Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1509 резултата за лайфстайл
вода
Учени създадоха революционен метод за отделянето на солта от водата
Учени създадоха революционен метод за отделянето на солта от водата
Глобалното затопляне и покачващите се температури на планетата създават все по-сериозни проблеми за всички обитатели на Земята. Успоредно с това се забелязва и внушителен ръст на количеството солена вода в околната среда, което се дължи на компании, опериращи в много промишлени отрасли по цял свят. На пръв поглед този факт може да ви се стори незначителен, но в някои райони наличието на питейната вода е истински лукс и подобни тенденции оставят много хора без достъп до този ключов ресурс.   Всичко това налага създаването на по-ефективни методи за бързо и лесно обезсоляване на водата. Този проблем е обект на множество научни изследвания. Екип от специалисти на Columbia University привличат вниманието ни с революционен нов процесор, който са кръстили с името "Temperature Swing Solvent Extraction". Въпросният метод е оптимизиран специално за пречистване на хиперсалинови води, които имат силна концентрация на соли и могат да бъдат до седем пъти по-солени от морската вода, съобщава CNet.     Всъщност тези отпадъчни води са резултат от промишлени процеси, особено при добив на петрол и газ, което ги превръща в сериозен източник на риск от замърсяване на подземните води. Първоначалните тестове показват доста оптимистични резултати, тъй като новата техника успява да отстрани 98.4% от солта, което е впечатляващо постижение. Технологията им не изисква постоянно висока температура, но също така е евтина и лесно приложима дори в най-отдалечените райони на планетата.   Още от Digital: Учени разработват джаджа, която извлича питейна вода от въздушните пари на пустинята
напитки
Mackmyra е първото уиски в света, което е създадено с изкуствен интелект
Mackmyra е първото уиски в света, което е създадено с изкуствен интелект
Пътуващите монаси още преди хилядолетие мигрираха от континентална Европа в търсене на нови светове, което ги доведе до дестинации като Шотландия, Ирландия и Скандинавия. Тези странстващи и отдадени на религията хора научиха на много неща местните хора, като един от най-ярките символи на колективната им мъдрост е познанието за дестилацията. Специфичният процес на извличане и пречистване на течности е причината монасите да произведат първото уиски в света.   Липсата на лозови масиви е причината да експериментират с ферментирането на зърнена каша, която съдържа смес от вода, зърно и дрожди. Тази древна практика постепенно набира голяма популярност и започва да се използва по цял свят, преодолявайки по този начин различните културни, религиозни и етнически различния между страните. Повече от хиляда години по-късно разбираме за първото уиски в света, което е създадено от изкуствен интелект, съобщава news.microsoft.com.     Този интересен проект е дело на Microsoft, финландската компания Fourkind и шведският производител Mackmyra Whisky. Алгоритмите с машинно обучение използвани в създаването на напитката са базирани на Microsoft Azure платформата. Огромната база данни позволява на този софтуер да генерира над 70 млн. рецепти за производство на уиски. Специалистите на Mackmyra Whisky подбират най-добрата от тях и планират да продават напитката на пазара, което ще се случи през есента.      Още от Digital: Учени създадоха смарт сензор, който може да разпознае над 30 вида уиски
автомобили
Електрическият автомобил VW ID.3 ще изминава 330 километра с едно зареждане и ще струва под €30 000
Електрическият автомобил VW ID.3 ще изминава 330 километра с едно зареждане и ще струва под €30 000
Volkswagen разработват собствен конкурент на Tesla в сегмента на компактните градски електрически автомобили. Атрактивният модел на компанията се казва VW ID.3 и ще има важно значение за опитите на VW да стане по-влиятелно фактор при EV aвтомобилите. Компанията официално информира най-нетърпеливите си фенове, че стартират предварителните резервации на електрическия хечбек и също така потвърдиха спецификациите. VW ID.3 ще e наличен в три конфигурации.      Основната разлика между тях ще е капацитета на вградените батерии и респективно пробега с едно зареждане, който осигуряват. Компанията си е поставила за цел да продава да реализира доставките на 100 хил. версии на VW ID.3 в рамките на една календарна година, съобщава SlashGear. Базовият модел ще изминава 330 километра с едно зареждане и ще е достъпен за по-малко от €30 хил. преди местните данъци и такси. Втората версия на VW ID.3 увеличава пробега до 420 км.      Най-скъпата версия ще изминава 550 километра преди да се наложи ново зареждане. Volkswagen първо ще стартират продaжбите на VW ID.3 1ST, която е версията с 420 километра пробег и ще предложи панорамен стъклен покрив и поддръжка на гласови команди. Другият премиум модел ще носи името ID.3 1ST Max, като и в двата случая е предвидена безплатно зареждане за мощност от 2000kWh в мрежите на станциите за зареждане We Charge и IONITY.     Oще от Digital: Volkswagen ще инвестират $1.7 млрд. в дивизията за aвтономни автомобили на Ford
Adidas
Аdidas Futurerecraft Loop са първите спортни обувки, създадени от 100% рециклирани материали
Аdidas Futurerecraft Loop са първите спортни обувки, създадени от 100% рециклирани материали
Аdidas са един от водещите производители на спортна екипировка и вече обещаха, че ще използват единствено рециклирани материали в новите си продукти до 2024г. Дизайнерите им вече са стартирали този интересен проект и сега представиха иновативните обувки Futurecraft Loop, които са разработени от термопластичен полиуретан (TPU). Според данните този материал обръща цялата маратонка, включително езика, връзките, горната част и междинната подметка, предаде Engadget.     Компанията е използвала технологията Boost Cushioning в създаването на Adidas Futurecraft Loop и твърдят, че от шест години работят усилено над този проект. Всеки един компонент на спортните обувки е от 100% TPU материал произведен специално за компанията от BASF. На практика това позволява да се премахне напълно нуждата от използване на лепило от от Futurecraft Loop, което намалява отпадъчните материали и също така позволява да бъдат напълно рециклирани.     Аdidas предвиждат бъдеще, в което можем да рециклираме своите маратонки от серията Futurecraft Loop и да използваме тези материали за създаването на нови обувки. Компанията вече е провела тестове с редица спортисти, които са тичали на дистанция до 400 километра, за да изпробват маратонките и резултатите са оптимистични. В заключение ще отбележим, че първите по рода си спортни обувки са създадени от роботи в Speedfactory фабриката на Adidas.     Oще от Digital: Защо Adidas Futurecraft 4D са бъдещето на 3D принтираните спортни обувки
Spotify
Какви подобрения да очакваме в новата версия на Spotify за Android
Какви подобрения да очакваме в новата версия на Spotify за Android
Създателите на популярната платформа за стрийминг на музика подготвят премиерата на няколко нови функции в официалното си приложение. Първата от тях се казва "Sleep Timer" и както името подсказва ще ви позволи да изберете час, в който да бъде спряно възпроизвеждането на парчета. Това е подходящо например за обедната почивка или вечер преди лягане, като можете да настроите интервали между 5 и 60 минути, както и да използвате "End Track" функцията, която спира стрийма след като свърши актуалния трак.      Другото нововъведение, което ни очаква в Spotify се казва "Connect with Friends" и представлява функция за споделяне на песни и плейлисти с хората, които се намират  в близост до нас. Това ще е възможно, чрез сканиране на специален код в приложението от смартфоните, съобщава Neowin. Потребителите ще имат достъп до тази функция от "Connect To A Device" менюто на Spotify. Tретото подобрение, което ни очаква в следващата версия на услугата за Android също е доста атрактивна и предлага интеграция с Google Maps.     По този начин потребителите ще получават интелигентни препоръки за най-добрия маршрут при пътуване, а също възможността да управляват Spotify от интерфейса на Google Maps. Така ще се улесни процеса на смяна на парчетата и превключването между двете приложения за навигация и стрийминг на музика. Предвидена е още една опция за препоръчване на подходящи парчета от вградения плейър на Spotify, която ще се казва "More You Will Like". Новата версия все още е тестова, но вероятно в следващите седмици ще е налична за потребителите.     Още от Digital: Как функцията Discover Quickly ще улесни откриването на музика в Spotify
Spotify
Как функцията Discover Quickly ще улесни откриването на музика в Spotify
Как функцията Discover Quickly ще улесни откриването на музика в Spotify
Spotify е предпочитана музикална услуга за стрийминг, която позволява лесно и бързо да откривате нови парчета в стиловете, които харесвате. Няма да е пресилено да кажем, че именно алгоритмите за препоръчване на музика представлява голямото предимство на платформата пред нейните конкуренти. Добър пример в това отношение са персонализираните плейлисти "Discover Weekly" и "Release Radar", в които Spotify подбира специална селекция от съдържание, съобразно вкусовете и предпочитанията на всеки профил.    Екип от независими разработчици изведоха тази концепция на съвсем различно ниво с премиерата на функция, която се казва "Discover Quickly". В момента е достъпна под формата на уеб приложение със същото име и възпроизвежда директно "Discover Weekly" плейлистата от акаунта ви като дигитални обложки от албуми за всяко едно парче. Ако застанете с мишката върху името на дадено парче ще стартира откъс от него. Кликването върху песента показва повече информация за албума и изпълнителя,  съобщава Gizmodo.     Нужно е само едно натискане, за да добавите песен към съществуваща плейлиста или да създадете нова такава в Spotify. Новата функция със сигурност ще промени изцяло представата ни за начина, по който слушате любимата музика в популярната услуга. Важно е да отбележим, че "Discover Quickly" може да се приложи със същия ефект към всяка една плейлиста, която пазите в своя профил в Spotify. Tова е само началото на този иновативен проект, чиято цел е да улесни значително откриването на атрактивно съдържание от потребителите.     Oще от Digital: Spotify увеличиха тройно лимита за слушане на песни в офлайн режим
ЕС
ЕС ще прекрати смяната на лятното и зимното часово време през 2021г.
ЕС ще прекрати смяната на лятното и зимното часово време през 2021г.
Eвропейската комисия (ЕК) вече отправи предложение на държавите-членки да се сложи край на дългогодишната практика за смяната на часовото време. В момента това се случва два пъти през пролетта и есента на всяка година и вече не носи никакви ползи твърдят някои от страните в ЕС. Първоначалното предложение беше промяната да влезе в сила през 31 март 2019г. След като в продължение на месеци се водиха дебати по темата сега депутатите от европейския парламент най-накрая обявиха своето официално становище.    Законодателният орган на ЕС подкрепи предложението за прекратяването на смяната на часовите зони два пъти през годината. По време на гласуването 410 души одобриха тази идея, като 198 изразиха противоположно мнение, съобщава Guardian.co.uk. Европейския парламент предостави срок до 2021г. на всяка държава-членка да прецени на национално ниво дали иска да остане перманентно към лятото или зимно часово време. Независимо от решението им стрелките на часовника ще бъдат преместени за последен път през март или октомври 2021г.     Идеята за решението е свързано с независимо проучване сред 4.6 млн. европейски граждани, като 84% от тях се обявиха против двете промени на часовото време в рамките на календарната година. Модерните технологии и начина, по който живеем се промениха драстично през последните години, което вече прави безпредметна тази дейност. Все по-малко хора намират полза в това часовника да се мести през пролетта и есента, като това се доказва и от редица изследвания проведени от международни учени в различни сфери.    Oще от Digital: EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
LG Snowwhite
LG SnowWhite е уникална машина за производство на сладолед в домашни условия
LG SnowWhite е уникална машина за производство на сладолед в домашни условия
Компанията изненада присъстващите на събитието South By Southwest Conference (SXSW) с премиерата на много нетрадиционен продукт. Неговото име е LG SnowWhite и представлява компaктна система, с която можете да произвеждате сами сладолед в комфорта на интелигентните домове. Концепцията е доста интересна, като LG Snowwhite използва специализирани капсули, които са сходни с тези от кафе машините. В крайна сметка едва ли има човек, който да не обича сладолед?   Всяка една капсула за LG Snowwhite има собствен QR код, който казва на машината точно как да приготви желания от вас вкус. Бъдещите собственици на умната система първоначално ще имат възможността да избират между Sorbet, Frozen Yoghurt, Sherbet, Traditional Ice Cream, Gelatos, Granita и Frozen Custard, в зависимост от личните си предпочитания, съобщава Pocket-Lint. Все пак  корейския бранд си запазват правото на по-късен етап да разнообразят предложенията с още екзотични вкусове.     Oще от Digital: LG HomeBrew e иновативна джаджа за производство на бира в домашни условия
пътуване
Google Trips е новият портал за организиране на пътувания на компанията
Google Trips е новият портал за организиране на пътувания на компанията
Google искат да предложат още по-добри възможности на потребителите да организират своите предстоящи пътувания, независимо от дестинацията. Именно заради това компанията е решила да обедини всичките си продукти в този сегмент в една платформата. В това число влизат приложенията Google Trips и Flights, както и функцията за търсене на хотели в Google Search. За в бъдеще всички тези инструменти ще са налични под формата на новия портал Trips, който е достъпен от този линк.      Обединяването на всички инструменти в една платформа не е случайно, тъй като ще улесни планирането на пътувания. Цялата информация, която ви трябва за подбора на интерeсни локации, за откриването на приятни места за отдих и резервацията на евтини билети и хотели ще е събрана в Google Trips. Aлгоритмите за търсене на компанията ще ви препоръчват дестинации на базата на досегашните ви пътувания, както и на нещата, които вече сте търсили от смартфоните, предаде TheVerge.     За максимално улеснение ще виждате и информация за прогнозата за времето в избрания от вас период. По този начин Google Trips ще се превърне в единствената платформа, която ви трябва в организацията на вашето пътуване. Ако възникнат промени с резервацията или цените на хотелите и самолетните билети веднага ще бъдете информирани с нотификация. Google Trips вече може да се отвори от десктоп браузърите и вероятно ще сложи край на приложението със същото име.    Още от Digital: Девет полезни приложения за смартфон, които ще ви помогнат при пътуване в чужбина
смарт дрехи
Louis Vuitton представиха луксозна колекция чанти с гъвкави АМОLED дисплеи
Louis Vuitton представиха луксозна колекция чанти с гъвкави АМОLED дисплеи
Устройствата с гъвкави дисплеи тепърва ще стават все по-популярни, което едновременно ще изостри конкуренцията, но и ще намали цените за производството на екрани с тази технология. На пръв поглед може и да не ви хрумва, но панелите с подобен дизайн могат да намерят приложение в разнообразни други аксесоари и продукти. Един от най-известните брандове в сферата на модата, а именно Louis Vuitton също виждат голямо бъдеще в гъвкавите дисплеи, които ще намерят място в следващите им колекции.     Компанията изненада посетителите на Cruise 2020 събитието в Ню Йорк с новата гама луксозни чанти, която се казва "Canvas of The Future". Както името подсказва дизайнерите на Louis Vitton са потърсили  вдъхновение в модерните дигитални технологии в създаването на уникалните представители на тази серия. Модният бранд всъщност показва два модела елегантни чанти, които имат съответно един и два гъвкави дисплея с AMOLED технологията. Резолюцията е 1920х1440 пиксела, предаде Engadget.     Toва означава, че собствениците им могат да възпроизвеждат съдържание с Full HD+ качество. Концепцията на Louis Vuitton разглежда чантите като органично допълнение към смартфоните. Дизайнерите на компанията ще продължат да работят, за да разширят тази функционалност и да позволят на потребителите да изразят уникалния си стил по много по-креативни и иноватични начини. Уникалните чанти все още са само прототипи, но при по-голям интерес могат да се превърнат в реални продукти на пазара.   Още от Digital: Шест високотехнологични материала за производство на спортни стоки и дрехи
игри
Ето как изглежда най-голямата колекция от видео игри в света
Ето как изглежда най-голямата колекция от видео игри в света
Всеки любител на игрите е изпадал в ситуацията, когато не може да избере подходящо заглавие, с което да продължи да се забавлява от компютъра или любимата си конзола. От своя страна това е проблем, който е решен по изумителен начин от американеца Антонио Ромео Монтейро от Редмънд, Тексас. Запаленият геймър официално бе вписан в Книгата на Гинес, като горд притежател на най-голямата колекция от видео игри в света, съобщава TechSpot.   Впечатляващият рекорд е възможен благодарение на наличието на точно 20 139 заглавия в колекцията на Антонио Ромео Монтейро. За да добиете още по-добра представа за тази цифра ще отбележим, че това е почти два пъти повече от предходния рекорд, който е регистриран през 2014г. Неговият притежател се казваше Майкъл Томасон и след това проведе специален аукцион, на който продаде официално своята колекция за сума от порядъка на $750 хил.     Новият рекорд е още по-изумителен, като  Антонио Ромео Монтейро разполага и с повече от 100 конзоли, които му позволяват да играе всяко едно копие на игра, което е негова собственост. Сред тях има и много устройства, които отдавна не се продават и произвеждат на пазара, като например 3DO, Neo Geo Pocket, Sega Pico, Atari Lynx, TurboGrafx-16 и др. Любопитен факт е, че любимата игра на рекордьора е Castlevania 5, което вероятно ще изненада доста хора.   Още от Digital: Седем забавни начина да тествате ретро игри за Android
Amazon
Amazon разработват безплатна услуга за стрийминг на музика
Amazon разработват безплатна услуга за стрийминг на музика
Услугите за стрийминг на музика стават все по-популярни, като в момента този сегмент се доминира от Spotify и Apple Music. Разбира се съществуват и алтернативни платформи, с които можете да слушате любимите си парчета, когато сте в движение. Сега разбираме, че Amazon също проявяват голям интерес към тази пазарна ниша. Представители на компанията вече са стартирали преговори с най-големите лейбъли, за да обсъдят възможностите за бъдещо партньорство.    Идеята е стрийминг услугата на Amazon да бъде безплатна за потребителите, но ще генерира приходи от реклами. Очакванията са платформата да включва интеграция на Alexa и да е налична за смарт високоговорителите Echo, съобщава Mashable. Съществува голяма вероятност официалната премиера да стане факт в следващите няколко седмици. Все повече хора използват подобни услуги за слушане от смартфоните, което е причина за все по-голямата им популярност.    Анализаторите също така припомнят, че трите най-големи звукозаписни компании Universal Music Group, Warner и Sony заедно са генерирали около $6.9 млрд. от лицензите на своите каталози за стрийминг платформите. В момента Amazon предлагат Prime Music, чрез $119 годишен абонамент за Prime или Аmazon Music Unlimited, която струва $9.99 месечно и предлага разнообразна колекция от съдържание без Prime акаунт. Тези предложения се използват от над 20 млн. души по цял свят.   Още от Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
наука
Учени създадоха акустичен метаматериал, който блокира 94% от познатите звуци
Учени създадоха акустичен метаматериал, който блокира 94% от познатите звуци
Динамичният свят, в който живеем постоянно ни поставя в ситуации, когато сме заобиколени от множество звуци, генерирани от безбройни източници Независимо дали става въпрос за мобилните устройства, звука от двигателите на колите или музиката, която слушате изглежда невъзможно да ги избегнем. Moдерното ежедневие на практика превръща тишината в лукс, на който доста хора не обръщат внимание. Нов проект на Boston University oбещава да промени ситуацията.    Екип от учени откриват странна форма, която е в състояние да блокира почти всички познати звуци. След серия от тестове в лабораторния условия накрая създават "акустичен метаматериал", който позволява да се справят над 94% от околните шумове. За да постигне този ефект иновативния материал отклонява посоката на на някои от звуковите вълни и ги връща към първоначалния им източник, съобщава DigitalTrends. Учените използват специализиран 3D принтер в създаването на материала.     Сегашните средства, които се прилагат за блокиране на околния шум са твърде големи като размери, което ги прави неподходящи в редица ситуации. Учените демонстрираха възможностите на своето откритие с поставянето на високоговорител в края на PVC тръба, срещу когото разполагат самия материал. След това се оказва, че техния продукт е блокирал ефективно 94% от звуците, което е напълно достатъчно, за да ги направи неуловими за човешкото ухо.   Още от Digital: Защо хората понякога чуват един и същ звук по-различен начин
смартфони
Пристрастяването към смартфоните се превръща във все по-сериозен проблем за потребителите
Пристрастяването към смартфоните се превръща във все по-сериозен проблем за потребителите
Потребителите прекарват все повече време със смартфоните всеки ден, което може да се превърне в източник на много неочаквани проблеми. Има много хора, за които първото нещо в деня им е да отключат дисплея на мобилното устройство и да започнат да скролнат съдържанието на екрана. Същото може да се каже и за края на работния ден. Все повече ученипредупреждават, че подобни практики могат да влошат сериозно качеството на здравословния сън, предаде CNet.   Учените дори са измислили термин, с който асоциират поведението от този тип и се казва "Теchnoference". Буквалното му значение е човек, който приоритизира смартфона пред другите важни неща в живота си като работа, семейство, сън и др. Доклад на Queensland University of Technology разкрива, че броя на хората страдащи от това състояние се увеличава с внушителни темпове в всяка изминала година. Много от потребителите, които страдат от този проблем разбира се отричат ситуацията.      Проучването показва тревожната тенденция все повече хора да обвиняват смартфоните си за проблеми с продуктивността, умора и липса на концентрация. Данните разкриват, че 24% от дамите и 15% от мъжете могат да се класифицират като "проблемни потребители". Преобладаващата част от тях дори признават, че се опитват съзнателно да скрият прекомерната употреба на мобилните устройства в ежедневието си, което само по себе си илюстрира колко разпространен е този проблем.    Още от Digital: Как потребителите използват смартфоните с Android и iOS
iPhone
Защо става все по-скъпо за потребителите да имат iPhone
Защо става все по-скъпо за потребителите да имат iPhone
Аpple продължават да бъдат един от най-големите производители на смартфони, но са изправени пред все по-силната конкуренция на устройствата с Android. Компанията е достигнала до определен етап от развитието си, който изисква налагане на по-различна бизнес стратегия. Така например iPhone, който превърна Apple в най-богата компания в света не може да продължава да бъде водещия източник за приходи. Високата цена на смартфоните не е достатъчна и е необходимо да се търсят алтернативни решения.    Именно това бе причината на последното събитие на Apple, което се проведе преди дни да се говори предимно за приложения и услугите, които предлагат на потребителите. Следващата стъпка за компанията е да започне да генерира приходи от софтуерни продукти, които досега бяха достъпни безплатно за потребителите, като Apple News и Apple TV. Компанията смята, че има голям брой лоялни фенове на iPhone, които без да се замислят ще преминат към платените версии на мобилните приложения, съобщава Mashable.   По този начин Apple ще се обърнат към мащабната екосистема от услуги, които предлагат на потребителите, за да продължат да бъдат успешен бранд. Припомняме ви, че абонамента към Apple News+ е $9.99 на месец и осигурява достъп до над 300 премиум списания, вестници и онлайн издания. Абсолютно съща е концепцията на Apple TV+ и геймърската платформа Apple Arcade. Всичко това, обаче предпоставя значително увеличение на цената за притежаването и оптималното използване на iPhone.   Oще от Digital: Хакери купуват откраднати прототипи на iPhone, за да хакнат iOS
Spotify
Spotify съдят Аpple заради нелоялни бизнес практики
Spotify съдят Аpple заради нелоялни бизнес практики
Spotify е предпочитана музикална услуга, която предлага разнообразна колекция от над 30 млн. парчета и е достъпна за всички водещи платформа. Създателите на популярната платформа сега заведоха съдебен иск срещу Apple на територията на ЕС. Основният мотив е, че компанията провежда политика, която вреди на принципите на естествената конкуренция и създава предпоставки за дискриминация на конкурентни услуги, като Spotify. В случая става въпрос за изискванията, които разработчиците трябва да спазят в App Store.     Документацията към съдебния иск включва описание на събития, които започват още през 2010г. и продължават до ден днешен. По този начин Spotify се опитват по-най-добър начин да илюстрират как Apple се опитва да затрудни максимално други компании да предоставят услугите си. Така например компанията продължава да принуждава разработчиците да споделят 30% от приходите си с Apple. Ако Spotify искат да преминат към друг метод на плащане се оказва, че потребителите не могат да ъпдейтнат към премиум версията на приложението.     Големият проблем е, че компанията едновременно има пълен контрол над App Store, но от друга е конкурент на Spotify, чрез собствената си музикална услуга. Apple Music не е необходимо да редуцира с 30% приходите си и това е причината за увеличение на месечния абонамент за Spotify. По този начин компанията се опитва да компенсира тази сума, но пък за потребителите става по-изгодно да използват Apple Music, тъй като е по-евтина. Teзи практики влияят негативно на всички външни разработчици на приложения в App Store.   Oще от Digital: Apple Music срещу Spotify – коя е музикална услуга e по-добра