Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
1459 резултата за лайфстайл
наука
Защо хората понякога чуват един и същ звук по-различен начин
Защо хората понякога чуват един и същ звук по-различен начин
От няколко дни в интернет се разпространява кратък аудио файл, който предизвика редица противоречиви коментари сред потребителите. Причината е, че една част от тях чуват думата Laurel в компютърно генерирания глас, докато останалите са сигурни, че той казва Yanny. Дискусията относно това кой е правилния отговор от двата вече се води във всички големи социални мрежи като Facebook и Twitter. Някои хора дори твърдят, че първо чуват едната дума, а след това другия, което допълнително усложнява отговора на този въпрос.     Все пак специалистите са на мнение, че човешкия мозък не ни подвежда, тъй като има няколко фактора, причиняващи ситуацията. Оказва се, че аудио файла в действителност съдържа и двата звука: Yanny и Laurel. Първият от тях е записан на по-висока честота, а другия на по-ниска, което в голяма степен провокира объркването, информира CNet. Toва, което всеки човек чува зависи и от индивидуалния му слух, както и от начина, по който мозъка ни пресъздава съответното аудио. Факторите за съществуването на феномен са разнообразни.     Самият файл е записан именно с идеята да миксира звуците по такъв начин, че да създаде тази звукова илюзия. Специалистите твърдят, че ако се отдалечите ще чуете едната дума, а ако се приближите другата. Високоговорители или слушалките, които използвате също оказват влияние на крайния ефект. Toзи експеримент е поредното доказателство, че слуха на всеки човек е строго индивидуален и се различава от този на останалите хора.   Още от Digitial: Може ли човешкото тяло да да служи като батерия за мобилните ни устройства
роботи
Роботите ще изпреварят по численост хората до 30 години
Роботите ще изпреварят по численост хората до 30 години
Moдерните технологии промениха не само ежедневието ни, но също така предизвикаха революция в редица индустрии и промишлени отрасли. Една от сферите, която се възползва по най-добър начин от тези процеси е роботиката. В последните няколко години станахме свидетели на разнообразни концепции на умни машини, които могат да извършват впечатляващи действия. Навлизането на по-добри и интелигентни роботи закономерно започна да притеснява доста хора свързани с бъдещето и запазването на работните им места.    Последният доклад на д-р. Ян Пеарсон, който е футуролог във Futurizon поддържа същото мнение, но разкрива и ще по-тревожни сценарии за човечеството, предаде Mirror.co.uk. Изчисленията му показват, че в следващите десетилетия ни очаква бум в разпространението на роботи в световен мащаб. В крайна сметка още преди 2050г. той очаква броя на умните машини да надхвърли 9.4 млрд.. Ако прогнозите на  Ян Пеарсон се потвърдят това означава, че само след 30 годините роботите ще са много повече от хората, които населяват Земята.      Новото проучване също така показва, че до десет години роботите не само ще си комуникират с хората, но и ще станат емоционално интелигентни. За постигането на тази цел ще допринесат и иновациите в сферата на изкуствения интелект. В момента в световен мащаб има около 57 милиона робота твърди, д.р Ян Пеарсон. Неговите прогнози със сигурност ще стреснат доста потребители и имат потенциала да засилят притесненията им от навлизането на повече подобни машини. Времето ще покаже дали той ще се окаже прав.   Още от Digital: Пет домашни робота, които ще ви впечатляват с възможностите си
Bugatti
Какви хора могат да си позволят Bugatti Chiron за $3 млн.
Какви хора могат да си позволят Bugatti Chiron за $3 млн.
Bugatti е едни от най-луксозните производители на автомобили и само малцина могат да си позволят да притежават някой от уникалните им модели. Компанията има над 100-годишна история и въпреки различни финансови проблеми в определени етапи от развитието си сега се управлява успешно от Volkswagen Group. Главният изпълнителен директор на Bugatti, Стефан Уинкелман разкри, че са продали мощния Chiron до втората половина на 2021г.. Първоначалният план бе да се произведат 500 бройки на уникалния автомобили за едно десетилетие.   Две години след премиерата си през 2016г. са направени над 300 поръчки на Bugatti Chiron от бизнесмени и хора със солидни финансови възможности, които могат да платят сумата от $3 млн. за лукса да притежават возилото, предаде BusinessInsider. В интервю по време на 2018 New York Auto Show шефът на компанията разкри интересни детайли за профила на хората, които поръчват автомобилите им. Според него клиентите на Bugatti са предимно мъже с доходоносен, собствен бизнес, които живеят в Северна Америка, Европа, Близкия изток и Япония.     Мнозина от тях разполагат с лична колекция от суперавтомобили, която в някои случаи надхвърля 30 модела. Клиентите на Bugatti също така обожават и притежават яхти, частни самолети, редки произведения на изкуството и живеят в имения за милиони долари. Всеки един от предприемачите-клиенти на компанията има вроден бизнес нюх и способност за откриване на максимална стойност при извършване на покупка. Скоростта не е приоритет за Bugatti и поради това автомобилите им са лимитирани до 420 км/ч.   Oще от Digital: Bugatti навлизат в сегмента на хибридните автомобили с мощното четириместно купе Atlantic
Aquabionic
Aquabionic са най-иновативните плавници за гмуркане под вода
Aquabionic са най-иновативните плавници за гмуркане под вода
Cetatek е името на компания, която си постави амбициозната цел да предизвика истинска индустрия в сферата на гмуркането с премиерата на уникален продукт. Инженерите им са разработили система с модулен дизайн, която ще улесни значително придвижването под вода и е кръстена с името Aquabionic. Ключовото предимство е свързано с това, че самите плавници са разработени да са комфортни за носене, но и да придават усещането, че се движите над водата, а не докато се гмуркате. Цялото оборудване се състои от три отделни части.      Това са чифт хибридни обувки, вградена система за свързване и сменяеми модули за задвижване с остри перки. Всеки един компонент е разработен така, че да работи оптимално с другите елементи от Aquabionic, информира DigitalTrends. Любителите на гмуркането трябва първо да обуят самите водни ботуши, които са толкова удобни, колкото всяка една спортна обувка на пазара, твърдят от Cetatek. Необходимо е едно движение, за да прикрепите свързващия механизъм към ботушите преди да се потопите във водата.     След като се гмурнете трябва да добавите модула с перката в предната част и да започнете да плувате. Премахването на този компонент още във водата е максимално улеснено и предхожда излизането обратно на сушата. Дизайнът е вдъхновен от структурата на ски обувките и неслучайно е определен от създателите си като "най-иновативните плавници за гмуркане в света". Официалните продажби стартират през ноември за $220, като е предвидена и версия с карбонови елементи за $300.     Вижте Blueye Pioneer е подводен дрон, който може да се управлява със смартфон
смартфони
Как технологиите ни карат да се пристрастяваме към джаджите, приложенията и социални мрежи
Как технологиите ни карат да се пристрастяваме към джаджите, приложенията и социални мрежи
Сложната структура на човешкия мозък продължава да изумява учените със своите уникални свойства, дори и в контекста на модерните технологии. Последните проучвания показват, че мозъка ни може да различи моментното удоволствие от дългосрочното усещане за наслада, каквато е дефиницията за щастие. За целта се следят нивата на различни хормони в човешкото тяло. Езиковата разлика между думите щастие и удоволствие е незначителна, но е значителна от химическа гледна точка.   Така например наличието на допамин е свързано с усещане за получаване на награда и мотивация, което няма нищо общо със серотонина, който асоциираме с удовлетвореност и истинско щастие. Именно наличието на определен вид хормони в телата ни е причината да се чувстваме пристрастени към смартфоните, мобилните приложения и социалните мрeжи. Учените твърдят че мозъка безпогрешно различава моментна наслада от пълно щастие, предаде BusinessInsider.     Технологиите  са мощен стимулатор, който увеличава нивата на допамин в кръвта и това води до голямата зависимост, която много хора имат към тях. В същото време серотонина, който свързваме с усещането за щастие стимулира поне 14 различни зони и рецептори. Въпреки сходството между тези чувства се оказва, че мозъка може безпогрешно да ги различи. Това означава, че разбира временната еуфория от покупката на нов смартфон с дълготрайното щастие.   Oще от Digital: Как използваме смартфоните си в България
лайфстайл
Как са се появили имената на някои от големите световни компании
Как са се появили имената на някои от големите световни компании
Големите компании, успели да утвърдят името си в целия свят, винаги са будили възхищението ни, но и любопитството ни. Как са успели да постигнат този успех? Какви тайни трикове са използвали, за да може името на марката им да е познато по цялото земно кълбо дори на малките деца?   А питали ли сте се някога как днес известните компании са получили имената си? От businessinsider са проследили историята на някои от най-големите компании в света. Оказало се, че всяко от имената им има очарователна история на произхода си или скрито значение. Така например, Lego  е комбинация от две датски думи, които се превеждат като “играйте добре”.   1. Amazon – Джеф Безос искал име за своята компания, което да започва с “А”, така че да се появява в горната част на азбучен списък. Тогава решил, че най-голямата река в света е подходящо име за марката му, тъй като се надявал и бизнеса му един ден да е най-големият.   2. Pepsi – Първоначално напитката била наречена Brad's Drink, а през 1898 година името ѝ става Pepsi-Cola. Новото име идва от думата “диспепсия” – термин, който означава лошо храносмилане, тъй като създателят ѝ бил убеден, че напитката му е здравословна, подпомагаща храносмилането.   3. Canon – Първоначално компанията се е наричала Kwanon, това е име на будистка богиня. През 1935 г. обаче се преименува на Canon, за да се хареса на световна аудитория.   4. Ikea – Основателят на компанията, Ингвар Кампрад, формира това име, като комбинира инициалите си И.К. с първите букви на Елматари и Агунарди, фермата и селото, където е израснал.   5. Skype – От "Sky Peer-To-Peer" името преминава в "Skyper", по-късно „r“ в края на думата отпада и остава само Skype.   6. Lego - Lego  е комбинация от две датски думи, които се превеждат като "играйте добре".   7. Spotify - Съучредителите Даниел Ек и Мартин Лоренцон дълго мислили за подходящо име на компанията си, докато един ден Ек заявил, че тя ще се казва Spotify. Името произтича от думите "spot" (място) и "identify"(идентифициране).   8. Oracle - Основателите на компанията Лари Елисън и Боб Уотс работели над консултантски проект за ЦРУ с кодовото име Oracle. Впоследствие проектът бил закрит, но името останало. 9. Google - Наименованието на компанията произхожда от думата „googol“, означаваща единица със 100 нули. 10. Sony - Името е извлечено от латинската дума “sonus” за звук и жаргонния израз “sonny” за  “младок”. През 50-те години на миналия век, в Япония така са наричали умните, представителни млади мъже. 11. Starbucks - Името на компанията идва от първия помощник на капитан Ахав от романа “Моби Дик”, идеята била да се привлече “романтиката на откритото море и традицията на ранните търговци на кафе”. 12. Blackberry - Това име е измислено през 1999 година, тъй като клавишите на устройството напомнят на семенцата на горските плодове.   13. Reebok - Алтернативно се изписва “rhebok” – африканско-холандска дума за вид антилопа. Това име има за цел да предизвика усещане за скорост и грациозност.   Вижте 9 компании, които промениха логата си до неузнаваемост
писма
Знаете ли, че: Най-старото писмо изпратено в бутилка е на 131 години
Знаете ли, че: Най-старото писмо изпратено в бутилка е на 131 години
Изпращането на писма, скрити в стъклени бутилки са добре познат сюжет от приказките и приключенските романи. Всъщност тази практика не е само плод на въображение на писателите, тъй като преди столетия е прилагана в действителност. Случайни туристи откриха най-старото познато на човечеството писмо изпратено в стъклена бутилка, докато се разхождат на плаж в Южна Австралия. Първоначално те решават, че това е боклук изхвърлен на пясъка, но забелязват листовете хартия и интересния дизайн на бутилката.   В крайна сметка след провеждане на серия от тестове се оказва, че писмото е написано на 12 юни 1886г. и е изхвърлено в Индийския океан от германски търговски кораб. Неговата цел е била да проследява океанските течения. В самата бележка е отправена молба човека, който я намери да добави още детайли за локацията, на която е открил стъклената бутилка. Първоначалните прогнози показват, че кораба много вероятно да се е движил в крайбрежието на Южна Америка, предаде SlashGear.     Oткритието е интересно заради случайния начин, по който е намерена находката, както и поради факта, че е най-старото писмо в стъклена бутилка намирано досега. Досегашният носител на този рекорд е "само" на 107 години. Вече са подадени документи постижението да бъде потвърдено от Книгата за рекордите на Гинес. Това, което озадачава най-много учените е как толкова много време никой не е успял да открие плаващата бутилка в океана. Поне засега отговора на този въпрос остава обвит в мистерия.   Вижте учени откриха на каква възраст можем да сме най-добри във всичко
човешко тяло
Eто как изглеждат най-старите татуировки правени от човек
Eто как изглеждат най-старите татуировки правени от човек
Татуировките са предпочитан начин за изразяване на индивидуалността за милиони хора. Ако в модерното общество, в което живеем днес това е неизменна част от ежедневието ни в миналото ситуацията е била доста по-различна. Може да ви се стори странно, но дори преди хиляди години предшествениците си са използвали този ритуал за рисуване на телата си. Доказателство за това са останки на две мумии от древен Египет, които показват съществуването на множество татуировки върху останките им.      Екип от учени с изненада откриват наличието на мастило върху мумии съхранявани в British Museum в Лондон, докато правят серия от снимки с фотоапарат Panasonic Lumix DMC ZS19. Допълнителни тестове показват категорично, че татуировките са направени преди повече от 5000 години, което прави татуировките с поне хилядолетие по-стари, в сравнение с досегашните прогнози, информира Engadget. Двете мумии са на мъж и жена, които са живеели в малко селище край река Нил.     Въпросният регион е толкова сух и горещ, че човешките тела са останали почти непокътнати. Именно добре съхранената кожа е ключа към откриването на най-старите татуировки правени от човек досега. Използването на инфрачервена светлина разкрива, че в горната част на тялото на мъжката мумия са изрисувани див бик и стадо варварски овце. Изборът на подобни образи не е случаен и вероятно символизира властта и мъжествеността на този наш древен предшественик.      Вижте как учени откриха останки от най-древният континент под остров Мавриций
турзиъм
Conrad Hotels & Resorts Muraka е първата подводна вила за туристи в света
Conrad Hotels & Resorts Muraka е първата подводна вила за туристи в света
Малдивите е една от най-екзотичните и предпочитана от туристите дестинация в света. Хората, които посещават островната държава много скоро ще разполагат с уникалната възможност да прекарат цялата си ваканция под водата. Това е възможно благодарение на идея на Conrad Hotels & Resorts, които създадоха Muraka - първата подводна вила, която ще промени представата ви за начина, по който може да се наслаждавате на океана и заслужената си почивка. Името Muraka не е избрано случайно, тъй като на местния език означава корал.      Първоначално съоръжението ще може да приюти до девет гости. Подводната резиденция има за цел да предложи "вълнуващо преживяване в една от най-спиращите дъха морски гледки на планетата", информира DigitalTrends. Гостите на Muraka ще могат да се насладят на изумителна гледка на Индийския океан и да разгледат отблизо разнообразния морски живот и да се потопят напълно в него. Потребителите ще могат да нощуват под водата заобиколени от животински и растителни видео с впечатляващи пъстри и наситени цветове.      Резиденцията е проектирана като двустепенна структура с пространство над морското равнище и няколко помещения потопени в океана. Muraka предлага просторна спалня, всекидневна, баня и спираловидно стълбище, което води до горния етаж. Гледката е изумителна и предлага 180--градусов панорамен изглед на коралите и другите видове, обитаващи водите на Индийския океан. Горният етаж има спалня за двама души, фитнес, трапезария, бар, кухня, палуба и стаи за персонала. Допълнително ще бъде обявена цената за нощувка в Conrad Hotels & Resorts Muraka.     Още от Digital: Ето как ще изглежда първият подводен ресторант в Европа
шоколад
Учени доказаха, че тъмният шоколад помага за намаляване на стреса и за доброто настроение
Учени доказаха, че тъмният шоколад помага за намаляване на стреса и за доброто настроение
Всеки от нас обича да похапва лакомства и за много хора шоколада е предпочитания избор. Една от причините е, че така можем лесно да се успокоим и да се почувстваме по-добре в натовареното ежедневие, което ни заобикаля. Екип от специалисти на Loma Linda University проведоха независимо проучване, с което доказаха, че тъмния шоколад е полезен не само за намаляване на стреса, но е и източник на позитивно настроение. Положителният му ефект върху човешкото тяло се дължи на по-високото количество какао, което съдържа, информира SlashGear.    Изследването им е първото от този тип, което анализира ефекта на какaото върху хората за дълги периоди от време. Резултатите са интересни и показват няколко различни ползи от приема на антиоксидантите/флавоноидите в какаото. Сред тях трябва да отбележим по-ниските нива на стрес, подобреното настроение и памет, както и положителен ефект върху имунната система. Тестовете на учените включват анализ на ефектите от прием на черен шоколад в доза от 48 грама след 30 и 120 минути след попадането в човешкия организъм.     Oказва се, че какаото има по-дълготраен ефект върху тялото, отколкото се предполагаше и също така регулира редица вътрешноклетъчни процеси. Изследването показва, че редовния прием на черен шоколад влияе позитивно за активирането на Т-клетките, клетъчния имунен отговор и гените, участващи в невронното сигнализиране и сетивното възприятие. В крайна сметка този експеримент на учените е категорично доказателство, че хапването на шоколад има доста повече положителни страни, отколкото вероятно повечето от нас си представят.   Още от Digital: Защо шоколадът може да изчезне до 2050г.
смартфони
Как големината на дисплеите влияе върху начина, по който използваме смартфоните
Как големината на дисплеите влияе върху начина, по който използваме смартфоните
Размерите на смартфоните се промениха значително през последните години. В момента устройствата с 5-5.5" дисплеи се превърнаха в стандарт за мобилната индустрия и отчитат най-много продажби. Може да не сте се замисляли, но всъщност големината на смартфона оказва влияние на начина, по който ги използваме. Изследване на AppOptix потвърждава това твърдение и разкрива интересни факти за навиците ни. Собствениците на смартфони, които не надхвърлят 4.5 инча извършват средно 95 сесии с приложения дневно с продължителност 185 минути и изразходват трафик от 347MB.     За сравнение тези стойности се увеличават до 128 сесии, 236 минути и 709МВ трафик на мобилен интернет при устройствата с големина 4.5-5.5 инча. Потребителите, които имат 5.5" или по-големи модели извършват 141 сесии за  261 минути и генерират средно около 840МВ на денонощие, съобщава AndroidHeadlines. Проучването показва, че средната стойност на смартфоните с всички възможни размери е 240 минути в 131 различни сесии с приложения и 743 мегабайта мобилен интернет на всеки 24 часа. AppOptix твърдят, че представителите на нежния пол прекарват повече време в работа със смартфоните, спрямо мъжете.     Дамите използват устройствата средно 252 минути на денонощие, докато при силния пол тази стойност е 237 минути. Не е изненадващо, че по-младите хора са по-активни и прекарват повече време пред дисплея. Собствениците на смартфони, които са на възраст по-малка от 26 години работят около 264 минути на ден, докато тази стойност е 246 минути между 36-45 години. и 241 мин. за потребителите на възраст между 26-36 години. Анализаторите от AppOptix са категорични, че всички тези цифри ще се увеличат през 2018г.. Прогнозите им са за ръст от средно 15 минути, четири сесии с приложения и около 157 мегабайта на ден.   Още от Digital: Как използваме смартфоните си в България
човешко тяло
Учени доказаха, че можем да разберем как се чувства човек само по цвета на лицето му
Учени доказаха, че можем да разберем как се чувства човек само по цвета на лицето му
Вероятно поне веднъж ви се е искало да разберете какво мисли и чувства даден човек само по изражението на лицето му? Използването на този метод ще има противоречиви резултати, тъй като не винаги може да емоциите на някого само с един поглед. Учени на National Academy of Sciences проведоха интересен експеримент, с който доказаха, че потока на кръв е свързан пряко с чувствата ни. Оказва, че чувствата, които изпитваме променят притока на кръв и респективно цвета на лицето ни, а тази характеристика издава емоционалното ни състояние, предаде TheVerge.   Самото проучване показва също, че е възможно да познаем със 75% точност как се чувства човек единствено по цвета на лицето му. Учените дори разработват специален компютърен алгоритъм, който увеличава тази стойност до 90%, като анализира в реално време цвета на лицето. Експериментът включва използването на хиляди снимки, които са класифицирани в различни цветове на базата на израженията, които правят хората снимани в тях. Компютърната програма установява ,че се формират уникални цветове при промяна на емоциите.     Това означава, че характеристики като пол, етническа принадлежност или цвят на кожата не се променят, но кръвния поток е различен, ако сме щастливи или тъжни. Учените провеждат тестове и с доброволци, които успешно разпознават повечето от показаните изражения на 18 различни емоции. Откритието е доста интересно, тъй като показва, че не очите, както мнозина смятат, а цвета на кожата всъщност издава емоционалното ни състояние. В заключение ще вмъкнем, че  софтуера им успява да се справи дори в ситуации, когато преливат няколко различни нюанса.   Още от Digital: Може ли човешкото тяло да служи като батерия за мобилни устройства
смартфони
Всяко четвърто дете на възраст до 6 години притежава личен смартфон
Всяко четвърто дете на възраст до 6 години притежава личен смартфон
Смартфоните са най-продаваните мобилни устройства в световен мащаб и мнозина от нас притежават по няколко модела с карти към различни оператори. Конкуренцията между водещите производители е причина за все по-ниската цена, което ги прави достъпни за много по-голям брой потребители. Последно изследване на musicMagpie разкрива, че броя на малчуганите с личен смартфон се увеличава със сериозни темпове. Резултатите от проучването доказват, че в момента 25% от децата на възраст до шест години имат подобно устройства.    Данните са в контраст с разпространеното схващане, че 11 години е подходящата възраст децата да притежават и използват смартфон. Още по-тревожното е, че почти 50% от участниците в проучването твърдят, че работят в продължение на 21 часа на седмица в работа с мобилните устройства, съобщава Мirror.co.uk. Конкретните цифри са свързани, както с Android, така и с iOS. От тях разбираме, че 77% от родителите са склонни да отделят €500-€600, за да купят нов смартфон на децата си, а две трети от тях не следят месечния им трафик на интернет.     Горепосочените цифри представляват 300% ръст на годишна база в броя на потребителите, които купуват реновирани смартфони като "първо устройство" на малчуганите. Намаляването на възрастовата граница за покупката на първи смартфон продължава да намалява, което налага да сме много внимателни какво мултимедийно съдържание консумират най-младите потребители. При всички положения, обаче можем да кажем, че смартфоните са най-разпространената технологична джаджа в ежедневието ни.   Oще от Digital: Как използваме смартфоните си в България
Coca-Cola
Coca-Cola ще представят алкохолна напитка за първи път в 125-годишната си история
Coca-Cola ще представят алкохолна напитка за първи път в 125-годишната си история
Coca-Cola смятат да отбележат по интересен начин навършването на 125 години от създаването на компанията. Идеята им е да пуснат на пазара нова напитка, която за първи път в историята им съдържа алкохол. Официалната премиера на този продукт ще е в Япония, като първоначално той ще е наличан единствено в "страната на изгряващото слънце". Coca-Cola са потърсили вдъхновение за предстоящата напитка във все по-големия интерес на японците към Chu-Hi.   Всъщност под това име се крие серия силно газирани и ароматизирани напитки, които също като Coca-Cola се продават в кенчета с различна големина. Популярността я Япония е провокирана и от почитта им към местния дух, известен в страната като "Shochu", информира bbc. Компанията иска да провери нагласите на местните жители към премиерата на подобен продукт и респективно дали напитка от такъв тип има потенциала да се превърне в маркетингов хит.      Традиционно напитките Chu-Hi съдържат между 3% и 8% алкохол, а опияняващия им вкус ги прави подходящ избор за топлините през лятото. Този тип питиета обикновено се промотират като алтернатива на бирата и се харесват предимно от дамите. Местния пазар се различава от всички останали, защото предпочитанията на японското население са много специфични. Именно заради това Coca-Cola патентоват над дузина различни напитки всяка година.   Вижте как да направим пистолет с горящо лепило от кенче Coca-Cola и запалка
смартфони
Собствениците на смартфони с Android са по-лоялни от тези с iOS
Собствениците на смартфони с Android са по-лоялни от тези с iOS
Собствениците на iPhone винаги са демонстрирали впечатляваща поялност по отношение на възмoжността да си купят всеки следващ смартфон на Apple. В последните години популярността на моделите от серията Galaxy създаде предпоставки за развитие на подобни тенденции и в Android eкосистемата. Именно заради това все повече хора, които са притежавали смартфон с Android е много по-вероятно да се сдобият с нов, който също работи с платформата, а не с iOS. Aнализатори от Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) направиха проучване за нивата на лоялност сред потребителите през 2017г.    Основното заключение в доклада им е, че собствениците на смартфони с Android демонстрират впечатляващи стойности на лоялност от 91%, което е най-доброто постижение регистрирано досега. За сравнение през този период при iOS този параметър достига до 86%, информира TechCrunch. Колкото по-висок е коефициента на лоялност, толкова по-малка е вероятността даден потребител да премине от едната операционна система към конкурентната платформа. Сегашните резултати са първия път, в който Android успява да изпревари iOS в тази сфера, което е доста интересно постижение.   Конкретните данни на CIRP показват стабилен ръст и увеличение на показателите на Android от 89% до 91% през изминалата година. През този период нивата на лоялност на собствениците на смартфони с iOS се е понижил от 88% до 86%. Трябва да отбележим, че разлики само в няколко процента са напълно нормални и не са индикация за радикална промяна в нагласите на потребителите. Информацията от проучването може да се разглежда и като категорично доказателство за впечатляващата конкуренция между двете най-популярни операционни системи за смартфони в мобилната индустрия.   Вижте как използваме смартфоните си в България
дисплеи
Учени създадоха ултратънки дисплеи, които могат да се залепват за кожата
Учени създадоха ултратънки дисплеи, които могат да се залепват за кожата
Идеята да разполагаме с умни джаджи, които се прилепват към тялото ни и следят в реално време различни показатели на човешкия организън не е нова. Големият проблем пред подобни устройства е, че могат да се използват само за ограничен период от време. Екип от специалисти на University of Tokyo и Dai Nippon Printing експериментират с различни решения на този недостатък. Последният им проект е свързан с разработването на ултратънък дисплей, който се залепва за кожата и работи безпроблемно до седем дни.      Въпросният панел се състои от структура с 16х24 светодиода, които заедно с нужните кабели са разположени върху гъвкаво гумено покритие, информира Mashable. Досегашните тестове показват, че ултратънкия дисплей е в състояние да следи ключовите показатели на човешкото тяло в продължение на седмица без да причини сърбеж или възпаление на кожата. Учените твърдят, че специалното покритие на панела позволява при разтягане да се увеличи дължината с допълнителни 45%.   Подобни устройства могат да намерят приложение в различни сфери, сред които и медицината. Използването на ултратънкия дисплей би позволило на лекарите да следят в реално време показателите на своите пациенти и да прилагат различни лечения. По този начин ще се подобри качеството на живота за милиони души по цял свят, особено на тези, които са по-възрастни. Dai Nippon Printing планират да стартират масовото производство през следващата година и да започнат да продават този продукт на пазара до 2020г.    Вижте пет неща, които трябва да знаем за гъвкавите дисплеи