Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
3159 резултата за интернет
Google
Google иска да направи двуфакторна автентикация задължителна за всички
Google иска да направи двуфакторна автентикация задължителна за всички
Паролите са неизменна част от ежедневието ни, позволявайки всеки ден да се логваме в своите профили онлайн. Вероятно сте чували различни съвети да не използвате този метод за идентификация, тъй като не е достатъчно сигурен. Технологичните компании вече предлагат по-усъвършенствани методи за удостоверяване на самоличността. Големият проблем на паролите е, че много хора използват комбинации, които са лесни за отгатване или едно и също съчетание за няколко профила. Едно от най-практичните решения са системите за двуфакторна автентикация, които добавят още едно ниво на сигурност. Освен стандартният логин ще трябва да напишете и уникалния код, получен като SMS на смартфона. Google е компания, която активно популяризира идеята за използване на двуфакторна автентикация. Директорът на Product Management, Identity and User Security, Марк Ришер потвърди, че скоро ще започнат да показват съобщения, с които подканват потребителите да изпробват функцията. Крайната цел е всички да преминат към 2FA системите за логин, за да се предпазят онлайн.     Основният принццип на двуфакторната автентикация е употребата на втори компонент, който да предоставите в допълнение към паролата. Най-често това е текстово съобщения изпратено от приложения като Google Authenticator и Authy. Така дори външен човек да знае вашата парола ще трябва да има и достъп до смартфона, за да въведе изпратения код. Експертите по сигурността също подканват потребителите да обмислят двуфакторната автентикация като по-безопасен метод от паролите. Компанията ще продължи да инвестира средства в разработката на софтуерни решения, които да гарантират поверителността на личните ни данни. Популяризирането на 2FA е доста амбициозен ангажимент за Google. Ако използвате Google Chrome вече можете да тествате Password Manager в самия браузър. Функцията Password Import предлага опция да добавяте външни пароли от други акаунти. Можете да проверите дали дадена парола е попаднала в база на хакери, чрез Security Checkup опцията.   Още от Digital: Достатъчно сигурни ли са системите за двуфакторна автентикация
YouTube
YouTube тестват функция за автоматичен превод на заглавията и описанията на клиповете
YouTube тестват функция за автоматичен превод на заглавията и описанията на клиповете
Потребителите прекарват все повече време в гледане на мултимедийно съдържание в YouTube. Всеки ден се възпроизвежда еквивалента на 1000 часа видео, което е добър пример за популярноста на платформата в световен мащаб. Водещ приоритет за Google e да стимулира потребителите да гледат по-дълго време в своите профили. Това е ключов аспект от активността ни във видео платформата основно заради разпространението и генерирането на приходи от реклама. Вече ви съобщихме за YouTube Applause - функция за директно монетизиране на авторите. Компанията ще продължи активно да тества нови инструменти, с които да улесни най-активните потребители. Google ъпдейтват често YouTube с допълнителни подобрения от началото на пандемията досега. Така например вече можем да променим името на канала в YouTube без да променяме Google акаунта. В продължение на дълго време функцията бе най-желаната интеграция от потребителите на YouTube. Следващата атрактивна идея на компанията е свързана с Google Transalte софтуера.   Компанията е стартирала тестове с ограничен брой потребители, които вече имат достъп до разширени функции за превод, докато гледат съдържание в YouTube. Промените обхващат уеб версията на YouTube, но също мобилните приложения за Android и iOS. Най-голямото предимство на опцията е, че превежда автоматично заглавията и описанията на клиповете на предпочитания език. Актуализацията е много полезно решение, което обещава да спести ценно време на потребителите и да направи съдържанието в YouTube по-достъпно за всички профили. На този етап само малък брой хора могат да изпробват функцията, но едва ли ще е необходимо дълго време преди да започне масовото разпространение на ъпдейта. Настоящият експеримент е поредното доказателство колко важен продукт е Google Translate за екосистемата от приложения и услуги, които предлагат компанията.   Oще от Digital: YouTube ще позволи да споделяме части от видео клиповете онлайн
Google Search
Google спират функцията Q&A в търсачката от 30 юни
Google спират функцията Q&A в търсачката от 30 юни
Най-популярната търсачка в интернет обработва ежедневно милиарди заявки на потребителите. Google Search е програмира да открива за броени секунди релевантната информация без значение какво устройство използвате. Поддръжката на гласови команди също е полезно решение, когато бързате или ръцете ви са заети. На практика Google изпробват всевъзможни решения, с които да направят откриването на информацията в максимално бърза и лесна задача за всеки човек с достъп до интернет. Мобилната версия на Google Search e oбект на по-чести ъпдейти, което се дължи на големия брой смартфони и времето, което прекарваме пред тъчскрийн екраните. Една от сравнително новите функции в търсачката представлява Q&A панел, който позволява на потребителите да задават въпроси и да получават предварително селектирани отговори. Ако сте доволни от получената информация  ще можете да гласувате и да допринесете за по-високия рейтинг. По този начин бъдещите потребители ще могат да получат същия отговор следващият път, когато въведат идентична заявка в Google Search.     Функцията е създадена да бъде полезна при обработване на заявки по специфични теми. Изглежда, че интереса към Q&A панела не е твърде висок, тъй като Google потвърди плановете си да премахне този инструмент от търсачката. Toва ще се случи на 30 юни, информира SearchEngineLnad. След тази дата няма да виждате панела при извършване на търсения в интернет. Ако сте допринасяли за функцията с предоставянето на собствени отговори ще трябва да ги изтеглите преди това. В противен случай ще бъдат изтрити от сървърите на Google. Teхнологичният гигант потвърди, че всички останали функционалности на търсачката ще продължат да функционират нормално, както на десктоп версията, така и на мобилните приложения на Google Search.   Още от Digital: 18 полезни неща, които може да правите в Google Search
Google Arts & Culture
Kaк да разгледаме над 1000 обекта от културното наследство на UNESCО онлайн
Kaк да разгледаме над 1000 обекта от културното наследство на UNESCО онлайн
Социалната изолация ни принуди да се откажем от много планирани пътувания и затрудни придвижването на голяма дистанция. Разработчиците на водещи приложения проявиха разбиране и предоставиха безплатен достъп до редица премиум функции. Най-голяма полза определено имат потребителите, които използват приложения за видеоконференция. Успоредно с това разполагате с възможността да се разходите виртуално до всяко кътче на планетата от комфорта на своя дом. Добър пример е Google Arts & Culture услугата, която ще ви изненада с разнообразния набор от инструменти, с които да откривате нови неща за изкуството и световната култура. Платформата е обект на постоянни ъпдейти и също позволява да посетите известни галерии и музеи по цял свят. Новата актуализация добавя секция в Arts & Culture, която е посветна изцяло на културното наследство на UNESCO. Благодарение на тази интеграция на Google може да посетим онлайн на повече от 1000 обекта по цял свят в интерактивна 360-градусов виртуален тур, който предлага приложението, съобщава Engadget.     Няма да се налага да регистрирате профили или да изтегляте външен софтуер. Трябва ви само добра връзка към интернет и може да се логнете от предпочитан браузър. Google Arts & Culture е налично и като мобилно приложение за Android. По този начин, дори когато сте в движение ще има как виртуално да разглеждате връх Килиманджаро, вулканите в Южна Корея, легендарния Тадж Махал или да плувате с китове в Мексико. Това са само част от възможностите, които предлага новия ъпдейт на Arts & Culture. Колекцията от съдържание на услугата вече включва голяма част от музеите и културните центрове по цял свят. Увеличава се и галериите с добавена реалност, които осигуряват още по-интерактивно забавление на потребителите.   Още от Digital: Услугата Google Arts & Culture позволява да създаваме оперни произведения от браузъра  
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Windows 10 получава два големи ъпдейти в рамките на календарна година.
интернет
Как да предпазим личните си данни в Интернет
Как да предпазим личните си данни в Интернет
Винаги е по-добре да бъдем превантивно отговорни и внимателни, отколкото по-късно да съжаляваме. 
любопино
Как да проверим дали личните ни данни са компрометирани в Интернет
Как да проверим дали личните ни данни са компрометирани в Интернет
Хакерските атаки са ежедневие и могат да доведат до доста проблеми, особено ако успеят да откраднат важни лични данни.
любопитно
Купиха по погрешка аржентинския домейн на Google за $3
Купиха по погрешка аржентинския домейн на Google за $3
Продажбата на домейни в интернет може да бъде доходоносен бизнес. Това важи с пълна сила за регистрацията на популярни услуги в различните страни. Обикновено големите компании предварително придобиват правата над определени домейни, но винаги има изключения от общото правило. Именно такъв е случая с 30-годишния уеб дизайнер Николас Курона, който привлича вниманието ни с доста интересна случка. Както милиони хора по цял свят той е принуден да работи дистанционно от вкъщи по време на пандемията. Николас Курона започва да получава съoбщения в WhatsApp, че няма достъп до Google в страната. След като опитва неуспешно да отвори URL-адреса google.com.ar проверява националната база с домейни. Така с изненада открива, че може да купи аржентинския домейн на Google от Network Information Center Argentina (NIC), която е отговорна за тази дейност в страната.     Първоначално не е обнадежден, че ще му бъде позволено да купи домейна. След като изпълнява стъпките получава имейл за успешно извършената транзакция. Любопитното е, че 30-годишния уеб дизайнер плаща едва $2 за привилегията да бъде собственик на google.com.ar. Когато въвежда в браузъра домейна и отваря страницата остава изненадан, че вече вижда своя лична информация, съобщава ТеchRadar. За кратко време неговата история придобива голяма популярност в страната, което обаче е причина правата над домейна да му бъдат отнети. Николас Курона сподели, че не е имал никакви лоши намерения и също е изненадан, че NIC му позволява да извърши покупката. В крайна сметка Google Argentina вече си е върнала контрол над домейна. Причината за интересната случка не е известна, но вероятно Google са пропуснали да подновят договора си, който според компанията е трябвало да изтече през юли.   Още от Digital: Продават най-опасния домейн в Интернет за $1.7 млн.
Wi-Fi
Как технологията Wi-Fi ще ни следи през 2025г.
Как технологията Wi-Fi ще ни следи през 2025г.
Безжичните технологии вече са неизменна част от домове ни, позволявайки умните джаджи да бъдат постоянно свързани и да комуникират помежду си. Вече използваме все повече IoT базирани устройства, като рутери, термостати, смарт високоговорители и дори умни ключалки. Наличието на приложение, с което от смартфона да регулирате работата на всички останали устройства е доста полезно. Това вече е реалност, тъй като милиони хора по цял свят изполват този начин за управление на телевизорите, мобилните устройтва и джаджите с Интернет на нещата. Всичко казано дотук е възможно благодарение на Wi-Fi технологията, чрез която безжично свързаме своите устройства. Първата публична версия на Wi-Fi е налична през 1997г. Досега безжичната технология отчете впечатляващи подобрения в обхвата, скоростта и съвместимостта с нови устройства. Следащата иновация, която ни очаква  е свързана с възможността Wi-Fi джаджите постоянно да следят и усещат какво се случва около тях. Toва е едовременно полезно, но също така крие рискове за потребителите.     Иновацията ще позволи откриването на човешко присъствие, разпознаване на различни активност, проследяване на обекти и др. Функцията ще анализира околните безжични сигнали, за да се ориентира в пространството. Технологията може да се превърне в мащабно средство за шпиониране на потребителите, без дори да осъзнават какво се случва. Wi-Fi сигналите могат да проникнат и преминават през твърди предмети, включително през стени, както и да оперират без необходимостта от светлина. По този начин следващите версии на технологията могат да извличат данни за активността ни по много начини, включително движението, натискане на клавиатура, разпознаване на жестове и др. Следващата версия на Wi-Fi ще бъде представена в края на 2024г. В заключение ще допълним, че има над 500 млн. публични Wi-Fi горещи точки, които могат да се използват като мащабно средство за следене на потребителите.   Още от Digital: 5 начина да проверим сигурността на WiFi връзката
пароли
Kaкви грешки допускаме при избора на пароли
Kaкви грешки допускаме при избора на пароли
Паролите са основния инструмент, с който потребителите могат да се предпазят от хакери. Биометричните технологии също са подходящо решение, което може да гарантира сигурността на личните ни данни. Въпреки това постоянно ставаме свидетели на мащабни атаки, при които изтича информация за милиони профили онлайн. Така например скоро изтекоха личните данни на 533 млн. потребители на Facebook. Една от основните грешки, които потребителите допускат е използването на една парола за няколко профила. В конкреният случай, ако сте жертва на хакерската атака във Facebook бихте предоставили достъп и до акаунта си в Google, ако паролата е идентична. Изтичането на информация е сериозен проблем, който е възможно да има и финансови измерения, но е подценяван от доста хора. Комбинации от типа "1234", "password" и "1111" e oчевидно, че няма как да отговорят на високите изисквания за сигурност през 2021г.  Оказва се, че голям брой потребители използват с името на домашните си любимци като парола за проифлите в интернет, съобщава BGR.     Ново проучване проведено от National Cyber Security Centre (NCSC) показва, че 15% от участниците използват името на животните си на поне един онлайн акаунт. Приблизително същият процент (14%) имат имената на други членове от семейството, като 13% от анкетираните признават, че избират важна дата от живота си като парола. Около 6% от комбинациите включват "password" или "123456". Имената на спортни отбори е предпочитание на 9% от потребителите, като любимото телевизионно шоу е избор на 5% от участниците в изследването на NCSC. Aвоматизираните системи, които използват хакерите са в състояние за минути да разпознаят подобна комбинация. Полезен съвет е да използвате по-дълги комбинации и неочаквания съчетания от символи, за да се чувствтате сигурни в дигиталното пространство.   Още от Digital: 8 полезни съвета за създаване и запомняне на сигурни пароли
YouTube
Вече можем да променим името на канала в YouTube без да променяме Google акаунта
Вече можем да променим името на канала в YouTube без да променяме Google акаунта
Авторите на видео съдържание са доста активни в промотиране на своите клипове в YouTube. Платформата предлага различни възможности за монетизиране и постоянно улеснява управлението на акаунтите. Обратната връзка с потребителите позволява на Google да променят и подобряват интерфейса на YouTube. Една от най-желаните функционалности от авторите на съдържание вече е достъпна, информира TheVerge. Става въпрос за възможността да променяте името на канала в YouTube без да се налага да го правите и с Google профила. Новият инструмент позволява да използват различно наименование и снимка в YouTube и Google. Досега подобна промяна щеше да обхване Google профила, както и Gmail. В много случаи това не е оптималния вариант за авторите на съдържание. Ако сте сред тях вероятно ще сте доволни от новата актуализация, която ще позволи да отделите визуално YouTube канала от Google профила.     По този начин авторите ще имат пълна свобода в управлението на YouTube, включително и да изпращат имейли с действителното си име, вместо с бранда на своя канал. Google твърдят, че това е една от най-исканите заявки сред потребителите и потвърдиха, че разпространяват ъпдейта. Добре е да знаете, че ако имате значка за потвърждение ще се наложи отново да кандидатствате, ако промените името на своя канал. Десктоп версията изисква да отворите YouTube Studio и от раздела Customization ще откриете новата функция в Basic Info и Branding табовете. Мобилната версия изисква кликване на профилната снимка и на вашия канал, като изберете опцията "Edit Channel".   Oще от Digital: YouTube ще позволи да споделяме части от видео клиповете онлайн
Google
Как да разберем дали дадeнa информация в Интернет е подвеждащата
Как да разберем дали дадeнa информация в Интернет е подвеждащата
Разпространението на фалшиви новини е голям проблем за технологичните компании. Facebook и Google полагат доста усилия да се справят ефективно с феномен, който застрашава качеството на съдържанието онлайн. Прочитането на статия с невярно съдържание може освен да ви подведе, да се използва умишлено за влошаване на имиджа на определени личности. Темата става още по-комплицирана, когато говорим за въпроси с широко обществено значение, провеждане на избори и др. Едно от наличните решения са бързите проверки на Google, с които потвърждават дали е достоверна определена информация. През последната година са добавени над 50 хил. подобни проверки на факти с над 2.4 млрд. импресии в Google Search. Ако се съмнявате за дадена публикация проверете дали същите данни ги има в други сайтове, приложения и онлайн платформи. Иконата в горния десен ъгъл с три точки предоставя повече информация за конкретния резултат. Можете също така да проверите дали снимките отговарят на текста и заглавието, което също би могло да е индикация за проблем.     Един от най-добрите начини да установите фалшива новина е като проверите как е представена информацията в няколко различни източника. Най-бързо това може да стане с избора на "Full Coverage" опцията в търсачката на Google. Платформата Fast Check Explorer е подходящо решение да проверите са определена публикация, тъй като включва над 100 хил. проверки на факти от верифицирани източници. Добър вариант е да проверите дадена локация, която е описана в съмнителен пост. Понякога кратка проверка в Google Maps или Street View е достатъчно да разберете, че данните не изглеждат достоверни. В заключение ще отбележим, че колкото по-често се доверявате на сайтове със солидна репутация, толкова по-рядко можете да попаднете на нередности в съдържанието.     Още от Digital: Google, Facebook и останалите компании ще се борят срещу фалшивите новини за COVID-19
Google FloC
Какво представлява технологията FloC и как Google ни следи в Интернет по нов начин
Какво представлява технологията FloC и как Google ни следи в Интернет по нов начин
Google oт месеци експериментират с нова технология, която е кръстена "Federated Learning of Cohorts" (FLoC) в своите системи. Това е поредният важен компонент от Privacy Sandbox проекта, който цели да подобри сигурността на браузъра Chrome, но също е част от концепцията Google да сложат край на бисквитките от трети страни. Компанията вече потвърди ангажимента си да прекрати използването на този популярен метод за таргeтиране на реклами. Вместо това Google предлагат алтернативна идея, която едновременно е съобразена с потребителите, но също и с маркетинговите им партньори. Бисквитките проследяват всеки индивидуален потребител, докато идеята на FLoC е да "скрие" всеки човек в по-голяма база с данни за активността на други хора в интернет. Използвайки алгоритми за машинно обучение Google FLoC анализира потребителските данни и след това създава група от хиляди хора на базата на сайтовете, които посещават. По този начин рекламодателите отново получават желания профил, но нямат достъп до идентичността на всеки потребител.     В голяма степен FLoC позволява на рекламодателите да използват поведенческо насочване без бисквитки. Функцията е оптимизирана за работа в браузъра Google Chrome и проследява по разлиен начин онлайн поведението на потребителите. Технологията присвоява историята на браузъра като идентификатор и го добавя към други браузъри със сходно поведение. Информацията се пази в т.нар. "кохортни" контейнери, с които рекламодателите виждат споделеното поведение на потребителите, но без да идентифициран нито един от тях. Това е възможно, чрез анонимен код за идентификация, който се преизчислява на седмична база. Google твърди, че тъй като във всяка кохорта ще се съхраняват детайли за активността на хиляди хора, нито един човек не може да бъде избран от групата и да бъде свързан със своите уникални данни за сърфиране. Технологията използва алгоритъм с името SimHash,за да създава ID-та на потребителите и групи от хора. Някои външни разработчици вече се противопоставиха на Google FLoC, сред които Wordpress и конкурентни браузъри.   Още от Digital: WordPress автоматично ще блокира новата технология Google FLoC за следене на потребителите в уеб сайтовете  
технологични новини
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 28 април в digital.bg (Видео)
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 28 април в digital.bg (Видео)
Oфициалната премиера на WIndows 10 стана факт през 2015г. Тогава компанията си постави доста амбициозна цел, а именно да достигнат 1 млрд. активни устройства до лятото на 2018г. В крайна сметка Microsoft не успяха да преминат границата от толкова инсталации в посочения срок.   1. Знаете ли, че: Над 1.3 млрд. устройства вече работят с Windows 10 Разпространението на Windows 10, обаче продължава по план и заветната цел бе достигната през март 2020г., когато компанията потвърди, че има 1 млрд. активни устройства с операционната система. Операционна система се предлага...
технологични новини
Най-интересните теми в digital.bg от 27 април (Видео)
Най-интересните теми в digital.bg от 27 април (Видео)
Spotify продължава да доминира сегмента на стрийминг услуги за музика, въпреки невероятната конкуренция на платформи като Apple Music. Потребителите имат достъп до все по-голяма колекция от съдържание, но също да се забавляват с подкасти и да запазват песни в офлайн режим. От компанията предлагат периодично възможност да изпробвате платените акаунти за три месеца срещу €0.99.   1. Spotify повишава цените в Европа Така всеки може сам да се убеди в предимствата, които предлага Spotify. Ситуацията с пандемията от последната година създаде сериозни бизнес...
сигурност
Какво представляват режимите за пoверителност в интернет браузърите
Какво представляват режимите за пoверителност в интернет браузърите
Всички популярни браузъри предлагат т.нар. режими за поверително сърфиране. Те са познати още и като инкогнито режим. Идеята им е, че ограничават проследяването от страна на интернет сайтовете и дават повече неприкосновеност на потребителите. Но така ли е наистина? Какви са реалните възможности на тези режими и имат ли смисъл да се използват? MakeUseOf търсят отговорите на тези въпроси.   Кои браузъри предлагат поверително сърфиране? Краткият отговор е всички популярни – Chrome, Firefox, Safari, Edge и др. Всеки от тях обаче има известни...
DMCA.com Protection Status