизионни предавания и музика. В Netflix, например, след гледане на филм, зрителят ще бъде подканен да се свърже с Facebook и да го препоръча.   От Netflix съобщиха за споразумението си с Facebook през 2014 година. За да постигне такова споделяне, приложението Netflix трябваше да може да изпраща Facebook съобщения. Но на Netflix бе дадена възможността не само да изпраща лични съобщения, но и да ги чете, пише и изтрива, както и да вижда всички участници в разговорите. Говорител на Netflix заяви, че компанията не е наясно, че е получила такива големи правомощия и разбира се никога не се е възползвала от тях.   Netflix деактивира функцията около година след като беше въведена, но документите показват, че компанията все още има достъп до съобщенията на потребителите. Spotify, която продължава да предлага своя подобна функция за препоръчване, също заяви, че не знае за това да има по-специален достъп.   3. ‘Instant Personalization’ Facebook, в стремежа си да достигне до всички кътчета на мрежата със своята социална мрежа, споделя данни с няколко големи уебсайта в програма, наречена ‘Instant Personalization’. В нея участват търсачката Bing на Microsoft и сайта Rotten Tomatoes. Участниците в програмата имат достъп до имената на потребителите на Facebook, пола им, снимките в профила им и всяка друга информация, която са направили публично достояние.   В началото на 2010 година, ако хората са посещавали един от тези партньорски сайтове, докато са били логнати във Facebook, синя лента на екрана им казвала, че сайтът получава техните данни от Facebook, за да персонализира видяното. Например, хората могат да видят какви филми харесват техните приятели или да получат персонализирани резултати от търсенето, базирани на предпочитанията, събрани от Facebook.   В крайна сметка Facebook премахна тази функция, но продължи да позволява на някои сайтове, включително Bing и Rotten Tomatoes, да имат достъп до много от същите данни, които те са получавали преди това.   4. 'Хора, които може би познавате' Вътрешните документи хвърлят светлина върху функцията на Facebook, наречена „Хората, които познавате“. Преди време Gizmodo и други сайтове съобщиха, че инструментът е препоръчвал  контакти между хора, които са пациенти на един и същ психиатър. После стана ясно, че ако сте били с някого на едно и също място ще го видите в лентата 'Хора, които може би познавате'. Това предизвикало  подозрения, че компанията следи отблизо местоположението на потребителите и слуша техните разговори.   Facebook споделя информация с други компании и на свой ред получава данни за контактите на хората – данните се използват от Facebook за разработване на сложни модели от приятелски мрежи и предлагане на повече връзки, показват документите. Партньорите, които подават информация към инструмента са Amazon, Yahoo и китайската компания Huawei.   5. Ню Йорк Таймс The Times е една от деветте медийни компании, посочени в документите, разработили приложение за социално споделяне. Тяхното е наречено TimesPeople и излиза през 2008 година. Инструментът използва списъците с приятели на потребителите на Facebook за да им позволи да споделят статии и да отправят препоръки към други читатели. Функцията беше затворена през 2011 година, но The Times продължава да има достъп до тези данни.   Вижте най-големите проблеми в сигурността на Facebook
Facebook
Какво знае Facebook за нас
Какво знае Facebook за нас
Социалните медии все още са най-обичаните интернет приложения, защото са мощна платформа за свързване със семейството и приятелите, както и за дискутиране на различни теми. Още от 2004 година, Facebook е лидер сред социалните медии с 2,23 милиарда потребители по целия свят.   Осъзнавате или не, но ако имате профил във Facebook, то със сигурност, компанията е вашия най-доверен приятел, с който споделяте всичко. От Tech Radar са се постарали да обяснят какво точно знае Facebook за всеки един от потребителите си. Ето някои от най-важните неща, които трябва да знаете.   Кредитни карти Много хора купуват продукти във Facebook. Тези покупки включват игри, билети за събития, дарения и т.н. Тъй като това се прави чрез кредитна карта, Facebook има тази информация. Това може да изглежда нормално, но на фона на скорошния скандал с кражбата на лични данни на 30 милиона потребители във Facebook, е доста притеснително.   Данните от телефона ви По последни данни, 63% от потребителите на Facebook, в световен мащаб, използват социалната мрежа на смартфона си, като прогнозите са през следващата година този процент да се повиши чувствително. Може би се питате какво толково може да узнае за нас приложението Facebook? На първо място, Facebook ще премине през вашите контакти, с цел да ви намери други приятели и да разшири вашия кръг във Facebook. Но това не е всичко, Android предоставя достъп на Facebook до историята на обажданията на потребителя, за период от няколко години назад. Освен това, приложението Facebook получава достъп и до SMS-ите ви.   Най-лошото може би е в това, че телефонните контакти, историята на обажданията и SMS не се споменават изобщо в списъка на компанията с видовете данни, които тя събира.   Вашите предпочитания Следвайки модела на Google за печелене на пари чрез целева реклама, Facebook получава 98% от приходите си от рекламата. Целевата реклама постига по-добри резултати, ако знае повече за потребителите си. Тоест, Facebook следи много прецизно какво точно каресвате и какво не. Тъй като рекламните приходи са изключително важни за компанията, тя се нуждае и от другите ви данни, включително демографски данни като възраст, пол и теми, които ви харесват, за да ви намерят подходящи реклами, които те наричат ​​„Вашите предпочитания за реклами“.   Facebook знае кой си Facebook ни приканва да публикуваме профилна снимка, което позволява лесно да бъдем разпознати от други потребители. Освен това компанията използва технологията за разпознаване на лица, за да уведомява хората в социалната мрежа, когато други качват снимки с тях.   По-рано тази година това доведе до стартиране на съдебно дело. Потребителите заявяват, че не са съгласни да бъдат подложени на процес на разпознаване, нито някой да създава и съхранява техни „шаблони на лицето“. Още повече че на страницата на Facebook в прекалено дългия списък от данни, събрани за потребителите, не се споменава нищо за съхраняване на ваш шаблон, който се използва за разпознаване на лицето ви.   Facebook не забравя Въпреки че много потребители не помнят дреболии като това какво са закусили сутринта, Facebook помни всичко. Компанията знае точно кога сте създали профила си, всички, с които сте приятели и с които сте били, но вече не сте, както и всяка публикация, която някога сте направили. Facebook знае какво работите, къде сте учили и дали сте семейни, обвързани или не. Освен това, Facebook знае точно къде сте в момента и къде отивате. Разбира се, има начин да се откажете, но твърде много потребители приемат настройките по подразбиране и по този начин позволяват на Facebook да ги следи.   Вижте 4 функции на Facebook, които можем да подобрим
интернет
Как да изтрием информацията за себе си от Интернет
Как да изтрием информацията за себе си от Интернет
Поради нарастващите опасения относно сигурността и неприкосновеността на личния ни живот, идеята да се заличим от интернет никога не е била по-наболяла. И все пак този процес е сложен: интернет е огромно пространство, а някои от нас са оставяли десетилетия наред цифрови отпечатъци.   Ако сте решили да заличите данните си от интернет или може би само да изтриете някои стари онлайн акаунти, съветите на Android Authority ще ви дадат насока от къде да започнете.   Какво трябва да знаете предварително В зависимост от степента на текущата ви онлайн активност, пълното премахване на онлайн присъствието ви може да е невъзможно. Например, докато можете да изтриете акаунта си във Facebook, съобщенията, които сте изпращали частно на други хора, ще останат непокътнати. Facebook е само едно от потенциално хилядите места, на които може да сте били активни онлайн.   Освен това, когато деактивирате онлайн акаунти, неизбежно ще загубите достъп до определени платформи, програми или функции. Без Google акаунт не можете да изтегляте приложения на Android устройството си; без акаунт в Amazon не можете да купувате неща от Amazon.     От вас зависи каква част от дигиталното ви аз искате да премахнете, деактивирате или изтриете. Имайки това предвид, препоръчително е да оставите изтриването на имейл адреса си за най-накрая, ако въобще възнамерявате да го изтриете. Може да се наложи да се свържете с някои уебсайтове по имейл, за да ги помолите да премахнат вашата информация от сървърите си.   Откъде да започнете Съставете списък на уебсайтовете, от които искате да се премахнете, като ги подредите по приоритет въз основа на това колко желаете да се изтриете от тях.   1. Социални сайтове Много хора са регистрирани в големи социални уебсайтове като Facebook, Instagram и LinkedIn, но тези, които използвате ежедневно, трябва да са на първо място в списъка ви. Докато проверявате тези уебсайтове, трябва да потърсите и всички потенциално свързани профили. Например, може да използвате Facebook като вход за Discord, за това проверете на Facebook -> Settings -> Apps and Websites.   След като имате списък с уебсайтове, време е да опитате да преоткриете онези, за които може да сте забравили.   2. Използвайте имейли Опитайте да търсите в стари имейли с ключови думи като „account”, „activation”, „registration”, „username”, „verification”, „password” и вижте кои уебсайтове се появяват. Може да се наложи да филтрирате резултатите по дата, за да се върнете към най-старите имейли.   Помислете също за миналите си занимания и хобита. Какво ви е харесвало преди две години? Какво сте правили преди десет години? Тези въпроси могат да доведат до отдавна забравени уебсайтове, към които сте свързани или към които подозирате, че сте свързани, за които можете да търсите в имейл акаунта си.     3. Използвайте Google search В полето за търсене на Google опитайте да потърсите някои лично идентифициращи подробности като поставите фразите в кавички. Неща като име, имейл адрес, минали или настоящи мобилни номера или потребителски имена. Можете да направите това в режим „инкогнито“ или в частен режим, ако не искате тази информация да се записва в историята на сърфирането ви.   4. Приложения на вашия телефон, програми на вашия компютър Инсталираните приложения и програми са други разкриващи източници на онлайн активност. Вероятно сте идентифицирали връзки към много от тях вече – например акаунт в Spotify, който се използва в момента, но можете да откриете нещо, за което сте направили акаунт преди години. Често приложенията на вашия смартфон изискват само вашите данни в Google Play или App Store, но понякога изискват да си направите акаунт.   5. Хардуер Като крайна мярка направете равносметка на хардуера си и помислете дали сте регистрирали данните си във фирма за поддръжка на продукти или за гаранционни цели. Въпреки че не е разумно да анулирате гаранция там, където все още може да ви потрябва.   Време е да започнете с изтриването на акаунтите След като съставите списък с онлайн акаунти, които искате да изтриете, време е да стартирате правилно процеса на изтриване. Посетете първо най-важните за вас уебсайтове, логнете се и след това да потърсите „remove account”, „deactivate account”, „unregister” или нещо подобно.   Ако не можете да видите опция за премахване или деактивиране на акаунта, може да се наложи да извършите търсене в мрежата, за да разберете какво да направите за конкретния уебсайт. Страниците за контакти за уебсайтовете обикновено са лесни за намиране, на техните начални страници, но може да се наложи да изпратите някои имейли с искане за деактивиране на акаунта или премахване на информация.   Повечето от най-известните уебсайтове имат специални страници, които да ви помогнат да премахнете акаунта си и да изтриете предишната си активност, така че не би трябвало да изпитвате прекалено големи затруднения. Тези страници обикновено може да бъдат намерени в настройките на акаунта, евентуално придружени от ръководство и някои общи условия.     Възползвайте се от клаузата за защита на данните Гражданите на Европейския съюз може да се възползват от клауза за защита на данните, известна като Right to be Forgotten (https://gdpr.eu). Информацията няма да е напълно премахната от интернет и някой, който знае къде да я търси, ще може да я намери. Това само означава, че Google няма да индексира съответните връзки, така че достъпността до информацията намалява. Искането за изполване на клаузата може да бъде отказано въз основа на това колко важна е информацията за обществения интерес.   Други платени и безплатни услуги   Има много платени и безплатни услуги, които могат да ви помогнат да заличите присъствието си в интернет, като например DeleteMe, Deseat.me и Unroll Me. Не препоръчваме нито една от тях като алтернатива на ръчното търсене и премахване на акаунти, защото процесът е прекалено поверителен, за да поставите цялата си вяра на трети страни. Те обаче могат да са от голяма помощ.   Какво не можете да изтриете Ако преди това сте се подписали и дали правата си за публикуване на нещо, което сте написали, малко вероятно е да успеете да премахнете това съдържание, освен ако настоящият собственик не се съгласи да го изтрие. Колкото по-популярно е това съдържание или продукт, толкова по-трудно ще бъде да го изтриете. Ако изобщо сте известен в работата си, може да е трудно някога напълно да се покриете в интернет.   Аспектите на вашия онлайн профил неизбежно ще пробият и други източници и това е невероятно трудно да се избегне. Данните за онлайн активността постоянно се купуват и споделят за целенасочена реклама. Тази информация обаче трябва да бъде анонимна до известна степен – никой не трябва да споделя детайли за вашето име, възраст, адрес и длъжност без вашето съгласие.   Вижте 5 начина да проверите кой ви проследява онлайн  
IFA 2019
Какво да очакваме от изложението IFA 2019
Какво да очакваме от изложението IFA 2019
Всяка година в първата седмица на септември е изложението IFA. То се провежда в Берлин, като е най-голямото технологично изложение в Европа. През тази година събитието ще е на фона на все по-изостряващата се търговска война между САЩ и Китай и това ще му повлияе, събощава Digital Trends.   По време на IFA 2019 свои речи ще имат изпълнителният директор на Huawei Ричард Ю, както и неговият колега от Qualcomm Кристиано Амон. И макар двете компании да нямат проблем помежду си, те се оказват от двете страни на бариерата. От своя страна IFA иска да е символ на съвместната...
сигурност
Какво да направим ако разберем, че Android приложение използва личните ни данни
Какво да направим ако разберем, че Android приложение използва личните ни данни
Изследователите откриха повече от 1000 приложения за Android, които събират данни от потребителите, дори когато те са им забранили да го правят. Според откритията на изследователите, тези приложения дори могат да събират данни от вашите Wi-Fi връзки. Не случайно политиките за поверителност и сигурност на компании като Facebook, Google и Amazon се „гледат под микроскоп“.    Google набляга на решението на проблема за поверителността в Android Q, актуализацията на операционната система, която ще се появи по-късно тази година. Ако се чувствате безпомощни, че отказът ви на искането на приложенията да събират вашите данни не променя нищо, информацията на cnet ще ви бъде полезна. Но все пак има някои неща, които можете да направите, за да затрудните приложенията да виждат информацията, която не искате.   Давайте разрешение на приложенията за достъп само до данни, от които има смисъл те да се нуждаят Приложенията, които изтегляте, могат да поискат разрешение за достъп до вашия календар, камера, контакти, местоположение, микрофон, телефон, SMS, съхранение и сензори. Някои приложения наистина се нуждаят от такъв достъп, за да могат да функционират. Ако това е приложение за картографиране, нормално е да поиска достъп до данните за местоположението ви. Но ако приложение за игра с думи иска вашето местоположение, кажете „не“.   Проблемът е в това, че дори и да има реална нужда едно приложение от достъп до определени данни за да функционира, то пак може да злоупотреби с вашето доверие. Например, ако дадете на приложение достъп до вашия микрофон, възможно е то да ви „слуша“ постоянно. Отказвайки разрешения, можете да попречите на приложенията да виждат вашите данни. Новите контроли за разрешения на Android Q улесняват одита на вашите приложения и данните, до които имат достъп.   Активирайте или деактивирайте едно по едно разрешенията за приложенията Ако инсталирате приложение и не му дадете никакви разрешения, след време все още можете да включите тези, които искате поотделно в настройките. 1. Отворете приложението Settings на Android телефона си. 2. Докоснете „Apps“ или „Application Manager“. 3. Изберете приложението, което искате да промените, като докоснете „Permissions“. 4. От тук можете да изберете кои разрешения да включите и изключите, като достъп до вашия микрофон и камера.   Сканирайте за вируси Google Play Protect сканира всичките ви приложения, за да идентифицира потенциално опасните. Дори най-надеждните приложения не са съвършенни и имат бъгове, от които хакерите могат да се възползват, така че е добра идея периодично да сканирате приложенията на телефона си, за да сте сигурни, че вашите приложения са безопасни. 1. Отворете приложението Settings на Android телефона си. 2. Докоснете „Security“. 3. Изберете „Google Play Protect“. Ще видите всички приложения, които са сканирани и дали има някакви съмнения за проблеми. Разумно е да предприемете стъпки, за да спрете незабавно използването на опасните приложения и да ги деинсталирате от телефона си.   Изключете настройките си за местоположение Добра идея е да изключите проследяването на местоположението си. 1. Отворете приложението Settings на Android телефона си. 2. Докоснете „Location“. 3. Изберете „Google Location Settings“. 4. Плъзнете превключвателя до „Location Reporting“ и „Location History“ в позиция „Off“. 5. Можете да отидете една стъпка по-напред като изтриете цялата си история. 6. Ако имате нужда от активирана функция за проследяване на местоположението, можете ръчно да я включите и да я изключите отново, когато решите.   Изключете данните за местоположението във вашите снимки 1. Отворете приложението Photos на Android телефона си. 2. Докоснете менюто и изберете „Settings“. 3. Докоснете „Remove geo location“. 4. Можете също да изключите местоположението на отделна снимка в приложението Photos, като отворите снимката, кликнете върху трите точки, изберете „Info“ и след това „No location“.   Вижте 5 вида мобилни приложения, които не е добре да инсталираме  
iPhone
7 настройки за сигурност в iPhone, които е добре да активирате
7 настройки за сигурност в iPhone, които е добре да активирате
В наши дни няма да сбъркаме ако кажем, че смартфонът ни е прозорец към душата ни. В тези устройства се съхраняват нашите контакти, местоположение, снимки, имейли, съобщения и дори банковата ни сметка. Всичко това, взето заедно показва какви хора сме реално. И ако следите новините и сте наясно с проблама „кражба на идентичност“ навярно сте загрижени за сигурността на вашите лични данни.   Разбира се, да сме отговорни и загрижени за себе си, не означава да спрем да ползваме смартфони. Има някои малки стъпки, насочени към неприкосновеността на личния живот, които можете да предприемете, за да намалите риска, смятат от Mashable.   1. Местоположението ви Много мобилни приложения непрекъснато събират данни за местоположенията на потребителите през целия ден и след това споделят тази информация с многобройни компании от трети страни. Добре е да деактивирате този достъп. За целта, на вашия iPhone, отидете до Settings -> Privacy -> Location Services. Вероятно ще видите, че функцията е включена.     На този екран ще намерите списък с приложения, които са заявили или имат достъп до данните за местоположението ви. Освен ако не е за услуга, която всъщност трябва да знае къде се намирате, като приложението за карти, трябва индивидуално да изключите всяка отделна настройка на приложението на „Never“. Каквото и да правите, не оставяйте нито едно приложение на „Always“, особено ако това е приложение за времето.   2. Камерата Повечето от приложенията на вашия iPhone вероятно са ви поискали и са получили достъп до вашата камера. Повечето от тях обаче не се нуждаят от такъв достъп, за да функционират правилно. Искате ли да използвате Snapchat филтри? Добре, приложението се нуждае от достъп до камерата ви. В това има смисъл. Но мотивите на други приложения за достъп до камерата ви може да са по-малко ясни и затова не им го давайте без добре да сте обмислили ситуацията. Отидете до Settings -> Privacy -> Camerа и прегледайте приложенията, на които сте предоставили достъп до камерата. Забранете достъпа на тези, за които ви се струва съмнително това изискване.   3. Микрофонът Може да се изненадате колко много приложения на вашия iPhone са поискали достъп до микрофона на устройството. Ако приложението няма ясна причина да се нуждае от достъп до микрофона ви, не го предоставяйте.     За да деактивирате достъпа на конкретно приложение до микрофона, отворете Settings -> Privacy -> Microphone. Не се притеснявайте че може да прекалите, тъй като винаги можете да се върнете и да върнете нещата по-старому.   4. Проследяване за реклами Знаете ли, че iPhone има възможност да ограничи проследяването за рекламите? Е, има, но трябва да се уверите, че функцията е включена. Отидете до Settings -> Privacy и превъртете надолу до „Advertising“. Изберете функцията „Limit Ad Tracking“ и я включете.   5. Live Photos Използвате ли настройката „Live Photos“ на вашия iPhone? Знаете ли какво е това? „С Live Photos вашият iPhone записва какво се случва 1,5 секунди преди и след като направите снимка“, обясняват от Apple. „Онова, което получавате е нещо повече от чудесна снимка; това е момент, заснет с движение и звук.“ С други думи, вашите „снимки“ всъщност са 3 секундно видео.     Много хора са активирали тази функция, без да осъзнават какво реално са направили и като резултат, вместо да споделят една снимка с приятели и семейството, споделят нещо ... друго. Настройката се намира в горната част на приложението за камера, така че без да се замисляте може да я изключите.   6. Съобщения, които се показват на изключен екран Получавате ли много iMessages? Както повечето хора, и вие навярно очаквате тези цифрови разговори да бъдат частен обмен между подателя и получателя. Но, разбира се, това не винаги е така. Когато получите съобщение и вашият iPhone е заключен, телефонът ви обикновено показва визуализация на това съобщение на екрана ви. Не само от кого е съобщението, но и част от съдържанието на съобщението. И ако имате навика  да слагате смартфона си на масата в конферентни зали или на бюрото, всеки може да види тези съобщения.   За да деактивирате функцията отидете до Settings -> Notifications и превъртете надолу до „Messages“. Под „Messages“ има опция „Show Previews“. Изберете „Never“. По този начин все още можете да видите, че имате съобщение - и дори от кого е съобщението - но не и съдържанието му.   7. Гласовата поща Знаете ли че хакерите могат да отвличат акаунтите на WhatsApp, Google и PayPal с гласова поща? С помощта на недостатъци в системата за защита на гласовата поща, нападателите се възползват от пълен контрол. Какво можете да направите? Задайте 9-цифрена парола за гласовата си поща. Отидете в Settings > Phone и превъртете надолу до "Change Voicemail Password." Вашият iPhone трябва да ви позволи да изберете 9-цифрен код, който ще ви помогне да защитите личните си данни.   Вижте какво да направим, ако iPhone не се зарежда
сигурност
4 лесни начина да защитим личните си данни в Интернет
4 лесни начина да защитим личните си данни в Интернет
GDPR определи Европа за лидер в защитата на личните данни, но самите граждани не винаги се възползват от най-добрите практики за онлайн сигурност и поверителност. Причината до някъде е в съпротивата към промяната, в летаргията и в липсата на знания.   А защитата на цифровата ни идентичност не е трудна задача. От Tech Radar  са публикували няколко лесни за изпълнение начина, с които може да превърнете грижата за неприкосновеността на личния си живот в навик и да се предпазите от големи неприятности.   1. Прочетете всичко добре, преди да се съгласите Никой не обича някой да нарушава рутината му, но често проблемите ни идват от подробностите, на които отказваме да обърнем нужното вниманите. Проверете разрешенията и настройките в използвания от вас софтуер, и мислете два пъти преди да отметнете полето за съгласие. Много приложения и инструменти в социалните медии настояват да проследяват изцяло вашето поведение, а не е нужно. Използвайте десктоп версиите и се уверете, че сте проверили и настройките за защита на браузъра си.   2. Помислете за надграждане до платени версии Освен ако не е изрично посочено, приемете, че повечето безплатни или масово рекламиран софтуер събира лични данни за маркетингови цели. Технологичните компании често използват тази информация, за да разберат какво искат техните потребители, а и за да печелят. Като потребител трябва да решите дали безплатният достъп до даден софтуер или приложение е валиден компромис за данните ви. Ако искате да елиминирате опасността, помислете за инвестиране в платената версия, където ще имате по-голям контрол върху настройките за поверителност.   3. Управлявайте паролите си 73% от потребителите имат дублирани пароли. По последни данни, имаме средно по 130 акаунта, така че тази статистика не е изненадваща. Как се помнят 130 пароли, нали? Никой не може да помни толкова много пароли, поради което по-голямата част от хората по подразбиране използват подхода с една парола за всеки акаунт. По-лесно е, но и много по-опасно. Това което може да направите в такъв случай е да използвате мениджър на пароли. Тези инструменти създават, съхраняват и автоматично попълват пароли за всеки сайт или приложение, което използвате, и работят чрез един главен ключ.   4. Редовно променяйте паролите си или се откажете от тях След като вече имате мениджър на пароли, много по-лесно ще е да променяте редовно паролите си. Избягвайте думи от речниците и използвайте символи, числа и главни букви. Избирайте услуги, които използват двуфакторна автентикация (2FA), и потърсете такива, които изцяло премахват паролите и като алтернатива предлагат биометрично удостоверяване.   За всеки, който използва интернет, използва сайтове за социални медии или дори онлайн магазини, постигането на „пълно уединение“ може да не е възможно. Но не правенето на нищо не е опция. Възстановете контрола върху цифровата си идентичност с тези съвети и играйте много по-активна роля в запазването на личните си данни. Вашето бъдещо аз ще ви благодари за това.   Вижте 10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни
Google Analytics
Дойде ли краят на Google Analytics
Дойде ли краят на Google Analytics
Google е толкова добре вграден и прикрит в инфраструктурата на мрежата, че не винаги можем да усетим присъствието му. Google обаче винаги проследява действията ни когато сме онлайн и споделя тези данни с други компании.   Компанията предоставя Google Analytics – услуга която помага на други компании и физически лица да идентифицират кой посещава техните уебсайтове, заедно с множество друга информация, като например колко време прекарвате в даден сайт, откъде сте дошли и дори къде се намирате. Google Analytics е важен за фирмите инструмент, защото предоставя важна и много подробна информация за клиентите. Това обаче означава, че сме следени повече отколкото предполагаме.   Според Fast Company, Google Analytics проследява повече данни за потребителите отколкото реално е нужно. Това е и причината Google да участва в множество скандали за неприкосновеността на личния живот на потребителите. А като резултат от страховете на хората, през последните няколко месеца стартираха няколко нови компании, чиято цел е да  предоставят анализи на потребителските данни.   Те се съобразяват с личния живот на всички ни като за целта показват само най-безобидните показатели, като например прегледи на страници, уебсайтове за препратки и размери на екрана, от който са отваряни уеб страниците.     През юни 2018 година стартира платформа за анализ с отворен код, наречена Fathom, която всеки може да използва безплатно. Тя е с изключително прост интерфейс, състои се само от една уеб страница с графика, показваща прегледите на страниците и посетителите; средното време прекарано на сайта и степента на отпадане; списъци на най-популярните сайтове за препратки и най-популярните страници в сайта.   Най-важното е, че всички данни са обобщени, защото компаниите имат нужда от обобщени данни, а не от лични данни. Платформата проследява сумата от действията, които са предприети, но нищо за самия човек.   Поради големия интерес към Fathom, вече има и платена версия на услугата, благодарение на която може да се запазват данните от анализа на сървърите на компанията и предлага поддръжка, като цените варират от $ 14 на месец до $ 79 на месец.     Приблизително по същото време, когато Fathom стартира платена услуга, друга една компания за анализ на данни стартира с подобно предложение – Simple Analytics. Базираният в Амстердам стартъп  е основан от Адриаан ван Росум, който твърди, че се притеснява за това, колко данни Google Analytics използва за хората, без те да знаят и за това им е предложил алтернатива.   Той построил платформата с една проста концепция – без досадните бисквитки, които ви следват из целия интернет. Кодът на Ван Росум, който е само два реда се вгражда в уеб страницата и се ползва с настройка на браузъра, наречена „Do Not Track“, която изпраща съобщение до анализаторския софтуер с искане потребителят да не бъде проследен, тяне е включена по подразбиране, но се предлага в повечето браузъри. Цената на Simple Analytics е от $9 до $49 на месец.     Докато Simple Analytics и Fathom са скорошни допълнения към света на софтуера за анализ на данни, фокусиран върху неприкосновеността на личния живот, 1,5% от интернет сайтовете вече използват децентрализирана платформа с отворен код, наречена Matomo. Проектът, започнал през 2007 година стартира като алтернатива с отворен код на Google Analytics. Сайтовете на United Nations, Amnesty International, NASA и European Commission, както и още около 1,5 милиона уеб сайта използват Matomo.   Matomo предлага значително по-стабилно проследяване, отколкото Fathom или Simple Analytics – платформата може да направи около 95% от това, което прави Google Analytics.   Подобно на Simple Analytics, Matomo се свързва с настройката „Do Not Track“ и е съвместим с GDPR, което дава възможност на потребителите си да изтриват информация. Най-важното е, че Matomo дава на собствениците на уебсайтове по-голям контрол над това какви конкретни данни да проследяват.   Възходът на подобен род компании говори за нарастващо желание за търсене на алтернативи на корпоративните екосистеми, контролирани от гиганти като Google, Amazon и Apple. Концентрацията на властта в ръцете (или сървърите) на големите компании е причината поради която в момента по-малките компании се подкрепят и финансират.   Вижте каква информация събира Google от собствениците на смартфони
ЕС
Защо "правото да бъдеш забравен" от Google е приложимо само в Европа
Защо "правото да бъдеш забравен" от Google е приложимо само в Европа
Сигурността на личните ни данни в интернет е голям проблем, пред който са изправени милиони потребители всеки ден. Независимо от усилията, които полагаме винаги можем да станем жертва на подобна, тъй като хакерите стават все по-активни. Проблемът е, в че много случаи не разбираме, че данните ни са попаднали в чужди ръце. Google полагат доста усилия да ни предпазят и бяха една от компаниите, която първа въведете т.нар "Right To Be Forgotten" функция в профилите ни.    Всъщност това е онлайн инструмент, с който можем да изразим правото си да поискаме Google да премахне личната информация от сървърите си. Това означава, че данните няма да бъдат обработвани и възпроизвеждани при заявките на търсене на останалите потребители. Антитръстовите органи на ЕС положиха голям натиск върхy компанията, която въведе тази функция още през 2014г. Въпреки това Gооgle досега са обработили само 43.3% от всички заявки на потребителите, предаде Engadget.     Юридическата стойност на този регламент е ограничена до територията на ЕС и затруднява разпространението на концепцията и в други страни. Google многократно изразиха желани "Right To Be Forgotten" да остане лимитирана единствено до ЕС и сега позицията им бе подкрепена от Генералният адвокат на Съда на ЕС. Според тях правото да ограничаваме подобни данни трябва да е свързано с балансирането на правните норми в и други страни, което в сегашната си форма затруднява процеса.   Oще от Digital: Европейците са подали 2.4 млн заявки да бъде премахната информацията за тях от Google
приложения
10 полезни алтернативи на най-популярните приложения на Google
10 полезни алтернативи на най-популярните приложения на Google
За повечето потребители е много трудно да загърбят услугите на Google, защото те са се превърнали във важна част от ежедневието им. Това е разбираемо, защото Google предлага огромен набор от полезни безплатни приложения и услуги. За съжаление обаче, тъй като компанията не иска да плащаме за тях, тя си набавя парите като печели от нашите данни.   За щастие от Business Insider са съставили списък, който предоставя  алтернативи на продуктите на Google, които не се интересуват от личния ни живот.   1. За сърфиране в мрежата заменете Google Chrome с Mozilla Firefox Когато сте онлайн, Firefox блокира рекламните тракери. Освен това, според спецификациите, Mozilla браузърът използва 30% по-малко памет от Chrome и предлага лесен начин за преместване на букмарките, данните за автоматично попълване, паролите и предпочитанията от Chrome към Firefox.   2. За търсене на информация в интернет използвайте DuckDuckGo DuckDuckGo е популярна като „търсачката, която не ви проследява“. Не е тайна, че Google използва данните ни, за да ни представя целенасочени резултати от търсенето ни. Създателите на DuckDuckGo заявяват категорично, че не събират данни за своите потребители. Недостатъкът е, че без тези данни DuckDuckGo не може да персонализира резултатите ви от търсенето. Тоест всеки, който търси новини или информация, получава едни и същи резултати.   3. Вместо да получавате пощата си в Gmail, по-добре я пренасочете към FastMail FastMail съществува вече повече от 15 години. Ако замените Gmail с FastMail, това ще означава че изкуственият интелект на Google няма повече да чете имейлите ви, за да може да завършва изреченията ви вместо вас в имейлите, които вие пишете. FastMail предлага 30-дневен безплатен хостинг и след това струва между $ 3 и $ 9 на месец.   4. Quip може да бъде добра алтернатива на Google Docs Услугата Quip, която в момента е собственост на Salesforce може да не е съсредоточена върху поверителността, но има по-добри функции за сътрудничество от Google Docs. За екип от пет души Quip струва $ 30 на месец и по $ 12 за всеки допълнителен човек. Друго приложение, което трябва да разгледате, е Notion. То също се фокусира върху сътрудничеството.   5. Вместо Google Sheets, опитайте Airtable Airtable е сравнително нова, удобна за потребителя услуга. Освен обикновените стари електронни таблици, можете да използвате Airtable и като база данни, като поставяте снимки и друга информация във всяка клетка. Airtable има безплатна версия, но повечето от полезните функции са платени.   6. За гледане и хостване на видеоклипове използвайте Vimeo вместо YouTube Е, може и да не успеете да намерите всичките си любими клипове, но Vimeo има разширени опции за поверителност. Vimeo позволява на творците да защитават с парола видеоклиповете си и да ги споделят само със своите последователи, ако искат. Vimeo е безплатна услуга, на която повечето функции са платени.   7. За съхранение на файловете си използвайте Dropbox вместо Google Drive Google Drive може да ви привлече с повече безплатно пространство за съхранение (15 GB свободно място в сравнение с 2 GB на Dropbox), но знаехте ли, че Dropbox е една от малкото компании, получили пет-звездната оценка на Electronic Frontier Foundation за защита на потребителската информация?   Освен безплатната версия на Dropbox, потребителите могат да плащат по $ 8,25 на месец за 1 TB място за съхранение.   8. За навигация опитайте OpenStreetMap вместо Google Maps OpenStreetMap е проект с отворен код, стартиран през 2004 година и се поддържа от общност от доброволци. OpenStreetMap няма мобилно приложение, но може да бъде достъпен от уеб браузъра.   9. Изберете Unsplash вместо Google Images за зашеметяващи снимки Unsplash предоставя достъп до красиви снимки, които са безплатни и достъпни за лична или търговска употреба под лиценза Creative Commons Zero (CC0). Google Images предлага филтър, който гарантира, че снимките които излизат попадат под този лиценз, но това е настройка за разширено търсене, която трябва да бъде избрана.    10. За да сте наясно с прогнозата за времето използвайте Dark Sky вместо Google Weather Dark Sky има еднократна цена от $ 3.99.   Вижте 5 изненадващи начини, по които Google подобрява онлайн сигурността