Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
203 резултата за космос
Космоса
Учени откриха уникална сходна до Земята екзопланета, която е с три пъти по-големи размери
Учени откриха уникална сходна до Земята екзопланета, която е с три пъти по-големи размери
Meждународен екип от астрономи, ръководени от учени на University of Warwick откриха екзопланета, която е по-малка от Нептун и поддържа собствена атмосфера. Любопитният космически обект е позициониран в т.нар. "Neptunian Desert" район, който се намира в близост до звездите с период (<2-4 дни). Обикновено в тази зона планетите получават силно облъчване от своята звезда и не са в състояние да имат атмосфера, тъй като се изпаряват до скалистото си ядро.   Новата екзопланета е кръстена "NGTS-4b", като учените вече я наричат "The Forbidden Planet" и е по-малка от Нептун, но размерите ѝ надхвърлят три пъти тези на Земята. Според данните "NGTS-4b" извършва една пълна обиколка около своята звезда за едва 1.3 дни, като температурата на повърхността е от порядъка на 1000 градуса по Целзий. Екзопланетата се намира на 920 светлинни години от Земята и е 20% по-малък радиус от Нептун, съобщава SciTechDaily.     Учените твърдят, че "NGTS-4b" е уникална по рода си екзопланета, която има 20 пъти по-голяма маса от тази на нашата планета. Изследванията показват, че този космически обект е попаднал в "Neptunian Desert" през последните 1 000 000 години. Наличието на атмосфера и сходните характеристики с тези на Земята озадачават астрономите, които не очакват да открият в този регион подобни дела. Тепърва ще разбираме повече детайли за "NGTS-4b".   Още от Digital: Астрономи заснеха първата снимка на новосъздаваща се планета в Космоса
Космоса
Шефът на Amazon иска да премести бизнеса на всички компании в Космоса, за да спаси Земята
Шефът на Amazon иска да премести бизнеса на всички компании в Космоса, за да спаси Земята
Шефът на Amazon е един от най-богатите хора  и също така инвестира редица други интересни проекти, сред които и компанията Blue Origin. По време на специална среща с медиите Джеф Безос разкри повече детайли за амбициозната си мисия да спаси човечеството във вида, в който го познаваме. Според него на Земята трябва единствено да живее световното население и да се ограничи производството единствено до леката промишленост. Вместо това тежката индустрия и минното дело е нужно да бъдат изместени в Космоса.   Джеф Безос предлага като решение на проблема с непрекъснато увеличаващото се население на планетата изграждането на множество станции в орбитата около Земята. От една страна там ще се сформират първите човешки колонии в Космоса, а от друга ще се изтегли част от производството, което ще намали значително вредните емисии в атмосферата. Eдна от концепциите, на Blue Origin е създаването на цилиндри, които са с дължина от няколко километра. Въпросните съоръжения ще използват центробежна сила, за да създават изкуствена гравитация.     По този начин ще може да се събират и слънчеви лъчи, за да се отглеждат различни растителни култури. Реализирането на тази идея ще изисква разработването на нови технологии, които да намалят цената на подобни космически капсули, съобщава FastCompany. Джеф Безос също така разкри плановете за изграждането на внушителна по своите размери ракета с името "New Glenn", която ще извърши първите полети в Космоса през 2021г. Успоредно с това компанията му ще продължи да извършва тестове със сегашната си ракета с името "New Shepard".   Oще от Digital: Как шефът на Amazon планира да колонизира Космоса
космос
Китай планира да изпрати човек на Луната
Китай планира да изпрати човек на Луната
През 1959г. съветската ракета Луна 2 е първият кацнал на луната космически апарат, 10 години по-късно Нийл Армстронг и Едуин Олдрин са първите хора, които стъпват на Луната иа забиват на нея американското знаме. И така, половин век по-късно засилено се говори за следващата държа или дори държави, които ще кацнат на луната. Това казва и в интервю на 3DNews - Юй Гобин (Заместник ръководител на Центъра за лунни и космически изследвания на Китайското национално управление). Новината е съвсем логично продължение на дебатите които се състояха по-рано тази година. В тях Китай отправи покана в лунните изследвания да се включат други държави и частни компании. Като тогава се говореше за изследователският космически апарат „Чанъе-Б“ който ще се състои от 4 отделни модула - орбитален летателен апарат, специален модул за приземяване, модул за излитане от Луната и такъв за полетът до Земята. Заявката за този полет е с давност в следващите 4 години.
NASA
Защо NASA отмениха първата космическа разходка на жени
Защо NASA отмениха първата космическа разходка на жени
В продължение на месеци NASA се подготвят за реализирането на уникална мисия извън борда на Международната космическа станция (МКС). Учените на космическата агенция внимателно планират извършването на "космическа разходка", но този път от астронавти, които са жени. Това не се е случвало никога в историята на NASA и е събитие, което предизвика широк обществен и медиен отзвук. Плановете на агенцията, обаче неочаквано се промениха в последния момент.   Броени дни преди изпълнението на космическата разходка се оказва, че на борда на МКС няма костюми с необходимите размери на астронавтките Ан Маклейн и Кристина Кох, съобщава DigitalTrends. Oт своя страна това е достатъчен проблем от NASA да отменят добре планираната мисия, съобщава DigitalTrends. Според данните горната част на скафандрите, които трябва да се носят от астронавтите се наричат "Hard Upper Torso (HUT)" и са налични в среден, голям и екстра големи размери.     По време на тренировките Ан Маклейн използва скафандри в среден и голям размер. След това решава, че се чувства по-комфортно в по-малкия от двата изпробвани костюма. Проблемът е, че Кристина Кох носи същия размер. На бора на МКС разполагат с два отделни скафандъра, но не е възможно да са подготвени навреме за планираната космическата разходка. Именно този фактор променя решението на NASA и в крайна сметка ги принуждава да отменят мисията.   Още от Digital: Защо човек не е стъпвал на Луната от 45 години насам
Космоса
Първата частна космическа сонда изпрати уникално селфи на Земята от Луната
Първата частна космическа сонда изпрати уникално селфи на Земята от Луната
Само преди две седмици SpaceX изпратиха успешно първата частна космическа сонда към повърхността на Луната. Самата машина се казва Beresheet и се разработва от израелската неправителствена организация SpaceIL. Името не е избрано случайно, тъй като означава "В началото" на иврид, което са и първите думи в Библията. Самата мисия е финансирана с бюджет от $100 млн. и се разработва от учени на Tel Aviv University.   Машината сега изпрати първото си селфи до Земята. Уникалния кадър е заснел как изглежда планетата ни от Луната и е направен на разстояние от 37 600 километра, съобщава BusinessInsider. Изображението показва Земята в центъра, като отстрани се вижда знамето на Израел допълнено от текста "Smalll Country, Big Dreams", което е и мотото на мисията. Ако всичко върви по предварителния план Beresheet трябва да кацне на Луната на 11 април.     По този начин Израел ще се превърнат официално в четвъртата държава в света, която изпраща собствено съоръжение на повърхността на естествения ни спътник. Останалите три страни са САЩ, Русия и Китай. Припомняме ви, че досега възникнаха няколко проблема в работата на Beresheet, като при един от тях възникна проблем с бордовия компютър. Това наложи рестартиране на машината и лека промяна от първоначалния график, но наличните бъгове вече са отстранени.   Още от Digital: Защо човек не е стъпвал на Луната от 45 години насам
Луната
Китай са първите в света успели да отгледат памук на Луната
Китай са първите в света успели да отгледат памук на Луната
В първите дни на новата година станахме свидетели на първото кацане на машина създадена от човек на тъмната страна на Луната. Това стана възможно благодарение на космическата сонда Chang'e 4 изпратена на повърхността на естествения ни спътник от Китайската национална космическа агенция (CNSA) на 3 януари. Основната цел на мисията е да се вземат множество проби от почвата и скалистите отломки на Луната, както и да се проведат множество научни експерименти.    Снимка в близък план на покълналите семена   Учените от CNSA се похвалиха, че са провели уникален по рода си биологичен тест, който води до успешното засаждане на семена от памук на Луната. Досега подобни действия бяха възможни единствено на борда на Международната космическа станция (МКС), но никога на чужда планета. Покълналите семена са разположени в специален съд с цилиндрична форма, в която има нужните вода, въздух и почва за правилното отглеждане на памука, предаде BusinessInsider.   Цилиндричният съд, в който се отглеждат семената памук   Космическият апарат има и семена на други култури, сред които картофи и зеле. По този начин Chang'e 4 ще опита да създаде уникална минибиосфера на територията на Луната. Отглеждането на растения на други планети ще има ключово значение за реализирането на бъдещи мисии и ще осигури необходимата храна на астронавтите. Това е само първата стъпка и тепърва ще предстоят още експерименти в тази сфера на Chang'e 4 и учените от CNSA.   Oще от Digital: Китайската сонда Chang'е 4 e първият в света космически апарат кацнал на тъмната страна на Луната
NASA
NASA ще изпращат туристи в Космоса, за да финансират бъдещите си мисии
NASA ще изпращат туристи в Космоса, за да финансират бъдещите си мисии
Космическият туризъм притежава потенциала да се превърне в солиден източник на приходи за NASA още през следващите години. Учените обмислят различни алтернативни варианти за финансиране, включително и да пращат хора извън орбитите на Земята. Идеята да се позволи на частни лица да платят солидна сума, за да са на борда на съоръженията на NASA изпращани до Международната космическа станция (МКС) и други обекти е примамлива за доста хора с финансови възможности.   Така например агенцията може да направи търг с продажбата на няколко места в мисия за качване на товар до МКС и да ги продаде за няколко милиона долара. Възможностите в тази сфера са разнообразни и вече са обсъждани на високо равнище в NASA. Агенцията поддържа много партньорства с представители на частния сектор и това е само една от евентуалните форми на сътрудничество. По този начин NASA ще си осигурят допълнителен бюджет за своите мисии, съобщава Engadget.     Белият дом вече одобри мерки, които ограничават финансирането на МКС след 2025г., което също налага намирането на алтернативен бюджет. Продажбата на билети до ограничения брой места в сондите, които снабдяват станцията е атрактивно решение, което със сигурност ще привлече много големи бизнесмени и популярни личности. В контекста на казаното дотук можем да заключим, че космическия туризъм е ниша, която тепърва ще сближава NASA и частния бизнес.   Oще от Digital: Kак NASA търсят извънземни форми на живот в Космоса
Maрс
Първите хора на Марс ще обитават луксозни жилища с фитнес и спа центрове
Първите хора на Марс ще обитават луксозни жилища с фитнес и спа центрове
Изпращането на първите хора на Марс мисия, която изисква много подготовка, финанси и технологични иновации. Ако всичко върви по план създаването на колония на планетата може да стартира още в средата на следващото десетилетие. Няма да е пресилено да кажем, че тази мисия има потенциала да се превърне в едно от значимите събития в историята на човечеството досега. След като бъдеше завършена колонията ще предложи неочаквани луксове на своите обитатели, предаде SlashGear.     Специалисти от University of Pennsylvania изразиха увереност, че на астронавтите ще могат да населяват просторни апартаменти, в които има дори фитнес зали и спа центрове. Все пак изолацията и живота на чужда планета е свързан с множество физически действия, което налага първите хора на планетата да са постоянно в добра форма. Наличието на подобни съоръжения е абсолютно задължително. Вече тече конкурс на NASА за концепции за места за живеене на Марс.     Първоначлните концепции на подобни дизайни са доста впечатляващи и описват помещени с огромни стъклени прегради и висящи градини. Астронавтите ще живеят в огромни куполи, в които имат кислород и свързват в една структура няколко отделни апартамента. Дизайнерите дори обмислят идеи за създавне на гаражи, веранди и много други архитектури екстри в съоръженията. В заключение ще отбележим, че цените на проектите са между $500 хил. и $2.5 млн.    Още от Digital: Първата мисия до Марс ще включва едногодишен престой на Луната
Космоса
NASA показа как изглежда космическия апарат за мисията до Марс през 2020г.
NASA показа как изглежда космическия апарат за мисията до Марс през 2020г.
NASA имат амбициозни планове да изпратят още по-усъвършенствани апарати на повърхността на "червената планета". Следващата мисия е планирана за следващата година и ще трябва да качи на Марс нова генерация космически ровъри. Представители на агенцията сега за първи път показаха как ще изглежда космическия апарат, който ще качи машините и другото оборудване на планетата през 2020г. Актуализираният ровър ще е оборудван с още по-прецизни инструменти, с които да изследват повърхността на Марс.    Съоръжението ще бъде оптимизирано да работи на пълни обороти в продължение на поне една марсианска година, която се равнява на 687 дни. Основен приоритет за апаратите от Mars 2020 мисията ще бъдат скалите и почвите на "червената" планета. Новият ровър ще бъде оборудван с усъвършенствани инструменти, които не само могат да пробиват тези повърхности, но и да анализират самите проби. Плановете на NASA не предвиждат връщането им на Земята, но ще тестват оборудване, което може да позволи това да се случи при следващи мисии.     Учените се похвалиха, че сега за първи път са сглобили космическия апарат, който ще изпълни мисията. Тестовете им включват реплика на ровъра с големина на автомобил. По този начин NASA проверяват реалните размери на машината, която все още не е конструирана. Във вътрешността на космическия апарат има специални покрития, които ще предпазват ровъра от евентуални дефекти по време на полета. Изстрелването в Космоса е планирано за юли 2020г., а само седем месеца по-късно по план трябва да кацне в района на Jezero Crater на Марс.   Още от Digital: NASА потвърдиха, че първият човек, който ще стъпи на Марс ще бъде жена
NASA
NASA разработват самовъзстановяващи се космически костюми
NASA разработват самовъзстановяващи се космически костюми
Космическата агенция финансира множество проекти, като една от най-любопитните им инициативи се казва NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC). Всъщност това е програма, която предлага награди с размер до $500 хил. за разработва на революционни технологии, които да станат част от бъдещи мисии за опознаване на галактиката. През изминалата година NASA са одобрили 12 проекта в категорията Phase I с награди от $215 хил., както и още шест във Phase II, които са на стойност от $500 хил.   Eдна от най-интересните концепции е дизайн на космически апарат, който е предназначен да кацне на Венера и от максимално близка дистанция да ни разкрие повече за планетата. Този проект предвижда изпращането на плаващ космически кораб, който да събира енергия от атмосферата на планетата и от разстояние да изпраща до роувър, който е разположен на повърхността. По този начин ще се осигури непрестанен достъп до този ценен ресурс за астронавтите, изложени на суровите услoвия на планетата.     Другата иновативна идея, която ще бъде спонсорирана от NASA се казва SmartSuit. Toва е костюм за бъдещи мисии, които има уникално самовъзстановяващо покритие, но също така може да функционира и като тъчскрийн. Oт NASA експериментират и с идеята да създадат мащабна мрежа от минисателити, които наподобяват структурата на паяжините. Подобни модули могат да бъдат с големина от милиметри, което ще им позволи да покриват много по-голяма територия, като това са само част от идеите на NASA.   Oще от Digital: NASA ще изследват Космоса с биороботи и машини, които променят формата си
Китай
Китай построиха огромна трениворъчна база за мисии до Марс в пустинята Гоби
Китай построиха огромна трениворъчна база за мисии до Марс в пустинята Гоби
Китай не крият амбициозните си планове за изучaване на планетите в галактиката ни и проявяват специално внимание към Марс. Местното правителство финансира мащабен проект с името "Маrs Base 1", който представлява внушителна тренировъчна база, разположена в пустинята Гоби в провинция Гансу. За в бъдещ този кампус ще се използва за обучение на астронавти, които ще станат част от бъдещите мисии на Китай . Съоръжението е разположено в средата на безплодни хълмове на 20 километра от градската зона на Джингчанг.     Целият комплекс е с площ от 67 квадратни километра и ще предостави терен за реализацията на много тестове на оборудване и провеждането на тренировки за астронавтите на космическата има агенция. Изграждането на "Mars Base 1" струва внушителните $373 млн., съобщава SpaceNewsPodcast. Първите гости на базата бяха повече от 100 студенти и преподаватели, които имаха привилегията да разгледат отвътре впечатляващото съоръжение и да видят как тренират астронавтите за бъдещите мисии извън пределите на Земята.     Всъщност "Маrs Base 1" e най-автентичното съоръжение за симулация на повърхността на Марс в многолюдната държава досега. Локацията не е подбрана случайно, тъй като географските условия в пустинята Гоби са максимално близки до тези на "червената" планета. В този район има интересна комбинация от хълмове и пустини, като местния климат е сух с изключително силен вятър през цялата година. Температурните разлика между ден и нощна, както и четирите сезона също е подходящо за реалистични тренировки на астронавти.   Още от Digital: Първите хора на Марс ще обитават луксозни жилища с фитнес и спа центрове
NASA
NASА потвърдиха, че първият човек, който ще стъпи на Марс ще бъде жена
NASА потвърдиха, че първият човек, който ще стъпи на Марс ще бъде жена
Учените на космическата агенция вече провеждат тестове с оборудването, което може да намери място в първата човешка мисия до Марс. Все пак от NASA нямат намерение да бързат и смятат, че ще разполагат с необходимите технологии, за да пратят човек на планетата през 2030г. Сега разбираме много любопитни детайли за реалните планове на NASA при изпълнението на амбициозната мисия. Данните са от изказване на Джим Брайдънстайн, който е администратор на агенцията.   В свое изявление по време на участие в Science Friday радио шоуто той сподели, че следващия човек, който ще стъпи на повърхността на Луната ще бъде жена. Успоредно с това Джим Брайдънстайн изрази увереност, че "почти сигурно" и представител на нежния пол ще бъде първия човек, който изпращаме на Марс, съобщава BBC. Тeпърва ще бъдат проведени множество конкурси по цял свят, с които NASA ще търсят най-подходящите кандидати за предстоящата мисия.      NASA също така уточниха, че след броени дни ще станем свидетели на първата "космическа разходка" на жена в Космоса. Това ще се случи на 29 март като част от Expedition 59 графика на астронавтите от Международната космическа станция (МКС). Плановете са излизането извън станцията да продължи около седем часа, като работата на Ан Маклейн и Кристина Кох ще бъде навигирана и подпомагана в реално време от NASA Johnson Space Center в Хюстън, САЩ.   Още от Digital: Първите хора на Марс ще обитават луксозни жилища с фитнес и спа центрове
Космоса
Компанията StartRocket ще построи първия космически билборд през 2020г.
Компанията StartRocket ще построи първия космически билборд през 2020г.
Орбитата около планетата ни е осеяна от мащабна мрежа от сателити, чието основно предназначение е навигация и метеорология. Вече станахме свидетели и на различни концепци за изграждане на инфраструктура от сателити, гарантиращи безплатен достъп до интернет до всички точки на планетата. StartRocket e името на руски стартъп, който работи над още по-амбициозна идея, а именно да построят първия космически билборд. Съоръжението ще е видимо от Земята дори през нощта.   Представителите на StartRockеt са на мнение, че модерните технологии са достатъчни за реализирането на тази идея. Първите тестове с уникалните банери на руския стартъп ще стартират през следващата година, а финалната версия на продукта ще е готова през 2021г. Идеята на StartRocket е да предоставят място за реклама на най-популярните брандове и корпорации, които днес доминират ежедневието ни, съобщава TechRadar. Иновативният билборд ще се състои от много по-малки модули.     По този начин StartRockеt ще разполагат със свободата да изграждат структури с различни форма и размери. Компанията вероятно ще прибегне до услугите на т.нар. "CubeStats" - мини сателити, които могат да излъчват денонощно светлина. Така корпоративните клиенти на руския стартъп ще могат да избират какво име, лого и надпис да използват в космическите билбордове, за да рекламират по най-добър начин себе си. Идеята на StartRocket може да промени изцяло представата ни за маркетинга.   Още от Digital: Ето как изследвахме Космоса през последните 60 години
ексклузивно
Китайската сонда Chang&#039;е 4 e първият в света космически апарат кацнал на тъмната страна на Луната
Китайската сонда Chang'е 4 e първият в света космически апарат кацнал на тъмната страна на Луната
Китайската национална космическа агенция (CNSA) потвърди успешното кацане на апарата Chang'e 4 на тъмната страна на Луната. Това е първият път, в който човешко съоръжение достига до тази част на единствения естествен спътник на Земята. След като достига до повърхността на Луната космическия апарат изпраща сигнали, с които потвърждава, че всичките му апарати действат безпроблемно. В следващите дни Chang'e 4 ще изпрати серия от снимки с висока резолюция.    Тъмната страна на Луната представлява онази част от планетата, която заради ротацията ѝ никога не се изправя в директен контакт със Земята. Достигането до тези отдалечени региони означава, че Chang'e 4 не е възможно да комуникира с наземния контрол, чрез стандартните радио честоти. Вместо това учените от (CNSA) вече изстреляха специален сателит, който орбитира от няколко месеца Луната и ще обработва и препраща сигналите на космическия апарат, съобщава CNN.     Цялото пътуване на Chang'e 4 до орбитата на Луната отне четири дни след изстрелването от Xichang Satellite Launch Center. Следващата стъпка е да се проведат серия от тестове на повърхността на планетата, които да покажат наличието на вода или други ценни ресурси. Китайските учени са подготвили разнообразен списък от експерименти, които ще бъдат извършени от Chang'e 4 в следващите месеци. Самият апарат е с дължина от 1.5 метра при височина около метър и има шест колела и два сгъваеми соларни панела.    Още от Digital: Защо човек не е стъпвал на Луната от 45 години насам
реклама
Знаете ли какво е космическа реклама
Знаете ли какво е космическа реклама
Има много малко места в света, до които рекламата все още не е достигнала. Тя присъства не само в реалния свят, но и във виртуалния. Единственото напълно свободно от реклама пространство все още е небето,  но това е на път да се промени, смятат от Tech Radar. Очевидно има хора, които щом погледнат нагоре, вместо да се радват на звездите, си мислят: „по-добре ще е ако има едно огромно лого в средата“. Не, това не е някаква шега, а бъдещето.   Предимствата на рекламата в космоса са много: рекламата ще се вижда от огромно количество хора за значителен период от време, ще бъде видима за всеки, който поглежда нагоре по някаква причина и въпреки разходите, ефектът ще е много по-голям защото ще достига до много повече хора, които ще я гледат не само в рекламното време по телевизора.   Както каза американският конгресмен Джим Джефърдс през 1993 година.: „Ако рекламодателите са склонни да платят 1,7 милиона долара за минута рекламно време по време на Super Bowl, представете си колко биха дали, за да се вижда рекламата им от половината свят в продължение на 15 дни“.   Това изказване Джефърдс направи по повод идеята на Space Marketing Inc. да създаде огромен надуваем билборд, който да се вижда от Земята за около две седмици. По онова време, 11 компании проявили интерес и се свързали с Space Marketing Inc. Предвидените разходи от $ 30 млн. изглеждат доста разумна цена според съвременните стандарти, като се има предвид, че само NBC имаше рекламни приходи от $ 900 млн. по време на зимните олимпийски игри в Южна Корея.    Въпреки това, космическата рекламна инвазия, тогава не се случи. Според доклад на ООН „натрапчивата космическа реклама не отговаря на разбирането за мирно използване на космическото пространство, би възпрепятствала повечето астрономически наблюдения на учени от цял свят и е източник на космически боклук, който и сега е много“.   Но нито един от тези твърде важни аргументи не беше причината, поради която проекта тогава не успя. Финансирането се оказа недостатъчно, тоест всичко се свежда до парите, а не до хуманните цели.   Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ, забрани космическата реклама, като под това се има предвид „реклама в космоса, която може да бъде разпознавана от човек намиращ се на повърхността на Земята, без помощта на телескоп или друго технологично устройство“. Но, САЩ не притежават въздушното пространство, което е над  другите страни, нито пък космоса като цяло и не  може със закон да спре чужди компании да предлагат възможност за рекламиране в космоса.   Фирми като японската компания Ispace Inc, например, възнамеряват да използват повърхността на Луната като екран, от който да прожектират реклами. Япония е част от Договора за космическото пространство от 1967 година, в който се посочва, че докато страните не могат да претендират за собственост над космическото пространство, те са свободни да се възползват от него, стига да не причиняват щети. Така че теоретично би било възможно да продължат с усъвършенстване на идеята си за лунната реклама.   Кои са успешните рекламни кампании? През 1990 година японската телевизионна мрежа Tokyo Broadcasting System (TBS) плати милиони за да може един от техните журналисти да получи място в съветския космически кораб „Союз“ и да отиде на орбиталната станция „Мир“. Тогохоро Акияма стана първият японец и първия професионален журналист в космоса, но по-важно за нашата тема е, че спонсорството позволи на TBS да постави своето лого върху космическия кораб. Както писа Washington Post по онова време: „За руснаците връзката с японската телевизия е шанс да се придвижат напред в комерсиализирането на руската космическа програма“.   През 1999 година на орбиталната станция „Мир“ е заснета и първата телевизионна реклама в космоса. Тя е на мляко и е с участието на Василий Циблиев, рекламирана е израелската марка Tnuva.    Оттогава насам има безброй други проекти за реклама в космоса, включително известната реклама на Red Bull с космическия скок на австрийския парашутист Феликс Баумгартнер. И разбира се, рекалмата на Tesla, в която Елон Мъск праща една кола в космаса. Но докато всички опити досега са свързани с космоса по някакъв начин, какво ще ни донесе бъдещето не знаем със сигурност. Още повече, че повечето хора си представят, космическата реклама по различни  начини. Може би най-страшния сценарий от всички е поставяне на огромни лога на планетите или по-лошо астрономическа версия на изскачащи прозорци –летящ към земята метеорит с прикрепена реклама.   Никой не знае коя идея ще спечели голямата надпревара за рекламното пространство, но не е трудно да си представим до къде могат да стигнат големите компании, за да си продават продуктите.   Вижте знаете ли коя е била първата реклама в Интернет
Марс
Учени потвърдиха, че Марс има достатъчно ресурси да поддържа живот
Учени потвърдиха, че Марс има достатъчно ресурси да поддържа живот
Maрс e предпочитана дестинация за следващите космически мисии на NASA, които могат да ни разкрият повече детайли за ранните дни на Вселената. Учените вече работят върху техническото оборудване необходимо за изпращане на нови съоръжения и дори хора на планетата. Подобни мисии са предвидени за следващото десетилетие. В интернет се появиха данни от проучване на Nature Geoscience, което потвърждава, че има голяма вероятност Maрс да разполага с достатъчно кислород, за да поддържа форми на живот.   Според информацията под повърхността на планетата има солени езера, съдържащи кислородни молекули в количества, благоприятни за наличието на дишащи аеробни микроби. Геохимичните анализи на NASA от марсианските метеорити и богатите на манган скални образувания са доказателство, че в миналото е имало голям брой оксидиращи военни среди на Марс. Това твърдение предполага, че кислорода е изиграл ключова роля в изграждането на химичния състав на планетата, предаде SlashGear.     Teмпературите на Марс са по-ниски от тези на Земята, което води до по-висока разтворимост на кислорода в атмосферата. Следващата стъпка е да започнат да се правят проби под повърхността на Марс, които да докажат дали теорията е вярна. Учените дори не отхвърлят идеята първите хора, които стъпят планетата да донесaт със себе си кислород от Земята, който да бъде използван в изграждането на необходимите структурни съоръжения за колонизирането на планетата.   Още от Digital: NASA доказаха, че водните ресурси на Марс са лесно достъпни