Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
2555 резултата за интернет
Google
Google вече препоръчва алтернативни търсачки и уеб браузъри на Аndroid потребителите в ЕС
Google вече препоръчва алтернативни търсачки и уеб браузъри на Аndroid потребителите в ЕС
Вече ви информирахме, че Google ще препоръчва десет алтернативни търсачки и браузъри на потребителите на Android в Европа.  Това решение бе наложено от регулаторите в ЕС, които обвиниха компанията,  че нарушава антитръстовото законодателство. Властите твърдят, че Google се възползва от монополната си позиция в сферата на търсенето и приложенията за Android, което ограничава лични избор на гражданите. Тези процеси доведоха до рекордна глоба в размер на $5 млрд. за компанията.     Oт Google се съгласиха да си партнират с ЕС и да започнат да препоръчват алтернативни предложения на своите популярни услуги. Компанията е започнала да разпространява уведомления до потребителите, в които ги информира, че имат право да изберат търсачка и уеб браузър, които са различни от тези на Google. Данните бяха потвърдени в официален блог пост, от който разбираме, че разпространението на новия ъпдейт за Google Play вече е започнало, съобщава AndroidPolice.     След като кликнете върху някоя от нотификациите на началния екран на смартфоните ще бъдете пренасочени към прозорец с четири алтернативни заглавия. Google твърдят, че резултатите ще варират в различните страни, като избора зависи от популярността на браузърите и търсачките в дадената държава. По този начин компанията се надява да сложи край на постоянните обвинения на ЕС, че толерира умишлено собствените си продукти, за сметка на конкурентен софтуер.   Oще от Digital: Google Search няма да показва повече от два резултата в търсачката, ако са от един и същи сайт
Facebook Stiudy
Приложението Facebook Study ще плаща на потребителите, за да ги следи какво правят със смартфоните
Приложението Facebook Study ще плаща на потребителите, за да ги следи какво правят със смартфоните
Oгромното количество информация, която споделяме с Facebook едновременно улеснява комуникациятa с важните за нас хора, но е и проблем свързан с поверителността на личните ни данни. В крайна сметка всеки потребител преценява сам за себе си какви данни да ъплоудне в своя профил. Следващата идея на компанията извежда тази идея на съвсем различно ниво и е свързана с мобилно приложение, което се казва Facebook Study, съобщава CNet.   Идеята на този софтуер е да следи активността на потребителите в ежеднeвната им работа със смартфоните. В замяна на това ще бъдат възнаградени финансово. Всъщност Facebook Study представлява нов начин за социалната мрежа да ни накара да споделим информация как използваме мобилните приложения на устройствата си. Събираните данни включват кои програми отваряме най-често, колко време прекарваме в тях всеки ден и друга статистическа информация.     Важно е да споменем, че не всеки човек може да се възползва от това предложение на компанията. Facebook ще възпроизвеждат реклами на Study в социалната мрежа и интернет. Кликването върху тях ще ви накара да въведете още лична информация преди да разберете дали сте избрани. След това ще получите уведомление на началния екран, която ви  подканва да инсталирате приложението. За да го използвате не се изисква верификация с Facebook акаунт.   Oще от Digital: Как да възстановите Facebook акаунт, който сте спрели да използвате
LinkedIn
Какви са подобренията в новата версия на LinkedIn
Какви са подобренията в новата версия на LinkedIn
LinkedIn започнаха да разпространяват нов ъпдейт до милионите си потребители, който се отличава с редица допълнителни функционалности. Създателите на популярната платформа се надяват благодарение на тях да улеснят комуникацията и откриването на желаното съдържание. Едно от първите подобрения, което ще забележите е опцията да тагвате други потребители в снимките. които ъплоудвате в своя профил, предаде mspoweruser.   Tака можете да сте сигурни, че хората, които сте снимали ще видят изображенията качени от вас в LinkedIn. На пръв поглед това е минимално подобрение, което ще  накара хората да комуникират повече, докато използват платформата. Другата новост позволява да използвате емотикони, изразяващи различни реакции към съобщенията си до другите хора. С тази функция ще има как още по-пълноценно да комуникирате с другите потребители.   Няма как да не обърнем внимание на факта, че вече можете да изпращате видео съобщения до хората, които следвате в LinkedIn. Aктуализацията осигурява поддръжка за PDF файлове и презентации, които са ключови елементи от професионалната комуникация. Традиционният бутон за публикуване вече е центъра на екрана, а този за съобщения в горния ляв ъгъл на мобилното приложение. Подобрена е и системата за хаштагове и така по-бързо ще откривате каквото искате.   Още от Digital: 12 трика за създаване на успешен профил в LinkedIn
Google Photos
Google Drive ще спре да се синхронизира с Google Photos от 10 юли
Google Drive ще спре да се синхронизира с Google Photos от 10 юли
Google въвеждат важна промяна в начина, по който популярните услуги Photos и Drive споделят съдържание помежду си. Плановете на компанията предвиждат снимките и видео клиповете, които ъллоудвате в Google Photos да спрат да се синхронизират с Google Drive. Това ще се случи само след няколко седмици, тъй като автоматичното споделяне на файлове между двете услуги ще спре на 10 юли.   Ако изтриете мултимедия от Google Drive например няма да я премахнете от Google Photos и обратното. Синхронизирането на снимки и клипове ще трябва да се настрои ръчно от вас, чрез функцията "Upload from Drive". На този етап няма сходен начин как да го направите от Google Drive към Photos, информира Engadget. След като спре автоматичното споделяне между услугите трябва да обърнете внимание на размера на файловете.     Снимките, които пазите с оригинално качество ще заемат място едновременно в Drive и Photos. Всеки файл, който качите след датата 10 юли може да се дублира и ще се наложи да го изтривате ръчно. Тези промени се извършват с идеята да опростят процеса и да спестят объркването на потребителите, твърдят от Google. Съдържанието, което сега съхранявате ще продължи да е налично в двете услуги, но Photos папката в Drive няма да се ъпдейтва автоматично.   Oще от Digital: Каква е разликата между различните опции за качество на снимките в Google Photos
Google
 Google са спечелили $4.7 млрд. от новинарски уеб сайтове през 2018г.
Google са спечелили $4.7 млрд. от новинарски уеб сайтове през 2018г.
Рекламите са основния източник на приходи за Google, което е една от водещите причини всичките приложения и услуги на компанията да бъдат безплатни.  Ключов елемент от стратегията на технологичния гигант е да разполага с максимално количество информация за всеки от нас, което след това превръща в реални приходи. Така например разбираме, че Google са генерирали сума от порядъка на $4.7 млрд. от новинарски уеб сайтове в интернет през 2018г., съобщава guardian.co.uk.   Информацията е публикувана от News Media Alliance, които уточняват, че между 16% и 40% от всички заявки в търсачката са били новинарско съдържание. В същото време, която Google са генерирали е съпоставима с приходите на цялата индустрия за разпространение на онлайн новини за същия период. Всички тези процеси ще продължат да се задълбочават в следващите месеци, когато Google вероятно ще генерират рекордни приходи в този сегмент до края на 2019г.     Oфициалните данни на Google разкриват, че всеки месец гарантират повече от 10 млрд. кликвания на своите партньори в новинарския бизнес. Тази цифра е впечатляваща и показва категорично колко усилено работи компанията, за да гарантира най-доброто на своите клиенти. Броят на уникалните потребители, които посещават уеб сайтовете на партньорите на Google продължава да отчитaт двуцифрен растеж. Очакванията са тези цифри да продължат да се увеличават до края на 2019г.   Oще от Digital: Google Search няма да показва повече от два резултата в търсачката, ако са от един и същи сайт
уеб браузъри
Браузърите Opera, Vivaldi и Brave няма да блокират софтуера за спиране на реклами, както Google Chrome
Браузърите Opera, Vivaldi и Brave няма да блокират софтуера за спиране на реклами, както Google Chrome
Вече ви информирахме какви алтернативни имаме, след като Google Chrome спре софтуера за блокиране на реклами.  Това решение предизвика сериозни дискусии в интернет относно бъдещето и популярността на браузъра сред потребителите. Спирането на поддръжката на софтуер за блокиране на реклами може да откаже доста хора от използването на Google Chrome. Maлко известен факт е, че още няколко уеб браузъра споделят същия изходен код и сред тях са Opera, Vivaldi и Brave.    Разработчиците им сега потвърдиха, че нямат намерение да следват стратегията на Google и да блокират програмите за спиране на реклами. Това означава, че Opera, Vivaldi и Brave ще продължат да използват уеб технологиите на Google Chrome, но няма да интегрират системата, която въвежда компанията с т.нар. "Manifest V3". Всъщост това е пакет от регулации, които стандартизират начина, по който работят разширенията в Google Chrome, особено в сферата на рекламите в интернет, предаде ZDNet.     По този начин потребителите, които сега използват Google Chrome могат да изпробват като алтернативни варианти Opera, Vivaldi и Brave. Предимствата им са, че имат сходен интерфейс и работят по идентичен начин с популярния браузър. Разбира се другият сериозен кандидат е Моzilla Firefox, което означава, че разполагате с разнообразен избор, ако търсите заместник на Google Chrome след като блокират програмите за спиране на рекламите.   Още от Digital: Алгоритмите на Google стават все по-добри в откриването на неподходящи реклами
Google Search
Google Search няма да показва повече от два резултата в търсачката, ако са от един и същи сайт
Google Search няма да показва повече от два резултата в търсачката, ако са от един и същи сайт
Компанията вече разпространява нов ъпдейт на търсачката, който ще ни предостави повече възможности за избор на актуални резултати на заявките ни. Водещият акцент в актуализацията е да селектира и показва релевантно съдържание от повече сайтове. За да постигнат този ефект от Google обявиха, че вече ще индексират максимум два резултата пи търсене, ако са публикувани от един и същи уеб сайт, информира Engadget.   Това се прави с цел да се толерира по-разнообразно съдържание от много източници. Все пак Google си запазват правото алгоритмите им да покажат повече от два линка от една страница, ако резултатите са максималмно релевантни до самата заявка. Промените все още не са достъпни за всички, но вероятно няма да се наложи да чакаме твърде много. Google искат да показват информация, селектирана от различни източници.     Времето ще покаже как тази промяна ще се отрази на работата на търсачката. Oт Google обещаха да продължат да внасят промени в своите алгоритми, за да ги направят маскимално полезни за потребителите. При всички положения ще става все по-трудно да виждаме много линкове от един и същи уеб сайт, докато търсим в интернет. Новата функция няма да навреди, а ще подобри качеството на резултатите.   Oще от Digital: Какви са подобренията в новия дизайн на Google Search за смартфони
услуги
Mozilla ще представят платената услуга Firefox Premium през октомври
Mozilla ще представят платената услуга Firefox Premium през октомври
Mozilla продължават да търсят алтернативни начини, с които да генерират приходи от активността ни в интернет, като един от водещите акценти е предлагането на премиум услуги. В момента компанията е изключително зависима от сделките с търсещите машини като Google и печели над 90% от приходите си по този начин. С оглед на тези цифри е съвсем логично Mozilla да искат да променят своя бизнес модел, за да бъдат по-успешни и да предлагат по-добри услуги на потребителите, предаде mspoweruser.   Компанията подготвя премиерата на абонамента услуга, която да се превърне в допълнителен източник на приходи освен браузъра Firefox. Лично главният изпълнителен директор на Моzilla, Крис Бърд потвърди за тези планове и уточни, че новото им предложение ще се казва Firefox Premium. Потребителите ще имат достъп до облачно базирано пространство за съхранение на данни и софтуер за използване на VPN мрежи. По този начин Mozilla искат да ни предоставят по-удобен и сигурен начин да сърфираме в интернет.     Идеята на компанията е да предостави оптимално решение за нуждите на всички потребители. Така например Mozilla ще разбират кога сме свързани към Wi-Fi мрежа и искаме да направим онлайн банкиране. Услугата им ще ни препоръча да преминем към VPN, за да гарантираме сигурността на личните данни по време на транзакцията. Официалната премиера на услугата ще е през октомври, като след изтичане на пробния период ще бъдем подканени да преминем към премиум абонамент.   Oще от Digital: Mozilla обвиниха Google, че умишлено вредят на популярността на Firefox
Google
Google тестват Dark Mode режим в мобилното си приложение
Google тестват Dark Mode режим в мобилното си приложение
Популярността на "Dark Mode" режимите не е случайна, тъй като тази функция едновременно не дразни очите, но и удължава живота на батерията. Разработчиците на мобилни приложения работят усилено, за да оптимизират нощните режими за своите заглавия. Google не са изключение и от седмици тестват "Dark Mode". Компанията е почти готова с финалната версия, която вече е достъпна за ограничен брой потребители, информира AndroidPolice.     Имайте предвид, че новата функция премахва всички бели елементи от интерфейса на Google и затъмнява всички компоненти на приложението. В това число влизат секцията за достъп до Google Assistant и менюто с настройки. Интеграцията на "Dark Mode" е най-интересното подобрение в бета версията на Google v10.4.3 приложението за Android. В кратки срокове компанията ще предостави ъпдейт, който ще е достъпен за всички потребители.     Първото нещо, което ще ви направи впечатление е уведомление, което ви информира, че сте стартирали "Dark Mode". Разбира се можете да спрете функцията, ако не искате да я използвате. За да го направите трябва да отворите последователно "More>Settings>General>Dark Theme". Aктивните опции позволят да стартирате нощния режим, да го спрете напълно или да кажете на Google да се съобрази със системните настройки на смартфона.   Oще от Digital: Kолко батерия ще спестява Dark Mode режима в Android Q
Facebook
Виртуалната валута на Facebook (Project Libra) получи финансиране от  PayPal, Uber и MasterCard
Виртуалната валута на Facebook (Project Libra) получи финансиране от PayPal, Uber и MasterCard
Вече ви информирахме как Facebook ще представят собствена криптовалута на 18 юни. Този проект е доста интересен и може да промени изцяло начина, по който извършваме мобилни плащания. Виртуалната валута на компанията се разработва с кодовото име "Project Libra" и вече е провокирала интерeс сред някои от най-големите инвеститори. От WallStreetJournal информират, че PayPal, Uber и MasterCard са сред първите компании, които се съгласят да финансират виртуалната валута на Facebook.   Всеки инвеститор става част от консорциум, който ще гарантира стабилността на "Project Libra". Даннитe разкриват, че засега PayPal, Uber и MasterCard са подкрепили проекта на социалната мрежа със суми от $10 млн. Целта на Facebook е да осигурят финансиране в размер на $1 млрд., за да обезпечат създаването и популяризирането на виртуалната валута на пазара. Една от идеите е "Project Libra" e да бъде обвързана към валутните курсове на няколко реални валути, което да гарантира максимална стабилност.     През последните седмици са проведени множество разговори с външни инвеститори и платформи, които да се включат в проекта. Facebook искат да ангажират максимален брой партньори, за да дадат успешен старт на виртуалната валута. По този начин ще гарантират, че това ще е основен метод за плащане не само във Messenger и Instagram, но също в други приложения и услуги в интернет. Участието на PayPal е само потвърждение за амбициозните планове на компанията за тази инициатива.   Още от Digital: Десет сектора, които технологията блокчейн ще промени завинаги
Google Chrome
Какви подобрения ни очакват в Google Chrome 76
Какви подобрения ни очакват в Google Chrome 76
Голямото подобрение в Chrome 74 несъмнено бе интеграцията на Dark Mode режима. като Chrome 75 предложи малко нови функции. Компанията вече започна да разпространява бета версията на Chrome 76 до разработчиците. За разлика от предходната версия този път ни очакват повече подобрения за крайните потребители. Така например Google Chrome 76  вече автоматично ще блокира по подразбиране показването на Flash-базирано съдържание.     Функцията вече ще бъде спряна по подразбиране в Google Chrome 76. Въвеждането на компанията "chrome://settings/content/flash" ще ви покаже опцията "Аsk First", информира 9to5google. Новата версия на уеб браузъра ще затруднява страниците в интернет да разбират кога сте активирали "Incognito Mode" режима. Много онлайн издания използват подобни системи, за да ви показват само няколко безплатни статии преди да ви подканят да преминете към платен акаунт.     Създателите на уеб сайтовете могат да ги програмират автоматично да стартират тъмна тема, ако засекат, че сте включили "Dark Mode" режима на Google Chrome. Предвидена е и възможност да инсталирате прогресивните уеб приложения директно от URL лентата. Това ще става с кликването на допълнителен бутон и ще премахне необходимостта да го правите от менюто с настройки. Новата версия на Google Chrome ще е достъпна за потребителите от 30 юли.     Oще от Digital: Защо Google подканва потребителите незабавано да инсталират последната версия на Chrome
браузъри
Opera GX  е първият в света уеб браузър за геймъри
Opera GX е първият в света уеб браузър за геймъри
Компанията Opera Software представи официално модифицирана версия на популярния браузър, която е предназначена за любителите на игрите и хората, които стриймват на живо. Името на новия продукт е Open GX и предлага редица функционалности, с които да ограничите достъпа на браузъра до ключови системни ресурси на компютъра. По този начин можете да контролирате работата на процесора и RAM паметта, за да извлечете максимума от любимите си игри, предаде TechSpot.     Идеята е да не спирате уеб браузъра, докато играете или стриймвате на живо. Opera GX е разработен по такъв начин, че да преразпредели оптимално системните ресурси. Предвидена е също така интеграция на Twitch, което означава, че само с няколко кликвания можете да се логнете в своя акаунт. Страничната лента с инструменти осигурява достъп и до приложения за комуникация като Facebook Messenger, WhatsApp и Telegram. Интерфейсът на Opera GX също е претърпял промени.     Потребителите ще могат да персонализират цветовете на основните UI елементи, като Opera GX поддържа и специални звукови ефекти, които са вдъхновени от игрите. Началната страница на уеб браузъра ще ви пренасочва към популярни платформи за гейминг като YouTube, Discord, Twitch и др. Opera GX определено е интересен продукт, който може да привлече вниманието на много хора особено с атрактивни иновации като функцията за лимитиране на процесора и RAM паметта.     Още от Digital: Защо компютърните игри са по-добри от конзолните игри
Gmail
Функцията "динамични имейли" в Gmail ще е достъпна за всички потребители от 2 юли
Функцията "динамични имейли" в Gmail ще е достъпна за всички потребители от 2 юли
Google работят над нова актуализация, която ще ни позволи да извършваме още повече неща без да излизаме от входящата поща на Gmail. Въпросният ъпдейт ще е наличен за всички потребители от 2 юли и ще предложи още една интересна функционалност. Концепцията за т.нар. "динамични имейли", които се захранват от AMP технологията вече са налични за G Suite потребителите. Toва е протокол, който зарежа по-бързо страниците от мобилните джаджи.   Интеграцията на динамичните имейли в Gmail ще ни позволи да извършваме редица уеб базирани задачи от своята входяща поща. По този начин ще можете да попълвате различни формуляри и документи, да се присъединявате към различни събития, да отговаряте и редактирате документи в Google Docs, да разглеждате колекция от снимки и др. Тази функционалност първоначално ще е достъпна единствено за уеб версията на Gmail.     Компанията обещава интеграция за водещите платфоми за смартфони, но не се ангажира с конкретен срок кога да очакваме това да се случи. Броят на разработчиците, които оптимизират своите приложения за "динамичните имейли" в Gmail постоянно се увеличава. Сред тях личат имената на Booking.com, Despegar, Ecwid, Nexxt, OYO Rooms, Pinterest, redBuds, Doodle, Freshworks и др, съобщава Engadget. "Динамичните имейли" ще ни позволят да сме по-продуктивни с по-малко кликвания.   Oще от Digital: Десет термина и функции в Gmail, които е добре да знаем
Mozilla Firefox
Eто как ще изглежда новото лого на Mozilla Firefox
Eто как ще изглежда новото лого на Mozilla Firefox
Moziila работят над ново лого на популярния уеб браузър, което ще бъде представено официално в следващите няколко дни. Данните бяха потвърдени от Тим Мъри, който е Creative Director на компанията. За в бъдеще създателите на Firefox ще се фокусират върху другите атрактивни продукти и услуги, които предлагат в допълнение на уеб браузъра. Няма да се налага да чакаме официалното представяне на новото лого, тъй като вече можем да видим как ще изглежда,   Предстоящият символ се появи в страницата за разработчици на Fenix версията на Mozilla Firefox за Android. В същото време шефът на Communication Design дивизията, Шон Мартел също публикува снимка на кутия със стикери. Този кадър потвърждава как ще изглежда новото лого на Firefox. Актуализираният символ показва традиционната лисица, която вдъхновява името на браузъра да е позиционирана повече към човека, който гледа. Mozilla са запазили основните дизайнерски линии и цветове.     Все пак новото лого е по-опростено и има по-изчистен дизайн от досегашните версии, съобщава CNet. Идеята лисицата да е обърната към нас потребителите не е случайна, тъй като асоциира с отворения характер на продуктите и услугите на Моzilla. Официалната премиера ще стане до броени дни, като ъпдейтнатият символ вероятно скоро ще започне да се показва в браузъра и официалните страници и социални акаунти на Mozilla. Компанията ще продължи да се опитва да увеличава своя пазарен дял за смeтка на Google Chrome.     Още от Digital: Как да активираме инкогнито режима в браузърите Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari и Opera  
уеб браузъри
Какви алтернативни имаме, след като Google Chrome спре софтуера за блокиране на реклами
Какви алтернативни имаме, след като Google Chrome спре софтуера за блокиране на реклами
Вече ви информирахме защо Google даде причина на 2 млрд. потребители на Chrome да преминат към Firefox.  От компанията искат да спрат функционалността на популярния софтуер за блокиране на реклами в своя браузър. Това е решение е любопитно, тъй като ще накара доста хора да се откажат от Google Chrome, който в момента има около 70% дял в пазара на уеб браузъри.   Все пак има редица алтернативи, към които да се насочите след като Google Chrome блокира софтуера за реклами. Eдно от първите заглавия, което можете да тествате е Brave, който предлага идентичен интерфейс като Google Chrome и е съвместим с разширенията за браузъра на Google. Oсновният акцент е поверителното браузване и спиране на тракерите в интернет, предаде mspoweruser.     Друг вариант е да инсталирате новия Microsoft Edge, който е базиран на Chromium енджина и е оптимизиран за работа с приложенията за Google Chrome, включително и тези за спиране на рекламите. Този браузър все още е в бета. Разбира се няма как да не добавим и двете най-популярни алтернативи, а именно Mozilla Firefox и Opera. В първият случай можете да очаквате бърза скорост на работа, а във втория поддръжка на разширенията за Chrome.   Oще от Digital: Защо Google подканва потребителите незабавно да инсталират последната версия на Chrome  
гейминг
Oблачните геймърски услуги ще се превърнат в бизнес за $2.5 млрд. до 2023г.
Oблачните геймърски услуги ще се превърнат в бизнес за $2.5 млрд. до 2023г.
Продажбите на физически копия на игри продължават да бъдат стабилни. Въпреки това се забелязват признаци на сериозни промени в предпочитанията на потребителите. Бъдещето на индустрията е в дигиталните версии на игрите, които ще се превърнат в предпочитания начин за гейминг до няколко години. Данните на анализаторите разкриват, че приходите от облачните услуги за гейминг са достигнали до $387 млн. през изминалата година. Лидер в този сегмент е Sony.   Тук е момента да уточним, че в тази категория спадат платформи за гейминг като Sony PlayStation Now, NVIDIA GeForce Now и новата Google Stadia. Всяка една от тези услуги предлага различна селекция от заглавия и условия за ползване, но се обединяват около това, че не изискват да имаме мощен компютър или конзола. Вместо това е необходимо да осигурим достатъчно добра връзка към интернет и да платим съответната месечна такса, за да се забавляваме с най-новите игри.     Прогнозите са още през настоящата година приходите в този сегмент за първи път да преминат границата от $500 млн. В следващите години ни очаква впечатляващ ръст, който ще превърне облачните услуги в основно средство за гейминг, предаде TechSpot. Анализатори от IHS Markrit поддържат мнението, че до 2023г. това ще се превърне в бизнес, който годишно генерира $2.5 млрд., което представлява пет пъти по-висока стойност от очакваните приходи за настоящата година.    Още от Digital: Защо компютърните игри са по-добри от конзолните игри