Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
6 резултата за летателни апарати
Аirbus
Airbus проведоха успешни тестове със самоуправляващи самолети
Airbus проведоха успешни тестове със самоуправляващи самолети
Самоуправляващите автомобили са впечатляваща концепция, която само след няколко години ще стане реалност. Технологията не е лимитирана само до до наземния транспорт и може да намери приложение и сред летателните апарати.  Аirbus също са силно привлечени от идеята и експериментират с прототипи на машини, които могат да летят автономно. Европейският производител дори вече е провел успешни тестове с "A350-1000 XWB", който е базиран на най-модерните технологични иновации на компанията.  Въпросният прототип е оборудван с много радари и камери с висока резолюция, които му помагат да следва зададените координати и да лети самостоятелно. Аirbus също така изпълняват редица сложни маневри без никаква човешка намеса.  Инженерите на компанията са прекарали седмици в тестове на "A350-1000 XWB", за да гарантират, че всички системи са в изправност и функционират както трябва. Досега са извършени повече от 500 полета, които нагледно демoнстрират възможностите на системата за автономно управление на самолети, с която разполага Airbus.      Eкспертите на Airbus са изключително доволни от демонстрираните резултати и се надяват това да ускори сериозно навлизането на ново поколение автономни таксита. По време на тестовете има пилоти в кокпита в случай на неочаквана ситуация, но в повечето случаи не се налага да предприемат никакви действия.  Смарт камери във външната част позволяват на самолетите "да виждат" в реално време какво се случва и да вземат сами решения съобразно ситуацията. Бъдещите пътници на летящите таксита на Airbus също ще имат възможността да превключват между различните камери по време на полета. Според официалните данни Airbus са извършили успешно шест полета, при които са направени над 30 успешни кацания на "A350-1000 XWB". Целта на компанията е да премине границата от 500 подобни теста, за да са сигурни в безопасността на технологията. Ако всичко върви по план компанията се надява с подобни идеи да революционират изцяло начина, по който се придвижваме на големия разстояния със самолет.   Oще от Digital: Аirbus разработват смарт сензори, които засичат вируси като COVID-19
премиера
Новият дрон DJI Mavic Air 2 има 48MP камера и издържа 34 минутен полет
Новият дрон DJI Mavic Air 2 има 48MP камера и издържа 34 минутен полет
Сериозен ъпгрейд забелязваме и при камерата на новия модел. Тя вече е с Quad Bayer сензор с размер 1/2". При предишният модел, размерът на сензора е 1/2.3" което неминуемо оказва влияние на качеството на картината. При него обаче има и още един важен и определящ фактор.   
Boeing
Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати
Boeing тестваха успешно първите си самоуправляващи летателни апарати
Boeing са глобален лидер в сферата на авиацията и проявяват голям интерес към нова генерация летателни апарати, които могат да се движат автономно. Инженерите на дъщерното дружество Aurora Flight Sciences от месеци разработват прототипи ба безпилотни машини. Проектът се развива съобразно първоначалните планове, като Boeing сега се похвалиха ,че са провели първите успешни тестове на уникалната машина. Това е само първата стъпка в създаването на летящи автомобили на компанията.    Проведените тестове показват, че летателния апарат на Boeing е оборудван изцяло с електрически двигатели и също така е в състояние да излита и каца вертикално. Целият тест е бил доста кратък, като в момента акцента е да се проведи дали всички системи работят безотказно, като в следващите месеци предстоят още множество публични демонстрации на машината. Прототипът на Boeing е състояние да лети автономно на разстояние до 81 километра, но тази стойност ще бъде увеличена при финалната версия, съобщава TheVerge.     Дължината на летателния апарат е 9.14 метра при широчина от 8.53 метра. Инженерите на компанията тестват различни батерии, които да удължат допълнително максималното време за полет с едно зареждане. Ще е необходимо време преди подобни методи за транспорт да станат публично достъпни за всички. Boeing се надават да изиграят ключова роля в тези процеси и да продават на пазара летящи апарати с подобен дизайн в следващите пет години. Идеята привлече вниманието и на други компании като Uber и Airbus.   Oще от Digital: Ето как изглежда отвътре фабриката, в която се произвеждат самолетите Boeing 737
SpaceX
SpaceX ще строят плаващи платформи за свръхзвуков летателен транспорт на Земята и Космоса
SpaceX ще строят плаващи платформи за свръхзвуков летателен транспорт на Земята и Космоса
SpaceX предизвикаха сериозен отзвук около себе си, тъй като се превърнаха в първата частна компания изстреляла ракета извън пределите на планетата ни. Ключовият елемент от мисията е Starlink - впечатляващото съоръжение, което може да излита и каца вертикално.  Илон Мъск има изключително амбициозни планове, с които да промени не само начина, по който пътуваме в Космоса, но и на нашата планета. Компанията вече е започнала да наема хора, които да ускорят реализирането на бъдещи мисии до Луната и Марс.  Любопитното е, че Starship може да се използва и за извършване на ултразвукови полети на Земята и да съкрати значително времето за полет до най-отдалечените точки на планетата. Следващата голяма цел за SpaceX е създаването на огромни плаващи платформи, които да позволят излитането и кацането на уникалната им ракета.  По този начин компанията би могла да извършва полети от всяка една дестинация на Земята, където има вода, но за много по-кратко време от самолетите.     Първоначалната идея е въпросните плаващи станции да представляват модифицирани платформи за добив на петрол с Hyperloop влакове, което ще позволи и придвижването на хора по сушата. Всъщност SpaceX няма намерение да се отказва от амбициозните си планове за пътуване в Космоса, но виждат в дългосрочен план подходяща възможност да обединят някои от проектите си.  Впечатляващите възможности на Starlink вече изненадаха приятно учените от NASA и космическия кораб ще има важно значение за изследването на планетите в галактиката. Изпращането на първите хора на Марс и евентуалното колонизиране на "червената планета" ще продължи да бъде най-важния приоритет за Илон Мъск. Технологиите за разработване на Starlink ще са много подходящи и за придвижване на хора на големи дестинации. Шефът на SpaceX смятат, че ще са необходими между две и три години, за да може ракетата им да бъде достатъчно безопасна, за да извършва ежедневни полети върху плаващи платформи по цял свят.  Това ще намали не само времето, но и разходите за пътуване на милиони хора.   Още от Digital: Ето как кацат ракетите Falcon-9 на SpaceX (Видео)
самолети
Бъдещите самолети с двигател  SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Бъдещите самолети с двигател SАBRE обещават полети от Лондон до Сидни за четири часа до 2030г.
Продължителността на полетите между Лондон и Сидни могат да се съкратят с впечатляващите 80% до края на следващото десетилетие. Тази концепция може да стане реалност, ако новия свръхзвуков ракетен двигател на UK Space Agency бъде въведен в употреба до 2030г. Иновативният проект се разработва съвместно между учените на космическата агенции на Великобритания и Австралия с името "World-First Space Bridge". Ключовият елемент от него се казва SABRE.     Предимствата на новия ракетен двигател ще позволят разстоянието между двете страни да бъде изминавано със самолет за четири часа. Учените планират да постигнат тези стойности с интеграцията на по-добра система за преодоляване на звуковата бариера, която ще позволи на SABRE да развива много по-високи скорости по време на полет. Вече бяха проведени тестове на охладител, който симулира условия при Mach 3.3, което е три пъти повече от скоростта на звука.     Новият прототип отчита 50% по-висока скорост от настоящите самолети Concorde. Eвентуално пътуване между двата грана би могло да е 3.5 часа. Тази стойност съотвества на настоящият рекорд за най-висока скорост на реактивен самолет, който се държи от Lockheed SR-71 Blackbird. Основната роля на охладителя е да редуцира температурата на газовете преди да достигнат до ядрото на двигателя. Тестовете показват, че може да го направи от 1000 градуса до стайна температура за една 20-та от секундата.   Още от Digital: Защо самолетите ще продължат да имат същия дизайн и в следващите десетилетия
дронове
Hoversurf Scorpion-3 е първият в света хибрид между дрон и мотоциклет
Hoversurf Scorpion-3 е първият в света хибрид между дрон и мотоциклет
Hoversurf е името на руска компания, която специализира в разработването на дронове и други алтернативни летателни машини. Нейните инженери публикуваха видео, в което демонстрират за първи път възможностите на прототипа Scorpion-3. Създателите му твърдят, че представлява комбинация между мотоциклет и куадкуптер дрон. Scorpion-3 има място за един човек и се захранва от мощен електрически двигател. Hoversurf определиха своя прототип като най-екстремната спортна машина.     Scorpion-3 все още е само проект и ще е необходимо време преди компанията да получи необходимите лицензи и да започне евентуалните продажби на пазара. Все пак този летателен апарат е поредното доказателство какви възможности за транспорт и забавление могат да ни предложат съвременните технологии, предаде TheVerge. Hoversurf са разработили специален софтуер, който ограничава автоматично скоростта и обхвата, за да се гарантира безопасността на екипа, който го тества.     Данните разкриват, че Scorpion-3 може да се движи във въздуха, чрез промени във височината и посоката. Hoversurf се надяват да привлекат вниманието на дизайнери и други ентусиасти по цял свят и заедно да изградят екосистема, която да превърне подобни машини в реалност. Подобни концепции имат потенциала да променят представата ни за начина, по който изглеждат и функционират дроновете и другите летателни апарати.   Вижте как първите летящи автомобили в света вече се продават на цена от $399 000 
DMCA.com Protection Status