Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2202 резултата за интернет
Google
Google следи местоположението ни, дори ако изключим функцията Location History
Google следи местоположението ни, дори ако изключим функцията Location History
Google съхранява разнообразна информация за нас и освен нещата, които харесваме и търсим в интернет знае и местоположението ни. Има доста потребители, които не се чувствам комфортно Google да разбират къде се намират и предпочитат да деактивират Location History функцията. Ново проучване на Associated Press (AP), обаче показва, че дори да го направим компанията ще продължи да събира информация за локацията и местата, които посещаваме. Тези данни със сигурност ще притеснят доста хора.    Серията от тестове на AP показва, че в сървърите на Google продължава да се събира нова информация а потребителите. В това число влизат адреса на дома и офиса, както и маршрутите, които най-често използваме е ежедневието си. За да имат достъп до тази информация компанията използва координатите в Google Maps, данни от заявките за търсене в браузъра, както и от активността ни с другите приложения в смартфоните. Оказва се, че спирането на Location History, за да се скрием от Google.     Деактивирането на функцията единствено спира Google да добавя визуална информация за местата, които посещаваме в своята Timeline база данни. Ако искате да спрете изцяло компанията да следи движението ви е необходимо да отворите меню Settings и да откриете "Web And App Activity. и да изключите този инструмент със слайдера до името му. По този начин алгоритмите на компанията автоматично ще загубят достъп до GPS координатите ви и респективно няма да "виждат" в реално време къде се намирате на интерактивната карта.   Още от Digital: Как да изтрием информацията за нас от Интернет
Spotify
Spotify тестват функция, която да премахне рекламите от безплатната версия на услугата
Spotify тестват функция, която да премахне рекламите от безплатната версия на услугата
Spotify е атрактивна услуга за стрийминг на музика, която ежедневно се използва от милиони собственици на смартфони. Това е една от най-добрите платформи за слушане на любимите ви парчета, албуми и изпълнителни, когато сте в движение. Ако не сте съгласни да плащате символичен месечен абонамент можете да използвате безплатната версия, която включва реклами. Oт Spotify са се погрижили тези съобщения да не са твърде досадни и да не се показват често, което е доста добра новина за потребителите на услугата.    Компанията дори вече експериментира с функция, която да премахне рекламите от безплатната версия на Spotify. По този начин създателите на платформата се надяват да накарат повече хора да регистрират профили и да започнат да слушат любимата си музика с нея . Информацията за тестовете бе публикувана от шефът на Partner Solutions дивизията на Spotify, Даниел Лий в интервю за Adage, предаде DigitalTrends. Новият инструмент е тестван сред малък брой потребители в Австралия.      Въпросната функция позволява да спираме, колкото искаме на брой аудио и видео реклами, докато слушаме любимите си парчета в услугата. Концепцията на Spotify е потребителите да могат да спират всички реклами, които смятат, че не са подходящи или не харесват по една или друга причина. Така всеки човек би могъл да персонализира по-добре това съдържание и да позволи на услугата с рекламните си формати да му препоръчва само неща, които одобрява.   Oще от Digital: Пет уеб приложения за Spotify, които си заслужава да пробватеa
Моzilla Firefox
Mozilla Advance е ново разширение за откриване на интересно съдържание в интернет
Mozilla Advance е ново разширение за откриване на интересно съдържание в интернет
Създателите на популярния браузър от Mozilla Foundation са разработили ново разширение за Firefox, което ще улесни откриването на съдържание в интернет. Неговото име е Advance и целта му е да ни препоръчва да посетим атрактивни страници, които бихме харесали. За да постигне този ефект се използват специални алгоритми, които обръщат внимание на досегашната ни история на търсене. Концепцията е Advance да позволи да откриваме интересни уеб сайтове без да използваме Facebook или други приложения, предаде mspoweruser.   Разширението вече е достъпно за безплатно изтегляне в Mozilla Firefox и ще ви препоръчва съдържани в реално време от лентата за инструменти на уеб браузъра. Advancе анализира сайтовете, които вече сте посещавали, за да създава персонализиран фийд с неща, които е вероятно да съвпадат с личните ви интереси. В случая става въпрос за разнообразни теми свързани с новини за спорт, музика, филми, и др., а също и за продукти, които бихте искали да си купите. Advance е лесно за използване и ще ви спести ценно време в търсене.     Допълнителни функции позволят да настроите филтрите на разширението по начина, който искате и така да му помогнете да ви препоръчва най-подходящото съдържание. Има как да запазвате, блокирате или изтривате напълно уеб сайтовете, които виждате в Advance. Трябва да отбележим, че разширението е част от Test Pilot програмата на Mozilla и все още има експериментален характер. Компанията се нуждае от още време, за да оптимизира работата му и да го направи достъпно за всички потребители.    Oще от Digital:Как да спрем рекламите в началната страница на браузъра Mozilla Firefox
Google
5 изненадващи начини, по които Google подобрява онлайн сигурността
5 изненадващи начини, по които Google подобрява онлайн сигурността
Google могат да се похвалят с много неща, но поверителността и сигурността на потребителите, обикновено не са в горната част на този списък. Наред с Facebook, компанията често е силно критикувана за начина, по който използва нашите данни.    На пръв поглед изглежда така, че изобщо не трябва да се доверяваме на Google, но според  Make Use Of това не е така. Проблемите може да много, но Google работи усилено, за да подобри сигурността на потребителите си.   Ето 5 изненадващи начини, по които Google подобрява онлайн сигурността.   Capture The Flag Бъговете в програмите са бич в технологичния свят. Софтуерните компании обещават награди на програмисти, хакери и експерти по сигурността, които успеят да открият уязвимости в продуктите им. Capture The Flag - CTF също се възползва от уменията на експертите, но разчита на работа в екип, за да се свърши работата.    На CTF събитията се поставят предизвикателства около известни проблеми, които трябва да се преминат за определено време, като точките се присъждат на спечелилия отбор. Организаторите могат да поставят предизвикателства около всяка тема, но най-популярният фокус е върху обратното инженерство, експлоатацията и реалните атаки като вирусът ransomware. Google беше домакин на първия си CTF през април 2016 година и сега е ежегодно събитие. Екипите трябва да се запишат в квалификационния кръг, който обикновено се провежда няколко седмици преди основното състезание. Награди се раздават на първите три отбора, като този на първото място получава  $ 13 337.   Безопасно сърфиране През месец май 2007 година, една година преди Google да пусне своя уеб браузър Chrome, търсачката представи усилията си за защита срещу зловреден софтуер. Компанията разбрала, че злонамереният софтуер обикновено се разпространява чрез „изтегляне на данни“ от компрометирани уеб сървъри. Google не можа да запълни уязвимостите в уеб браузъра и добавките към него, но реши, че те могат да ви предупреждават за потенциално компрометирани уебсайтове в резултатите от търсенето.   Услугата безопасно сърфиране (Safe Browsing) сега защитава над три милиарда устройства по цял свят. Това не са само продукти на Google. Опции за Safe Browsing са  интегрирани и в браузърите Firefox и Safari. Дори приложения като Snapchat, използват Google Safe Browsing API, за да гарантират безопасността на потребителите си.   Тъй като живеем в един все по-мобилен свят, Google имат Unwanted Software Policy for Android (Политика за нежелан софтуер за Android). За всички приложения, за които е установено, че нарушават тези правила, ще виждате предупреждения за злоупотреба с данните ви чрез Safe Browsing.   HTTPS Everywhere Ако URL адресът на даден сайт започва с HTTP, връзката не е кодирана. Това означава, че всички данни, изпратени между устройството ви и сървъра на уебсайта, могат да бъдат прихванати от трети лица. Сайтовете, които обработват поверителни данни, като доставчици на електронна поща и онлайн банкиране, използват HTTPS кодиране в продължение на много години, за да подосигурят данните на потребителите си.   Google реши, че Chrome трябва да направи повече от това, като ви предупреди, когато връзката ви не е кодирана. Това ви помага да решите дали да въведете данните си или не. Катинара до URL адресите е проста и ясна визуална помощ, която ви информира. Въпреки че това е напредък, Google реши, че това все още не е достатъчно.   Chrome е най-популярният уеб браузър в света с дял от 60,6%. Решенията и функциите, приложени в Chrome, имат значително въздействие в интернет. Така че, когато Google реши да се застъпи за приемането на HTTPS, имаше огромен ефект. Компанията започна да премества  уебсайтове, които не поддържат HTTPS, в долната част на класациите от търсенията на потребителите и да показва предупреждение „not secure“ (несигурно), заедно с иконата на катинара на Chrome.   Първоначално предупреждението беше само за сайтове не поддържащи HTTP, които изискват въвеждане на вашите данни, но през юли 2018 година Google активира предупреждението „несигурно“ за всички сайтове, които не предлагат  HTTPS връзка.   Google Play Protect За да предотврати разпространението на злонамерен софтуер за Android, Google представи Google Play Protect на своята конференция за разработчици I / O 2017. Android има защитни мерки, но често те не комуникират помежду си и се изисква време да им се посветите, за га раберете и използвате. Play Protect обединява много от тези функции в едно. Сега услугата защитава над два милиарда устройства и сканира всеки ден 50 милиарда приложения.   Play Protect използва машинно обучение, за да помогне за идентифицирането на потенциално вредни приложения Potentially Harmful Apps (PHA). Чрез обучението на системата да разпознава модели на поведение, подобни на известни PHA, тя може да сканира нови приложения и да идентифицира всички, които могат да бъдат PHA.   Настройки на профили и проверка на сигурността Google знае много за вас, вероятно повече от това, което предполагате. За разлика от някои други съвременни компании, обаче, те разбират важността на доверието. Ще се чувствате ли комфортно ако знаете, че Google обработва хиляди данни за вас – местоположението ви, имейлите ви, календара ви, историята на търсенията ви, качванията ви в YouTube и други, но те остават безопасно заключени в профила ви?   Тъй като съдържа изключително много лична информация, сигурността на Google профила ви е много важна, не само за вас, но и за Google. Таблото за управление на профила ви е разработено  така, че да гарантира защитата на данните ви в него като ви дава пълен контрол над управлението на данните, които Google държи за вас. За разлика от Facebook, където лабиринтът от сложни опции ви пречи, Google значително ви улеснява да видите и премахнете данните, съхранени в профила ви. Когато използвате продукти на Google, от време на време ще бъдете подканени да прегледате настройките си за сигурност.   Вижте 5 полезни услуги на Google, които може би не знаете
Facebook
Facebook Dating ще е функция за запознанства в социалната мрежа, а не ново приложение
Facebook Dating ще е функция за запознанства в социалната мрежа, а не ново приложение
Facebook тестват няколко различни инструмента, с които да превърнат социалната мрежа в по-сериозен конкурент на Tinder и Match Group. Още в началото на май по време на конференцията F8 бяха демонстрирани няколко подобни функции, позволяващи запознанства с нови хора. Според последните данни на TechCrunch компанията не възнамерява да представя ново мобилно приложение. Вместо това Facebook Dating ще бъде функция, която е интегрирана директно в социалната мрежа.   Финалната версия все още не е готова, тъй като са необходими още тестове от разработчиците. На този етап служителите на Facebook могат да я използват и до няколко седмици функцията ще е налична за всички. Благодарение на тях виждаме и първия скрийншот, който показва как изглежда интерфейса на Facebook Dating. Новата функция за онлайн запознанства ще е предимно за хората, които търсят сериозна връзка и ще възползва от огромното количество информация, което Facebook вече знае за нас.     След като активирате Facebook Dating ще можете да виждате само профилите на хора, които също използват тази функционалност. В този случай входящата и изходяща кореспонденция няма да бъде споделяна с News Feed емисията от публикации в акаунтите ни. Ако желаете приятелите ви да виждат комуникацията ви във Facebook Dating ще можете да ги добавите във всеки един момент. Новата функция ще предложи и интеграция с Facebook Messenger и WhatsApp приложенията, които също се притежават от компанията.   Още от Digital: Пет социални мрежи, които може да използвате вместо Facebook
Google Maps
Какво е Globe Mode в Google Maps и как работи
Какво е Globe Mode в Google Maps и как работи
Google Maps предлага бърз, лесен и удобен начин да посетите виртуално всяка точка на планетата. Популярната услуга за навигация е налична за всички водещи платформи, което допълнително позволява на повече хора да работят с нея. Досега Google Maps показваше дестинациите под формата на плоска карта на света. Компанията, обаче вече започна да разпространява ъпдейт, който променя ситуацията и показва улицата, града или държавата, които търсите като триизмерен глобус.    Това ще направи навигирането по-приятно и ще ви позволи също да завъртите кълбото, както и да увеличавате и намалявате мащаба на картата, съобщава VentureBeat. Според официалната информация новият Globe Mode режим вече е наличен за водещите уеб браузъри като Google Chrome, Mozilla Firefox и Microsoft Edge. Предстои интеграция към операционните системи за смартфони, но този процес изисква повече време. В същото време показването на координатите в сферична форма гарантира по-прецизни резултати.      Софтуерните инженери на компанията вече работят усилено над нов пакет от функции, които поддържат добавена реалност.  Идеята е Google Maps да става все по-добра с течение на времето, като ни предложи най-новите иновации в сфета на технологиите. Припомняме ви, че преди 13 години бе представена официално мобилната версия на услугата. В заключение ще отбележим, че компанията ще се опитат да интегрира Globe Mode към Android и iOS до края на календарната година.   Oще от Digital: Как Google Maps разбира колко време ще ни отнеме да стигнем до дадена локация
Gmail
Вече ще можем да избираме предварително кога да пратим имейл в Gmail за Android
Вече ще можем да избираме предварително кога да пратим имейл в Gmail за Android
Google работят над нова версия на Gmail за смартфоните с Android, която ще предложи няколко интересни подобрения. Най-сериозната промяна ще е свързана с интеграцията на Email Scheduling функция в профилите. Данните за този инструменти бяха открити в XML файл в отворения код на мобилното приложение на Gmail. Както името подсказва това ще позволи на потребителите да избират конкретнотo време, в което искат да изпратят даден имейл до съответния подател, предаде DigitalTrends.   В момента това е възможно единствено с инсталиране на допълнителен софтуер като Boomerang или друго разширение за водещите уеб браузъри. Изглежда интереса на потребителите към подобна функция е накарал Google да помислят, за да интегрират по подразбиране тази опция в Gmail. Moже и да не сте се замисляли, но има много причини да искате да изпратите даден имейл със закъснение. Това е подходящо например да подберете най-подходящия момент, в който да бъде прочетено съобщението.     По този начин можете да избегнете например бизнес среща или да компенсирате часовата разлика с получателя да даден имейл. На този етап няма информация дали функцията ще бъде интегрирана към уеб версията на Gmail или ще е налична само за устройствата с Android. Teпърва ще разбираме какви други подобрения ни очакват в следващата версия на услугата за мобилната платформа. Със сигурност интеграцията на  Email Scheduling ще улесни много потребители.   Oще от Digital: Пет нови функции в Gmail, които си заслужава да пробвате
Google Chrome 68
Нова функция в Google Chrome предотвратява използването на твърде много RAM
Нова функция в Google Chrome предотвратява използването на твърде много RAM
Активната употреба на модерните уеб браузъри може да доведе до консумацията на много системни ресурси като например RAM памет. Това е двустранен проблем, тъй като зависи и от мултимедийното съдържание, което се хоства в страниците. Google работят усилено над решение на проблема, което е достъпно за потребителите в Chrome 68. Новата версия включва атрактивна функция, която се казва Page Lifecycle и е проектирана да предложи ефективно решение, предаде TechSpot.   Водещото подобрение в новата версия е въвеждането на функция, която регулира използването на системни ресурси. За да се постигне този ефект Chrome 68 може да паузира и рестартира неактивни уеб сайтове, когато това е необходимо. Може и да не знаете, но подобни системи са неизменна част от смартфоните. Все пак е необходимо разработчиците да оптимизират своите страници към Page Lifecycle, ако искат да се възползват от тази интересна функционалност в браузъра.    Тук е момента да отбележим, че Page Lifecycle може да се използва и от прогресивните уеб приложения, които стават все по-популярни. Намаляването на системните ресурси зависи изцяло от оптимизацията и кода на различните версии на Google Chrome. Новата версия на браузъра също така включва редица подобрения свързани със стабилността и сигурността, които ще се харесат на потребителите. В заключение ще отбележим, че Chrome 68 вече е достъпен за всички.   Oще от Digital: Как да активираме новия Material Design на Google Chrome
Google Drive
Три полезни програми за повишаване сигурността в Google Drive
Три полезни програми за повишаване сигурността в Google Drive
Google доминира в много аспекти на нашия цифров живот: имейли, търсене в интернет, навигация, съхранение в облака и т.н. Това господство изисква доверие. Можете ли да вярвате на Google като им поверите вашите документи, снимки и спомени? Как компанията пази нашите лични файлове когато ги качим в Google Drive?   Да, Google криптира всички файлове, щом бъдат качени на сървърите им, но може ли да сме спокойни, че това е достатъчно?  Google Drive използва AES-256 за защита на файловите трансфери и AES-128 за криптиране на вашите файлове когато са на сървъра.   AES е много сигурен алгоритъм за криптиране и е настоящият стандарт за кодиране на американското правителство. Така, че може да сме спокойни за файловете си.   В допълнение към криптирането, можете също така да защитите своя Google Drive профил с двуфакторно удостоверяване (2FA) и да използвате мениджър на пароли, за да добавите допълнителен слой сигурност.   Според make use of обаче, криптирането на Google Drive има два основни проблема: - По време на процеса на качване вашият файл има TLS защита. Въпреки това, когато данните ви пристигнат пред портите на Google Drive, те се декодират за момент, преди да бъдат кодирани отново. Защо? Google бързо сканира и анализира файла, преди да го криптира. Има много малък шанс за изтичане на данните ви, но все пак има такъв.   - Никога не контролирате криптиращите ключове, което означава, че никога няма да имате 100% контрол върху данните си в Google Drive.   Да, файловете ви са защитени в Google Drive. Да, Google ги криптира. Но това не означава, че Google не ви използва за да печели (в края на краищата това е техният бизнес модел). Най-важното е да разбирате, че ако използвате безплатен продукт на Google, не бива да очаквате  истинска и пълна поверителност.   Големият въпрос е: Има ли значение това за нас? Google Drive е чудесна и лесна за използване услуга, от която ще е глупаво ако не се възползвате. Но не е разумно да я използвате за файлове с изключително поверителна информация. За тях може да използвате някоя от другите по-сигурни алтернативи.   Добре е да знаете също така че може да увеличите допълнително поверителността и сигурността си в Google Drive, като използвате някой от тези 3 полезни инструмента.   1. Cryptomator Cryptomator е безплатен инструмент, с отворен код, който не изисква регистрация. Cryptomator работи на Windows, MacOS, различни Linux дистрибуции, iOS и Android. Cryptomator използва прозрачно криптиране, за да сте спокойни за вашите файлове. Основната разлика е добавянето на Cryptomator свод. Сводът се намира във вашия Google Drive профил, но имате виртуален хард диск за достъп и модифициране на вашите файлове. Cryptomator криптира всеки файл, който добавяте към виртуалния хард диск поотделно.    2. Boxcryptor Boxcryptor създава виртуално устройство на вашата система, след което автоматично добавя всички доставчици на облачни услуги към него. Boxcryptor действа като допълнителен слой сигурност за съществуващите ви файлове, което ви позволява да преглеждате, редактирате и запазвате криптираните файлове докато сте в движение. Що се отнася до сигурността, Boxcryptor използва AES-256 с RSA-4096 за криптиране за вашите файлове.    3. Rclone with Crypt Rclone е с отворен код и предлага широк спектър от контроли и персонализиране на процеса на синхронизиране на облачната услуга. Функцията за криптиране ви позволява да криптирате файловете си на компютъра си преди да ги качите в Google Drive. Ще се наложи да отделите време на инструмента, за да разучите как работи той.    Вижте облачните услуги, които предлагат безплатно място за съхранение  
EC
ЕС постанови, че снимките в Интернет могат да се споделят само с разрешението на автора им
ЕС постанови, че снимките в Интернет могат да се споделят само с разрешението на автора им
EC продължават да прилагат изключително стриктни мерки относно правата на европейските граждани и полагат много усилия да гарантират свободата на словото на континента. В последните месеци някои от най-големите компании в IT сектора бяха глобени с внушителни суми, заради нерегламентирани бизнес практики. ЕС многократно изразиха решимост да бъдат безкомпромисни при нарушаване на законодателството и ще продължат да бъдат максимално строги срещу всякакви нарушения. От Inquirer.net  сега привличат вниманието ни с интересно съдебно решение.   Оказва се, че Съда на Европейския съюз официално е постановил, че всяка снимка качена в онлайн пространството трябва да има изричното съгласие от самия автор преди да бъде публикувана в интернет. Това бе решението на дело, което е свързано с германски ученик, който използва снимка от популярен в страната сайт за пътувания в неговия училищен проект. Въпросната снимка е свободно достъпна и като част от проекта му е качена в официалния сайт на училището, в което се обучава. Авторът на изображението, обаче подава жалба, тъй като не е дал съгласието си.     В обвинението фотографа казва, че е позволил само на първоначалния сайт за пътуване да качи неговата снимка. Успоредно с това автора иска финансово обезщетение от €400. Съдебните заседатели споделят мнението и стигат до заключението, че снимките в интернет трябва да се споделят и публикуват в други сайтове само, когато човека, който я е направил е информиран и няма нищо против. Настоящото решение е първото по рода си, но за в бъдеще ще има достатъчна правна стойност, за да се прилага в други казуси със споделяне на снимки в интернет.   Още от Digital: EC ще инвестират $1млрд. в разработването на суперкомпютри
Google Chrome 69
Kaкви подобрения да очакваме от Google Chrome 69
Kaкви подобрения да очакваме от Google Chrome 69
Google скоро представиха стабилната версия на Chrome 68 и вече провеждат тестове с разработчиците със следващата итерация на уеб браузъра. В момента този проект е още в начална фаза, но въпреки това разбираме за някoи подобрения, които ни очакват в Chrome 69. Новата версия ще е оптимизирана специално за изрязаните дисплеи, които стават все по-популярни сред производителите. Този дизайн бе въведен от Аpple и вече използва и от устройствата с Android, съобщава Endadget.   Поддръжката за изрязани дисплеи означава, че уеб браузъра ще показва съдържание, което заобикаля прореза в горната част. Вместо да възпроизвежда бяло пространство информацията ще се подреди около изрязаната част. Другото важно подобрение в Chrome 68 ще е свързано с бюджетните смартфони, тъй като ще може да се използва като медиен плейър за смартфоните с Android Go. По този начин браузъра ще компенсира факта, че повечето от тях имат само 1GB RAM.   Chrome 68 ще използва и подобрен мениджър за изтегляне на файлове, като десктоп версията най-накрая ще предложи дългоочаквания "Picture-In-Picture" режим за Linux, Windows и Mac. Предстоят още тестове, като официалната премиера ще стане факт през септември. Новият уеб браузър ще обърне специално внимание и на сигурността и ще ни предупреждава кои сайтове не са достатъчно сигурни,  както на смартфони, така и на компютрите.    Oще от Digital: Десет полезни трика в Google Chrome за Android смартфони
Facebook Messenger
Facebook искат да показват финансова информация за потребителите в Messenger
Facebook искат да показват финансова информация за потребителите в Messenger
Facebook са стартирали преговори с представители на най-големите банки и финансови институции. Идеята е да се проучи възможността да се интегрират услугите им към приложението Messenger. От компанията искат да има достъп до данни за транзакции с кредитни карти и да следят актуалния баланс на банковите сметки. Информацията ще бъде използвана в различни функционалности на Facebook Messenger и да ни предоставя данни за промяна в баланса им, както и предупреждения за подозрителна дейност или измами.   В момента Facebook Messenger има достъп до финансова информация от определени компании, за да улесни услуги като чат за обслужване на клиенти или функция за управление на сметки. Любопитен факт е, че съгласявайки се с правилата за използването на мобилното приложение позволявате на Facebook Messenger да получават подобни данни, съобщава CNBC. Плановете на компанията предвиждат потребителите в реално време да получават ъпдейти за движение по сметките им и извършването на различни транзакции.    Свързването на няколко профила може да улесни значително хората и да им спести време в логването в няколко различни системи на банки или изтеглянето на външен софтуер. Facebook смятат, че повечето потребители биха предпочели да използват Messenger за достъп с представител на банката им, отколкото да изчакват да бъдат свързани с тях по телефона. Разговорите между Facebook и финансовите институции са в начална фаза и тепърва предстоят още преговори.   Oще от Digital: Десет скрити функции във Facebook Messenger, които може би не знаете
интернет
Как правилно да търсим информация в Интернет
Как правилно да търсим информация в Интернет
Google обработва милиарди търсения на ден, но колко от тези търсения действително помагат на хората да намерят това, което наистина търсят?   Невъзможно е да разберем със сигурност, но има много инструменти, които са на разположение и трикове, които помагат да се ограничат милионите резултати от търсенето ви в нещо по-лесно управляемо.   Съветите на Android Authority ще ви помогнат да търсите в мрежата като професионалити.   Филтри Когато въведете дума или фраза за търсене, търсенето автоматично по подразбиране става за категорията „Всички“. Един бърз начин да премахнете няколко ненужни линкове от резултати е като изберете филтър – Изображения. Новини, Видео, Карти, Книги и т.н. Можете също така да натиснете „Инструменти“, за да отворите втори набор от филтри, които се променят в зависимост от типа съдържание. Например инструментите за търсене на изображения включват уникални опции за филтриране по размери, цвят и права за използване.   Подробно търсене Потребителите на настолни компютри, които искат да ограничат резултатите си още повече, могат да използват разширено търсене. Функцията „Advanced Search“ се намира в таба Settings. Advanced Search има две секции.   Първата предлага няколко полета, за да прецизирате думите си за търсене – като точна дума, изключване на думи и диапазони от номера, без да е необходимо да въвеждате преки пътища.   Другата секция осигурява филтри, базирани на по-широки критерии. За търсения на уебсайтове можете да филтрирате по език, регион, дата на последна актуализация, сайт или домейн, термини, SafeSearch, ниво на четене, тип файл и права за използване. Ако търсите изображения, може да филтрирате резултатите по размер, съотношение, цвят, тип, сайт или домейн, тип на файла, SafeSearch и права за използване.   Разширеното търсене е чудесно за потребителите на настолни компютри, но това е доста тромава процесура, която всъщност не включва всички опции за оптимизиране на търсенето, с които разполагате. Освен това не работи на мобилни устройства.   За щастие, Google предлага куп шорткъти и други трикове за бързо и ефективно търсене, които работят на всяка платформа. Ето някои от тях: 1. Точно съвпадение – можете да търсите за точна дума или фраза, като използвате кавички, които обхващат последователно цитираните думи, например „безплатни приложения за Android“.   2. Изключване на думи – ако добавите знак минус или тире преди някоя дума, тя ще бъде изключена от резултатите, например „илон –мъск“.   3. Карта Жокер - използвайте символ "*", ако не можете да си спомните една или повече ключови думи от фразата, с която искате да търсите. Това е особено полезно, ако се опитвате да намерите заглавие на филм, книга или песен. Може да се използва и за търсене на сродни думи (например "телефон *" ще покаже резултати смартфони, телефони, мобилни телефони и т.н.).   4. Комбинирани търсения - използвайте "OR", за да комбинирате две думи за търсене в едно търсене, например „Apple OR Samsung“.   5. Търсене на синоними – използвайте символа  "~" преди дадена ключова дума.     6. Цифров диапазон – поставете две точки между две цифрови стойности, за да търсите в този обхват. Комбинирайте това с валутните символи, за да зададете ценови диапазон за някой продукт, например лаптоп $300..$500   7. Тип файл - използвайте оператора "file:", за да ограничите резултатите до точен тип файл.   Търсене в сайт Знаете ли, че можете да заобиколите полетата за търсене, които повечето уеб сайтове имат и да използвате Google? Ако търсите точен резултат да речем, от нашия уебсайт, използвайте „site:“, за да ограничите резултатите от търсенето само до страниците на Digital, тоест, „site:digital.bg“ смартфони.   Можете също така да научите повече за даден уебсайт, като добавите „info:“ пред адреса или да видите кеширана версия с командата „cache:” А ако използвате „link:” ще намерите други уеб сайтове, които са свързани с конкретен URL адрес. Друга възможност е да намерите уебсайтове, които предлагат подобни теми с командата „related:”   Незабавни отговори Google Search е една интелигентна „бисквитка“ – до толкова, че понякога отговаря на въпросите ви, без да е необходимо да кликвате върху линк в един сайт. Вероятно вече сте виждали различни полета в горната част на резултатите по време на търсената си. Някои от тях са безкрайно полезни, другите – малко забавни. Те по същество привличат текст от уебсайтове, за да отговарят на често задавани въпроси от потребителите.   Колкото и полезни да са незабавните отговори, винаги си заслужава да проверите източника и отговора, преди да ги приемете за абсолютно верни – алгоритмите на Google не винаги са точни.   Това, от което наистина трябва да се интересувате са интерактивните полета, които могат да бъдат извикани със специфични термини. Тези инструменти често могат да бъдат достатъчно полезни, така че няма да ви се налага да отваряте друго приложение. Ето някои от тях: 1. Калкулатор – извършете търсене с „calculator” или въведете уравнение.  2. Дефиниция - въведете „define“, последвано от дума или фраза, за да разберете каква е дефеницията им според речника. Друга възможност е да въведете „etymology“, последвано от дума, за да видите нейната история и произход. 3. Конвертиране - използвайте структурата на заявката „[единица 1] to [единица 2]“, за да конвертирате валута, време, разстояние, скорост, тегло, температура и много други, например dollars to euros. 4. Таймер / хронометър – въведете “timer [минути]” за да зададете таймер. Ако предпочитате хронометър, въведете „stopwatch”. 5. Карти, транспорт и полети – използвайте структурата на заявките "[местоположение 1] to [местоположение 2]" за Google Maps поле, показващо опции за транспорт с автомобил, автобус, влак, пешеходен и велосипед. Ако двете местоположения са в различни държави, ще видите и информация за полети с Google Flights.   Вижте 5 полезни услуги на Google, които може би не знаете  
Facebook
Facebook разработват персонализирана лента за навигация за Аndroid и iOS
Facebook разработват персонализирана лента за навигация за Аndroid и iOS
Facebook искат да променят начина, по който изглежда лентата за навигация в мобилните приложения за Android и iOS. Компанията ще ни позволи да виждаме в този елемент от интерфейса икони за бърз достъп до продуктите, които използваме най-често. В момента всички хора от една държава могат да работят с едни и същи пет икона подредени в хоризонтална посока. Именно заради това Facebook искат да променят лентата за навигация в долната част на iPhone и в горния панел на смартфоните с Android.   За в бъдеще потребителите ще продължат да виждат икони за News Feed, Notifications и Menu, но ще могат да персонализират останалите две зони. Така например бихме могли да добавим икони за личния ни профил, заявки за приятелство или достъп до Watch, Groups и Marketplace секциите в социалната мрежа, информира CNet. Броят на самите икони не е фиксиран и ще се различава в отделните профили, но няма да надхвърля повече от шест. Първоначално Facebook ще ги подбират вместо нас.      Ако тази функция се хареса на потребителите компанията обмисля на по-късен етап да ни предостави повече контрол върху начина, който изглежда лентата за навигация. Тестовете са започнали още през февруари, което означава, че скоро можем да очакваме финалната версия да е достъпна за всички. Когато това се случи ще бъдем информирани с нотификация в началния екран на профилите си във Facebook. Новата функция ще отразява индивидуалния начин, по който всеки от нас използва своя акаунт в социалната мрежа.   Още от Digital: Facebook вече ще ни информират колко време прекарваме в социалната мрежа
Моzilla Firefox
Mozilla ще ребрандира Firefox в следващите няколко месеца
Mozilla ще ребрандира Firefox в следващите няколко месеца
Моzilla показаха за първи път новото лого на популярния уеб браузър, което трябва да постави нова ера в развитието на компанията. Сегашният символ, с който всички асоциираме Firefox не е променян от 2002г., когато е и дебюта на първата версия на браузъра. Модерните технологии въведоха много промени във визията и начина, по който работи Firefox през годините. Креативният директор на Mozilla, Тим Мъри допълни, че днес Firefox не е просто браузър за сърфиране в интернет и компанията финансира много други атрактивни проекти.      В това число трябва да включим иновативни решения като Firefox Rocket и Firefox Reality. Ако не сте запознати това са браузър за потребителите със слаба връзка към интернет и версия на Firefox за джаджите с виртуална реалност, предаде TechCrunch. След серия от тестове и пробване на различни идеи компанията избира едно основно лого и 11 допълнителни символа, които да отразяват новата им идентичност. Много скоро всички ние ще започнем да ги виждаме в различните продукти на Mozilla, които използваме в своето ежедневие.    Ако всичко върви по план новите икони и лога на Mozilla масово ще се използват в рамките на "следващите няколко месеца". Mozilla очакват с този ход да поставят началото на нова по-ползотворна ера в историята на компанията. Бъдещето на Mozilla ще продължи да е свързано с премиерата на уникални продукти с отворен код, които свързват ежедневно милиони хора. Компанията ще продължи да търси нови и начини, с които да разшири присъствието си и да достигне до повече потребители.   Oще от Digital: Како трябва да имате предвид, ако използвате няколко акаунта в Mozilla Firefox
Google Chrome
Как да активираме новия Material Design на Google Chrome
Как да активираме новия Material Design на Google Chrome
Google експериментират с нов дизайн на браузъра Chrome, който е базиран на Material Design езика на компанията. Ако искате да изпробвате сами актуализираната визия може да го направите още сега. Първата стъпка е да сте сигурни, че сте ъпдейтнали към последната версия на браузъра. След това е необходимо да активирате "UI Refresh Phase 1" опцията от "chrome://flags" интерфейса. Ето как да го направите, информира Neowin.     1. Въвeдете командата "chrome://flags/#top-chrome-md" 2. Променете "UI Layout for the browser's top chrome" опцията от падащото меню от Default на Refresh. 3. Трябва да дадете съгласието си да се рестартира Google Chrome. 4. Aко не сте доволни от крайния ефект винаги може да повторите стъпките и да изберете Default.   Интеграцията на новия Material Design език променя изцяло адресната лента и начина, по който изглеждат прозорците в браузъра. Така например класическия "New Tab" бутон вече е "+ sign" в лявата част на отворените раздели. Менюто за редакция на настройките на профила вече е позиционирано в адресната лента и използва аватара от профила ви вместо неговото име. Вероятно ще забележите, че всички компоненти от интерфейса са леко по-заоблени от обикновено, което е другата промяна на новия Material Design.   Oще от Digital: Пет начина да подобрим работата на Google Chrome