Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
191 резултата за компании
бизнес
Шефът на OnePlus ще работи и за Oppo
Шефът на OnePlus ще работи и за Oppo
Пийт Лау, изпълнителен директор и основател на OnePlus се връща на работа и при предишния си работодател – Oppo. Лау ще отговаря за продуктовото планиране на холдинга OPlus, който е мажоритарен собственик на Oppo и OnePlus. Същевременно той ще запази и сегашните си постове в OnePlus, съобщава South China Morning Post.     Лау сега ще има директен контрол и над продуктовата линия на Oppo. Очаква се той да работи в полза на обединяване на синергията на продуктите на Oppo, OnePlus и Realme. Лау работи в Oppo от 1998 г. насам като инженер. Става...
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Ако използвате Android телефон, то най-вероятно получавате имейлите си в Gmail, сортирате снимките си в Google Photos, пишете списъците си със задачи в Keep и попълвате таблици в Sheets. 1. Как да архивирате данните от Google акаунта си Благодарение на модерните интелигентни приложения на Android, вашият телефон гарантира, че голяма част от данните в Google профила ви се архивират автоматично. Но с такава широка гама от устройства, работещи с различни версии на Android и възможността за достъп до тези данни в други операционни системи, има стъпки, които можете и трябва да...
компании
Huawei се изкачи до 6-то място в класацията за най-иновативни компании
Huawei се изкачи до 6-то място в класацията за най-иновативни компании
Huawei усилено работи в посока развиване и обогатяване на портфолиото от устройства, които предлага: смартфони, носими устройства, умни устройства за дома, „Интернет на нещата“ и телекомуникационна инфраструктура, като същевременно разширява своята екосистема и затвърждава HUAWEI AppGallery като отворена иновативна платформа за разпространение на приложения. Иновативният подход,  адаптация във всеки сценарий и растежът на технологичния бранд са удостоени с 6-та позиция в престижната класация на най-иновативните компании. Бостънската консултантска група (Boston...
технологични новини
Какво се случи в технологичния свят на 22 май
Какво се случи в технологичния свят на 22 май
Huawei е компания, на която дължим сериозна част от иновациите при камерите на смартфони през последните две години. Флагманите от сериите Huawei Mate и Huawei Р традиционно използват оптика на Leica, смарт системи за автофокус и изкуствен интелект. Любителите на фотографията могат да се възползват от впечатляващи възможности за снимане при ниска осветеност и всевъзможни условия със смартфоните на компанията.    1. Huawei P50 Pro ще бъде първият смартфон с Liquid Lens технология на камерата Китайският производител вече се е насочил към следващата голяма...
Apple
История на противоречивите отношения между Apple и Google
История на противоречивите отношения между Apple и Google
Google и Apple работят заедно по Bluetooth технология, която ще позволи на конкуриращите се платформи, iOS и Android, да общуват помежду си. Това е историческо събитие! Сериозните привърженици на двете платформи може би се питат как се стигна до тук? Идеята е да се даде възможност за надеждно проследяване на органите и здравните организации. Предвижда се и съвместно приложение. Ето как видяха съперничеството между Google и Apple през годините от Android Pit. 2005 година: Стив Джобс обявява ‘война’ на Google След появата на първия iPhone, за известно време, Google и Apple бяха от един отбор, съюзени срещу Microsoft. Google дори разработваше приложения за иновативния телефон на Apple. Но много преди първите смартфони с iOS или с Android да се появят на бял свят, имаше повече или по-малко сериозно съперничество между Google и Apple. В първия сблъсък между двете компании, главно действащо лице беше Стив Джобс. Той заподозрял плановете на Google да поеме екипа за разработка на браузъра Safari на Apple. Смятал, че Google планират да го влеят в собствения си браузър Chrome. Така малко преди представянето на първия iPhone технологичните гиганти водят сериозна битка. Твърди се, че по онова време, Джобс вече знаел за плановете на Google да развитва собствена мобилна операционна система и написвал гневен имейл на съоснователя на Google, Сергей Брин, с който му обявил война. 2008 година: HTC Dream "запалва" войната Около една година след представянето на първия iPhone през 2007 г., през есента на 2008 г. Google представи HTC Dream. Устройството се счита за първия официален Android смартфон. Свидетели съобщават за яростни изблици от страна на Стив Джобс по това време. Чрез тях, Джобс успял да принуди Google да премахне приликите на Android с iOS. Но според автобиографичната книга на Джобс, тогава той си поставил следната цел в живота: „Ако трябва, до последния си дъх ще се боря и ще използвам всичките 40 милиарда долара, които Apple има в банката, за да коригирам тази несправедливост. Ще унищожа Android, защото това е откраднат продукт. Готов съм да започна термоядрена война за това.“ 2012 година: Apple изхвърля приложенията на Google от iPhone Поради лицензионните споразумения, Джобс не успява да приложи заплахите си веднага. Едва след смъртта му през 2012 година лицензионните споразумения с Google гарантиращи YouTube и Google Maps на всеки iPhone, приключват. С появата на Apple Maps и забраната на приложението YouTube влязла в сила с iOS 6, Apple изпрати ясно съобщение. Google не понесе сериозни загуби, защото вече обслужваше голяма част от пазара на смартфони със своята операционна система – Android. Корпоративното съперничество отдавна бе преминало към потребителите на мобилни телефони. 2013 година: Siri се подиграва с Google Glass Една година по-късно, Apple използва своя все още млад тогава цифров асистент Siri, за да даде глас на съперничеството си с Google. През 2012 г. Google Glass беше обявен. Какво мисли Apple за устройството разбраха всички потребителите на iPhone по онова време чрез Siri. Запитан какво мисли за Google Glass, цифровия асистент отговаряше: „Мисля, че чашата е наполовина празна.“ Siri също така предупреждаваше потребителите да не обвързват iPhone-а си около главата си. Google се включи във войната като заяви: „Гласовото търсене на Google не просто ви чува, а ви разбира“. 2014 година: Тим Кук твърди: „Google е най-големият ни съперник“ Тим Кук пое компанията след Стив Джобс като продължи съперничеството с Google. В интервю с водещия на американско токшоу, Чарли Роуз, изпълнителният директор на Apple обясни, че духът на основателя на Apple ще остане завинаги в ДНК на компанията. Той подчерта, че Apple има само един конкурент и това е Google. 2019 година: Google се заяжда с iPhone X Миналата година, с развлекателна маркетингова кампания, Google ужили Apple. В няколко града на САЩ, Google поставиха плакати, в горната част на които имаше неекспониран мотив с думите „iPhone X“ и цената от $ 999. А отдолу надписите „Pixel 3a“ и „$ 399“, разбира се много добре експонирани. С това Google засегна темата за много по-скъпата технология на Apple, която дава сравнително по-лоши резултати при правенето на снимки. Спорно е обаче дали смартфоните могат да се сравняват, тъй като те са разработвани с разлика от две години. 2019 година: Apple и Google работят по общ стандарт за интелигентен дом Въпреки всичко, 2019 година изглежда е годината, в която и двете компании за първи път от години изтласкаха съперничеството си на заден план заради добра кауза – технологичния прогрес. Миналия декември, Apple и Google обявиха, че заедно с Amazon и Zigbee, работят върху общ стандарт за интелигентен дом. The Project Connected Home over IP има за цел да опрости разработката за производителите на продукти и да опрости кросплатформената съвместимост за потребителите на интелигентни домашни продукти. 2020 година: iOS и Android се сливат за добра кауза Очевидно, през 2020 година Apple и Google най-накрая ще заровят томаховката и ще се обединят в битка срещу коварния вирус. Но нека погледнем трезво, Android и iOS никога не са били толкова близки. Директна комуникация чрез Bluetooth не е възможна. Колко често потребителите на смартфони с Android и с iOS се оплакват от трудните възможности за споделяне между двете платформи? Трябва да е ясно, че Apple, по-специално, не желае да приеме съвместимост. Фокусът винаги беше върху предполагаемата сигурност на операционните системи на Apple, която не трябва да застрашава потребителите си поради отворения и по-уязвим Android. През последните години обаче компанията загуби доверие с този подход поради няколко уязвимости в сигурността. Но фактът, че сътрудничеството около разработването на Bluetooth интерфейс между Android и iOS означава края на съперничеството поне в краткосрочен план, не означава, че iOS и Android ще се развиват по-добре в бъдеще. Но обединението на тези вечни съперници само трябва да бъде стимул за нас крайните потребители  да се откажем от споровете и да се обединим в общата си страст: технологиите.   Вижте 6 неща, които ще могат бъдещите смартфони с Android
новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 15 април
Най-актуалните теми в digital.bg от 15 април
Как да подобрим скоростта на Wi-F връзката, когато всички са си вкъщи Ограничителните мерки за намаляване на разпространението на коронавируса COVIS-19 означават, че повече хора са си у дома дълго време. Семейства и съквартиранти са си вкъщи през целия ден и работят, учат и се забавляват чрез помощта на Интернет. Голямото натоварване на домашния Wi-Fi може да доведе до прекъсвания, което е изнервящо за всеки особено, ако му се налага да работи или трябва да проведе важна онлайн среща.   Всяка компания иска да реагира правилно в тежки кризисни ситуации, когато е под натиск. Но това умение не се придобва лесно и е добре да се търси опита на другите. Важно е да има изградена стратегия за управление в кризисни ситуации, съветват специалистите – подготовка за събитие, което може никога да не се случи. Стратегията включва планове за комуникация и съвети как да се реагира в конкретните ситуации, така че ако се случи най-лошото, да сте готови. Какви са тайните на големите компании за справяне с кризисни ситуации   Защо Google иска да използва собствени процесори в смартфоните си вместо тези на Qualcomm? Google конкурират водещите производители на смартфони със собствения серия от устройства в премиум сегмента.Традиционно моделите с бранда Pixel дебютират през октомври и са първите с новата версия на Android. Компанията се старае с всяко следващо поколение да предоставя още по-добри възможности за забавление и фотография на потребителите. За да бъдат в крак с последните трендове в индустрията от Google залагат на актуалния Qualcomm Snapdragon процесор, с който работят и другите флагмани с Android за годината.   Sony пуска безплатни PlayStation игри, за да ни накара да си останем вкъщи. Хората по целия свят са в социална изолация, за да помогнат за овладяването и разпространението на COVID-19. Точно заради това Sony проявяват инициатива и пускат някои игрови заглавия безплатно под наслов „Играйте вкъщи“. По конкретно заглавията, които са публикувани в блога на PlayStation са Uncharted: The Nathan Drake Collection и Jorney. Те ще се предлагат безплатно в магазина на платформата от 16 април в  1 часа след полунощ до 6 май в 1 часа след полунощ.   Начините по които можем да се заразим с COVID-19 са няколко, като най-честият е с помощта на ръцете ни. Докоснали сме повърхност, по която има микроскопични, невидими за човешкото око частици от коронавирус, след като сме консумирали храна с ръцете си, почесали сме носа си или сме се докоснали до очите си. Как смарт часовниците с Wear OS могат да ни помогнат да се предпазим от COVID-19   Honor 30 Pro+ е вторият най-добър смартфон за снимки в света след Huawei P40 Pro, според DxOMark Honor 30 Pro+ e името на новият флагман от популярния бранд на Huawеi, който предлага впечатляващи иновации във всеки един аспект. Смартфонът има 6.57-инчов AMOLED дисплей, който е извит от двете страни и сензор за отпечатък в екрана, който поддържа 90Hz честота за опресняване на кадрите.   Очаквайте още интересни новини и видео премиери от Digital.bg.
бизнес
9 успешни компании, създадени от млади хора
9 успешни компании, създадени от млади хора
Някои млади хора са силно амбициозни и креативни и успяват да започнат успешен бизнес още в ранните си години. Някои от тях са имали от рано големи мечти за бъдещето, а други са нямали никаква представа колко голяма ще стане идеята им.   Независимо от това, тези млади иноватори успяха да разпознаят пропуските на пазара и техният принос създаде продукти и уебсайтове, които сега използваме ежедневно, проправяйки пътя на бъдещите предприемачи.   От Business Insider разказват за тези 9 успешни компании, стартирани от млади хора.   1. Стив Джобс е бил на 21 години, а Стив Возняк – на 26, когато основават Apple в гаража на родителите на Джобс. Двамата основават компанията през 1976г., а по-късно Майкъл Скот е назначен да изпълнява функциите на президент и изпълнителен директор. Смятало се, че Джобс е твърде млад и неопитен за тази длъжност. Сега Apple се оценява на стойност $ 1 трилион.     2. Сайтът Tumblr е основан от Дейвид Карп през 2007 г., когато той е само на 21 години. Карп използвал стаята си като офис, а когато се обаждал по телефона променял гласа си и лъжел за  възрастта си, за да го приемат на сериозно в бизнеса. Лъжите на Карп се оказаха успешни, тъй като сега той струва повече от $ 200 милиона, а е само на 33 години.     3. Едва 25 годишна, Емили Уайс стартира „Into the Gloss“ - блог, посветен на женската красота. По това време тя работила  във Vogue и затова се налагало да става в 4:00 сутринта, за да развива идеята си. И така до 8:00, след което тичала на другата си работа. Когато е на 29 години, Вайс напуска Vogue тъй като вече има $ 2 млн. Сега компанията се оценява на над $ 1,2 милиарда, а Вайс е само на 34 години.     4. Ричард Брансън основава музикалната компания Virgin през 70-те години на миналия век, когато е само на 23 години. Бизнесът му се разраснал до звукозаписно студио и империята Virgin Records. Тя става много успешна и работи с музиканти като Rolling Stones, Sex Pistols, Питър Гебриел и др. Според Forbes, богатството на 69 годишния Ричард Брансън се оценява на $ 4 милиарда.   5. Стефани Корей и Дженифър Рубио се срещат докато работят във Warby Parker и решават да стартират луксозна марка за пътувания и лайфстайл. Според сайта, Away прави "всичко, което ви е необходимо". През май 2019 г. Forbes оцени съоснователките Корей и Рубио на около $ 130 милиона всяка. Корей е на 31 години, а Рубио - на 32.     6. През 2008 година, докато учи в Училището за бизнес във Уортън, Нийл Блументал посред нощ изпраща имейл на тримата си приятели – Дейвид Гилбоа, Джефри Рейдър и Андрю Хънт, питайки ги защо не може да си купи очила онлайн. Четиримата приятели веднага се обединили около идеята да започнат сайт за продажба на очила. Първоначалните отзиви не били положителни, тъй като хората имали колебания относно закупуването на очила без да ги изпробват. Затова решили да дадат на клиентите възможност да изпробват пет чифта очила у дома си, преди да купят, което се оказало много успешна идея.   Компанията Warby Parker официално стартира през 2010 г., когато всички нейни основатели са само 20 годишни. През 2018 г. Vox съобщи, че Warby Parker е оценена на $ 1,75 милиарда.     7. Майкъл Прейсман е на 25 години, когато стартира Everlane – компания за облекла, известна с ангажимента си към прозрачност и устойчивост. Прейсман стартира Everlane през 2010 година, докато живееше в Сан Франциско. През 2016 г. Everlane бележи $ 100 милиона приходи.     8. През лятото на 1995 година, когато е на 28 години, Пиер Омидяр започва да пише код за сайт, наречен AuctionWeb, на който всеки може да продаде нежеланите си вещи. Уебсайтът моментално става хит и Омидяр започва да начислява на потребителите малка такса, за да имат право да предлагат своите продукти онлайн и взема малък процент от крайната оферта. През 1997 година  AuctionWeb бива преименуван на eBay, а на 31 години Омидяр вече е милиардер. Днес Омидяр е оценен на $ 13,3 милиарда, според Forbes.   9. Само 23 годишен, роденият в Швеция Даниел Ек основава Spotify. Тогава неговият партньор, Мартин Лоренцон е на 30 години и заедно двамата решават да започнат да разработват нов метод за стрийминг на музика. Успехът им беше толкова голям, че в отговор се родиха съперници като Apple Music. Даниел Ек е оценен от Forbes на $ 2,3 милиарда. Сега той е на 36 години.     Вижте 8 технологични лидери, за които Холивуд е направил филм  
COVID19
Nike започват да произвеждат защитни маски срещу COVID-19 с материали от маратонки Air
Nike започват да произвеждат защитни маски срещу COVID-19 с материали от маратонки Air
Екипът създал и тествал проекта споделя в публикация за медиите „Целта беше не само да направим високо функционален щит, но в същото време, той да бъде и такъв, че да позволява опростен и бърз модел на производство“. Освен своя щит, Nike разработва и  специален модел лещи за него, които са направени от материал, подобен на този който са взели от Air серията за щитовете за лице.  
бизнс
Китайското правителство промени правилата и може да блокира продажбата на TikTok
Китайското правителство промени правилата и може да блокира продажбата на TikTok
Китайското правителство е сменило правилата за износ на технологии. Новият регламент може да се окаже решаващ и да блокира продажбата на TikTok на американски компании, съобщава 9to5mac.   Правилата не са променяни от 2008 г. насам. Сега това е направено в края на миналата седмица и изисква компаниите, които разработват определени технологии, да кандидатстват за лиценз и разрешение от правителството на Китай, когато искат да ги продадат на външни фирми. В обновения списък попада и TikTok защото разработва алгоритми, които препоръчват на потребителите действия според...
технологични новини
 5 значими новини от технологичния свят на 3 август в digtal.bg (Видео)
5 значими новини от технологичния свят на 3 август в digtal.bg (Видео)
Създаването на резервно копие на личната информация винаги е подходящо, за да сте сигурни, че няма да изгубите документ, снимка или друг важен файл. Собствениците на iPhone скоро ще разполагат с още една възможност да архивират данните си в облака.  1. Google One ще предложи безплатно архивиране на данните и за iPhone Google One е абонаментна услуга, която позволява да съхранявате информация от най-популярните приложения и услуги на компанията срещу съответната месечна такса. Всъщност тази услуга доразвива и надгражда значително възможностите на Google Drive. 2....
бизнес
Apple ще станат първата американска компания с пазарна стойност от $1.5 трилиона
Apple ще станат първата американска компания с пазарна стойност от $1.5 трилиона
iPhone е символ на някои от най-големите технологични иновации от последното десетилетие. Apple винаги са се опитвали да ни предоставят луксoзни продукти с футуристичен дизайн. Това е причината да бъдат една от най-влиятелните компании в света.  Ако солидните продажби на iPhone, iPad и  МаcBook не са достатъчни ще ви припомним, че това беше първия бранд, който успя да регистрира пазарна капитализация от над $1 трилион. За много кратко време и други компании успяха да го направят, но така или иначе Apple е име, което заслужава специално внимание.  Следващата изумителната цел пред тях е преминаването на психологическата граница от $1.5 трилион. Подобно постижение е възможно в следващите няколко години, но все пак ще бъде засегнато от разпространението на коронавируса.  Реализирането на тази бизнес възможност ще даде сериозно предимство на Apple пред конкуренти като Google, Аmazon и Microsoft, които също се присъединиха към брандовете преминали границата от $1 трилион.     Пазарните капитализации на компаниите се изчисляват на базата на много фактори и са пряко свързани със собствеността на акциите. Аpple са изключително агресивни в изкупуването им на борсата през последните години с идеята да редуцират своите внушителни кешови ресурси.  Идеята на Apple да преминат към ARM процесори също е част от дългосрочната стратегия за оптимизиране на бизнеса им. Вероятно първите подобни устройства ще са налични на пазара през 2021г. но това представлява много сериозна промяна в плановете на технологичния гигант.  Досегашните тестове дават оптимистични резултати за бъдещето нa Intel със ARM процесори. Няма как да не обърнем внимание на iPhone 12, който ще видим през есента. Това ще е първия смартфон на компанията с поддръжка на 5G технологията и се очаква да бъде едно от най-продаваните устройства на пазара през годината.  Дали Apple ще постигнат амбициозната цел да имат пазарна стойност $1.5 трилион засега остава отворен процес, но определено компанията притежава нужните предимства, за да я превърнат в реалност.    Още от Digital: Ще се превърне ли Apple в жертва на собствения си успех през 2020г.        
бизнес сделки
Facebook купува платформата за споделяне на GIF файлове GIPHY за $400 млн.
Facebook купува платформата за споделяне на GIF файлове GIPHY за $400 млн.
Facebook продължава с агресивната си политика да придобива все повече компании и да интегрира услугите им в собствените си платформи. Официално от компанията обявиха, че са купили платформата за споделяне на GIF файлове GIPHY за скромната сума от $400млн.     Всъщност тази стратегия  на Facebook за закупуване на платформи ни е позната още  от далечно минало. Ако си спомняте, нито Instagram, нито WhatsApp първоначално бяха част от конгломерата на социалните медии. Instagram беше купен с около $1 млрд., докато WhatsApp струва $16 млрд. Така, че тази...        
сделки
NVIDIA официално придоби компанията Mellanox Technologies за $7 млрд.
NVIDIA официално придоби компанията Mellanox Technologies за $7 млрд.
NVIDIA е обявила в официалната си новинарска рубрика, че е завършила придобиването на Mellanox Technologies Ltd. Цената на транзакцията е $7 млрд. Компанията е производител на мрежово оборудване, включително адаптери и суичове. Сред най-големите им клиенти са имена като HP, IBM , Oracle и др. Тя е базирана в Израел и е глобален лидер в разработването на хардуер с InfiniBand Ethernet технологиите.   Идеята за покупката беше обявена за първи път на 11 март 2019. Двете водещи високотехнологични компании и компютърни центрове за данни са се обединили за постигане на определена цел. Това означава, че водещатата компютърна експертиза на NVIDIA ще се комбинира с високоефективните мрежови технологии на Mellanox. Това трябва да даде възможност на клиентите да получат по-висока производителност, по-голямо използване на изчислителните ресурси и по-ниски оперативни разходи. Gizchina ни съобщават, че Дженсън Хуанг, който е основател и главен изпълнителен директор на NVIDIA е заявил, че интегрирайки технологията на Mellanox, новата NVIDIA ще има технология от край до край, от изчисления с изкуствен интелект в мрежата и продукти с пълен набор от процесори и софтуер, който е с достатъчен мащаб за популяризиране на следващо поколение технологии за обработка на данни. От своя страна Еял Уолдман, основател и изпълнителен директор на Mellanox, излезе с изявление, че направената комбинация е мощна и допълваща се от култури, технологии и амбиции. Той спомена още, че хората в компанията са изключително ентусиазирани от множеството възможности, които предстоят.   Докато Mellanox стъпва в следващата вълнуваща фаза на своето развитие, те ще продължат да предлагат авангардни решения и иновативни продукти на клиентите си. Заедно с  NVIDIA технологиите им ще предоставят водещи решения в платформите за изчисляване и съхранение, заяви още изпълнителният директор. Създаването на по-добра мрежова инфраструктура и сървъри, които още по-бързо да обработват данните на милиони потребители с видео карти NVIDIA ще е много важно за бъдещия успех на компанията. Още от Digital: NVIDIA и AMD започват производството на следващата генерация 7nm видео карти    
бизнес
Какви са тайните на големите компании за справяне с кризисни ситуации
Какви са тайните на големите компании за справяне с кризисни ситуации
Всяка компания иска да реагира правилно в тежки кризисни ситуации, когато е под натиск. Но това умение не се придобва лесно и е добре да се търси опита на другите. Важно е да има изградена стратегия за управление в кризисни ситуации, съветват специалистите – подготовка за събитие, което може никога да не се случи. Стратегията включва планове за комуникация и съвети как да се реагира в конкретните ситуации, така че ако се случи най-лошото, да сте готови. През последните години някои от водещите световни марки попаднаха под обстрел от медиите и дори от най-отдадените си последователи. Примерите за справяне в кризисни ситуации лесно може да бъдат намерени: видяхме Uber да губи 200 000 потребители след #DeleteUber, а United загуби $ 800 милиона само за няколко часа. От Brand Folder разглеждат три примера за управление в кризисни ситуации и как тези компании използваха комуникацията в тези тежки моменти. Има ли вашата марка силна стратегия за управление в кризисни ситуации? Ако не, информацията по-долу може да ви даде стимул, за да започнете да изграждате такава. 1. Uber Uber се радваше на небивал успех и беше една от най-обичаните марки в света докато през 2017 година не се разкри, че изпълнителният директор на компанията, Травис Каланик, е в консултативния съвет към президента на САЩ, Доналд Тръмп. Така се роди хештегът #DeleteUber и скоро след това, Каланик обяви, че ще се оттегли от съвета. Каланик бе подложен на огромен натиск от страна на активисти, част от които шофьори на Uber, които се противопоставяха на имиграционната политика на Тръмп. На фона на случващото се, Сюзън Фаулър Ригети, бивш инженер на Uber, се оплака от сексуален тормоз и от груби нарушения в отдел човешки ресурси на компанията. Каланик обяви незабавно разследване на проблема, но инвеститорите изразиха опасения относно безпристрастността на вътрешното разследване и частната арбитражна клауза на компанията.     През февруари 2017 година също стана ясно, че Google са завели дело срещу Uber. Технологичният гигант твърди, че Uber са откраднали технологията им за самостоятелно управление на автомобили Waymo. Uber бяха обвинени и за използване на технология, наречена Greyball, която е насочена срещу действията на местните регулатори. Появи се и видео, в което Травис Каланик  спори с шофьор на Uber, който е недоволен от действията на компанията. Ясно се чуват и думите: „Аз трябва да се променя коренно като лидер и да израсна“. Видеото стана вирусно и много клиенти на компанията я напуснаха. Стратегията за справяне в кризисни ситуации на Uber Въпреки че Uber не спират да публикуват изявления за всеки инцидент, потребителите не можаха да игнорират фактът, че от тях се скриват важни факти. Липсата на прозрачност се оказа най-големият провал на Uber. Сърдечното изявление на  изпълнителния директор Каланик, че иска да бъде по-добър лидер, не отведе компанията далеч, защото обществеността иска да види предприемането на конкретни стъпки и действия. Uber е класически пример, чиято стратегия за справяне в кризисни ситуации се обърка. 2. Pepsi През април 2017 година, Pepsi стартира нова рекламна кампания с един от най-известните модели в света – Кендъл Дженър. През следващите 48 часа „късометражният филм“ получи близо 1,6 милиона гледания в YouTube. Видеото показва как звездата напуска снимачната площадка, за да се присъедини към демонстрация с участието на млади хора и полицаи. След което Кендъл Дженър отива до един от полицаите и му дава кутийка с Pepsi, която той приема, а тълпата от младежи се радва. Видеото изглеждаше на пръв поглед безобидно, но последва вълна от недоволства, защото беше свързвано от голяма част от американската публика с близо двегодишни протести срещу употребата на сила от полицаи срещу хора от афро-американски произход.     Стратегията за справяне в кризисни ситуации на Pepsi Първоначално беше пуснато изявление, което да защити кампанията: „Това е глобална реклама, която отразява хора от различни сфери на живота, които се събират в дух на хармония и смятаме, че това е важно послание, което трябва да предадем“. Въпреки това, след по-малко от 24 часа компанията изтегли рекламата и спря кампанията изцяло. Последва второ изявление, което гласеше: „Pepsi се опита да предаде глобално послание за единство, мир и разбирателство. Ясно е, че пропуснахме контекста, за което се извиняваме. “ Този отговор се прие като положителен от всички, още повече, че не се забави, а дойде в точното време. Но беше нужно време на компанията да се възстанови след "най-лошата си реклама". 3. United Airlines В началото на 2017 година социалните медии изригнаха с новината, че United забранява на две тийнейджърки да се качат на борда на самолета, защото са облечени с клинове. Ситуацията бързо ескалира, тъй като пътник наблизо туитва за инцидента. За да се извиненят, от United пускат поредица от туитове, защитаващи действията на агента и твърдейки, че това е стандартна процедура за пътниците, но всички се единодушни, че ситуацията е била овладяна по възможно най-лошия начин.     Скандалът с тийнейджърките не беше нищо в сравнение с случилото се няколко седмици по-късно, когато се появи видео, показващо как пътник от Обединеното кралство е насилствено свален от самолета и  брутално влачен и дори окървавен. Причината –компанията е продала повече билети, отколкото са били местата в самолета. Когато един от пътниците отказал доброволно да слезе, той бил буквално извлечен навън.  Стратегията за справяне в кризисни ситуации на United Airlines Aко си мислите, че отговорът на United е бил бърз и искрен, грешите. Главният изпълнителен директор на авиокомпанията, Оскар Муноз, пусна изявление, в което защити действията и протокола, предприети от летателния екипаж и се извини, че е трябвало да се „пренастанят тези пътници“. Резултатът беше, че в рамките на 24 часа след инцидента, United Continental загуби общо $800 милиона. Муноз направи още няколко последващи изявления и извинения в опит да компенсира първото си, но обществените настроения само се влошиха.     Според адвокатът на извлечения насила пътник, клиентът му е загубил два предни зъба, претърпял е сътресение на мозъка и имал счупен нос, поради което се нуждаел от реконструктивна операция на лицето.   Вижте защо Google се отказаха от шегите за 1 април
бизнес
Sony инвестира  $700 млн. в китайската видео платформа Bilibili
Sony инвестира $700 млн. в китайската видео платформа Bilibili
По време на пандемията с COVID-19, Bilibili бележи огромно повишение на потреблението. Това е най-популярната онлайн платформа в Китай, като по последни данни, всеки потребител стои по 111 минути в нея средно за един ден.
TSMC
Какво знаем за TSMC
Какво знаем за TSMC
Основана в Синчу, Тайван през 1987 година от Морис Чанг, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) създава първия в света специализиран завод за компютърни чипове. Днес, компанията е най-голямата в света копания за производство на чипове и се търгува както на Тайванската фондова борса (TWSE: 2330), така и на Нюйоркската фондова борса (NYSE: TSM).    TSMC са всъщност първата компания, която предложи 7-нанометровата технология за производство на полупроводници и днес осигуряват най-широката гама от технологии – от 2 микрона до най-модерните процеси в производството на чипове чрез 7-нанометров технологичен процес.   Въпреки че някои анализатори неправилно назовават TSMC като Taiwan Semiconductor или TSM и създават объркване с наименованието на друга подобна компания - Taiwan Semiconductor Co Ltd (TSC) (производител на discrete semiconductor components – чипове, които не се част от цялостна интегрална схема), TSCM имат достатъчно голяма репутация, за да бъдат правилно разпознати.   Ето няколко детайли от технологичния и финансов профил на компанията, които говорят, че компанията е лидер в производството на компютърни чипове.   Кои са клиенти наTSMC?     Още през 2011 година бе съобщено, че TSMC са започнали пробно производство на A5 SoC и A6 SoCs за iPad и iPhone устройства на Apple. Според доклади от май 2014 година, Apple доставят новите си A8 и A8X SoC от TSMC, а по-късно си набавя A9 SoC както от  TSMC, така и от Samsung с цел по-голямо производство при старта на  iPhone 6s. A9X обаче се произвежда изключително от TSMC и в крайна сметка Apple се превърнаха в най-важния клиент на TSMC.   Освен Apple, повечето от водещите компании за производство на полупроводници като Advanced Micro Devices (AMD), Apple Inc., Broadcom Inc., Marvell, MediaTek, Nvidia и Qualcomm са клиенти на TSMC.   Същото се отнася и за нововъзникващи компании като Allwinner Technology, AppliedMicro, HiSilicon, Spectra7 и Spreadtrum, а е известно, че и водещите програмируеми логически устройства на Xilinx (преди това Altera) също използват или са използвали услугите на TSMC.   В допълнение, някои производители на интегрирани устройства, които разполагат със собствени съоръжения за производство, като Intel, STMicroelectronics и Texas Instruments, отдават част от производството си на TSMC, а се знае за поне една полупроводникова компания, LSI, която препродава продукция на TSMC чрез своите ASIC услуги за проектиране и дизайн на IP портфолио.   TSCM и делата за нарушаване на патенти     Можем ли да говорим за лидерство, ако компанията не е преминала през ситото на патентните дела? На 26 август 2019 година GlobalFoundries заведе дело срещу TSMC в САЩ и Германия за нарушаване на патент. GlobalFoundries твърдяха, че технологичните процеси на TSMC за производство на 7 nm, 10 nm, 12 nm, 16 nm и 28 nm компоненти са нарушили 16 от техните патенти. Съдебни дела бяха заведени в Комисията за международна търговия на САЩ, федералните съдилища на САЩ в районите на Делауеър и Западния окръг на Тексас и в регионалните съдилища в Дюселдорф и Манхайм в Германия.   GlobalFoundries определи 20 ответници, сред които бяха Apple, Broadcom, MediaTek, Nvidia, Qualcomm, Xilinx, Arista, ASUS, BLU, OnePlus, Avnet | Avnet / EBV, Digi-Key и Mouser. На следващия ден от TSMC излязоха с изявление, че преглеждат подадените жалби, но са  уверени от самото начало, че обвиненията към тях са неоснователни и компанията е решена да защитава собствената си технология.   На 1 октомври 2019 година TSMC заведоха дело срещу GlobalFoundries в САЩ, Германия и Сингапур за нарушаване на патент. Според TSMC, технологичните процеси на GlobalFoundries за производство на 12 nm, 14 nm, 22 nm, 28 nm и 40 nm компоненти са нарушили 25 от техните патенти.   На 29 октомври 2019 година TSMC и GlobalFoundries обявиха решение на спора за патенти. Компаниите се съгласиха за нов кръстосан лиценз за патенти за всички съществуващи патенти на чипове, както и за нови патенти, които компаниите трябва да подават през следващите десет години.   Как TSMC правят пари Още през декември 2010 година пазарната капитализация на TSMC достигна стойност от 1,9 трилиона щатски долара (63,4 милиарда долара). Компанията беше класирана на 70-о място в списъка на FT Global 500 за 2013 година на най-високо оценените компании в света с капитализация от 86,7 милиарда долара и достигна 110 милиарда щатски долара през май 2014 година. А през март 2017 година пазарната капитализация на TSMC надмина тази на гиганта в производството на полупроводници Intel за първи път, достигайки 168,4 милиарда долара спрямо Intel с 165,7 милиарда долара.   Така че, по отношение на нивата на правене на пари, компанията определено прави впечатление. Индустрията за производство на чипове е една от интензивните по отношение на парите, които компаниите влагат, но въпреки прекомерните разходи, необходими за въвеждане в експлоатация на завод за производство, TSMC все пак успяват да отчетат високи нива нас печалба. Според официалните данни, брутните маржове на печалба са били 50,1% през 2016 година, в сравнение с 48,7% през 2015 година.   В допълнение, във финaнcoвия oтчeт зa втopoтo тpимeceчиe на компанията през 2018 година, ТЅМС отчетоха ръст на пpиxoдитe нa ĸoмпaниятa гoдишнa бaзa блaгoдapeниe нa нуждата от мощен хардуер за копаенето на ĸpиптoвaлyта. Причината е в пopъчĸитe зa пpoизвoдcтвo нa чипoвe зa ĸoмпютъpнa тexниĸa, изпoлзвaнa зa добив (майнинг) нa ĸpиптoвaлyти, което според aнaлизaтopитe, говори за простора на полето за изяви.   На практика, компанията разполага с всичко от 90nm технология до разработване на 5nm технологии, като данните сочат, че през 2020 година TSMC ще са готови и с 3nm технологичен процес, за което най-вероятно ще похарчат отчетените 20 милиарда долара печалби.   Какви са предизвикателствата пред TSMC?       TSMC, както и всяка друга компания за производство на чипове, е изложена на силно цикличния характер на полупроводниковата промишленост. По време на въвеждането на нови технологии и пикът на поръчки от клиенти, TSMC трябва да гарантира, че разполага с достатъчно производствен капацитет, за да отговори на силното търсене на клиенти. А по време на спадовете в търговията, компанията трябва да намери начин да се справи с периода на по-слабото търсене и високите постоянни разходи, свързани с производствените мощности.   В резултат на това финансовите резултати на компанията имат тенденция да се колебаят през точно определени периоди през последните години. Това се вижда не толкова от общия размер на приходите, тъй като те се влияят от размера на капацитета на производството, а от размера на печалбите. Като цяло, анализаторите отчитат най-ниски стойности през първото тримесечие на годината и сезонен пик в бизнеса на TSMC през третото тримесечие.   Защо TSMC са уверени в бъдещите си успехи?     TSMC ще продължат да бъдат търсена компания за производство на чипове. Apple е само един от стотиците клиенти на Taiwan Semiconductor Manufacturing, които могат да бъдат разделени в три класа – интегрирани производители на устройства, компании за „системи“ и ‘безфабрични’ (fabeless) компании. От трите, най-голямо внимание заслужават ‘безфабричните’ компании.   Думата ‘fabless’ произлиза от думите ‘fab(rication)’ – „производство“ и ‘less’ – „без“. В този смисъл, ‘безфабричните’ компании предлагат модел на организация на бизнеса в електронната промишленост, при която една компания-производител се специализира само в разработка и продажба на микроелектроники без да има собствени производствени мощности, но използва услуги на друга компания за самото производство. А в случаите, когато трябва да създаде продукция, такава компания предава технологията на друг производител и изисква от него спазването на предложения специализиран процес на производство.   Най-общо казано, при ‘безфабричния’ модел на организация на бизнеса, една компания без собствено съоръжения за производство на чипове разработва собствена технология за производство на своите чипове, но предава сглобяването и тестването на самите чипове – тоест, изработката (Fab-rication) – на друг изпълнител.   Така че фирмите, които проектират и продават чипове без да се занимават с това да произвеждат самите чипове, използват изключително услугите на TSMC за това. Дори някои гиганти в производството на чипове като Advanced Micro Devices (AMD), преминаха от така наречения ‘чист’ модел и започнаха да използват производствените мощности на компании като TSMC, която – за радост над 400 клиенти – никога не използва собствена марка на своите продукти.   На практика, TSMC продават чипове на клиенти от целия свят, като най-големият пазар на компанията досега е в Северна Америка. Независимо какъв е индустриалният стандарт за производство на чип в момента – по отношение на обема (и размера на печалбите) на продадените чипове – производствените процеси на фирмата се използват изключително много в приложения с ултра ниска мощност, сред които безжични клавиатури и мишки, Bluetooth монитори с кръвна захар и пулсикометри (pulse oximeters, или измерватели на кислорода в кръвта). Като цяло, тези продукти съставляват 42% от приходите на TSMC.   Така че, предвид факта, че най-големият лимит за TSMC е единствено въображението на техните клиенти, бъдещето на Taiwan Semiconductor Manufacturing изглежда наистина ‘розово’. Защото TSMC не само се състезава със своите конкуренти, но и помага за разрастването на ‘огъня’ на технологиите. В този смисъл, компанията с право може да се счита за истинският лидер в производството на компютърни чипове.   Вижте какво значение имат технологиите 7nm и 10nm за процесора  
DMCA.com Protection Status