Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2413 резултата за интернет
любопитно
Защо не е добра идея да споделяме рождената си дата в интернет
Защо не е добра идея да споделяме рождената си дата в интернет
Социалните мрежи са предпочитано средство за комуникация в модерното общество, в което живеем. Платформи като Facebook позволяват бързо да откриваме интересно съдържание и да общуваме с любимите си хора. Едно от другите им предимства е факта, че постоянно ни подсещат за рождените дни на приятелите ни. Така можем да си спестим неудобството, ако случайно забравим тази важна дата и вероятно на всеки му се е случвало да бъде подсетен от Facebook за празника на приятел.    Въпреки това споделянето на рождената ви дата в интернет и празнуването онлайн със сигурност не са най-добрата идея, тъй като крият неподозирани опасности. Съществува голяма вероятност цифрите от тази дата да се използват като таен въпрос за достъп до профилите ви или като част от паролата ви. Бъдете сигурни, че хакерите ще опитат първо подобни комбинации, ако се опитват да пробият защитата на акаунтите ви. Въпреки призивите на специалистите има много хора, използващи тази дата като парола.     В определени случаи тази информация би могла да се използва и за отгатване на номера на социални осигуровки. Няма как да не спомене и факта, че почти всяка голяма атака на хакери е свързана с кражбата на лична информация заради подобни практики. Оптималният вариант е важните данни да са скрити от широката общественост и да се виждат само от най-близките ви хора и приятелите, на които държите най-много. При всички положения бъдете много внимателни какво споделяте за себе си онлайн.   Още от Digital: Как да блокираме приятел в социалните мрежи, без да спираме да го следваме
EC
EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
Eвропейските регулатори създадоха изключително много проблеми на Facebook и Google през последната година и ще продължат да следят внимателно поведението на технологичните компании в ЕС. Антитръстовите органи на континента са доста активни във въвеждането на стриктни мерки, с които да гарантират неприкосновеността на гражданите и да ги предпазят в интернет. ЕС вече обсъждат предложение за създаването на новa дигитална платформа, чиято цел е да редуцира влиянието на големите технологични компании.    Всъщност това е част от амбициозна инициатива, която стартира  през миналата година и е свързана с твърде големия контрол над информацията. която упражняват компании като Google, Facebook, Apple и Amazon. Данните обхващат не само активността ни в популярните им услуги и мобилни приложения, но също с личните ни предпочитания и нещата, които споделяме в интернет, предаде VentureBeat. Tака например Google, Амаzon и Facebook могат да окажат огромно влияние над начина, по който пазаруваме онлайн.     Предложението вече се радва на широка обществена подкрепа и цели да създаде единен дигален пазар в Европа, който отстранява всички вредни практики в онлайн търговията. Водещият акцент ще е прозрачността и сигурността на потребителите, което ще накара водещите компании да внесат сериозни промени в бизнес стратегиите си. Концепцията на ЕС е да се въведе стандарт, който да регулира още по-ефективно търсачките, магазините за приложения, онлайн търговците и сайтовете за резервация на услуги.   Oще от Digital: ЕС постанови, че снимките в Интернет могат да се споделят само с разрешението на автора им
Google
Google са платили почти $10 млрд. на Apple, за да са основна търсачка в iPhone и iPad през 2018г.
Google са платили почти $10 млрд. на Apple, за да са основна търсачка в iPhone и iPad през 2018г.
Google и Apple са добър пример как две от най-големите технологични компании могат да водят ожесточена конкуренция в същото време да си партнират в пазара на смартфони. Така например всяка година Google плащат внушителни суми, за да имат привилегията да бъдат основна търсачка в iPhone. Анализатори на Goldman Sachs направиха интересна прогноза свързана с приходите на Apple Services дивизията на компанията, твърдейки, че 20% от приходите от този бизнес са генерирани от Google.    Информацията обхваща 2018г. и показва по най-добър начин колко е зависима Apple oт Google, съобщава CNBC. Компанията вече определи Services дивизията като следващият голям източник на приходи, който трябва да компенсира слабите продажби на смартфоните. Този бизнес включва още популярни продукти като App Store, iCloud и Apple Music. Oт Goldman Sachs изчисляват, че Google са инвестирали приблизително $9.5 млрд. да бъдат основна търсачка в устройствата с iOS през календарната 2018г.     Споразумението носи ползи и на двете компании и ще продължи да е солиден източник на приходи за Apple и през настоящата година. От друга страна търсачката на Google се използва ежедневно от милиони собственици на iPad и iPhone, които генерират впечатляващ трафик. По всичко личи, че партньорството между Google и Apple в този сегмент ще продължи с пълна сила и няма скоро да видим друга търсачка по подразбиране освен Google в устройствата, които работят с iOS.   Oще от Digital: Как безопасно да премахнем акаунтите си в Google от смартфон с Android и iOS
Samsung Internet Browser
Браузърът на Samsung вече е изтеглен над 1 млрд. пъти от Google Play
Браузърът на Samsung вече е изтеглен над 1 млрд. пъти от Google Play
Ако сте собственик на модел от серията Samsung Galaxy вероятно сте забелязали, че смартфона е достъпен с предварително инсталирана версия на мобилния браузър на компанията. Неготово име е Samsung Internet Browser, като собствениците на устройства с Android Lollipop OS или по-висока версия на платформата могат да го изтеглят безплатно от Google Play. Въпреки сериозната конкуренция в този сегмент се оказва, че доста хора работят с мобилния браузър на Samsung.   Компанията се похвали, че Samsung Internet Browser вече е преминал границата от над 1 млрд. инсталации за Android. Това е впечатляващо постижение, с което могат да се похвалят много малко заглавия в Google Play. За да добиете още по-добра представа колко голяма е тази цифра ще отбележим, че така Samsung Internet Explorer е инсталиран два пъти повече на смартфоните от мобилните версии на Mozilla Firefox и Opera взети заедно, предаде AndroidHeadlines.     Разбира се водещата причина за гореизброените стойности има популярността на смартфоните Galaxy в световен мащаб. В случай, че търсите алтернативен браузър за мобилното си устройство сега е удобен момент да изпробвате Samsung Internet Browser. Заглавието предлага редица ексклузивни функции за смартфоните Galaxy и обръща специално внимание на сигурността на потребителите. Другото предимство на Samsung Internet Browser e, че е оптимизиран за устройствата с по-слаб хардуер.   Още от Digital: Най-леките браузъри за Android
Gmail
Изкуственият интелект на Gmail блокира 100 млн. спам съобщения дневно
Изкуственият интелект на Gmail блокира 100 млн. спам съобщения дневно
Google продължават да бъдат една от най-активните компании, когато става въпрос за борба срещу разпространението на спам. Технологичният гигант използва разнообразни алгоритми, с които да засичат и блокират подобни съобщения в интернет. В официален блог пост компанията се похвали, че благодарение на изкуствения интелект успяват да предотвратят над 100 млн. имейла в Gmail  през всяко денонощие. Така за първи път компанията разкрива детайли за своята иновативна АI платформа.    Всъщност името на този софтуер е TensorFlow, като той е с отворен код и може да се използва и модифицира от разработчиците. Платформата използва огромна база данни и усъвършенствани алгоритми с машинно обучение, за да открие и блокира съмнителните съобщения, които получаваме в Gmail. Официалната премиера на TensorFlow бе през 2015г., но ето, че сега няколко години по-късно започваме да виждаме реалните резултати от подобренията в платформата, съобщава DigitalTrends.     Имайте предвид, че TensorFlow оперира самостоятелно от основните филтри, с които Gmail спира автоматично над 99% от съобщенията, които Google определя като спам. От своя страна това е цифра, която по най-добър начин илюстрира колко сериозен всъщност е този проблем. Компанията ще продължи да работи усилено със своите партньори, за да се противопостави успешно на досадните спам имейли и да ни позволи да се фокусираме върху най-важното за нас съдържание в интернет.   Oще от Digital: Шест полезни трика за Gmail, които може би не знаете
Google
225 години от рождението на Фридлиб Рунде
225 години от рождението на Фридлиб Рунде
Интерактивното лого на официалната страница на Google днес е вдъхновено от личността на германския аналитичен химик и природоизпитател Фридлиб Рунде. Атрактивният символ в търсачката иска да ни напомни за най-големите постижения в неговата научна кариера като изолирането и характеризирането на множество субстанции. Сред тях са химични съединения като анилин, фенол, атропин, както и кофеин.   Германският изследовател е роден на днешната дата през 1794г. в Хамбург. и още от ранна възраст започва да проявява интерес към химичните експерименти. Все пак историята ще запомни Фридлиб Рунде като човека успял за първи път да идентифицира и класифицира и изолира в лабораторни условия активната съставка на кофеина. Любопитното е, че това откритие всъщност на немския учен е плод на случайност.     По време на един от своите експерименти Рунге неволно впръсква капка екстракт от беладона в окото си, а след това внимателно анализира ефекта му върху разширяване на зеницата. Десетилетие по-късно в университета в Йена е подканен да възпроизведе отново този ефект в демонстрация, на която присъства немския писател, драматург, хуманист и философ Йохан Волфганг фонг Гьоте.   Впечатлен от таланта на младия химик той му връчва плик със зърна от рядък сорт кафе. Не отнема много време на Рунге да ги анализира да изолира активната съставка на кофеина във вида, в който го познаваме днес. Това е един от първите учени, които изолират хинина, който се използва като лекарство срещу малария и също така е определян като основател на т.нар. "хартиена хроматография"   Още от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
Google Chrome
Google Chrome вече ще ни информира, ако някой има достъп до паролите ни в Интернет
Google Chrome вече ще ни информира, ако някой има достъп до паролите ни в Интернет
Онлайн активността ни е свързана с ежедневни заплахи за сигурността, на които сме изложени в интернет всеки ден. Мобилните устройства са предпочитани от хакерите и това налага да бъдем много внимателни паролите ни да не попаднат в чужди ръце. Google са разработили ефективно решение на този проблем, което е достъпно под формата на разширение за десктоп версията на Google Chrome, което се казва "Password Checkup". Неговата цел е да ви информира, ако паролата ви е била компрометирана от трети страни.    Разширението проверява в реално време база данни с над 4 млрд. профила, които са били засегнати от атаки на хакери. В случай, че паролата ви попадне в подобен списък ще бъдете информирани в реално време от "Password Checkup" с нотификация на началния екран. След като инсталирате разширението проверката ще се извършва всеки път, в който се логвате в нов уеб сайт, съобщава TheNextWeb. Така при регистрирано съответствие на паролата в базата данни ще бъдете подканени да актуализирате профила си.     Google уточнихa, че информацията на потребителите не се споделя с външни тракери и платформи, кат всички заявки до сървърите на компанията са анонимни. Концепцията на "Password Checkup" е да ни предложи допълнителна защита срещу различни заплахи в интернет, като вместо нас извърши необходимите проверки на паролите в онлайн акаунтите ни. Иконата на разширението ще е разположена в дясно от лентата за търсене в Google Chrome, което улеснява навигацията в менюто на "Password Checkup".    Oще от Digital: Как да активираме вградения скенер за зловреден софтуер в Google Chrome
браузъри
Моzilla Firefox 66 ще блокира звука на видео клиповете, които се стартират автоматично в Интернет
Моzilla Firefox 66 ще блокира звука на видео клиповете, които се стартират автоматично в Интернет
Вероятно ви се е случвало да отворите линк към уеб сайт и докато се зарежда съдържанието да се стартира видео клип със звук. Това може да е доста досадно особено, когато сте на обществени места. Разбира се винаги можете да спрете въпросната мултимедия, но в определени случаи се налага да отделите време, за да откриете къде е прозореца със съответното видео и да изключите звука. Mozilla вече тестват нова функция, която ще ви спести всички гореизброени стъпки, тъй като Firefox 66 ще спира автоматично всяко видео, което се стартира в браузъра.   Добре е да знаете, че този инструмент само ще блокира звука на мултимедията, което все пак е добро решение на този проблем. Функцията ще е активирана по подразбиране в Mozilla Firefox 66, но ще можете да я спрете от менюто на уеб браузъра, когато пожелаете. Интеграцията на подобен инструмент със сигурност ще се хареса на доста потребители, тъй като автоматичното стартиране на видео клипове със звук е един от най-досадните проблеми, с който можете да се сблъскате в интернет. Google Chrome също вече поддържа подобна функция.    Тук е момента да уточним, че автоматичносто спиране на звука ще е достъпно първо за десктоп версията на Моzilla Firefox. Компанията също така потвърди, че функцията ще е налична и за водещите мобилни платформи: Android и iOS. Ако всичко върви по план официалната премиера на Firefox 66 ще стане факт на 19 март 2019г. Мобилната версия вероятно ще е достъпна за собствениците на смартфони няколко седмици по-късно. Предвидени са и допълнителни ъпдейти, които остраняват редица сегашни бъгове и оптимизират работата на уеб браузъра.    Oще от Digital: Как да спрем рекламите в началната страница на браузъра Mozilla Firefox
Google Translate
Как хакерите използват Google Translate, за да прикрият зловредните уеб сайтове в интернет
Как хакерите използват Google Translate, за да прикрият зловредните уеб сайтове в интернет
Aко попаднете на текст, който е написан на чужд език има голяма вероятно да използвате Google Translate, за да разберете неговия смисъл. Неслучайно услугата за онлайн превод се използва от милиони потребители всеки ден, но за съжаление може да се превърне в сериозен риск за сигурността ни. Оказва се, че хакерите вече използват нова техника, с която скривате действителните URL адреси на зловредни уеб сайтове в Google Translate и така подмамват потребителите. Този метод е максимално опростен, но може да създаде доста проблеми.      В случая хакерите изпращат по стандартния начин фишинг имейл, който съдържа линк към даден уеб сайт. Интересното в случая е, че самата връзка не пренасочва към истинския домейн, а към преведена версия на страницата в Google Translate. По този начин потребителите виждат имейл, в който се съдържа линк към URL адреса, който е генериран към онлайн услугата за превод. Ако се опитате да кликнете върху бутони за навигация, хиперлинкове и други интерактивни елементи ще бъдат пренасочени директно към Google Translate, съобщава ZDNet.      Потребителите е трудно да забележат разликата, тъй като уеб сайта се презарежда със съдържанието, което хакерите искате да видите заедно с традиционната лента с инструменти на Google Translate. На този етап е доста трудно техниката да се приложи успешно на компютри, тъй като движението на курсора на мишката вероятно ще издаде на потребителите, че нещо не е наред. Експертите на Google вече са информирани за тази нова техника, но все пак бъдете много внимателни, когато получите подобни линкове.   Още от Digital: Пет лесни начина да се предпазим от хакерски атаки
Intstagram
Вече ще можем да изпращаме съобщения в Instagram директно от уеб браузъра
Вече ще можем да изпращаме съобщения в Instagram директно от уеб браузъра
Водещият акцент за Instagram винаги са били смартфоните, но въпреки това разработчиците постепенно започнаха да обръщат внимание и на уеб версията. Все още има доста ексклузивни функции налични единствено за Android и iOS, но тенденцията е постепенно ситуацията да се подобрява. От TechCrunch съобщават, че Instagram са започнали тестове с уеб версия на Direct Messages съобщенията Това е едно от най-желаните подобрения, които потребителите искат да видят в профилите си.    След като финалната версия на функцията е достъпна ще може да изпращаме и получаваме директни съобщения от браузъра на своя компютър или лаптоп до другите хора в Instagram. По този начин мобилното приложение ще се опита да се превърне в още по-популярна платформа за комуникация. Интеграцията на новата функция е полезна и за хората, които често работят с други устройства, тъй като няма да има се налага да инсталират никакъв софтуер, за да общуват с любимите си хора.      Предстоящата актуализация може да превърне уеб версията на Instagram в още по-добра алтернатива на традиционните услуги за SMS съобщения. Възможността да комуникираме от компютъра или лаптопа директно от браузъра със сигурност ще улесни доста хора. Засега не разполагаме с информация кога да очакваме премиерата на тази функция за всички потребители. Много е вероятно това подобрение да е част от мащабната идея на Facebook да следят Messenger, WhatsApp и Instagram в една платформа.   Oще от Digital: Пет приложения, с които може да станете още по-популярни в Instagram
Gmail
Нови функции ще улесняват работата с десния бутон на мишката в Gmail
Нови функции ще улесняват работата с десния бутон на мишката в Gmail
Gmail предлага разнообразие от функции, с които бързо да организирате съобщенията във входящата си поща. Ако активно използвате услугата вероятно сте забелязали, че кликването на десния бутон на мишката предлага три опции. Това са "Archive", "Mark As Unread" и "Delete." Компанията смята, че това не е достатъчно и започнаха да разпространяват нов ъпдейт на Gmail, който разширява значително тази функционалност, предаде Mashable.   Актуализацията увеличава броя на наличните команди с десния бутон до 12. Благодарение на това ще си спестите допълнително време, докато работите с имейлите в своя профил. След като получите ъпдейта ще имате достъп до следните функции, когато натиснете десния бутон на мишката: "Reply", "Reply All", "Forward", "Archive",  "Delete", "Mark As Unread", "Snooze", "Move To",  "Label As", "Mute", "Find Emails From Same Sender", както и "Оpen In New Window".      Новата функционалност ще е предварително активирана по подразбиране. Google увериха, че до дни 12-те нови опции в менюто ще могат да се използват от всички профили в Gmail. Кликването на десния бутон на мишката е много по-бърз вариант да използвате клавишни комбинации или да се ровите в менюто на услугата, за да откриете това, което търсите. Новата актуализация  е предимно за  онези от нас, които водят постоянна кореспонденция с много хора и ще улесни значително комуникацията им.   Oще от Digital: Десет термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
Русия
 Русия ще се изключи от Интернет за едно денонощие
Русия ще се изключи от Интернет за едно денонощие
Руските власти и големите интернет доставчици в страната обмислят да проведат уникален проект, като прекъснат връзката към интернет в цялата страна. Всичко това е част от предварително планиран експеримент, за който потвърди местната новинарска агенция RosBiznesKonsalting (RBK). Oсновната цел е да се събере необходимата информация и да се предостави обратна връзка към предложения за законодателни промени на руският парламент от края на миналата година, предаде ZDNet.   Първата част от законопроекта предвижда ситуация, в която доставчиците на интернет трябва да гарантират независимостта на руското уеб пространство (Runet). Toва се прави с цел всички системи да бъдат в изправност, в случай на агресия на чужда държава, което налага Русия да спре своя достъп до интернет.  Teлекомуникационните компании ще е необходимо да инсталират специални технически средства, с които да пренасочат целия трафик към точки за обмен, които са одобрени предварително от самите власти.     По този начин ще се гарантира, че всички заявки на потребителите се обработват от рутери и сървъри разположени в Русия. Все още не е обявена конкретната дата, на която Русия ще се откъсне за едно денонощие от световния интернет. Със сигурност това ще се случи преди 1 април, когато е последният ден за внасяне на изменения в закона, който е познат като Digital Economy National Program. Едва ли ще се наложи да чакаме твърде дълго преди да разберем дали този проект ще е успешен.   Още от Digital: Как ЕС могат да наложат цензура на Интернет
Flickr
Крайният срок за изтегляне на снимките ни от Flickr ще е до 12 март
Крайният срок за изтегляне на снимките ни от Flickr ще е до 12 март
Потребителите разполагат с още един месец, в който могат да изтеглят снимките си от Flickr. В противен случай ще се наложи да платят годишен абонамент за премиум акаунт в услугата на цена от $50. Собствениците на платформата от SmugMug вече въведоха ограничение от максимум 1000 изображения за съхранение в безплатните профили. От Flickr дадоха срок до 5 февруари за всички желаещи, които не искат да преминат към Pro абонамент, за да изтеглят снимките в услугата.    Оказва се, че доста хора изпитват проблеми със създаването на резервно копие на изображенията, които пазят в профилите си. В официално изявление от Flickr потвърдиха, че са наясно със ситуацията и за максимално улеснение ще удължат този срок с още един месец. Това означава, че новият краен срок вече е 12 март, съобщава Gizmodo. На пръв поглед този проблем може да ви се стори странен, но е факт, че Flickr съхранява десетки милиарди снимки на потребители от цял свят.      Изтеглянето на толкова голямо количество съдържание само по себе си крие различни технически затруднения. Някои от тях съобщения, че е станала грешка при изтеглянето, докато други се оплакват, че целия процес отнема твърде много време. Удължаването на срока до 12 март е разумно решение, което ще предостави на всички потребители необходимото време да дръпнат своите снимки от Flickr преди да бъдат изтрити. Времето ще покаже колко хора ще продължат да използват услугата след тази дата.   Oще от Digital: Flickr премахват безплатното място за съхранение на файлове от 1ТВ в профилите ни
Facebook
Facebook вече ще ни информира, ако някой използва личните ни данни за рекламни цели
Facebook вече ще ни информира, ако някой използва личните ни данни за рекламни цели
Facebook станаха обект на редица критики през миналата година за начина, по който съхраняват и споделят личните ни данни в интернет. Компанията също така представи и допълнителни инструменти с маркетинговите партньори, с които още по-ефективно да ни таргетират с реклами. Facebook вече разкриха плановете си да изискват от рекламодателите да получат изричното разрешение на потребителите да ъплоуднат телефонния им номер или имейл адрес в дадена публична база данни. Социалната мрежа ще бъде изключително внимателна с личните ни данни през 2019г.     Много скоро ще разполагаме с достъп до инструмент, който вече ще ни предостави повече детайли защо виждаме дадена реклама във Facebook. Tази функционалност ще е достъпна за всички от 28 март под формата на "Why Am I Seeing This Ad" бутон в падащото меню на емисията с публикации в профилите ни, съобщава TechCrunch. Досега можехме да виждаме данни единствено за брандовете, които използват личните ни данни за разпространение на реклами. Новият инструмент вече ще ни показва детайли за човека, който е ъплоуднал информацията.    Потребителите ще могат да разберат от "Why Am I Seeing This Ad" и кога данните им са публикувани в интернет. По този начин ще виждаме не само името на бранда, но ще научим повече за неговата дейност и кога са ъплоуднали личната ни информация. Това ще е възможно дори и за партньорите на Facebook, с които данните ни се споделят. Основната идея на "Why Am I Seeing This Ad" е да ни разкрие повече детайли за начина, по който поверителната ни информация се използва от социалната мрежа за рекламни цели.     Още от Digital: Facebook ще използват семейните снимки, за да ни таргетират с реклами
Mozilla Firefox
Моzilla Firefox 67 ще блокира генераторите на криптовалута и сензорите за пръстов отпечатък
Моzilla Firefox 67 ще блокира генераторите на криптовалута и сензорите за пръстов отпечатък
Mozilla полагат много усилия да ъпдейтват своя уеб браузър към последните технологични иновации, за да гарантират най-доброто на своите потребители. Последните версии на Firefox се отличават с доста бърза скорост на работа и предлагат множество функции, които ни предпазват от различните заплахи в интернет. Компанията вече работи над няколко интересни подобрения, които ще станат част от Firefox 67, който по план ще е достъпен за водещите платформи от 14 май 2019г.      От TechDows ни информират, че разработчиците вече имат достъп до нова функционалност, която блокира генераторите на криптовалута, както и сензорите за пръстови отпечатъци в устройствата. Този инструмент няма да бъде интегриран към Mozilla Firefox 66, чиято премиера е през март, тъй като компанията се нуждае от още време, за да оптимизира работата му. По този начин компанията ще се опита да ни предпази от заплахите, които крият програмите за генериране на виртуална валута в интернет.     Разбира се всеки от нас ще може лесно да блокира тази функция от менюто на браузъра. Хакерите все още не обръщат толкова голямо внимание на сензорите за отпечатък. Въпреки това, обаче този компонент може да ни създаде редица проблеми, особено когато поверителните ни данни попадат в чужди ръце. Mozilla Firefox 67 ще предложи ефективно решение на тези два проблема, с което да гарантира максимална сигурност независимо от мобилното ниустройство.     Oще от Digital: Как да направим резервно копие на отметките ни в Google Chrome, Mozilla Firefox и Microsoft Edge
Google
Google са инвестирали $7.4 млрд. за интернет трафик през последното тримесечие на 2018г.
Google са инвестирали $7.4 млрд. за интернет трафик през последното тримесечие на 2018г.
Аlphabet публикуваха официално финансовите си резултати от последното тримесечие, от които разбираме интересни детайли за представянето на Google през този период. Данните разкриват, че приходите от реклама в периода между октомври и декември са достигнали до $32.6 млрд., което представлява стабилен ръст от 20% на годишна база. Любопитен факт е, че същият ръст бе отчетен в последните три месеца на 2017г., което даде поводи за сериозен анализ на пазарните наблюдатели, съобщава abc.xyz.   Moже да ви се стори странно, но компанията е инвестирала внушителни средства за купуване на интернет трафик през горепосочения период. Конкретната информация показва, че Google са платили сума от $7.45 млрд. за тази цел през октомври-декември. Teхнологичният гигант може да си позволи подобни разходи заради високите приходи, които отчита за периода. Така например разбираме, че общите приходи на Google за последното тримесечие възлизат на $39.1 млрд. което е ръст от 22%, спрямо 2017г.     Ситуацията е сходната и с търсачката на компанията, която е генерирала оперативна печалба от $9.7 млрд., което е 13% увеличение, в сравнение с $8.6 млрд. в края на 2017г. Продажбите на хардуер за периода също са се увеличили, като това бизнес подразделение е отчело с 31% по-високи приходи, които вече достигат до $6.4 млрд. В това число влизат смартфоните Pixel и разнообразното портфолио от умни високоговорители на Google. Доброто представяне за компанията се очаква да продължи и през настоящото тримесечие.   Oще от Digital: 20 полезни съвета за приложенията на Google