Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
179 резултата за забавление
YouTube
YouTube вече поддържа стрийминг на видео с 4K HDR качество за Android
YouTube вече поддържа стрийминг на видео с 4K HDR качество за Android
YouTube е чудесна платформа да убиете време, когато пътувате или да откриете нова документална поредица. Всеки ден гледаме над 1 млрд. клипа, което е най-добрия показател за популярността на услугата. Google са доста активни в опитите си да накарат авторите да бъдат още по-креативни в съдържанието, което качват в своите профили. Световната пандемия допринесе за увеличение на трафика и ускори навлизането на редица нови функционалности, с които по-лесно да управляваме съдържанието в YouTube. Компанията опитва да привлече по-голяма аудитория за стрийминг на живо, тъй като този сегмент се разраства с динамични темпове. Излъчването в реално време може да се превърне в солиден източник на приходи предимно заради активността на инфлуенсъри и геймъри. Потребителите прекарват все повече време в YouTube от смартфоните, които имат Full HD+ и QHD дисплеи. Високата резолюция е подходящ ъпгрейд, както за гледане на музикални клипове, предавания и филми, така и за хората, които стриймват на живо в YouTube.     Гледането на видео вече ще бъде още по-приятно и реалистично с последния ъпдейт на Google. Нова актуализацията на приложението за Android позволява да стриймваме видео с 4K HDR качество. Досега алгоритмите на Google лимитираха съдържанието до максимум 1440p резолюция, дори ако са ъплоуднати в 4K или по-висока разделителна способност. Смартфоните с Android вече ще могат да възпроизвеждат 2160p видео, ако е заснето в този формат. Функцията ще бъде активирана независимо дали дисплея на вашето устройства поддържа 4K видео. Трябва единствено да отворите клип, който е заснет във 2160р резолюция и да кликнете върху иконата с трите точки, където ще видите наличните формати. По този начин можете лесно да контролирате и променяте резолюцията, когато например не искате да използвате мобилния интернет. Поддръжката за 4K HDR видео в YouTube за Android е дългоочаквано подобрение, тъй като функцията вече е налична за устройствата с iOS.     Още от Digital:  Нова функция ще улеснява избора на резолюция в YouTube
Spotify
Spotify ще анализира емоциите на потребителите, за да препоръчва песни
Spotify ще анализира емоциите на потребителите, за да препоръчва песни
Spotify са предпочитана стрийминг услуга на музикално съдържание за милиони потребители. Най-добрият пример за успеха на платформата е, че продължава да е по-популярна от Apple Music. Aко имате профил в Spotify няма как да не ви е направило впечатление колко добри са алгоритмите на услугата в препоръчването на музика. Няма да е пресилено, ако определим това като най-голямото предимство на Spotify, с което превъзхожда конкурентните платформи за стрийминг. Повече от 320 млн. потребители по цял свят разчита на своите профили в Spotify за достъп до любимото музикално съдържание. Разработчиците на услугата са патентовали на свое име технология, която може да предложи още една интересна иновация. От компанията експериментират с технология, която анализира емоционалното състояние на потребителите, за да препоръчва песни, съобщава TechRadar. Това ще става с усъвършенствани алгоритми, които следят как се чувстваме и каква е обстановката около нас, за да подбира музика, която Spotify смята за подходяща за всеки профил.     За да превърнат тази концепция в реалност от Spotify ще използват аудио разпознаване, което може да определи емоционалното състояние, акцента, пола и възрастта на потребителите. След това услугата ще препоръча каталог от съдържание, което е базирано на този модел и съответства на определените идентификатори. Технологията ще извлича гореизброените данни от аудио сигнала, следейки не само говора на потребителите, но и фоновите шумове. По този начин Spotify ще могат да предложат още по-персонализирано изживяване за всеки акаунт. Иновативният метод ще е оптимизиран да улавя промени в интонацията и ритъма на речта, за да прецени степента на стрес на всички потребител, за да разбере дали е щастлив, тъжен или ядосан.   Още от Digital: 4 места, където може да откриете нова музика за Spotify
TikTok
ТikTok представиха първия LiDAR ефект с добавена реалност в приложението
ТikTok представиха първия LiDAR ефект с добавена реалност в приложението
iPhone 12 серията предлагат доста иновативни технологии и новости, като поддръжката за 5G и най-мощния мобилен процесор. Камерите са обект на специално внимание, като това са първите смартфони на Apple, които имат LiDAR сензори. Функцията е налична в iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max, като LiDAR сензорите позволяват на устройствата да придобият по-добра представа за заобикалящата реалност. Технологията извършва в реално време изчисления за времето необходимо на светлината да достигне до даден обект, да се отрази от него и да се върне в първоначалната позиция. Едно от най-забавните приложения на LiDAR ефектите е възможността да добавяте AR ефекти върху реалната среда в снимките и клиповете, които правите от смартфоните. TikTok e приложение, което се превърна в световен хит с атрактивния начин за споделяне на кратки видео клипове и сега представиха първия LiDAR ефект с добавена реалност. Визуализацията представлява дигитална сфера, която отброява в обратен ред пет секунди и като фойерверка се превръща в цифрата 2021.     Едва ли има по-атрактивен начин TikTok да отбележат подобаващо новата година и да поздравят своите милиони потребители по цял свят. Разработчиците ще продължат да експериментират с нови начини за взаимодействие между дигиталната и реалната среда. Със сигурност ще видим още AR ефекти в приложението през следващите месеци. Технологията също така е подходяща и за генериране на 3D модели, което е друга сфера, в която TikTоk са фокусирали вниманието си. Платформата за споделяне на кратки видео клипове изглежда има доста амбициозни планове как да забавлява огромната си аудитория през 2021г.   Още от Digital: TikTok продължава да оглавява класациите за най-изтеглените приложения в света
винили
Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Отчетоха рекордни продажби на винили от 30 години насам
Слушането на музика вече е възможно абсолютно навсякъде, благодарение на популярните услуги за стрийминг и внушително количество мобилни данни, с които разполагат доста потребители. Водещи платформи като Spotify и Apple Music предлагат възможност за записване на албуми, миксове и плейлисти за слушане офлайн. По този начин не трябва да се притесняват, ако пътувате в райони без интернет, тъй като ще имате достъп до любимата музика. Днес стартирането на подобно съдържание е по-лесно от когато и да било. Ако си спомнняте в миналото използвахме огромни аудио системи, касетофони от типа Boomblаster, компактни CD плейъри преди да започне ерата на MP3-ките. Някои потребители вероятно си спомнят и за времето, когато винилите бяха най-качественото средство да се потопят в магическия свят на любимите си парчета. Днес грамофонните плочи се използват рядко от запалени фенове, диджеи или от хора, които се заминават професионално с музика. Дигиталните технологии все още не са сложили край на епохата на винилите.     Музикалната индустрия претърпя сериозни трансформации от началото на годината досега. Разпространението на коронавируса направи невъзможно ходенето на концерти и изпълнения на живо. В този случай все повече хора се отдават на носталгия и започват да пазаруват винили. Според актуална информация на TheGuardian продажбите в този сектор ще отчетат увеличение от над 10% до края на годината и ще преминат границата €110 млн. Прогнозите на експертите са, че винилите ще реализират повече от 4.3 млн. доставки, които видяхме преди година. Ако това се случи 2020г. ще се превърне в най-успешната година за грамофонните плочи от три десетилетия насам. Противоположна е ситуацията при CD-тата, които ги очаква най-лошата година от 1989г.   Още oт Digital: Най-добрите уеб сайтове за слушане, откриване и купуване на музика
TikTok
TikTok тестват опция за ъплоуд на клипове с продължителност до 3 минути
TikTok тестват опция за ъплоуд на клипове с продължителност до 3 минути
От началото на пандемията досега доста представители на бизнеса трябваше да се примирят със спад в приходите и да отложат премиери на предстоящи продукти. През първата половина на годината имаше и доста сериозен хаос с доставките на компоненти, което се отрази дори на брандове като Samsung и Apple. Все пак има някои компании и услуги, които могат да се похвалят, че дори станаха по-популярни в контекста на COVID-19 кризата.Един от примерите е приложението Zoom, което продължава да доминира сегмента на приложенията за видеоконференция. Другият пример за впечатляващ успех по време на пандемията е TikTok. Заглавието на ByteDance се превърна в абсолютен хит и въпреки забраната да се използва в някои страни продължава да оглавява класациите при мобилното устройство. TikTok се радва на голяма популярност сред най-младата аудитория, предоставяйки удобен начин за създаване и качване на кратки клипове с продължителност до 60 секунди. Няма как да не сте виждали клипове с логото на TIkTok качени и в други социални мрежи.     Разработчиците на мобилните приложения експериментират с различни идеи как да ни накарат да бъдем по-активни в своите профили. Именно заради това ByteDance виждат потенциал в идеята да увеличат максималната продължителност на клиповете в TikTok. По този начин авторите на съдържание ще разполагат с още повече възможности да създавате интересни клипове и да привличат аудитория. Според информация на CNet вече се тества опция за качване на видео в TikTok с дължина до 180 секунди. Това е при пъти повече от настоящото ограничение. Някои потребителите вече могат да се възползват от триминутните клипове в TikTok. В момента хората, които искат да качат по-дълго видео трябва да го направят на няколко отделни части. Много хора, обаче не са доволни от този начин на разделяне на видеото на по-малки части. Новата функция ще предложи решение на този проблем. Все още няма официално потвърждение от ByteDance колко време ще продължат тестовете и кога можем да очакваме 3-минутните клипове да са достъпни за всички.     Oще от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
eкстремни спортове
Електрическите парашути ще са новият екстремен спорт
Електрическите парашути ще са новият екстремен спорт
Екстремните спортове обещават много вълнуващи мигове и забавление, което трудно можете да постигнете по друг начин. Неслучайно все повече хора практикуват това хоби по целия свят. Голямо предимство на екстремните спортове освен разнообразие е факта, че във всеки сезон през годината има как да разнообразите подобаващо своето ежедневие. Сред някои от "най-страшните" начинания, с които можете да предизвикате себе си са скачането с бънджи или парашут. Полетите с "Wingsuit" костюми позволяват развиването на невероятни скорости, а близостта до скали и обекти ги прави изключително опасни. Тази концепция е силно застъпена във видео клиповете на GoPro и Red Bull, които комбинираха усилията си за създаването на изцяло ново екстремно изживяване. Ако това не е достатъчно ще допълним, че проекта се разработва заедно със специалисти на BMW Designworks студиото. Ключовият елемент в прототипа, който създават е интеграцията на електрическа задвижваща система към стандартните "Wingsuit" костюми за екстремни полети, което предоставя допълнителни възможности, информира NewAtlas.     Настоящите костюми са ограничени, тъй като единственият източник на ускорение е самата гравитация. Решението на проблема, което предлагат експертите на Designworks включва интеграцията на чифт електрически колела и крило в задната част на самия "Wingsuit". По този начин костюма може да използва въздушния поток и както система за управление с дросел за два пръста, които позволяват включването и изключването на системата. На този етап максималната мощност не 15 kW (20 hp), която може да се поддържа в продължение на пет минути. Това позволява максималната скорост на летене да достигне до 300 км/ч., което е достатъчно на костюма да набира височина и да лети нагоре, вместо да пада постоянно. Вече се провеждат първите реални тестове, които да доведат до оптимизации на финалния дизайн.     Още от Digital: Sno-Go Bike e иновативен хибрид между ски и велосипед за любителите на екстремните спортове
TikTok
ТikTok подписаха ново лицензионно споразумение със Sony Music
ТikTok подписаха ново лицензионно споразумение със Sony Music
TikTok се утвърди като невероятен хит сред най-младата аудитория, предлагайки им атрактивен начин да създават и споделят забавни клипове. Популярността на приложението с пълна сила, като сега разбираме, че разработчиците от ByteDance са сключили ново лицензионно споразумение. Благодарение на него TikTok ще продължи да предлага музикално съдържание от разнообразния каталог на Sony Music Entertainment (SME). Toва е много важно, тъй като ще позволи на потребителите на TikTok да използват песните от любимите си изпълнителни, които работят за лейбъла SME в своите бъдещи творения. Съобразно споразумението двете компании ще си партнират в популяризирането на изпълнителните от каталога на Sony Music Entertainment в самото приложение. Финансовите параметри не са публикувано официално. Удължаването на партньорството между двете страни ще предложи достъп до хитове, нови албуми, класически парчета, ремикси и др. от впечатляващата колекция на Sony Music Entertainment. Tърсят се и допълнителни начини за съвместно партньорство, което да има полза и за двете страни. Конкретни детайли ще бъдат публикувани на по-късен етап.     Най-вероятно ни очакват хаштаг кампании и различни маркетинг инициативи, които да задълбочат връзката между профилите и да улеснят откриването на музика от каталога на SME. Според непотвърдена информация TikTok ще платят по-висока сума за лицензиране на съдържанието от досегашните споразумения с популярния лейбъл. Можем да сме сигурни, че разговорите включват и допълнителни клаузи, които облагодетелстват повече мобилното приложение. Последно данни на Nielsen, че няма да друга платформа за забавление, която да стимулира толкова много слушането на нови парчета от TikTok. Някои от най-слушаните песни на годината намират място в най-популярните клипове в приложението, като Lil Nas X - "Old Town Road", Ava Max - "Sweet But Psycho", Joji - "Slow Dancing in the Dark" са само част от примерите. Трябва да отбележим също, че TikTok вече разполагат с лицензионни споразумения с другите водещи лейбъли в индустрията, а именно Universal и Warner. По този начин потребителите могат да се наслаждават на разнообразна колекция от атрактивно музикално съдържание, докато създават клипове в TikTok.   Oще от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
TikTok
ТikTok търсят съвети от потребителите за да направят приложението още по-добро
ТikTok търсят съвети от потребителите за да направят приложението още по-добро
TikTok от доста време не е поредното мобилно приложение за забавление, тъй като се превърна в социален феномен, особено сред най-младата аудитория. Платформата доминира класациите за най-много изтегляния в App Store и Google Play от месеци насам. Световната пандемия дори принуждава авторите на съдържание да бъдат още по-активни в профилите в TikTok. Разработчиците на мобилното приложение опитват да превърнат платформата в по-атрактивен избор за инфлуенсърите и авторите на съдържание. Това е причината за постоянната интеграция на нови функции, позволяващи да създавате атрактивни клипове, включително и с други хора в TikTok. Колкото по-атрактивно съдържание, толкова по-големи са възможностите за монетизиране на профилите.Обратната връзка е важна за ByteDance и сега компанията стартира онлайн анкета, с която търси съвети как да подобри приложението директно от своите потребители. За целта трябва да попълнят отговорите на кратък онлайн въпросник.     Aвторите на съдържание са запитани дали са доволни от сегашната система на TikTok и дали смятат, че биха могли да имат повече преглеждания на клиповете. Въпросите включват и времето, което прекарват в създавaне на видео и комуникация с другите профили. ТikTok са изправени пред все по-сериозна конкуренция на платформи като YouTube, Instagram и Triller. Подобни инициативи имат за цел да запазят най-гледаните профили в приложението и вече се обсъждат допълнителни стимули за генериране на приходи. Toва е възможно с Creator Fund, който бе създаден преди няколко месеца, като TikTok обещават да увеличат финансирането на този фонд за монетизиране. Главният мениджър на мобилното приложение за Европа вече потвърди, че 40% от регионалните профили се възползват от TikTok Creator Fund.   Oще от Digital: TikTok вече ще плаща на създателите на видео клипове
TIkTok
В TikTok вече може да използва музика от каталога на Universal Music
В TikTok вече може да използва музика от каталога на Universal Music
Платформата за споделяне на кратки видео клипове вече се превърна в хит сред потребителите, особено сред най-младата аудитория. TikTok подобри няколко впечатляващи рекорди и продължава да е едно от най-изтегляните приложения в App Store и Google Play. Регистрираните профили могат да проявяват своята креативност с разнообразие от ефекти и функции, с които да направят забавно видео. TikTok осигурява достъп до разнообразна колекция от музикално съдържание, която да добавите към своя клип. Възможностите да демонстрирате своите качества и талант, докато правите кратко видео в приложението са разнообразни. Добрата новина за всички потребители, които използват активно TikТok е свързана с ново партньорство между компанията и Universal Music Group (UMG). Споразумението между двете страни ще гарантира, че целия музикален каталог на този лейбъл ще е наличен в TikTok. Дългосрочното партньорство ще има ползи и за двете страни, тъй като ще предостави повече възможности на авторите на музика от каталога на UMG да генерират приходи, съобщава TheVerge.     В същото време внушителната потребителска база на TikTok ще разполага с възможността да използва клипове от пълния каталог на UMG в своите видео материали. Съвместният проект ще гарантира, че изпълнителните на Universal Music Group ще могат да получат повече пари за своята работа, както и допълнителна платформа, в която да дистрибутират своите парчета. Трябва да отбележим също, че TikTok вече сключи подобни партньорства със Sony Music, Warner Music Group и Merlin - организация представляваща интересите на много независими лейбъли по цял свят. По този начин феновете на Tik могат да се забавляват с музикалните произведения на най-популярните артисти на водещите звукозаписни компании.   Oще от Digital: TikTok тестват опция за ъплоуд на клипове с продължителност до 3 минути  
гейминг
Портативните геймърски компютри скоро ще станат реалност
Портативните геймърски компютри скоро ще станат реалност
Nintendo Switch е последната конзола на компанията, която привлича внимание със своя модулен дизайн. Устройството включва няколко компонента, включително мини джойстици, тъчскрийн таблет и представлява уникално съчетание между стандартна и преносима конзола. Компанията се радвa на високи продажби на Nintendo Switch, които анализаторите очакват да продължат с пълна сила и през 2021г. Ако сте любител на игрите няма как да не ви се е искало да разполагате с преносим геймърски компютър, който можете удобно да носите със себе си, когато пътувате. Това е доста интересна концепция, която вече привлича вниманието на доста производители, сред които и Alienware с иновативния UFO. Lenovo си партнираха с представители на NEC в разработката на преносим компютър за гейминг с името LaVie Mini PC, съобщава DigitalTrends. Устройството разполага с геймпадове от двете страни на 8-инчовия екран, които могат да се премахват и се захранва от процесор от 11-та генерация на Intel с Xe графика.     GPD е името на непозната компания, която също иска да превърне идеята за геймърски компютри, които да носим удобно със себе си в реалност. Вече е събрано необходимото финансиране в Indiegogo за производството на ултра компактна джаджа с името Win3. Най-интересното около този продукт е, че може да възпроизвежда най-новите AAA игри. За да го направи GPD Win3 използва Core i7-1165G7 процесор от последно поколение, който е допълнен от 16GB LPDDR4x RAM и 1TB NVMe SSD диск. Баетерията осигурява до 11 часа време за работа с едно зареждане за сърфиране в интернет и приблизително 2-3 часа за гейминг. Официалните продажби стартират на цена от $799 през март 2021г.     Още от Digital: Мобилният гейминг ще е още по-популярен през 2021г.
Google Arts & Culture
Услугата Google Arts & Culture позволява да създадваме оперни произведения от  брауъзра
Услугата Google Arts & Culture позволява да създадваме оперни произведения от брауъзра
Google Arts & Culture e приложение, което предлага разноoбразни възможности да се забавляваме докато продължава пандемията от коронавирус. Опцията да направите виртуална разходка в над 100 музея от търсачката на Google е само един от инструментите на този софтуер. Колкото повече време прекарвате в работа с Google Arts & Culture, толкова повече интересни произведения на изкуството и AR ефекти за забавление ще откривате. Наближаването на коледните празници е мобилното приложение да бъде ъпдейтнато с още една любопитна функция. Google са използвали алгоритми с машинно обучение в създаването на атрактивен експеримент в бразъра, който се казва Тhe Blob Opera. Както името подсказва това е забавен начин да създавате оперни произведения директно в браузъра. За да се постигне ефекта са използвани гласовете на четирима истински изпълнители, информира NewAtlas. Toва са Кристиан Джоел (тенор), Фредерик Тонг (бас), Джоана Гамбъл (мецосопрано) и Oливиа Дотни (сопрано), информира NewAtlas.     Целият експеримент е базиран на реални записи в студио с продължителност от над 16 часа. Обработеното аудио може лесно да се добави към вашия проект. Единственото, което трябва да направите е да движите курсора на мишката, за да възпроизведете звука генериран от изкуствения интелект на Google. Анимационните персонажи, които пресъздават музиката са пременени с коледни шапки, което допълнително ще ви зареди с коледно настроение. Трябва да отбележим, че "The Blob Opera" е един от многото актуални инструменти, които предлага Arts & Culture, където може да разглеждате галерии, да научите любопитни неща за изкуството. Предвидена е и опция да проектирате AR ефекти в домовете си.   Oще от Digital: Как да превърнем любимите си снимки в картина на известен художник с Google Arts & Culture
смартфони
Нотификациите не са причината за пристрастяването към смартфоните
Нотификациите не са причината за пристрастяването към смартфоните
Потребителите използват по различен начин смартфоните. Някои хора се ограничават до ежедневната комуникация и слушането на музика. Устройствата също така са подходящи за забавление с мултимедия, за гейминг, за видеоконферентни разговори и много др. Независимо какви са личните ви потребности е факт, че прекарваме все повече време пред екраните на любимите джаджи. Световната пандемия допълнително задълбочи тези процеси и отново връща на дневен ред проблема с пристрастяването към смартфоните. Експерти на London School of Economics and Political Science (LSE) също анализират различни измерения на това състояние и достигнаха до интересни заключения. Така например учените са категорични, че нотификациите от приложенията не са конкретна причина за пристрастяването към смартфоните. Според данните от проучването на LSE в повечето от 89% от случаите потребителите сами избират да взаимодействат със своите устройства. Оказва се, че в едва 11% от ситуациите са свързани с получаване на уведомления на началния екран, които ни карат да отключим смартфоните.     Скролването на постове във Facebook и Instagram са най-продължителните сесии пред мобилните устройства, което не е изненадващо. Посягането към смартфона е автоматичен процес, който често се случва несъзнателно. Участниците в експеримента на LSE използват камера, която следи по какъв начин взаимодействат с мобилните устройства. Крайните резултати показват, че 22% от случаите отговарят на съобщение в WhatsApp, докато проверката на Instagram и Facebook отчитат 16% и 13%, съобщава BBC. Около 17% от отключването на екрана е да проверите дали нямате входящо съобщение или обаждане. Работата с имейл отчита 6%, а провеждането на обаждания едва 1% от всички пъти, в който поглеждаме екрана на смартфоните.   Още oт Digital: Потребителите прекарват все повече време пред смартфоните си заради пандемията от COVID-19
TikTok
16-годишната Чарли Д'Амелио е първият потребител със 100 млн. последователи в TikTok
16-годишната Чарли Д'Амелио е първият потребител със 100 млн. последователи в TikTok
TikТоk e платформа, която по най-добър начин илюстрира влиянието на инфлуенсърите върху съзнанието на по-младите потребители. Приложението за споделяне на кратки видео клипове с продължителност до 15 секунди се превърна в невероятен хит и вече се използва от над 800 млн. души месечно по цял свят. Разработчиците от ByteDance бяха принудени да договорят продажба на бизнеса на TikTok в САЩ, но сделката засега се отлага и операциите на приложението продължават. Популярността на TikTok провокира интереса на водещи автори на съдържание от Twitter, YouTube, Instagram, тъй като им позволява да достигнат до по-голяма аудитория. Aко използвате TikTok вероятно сте чували името на Charli D'Amelio, като 16-годишната тийнейджърка сега се превърна в първия човек регистрирал 100 млн. последователи. За да достигне това постижение са необходими около 18 месеца от регистрацията на профила от Чарли Д'Амелио. Както повечето потребители на TikTok започва да споделя видео клипове как танцува пред камерата преди да започне да добива световна известност.     Новата сензация в приложението се очаква да вдъхнови много други тийнейджъри, котио ще опитат да постигнат поне частично успеха на първия профил със 100 млн. последователи в TikTok. Tрябва да отбележим също, че през април Чарли Д'Амелио стана и първия човек с 50 млн. следвания в приложението. Влиянието на 16-годишната тийнеджърка от Норуолк, Кънектикът не се ограничава до TikTok и обхваща всички водещи платформи. Онлайн сензацията вече сключи няколко спонсорски договора с водещи брандове, които по изчисления на анализатори вероятно са генерирали приходи от $4 млн. през последната година, съобщава BBC. Последният проект на Д'Амелио е риалити поредица в YouTube с името "Dinner with the D'Amelios", в което ни запознава с другите членове на семейството.   Oще от Digital: TikTok заведоха дело срещу конкурентното приложение Triller заради нарушаване на патент
музика
Учени разкриха защо музиката ни кара да се чувстваме приятно
Учени разкриха защо музиката ни кара да се чувстваме приятно
Eдва ли има човек, който да не обича да разпусне и да се освободи от динамичното ежедневие със слушане на любимата си музика. Понякога са необходими само няколко подходящи парчета, за да оправим настроението си. Мобилните устройства и платформите за стрийминг като Spotify и Apple Music улесняват значително стартирането на желана песен или албум, независимо къде се намираме. В повечето случаи са нужни само няколко кликвания, за да се потопим в звуците на музиката, която обичаме. Екип от невролози публикуваха в научното издание Frontiers in Neuroscience интересно изследване, което анализира реалните причини да се чувства позитивно, когато слушаме любими парчета. Проучването им изследва сложните модели на церебрална активност, които се формират в някои региони на мозъка, предизвикани от музикалното съдържание, което сме пуснали. Това е първият по рода си проект, който използва нова EEG система, за да анализира електрическата активност в по-естествена среда, Резултатите са генерирани от тестове проведени с 18 доброволци, съобщава NewAtlas.     Всеки от тях избира пет определени парчета, които предизвикат различни емоции, като още три песни определени като "неутрални" се добавят от самите учени. Докато участниците слушат въпросните парчета са свързани с множество сензори, следящи EEG активността. Любопитното е, че когато участниците изпитват чувство за спокойствие и отпускане се забелязва активност в три конкретни области на човешкия мозък. Това са орбитофронталната кора, допълнителната двигателна област и десния темпорален лоб. Предполага се, че при тази активност на музика се освобождава допамин - невротрансмиетер, който обикновено се свързва с добри чувства и положителни емоции. Учените са доволни от резултатите и от факта, че използването на EEG методи за анализ са достатъчни да се разбере връзката между положителните емоции и музиката, която слушаме.   Още от Digital: 5 уеб сайта за изтегляне на безплатна музика, които не изискват такси за авторски права
TikTok
TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
TikTok е социален феномен, който дори стана още по-популярен по време на пандемията. Заглавието е хит предимно сред най-младите потребители, които са най-активни в създаването на клипове. Както всяко приложение за мултимедия от TikTok също трябва да се справят с разпространението на неподходящо съдържание между акаунтите. Алгоритмите на мобилното приложение се ъпдейтват постоянно, за да са по-ефективни в откриването на клипове, които нарушават правилата на TikTok. Ако ъплоудвате много видео материали вероятно сте забелязали, че в определени ситуации даден клип просто изчезва от вашата колекция. Причината е, че създателите на TikTok са решили, че съответното видео не е подходящо и нарушава установените правила.Досега, обаче потребителите не разбираха защо точно е изтрито дадено видео. Все пак TikTok са обърнали внимание на молбите на своите потребители и са създали механизъм, с който да съобщават защо определени клипове изчезват от профилите.     Следващият път, когато бъде изтрито съдържание от вашия акаунт ще получите входящо съобщение, което информира защо това се е случило. Самият текст ще цитира точно коя точка от правилата на приложението е нарушена. По този начин ще можете да правите клипове, които отговарят на всички изисквания и няма да бъдат изтривани от сървърите на TikTok. Toва нововъведение със сигурност ще допадне на много автори на съдържание. Припомняме ви, че преди интеграцията на тази функция единственият начин да разберете защо определено видео е изтрито е свързано с попълването на онлайн форма. Включването на новите нотификации ще ускори този процес и TikTok се надяват да намали броя на неподходящи клипове в платформата. Функцията се тества в продължение на месеци и вече е редуцирала с 15% заявките на потребителите, които търсят отговор защо са премахнати клиповете им. Предстоящият ъпдейт в кратки срокове ще е достъпен за всички потребители.   Още от Digital: TikTok вече ще плаща на създателите на видео клипове
TikTok
TikTok са увеличили потребителите си със 75% през 2020г.
TikTok са увеличили потребителите си със 75% през 2020г.
Eдва ли има собственик на смартфон, който вече да не е е чувал за TikTok. Мобилното приложение подобри редица рекорди по популярност и продължава да генерира впечатляващ трафик. Платформата за споделяне на кратки видео клипове дори накара брандове като Google и Facebook да представят собствени конкурентни, с които да се противопоставят на успеха на TikTok в световен мащаб. Най-обсъжданата тема през последните седмици е продажбата на бизнеса на TikTok, но сега искаме да привлечем вниманието ви към статистическите данни за популярността на мобилното приложение. Вече ви съобщихме, че ТikTok ще отдели бизнеса си в нова компания, която се притежава частично от Oracle.  Сега разбираме, че приложението е увеличило със 75% потребителската си база от началото на годината досега, съобщава АndroidHeadlines. Въпреки краткосрочният спад регистриран през август, заради потенциалните санкции на Доналд Тръмп се очаква ситуацията да се стабилизира и TikTok да продължи да разширява значително своята потребителска база в световен мащаб.     Изясняването на ситуацията около сделката и бъдещото функциониране на мобилното приложение в САЩ ще се отрази положително в дългосрочен план на позициите на TikTok. Други водещи платформи също отчитат ръст по време на пандемията, като например Instagram и Snapchat.  Темповете, с които се развива TikTok, обаче са много по-сериозни, като в момента приложението има 33 пъти повече потребители от най-големия си конкурент в САЩ.  Припомняме ви, че TikTok е най-изтегляното заглавие от App Store през второто тримесечие и може да се похвали също, че доминира и тенденциите в Google Play.  Aмериканският пазар ще продължи да има стратегическо значение за бъдещето на TikTok, тъй като след забраната да оперират в Индия ще разчитат сериозно на потребителите в страната. Всяка седмица повече от 53 млн. души използват своите профили в приложението. За сравнение "едва" 1.6 млн. потребители го правят в Likee, докато Dubsmash, и Byte могат да се похвалят със съответно 600 хил. и 900 хил.    Още от Digital: 5 полезни приложения за феновете на TikTok
DMCA.com Protection Status