Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2350 резултата за интернет
YouTube
YouTube Rewind 2018 е вторият най-нехаресван видео клип в историята на услугата
YouTube Rewind 2018 е вторият най-нехаресван видео клип в историята на услугата
Най-популярнaта видео услуга в интернет предлага разнообразна колекция от клипове, но също така спонсорира и собствено съдържание. През годините YouTube изгради и собствена мрежа от знаменитости, които се радват на впечатляващ брой гледания и последователи в платформата. Вероятно не знаете, но всяка година по традиция се създава специално видео, в което участват най-харесваните собственици на канали в YouTube, като тази инициатива носи името "Rewind", предаде DigitalTrends.   Идеята е в кратко видео да се направи ретроспекция на изминалата година, в което участват най-гледаните хора в YouTube. Тази година не е изключение, като "YouTube Rewind 2018" вече е достъпен за гледане и в него изненадващо се появява холивудския актьор, Уил Смит. Досега видеото е изгледано почти 11 млн. пъти, като интересното е, че само 2.2 млн. души са харесали продукцията. В същото време повече ot 8.8 млн. потребители са натиснали "Dislike" бутона, след като са го изгледали.      Тези цифри означават, че скоро "YouTube Rewind 2018" може да се превърне в най-нехаресваното видео в платформата. В момента това негативно постижение се държи от песента "Justin Bieber-Baby" oт 2010г. Toзи клип не е харесван от 9.8 млн. души. Ако темповете на гледаемост се запазят "YouTube Rewind 2018" може скоро да оглави негативната класация. Все пак "Justin Bieber-Baby" е клип, който е достъпен от осем години, докато "YouTube Rewind 2018" е в мрежата от няколко дни.   Oще от Digital: Кои смартфони са най-оптимизирани за гледане на видео в YouTube
Google+
Google+ ще бъде спряна 4 месеца по-рано заради нов проблем със сигурността
Google+ ще бъде спряна 4 месеца по-рано заради нов проблем със сигурността
Google+ е социална мрежа, която бе интегрирана към популярните приложения на компанията и да се конкурира с Facebook и Twitter. Независимо от амбициозните планове на Google това така и не се случи, като броя на хората с профили в Google+ дори започна да намалява. Вече ви информирахме, че Google спира Google+ заради изтичане на данни за над 500 хил. потребители. От компанията определиха сигурността на потребителите като най-важния за тях приоритет, което е и причина за вземането на решението да се сложи край на този продукт.   Нова публикация в официалния блог на Google разкрива за още един проблем, който обаче е засегнал много повече хора. Според официалните данни друг бъг в системата на Google+ е изложил на риск личните данни на 52.2 млн. потребители, съобщава CNet. В крайна сметка този проблем ще наложи промяна в стратегията на компанията, която планираше да спре поддръжката за Google+ през август 2019г. Последните събития, обаче ще ускорят тези процеси и платформата няма да бъде налична за потребителите още през април следващата година.      Инженерите на Google разбират за ситуацията преди дни, след като предоставят софтуерен ъпдейт за ноември. Разследването им показва, че данните за 52.5 млн. потребители са били достъпни за външни разработчици в продължение на шест дни. Няма данни за злоупотреби и кражба на данни, но въпреки това компанията не желае да предприема излишни рискове. В заключение ще отбележим, че информацията включва данни като имена, възраст, местоположение, които въвеждаме при регистрация на нов профил в Google+.   Oще от Digital: Как да запазите информацията си в Google+, след като спре да работи
Google
127 години от рождението на Нели Закс
127 години от рождението на Нели Закс
Google постоянно намират интересни начини, за да ни припомнят за постиженията на дадена личност. Така например днешното им лого е вдъхновено от германската поетеса и автор на театрални пиеси, Нели Закс. Компанията е променила визията на началната си страница, за да отбележи подобаващо навършването на 127 години от рождението на Нели Закс. Тя е родена на днешния ден през 1891г. в семейстото на евреи и прекарва първите дни от деството си в Берлин. Още от ранна възраст проявяв интерес към танците и литературата.    Нели Закс също така се интересува сериозно от музика и тайно желае да стане известна балерина. Остава изключително възхитена от романа на "Сага за Йоста Берлинг" (1891) на Селма Лагерльоф, че започва да си кореспондира активно с шведската писателка. Когато започва да го прави Нели Закс не подозира, че двете ще се сближат толкова много, че комуникацията им ще продължи повече от три десетилетия. Именно това приятелство спасява Закс и членовете на семейството ѝ при старта на Втората световна война.      Нели Закс успява да избяга от Германия и да се установи в Швеция, където първоначално работи като преводач. През този период създава и някои от най-известните си торби, чиито сюжети са свързани с ужасите на войната. Най-големият успех в кариерата на талантливата поетеса несъмнено от Нобеловата награда за литетатура през 1966г., която получава за изключителни поетически заслуги. Парите от това отличие Нели Закс дарява на нуждаещи се хора, като писателката ни напуска през 1970г., когато е на 78-годишна възраст.   Oще от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
Google
Как да следим пътя ня Дядо Коледа с Google през 2018г.
Как да следим пътя ня Дядо Коледа с Google през 2018г.
Google отново ще спазят традицията и ще ни заредят с много положителни емоции за коледните празници още в началото на декември. Компанията актуализира страницата на своето онлайн коледно селце с множество нови игри и изненади за потребителите, независимо от тяхната възраст. Най-любопитните разбира ще има как да проследят пътя на Дядо Коледа, чрез специалния тракер в страницата на Santa's Village и така да станете съпричастни на вълнуващото пътуване.     Съдържанието в онлайн портала ще се обявява постоянно с нови неща, които да ви позволят да се забавлявате оптимално от мобилното устройство. В момента виртуалното селище предлага достъп до две дузини игри, които са едновременно образователни, като някои от тях са създадени да научат децата на базовите принципи на програмирането. Google Santa's Village разполага и с множество коледни клипчета, които можете да споделите с приятелите си, съобщава Mashable.     Една от водещите атракции в Santa's Village е т.нар. "Elf Maker". Както името подсказва това е инструмент за създаване на елфи. Всеки потребител ще има пълна свобода да персонализира начина, по който ще изглежда малкото същество от главата до петите. Добре е да знаете, че компанията е готова с ъпдейт за Google Assistant, позволяваща на малчуганите да получават актуална информация за Дядо Коледа, както и да им прочита приказки на глас.     Още от Digital: Три приложения, с които може да следим пътя на Дядо Коледа  
Facebook
Facebook тестват нова функция за пазаруване в социалната мрежа
Facebook тестват нова функция за пазаруване в социалната мрежа
Facebook желаят да прекарваме колкото се може повече време в своите профили, за да имат достъп до повече информация за всеки нас. Компанията вече е започнала експерименти с функция, позволяваща на търговците да рекламират в реално време своите продукти. Идеята е да виждаме клипове на живо със съответната стока, което да ни накара да извършим дадена покупка. Представителите на бизнеса ще има как да уведомяват своите потребители преди да започват да стриймват в социалната мрежа, предаде Engadget.   Съдържанието на клиповете зависи изцяло от креативността на неговите създатели, които ще имат възможността да го покажат на аудиторията, както намерят за добре. Ако всичко върви по план потребителите ще могат да извършват покупки, чрез акаунтите си във Facebook Messenger, без дори да напускат своите профили. В момента Facebook експериментират с тази функция с ограничен брой хора, но се очаква скоро да стане част от Pages секцията на всички акаунти, които са регистрирани в социалната мрежа.       Възможността да виждаме на живо демо на продукти в профилите си определено ще се хареса на много хора. Aко Facebook открият как да привлекат водещите търговци и производители това може да превърне функцията в хит. Тепърва предстоят още тестове преди да разберем кога ще можем да тестваме сами този инструмент във Facebook. Компанията иска непрестанно да бъдем активни в своите акаунти и опциите за пазаруване онлайн са добра възможност да ни стимулира да го правим по-често.   Oще от Digital: Oсема полезни трика във Facebook за начинаещи
Google Chrome
Google отрече, че следи потребителите, когато са активирали Incognito режима на уеб браузърите
Google отрече, че следи потребителите, когато са активирали Incognito режима на уеб браузърите
Google води съдебен спорт със създателите на алтернативната търсачка DuckDuckGo, в който са обвинени, че постоянно следят потребителите в интернет. По този начин алгоритмите на компания събират информация за активността ни, за да персонализират резултатите от търсене и рекламите, които виждаме. Според DuckDuckGo тези практики се извършват дори, ако сте активирали Incognito режима на сърфиране в интернет от своя уеб браузър. Google отхвърлиха категорично тези твърдения, предаде DigitalTrends.   Технологичният гигант уточни, че това не се случва и всеки от нас можете да излезе от своя профил в Google или да стартира Incognito режима на своя уеб браузър. Така ще вижда съвсем различно съдържание по отношение на резултатите от търсене и рекламите, в сравнение със случаите, когато е логнат в своя профил и се взема под внимание цялата информация в неговия акаунт. Въпреки това DuckDuckGo са на мнение, че Google ни подвеждат с начина, по който работят Incognito режимите на най-популярните браузъри.     Според тях Google използват редица практики, за да манипулират резултатите на търсачката и така създават нелоялна конкуренция. В крайна сметка всичко опира до личния избор на всеки потребител. Ако не ви харесва начина, по който работи Google ще иползвате алтернативни услуги. Не бива да забравяме още, че компанията предоставя данни за нещата, които съхранява за всеки от нас в интернет и държи да е максимално прозрачна в тази дейност към всеки клиент.    Още от Digital: Как могат да разкрият самоличността ни от уеб браузъра
Google Chrome 71
Какви са подобренията в Google Chrome 71
Какви са подобренията в Google Chrome 71
Google са готови с финалната версия на Chrome 71, която вече се разпространява до потребителите. Основният акцент в актуализацията е сигурността на уеб браузъра, тъй като включва няколко функции, с които да ни предпазва в интернет. Вероятно най-интересното подобрение в Google Chrome 71 е вградената система за филтриране на реклами, която бе представена от компанията преди няколко седмици. Функцията е създадена да ни предпази от зловредни реклами.   Усъвършенстваната система на Google Chromе 71 е в състояние ефективно да идентифицира уеб сайтове, които възпроизвеждат реклами с обидно или невярно съдържание в интернет. Този инструмент ще блокира и изскачащите прозорци в страниците, които също могат да бъдат изключително досадни. По този начин Google искат да се фокусираме изцяло върху важното за нас съдържание. Chrome 71 ще ни предпазва и от онлайн измами, предаде ZDNet.     Нов инструмент на браузъра следи за подозрително поведение на страниците и ще блокира опитите ви да ви подмамят да платите определена сума или да сключите месечен абонамент. Google Chrome 71 ще показва нотификация на екрана, когато това се случва, за да ви информира навреме за ситуацията. В заключение ще отбележим, че последната версия на браузъра включва 43 пача за сигурност, с които се отстраняват досегашни проблеми в работата на Google Chrome.   Oще от Digital: Kак да променим новата начална страница на Google Chrome без нужда от разширения
EС въвежда нови мерки, които ще спрат нелоялните практики в онлайн търговията
EС въвежда нови мерки, които ще спрат нелоялните практики в онлайн търговията
Регулаторните органи на ЕС многократно доказаха, че ще бъдат изключително стриктни спрямо всяко действие, което нарушава неприкосновеността на потребителите. Всички водещи технологични компании са принудени да се съобразяват с множество специфични правила, които в противен случай биха им коствали внушителни глоби. По този начин ЕС искат да гарантират, че всеки гражданин на държавите-членки е защитен и може да потърси правата си, предаде TechRadar.   Следващият приоритет към регулаторите е онлайн търговията и по-скоро с премахването на сегашната система за геоблокиране на потребителите. На практика това означава, че всеки от нас е натоварен с допълнителни данъци и такси при извършването на определени покупки в интернет. ЕС приеха пакет от мерки, който ще предотврати тази възможност и ще възстанови нормалното ценообразуване, като прекъсне пренасочването към линкове за стоки в локалните уеб сайтове.     Обикновено тези страници предлагат съответния продукт на много по-висока цена от действителната. Това е водеща причина, че въпреки ръста в онлайн продажбите в ЕС от 22% през 2018г. много от търговците да не се възползват от тези процеси. Разследването на ЕС показва, че над две трети от всички уеб сайтове за продажба в интернет пренасочват към външни страници. Приемането на новия пакет от мерки ще сложи окончателно край на тези практики.   Още от Digital: EC искат да въведат универсално зарядно устройство за всички смартфони
Mozilla Firefox 64
Какви са подобренията в Mozilla Firefox 64
Какви са подобренията в Mozilla Firefox 64
Моzilla вече са готови с финалната версия на следващият голям ъпдейт на своя уеб браузър. Firefox 64 е достъпен за изтегляне и включва няколко интересни подобрения. Благодарение на тях ще можем по-лесно да управляваме отворените страници и да откриваме съдържание в интернет. Със сигурност най-голямо внимание в новата версия на Mozilla Firefox предизвиква функцията за по-добра организация на разделите в браузъра. Промените ще улеснят значително навигацията между двуцифрен брой страници.    Актуализацията е базирана на новата система "Contextual Feature Recommender" (CFR), която ще препоръчва различни разширения и плъгини, съобразно активността на всеки потребител. Така например, ако даден човек отваря една и съща поредица от раздели всеки ден ще бъде подканен да изпробва Pinned Tabs функцията, която ще го улесни значително. Mozilla ще показва и инструкции как да използвате оптимално различните разширения и функционалности показвани от СFR, съобщава SlashGear.   За да се използвате от тази функция не трябва да отваряте прозорци в Incognito режим. С течение на времето броя на препоръчваните разширения ще продължи да се увеличава. Предвидена е опция за по-бързо споделяне на страници в Windows, както и подобрения в производителността за Linux и macOS. Mozilla Fierfox 64 е оптимизиран да работи по-бързо и да ви позволи по-бързо да навигирате отворените страници с важното за вас съдържание в интернет. Засега браузъра е достъпен само за десктоп машините.    Oще от Digital: Mozilla Firefox ще показва нотификации в Action Center на Windows 10 от януари
Microsoft
Наследникът на браузъра Microsoft Edge ще може да работи с разширенията за Google Chrome
Наследникът на браузъра Microsoft Edge ще може да работи с разширенията за Google Chrome
Вече ви информирахме за желанието на Microsoft да представят наследник на браузъра Еdge. Новината за тези планове на компанията се превърна в една от най-дискутираните теми в индустрията. Основното предимство, което ни очаква в новия уеб браузър е факта, че ще е базиран на Chromium енджина, вместо досегашния EdgeHTML. По този начин инженерите на Microsoft се надяват да увеличат скоростта и да превърнат новия си продукт в по-безопасна алтернатива на браузъра Edge, информира Neowin.    Eдин от ръководителите на този проект, а именно Кайл Алдън потвърди за още една интересна характеристика, която допадне на милиони потребители. От думите му разбираме, че уеб браузъра ще осигурява достъп до разнообразната колекция от плъгини и разширения на Google Chrome. Функция, която има потенциала да накара повече хора да изпробват сами възможностите на наследника на Microsoft Edge. С това иновативно решение компанията ще отстрани един от най-големите му недостатъци.     Другата голяма цел пред технологичният гигант е новия браузър да е достъпен за всички устройства, които работят с Windows. Засега този проект е само в начална фаза и тепърва ще разбираме повече за интерфейса и подобренията в него. Осигуряването на достъп до разширенията на Google Chrome е само един от начините, с които Microsoft ще се опитат да създадат по-добър конкурент на популярните браузъри, които използваме всеки ден. Отворен остава и въпроса за името на този продукт.     Още от Digital: Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други
Microsoft
Какво мислят Google, Opera и Mozilla за решението на Microsoft да създаде нов уеб браузър
Какво мислят Google, Opera и Mozilla за решението на Microsoft да създаде нов уеб браузър
Мicrosoft вече разкриха плановете си да разработят наследник на браузъра Edge. Голямата разлика ще е преминаването към енджина, с който работят Opera, Safari и Google Chrome. Все още не разполагаме с информация за името, с което ще бъде представен този интересен продукт. Идеята на компанията е новото заглавие да е базирано на най-модерните технологии и да получава по-често софтуерни ъпдейти. Наследникът на Microsoft Edge ще осигурява и поддръжка за разширенията на Google Chrome.    Желанието на компанията да използва технологии на Google в новия уеб браузър предизвика положителни коментари от страна на компанията. Технологичният гигант обърна внимание на факта, че е водещ разработчик, който се грижи активно за разрастването на интернет пространството, което е отворено към самите потребители. Желанието на Microsoft да заложат на същите методи, които използва Google Chrome са посрещнати изключително позитивно, съобщава VentureBeat.      Сходно е и мнението на Mozilla, които видяха в тази новина още една причина да започнем да използваме Firefox. При всички положения Microsoft създадоха добри отзиви с новата си концепция. Не бива да забравяме, че преминаването към новия енджин означава, че следващия браузър на компанията ще изглежда сходно със Safari, Opera и Google Chrome. Това е характеристика, която може да накара повече хора да работят с наследника на Edge на своите устройства.   Още от Digital: Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други
YouTube
Знаете ли, че: Най-успешният собственик на YouTube канал е едва 7-годишен
Знаете ли, че: Най-успешният собственик на YouTube канал е едва 7-годишен
YouTube е услугата, която разполага с най-богата колекция от видео съдържание в интернет, но също така предлага и възможност да печелите от популярността на своите клипове. Ако постоянно ъпдейтвате своя канал и показвате интересни неща на своите последователи това може да се превърне в солиден източник за приходи. Единственото, което ви трябва е да откриете темата, която искат да обсъждате в своя канал и да сте достатъчно оригинални за аудиторията, за да сте успешни.      Може и да ви се стори странно, но спсисъка с хора, които печелят най-големи приходи от YouTube е 7-годишния, който е генерирал внушителните $22 млн. през последната година. Неговият канал се казва Ryan ToysReview и е основан преди три години. В него малкия влогър прави ревюта на множество играчки, което е причината да бъде толкова популярен сред връстниците си, съобщава MakeUseOf. Колкото и странно да звучи клиповете са гледани повече от 26 млрд. пъти.     В момента 7-годишния Райън има над 17 млн. последователи. Неговият канал е най-доброто потвърждение как да се забавлявате и изкарвате приходи от YouTube. Майката на Раян е напуснала работа, за да подпомага сина си в невероятното му начинание. Голяма част от приходите идва от рекламите, които посетителите на канала виждат, докато гледат. Родителите му отделят 15% от приходите в специална сметка, която ще е достъпна за него, когато стане пълнолетен.   Oще от Digital: Как да печелим пари от YouTube канал
браузъри
10 типа данни, които уеб браузърите събират за нас
10 типа данни, които уеб браузърите събират за нас
Един от най-обезпокоителните начини, по които изтичат личните ви данни, докато сърфирате в интернет, е чрез браузъра ви. И нито една VPN не може да ви помогне; това до голяма степен не е свързано с предоставяната от браузърите услуга.   Но каква точно информация за нас се записва? От Make Use Of са съставили списък с 10 вида данни, които вашият браузър събира за вас.   1. Хардуер и софтуер Вашият браузър събира данни за вашия хардуер и софтуер. По отношение на софтуера браузърът ви разпознава вашата операционна система, IP адрес, браузър и плъгините за браузъра, които използвате. От гледна точка на хардуера, браузърът ви събира информация за CPU, GPU и батерията. За да ограничите количеството хардуерни и софтуерни данни, които браузърът ви споделя, използвайте плъгин, чиято цел е поверителността, като NoScript.   2. Информация за интернет връзката ви Браузърът ви знае каква е връзката ви във всеки един момент – бърза или бавна. Тази информация включва вашия IP адрес и скоростта на браузъра ви.   3. Геолокацията ви Уебсайтът може точно да изчисли местоположението ви, дори ако не сте му дали достъп до GPS координатите си. Вместо това, той може да използва Google GeoLocation API. Дори ако осъществявате достъп до мрежата от браузър на мобилно устройство, той ще може да ви намери с точност до 48 км.   За да спрете браузъра ви да издава местоположението ви, можете да използвате уеб прокси сървър за достъп до сайтовете. Има много безплатни опции. За да спрете браузърите да използват услуги като Google GeoLocation, ще трябва да деактивирате JavaScript. Плъгини  като NoScript могат да правят това автоматично.   4. Историята ви на сърфиране Разбира се, можете да изтриете данните си за сърфирането ви в мрежата. Но дори и тогава, не може да сте сигурни, че ги триете окончателно. Например, в средата на 2018 година се оказа, че Google поддържа записи за начина, по който сте използвали Chrome по отношение на изтритите данни. 5. Движенията на мишката ви Вашият браузър дори може да разкрие движенията на мишката и кликванията върху уеб сайтовете. За да го видите това в действие отидете на https://clickclickclick.click/.   6. Ориентацията на устройството ви В наши дни почти всички телефони имат вградени жироскопи. Те се използват от фитнес приложенията и други подобни услуги, базирани на движението ви. Благодарение на сензорите на телефона ви, вашият браузър може да разбере къде е устройството ви, като например на маса, в чанта или в джоб.   7. Кои са любимите ви социални медии Вашият браузър събира информация за социалните мрежи, в които сте се логнали, докато сърфирате в мрежата, така че рекламодателите знаят къде и как да насочат към вас своите реклами.   8. Шрифтове и език Вашият браузър знае кои шрифтове са инсталирани на вашата машина и кой език използвате на вашата операционна система.   9. Данни за изображенията, които качвате в интернет Когато качите изображение чрез браузъра си, той ще сканира метаданните на файла, за да научи повече за вас. Метаданните могат да включват информация за местоположение, разделителна способност на изображението, технически спецификации на файла и дори моделът на фотоапарата, който сте използвали, за да направите снимката.   10. Техническа информация В допълнение към точките, които разгледахме по-горе, вашият браузър също събира огромни количества технически данни за начина, по който осъществявате достъп до интернет. Данните включват вашия потребителски агент, поддръжка на тъчскрийн, размера на екрана и др.   Как да проверите какви данни за вас събира браузъра ви? Тъй като толкова много от вашите данни потенциално са изложени на риск, разумно е да правите одит от време на време. Това ще ви помомогне да предприемете контра мерки. Има два уеб-базирани инструмента, които си заслужават да бъдат изпробвани. И двата са безплатни – Webkay и Panopticlick.   Добавките за браузъри също събират данни Нека не забравяме, че има много разширения и добавки за браузъри, които събират информация за вас. През юни 2018 година съоснователят на Adguard, Андрей Мешков откри, че десетки от най-популярните разширения в Chrome Web Store проследяват потребителите. Разширенията започват да извличат данни веднага щом стартирате браузъра си. Те се интересуват от публикациите ви във Facebook, туитите, видеоклиповете в YouTube, които гледате и рекламите, с които сте взаимодействали. Някои разширения дори се опитват да анализират вашата история на покупките във Facebook. Според Андрей Мешков, най-опасните разширения са Video Downloader For Facebook, PDF Merge: PDF Files Merger, Album & Photo Manager For Facebook и Pixcam: Webcam Effects.   Вижте 5 безплатни приложения за сигурност, които може би не знаете
криптовалути
Зловреден софтуер за криптовалути инфектира над 410 хил рутера по цял свят
Зловреден софтуер за криптовалути инфектира над 410 хил рутера по цял свят
Все по-голям брой потребителите проявяват интерес към възможността да генерират виртуални валути по цял свят. Това е свързано с първоначална инвестиция, изграждането на мощни компютърни конфигурации и постоянен достъп до интернет. Дори да се погрижите всеки един елемент от системата ви за генериране на криптовалута никога не можете да сте на 100% предпазени от различни заплахи. От DigitalTrends сега информират за наличието на доста неприятен зловреден софтуер.      Оказва се, че програмата е инфектирала повече от 415 хил. рутъра по цял свят, което е изключително тревожно. Основната причина е, че към всяка мрежа е можело да има свързани десетки устройства, което затруднява изчисление от на жертвите. За първи път експертите откриват доказателства за зловредния софтуер и оттогава досега броя на компютрите, които са инфектирани с него се е удвоил и засяга потребители на различни континенти.      Вече има доказателства за доста инфектирани машини в Европа и САЩ, но също в Латинска Америка и Азия. Все още няма решение, което да се противопостави на зловредния софтуер. На практика програмата позволява от разстояние хакери да инсталират външен софтуер и да имат достъп до поверителните данни в устройствата. Ако и вие сте отделили сериозни средства, за да генерирате криптовалута трябва да сте много внимателни, за да се предпазите от подобни заплахи в интернет.   Още oт Digital: Цената на биткойна достигна до най-ниското си ниво от година насам
Quora
Quora потвърдиха, че 100 млн. потребители са станали жертва на хакерска атака
Quora потвърдиха, че 100 млн. потребители са станали жертва на хакерска атака
Quora е уеб сайт който позволява бързо и лесно да откриваме отговори на разнообразни въпроси. Платформата се използва всеки ден от милиони хора, които на свой ред допринасят за развитието ѝ. Ако вие също сте запознат с възможностите на Quora е нужно да сте много внимателни, тъй като хакери са проникнали незабелязано в сървърите им. Данните бяха потвърдени официално, като според прогнозите данните за 100 млн. души са компрометирани по време на кибер нападението.    Хакерите са си осигурили достъп до информация като потребителски имена, имейл адреси, както и до паролите за достъп на потребителите, което е доста неприятно. Ако даден човек е ъплоуднал данни от други социални мрежи, като демографска информация или списък с контакти е възможно и те да са станали жертва на нападението, съобщава TheVerge. Най-малкото, което можете да направите в момента е да промените паролата си, за да си спестите бъдещи проблеми, докато използвате Quora.     Разследването продължава с пълна сила, за да се установят причината и самоличността на извършителите. Това е поредната индикация, че трябва да сме много внимателни, когато сърфираме в интернет. Quora е създадена преди девет години с идеята да предоставя алтернативни отговори на много от въпросите, които търсачките не са способни бързо да обработят. Любопитен факт е, че те са писани от хора с опит в тази сфера и всеки би могъл да ги редактира, за да са максимално релевантни.   Oще от Digital: Четири популярни уеб сайта, които вече не съществуват
браузъри
Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други
Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други
Имате ли любим браузър? Ако е така, какво го прави толкова привлекателен за вас? За някои хора причината може да са наличните плъгини и разширения; други може да искат да използват браузър, който гарантира тяхната поверителност. За повечето потребители обаче най-важният аспект е скоростта.   Но какво прави един браузър по-бърз от друг? От информацията на Make Use Of ще научите отговора на този въпрос.   1. Технически аспекти Всеки браузър е кодиран по различен начин от неговите разработчици. Различните подходи към кодирането могат да повлияят на продължителността на зареждането на уеб страниците. Има две основни характеристики, с които трябва да сте наясно: двигателят на браузъра и JavaScript.   Двигател на браузъра Двигателят на браузъра (Browser Engine) е ключов компонент на всеки браузър. Той отговаря за много задачи, включително анализиране на HTML и CSS кода, и показването му на екрана на компютъра и прилагане на политиката за сигурност. Двигателят може да показва HTML и XML документи и изображения и да установи шрифт, цвят и размер на текста. В зависимост от браузъра, който използвате, той може да може да показва PDF файлове и други документи.   Съществуват няколко двигателя на браузъра, но има четири които често се използват и които вероятно ще срещнете: Blink, EdgeHTML, Gecko и WebKit.   - Blink е мултиплатформен двигател, разработен от Google, Opera, Adobe, Intel и Samsung. Ще го намерите както в Chrome, така и в Opera. Той има GNU LGPL лиценз, т.е, може да се използва безплатно.   - EdgeHTML е собственост на Microsoft. Той е създаден специално за използване в браузъра Edge на компанията. EdgeHTML замени Trident (в Internet Explorer) през 2015 година. Теоретично той е напълно съвместим с Blink и WebKit. - Gecko е предложението на Mozilla. Ще го намерите в Firefox, Thunderbird и няколко по-малко известни браузъри.   - WebKit е двигателят на Apple. Използва се в Safari, Amazon Kindle браузъра, Tizen смарт телевизорите и Blackberry OS. До 2013 година той е и двигателя на браузъра Chrome. До преди няколко години, двигателят на браузъра беше може би най-критичният фактор за определяне на това дали един браузър може да зарежда страници по-бързо от конкурентите си. Въпреки това, тъй като технологията става все по-усъвършенствана, значението на двигателя на браузъра намалява. Това вече не е най-важният технически аспект по отношение на представянето. Вместо това трябва да обърнете внимание на JavaScript двигателя.   JavaScript двигателя Всеки браузър също така използва JavaScript двигател. Той има най-голямо влияние върху това колко бързо браузърът може да зареди дадена уеб страница.   JavaScript двигателят е отговорен за превръщането на JavaScript кода на сайта в оптимизиран изход, който браузърът може да интерпретира възможно за най-малко време. А във всеки от главните браузъри има различни JavaScript двигатели.   - V8 е JavaScript двигател на Google. Ще го намерите в браузъра Chrome. Той използва два компилатора на кода: Full-codegen (бърз компилатор, който създава неоптимизиран код) и Crankshaft (по-бавен компилатор, който произвежда оптимизиран код). Кодът работи най-напред с Full-codegen. Ако Crankshaft „реши“, че има нужда от оптимизиране,  влиза в действие.   - JavaScriptCore – JavaScriptCore, брандиран като Nitro, е вторият основен JavaScript двигател. Поддържа се от браузъра на Apple, Safari. Двигателят работи по различен начин от V8. Вместо да използва два компилатора, той изпълнява целия JavaScript чрез лексикален анализ, за ​​да създаде символи. Токерите се преобразуват в байткод, използвайки анализатор; след това четири “Just-in-time” процеси  изпълняват байткода.   - SpiderMonkey е оригиналът на JavaScript двигателя. Netscape го създаде през 90-те години на миналия век. След разпадането на Netscape той стана отворен източник. Днес Mozilla го поддържа и може да се открие в Firefox.   - Единственият друг JavaScript двигател е Chakra, който е част от Microsoft Edge.   Кой JavaScript двигател е най-бързият? Няма окончателен отговор на въпроса кой JavaScript двигател е най-бързият. Един JavaScript код може да работи по-бързо в Safari; друг може да работи по-бързо в Chrome. Голяма част от разликата идва от начина, по който е написан основният JavaScript код и колко добре си кореспондира с компилаторите на различни двигатели. Някои браузъри също така използват алгоритми за зареждане и кеширане, за да подобрят скоростта. 2. Ролята на потребителя Някои аспекти на причината, поради която един браузър изглежда по-бърз от друг, попадат под контрола на потребителя. Ето три от най-често срещаните проблеми:   Актуализации Трябва да сте сигурни, че винаги използвате най-актуалната версия на браузъра си. Освен допълнителните функции и подобренията в сигурността, непрекъснато се подобряват и техническите аспекти. Нормално е да усетите чувствително забавяне на браузъра, ако не сте го актуализирали известно време.   Разширения и добавки Плъгините, разширенията и добавките могат да направят браузъра ви много по-функционален. Но те също така могат да му причинят значителни затруднения. Разбира се, че може да ползвате разширения за браузъра си, но не трябва да инсталирате повече от колкото са ви необходими.   Данни за сърфирането ви Браузърите събират огромно количество данни за моделите ви на сърфиране в мрежата. Това включва историята ви на сърфиране, "бисквитките", изтегляни файлове и др. Почистването на всички тези данни може да доведе до значително подобрение на скоростта.   Вижте най-добрите браузъри с отворен код