Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
3046 резултата за интернет
антивирусен софтуер
Защо антивирусният софтуер вече не е достатъчен, за да ни предпази от заплахи в интернет
Защо антивирусният софтуер вече не е достатъчен, за да ни предпази от заплахи в интернет
Инсталирането на антивурусна програма е задължителен елемент от онлайн сигурността, който може да ви предпази от действията на хакерите. Защитата на личните данни е комплексен проблем, който изисква редица усилия, за да сте сигурни, че няма да станете жертви на кибератака. Никога не е излишно да използвате сложни комбинации от символи, цифри и букви, които са уникални за всеки профил. Със сигурност сте чували този съвест многократно, но въпреки това голям брой потребители продължават да подценяват ситуацията. Ако използвате за парола комбинации като 123456, qwerty и password няма как твърде дълго да останете извън полезрението на хакерите. Популярността на мобилните устройства доведе до ръст в използването на двуфакторна автентикация. Това е метод, който включва изпращането на SMS до телефонен номер, като допълнителна стъпка за предпазване на профила. В момента разполагаме с много възможности, които предлагат сигурна защита срещу хакерите, зловредния софтуер и вирусите в интернет. Много често са необходими само няколко минути свободно време, за да се защитим.     Всеки потребител преценява за себе си какви действия, за да се предпази онлайн. Колкото повече се постараете, толкова по-сложно ще бъде на някой външен човек да открадне личната ви информация. Винаги има полезни съвети, които ви подсказват какво да направите, за да превърне сигурността от недостатък в свое ключово предимство. Ситуацията се задълбочава, когато използвате едновременно няколко устройства, чиято сигурност зависи от вас. Подходящо решение е да обмислите платен абонамент за премиум софтуер за сигурност, който да ви предпазва в реално време от зловредния софтуер и хакерите.  Ако се съгласите на този вариант ще можете постоянно да сканирате приложенията и документите, които съхранявате, за да се уверите, че няма нищо нередно. Една от големите грешки, които можете да направите е да сложите антивирусен софтуер и да очаквате, че това ще реши всичките ви проблеми. Всяко едно кликване в браузъра, всеки един отворен линк и инсталирано приложение трябва да премине през съответната проверка, за да гарантира, че сте максимално защитени.   Още от Digital: Трябва ли да инсталираме антивирусен софтуер на Android телефона си
TikTok
16-годишната Чарли Д'Амелио е първият потребител със 100 млн. последователи в TikTok
16-годишната Чарли Д'Амелио е първият потребител със 100 млн. последователи в TikTok
TikТоk e платформа, която по най-добър начин илюстрира влиянието на инфлуенсърите върху съзнанието на по-младите потребители. Приложението за споделяне на кратки видео клипове с продължителност до 15 секунди се превърна в невероятен хит и вече се използва от над 800 млн. души месечно по цял свят. Разработчиците от ByteDance бяха принудени да договорят продажба на бизнеса на TikTok в САЩ, но сделката засега се отлага и операциите на приложението продължават. Популярността на TikTok провокира интереса на водещи автори на съдържание от Twitter, YouTube, Instagram, тъй като им позволява да достигнат до по-голяма аудитория. Aко използвате TikTok вероятно сте чували името на Charli D'Amelio, като 16-годишната тийнейджърка сега се превърна в първия човек регистрирал 100 млн. последователи. За да достигне това постижение са необходими около 18 месеца от регистрацията на профила от Чарли Д'Амелио. Както повечето потребители на TikTok започва да споделя видео клипове как танцува пред камерата преди да започне да добива световна известност.     Новата сензация в приложението се очаква да вдъхнови много други тийнейджъри, котио ще опитат да постигнат поне частично успеха на първия профил със 100 млн. последователи в TikTok. Tрябва да отбележим също, че през април Чарли Д'Амелио стана и първия човек с 50 млн. следвания в приложението. Влиянието на 16-годишната тийнеджърка от Норуолк, Кънектикът не се ограничава до TikTok и обхваща всички водещи платформи. Онлайн сензацията вече сключи няколко спонсорски договора с водещи брандове, които по изчисления на анализатори вероятно са генерирали приходи от $4 млн. през последната година, съобщава BBC. Последният проект на Д'Амелио е риалити поредица в YouTube с името "Dinner with the D'Amelios", в което ни запознава с другите членове на семейството.   Oще от Digital: TikTok заведоха дело срещу конкурентното приложение Triller заради нарушаване на патент
YouTube
Какво ще представляват аудио рекламите в YouTube
Какво ще представляват аудио рекламите в YouTube
Колкото повече време прекарваме в домовете си, толкова по-активни сме в любимите приложения. YouTube е подходящ пример заради разнообразната колекция от аудио и видео съдържание. Независимо дали разпускате във всекидневната с приятна музика, гледате документален филм или репортаж от спортно събитие винаги може да разчитате на YouTube. Най-популярната видео услуга в интернет генерира приходи от $5 млрд. за последното тримесечие, което е добра илюстрация на казаното дотук. Google вече предлагат различни рекламни формати, с които да монетизират клиповете в YouTube и експериментират активно с нови концепции. Последният проект на компанията включва интеграцията на аудио реклами в потребителските профили. Музиката е неизменна част от културата на модерното общество, като мобилния стрийминг на аудио съдържание в YouTube достига рекордни измерения през последното тримесечие. Според данни на Google над 50% от хората, които се логват да слушат музика прекарват минимум 10 минути в стриймване на любимите си парчета. Компанията иска да се възползва максимално от тези трендове с новия аудио рекламен формат, съобщава AndroidHeadlines.     Google правят и няколко важни уточнения по отношение на рекламите от този тип. Съобщенията ще се възпроизвеждат в профилите на потребителите, които нямат премиум акаунти. Това ще се случва във фонов режим от десктоп версията на YouTube. Аудио рекламите са в бета версия на разработка и може да ги чуете, докато слушате музика или подкаст и сте отворили профила си в браузъра. Google също така твърдят, че първоначални тестове показват сериозна степен на ангажираност на потребителите при рекламни аудио кампании. Над 75% от тях отчитат положителни резултати за брандовете. Потребителите могат да участват в аукционите на Google Ads и Display & Video 360 с настоящите настройки за таргетиране на аудиторията.   Oще от Digital: YouTube променя начина, по който превъртаме видео клиповете от смартфон с Android
Mozilla Firefox
Mozilla Firefox 84 ще поддържа по-добър Picture-In-Picture режим
Mozilla Firefox 84 ще поддържа по-добър Picture-In-Picture режим
Смартфоните се превърнаха в още по-важен елемент от ежедневието ни във времената на пандемия. Любимите устройства са непрестанен източник на информация и забавление, както и внушителни средства за онлайн комуникация. Все повече хора използват социалната изолация, за да гледат филми и телевизионни шоута онлайн. Една от най-практичните функционалности за мултимедийно съдържание са "Picture-In-Picture" режимите. Активирането им позволява да минимализирате дадено видео на екрана, но да продължите да скролвате в друг прозорец. Всички водещи уеб браузъри предлагат функцията, която улеснява значително гледането на мултимедия. Разработчиците на Mozilla Firefox експериментират с интересно подобрение, което ще позволи да използваме едновременно няколко прозореца в "Picture-In-Picture", а не само един, както досега. Компанията тества интеграция на няколко плаващи таба върху активния прозорец, което ще предостави още повече възможности за мултитаскинг в Mozilla Firefox. За да изпробвате функцията трябва да инсталирате Firefox 84 Nightly версията и да активирате "Picture-In-Picture" режима от менюто с настройки, съобщава TechRadar.     След като изтеглите и инсталирате Nightly версията на Firefox трябва да въведете "about:config" в URL лентата на браузъра. Открийте и скролнете до опцията "media.videocontrols.picture-in-picture.allow-multiple". Трябва да зададете параметрите на функцията на "True". Последната стъпка е да рестартирайте Mozilla Firefox и да започнете да се наслаждавате на актуализираната функция. Наличието на този инструмент във Firefox 84 Nightly вероятно е индикация, че до няколко седмици всички потребителите ще могат да тестват "Picture-In-Picture" с няколко активни прозореца в стабилната версия на Firefox. Интеграцията на функцията ще бъде особено полезна за собствениците на смартфоните, които обичат да гледат мултимедия, докато пътуват.   Още от Digital:  Какво представлява новата лента за търсене в Мozilla Firefox        
Microsoft Edge
Microsoft Edge ще показва нотификации, дори когато браузъра не е активен
Microsoft Edge ще показва нотификации, дори когато браузъра не е активен
Microsoft опитаха да превърнат браузъра Edge в подходяща алтернатива на Internet Explorer, който от доста време е източник на негативни критики. Компанията взе решение да създаде изцяло нов софтуер, който обаче първоначално не предизвика интереса, който се очакваше. Различни проблеми в работата на Microsoft Edge и несъвместимостта с определени платформи и уеб протоколи принуди Microsoft да стартират проекта от нулата. Този път, обаче се премина към използването на по-модерни технологии и конкретно Chromium енджина, на който е базиран Google Chrome. Новата версия предлага сериозни подобрения в сигурността и Microsoft постоянно предоставят допълнителни функции, които за интеграцията между Windows и конкурентните платформи. Компанията дори твърди, че Microsoft Edge е по-бърз на определени тестове от своите конкуренти, включително и Google Chrome. Факт е, че актуализираната версия се възприема по-добре от потребителите, но някои от критиките срещу Microsoft Edge продължават да бъдат актуални. Предстоящата версия на уеб браузъра предлага функция, която може да не допадне на някои потребители.     От Microsoft тестват опцията Background Notifications, която ще възпроизвежда по-агресивно нотификации на началния екран. Актуалните промени в софтуерния код на Microsoft Edge 85 версията разкриват, че компанията уведомленията могат да се показват, дори когато браузъра не е активен, съобщава TechRadar. Toва означава, че нотификациите от уеб сайтовете и онлайн платформи ще продължат да бъдат видими, дори ако не използвате Microsoft Edge. В момента трябва да отворите браузъра или поне да го минимализирате в лентата със задачи, за да видите т.нар. "Push Notifications". Възможностите за мултитаскинг ще бъдат улеснени от функция за промяна на имената на прозорците в Microsoft Edge за по-бързо превключване между табовете. Единственото, което трябва да направите е да кликнете върху името на даден раздел, за да въведете собствен таг. Въвеждането на по-агресивна система от Push Notifications ще ограничи някои потребители и ще наложи индивидуални настройки на популярните страници. Компанията също така вече тества и подобрено Favorites меню в Edge Canary канала за разработчиците.   Oще от Digital: Как Microsoft ще принуди потребителите на Internet Explorer да инсталират браузъра Edge
Google Chrome
Google Chrome 87 предлага най-голямото подобрение в скоростта от години насам
Google Chrome 87 предлага най-голямото подобрение в скоростта от години насам
Teхнологичният гигант работи усилено над следващата стабилна версия на браузъра. Това ще бъде последната актуализация за годината. Именно заради това Google искат да предложат сериозни подобрения на своите потребители. Chrome 87 ще се фокусира върху подобряване на производителността и оптимизацията на системни ресурси. Специални алгоритми ще дават приоритет на активните табове в уеб браузъра, което ще редуцира петкратно използването на CPU модула. Google обещават допълнителни подобрения, които ще удължат живота на батерията. Тестовете показват, че потребителите могат да очавкат между 60-75 мин. повече време за работа с едно зареждане. Google Chrome 87 ще е в състояние да стартира сайтовете с около 7% по-бързо от настоящата версия, дори когато сте стартирали много прозорци. След като кликнете върху иконата на браузъра може да очаквате началната страница да се зареди 25% по-бързо, српямо възможностите на Chrome 86. По този начин компанията се е погрижила да оптимизира всеки един ключoв аспект от работата на Google Chrome, за да улесни своите потребители.     От Google твърдят, че Chrome 87 ще предложи най-сериозното подобрение в сферата на скоростта от години насам. Компанията ще продължи да доразвива тази концепция и в първат версия на браузъра, които ще видим в началото на 2021г. Това ще бъде Google Chrome 88. Важно е да отбележим, че данните обхващат десктоп версията на браузъра. Въпреки това собствениците на смартфони с Android също могат да очакват сериозен ъпгрейд по отношение на скоростта. Google твърдят, че отворените страници ще се зарежат почти мигновено, като превключвате между отделните раздели. Ако сте потребител, които често отварря много табове в браузъра вероятно ще се зарадвате да научите за още една полезна функция на Google Chrome. Вече ще можем да извърваме търсене във всички зареди прозорци, което ще ни позволи максимално бързо да откриваме каквото искаме. Премиерата на Chrome 87 също така ще ви позволи да се възползвате от Chrome Actions, които включват някои от най-полезните функции на браузъра.   Още от Digital: Google Chrome ще улеснява споделянето на линкове в интернет
Google Chrome
Google добaвят нова секция за обучителни видеа в мобилната версия на браузъра Chrome
Google добaвят нова секция за обучителни видеа в мобилната версия на браузъра Chrome
Google Chrome предлага впечатляващи възможности да бъдем продуктивни и да се забавляваме, докато използваме браузъра. Бързата скорост и изчистения интерфейс са допълнителни предимства, които превърнаха Chrome в най-популярното решение за потребителите по цял свят. Специален акцент за Google е мобилната версия на Chrome, тъй като все повече хора разчитат на смартфоните за достъп до любимото съдържание. Едно от най-големите предизвикателства за Google е да се намери оптималния баланс между изчистения интерфейс и разнообразните функционалности, които предлага уеб браузъра. Впечатляващ процент от клиповете, които гледаме в интернет включват съдържание, което ни показва как да правим различни неща. Видео материалите в т.нар. "How To" категория са най-гледани в YouTube като тези трендове само се задълбочиха с пандемията. Анализите на компанията показват, че популярността на съдържанието в тази категория достига рекордни стойности. Именно заради това Google искат да ни улеснят в гледането на клипове, които включват инструкции и съвети да извършвате различни неща в ежедневието си.     Решението е добавянето на функция с името "Video Tutorials" към уеб браузъра. Както името подсказва това ще бъде специален раздел в Google Chrome, където ще може да откриете "How To" видео клипове. В момента   Още от Digital: Google Chrome ще улеснява споделянето на линкове в интернет  
YouTube
Нова функция ще улеснява избора на резолюция в YouTube
Нова функция ще улеснява избора на резолюция в YouTube
Гледането на видео в YouTube е подходящо решение да се забавляваме по време на полет или дълъг път. Популярната услуга за стрийминг предлага внушителна колекция от съдържание в разнообразни жанрове.  Много от десктоп функциите вече са достъпни и за мобилната версия на YouTube, което улеснява собствениците на смартфони. Ако сте в движение е добре да внимавате за мобилния трафик, тъй като гледането на видео с висока резолюция може да се отрази на месечната ви сметка. Стандартният видео плейър позволява да променяте резолюцията, което е подходящо, когато не искате да консумирате твърде много мобилни данни в YouTube. Google искат да доразвият тази концепция и вече експериментират с нова функционалност, която се казва "Video Quality Preference". Интеграцията на този инструмент ще улесни значително избора и промяната на резолюцията на видео клиповете, които гледате в своя профил. Първоначално функцията ще е налична за Android, като все още няма данни за планирана интеграция за iOS, информира AndrodHeadlines.     В момента потребителите могат лесно да избират резолюцията на съдържанието, която варира от 144p за клиповете с най-ниско качество, до 1440p при по-новите смартфони.  След актуализацията ще имаме достъп до общо четири възможности за избор на резолюция. Първата от тях е "Аuto" (Recommended) и както името подсказва автоматично ще избира най-добрата разделителна способност съобразно ситуацията. Втората опция е "High Picture Quality", като в този случай се съгласявате да изразходвате повече мобилен интернет, за да гледате с по-добро качество. Ако искате да спестите трафик и да направите компромис с резолюцията вероятно ще искате да изберете "Date Saver". Потребителите, които искат да зададат специфични параметри могат да изберат "Advanced" секцията в менюто. Засега "Video Quality Preferences" е в бета фаза и може да се използва от ограничен брой потребителите. Google едва ли ще продължат дълго с тестовете и вероятно скоро ще предложат достъп на всички профили до новите функции  за контрол на резолюцията в YouTube.   Oще от Digital: YouTube променя начина, по който превъртаме видео клиповете от смартфон с Android
Google
Алгоритмите на Google са открили над 2 млн. фишинг уеб сайта през 2020г.
Алгоритмите на Google са открили над 2 млн. фишинг уеб сайта през 2020г.
Антивирусните програми са едно от най-силните оръжия, които ни предпазват oт все по-сериозните заплахи, на които сме изложени в интернет. Всеки потребители трябва да бъде много внимателен дори при най-малкото съмнение за подозрителна активност. Фишинг атаките са много разпространен метод, с който хакерите опиват да открадната важна информация за потребителите. Неприятното е, че процента на ефективност на този тип атака продължава да бъде изключително висок. Киберпрестъпниците влагат усилия в разработването на измамни версии на легитимни сайтове, които са налични в сходни домейни като например gooоgle.com или. facebok.com. Пропускането или добавянето на един символ, често може да остане незабелязано. Ако не обърнете внимание ще бъдете пренасочени към фалшиво копие на съответния сайт. Въвеждането на актуалните данни за логин и парола автоматично се копират от полетата в базата данни на хакерите и могат да бъдете злепоставени в интернет. Доста често може дори да не разберете, че сте предоставили данни на други хора по този начин.     Експертите предупреждават за  необичакно висока активност в тази сфера, тъй като са регистрирани рекорден брой фишинг сайтове през 2020г. Системите на Google са открили над 2 млн. подобни страници, което е ръст от 19.91%, спрямо резултатите година по-рано, когато са отчетени 1.6м. фишинг атаки. Първите три тримесечия са свързани с наличието на най-голям брой опасни сайтове от последните пет години насам. Очевидно е, че хакерите използват все по-усъвършенствани техники, за да ни подмамят и трябва да бъдем изключително внимателни, за да се предпазим. Важен съвет е да отваряте единствено сайтове с HTTPS протокола за сигурност, който блокира много от фишинг сайтовете в интернет, както и да следите да в изписано правилно името на страницата, която искате да отворите.   Още от Digital: Oткриха уязвимост в мобилните браузъри, която улеснява фишинг атаките на смартфоните
пароли
Кои са 20-те най-популярни пароли през 2020г.
Кои са 20-те най-популярни пароли през 2020г.
Сигурността на личните данни в интернет се превръща в проблем с внушителни размери, който доста хора продължават да подценяват. Най-лесният начин чужд човек да проникне в онлайн профилите е да открадне паролата, което може и да не е толкова трудно, колкото мнозина си представят. Хакерите използват автоматизирани системи за пробиване на акаунтите, които са базирани на мошни сървъри и извършват милиони операции в секунда. Скоросттта за разпознаване на паролата зависи от дължината и сложната комбинация, която сте подбрали, за да се предпазите. Въпреки постоянните предупреждения и съвети от експертите за сигурни пароли има твърде много потребители, които използват несигурни пароли. Това се потвърждава от традиционните списъци с най-популярни комбинации използвани в интернет през годината. Традиционно виждаме присъствието на доста елементарни съчетания и последния доклад на NordPass потвърждава,задълбочаването на тези трендове. Компанията разработва менижър за пароли, което носи същото име и следят отблизо навицие на потребителите. Данните разкриват, че най-популярната парола използвана онлайн през 2020г. е "123456". Още по-любопитното е, втората най-популярна комбинация е "123456789".     Притеснителното е, че доста потребители използват една и съща парола за много акаунти в интернет, с което улесняват хакерите. Специалистите по киберсигурност на NordPass твърдят, че са необходими секунди, за да разпознават повечето от 200-те пароли в списъка. Най-сложните кобинации ще изискват около три години преди да бъдат разбити. Определено трябва да бъдете много внимателни, ако залагате на съчетания като picture1,  111111, 1234. iloveyou, aaron431, password1 и qqww1122, които допълват 10-те най-популярни пароли през годината. Eто и пълният списък с 20-те най-популярни пароли на, съобщава GizmoChina:   123456 123456789 picture1 password 12345678 111111 123123 12345 1234567890 senha 1234567 qwerty abc123 Million2 000000 1234 iloveyou aaron431 password1 qqww1122   Още от Digital: Какви грешки допускаме при създаването на сигурни пароли в интернет
YouTube
Google вече ще показват реклами във всички видео клипове в YouTube
Google вече ще показват реклами във всички видео клипове в YouTube
YouTube е не само най-голямата платформа за видео в интернет, но и услуга, която може да превърне клиповете ви във финансова печалба. Темата с генерирането на приходи в YouTube не е нова и е свързана с актуалните рекламни политики на Google. Съгласието с показването на маркетингови съобщения и високата гледаемост са основните неща, за които трябва да помислите, ако искате да опитате да монетизирате своя профил. Няма универсална стратегия, която да гарантира постоянно гледаемост и приходи от видео съдържанието, което качвате в YouTube. Въпреки това Google успява да реализира сериозна печалба, дори ако клиповете ви не са толкова популярни. Така например YouTube отчете $5 млрд. приходи от реклама през третото тримесечие на 2020г., което представлява добро доказателство за горното твърдение. Компанията не крие плановете си да превърне видео услугата в още по-сериозен източник на приходи и разкри детайли за любопитна промяна. Google потвърдиха, че започват да показват реклами дори в клиповете, които не са част от YouTube Partner Program (YPP).     Toва означава, че ако не сте част от програмата няма да получавате част от приходите от своите клипове, но Google ще го прави, чрез рекламите свързани с тях. Според официалните данни рекламното съдържание ще е свързано с брандовете и насочеността на отделните акаунти. Google обещават да предоставят контрол над въпросните реклами, но не публикуваха детайли за конкретните си намерения. Припомняме ви, че собственик на профил в YouTube може да се присъедини към YouTube Partner Program (YPP),  когато има повече от 1000 последователя. Другото изискване е за трафик от над 4000 часа през последните 12 месеца, което бе въведено преди две години и ще продължи да е активно и след новите промени.   Oще от Digital: YouTube променя начина, по който превъртаме видео клиповете от смартфон с Android
Google
96 години от рождението на Беноа Манделброт
96 години от рождението на Беноа Манделброт
Днес Google ни припомнят за личността на френския математик Беноа Манделброт, който е известен като "бащата на фракталната геометрия". Неговият живот започва на днешната дата преди 96 години, а впечатляващите му научни трудове са вдъхновили новото лого на Google.  Терминът "фрактал" произхожда от латинското "fractus", което е превод означава разбит, разделен на части.  Казано най-просто това е геометрична фигура, състояща се от части, всяка от които представлява приблизително копие на цялото. Независимо под какъв ъгъл и мащаб разглеждате тези обекти структурата им остава идентична. Разнообразието от форми в природата могат да се получат с опростен модел, който включва две операции, копиране и мащабиране. Математическото дефиниране на фракталите е доста сложна концепция, тъй като е трудно цифрово да се изрази самоподобието на отделните обекти. Беноа Манделброт изучава активно именно тези проблеми и с неговото име се свързва с въвеждането на термина "фрактал" през 1975г. Той също така създава и т.нар. "Множество на Манделброт" - уравнение за анализ на сложни структури.     Класичеките теории не са предлагали обяснение на фракталите, което провокира вниманието на френския учен. Беноа Манделброт е първият човек в света, който използва компютър, за да види фракталите в пълния им блясък. Това се случва по време на работата му в изследователския център на IBM в Йорктаун. Идеите на Манделброт намират най-ярко приложение във "Фракталите: Форма, вероятност и размерност" изследването, което след това са доразвити с "Фракталната геометрия на природата" публикувана през 1977г. Френският учен е роден на 20 ноември 1924г. в полската столица Варшава в семейство на литовски евреи. Още от ранните си години е изложен на ежедневен достъп до математически и геометрически проблеми, което го запалва и по шаха. Образованието на Манделброт продължава в Париж и САЩ, където получава докторска степен през 1952г. Печелил е много престижни награди, включително Wolf Foundation Prize през 1993г. До края на живота си живее в САЩ, а научните му разработки промениха изцяло представата ни за света, който ни заобикаля, вдъхновявайки редица други учени от цял свят.   Oще от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
Mozilla Firefox
Какви са подобренията в Mozilla Firefox 83
Какви са подобренията в Mozilla Firefox 83
Mozilla влагат доста ресурси и усилия, за да превърнат Firefox в по-атрактивен избор за потребителите. Компанията предлага интересно съчетание от разнообразни функционалности и модерни технологии, за да отговори на високите очаквания. Според официалните данни Mozilla Firefox се използва от над 225 млн. потребители. Това превръща уеб браузъра в атрактивна платформа за уеб разработчиците. Въпреки разпространението на коронавируса Mozilla продължат да следват своя план на актуализации и да подобряват възможностите на браузъра. Вече е налична и следващата стабилна версия, която се казва Firefox 83 и може да се изтегли на Windows, Mac и Linux. Eдно от интересните подобрения е HTTPS-Only Мode режима, при който уеб браузъра опитва да установи по-сигурна HTTPS връзка на всички сайтове. Ако това не стане ще бъдете подканени да дадете разрешение, за зареждане на съдържанието, дори когато не поддържа този протокол, съобщава VentureBeat. Това е доста полезно решение, тъй като винаги ще информира потребителите дали се логват в сигурни сайтове в интернет.     За да активирате функцията трябва да отворите "Privacy & Security" секцията в меню "Preferences" и да скролнете до "HTTPS Only-Mode". Всяка страница, която е базирана на този протокол предлага по-добра защита на данни като пароли и номера на кредитни карти. Ако попаднете на сайт, който не поддържа HTTPS ще бъдете информирани от Mozilla. Полезният режим вероятно ще бъде активиран по подразбиране в следващите версии на браузъра. От Mozilla твърдят, че Firefox 83 ще зарежда уеб сайтовете 15% по-бързо и ще подобрява интерактивността на съдържанието с допълнителни 12%. Благодарение на оптимизациите на компанията се редуцира и необходимата памет за извършване на задачите с около 8%. Новата версия предлага и допълнителни инструменти, които улесняват разработчиците. Важно е да споменем, че мобилната версия на Firefox 83 най-накрая ще поддържа "Pinch-To-Zoom" функционалност за устройствата с тъчскрийн дисплеи.  В заключение ще допълни, че следващата версия ще е достъпна след четири седмици, което означава, че Firefox 84 ще дебютира в средаа на декември.         Oще от Digital: Как да промените търсачката по подразбиране в Mozilla Firefox от смартфон или компютър  
биометрични технологии
Mоже ли биометричните технологии да сложат край на паролите
Mоже ли биометричните технологии да сложат край на паролите
Темата със сигурността на личната информация става все по-актуална, особено в контекста на световната пандемия предизвикана от разпространението на COVID-19. Социалната изолация предизвика бум в трафика на приложения за видеоконференция и налага да бъдем много внимателни. за да се предпазим oт различните заплахи в интернет. Колкото по-голям брой устройства в ежедневието си използваме, толкова повече трябва да бъдем внимателни, за да не се превърнем в жертва на хакери. Смартфоните предлагат усъвършенствани методи за защита, които включват сензори за пръстов отпечатък и скенери за ириса на очите. По този начин милиони потребители могат да гарантират, че бързо и сигурно отключват своите устройства. Последните проучвания на анализаторите показват, че едва 18% от представителите на бизнеса се чувстват напълно сигурни. Въпреки предупрежденията се оказва, че се увеличава броя на потребителите използващи една и съща парола в няколко различни потребителски акаунта. Това е причината, която най-често може да ни превърне в жертва на хакерите, които стават все по-активни.     Оптималното решение е да започнете да използвате биометрични технологии, които могат да гарантират в оптимална степен сигурността на личната информация. Независимо дали насочете вниманието си към сензор за пръстов отпечатък, скенер за ириса на очите или друг подобен метод имат много повече шансове да се защитите. Навлизането на модерни технологии, които са достъпни за масовия потребител само улесни достъпа на милиони хора до биометрични методи за верификация. Според данни на анализаторите повече от 65% от потребителите се логват със сензор за отпечатък или лицево разпознаване в своите устройства. Тези стойности ще продължат да се увеличават с оглед последните иновации при смартфоните.  Анализаторите са сигурни, че е само въпрос на време биометричните технологии да се превърнат в заместител на класическите пароли, които използваме за логин в интернет. Само въпрос на време е скенерите за ириса на очите и сензорите за отпечатък да се превърнат в по-популярно решение за собствениците на смартфони в глобален мащаб.     Още от Digital: Възходът на биометричната идентификация
Google Chrome
Google Chrome ще позволи да правим скрийншот в инкогнито режим
Google Chrome ще позволи да правим скрийншот в инкогнито режим
Използването на инкогнито режим е подходящо, когато използвате чуждо устройство. Стартирането на тази функция е полезно и в други случаи, особени ако споделяте компютъра с друг човек. Независимо от конкретната ситуация има много причини да бихте искали да скриете историята си на сърфиране в интернет. Функцията е част от всички водещи уеб браузъри и обещава да не споделя информация за отворените сайтове и да не осигурява достъп до бисквитките на външни сайтове. След като затворите прозорец зареден в инкогнито режим се изтрива цялата информация свързана със съответната страница. Google Chrome не е изключение, но допълнително развива концепцията за сигурността на потребителите като блокира възможността да направите скрийншот на екрана, когато сърфирате инкогнито. Сега разбираме, че компанията е стартирала експерименти с функция, която ще премахне това ограничение. Това означава, че мобилната версия на Google Chrome ще ни позволи да правим скрийншоти на дисплея, дори когато сме активирали инкогнито режима на браузъра, съобщава AndroidPolice.     Разработчиците вече могат да изпробват "Incognito Screenshot" инструмента, който е оптимизиран за версията на браузъра за Android. По този начин собствениците на смартфони, които досега не са били доволни от начина, по който оперира инкогнито режима вероятно ще останат доволни. Едно от приложенията на функцията е когато не желаете определено съдържание да се запази в историята на браузъра, но все пак искате да заснемете и споделите самата информация. Засега няма информация дали опцията за правене на скрийншоти в инкогнито режима ще е налична и за iOS. Извършването на необходимите тестове и отстраняването на бъгове вероятно ще отнеме няколко седмици преди всички да може да тестваме новата функция.   Още от Digital: 7 Google Chrome разширения, с които ще подобрите работата си от вкъщи
Google Chrome
Google тестват бутон за гласово търсене в лентата с инструменти на браузъра Chrome
Google тестват бутон за гласово търсене в лентата с инструменти на браузъра Chrome
Google започнаха да експериментират с подобрения в стандартния Voice Search интерфейс в лентата за търсене на своя браузъра още в началото на годината. От компанията смятат, че могат да предложат още по-добри възможностите да откриваме съдържание, чрез алгоритмите на Google Assistant. Вече се тестват различни алтернативи, които да покажат кои решения дават най-добри резултати. Една от атрактивните концепции, която привлича вниманието ни се казва "Omnibox Assistant Voice Search". Това е поредният експериментален флаг наличен за разработчиците на Google Chrome. Aктивирането на функцията позволява да извършвате гласови търсения, обработвани от Google Assistant директно от самата лента за въвеждане на  URL адреса. Добавянето на бутон в лентата за инструменти ще спести време да пишете съответния текст на клавиатурата. Google ще добавят слайдер за включване на "Оmnibox Assistant Voice Search" и в менюто с настройки, както и възможност да продължите да работите с настоящия Voice Search UI в уеб браузъра, както досега.     Други актуални функции, над които работи Google са "Share Button In Top Toolbar" и "Voice Button In Top Toolbar". Ако включите бутона за търсене с Google Assistant и този за споделяне ще виждате единствено Share бутона в лентата за инструменти, съобщава xda-developers. Възможно е Google да внесат допълнителни промени преди да разпространят следващата версия на Chrome до потребителите. Гласовата услуга получава максимално бързо последните иновации в сферата на изкуствения интелект. Това превръща Google Assistant в един от най-важните продукти на компанията. Синхронизацията с другите приложения на компанията е важно предимство на виртуалния асистент. Добавянето на бутона за Google Assistant в лентата за инструменти на Google Chrome е практично решение, което вероятно ще накара повече хода да изпробват функцията за гласовотo търсене в Chrome. Следващата стабилна версия на Google Chrome за десктоп устройства и смартфони ще е достъпна за потребителите преди края на годината.   Oще от Digital: Google Chrome ще улеснява споделянето на линкове в интернет
DMCA.com Protection Status