Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
8 резултата за електронна поща
имейл клиенти
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
7 причини да изберем уеб базиран имейл клиент вместо настолна версия
Как четете имейлите си, когато сте на компютъра си? Използвате ли уеб-базиран имейл клиент или предпочитате да четете имейлите си с помощта на настолен имейл клиент? Разбира се, и двата подхода имат своите плюсове и минуси, но според Make Use Of има поне 7 причини, поради които не е разумно използването на настолен имейл клиент. Ето кои са те:   1. Удобство Ако използвате уеб-базиран имейл клиент, всеки път, когато влезете в профила си ще имате достъп до една и съща информация, независимо от машината, която използвате или от местоположението си. От друга страна, ако използвате настолен имейл клиент и се налага да имате достъп до имейлите си, когато сте далеч от компютъра си (например на обществен компютър), може да се наложи да преминете към съответното приложение за електронна поща. Може да бъде предизвикателство бързо да се адаптираме към различното оформление. Опциите няма да са на едни и същи места, списъкът с функции на приложението ще бъде различен, а инструментите за форматиране на имейли може да не са едни и същи. Всичко това може да е доста разочароващо.   2. Сигурност Ако основният ви лаптоп често е на масата или на кухненския плот, има вероятност други хора от семейството или домакинството ви да го вземат и да започнат да го използват. Няма да е трудно за любопитните очи да отворят приложението за електронна поща и да видят какво има там, особено ако оставите приложението да работи 24/7 във фонов режим. Разбира се, някои настолни имейл клиенти предлагат защита с парола и други подобни инструменти за сигурност, но на практика малко хора използват такива функции.   3. Повече компютри, повече настройки Ако използвате няколко компютъра и държите предпочитания от вас настолен имейл клиент да изглежда по един и същ начин на всяка машина, тогава се подгответе за повече настройки. Обикновено настолните имейл клиенти са от типът приложения, които можете да продължите да персонализирате безкрайно –  потребителските категории, филтри, поведения, самоличности, подписи – всичко това отнемат много време.   4. Различни операционни системи По същия начин, ако сте човек, който използва няколко различни операционни системи, може да е предизвикателство да намерите настолен имейл клиент, който отговаря на вашите изисквания и е достъпен за всички операционни системи, на които разчитате. Например, Mailbird с право се смята за един от най-добрите имейл клиенти в Windows 10, но на Mac няма налична версия. И обратно, Spark, който отдавна се смята за един от най-добрите имейл клиенти на Mac няма Windows версия.   5. Спам Много от най-добрите настолни имейл клиенти не могат ефективно да се справят със спама. Разбира се, можете да маркирате конкретно съобщение като спам в клиента си, но има голяма вероятност имейл адресът на подателя на спама да не се синхронизира със списъка със спам на доставчика ви на електронна поща. Ако в бъдеще лицето ви изпрати друго съобщение, то вероятно ще се появи отново във входящата ви поща.   6. Дълголетие Списъкът с популярни някога настолни имейл клиенти, които днес не съществуват е доста голям- Netscape Mail, Eureka Email, Outlook Express и Mozilla Mail. Уеб базираните имейл клиенти нямат такива проблеми, Google няма изведнъж да забрани уеб приложението си за Gmail без предупреждение.   7. Цена Често разработчиците на настолни имейл клиенти предлагат както безплатна, така и платена версия. Безплатната има ограничения, като например ограничаване на броя на имейл адресите, които можете да добавите или предотвратяване на офлайн достъпа. Уеб базираните имейл клиенти не изискват плащане. Повечето дори ви позволяват да добавяте няколко имейл адреса към един акаунт.   Вижте 5 уеб приложения за имейли, които си заслужава да пробвате
Gmail
6 полезни трика за Gmail, които може би не знаете
6 полезни трика за Gmail, които може би не знаете
Gmail не е нова услуга и навярно я ползвате от години, но поради бързите темпове с които тя се променя, може да се окажете в позиция, в която имате нужда от малко полезни съвети за това как да извлечете повече ползи от нея.   От Mashable научаваме за тези 6 полезни трика за Gmail. Благодарение на тях ще се възползвате от предимствата на Gmail и ще извлечете максимума от профила си.   1. Спестете малко ценно място Gmail search функцията ви позволява да филтрирате съобщенията си  по подател, размер на файла, прикачени файлове, видеоклипове в YouTube или други. Просто въведете команда в лентата за търсене, последвана от ключовите думи, които търсите и Gmail ще намери всички свързани имейли, за да ги прегледате и евентуално изтриете. На support.google.com можете да намерите пълния списък с оператори за търсене на Gmail.   2. Активирайте  'Undo Send' и въздъхнете с облекчение Потенциално животоспасяващата функция “Undo Send” на Gmail бе въведена през 2015 година, така че вероятно сте чували за нея, но ако не сте сигурни как да я активирате, за съжаление тя ще бъде безполезна за вас.   За да я активирате, кликнете върху настройките в горния десен ъгъл на профила ви в Gmail. Изберете “Settings” от падащото меню и поставете отметка в квадратчето до  “Enable Undo Send”. След това ще получите опцията да зададете период на изпращане на имейла от 5, 10, 20 или 30 секунди. Най-разумно е да изберете 30 секунди.   3. Организирайте входящата си поща за максимална ефективност Не обичате да изтривате имейли, защото не знаете кога може да имате нужда от тях? Това е добре, но ако искате да запазите хиляди имейли, тогава потърсете начини да ги организирате, за да ги откривате по-бързо. Етикетите и категориите са ваши приятели, но всеки от тях служи за различни цели.    - Labels: Етикетите са нещо като папки, но хубавото е, че можете да добавите няколко етикета към един имейл. За да изберете или създадете нови етикети, отворете имейл и кликнете върху раздела за етикети до опцията “More” над съобщението. След като изберете, етикетите ще се покажат до темата за имейли. Кликването върху тях ще ви позволи да видите всички съобщения с един и същ етикет. След като направите нови етикети, те ще се покажат в списъка с менюта отляво на акаунта ви, където можете да ги редактирате и да ги оцветявате за допълнителна персонализация. - Categories: Това е начин да подредите вашите имейли въз основа на теми като “Социални” или “Промоции”, така че не всяко съобщение да се появява на началната страница. За да активирате категориите отидете в Settings > Inbox и изберете “Default” в полето. След това можете да изберете категориите, които искате да използвате, но имайте предвид, че във входящата си поща ще трябва да имате по-малко от 250 000 имейла, за да работи.   4. Персонализирайте профила си Отделете малко време, за да добавите усет и цвят към профила си.   - Звезди: В света на електронната поща, жълтата звезда обикновено означава, че съобщението е важно, но като използвате всички звезди и символи, които предлага Gmail, можете да използвате формите за организиране на имейли в групи. За да изберете кои звезди да имате на разположение, отидете в раздела “Stars” в таба “Settings”. Можете да изберете да използвате един, четири или всичките 12 символа. Не забравяйте да запазите промените в настройките в долната част на страницата.   Обозначаването на имейл със звезда го подчертава и го включва в етикета “Starred”, но използването на различни цветни звезди прави още по-лесно извършването на конкретни търсения. Например, ако търсите имейли с лилави звезди, можете да въведете в лентата за търсене  “has:purple-star”.За да получите достъп до различните цветни символи, трябва да продължите да кликвате върху жълтата звезда, докато стигнете до желаната.   - Персонализирани теми: За да изберете тема, можете да прегледате някои от прекрасните опции под падащото меню или да качите собствена снимка, за да сте още по-различни.   5. Пестете от времето си Никой не иска да прекарва деня си в навигация в Gmail, така че ето някои горещи съвети за пестене на време.   - Изпратете персонализирани масови имейли – Благодарение на разширението за Chrome, Mail Merge for Gmail, можете едновременно да изпращате персонализирани имейли до голяма група от хора. След като изтеглите добавката, създайте електронна таблица в  Google Drive, след това отидете в Add-ons > Mail Merge and Scheduler > Create Merge Template. За да добавите получатели или импортирате от контактите си в Google, въведете информацията ръчно.   - Планирайте имейлите като магьосник - Mail Merge предлага възможност и да създадете график, който да използвате, за да изпращате имейли с  по-късни дати или часове. Boomerang for Gmail е друга услуга, която ви позволява да насрочвате имейли, които да изпращате във времето. Можете също да зададете напомняния за себе си.   - Научете тези полезни сладки клавишни комбинации - Клавишните комбинации имат потенциала да променят живота ви в Gmail, но преди да ги овладеете, се уверете, че използването им е разрешено, като отворите  Settings > Keyboard Shortcuts > On. Google има пълен списък с клавишни комбинации на support.google.com, но можете да въведете и "?" когато Gmail е отворен, за да се покаже друг списък.   6. Бъдете в крак с новите новини в Gmail Gmail винаги се подобрява и се променя, така че един от най-добрите начини да се справите с тези промени е да тествате новите функции, докато те все още са в бета версия. Gmail Labs ви позволява да направите точно това. Това е центърът на всички неща в експериментална фаза, които понякога могат да станат постоянна част от имейл услугата. Можете да изпробвате и активирате всички видове забавни функции, като посетите раздела “Labs” в “Settings”. Освен това можете да следвате официалния блог на Gmail за да научавате последните новини и актуализации.   Вижте как да използваме Gmail офлайн
имейли
5 полезни съвета за работа с Gmail, Outlook Mail и Yahoo Mail
5 полезни съвета за работа с Gmail, Outlook Mail и Yahoo Mail
На кого не му се е случвало да търси даден важен имейл и да не го открива, просто защото в пощенската му кутия цари пълен безпорядък. Това може да се промени. За щастие има многобройни трикове, които можете да използвате, за да се уверите, че може да намерите всеки имейл който ви потрябва.    От Mashable споделят тези полезни съвети за работа с електронната поща.   Gmail Gmail на Google предлага многобройни опции за маркиране на важни входящи имейли и дори използва един от тях по подразбиране, нарича се "importance marker" и отбелязва имейли, след като алгоритмите на Google използват различни фактори, за да определят, дали даден имейл  заслужава вниманието ви. Сред тези фактори са: на кого изпращате имейли и колко често ги изпращате, кои имейли отваряте и т.н.   Ако Google реши, че даден имейл е достоен за маркер за важност ще го маркира с жълта стрелка сочеща към него. Ако искате да виждате само имейлите, маркирани по този начин, в лентата за търсене в пощата изпишете "is:important".   Ако обаче мислите, че Gmail пропуска действително важните ви имейли, може да изключите функцията като влезете в профила си (чрез браузър) и кликнете върху иконата на зъбно колело в горния десен ъгъл. След това изберете "settings" и след това "inbox". Превъртете надолу до "importance markers" и изберете "no markers". Това е.   Сега може да създадете свои филтри, като маркирате важните за вас хора, чиито имейли не бихте искали да пропуснете – вашият шеф, партньор, най-добрият ви приятел или вашият адвокат. Ето какво трябва да се направи: въведете имейл адреса на човека в лентата за търсене на браузъра си, от падащото меню изберете "more" и след това "create filter". Уверете се, че важният имейл адрес е в полето "from" и след това изберете "create filter with this search".   Следващият екран ви дава достъп до функцията Gmail star за имейлите от този изпращач, маркирайте ги като важни или се уверите, че те остават извън папката за спам.  След това не забравяйте да натиснете "create filter".   Outlook Mail Microsoft улеснява определянето на имейли като заслужаващи специално внимание и дори отива още една стъпка напред, като ви позволява автоматично да поставяте съобщения в горната част на вашата пощенска кутия.   За да включите функцията за автоматично закачане на имейл в горната част на вашата пощенска кутия, потърсете имейл от човека чиито съобщения са с приоритет за вас и след като го отворите кликнете върху "more commands" в лентата с инструменти. След това изберете "create rule" и се уверете че опцията "it was received from" е активирана. След това премахнете всички неприложими условия и кликнете върху падащото меню "move the message to folder". След това натиснете "pin the message" и "OK".   Yahoo! Mail Yahoo! Mail ви дава възможност да създадете папка, в която да пристигат всички важни нови имейли. Отворете имейл от подател, който е важен за вас и изберете падащото меню "more". Сега кликнете върху "filter emails like this". Полето "from" трябва да включва адреса на вашето специално лице (можете да добавите повече от един адрес в полето) и  когато сте добавили всички подходящи имейл адреси, изберете папката от таба "then move the message to this folder". И накрая, кликнете върху "save".   Вижте какво трябва да знаем за имейлите, които получаваме от непознати адреси
интенет
Как да въведем ред в електронната си поща
Как да въведем ред в електронната си поща
Хаосът в електронната ни поща всекидневно ни губи време и ни изнервя, особено когато бързо трябва да намерим точно определен имейл. Ето защо е добра идея да поддържаме пощата си добре подредена и организирана. На първо място трябва да сортираме писмата, които държим да запазим в различни папки според съдържанието им. Всички популярни имейл клиенти ни позволяват да създаваме папки за работа, регистрации в сайтове и каквото още ви потрябва.
имейли
Как да проследите откъде идват имейлите, които получавате
Как да проследите откъде идват имейлите, които получавате
Много е вероятно първото нещо, което правите след като получите нов имейл е да поглеждате от кой е изпратен. Това е най-бързият начин да разберете какво е вероятното му съдържание. Но знаехте ли, че всеки имейл идва с много повече информация от това, което се появява в повечето имейл клиенти? Тя ви позволява да проследите от къде точно идват имейлите, които получавате.   Според Make Use Of това е нужно, защото в наши дни измамите, спамът, злонамереният софтуер и фишинг имейлите са често срещани проблеми. Освен това, ако проследите произхода на имейл, с обидно съдържание или спам, ще можете да блокирате изпращача му.   Как да проследите имейл адрес? Можете да проследите имейл адреса на изпращача на даден имейл от хедъра му. Тук се съдържа информация, от която обикновено не се интересуваме. Но тази информация е от жизненоважно значение за проследяването на източника на даден имейл. Повечето клиенти за електронна поща предлагат начин за проверка на пълния имейл хедър. Трябва само да знаете къде да търсите, както и какво търсите.   1. Gmail: отидете в профила си и отворете имайла, който искате да проследите. Изберете падащото меню в горния десен ъгъл, а след това „Show original“ от менюто. 2. Outlook: кликнете два пъти върху имейла, който искате да проследите, отидете до File > Properties. Информацията ще се появи в „Internet headers“. 3. Apple Mail: отворете имейла, който искате да проследите, след това отидете на View > Message > Raw Source.   Как да разбираме данните в Gmail Email Header?     1. Reply-To: Имейл адресът, на който изпращате своя отговор. 2. From: Показва изпращача на съобщението. 3. Content type: Показва на вашия браузър или имейл клиент как да интерпретира съдържанието на имейла. 4. MIME-Version: Обяснява стандарта за електронна поща, който се използва. MIME-Version обикновено е “1.0”. 5. Subject: Предметът на съдържанието на имейла. 6. To: Посочените получатели на имейла; може да показва други адреси. 7. DKIM-Signature: DomainKeys Identified Mail удостоверява домейна, от който е изпратен имейлът, и трябва да предпазва от измами с имейли. 8. Received: Тук се изброява всеки сървър, към който преминава електронната поща, преди да попадне във входящата ви поща. Четете „Received“ от долу на горе; най-долната линия е инициаторът. 9. Authentication-Results: Протокол за извършените проверки за удостоверяване; може да съдържа повече от един метод за удостоверяване. 10. Received-SPF:  Sender Policy Framework (SPF) е част от процеса на удостоверяване на имейла, който спира фалшификацията на адреса на подателя. 11. ARC-Authentication-Results: Authenticated Receive Chain е друг стандарт за удостоверяване. ARC потвърждава идентичността на имейл посредниците и сървърите, които препращат съобщението до крайната му цел. 12. ARC-Seal: "Запечатва" резултатите от ARC удостоверяването и подписа на съобщението, като проверява тяхното съдържание. 13. X-Google-Smtp-Source: Показва прехвърлянето на имейли чрез SMTP сървър на Gmail. 14. Delivered-To: Крайният получател на имейла.   Намиране на оригиналния изпращач на даден имейл За да проследите IP адреса на първоначалния подател на даден имейл, отидете до реда „Received“. Тук е IP адресът на сървъра, който е изпратил имейла. Намерете IP адреса, след това се насочете към https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx. Въведете IP адреса в полето, променете типа на търсенето на Reverse Lookup с помощта на падащото меню и натиснете „Enter“. Резултатите от търсенето ще покажат разнообразна информация, отнасяща се до изпращащия сървър.   Ще видите следното съобщение:   IP обхватите 10.0.0.0-10.255.255.255, 172.16.00-172.31.255.255, 192.168.0.0-192.168.255.255 и 224.0.0.0-239.255.255.255 са частни. Извличането на IP адреси за тези диапазони няма да доведе до резултати.   Три полезни инструмента, които автоматизират този процес Разбира се, има някои удобни инструменти, които автоматизират този процес. Полезно е да научите всичко за имейлите, които получавате и тяхното съдържание, но понякога се нуждаете от бърза информация: GSuite Toolbox Messageheader, MX Toolbox Email Header Analyzer,IP-Address Email Header Trace.   Вижте 7 полезни неща в Gmail, които ще подобрят работата ви
Gmail
Най-често срещаните проблеми в Gmail и как да ги решим
Най-често срещаните проблеми в Gmail и как да ги решим
Gmail е един от най-популярните доставчици на електронна поща в света. Заедно с Outlook и Yahoo, тези услуги контролират повече от 90% от пазара.   И все пак, услугата не е съвършена, има много малки проблеми, които трябва да преодолеете. Понякога те могат да бъдат достатъчно лоши, за да възпрепятстват производителността ви, смятат от Make Use Of. Хубавото е, че има начини те да се решат.    1. Сортиране на имейли Няма ли да е хубаво вместо имейлите ви да са сортирани по дата в пощенската ви кутия, да са сортирани по подател, размер или тема? За съжаление в Gmail липсва начин да сортирате съобщенията си с едно кликване, но има няколко начина на заобикаляне, в зависимост от това, по кой показател искате да сортирате.   – Сортиране по подател  – Ако искате да намерите имейли от някого, в полето за търсене в Gmail въведете from:[sender’s name]   Има и по-сложно решение, чрез използване на скрипт. Той  ще сортира всички имейли на текущата страница по подателя. Ако използвате Chrome, отворете входящата си поща в Gmail, натиснете F12, за да активирате Developer Tools, след което поставете следния код в полето. В други браузъри го поставете директно в полето за адрес, докато разглеждате входящата си поща в Gmail. !function(){function e(e){var t,a,n,r,l=e.getElementsByTagName("td");for(n=0;n   – Сортиране по размер – За да намерите имейли над определен размер, въведете Size:[size in bytes] в полето за търсене. За да търсите в мегабайти, добавете M към номера. Например, Size:10M ще върне всички имейли, по-големи от 10 MB.   – Сортиране по тип на файла – Ако искате бързо да намерите определени типове файлове, можете отново да се върнете в полето за търсене в Gmail и да въведете filetype:[file extension]. Например, ако въведете filetype:PDF  ще намерите всички PDF прикачени файлове.   2. Изтриване на имейли Как изтривате имейлите от входящата си поща в Gmail? Трябва да маркирате с отметка малкото квадратче до въпросния имейл, след което да кликнете върху иконата за кошче за боклук. Също така можете да плъзгате и пускате съобщения във вашата папка Bin. За съжаление обаче не може да използвате бутона Delete от клавиатурата си, както това е възможно в Outlook и Yahoo.   3. Имейл подписи Да, Gmail поддържа имейл подписи, но проблемът е, че поддържа само един подпис. За много потребители това никога не е било проблем. Но ако имате няколко имейл адреса, свързани с входящата ви поща в Gmail, използването само на един подпис е много ограничително. Ще отделяте много време за копиране и поставяне на правилния подпис от другаде.   На това неудобство има две решения. Изпробвайте и двете и вижте кое е най-подходящото за вашите нужди.   - Canned Responses – Това е функция на Labs. Можете да я включите, като се насочите към Gear > Settings > Labs и кликнете върху бутона Enable до името на функцията. Уверете се, че сте натиснали Save Changes, преди да се върнете във входящата си поща.   Canned Responses ви позволява да запазвате предварително форматирани автоматични отговори. Можете да използвате тези отговори, за да създавате множество подписи. За да направите запис, изберете Compose, след което кликнете върху малката стрелка в долния десен ъгъл на прозореца на имейла.  Ще се отвори меню, отидете в Canned Responses > New Canned Response, за да създадете подписа.   - Gorgias Templates – Gorgias Templates използват подобен принцип, но ще трябва да го инсталирате от уеб магазина на Google. Щом направите това, просто кликнете върху иконата на добавката в прозореца за композиране на имейли, за да настроите подписите си.   4. Скрити подписи Така, успешно сте използвали Canned Responses или Gorgias Templates, и вече имате блестящ набор от шаблони за подпис. За съжаление обаче, Google ще реши да ги скрие зад три малки точки в долната част на прозореца ви за електронна поща. Предполага се, че компанията прави това, за да се подобри четливостта. Този аргумент има смисъл, но също така е досадно, ако искате да ги видите.   Това, което много хора не осъзнават е, че не се нуждаете от решение за това. Една проста настройка може незабавно да ви помогне. Отидете в Gear > Settings > General и превъртете надолу до секцията за подпис. Под прозореца, където можете да въведете своя подпис, поставете отметка в квадратчето до Insert this signature before quoted text in replies and remove the “–” line that precedes it.   Вижте как да възстановим забравена Gmail парола
Gmail
7 полезни неща в Gmail, които ще подобрят работата ви
7 полезни неща в Gmail, които ще подобрят работата ви
С повече от милиард месечни активни потребители, Gmail е ясен лидер сред доставчиците на електронна поща. Много е вероятно и вие да използвате Gmail. Без значение колко голяма е платформата, в крайна сметка имейлите се натрупват и е трудно да ги следим, нали?   За да подобрите производителността си чрез Gmail, трябва да обмислите използването на някои от тези мощни разширения, които според Forbes ще ни помогнат да организираме задачите си, да следваме важни имейли, да ги проследяваме и да работим офлайн.   Bananatag Bananatag работи като инструмент за планиране, проследяване, прикачване и използване на шаблони за вашите имейли. Благодарение на него може да разберете дали имейлът ви е бил прочетен, и по този начин да разберете дали вашите потенциални клиенти се интересуват от закупуването на вашите продукти или услуги и за кои от тях не си заслужа да си губите времето.   Gmail Offline Gmail Offline е инструмент, предоставен от Google. Неговите основни функции са съвсем очевидни – можете да работите, четете, търсите, архивирате и изпращате имейли дори когато сте офлайн. Всичко ще бъде изпратено в момента, в който се свържете с интернет.   Send from Gmail Send from Gmail е друг инструмент от Google. Той може да ви спести много време, тъй като добавя икона на Gmail в таба на браузъра ви, така че можете да съставите имейл, без да се налага да отваряте допълнителен прозорец, за да отворите Gmail.   Gmail Snooze Gmail Snooze предлага възможността да отлагаме прочитането на всички , които получаваме. Можете да насрочите някои имейли да се връщат обратно най-отгоре във вашата пощенска кутия, като зададете час.   Checker Plus Checker Plus ви позволява да използвате и лесно да управлявате няколко профила в Gmail, едновременно. Интересна функция на това е разширение, която също ще ви спести време, е опцията да се прочете имейла на глас за вас.    WiseStamp WiseStamp е разширение, което създава имейл подписи. Неговите предимства са, че лесно можете да свържете социалните си профили във  Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn и др. Също така лесно можете да споделяте последните си публикации в блогове, снимки от Instagram, най-новите туити и всичко, което ви харесва. По този начин, докато отговаряте на имейли, можете също така да популяризирате бизнеса си и да споделяте най-новото си съдържание, като му давате по-голяма видимост.   CloudMagic CloudMagic осигурява проста, бърза и изключително функционална възможност за търсене. Можете лесно да проследите разговор, за секунди да намерите важни имейли и да получавате последващи напомняния. Освен това, разширението ви показва свързани документи и събития, така че търсенето да е още по-информативно. CloudMagic работи както онлайн, така и офлайн.   Вижте откъде да използваме еднократни имейл адреси с цел сигурност
любопитно
Кога е изпратен първият имейл
Кога е изпратен първият имейл
Много е трудно да говорим за същинското начало но имейла, тъй като услугата се е развивала дълги години и поетапно. В самото си начало електронните съобщения били „изпращани” от и до един-единствен компютър. Един човек пишел съобщение в текстообработваща програма и го записвал в папката на друг човек. Когато другият човек седнел на компютъра, намирал съобщението в папката си. Имейлът по това време е бил истинска електронна алтернатива на оставянето на бележки върху нечие бюро. Две от най-известните имейл системи от този тип са MAILBOX, използвана в Масачузетския технологичен институт, и SNDMSG.