Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
9 резултата за литиево йонни батерии
литиево-йонни батерии
Създателите на литиево-йонните батерии получиха Нобелова награда за химия
Създателите на литиево-йонните батерии получиха Нобелова награда за химия
Кралската шведска академия на науките в Стокхолм официално разкри кой ще бъде удостоен с тазгодишната Нобелова награда за химия. Оказва се, че с тази привилегия ще бъдат удостоени трима учени, които имат най-голям принос за създаването на литиево-йонните батерии. Изобретението им от години е неизменна част от ежедневието на стотици милиони потребители всеки ден. Всеки един от учените също така ще получи равни дялове от предвидената финансова награда в размер на $905 хил.     Създаването на литиево-йонните батерии дължим на Джон. Б. Гудинаф от University ot Texas at Austin, но също на Стенли Уитингам от Binghamton University и японеца Акира Йошино отМеijo University, съобщава Engadget. Благодарение на усилената си работа тримата учени създават успешно прототип на литиево-йонна батерия, която може да се зарежда многократно и е достатъчно безопасна. В момента технологията намира разнообразно приложение от смартфони до електрически автомобили и други смарт джаджи.     Ственли Уитингам поставя за първи път основните на литиево-йонните батерии с разработването на иновативен катод, който може да съхранява литиеви йони. Неговата концепция е доразвита от Джон. Б. Гудинаф, който демонстрира нагледно, че една батерия може да съхранява четири волта заряд. В момента той е най-възрастният човек печелил Нобелова Награда, тъй като е на 97 години. През 1985г. японския учен Акира Йошино създава първата литиево-йонна батерия за реални продукти на пазара.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
литиево-йонни батерии
Нова технология може да увеличи десет пъти капацитета на литиево-йонните батерии
Нова технология може да увеличи десет пъти капацитета на литиево-йонните батерии
Литиево-йонните батерии намират масово приложения в индустрията и са основната технология за производство на тези ключови компоненти в мобилните устройства. Батериите от този тип имат редица предимства, но също така крият рискове, тъй като в определени ситуации могат да прегреят и да избухнат в пламъци. Учените тестват различни методи, с които не само да подобрят сигурността, но и да увеличат допълнително капацитета на литиево-конните батерии. Ключът е добавянето на силиций към сегашната им структура.    Имено над тази идея работят специалисти от University of Albert, които разработват метод за включване на малки частици от силиций към литиево-йонните съединения в батериите. По този начин капацитета им може да се увеличи десетократно, като освен това е възможно да се редуцира производствената цена. Така учените се надяват да решат два от най-големите проблеми на тази технология, съобщава pocketnow. За да постигнат този ефект разработват метод, който позволява силициевите частици да не се деформират при зареждане.     Необходимо е още време да се подобри целият процес, но учените са оптимистично настроени за крайния резултат. Следващата стъпка е да се прецени какво е оптималното количество силиций, което да се използва в батериите. Голямото предимство на този химичен елемент е, че струва три пъти по-малко за производство от лития и се намира в изобилие в атмосферата. Това съчетание го прави в най-добрата алтернатива, която може да увеличи капацитета на батерията, като същевременно намали и цената им.   Още от Digital: Кои са възможните алтернативи на литиево-йонните батерии за смартфони
литиево-йонни батерии
Учени разработват три пъти по-издръжливи литиево-йонни батерии
Учени разработват три пъти по-издръжливи литиево-йонни батерии
Литиево-йонните батерии се използват масово не само в мобилните устройства, но и в много други индустрии. Едно от основните им предимства е по-високата енергийния капацитет, но това не спира учените да разработват много по-добри и усъвършенствани технологии. Новият проект на специалисти от Rice University цели да се създаде батерия, която може да съхранява три пъти повече енергия, в сравнение със сегашните литиево-йонни технологии, предаде NewAtlas. За да постигнат този ефект учените използва дендрити.     Всъщност под това име се крият микроскопични литиeви влакна, които се образуват върху анодите по време на самия процес на зареждане. Много компании експериментират с подобни компоненти, но твърде често те могат да предизвикат запалване на джаджите. Именно това засега възпира навлизането им в реални устройства на пазара. Aко Rice University успеят с този проект това може да промени изцяло представата ни за живота на батерията в смартфоните и другите електронни джаджи, които използваме всеки ден.     За да открият как да се справят с най-големият проблем на дендритите учените открвиат как да спрат разширяването им, като поставят специално покритие от графен върху тях. Поне засега батериите създадени по този начин могат да съхраняват не само до три пъти повече енергия, но и да запазват над 80% от първончалния си капацитет, дори след 500 цикъла на зареждане. Предстои да видим  как ще продължи да се развива тази интересна технология.   Вижте как нова технология може да превърне всяка повърхност в работеща батерия
батерии лаптопи
Какво трябва да знаем за литиево-йонните батерии
Какво трябва да знаем за литиево-йонните батерии
Литиево-йонните батерии са изключително популярни в наши дни. 
батерии за смартфони
Създадоха първата незапалима литиево-йонна батерия
Създадоха първата незапалима литиево-йонна батерия
Учените премахват органичния разтворител на електролита, предизвикващ запалването и го заменят с друг по-ефективен материал.
батерии
Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии
Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии
Поддръжниците на чистата енергия отдавна твърдят, че светът се нуждае от по-добра батерия, способна да продава електрически автомобили на скептичните потребители и да управлява мрежата за възобновяема енергия. Но според анализаторите от Bloomberg, батерията на бъдещето – поне за следващото десетилетие почти със сигурност ще бъде батерията на миналото, тоест литиево-йонната батерия.   Литиево-йонните батерии заемат толкова важно място в индустрията, че конкурентните технологии имат много да наваксват. Този вид батерия само ще се развива в бъдеще и доказателство за това са плановете през следващите пет години да се появи вълна от планирани нови фабрики за производство на литиево-йонни батерии.   Батериите, произвеждани в новите фабрики отворени в Китай, САЩ, Тайланд и други страни, ще продължат да понижават цените, които и без друго вече са паднали с 85% от 2010 година насам. А милиардите, похарчени за фабриките, ще създадат мощен стимул за индустрията да продължи да развива литиево-йонните батерии, вместо да се търсят алтернативни технологии.   Много стартиращи фирми се фокусират върху модернизирането на литиево-йонните батерии, вместо да се конкурират директно.   „Ние не смятаме, че литиево-йонните батерии ще изчезнат скоро“, казва Ерик Терисен, старши директор на Ionic Materials Inc. Компанията е една тези, които се опитва да наложи солид-стейт батериите, които често се споменават като вероятният наследник на литиевия йоннните. Солид-стейт технологията предлага по-висока енергийна плътност, подобрена безопасност и по-бързо и по-добро зареждане.   Според Терисен, Ionic не се опитва да замени изцяло литиево-йонните батерии. Вместо това, компанията е проектирала свой полимерен електролит, който да работи в рамките на съществуващите батерии. Това означава, че всички тези нови заводи могат да го използват, без да купуват скъпо ново оборудване.   „Ние не вярваме, като се има предвид цялата инвестиция в литиевите батерии, че хората ще захвърлят това през прозореца и ще започнат начисто отначало“, каза Терисен. Литиево-йонната батерия е изобретена от Exxon Mobil Corp. през 70-те години на миналия век и комерсиализирана от Sony през 1991 година.   Литиево-йонните батерии се състоят от положителен и отрицателен електрод, наречени съответно анод и катод. Електрическото напрежение трябва да преминава между двата електрода в среда с висока проходимост – в случая електролит. Електролитът в литиево-йонните батерии е течност. Той може да е химическо съединение, базирано на литиеви соли, както и органичен като етилен карбонат, диметил карбонат и диетил карбонат.   Благодарение на начина, по който са проектирани, литиево-йонните батерии имат достатъчна плътност на заряда, за да са ефективни в много индустрии – потребителската електроника, електромобилите и др.   „Това е много гъвкава технология, така че всеки път, когато тя става по-евтина, това отваря повече сегменти за търсенето“, казва Логан Голди-Скот, ръководител на изследването за съхранение на енергия в BloombergNEF. Цените на комплекта литиево-йонни батерии, които през 2010 година достигаха средно $ 1160 за киловатчас, миналата година достигнаха 176 долара за киловатчас, а очакванията са през 2024 година цената да спадне под 100 долара, според BloombergNEF. Продължаващият спад на цените в комбинация с подобрените резултати вероятно ще отвори нови пазари.   Не всички обаче са убедени, че литиево-йонните батерии може да удовлетворят всички нужди. Някои големи автомобилостроители се борят за новаторска технология, която ще позволи на електрическите превозни средства да се движат много по-дълго на пътя с едно зареждане на батерията. Например, Toyota Motor Corp. има много повече патенти и патентни заявки за така наречените солид стейт батерии, отколкото всяка друга компания и инвестира $ 13,9 млрд. в проучвания. Според тях, необходимостта от използването на енергия от възобновяеми източници изисква алтернативни технологии за батериите.   Въпреки че компании като Tesla Inc. и Dynegy Inc. вече използват литиево-йонни батерии, инсталациите обикновено доставят електричество само за четири часа. Бившият американски енергиен секретар Ернест Монис заяви в интервю за Bloomberg през февруари, че този вид краткосрочно съхранение на енергия няма да помогне за интегрирането на големи количества енергия от възобновяеми източници. „Няма да се справим с ден, седмица, месец, сезон. Затова се нуждаете от различни подходи“, каза Монис, който наскоро бе съавтор на доклад, призоваващ за много повече инвестиции в научни изследвания в областта на батериите.    Но много алтернативни технологии не успяват да се наложат на пазара, като например така наречените „flow“ батерии, които изпомпват течни електролити през клетките на батерията, когато е необходимо електричество. Компанията Primus Power предлага батерия, която може да произвежда 25 киловата електроенергия за пет часа, а главният изпълнителен директор Том Степиен заяви, че подобренията в сегашния дизайн могат да увеличат производителността до седем или осем часа, но това все още е твърде недостатъчно.   Ето защо много учени поддържат мнението, че литиево-йонните батерии са най-доброто, което имаме в момента, но трябва да се използват нови химикали за подобряване на капацитета им.   Вижте кои са възможните алтернативи на литиево-йонните батерии за смартфони
литиево-йонни батерии
Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
Литиево-йонните батерии се използват масово в индустрията, което е причина за все по-ниските им цени. Производителите се надпреварват да представят нови модели, които са не само по-евтини, но и предлагат повече мощност. Конкуренцията между тях, обаче е причината да се премахват ценните материали от батериите, които на практика обезсмислят рециклирането им. Проучване на Electric Power Research Institute показва, че модерните технологии позволяват създаването на литиево-йонните батерии без съединения като кобалт.   Данните разкриват, че цената на кобалта, който се използва като катоден материал се е увеличила от $32 500 в началото на 2017г. до повече от $81 хил. през март 2018г. В крайна сметка това принуди производителите да започнат да използват алтернативни решения и да го премахнат напълно от батериите си. Aмериканската компания Tesla бе една от първите, която все решение да спре да използва кобалт в батериите за своите електромобили, информира Forbes. По всичко личи, че тези процеси ще продължат и за в бъдеще.     Всичко това в крайна сметка прави самите батерии твърде евтини и безполезни за рециклиране. Навлизането на нови производствени техники и материали допълнително ще задълбочи нерентабилността на тези практики. Рециклирането им позволява да се възстановят единствено металните съединения в тях. В момента литиево-йонните батерии се използват във всевъзможни джаджи от смартфони до автомобили и ще продължават да имат силно присъствие е ежедневието ни.   Още от Digital: Каква е разликата между литиево-йонните (Li-ion) и твърдотелните батерии (SSB)
батерии
Учени работят по нови по-ефикасни литиево-йонни батерии
Учени работят по нови по-ефикасни литиево-йонни батерии
Литиево-йонните батерии са достигнали максимума на развитието в сегашния си вид. Мобилните устройства обаче се нуждаят от все повече енергия. Екип от учени на Масачузетския технологичен институт (MIT) работят по нов тип литиево-йонна батерия, която ще е много по-ефикасна, съобщава Mashable.   Сегашните литиево-йонни батерии комбинират два твърди електрода, които са раделени от мембрана и са потопени в течен електролит. Именно той може да създаде сериозни проблеми със стабилността на батерията. Учените работят по нов тип литиево-йонна батерия, която няма течен електролит и...
батерии за смартфони
Как нарът ще да доведе до създаването на по-добри батерии
Как нарът ще да доведе до създаването на по-добри батерии
Учени от Stanford University разработват уникална батерия, която може да съхранява 10 пъти повече енергия.