Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
44 резултата за история
смартфони
Защо смартфоните можеше все още да не съществуват
Защо смартфоните можеше все още да не съществуват
Само до преди няколко години, експертите не вярваха, че е възможно да има устройства, които вършат почти всичко и то наистина добре. През 1995 година имаше много дебати за това дали е възможно да се създаде едно конвергентно устройство и дали изобщо имаме нужда от такова. Може да изглежда абсурдно днес, но не забравяйте, че не много отдавна телевизорът показваше само телевизия, телефонът беше само за телефонни разговори, фотоапаратите правеха само снимки,  GPS устройствата имаха само GPS функционалност. Възможността да имат устройство, което може да прави повече неща плашеше хората. Изпълнителният директор на Compaq, Екхард Пфайфер прогнозира през 1997 година, че за да имаме такива устройства домовете ни трябва да бъдат окабелени, а през 2004 година изпълнителният директор на Microsoft, Бил Гейтс, прогнозира появата на умния (smart) дом и услуги като Netflix. От CNet припомнят, че днес всички приемат подобни технологии за даденост, но по времето, когато за тях се заговори за пръв път, никой не ги приемаше сериозно. Едва с революцията в домашния интернет дойде и разбирането, че свързаните услуги не са нещо временно. General Magic Компанията General Magic разработи това, което днес наричаме прародител на съвременния смартфон. Устройството беше лансирано приблизително по същото време като тромавия Apple Newton, но General Magic се оказа под светлините на прожектора. Издадена през 1994 година, платформата Magic Cap се опитваше да комбинира съществуващия тогава компютър и мобилен телефон в едно преносимо устройство. Устройствата разчитащи на Magic Cap от Sony и Motorola имаха уникален настолен интерфейс и се използваха със стилус. Те бяха проектирани да комуникират с всяко друго свързано устройство, независимо от платформата му. „Не само технологията е важна. Трябва да създадете и много атрактивен продукт или услуга, които хората могат да разберат“, споделя бившият инженер на General Magic, Тони Фадел. General Magic изчезна през 2002 година и остана в историята като „най-голямото неразвито обещание от Силиконовата долина“. Все пак, както казва бившият служител Том Хершенсън в документален филм за компанията излязъл през 2018 година, „провалът не е краят, а началото“. Palm, Handspring, BlackBerry и Apple бяха на път да докажат това. Промяна в разбирането за това как трябва да изглеждат мобилните устройства General Magic слезе от сцената, но вниманието ни естествено се насочи към нови продукти, като Palm Pilot на 3Com. Следните думи описват устройствот най-добре: „Един ден не носехме нищо по-интересно от Motorola StarTAC, на следващия ден всички имахме Palm Pilots.“ Комбинацията от запазване на контакти, водене на бележки, календар и списък със задачи в Palm Pilot не беше уникална, но предлагането на всичко това в едно компактно малко устройство с приятен интерфейс, разбиращ въвеждането на ръкописен текст и синхронизирането с компютъра беше наистина новаторско за времето си. През 2002 година компанията Handspring направи за Palm първите устройства с PalmOS, наречени Handspring Treo. От този миг нататък хората свикнаха да се разхождат, гледайки надолу към своите телефони. Но също така разбрахме, че едно устройство може да прави много повече неща, благодарение на конвергенцията си с мобилната мрежа. Пет години преди появата на iPhone, Treo беше първото устройство, което проби кода на конвергентните лични устройства. „Един от големите пробиви в нашето мислене беше схващането, че тези устройства трябва да имат свой собствен дизайнерски център“, каза Дона Дубински, бивш изпълнителен директор на Palm, съосновател на Handspring и сега главен изпълнителен директор на компания за машинно разузнаване Numenta. „Те не бяха просто по-малки версии на по-големи неща. Свиването на компютъра се оказа недостатъчна добра идея за дизайн.“   След това Compaq разработи горещата си линия iPaq и серия от интересни хардуерни модули, които могат да разширят възможностите на устройството, за да бъде скенер за баркодове или GPS устройство. Модулите които се добавяха направиха телефона нещо повече от това което беше, но по много по-неудобен начини отколкото приложенията по-късно. И така до 2008 година, когато и iPhone, и Android имаха 3G данни, невероятни камери и немислима за онова време мощ. От какво ново нещо имат нужда мобилните устройства днес Покрай пандемията от COVID-19 всички започнаха да гледат по-сериозно на здравето си. Технологията, която може да следи здравословното ни състояние е навсякъде около нас, от джаджи за носене до умни високоговорители, които могат да открият различни нюанси на нашето състояние, камери за разпознаване на лица и дори милиметрови вълнови радари, които могат да ни наблюдават отдалеч. Но те до голяма степен са една каша, без единна платформа, която да създаде табло с полезна информация. Друг проблем е поверителността. Компанията, която иска да напише следващата глава от историята трябва да намери разрешение на всички проблеми.   Вижте ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
интересно
Най-големият късмет заснет на влакче на ужасите (Видео)
Най-големият късмет заснет на влакче на ужасите (Видео)
В света има милиони фенове на влакчетата на ужасите, които буквално могат да ви обърнат с главата на долу. Така наречените Roller Coaster са удоволствие което граничи с ужаса и дори с мазохизма, но едва ли има човек, който е отишъл на лунапарк и да не иска да се повози на този екстремен атракцион.
любопитно
Как работи ескалаторът и къде е бил монтиран първият в България (Видео)
Как работи ескалаторът и къде е бил монтиран първият в България (Видео)
Знаете ли къде в България е бил монтиран първият ескалатор? Както се и предполага, той се е намирал в столицата София. Много хора биха заложили на култовата и към днешна дата сграда на Националният Дворец на Културата (НДК), в който има доста ескалатори и е бил най-технологичната постройка за времето си. Но не, отговорът е друг.
TSMC
Какво знаем за TSMC
Какво знаем за TSMC
Основана в Синчу, Тайван през 1987 година от Морис Чанг, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) създава първия в света специализиран завод за компютърни чипове. Днес, компанията е най-голямата в света копания за производство на чипове и се търгува както на Тайванската фондова борса (TWSE: 2330), така и на Нюйоркската фондова борса (NYSE: TSM).    TSMC са всъщност първата компания, която предложи 7-нанометровата технология за производство на полупроводници и днес осигуряват най-широката гама от технологии – от 2 микрона до най-модерните процеси в производството на чипове чрез 7-нанометров технологичен процес.   Въпреки че някои анализатори неправилно назовават TSMC като Taiwan Semiconductor или TSM и създават объркване с наименованието на друга подобна компания - Taiwan Semiconductor Co Ltd (TSC) (производител на discrete semiconductor components – чипове, които не се част от цялостна интегрална схема), TSCM имат достатъчно голяма репутация, за да бъдат правилно разпознати.   Ето няколко детайли от технологичния и финансов профил на компанията, които говорят, че компанията е лидер в производството на компютърни чипове.   Кои са клиенти наTSMC?     Още през 2011 година бе съобщено, че TSMC са започнали пробно производство на A5 SoC и A6 SoCs за iPad и iPhone устройства на Apple. Според доклади от май 2014 година, Apple доставят новите си A8 и A8X SoC от TSMC, а по-късно си набавя A9 SoC както от  TSMC, така и от Samsung с цел по-голямо производство при старта на  iPhone 6s. A9X обаче се произвежда изключително от TSMC и в крайна сметка Apple се превърнаха в най-важния клиент на TSMC.   Освен Apple, повечето от водещите компании за производство на полупроводници като Advanced Micro Devices (AMD), Apple Inc., Broadcom Inc., Marvell, MediaTek, Nvidia и Qualcomm са клиенти на TSMC.   Същото се отнася и за нововъзникващи компании като Allwinner Technology, AppliedMicro, HiSilicon, Spectra7 и Spreadtrum, а е известно, че и водещите програмируеми логически устройства на Xilinx (преди това Altera) също използват или са използвали услугите на TSMC.   В допълнение, някои производители на интегрирани устройства, които разполагат със собствени съоръжения за производство, като Intel, STMicroelectronics и Texas Instruments, отдават част от производството си на TSMC, а се знае за поне една полупроводникова компания, LSI, която препродава продукция на TSMC чрез своите ASIC услуги за проектиране и дизайн на IP портфолио.   TSCM и делата за нарушаване на патенти     Можем ли да говорим за лидерство, ако компанията не е преминала през ситото на патентните дела? На 26 август 2019 година GlobalFoundries заведе дело срещу TSMC в САЩ и Германия за нарушаване на патент. GlobalFoundries твърдяха, че технологичните процеси на TSMC за производство на 7 nm, 10 nm, 12 nm, 16 nm и 28 nm компоненти са нарушили 16 от техните патенти. Съдебни дела бяха заведени в Комисията за международна търговия на САЩ, федералните съдилища на САЩ в районите на Делауеър и Западния окръг на Тексас и в регионалните съдилища в Дюселдорф и Манхайм в Германия.   GlobalFoundries определи 20 ответници, сред които бяха Apple, Broadcom, MediaTek, Nvidia, Qualcomm, Xilinx, Arista, ASUS, BLU, OnePlus, Avnet | Avnet / EBV, Digi-Key и Mouser. На следващия ден от TSMC излязоха с изявление, че преглеждат подадените жалби, но са  уверени от самото начало, че обвиненията към тях са неоснователни и компанията е решена да защитава собствената си технология.   На 1 октомври 2019 година TSMC заведоха дело срещу GlobalFoundries в САЩ, Германия и Сингапур за нарушаване на патент. Според TSMC, технологичните процеси на GlobalFoundries за производство на 12 nm, 14 nm, 22 nm, 28 nm и 40 nm компоненти са нарушили 25 от техните патенти.   На 29 октомври 2019 година TSMC и GlobalFoundries обявиха решение на спора за патенти. Компаниите се съгласиха за нов кръстосан лиценз за патенти за всички съществуващи патенти на чипове, както и за нови патенти, които компаниите трябва да подават през следващите десет години.   Как TSMC правят пари Още през декември 2010 година пазарната капитализация на TSMC достигна стойност от 1,9 трилиона щатски долара (63,4 милиарда долара). Компанията беше класирана на 70-о място в списъка на FT Global 500 за 2013 година на най-високо оценените компании в света с капитализация от 86,7 милиарда долара и достигна 110 милиарда щатски долара през май 2014 година. А през март 2017 година пазарната капитализация на TSMC надмина тази на гиганта в производството на полупроводници Intel за първи път, достигайки 168,4 милиарда долара спрямо Intel с 165,7 милиарда долара.   Така че, по отношение на нивата на правене на пари, компанията определено прави впечатление. Индустрията за производство на чипове е една от интензивните по отношение на парите, които компаниите влагат, но въпреки прекомерните разходи, необходими за въвеждане в експлоатация на завод за производство, TSMC все пак успяват да отчетат високи нива нас печалба. Според официалните данни, брутните маржове на печалба са били 50,1% през 2016 година, в сравнение с 48,7% през 2015 година.   В допълнение, във финaнcoвия oтчeт зa втopoтo тpимeceчиe на компанията през 2018 година, ТЅМС отчетоха ръст на пpиxoдитe нa ĸoмпaниятa гoдишнa бaзa блaгoдapeниe нa нуждата от мощен хардуер за копаенето на ĸpиптoвaлyта. Причината е в пopъчĸитe зa пpoизвoдcтвo нa чипoвe зa ĸoмпютъpнa тexниĸa, изпoлзвaнa зa добив (майнинг) нa ĸpиптoвaлyти, което според aнaлизaтopитe, говори за простора на полето за изяви.   На практика, компанията разполага с всичко от 90nm технология до разработване на 5nm технологии, като данните сочат, че през 2020 година TSMC ще са готови и с 3nm технологичен процес, за което най-вероятно ще похарчат отчетените 20 милиарда долара печалби.   Какви са предизвикателствата пред TSMC?       TSMC, както и всяка друга компания за производство на чипове, е изложена на силно цикличния характер на полупроводниковата промишленост. По време на въвеждането на нови технологии и пикът на поръчки от клиенти, TSMC трябва да гарантира, че разполага с достатъчно производствен капацитет, за да отговори на силното търсене на клиенти. А по време на спадовете в търговията, компанията трябва да намери начин да се справи с периода на по-слабото търсене и високите постоянни разходи, свързани с производствените мощности.   В резултат на това финансовите резултати на компанията имат тенденция да се колебаят през точно определени периоди през последните години. Това се вижда не толкова от общия размер на приходите, тъй като те се влияят от размера на капацитета на производството, а от размера на печалбите. Като цяло, анализаторите отчитат най-ниски стойности през първото тримесечие на годината и сезонен пик в бизнеса на TSMC през третото тримесечие.   Защо TSMC са уверени в бъдещите си успехи?     TSMC ще продължат да бъдат търсена компания за производство на чипове. Apple е само един от стотиците клиенти на Taiwan Semiconductor Manufacturing, които могат да бъдат разделени в три класа – интегрирани производители на устройства, компании за „системи“ и ‘безфабрични’ (fabeless) компании. От трите, най-голямо внимание заслужават ‘безфабричните’ компании.   Думата ‘fabless’ произлиза от думите ‘fab(rication)’ – „производство“ и ‘less’ – „без“. В този смисъл, ‘безфабричните’ компании предлагат модел на организация на бизнеса в електронната промишленост, при която една компания-производител се специализира само в разработка и продажба на микроелектроники без да има собствени производствени мощности, но използва услуги на друга компания за самото производство. А в случаите, когато трябва да създаде продукция, такава компания предава технологията на друг производител и изисква от него спазването на предложения специализиран процес на производство.   Най-общо казано, при ‘безфабричния’ модел на организация на бизнеса, една компания без собствено съоръжения за производство на чипове разработва собствена технология за производство на своите чипове, но предава сглобяването и тестването на самите чипове – тоест, изработката (Fab-rication) – на друг изпълнител.   Така че фирмите, които проектират и продават чипове без да се занимават с това да произвеждат самите чипове, използват изключително услугите на TSMC за това. Дори някои гиганти в производството на чипове като Advanced Micro Devices (AMD), преминаха от така наречения ‘чист’ модел и започнаха да използват производствените мощности на компании като TSMC, която – за радост над 400 клиенти – никога не използва собствена марка на своите продукти.   На практика, TSMC продават чипове на клиенти от целия свят, като най-големият пазар на компанията досега е в Северна Америка. Независимо какъв е индустриалният стандарт за производство на чип в момента – по отношение на обема (и размера на печалбите) на продадените чипове – производствените процеси на фирмата се използват изключително много в приложения с ултра ниска мощност, сред които безжични клавиатури и мишки, Bluetooth монитори с кръвна захар и пулсикометри (pulse oximeters, или измерватели на кислорода в кръвта). Като цяло, тези продукти съставляват 42% от приходите на TSMC.   Така че, предвид факта, че най-големият лимит за TSMC е единствено въображението на техните клиенти, бъдещето на Taiwan Semiconductor Manufacturing изглежда наистина ‘розово’. Защото TSMC не само се състезава със своите конкуренти, но и помага за разрастването на ‘огъня’ на технологиите. В този смисъл, компанията с право може да се счита за истинският лидер в производството на компютърни чипове.   Вижте какво значение имат технологиите 7nm и 10nm за процесора  
видео ревю
Историята на лаптопите от 90-те години до днес
Историята на лаптопите от 90-те години до днес
Днес почти всеки използва лаптоп. Той е устройство, което ни помага в ежедневието, в работа и в дома, служи за гледане на видео, игра на игри, социални контакти и какво ли още не. В първата част на историята на лаптопите, Digital,bg ви показа от близо с най- старите и интересни от тях, като започнахме от далечната 1975г. през която на бял свят се появява тежащият цели 25кг. IBM 5100. Следват още много, интересни и иновативни модели, като историята достигна до 1991г. когато с Apple пускат в продажба своя PowerBook. За пропусналите да гледат първата част, директен линк има над тази статия.  
снимки
9 снимки, които оставиха следа в човешката историята
9 снимки, които оставиха следа в човешката историята
 Снимки на важни спортни събития, моменти на политически вълнения и неочаквани трагедии, влязоха в историята като някои от най-значимите артефакти, изобразяващи човешката борба и напредъка, напомнят от Business Insider.   Ето едни от най-емблематичните снимки, които улавят радост, поражение и опустошение през различни моменти от историята:   1. 1932 г.: На тази снимка се виждат 11 строителни работници, седящи на греда, извисяваща се на 260 м над Ню Йорк. Тази снимка се превърна в емблематичен символ на строителния бум в разгара на американската индустриализация.     2. 1937 г.: Германският дирижабъл Хинденбург публично се разби в земята, с огнена експлозия, причинена от статично електричество, убивайки 36 души. Нацистите били много смутени от това, тъй като давали дирижабъла за пример за техническите си умения и го използвали за пропаганда.     3. 1966 г.: На 6 юни снайперист стреля по активиста за граждански права Джеймс Мередит по време на неговия "Марш срещу страха" за насърчаване на регистрацията на афро-американски гласоподаватели в Щатите.     4. 1969 г.: Американските астронавти Нийл Армстронг и Бъз Олдрин участват в първата пилотирана мисия до Луната. На 20 юли, човешки крак за първи път стъпва на Луната.     5. 1972 г.: Членове на пропалестинската терористична група „Черен септември“ убиха 11 израелски спортисти от олимпийския отбор на страната. След клането, Израел извърши въздушни удари по Сирия и Ливан и изпрати военни отряди, чиято задача бе да убият членове на Организацията за освобождение на Палестина.     6. 1989 г.: След близо 28 години Берлинската стена започва да рухва, тъй като напрежението в  Европа се разраства и комунистическите лидери в Източен Берлин позволяват отношенията със Запада да се затоплят. Минава повече от година, преди стената да бъде напълно разрушена и демокрацията да успее.     7. 1991 г.: Даяна, принцеса на Уелс, се ръкува с болен от СПИН, без ръкавици и други предпазни мерки, разбивайки по този начин погрешните схващания и стигмата около взаимодействията с хора с  ХИВ и СПИН.     8. 1993 г.: На 6 октомври Майкъл Джордан обявява, че се отказва от баскетбола след като вече е спечелил всичко възможно – три последователни титли в НБА, три поредни отличия за най-добър играч във финалите, седем поредни реализаторски титли и куп други индивидуални награди.     9. 2000 г.: На наградите "Грами", Дженифър Лопес се появява в оскъдна зелена рокля на Версаче. Това стана най-търсената заявка на Google до тогава и доведе до създаването на Google Images, за да намират потребителите по-бързо снимките, които искат.     Вижте най-скъпите снимки на всички времена
Apple
8 големи провала в историята на Apple
8 големи провала в историята на Apple
Въпреки че е широко прието мнението, че Apple е съвършената компания, истинската ѝ история сочи друго нещо. Така например, собствениците на най-фантастичният и най-скъп телефон на всички времена – iPhone X, вече се сблъскват с проблеми.   От Apple трябваше да признаят, че екранът на iPhone X реагира лошо на студа и губи чувствителността си при работа в студено време. Но това не е всичко, други собственици на смартфона пък се оплакват, че дисплеят на смартфона им има черта от неправилно работещи зелени пиксели.   Но нищо, което сме видели от iPhone X досега, не може да се сравни с големите проблеми, с които Apple са се сблъсквали през годините. От компанията може би искат да ги забравим завинаги, но от Mashable смятат, че трябва да се помнят от потребителите и за това ни припомнят някои от най-притеснителните провали от историята на Apple.   1. iPhone 4S беше впечатляващ телефон, но явно дисплеят му имаше доста проблеми. Потребители се оплакваха от „жълт оттенък“ на екрана, други пък твърдяха, че цветовете са измити и трудно се различават при определени ъгли на гледане. Тъжното обаче е, че Apple никога не направиха нищо по въпроса. Хората в крайна сметка трябваше да свикнат с това и спряха да говорят за проблема.   2. Около три месеца след представянето на платформата за стриймване на музика, докладът показва, че 48% от потребителите, които първоначално са се регистрирали за Apple Music, вече не използват услугата. Причината – Apple Music има сериозни проблеми. Предварителните реклами на Apple за услугата бяха невероятно неясни и никой не знаеше какво точно ще представлява тя или по-важното с какво е по-различна от iTunes. Освен това, потребителите постоянно преживяха проблеми с плейлистите и изтеглянията си. О, и цялата музикална колекция на някои потребители изчезна от хард диска им.    3. След поредният ъпгрейд на iOS 11 се получи бъг със софтуерната клавиатура. Собственици на iPhone се оплакаха от неочакван проблем с виртуалната им клавиатура. Софтуерен бъг не им позволява да въведат английската буква "I" в съобщенията си, а вместо това се изписва "А". Този проблем е коригиран в последната версия на iOS.   4. Може би все още си спомняте медийния шум около т.нар. „антена гейт“ при излизането на iPhone 4. Оказа се, че някои от устройствата мистериозно губят връзка с мрежата на мобилния оператор. При хващане на телефона с лявата ръка по определен начин, устройството губи обхват с мрежата и може да прекъсне водения разговор. Причината за проблема се оказа дефект в антената на смартфона, но първоначално от компанията отричаха сериозността на загубата на сигнала. Впоследствие обаче предложиха безплатни защитни калъфи, които да защитават антената от допир, решавайки косвено проблема.   5. Собствениците на iPhone 6 също се сблъскаха със сериозни проблеми. Социалните мрежи бяха залети с недоволни фенове на Apple, закупили новия iPhone 6, които твърдяха че телефона им се огъва когато го носят в джобовете си. Имаше основания за тези проблеми, iPhone 6 беше най-широкият и най-тънкият iPhone по това време.   6. През месец септември, няколко собственици на iPhone 8s и 8 Plus съобщиха, че възникват проблеми при зареждането на устройствата им. Няколко минути след стартиране на зареждане, предната част от панела на телефона се повдига нагоре, отделяйки се напълно от долната част на телефона. За щастие те не експлодират, както беше при Samsung Galaxy Note 7. От Apple заявиха, че се занимават с проблема, но не дават обяснение и не изтеглят устройствата.   7. Apple Maps страдаше от много бъгове и услугата трябваше да бъде коригирана на няколко пъти, ако трябва да сме точни тя претърпя 2,5 милиона корекции. Положението беше толкова сериозно, че от Apple се извиниха за проблемите и дори препоръчаха да се използват алтернативни приложения – включително Google Maps.   8. PowerBook 5300 беше първият лаптоп от серията PowerBook. Той беше пуснат през август 1995 година и се оказа толкова ужасен, че хората го сравниха с огнена, фатална катастрофа. Собствениците на лаптопа залагаха какво бедствие първо ще им се случи – лаптопа им ще експлодира, променливо токовият адаптер ще се счупи и устройството няма да може да се зарежда или включи, или само ще се счупи пантата, която свързва компютъра с екрана и устройството им ще се разпадне.   Вижте най-често срещаните проблеми с Android 7.0 Nougat и как да ги решим
Android
Как да изтриете историята си на сърфиране в Android
Как да изтриете историята си на сърфиране в Android
Много потребители използват режима Рrivate когато сърфират от компютъра си. Така браузърите не поддържат история и изтриват файлове като "бисквитки" и "кеширане" при всяко приключване на сесия.   Повечето хора, обаче не са в безопасност когато използват смартфоните си за сърфиране в мрежата. Мобилните устройства лесно се губят, може да бъдат откраднати или да бъдат компрометирани, докато използвате несигурни обществени Wi-Fi мрежи.   За да сте сигурни, че правите всичко както трябва, трябва редовно да изтривате историята си на сърфиране в мобилните си устройства. Но как? От Make Use Of смятат, че методологията не винаги е толкова очевидна, колкото когато използвате десктоп браузър, за това ще покажат как да изтриваме историята си на сърфиране в Android за най-популярните мобилни браузъри.   Chrome Процесът в Chrome е невероятно лесен и ясен. Отворете браузъра и отидете в Menu > History или изпишете chrome://history в адресната лента. Приложението ще зареди вашата страница History. В горната част на прозореца ще видите голям бутон с етикет Clear Browsing Data. Кликнете върху него.   Сега можете да решите точно какви данни искате да изтриете. В горната част на страницата изберете срока, след което маркирайте съответните квадратчета. Уверете се, че сте избрали Browsing History. Когато сте готови, докоснете „Clear Data“.   Firefox Изчистването на историята ви във Firefox е много сходен процес. Отворете браузъра си и докоснете трите вертикални точки в горния десен ъгъл. Изберете History от менюто. Ще видите голям бутон Clear Browsing History в долната част на страницата. Натиснете го. Приложението ще ви покаже екран, за да потвърдите действието си. Докоснете „OK“ и данните ще бъдат изтрити.   Opera Mini Процесът за премахване на историята на сърфирането ви от Opera е най-сложния от трите приложения, които разгледахме досега. Когато браузърът ви е отворен, намерете логото на Opera в долния десен ъгъл и го докоснете. Ще се появи малък прозорец. В горната част на прозореца има четири икони. Кликнете върху иконата „Gear“, за да получите достъп до настройките на браузъра.   След това превъртете надолу, докато видите „Clear Browsing Data“. Докоснете го и маркирайте квадратчетата до данните, които искате да изтриете. Можете да избирате от запазени пароли, история на сърфирането и бисквитки и данни. Когато сте доволни от избора си, докоснете „OK“.   Internet Ако използвате Android 4.0 или по-стара версия, вграденият браузър се нарича internet. Изненадващо, но все още голям брой потребители използват стари версии на Android. За да изтриете историята си на сърфиране от този стар вграден браузър, докоснете бутона Menu и изберете Settings.   От екрана на „Settings“ превъртете до „Privacy Settings“ секцията и използвайте следните опции, за да изчистите различни типове данни за сърфиране: „Clear History“, „Clear Cache“, „Clear All Cookie Data“, „Clear Form Data“ и „Clear Location Access“.   Може също така да използвате опцията „Clear Passwords“ под „Security“ настройките, за да изтриете паролите, които сте запазили в браузъра.   Dolphin Ако използвате Dolphin, докоснете иконата Dolphin в долната част на екрана. Ще се отвори прозорец. Трябва да изберете „Clear Data“. Сега можете да изберете типа данни, които искате да премахнете. Изборът ви е „Browsing Data“, „Cache and Site Data“, „Cookies“, „Form Data“, „Passwords“, и „Location Access“. Докоснете „Clear Selected Data“, за да завършите процеса. UC Browser Докоснете трите хоризонтални линии в долната част на екрана. В изскачащото меню изберете жълтата икона с етикет „History“ and „Bookmarks“. Когато докоснете иконата, първо ще видите списъка си с отметки. Прекарайте пръст наляво, за да разкриете историята си на сърфиране. В долния десен ъгъл ще намерите бутон „Clear“. Докоснете го, след което потвърдете решението си, като изберете „Delete“.   Вижте 5 полезни Android функции, които е добре да пробвате
YouTube
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Как YouTube се превърна в машина за печелене на пари
Когато YouTube.com стартира в своята бета форма през май 2005 година, дебютът му с нищо не сигнализира, че сайтът ще успее да промени завинаги начина, по който споделяме видео в интернет пространството. Някои от създателите на YouTube разказват пред Business Insider, че първоначално са го разглеждали като най-новият сред редица неуспешни уебсайтове за споделяне на файлове. Но YouTube беше различен - той беше безплатен и не беше необходимо одобрение за видеоклиповете, за да се появят на сайта, а уникалните връзки направиха всеки видеоклип безкрайно споделян и хората нямаха нужда от сложен софтуер, за да направят видео клип или да го публикуват. Към август 2005 година на сайта са качени близо 15 000 видеоклипа, а YouTube отчита средно 10 милиона гледания на страница на ден. Някои от ранните служители на YouTube разказват как през годините след неуверения старт, сайтът се превръща в поле за битки за пари и слава, как поставя основата на TikTokker-ите и как влиятелни лица през 2020 година го използват, за да имат печеливша кариера. „Ако можехме по някакъв начин да увековечим това“ Някои от най-ранните потребители на YouTube са комици, които използват платформата за изграждане на публика. Тоби Търнър, известен като „Tobuscus“, искал по-голяма аудитория за скечовете си. Ето какво споделя той: „Всички бяха щастливи, че са част от тази революция. Имаше хора, които бяха изключително въодушевени да създадат каквото и да било. Хора, на които беше дадена камера, а те не знаеха какво да правят с нея. Казах си, че трябва да успеем по някакъв начин да обезсмъртим това чувство.“ А ето какво споделя GloZell Green: „Качеството не беше добро, но съдържанието на видеоклиповете беше. Нямаше тенденции. Всеки създаваше тенденциите. Никой не беше плувал във вана, пълна със зърнени храни, преди да го направя аз.“ Покрай някои от по-странните видеоклипове, зрителите можеха да намерят и такива, в които тийнейджъри оголват душите си, сякаш пишат дневник. Нямаше къде другаде да намерите такова нещо. Създателите на един от ранните канали се възползват от „чувството за безгранична възможност“ по начин, който никой друг още не го е правил. Каналът „Lonelygirl15“ се появява през април 2006 година и привлича последователи благодарение на 16-годишната Бри, която разказва за живота си под формата на видео блог. В продължение на четири месеца милиони зрители се влюбват в Lonelygirl15 и той става най-гледаният YouTube канал през ноември 2006 година. Той остава на първото място повече от 200 дни, но впоследствие се оказва, че цялата работа е фалшива, тъй като Lonelygirl15 е проект на двама амбициозни режисьори. Меш Флиндърс, един от създателите, споделя: „Да, имахме чувството, че вършим пакост. Но това нямаше да нарани никого, беше просто забавление. Тогава живеехме в един много по-различен, по-наивен и доверчив свят.“ Зараждането на вирусното споделяне През 2006 година Джудсън Лайпли качва своята версия за историята на танца, разказана в 6-минутно видео, озаглавено „Evolution of Dance“. Когато видеото достига 30 000 гледания, Лайпли си мислил, че това може да му помогне да направи концерт. При 250 000 гледания входящата му поща започнала да се залива с имейли от приятели, които видяха видеоклипа му, споделен онлайн. При половин милион гледания той получил гласова поща от YouTube. „Evolution of Dance“ става първият видеоклип в YouTube, който достига 100 милиона гледания. За него Стив Чен казва, че най-добре „определя вирусното споделя на видео“. Реклама на Nike с участието на бразилската футболна звезда Роналдиньо пък е първото видео, което събира 1 милион гледания в YouTube. Nike качват това видео под псевдонима „JoeB“, все едно това е някой потребител на YouTube, а не известната в цял свят компания. „За нула време, това двуминутно видео регистрира повече трафик, отколкото бяхме виждали до сега", казва Чен. „Това всъщност ни накара да отидем до Орегон, за да посетим централата на Nike. Спомням си, че ходех през офиса им, говорейки за потенциала на YouTube.“ Роналдиньо показа, че видеоклиповете в YouTube имат потенциал да привлекат не само голяма аудитория, но и големи марки и по-голяма възможност да спечелят пари. YouTube отваря възможност за печелене на пари През 2007 година YouTube стартира своята Партньорска програма, която има за цел да даде възможност на създателите на видеоклиповете да печелят пари. Много от създателите на видеоклипове признават, че това е причинило забележима промяна в съдържанието и общността. „В много отношения Програмата насърчаваше хората да правят добро съдържание, по-добро съдържание, да поемат риска да харчат повече пари и да вложат повече време и енергия в този занаят“, казва Антъни Падила, един от първоначалните членове на комедийното дуо Smosh. Мелоди Боуи, популярен ранен влогър, известен като „Bowiechick“, признава за тревожността си около създаването на всеки свой клип. Тя казва, че често сравнявала себе си с други по-популярни създатели и се опитвала да се съсредоточи повече върху създаването на съдържание, което YouTube ще може да реализира. "За съжаление не мисля, че ми беше на сърцето да печеля пари от това", казва Боуи. "За мен винаги целта е била документирането на моя живот. Не е бил животът ми." Самият YouTube продължи да дава приоритет на създателите, които превръщат платформата в своя кариера. Тези, които пускаха видеоклипове често - а по-късно и тези, които произвеждаха по-дълги видеоклипове - бяха награждавани. „Всяко хоби, което превърнете в работа, вече не е забавно хоби.“, казва Брайъни Матюс, една от ранните звезди на YouTube от Великобритания, известна като „Paperlillies“. След 15 години По случай 15-годишнината на YouTube, Петър Шуков, собственик на канал, казва: „Нищо не се е променило. YouTube все още е без съмнение, най-доброто място за пускане на независимо съдържание. YouTube свързва създателите на съдържание със зрителите на съдържанието по-добре от всеки друг.“ Днес децата се стремят да станат звезда в YouTube, а ранните създатели се мъчеха да обяснят на приятелите и семейството си защо прекарват толкова много време за запис на видеоклипове, които после качват в интернет. Създателите казват, че са били обвързани от страст и любов към занаята създаване на онлайн видео. Джъстин Езарик, известна онлайн като iJustine, признава че платформата ѝ помага да открие момичета, обичащи видеоигрите и обсебени от технологиите. Според нея без  YouTube тя нямало как да се свърже с тях от своя малък град в Пенсилвания. Ранните YouTuber-и дори организирали еднократни събития в градове като Сан Франциско и Ню Йорк, където можели да се срещнат с феновете си. А днес влиятелни хора използват платформата, за да изграждат свои общности и да разширяват влиянието си. Според GloZell нещата в ранните години на YouTube са били много различни: „Ние бяхме добросъвестни. Никой не знаеше какво правим, но въпреки това имахме своите последователи, които ни обичаха без да се интересуват от това какви са политическите ни възгледи, колко сме дебели, дали сме черни или бели, колко сме високи. Аудиторията в YouTube, винаги ни е обичала и разбирала. Хората идваха и си отиваха, но винаги са имали любов към интернет.“   Вижте YouTube въвежда нова услуга за продуктово позициониране във видео клиповете    
транспорт
Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Може ли влак да се движи без релси? (Видео)
Дали е възможно обаче влак да се движи без наличието на релси под металните му колела? Заради огромната си тежест и тънките специфични колела, отговорът на този въпрос ще е
любопитно
Най-емблематичните мобилни телефони в историята
Най-емблематичните мобилни телефони в историята
Може да не го осъзнавате напълно, но изминаха повече от 45 години, откакто Мартин Купър, изследовател и изпълнителен директор на Motorola, провежда първото обаждане по мобилен телефон с Джоел С. Енгел от Bell Labs. За този съдбоносен разговор, той използва Motorola DynaTAC - мобилен телефон, който тежи повече от килограм. Днешните телефони тежат една десета от това и са далеч по-мощни. Дълго и славно развитие претърпяват мобилните телефони през годините, за да можем днес да се радваме на тези малки и стилни, но изключително мощни устройства. От Pocket-lint разглеждат някои от по-емблематичните телефони, които маркираха пътя на развитие на мобилните телефони. Motorola DynaTAC С него започна всичко! Motorola DynaTAC се появява в много филми, като Wall Street (Гордън Геко го използва на плажа, за да говори с Бъди) и American Psycho. След прототипа от 1973 година, който нямаше дисплей, през следващите 10 години бяха пуснати още няколко модела, без дисплеи. Едва модела от 1983г. има малко LED екранче, показващо номера на който звъните. Батерията на Motorola DynaTAC позволява разговор до 60 минути, след което е необходимо да заредите телефона поне 10 часа в зарядното му устройство или 1 час в зарядно за бързо зареждане, което беше отделен аксесоар. Philips C12 Philips C12 е един от класическите телеони от 90-те години на миналия век, който се открова с това, че може да записва десет текстови съобщения и има антена, която може да се изважда и прибира. Nokia 3310 Издаден през 2000 година, Nokia 3310 е короната на невероятния дизайн на Nokia. Имаше период, когато този телефон беше толкова повсеместен, колкото днес е iPhone. До този момент Nokia са продали повече от 126 милиона бройки, което го прави един от най-популярните мобилни телефони за всички времена. Телефонът беше практически неразрушим, със страхотен живот на батерията и прилично качество на разговорите. Ericsson T28 T28 е друга класика, открояваща се с неустоим дизайн за времето си. Успехът му се състоеше в това, че това беше най-малкият и лек телефон на разположение по това време. С тегло едва 81 грама, T28 предизвика тенденцията за пазаруване на леки телефони, която виждаме и днес. BlackBerry 6230 BlackBerry 6230 се откроява със своята Qwerty-клавиатура, която даваше много по-голяма свобода на бизнесмените по онова време да следят и водят електронната си поща докато са в движение. Sony Ericsson V800 Ericsson V800 разполага с 1,3-мегапикселова камера за видео разговори, 7MB вътрешна памет и възможност да чете Memory Stick Duo карти, с което паметта се разширява до 16 GB - много място за съхранение за времето си. Motorola Razr V3 Преди Razr всички телеони бяха тромави и големи. Razr V3 е елегантен, тънък, с капаче и няма как да не привлече вниманието ви. За съжаление, същото не може да се каже за тромавия му интерфейс. Nokia N95 N95 на Nokia беше много напреднал за времето си. Стартирайки на върха на славата на Nokia, той беше един от първите флагмански смартфони, които се превърнаха в задължителен продукт. Телефонът беше пуснат през 2007 година с 5-мегапикселова камера, GPS, уеб браузър и куп други трикове. Освен това, N95 се предлагаше с Symbian OS 9.2, което предлагаше правилната функционалност на смартфона, като уеб сърфиране и  приложения. Включването на  microSD поддръжка бележи началото на тенденцията при смартфоните, която наблюдаваме и днес. iPhone Не може да се отрече, че iPhone е емблематичен мобилен телефон. Той измести целия фокус от обажданията към извършване на нещо много повече от това. Но за целия си вълнуващ набор от функции, той беше съвсем различен телефон от тези, които имаме днес. Оригиналният iPhone комбинира iPod на Apple с мобилен телефон, което доведе до една огромна еуфория, която продължава и до днес. Да не забравяме и приложенията, които промениха начина ни на възприемане на телефоните. Samsung Galaxy S6 Edge Това е телефон, който представлява духа на иновациите. С извития си дисплей, S6 Edge предлага по-голяма използваемост и функционалност. Samsung оптимизираха много от своите приложения, за да се възползват от това допълнително пространство.   Вижте еволюцията на часовника
камери
7 фотоапарата, които промениха начина, по който правим снимки
7 фотоапарата, които промениха начина, по който правим снимки
От първата камера обскура и 35-милиметровия филм до модерните дигитални фотоапарати, инструментите, които фотографите използват, изминаха дълъг път на развитие.   И днес фотографската технология се развива, а производителите работят усилено, за да гарантират, че продължават да създават инструменти, отговарящи на нуждите на фотографите.   В селекцията на Digital Trends попадат седем фотоапарата, които направиха революция в индустрията и за чийто принос се говори и до днес.   Leica I — 1925     През 1925 година. Leica обявява своя първи фотоапарат, Leica I. Освен това, Leica I е не само първата 35-милиметрова камера, но е и първият компактен фотоапарат, който може да поберете в чантата си. Фотоапаратът е дело на Оскар Барнак, който се присъединява към компанията през 1911 година като директор на изследванията.   Nikon F — 1959     Още през април 1959 година. Nikon представя на света първия си SLR фотоапарат, наречен Nikon F. Всички функции на фотоапарата вече били налични при модели от други производители. Но това, което Nikon предлага и с което F се отличава от конкуренцията си било обединение на всички тези функции в един продукт, който значително превъзхождал всичко, което индустрията била виждала и използвала до тогава.   Вероятно най-голямото доказателство за качеството на Nikon F е дългият му живот и употреба в екстремни ситуации. Произвеждан до 1973 година, той е използван много от фотожурналисти по целия свят, включително и от Дон Маккулин. По време на войната във Виетнам неговият F е улучен от куршум, който е летял към Маккулин и по този начин спасява живота му. Модифицираните версии на фотоапарата пък бяха използвани в космоса, включително на борда на космическата станция Skylab в началото на 70-те години на миналия век.   Друг любопитен момент е, че обектива на Nikon F, F-mount, се използва и днес в DSLR моделите на Nikon.   Kodak изобретява първия цифров фотоапарат през 1975 година През 1975 година, докато работи за Eastman Kodak, инженерът по електротехника Стивън Сасън разработва първата в света преносима цифрова камера, надграждайки постиженията на Брус Байер, който изобретява често използвания вече Bayer филтър, който улавя червена, зелена и синя светлина.   Фотоапаратът на Сасън тежал около 3,5 кг и можел да заснеме снимки с разделителна способност 0.01 мегапиксела (това е едва 100 x 100 пиксела). Устройството било прототип и така и не достига до потребителския пазар. То обаче се оказва като катализатор за други компании, които използват технологията и я правят привлекателна за широката публика. Що се отнася до първия DSLR, този приз се дава на Fujifilm и на неговия FinePix S1 Pro излязъл през ноември 2001 година.   Kodak, който навремето печелеше много пари за продажба на фотографски филми, никога няма да успее да извлече пълна полза от своето изобретение. Въпреки че всички модели цифрови фотоапарати днес са резултат от пионерската работа на Kodak.   Canon AE-1 — 1976   Пуснат в Япония през 1976 година, Canon AE-1 е революционен по две основни причини. Първата, това беше първият SLR фотоапарат с микропроцесор, позволяващ функции като автоматична експозиция с приоритет на затвора. Второ, устройството стана безумно популярно. Canon продаде над един милион бройки, продажби с които никой друг производител не е успявал да се похвали по онова време.   Apple iPhone — 2007     През 2007 година, когато Apple за първи път пусна iPhone, камерата на устройството не беше нищо особено, тя не можеше дори да снима видео. Но през годините, камерите на iPhone стават все по-добри и по-добри, а днес iPhone 11 Pro има дори три камери. Но не толкова хардуерът направи iPhone популярен фотоапарат, колкото софтуера. Когато приложения като Instagram се появиха, хората в рамките на секунди имаха възможността да направят снимка и да я споделят със света, и всичко това само с едно устройство. Това промени както фотографията, така и социалните медии и доведе до създаване на годишните награди  iPhone Photography Awards. Освен това фотожурналистът Майкъл Кристофър Браун използва iPhone, за да документира войната в Либия през 2011 година.   Canon EOS 5D Mark II — 2008     Серията EOS 5D е основата на професионалната гама на Canon от повече от десетилетие, но никой модел не е постигнал легендарен статус като 5D Mark II от 2008 г. Това беше първият път, когато Canon постави видео режим в DSLR, предлагайки full HD 1080p резолюция при 30 кадъра в секунда (актуализация на фърмуера по-късно добави поддръжка от 24 fps). Full HD в комбинация с големия сензорен екран и сменяемите обективи на Mark II направи качественото заснемането на видео по-достъпно от всякога.   Възможността за заснемане на видео вече е основна функция на почти всеки нов DSLR и безогледален фотоапарат. Canon вече не е звездата на това шоу, но EOS 5D Mark II постави началото.   Sony A7 — 2013     Sony A7 е първият в света пълноформатен фотоапарат със стабилизация на изображението по 5 оси. Това беше първата безогледална камера с пълен кадър или 35 мм сензор, със същия размер като сензорите в DSLR модели на професионално ниво. 24-мегапикселов сензор, побран в тяло с тегло 474 грама, това беше голямо постижение.   Поради изграждането и качеството на заснените снимки, фотоиндустрията започна да гледа сериозно на безогледалните фотоапарати – нещо, на което професионалистите биха се подиграли преди A7.   Вижте как изкуственият интелект ще промени смартфон фотографията
видео ревю
Историята на лаптопите - Еволюция от първия до последния
Историята на лаптопите - Еволюция от първия до последния
Почти всеки от нас използва лаптоп, без да се замисля колко удобно е това технологично творение. Преносимият компютър ни дава свободата да можем да работим или да се забавляваме навсякъде. Днес лаптопите са хиляди модели с цена започваща от около 300лв и достигаща над 3000лв при професионалните работни станции, бизнес и геймърските машини. Във видео ревютата си ние от Digital.bg сме ви показвали почти всеки лаптоп, който се е появил на пазара през последните 10 години, но историята на преносимите компютри стартира далеч по-назад във времето. В това любопитно видео ще проследим тяхната еволюция, като се върнем още в самото начало и ще ви покажем едни от най-емблематичните лаптопи за последните почти 45 години.  
аудио системи
Историята на домашните аудио системи
Историята на домашните аудио системи
Начинът, по който хората слушат любимата си музика се променя през годините. Промените се случват толкова често, че дори в рамките на живота ни се налага да променяме музикалните си навици няколко пъти.   Ако сте достатъчно възрастни може би първоначално сте слушали любимите си музикални парчета от плоча, след това сте преминали към касетoфон, после към  MP3 файлове и така нататък до днес когато най-вероятно стриймвате музика от услуги като Spotify.   Информацията на Digital Trends ни отвежда назад във времето, до самото начало на историята на слушане на музика и стига до днес. Навярно това пътуване ще ви забавлява и попълни знанията ви по темата.   Конзолно радио – през 20-те години на миналия век Преди телевизията и интернет, хората се събирали около радиостанциите, за да научат новините и да се забавляват с радио пиеси. След технологичното усъвършенстване на радио приемниците по време на Първата световна война, излъчването на първите комерсиални предавания започнало през 20-те години на 20-ти век, като радиото бързо се превърнало в първия голям медиен център в света и революционизирало начина, по който хората успяват да консумират нова информация. Нямало дом без тези големи дървени радиостанции, те дори заемали централно място във всекидневната.     Грамофон – през 20-те години на миналия век Въпреки, че оригиналните грамофони са създадени в края на 1800 година, грамофоните, които знаем днес от миналото влизат в производство в средата на 20-те години на миналия век, когато 78 RPM плочите стават стандарт в САЩ. По-късно те са заменени от 33 RPM дългосвирещи плочи. Първите грамофони излъчвали музика от голям рог (фуния), а не от електрически високоговорители, като по-късните модели.     Еднофазна Hi-Fi система – през 50-те и 60-те години на миналия век След Втората световна война, в домовете на хората започва да се появяват нови устройства – актуализирани версии на оригиналната конзолна радиосистема и грамофона. Красиво изградените дървени конзоли съдържали стерео високоговорители с усилвател, грамофон и радио, всичко това скрито под капак. Появили се дори модели с мини барове и телевизори, за да могат джентълмените и дамите да си сипят питие докато слушат любимите си записи, радиостанции или гледат вечерните новини.     Компонентно стерео  - през 70-те години на миналия век Постепенно благодарение  на усъвършенстването на  технологията, по-младите слушатели се отдръпват от класическото устройство всичко-в-едно на своите родители, и си купуват големи комплекти от няколко части, които се състоят от усилвател, високоговорители, грамофон и лентови (и по-късно CD) плейъри.     Ролков магнетофон – от 50-те до 80-те години на миналия век Въпреки, че по-голямата част от музиката от 50-те до 80-те години на миналия век е била записана на касети, ролковите магнетофони са били изключително популярни сред сериозните аудио ентусиасти, тъй като предлагат безупречна вярност. Ролковите магнетофони са ценни за аудио ентусиасти до ден днешен, но поддръжката им и намирането на съдържание става все по-трудно.     8-пистов касетофон – от 60-те до 80-те години на миналия век През 1966 година Ford включва в моделите си Mustang и Thunderbird, 8-пистови касетофони. Поради мобилността и успеха им, много хора започват да купуват домашни плейъри за 8-пистови касети, което им позволява да слушат едни и същи записи както вкъщи, така и докато са в движение. Въпреки че преди 8-пистовите касети са се произвеждали като 4-пистови, те били много скъпи и с редица проблеми, поради което бързо са забравени. Това означаваше, че 8-пистовия формат е първият, който наистина променя начина, по който повечето хора слушат музика в колите си.     Компактен касетофон – през 70-те години на миналия век 8-пистовите касети и компактните касети са въведени долу-горе по едно и също време, но се наложило да се направят някои подобрения в технологията на компактните касети, преди да станат удобни за слушане на музика. И така, по-късно поради по-малкия си размер и подобрения звук, компактните касети се радват на огромно търсене през 70-те и 80-те години на миналия век, а хипер преносимият  Sony Walkman направо се граби като топъл хляб.     CD плейър – 80-те години на миналия век Революцията в цифровия аудио звук започва с въвеждането на компакт диска, който за пръв път вижда комерсиалното производство през 1982 година. Достигането на компакт дисковете до домовете и автомобилите на средните потребители обаче отнема няколко години.     Плейър с цифрова аудио лента (DAT) – 80-те и 90-те години на миналия век Плейърите с цифрова аудио лента се появяват в средата на осемдесетте години на миналия век, осигурявайки базиран на лента цифров носител, който може да възпроизвежда и записва музика. Форматът е имал умерен успех в определени държави като Япония и като компютърна среда за съхранение, но никога не вижда широка популярност, главно поради успеха на компакт дисковете.     MiniDisc плейър – края на 20 век MiniDisc е имал за цел да привлече аудио ентусиастите, които искат малки устройства. Минидиск устройствата са представени от Sony, но форматът се е наложил само в Япония и донякъде в Европа, но има ограничено разпространение в другите държави.     Boombox касетофон – 80-те години на миналия век Създадени с два високоговорителя, вградени касетофони и радио (а по-късно и CD плейъри), Boombox касетофоните често имали A/C щепсели, за случаите когато не сте на път, а някои дори включвали 3,5 мм AUX портове. В крайна сметка, компании като Bose осъзнават, че потребителите искат и по-малка домашна стереоуредба, но не се интересуват непременно от преносимостта, така че компанията пуска системата Bose Wave.     MP3 плейър – 90-те години на миналия век Първоначално стандартизиран в началото на 90-те години на миналия век, аудио кодекът MPEG III позволи цифровото аудио да се компресира от качеството на компактдиска, за да се подобри капацитетът за съхранение на по-малките твърди дискове. С масовото навлизане на домашните компютри и интернет този начин на съхранение и възпроизвеждане на аудио файлове става все по-популярен и подхранва създаването на преносими плейъри за потребителите.     Стрийминг на музика След появата на смартфоните започна ерата на музикалните стрийминг услуги. Spotify и YouTube започнаха да надминат iTunes на Applе, а компании като Sonos започнаха да правят интернет свързани високоговорители. Denon HEO и други компании вече предлагат подобни системи за стрийминг на музика, които заменят централната стерео система, която някога заемаше важно място в домовете на хората.     Смарт високоговорители С измислянето на Amazon Alexa, Google Home и Apple Homepod, интелигентните високоговорители се превърнаха в нов стандарт, чрез който можем да се наслаждаваме на любимите си мелодии у дома. Все по-често с по-големи и по-добре звучащи високоговорители, тези системи често се интегрират с външни високоговорители чрез Bluetooth или 3,5 мм жак и позволяват на слушателите да контролират възпроизвеждането със своя смартфон или чрез гласови команди.     Вижте най-релаксиращата музика на всички времена
изкуствен интелект
Какво е изкуствен интелект (AI)
Какво е изкуствен интелект (AI)
Днес всеки говори за изкуствен интелект, но дали разбираме за какво точно става дума? Това е важно, защото с всеки изминал ден човечеството се приближава с още една крачка към бъдеще, в което машини и хора ще живеят в по-тясна симбиоза.   От Android Pit ще се опитат да внесат яснота по темата за изкуствения интелект или AI.   История Изкуственият интелект все повече играе важна роля в живота ни, а последната тенденция са AI процесорите в нашите смартфони. Тази технология започва да се развива още през 50-те години на миналия век с проекта Dartmouth Summer Research Project на Dartmouth College в САЩ.   Той става популярен с работата на Алън Тюринг, на когото принадлежи известния тест на Тюринг. Но AI влиза под светлината на прожекторите на световната сцена с появата на шахматния суперкомпютър Deep Blue на IBM, който беше първата машина, която победи световния шампион по шах Гари Каспаров в мач през 1996 година.   Алгоритмите за изкуствен интелект са използвани в центровете за данни и на големите компютри в продължение на много години, но едва сега са налице в сферата на потребителската електроника.   Определение за изкуствен  интелект Определението за изкуствен интелект го характеризира като клон на компютърната наука, който се занимава с автоматизиране на интелигентно поведение. Трудността идва от това, че е много трудно да се определи точно интелигентността  и затова изкуственият интелект също не може да бъде точно определен.   По принцип терминът се използва, за да се опишат системите, чиято цел е да използват машини, за да подражават и симулират човешката интелигентност и съответното поведение. Това може да бъде постигнато чрез прости алгоритми и предварително дефинирани модели, но може да стане и много по-сложно.   Различни видове AI Символичните AI системи работят с абстрактни символи, които се използват за представяне на знанието. Това е класическата AI технология, която преследва идеята, че човешкото мислене може да бъде възстановено на йерархично, логическо ниво.   Информацията се обработва отгоре, като работи със символи, които могат да се четат от човек, абстрактни връзки и логически заключения. Невронният изкуствен интелект стана популярен в компютърните науки в края на 80-те години на миналия век.   Тук знанието не е представено чрез символи, а по-скоро с изкуствени неврони и техните връзки – нещо като реконструиран мозък. Събраното знание се разделя на малки парчета - невроните – и след това се свързва и се вгражда в групи. За разлика от символичния AI, невронната система трябва да бъде обучена и стимулирана, така че нервните мрежи да събират опит и да растат, затова натрупват по-голямо знание.   Невронните мрежи са организирани в слоеве, свързани помежду си чрез симулирани линии. Най-горният слой е входен слой, който работи като сензор, който приема информацията, която ще се обработва, и я предава по-долу. Той е последван от най-малко два или повече от двадесет в големите системи – слоеве, които са йерархично една над друга и изпращат и класифицират информация чрез връзките. На самото дъно е изходният слой, който обикновено има най-малък брой изкуствени неврони. Той предоставя изчислените данни в машинно четима форма.   Методи и инструменти Съществуват различни инструменти и методи за прилагане на изкуствен интелект в реални сценарии, някои от които могат да бъдат използвани паралелно. Основата на всичко това е машинното обучение, което се определя като система, която изгражда знания от опит. Този процес дава възможност на системата да открива модели и закони с все по-голяма скорост и точност. При машинното обучение се използва символен и невронен AI.   Дълбокото обучение (Deep Learning) е подтип на машинното обучение, който става все по-важен. В този случай се използват само невронни AI, т.е. невронни мрежи. Дълбокото обучение е в основата на повечето приложения на AI. Благодарение на възможността за все по-голямо разширяване на дизайна на невронните мрежи с по-сложни и мощни нови слоеве, дълбокото обучение е лесно мащабируемо и приспособимо към много приложения.   Съществуват три учебни процеса за обучение на невронни мрежи: учене под контрол, без надзор и обучение с утвърждение, осигуряващо много различни начини за регулиране на начина на въвеждане на желания резултат.   Целевите стойности и параметри се задават отвън при обучението под контрол, при безконтролно обучение, системата се опитва да идентифицира модели във входа, които имат идентифицируема структура и могат да бъдат възпроизведени. При обучението с утвърждение машината също работи независимо, но се възнаграждава или наказва в зависимост от успеха или провала.   Приложения Изкуственият интелект вече се използва в много области, но в никакъв случай не всички от тях са видими на пръв поглед. Следователно, изборът на сценарии, които се възползват от възможностите на тази технология, в никакъв случай не е завършен.   Механизмите на изкуствената интелигентност са отлични за откриване, идентифициране и класифициране на обекти и лица върху снимки и видеоклипове. Такова разпознаване е възможно и за аудио данни.   При обслужването на клиенти все повече се използват чатботове. Тези асистенти разпознават ключови думи, които клиентът може да каже и отговарят според зададената им стойност. В зависимост от употребата, този асистент може да бъде повече или по-малко сложен. Анализът на мнения не се използва само за прогнозиране на изборите в политиката, но и в маркетинга и много други области. Алгоритмите за търсене като Google са естествено строго секретни. Но начинът, по който се изчисляват, измерват и извеждат резултатите от търсенето, до голяма степен се определят от механизмите, които работят с машинното обучение.   Програмата Word и нейната функция за проверка на граматиката и правописа на текста е класическо приложение на символичен AI, което се използва от дълго време. Езикът се определя като сложна мрежа от правила и инструкции, които анализират блокове от текст в изречение и при определени обстоятелства могат да идентифицират и коригират грешки. Тези способности се използват и за синтезиране на речта от Siri, Cortana, Alexa и Google Assistant.   Освен това има многобройни научноизследователски проекти за изкуствен интелект, като най-важният от тях е Watson на IBM. Компютърната програма вече направи първия си публичен дебют през 2011 година в телевизионната викторина Jeopardy, където се изправи срещу двама души и спечели.   Японска застрахователна компания използва Watson от месец януари, за да проверява застрахованите клиенти, тяхната история и медицински данни и да оценява нараняванията и заболяванията. Според информацията на компанията Уотсън заменя около 30 служители. Загубата на работни места чрез автоматизация е само един от етичните и социални въпроси около AI, който е предмет на корпоративни и академични изследвания.   Вижте шест любопитни факта за изкуствения интелект
Интернет
5 нови начина да се образовате по история в Интернет
5 нови начина да се образовате по история в Интернет
Ако искате да разберете някое място от нашата планета или човек от друга нация, трябва много добре да познавате световната история. Историята е доста скучен предмет в училище особено ако не се преподава правилно и от хора които не обичат професията си. Историята обаче бързо може да се превърне във ваш любим предмет стига да се ползвате от информацията на makeuseof. Предлагаме ви тези 5 нови начина да се образовате по история в Интернет.   1. The 25 Biggest Turning Points in Earth's History Нашата планета съществува от 4,5 милиарда години. На този сайт ще намерите интересна информация, разделена на 25 части. Всяка част засяга голям етапи от историята на Земята. Може да научите кога са се появили бозайниците както и много други интересни факти.   2. Chronas  Ето едно друго забавно място в интернет - chronas.org/history, където научаването на нови неща е изключително лесно. Wikipedia разполага с много исторически данни, но ще се съгласите че четенето на една гола информация е скучна работа. Chronas идва да ни спаси от скуката. Сайтът извлича данни от  Wikipedia и ги поставя върху световната карта. Целта на създателя на Chronas е била да се предостави начин за по-добро възприемане и разбиране на световната история.    3. Научете историята чрез графики Сайтът flowofhistory.com е идеален за тези, които имат логичен ум. Тук историята е представнена чрез графики, много по-нагледно и подредено.   4. Интензивен видео курс по История на света Образователните видеоклипове в YouTube са в изобилие, не липсват и такива които ни информират за световната история. Джон Грийн има свой канал, чрез който в 42 епизода ще ви преведе през един интензивен курс по история на света. От зората на цивилизацията до появата на великите империи тази поредица обхваща всички важни теми.   5. Слушайте историята като приказка Историята най-добре се запомня когато се слуша като завладяващ разказ, а TheMemoryPalace е мястото където може да направте това.   Вижте 5 Android приложения за научаване на жестомимичен език
DMCA.com Protection Status