Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2804 резултата за интернет
Bing
Microsoft разработват разширние, което да направи Bing основна търсачка в Google Chrome
Microsoft разработват разширние, което да направи Bing основна търсачка в Google Chrome
Microsoft възнамеряват да използват Office 365, за да накарат потребителите на Google Chrome да използват търсачката им вместо Google. Toва ще се случи с Office 365 ProPlus Installer, който се използва масово от бизнеса и вече ще има ново разширение за уеб браузъра. Новите инсталации на Office 365 ProPlus ще бъдат ъпдейтнати към разширението, ако вече не са избрали Bing като търсачка по подразбиране в Google Chrome. Неговото име е "Мicrosoft Search in Bing", предаде TheVerge.   Въпросното разширение ще бъде принудително инсталирано в Office 365 ProPlus "Version 2002", която ще е достъпна за потребителите през февруари. Все пак се очаква масовото разпространение до повече хора да стане факт през март. Първите държави, които ще имат достъп до новата версия ще бъдат Aвстралия, Канада, Франция, Германия, Индия, Великобритания и САЩ. В кратки срокове след това Office 365 ProPlus "Version 2002" с разширението ще е достъпно за потребителите в други държави.     Настоящите клиенти на Microsoft, които преминат към Office 360 ProPlus v2002 също ще получат разширението, което прави Bing основна търсачка в Google Chrome. Любопитното е, че единственият начин да не инсталирате "Microsoft Search in Bing" в популярния браузър е вече да сте избрали Bing като предпочитана търсачка. Най-вероятно ще се наложи всеки потребител с абонамент в Office 365 ProPlus, който не е доволен от тази идея да деинсталира въпросното разширение, за да продължи да използва Google, както досега.   Oще от Digital: Какво представлява новата функция Visual Search в търсачката Microsoft Bing
приложения
Какво представлява функцията Google Collections в мобилната търсачка на компанията
Какво представлява функцията Google Collections в мобилната търсачка на компанията
Случвало ли ви е да се опитате да си припомните за информация, която сте търсили в Google, но не сте запазили заявката? В някои случаи може да бъде изключително досадно да възстановите въпросните данни. Компанията изглежда е обърнала внимание на този факт и вече е готова с ефективно решение на проблема. Новата функция се казва Google Collections и е създадена да организира всичките ви заявка в търсачката.     По този начин ще може бързо и лесно да откривате всички неща, които сте се опитали да откриете в Google. Въпросният инструмент използва алгоритми с изкуствен интелект и така групира заявките ви в различни тематични раздели, обединявайки ги в категории като "Shopping", "Music", "Cooking", "Hobbies" и др. Веднъж след като запазите дадена колекция в профила си ще виждате препоръчани от Google сайтове, снимки и продукти.     За да откриете съдържанието, което ви препоръчва компанията е нужно да кликнете върху "Find More" бутона в долната част на екрана. Предвидена е и възможност да споделяте своите колекции. Тази функция доразвива концепцията с интерактивните карти, които дебютираха преди две години. Със сигурност интеграцията на Google Collections ще бъде полезна и ще улесни ежедневната работа на милиони потребители.   Oще от Digital: 9 нови приложения на Google, които си заслужава да пробвате
личности
Честване на Анна Мей Вонг
Честване на Анна Мей Вонг
Google искат да ни припомнят личността на Анна Мей Вонг, която може да се похвали, че е първата актриса от китайски произход в Холивуд. Конкретният мотив да си спомним за кариерата ѝ е навършването на 97 години от премиерата на "The Toll Of The Sea" с нейно участие. Всъщност това е първята голяма роля на Анна Мей Вонг, която изиграва ключова роля за нейното бъдещо развитие. До края на живота си тя участва в повече от 50 филмови продукции.   Драскулката на Google предсталява слайдшоу, в което са включени най-известните герои изиграни от Анна Мей Вонг през годините. Актрисата е родена на 3 януари 1905г. с името Вонг Лиу Тцонг в Тайшан, Китай. Още в ранна детска възраст започва да прекарва верме около кино студията, които се намират в близост до дома ѝ, oтправяйки молби на режисьорите да и дадат роли. Когато е на 11 години избира своето сценично име: Анна Мей Вонг.     Расовите предразсъдъци са основната причина Вонг да получава единствено незначителни или епизодични роли. Въпреки това не се отказва и се премества в Европа през 1928г, където участва в множество пиеси и филми, като „Пикадили“ (1929 г.) и „Пламъкът на любовта“ (1930 г.) След това се установява в САЩ, къдетo е избрана за "най-добре облечената жена в света". Анна Мей Вонг e  първата американка от азиатски произход, която играе водеща роля в телевизионен сериал в шоуто "The Gallery of Madame Liu-Tsong".   Още от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
Facebook
Facebook вече ще ни информира, ако профилът ни се използва от друго приложение
Facebook вече ще ни информира, ако профилът ни се използва от друго приложение
Facebook се превърнаха в център на сериозно внимание благодарение на няколко големи скандала, които избухнаха през последните тримесечия. Независимо дали става въпрос за информацията на Cambridge Analytica или виртуалната валута Libra от компанията изложиха на риск данните на милиони хора. Сигурността продължава да е деликатна тема за Facebook въпреки обещанията да имаме пълен контрол над личната информация, която споделяме в социалната мрежа.   Компанията вече е готова с нова функционалност, целяща да подобри Facebook в сферата на сигурността. Този инструмент се казва Login Notifications и вече е част от системата за логин, която обработва потребителските профили. Новата функция на Facebook e оптимизирана за Face Login платформата, осигуряваща автоматично влизане в профилите ни от външни приложения и уеб сайтове. Голямото подобрение е, че вече ще виждаме уведомление, когато това се случва.     Login Notifications е практично решение на проблема с неоторизирания достъп до акаунтите. Потребителите също така ще могат да разберат повече за данните, които споделят с външни приложения и услуги. Всяко уведомление Login Notifications също така ще показва и типа информация, до която имат достъп. Съобщенията ще се показват в официалното приложение на Facebook, както и в имейла адреса посочен към даден акаунт. Допълнителен "Edit" бутон ще позволи да редактирате данните, които споделяте с приложенията.   Oще от Digital: Eто как Facebook разбира какво купуваме от физическите магазини
Моzilla Firefox
Firefox Voice ще позволи да търсим в браузъра чрез гласа си
Firefox Voice ще позволи да търсим в браузъра чрез гласа си
Софтуерните инженери на Mozilla провеждат експерименти с нова функционалност, която със сигурност ще се хареса на потребителите. Името на полезния инструмент е Firefox Voice и ще ни позволи да търсим в интернет единствено с гласови команди. Tака например бихме могли да кажем “Go to the New York Times” или  “Play Green Day on Spotify”, за да стартираме съответния уеб сайт или изпълнител в Spotify. Това ще е възможно с интеграцията на разнообразие от гласови команди, които бъдещите версии на Моzilla Firefox ще поддържат.   Все още функцията е в начална фаза на разработка, като с течение на времето компанията ще изчиства настоящи проблеми и ще подобрява Firefox Voice. Финалната версия ще предложи достатъчен набор от различни команди, с които да управлявате уеб браузъра без дори да докосвате мишката или клавиатурата. В момента Firefox Voice позволява да извършвате базови действия с гласа си, за да откриете информация в интернет, да отворите определен сайт, да проверите събития в календара или имейла и др., съобщава mspoweruser.     Firefox Voice ще предложи и много команди за навигация на разделите в браузъра, като "Close Tab", "Duplicate Tab", "Reload This Page" или "Open New Window". Работи се над интеграция на "Copy/Paste" функционалност и опция за заснемане на скрийншоти. Моzilla са готови с плъгин за браузъра с името Firefox Voice Campaign, който позволява на разработчиците да ускорят интеграцията на Firefox Voice към своите приложения. Тепърва ще разбираме за плановете на Mozilla ще развият функцията за гласови команди в популярния браузър.   Още от Digital: Вече можем да разберем кой ни проследява в Mozilla Firefox 70
Google
Българските граждани ще избират между Info.com, PrivacyWall, DuckDuckGo и Google за основна търсачка в Android от 1 март
Българските граждани ще избират между Info.com, PrivacyWall, DuckDuckGo и Google за основна търсачка в Android от 1 март
Постоянните разследвания на регулаторите принудиха Google да въведе сериозни промени в начина, по който предлагат своята търсачка на потребителите в ЕС. Антитръстовите органи многократно подканиха компанията да спре да толерира своя продукт за сметка на конкурентните решения на други разработчици. Една от промените въведени от компанията е, че Google се съгласиха да ни позволят да избираме предпочитана търсачка в устройствата с Android през 2020г. По този начин всеки гражданин на държава-членка ще може да да направи своя избор.   Технологичният гигант полага много усилия да изпълни препоръките на ЕС и в конкретния случай потвърди, че ще проведе серия от локални аукциони. Така ще се предостави реална възможност на локалните търсачки да се конкурират и бъдат избрани като основна търсачка по подразбиране в устройствата с Android. Google вече са приключили процеса на подбор на външни търсачки и потвърдиха, че най-много предпочитани позиции са спечелени от DuckDuckGo, а най-малко от Microsoft Bing.     Новите правила влизат в сила от 1 март, когато гражданите на ЕС ще могат да избират една от четири търсачки, включително и Google. Приложението ще се използва по подразбиране за извършване на търсения от началния екран на Android, както и в Google Chrome. Конкретните възможности на търсачка ще варират във всяка държава, като за България са: DuckDuckGo, Info.com, PrivacyWall и Google. Интересното е, че при системата от аукционни алтернативните търсачки плащат на Google за правото да бъдат основен избор за потребителите.     Oще от Digital: Google ще таксува компаниите в Европа, които искат да са търсачка по подразбиране в Android
пароли
Какви грешки допускаме при управлението на паролите в Интернет
Какви грешки допускаме при управлението на паролите в Интернет
Темата с паролите на профилите ни в интернет е доста обширна и не се изчерпва само с измислянето на сложни комбинации от символи, букви и цифри. Една от най-големите грешки, които правят потребителите е да използват една парола за логин в няколко акаунта. Тази практика е свързана със сериозни рискове, тъй като хакерите са наясно, че доста хора защитават няколко профила с една и съща комбинация. Другият голям проблем, с който се сблъскваме ежедневно е как да запомняме паролите.   Ново изследване проведени от компанията HYPR, в което се включват над 500 доброволци разкрива, че 40% от тях изпитват проблеми със запомнянето на паролите. Още по-любопитното е, че 78% от участниците признават, че през последните 90 дни са поискали възстановяване на парола за логин. Причината е, че просто не се сещат за правилната комбинация, съобщава DigitalTrends. Успоредно с това 72% от потребителите признават, че използват една парола за няколко свои профила в интернет.     От HYPR съветват никога да не използвате една парола за достъп до повече от един акаунт. Изследването показва, че 51% от анкетираните използват изцяло различна комбинация. Това се случва, когато са подканени да въведат нова парола в офиса. В същото време цифрата е 28%, когато става въпрос за личен акаунт. Използването на биометрични методи за идентификация, като скенери за ириса на очите, лицево разпознаване и пръстов отпечатък добавят още едно ниво на сигурност.   Още от Digital: 7 полезни неща, които могат да правят мениджърите на пароли
имейли
Какви техники използват хакерите, за да проникнат в имейлите на потребителите
Какви техники използват хакерите, за да проникнат в имейлите на потребителите
Компютрите и смартфоните не са единствените мишени на хакерите, тъй като един от основните методи да компрометират личните ни данни са  имейлите. Все повече обикновени потребители и представители на бизнеса са изправени пред този проблем. Специалисти по сигурността на Barracuda публикуваха доклад, който е озаглавен “Spear Phishing: Top Threats and Trends Vol. 3" и разкриват актуалните тенденции при атаките от този тип. Данните разкриват, че техния брой се е увеличил значително през последните месеци. предаде TechRadar.   Забелязва се сериозно увеличение във фишинг атаките, на които хакерите залагат в опита си да компрометират личните ни данни. Извършването на подобно нападение не е никак лесна задача и включва различни техники. От една страна хакерите си създават фалшива самоличност, от друга стратегически таргетират жертвата на своята атака. Другите фактори са свързани със социален инженеринг и внимателно планиране на подходящото време за преодоляване на защитата на предварително избраните профили.      Любопитен факт е, че 91% от реализираните атаки са извършени през седмицата. Много често киберпрестъпниците изпползват стандартните работни часове за изпращане на фишинг имейли до бизнеса. Според информацията в 94.5% от случаите са засегнати не повече от 25 души, като средната стойност е шест потребителя. Разрпостранена практика е имейлите да подканят за бърз и спешен отговор, което допринася за ефективността на атаките. Трябва да бъдете много внимателни с входящите имейли особено от непознатиу източници.     Още от Digital: 5 лесни начина да се предпазим от хакерски атаки
Google
Google въвежда нови промени в дизайна на търсачката
Google въвежда нови промени в дизайна на търсачката
Само преди няколко седмици Google въведоха една от най-големите промени в дизайна на своята търсачка. Актуализираната визия затруднява значително разграничението между рекламите и органичните резултати от търсенето. Този ефект е постигнат с премахването на цветни наслагвания и въвеждането на допълнителна иконография с малки символи на уеб сайтовете. Всъщност те се казват фавикони и са налични до резултатите от търсачката, които не са рекламирани.     Според официалните данни на компанията по този начин се гарантира, че резултатите изглежда еднакво в мобилната и десктоп версията на търсачката. Новият дизайн на Google предизвика противоречиви коментари сред потребителите. От компанията са обърнали внимание на критиките им и потвърдиха, че експериментират с нови елементи, които да променят дизайна на търсачката. Google искат да намерят най-подходящото място на фавиконите в резултатите от заявките на потребителите.     Именно заради това в следващите седмици стартират тестове на Google, които ще разположат тези символи на различни места в резултатите от търсенето. Това означава, че е възможно да виждате различни промени във визията на търсачката, докато компанията открие най-оптималната подредба. Според Google собствениците на мобилни устройства са доволни от дизайна, както и авторите на съдържание и собствениите на уеб сайтове. Остава само да се намери правилната позиция на фавиконите в търсачката.   Още от Digital: Как да изтриете предишните си търсения с Google
личности
 70 години от рождението на Луис Алберто Спинета
70 години от рождението на Луис Алберто Спинета
Google поставиха ново анимирано лого на началната си страница, за да отбележат навършването на 70 години от рождението на Луис Алберто Спинета. Той е аржентински певец, композитор и китарист, който е известен в страната си с прякора "El Flaco" (Skinny). Mнозина го определят като "бащата" на рок културата в Латинска Америка. Ролята за развитието на музикалната сцена в Аржентина е причината и за неговата популярност, която се простира извън пределите на страната.   Текстовете на песните на Луис Алберто Спинета са вдъхновени от много други поети и артисти, сред които Артур Римбауд, Винсент ван Гог, Карл Юнг, Зигмунд Фройд, Карлос Кастанеда, Фридрих Ницше и др. Драскулката на Google е в зелен цвят, тъй като е вдъхновена от обложката на култовия негов албум "Аrtaud" и е допълнена от любимата китара в червен и бял цвят. Луис Алберто Спинета е роден на днешната дата през 1950г. в Буенос Айрес и още от ранна възраст започва да пее и да свири на китара.     На 17-годишна възраст сформира една от най-влиятелните рок банди в Аржентина, която се казва Almendra. Групата включва двама негови съученици, като дебютният им албум променя изцяло представата феновете в страната за рока. Toва е първият път, в който те чуват парчета, комбиниращи испански език и прогресивно рок звучене. В следващите десетилетия Луис Алберто Спинета формира още няколко легендарни банди и помага за създаването на "Rock en Espanol" движението.   Още от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
хакери
Хакер публикува паролите на 515 000 сървъра, рутера и джаджи с Интернет на нещата
Хакер публикува паролите на 515 000 сървъра, рутера и джаджи с Интернет на нещата
Всяко устройство, което използваме и има достъп до интернет може да се превърне в заплаха за сигурността ни. Именно заради това е толкова важно да предпазваме акаунтите си с достатъчно добри пароли, за да си спестим проблеми от подобно естество. Сега разбираме, че хакер е публикувал онлайн мащабен лист, който включва информация за над 515 хил. сървъри, рутери и смарт джаджи с Интернет на нещата. Данните се разпространяват и в голям хакерски форум, твърди ZDNet.   Самият списък съдържа IP адресите на всяко засегнато устройство, които са придружени от потребителско име и парола за Telnet услуга. Всъщност под това име се крие популярен протокол за отдалечен достъп. Експерти по сигурността твърдят, че хакера е използвал програма, за да открие устройства, които използват Telnet порта, а след това прилага допълнителни алгоритми, за да отгатне паролите на засегнатите профили. По този начин се създава т.нар. "Bot List".     Информацията за засегнатите устройства е събрана в периода между октомври и ноември 2019г. Това означава, че е възможно някои от тях вече да използват различен IP адрес или парола. Въпреки това в списъка попадат джаджи от цял свят, а не само от конкретен регион. Данните са напълно достатъчни, за професионалист или хакер с добри технически познания, за да реализират различни нападения и да достигнат до още по-поверителна информация от компрометираните устройства.   Още от Digital: Хакери могат да отключат смартфоните с копие на пръстов отпечатък взет от стъклена чашa
MIcrosoft Edge
Новата версия на Microsoft Edge вече е достъпна за Windows, macOS, Android и iOS
Новата версия на Microsoft Edge вече е достъпна за Windows, macOS, Android и iOS
Microsoft работят усилено на нова версия на браузъра Edge, която цели да отстрани редица настоящи проблеми. Този проект е активен от месеци, като най-голямата разлика е, че новия Edge е базиран на Chromuim Enginе. По този начин компанията не само ще гарантира оптимална скорост на уеб браузъра, но също така осигурява поддръжка за разширенията в Chrome Web Store. Същата технология освен от Google Chrome се използва още от браузърите Opera и Vivaldi.     Разработката на новия Edge изглежда върви по план, тъй като компанията официално твърди, че браузъра вече е достъпен за потребителите. От Microsoft уточниха още, че заглавието е оптимизирано за Windows 10, Windows 8.1, Windows 8 и дори за Windows 7, чиято поддръжка бе спряна само преди часове. Собствениците на устройства с macOS също могат да изпробват новия Edge, който е достъпен и за мобилните платформи Android и iOS, предаде TechRadar.     Според официалните данни Microsoft Edge де два пъти по-бърз от браузъра, който наследява. Основен принос несъмнено има преминаването към Chromium платформата. Все още не знаем как се справя срещу популярни заглавия като Mozilla Firefox и Google Chrome. Собствениците на устройства с Windows 10 автоматично ще бъдат актуализирани към новия браузър. Доколкото разбираме само представителите на бизнеса ще могат да блокират този процес.     Още от Digital: Ето как изглежда новото лого на браузъра Microsoft Edge
YouTube
YouTube въвежда нови правила за видео съдържанието, което е подходящо за деца
YouTube въвежда нови правила за видео съдържанието, което е подходящо за деца
YouTube предлага разнообразна колекция от стотици милиони видео клипове, което изисква допълнителни усилия, за да се гарантира качеството на съдържанието. Google също така се опитват да предпазят най-младите потребителите от възпроизвеждането на клипове, които не са подходящи за тях. Въпреки това най-популярната платформа за видео в интернет стана причина за налагането на глоба в размер на $170 млн. за нарушаване на правилата заложени в Children's Online Privacy Protection Act (COPPA)   Санкцията принуди компанията да въведе важни промени, които ще засегнат собствениците на канали в YouTube. Taка например авторите на съдържанието вече ще трябва да се съобразят с изискването да упоменат дали клиповете, които качват са подходящи за деца. В този случай разполагат с две опции: "Маde For Kids" и "Not Made For Kids". Клиповете, които спадат към втората категория ще бъдат третира по различен начин от Google заради спецификата на показваното съдържание, съобщава TechSpot.     Компанията ще ограничи достъпа до секцията за коментари и уведомленията показвани от тези видео клипове. YouTube също така ще събира по-малко информация за потребителите, които гледат "Маde For Kids" съдържание. Новите правила ще се отразят и на таргетираните реклами, които ще бъдат силно ограничени в клиповете за деца. Изискванията вече са въведени в употреба и ще се отразят на голям брой видео клипове в платформата. Google също така ще продължат да промотират YouTube Kids версията на услугата.   Oще от Digital: 4 полезни алтернативи на YouTube подходящи за деца
Facebook
 Ето как ще изглежда новият дизайн на Facebook
Ето как ще изглежда новият дизайн на Facebook
Facebook от месеци работят над нов дизайн на социалната мрежа. За последно видяхме скрийншоти през лятото на миналата година. Снимките бяха споделени от продуктовия мениджър на компанията, Антъни Де Роса. Тестовете продължават с пълна сила и новият дизайн на Facebook вече е достъпен за ограничен брой потребители, съобщава mspoweruser. Taка разбираме повече детайли за подготвяните промени.     Оказва се, че Facebook разпространяват покани на случаен принцип до някои профили, подканяйки ги да изпробват и споделят мнение за новия дизайн. По този начин можем да разберем повече за начина, по който изглежда променената визия на социалната мрежа. Снимките също така потвърждават наличието на Dark Mode режим. Променени са иконите, като съпътстващите ги описания са с по-големи размери, включително и логото на Facebook.     Системата за нотификации също работи по различен начин. Веднага ще забележите, че горната част на страницата с личния ви профил заема по-голямо пространство. Въведени са промени, които улесняват откриването и добавянето на приятели. На този етап още не знаем кога актуализираният дизайн ще бъде достъпен за всички потребители, но сегашните данни са доказателство, че тестовете са в своята заключителна фаза.     Още от Digital: 7 отрицателни ефекта на социалните мрежи върху хората
интернет
5 начина да проверим сигурността на WiFi връзката
5 начина да проверим сигурността на WiFi връзката
    Хакерските атаки са част от ежедневието, като рисковете за интернет потребителите стават все по-големи. Всеки потребител може да намали рисковете, като отдели малко време, за да провери нивото на защита на неговата интернет връзка. MakeUseOf дават пет полезни съвета как да направим това.   Да проверим защитната стена за слабости Защитната стена, т.нар. Firewall, предпазва устройството от множество атаки и нежелани посетители. Услуги като ShieldUp! помагат да тестваме общото ниво на сигурност на компютъра си и неговия firewall. Също така...
реклами
Как онлайн рекламите ще станат по-полезни за потребителите през 2020г.
Как онлайн рекламите ще станат по-полезни за потребителите през 2020г.
Google и Facebook продължават да разчитат основно на рекламата, за да генерират приходи. Именно това е причината двете компании да инвестират все повече средства за дигитален маркетинг.  В следващите няколко години ни очаква поредната фаза на впечатляващ ръст в сферата на онлайн рекламата. Навлизането на по-добри методи за управление на данни в реално време и еволюцията на машинно обучение ще променят начина, по който си взаимодействаме с рекламите в интернет.   Един от водещите трендове ще бъдат т.нар. "вълшебни моменти", които представляват ситуация на разпространение на хипер-подходящо съдържание в точния момент. Потребителите ще получат достъп до по-релевантен и атрактивен продукт, като освен подобрените възможности за интеракция ще получат по-висока степен на сигурност. Еволюцията на технологиите също така ще благоприятства създаването на по-качествени маркери за анализ на потребителските данни.     Технологиите позволяват на рекламодателите да предвиждат поведението и местоположението ни, за да таргетират още по-ефективно своите послания. Очаквайте платформите за дигитален маркетинг да се стремят да бъдат максимално отворени към самия потребители и да предоставят още по-забавни възможности за взаимодействие с рекламите. Иновации като виртуална и добавена реалност също тепърва ще се превръщат в средство, с което ще може още по-лесно да пазаруваме в интернет.   Още от Digital:  Интернет няма да бъде най-бързоразвиващият сектор в рекламата през 2020г.