Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
71 резултата за дронове
дронове
Учени създадоха система за безопасност на дронове вдъхновена от комарите
Учени създадоха система за безопасност на дронове вдъхновена от комарите
Комарите са същества, с които сме свикнали, но обикновено избягваме по разбираеми причини. Въпреки това насекомите станаха причина за интересна технологична иновация. Eкип от изследователи на Royal Veterinary College (RVC) почерпиха вдъхновение от  генетична особеност на мъжките комари от типа " Culex quinquefasciatus". Учените използваха структурата на сензорен механизъм в телата им в разработването на система, която да гарантира безопасни полети на дронове.  Концепцията им се състои в създаването на алтернативен метод, който имитира способността на насекомото да използва въздушния поток за откриване на близки обекти и избягване на препятствия по време на полет. Няма как да не ви се е случвало дори да не разберете за комар, който е кацнал върху вас преди да го забележите.  Научно доказан факт е, че комарите са развили доста добре тази способност и могат да се придвижват безпроблемно дори при пълен мрак. Тази характеристика на насекомите привлича интереса на учените и е причина за новия проект на RVC, съобщава NewAtlas.     Впечатляващите умения на комарите да летят в пространството и да избягват околни обекти се дължи на т.нар. "Mechanosensing". Насекомите от този тип са развили възприятие към механични стимули, което им позволява да усещат препятствия без да се налага да използват очите си.  За разлика от прилепите, които използват биологична сонарна система при комарите този ефект се постига с комбинация от крила, антени и въздушен поток. Тестовете на учените показват, че комарите се придвижват като с много бързо движение на издължените си крила.  Докато това се случв се генерират силен поток от струи въздух, които са достатъчни за създаване на необходимата тяга. По този начин насекомото придобива представа за околното пространство и респективно да се предпази от други обекти.  Тази особеност на практика позволява комарите да създадат "аеродинамично изображение", с което картографира на каква позиция се намира в пространството. Пресъздаването на този ефект в реална система за навигация и управление на дронове може да спести много бъдещи инциденти и да позволи на тези летателни апарати да летят по-сигурно.   Още от Digital: Какво се случва с най-голмия прозиводител на дронове в света
премиера
Новият дрон DJI Mavic Air 2 има 48MP камера и издържа 34 минутен полет
Новият дрон DJI Mavic Air 2 има 48MP камера и издържа 34 минутен полет
Сериозен ъпгрейд забелязваме и при камерата на новия модел. Тя вече е с Quad Bayer сензор с размер 1/2". При предишният модел, размерът на сензора е 1/2.3" което неминуемо оказва влияние на качеството на картината. При него обаче има и още един важен и определящ фактор.   
дронове
Какво се случва с най-голмия прозиводител на дронове в света
Какво се случва с най-голмия прозиводител на дронове в света
  DJI (пълно име: SZ DJI Technology Co.) e най-бързо развиващата се световна марка в Китай, която държи 77% дял от продажбите на дронове в САЩ. Сега обаче компанията трябва да се справя с коронавируса, търговската война, скандала с измами на стойност $ 150 милиона и със скептиците в правителствата на САЩ и Китай.   Стремежът на DJI за световно господство на продуктите на компанията Всяко лято DJI, най-големият производител на дронове в света, организира състезание в Шенжен, наречено RoboMaster. RoboMaster стартира в Китай преди няколко години и към 2017 година вече привлече интереса на отбори от САЩ, Великобритания, Канада и други части на Азия. С това, RoboMaster се превърна в глобално събитие.   На RoboMaster инженерите представят роботи от следващо поколение, с които състезатели изграждат бази. Освен роботи, за състезанието се използват модели на бойни ботове, дронове и въоръжени станции за отбрана, които използват пластмасови куршуми. Самото състезание като яростна битка между роботите пред хиляди крещящи фенове.   Конкурсът е идея на Франк Уанг, основателят и главният изпълнителен директор на DJI. От няколко години той се опитва да превърне RoboMaster в нещо като култ към инженерството. Голямата цел е да предизвиква интерес и търсене на продуктите на неговата компания.   Събитието е част от телевизионен анимационен филм, риалити шоу, документален филм и сериал по комикси, а от миналата година DJI започнаха да продават на масовия потребители и по-малка версия на боен робот като „Направи си сам“ комплект, наречен RoboMaster S1.   Интересното е, че Уанг не обича да говори за бизнеса си на публични места и усърдно избягва медиите, с изключение на много редки случаи. А слухът, който обикаля пресслужбата на DJI е, че Уанг може би няма да говори с репортер никога повече. Очевидно Уанг е първият в света милиардер, изпълнил небето с евтини лесни за използване дронове, които произвеждат ярки видео записи, който има склонност към усамотяване.   Не по-малко интересен е факта, че Уанг е неуморен в това да подобрява тези продукти с бързо темпо, което изключително много затруднява неговите съперници. Фотографи, създатели на филми и фенове обожават продуктите на DJI и са обсебени от всяко тяхно ново изобретение.   Насрещните ветрове пред световното господство на продуктите на DJI И въпреки всички тези перспективи, бъдещето на компанията изглежда несигурно, ако не надмине сегашното ниво на сигурността от използването на продуктите си. Причината е, че разговорът за първоначално публично предлагане, което така и не се осъществи, беше заменен от заглавия, документиращи скандал с вътрешни измами, който струваше на DJI $ 150 милиона. В този смисъл, както търговската война между Китай и САЩ, така и  избухналият нов коронавирус Covid-19, са предизвикателство пред DJI, тъй като китайската икономика на практика спря през януари, а сега има опасност от затваряне и на най-големия пазар на компанията, САЩ.   Тези проблеми влияят пряко на желанието на DJI за пълна доминация в бизнеса с дронове. Още повече, че Правителството на САЩ има основателни тревоги относно нарастващото влияние на Китай върху всичко, свързано с компютрите. На този фон, перспективата небето да се изпълни с китайски роботи, които да бръмчат над главите на хората, предизвиква въпроси, които очакват решение.   Неуморният стремеж на компанията да подобрява своите продукти и да ги предлага на по-ниски цени вече видимо изсмуква голяма част от печалбата от пазара на потребителски и корпоративни дронове. Тази ситуация е описана много добре чрез думите на един бивш служител на компанията: „Франк създаде състезание, в което сега се състезава срещу себе си“. И сега това състезание трябва да се води при условията на пазара в САЩ.     DJI в борба за преодоляване на вътрешни и външни пречки по пътя към господство на пазара в САЩ Оказва се, че притесненията относно дроновете, произведени от Китай са достигнали критичен праг в САЩ, американските политици подкрепяни от републиканските сенатори Марко Рубио и Рик Скот от Флорида, са начело на недоволствата. Към момента, повече от дузина предложения за забрана или ограничаване на използването на китайски дронове от американските правителствени агенции си проправят път чрез Вашингтон.   Министерството на вътрешните работи, което използва дронове за опазване на дивата природа и инспектиране на инфраструктурата, заяви в края на миналата година, че ще „приземи“ около 800 китайски дронове – ход, който DJI заяви в изявление, че е „политическо  ограничение за продукция от Китай, маскирано като предпазна мярка за киберсигурността“.   От Службата за имиграция и прилагане на митническите закони в Лос Анджелис заявиха, че в бюлетина има „увереност“, че DJI предоставят на китайското правителство критична за сигурността на САЩ информация за инфраструктурата и правителствените служби. В същото време, в публично изявление DJI заявиха, че  информацията в този бюлетин е основана на „неверни и подвеждащи твърдения.“   Всичко това е на фона на събитията от май, 2019 година, когато администрацията на Тръмп обяви забраната си относно работата с технологичния гигант Huawei Technologies Co., а Министерството на вътрешната сигурност на САЩ издаде предупреждение към американските компании относно рисковете за сигурността на данните, породени от дронове, произведени от Китай.   С оглед на събитията, правителствената препоръка към клиентите в САЩ е да използват криптирана връзка за данни между дроновете си и дистанционните контролери. Причината според източници е, че много бързото усвояване на новите технологии свързани с използването на дронове води до преосмисляне на нуждата от по-голяма защита на сигурността на данните. И тъй като от DJI се опитват да изградят повече доверие в сигурността на продуктите си от тези на техните китайски конкуренти, DJI започват да разработват повече технологии за сигурност.   Според източниците, компанията сега предлага „режим на местни данни“, в който дронът не споделя по време на полети данните в интернет, както и технология, която ще изпраща тези данни за съхранение единствено от местната компания или държавната агенция отговорна за сигурността.   Резултатите от тези инициативи на DJI е, че продуктите им не предизвикват известните притеснения за сигурността в САЩ и към момента не се забелязва отлив на интерес от страна на клиенти. Но дали това е достатъчно, и дали всеизвестното усърдие на Китай да е лидер в света на технологичните продукти ще им помогне да се задържат на пазара като световен топ производител на дронове, предстои да видим.   Вижте 5 начина, по които дроновете ще автоматизират бъдещето
технологии
Дроновете ще заимстват технология за ориентиране от прилепите
Дроновете ще заимстват технология за ориентиране от прилепите
В последните години дроновете се превърнаха в незаменим помощник, както на видео оператори и фотографи, така и на хора, които ги използват с други професионални функции. В същото време милиони пък използват тези летящи джаджи за любителски цели и забавление. Дроновете са от съвсем малко джобни машинки, до такива, които са в състояние да вдигнат във въздуха човек. Една от функциите на по-скъпите дронове е за автоматично избягване на препятствие.  
BW-Space
BW-Space е най-умният и достъпен подводен дрон, който може да снима 4K видео
BW-Space е най-умният и достъпен подводен дрон, който може да снима 4K видео
BW-Space е името на уникален подводен дрон, който ще промени представата ви за възможностите на този тип джаджи. Устройството вече събира финансиране в Kickstarter и целта е да се превърне в "най-умното и достъпно" предложение в този сегмент. Именно заради това BW-Space използва най-модерните технологии и също така позволява да снимате атрактивни клипове с 4K резолюция. Едва ли има по-добър и забавен начин да изследвате какво се случва под повърхността на водата от BW-Space.     Новият дрон позволява да го управлявате от разстояние с дистанционно, чиято навигация е максимално улеснена. Според официалните данни подводния дрон може да се потопи на дълбочина до 90 метра без да се повреди. Трябва да отбележим, че BW-Space е носител на престижната награда "Best Robotic Startup" на изложението CES Asia 2018, информира DigitalTrends. Интересната машина е свързана към сушата с комуникационен кабел, който е прикрепен към наземен Wi-Fi модул.     Ако се намирате в обхвата на Wi-Fi модула ще разполагате с опцията да превърнете смартфона или таблета в дистанционно за BW-Space. Самият дрон е оборудван с 12-мегапикселова камера, която заснема подводни клипове с 4K разделителна способност. Другото предимство е функцията за интелигентно проследяване, която позволява на устройството автоматично да следва околните гмуркачи, както и да настройва LED диодите съобразно околната среда. Цената на BW-Space е $659.   ;   Още от Digital: Пет начина, по които дроновете ще автоматизират бъдещето
Мicrosoft
Microsoft и DJI ще разработват заедно смарт дронове с изкуствен интелект
Microsoft и DJI ще разработват заедно смарт дронове с изкуствен интелект
Мicrosoft официално потвърдиха на Build 2018 конференцията, че са стартирали стратегическо партньорство с DJI. Общият им проект предвижда използването на технологии с изкуствен интелект, за да се подобрят възможностите на новото поколение дронове. Двeте компании заедно ще разработят Software Development Kit (SDK) пакет от инструменти за разработчиците, който ще е ключов за постигането на амбициозната им цел. Софтуерната платформа ще позволи на дроновете да излъчват в реално време кадри с висока резолюция.     Самото видео ще се стриймва на живо към компютър с Windows без необходимостта от допълнителен контролер. Интеграцията на алгоритми с изкуствен интелект ще анализира и обработва снимките, като също така ще търси различни аномалии и нередности в тях. Новият софтуер ще предлага и поддръжка за Microsoft Azure IoT Edge платформата, което ще разшири значително обхвата на неговите действия. Финалната версия ще е достъпна и за останалите производители в индустрията, предаде DigitalTrends.     Платформата ще е оптимизирана за Windows 10, което ще позволи на максимален брой устройства да се възползват от предимствата ѝ. Разработчиците ще могат да създават собствени приложения, които да се възползват от тази функционалност. както и допълнителни аксесоари. Според данните SDK пакета от инструменти ще е публично достъпен през есента. Съвместният проект на Microsoft и DJI е доста интересен и може да ги превърне в най-влиятелният фактор в пазара на дронове.   Още от Digital: Пет термина свързани с изкуствен интелект, които е добре да знаем
Porsche
Porsche ще превозват пътници със собствени летящи таксита
Porsche ще превозват пътници със собствени летящи таксита
Германският производител проявява все по-голям интерес към създаването на собствена серия дронове. Porsche вече са инвестирали сериозни средства за финансирането на няколко подобни проекта. Инженерите на компанията вече са почти готови с първия работещ прототип на дрон, който за в бъдеще ще бъде използван за превоз на пътници в големите градове. Oт Reuters потвърдиха информацията и внесоха уточнение, че в следващите няколко месеца Porsche ще проведат първата публична демонстрация.   Самите пътници ще могат да поемат контрола над управлението на дроновете, ако това е необходимо. Все пак водачите ще трябва да имат разрешение, за да шофират подобни летателни апарати. В момента данните за конкретните технически параметри остават обвити в мистерия. Идеята на Porsche, обаче е доста интересна и може да промени изцяло представата ни за възможностите на публичния транспорт. Компанията има за цел с този проект да предостави на потребителите услуга за превоз с летящи таксита.     Ако сега достигането до желана локация отнема около 30 минути използването на дрон може да намали тази стойност до едва няколко минути. Porsche ще разработят и собствено мобилно приложение, с което клиентите им да могат да поръчат и да следят движението на летателните апарати в реално време. Навлизането на влиятелна компания от ранга на Porsche не само ще изостри конкуренцията в този сегмент, но със сигурност ще ускори навлизането на първите летящи таксита в световен мащаб.   Вижте пет начина, по които дроновете ще автоматизират бъдещето 
любопитно
В деня на авиацията Хартиен самолет събра над 2 500 000 лева
В деня на авиацията Хартиен самолет събра над 2 500 000 лева
Днес в България празнуваме деня на авиацията и военно-въздушните сили. На 16 Октомври 1912г. е извършен първият боен полет не само у нас, но и в света като цяло. По време на Балканската война и обсадата на Одринската крепост, пилота Радул Милков прави първата в света въздушна бомбардировка.
дронове
Учени разработват технология за контрол на роботи и дронове с жестови команди
Учени разработват технология за контрол на роботи и дронове с жестови команди
Aвтоматизираните машини, които могат да извършват разнообразие от действия са бъдещето на производството и тепърва ще стават още по-влиятелен фактор в ежедневието ни. Ако оставим мобилните устройства вече се продават доста атрактивни джаджи с невероятни възможности. Добър пример в това отношение са роботите, които се използват като асистенти в интелигентните домове, както и дроновете. Летящите машини от този тип са изключително популярни и вее могат да бъдат купени на достъпни цени. Екип от изследователи на MIT провеждат тестове с иновативен метод, който цели да улесни взаимодействието с умните машини е ежедневието ни. Неговото име е "Conduct-A-Bot" и е базиран на идеята за използване на мускулни сензори и детектори за следене на движението. Обработването на данните става за броени милисекунди и така гарантира по-натурален начин а управление на роботи и дронове. Компютърният алгоритъм на MIT, който използват в "Conduct-A-Bot" също така е в състояние да улавя и данни за активността на мускулите в човешкото тяло, съобщава Engadget.     По този начин е възможно да се използват сигнали от движението на китката, свиването на дланта в юмрук или други подобни движения за контролиране на машините. Голямо предимство на системата е, е осигурява по-интуитивно управление, но също така не изисква офлайн калибриране и допълнително обучение. Потребителите трябва да носят миниатюрни сензори разположени на бицепса, трицепса и лактите, за да навигират дроновете. Настоящата версия на системата позволява да бъдат предварително програмирани до осем различни жестови команди за контрол. Работи се за увеличаването на тази бройка и допълнителни оптимизации на технологията. Учените искат максимално да опростят системата, за да може бързо да се въведе в експлоатация в ежедневието на масовия потребител.  Настоящите тестове показват, че дроновете направлявани по този начин успешно възприемат 82% от над 1500 човешки команди. Това все още не е достатъчно за финалния продукт, но представлява оптимистичен показател за бъдещото развитие на технологията. Концепцията е подходяща и за използване от устройствата за виртуална реалност, които обещават много възможности за забавление.   Още от Digital: 5 начина, по които дроновете ще автоматизират бъдещето
дронове
Изтекоха снимки на дрона DJI Mavic Air 2 дни преди премиерата му
Изтекоха снимки на дрона DJI Mavic Air 2 дни преди премиерата му
По последна информация премиерата на DJI Mavic Air 2 трябва да бъде на 27 април. Въпреки това в интернет пространството можете да се натъкнете на редица снимки, разкриващи дизайна на устройството. Последните такива ни показват как точно ще изглежда новия дрон на DJI. Снимките изтекли в интернет са избрани от DroneDJ като официални. Ще припомним, че компанията е една от партньорите на DJI. Изображенията разкриват, че Mavic Air 2 ще бъде по-малка версия от серията Mavic, която беше представена август 2018. Тя ще е по-голяма от предшественика си Mavic Air, но все пак ще бъде и достатъчно компактна благодарение на сгъваемия си дизайн. Тази разлика в размерите се вижда в една от снимките на Mavic Air 2. Techradar ни споменават, че не са известни още точните размери или тегло на устройството, но несъмнено новият дрон ще е по-компактен от предишния модел на компанията. Също известен факт е, че Mavic Air 2 ще бъде по-евтин от последния дрон тази серия. Модулът на камерата също ще е по-малък. По технически спецификации камерата ще има 1/2‘‘ CMOS сензор. Той ще бъде по-малък от този на по-високия клас Mavic 2 Pro, който е с 1'' матрица. От фирмата вярват, че това ще бъде един от най-безопасните дронове на DJI. Това ще бъде така благодарене на интелигентните си режими на полет APAS и AirSense, последният от който идентифицира местоположенията на движещите се самолети и ви уведомява в реално време. Друга малка подробност, която можем да видим  е, че Mavic Air 2 разполага с винтове за намаляване на шума в перките, което би трябвало да помогне за по-тихия полет на дрона, отколкото донякъде шумният му предшественик. Това ще ви бъде от полза, ако искате да сте малко по-дискретни по време на излитане и кацане.   Разглеждайки по-подробно спецификациите на Mavic Air 2, той ще може да снима с 4K/60p видео и да прави 48MP изображения. Батерията ще може да издържа на 34-минутен полет и най-важното, което трябва да се спомене е, че дрона идва със софтуер Ocusync 2.0, който ще удвои 2-километровия обхват и ще повиши стабилността на сигнала му. За начинещи и любители, това устройство би могло да бъде идеално за въздушни снимки и видеоклипове. Компанията също предлага и по-евтиният DJI Mavic Mini, но при него липсват фунции като 4K, проследяване на обекти и тн. Също така по-малкият му размер може да го направи по-нестабилен от по-големите дронове при силен вятър. Още от Digital: Чии дронове ще владеят въздушното пространство над САЩ  
дронове
Чии дронове ще владеят въздушното пространство над САЩ
Чии дронове ще владеят въздушното пространство над САЩ
В Какво се случва с топ производителя на дронове в света разказахме как китайската DJI от години с постоянство и упоритост разработва технологии за дронове, които да продава по целия свят като глобален лидер на този пазар.   За резултат от техните усилия говори факта, че компании като GoPro и 3D Robotics се отказаха от опитите си да се конкурират с компанията на Уанг на потребителския пазар, а изпълнителният директор на базираната във Флорида компания Flymotion за обслужване на дронове споделя, че „DJI е лидер на глобалния пазар на дронове, тъй като едно от най-големите предимства на китайската компания е, че сигурността на модерната технология, която продават е много трудна за преодоляване“.     Flymotion използва своите устройства, за да помага работата на полицаите в десетки полицейски управления и изказването на нейния CIO е показателно за силните позиции на DJI, пред господството на DJI на пазара в САЩ има все още редица препятствия.   От една страна това са съдебните дела за патентни нарушения заведени от американски компании. От друга страна, на пътя на DJI стоят цяла плеяда от стартиращи конкуренти, които се опитват да продават летящи машини, произведени в от компании от САЩ.   Една от тях е Impossible Aerospace Corp. Компанията се очертава като най-сериозният  съперник на DJI поради концепцията си за батерии за дронове. Компанията е основана от Спенсър Гор, бивш инженер по батерии в Tesla Inc., който произвежда своите дронове в завод в Санта Клара, Калифорния. Според концепцията заимства от дизайнерите на Tesla, една масивна батерия трябва да съставлява основата на шасито на автомобила, с което ще му осигурява от една страна нисък център на тежестта и по-добро управление, а от друга – по-голяма батерия с по-дълъг живот. Използвайки тези идеи, Гор започва вграждането на батерия в дроновата рамка, с което дроновете на Impossible Aerospace Corp. имат гарантиран двучасов полет срещу едва тридесет минути полет за дроновете на конкурентната DJI.     Impossible Aerospace Corp. започна продажбите на своя първи модел US-1 през миналата година. Купувач е компания, която ги използва за проверка на течовете на нефт и газ в кладенци в Западен Тексас. Но очакванията на Гор са неговите дронове да започнат да се използват масово от полицията и противопожарните служби, тъй като дългият живот на батерията ги прави много подходящи за наблюдение на местопрестъпление или предаване на данни за пожари. „В САЩ има 18 000 общински полицейски управления и 32 000 противопожарни служби, но само 60 от общините, в които се намират тези служби могат да си позволят хеликоптери.“, обяснява Гор увереността от нуждата на дроновете на Impossible Aerospace Corp..   Оказва се, че това обаче не е достатъчно, за да гарантира успеха на Impossible Aerospace. Доста основен проблем, пред който компанията е изправена е, че офертите за покупка, подадени от полицията и пожарните служби, често имат спецификации, които гарантират, че продажбите ще отидат при DJI.   За илюстрация, Гор показва заявка за покупка на дронoве от магистралния патрул в Канзас, в който са изброени спецификации като време на полет, камери и капацитет за полезен товар, които като цифри съвпадат точно с тези на модела Matrice 210 на DJI. „Ако САЩ искат да бъдат конкурентоспособни в производството на роботика и дронове, най-малкото, което може да се направи, за да се гарантира създаването на национална индустриална база, е да се възлагат правителствени поръчки на американски компании или поне да им се даде шанс за успешно съревнование за тях“, споделя Гор. „Има над хиляда полицейски управления, които получават безвъзмездни средства, но ги харчат за дронове, произведени от DJI в Китай. Използваме нашите федерални долари, за да финансираме един от основни подизпълнители на Китай“.   Гор е започнал инициатива за преговори с всяко едно полицейско управление и противопожарните служба с цел договаряне на промяна в техните оферти за покупки на оборудване. За целта той дори е наел няколко бивши полицаи като търговци на непълно работно време, които имате богат опит в продажби на огнестрелни оръжия за полицейските управления. „DJI имат невероятно лобисти. Те имат рекордните 200 000 долара лобистки разходи във Вашингтон само за едно тримесечие и досега успешно са избегнали санкциите, които администрацията на Тръмп използва срещу Huawei“, казва Гор.   Дали обаче парите за лобиране на интереси ще бъдат достатъчни за забраната на Вашингтон за употреба на дронове от Китай на територията на САЩ?   Според сенатора Крис Мърфи, демократ от Кънектикът, „никакво лобиране няма да убеди членовете на Конгреса да направят компромиси с националната сигурност на САЩ“. Той е убеден, че DJI са изложени на по-голям риск за присъствие на пазара в САЩ, тъй като става въпрос за продажби на продукция на органи на реда местно и на държавно ниво.   Според скорошно проучване на Bard College, правителствени агенции във всички 50 щата в САЩ вече разполагат с дронове, като около 90% от тях са направени от DJI. „Дебатът за това кой ще владее въздушното пространство над САЩ тепърва предстои и най-малкото, ако американските производители на дронове ще се състезават с DJI на Франк Уанг, те ще имат нужда от държавни субсидии“, признава Мърфи.   Вижте създадоха дрон, който ще открива симптоми на заразени с COVID-19  
NASA
NASA провеждат финални тестове със системата си за контрол на трафика, чрез дронове
NASA провеждат финални тестове със системата си за контрол на трафика, чрез дронове
NASA вече са стартирали работа над интересен проект, който цели да създаде още по-добра система за контрол над трафика в големите градове. Специалистите на агенцията смятат, че най-добрият вариант да го постигнат е да използват дронове. NASA са кръстили иновативната си система с името "Unmanned Aircraft Traffic Management (UTM)", като тя е плод на различни разрабoтки от четири години насам. Учените вече са почти готови с финалната версия на UTM.   Космическата агенция провежда последни тестове със системата, които се провеждат в Невада и Тексас. В този проект се включват и местните власти, които ще улеснят NASA в техническите демонстрации на летателните им апарати. Иновативният проект ще е свързан с експерименти в реални условия на множество нови технологии, съобщава Engadget. Благодарение на тях дроновете ще могат да комуникират и споделят данни в реално време, докато следят натоварения трафик в градовете.     Самите тестове също така ще помогнат на NASA и местните власти да установят кои са най-добрите практики за управление на дроновете в натоварените градове. Машините трябва да се придвижва безопасно, да разпознават околните обекти и да следват траектория, която избягва сблъсъци с тях. Плановете на агенцията са тестовете да продължат поне до края на лятото в редица американски градове. След това ще разберем и как NASA ще бъдат тези технологии в бъдещите си проекти.   Още от Digital: NASA ще изпратят самоуправляващ хеликоптер на Марс през 2020г.
дронове
Нов чип ще направи дроновете по-малки и ще им позволи да летят по-дълго с едно зареждане
Нов чип ще направи дроновете по-малки и ще им позволи да летят по-дълго с едно зареждане
Дроновете набират все по-голяма популярност в световен мащаб и освен за забавление се използват масово за снимане и доставка на различни стоки. Преобладаващата част от тези летателни апарати издават специфичен звук, който ви позволява да разберете, че се намира около вас, дори и без да го виждате. Учени на MIT работят усилено, за да отстранят този проблем, и да направят дроновете "малки, колкото пчели". За да постигнат тази цел вече експериментират с различен хардуер.    Учените създават миниатюрен чип, който се казва Navion и освен, че ще намали размерите на дроноветe и ще им позволи да летят много по-дълго време с едно зареждане. Това е процесор е с големина от 20 квадратни милиметра и консумира едва 24 миливата електричество, предаде TechRadar. От своя страна това са размери, които са сходни с тези на кубче Lego, а необходимата енергия е 1000 пъти по-малка от това, което изразходва обикновена крушка. Navion също така е евтин за производство.     Според данните малкият процесор е в състояние да обработва изображения със скорост до 171 кадъра в секунда и да извършва в реално време необходимите изчисления, за да разбере къде се намира в пространството. Концепцията на MIT предвижда Navion първоначално да започне да се използва масово от ново поколение "нанодронове", които са с големина на човешки нокът. Новият чип е полезен в случаите, когато те летят и нямат достъп до GPS и интернет за навигация.    Oще от Digital: JPEG XS е новият формат за виртуална реалност, дронове и самоуправляващи автомобили
дронове
Три дрона, с които може да правите уникални снимки и видео клипове
Три дрона, с които може да правите уникални снимки и видео клипове
До преди няколко години, заснемането на видео от въздуха изискваше използването на скъпи съоръжения, като например кранове или хеликоптери. Но това вече е минало благодарение на безбройните модели дронове, които се предлагат на достъпни цени.   През последните години заснемането с дрон се превърна в хит, не само сред професионалистите, но и сред любителите фотографи. Ако искате да си закупите дрон за заснемане на великолепни снимки и видеоклипове, разгледайте информацията на Mashable.   DJI Mavic Air Китайската компания DJI държи около 70% от глобалния пазар на дронове. Компанията успява да запази водещата си роля, като предлага важни технологии, които я отвеждат крачки напред пред конкурентите ѝ.   Mavic Air е модел на DJI от 2018 година, който се продава на цена $ 799. Дронът впечатлява с наистина малките си размери. Той лесно може да се побере в раница, чанта или дори в джоба на якето ви. Mavic Air е способен да лети до 69 км/час и има диапазон до 4 км. Батерията му издържа до 21 минути полетно време с едно зареждане.   Камерата също е първокласна за дрон с такъв размер. Тя заснема 12-мегапикселови HDR снимки и записва 4K видео на 30 кадъра в секунда. Освен това, камерата може да записва видеоклипове със забавено движение със скорост 120 кадъра в секунда.   Може да управлявате дрона с различни жестове на ръцете, но най-хубавото нещо за Mavic Air е неговата усъвършенствана интелигентност. Никой друг дрон няма толкова добра технология  за избягване на препятствия и за автоматичен водач на полета, което му позволява да лети от точка А до точка Б, без да се сблъска с нищо. Това е наистина впечатляващо.     DJI Phantom 4 Pro Ако искате нещо повече от това, което предлага Mavic Air, то вие имате две възможности: Mavic Pro или Phantom 4 Series. DJI продава Phantom 4 Advanced за $ 1200, а Phantom 4 Pro за $ 1500.   Phantom 4 Pro не може да се сгъва изцяло, има максимална скорост 71 км. в час и диапазон от 7 км. Батерията му ви дава 30 минути полетно време, а камерата е много по-добра от тази на Mavic Air. Едно-инчовият сензор заснема 20-мегапикселови снимки в режим на бързо заснемане, който може да заснеме 14 кадъра в секунда. Що се отнася до видеото тя записва 4K видео с до 60 кадъра в секунда, двойно повече в сравнение с Mavic Air.   Phantom 4 Pro е оборудван с авангардната система FlightAutonomy на DJI със сензори отпред, отзад и отдолу, които му помагат да открива препятствията в пет посоки, за да ги избегне.     Parrot Bebop 2 Ако дроновете на DJI са твърде скъпи за вас или контролът не ви допада, Parrot Bebop 2 е добра алтернатива. Цената  му е $ 399 и въпреки че не се сгъва, е доста компактен. Можете да го носите в раницата без проблеми.   Parrot Bebop 2 има максимална хоризонтална скорост от 60 км. в час и може да се изкачва до 21 км. в час. Животът на батерията е много добър: 25 минути полетно време. Единственият проблем е диапазонът: само около 300 м.  14-мегапикселовата камера има 180-градусови обективи. Въпреки това, за разлика от двата гореспоменати дрона, Bebop 2 записва само видео с 1080p резолюция. Освен това за тази сума не получавате контролер. Контролерът на дрона става вашият смартфон или таблет. За $ 499 получавате и контролер.     Вижте 10 уникални снимки, направени от дрон
SureFly
SureFly е пътнически дрон, който ще бъде представен на CES 2018
SureFly е пътнически дрон, който ще бъде представен на CES 2018
SureFly e името на иновативен октокоптер дрон, който се разработва от инженери на американската компания Workhorse. Въпросната машина е достатъчно голяма, за да може да превозва двама души и ще бъде представена официално на CES 2018. Технологичното шоу ще се проведе между 9 и 12 януари в Лас Вегас и е първото голямо подобно събитие за календарната година. Workhorse потвърдиха информацията и уточниха, че ще проведат няколко демонстративни полета, за да покажат възможностите на летателния апарат.     Самият дрон каца и излита вертикално, като идеята е да вози не само пътници, но също и товар с тегло до 180 килограма. Компанията смята, че CES 2018 е най-подходящото събитие да демонстрират възможностите на своята технология и да привлекат внимание към SureFly, предаде DigitalTrends. Maшината се задвижва от осем перки и има хибридна система, която комбинира двигател с вътрешно горене и вградена батерия. Workhorse също така работят над прототипи на самоуправляващите се версии на SureFly.     Сегашните версии SureFly са в състояние да изминат около 110 километра с един пълен резервоар гориво. Интересен факт е, че перките на машината могат да се прибират, което позволява на летателния апарат да се побере комфортно в автомобилен гараж. Идеята на компанията е машината да се използва като летящо такси и да стартират продажбите на пазара през 2019г. Цената на финалната версия ще бъде от порядъка на $200 хил., но ще включва много допълнителни подобрения.     Вижте Uber и NASA ще пуснат летящо такси до 2020г.
Дубай
Дубай успешно тестваха безпилотните дронове за летящата си таксиметрова услуга
Дубай успешно тестваха безпилотните дронове за летящата си таксиметрова услуга
Дубай са една от най-луксозните и екзотични дестинации на планетата и искат да се превърнат в първото населено място, което предлага на посетителите си възможност да се придвижват с летящи таксита. Това не е само футуристична концепция, а проект, над който се работи усилено в последните месеци. Дубай са наели инженери на немската компания Volocopter да разработят безпилотно превозно средство, което евентуално да стане част от уникалната транспортна услуга, информира Engadget.   Вече са започнали първите реални тестове на машината, която разполага с 18 ротора и предлага място за двама пътника. Безпилотният дрон може да излита и да се приземява вертикално като хеликоптер и дори успешно извърши петминутен полет на коронования принц на Дубай, шейх Хамдан бин Мохамед на височина от над 200 метра над пясъчните дюни. Aко всичко върви по план услугата с летящи таксита трябва да може да превозва пътници в продължение на поне половин час.       Сегашният модел се ориентира в пространството единствено по GPS координати. Финалната версия, обаче ще разполага с усъвършенствана система за навигация и допълнителни сензори, за да може да избягва околните обекти и летателни апарати. Дубай не бързат с реализирането на тази идея, тъй като искат да гарантират максимална безопасност, но все пак се надяват до пет години летящите таксита да се превърнат в стандартен начин за обслужване на пътници.    Вижте пет начина, по които дроновете ще автоматизират бъдещето 
DMCA.com Protection Status