Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2960 резултата за интернет
Google Chrome 84
Google Chrome 84 ще блокира досадните нотификации
Google Chrome 84 ще блокира досадните нотификации
Google отложиха премиерата на Chrome 84 заради световната пандемия от коронавирус. Компанията изчака търпеливо няколко седмици и вече е готова с финалната версия. Потребителите на водещите десктоп платформи могат да изпробват сами подобренията Google Chrome 84. Актуализацията продължава стратегията започнаха с Chrome 80 за начина, по който уеб браузъра си взаимодейства с бисквитките. Първоначално SameSite функцията бе налична още преди няколко месеца. Google спряха поддръжката от опасения да не предизвика спирането на онлайн услуги и други портали в интернет по време на пандемията. Всъщност промяната в Chrome 84 въвежда изискването разработчиците да зададат собствени параметри на "SameSite" атрибута. В обратен случай Google автоматично ще включи по-сигурна настройка, която обаче потенциално би могла да наруши работата на уеб сайтовете. На практика компанията изчака достатъчно време, за да може милиони хора да не са под карантина в домовете си и респективно разработчиците да се подготвят за промените в Google Chrome 84, съобщава 9to5google.     Другото съществено подобрение в новата версия на Google Chrome е опцията за блокиране на досадните нотификации в интернет. Досега това беше най-желаното подобрение в браузъра от потребителите. За да се справят с проблема от Google са разработили нови алгоритми, които ще ви позволят да спрете да виждате тези съобщения.  Google Chrome 84 ще може да скрива и онези уведомления, които се показват всеки път, когато отворите за пръв път даден сайт. Единственото, което трябва да направите е да кликнете върху иконата с форма на камбанка и да изберете "Continue Blocking". След това можете да сте сигурни, че няма да видите нотификациите отново. За в бъдеще потребителите ще бъдат информирани дали изтеглят EXE, APK или други изпълними файлове, чрез  НТТР и HTTPS връзка. Предвидена е още интеграцията на Web OTP API, който позволява на браузъра да въведе автоматично 2FA кода изпратен, чрез SMS в предпочитаното приложение.   Още от Digital: Kак да стартираме Google Chrome в инкогнито режима на компютър с Windows 10
Samsung
6G мрежите със скорост от 1000Gbps ще станат реалност през 2028г., според Samsung
6G мрежите със скорост от 1000Gbps ще станат реалност през 2028г., според Samsung
Tранзицията към 5G технологията ще ни предложи още повече възможности да се забавляваме с любимото мултимедийно съдържание и да сърфираме още по-бързо в интернет. Този процес ще отнеме време, като в Европа вече се изгражда необходимата инфраструктура.  Все още 5G мрежите не са достъпни за масовия потребител, но някои компании вече провеждат експерименти с 6G технологията. Samsung са един от най-големите производители в света на технологията и планират да имат водеща роля в популяризирането на тази иновация. От компанията са на мнение, че са нужни около десет години за разработването и въвеждането в експлоатация на подобна технологията. Именно заради това Samsung прогнозират, че 6G мрежите могат да станат реалност до 2028г. Корейският производител очертават три различни критерия, които ще ускорят навлизането на технологията в ежедневието ни и това са производителност, инфраструктура и надеждност, съобщава AndroidHeadlines.  Samsung oчакват да са готови с техническите стандарти за 6G мрежите в началото на следващата година.      Експертите на компанията предвиждат максималната скорост да достигне до 1000Gbps при латентност от едва 100 микросекунди (0.1 милисекунди).  Тези стойност са впечатляващи, тъй като представляват 50 пъти по-висока теоретична скорост и една десета от латентността на 5G мрежите.  Бъдещите устройства с 6G свързаност ще бъдат два пъти по-ефективни от тези с поддръжка на 4G. С оглед тези предимства едва ли е изненадващо, че Samsung ще стартират първата фаза от разработката на 6G още до края на годината.  Teхнологията ще допринесе за еволюцията и на други иновации, сред които миксираната реалност, съчетаваща елементи на VR и AR. Потребителите ще имат възможността да стриймват съдържание с 16К резолюция при скорост за даунлоуд от 0.9Gbps, която не може да се постигне в 5G мрежи.  Samsung смятат, че ще можем да постигнем още по-добро изживяване при добавена реалност, както и да използваме смартфони с холограмни дисплеи и изумителна скорост към интернет. Всичко тези иновации ще станат реалност до няколко години   Още от Digital: Китай прогнозират, че 6G мрежите могат да бъдат 8000 пъти по-бързи от 5G
Google Chrome
Как Microsoft допринасят Google Chrome да стане по-добър браузър
Как Microsoft допринасят Google Chrome да стане по-добър браузър
Microsoft взеха интересното решение да създадат алтернативен браузър, който да наследи Internet Explorer (IE) и да представи много повече възможности на потребителите. Много проблеми с различните версии на IE и опитите на компанията да модернизира Windows 10 бяха конкретните мотиви зад този код на компанията.  Първите версии на Мicrosoft Edge не предизвикаха достатъчно голям интерес, което доведе до доста по-сериозна промяна в стратегията. Това доведе до разработката на изцяло нов браузър, който вече използва същия енджин и уеб технологии, както Google Chrome.  Така едновременно се подобри работата на уеб браузъра, но също така се отстраниха много настоящи бъгове, но и се гарантира поддръжка за разширенията в Chrome Web Store. Досега Microsoft залагаха на собствения EdgeHTML, но новите версии на Microsoft Edge вече са базирани на Chromium. Разработката на браузъра допринася и за еволюцията на Google Chrome, който използва същия енджин. Активността на Microsoft помагат да се отстранят някои проблеми свързани с функционирането на браузъра.     Добър пример е последният ъпдейт, който отстранява проблема с нотификациите на Google Chrome за устройствата с WIndows 10. Вероятно сте забелязали, че когато получите уведомление от уеб браузъра след това получавате същото съобщения и от самата операционна система.  В същото време, ако кликнете върху на нотификацията, която се получили първа няма да се отвори съответния сайт в Google Chrome. Софтуерните инженери на Microsoft са открили как да се справят с този проблем и вече са добавили кода на своето решение към Chromium проекта.  По този начин се отстранява проблема и се възстановява нормалната работа на Аction Center в Windows 10. Това е само един пример как Microsoft могат да оптимизират работата на Google Chrome, което е възможно заради факта, че браузъра е с отворен код.  Компанията обикновено не се асоциира с този тип технологии, но това не означава, че не може да допринесе за развитието на Chromium проекта, който да направи Chrome и Edge по-добри браузъри.   Oще от Digital: Мicrosoft Edge изпревари Mozilla Firefox и вече е вторият най-популярен десктоп браузър
Google Currents
Google Currents е ребрандирана версия на Google+ за бизнеса
Google Currents е ребрандирана версия на Google+ за бизнеса
Google+ е социална мрежа, която трябваше да се конкурира с Facebook и другите популярни платформи от този тип в интернет. В крайна сметка този продукт не постигна успеха, който компанията очакваше. Това закономерно доведе до спирането на Google+, което се случи на 2 април 2019г.  Въпреки това Google позволиха на корпоративните потребителите, които използват G Suite да продължат да използват социалната мрежа за бизнес комуникация. След това разбрахме, че Google Currents е официалното име на ребрандирата версия на Google+ за бизнеса.  Компанията сега информира администраторите на профили, че вече са приключили тестовете и Google Currents вече не е в бета фаза на разработка. Вече се разпростанява актуализацията до всички съвместими потребители.  Приложението вече е налично за Android и iOS, като освен това предлага и изцяло обновен интерфейс, който да уленси работата на потребителите. Визията е вдъхновена от концепциите наложени от Material Design езика на Google, който вече е неизменна част от мобилните им приложения.      Няма как да не ви направи впечатление логото на Google Currents и актуализираните икони, които ни очакват в новата социална мрежа. Публикациите на шефовете и високопоставените служители в дадена компания ще се показват с приоритет в горната част на чатовете.  Линковете, текстовете и снимките, които съхранявате в Google Drive могат лесно да се споделят с други потребители, както и да се правят анкети между активните акаунти. Администраторите ще разполага с допълнителни привилегии, което да оптимизира управлението на съдържанието и контролираните от тях профили в Google Currents, съобщава 9to5google.  Водещ акцент за услугата е да подобри комуникацията между служители на една фирма, както и да откривате и общувате с други хора, следващи вашите интереси. Усъвършенстваните алгоритми на Google ще ви помагат максимално бързо да откривате нещата, които търсите в Google Currents.  Настоящият URL адрес "plus.google.com" ще продължи да бъде активен, но вече ще пренасочва към currents.google.com.   Още от Digital: 7 отрицателни ефекта на социалните мрежи върху хората
Google Chrome 86
Нова функция в Google Chrome 86 ще удължи живота на батерията ви до два часа
Нова функция в Google Chrome 86 ще удължи живота на батерията ви до два часа
Google Chrome е най-популярният десктоп браузър, който винаги е бил обект на критики, че използва твърде много батерия на вашето устройство, особено ако отваряте по много раздели във вашия браузър. Компанията от доста време се опитва да се справи с този проблем и предлага допълнителни оптимизации с всяка следваща версия на Chrome. От последната информация на TheWindowsClub става ясно, че Google сериозно са се заели да решат и този проблем и експериментират с нова функция в Chrome 86, която обещава значително да намали консумацията на енергия. Идеята на тази функционалност е да спира...
Google Chrome
Как да изтрием запаметени пароли в Google Chrome
Как да изтрием запаметени пароли в Google Chrome
Google Chrome е разработен с идеята да съхранява максимално много информация за потребителите и автоматично да попълва данни като пароли и потребителски имена, за да ни логва по-бързо в профилите. Tази функция ни спестява време и е доста удобна, ако използвате няколко различни устройства в ежедневието си.  Възможността да запазите паролите си в Google Chrome и автоматично да бъдете логвани от браузъра премахва нуждата да ги помните и въвеждате ръчно всеки път.  Все пак има и моменти, когато не бихте искали паролите ви да се пазят в сървърите на Google. Добрата новина е, че има как лесно да изтриете тези данни и да сведете до минимум възможността да попаднат в чужди ръце. Необходими са единствено няколко кликвания в менюто на уеб браузъра. Ето как да изтриете запаметените пароли в профилите на Google Chrome.     1. Oтворете "myaccount.google.com" и се логнете в своя профил. 2. Изберете секцията "Security", която ще откриете в левия панел.     3. Скролнете до "Signing In To Other Sites" в долната част.  4. Трябва да кликнетте върху раздела "Password Manager".     5. След това откриите уеб сайта, от който искате да изтриете запазени пароли. 6. Най-удобно е да използвате вградената търсачка и е възмомобно Google да поиска отново логин детайли.     7. Изберете паролата и потребителското име, което искате да изтриете и кликнете "Delete". 8. Tрябва да изберете още веднъж "Delete" от падащия прозорец. 9. След като се върнете на предното меню ще може да продължите да изтривате други пароли от вашия акаунт.     Oще от Digital: Google Chrome вече ще ограничава по-тежките реклами, за да пести батерия и ресурси
YouTube
Google разкри как работят алгоритмите на YouTube
Google разкри как работят алгоритмите на YouTube
YouTube е един от най-посещаваните уеб сайтове в интернет, който всеки ден забавлява стотици милиони потребители. Алгоритмите на най-популярната видео платформа обработват внушителен брой заявки, за да ни информират и зареждат с положително настроение.  Разнобразното съдържание в YouTube също така изисква и предприемането на мерки за ограничаване на нецензурното и обидното съдържание в профилите. Колкото по-голяма е общността от потребителите, толкова повече задължения и отговорности има Google е разработката и еволюцията на YouTube.  Все повече хора си задават въпроса как точно работи услугата и какви усилия полага Google, за да предлагат най-доброто на милиони хора по цял свят. Компанията винаги е опитвала да бъде максимално прозрачна с потребителите и сега стартира нова инициатива, за да ни разкрие повече детайли за начина, по който е устроен и работи YouTube.  Информацията е разделена в много категории, които обхващат всеки един аспект от работата на YouTube и е достъпна от самостоятелен сайт с името "How YouTube Works".     Така например разбираме, че основен фактор при създаването и поддържането на платформата имат т.нар. "четири R-та" (Remove, Reduce, Raise Up и Reward). Първият елемент е свързан с премахването на съдържание, което нарушава правилата и общоприетите норми на YouTube.  Втората дума представлява ангажимента на Google да предотвратят разпространението на фалшиви новини и друга подвеждаща информация между профилите. Третият ключов фактор от стратегията е "Raise Up" и се изразява в активна комуникация и обратна връзка с властите.  Докладването на инциденти и блокирането на акаунти са само част от мерките, с които YouTube борят този проблем. Четвъртия компонент засяга различните програми за възнаграждение и стимулиране на легитимните профили и авторите на атрактивно съдържание.   В крайна сметка YouTube е внушителна общности от стотици милиони хора с различни интереси и предпочитания. Компанията има нелеката задача да предложи най-доброто на всеки от тях, като гарантира поверителността на личните данни и предлагането на качествено съдържание.    Oще от Digital: Как да търсим правилно в YouTube
хакери
Хакерите използват популярни игри, за да подмамят геймърите към зловредни уеб сайтове
Хакерите използват популярни игри, за да подмамят геймърите към зловредни уеб сайтове
Геймърите разполагат с множество възможности да се забавлявате с любимите си игри онлайн. Все повечето време, което прекарваме в платформи като Steam постепенно предизвика сериозен интерес на хакерите.  Киберпрестъпниците вече са увеличили броя на атаките си към подобни услуги. Експерти по сигурността на Kaspersky предупреждават, че това е един от водещите трендове при хакерите през последните месеци. За тези процеси допринася и социалната изолация, свързана с разпространението на коронавируса.  Колкото повече хора играят дълго онлайн и не обръщат голямо внимание на сигурността на личните си данни, толкова по-добре за киберпрестъпниците. В момента най-актуалните методи за компрометиране на акаунтите е с използване на фалшиви съобщения в самите игри.  По този начин геймърите са подканени да отварят линкове във външни сайтове, където могат лесно да станат жертва на вируси или зловреден софтуер. Ако и вие сте потребител, който играе активно онлайн бъдете много внимателни, за да си спестите подобни проблеми, информира TechRadar.      Въпросните съобщения предлагат безплатно изтегляне на други заглавия, допълнителни нива към игрите или други покупки и бонус кодове. След като отворите въпросните линкове, обаче зареждате зловредни сайтове, които се опитват да откраднат личните ви данни. В случай, че изпитате съмнение за легитимността на даден страница е най-добре да не инсталирате никакви файлове от съответния сайт. Така ще си спестите възможността да заразите своето устройство с вирус или зловреден софтуер.  Данните на Kaspersky показват, че атаките от този тип са се увеличили с около 54% през април. Забелязва се и 40% ръст в разпространението на линкове към страници, които изглеждат към Steam, но представляват фалшиви версии на платформата.  Най-предпочитаните заглавия, които се използват за подобни атаки са Minecraft, Counter Strike: Global Offensive и  Тhe Witcher 3. Причината е, че всеки ден се играят от десетки милиони потребители по цял свят, което ги превръща в подходящ избор за киберпрестъпниците.   Още от Digital: Хакерите са извършили 12 млрд. атаки над геймърски сайтове през последните 17 месеца
Google
Глобиха Google със €600 хил. заради нарушаване на "правото да бъдеш забравен"
Глобиха Google със €600 хил. заради нарушаване на "правото да бъдеш забравен"
Aктивността на европейските регулатори вече принуди Google да въведат промени в начина, по който работят приложенията и услугите им на континента. Съгласно препоръките компанията предостави на потребителите в ЕС възможността да използват функцията "правото да бъдеш забравен". Toзи инструмент предоставя свободата да поискаме от Google да изтрие лична информация за даден профил от своите сървъри. След като направите данни ви няма да се индексират и обработват от търсачката и респективно да бъдат видими за останалите потребители. Google отново стaнаха обект на поредното разследване в ЕС, което отново е свързано с функцията "Right To Be Forgotten". В случая белгийския регулатор наложи финансова санкция срещу компанията в размер на €600 хил., информира CNet. Обвинението срещу компанията е, че е отказала изтриването на линкове съдържащи лична информация на "известен" белгийски гражданин, който е пожелал анонимност. Нежеланието на Google да изпълнят молбата му го принуждава да сезира компетентните органи в страната.     Данните разкриват, че анонимния гражданин се е свързал с Google, за да бъдат премахнати линкове към новинарски сайтове, в които са публикувани материали за него. Той твърди, че постовете съдържат невярна информация и обидно съдържание.  Въпросният потребител иска компанията да изтрие тези статии, тъй като го показват в негативна светлина и уронват престижа му пред обществото. Антитръстовите регулатори смятат, че това поведение на Google е неприемливо. В същото време анонимния гражданин е правото си да поиска премахването на данните, съдържащи подвеждащи факти. След налагането на глобата Google обявиха, че ще обжалват решението. Идеята за функцията не е нова, като ЕС работят усилено за въвеждането ѝ oще от 2014г. Нежеланието на Google да спазва установените правила и респективно да гарантира поверителността на личните данни на своите потребители може да продължи да става обект и на други глоби на територията на европейския континент.   Oще от Digital: Как да изтрием информацията за себе си от Интернет
Google Chrome
Как Google ще промени начина, по който слушаме музика и гледаме видео в Chrome
Как Google ще промени начина, по който слушаме музика и гледаме видео в Chrome
Google от доста време експериментират с интеграцията на нови функции, които да улеснят гледането на мултимедия и слушането на музика от Google Chrome. Компанията вече актуализира потребителите към обновения плейър за аудио и видео, което е достъпен в дясната част на URL лентата. Този панел улеснява управлението на съдържанието, което слушате или гледате, тъй като предоставя контролери за бърз достъп независимо от какъв източник възпроизвеждате мултимедия. По този начин може лесно да стартирате, паузирате и пропускате файлове без да излизате от активния раздел.  Функцията вече е налична в последните стабилни версии на Google Chrome и се използва активно от милиони потребители. Софтуерните инженери на компанията, обаче тестват нови начини, с които да ни предоставят още по-бърз и удобен начин да се забавляваме с мултимедия от уеб браузъра. Oт xda-developers ни съобщававт как Google ще направят тази функционалност още по-полезна особено за хората, които работят с много отворени раздели.     Тестовете на Google продължават и последната иновативна идея е мултимедийния плейър, който вече виждаме в горния десен ъгъл на браузър да бъде премахнат от тази позиция и поставен навсякъде на екрана.  След като го направите плаващия прозорец ще ви позволи да мултитасквате и да продължите да управлявате плейъра върху други активни страници. Самият панел с достъп до стартираната мултимедия ще продължи да "плава", на която позиция решите на дисплея. Засега единствено разработчиците имат достъп до подобренията, но се очаква скоро да бъде добавен флаг към Canary версиите на браузъра.  Когато Google активират този режим ще можем да то изпробваме с въвеждането на "chrome://flags/#global-media-controls". Плаващият плейър премахва напълно идеята да се опитвате да открие кой точно прозорец на Chrome възпроизвежда звук и картина.  Именно подобни малки подобрения са причините това да е най-използвания браузър в света. Едва ли ще се наложи да чакаме твърде много преди премиерата на тази функция за всички профили.   Oще от Digital: Как да актуализирате Google Chrome на компютър или смартфон
Google
427 години от рождението на италианската художничка Артемизия Джентилески
427 години от рождението на италианската художничка Артемизия Джентилески
Google са почитатели на изкуството и винаги намират интересни начини да ни припомнят интересни културни събития. Този път в полезрението им попада личността на Артемизия Джентилески. Днешното лого, което виждате на началната страница на Google е вдъхновена от навършването на 427 години от рождението на италианската художничка. Критиците определят творчеството на Артемизия Джентилески като белег за един от най-завършените артисти в сферата на изобразителното изкуство през 16-и век. Повечето ѝ картини са в бароков стил, но голямата си популярност печели с образите на силни и независими героини. Много от етюдите, които са застъпени в произведенията на италианската художничка са пряко провокирани от тежкото детство и проблемите, с които се сблъсква в собствения си живот. Все пак Артемизия Джентилески ще продължи да бъде определяна като една от най-влиятелните художнички в епохата на Барока като доминиращо течение сред визуалните изкуства.     Внимателен анализ на картините на италианската художничка показва сериозна прилика с творбите на Караваджо. Епохата, в която живее Артемизия Джентилески предоставя много малко възможности на дамите да получат качествено образование в сферата на изкуството. Невероятната упоритост и талант, които има все пак успяват да променят стереотипа, тъй като тя става първата жена, която е избрана за члена на престижната Accademia di Arte del Disegno във Флоренция. Традиционно образите, които Артемизия Джентилески илюстрира включват женски персонажи от легенди, алегории, както и някои епизоди от Билбията. Сред най-добрите произведения на италианската художничка се възприемат "Sussanna and the Elders" (1610), "Judith Slaying Holofernes " (1614), както и "Judith and Her Maidservant" (1625). Aртемисия Джентилески получава покровителството на известната фамилия Медичи и поддържа приятелски отношения с Галилео Галилей.  Картините на италианската художничка са оценени сравнително късно, но са ѝ спечелили репутацията на една от големите жени в изобразителното изкуство през 16-и век. Емблематичното произведение на Джуди Чикаго "Тhe Dinner Party" (1979) завинаги запазва образа на Артемизия Джентилески.   Още от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
любопитно
 Каква е историята на тайния купувач, който поръчва и никога не плаща желаните продукти в Интернет
Каква е историята на тайния купувач, който поръчва и никога не плаща желаните продукти в Интернет
Все повече хора пазруват онлайн, заради неоспоримите предимства на поръчките направени от интернет. Разбира се винаги е възможно да се наложи да върнете или смените даден продукт, който не отговаря на първоначалното описание. При всички положения купуването на някои стоки от браузъра е добра идея, тъй като спестява нуждате сами да посещавате магазина.  Концепцията за онлайн пазаруването придобива съвсем различен смисъл с историята на Джон Смит. Всъщност името е избрано случайно, тъй като самоличността на въпросния човек остава неизвестна. Случката определено е доста необиковена.  Джон Смит започва да пазарува в интернет и не спира в продължение на дни. Разнообразието от стоки, които си поръчва е внушително и включва автомобилни части, дървени рамки за картини, таблети за адреси, пощенска кутия, стойка за кърпи, легло за бебета и др.  Изключителната му активност продължава около 48 часа, след което Джон Смит се оттегля и не плаща за нито един от поръчаните продукти, информира EuroWeeklyNews.     По този начин оставя стотици виртуални пазарни колички, които никой не си търси обратно. В продължение на повече от една години собственици на уеб сайтове и онлайн вериги са изумени от действията на "анонимния купувач". Той оставя след себе си хиляди поръчки, които остават необработени и респективно не генерират прихди за търговците.  Любопитна подробност е, че във сяка една изоставена виртуална количка за пазаруване Джон Смит избира само един продукт. Успоредно с това използва и множество имейл адреси за връзка с търговците, които след това са предупредени от интернет доставчиците за необичайната активност.  Всичко това кара много онлайн магазини периодично да изчистват данни от своите системи и да блокират акаунтите и поръчките направени от Джон Смит.  Собственик на подобен портал, дори е създал психологичен профил на тайннствения купувач. Google също коментираха ситуацията с уточнението, че мрежата от имейли представлява бот, зад който се крият действията на Джон Смит.   Още от Digital: Смартфонът или компютърът е ключът към успешното пазаруване на Черния петък
пароли
Знаете ли, че: Всяка една от 142 пароли в Интернет е 123456
Знаете ли, че: Всяка една от 142 пароли в Интернет е 123456
Управлението на паролите е много важен елемент, който може да предпази или изложи на риск профилите ни в интернет. Факт е, че доста хора подценяват този проблем и това може да се превърне в предпоставка за бъдещи проблеми. Най-доброто решение е да заложите на мениджър за пароли. Този софтуер е създаден с идеята да не се налага да измисляте и помните сложни пароли за достъп до всичките ви акаунти. Едва ли ще останете много изненадани, ако споменем, че все още има милиони потребители, които не обръщат достатъчно внимание на избора на сложна парола.  Красноречиво доказателство е последния проект на турски експерти по киберсигурност, които анализират над 1 млн. профила, чиито имена и пароли са изтекли в интернет. Подобна информация може да се открие в GItHub или GitLab, но често се споделят в хакерски форуми и онлайн услуги за споделяне на файлове. Данните обхващат кибератаки от последните няколко години, включително Google, Microsoft и Apple акаунти, съобщава ZDNet.      Oсновното заключение от проучването е, че от над 1 млрд. изследвани пароли едва 168.9 млн. от тях са уникални съчетания съдържащи букви и други символи на клавиатурата. Повече от 7 млн. акаунта са били "защитени" с комбинацията "123456". По този начин един на всеки 142 акаунта е използвал една от най-елементарните възможни съчетания и донякъде не е изненадващо, че попада в тази база данни. Средната дължина на изследваните пароли е 9.48 символа, което е доста по-малко от препоръчителните от специалистите между 16-24. Друг съществен проблем е факта, че едва 12% от паролите са съдържащи специален символ, различен от буква или цифра. Всеки трети профил използва парола, съставена изцяло от букви, а около 13% залагат на съчетания изцяло от букви. Над 26% от случаите се използват само малки букви. Специалистите твърдят, че 42% от паролите могат лесно да бъдат разпознати от хакери и чужди лица, като дори не е нужно да имат задълбочени технически познания.   Още от Digital: 7 полезни неща, които могат да правят мениджърите на пароли
Google Chrome
Google разработват нов PDF четец за браузъра Chrome
Google разработват нов PDF четец за браузъра Chrome
Gоogle Chrome е предпочитаният браузър за милиони потребители, тъй като предлага комплексно решение, което гарантира оптимална сигурност, бърза скорост на работа и много опции за персонализация. Компанията периодично предоставя пачове и ъпдейти, които допълнителни подобряват работата ни. Един от недостатъците на уеб браузъра е поддръжката за PDF файлове. Ако ви се случва активно да използвате подобни документи, докато сърфирате онлайн вероятно сте забелязали този проблем. Google осъзнават ситуацията и вече са започнали експерименти с по-добър четец за PDF файлове, за да ни предложат по-добра поддръжка за този формат.  Софтуерните инженери на компанията експериментират с изцяло различен потребителски интерфейс на PDF Viewer функцията в Google Chrome. Така Google ще доразвие концепциите заложени с премиерата на опцията за запис на PDF формуляри и функцията да отваряме този тип файлове в две страници.  Актуализираният потребителски интерфейс вече наличен в бета версията на уеб браузъра, След като бъдат отстранени всички потенциални проблеми новия PDF Viewer ще е достъпен за всички потребители.     В момента е необходимо да инсталирате плъгин за уеб браузъра или външен софтуер, за да отворите PDF файл. Идеята е това ограничение да бъде премахнато. Предстоящият PDF Viewer е в се още в бета версия, но позволява директно да разглеждате този тип документи в Google Chrome.  Компанията обещава, че след като интегрират PDF Viewer към финалната версия на браузъра можем да очакваме тези документи да се зареждат толкова бързо, колкото всяка една страница в интернет. Google се надяват с подобренията. над които вече работят да улеснят ежедневната работа на милиони потребители, съобщава mspoweruser. Специални алгоритми ще анализират съдържанието в документите, за да гарантират,  че в тях не се съдържа зловреден софтуер. Тепърва ще бъдат добавяни още функционалности към PDF Viewer. Актуализираният интерфейс ще показва в горната част полезна информация като броя на страниците, името на документа, но също бутони за мащабиране, изтегляне, принтиране, "Fit To Page" и "Rotate" бутони.   Oще от Digital: Най-добрият софтуер за конвертиране на PDF файлове за Windows 10
Google Chrome
Google разработват по-добър инкогнито режим за мобилната версия на Chrome
Google разработват по-добър инкогнито режим за мобилната версия на Chrome
Google искат да подобрят допълнилно сигурността на потребителите, които използват популярните им приложения. Компанията се стреми да предостави повече контрол над всеки собственик на Gmail акаунт. Само преди дни Google добавиха по подразбиране функция за автоматично изтриване на информация, която е по-стара от 18 месеца. Потребителите могат да променят тези параметри, но по-важното е, че компанията им позволява сами да изберат какво се случва с личните им данни. Google също така искат да ни предоставят информация колко сигурен е даден профил, директно от самата търсачка. Това ще премахне възможността да се ровим в менюто с настрпойки.  Въвеждането на "Is My Google Account Secure" въпроса или заявката "Google Privacy Checkup" ще ви стартира този панел, откъдето може да видите по-детайлна информация. Данните ще бъдат показани под формата на интерактивни карти, които са активни и видими в Google Search единствено от вашия акаунт.  Работи се и над интеграция на "Password Checkups" функцията, която скоро също ще е достъпна от този панел.     Oт компанията скоро ще предоставят и актуализация на Google Maps и YouTube, която ще предложи повече функции за сигурност и контрол над личните данни. Едно от подобренията  също така ще е свързано с инкогнито режима на Google Chrome, съобщава AndroidHeadlines.  Идеята на Google е да улеснят максимално процеса на активиране му от потребителите. За в бъдеще това ще може да става единствено да натиснат продължително снимката на профила си, за да стартират Incognito Mode в браузъра.  Това ще е възможно, както от десктопите, така и от мобилните версии на Google Chrome. Компанията иска да ни предложи по-ефективен начин да използваме инкогнито режима и да гарантираме, че е активиран на всички устройства, които са асоциирани със съответния акаунт.  Все още се провеждат тестове, като финалната версия първо ще бъде налична за Android, а след това за iOS устройствата. По всичко личи, че Google ще продължат да обръщат специално внимание на сигурността на личните данни на всеки свой потребител.   Още от Digital: Kак да стартираме Google Chrome в инкогнито режима на компютър с Windows 10
технологии
Кой спечели и кой загуби в технологичния свят по време на пандемията
Кой спечели и кой загуби в технологичния свят по време на пандемията
Пандемията от коронавирус разкри по категоричен начин различни истини за технологиите, които използваме.   Само до преди няколко месеца никой не вярваше, че ще му се наложи да не излиза от дома си и да работи, учи и пазарува от дома. Но това се случи. И всички осъзнахме кои технологии имат повече негативни последици, отколкото ползи. Някой ден, може би не толкова скоро колкото ни се иска, но ще започнем да се връщаме към нормалния ритъм на живота и е добре до тогава да сме си извлекли нужните поуки от това, което сме преживели. От IDG Insider Pro споделят ценна информация за плюсовете и минусите на някои технологии, които станаха известни по време на пандемията. Ето каква е тяхната оценка за това кои технологии са показали положителен ефект в живота ни и кои - негативен. 1. Технологии, показали положителен ефект в живота ни - Интернет Имаше доста опасения, че Интернет няма да издържи на натоварването от използването на мрежата от всички онези хора, които работят и учат от вкъщи - да не говорим за милионите стрийминг видеоклипове, които се гледат денонощно. За щастие всички сбъркаха. Според Fastly, американска компания за облачни изчислителни системи, в района на Ню Йорк (Ню Джърси), който е най-тежко засегнатият район в САЩ, интернет трафикът е скочил с 44,6% през март, но скоростите на изтегляне намаляват само с 5,5 %. Докато в Калифорния трафикът се увеличава с 46,5 % през март, а скоростта на изтегляне остава до голяма степен непроменена. Това е страхотна новина, защото без интернет наистина щяхме да сме сами в домовете си. Без него не бихме могли да работим и учим от дома си, да не говорим за провеждане на видеоконференции с приятели и семейство, стриймване на съдържание, закупуване на стоки, и много други. - Облачните услуги Според глобална компания за анализ на интернет услугите ThousandEyes, доставчиците на облачни услуги са доста стабилни, въпреки увеличението на трафика. Microsoft Azure  имаше проблеми да се справи с натоварването, но другите основни публични облачни услуги, Amazon Web Services (AWS), Google Cloud и IBM Cloud се справиха отлично. Какво по-хубаво за големия брой потребители, които отдавна са свикнали да работят и споделят информация в облака? Очевидно подобен „успех“ ще наклони везните по посока на това подобни услуги да се подобрят и разширят като влияние сред потребителите. 2. Технологии, показали негативен ефект в живота ни - Приложенията за проследяване на контакти - нарушаването на поверителността на личния живот Тук попадат всички технологии свързани с проследяване на контакти. Те дават пълна информация за това с кого сте контактували и излязоха на светло поради нуждата да се знае с кого сте били във физически контакт, с цел предпазване от разпространяване на вируса. В тази връзка от The Electronic Frontier Foundation (EFF) алармираха, че в създалата се ситуация тези мерки може да са крайно наложителни, но когато кризата приключи, новите технологии за проследяване ще останат. За какво ще се използват те тогава? В условията на пандемия, правителствата трябваше да използват метода на идентификация и проследяване на контактите на заболелите, за да се справят с разпространението на коронавируса. Проблемът е, че следенето става без знанието или разрешението на потребителите. Например, Южна Корея следи заболелите от вируса чрез мобилните им телефони. Регионалното правителство в Ломбардия, Италия, следи данните за местонахождението на хората, за да провери дали те спазват правителствената заповед за социална дистанция. А Apple и Google следят контактите на болните от коронавирус в Съединените щати чрез техните iPhone и Android смартфони. Този вид „проследяване“ обаче не беше новост. Fitbit и Pokemon Go също  следят локацията ви, така че и с тези данни може да се разбере с кого сте били в контакт. След масовото следене по време на пандемията обаче, все повече хора осъзнават проблема за поверителността на личния живот и въпросите дали няма да се премине от проследяване на контакти с цел ограничаване на пандемията до проследяване на контакти за политически цели стават все по-актуални. - Правителствените IT системи – остарели технологии, които възпрепятстват гражданите да получат необходимото Кой би си помислил, че през 2020 година все още ще се използват морално остарели програми, работещи на COBOL? Такъв е случаят в САЩ. Оказва се, че многото държавни програми за безработица и IRS са написани на COBOL. Техните разработчици обаче никога не са очаквали, че ще дойдат времена, в които заявките за обработка на данни ще се увеличат толкова много, че системите няма да имат технологичния ресурс да се справят с тях. Например, в Ню Йорк на ден са се регистрират по 345 246 безработни в периода от 29 март до 4 април. Това е 2 639,4 % увеличение спрямо същия период на предходната година. Нито старият код, нито по-старите мейнфрейм машини, на които той работи, могат да се справят с натоварването. Провалите от този род тепърва ще излизат наяве, тъй като безпрецедентният икономически натиск на пандемията от коронавирус ще разкрие други слабости в софтуера на държавните учреждения. Просто още не се знае кога и как ще се покажат. - Платформите за видеоконференции – проблеми със сигурността и теч на лични данни Във времена като тези, в които живеем, видеоконференциите са част от ежедневието ни. Това е причината и постоянно да попадаме на заглавия свързани с проблемите в сигурността и поверителността на тези услуги. Може би най-засегната е Zoom платформата, за чиито проблеми със сигурността вече има и нов термин - zoom-bombbing. Zoom обаче не е единствената програма за видеоконференции бореща се със сериозни проблеми в сигурността. Наскоро се появи информация за услугата WhereBy, според която гол мъж, влязъл във виртуална видео конференция в Норвегия и това е „изтекло“ в мрежата. За разлика от остарелите правителствени IT системи, тук проблемът очевидно не е в липсата на финансиране, а в липса на внимание към подробностите за сигурността, както наскоро обясни изпълнителният директор на Zoom, Ерик Юан. Той признава, че е подценил заплахата от тормоз, а думите му казват достатъчно сами по себе си за проблема: „Никога не съм мислил сериозно за това.“ Въпреки появата на по-сигурна версия - Zoom 5, проблемът е налице и едва ли скоро ще имаме достатъчно увереност за надеждността на  продуктите на другите разработчици на програми за видеоконференции.   Вижте какви технологии използваме вкъщи за да оцелеем в условията на пандемия  
DMCA.com Protection Status