Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2274 резултата за интернет
еBay
еBay обвини Amazon в нелоялни бизнес практики
еBay обвини Amazon в нелоялни бизнес практики
Двете най-големи компании за търговия в интернет изведоха конкуренцията помежду си на съвсем различно ниво. Причината е, че eBay официално заведе съдебно дело срещу Amazon, в което повдига обвинения за нелоялни бизнес практики. Адвокатите на компанията твърдят, че са станали жертва на "мащабна схема за компрометиране на вътрешната им система за електронна поща". Информацията след това е използвана от Amazon за привличане на най-популярните търговци на eBay.   Според обвинението тези практика не са новост и се прилагат вече от няколко години, съобщава CNet. eBay твърдят, че разполагат с информация как десетки високопоставени служители на Amazon в САЩ и Европа залагат на различни методи да отмъкнат най-активните търговци в конкурентната платформа. В случая става въпрос за практиките двете компании да позволяват на външни хора да рекламират и продават своите продукти, което в крайна сметка води до повече приходи.    Любопитен факт е, че според Amazon търговците от трети страна генерират повече от 50% от оборота им, докато при eBay тази стойност е 100% заради специфичния им бизнес модел. Все още е твърде рано да прогнозираме какво ще е решението на съда по този казус, който сблъсква двете водещи платформи за онлайн търговия. Със сигурност това дело ще изостри допълнително конфликта между компаниите, които и без това поддържат доста обтегнати отношения.   Oще от Digital: еBay и Amazon искат да купят най-големият сайт за търговия в Източна Европа за над €2 млрд.
Android
5 уеб браузъра за Android, които предлагат специални функции
5 уеб браузъра за Android, които предлагат специални функции
Браузърът може би е приложението, което използвате най-много на смартфона си.  Ето защо много е важно той да отговаря на всички ваши нужди. Може би искате по-удобен интерфейс или може би ви е грижа за вашата лична неприкосновеност. Има Android браузъри за всеки вкус, а от Make Use Of са събрали 5 опции, които се открояват от останалите тъй като предлагат нещо специално.   Firefox Focus: фокусиран върху поверителността Firefox Focus е създаден с единствената цел да гарантира вашата поверителност. Няма история на сърфиране, списък на най-посещаваните от вас уебсайтове или подобни функции, които са присъщи за повечето съвременни браузъри. Освен това, Firefox Focus предлага широк набор от инструменти, които ви позволяват да покриете следите си, когато напуснете уебсайт. А тъй като, Firefox Focus предотвратява всички плъгини, работещи на заден план, той също така е по-бърз  при зареждането на уеб страниците.   Opera Touch: по-удобно сърфиране в мрежата Opera Touch е браузър за хора, които срещат трудности при сърфирането в мрежата от своя телефон с голям екран. Вместо обичайния набор от опции в дъното, приложението се предлага с един плаващ бутон базиран на жестове, наречен „Fast Action Button“. Можете да го местите в различни посоки, за да получите достъп до действия като отваряне на нов таб, презареждане, търсене и др.   Този браузър има и няколко други удобни инструмента. Единият е My Flow, който ви позволява безпроблемно да споделяте съдържание между Opera на вашия десктоп и на телефона си. Плюс това има настройка за блокиране на уебсайтове, които крият криптовалути във фонов режим.   Ecosia Browser: с грижа за околната среда Ecosia Browser е браузър, базиран на Chromium и е разработен от организация с нестопанска цел. Рекламните приходи от всяко търсене в мрежата, извършено в браузъра Ecosia, допринася за засаждането на едно дърво. Да, всички приходи от браузъра се използват за финансиране на програми за залесяване. Едно дърво струва около четиридесет и пет търсения, което не е много.   DuckDuckGo: поверителност + оценка на сайтовете, които посещавате В допълнение към поредица от ориентирани към поверителността функции, браузърът DuckDuckGo за Android ви показва колко сигурен е даден уебсайт, като го класира. Тези резултати са получени от оценка на няколко критерия за сигурност. Те включват дали е налице HTTPS, броят на тракерите и други. Браузърът показва този клас до адресното поле и дори ви позволява да го подобрявате ръчно, като блокирате различни елементи. Има и бутон Fire Button, който скрива всичките ви лични данни от приложението точно като Firefox Focus. Въпреки че тук не се изпълнява автоматично след всяка сесия. Kiwi: бързина Браузърът Kiwi е базиран на Chromium, и е идеален за хора, които търсят бързина. Браузърът разполага с всички необходими функции плюс няколко допълнителни, меду които нощен режим (оптимизиран за OLED екрани), лента за адреси в долната част, защита от cryptojacking (когато смартфонът ни се използват без наше разрешение, и не непременно, за да ни крадат данните) и др.   Вижте 7 настройки на браузъра Safari за по-добро сърфиране в мрежата
уеб браузъри
Достатъчно сигурни ли са Do Not Track функциите в модерните уеб браузъри
Достатъчно сигурни ли са Do Not Track функциите в модерните уеб браузъри
Moдерните уеб браузъри поддържат специални режими, с които можете да сърфирате в интернет без да се притеснявате, че външни хора следят активността ви. Функцията "Do Not Disturb" е подходящ пример за това твърдение и се използва активно от милиони хора. Експерти по сигурността на Forrester Research проведоха интересно изследване, с което искат да разберат колко безопасни можем да се чувстваме, докато работим с този режим. Резултатите са доста изненадващи.   Oказва се, че в доста случаи самите сайтове са разработили собствени механизми да заобикалят начина, по който работят "Do Not Disturb" на уеб браузърите, предаде Gizmodo. Основният извод на изследването е, че активирането на подобни функции може да направи твърде малко, за да ви предпази ефективно от шпиониране в интернет. Въпреки увереният на големите компании всеки сайт има собствен начин да събира и публикува данни за потребителите.      В крайна сметка се оказва, че функцията не работи, както я рекламират. Yahoo и Twitter са едни от примерите за популярни платформи, които заобикалят алгоритмите на "Do Not Disturb". Това означава, че ако искате да сте напълно анонимни, докато сърфирате в интернет е добре да се ориентирате към алтернативни програми. Сегашната информация е категорично доказателство, че е необходимо въвеждането на по-добър стандарт, който да регламентира този тип отношения.   Oще от Digital: Как могат да разкрият самоличността ни от уеб браузъра
Интернет на нещата
Ново поколение антени ще предизвикат революция сред джаджите с Интернет на нещата
Ново поколение антени ще предизвикат революция сред джаджите с Интернет на нещата
Концепцията за Интернет на нещата не е нова и става все по-популярна сред производителите на хардуер. Идеята е всичките смарт устройства, които използваме в ежедневието си постоянно да си комуникират и да са свързани към глобалната мрежа. В това число влизат умни термостати, камери за видео наблюдение и др. Един от големитe проблеми пред Интернет на нещата е как да се гарантира, че във всеки момент връзката е максимално бърза и достига до всички устройства.    Специалисти на Drexel University работят над метод, с който могат да впръскат необходимите антени върху джаджите. Още по-интересното е, че прототипите им са много по-добри от металните антени, с които работят съвременните устройства, съобщава NetworkWorld. Oсновното преимущество е, че с новия метод инсталирането на антена е максимално лесен процес, който на практика наподобява начина, по който пръскате със спрей срещу насекоми. Технологията може да революционизира индустрията.     Така например в момента са необходими повече от 1000 антени в клетките на мобилните оператори, докато с подобен метод броя им може да е около 60. Впръскването на компоненти, необходими за интернет връзка ще доведат до осезаемо редуциране на разходите за инфраструктура. Производството на антени от подобен тип не изисква никакво специализирано оборудване, което също би улеснило навлизането на технологията. Само след няколко години това може да е неизменна част от платформата Интернет на нещата.   Още от Digital: Интернет на нещата и ерата на новия хардуер
браузър
8 лесни начини да използвате браузъра си като бележник
8 лесни начини да използвате браузъра си като бележник
Докато сърфираме в интернет, понякога е полезно да имаме бележник под ръка, за да записваме идеи и информация или дори да създаваме имейли. Разбира се, много по-удобно е вместо химикалка и лист да използваме компютъра си за тази цел.   От Make Use Of знаят 8 бързи начини да използвате браузъра си като бележник. Ето как можете да превърнете браузъра си в бележник:   1. Въведете този прост код в адресната лента на браузъра си и натиснете „Enter“, за да получите на мига бележник в активния таб: data:text/html, Кодът работи с повечето браузъри. Най-добре е да го използвате като временно решение, защото бележките ви ще изчезнат, когато затворите таба.   2. Ако искате бележник с основни опции за форматиране и създаване на таблици, опитайте Notepin. За целта отидете на https://notepin.co/write и можете веднага да започнете да пишете бележка. Бележките ви се запазват автоматично, ако кликнете бутона „Post“, те ще се публикуват онлайн.   3. Litewrite (https://litewrite.net/) е приложение с отворен код. Всичко, което пишете в Litewrite, се архивира в браузъра ви, което означава, че всичко ще е там, дори ако рестартирате браузъра си. Кликнете върху „Connect your storage“ в горния десен ъгъл на приложението, за да разрешите архивирането с приложения като Dropbox и Google Drive.   4. Shrib (https://shrib.com) ви позволява да въвеждате бележки и да ги публикувате онлайн като уеб страници. Shrib предоставя възможността да заключите бележките си с парола, ако желаете.   5. Papier е разширение за браузъра на Google, Chrome. За да се ползвате от възможностите му, трябва само да отворите нов таб и да въведете най-добрите си мисли. Те ще бъдат архивирани директно в Chrome – няма профили, няма синхронизиране.   6. Note Taker e разширение за Firefox. То ви дава достъп до изскачащ прозорец, който може да използвате като бележник. Въпреки че не можете да преоразмерите изскачащия прозорец, можете да отворите бележника като страничен панел или в нов таб. Ако кликнете върху иконата на зъбно колело в изскачащия прозорец, можете да получите достъп до настройките на разширението.   7. Quick Notes е разширение за Opera, което ви дава достъп до бележник в страничната лента на браузъра. Бележникът поддържа прикачени файлове, но не може да запазва автоматично бележките ви. Ще трябва да използвате бутона „Save“.   8. Speechnotes е друго разсширение за Chrome, което може да ви е полезно за водене на бележки. Голямо предимство на Speechnotes пред останалите опции споменати по-горе е, че поддържа гласово въвеждане на текст. Speechnotes автоматично записва вашите бележки.   Вижте 7 безплатни Microsoft приложения, които е добре да пробвате
Google Chrome
Как да премахнем URL адрес от Autofill препоръките в Google Chrome
Как да премахнем URL адрес от Autofill препоръките в Google Chrome
Милиони потребители всеки ден се възползват от предимствата на атрактивната Autofill функция в Google Chrome. Както името подсказва целта ѝ e aвтоматично да допълва текста, който искате да въведете и така да ви спести ценно време. Това е полезно, както за отваряне на уеб сайтове, така и за въвеждане на пароли за най-често използваните от вас профили в интернет.   Алгоритмите на Google също така стават по-добри, колкото повече използвате Autofill. Все пак има ситуации, в които може да пропуснете правописна грешка и не искате Google Chrome да запомни даден URL адрес. Целият процес отнема само няколко кликвания. Ето и как да спрете уеб браузъра да помни съответна страница в Autofill секцията на акаунта ви, според MakeUseOf:     1. Отворете Google Chrome.  2. Въведете част от URL адреса, който желаете да премахнете. 3. Докато пишете използвайте Down стрелката и изберете съответния уеб сайт. 4. Използвайте командата "Shift + Delete". 5. Следващият път браузъра няма да ви показва и препоръчва съответния адрес, който вече сте изтрили.     Разбира се има още много неща, които бихте искали да изтриете от Google Chrome, за да сте сигурни, че гарантирате поверителността си, докато се ровите в интернет. Добро решение е да изтриете цялата история на браузване. Това можете да го направите от менюто с три вертикални точки и след като отворите последователно "Settings>Advanced>Privacy and Security>Clear Browsing Data>Advanced".   Още от Digital: Седем начина, по които може да персонализирате браузъра Google Chrome
Google+
Как да запазите информацията си в Google+, след като спре да работи
Как да запазите информацията си в Google+, след като спре да работи
Google изненадаха мнозина с решението си да сложат край на своята социална мрежа, заради съмнения за изтичане на лични данни на потребителите. Това означава, че за в бъдеще единствено корпоративните проблеми ще могат да работят с Google+. Данните на компанията разкриват, че външни разработчици са имали достъп до поверителна информация за повече от 500 хил. акаунта, информира SlashGear.    Съображенията за сигурност не са единствения мотив за това решение, тъй като Google+ не постигна успеха, който се очакваше. Вицепрезидентът на Еngineering дивизията Бен Смит уточни, че твърде малък брой потребители използват своите акаунти в социалната мрежа. Според него повече от 90% от всички сесии продължават по-малко от пет секунди. С оглед тези резултати Google нямат друг ход освен да спрат платформата.     Aко искате да изтеглите информациятав своя профил преди да бъде спряна платформата трябва да използвате Google Takeout инструмента, като кликнете на този линк. Припомняме ви, че това е инструмент за архивиране на личната информация от всички услуги и приложения на Google. На този етап продължава да бъде най-бързия и лесен начин да създадете резервно копие на своите данни. Разполагает с достатъчно време, тъй като Google+ ще спре да същестува от август 2019г.   Още от Digital: Пет социални мрежи, които може да използвате вместо Facebook
Facebook
Рекламите във Facebook Stories и Messenger Stories ще достигнат до над 300 млн. души всеки ден
Рекламите във Facebook Stories и Messenger Stories ще достигнат до над 300 млн. души всеки ден
Facebook се опитват да продължават да поддържат добри и ползотворни отношения със своите маркетингови партньори. През последните месеци компанията е обект на сериозно напрежение свързано с начина, по който съхранява личните ни данни. Facebook се разследват от регулаторите в Европа и също така няколко пъти станаха жертва на хакери от началото на годината. Въпреки това компанията започна разпространението на новия си рекламен формат.      Името на платформата е Facebook Stories и бе представена за първи път през юли, но сега вече е достъпна за всички представителите на бизнес. Скоро ще имат достъп и до Messenger Stories рекламите, известни доскоро като Messenger Day. Крайният резултат от всички тези действия е, че до няколко седмици над 300 млн. души ще виждат всеки ден в профилите си рекламите от новите платформи Facebook Stories и Messenger Stories, съобщава SocialMediaToday.      Според официалните данни около 68% от потребителите използват Stories рекламите в поне  три различни приложения, като 63% от тях планират да продължат да го правят. Facebook твърдят, че 38% от хората, които видят продукт показват по този начин започват да се интересуват и обсъждват въпросната стока с пряителите си. Всеки трети от тях отива до физически магазин да я види на живо. Това са само някои от примерите, които рекламодателите трябва да имат предвид за Facebook Stories и Messenger Stories.   Oще от Digital: Как да настроим Facebook да не ни проследява
Facebook
Вече можем да използваме 3D снимки във Facebook
Вече можем да използваме 3D снимки във Facebook
Facebook постоянно тестват нови начини, с които да ни улеснят в споделянето на съдържание и комуникацията с любимите ни хора в интернет. Припомняме ви, че компанията демонстрира на F8 конференцията през май интересен метод за превръщане на нормaлни снимки в 3D изображения. Този триизмерен ефект се постига със специална технологията, която измерва разстоянието между обекта на преден план и фона зад него. Така се улавят дори най-малките детайли и се придава дълбочина на снимките.    Ако сте нетърпеливи да изпробвате тази функция е добре да знаете, че Facebook вече започнаха да я разпространяват до потребителите, предаде Engadget. За да направите 3D снимка е необходимо да създадете изобрaжение от смартфона в портретен режим и да започнете да ъплоудвате нова публикация в социалната мрежа. Кликнете върху иконата за менюто в горния десен ъгъл и изберете опцията "3D Photo". Tака ще отворите папката със снимки в портретен режим, които пазите в смартфона.     Важно е да знаете, че 3D снимките ще са достъпни както в емисията с новини News Feed, така и във виртуална реалност. За целта е необходимо да имате Oculus Go или Ofulus Rift. Oт компанията твърдят, че са необходими няколко седмици преди всички да имат достъп до новата функция. Компанията съветва да избираме композиции, в които обектите са с контрастиращи цветове, в сравнение със задния фон. По този начин ще се постигне още по-интересен ефект на 3D Photos снимките в социалната мрежа.   Oще от Digital: Как Facebook преценяват кои публикации не са подходящи за социалната мрежа
Google Chrome
Google Chrome 70 вече е достъпен за изтегляне
Google Chrome 70 вече е достъпен за изтегляне
Google са готови с финалната версия на Chrome 70 и вече започнаха да го разпространяват до потребителите. Новият браузър предлага няколко полезни функции, които ще улеснят работата. Най-интересното подобрение е свързано с интеграцията на дългоочаквания Picture-And-Picture режим. Досега функцията бе достъпна в бета версия, но сега може да се използва свободно от всеки, който изтегли Chrome 70 на компютъра.    Както името подсказва Picture-And-Picture режим позволява да минимализирате на малък екран дадено видео и да продължите да гледате друг клип. Единият прозорец ще остане активен в долната част на екрана, докато продължавате да сърфирате, съобщава mspoweruser. Новата версия на уеб браузъра също така отстранява 23 настоящи проблема, които са свързани със сигурността.   Google Chrome 70 предлага и опция да инсталирате прогресивни приложения на десктопа и Start менюто. За да изпробвате сами новия Picture-And-Picture режим трябва да изчакате браузъра автоматично да се ъпдейтне. Можете да проверите дали актуализацията е налична като отворите последователно "Menu>Help>About Google Chrome". Необходимо е да рестартирате браузъра след като завърши инсталацията.   Oще от Digital: Kак да променим новата начална страница на Google Chrome без нужда от разширения
уеб браузъри
Водещите браузъри спират поддръжкатa на стандартите за сигурност TLS 1.0 и 1.1
Водещите браузъри спират поддръжкатa на стандартите за сигурност TLS 1.0 и 1.1
Сигурността на поверителната ни информация в интернет не зависи единствено от активността ни и е пряко свързана с усилията на водещите компании. Разработчиците на най-популярните уеб браузъри като Apple, Google, Mozilla и Microsoft направиха важно изявление, което касае всеки потребител. Оказва се, че Safari, Google Chrome, Mozilla Firefox и Microsoft Edge ще спрат да поддържат стандартите за сигурност TLS 1.0 и 1.1, което ще се случи през 2020г., съобщава VentureBeat.   На практика това означава, че индустрията ще изостави тези версии на TLC, които от две десетилетия са неизменна част от интернет. Основната причина за решениeто е, че TLS 1.0 и 1.1 вече са остарели технологии, които имат редица уязвимости и е време да се премине към по-модерни решения. Очаква се поддръжката за тези версии на стандарта да бъде прекратена официално преди началото на март 2020г. Така се предоставя достатъчно време за миграция към TLS 1.2.     Тransport Layer Security (TLS) e криптографски протокол, който е предназначен да гарантира сигурност в компютърните мрежи. В момента този стандарт на практика се използва от всички уеб сайтове и е отговорен за целия трафик на данни в интернет. За в бъдеще компаниите препоръчват постепенно преминаване към TLS 1.2, който отстранява много от недостатъците на предходните версии. Вече е наличен и TLS 1.3, но той е твърде нов и все още има ограничено присъствие в интернет.    Още от Digital: Как уеб браузърът излага на риск личните ни данни
Google Chrome
Kак да променим новата начална страница на Google Chrome без нужда от разширения
Kак да променим новата начална страница на Google Chrome без нужда от разширения
Новият дизайн на Google Chrome вече е достъпен за всички потребители и освен промени в интерфейса добавя и доста полезни функционалности. Това е голям ъпдейт, с който се отбелязват 10 години от премиерата на първата версия на уеб браузъра.   Най-осезаемата промяна е модерната Material Design тема,  но също така можем да персонализираме New Tabe страницата без дори да инсталираме разширения или друг софтуер. Ето какви стъпки да следваме, според HowToGeek.   Промяна на иконите на началния екран 1. Chrome 69 предлага опция за персонализация на иконите за бърз достъп, разположение под търсачката. Това може да стане с кликване на "Add Shortcut".     2. Въведете URL aдреса на уеб сайта, който искате да добавите и потвърдете с бутона "Done". Максималният лимит е 10 икони за бърз достъп към началната страница.     3. Ако поставите курсора на мишката върху самите икони ще се появи класическото меню с три точки, с което да редактирате отметката.     4. Можете да променяте още URL адреса или името на иконата.     Добавяне на собствен уоплейпър в New Tab страницата 1. Лесно можете да сложите снимка от личната ви колекция или интернет на началната страница. Кликнете върху иконата с форма на зъбно колело в долния десен ъгъл на New Tab страницата.     2. Google предлагат възможност за избор от доста разнообразна колекция от снимки в множество категории.     3. Разбира се можете да добавите и снимка, която съхранявате на компютъра.     Гореизброените стъпки са метод да персонализирате началната страница от менюто с настройки на уеб браузъра. Има и много разширения на разработчици от трети страни за Google Chrome, които предлагат сходна функционалност. Все пак от съображения за сигурност винаги е добра идея да си спестим инсталацията на външен софтуер, освен ако не е наложително.    Oще от Digital: Как Google Chrome ни предпазва от хакери
Google Photos
Как да използваме новата функция Live Albums в Google Photos
Как да използваме новата функция Live Albums в Google Photos
Goоgle Photos е най-добрата услуга за съхранение и споделяне на снимките от смартфоните. Компанията постоянно ъпдейтва платформата с нови функции. Така например само преди броени дни разбрахме за идеята на Google да улеснят значително начина, по който споделяме изображения с любимите си хора. Инженерите им са създали полезна функция с името Live Albums, която бе показана за първи път по време на премиерата на смартфоните Pixel 3. Toзи инструмент е предназначен предимно за снимките, които изпращате най-често oт мобилното устройство.   Live Albums позволява да създадем нов албум в Google Photos и предварително да изберем името на човека или домашния любимец, който искаме да виждаме в него. След това алгоритмите на услугата с помощта на виртуалния асистент Google Assistant ще разгледат цялата ви колекция и ще добавят към албума само снимки да избраните от вас хора или животни. По този начин ще си спестите ценно време да разглеждат всички папки и сами да подбирате желаните от вас изображения. Функцията вече се разпространява до всички потребители, предаде AndroidAuthority.      Абсолютно всеки албум може да се превърне в Google Photos. Още по-интересното е, че създадените по този начин албуми автоматично ще се ъпдейтват с новите снимки, които качвате. Компанията потвърди, че разпространява функцията до всички профили и вече е налична за Android и iOS в редица страни. Ще е необходимо да се въоръжите с още малко търпение, за да може да изпробвате възможностите на Live Albums на своя смартфон. Единственото, което трябва е да ъпдейтнете Google Photos към последната версия на приложението.   Oще от Digital: Шест интересни неща, които може да правим в Google Photos
ЕС
Как ЕС могат да наложат цензура на Интернет
Как ЕС могат да наложат цензура на Интернет
EC продължават да следват стриктно своята политика по отношение на интелектуалната собственост и защитата на личните данни на гражданите на континента. Регулаторите вече стартираха десетки разследвания и наложиха солени глоби на някои от най-големите технологични компании, които не спазват актуалното законодателство. Сред тях попадат дори имена като Google и Facebook. Преди няколко месеца официално влезе в сила новия регламент GDPR.    Приемането на предстоящата директива за авторско право, която ЕС подготвя и обсъжда от месеци може да промени изцяло начина, по който работи интернет. Въвеждането на този документ ще наложи цензура не само на хората, живеещи в държавите-членки, но също така и в другите страни по цял свят, съобщава EFF. Директивата принуждава всички онлайн платформи да поддържат допълнителна база данни със снимки, клипове, видео, игри, аудио и др., които са обект на авторско право.    Ако някой друг потребител сподели творбите им системата ще блокира съответния пост, като нарушителя ще бъде санкциониран с глоба. Все още не знаем дали глобите ще имат само финансов характер. Ако директивата бъде приета от държавите-членки това ще се отрази сериозно на големите платформи в интернет като Twitter, Flickr, Tumblr, Snapchat, LinkedIn, Instagram, Facebook, Google и др. Причината е, че базата данни ще цензурира огромно количество съдържание, независимо кой го е качил и къде е споделено.    Oще от Digital; EC ще инвестират €1.5 млрд. за разработване на технологии с изкуствен интелект до 2020г.
Google+
Google спира Google+ заради изтичане на данни за над 500 хил. потребители
Google спира Google+ заради изтичане на данни за над 500 хил. потребители
Google информираха потребителите си за сериозен пробив в сигурността на социалната мрежа Google+. Според първоначални данни изложени на риск са повече от 500 хил. потребители. Личната информация, която са ъплоуднали в Google+ профилите е станала достъпна до стотици външни разработчици. Компанията продължава разследването и изрази желание да въведе сериозни промени в своята политика, за да предотврати подобни инциденти, съобщава Reuters.    Първата стъпка е спирането на Google+, която за в бъдеще ще е налична само за бизнесa. От компанията твърдят, че са открили проблема през март, когато са предоставили ъпдейт, който го отстранява. Google твърдят, че нито един разработчик не е използвал нерегламентирано личните данни на засегнатите потребители и не я е споделял във външни платформи в интернет. Google+ е предоставила достъп до информацията в периода между 2015г. и март 2018г.    Интересен факт е, че действията на компанията нарушават клаузите на GDPR. Новият закон е категоричен компания, която стане обект на подобно изтичане на данни да уведоми регулаторите в срок от 72 дни. Информацията за спирането на социалната мрежа доведе до лек спад в стойността на акциите на Аlphabet от 1% ($1155.92.). Със сигурност решението на Google да запазят толкова дълго мълчание ще провокира интереса на регулаторните органи в ЕС.   Още от Digital: Как да се предпазим максимално от проследяване в Интернет
Facebook
Нова заплаха във Facebook ни заблуждава, че профила ни е клониран
Нова заплаха във Facebook ни заблуждава, че профила ни е клониран
Facebook ни улеснява всеки ден да се свързваме с любимите хора и да откриваме интересно съдържание независимо къде се намираме. Активността ни в социалната мрежа, обаче може да се превърне в голяма заплаха за сигурността ни в интернет. В последните месеци Facebook стана жертва на хакерски атаки, които изложиха на риск милиони потребители. Вече се разпространява нова измама, която започва с уведомление, че профила ви е клониран, съобщава Mirror.     Доста хора се оплакаха в интернет, че получават съобщение с текст "“Hi....I actually got another friend request from you yesterday...which I ignored so you may want to check your account." Eкспертите по сигурността твърдят, че засега няма индикации, че по този начин се разпространяват вируси или зловреден софтуер. От Facebook вече са информирани и сподели, че е по-добре да изтрием съобщението, ако го получим вместо да го споделяме с приятелите си.     Все пак има какво да направите в случай, че имате съмнение за клониране на акаунта ви. Можете много лесно да докладвате на Facebook друг профил. Трябва само да отворите началната страница и да кликнете върху иконата с три точки на профилната снимка. След като настинете бутона "Report" ще видите допълнителни инструкции как да финализирате процеса и информирате компанията за съмнително поведение на друг човек.   Още от Digital: Най-големите проблеми в сигурността на Facebook