Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
73 резултата за китай
ZTE
Защо ZTE продължава да бъде заплаха за националната сигурност на САЩ
Защо ZTE продължава да бъде заплаха за националната сигурност на САЩ
Търговските отношения между две от най-влиятелните държави се влошиха още преди няколко години. Консервативния режим на Китай продължава да създава сериозни подобрения сред световната общественост. Основните притеснения на Запада са, че локалното правителство умишлено използва устройствата на популярните производители от страната, за да шпионира потребителите. Самият конфликт се отрази най-вече на Huawei, които се превърнаха в разменна монета между непреодолимите различия, между отношенията на двете страни. Факт е, че санкциите засегнаха най-много тази компания, но също така се отразиха и на други производители от страната. Още преди да започне агресивната политика срещу Huawei един друг бранд от Китай се превърна в източник на проблеми, а именно ZTE. В миналото компанията бе заплашена да остане без лиценз за Android, но след това Huawei също бе изолирана от най-популярната операционна система. Това доведе до стартирането на мащабен план за изграждане на HarmonyOS и екосистема от мобилни услуги, които да конкурират предложенията на Google.     Федералната комисия по комуникации (FCC) сега отново отхвърли документите на ZTE, потвърждавайки статута им на заплаха за националната сигурност. Това становище се появява след като китайският бранд поиска разрешение да участва в изграждането на телекомуникационно оборудване в страната. По всичко личи, че САЩ няма да позволят това да се случи и ще оставят ZTE извън планираният инвестиционен фонд на правителството от $8.3 млрд. Така компанията няма да може да продава своите хардуерни решения на своите партньори в САЩ, което ще окаже голямо влияние над възможностите им да генерират приходи. От Huawei също са подали документи със същата молба, които все още не са разглеждани. Представителите на FCC ще се съберат на 11 декември, за да обсъдят ситуацията и да преценят дали ще олекотят санкциите срещу компанията. На този етап изглежда, че САЩ няма да позволят на Huawei да участват в изграждането на 5G мрежата в страната, но ако променят решението си това ще е доста позитивна новина за китайския производител.   Още от Digital: САЩ обмислят санкции срещу най-големия китайски производител на процесори
Google
Китай подготвят антритръстово разследване срещу Google
Китай подготвят антритръстово разследване срещу Google
Отношенията между Китай и американското правителство са изключително обтегнати през последните месеци, което се отрази сериозно на технологичния сектор. Различните санкции между двете страни освен икономически измерения засегнаха сериозно веригата за доставки. Най-големи финансови загуби отчитат Huawei, които се превърнаха в центъра на напрежението между САЩ и Китай. Много американски производители опитаха да лобират, за да премахнат санкциите и да могат да доставят хардуер до китайския си партньор. Това е възможно с издаването на допълнителни лицензи от правителството в страната. По всичко личи, че кризата между двете страни ще продължи в следващите месеци, като засега няма изгледи за нормализиране на отношенията между тях в дългосрочен план. Oт Reuters сега съобщават, че Китай подготвя на свой ред мерки срещу американските технологични компании. Действията им ще са насочени към Google, но няма да е изненадващо, ако обхвата им бъде разширен и до други технологични компании от САЩ.     Причината за това решение на местното правителства са обвинения за нелоялна конкуренция и злоупотреба с монополна позиция от страна на Google. Конкретен мотив зад действията на Китай има най-популярната мобилна операционна система в индустрията. Google умишлено използва своята доминираща роля, за да навредят на конкурентните услуги. Въпреки, че не е потвърдено официално инициативата за стартиране на антитръстово дело е на Huawei, които са направили подобно предложение до правителството. Крайното решение все още не взето, но се очаква становище от страна на Китай в следващите седмици. Ако многолюдната страна на свой ред започне действия срещу технологичните компании в САЩ това може да се превърне във втора фаза на мащабния им икономически и политически конфликт. Ситуацията около сделката за купуване на TikTok и блокирането на доставките на американкси компании за китайски производители допълнително подклаждат напрежението. Скоро ще разберем какви точно са плановете на Kитай,   Oще от Digital: Google затваря всички офиси в Китай заради коронавируса
TikTok
Китай не подкрепя сделката между Oracle и TIkTok
Китай не подкрепя сделката между Oracle и TIkTok
Крайният срок за финализиране на сделката за продажба на TikTok изтече преди няколко дни, като преговорите между заинтересованите страни продължават. Американското правителство подкрепи предложенията TikTok да отдели бизнеса си в в нова компания, която се притежава частично от Oracle.  Технологичният гигант ще има миноритарно участие, но ще гарантира, че личната информация на американските граждани се обработва безопасно в сървъри разположени на територията на САЩ. Одобрението на сделката от Доналд Тръмп е стратегическо решение, което ще позволи на приложението да продължи да оперира на територията на страната, където се използва от над 100 млн. души.  Финансовите и бизнес параметрите на споразумението между Oracle, Walmart и ByteDance - разработчиците на TikTok, обаче трябва да бъдат одобрение и от съответните регулатори. Заложените концепции в сделката логично не предизвикват позитивни коментари в Китай. Още в началото на месеца стана ясно, че китайското правителство променя правилата и може да блокира продажбата на TikTok.     По всичко личи, че този вариант става все по-вероятен, тъй като нагласите в Китай по отношение на сделката са доста негативни. Публикация в ежедневника ChinaDaily определя споразумението като "несправедливо" и обвинява американското правителство в директната роля, която е принудила TikTok да се съгласят да продадат своя бизнес в страната, съобщава TechCrunch. Според изданието това е станало, чрез методи на "тормоз" и "изнудване", с които САЩ е овладяла контрола над операциите на TikTok в САЩ. Внушителните приходи на TikTok, които вероятно ще надхвърлят $1 млрд. през годината са накарали режима във Вашингтон да бъде неспокоен и да форсира сделката с мотива, че се нарушава националната сигурност на страната.  Изискването за четири американци в петте места от борда на директорите в новата компания също е обект на силни критики. Китайските регулатори няма да одобрят сделката и властите със сигурност ще опитат да затруднят последния етап от финализирането на сделката между Oracle, Walmart и ByteDance.   Oще от Digital: Oracle остава основен купувач на TikTok след отхвърлянето на офертата на Microsoft
Apple
95% от китайските потребители биха запазили приложението WeChat, отколкото своя iPhone
95% от китайските потребители биха запазили приложението WeChat, отколкото своя iPhone
Много потребители тепърва ще бъдат засегнати от влошените отношения между САЩ и Китай. Проявленията на този конфликт ще са свързани със спирането на достъп до популярни приложения. В момента актуалната тема е потенциалната забрана на TikTok и търсенето на американски купувач на заглавието.  САЩ искат да спрат достъпа до още едно популярно приложение сред китайските потребители и това е WeChat. Тази платформа за чат съобщения има повече от 1 млрд. потребители в страната и блокирането на софтуера със сигурност ще създаде проблеми на американските граждани, които го използват. Доналд Тръмп вече даде срок до 15 септември WeChat и TikTok да бъдат продадени, което вижа като единствено решение да продължат да оперират на територията на САЩ. Всичко това, обаче може да създаде сериозни проблеми и на американските компании, включително и на Apple.  Невъзможността да използват любимото си приложение може да редуцира значително продажбите на iPhone в Китай.     Внушителен брой потребители в страната използват активно WeChat не само за комуникация, но също като браузър, имейл клиент, но също така да пазаруват онлайн и на извършват мобилни плащания. Премахването на приложението от App Store ще накара много от тях да преосмислят избора на смартфон и да преминат към конкурентни продукти на iPhone.  Teзи процеси ще се отразят благоприятно на конкурентите на Apple в страната, като Huawei и Xiaomi, които ще продължат да предлагат достъп до WeChat в новите си устройства. Според анализаторите в възможно продажбите на компанията на китайския пазар да бъдат редуцирани с 25-30%, ако местните потребители не могат да използват WeChat.  Още по-неприятното е, че според проведена анкета в микроблогинг сайта Weibo, задаваща въпроса какво бихте предпочели WeChat или iPhone повече от 95% избират WeChat. Засега над 1.2 млн. души са дали своя отговор на този любопитен въпрос, което е красноречиво доказателство какви проблеми очакват Apple.   Oще от Digital: САЩ ще забрани TikTok и WeChat, ако не бъдат купени от американски компании до 15 септември
Foxconn
Защо Foxconn твърдят, че дните на Китай като фабрика на света са вече в миналото
Защо Foxconn твърдят, че дните на Китай като фабрика на света са вече в миналото
Foxconn са най-големият производител на мобилни устройства в света и сглобяват популярните смартфона на редица водещи брандове, сред които и Apple. Тайванският технологичен гигант сега разкри плановете си за интересна промяна в своята стратегия, а именно желанието си да раздели веригата си за доставки между САЩ и Китай.  Oт компанията смятат, че времето на Китай като световна фабрика за производство са свършили и причината за това е търговската война, която се прокламира от американското правителство. Председателят на Hon Hai Precision Industry, Йънг Лий уточни, че постепенно се добавят все по-голям капацитет извън територията на Китай.  В момента около 30% от продукцията на Foxconn, която включва джаджи като iPhone, компютрите на Dell и конзолите Nintendo Switch е локализирана извън Китайк. Цифрата се е увеличила от 25% пред година, като компанията ще продължи да инвестира за постепенното изместване на продукцията в други райони по цял свят, информира Bloomberg.     Председателят на Hon Hai Precision Industry сподели още, че новата бизнес стратегия също така е свързана с редуциране на разходите и избягването на високите тарифи. Търговския конфликт принуждава САЩ да увеличават значително митата за произведени устройства в Китай.  Именно заради това Foxconn изместват все повече производствен капацитет в други държави в Югоизточна Азия. Тайванският производител увери, че при нужда могат да изместят цялата продукция на iPhone в друга страна, за да се избегне ненужно увеличаване на крайната цена. Преговорите между САЩ и Китай продължават, но въпреки това Foxconn се подготвят за всевъзможни сценарии, които могат да променят ситуацията. Компанията изненада анализаторите с още по-добри приходи през второто тримесечие на годината, които достигат до $778 млн. Втората половина на 2020г. се очаква да е свързана с още по-добро представяне на Foxconn, заради поръчките на голям брой нови устройства, които тепърва ще дебютират на пазара и са сглобени от компанията.   Още от Digital: Защо Foxconn претърпя най-голямата загуба от 20 години насам
Apple
Забраната на WeChat може да намали продажбите на iPhone в Китай с 30%
Забраната на WeChat може да намали продажбите на iPhone в Китай с 30%
Дипломатическите отношения между САЩ и Китай продължават да бъдат изключително обтегнати, което се дължи на множеството санкции наложени между двете държави. В момента почти няма обществена сфера или промишлен отрасъл, който да не е засегнат от конфликта между двете страни. Само преди дни ви съобщихме, че САЩ ще забрани TikTok и WeChat, ако не бъдат купени от американски компании до 15 септември. Това решение допълнително задълбочи кризата между американското и китайското правителство.   Забраната на Доналд Тръмп няма да позволи на компаниите регистрирани в САЩ да поддържат нормални бизнес отношения с WeChat - популярно приложение за текстови съобщения в Китай. Проявлeнията на подобна санкция са многобройни  и могат сериозно да навредят на Apple.  Aко компанията спази предписанията на правителството и премахне WeChat от App Store в световен мащаб е изправена пред заплахата да регистрира сериозен спад в продажбите на iPhone сред потребителите в Китай, съобщава 9to5mac.      Toва е прогноза на популярния анализатор Mинг-Чи Куо, който е сигурен, че много китайски граждани  няма да си купят устройствата на Apple след като не могат да изтеглят WeChat. Според него е възможно компанията да регистрира спад от 30% в продажбите си на китайския пазар, ако изтеглят приложението от App Store.  С оглед внушителният брой потенциални клиенти в страната тази възможност може да създаде доста проблеми на компанията. Разбира се остава възможността представители на Apple да успеят да убедят американското правителство, което на свой ред да облекчи санкциите. Все още има повече от месец до крайния срок на Доналд Тръмп, който изтича на 15 септември.  Ако забраната предвижда изваждането на WeChat единствено от американската версия на Apple загубите за компанията няма да надхвърлят повече от 3-6% продажби, което е доста по-приемлив вариант. Намирането на купувач на приложението от САЩ е другият вариант Apple да избегнат сериозен спад в продажбите.          Още от Digital: Защо американските мита срещу Китай са вредни за Apple, а не за Samsung
5G мрежи
Китай разработват нова технология, с която да станат лидер в производството на 5G процесори
Китай разработват нова технология, с която да станат лидер в производството на 5G процесори
Отношенията между китайското правителство и САЩ продължават да бъдат изключително обтегнати и се отразяват сериозно на икономиките на двете страни. Търговските санкции срещу Huawei са само чат от мащабния конфликт между Китай и администрацията на Доналд Тръмп.  Внушителните финансови средства и огромното население на азиатската държава са основата, която да гарантира дългосрочната независимост на китайските компании от външни производители и партньори. Изграждането на необходимата инфраструктура за 5G мрежите е едновременно източник на иновации, но също и сфера, която отново противопоставя САЩ и Китай.  Екип от учени на Suzhou Institute of Nano-tech and Nano-Bionics under the Chinese Academy of Sciences (Sinano) са разработили иновативна технология за лазерна литография. Машините, които използват подобни процеси имат ключово значение за производството на процесори.  В момента най-развитата технология от този тип е EUV и е в основата на чипове, които се създават от гиганти като Samsung и TSMC. Новата иновация на Sinano може да предложи допълнителни оптимизации.     Това е само първата стъпка от развитието на технологията и вероятно ще отнеме години на Китай да са готови с достатъчно добър процес, който да подобри смартфоните. Финансирането на подобни проекти е част от амбициозната стратегия на Kитай да се превърнат в световен лидер по отношение на 5G технологията.  Световният лидер в литографията е ASML, които на практика са установили монопол в този сектор, но скоро бяха блокирани операциите им в Холандия. Причината е, че локалното правителство не позволява на компанията да продава и доставя своите машини на китайския пазар заради американските санкции срещу страната.  Разработката на новата технология може да позволи на Китай да се превърнат в по-сериозен конкурент на западните си конкуренти в създаването на по-добри процесори за устройства с поддръжка на 5G.  SMIC продължават да произвеждат хардуер с 14-нанометрова технология, докато водещите компании вече използват по-нови 5-нанометрови технологии, които ще бъдат използвани в създаването на Apple A14 и Huawei 1020 процесорите.   Още от Digital: 5G устройство показва идеален работен синхрон (видео)
Google
Бивш служител на Google стана вторият най-богат човек в Китай
Бивш служител на Google стана вторият най-богат човек в Китай
Китай е най-големият пазар на смартфони в света, но също така и родина на редица водещи производители и някои от най-богатите хора в света. Колин Хуанг е името на млад предприемач, който е собственик на платформата за електронна търговия Pinduoduo, която се радва на голяма популярност в страната.  Според последните данни от Real-Тime Billionaire Index, Колин Хуанг е успял да изпревари Джак Ма, който е създател на Alibaba Group и вече е вторият най-богат човек в страната. Неговото благосъстояние се изчислява на $45.4 млрд., като по този показател изостава единствено от главният изпълнителен директор на Tencent Holdings, Ма Хуатенг, който притежава $51.5 млрд.  В същото време Джак, който скоро се оттегли от поста на председател на Alibaba, за да се фокусира върху филантропски инициaтиви разполага с лично богатство в размер на $43.9 млрд. Един от основните приноси за успеха на   Колин Хуанг е професионалния му опит, тъй като е имал възможността да работи в Microsoft и Google.     Въпреки, че престоя му в Microsoft е по-краткотраен след това Колин Хуанг работи в продължение на три години като софтуерен инженер в Google. Ценният опит, който натрупва през този период гарантират нужната увереност, която го кара да стартира собствени бизнес.  Колин Хуанг основава Pinduoduo през 2015г., като постепенно платформата започна да се утвърждава като предпочитана платформа за онлайн търговия от китайските потребители. Само през последната година компанията е регистрирала впечатляващ ръст от над 300% в стойността на акциите си на борсата. В момента пазарната капитализация на Pinduoduo е $104 млрд,, като компанията вече привлече интереса на големи инвеститори, сред които Tencent, Sequoia China and Gaorong Capital. Това не е първата бизнес инициатива на втория най-богат човек в Китай, тъй като вече основа собствено студио за разработка на онлайн игри, както и Ouku-онлайн платформа за смарт джаджи.    Още от Digital: Бивш рекламен шеф на Google създаде търсачка, която не показва реклами  
Samsung
Samsung ще продава Exynos процесори на китайските производители на смартфони
Samsung ще продава Exynos процесори на китайските производители на смартфони
Samsung продължават да са лидер в световния пазар на смартфони и вероятно ще запазят дългосрочно позицията си заради търговските санкции срещу Huawei. Корейският производител създава собствена серия от мобилни процесори с името Exynos, която намира място в устройствата Galaxy. Премиум смартфоните на Samsung се продават във версии с Exynos или Snapdragon в различните региони в световен мащаб. Сътрудничеството между Samsung и Qualcomm ще продължи с пълна сила и през следващата година. Най-вероятно Samsung Galaxy S21 ще бъде първото устройство, което работи с Qualcomm Snapdragon 875 процесора. За разлика от предходни години този път компанията иска да изтегли премиерата през януари. Това ще им предостави по-добри възможности да се конкурират успешно в мобилната индустрия. Популярният блогър IceUniverse ни съобщава за друга интересна промяна в стратегията на Samsung. Неговите данни разкриват, че на 12 ноември ще се проведе специално събитие в Шанхай, на което ще видим официалната премиера на процесора Samsung Exynos 1080, съобщава TechRadar.     По този начин Samsung ще опитат да се превърнат в още по-атрактивно име на китайския пазар, включително и да привлекат локалните производители към Exynos чиповете. Meстни брандове като Vivo, Oppo и Xiaomi набират все по-голяма популярност в свeтовен мащаб. В  контекста на казаното дотук не е изненадващо, че Samsung искат да им продават хардуер. Според непотвърдена информация Samsung Exynos 1080 ще бъде произведен с 5-нанометрова технология, което гарантира висока производителност и ниска консумация на енергия. Преминаването към ARM Cortex-A78 ядра ще гарантира с 20% по-бърза скорост, а Mali-G78 GPU обещава с 25% по-бърза работа. Възможността да привлекат вниманието на Vivo, Oppo и Xiaomi към процесорите от серията Exynos може да се превърне дългосрочно в сериозен източник на приходи за компанията. Китай е най-бързо развиващия се пазар в пазара на смартфони, като проблемите на Huawei само подпомагат стратегията на Samsung. През миналата година Exynos 980 стана част от Vivo X30 смартфона, като Xiaomi Mi 10E устройствата вече използват Exynos 990.   Още от Digital: Смартфоните на Samsung ще получават редовни ъпдейти за Android в продължение на три години
Huawei
Huawei увеличават инвестиците в китайски технологични компании
Huawei увеличават инвестиците в китайски технологични компании
Huawei нямат друг избор освен да продължат да разчитат на лоялността на китайските потребители, за да продължат да бъдат конкурентни. Забраната да използват Google Play и Android не позволяват на компанията да продава свободно смартфони на европейския пазар. Това ограничение няма никакво влияние в Китай, където услуги като Google и Twitter са забранени от местното правителство. Все още се търсят различни стратегии, които да позволят на Huawei да ограничи влиянието на търговските санкции върху своя бизнес. Експертите на компанията вече са стартирали нова инициатива свързана с технологичния сектор в родината им. През последните дни се забелязва висока активност на Huawei при инвестирането на сериозни средства в местни производители. По този начин Huawei искат да привлекат повече китайския производители на полупроводници към своята верига за доставки на хардуер. Новата стратегия е свързано с дейността на Habo Technology Investment - дъщерно дружество на компанията, създадено в контекста на агресивните санкции срещу Huawei от страна на американското правителство.     Habo Technology Investment са реализирали повече от 17 големи банкови транзакции от август миналата година досега. Тези инвестиции са насочени към купуването на акции от други китайски компании със силни позиции в технологичния сектор в страната, съобщава GizChina. Правителството също подкрепя различни инициативи, с които да подпомогне производството на полупроводници в Китай. Все пак анализаторите смятат, че тези действия могат да имат пряко въздействие върху Huawei в дългосрочен план. На този етап инвестициите не са се отразили на реалните позиции на компанията в индустрията. Положителното е, че много стартъпи и компании и проявят интерес към инвестиционните проекти на Huawei и активно си сътрудничат с китайския гигант. Wuxi Haoda Electronics например произвеждат радио филтри за безжична комуникация и вече са получили инвестиция от Habo. Друг пример са Si Ruipo Microeletronics Technology, чиято дейност е фокусирана в разработването на аналогово-цифрови преобразуватели (АDC) за мрежови базови станции. В различните случаи Habo изкупуват между 5-10% дял в компаниите от инвестиционния им списък.   Още от Digital: Първите смартфони на Huawei, които работят с HаrmonyOS ще бъдат представени през 2021г.
бизнес
САЩ обмислят санкции срещу най-големия китайски производител на процесори
САЩ обмислят санкции срещу най-големия китайски производител на процесори
Държавната администрация на Доналд Тръмп обмисля възможността да добави още една голяма компания от Китай в т.нар. "черен списък". В случая става въпрос за SMIC, които са най-големият производител на чипове в страната и скоро могат да станат обект на търговски санкции от страна на САЩ. Вече е започнало разследване на специалисти на Министерството на отбраната, които трябва да преценят дали SMIC да се превърнат в следващата жертва на конфликта с Китай след САЩ. Ако това се случи американските компании ще могат да продават своите технологии на SMIC единствено след като получат специален лиценз от правителството.  Въвеждането на рестрикции срещу SMIC може да се отрази сериозно на веригата за доставки и да се отрази сериозно на производството на CMOS сензори, интегрални схеми за управление на захранването, сензори за пръстов отпечатък и др. Основните партньори на SMIC също ще бъдат афектирани от евентуални санкции на правителството на Доналд Тръмп., съобщава mspoweruser.       Aгресивната стратегия на САЩ е причината в момента да има повече от 275 компании от Китай, които са включени в "черния списък" за търговия в страната. Използването на санкции създава сериозни затруднения за IT компании в страната и влияе негативно на конкурентноспособността им на световния пазар.  На този етап няма официално потвърждение дали SMIC ще стане обект на бъдещи санкции. Подобни действия няма да позволят на Huawei и производителите, с които работят да им продават хардуер без съответните лицензи. Така например след дни изтича срока, който TSMC има преди да спре доставките на процесори за Huawei Mate 40.  Това ще се случи на 15 септември. Припомняме ви, че SMIC е един от големите партньори на Huawei. Kонкретните причини за обмисляните санкции не са публикувани, но вероятно са свързани с предполагаемите връзки между компанията и китайското правителство. Подозренията за шпионаж са в основаата на целия конфликт и продължаващите влошени търговски отношения между Китай и САЩ.   Още от Digital: Китай разработват нова технология, с която да станат лидер в производството на 5G процесори
Alibaba
Аlibaba може да е следващата жертва на Доналд Тръмп след TikTok и WeChat
Аlibaba може да е следващата жертва на Доналд Тръмп след TikTok и WeChat
Търговският конфликт между САЩ и Китай засяга милиони хора, които са засегнати от рестрикциите за достъп до продукти и услуги, но също и до стоки с по-високи мита. Huawei е добър пример за компания, чиято бизнес стратегия е поставена на карта заради влошените отношения между двете страни. Само предни дни ви съобщихме, че САЩ ще забрани TikTok и WeChat, ако не бъдат купени от американски компании до 15 септември. Това е поредното доказателство за желанието на Доналд Тръмп да наложи тежки санкции срещу най-големите китайски компании. Следващата мишена пред американската администрация е друг водещ бранд в Китай. Нова информация на CNN разкрива, че Alibaba могат скоро да попадната в "черния списък" на САЩ, което да лимитира нормалните възможности за бизнес с американски компании по подобие на Huawei и TikTok. Драстичната промяна в парадигмата и външнополитическите приоритети на САЩ създават сериозни предпоставки за икономическа и геополитическа несигурност.      Alibaba е един от водещите търговски търговски компании и интернет конгломерати в света, като със сигурност действията срещу тях ще предизвикат ответна реакция от страна на Китай. Oбвиненията отново са свързани с консервативната екосистема на шпионаж контролирана от правителството в страната.  Все още не са предприети официални действия срещу Alibaba, но подобен ход определено ще задълбочи отношенията между двете страни. Санкции срещу компанията могат дългосрочно да се отразят на приходите им, тъй като разчитат на полупроводници и софтуер от американски производители.  Ако Доналд Тръмп започне санкции срещу Alibaba това ще блокира достъпа им до подобни продукти, което може да доведе до се отрази на облачната инфраструктура на компанията, която ежедневно обработва милиони поръчки на потребителите. Много американски брандове също продават своите продукти в Alibaba, което може да има неочаквани последици и върху бизнес средите в САЩ. Компании като Apple могат да бъдат силно засегнати от агресивната политика на правителството на Доналд Тръмп.   Oще от Digital: Забраната на WeChat може да намали продажбите на iPhone в Китай с 30%
Zoom
Разработчиците на Zoom прекратяват бизнес операциите си в Китай
Разработчиците на Zoom прекратяват бизнес операциите си в Китай
Zoom е приложение, което се възползва по впечатляващ начин от социалната изолация и продължаващата пандемия от коронавирус. През последните месеци заглавието продължи да подобрява различни рекорди за популярност и днес е предпочитана платформа за комуникация от милиони потребители. Aмбициозната стратегия на разработчиците на Zoom ще трябва да претърпи сериозни промени, които се дължат на конфликта между САЩ и Китай. Влошените отношения и агресивните санкции, които двете страни предприемат една срещу друга доведоха до сътресения за редица бизнеси.  Zoom не са изключение, като този конфликт влияе също на нормалните им бизнес операции. Сега разбираме, че разработчиците на приложението за видеоконференция са взели важно стратегическо решение. Компанията официално обяви, че ще спази наредните на правителството и ще прекрати дирекените продажни на територията на Китай.  Това означава, че Zoom вече ще използват услугите на външния партньори, за да са активни в страната, съобщава GizChina.     Компанията спира продажбата на услуги и предоставянето на ъпдейти към акаунтите на настоящите бизнес потребители в страната. Zoom ще селектират партньори, които да продължат да предлагат тези опции в Китай. Продуктите им ще използват технологиите на Zоом, но също така ще се отличават с още по-прецизни възможности за локализиране на потребителите.  Досега приложението предлагаше три опции в Китай, с които генерира приходи. Първата от тях са директните продажни, втората е свързана с онлайн абонаменти, а третата с активността на партньорите от трети страни, които промотират Zoom. За в бъдеще първите две няма да са достъпни и компанията ще разчита само на китайските си партньори в желанието си да продължи да оперира в страната. Индивидуалните потребители вече не могат да регистрират нови акаунти, като това е възможно изцяло за представителите на бизнеса. Новият бизнес модел ще спести евентуални санкции и ще позволи на Zoom  да са активни в страната.   Още от Digital: Платената версия на Zoom ще предлага по-добра сигурност
TikTok
ТikTok искат да се дистанцират от своя разработчик, за да избегнат забрана в САЩ
ТikTok искат да се дистанцират от своя разработчик, за да избегнат забрана в САЩ
Ако до преди няколко месеца не бяхте чували името TikTok едва ли някой щеше да изненада. Днес, обаче приложението е световен феномен, което генерира все по-голям трафик предимно сред най-младата аудитория. Според официалните данни повече от 1.5 млрд. души вече са инсталирали TikTok на своите устройства.  Другият голям индикатор за успеха на приложението е факта, че ByteDance, собственика на TikTok вече е най-скъпият стартъп в света. Глобалната експанзия на компанията, обаче се сблъска с неочаквани проблеми през последните седмици. Политическите отношения между Индия и Китай ескалира до такива граници, че двете страни въведоха рестрикции на своите граждани. Вече ви съобщихме, че Индия забрани над 60 китайски приложения и технологии. Сред тях попада и TikTok, което е сериозен удар за приложението, тъй като се използва от десетки милиони потребители в страната. Малко след това разбрахме, че близките връзки между приложението и режима в Китай могат да предизвикат още един сериозен бан, но този път на територията на САЩ.     Ако това се случи със сигурност ще има сериозно негативно влияние върху популярността на TikTok. Припомняме ви, че освен настоящата забрана в Индия самото приложение не е достъпно в Китай, а блокирането му в САЩ ще се отрази на неговата популярност. Именно заради това вече се обмислят варианти как TikTok да се дистанцират от своите разработчици от ByteDance. Това е част от стратегията им да не бъдат спрени в САЩ, съобщава IndiaToday.  Икономическият съветник на Белия дом, Лари Кудлоу също изрази мнение, че скъсването на връзките с компанията ByteDance е важна стъпка към избягването на подобна санкция. Според него, ако TikTok оперира като самостоятелна компания и не поддържа "близки контакти" с правителството на Китай ще продължи да е достъпно за американските потребители. На този етап не са взети никакви официални решения относно бъдещето на мобилното приложение.  Дистанцирането на TikTok от настоящите разработчици е едно от логичните решения, които могат да спестят бъдещи проблеми за набиращата популярност платформа за споделяне на кратки видео клипове.   Oще от Digital: Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти
любопитно
Защо Индия забрани над 60 китайски приложения и технологии
Защо Индия забрани над 60 китайски приложения и технологии
Забраната, която Индия възложи на над 60 популярни китайски приложения изостри вниманието на милиони хора. Този ход стана по времето на нарастваща вълна от протести срещу Китай в страната. Нарастващата неприязън доведе до някои драстични действия от страна на Индия, включително блокиране на фабриката на Oppo в страната, също така и до вандалски действия срещу магазини с китайски смартфони.   Пандемията COVID-19 сигурно подхрани негативни настроения срещу Китай, но скорошната  схватка между Индия и Китай постави началото на модерна студена война. Засега този конфликт...
Maрс
Китай подготвят собствена мисия до Марс
Китай подготвят собствена мисия до Марс
Марс продължава да бъде приоритетна дестинация за учените от NASA, които финансират разнообразни проекти за изследване на планетата. Космическата агенция вече работи усилено над следващата си подобна мисия, която трябва да стане факт до края на лятото.  Сега разбираме, че правителството на Китай също има амбициозни планове да допринесе за откриване на повече детайли за формирането и структурата на Марс. Именно заради това китайската космическа агенция се подготвя да изпрати собствен апарат на повърхността на "червената" планета. Тестовете вече са започнали, като концепцията предвижда космическия кораб "Tianwen" да бъде изпратен в орбитата извън Земята през юли. След това съоръжението ще лети в продължение на месеци преди да достигне до Марс. През този стадий учените ще следят в реално време параметрите на "Tianwen" и дали следва правилната директория от наземни станции в Китай. Космическият кораб ще е оборудван с миниатюрен ровър, който функционира и изглежда по сходен начин с NASA Curiosity и Persevеrance съоръженията, съобщава BGR.     Финалният стадии на космическата мисия, включва безопасно приземяване на Tianwen и това ще бъде първият опит на Китай да изпратят собствена машина, която да стъпи на повърхността на Марс. Стратегическият проект се ръководи от специалисти на China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC). Материалите, от които е изграден самият орбитър се очаква да издържат около една земна година на суровите условия, които предлага атмосферата на Марс. Все пак учените се надяват машината да остане функционираща дълго след този период. Прогнозите за компактния ровър, който ще изследва отблизо почвата на планета за около 90 марсиански дни. За разлика от Curiosity и Perseverance, обаче китайската мисия ще разчита изцяло на соларна енергия. Съоръженията на NASA използват източник на ядрена енергия, който им позволява да оперират независимо от светлинните условия, което е голямо предимство.  Китай вече изпратиха собствен апарат на Луната и се надяват да повторят успеха и в предстоящата си мисия до Марс. Работи се и над проект за изграждане на орбитална станция.   Още от Digital: Ето как Илон Мъск планира да прати 1 милион души на Марс до 2050г.
DMCA.com Protection Status