Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2864 резултата за интернет
Mozilla Firefox
Kaк да спрем Facebook да ни следи в браузъра Mozilla Firefox
Kaк да спрем Facebook да ни следи в браузъра Mozilla Firefox
Едно от най-интересните подобрения в Mozilla Firefox 73 е поддръжката на официален плъгин "Facebook Container". Aктивирането на тази функция ще блокира тракерите на социалната мрежа и няма да им позволи да следят активността ви онлайн. Това е доста полезно решение, когато искате да не бъдете следени постоянно от алгоритмите на Facebook в интернет.   Създаването на специален контейнер в Mozilla Firefox също така ще изтрие бисквитките и ще блокира всички отворени раздели във Facebook. Имайте предвид, че плъгина е разработен директно от Моzilla за уеб браузъра.   Добрата новина е, че целия процес изисква само няколко кликвания, а след това можете да се забавлявате на анонимно сърфиране без Facebook да знаят какво правите онлайн.   Ето как да го направите, според HowToGeek:   1. Oтворете Mozilla Add-Ons страницата в браузъра. 2. Използвайте търсачката, за да откриете "Facebook Container". 3. Инсталирайте плъгина с кликване на бутона "Add To Firefox".     4. След това ще видите изскачащ прозорец, който иска съответните разрешения за достъп до данни. 5. Кликването на бутона "Add" ще инсталира "Facebook Container" в браузъра.     6. Отворете Facebook в браузъра и обърнете внимание на черната линия в долната част на таба. 7. Наличието на този символ потвърждава, че създадения от вас контейнер е вече активен.     Създаването на контейнер изолира активността ви във Facebook в специална част от браузъра, която е запазена специално за този тип данни. Това означава, че компанията няма да може да следи какво правите в своя профил. Кликването на Facebook бутоните във външни страници също няма да е достъпно като информация. Aко това не ви е достатъчно разполагате с опцията да позволите на даден уеб сайт да бъде изключение.   По този начин ще позволите на съответната страница да продължи да взаимодейства с бутоните и социалните плъгини на Facebook в интернет. За да го направите е необходимо да отворите въпросната страница във Fifrefox и да изберете иконата на "Facebook Container" в горния десен ъгъл. Изберете опцията "Аllow Site In Facebook Container" в долната част и така страницата ще остане активна въпреки факта, че използвате контейнер.     Oще от Digital: Как да изтриете запазените пароли в браузъра Mozilla Firefox
Google
Google вече ще ни информира къде се спазва домашната карантина заради COVID-19
Google вече ще ни информира къде се спазва домашната карантина заради COVID-19
Само преди дни ви информирахме, че Google вече показва предупреждения за COVID-19 при пътувания. Това е само една от мерките, с които компанията се опитва да ни бъде полезна в неприятната ситуация. Технологичният гигант вече отдели финансови средства за подпомагане работата на болниците и подкани своите служите да се включат в много благотворителни инициативи. Google също така следят стриктно за разпространението на невярно съдържание за коронавируса и се стремят да ни показват само легитимна информация в своите приложения. Заглавия като Google Maps, YouTube, Google Chrome улесняват ежедневието на милиони хора.   Внушителното количество информация, с което Google разполага за всеки от нас сега се превърна в ефективен инструмент в борбата с коронавируса. Оказва се, че компанията е създала интересен доклад, в който се съдържа детайлна информация за поведението на потребителите в 131 държави по цял свят. Всъщност въпросните данни използват сензорите на смартфони, с които традиционно компанията следи местоположението ни. Алгоритмите използвани от Google Maps са използвани от компанията в създаването на баа данни, която показва в кои държави следват най-стриктно указанията за социална изолация.     Самата информация показва колко често потребителите излизат навън, използват публичен транспорт, посещават магазини и други обществени места. Данните са генерирани от устройствата с активирани Google Location History, които в нормална ситуация се използват за подобряване на Google Maps. В този случай компанията дава свободен достъп до тази информация и се надяват да помогнат на здравните органи и медицинските институции да се справят по-добре с пандемията. Информацията, която е намерила място в доклада също така е събрана доброволно от собствениците на смартфони, предаде PhoneArena.   Разбивката по отделни страни е полезна, тъй като разкрива какви са индивидуалните нагласи и навици на хората във всяка от изследваните държави. Google уточниха още, че данните ще бъдат публично достъпни в интернет, докато лекарите и здравните органи по цял свят смятат, че имат нужда от тях. За нас обикновените потребители определено е любопитни да разберем колко добре се справяме с мерките за социална изолация препоръчани от властите. За периода между 10 - 29 март България отчита със 66% по-малко посещения на търговски обекти, спрямо средните стойности за целия свят.   Oще от Digital: Google, Facebook и останалите компании ще се борят срещу фалшивите новини за COVID-19
Microsoft
Всички събития на Microsoft ще се провеждат онлайн до юни 2021г.
Всички събития на Microsoft ще се провеждат онлайн до юни 2021г.
Tехнологичните компании отмениха редица дългоочаквани събития, които по план трябваше да се проведат в следващите месеци. Агресивното разпространение на коронавируса, обаче наложи безпрецедентни промени в графика на IT гигантите. Сега разбираме, че Microsoft също ще бъдат силно засегнати oт пандемията и ще се наложи да отложат планирани публични прояви до края на годината. В това число влизат няколко големи събития в календара на софтуерния гигант.   Нова информация на GizChina също така разкрива, че Microsoft са взели решение да не провеждат публични прояви и през първата половина на следващата година. Това означава, че поне до края на юни 2021г. всички технологични събития подготвяни от компанията ще се провеждат единствено онлайн. По този начин компанията се надява да предпази по най-добър начин своите служители и потребители от все по-сериозната заплаха, на която ни излага пандемията от COVID-19.     Microsoft вече потвърдиха, че няма да провеждат тазгодишното MVP Summit събитие, което бе планирано за Сиатъл през март. Успоредно с това конференцията с разработчиците Build 2020 също се превърне в жертва на коронавируса. Тази проява се очакваше да привлече повече от 5000 гости в Ситаъл в средата на май. но изглежда, че това няма да се случи. Стратегията на компанията обхваща и Inspire 2020 конференцията насрочена през юли в Лас Вегас, която щеше да е посетена от над 40 хил. души.   Освен спирането на собствените събития от компанията няма да участват и в такива на други компании, сред които и E3 2020. Компанията ще продължи да следи отблизо какво се случва със световната епидемия от коронавирус, за да адаптира плановете си спрямо този проблем. Дотогава Microsoft ще излъчват своите премиери и важни събития единствено онлайн. Платформата Microsoft 365 Live Events също така ще улеснява потребителите и в провеждането на онлайн събития с до 100 хил. участници.   Още от Digital: 5 лесни начина да използвате евтини лицензи за Microsoft Office
интернет
Китай и Huawei предлагат нова версия на Интернет
Китай и Huawei предлагат нова версия на Интернет
Китай предлага радикална промяна на архитектурата на Интернет. Страната смята, че така ще се позволи навлизането на нови технологии като холограми и самоуправляващи се коли. Критиците обаче смятат, че се вграждат и механизми за авторитарно управление на Мрежата, съобщава Financial Times.   Предложението е подкрепено от Huawei, China Unicom, China Telecom и Министерството на информацията и технологиите на Китай. Те предлагат технологията New IP, която да се прегледа от Международния съюз по телекомуникации на ООН (ITU).   Huawei казва, че част от...
зловредни приложения
Фалшиви приложения излагат на риск мениджърите за пароли
Фалшиви приложения излагат на риск мениджърите за пароли
Meниджърите на пароли се използват от все по-голям брой потребители, тъй като предлагат практично решение на най-големия проблем свързан с онлайн сигурността на потребителите. Тези програми позволяват да запомним само една основна парола, с която имаме достъп до логин детайлите на всичките ни акаунти. Експерти по сигурността на University of York твърдят, че мениджърите за пароли не са толкова сигурни, тъй като също са уязвими на различни кибератаки. Teстовете им включват пет от най-популярните заглавия в тази категория.   Всъщност специалистите откриват, че е възможно защитата им да бъде преодоляна с фалшиво Google приложение. Използването на този вариант изненадващо принуждава два от тестваните мениджъра да предоставят достъп до запазените в тях детайли за имената и паролите за логин на потребителите. Всъщност проблема е свързан с начина, по който софтуера идентифицира приложения и ги възприема като легитимни. На този етап няма детайли да се провеждат кибератаки, които се възползват от тази уязвимост, съобщава TechRadar.   Все пак това не е гаранция, че хакерите няма как да измислят по-ефективен начин, с който да подмамват потребителите да изтеглят фалшиви приложения на смартфоните. Учените от University of York не пожелаха да разкрият имената на тестваните от тях заглавия, но увериха, че са направили своя избор от най-популярните предложения. Със сигурност наличието на метод, който излага на риск 40% от подобни програми е доста притеснителен за хората, които използват активно мениджърите на пароли на своите мобилни устройства.   Още от Digital: Ето как Google са справили със зловредните приложения за Android през 2019г.
реклами
Facebook и Google ще генерират $44 млрд. по-малко приходи от реклама през 2020г. заради COVID-19
Facebook и Google ще генерират $44 млрд. по-малко приходи от реклама през 2020г. заради COVID-19
Замисляли ли сте се някога защо всички услуги на Google са безплатни? Компанията предлага разнообразие от приложения като YouTube, Google Maps, Chrome и Photos. Tрябва да отбележим също, че Google разработват операционните системи Android, Chrome OS, Wear OS и Аndroid Autо, които също могат да се използват свободно от производителите. Отговора на въпроса е рекламите в интернет, които са най-големия източник на приходи за Google. Сходна е и ситуацията с друг технологичен гигант и това е Facebook, които залагат на идентичен бизнес модел.   Двете компании на практика създадоха таргетираните реклами, които показват персонализирани маркетингови съобщения съобразно активността на всеки профил в интернет. Световната пандемия от COVID-19 кара все повече хора да си стоят вкъщи, но социалната дистанция на милиони потребители не означава автоматично ръст в приходите от реклама. Причината е, че доста компании намаляват своя бюджет за маркетинг, за да компенсират загубите за своя бизнес от другите ограничения наложени от разпространението на коронавируса.     Tрадиционно компаниите, които се окажат в затруднена ситуация веднага редуцират рекламния си бюджет, за да оптимизират разходите. Тwitter се очакват да регистрират 23% ръст в трафика през март, но приходите им от реклама ще бъдат с 20% по-ниски. Само преди няколко дни Facebook разкриха, че отчитат 50% увеличение в броя на съобщения изпращани в платформите им а комуникация и над 100 пъти повече групови разговори. Тази тенденция намира най-силно проявление в държавите засегнати най-сериозно от коронавируса.   Забелязва се и спад в търсенията, които правим в Google на разнообразни теми, сред които и пътуване. Всички тези процеси ще окажат негативно влияние върху приходите от реклама на двете компании, съобщава TechSpot. Прогнозите на анализатори от Cowen са, че през настоящата година Facebook и Google ще генерират с 44% по-малко приходи от дигитален маркетинг. Това е с приблизително 11% по-ниска стойност от резултатите преди година. Aко кризата продължи по-дълго е възможно загубите да са доста по-високи.   Още от Digital: Google ще използват изкуствен интелект, за да подобрят рекламите в интернет
Google
Google вече показва предупреждения за COVID-19 при пътувания
Google вече показва предупреждения за COVID-19 при пътувания
Google полагат много усилия да са полезни на всички потребители по отношение на пандемията от коронавирус. Компанията вече актуализира всичките си приложения, за да предоставя най-актуалните данни свързани с дистрибуцията на COVID-19 по цял свят. Едно търсене в Google Search е достатъчно за броени минути да разберете всичко, което ви трябва по тази гореща тема. Десетки милиони хора по цял свят са поставени в изолация, като Google също така се опитват да ги предпазят от достъпа до фалшиви новини, което също постепенно се превръща в голям проблем.    Въпреки призивите за социална дистанция и изолация, обаче има малка група от хора, за които е наложително да предприемат пътуване дори в тази напрегната ситуация. Google изглежда са наясно и са предвидили нещо и за потребителите, които спадат в тази категория. Компанията потвърди официално, че започнат да показват предупреждения за актуалната ситуация в Google Search, Google Maps и портала Google Travel. Данните ще са налични, както от десктоп, така и от устройствата с водещите мобилни платформи. Идеята е да вземете предвид всички ограничения преди да пътувате.     Следващият път, когато въведете заявка за търсене свързана с хотели или самолетни полети ще видите допълнителна информация. Google ще ви покажат данни за конкретната обстановка, мерките предприети от локалните власти и пътищата, които са затворени заради COVID-19. За максимално улеснение тези резултати ще се показват в най-горната част на търсачката, за да са още по-видими за потребителите. В тази секция също така ще виждате и съвети за пътуване до конкретната дестинация и рестрикциите, които ви очакват, предаде AndroidHeadlines.   Когато е възможно Google ще ви предоставя линкове за достъп до местни власти и агенции, които допълнително да улеснят пътуването. Търсенето на полет в Google Search и Google Flights ще предоставя връзка и към "Help Center" ма компанията, където има данни за практиките на отделните превозвачи. Информацията показвана от алгоритмите на Google ще се съобразява с местоположението на потребителите и ще бъде различна в отделните градове. Очаквайте да виждате и повече практични съвети за превенция от експерти на Световната здравна организация (СЗО).   Още от Digital: Google временно прекратява ъпдейтите на Chrome и Chrome OS заради COVID-19
Facebook
Facebook отчитат все по-голям трафик на своите приложения и услуги заради пандемията от коронавирус
Facebook отчитат все по-голям трафик на своите приложения и услуги заради пандемията от коронавирус
Facebook е една от най-активните компании, която се опитва да предпази и улесни комуникацията на потребителите в сянката на глобалната пандемия от Covid-19. Компанията осигури не само финансова подкрепа, но също така участва в различни инициативи на здравните органи, с което да даде своя принос в борбата с коронавируса. Вече имаме достъп до специална секция с информация за вируса в профилите си във Faceboоk. Допълнителни алгоритми на компанията ежедневно следят и блокират разпространението на фалшиви новини и невярна информация на акаунти в социалната мрежа, които по един или друг начин са свързани с Covid-19.   Следвайки актуалният протокол и предписаните мерки Facebook вече накараха своите служители да продължават своята работа от домовете си, като ги подканват да използват популярни услуги за видеоконференция. Facebook сега потвърдиха, че в последните дни регистрират все по-сериозен трафик към сървърите си, които поддържат приложенията и услугите на компанията по цял свят. Така например в държавите, които са най-засегнати от коронавируса се забелязва над 50% увеличение в броя на съобщенията изпратени от местните потребители във Facebook. Сходна е ситуацията и с други популярни заглавия като Instagram и WhatsApp, съобщава SlashGear.     Официалните данни на компанията ракзриват, че след началото на епидемията от Covid-19 има двойно повече гласови и видео обаждания в Messenger и WhatsApp. Потребителите в много страни стоят много по-дълго време в своите профили, като при италианските граждани този ръст е 70%. Все по-сериозен трафик се генерира от платформата за излъчване на видео в реално време Facebook Live. Teзи тенденции намират проявление в огромен брой държави по цял свят и принуждават компанията да предприеме специални мерки, за да гарантира оптимална работа на своите сървъри и да отговори подобаващо на все по-сериозния трафик.   Компанията извършва постоянен мониторинг на активността в профилите, за да оптимизира своите системи и да ги направи по-ефективни за всички. Facebook са осигурили допълнителен хардуерен капацитет, който да гарантира безпроблемна работа при очаквания рекорден трафик в следващите седмици. Ежедневно се провеждат много тестове, които да гарантират, че центровете за данни на компанията оперират по най-добър начин. Невъзможността да се предвиди колко време ще продължи безпрецедентната ситуация карат Facebook да помислят за въвеждане на още по-драстични мерки, които да подобрят наличната инфраструктура.   Още от Digital: Шпионира ли ни тайно приложението на Facebook
игра без интернет
Компютър, който играе Dino - играта в Google Chrome за която не е необходим интернет
Компютър, който играе Dino - играта в Google Chrome за която не е необходим интернет
В случая с това видео, неизвестен ентусиаст е направил компютър, който играе на Dino. Машината има и механичен “пръст” и по всичко личи, че се справя много добре. Нещо, което много хора не забелязват в Google Chrome е играта с динозаври, която се появява, когато се опитвате да посетите уебсайт, докато не сте свързани с Интернет или казано по-просто - една минималистична игра, която може да играете без Интернет За да отбележи четвъртия рожден ден на Chrome дино, Google публикува интервю с разработчиците, които са създали играта, обяснявайки нейния произход.
новини
Най-интересните теми в digital.bg от 2 април
Най-интересните теми в digital.bg от 2 април
Популярността на достъпните смартфони продължава да расте непрекъснато. Хардуерът на тези телефони е много по-добър спрямо преди няколко години, но все пак не е подходящ за най-тежките игри. Това обаче не означава, че изобщо не могат да се играят игри на по-евтини телефони. Напротив, има доста интересни игри за Android, които са подходящи и за смартфони с по-слаб хардуер. What Mobile ни запознава с няколко подобни заглавия. Ето няколко интересни игри за по-слаби смартфони.   Какво представляват респираторните апарати и как работят? Респираторите извършват важни медицински...
интернет браузъри
Microsoft планират да добавят нови функции за сигурност в браузъра Edge
Microsoft планират да добавят нови функции за сигурност в браузъра Edge
Компанията Microsoft заяви, че добавя нови функции с цел сигурност в Microsoft Edge. Това допълва планирания ребрандинг на пакета Office 365 за потребители на Microsoft 365.   Те планират да добавят три ключови подобрения през следващите месеци: автоматизирана проверка на паролата, която ще се грижи за това вашата парола да не изтича в мрежата, подредба на вертикалните раздели, както и да направи секцията „Collections” по същия начин и в мобилното приложение.   Една от новите възможности на браузъра, а именно „Мониторинг на паролата“ ще бъде достъпна чрез менюто „настройки“ на Edge. Microsoft не казва какво използва като източник на информация за изтекли пароли. Сайтове като HavelBeenPwned предоставят подобни услуги за изтичане на пароли.   Microsoft Edge ще вземе и някои от опциите от други браузъри, като добавя вертикално подреждане на раздели към опциите за конфигуриране на браузъра. Браузърът ще показва новото вертикално разположение в лявата част на екрана.   Още от Digital: Оffice 365 вече ще се казва Microsoft 365
мрежи
Каква е разликата между 3G, 4G и 5G
Каква е разликата между 3G, 4G и 5G
Въпросът за разликата между 3G, 4G и 5G мрежите  изглежда интересува много от нашите читатели, затова решихме да посветим тази публикация именно на него. Броят на потребителите съ смартфони в света непрекъснато нараства, именно и това е основната причина мобилните мрежи да се адаптират и усъвършенстват, за да се справят с повече потребители и огромните количества  данните, за да останат клиентите максимално доволни.
Wi-Fi
Кои джаджи в домовете ни могат да забавят Wi-Fi връзката
Кои джаджи в домовете ни могат да забавят Wi-Fi връзката
Скоростта на интернет връзката зависи и от броя на устройствата, които са свързани в мрежата. Това е една от причините да изпитвате проблеми със скоростта, когато много хора споделяте едновременно Wi-Fi. Всъщност много фактори могат да имат негативно влияние върху бързината на интернет, който използвате. Може да ви се стори доста странно, но например микровълновата фурна също влияе в негативен план на качеството на сигнала на Wi-Fi мрежата. Ако изключите уреда от електрическата мрежа ще забележите незабавно подобрение в скоростта.   Всъщност микровълновата фурна е само един от примерите за устройства, които пречат да получите максималното от домашния интернет. Данни на Ofcom разкриват, че препятствията, които не позволяват да имате максимална скорост във всяко помещение са много повече, отколкото предполагате. Дори най-малките обекти влияят на интернета, който достига до вашето устройство. Сред тях можем да споменем високоговорители, бебешки монитори, халогенни лампи, безжични телефони, телевизори, монитори и много др.     Използването на халогенни осветителни тела в интелигентните домове също влияе на Wi-Fi сигнала, съобщава ZDNet. Всяко едно от гореизброените устройства е в състояние да излъчва безжични сигнали, което на свой ред оказва влияние на скоростта. Разбира се има значение на каква дистанция се намирате от самия рутер. На практика всяка една електронна джаджа, която имате ще влияе на силата на сигнала, която очаквате от домашната Wi-Fi мрежа. Едно от решенията е рутера да бъде разположен на подходяща дистанция от другите джаджи.   Другият полезен съвет е да не стои на пода, а да го поставите на по-високо място, като например на шкаф или друга поставка. Това ще подобри сигнала и предотврати на другите смарт устройства да пречат на скоростта на мрежата. Използването на мобилния интернет също е интересна възможност, тъй като в ситуацията на социална изолация предплатения ви трафик ще остане изразходван. По този начи ще имате и постоянно алтернатива на Wi-Fi мрежата, която използвате в дома си.   Още от Digital: 7 начина за подобрим скоростта на Wi-Fi мрежата
COVID19
Започват да блокират измамни домейни с имена "COVID" , "коронавирус" и "ваксина"
Започват да блокират измамни домейни с имена "COVID" , "коронавирус" и "ваксина"
Борбата със спекулантите и шарлатаните, които се опитват да натрупат богатство на гърба на паникьосаното население на Земята ще е безкомпромисна. Търговски онлайн гиганти като Amazon и eBay започнаха да премахват нереални или спекулативни обяви за маски за лице и дезинфектанти за ръце. Facebook, Twitter и YouTube пък обединиха усилия за премахване на дезинформиращо и подвеждащо съдържани свързано с коронавирус кризата. 
интернет
Колко бърз интернет ни трябва, за да се справим с домашната изолация по време на пандемията от COVID19
Колко бърз интернет ни трябва, за да се справим с домашната изолация по време на пандемията от COVID19
Внушителният трафик на интернет, който се генерира от поставеното в изолация световно население вече предизвика проблеми с връзката в някои региони. Големите технологични гиганти потвърдиха, че изпитват сериозен ръст в посещенията и продължителността на онлайн сесиите. Facebook и Google вече предприеха различни стъпки, за да оптимизират работата на своите сървъри в напрегната ситуация. Само преди дни ЕС призова YouTube и Netflix да намалят качеството на видеото, за да облекчи доставчиците на интернет. Мерките в тази насока се променят с всеки изминал ден.   Все пак повечето хора в западните държави не изпитват проблем с достъпа до интернет, но е възможно да възникнат временни проблеми заради натоварването на мрежовата инфраструктура. Има доста безплатни услуги, които позволяват да проверите скоростта на интернет връзката, което е достатъчно да разберете дали сте изправени пред неочаквани ограничения. Измерването на активните мегабитове в секунда е полезен инструмент, показващ колко данни може ви предоставя мрежата, в която сте свързани, съобщава Mashable.     Обикновено скорост от 1Mbps-5Mbps е напълно достатъчно за сърфиране в интернет, работа със социални мрежи и имейли. Това е подходящо за най-базовите действия онлайн. Използването на приложения за видео връзка изискват да имате минимум 10Mbps, за да можете да общувате безпроблемно и да няма накъсвания. Все пак влияние върху реалните стойности оказват фактори като Wi-Fi рутера или броя на хората, които използват същата услуга. Все пак в повечето случаи бързият интернет е универсалното решение на онлайн проблемите.   Стрийминга на видео изисква поне 5Mbps и това е препоръчителната скорост от Netflix и Amazon Premium Video. Това е минимума, като Hulu например изискват да има поне 16Mbps интернет, за да се наслаждавате на съдържанието в добро качество. В зависимост от резолюцията абонаментни планове, предлагащи между 15Mbps и 25Mbps са достатъчни за стрийминг на мултимедия. Ако сте любител на онлайн гейминга ще се нуждаете от постоянна скорост, която е поне 40Mbps-50Mps, за да се забавлявате по най-добрия начин.   Още от Digital: Как да работим ползотворно от вкъщи по време на епидемията от COVID-19
YouTume
Всички клипове в YouTube ще се стартират по подразбиране в SD (480p) резолюция в продължение на 30 дни
Всички клипове в YouTube ще се стартират по подразбиране в SD (480p) резолюция в продължение на 30 дни
Само преди дни ви съобщихме, че ЕС призова YouTube и Netflix да намалят качеството на видеото, за да облекчи доставчиците на интернет. По този начин властите се надяват да предотвратят евентуални проблеми с инфраструктурата провокирани от големия трафик. Заради световната епидемия от корнавирус има десетки милиони европейци, които са принудени да си стоят вкъщи като част от мерките срещу Covid-19. Редуцирането на качеството на съдържанието във водещите платформи в интернет ще гарантира всеки човек има постоянен и безпроблемен достъп до YouTube, Netflix и др., докато продължава извънредното положение.   Google вече реагираха на предложението и уточниха, че планират да променят алгоритмите на YouTube, за да може всички клипове да са достъпни в "Standard Definition" (SD) формат. На практика това означава, че по подразбиране видео съдържанието, което стартираме в профилите си ще е с 480р резолюция сред държавите-членки от ЕС. Тази промяна в качеството се очаква да компенсира факта, че повече хора гледат всеки ден огромно количество съдържание в своите профили. Имайте предвид, че клиповете ще се стартират в SD формат, но  oтново ще имате възможността да пускате и "High Definition" версии на избраното от вас видео съдържание.     За да го направите е необходимо сами да промените резолюцията от настройките на YouTube. Въпреки това компанията се надява стартирането на клиповете в SD формат по подразбиране да бъде достатъчно. YouTube вече анализират качеството на връзката към интернет на всеки потребител, за да стартират дадено видео в подходящата резолюция. Платформата вече ще се съобрази и с препоръките на държавните правителства и ЕС в опита си да предотврати претоварване и блокиране на своите сървъри. Стандартната резолюция вече е активирана в профилите на европейските потребители.   Интересното е, че YouTube разширяват обхвана на тази функционалност и за всички държави извън територията на ЕС. Компанията потвърди, че в следващият месец потребителите ще виждат всички клипове в акаунтите си заредени в SD формат по подразбиране, съобщава gsmarena. Всъщност това е една от препоръките на локалните интернет доставчици, които също следят внимателно за евентуални проблеми с връзката по време на изолацията на милиони потребителите в домовете си, заради коронавируса. Всички тези мерки имат превантивен характер.   Oще от Digital: 6 полезни трика в YouTube, които си заслужава да пробвате