Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
51 резултата за история
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
EC винаги са давали приоритет на личните права и свободи на гражданите, особено когато става въпрос за технологиите.
любопитно
5 провала на Google, които вбесиха потребителите
5 провала на Google, които вбесиха потребителите
Google е една от най-големите компании в света и важен интернет гигант. През годините компанията е създала много услуги, които се използват от милиарди хора.
видео
Историята на смартфоните Moto G на Motorola - от началото до последния Moto G100 (Видео)
Историята на смартфоните Moto G на Motorola - от началото до последния Moto G100 (Видео)
Ще ви покажем нещо любопитно, в това видео решихме да проследим, как през годините Motorola разви своята Moto G серия, какви смартфони предложи тя и с какви ключови параметри бяха моделите в нея.
видео
Еволюцията на флагман смартфоните Samsung - от Galaxy S през 2010г до Galaxy S21 през 2021г (Видео)
Еволюцията на флагман смартфоните Samsung - от Galaxy S през 2010г до Galaxy S21 през 2021г (Видео)
На 14 Януари предстои да станем свидетели на събитието Galaxy Unpacked, по време на което Samsung ще представят новите си смартфони от серията Galaxy S21. В Интернет пространството вече има голямо количество течове на информация по темата, но със сигурност ни очакват доста изненади. В тази своя статия, екипът на Digital.bg ще проследи, как се развиха технологиите при смартфоните на Samsung и как моделът Galaxy S, еволюира до настоящият топ модел Galaxy S21. 
смартфони
Защо смартфоните можеше все още да не съществуват
Защо смартфоните можеше все още да не съществуват
Само до преди няколко години, експертите не вярваха, че е възможно да има устройства, които вършат почти всичко и то наистина добре. През 1995 година имаше много дебати за това дали е възможно да се създаде едно конвергентно устройство и дали изобщо имаме нужда от такова. Може да изглежда абсурдно днес, но не забравяйте, че не много отдавна телевизорът показваше само телевизия, телефонът беше само за телефонни разговори, фотоапаратите правеха само снимки,  GPS устройствата имаха само GPS функционалност. Възможността да имат устройство, което може да прави повече неща плашеше хората. Изпълнителният директор на Compaq, Екхард Пфайфер прогнозира през 1997 година, че за да имаме такива устройства домовете ни трябва да бъдат окабелени, а през 2004 година изпълнителният директор на Microsoft, Бил Гейтс, прогнозира появата на умния (smart) дом и услуги като Netflix. От CNet припомнят, че днес всички приемат подобни технологии за даденост, но по времето, когато за тях се заговори за пръв път, никой не ги приемаше сериозно. Едва с революцията в домашния интернет дойде и разбирането, че свързаните услуги не са нещо временно. General Magic Компанията General Magic разработи това, което днес наричаме прародител на съвременния смартфон. Устройството беше лансирано приблизително по същото време като тромавия Apple Newton, но General Magic се оказа под светлините на прожектора. Издадена през 1994 година, платформата Magic Cap се опитваше да комбинира съществуващия тогава компютър и мобилен телефон в едно преносимо устройство. Устройствата разчитащи на Magic Cap от Sony и Motorola имаха уникален настолен интерфейс и се използваха със стилус. Те бяха проектирани да комуникират с всяко друго свързано устройство, независимо от платформата му. „Не само технологията е важна. Трябва да създадете и много атрактивен продукт или услуга, които хората могат да разберат“, споделя бившият инженер на General Magic, Тони Фадел. General Magic изчезна през 2002 година и остана в историята като „най-голямото неразвито обещание от Силиконовата долина“. Все пак, както казва бившият служител Том Хершенсън в документален филм за компанията излязъл през 2018 година, „провалът не е краят, а началото“. Palm, Handspring, BlackBerry и Apple бяха на път да докажат това. Промяна в разбирането за това как трябва да изглеждат мобилните устройства General Magic слезе от сцената, но вниманието ни естествено се насочи към нови продукти, като Palm Pilot на 3Com. Следните думи описват устройствот най-добре: „Един ден не носехме нищо по-интересно от Motorola StarTAC, на следващия ден всички имахме Palm Pilots.“ Комбинацията от запазване на контакти, водене на бележки, календар и списък със задачи в Palm Pilot не беше уникална, но предлагането на всичко това в едно компактно малко устройство с приятен интерфейс, разбиращ въвеждането на ръкописен текст и синхронизирането с компютъра беше наистина новаторско за времето си. През 2002 година компанията Handspring направи за Palm първите устройства с PalmOS, наречени Handspring Treo. От този миг нататък хората свикнаха да се разхождат, гледайки надолу към своите телефони. Но също така разбрахме, че едно устройство може да прави много повече неща, благодарение на конвергенцията си с мобилната мрежа. Пет години преди появата на iPhone, Treo беше първото устройство, което проби кода на конвергентните лични устройства. „Един от големите пробиви в нашето мислене беше схващането, че тези устройства трябва да имат свой собствен дизайнерски център“, каза Дона Дубински, бивш изпълнителен директор на Palm, съосновател на Handspring и сега главен изпълнителен директор на компания за машинно разузнаване Numenta. „Те не бяха просто по-малки версии на по-големи неща. Свиването на компютъра се оказа недостатъчна добра идея за дизайн.“   След това Compaq разработи горещата си линия iPaq и серия от интересни хардуерни модули, които могат да разширят възможностите на устройството, за да бъде скенер за баркодове или GPS устройство. Модулите които се добавяха направиха телефона нещо повече от това което беше, но по много по-неудобен начини отколкото приложенията по-късно. И така до 2008 година, когато и iPhone, и Android имаха 3G данни, невероятни камери и немислима за онова време мощ. От какво ново нещо имат нужда мобилните устройства днес Покрай пандемията от COVID-19 всички започнаха да гледат по-сериозно на здравето си. Технологията, която може да следи здравословното ни състояние е навсякъде около нас, от джаджи за носене до умни високоговорители, които могат да открият различни нюанси на нашето състояние, камери за разпознаване на лица и дори милиметрови вълнови радари, които могат да ни наблюдават отдалеч. Но те до голяма степен са една каша, без единна платформа, която да създаде табло с полезна информация. Друг проблем е поверителността. Компанията, която иска да напише следващата глава от историята трябва да намери разрешение на всички проблеми.   Вижте ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
интересно
Най-големият късмет заснет на влакче на ужасите (Видео)
Най-големият късмет заснет на влакче на ужасите (Видео)
В света има милиони фенове на влакчетата на ужасите, които буквално могат да ви обърнат с главата на долу. Така наречените Roller Coaster са удоволствие което граничи с ужаса и дори с мазохизма, но едва ли има човек, който е отишъл на лунапарк и да не иска да се повози на този екстремен атракцион.
любопитно
Как работи ескалаторът и къде е бил монтиран първият в България (Видео)
Как работи ескалаторът и къде е бил монтиран първият в България (Видео)
Знаете ли къде в България е бил монтиран първият ескалатор? Както се и предполага, той се е намирал в столицата София. Много хора биха заложили на култовата и към днешна дата сграда на Националният Дворец на Културата (НДК), в който има доста ескалатори и е бил най-технологичната постройка за времето си. Но не, отговорът е друг.
TSMC
Какво знаем за TSMC
Какво знаем за TSMC
Основана в Синчу, Тайван през 1987 година от Морис Чанг, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) създава първия в света специализиран завод за компютърни чипове. Днес, компанията е най-голямата в света копания за производство на чипове и се търгува както на Тайванската фондова борса (TWSE: 2330), така и на Нюйоркската фондова борса (NYSE: TSM).    TSMC са всъщност първата компания, която предложи 7-нанометровата технология за производство на полупроводници и днес осигуряват най-широката гама от технологии – от 2 микрона до най-модерните процеси в производството на чипове чрез 7-нанометров технологичен процес.   Въпреки че някои анализатори неправилно назовават TSMC като Taiwan Semiconductor или TSM и създават объркване с наименованието на друга подобна компания - Taiwan Semiconductor Co Ltd (TSC) (производител на discrete semiconductor components – чипове, които не се част от цялостна интегрална схема), TSCM имат достатъчно голяма репутация, за да бъдат правилно разпознати.   Ето няколко детайли от технологичния и финансов профил на компанията, които говорят, че компанията е лидер в производството на компютърни чипове.   Кои са клиенти наTSMC?     Още през 2011 година бе съобщено, че TSMC са започнали пробно производство на A5 SoC и A6 SoCs за iPad и iPhone устройства на Apple. Според доклади от май 2014 година, Apple доставят новите си A8 и A8X SoC от TSMC, а по-късно си набавя A9 SoC както от  TSMC, така и от Samsung с цел по-голямо производство при старта на  iPhone 6s. A9X обаче се произвежда изключително от TSMC и в крайна сметка Apple се превърнаха в най-важния клиент на TSMC.   Освен Apple, повечето от водещите компании за производство на полупроводници като Advanced Micro Devices (AMD), Apple Inc., Broadcom Inc., Marvell, MediaTek, Nvidia и Qualcomm са клиенти на TSMC.   Същото се отнася и за нововъзникващи компании като Allwinner Technology, AppliedMicro, HiSilicon, Spectra7 и Spreadtrum, а е известно, че и водещите програмируеми логически устройства на Xilinx (преди това Altera) също използват или са използвали услугите на TSMC.   В допълнение, някои производители на интегрирани устройства, които разполагат със собствени съоръжения за производство, като Intel, STMicroelectronics и Texas Instruments, отдават част от производството си на TSMC, а се знае за поне една полупроводникова компания, LSI, която препродава продукция на TSMC чрез своите ASIC услуги за проектиране и дизайн на IP портфолио.   TSCM и делата за нарушаване на патенти     Можем ли да говорим за лидерство, ако компанията не е преминала през ситото на патентните дела? На 26 август 2019 година GlobalFoundries заведе дело срещу TSMC в САЩ и Германия за нарушаване на патент. GlobalFoundries твърдяха, че технологичните процеси на TSMC за производство на 7 nm, 10 nm, 12 nm, 16 nm и 28 nm компоненти са нарушили 16 от техните патенти. Съдебни дела бяха заведени в Комисията за международна търговия на САЩ, федералните съдилища на САЩ в районите на Делауеър и Западния окръг на Тексас и в регионалните съдилища в Дюселдорф и Манхайм в Германия.   GlobalFoundries определи 20 ответници, сред които бяха Apple, Broadcom, MediaTek, Nvidia, Qualcomm, Xilinx, Arista, ASUS, BLU, OnePlus, Avnet | Avnet / EBV, Digi-Key и Mouser. На следващия ден от TSMC излязоха с изявление, че преглеждат подадените жалби, но са  уверени от самото начало, че обвиненията към тях са неоснователни и компанията е решена да защитава собствената си технология.   На 1 октомври 2019 година TSMC заведоха дело срещу GlobalFoundries в САЩ, Германия и Сингапур за нарушаване на патент. Според TSMC, технологичните процеси на GlobalFoundries за производство на 12 nm, 14 nm, 22 nm, 28 nm и 40 nm компоненти са нарушили 25 от техните патенти.   На 29 октомври 2019 година TSMC и GlobalFoundries обявиха решение на спора за патенти. Компаниите се съгласиха за нов кръстосан лиценз за патенти за всички съществуващи патенти на чипове, както и за нови патенти, които компаниите трябва да подават през следващите десет години.   Как TSMC правят пари Още през декември 2010 година пазарната капитализация на TSMC достигна стойност от 1,9 трилиона щатски долара (63,4 милиарда долара). Компанията беше класирана на 70-о място в списъка на FT Global 500 за 2013 година на най-високо оценените компании в света с капитализация от 86,7 милиарда долара и достигна 110 милиарда щатски долара през май 2014 година. А през март 2017 година пазарната капитализация на TSMC надмина тази на гиганта в производството на полупроводници Intel за първи път, достигайки 168,4 милиарда долара спрямо Intel с 165,7 милиарда долара.   Така че, по отношение на нивата на правене на пари, компанията определено прави впечатление. Индустрията за производство на чипове е една от интензивните по отношение на парите, които компаниите влагат, но въпреки прекомерните разходи, необходими за въвеждане в експлоатация на завод за производство, TSMC все пак успяват да отчетат високи нива нас печалба. Според официалните данни, брутните маржове на печалба са били 50,1% през 2016 година, в сравнение с 48,7% през 2015 година.   В допълнение, във финaнcoвия oтчeт зa втopoтo тpимeceчиe на компанията през 2018 година, ТЅМС отчетоха ръст на пpиxoдитe нa ĸoмпaниятa гoдишнa бaзa блaгoдapeниe нa нуждата от мощен хардуер за копаенето на ĸpиптoвaлyта. Причината е в пopъчĸитe зa пpoизвoдcтвo нa чипoвe зa ĸoмпютъpнa тexниĸa, изпoлзвaнa зa добив (майнинг) нa ĸpиптoвaлyти, което според aнaлизaтopитe, говори за простора на полето за изяви.   На практика, компанията разполага с всичко от 90nm технология до разработване на 5nm технологии, като данните сочат, че през 2020 година TSMC ще са готови и с 3nm технологичен процес, за което най-вероятно ще похарчат отчетените 20 милиарда долара печалби.   Какви са предизвикателствата пред TSMC?       TSMC, както и всяка друга компания за производство на чипове, е изложена на силно цикличния характер на полупроводниковата промишленост. По време на въвеждането на нови технологии и пикът на поръчки от клиенти, TSMC трябва да гарантира, че разполага с достатъчно производствен капацитет, за да отговори на силното търсене на клиенти. А по време на спадовете в търговията, компанията трябва да намери начин да се справи с периода на по-слабото търсене и високите постоянни разходи, свързани с производствените мощности.   В резултат на това финансовите резултати на компанията имат тенденция да се колебаят през точно определени периоди през последните години. Това се вижда не толкова от общия размер на приходите, тъй като те се влияят от размера на капацитета на производството, а от размера на печалбите. Като цяло, анализаторите отчитат най-ниски стойности през първото тримесечие на годината и сезонен пик в бизнеса на TSMC през третото тримесечие.   Защо TSMC са уверени в бъдещите си успехи?     TSMC ще продължат да бъдат търсена компания за производство на чипове. Apple е само един от стотиците клиенти на Taiwan Semiconductor Manufacturing, които могат да бъдат разделени в три класа – интегрирани производители на устройства, компании за „системи“ и ‘безфабрични’ (fabeless) компании. От трите, най-голямо внимание заслужават ‘безфабричните’ компании.   Думата ‘fabless’ произлиза от думите ‘fab(rication)’ – „производство“ и ‘less’ – „без“. В този смисъл, ‘безфабричните’ компании предлагат модел на организация на бизнеса в електронната промишленост, при която една компания-производител се специализира само в разработка и продажба на микроелектроники без да има собствени производствени мощности, но използва услуги на друга компания за самото производство. А в случаите, когато трябва да създаде продукция, такава компания предава технологията на друг производител и изисква от него спазването на предложения специализиран процес на производство.   Най-общо казано, при ‘безфабричния’ модел на организация на бизнеса, една компания без собствено съоръжения за производство на чипове разработва собствена технология за производство на своите чипове, но предава сглобяването и тестването на самите чипове – тоест, изработката (Fab-rication) – на друг изпълнител.   Така че фирмите, които проектират и продават чипове без да се занимават с това да произвеждат самите чипове, използват изключително услугите на TSMC за това. Дори някои гиганти в производството на чипове като Advanced Micro Devices (AMD), преминаха от така наречения ‘чист’ модел и започнаха да използват производствените мощности на компании като TSMC, която – за радост над 400 клиенти – никога не използва собствена марка на своите продукти.   На практика, TSMC продават чипове на клиенти от целия свят, като най-големият пазар на компанията досега е в Северна Америка. Независимо какъв е индустриалният стандарт за производство на чип в момента – по отношение на обема (и размера на печалбите) на продадените чипове – производствените процеси на фирмата се използват изключително много в приложения с ултра ниска мощност, сред които безжични клавиатури и мишки, Bluetooth монитори с кръвна захар и пулсикометри (pulse oximeters, или измерватели на кислорода в кръвта). Като цяло, тези продукти съставляват 42% от приходите на TSMC.   Така че, предвид факта, че най-големият лимит за TSMC е единствено въображението на техните клиенти, бъдещето на Taiwan Semiconductor Manufacturing изглежда наистина ‘розово’. Защото TSMC не само се състезава със своите конкуренти, но и помага за разрастването на ‘огъня’ на технологиите. В този смисъл, компанията с право може да се счита за истинският лидер в производството на компютърни чипове.   Вижте какво значение имат технологиите 7nm и 10nm за процесора  
бизнес
Как са започнали най-големите технологични компании
Как са започнали най-големите технологични компании
Дори и най-големите компании в света е трябвало да започнат от някъде., преди да станат големите корпорации, променили отношението ни към света на технологиите.
видео
Историята на смартфоните Moto G на Motorola от Moto G5 до моделите от 2019 година (Видео)
Историята на смартфоните Moto G на Motorola от Moto G5 до моделите от 2019 година (Видео)
Съществена промяна в дизайна, Moto G претърпяха при своето шесто поколение. При него за първи път Motorola, освен Moto G6 и G6 Plus, представиха и модел Moto G6 Play. При него дизайнът бе сходен с този на другите два, визуално напълно еднакви модела, с тази разлика, че веднага на очи се набива факта, че камерата върху гърба беше само една и стоеше вертикално заедно със светкавицата. Да Moto G6 и G6 Plus бяха първите модели в G-серията, които имаха на разположение двойни камери върху гърбовете си. Те бяха 12MP и 5MP, като при Plus апертурата беше f/1.7, a при стандартният G6 - f/1.8. Предната селфи камера и при двата модела беше 8MP. При Moto G6 Play, Motorola бяха интегрирали 13MP сензор с апертура f/2.0 отзад и и 8MP отпред, както при другите два изброени модела. Като хардуер, и трите смартфона използват различни процесори. Най-мощем е Moto G6 Plus, който е с 14nm процесор Qualcomm SDM630 Snapdragon 630 и с варианти с до 6GB RAM и 128GB сторидж. Междинният като сила модел е Moto G6, при който има друг 14nm процесор в лицето на Qualcomm SDM450 Snapdragon 450, а RAM паметта е до 4GB при сторидж до 64GB. Най-слаб е Moto G6 Play който е с 28nm Qualcomm MSM8937 Snapdragon 430, с 3GB RAM и до 32GB вградена памет. По отношение на заряда на батериите обаче Moto G6 Play е най-привилегирован. Той има 4000mAh, при Plus те са 3200mAh, а при стандартният Moto G6 - 3000mAh.  
тхнологични новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 14 април в digital.bg (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 14 април в digital.bg (Видео)
Samsung потвърдиха официално, че ще проведат Galaxy Unpacked събитие преди края на месеца. Това ще се случи само след броени дни на 28 април. Феновете на компанията ще могат да стриймнат премиерата от официалния уеб сайт на Samsung. Поканата не включва допълнителни детайли за устройствата, които ще видим на тази дата.   1. Какво ще представи Samsung на 28 април Все пак компанията обещава да ни представи "най-мощният представител" на Galaxy серията досега, информира DigitalTrends. Припомняме ви, че това ще бъде третото събитие на Samsung от началото на...
видео
Историята на смартфоните Apple iPhone от 2016 до 2020 година (видео)
Историята на смартфоните Apple iPhone от 2016 до 2020 година (видео)
Дори до днес много хора използват представеният през есента на 2016 година iPhone 7. Една от основните причини е, че техническите му параметри все още са достатъчни, за да бъде смартфона бърз и да се справя с изискванията на съвременните програми и игри. В основата на хардуера му стои 16nm чип Apple A10 Fusion.  
YouTube
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Когато YouTube.com стартира в своята бета форма през май 2005 година, дебютът му с нищо не сигнализира, че сайтът ще успее да промени завинаги начина, по който споделяме видео в интернет пространството. Някои от създателите на YouTube разказват пред Business Insider, че първоначално са го разглеждали като най-новият сред редица неуспешни уебсайтове за споделяне на файлове. Но YouTube беше различен - той беше безплатен и не беше необходимо одобрение за видеоклиповете, за да се появят на сайта, а уникалните връзки направиха всеки видеоклип безкрайно споделян и хората нямаха нужда от сложен софтуер, за да направят видео клип или да го публикуват. Към август 2005 година на сайта са качени близо 15 000 видеоклипа, а YouTube отчита средно 10 милиона гледания на страница на ден. Някои от ранните служители на YouTube разказват как през годините след неуверения старт, сайтът се превръща в поле за битки за пари и слава, как поставя основата на TikTokker-ите и как влиятелни лица през 2020 година го използват, за да имат печеливша кариера. „Ако можехме по някакъв начин да увековечим това“ Някои от най-ранните потребители на YouTube са комици, които използват платформата за изграждане на публика. Тоби Търнър, известен като „Tobuscus“, искал по-голяма аудитория за скечовете си. Ето какво споделя той: „Всички бяха щастливи, че са част от тази революция. Имаше хора, които бяха изключително въодушевени да създадат каквото и да било. Хора, на които беше дадена камера, а те не знаеха какво да правят с нея. Казах си, че трябва да успеем по някакъв начин да обезсмъртим това чувство.“ А ето какво споделя GloZell Green: „Качеството не беше добро, но съдържанието на видеоклиповете беше. Нямаше тенденции. Всеки създаваше тенденциите. Никой не беше плувал във вана, пълна със зърнени храни, преди да го направя аз.“ Покрай някои от по-странните видеоклипове, зрителите можеха да намерят и такива, в които тийнейджъри оголват душите си, сякаш пишат дневник. Нямаше къде другаде да намерите такова нещо. Създателите на един от ранните канали се възползват от „чувството за безгранична възможност“ по начин, който никой друг още не го е правил. Каналът „Lonelygirl15“ се появява през април 2006 година и привлича последователи благодарение на 16-годишната Бри, която разказва за живота си под формата на видео блог. В продължение на четири месеца милиони зрители се влюбват в Lonelygirl15 и той става най-гледаният YouTube канал през ноември 2006 година. Той остава на първото място повече от 200 дни, но впоследствие се оказва, че цялата работа е фалшива, тъй като Lonelygirl15 е проект на двама амбициозни режисьори. Меш Флиндърс, един от създателите, споделя: „Да, имахме чувството, че вършим пакост. Но това нямаше да нарани никого, беше просто забавление. Тогава живеехме в един много по-различен, по-наивен и доверчив свят.“ Зараждането на вирусното споделяне През 2006 година Джудсън Лайпли качва своята версия за историята на танца, разказана в 6-минутно видео, озаглавено „Evolution of Dance“. Когато видеото достига 30 000 гледания, Лайпли си мислил, че това може да му помогне да направи концерт. При 250 000 гледания входящата му поща започнала да се залива с имейли от приятели, които видяха видеоклипа му, споделен онлайн. При половин милион гледания той получил гласова поща от YouTube. „Evolution of Dance“ става първият видеоклип в YouTube, който достига 100 милиона гледания. За него Стив Чен казва, че най-добре „определя вирусното споделя на видео“. Реклама на Nike с участието на бразилската футболна звезда Роналдиньо пък е първото видео, което събира 1 милион гледания в YouTube. Nike качват това видео под псевдонима „JoeB“, все едно това е някой потребител на YouTube, а не известната в цял свят компания. „За нула време, това двуминутно видео регистрира повече трафик, отколкото бяхме виждали до сега", казва Чен. „Това всъщност ни накара да отидем до Орегон, за да посетим централата на Nike. Спомням си, че ходех през офиса им, говорейки за потенциала на YouTube.“ Роналдиньо показа, че видеоклиповете в YouTube имат потенциал да привлекат не само голяма аудитория, но и големи марки и по-голяма възможност да спечелят пари. YouTube отваря възможност за печелене на пари През 2007 година YouTube стартира своята Партньорска програма, която има за цел да даде възможност на създателите на видеоклиповете да печелят пари. Много от създателите на видеоклипове признават, че това е причинило забележима промяна в съдържанието и общността. „В много отношения Програмата насърчаваше хората да правят добро съдържание, по-добро съдържание, да поемат риска да харчат повече пари и да вложат повече време и енергия в този занаят“, казва Антъни Падила, един от първоначалните членове на комедийното дуо Smosh. Мелоди Боуи, популярен ранен влогър, известен като „Bowiechick“, признава за тревожността си около създаването на всеки свой клип. Тя казва, че често сравнявала себе си с други по-популярни създатели и се опитвала да се съсредоточи повече върху създаването на съдържание, което YouTube ще може да реализира. "За съжаление не мисля, че ми беше на сърцето да печеля пари от това", казва Боуи. "За мен винаги целта е била документирането на моя живот. Не е бил животът ми." Самият YouTube продължи да дава приоритет на създателите, които превръщат платформата в своя кариера. Тези, които пускаха видеоклипове често - а по-късно и тези, които произвеждаха по-дълги видеоклипове - бяха награждавани. „Всяко хоби, което превърнете в работа, вече не е забавно хоби.“, казва Брайъни Матюс, една от ранните звезди на YouTube от Великобритания, известна като „Paperlillies“. След 15 години По случай 15-годишнината на YouTube, Петър Шуков, собственик на канал, казва: „Нищо не се е променило. YouTube все още е без съмнение, най-доброто място за пускане на независимо съдържание. YouTube свързва създателите на съдържание със зрителите на съдържанието по-добре от всеки друг.“ Днес децата се стремят да станат звезда в YouTube, а ранните създатели се мъчеха да обяснят на приятелите и семейството си защо прекарват толкова много време за запис на видеоклипове, които после качват в интернет. Създателите казват, че са били обвързани от страст и любов към занаята създаване на онлайн видео. Джъстин Езарик, известна онлайн като iJustine, признава че платформата ѝ помага да открие момичета, обичащи видеоигрите и обсебени от технологиите. Според нея без  YouTube тя нямало как да се свърже с тях от своя малък град в Пенсилвания. Ранните YouTuber-и дори организирали еднократни събития в градове като Сан Франциско и Ню Йорк, където можели да се срещнат с феновете си. А днес влиятелни хора използват платформата, за да изграждат свои общности и да разширяват влиянието си. Според GloZell нещата в ранните години на YouTube са били много различни: „Ние бяхме добросъвестни. Никой не знаеше какво правим, но въпреки това имахме своите последователи, които ни обичаха без да се интересуват от това какви са политическите ни възгледи, колко сме дебели, дали сме черни или бели, колко сме високи. Аудиторията в YouTube, винаги ни е обичала и разбирала. Хората идваха и си отиваха, но винаги са имали любов към интернет.“   Вижте YouTube въвежда нова услуга за продуктово позициониране във видео клиповете    
транспорт
Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Дали е възможно обаче влак да се движи без наличието на релси под металните му колела? Заради огромната си тежест и тънките специфични колела, отговорът на този въпрос ще е
любопитно
Най-емблематичните мобилни телефони в историята
Най-емблематичните мобилни телефони в историята
Може да не го осъзнавате напълно, но изминаха повече от 45 години, откакто Мартин Купър, изследовател и изпълнителен директор на Motorola, провежда първото обаждане по мобилен телефон с Джоел С. Енгел от Bell Labs. За този съдбоносен разговор, той използва Motorola DynaTAC - мобилен телефон, който тежи повече от килограм. Днешните телефони тежат една десета от това и са далеч по-мощни. Дълго и славно развитие претърпяват мобилните телефони през годините, за да можем днес да се радваме на тези малки и стилни, но изключително мощни устройства. От Pocket-lint разглеждат някои от по-емблематичните телефони, които маркираха пътя на развитие на мобилните телефони. Motorola DynaTAC С него започна всичко! Motorola DynaTAC се появява в много филми, като Wall Street (Гордън Геко го използва на плажа, за да говори с Бъди) и American Psycho. След прототипа от 1973 година, който нямаше дисплей, през следващите 10 години бяха пуснати още няколко модела, без дисплеи. Едва модела от 1983г. има малко LED екранче, показващо номера на който звъните. Батерията на Motorola DynaTAC позволява разговор до 60 минути, след което е необходимо да заредите телефона поне 10 часа в зарядното му устройство или 1 час в зарядно за бързо зареждане, което беше отделен аксесоар. Philips C12 Philips C12 е един от класическите телеони от 90-те години на миналия век, който се открова с това, че може да записва десет текстови съобщения и има антена, която може да се изважда и прибира. Nokia 3310 Издаден през 2000 година, Nokia 3310 е короната на невероятния дизайн на Nokia. Имаше период, когато този телефон беше толкова повсеместен, колкото днес е iPhone. До този момент Nokia са продали повече от 126 милиона бройки, което го прави един от най-популярните мобилни телефони за всички времена. Телефонът беше практически неразрушим, със страхотен живот на батерията и прилично качество на разговорите. Ericsson T28 T28 е друга класика, открояваща се с неустоим дизайн за времето си. Успехът му се състоеше в това, че това беше най-малкият и лек телефон на разположение по това време. С тегло едва 81 грама, T28 предизвика тенденцията за пазаруване на леки телефони, която виждаме и днес. BlackBerry 6230 BlackBerry 6230 се откроява със своята Qwerty-клавиатура, която даваше много по-голяма свобода на бизнесмените по онова време да следят и водят електронната си поща докато са в движение. Sony Ericsson V800 Ericsson V800 разполага с 1,3-мегапикселова камера за видео разговори, 7MB вътрешна памет и възможност да чете Memory Stick Duo карти, с което паметта се разширява до 16 GB - много място за съхранение за времето си. Motorola Razr V3 Преди Razr всички телеони бяха тромави и големи. Razr V3 е елегантен, тънък, с капаче и няма как да не привлече вниманието ви. За съжаление, същото не може да се каже за тромавия му интерфейс. Nokia N95 N95 на Nokia беше много напреднал за времето си. Стартирайки на върха на славата на Nokia, той беше един от първите флагмански смартфони, които се превърнаха в задължителен продукт. Телефонът беше пуснат през 2007 година с 5-мегапикселова камера, GPS, уеб браузър и куп други трикове. Освен това, N95 се предлагаше с Symbian OS 9.2, което предлагаше правилната функционалност на смартфона, като уеб сърфиране и  приложения. Включването на  microSD поддръжка бележи началото на тенденцията при смартфоните, която наблюдаваме и днес. iPhone Не може да се отрече, че iPhone е емблематичен мобилен телефон. Той измести целия фокус от обажданията към извършване на нещо много повече от това. Но за целия си вълнуващ набор от функции, той беше съвсем различен телефон от тези, които имаме днес. Оригиналният iPhone комбинира iPod на Apple с мобилен телефон, което доведе до една огромна еуфория, която продължава и до днес. Да не забравяме и приложенията, които промениха начина ни на възприемане на телефоните. Samsung Galaxy S6 Edge Това е телефон, който представлява духа на иновациите. С извития си дисплей, S6 Edge предлага по-голяма използваемост и функционалност. Samsung оптимизираха много от своите приложения, за да се възползват от това допълнително пространство.   Вижте еволюцията на часовника
камери
7 фотоапарата, които промениха начина, по който правим снимки
7 фотоапарата, които промениха начина, по който правим снимки
От първата камера обскура и 35-милиметровия филм до модерните дигитални фотоапарати, инструментите, които фотографите използват, изминаха дълъг път на развитие.   И днес фотографската технология се развива, а производителите работят усилено, за да гарантират, че продължават да създават инструменти, отговарящи на нуждите на фотографите.   В селекцията на Digital Trends попадат седем фотоапарата, които направиха революция в индустрията и за чийто принос се говори и до днес.   Leica I — 1925     През 1925 година. Leica обявява своя първи фотоапарат, Leica I. Освен това, Leica I е не само първата 35-милиметрова камера, но е и първият компактен фотоапарат, който може да поберете в чантата си. Фотоапаратът е дело на Оскар Барнак, който се присъединява към компанията през 1911 година като директор на изследванията.   Nikon F — 1959     Още през април 1959 година. Nikon представя на света първия си SLR фотоапарат, наречен Nikon F. Всички функции на фотоапарата вече били налични при модели от други производители. Но това, което Nikon предлага и с което F се отличава от конкуренцията си било обединение на всички тези функции в един продукт, който значително превъзхождал всичко, което индустрията била виждала и използвала до тогава.   Вероятно най-голямото доказателство за качеството на Nikon F е дългият му живот и употреба в екстремни ситуации. Произвеждан до 1973 година, той е използван много от фотожурналисти по целия свят, включително и от Дон Маккулин. По време на войната във Виетнам неговият F е улучен от куршум, който е летял към Маккулин и по този начин спасява живота му. Модифицираните версии на фотоапарата пък бяха използвани в космоса, включително на борда на космическата станция Skylab в началото на 70-те години на миналия век.   Друг любопитен момент е, че обектива на Nikon F, F-mount, се използва и днес в DSLR моделите на Nikon.   Kodak изобретява първия цифров фотоапарат през 1975 година През 1975 година, докато работи за Eastman Kodak, инженерът по електротехника Стивън Сасън разработва първата в света преносима цифрова камера, надграждайки постиженията на Брус Байер, който изобретява често използвания вече Bayer филтър, който улавя червена, зелена и синя светлина.   Фотоапаратът на Сасън тежал около 3,5 кг и можел да заснеме снимки с разделителна способност 0.01 мегапиксела (това е едва 100 x 100 пиксела). Устройството било прототип и така и не достига до потребителския пазар. То обаче се оказва като катализатор за други компании, които използват технологията и я правят привлекателна за широката публика. Що се отнася до първия DSLR, този приз се дава на Fujifilm и на неговия FinePix S1 Pro излязъл през ноември 2001 година.   Kodak, който навремето печелеше много пари за продажба на фотографски филми, никога няма да успее да извлече пълна полза от своето изобретение. Въпреки че всички модели цифрови фотоапарати днес са резултат от пионерската работа на Kodak.   Canon AE-1 — 1976   Пуснат в Япония през 1976 година, Canon AE-1 е революционен по две основни причини. Първата, това беше първият SLR фотоапарат с микропроцесор, позволяващ функции като автоматична експозиция с приоритет на затвора. Второ, устройството стана безумно популярно. Canon продаде над един милион бройки, продажби с които никой друг производител не е успявал да се похвали по онова време.   Apple iPhone — 2007     През 2007 година, когато Apple за първи път пусна iPhone, камерата на устройството не беше нищо особено, тя не можеше дори да снима видео. Но през годините, камерите на iPhone стават все по-добри и по-добри, а днес iPhone 11 Pro има дори три камери. Но не толкова хардуерът направи iPhone популярен фотоапарат, колкото софтуера. Когато приложения като Instagram се появиха, хората в рамките на секунди имаха възможността да направят снимка и да я споделят със света, и всичко това само с едно устройство. Това промени както фотографията, така и социалните медии и доведе до създаване на годишните награди  iPhone Photography Awards. Освен това фотожурналистът Майкъл Кристофър Браун използва iPhone, за да документира войната в Либия през 2011 година.   Canon EOS 5D Mark II — 2008     Серията EOS 5D е основата на професионалната гама на Canon от повече от десетилетие, но никой модел не е постигнал легендарен статус като 5D Mark II от 2008 г. Това беше първият път, когато Canon постави видео режим в DSLR, предлагайки full HD 1080p резолюция при 30 кадъра в секунда (актуализация на фърмуера по-късно добави поддръжка от 24 fps). Full HD в комбинация с големия сензорен екран и сменяемите обективи на Mark II направи качественото заснемането на видео по-достъпно от всякога.   Възможността за заснемане на видео вече е основна функция на почти всеки нов DSLR и безогледален фотоапарат. Canon вече не е звездата на това шоу, но EOS 5D Mark II постави началото.   Sony A7 — 2013     Sony A7 е първият в света пълноформатен фотоапарат със стабилизация на изображението по 5 оси. Това беше първата безогледална камера с пълен кадър или 35 мм сензор, със същия размер като сензорите в DSLR модели на професионално ниво. 24-мегапикселов сензор, побран в тяло с тегло 474 грама, това беше голямо постижение.   Поради изграждането и качеството на заснените снимки, фотоиндустрията започна да гледа сериозно на безогледалните фотоапарати – нещо, на което професионалистите биха се подиграли преди A7.   Вижте как изкуственият интелект ще промени смартфон фотографията
DMCA.com Protection Status