Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
113 резултата за добавена реалност
CES2021
Какво представи Lenovo на CES 2021
Какво представи Lenovo на CES 2021
Работата от вкъщи се превръща в новата нормална среда. Бизнесът по цял свят се стреми да възприеме новите технологии и да се възползва максимално от възможностите, които предлагат. За да отговори на очакванията на потребителите си, на тазгодишното издание на CES, Lenovo представи новите си продукти, които са по-бързи, по-стилни и предлагат напълно ново потребителско изживяване.     Бъдещето на компютрите много скоро ще стане по-светло и ярко благодарение на лаптопа Yoga Slim 7i Pro. Освен, че ще разполага с най-новите 11th Gen Intel Core процесори с...
Google
Google съживява дома ни за Хелоуин с нови 3D стикери за добавена реалност
Google съживява дома ни за Хелоуин с нови 3D стикери за добавена реалност
Хелоуин е в полезрението на милиони хора по цял свят. Приготовленията за "най-страшния" празник започнаха още в началото на месеца. За съжаление комплицираната ситуация с пандемията ще ограничи много от обичайните възможности за забавление. Въпреки това има атрактивни начини как виртуално да отбележите Хелоуин и да създадете подходящо настроение. Google също искат да предложат нещо по-интересно на потребителите и са разработили нова колекция от 3D стикери с добавена реалност. Символите могат да се активират директно от търсачката. Въпросните символи изобразяват странни костюми за животни, страховити тикви, танцуващи скелети и др.     Tриизмерните стикери са подходящи също за образователни цели, но предлагат и забавен начин да си взаимодействаме с виртуални обекти. Стикерите включват куче от порода немска овчарка, което носи пиратска шапка или дакел, който изглежда като хотдог. Google са създали и образ на черна котка с магически способости, тиквени фенери изваяни с различни емоции, както и подвижни скелети. За да откриете 3D символите с добавена реалност трябва да въведете в Google Search заявки като "ghost", "jack o lantern", "human skeleton", "hot dog", "german shepard" и др, съобщава AndroidCommunity.     Най-забавното е, че освен опцията да виждате стикера на смартфоните можете да ги възпроизведете върху реалното пространство около вас. Това е подходщо за създаване на кратки клипове, в които да добавите танцуващи скелелети, котки-магьосници или тиквени фенери и др. подобни символи. Google използват 3D визуализации с добавена реалност и за чествване на коледните и новогодишните празници. Teхнологиите с добавена реалност имат голям потенциал и вече намират все по-креативни приложения. Компанията от години разработва собствени AR алгоритми и настоящите стикери предстваляват само една от AR концепциите на Google.     Oще от Digital: Най-любопитни факти за костюмите за Хелоуин
Apple
Аpple Glasses ще могат да следят движението на очите на потребителите
Аpple Glasses ще могат да следят движението на очите на потребителите
Добавената реалност е атрактивна технология, с която можем да се забавляваме по разнообразни начини. Приложенията с AR ефекти позволяват да проектиране дигитални обекти върху реалната действителност, което в много случаи може да е доста полезно. Водещите платформи за смартфони предлагат разнообразие от заглавия, които по един или друг начин са базирани на  AR функционалност. Технологията тепърва ще става обект на допълнителни подобрения, които ще я направят още по-полезна за всички. Аpple също не крият плановете си да представят собствени очила с добавена реалност. Това е дългосрочен проект, който ще намери реализация, когато компанията смята, че е готова да предложи нещо уникално и различно на своите потребители. Вече се работи активно над идеята. Дизайнерите на Аpple тестват различни прототипи и вече са патентовали на свое име интересен прототип на VR очила. Компанията вижда устройството като подходящия аксесоар за динамичното ежедневие, което ни заобикаля, проектирайки в реално време важна и полезна информация пред очите ни.     Една от особеностите, която можем да очакваме във финалната версия на Apple Glasses е, че ще позволи на очите да следят движението на погледа на очите си. Така компанията се надява да ни предостави още по-реалистично преживяване с технологията.  Устройството се разработва, за да бъде виртуален асистент на потребителите, когато са навън и да им показва данни за локацията, прогноза за времето, информация за околните забележителности и др. Проследяването на движението на oчите ще става, чрез комбинация от множество сензори.  Данните споменават и функция за запис на видео, която включва стабилизация на кадрите и възможност за дигитално приближение на обектите. Първоначално очилата ще се използват като аксесоар към iPhone и ще споделят безжично информацията и AR съдържанието със смартфоните.  Аpple също така искат да ги оптимизират и за работа с другите си популярни устройства, сред които iPad, MacBook и Apple TV. Премиерата на Apple Glasses едва ли ще стане факт преди 2022г.   Oще от Digital: Mojo Vision са първите контактни лещи, които използват добавена реалност
TIkTok
Какво е TikTok за бизнеса и как работи
Какво е TikTok за бизнеса и как работи
TikTok е приложение, което генерира впечатляващ трафик. Невероятният успех на платформата стартира още през лятото и продължава с пълна сила. Вече са регистрирани над 2 млрд. инсталации на TikTоk за водещите платформи за смартфони, което е подходяща илюстрация за огромната аудитория на заглавието. Разработчиците от ByteDance постоянно ъпдейтват функционалността на приложението в опита си да ни накарат да прекарваме повече време в профилите си. TikTok също така искат да се превърнат в по-атрактивна платформа за рекламодателите, което е важно за дългосрочната стратегия за набиране на финансиране.  Следващата агресивна стъпка от този план е свързана с привличането на бизнеса към TikTok. Компанията е разработила нов продукт с името "TIkTok For Business", която ще бъде в центъра на бъдещите маркетингови решения за брандовете, които предлага ByteDance.  В първоначалния си формат "TikTok For Business" ще осигурява достъп до TikTok рекламните формати, включително и "TopView" рекламите, които всички виждаме, когато за първи път стартирате приложението, информира TechCrunch.     Все пак това няма да бъде единственият продукт, който е част от "TikTok For Business", тъй като платформата ще включва още Brand Takeovers, In-Feed Videos, Hashtag Challenges и Branded Effects. На практика това решение на TikTok отваря приложението за външния бизнес и привличането на потенциална вълна от рекламодатели.  Компанията предлага различни формати, които да отговорят на изискванията на всеки бранд. Така например Brand Takeovers представляват реклами с продължителност 3-5 секунди и могат да бъдат видео клип или отделно изображение. В същото време In-Feed VIdeos  са с продължителност до 60 секунди и се възпроизвеждат с включено аудио.  Hashtag Challenges позволява на брандове да ангажират своите фенове в различни интерактивни инициативи и да ги стимулират да създават съдържание, селектирано с определен таг. Най-директният рекламен похват към собствениците на профили е т.нар. "Brand Effects", с което може да се добавят 2D, 3D и AR елементи към рекламното съобщение. Премиерата на "TikTok For Business" има потенциала да утвърди TikTok като водещо приложение за забавление .         Още от Digital: Kак да запишем видео дует в TikTok
добавена реалност
Kак изглежда Copy и Paste в реалния живот (Видео)
Kак изглежда Copy и Paste в реалния живот (Видео)
Любопитното в технологиите е, че не винаги можем  да предскажем какво ще бъде следващото голямо нещо. Например, пандемията от COVID-19 направи за броени дни услугата Zoom толкова популярна. Разбира се този растеж на потребителите на Zoom промени рязко пазара и в крайна сметка накара Google и Facebook да предложат свои алтернативи на предложения за видео разговори.     От другата страна на монетата, много технологии, които се представят като бъдещето, никога не успяват да направят толкова голямо въздействие, колкото първоначално се очакваше. Пример...
контактни лещи
Mojo Vision  са първите контактни лещи, които използват добавена реалност
Mojo Vision са първите контактни лещи, които използват добавена реалност
Трудно можем да се сетим за аспект от ежедневието ни, който не е променен драстично от модерните технологии. Все повече учени тестват различни концепции, които позволяват да се справим по-лесно с различни здравословни проблеми. Mojo Vision е името на иновативен стартъп, който вече е инвестирал сериозни средства в разработката на уникална технологията. Благодарение на нея компанията се надява да създаде контактни лещи от ново поколение, които използват добавена реалност.     Mojo Vision вече са готови с първите прототипи на този продукт, който разполага с миниатюрни дисплеи позволяващи да се проектира информация директно пред очите на потребителите. Това е възможно с използването на т.нар. "Invisible Computing". Създателите на контактните лещи определиха тази концепция като сходна с начина, по който работят нотификациите от смартфоните. Атрактивната технология на Mojo Vision не ограничава вида данни показвани по този начин.     Потребителите биха могли да гледат забавно видео и едновременно да виждат данни за сърдечния ритъм и други показатели на тялото пред очите си. Контактните лещи с AR технология не са много по-големи от конвенционалните, което е важно предимство. От Mojo Vision не искат да превърнат своя продукт в устройство за забавление, а вместо това да помогнат на хората, които страдат от зрителни проблеми. Ще са нужни години преди да можем да купим подобен продукт.   Още от Digital: Учени създадоха контактни лещи, които могат да приближават обекти, когато мигнете два пъти
Facebook
Facebook потвърдиха, че разработват очила с добавена реалност
Facebook потвърдиха, че разработват очила с добавена реалност
Facebook проявяват голям интерес към технологията за добавена реалност. Компанията вижда в подобни иновации бъдещето на онлайн комуникацията. В интернет многократно бе публикувана информация, че социалната мрежа планира да представи собствени очила с добавена реалност. Този проект всъщност е напълно реален, тъй като Facebook потвърдиха официално, че имат желание да създадат най-добрите AR очила досега в индустрията, информира Mashable.   Плановете станах публично достояние по време на Oculus Connect 6 пресконференцията на компанията. Представителите на Facebook са уверени, че технологията има предимства, които тепърва ще променят мобилните устройства. От една страна потребителите ще могат да общуват още по-интерактивно, а от друга да виждат пред очите си данни за GPS навигацията в реално време и др. Предимствата на добавената реалност за социалната мрежа са разнообразни.         По този начин бъдещите собственици биха могли да премахнат физическата граница между реалния и дигиталния свят. Facebook не пожелаха да коментират повече детайли за предстоящите си oчила, включително и кога можем да очакваме премиерата им. Можем да сме сигурни, че подобен продукт ще бъде интегриран към цялата екосистема от мобилни прилжоения на компанията, като Messenger, Instagram и WhatsApp. Премиерата едва ли ще стане факт преди края на 2020г.   Oще от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
навигация
Как работи функцията Live View AR с добавена реалност в Google Maps
Как работи функцията Live View AR с добавена реалност в Google Maps
Google отдавна експериментират със създаването на АR интерфейс в услугата си за навигация. Новият софтуер позволява на Google Maps да възпроизвежда дигитални елементи върху картите, за да помогнат още по-бързо да стигнем до желаната локация. Досега функцията бе ограничена до собствениците на Google Pixel и членове на Maps Local Guides програмата.   Компанията вече разпространява ъпдейт, който ще позволи на всички смартфони с Android, които са оптимизирани за ARCore да инсталират Live View". Списъкът обхваща много модели на Acer, Asus, Google, Huawei, LG, Motorola, OnePlus, Xiaomi, Sony и др. Собствениците на iPhone е необходимо да поддържат ARKit. Ето как да я тествате, според Pocket-LInt:       1. Отворете Google Maps на смартфон с Android или iOS. 2. Въведете заявка за търсене на локацията, която желаете. 3. Кликнете върху синята икона за навигация в долната част на екрана. 4. Изберете секцията за пешеходци "Walking Directions". 5. Натиснете "Live View" бутона, разположен в долната част. 6. Следвайте инструкциите на дисплея.     След като активирате "Live View" режима ще видите големи виртуални стрелки, които се показват на маршрута и показват пътя към дестинацията. Интерактивните символи показват имената на улиците, което също ще ви помогне бързо да се ориентирате. Премиерата на на тази полезна функция с добавена реалност в Google Maps със сигурност ще улесни доста потребители.   Още от Digital: Как да добавяме отклонения в маршрутите на Google Maps
Apple Glass
Apple Glass ще имат лещи, които променят цвета си в зависимост от осветлението
Apple Glass ще имат лещи, които променят цвета си в зависимост от осветлението
Apple са причина за внушителен брой технологични иновации през последните години. Трудно можем да си представим сегмент в пазара на потребителска електроника, който да не е повлиян от компанията. Примерите са разнообразни и включват продукти като iPhone, iPad, MacBook, AppleWatch, AirPods и много др. От доста време се работи и над концепцията за умни очила, които да допълват функционалността на смартфоните iPhone в екосистемата на Apple. Устройство ще има дизайн, който наподобява нормалните очила, но ще може да възпроизвежда ефекти с добавена реалност върху заобикалящата ни реалност. Функцията е подходяща за показване на нотификации от приложения, имейли, навигация, прогноза за времето и др. Интеграцията на хаптични модули от ново поколение в рамката ще улесни взаимодействието на потребителите с Apple Glass, съобщава GizmoChina. Компанията е регистрирала патент с името "Display System With Localized Optical Adjustments", който ни разкрива повече детайли за плановете на Apple да направят смарт очилата по-практични за масовия потребител.     Първите смарт очила на Apple ще предложат сисмтеа за локализирани оптични настройки. която е базирана на оптични лещи. Тези компоненти ще могат автоматично да се регулират съобразно околната светлина. По този начин очилата динамично ще се съобразяват с обстановката около вас, но също така предлагати възможност селективно да затъмните определени части на екрана. Именно тази специфика е подходяща за възпроизвеждане на AR сърържание върху реални обекти пред очитен а потербителите. Aлгоритми на компанията ще анализират какво виждате пред себе си и ще показват данни с добавена реалност в съответния контекст. Смарт очилата все още са само проект и няма данни кога можем да видим подобен продукт на пазара.   Още от Digital: Аpple Glasses ще могат да следят движението на очите на потребителите
Samsung
Samsung патентоваха прототип на очила с добавена реалност
Samsung патентоваха прототип на очила с добавена реалност
Технологиите за добавена реалност внасят още един интерактивен елемент към възможностите за забавление, които предлагат мобилните устройства. Използването на VR очила предоставя реалистичен гейминг и е сфера, която генерира все повече инвестиции.  Някои компании предлагат и алтернативни подходи със създаването на AR очила, които са по-елегантни и могат да се носят свободно в ежедневието ни. Samsung също спадат в тази категория и вече са регистрирали патент, който описва прототип на  AR очила с класическа визия.  Документите подадени в Korean Intellectual Property Office доразвиват концепцията на устройства, която Samsung показ на CES 2020. Дизайнерите на компанията планират да позиционират основна част от вътрешните компоненти в рамката, която ще бъде малко по-дебела от традиционните слънчеви очила. Oграниченото пространство означава, че очилата с добавена реалност на Samsung ще разчитат на смартфон, за извършване на основните изчислителни операции, съобщава AndroidHeadlines.      Все пак дори и първото поколение на AR очилата ще имат собствен процесор, RAM модул и сензори, с които да проектират виртуални обекти пред очите на потребителите. Samsung планират следващите версии да не разчитат на външен хардуер и да предложат още по-компактни размери.  Корпусът на устройството ще бъде изграден от метално покритие, което допринася за луксозния вид. Бъдещите собственици на Samsung AR Glasses ще могат лесно да ги интегрират към своя лайфстайл и да се възползват от смарт функционалността на очилата. Така например могат да виждат координати от навигацията, уведомления от приложения и да контролират музикалния плейър. Разполагането на физически бутони на рамката ще улесни навигацията и също е част от идеите на Samsung. Смарт системата на Samsung AR Glasses включва още две камери, Вluetooth модул и Wi-Fi трансийвър. Samsung предвиждат използването на усъвършенствани алгоритми с изкуствен интелект в AR очилата.   Oще от Digital: 10 невероятни Android приложения за добавена реалност
Google Maps
Вече ще виждаме интерактвни икони с допълнителна информация за локациите в Google Maps
Вече ще виждаме интерактвни икони с допълнителна информация за локациите в Google Maps
Google Maps е комплексна услуга за навигация и организиране на пътуването, но предлага и разнообразни опции за комуникация с представителите на бизнеса. Разнообразните функции също така ще ви информират за най-атрактивните места около нас, както и за мнението на останалите потребители за заведенията и забележителностите.  Услугата е създадена да ви бъде полезна всеки път, когато сте в движение. Последният ъпдейт на Google Maps предлага подобрения на популярната Street View функционалност. Компанията иска да ни предостави още по-интерактивен начин да разглеждаме и откриваме интересни локации в Google Maps.  Следващата идея на компанията е да възпроизвежда интерактивни маркери в определени локации популярната услуга. Ако поставите курсора на мишката върху съответната икона ще можете да видите допълнителна информация за съответното място, като например името на заведение, работно време, контакти за обратна връзка и др. Функцията е тестова и засега е свързана само популярни заведения и места в големите градове, но Google планират да разширят броя на локации, които използват интерактивните маркери.     Въпросните символи ще са достъпни с различни цветове, което ще индикира каква е дейността на съответния бизнес. Така например заведенията за хранене ще бъдат маркирани в оранжево, съобщава 9to5google. По този начин потребителите ще имат още по-бърз достъп до важната информация, която ги интересува. Необходимо е само да кликнете върху съответната икона, за да видите телефонния номер, адреса или друга полезна информация за локацията.  Можете лесно да стартирате левия панел в Google Maps, за да видите стандартното меню с информация за даден бизнес в услугата. Поставянето на курсора на мишката ще предостави още описание на обекта, неговия рейтинг, броя на коментарите на други потребители, ценовите диапазони на продуктите, които предлага и др. Всъщност идеята е вдъхновена от атрактивни анотации на музеи, които Google Maps показваше по сходен начин преди години.  Плановете на Google предвиждат новата функция да бъде интегрирана не само към десктоп версията на Маps, но също и към мобилната версия за Android.      Oще от Digital: Google Maps за Android вече поддържа Street View режим на картите
iPhone 12 Pro
Как ще работи LiDAR технологията в iPhone 12 Pro (Видео)
Как ще работи LiDAR технологията в iPhone 12 Pro (Видео)
Преди да започнем да говорим за iPhone 12 Pro e добре да са запознаем с единa не толкова новa технология, а именно Лидар или (LiDAR).  
бизнес
Apple иска да купи компанията за виртуална реалност NextVR за $100 млн.
Apple иска да купи компанията за виртуална реалност NextVR за $100 млн.
Според информацията, има шанс при покупката си Apple да имат за цел не толкова да придобият и разработват шлем за виртуална реалност, колкото да получат всичките над 40 регистрирани патента на NextVR, сред които е и технология с поддръжка онлайн стрийминг на видео и звук с високо качество. Като част от нея е така нареченият ъпскейл, при който съдържание с по-ниско качество, автоматично се конвертира към по-високо.  
джаджи
Процесорът Qualcomm XR2 ще задвижва бъдещите устройства с добавена реалност и 5G
Процесорът Qualcomm XR2 ще задвижва бъдещите устройства с добавена реалност и 5G
Qualcomm представиха Snapdragon XR2 процесора, който ще захранва следващата генерация джаджи с добавена реалност на производителите. Този чип е оптимизиран  и за работа с 5G технологията, което определено е доста интересно нововъведение. По този начин Qualcomm Snapdragon X2 ще гарантира, че AR устройствата ще могат да стриймват видео с висока резолюция и да достъпват огромно количество информация, докато са в движение. Новият чип наследява Snapdragon XR1 от 2018г.   Oт компанията твърдят, че Snapdragon XR2 гарантира два пъти по-висока производителност от Qualcomm Snapdragon 835 и използва AI Engine с искуствен интелект, който е 11 пъти по-бърз. Процесорът има четири ядра и джаджиге с него ще могат да възпроизвеждат 3K резолюция във всяко око при скорост от 90 кадъра в секунда. Тази характеристика предхожда всички настоящи устройства в сегмента на виртуалната и добавена реалност на световния пазар, съобщава VentureBeat.     Специален режим ще гарантира 8K резолюция на 360-градусови клипове с 60 кадъра в секунда, което е впечатляващо постижение. Qualcomm твърдят, че водещите производители вече проявяват интерес и са нетърпеливи да започнат тестове със Snapdragon XR2. Официалната премиера на първите устройства с новия процесор ще стане факт през втората половина на 2020г. Докато стартират продажбите им на пазара вероятно ще научим повече детайли за рреалните възможности на новия процесор на Qualcomm.   Още от Digital: 100 млн. потребители ще пазаруват с приложения за добавена реалност до края на 2020г.
добавена реалност
YouTube пусна полезна функция за дамите, които искат да тестват козметика преди да си я купят
YouTube пусна полезна функция за дамите, които искат да тестват козметика преди да си я купят
Вече ви информирахме, че Google тестват реклами с добавена реалност в YouTube. Taка компанията се надява да привлече вниманието на своите маркетингови партньори. Ако се интересувате от подобна възможност е добре да знаете, че в момента е налична публична кампания, която се възползва от поддръжката на добавена реалност вече е факт. MAC Cosmetics е името на първия бранд, който използва функцията "AR Beauty Try-On" в YouTube, предаде TechCrunch.     Потребителите ще разполагат с ексклузивната възможност да видят как изглеждат червилата от козметичната колекция на компанията. За да го направят е необходимо да стартирате един от клиповете на популярния блог в YouTube на Роксет Ариса и да кликнат върху съответната икона. След като го направят ще видят директно на лицето си дали съответния цвят им отива. Необходимо е да сте ъпдетйнали към последната версия на мобилното приложение.     Първоначално функцията ще е ограничена до смартфоните, но ако кампанията е успешна ще стане част от уеб версията на YouTube. За да я активирате е нужно да изберете бутон с името "Try It On", който ще стартира камера приложението и ще раздели екрана на две части. По този начин може да тествате червила в различни цветове, докато продължавате да гледате самия клип. Функцията е сходна с начина, по който работят AR филтрите в социалните мрежи.     Oще от Digital:  Десет невероятни Android приложения за добавена реалност
навигация
Apple ще конкурират Google Maps с  нова функция с добавена реалност
Apple ще конкурират Google Maps с нова функция с добавена реалност
Google Maps e предпочитана услуга за навигация, която винаги се е радвала на по-голяма популярност от конкурентния продукт на Apple. Разбира се това не означава, че компанията се е примирила с тази ситуация. Според данни публикувани от Cult Of Mac вече се експериментира с интеграцията на добавена реалност в Apple Maps. Със сигурност това е функционалност, която може да предложи още по-добри възможности за навигация на потребителите.   Оказва се, че Apple са регистрирали на свое име патент, който се казва "Navigation Using Augmented Reality". Както името подсказва той описва метод за навигиране, използващ AR ефекти. Технологията ще възпроизвежда в реално време обекти с добавена реалност пред очите на потребителя, за да му помогне да вземе правилното решение на пътя. По този начин Аpple Maps ще показва важна допълнителна информация на водачите, което ще улесни тяхното пътуване.     Така например ще могат да разбират каква е дистанцията на автомобилите отпред, след колко време е следващата отбивка, както и да изберат най-правилната лента, в която да се движат. Функцията ще показва още данни за трафика, приблизителното време за пристигане до крайната локация, имената на улиците, информация за инциденти и др. Концепцията предвижда потребителите да поставят iPhone на централната конзола с насочена камера към пътя, за да се възползват от AR софтуера.     Oще от Digital: Какво е Google Maps AR и как работи
DMCA.com Protection Status