Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
6878 резултата за ес
MediaTek
САЩ искат да попречат на МеdiaTek да доставя процесори за Huawei
САЩ искат да попречат на МеdiaTek да доставя процесори за Huawei
Търговските санкции, които наложи САЩ срещу Huawei са безпрецедентни и продължават да ограничават бизнес операциите на компанията. Китайският производител разчита предимно на лоялната база от фенове в родината си, за да продължава да бъде конкурентен. Вече ви съобщихме, че Huawei ще изпреварят Samsung по продажби на смартфони и през второто тримесечие на 2020г. Това е категорично доказателство за подкрепата, която получава компанията в Китай. Още през май стана ясно, че Huawei ще бъдат принудени да спрат доставките на процесори от TSMC. Причината са поредните санкции наложени от американското правителство, които имат за цел да лимитират възможностите на компанията да си осигури достатъчно процесори за предстоящата си серия от смартфони. Ако Huawei не може да работи с TSMC в създаването на процесорите Kirin е нужно да потърси друг производител, с който да си сътрудничи и не е изненадващо, че компанията се насочи към MediaTek. Плановете на китайския гигант, обаче отново ще трябва да се променят.      Според данни на CSLA вече са предприети действия, които да въведат ограничения в доставките на MediaTek за Huawei. Припомняме ви, че е необходимо производителите да получат лиценз от американското правителство, за да избегнат настоящите санкции.  Издаването на подобен документ, обаче зависи изцяло от САЩ и позицията, която поддържат. От друга страна MediaTek биха могли да се превърнат в най-големия доставчик  на процесори на Huawei, ако не са обект на лимитации.  Ситуацията е доста комплицирана и се твърди, че Министъра на икономиката на Тайван е бил помолен от американски представители да помогне във въвеждането на лимитациите срещу MediaTek. Все пак Huawei са инвестирали сериозни средства за изграждането на верига за доставка на хардуер.  От компанията ще осигурят необходимия брой процесори за премиерата на Huawei Mate 40 през октомври, но ще трябва да решат дългосрочно проблема с американските власти. Qualcomm също се опитват да получат лиценз, за да доставят процесори на Huawei.   Oще от Digital: Huawei преговарят с MediaTek за покупка на процесори произведени от TSMC
фитнес тракер
Fitbit Charge 4 срещу Garmin vivosmart 4 - кой фитнес тракер да изберем
Fitbit Charge 4 срещу Garmin vivosmart 4 - кой фитнес тракер да изберем
Устройствата за носене стават все по-популярни. Фитнес тракерите не само ви помагат да следите показателите си, докато се упражнявате, но също така „рисуват“ картина на напредъка ви във времето. Но когато чуете думите „фитнес тракер“, много вероятно е автоматично да се сетите за Fitbit. Още повече, че компанията, собственост на Google, наскоро представи най-добрия си фитнес тракер досега, Charge 4 ($ 150). Освен монитор за сърдечен пулс, устройството също така има вграден GPS, голям сензорен дисплей и сменяеми каишки. Това обаче не означава, че това е единственият отличен тракер на пазара. Всъщност Garmin vivosmart 4 е също толкова добър. Подобно на Charge 4, той също има сензорен екран, монитор на сърдечната честота и проследява същите показатели за активността ви, при това се предлага на цена от $ 130. Разбира се, има някои разлики между двата фитнес тракера, сред които са вградени сензори, функции и придружаващи приложения, които могат да повлияят на вашето решение за покупка. За да разберете кой фитнес тракер е по-добрият вариант за вас - Fitbit Charge 4 или Garmin vivosmart 4 - разгледайте информацята на Mashable. Кой фитнес тракер изглежда по-добре на китката ми? За съжаление, фитнес тракерите често са твърде обемисти или изглеждат като джаджа за спорт и не се съчетават добре с нищо друго освен с фитнес облекло. Charge 4 разполага с 1-инчов OLED дисплей с дебели рамки в горната и долната част. От лявата страна на тракера има бутон за навигация. Устройството е водоустойчиво до 50 метра, което означава, че можете да го използвате, за да проследявате обиколките в басейна и да го носите, докато сте под душа. От друга страна, Vivosmart 4 има много по-малък 0.26 на 0.70-инча сензорен OLED дисплей. Той е по-подходящ за тези, които предпочитат фитнес тракерите им да бъдат дискретни. Алуминиевата рамка около екрана на Vivosmart 4 му придава по-небрежен вид, правейки го да прилича повече на бижу, отколкото на фитнес устройство. Fitbit обаче предлага възможност за смяна на каишката на Charge 4. Въпреки че ще трябва да платите допълнително, за да ги закупите, опцията е налице, за разлика от други производители. Има много различни видове, от които да избирате като кожени, мрежа от неръждаема стомана, силикон и други. Въпреки че много фитнес трекери на Garmin предлагат възможност за смяна на каишката им, Vivosmart 4 за съжаление не е един от тях. Вместо това имате възможност да избирате от различни цветове на каишката, която е силиконова. Подобно на Charge 4, той също е водоустойчив, така че не е нужно да се притеснявате че ще го повредите във водата. Какво могат да правят Charge 4 и Vivosmart 4? И двете устройства имат едни и същи сензори: акселерометър, барометричен алтиметър и оптичен пулсомер. Те проследяват едни и същи показатели като извървени стъпки, изкачени етажи, удари в минута (BPM) и изгорени калории. Освен това тракерите могат да получават известия от смартфона ви, включително предупреждения за приложения, текстови съобщения и обаждания. Vivosmart 4 има само девет режима на тренировки (силова тренировка, кардио тренировка, елиптична тренировка, стъпаловидно стъпало, йога, бягане, ходене, колоездене, плуване в басейн), докато Charge 4 може да следи над 20. Fitbit Charge 4 представи нова функция, наречена Active Zone minutes, която използва сърдечната ви честота, за да проследява усилията ви по време на интензивни тренировки и ви награждава с кредити. Garmin има подобна функция, наречена Intensity Minutes. И двата тракера имат възможността да измерват нивата на кислород в кръвта благодарение на вградените сензори - Pulse Ox сензор на Garmin и SPO2 сензор на Fitbit. По същество тази функция измерва нивата на кислород през цялата нощ, за да помогне да се идентифицират признаци на нарушения като сънна апнея. Charge 4 и Vivosmart 4 могат да проследяват и вашите модели на сън през цялата нощ. Сутрин можете да прегледате колко дълго сте спали, както и вашата активност по време на етапите на съня Vivosmart 4 има една функция, която Charge 4 няма и това е „body battery“. Тя използва статистика като активност, сън, стрес и VO2 Max (мярка за вашето максимално усвояване на кислород) за изчисляване на енергийните нива на тялото ви. Това е наистина чудесна функция, която да ви помогне да разберете кога е време за възстановяване. Charge 4 обаче се откроява благодарение на вградения GPS. Но Vivosmart 4 е свързан с GPS. Каква е разликата? С вградения GPS, можете да оставите телефона си у дома, за да проследявате разстоянията които сте изминали при разходките си, бяганията и колоезденето. Докато във втория случай сте свързани с телефона си. Ако сензорът е вграден в тракера, означава, че вашите показатели ще бъдат много по-точни. Кой фитнес тракер има по-добро придружително приложение? Както Garmin, така и Fitbit синхронизират цялата информация, съхранявана на вашия тракер, към съответните им приложения на вашия телефон. Потребителският интерфейс на приложението на Garmin не е сред най-лесния за навигация за потребители, които за първи път използват такива устройства. Разбира се, лесно е да свикнете след известно време, но начинът, по който са изброени всичките ви показатели, може да бъде малко объркващ. Приложението Fitbit е много по-ясно и с много по-интуитивен интерфейс. Освен това Fitbit предлага услуга за абонамент чрез приложението, наречено Fitbit Premium ($ 9,99 на месец или $ 79,99 на година). Тя анализира вашите данни и предоставя коучинг, планове за тренировки, съвети и предложения за рецепти, за да ви помогне да постигнете фитнес целите си. Междувременно, Garmin предлага собствена услуга безплатно наречена „Garmin Coach“, но тя е фокусирана повече върху това да ви помогне да се подготвите за участие в маратони. Живот на батерията И на двете устройства батерията издържа 7 дни, но всичко зависи от това как ги използвате - колко често проследявате тренировките и сърдечната си честота, количеството известия идващи от смартфона ви, яркостта на дисплея и други. Има една функция обаче, която макар и много необходима за фитнес проследяването, е известна със склонността си да изтощава бързо батерията. Това е вграденият GPS. Така или иначе, и Charge 4, и Vivosmart 4 предлагат поне няколко дни живот на батерията, което означава, че не е нужно да се притеснявате че трябва всяка вечер да ги зареждате.   Вижте как да почистим качествено смарт часовник или фитнес гривна    
технологични новини
6 значими новини от технологичния свят на 10 юли в digital.bg (Видео)
6 значими новини от технологичния свят на 10 юли в digital.bg (Видео)
Лаптопите и течностите са лоша комбинация, но се случват инциденти. Ако ви се случи подобна неприятност, първото нещо, което трябва да направите, е да изключите устройството си и след това да извадите захранващия кабел и батерията възможно най-скоро. 1. Какво да направим, ако разлеем вода или кафе върху лаптопа си Бъдете изключително внимателни, защото можете да си причините сериозна вреда или да повредите допълнително компютъра, ако ръцете ви и областта (или бутонът), която докосвате, са мокри. 2. За първи път в историята NVIDIA е по-скъпа компания от...
NVIDIA
За първи път в историята NVIDIA е по-скъпа компания от Intel
За първи път в историята NVIDIA е по-скъпа компания от Intel
Intel е компания, която разработва интегрирани компютърни системи от десетилетия и е допринесла за някои от най-впечатляващите технологични иновации. Въпреки това последните тримесечия очертават най-лошите периоди в историята на американския производител.  Проблемите със 7-нанометровата технология отложиха няколко стратегически премиери на Intel, които позволиха на AMD да се превърне в най-печелившата компания в световния пазар на компютри. Още в началото на годината разбрахме, че AMD имат 40% дял в световния пазар на процесори за компютри за първи път от 14 години насам.  Световната пандемия също влияе негативно на бизнеса на Intel от началото на годината досега и сега разбираме, че още един водещ бранд се възползва от проблемите на компанията и това е NVIDIA. Тайванският производител вече има пазарна капитализация от $251 млрд. и така за първи път изпреварва Intel по този ключов бизнес показател.  Стойността на акциите на NVIDIA се е покачила до рекордни нива от $408.64, според данни на NASDAQ.     Досегашното най-добро постижение на NVIDIA e $281, което е регистрирано през септември 2018г. Само през последната година акциите на компанията са станали по-скъпи с повече от 70%,  Водещият източник на приходи за NVIDIA са видео картите от GeForce серията, които са запазена марка сред геймърите и професионалистите по цял свят. Успоредно с това компанията има все по-силно присъствие и сред центровете за данни.  Стратегията им предвижда премиерата на дългоочакваните NVIDIA Ampere GeForce видео карти. В интернет вече изтекоха данни за някои представители на серията, като най-голям интерес предизвиква RTX 3080, тъй като е базирана на AMD RDNA 2 архитектурата.  Важно значение за бизнеса на NVIDIA ще имaт A100 архитектурите за сървъри, които ще включват осем NVDIA A100 модула, 320GB HBM2 памет, 15TB PCle 4.0 SSD диск и два AMD  EPYC процесора от последна генерация.  Втората половина на годината традиционно е по-активна за технологичните компании и това може да позволи на NVIDIA да продължат да бъдат по-успешна компания, с оглед проблемите на Intel.   Още от Digital: Какво е NVIDIA RTX Voice и как работи
Qualcomm Snapdragon 865+
Qualcomm Snapdragon 865+ е най-бързият процесор за смартфони в света
Qualcomm Snapdragon 865+ е най-бързият процесор за смартфони в света
Qualcomm официално представиха актуализината версия на Snapdragon 865, с който работят повечето смартфони с Android от висок клас през 2020г. Новата архитектура се казва Snapdragon 865+ обещава да направи устройствата още по-бързи.  Всъщност това еп ървият мобилен процесор в света, който предлага работна честота от над 3GHz. Причината е, че премиум ядрото на Qualcomm Snapdragon 865+, което отново използва Kryo 585 дизайна работи на 3.1GHz.  За сравнение при стандартната версия на Qualcomm Snapdragon 865 тази стойност е 2.84GHz. По този начин можем да очакваме с 10% по-висока производителност, както и допълнителни оптимизации за гейминг.  Останалите три "big" ядра в конфигурацията на Qualcomm Snapdragon 865+ ще оперират на 2.42GHz, както досега. Новият процесор също така ще използва Adreno 650, който е 10% по-бърз при възпроизвеждане на графика от същия модул в Qualcomm Snadpragon 865. Другата иновация, която ни очаква е интеграцията на Qualcomm FastConnect 6900, което ще гарантира поддръжка за Wi-Fi 6E.     Teхнологията може да работи в 6GHz мрежи и да осигурява максимална скорост от 3.2Gbps при латентност от едва три милисекунди. Qualcomm Snapdragon 865+ предлага поддръжка за Bluetooth 5.3 с apt X Adaptive за 96 kHz аудио и Dual Bluetooth Antenna.  Бъдещите устройства с процесора ще могат да имат дисплеи с честота за опресняване на кадрите от 144 Hz. Както можете да очаквате Qualcomm Snapdragon 865+ предлага 5G функционалност, тъй като използва същия Snapdragon X55 модем. Другите спецификации включват ISP Spectra 480 и DSP Hexagon 698 модули, както и поддръжка за Quick Charge 4.0+ с опция за AI контрол. Вече знаем имената на първитe устройства, които ще използват новия процесор.  Това са геймърския смартфон Lenovo Legion, както и ASUS ROG Phone 3, чиято премиера ни очаква на 22 юли. Със сигурност може да очакваме премиерата на още повече смартфони, които използват най-бързия мобилен процесор за смартфони.   Още от Digital: Производителите на Android не искат да използват Qualcomm Snapdragon 865, защото е твърде скъп
Huawei
Huawei ще изпреварят Samsung по продажби на смартфони и през второто тримесечие на 2020г.
Huawei ще изпреварят Samsung по продажби на смартфони и през второто тримесечие на 2020г.
Разпространението на коронавируса се отрази сериозно на продажбите на смартфони през последните няколко месеца. Проблемите с доставките и недостатъчното търсене, обаче допълнително изостриха конкуренцията между най-големите производители.  Вече ви съобщихме, че Huawei изпреварва Samsung по производство на смартфони по данни за месец април. Доброто представяне на компанията е продължило с пълна сила през май и юни. По този начин корейският гигант има всички шансове да стане лидер по продажби на смартфони за второто тримесечие, въпреки търговските санкции на САЩ.  Внушителната потребителска база, с която разполага Huawei на китайския пазар продължава да бъде ключов фактор за успехите им в мобилната индустрия. Първоначалните прогнози са, че компанията е изпреварила Samsung през април и май, като дори и при минимална разлика през юни вероятно ще запазят преднината пред най-големия си конкурент. Анализаторите също така прогнозират, че Samsung ще отчетат най-голяма спад в продажбите на смартфони през второто тримесечие, което допълнително ще помогне на Huawei, съобщава GizmoChina.      Припомняме ви, че през май в световен мащаб са реализирани продажбите на 81.97 млн. смартфона. Huawei  притежават пазарен дял от 19.7% и са следвани от Samsung със 19.6%. За сравнение само месец по-рано китайската компания генерира 21.4% от продажбите си, докато Samsung имаха 19.1% дял.  Активността на потребителите в Китай е ключовото оръжие, с което Huawei очакват в дългосрочен план да доминират глобалния пазар на смартфони. В голяма степен европейските потребители ще имат важно значение за баланса на силите в индустрията.  В момента стагнацията сред европейските потребители продължава, но ако ситуацията се стабилизира това може да се отрази положително на Samsung, както разбира се и на Huawei. Няма как да не обърнем внимание на факта, че 5 aвгуст е датата, на която ще видим следващото поколение смартфони на Samsung.  Само няколко седмици след това Huawei ще представят Mate 40 на събитие, което ни очаква през октомври. Остава да изчакаме финалните резултати на анализаторите за второто тримесечие.    Още от Digital: Защо Samsung може и да не помогне на Huawei с производството на процесори
Uber
Uber купуват Postmates за $2.65 млрд.
Uber купуват Postmates за $2.65 млрд.
Uber официално потвърдиха, че са се съгласили да придобият бизнеса на Postmates Inc. Финансовите параметри на сделката ще достигнат до $2.65 млрд. и включват единствено акции. Основният мотив за инвестицията е желанието на Uber да конкурират по-успешно DoorDash Inc., които в момента са най-голямата верига за доставки на храна в САЩ.  В същото време Postmates не разполагат с толкова голяма мрежа от клиенти, но въпреки това се радва на голяма популярност в Лос Анджелис, както и в други градове в югозападната част на страната. Тези райони могат да се превърнат в сериозен източник на приходи за Uber Eats и да засилят позициите им за сметка на Door Dash. Припомняме ви също, че разговори между Uber и Postames са провеждани многократно през последните четири години. В крайна сметка двете компании са намерили допирни точки и ще продължат да се развиват заедно, за да се превърнат в лидер на пазара за доставки на храни.      След като новината, че Uber ще платят $2.65 млрд. за купуването на Postmates стана публично достояние това предизвика 4% ръст в акциите на компанията на борсата, които се търгуват за $30.68, съобщава Bloomberg. Настоящата сделка става факт няколко седмици след като разговорите за придобиването на GrubHub се провалиха, тъй като Uber бяха изпреварени от Just Eat Takeaway. За тази привилегия бяха платени $7.3 млрд., което е и конкретния мотив Uber да насочат вниманието си км Postmates. Tази компания е основана преди девет години и се превърна в една от първите вериги, предлагащи възможност за поръчване на храна, чрез мобилно приложение. Интеграцията на Postmates към Uber Eats ще има ключово значение за бъдещото присъствие на Uber в този сектор.  През първото тримесечие на годината компанията отчете 54% ръст в доставките на храна. Привличането на сегашната аудитория на Postmates и навлизането на повече локации може да превърне Uber Eats  в още по-важна част за бизнеса на компанията.    Още от Digital: Бивш служител на Google и Uber може да плати $8.5 млн. заради издване на търговски тайни
Redefine Meat
 Производство на изкуствено месо от 3D принтери ще започне през 2021г.
Производство на изкуствено месо от 3D принтери ще започне през 2021г.
Tехнологиите за 3D принтиране не са новост и постоянно стават обект на сериозни иновации. Устройствата от този тип намират все повече приложения заради уникалните си възможности. На пазара вече се продават свободно редица модели, позволяващи да отпечатате различни малки предмети в дома си.  Има и някои индустрии, където 3D принтерите позволяват да се намалят производствените разходи или да предложат по-евтина алтернативна на скъпи материали в изработването на необходимите обекти и модули. Redefine Mеаt е името на израелски стартъп, който работи над още по-атрактивна идея.  Специалистите на компанията проявяват сериозен интерес към възможността да представят на пазара собствена серия от 3D принтери, които могат да създават месо. Специален приоритет за Redefine Meat ще имат стековете от говеждо месо. Ако всичко върви по план продажбите на устройствата ще стартира още през следващата година.  Информацията бе потвърдена от главния изпълнителен директор на Redefine Meat, Ешчар Бен-Шитрит в свое изявление за Reuters, от което разбираме повече за идеите им.       Според него предстоящата серия от 3D принтери ще бъде в състояние да създава около 20 килограма месо на всеки час. Това ще бъдат възможностите на първата серия подобни устройства. Шефът на Redefine Meat смята, че тази стойност ще може да се увеличи многократно в бъдещите версии на устройствата. Най-голямото предимство на метода, който предлага израелския стартъп е, че цената на крайния продукт е осезаемо по-ниска от истинското месо. Единственият начин да бъде имитирана структурата и връзките между мускулите на дадено животно е 3D принтера.  Redefine Meat е компания създадена преди две години, която само преди няколко месеца генерира $6 млн. инвестиция от GPT Capital, Hanaco Venture Capital и PHW. Следващата фаза от уникалния им проект предвижда реални тестове с някои от най-престижните ресторанти в Тел Авив, който ще могат да изпробват нетрадиционни продукт на компанията.  Това ще се случи до края на годината, а масовата дистрибуция на 3D принтерите ще стане факт през 2021г.    Още от Digital: Учени откриха как да създадат перфектната пържола с помощта на 3D принтер  
5G мрежи
Китай разработват нова технология, с която да станат лидер в производството на 5G процесори
Китай разработват нова технология, с която да станат лидер в производството на 5G процесори
Отношенията между китайското правителство и САЩ продължават да бъдат изключително обтегнати и се отразяват сериозно на икономиките на двете страни. Търговските санкции срещу Huawei са само чат от мащабния конфликт между Китай и администрацията на Доналд Тръмп.  Внушителните финансови средства и огромното население на азиатската държава са основата, която да гарантира дългосрочната независимост на китайските компании от външни производители и партньори. Изграждането на необходимата инфраструктура за 5G мрежите е едновременно източник на иновации, но също и сфера, която отново противопоставя САЩ и Китай.  Екип от учени на Suzhou Institute of Nano-tech and Nano-Bionics under the Chinese Academy of Sciences (Sinano) са разработили иновативна технология за лазерна литография. Машините, които използват подобни процеси имат ключово значение за производството на процесори.  В момента най-развитата технология от този тип е EUV и е в основата на чипове, които се създават от гиганти като Samsung и TSMC. Новата иновация на Sinano може да предложи допълнителни оптимизации.     Това е само първата стъпка от развитието на технологията и вероятно ще отнеме години на Китай да са готови с достатъчно добър процес, който да подобри смартфоните. Финансирането на подобни проекти е част от амбициозната стратегия на Kитай да се превърнат в световен лидер по отношение на 5G технологията.  Световният лидер в литографията е ASML, които на практика са установили монопол в този сектор, но скоро бяха блокирани операциите им в Холандия. Причината е, че локалното правителство не позволява на компанията да продава и доставя своите машини на китайския пазар заради американските санкции срещу страната.  Разработката на новата технология може да позволи на Китай да се превърнат в по-сериозен конкурент на западните си конкуренти в създаването на по-добри процесори за устройства с поддръжка на 5G.  SMIC продължават да произвеждат хардуер с 14-нанометрова технология, докато водещите компании вече използват по-нови 5-нанометрови технологии, които ще бъдат използвани в създаването на Apple A14 и Huawei 1020 процесорите.   Още от Digital: 5G устройство показва идеален работен синхрон (видео)
Bosch
Bosch представиха първия си електрически велосипед с ABS система и бордови компютър
Bosch представиха първия си електрически велосипед с ABS система и бордови компютър
Велосипедите са един от най-удобните начини да се предвижвате в натоварените градски условия. Другите им неоспорими предимства са свързани с ниските разходи за поддръжка и факта, че не са вредни за атмосферата. Модерните технологии вече доведоха до премиерата на електрически велосипеди, които вече можем да купим на пазара.  Bosch едва ли е първата асоциация, която може да си направите, когато чуете думата велосипед, но е факт, че компанията има интересни идеи за този сегмент. Дизайнерите им вече са разработили концепция на електрически велосипед с името еBike Design Vision.  Основната цел на проекта е да покаже, че този тип превозни средства могат да бъдат достатъчно леки и да се отличават с футуристичен дизайн. Създателите на eBike Design Vision са се постарали да изпипат всеки един детайл на електрическия велосипед, който сами определят като "спортен градски крузер", съобщава TechRadar.  Концептуалният модел е базиран на най-модерните технологични разработки на Bosch, които тепърва ще намират място в бъдещите им продукти.     Една от иновациите, която ни предлага eBike Design Vision е интеграцията на бордовия компютър Nyon от последна генерация. Този интерактивен модул е позициониран в средната част на рамката, между двете дръжки.   Потребителите могат да управляват компютъра със специални сензори, вградени в краищата на дръжките. Кабелите и хидравликата са прибрани във вътрешността, а спирачните лостове са със същия цвят като кормилото и буквално се сливат в него. Инoвативния велосипед на компанията използва и Bosch eBike ABS система, която стабилизира тялото при завои, регулира налягането в предната спирачка и предотвратява повдигане на задната част. Тази функция се активира всеки път при силно натискане на спирачките.  Самият ABS модул е скрит зад предния багажник, който има LED светлина за подобрена видимост. Представянето на концептуалния еBike Design Vision oтбелязва 10 години от първата система на Bosch за задвижване на електрически велосипеди. Този компонент е интегриран в карбоновата рамка/ Батерията на електрическия велосипед е разположена в долната част, като кутията може лесно да се вади за презареждане.        Още от Digital: Ще станат ли електрическите велосипеди хитът на следващото десетилетие
компютри
Lenovo и HP са продали най-много компютри през второто тримесечие на 2020г.
Lenovo и HP са продали най-много компютри през второто тримесечие на 2020г.
Световната пандемия засегна сериозно веригата за доставки на компоненти и на практика засегна всеки един водещ производител на хардуер. Продажбите на компютри отчетоха значителен спад през първото тримесечие, което се дължи основно на ограниченията свързани с COVID-19. Все пак вече се забелязват признаци на стабилизиране, които постепенно ще стабилират продажбите на глобалния пазар. Анализатори от Gartner публикуваха последния си доклад, от който разбираме, че през второто тримесечие са реализирани доставите на 64.8 млн. компютъра в световен мащаб.  Тази цифра представлява 2.8% ръст, спрямо същите показатели през периода април-юни 2019г., съобщава CNet. Движещият фактор на цялата индустрия е необичайната активност на потребителите в страните от Европа и Близкия изток, където в доста държави бяха отхлабени мерките срещу COVID-19. Работата от вкъщи за милиони хора, както и дистанционните форми на обучение и комуникация също допринесоха за по-високо търсене на компютри сред бизнес потребителите през второто тримесечие на 2020г. и също има голям принос за резултатите.     Конкретните данни разкриват, че конкуренцията между Lenovo и HP са лидерска позиция продължава с пълна сила и през април-юни. Разликата между тях е едва 1%. Все пак Lenovo са на първа позиция с 16.197 млн. продажби, следвани от HP с 16.16 млн., което им отрежда съответно 25% и 24.9% дял на световния пазар за компютри през второто тримесечие. За сравнение това е увеличение от 4.2% при Lenovo и 17.1% при HP, спрямо същия период преди година. Dell са третият най-голям производител в индустрията, тъй като са продали 10.64 млн. устройства и така разполагат с 16.4%, което е минимален спад от 0.3% от второто тримесечие на 2019г. Аpple и Acer са компании, които допълват списъка с първите пет най-големи производителя за периода и разполагат със 6.7% и 6.2% дял, следвани от Asus с 5.5%. Очакванията на Gartner са през третото тримесечие да продължи да стабилизирането на индустрията,а производителите да отчетат още по-високи продажби на пазара.   Още от Digital: Лаптоп срещу десктоп компютър – какво да изберем
AMD
AMD и HP ще продължат ползотворното си сътрудничество в пазара на лаптопи
AMD и HP ще продължат ползотворното си сътрудничество в пазара на лаптопи
Високата производителност е един от най-важните фактори при избора на преносим компютър. Потребителите искат да имат достъп до най-мощния хардуер при това на най-достъпна цена. Това няма да се промени и принуждава производителите да предлагат все по-атрактивни устройства, за да генерират повече продажби.  AMD продължават да бъдат водещ фактор в индустрията и вече няколко поредни тримесечия разширяват позициите си за сметка на Intel. Компанията планира да продължи с доброто представяне и вече работи над следващото си поколение процесори от висок клас.  Предимствата на новите им чипове по отношение на скоростта и цената са неоспорими и това ще задълбочи партньорството между AMD и HP. Двете компании имат богата история на сътрудничество, което ще предостави още повече възможности за избор на по-бързи и мощни компютри.  Новите технологии на AMD и софтуерните решения на НР са чудестна комбинация гарантираща оптимална сигурност и производителност, дори при изпълнение на тежки задачи, което ги прави подходящи за гейминг.       В момента можете да откриете разнообразие от лаптопи на НР, които използват процесори и видео карти на AMD. Подходящ пример е HP ProBook x360 435 G7, който е наличен в различни конфиуграции с AMD Ryzen процесори и AMD Radeon UMA графика.  Съобразно личните ви предпочитания имате избор между AMD Ryzen 3 4300U АPU с четири ядра или по-бърз AMD Ryzen 5 4500U, който е шестядрен. Най-мощните версии ще използват AMD Ryzen 7 4700U с осем ядра.  От компанията искат да предоставят максимална свобода на своите потребители да подберат устройство, кеото по най-добър начин отговаря на предпочитанията им. Ако търсите продукт със солидна репутация и мощен хардуер обърнете внимание на HP ProBook 445R, който има четириядрен AMD Ryzen 5 3500U с Radeon Vega 8 видео карта и ще ви гарантира цял ден работа с едно зареждане, дори при сериозно натоварване.  Партньорството между AMD и HP постепенно ще обхване все повече устройства от портфолиото на технологичния гигант.  Още от Digital: AMD ще използват различни системи за охлаждане в новите видео карти Radeon
комапнии
Huawei се изкачва в класацията на най-ценните марки на BrandZ
Huawei се изкачва в класацията на най-ценните марки на BrandZ
Huawei е в топ 50 за пета поредна година, затвърждаващ позицията си на иновативен технологичен бранд.
Google
427 години от рождението на италианската художничка Артемизия Джентилески
427 години от рождението на италианската художничка Артемизия Джентилески
Google са почитатели на изкуството и винаги намират интересни начини да ни припомнят интересни културни събития. Този път в полезрението им попада личността на Артемизия Джентилески. Днешното лого, което виждате на началната страница на Google е вдъхновена от навършването на 427 години от рождението на италианската художничка. Критиците определят творчеството на Артемизия Джентилески като белег за един от най-завършените артисти в сферата на изобразителното изкуство през 16-и век. Повечето ѝ картини са в бароков стил, но голямата си популярност печели с образите на силни и независими героини. Много от етюдите, които са застъпени в произведенията на италианската художничка са пряко провокирани от тежкото детство и проблемите, с които се сблъсква в собствения си живот. Все пак Артемизия Джентилески ще продължи да бъде определяна като една от най-влиятелните художнички в епохата на Барока като доминиращо течение сред визуалните изкуства.     Внимателен анализ на картините на италианската художничка показва сериозна прилика с творбите на Караваджо. Епохата, в която живее Артемизия Джентилески предоставя много малко възможности на дамите да получат качествено образование в сферата на изкуството. Невероятната упоритост и талант, които има все пак успяват да променят стереотипа, тъй като тя става първата жена, която е избрана за члена на престижната Accademia di Arte del Disegno във Флоренция. Традиционно образите, които Артемизия Джентилески илюстрира включват женски персонажи от легенди, алегории, както и някои епизоди от Билбията. Сред най-добрите произведения на италианската художничка се възприемат "Sussanna and the Elders" (1610), "Judith Slaying Holofernes " (1614), както и "Judith and Her Maidservant" (1625). Aртемисия Джентилески получава покровителството на известната фамилия Медичи и поддържа приятелски отношения с Галилео Галилей.  Картините на италианската художничка са оценени сравнително късно, но са ѝ спечелили репутацията на една от големите жени в изобразителното изкуство през 16-и век. Емблематичното произведение на Джуди Чикаго "Тhe Dinner Party" (1979) завинаги запазва образа на Артемизия Джентилески.   Още от Digital: Най-забавните драскулки на Google през годините
бизнес
Европейската технологична група Team.blue купува СуперХостинг.БГ
Европейската технологична група Team.blue купува СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ e българска компания, която е основана през 2005г. и през последните няколко години разшири значително позициите си в страната. Добър пример е сделката за придобиване на Host.bg, която бе реализирана през 2017г.  Компанията скоро отвори и втори офис на териротирята на Сърбия, за да продължи да разргръща бизнеса си в региона. Развитието на СуперХостинг.БГ не остава незабелязано, тъй като един от лидерите в сферата на хостинга в България ще стане част от белгийската група Team.blue. Данните за сделката бяха потвърдени в официални изявления и от двете страни.  Финансовите параметри не са обявени публично. Team.blue включва 30 локални европейски бранда и е най-голямата хостинг компания, оперираща на територията на Западна Европа. Според споразумението Супер.Хостинг.БГ ще продължи да функционира независимо от Теаm.blue, които са известни с политиката си да запазват в своя екип най-важните служители на придобиваните дружества. Основателите на Супер.Хостинг.БГ, Mетоди Дреновски и Любомир Русанов oстават част от борда на директорите и ще продължат да управляват компанията, както досега.     Не се очакват никакви сериозни структурни и кадрови промени след финанизирането на сделката. Супер.Хостинг.БГ ще продължи да оперира със същия бранд и специалисти и да утвърждава страната ни като дигиталния хъб на Балканите. В същото време Теаm.blue ще могат да разширят позициите си в Централна и Източна Европа, като достигнат до още повече потребители, които използват услугите на Супер.Хостинг.БГ. Ръководителите на двете компаниии се познават отлично и работят съвместно от годинии.  Споделянето на общи ценности и идеи за развитие на технологичния сектор на Балканията стоят зад реализацията на сделката. Ресурсите на Team.blue ще гарантират бъдещото развитие на платформата, която предлага Супер.Хостинг.БГ. Обмислят се и възможностите за навлизане и в други държави в региона, което крие допълнителен потенциал за дългосрочно партньорство между  Team.blue и българската хостинг компания. Придобиването ще има полза и за двете страни, както и за потребителите им в цяла Европа.   Oще от Digital: Неволна грешка на хостинг компания изтри хиляди уеб сайтове в Интернет
мобилни приложения
Мобилните приложения са генерирали $187 млрд. в европейската икономика през 2019г.
Мобилните приложения са генерирали $187 млрд. в европейската икономика през 2019г.
Мобилните приложения често са наричани "сърцето" на смартфоните и това несъмнено е доста подходящо определение. Най-големите екосистеми като Android и iOS ни предлагат бърз и лесен достъп до огромна колекция от съдържание. Анализаторите постоянно предупреждават, че броя на заглавията, които изтегляме на смартфоните се увеличава постоянно. Същото може да се каже и за времето, което всеки потребител прекарва в игра или работа с любимите си приложения.  Последният доклад на The App Association (ACT) е поредното доказателство за тези трендове, тъй като разкрива, че потребителите на държавите-членки на ЕС са регистрирали впечатляващ ръст в изтеглянията и респективно в разходите, които са отделили за покупка на софтуер и мобилни приложения.  Според данните общите приходи в този сегмент достигат до повече от €187 млрд. Увеличението в трафика и парите отделени от всеки потребител за периода са комбинирани показатели от App Store и Google Play.  Изследването на ACT обхваща календарната 2019г, съобщава MobileWorldLive.     Самото проучване е финансирано от Deloitte France с идеята да разкрие повече за нагласите на потребителите на континента и приноса им за икономиката на ЕС. Конкретната информация на ACT разкрива, че разходите в размер на €187 млрд., които сме изразходвали за покупка на приложения представлява 0.4% от БВП на всички държави-членки през изминалата година.  Успоредно с това софтуерната поддръжка, разработката и дистрибуция на софтуер е допринесло за създаването на повече от 1.7 млн. работни места за същия период. Разработчиците са генерирали директни приходи в размер на €86 млрд.  В същото време €101 млрд. са стимулирани от допълнителна консумация на обикновените и бизнес потребителите. Според данните сме инсталирали със 7% повече приложения в ЕС през 2019г. спрямо същите резултати преди година. Разходите за покупки в приложенията, обаче са се увеличили с 19%. Сферите, които са предизвикали най-съществен интерес сред потребителите през последните 12 месеца обхващат области като IoT джаджи, мобилност, образование и здравеопазване.    Още от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
DMCA.com Protection Status