Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
164 резултата за забавление
TikTok
TikTok са увеличили потребителите си със 75% през 2020г.
TikTok са увеличили потребителите си със 75% през 2020г.
Eдва ли има собственик на смартфон, който вече да не е е чувал за TikTok. Мобилното приложение подобри редица рекорди по популярност и продължава да генерира впечатляващ трафик. Платформата за споделяне на кратки видео клипове дори накара брандове като Google и Facebook да представят собствени конкурентни, с които да се противопоставят на успеха на TikTok в световен мащаб. Най-обсъжданата тема през последните седмици е продажбата на бизнеса на TikTok, но сега искаме да привлечем вниманието ви към статистическите данни за популярността на мобилното приложение. Вече ви съобщихме, че ТikTok ще отдели бизнеса си в нова компания, която се притежава частично от Oracle.  Сега разбираме, че приложението е увеличило със 75% потребителската си база от началото на годината досега, съобщава АndroidHeadlines. Въпреки краткосрочният спад регистриран през август, заради потенциалните санкции на Доналд Тръмп се очаква ситуацията да се стабилизира и TikTok да продължи да разширява значително своята потребителска база в световен мащаб.     Изясняването на ситуацията около сделката и бъдещото функциониране на мобилното приложение в САЩ ще се отрази положително в дългосрочен план на позициите на TikTok. Други водещи платформи също отчитат ръст по време на пандемията, като например Instagram и Snapchat.  Темповете, с които се развива TikTok, обаче са много по-сериозни, като в момента приложението има 33 пъти повече потребители от най-големия си конкурент в САЩ.  Припомняме ви, че TikTok е най-изтегляното заглавие от App Store през второто тримесечие и може да се похвали също, че доминира и тенденциите в Google Play.  Aмериканският пазар ще продължи да има стратегическо значение за бъдещето на TikTok, тъй като след забраната да оперират в Индия ще разчитат сериозно на потребителите в страната. Всяка седмица повече от 53 млн. души използват своите профили в приложението. За сравнение "едва" 1.6 млн. потребители го правят в Likee, докато Dubsmash, и Byte могат да се похвалят със съответно 600 хил. и 900 хил.    Още от Digital: 5 полезни приложения за феновете на TikTok
смартфони
Знаете ли, че: Сензорите на смартфоните могат да разбират дали сме прекалили с алкохола
Знаете ли, че: Сензорите на смартфоните могат да разбират дали сме прекалили с алкохола
Излизането с приятели е чудесен начин да се разтоварим и позабавляваме. Твърде често някои хора изгубват правилната мярка на питиетата и това може да създаде доста неприятно. От една страна можете да очаквате неприятно главоболие, а от друга да загубите лична вещ или смартфона, докато сте в подобно състояние. Разбира се оптималният вариант е всеки да внимава за себе си и това да гарантира, че ще забавлява с мярка, когато се весели в приятна компания. Съществуват различни джаджи, които могат да засекат нивата на алкохол в кръвта, но най-добрата опция е да можете да го правите директно от смартфоните.  Точно това идеята, която стои зад нов проект на учените от University of Pittsburgh School of Medicine. Целата им е да разберата дали вградените сензори на мобилните устройства са напълно достатъчни, за да засекат прекомерната употреба на алкохол в човешко тяло, информира NewAtlas.     В проекта се включва група от доброволци на възраст между 21 и 43 години, които са подканени в рамките на 60 минути да консумират напитка, съдържаща водка с концентрация на алкохол от 20%. След това в продължение на седем часа участниците в изследването са подложени на периодични тестове с контролен дихателен апарат.  Последната фаза добавя и някои физически упражнения като изминаване на 10 крачки в права линия, след което още толкова, но ходейки в противоположната походка. Докато го правят носят смартфоните със себе си в специален еластичен колан разположен на кръста. Учените използват данни от акселерометъра и жироскопа на устройствата, които се генерират от движението на потребителите. Тестовете показват доста оптимистични резултати, тъй като смартфоните определят с точност около 90% от случаите, когато нивото на алкохол в кръвта премине допустимите граници.   Още от Digital: DrinkMate е смарт джаджа, която за секунди измерва колко алкохол сме консумирали
интернет
6 интерактивни филма, които може да гледате в Интернет
6 интерактивни филма, които може да гледате в Интернет
Интерактивните филми съществуват от 1967 година, но светът беше позабравил за тях. През последните години обаче се наблюдава възраждане на интереса към тях. Вече има много страхотни интерактивни филми, които си струва да им отделите време. Интерактивните филми са специален тип филми, които съчетават интерактивността на игрите с повествователния характер на филмите. Ако искате да се потопите в техния свят, разгледайте предложенията на Make Use Of изброени по-долу. Хубавото е, че можете да ги гледате и контролирате във вашия уеб браузър. 1. Possibilia Possibilia се представя като интерактивна любовна история. Филмът е режисиран от екипа, който стои зад Swiss Army Man, в който Даниел Радклиф играе труп. В Possibilia млада двойка мисли да се раздели. Тази проста история е представена в невероятен формат, като можете да превключвате между 16 различни интерпретации. 2. Five Minutes Five Minutes се разказва за зомби апокалипсис. Филмът започва с мъж, който държи пистолет опрян в главата си, дъщеря му е в съседната стая и куп зомбита се опитват да разбият вратата. Нужни са само 5 минути на човек да се превърне в зомби, оттам и името на филма. 3. Black Mirror: Bandersnatch Netflix постави интерактивните филми отново под светлината на прожекторите с излезлия през 2018 година.  Black Mirror: Bandersnatch. Филмът съчетава научната фантастика с ужаса. Вие вземате решения вместо главния герой, който е програмист. Той иска да превърне приключенска книга във видео игра. 4. Chatterbox: Escape the Asylum В Chatterbox влизате в обувките на човек, който е под статут на закрила. Ще можете да чувате вътрешния му глас който кънти в главата му докато го поставяте в различни ситуации. Вие решавате кой маршрут да поеме. 5.  Solace Ще чувате как двама приятели си говорят за някаква пристрастяваща плодова напитка от детството им. Визуалните изображения които са пред вас реагират не само на вашето движение, но и на звук. Solace беше произведена като част от проекта Experiments with Google така че ще трябва да го гледате в Google Chrome. 6. Minecraft: Story Mode Minecraft: Story Mode се основава на изключително популярната игра Minecraft. Историята се върти около постоянната битка между доброто и злото.   Вижте Sony Pictures отменя почти всичките си премиери на филми за следващата година заради пандемията от коронавирус
Android
8 безплатни Android игри, които си струва да пробвате
8 безплатни Android игри, които си струва да пробвате
Вярвате или не, има някои добри безплатни игри за Android, които си заслужава да бъдат изтеглени. Така че, ако търсите мобилни игри, които могат да ви предложат часове забавление, без да е необходимо да харчите пари за тях, тогава не пропускайте информацията на Android Police. ANOTHER EDEN The Cat Beyond Time and Space Another Eden е мобилна JRPG, която предлага приятно изживяване. Играта е проектирана от хората, които стоят зад серията Chrono Trigger, така че може даочаквате наистина добра история. AnimA ARPG (2020) Ако харесвате екшън RPG в стил като серията Diablo, тогава трябва да проверите AnimA ARPG. С AnimA ARPG очаквайте качествена графика и феноменална музика. Call of Duty®: Mobile Играта не само съдържа множество от любимите нива на Call of Duty, но и се представя отлично, без значение дали решите да играете с контролите на сензорен екран или с физически контролер. Dota Underlords Dota Underlords е игра на Valve, изградена от MOBA Dota 2. Играта е от жанра Auto Chess, който в последно е време е доста популярен. Идеята да се подреждат различни уникални герои на шахматна дъска се оказа много вълнуваща за геймърите. Plague Inc. Plague Inc. е игра симулация за разпространението на вируси, при която заразяването на целия свят е целта ви. Доста забавно! Наскоро играта беше забранена в Китай, сякаш самата игра причинява коронавирус. Mekorama Създателите на Mekorama са черпили вдъхновение от Monument Valley, но за щастие, тази игра предлага много повече съдържание. Има над 50 нива, които да изследвате, и въпреки че тя е много релаксираща игра, някои пъзели са истинско предизвикателство. Dadish Играта е балансирана добре – предлага предизвикателства, но никога не е прекалено трудна и макар да има само 40 нива, това не е ограничение. Със сигурност ще поискате да я започнете отново. Brawl Stars Създателите на Clash of Clans и Clash Royale пуснаха Brawl Stars в Play Store през 2018 г. и досега тя се радва на огромен успех. В основата си това е мултиплейър афера, която комбинира куп различни жанрове. Играта предлага няколко различни режима от които може да избирате.   Вижте най-добрите облачни услуги за стрийминг на видео игри
Lego
Lego създадоха реплика на Nintendo Entertainment System (NES) от 2600 блокчета
Lego създадоха реплика на Nintendo Entertainment System (NES) от 2600 блокчета
Популярните блокчета от конструкторите Lego бяха предпочитан начин за забавление в детството на хора от няколко поколения. Дори и днес можем да видим различни атрактивни проекти, вдъхновени от модулния дизайн на Lego.  Сътрудничеството между компанията и Nintendo доведе до премиерата на една от най-интересните реплики създавани по този начин досега. Любителите на игрите вероятно със задоволство ще научат, че скоро ще има как да се сдобият с уникална версия на Nintendo Entertainment System (NES), която е създадена именно от блокчета Lego.  Според официалните данни миниатюрната версия на конзолата се състои от 2646 парчета и е допълнена от геймърски контролер, класическите дискети с игри, но също  и ретро телевизор, съобщава ReviewGeek. Няма как да не забележите, че на екрана е показан кадър от геймплея на Super Mario Bros. Едва ли сте виждали 8-битовото устройство на Nintendo да изглежда по този начин досега.     Aко се вгледате внимателно ще забележите, че и визията на телевизора е автентична за 80-те години на миналия век, когато е премиерата на NES и култовата игра. Въртенето на този механизъм позволява да премествате героя на Super Mario възпроизведен на екрана. Все пак Nintendo и Lego са се погрижили да интегрират и модерни технологии в репликата на легендарната конзола. Tака например е възможно да поставите специална фигурка на Марио от "Adventures Mario Starter Course" на повърхността на телевизора.  Поддръжката на Bluetooth ще осигури безжична връзка и ще възпроизведе оригиналните звуци, съпровождащи геймплея на класиката от 1985г. Лимитирана серия на Nintendo Entertainment System Lego ще се продава за $300. След като се изчерпа наличното количество Lego планират да стартират масова дистрибуция сред търговските вериги по цял свят в началото на 2021г. Феновете на популярните блокчета и игрите на Nintendo със сигурност ще останат доволни от съвместния проект.     Още от Digital: Как се сглобява Bugatti Chiron 42083 от LEGO Technic (Видео)
TikTok
САЩ също искат да забранят TikTok
САЩ също искат да забранят TikTok
Влошените дипломатически и икономически отношения между САЩ и Китай продължават да намират силно проявление в технологичния сектор. На този етап най-силно засегнатата компания е Huawei, но милиони потребители са лишени от достъп до по-добри продукти и новации заради търговските санкции.  Американското правителство смята, че Китай използват различни технологии, с които шпионират гражданите. По този начин оборудването и хардуера на брандове като ZTE и Huawei се превръща в сериозен интерес за споделяне на поверителна информация с управляващите в Китай.  Следващата стъпка от конфликта между двете страни ще обхване и популярни приложения, сред които и TikTok. Лично държавният секретар на САЩ, Майк Помпео сподели, че се обмисля възможността да се блокира достъпа на американските граждани до тази платформа.  Подозренията срещу TikTok са идентични и са свързани със споделянето на лична информация с китайското правителство, което според САЩ представлява реална заплаха за националната им сигурност. Все още не е въведена подобна забрана, но това може да се случи скоро.     Отношенията между разработчиците на приложението от компанията ByteDance и китайското правителство вече накараха Индия да предприеме подобни действия. Многолюдната държава въведе забрана за използването на 59 приложения, сред които TikTоk. Причината е, че китайския софтуер не гарантира по най-добър начин сигурността на личните ни данни. Държавният секретар на САЩ също изрази подобни съмнения и твърди, че разработчиците на TikTok не са се погрижили достатъчно, за да убедят властите, че е достатъчно сигурно приложения. Въпреки това официалният говорител на TikTok отхвърли подобни твърдения, обръщайки внимание на факта, че шефа на компанията е американец и по никакъв начин не нарушават законите в страната. Разработчиците на TikTok твърдят, че софтуера им е безопасен и досега не са споделяли данни с китайското правителство, но също така биха отказали да го направят, ако бъдат помолени. При всички положения блокирането на TikTok на атрактивния американски пазар ще се отрази доста сериозно на популярността на заглавието, което вече не е достъпно и Индия.   Oще от Digital: Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
ТikTok
Kак да запишем видео дует в TikTok
Kак да запишем видео дует в TikTok
ТikTok предлага разнообразие от функции, с които да правите забавни клипове с подходящо аудио и да ги споделяте с приятелите си. Приложението вече регистрира над 2 млрд. изтегляния по цял свят, а създателите от ByteDance могат да се похвалят, че са най-богатия стартъп в света.  Една от най-интересните характеристики, която превърна TikTok в световен хит е възможно да правите дуети с други хора. Това означава, че може да направите клип, в който пеете заедно с любим изпълнител и да го пратите на важните за вас хора.  С течение на времето тази функционалност бе значително подобрена и днес може да се използва, за да отговорите на друг потребител, да създавате комедийни диалози или да покажете две различни перспективни на един и също обект. Опциите за забавление в TikTok по този начин са изключително много.      Важно е да знаете, че за направата на съвместно видео с друг потребители е необходимо тази функция да бъде активирана от "Private" секцията на профилите. Ако това не е направено ще видите уведомления, което ви информира, че не можете да стартирате дует със съответния профил.  Стартирането на подобен клип изисква само няколко кликвания. Eто и как да го направите, според BusinessInsider:   1. Oтворете TikTok. 2. Изберете видеото, с което искате да направите дует.  3.  Скролнете до иконата за споделяне в десния ъгъл (този символ има формата на стрелка, която е насочена надясно).     4. Следващата стъпка е да скролнете в долната част от изскачащото "Share To" и да кликнете върху иконата "Duet". 5. Aко видите този символ в сиво това означава, че автора на видеото е изключил възможността за правене на дует.      6. Ако всичко е наред ще можете да стартирате записа от иконата с червен кръг.  7. Добре е да знаете, че вашето видео ще е позиционирало вляво, а клика на другия човек ще виждате в дясната страна.  8. Когато сте готови натиснете бутона в дясно от червената точка за запис на видео.     9. Добра идея е да проверите самия запис преди да го споделите със своите приятели. 10. Има как да добавите стикери и ефекти, с които да създадете още по-атрактивно и качествено видео.    Oще от Digital: Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
TikTok
Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
Потребителите, които използват активно ТikTok вероятно отделят време да разгледaт атрактивното съдържание в секцията "For You". Както името подсказва това е специален раздел в приложението, в което може да откриете персонализирани клипове съобразени с личните ви предпочитания.  Така всеки път, когато стартирате TikTok на смартфона виждате различно видео, което вероятно ще харесате. Ако сте си задавали въпроса как точно се избират видео материалите за "For You" секцията вече имаме официален отговор от компанията.  Разработчиците на ByteDance споделят, че първият и най-важен критерий при подбора на клипове е предходната история на даден потребител в приложението. В това число влизат влиза съдържанието, което сте гледали, харесали или споделили в профила си. Алгоритмите на TikTok също так анализират коментарите и видео материалите, които сами създавате и ъплоудвате в приложението. По този начин ByteDance опитват да си изградят по-цялостна представа за интересите на всеки потребител и респективно да предвидят какви неща би искал да вижда в своя TikTok.     Информацията също така се базира и на допълнителни фактори като звука в клиповете, които правите или хаштаговете, с които ги популяризирате сред другите потребители. Специфичните настройки на акаунтите в TIkTok също имат значение, като например локацията и предпочитания език. Създателите на приложението също така следят колко време прекарвате в гледане на определено съдържание. Колкото по-дълго стриймвате определено видео, толкова по-вероятно е да имат силни интереси по дадена тема, съобщава TechCrunch. ТikTok също така уточниха, че е определено видео е много по-вероятно да генерира по-голям зрителен интерес, ако е качено от акаунт с повече последователи. Използват се и специфични филтри, които следят за драстични промени в интересите и клиповете, които гледате за определен период от време.  Активността на всеки потребител в "Discover" и "Trending Topics" разделите също имат ключово значение за видео съдържанието, което виждате всеки ден в TikTok. Системата за препоръчване на видео в приложението се усъвършенства с течение на времето, за да предлага още по-кaчествено съдържание.   Още от Digital: 5 полезни приложения за феновете на TikTok
Netflix
Netflix тестват Shuffle Play бутон в приложението
Netflix тестват Shuffle Play бутон в приложението
Популярното приложение предлага впечатляваща колекция от филми и телевизионни шоута, с които да се забавляваме независимо къде се намираме и какво устройство използваме. Netflix вече се утвърди като предпочитана дестинация за подобно съдържание и отделя все по-сериозни средства за създаване на собствени оригинални продукции. Случвало ли ви се е да скролвате в съдържанието на Netflix, но да се затруднявате точно какво искате да гледате? Това е проблем, с който ежедневно се сблъскат много хора и дори е провокирал вниманието на създателите на услугата. Оказва се, че разработчиците на Netflix искат да добавят към интерфейса нов "Shuffle" бутон, който вече е достъпен за някои потребители.  Kакто името подсказва тази функция ще стартира произволно избрано съдържание, когато не сте сигурни какво да гледате в своя профил. Все пак алгоритмите на компанията ще се съобразяват с историята и личните предпочитания на всеки потребител в Netflix, съобщава ТеchCrunch.     Съдържанието препоръчано от "Shuffle" бутона може да е телевизионно шоу, което сега гледате или съдържание запазено в акаунтите. Компанията смята, че с тази функция ще спести ценно време, като позволи бързо да откриваме атрактивни филми и предавания в каталога на Netflix.  Новият бутон е крайният резултат от дълги тестове проведени от Netflix, за да предложат най-доброто на огромната си потребителска база. Още преди няколко месеца временно се поддържаше функция, която автоматично да стартира произволни серии на дадено шоу, като "The Office" или "Friends". Скоро се проведоха и експерименти с опция "Play Something" в интерфейса на приложението, която също дублира функционалността на "Shuffle" бутона. На този етап тестовете са свързани единствено с телевизори и са ограничени за малък брой потребители. Netflix искат да съберат достатъчно данни от обратната връзка със своите потребители преди да представят финалната версия на новия бутон.   Още от Digital: Защо Netflix вече определя TikTok като свой конкурент
Google Discover
Google Discover ще конкурира TikTok с функция за кратки видео клипове
Google Discover ще конкурира TikTok с функция за кратки видео клипове
ТikTok подобри редица рекорди по популярност в Google Play и App Store, но след това приложението стана част от търговската война между САЩ и Китай. Американското правителство постави срок, в който разработчиците от ByteDance да продадат бизнес операциите на приложението в страната. Мicrosoft и Oracle се очертават като най-вероятните кандидати за реализиране на сделката.  Докато продължават тези проблеми големите конкуренти на TikTok се опитват да се възползват максимално от ситуацията. Google също представиха редица нови функционалности в приложението Meet през последните месеци, за да го направят по-атрактивно за потребителите. Следващото приложение, което ще опита да се възползва от проблемите на TikTok е Google Discover. Компанията вече е стартирала тестове с нова функционалност, която позволява ъплоудването на кратки видео клипове в приложението. Google ще разчитат на огромния брой потребители на Android, които имат достъп до Discover на началния екран, за да допринесат за популяризирането на "Short Video".     Новата секция за кратки видео клипове е различна от другото съдържание, което сте свикнали да виждате в Google Discover. Популярни профили от индийския конкурент на TikTok с името Trell, както и Google Tangi имат силно присъствие в селектираната мултимедия. Логата на платформите, които хостват видеото се виждат в горния ляв ъгъл. Потребителите могат да видят в долната част името на клипа, както и да го скрият в менюто, за да имат повече пространство за самото видео. Google Discover поддържа AMP линкове, което ще предостави много повече възможности на Google за избор на качествено съдържание.  Кликването на дадено видео го зарежда в браузъра по подразбиране, който използвате. Опциите за контрол позволяват да спирате звука и да премествате слайдера с продължителността на всеки клип и респективно да превъртате. Можете да видите повече детайли с избора на "Click Here" бутона, съобщава 9to5google. В момента само ограничен брой потребители виждат "Short Video" секцията в Google Discover и по всичко личи, че тестовете с функцията ще продължат.   Още от Digital: Колко добри са камерите на Sony Xperia 1 II
TikTоk
Колко струва TikTok
Колко струва TikTok
ByteDance е името на компанията, която разработва хитовото приложение TikTok. През последните седмици някои страни забраниха използването на платформата за споделяне на кратки видео клипове. Разработчиците на TikTok търсят начини как да се справят с тези лимитации, които ограничават достъпа до приложението на милиони хора. В момента се обсъждат разнообразни възможности, които да предотвратят забрана за използването на TikTok на територията на САЩ. Това може да се превърне в сериозен удар за компанията, тъй като вече не може да оперира нормално в Индия.   Основният проблем е, че американското правителство разглежда TikTok като заплаха за националната сигурност и обвинява приложението, че споделя данни с управляващите в Китай. Една от потенциалните възможностите е ByteDance да се оттеглят от управлението на приложението, за да сложат край на подобни спекулации. Разговорите с потенциални инвеститори вече са стартирали, което ни разкрива любопитни детайли за пазарната капитализация на TikTok, чиято стойност досега не беше публично известна.     Според нова информация на Reuters сумата, която ще трябва да плати бъдещия собственик на TikTok ще е от порядъка на $50 млрд. Всъщност тази стойност надхвърля значително $34 млрд. на които се оценява друго популярно приложение сред най-младата аудитория, а именно  Snapchat.  Изчислението на бизнеса на TikTok е направено на базата на очакваните приходи от $1 млрд. през 2020г., които са умножени 50-кратно. В същото време при Snapchat оценката е направена с 15-кратно по-висока стойност от предполагаемите приходи.  Тази разлика означава, че инвеститорите очакват TikTok да се разраства с много по-бързи темпове от Snapchat. Пазарните наблюдатели прогнозират, че приходите на TikTok ще се увеличат до $6 млрд. до края на следващата година. Реализирането на евентуална продажбна е важно бизнес решение, което ще позволи на мобилното приложение да се развива и да не бъде забранено в САЩ. Остава да видим дали скоро ще се стигне до сделка, която ще отдели TikTok от ByteDance.   Oще от Digital: Как да изрязваме видео клиповете си в TikTok
TikTok
Защо Netflix вече определя TikTok като свой конкурент
Защо Netflix вече определя TikTok като свой конкурент
Социалните мрежи промениха не само начина, който комуникираме, но и установиха нови форми на забавление в интернет. Все повече хора прекарват твърде много време с любимите приложения от смартфоните това е ясна индикация за тези процеси.  TikTok e една от платформите, която по най-добър начин oлицетворява зависимостта ни към социалните мрежи и услугите за споделяне на мултимедия в интернет. Невероятната популярност на заглавието сред младата аудитория позволи на TikTok да подобри няколко рекoрда и да отчете 71 млн. инсталации в App Store за второто тримесечие. Тази цифра представлява 154% ръст на годишната база и основателно притеснява някои от най-популярните услуги като Instagram, Twitter и YouTube. Приложението на ByteDance също така привлича вниманието и на още една водеща видео платформа, а именно Netflix. Припомняме ви, че TikTok се превърна в хит заради иновативния формат за споделяне на кратки видео клипове, допълнени от подбрано музикално оформление и визуални ефекти, който предлага и не е фокусирана към пълнометражното съдържание.      Въпреки това ръководителите на Netflix сега за първи път споменаха TikTok в свое отворено писмо до инвеститорите, което е публикувано заедно с финансовия отчет за второто тримесечие. Това е красноречиво доказателство, че успеха на приложението започва да създава притеснения сред разработчиците на стрийминг платформата.  Още повече, че в конкретния текст се обръща внимание на "шокиращия ръст" и влиянието на TikTok сред услугите за онлайн забавление и съответно на ликвидността на този бизнес. Анализаторите споменават, че Netflix рядко си позволяват да коментират други услуги по този начин. Така например никога не са споменавани Snapchat, Instagram, Twitch и др., съобщава GizChina. Стратегията на Netflix винаги е била обвързана с независимия характер на платформата, която засега не е регистрирала спад в потребителите заради TikTok. Все пак разработчиците от ByteDance твърдят, че приложенията им TikTok и Douyin вече се използват от 2 млрд. потребители и това ги превръща в заплаха за всяка водеща видео платформа.   Още от Digital: Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти
TikTok
Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти
Как забраната на TikTok може да повлияе на неговите конкуренти
Популярността на TikTok продължава да изненадва доста хора. Приложeнието се използва от 1.5 млрд. души по цял свят и се утвърди като социален феномен, особено сред по-младата аудитория. Въпреки това разработчиците от ByteDance са изправени пред неочаквани проблеми, тъй като достъпа до TikTok в някои страни вече бе блокиран. Вече ви съобщихме, че Индия забрани над 60 китайски приложения и технологии, като компанията е принудена да се сблъска с подобни рестрикции и в други страни. Със сигурност това е неприятна новина за създателите на TikTok заради стотиците милиони потребители, които използват заглавието в многолюдната държава.  В интернет се появиха и индикации, че Доналд Тръмп също е възможно да наложи санкции, които да ограничат мобилното приложение в страната. Причината са влошените отношения между САЩ и Китай, както и обвиненията, че информацията на потребителите се споделя с китайското правителство.  Oт ByteDance отричат подобни действия, но това може да не е достатъчно TikTok да бъде блокиран умишлено за американските потребители.     На този етап идеята все още се обсъжда и администрацията на Доналд Тръмп все още не е предприела реални действия. Въпреки това потребителите започнаха да се подготвят по различни начини за момента, в който няма да могат да използват TikTok.  Доста хора започнаха да мигрират към други популярни формати за споделяне на кратки видео клипове като Dubsmash, Triller и Byte, съобщава BusinessInsider. Желанието на много хора да открият алтернативни приложения също така стимулира услуги като Instagram и YouTube да предложат нови функции и формати, с които да привлекат потребителите.  Анализаторите oт Sensor Tower твърдят, че Byte е увеличило със 126% своята потребителска база след новината, че САЩ могат да спрат TikTok. Регистрирането на повече от 1000 инсталации дневно позволиха да оглави класацията за най-изтеглян софтуер в App Store.  Повече от 80 млн. американски потребители използват активно TikTok, като все още не е представена популярната функция Reels в страната. Остава да видим дали Доналд Тръмп ще наложи бан над приложението.   Oще от Digital: Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва
ТikTok
ТikTok ще преустанови бизнеса си в Хонг Конг до броени дни
ТikTok ще преустанови бизнеса си в Хонг Конг до броени дни
Разработчиците на TikTok продължават да подобряват различни рекордни предимно сред по-младата аудитория. Платформата вече се утвърди като световен хит и предлага бързо и удобен начин да създадете запомнящо се кратко видео и да го споделите с любимите си хора.  В момента TikTok е регистрирало повече от 2 млрд. инсталации и е най-изтегляното приложение от Google Play и App Store в редица държави по цял свят. Компанията, която е собственик на платформата се казва ByteDance и сега разкриха плановете си да излязат от пазара в Хонг Конг.  Това ще се случи в следващите няколко дни, като конкретният мотив за действията им е новия закон за сигурността приет в страната и вече предизвика редица дискусии. Някои технологични компании, сред които Gооgle и Facebook вече разкриха, че временно спират да разглеждат молбите на правителството за предоставяне на лични данни на потребителите. Една от точките в противоречивия закон предвижда изтриването на акаунти от социалните мрежи на граждани, които публикуват неподходящо съдържание, съобщава CNet.     Някои организации за защита на личните права и свободи, сред които Amnesty International oсъдиха действията на правителството и опита им да наложат пълен контрол и диктатура над своите граждани. От ByteDance сега също потвърдиха, че прекратяват операциите на мобилното приложение на територията на Хонг Конг. Kомпанията вече изрази своята позиция, че няма да се съобразяват с изискванията на местните власти да блокират профили или да налагат цензура, над съдържанието, което публикуват потрбеителите в TikTok. Aбсолютно същото важи и за молбите да бъдат предоставяни лични данни за определи профили. Според непотвърдена информация TikTok се използва от над 150 хил. дущи в Хонг Конг.  Приложението е създадено по такъв начин, че да не е достъпно за потребителите в КИтай. Това е част от стратегията за глобална експанзия. Все пак компанията предлага сходно заглавие в многолюдната страна, което се казва Douyin. Няма да е изненадващо, а ко в следващите дни и други компании се присъединият към ByteDance, Facebook и Google в желанието им да предпазят своите потребители от режима в Хонг Конг.   Oще от Digital: Как да изрязваме видео клиповете си в TikTok
софтуер
Kaк софтуерът ще промени света през следващите десет години
Kaк софтуерът ще промени света през следващите десет години
Мобилните устройства промениха начина, по който откриваме съдържание и се забавляваме. Социалните мрежи превърнаха комуникацията между хората в задача, която изисква няколко кликвания. Виртуални асистенти като Google Assistant и Siri позволяват да навигираме смартфоните, да пишем съобщения и да търсим в интернет, единствено с гласови команди.  Всички тези иновации станаха факт само за няколко години, като бъдещето обещава още по-революционни продукти и темпове на развитие в IT сектора. Няма как да не сте се замисляли поне веднъж какъв ще е света след пет или десет години. От TechCrunch също анализират темата и предлагат своя алтернативен поглед върху развитието на технологиите през 2030г.  През тази година ще отбележим повече от две десетилетия от премиерата на iPhone и облачния компютинг, но също десет години след масовото навлизане на 5G мрежите в ежедневието ни. Безпрецедентните темпове на развитие на технологиите на практика ще доведат до създаването на изцяло нов, дигитален и интуитивен свят, в който ще живеем след по-малко от десет години.     Световното население вече ще е преминало границата от 8.5 млрд. души, като всеки от тях има поне един смартфон, с който ежедневно използва любимата си колекция от мобилни приложения. Само преди две десетилетия тази цифра не надхвърляше 500 млн. устройства. Бързият интернет и интерактивните онлайн платформи за комуникация са буквално навсякъде около нас, осигурявайки непрестанен достъп до важните за нас хора.  Вече няма нужда от физически пари, тъй като те са виртуални и се съхраняват в мобилните устройства. Най-голямата образователна институция в света е софтуерна компания, разработваща сложни компютърни модели с машинно обучение и изкуствен интелект. Необходимостта да ходите до банка вече е в миналото, тъй като при нужда можете да проведете онлайн разговор с личен консултант.  Търговските магазини са оборудвани със собствена мрежа от роботи, които могат да напазаруват и донесат подбраните от вас продукти максимално бързо до вас, независимо от локацията. Поръчката на храна и изпращането на пратки става чрез дронове. Дигитални тъчскрийни използват изкуствен интелект, за да предвидят желанията ни и да ни улеснят постоянно при вземането на важни решения.    Още от Digital: Какво трябва да знаем за безплатния софтуер
забавление
Нов забавен и опасен летен спорт  (Видео)
Нов забавен и опасен летен спорт (Видео)
Лятото е сезонът на забавленията и почивките. Едва ли има някой който да не иска да отиде на море, да се излегне на плажа и да изпие едно студено питие, докато гледа вълните пред себе си.
DMCA.com Protection Status