Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
106 резултата за добавена реалност
iPhone 12 Pro
Как ще работи LiDAR технологията в iPhone 12 Pro (Видео)
Как ще работи LiDAR технологията в iPhone 12 Pro (Видео)
Преди да започнем да говорим за iPhone 12 Pro e добре да са запознаем с единa не толкова новa технология, а именно Лидар или (LiDAR).  
бизнес
Apple иска да купи компанията за виртуална реалност NextVR за $100 млн.
Apple иска да купи компанията за виртуална реалност NextVR за $100 млн.
Според информацията, има шанс при покупката си Apple да имат за цел не толкова да придобият и разработват шлем за виртуална реалност, колкото да получат всичките над 40 регистрирани патента на NextVR, сред които е и технология с поддръжка онлайн стрийминг на видео и звук с високо качество. Като част от нея е така нареченият ъпскейл, при който съдържание с по-ниско качество, автоматично се конвертира към по-високо.  
джаджи
Процесорът Qualcomm XR2 ще задвижва бъдещите устройства с добавена реалност и 5G
Процесорът Qualcomm XR2 ще задвижва бъдещите устройства с добавена реалност и 5G
Qualcomm представиха Snapdragon XR2 процесора, който ще захранва следващата генерация джаджи с добавена реалност на производителите. Този чип е оптимизиран  и за работа с 5G технологията, което определено е доста интересно нововъведение. По този начин Qualcomm Snapdragon X2 ще гарантира, че AR устройствата ще могат да стриймват видео с висока резолюция и да достъпват огромно количество информация, докато са в движение. Новият чип наследява Snapdragon XR1 от 2018г.   Oт компанията твърдят, че Snapdragon XR2 гарантира два пъти по-висока производителност от Qualcomm Snapdragon 835 и използва AI Engine с искуствен интелект, който е 11 пъти по-бърз. Процесорът има четири ядра и джаджиге с него ще могат да възпроизвеждат 3K резолюция във всяко око при скорост от 90 кадъра в секунда. Тази характеристика предхожда всички настоящи устройства в сегмента на виртуалната и добавена реалност на световния пазар, съобщава VentureBeat.     Специален режим ще гарантира 8K резолюция на 360-градусови клипове с 60 кадъра в секунда, което е впечатляващо постижение. Qualcomm твърдят, че водещите производители вече проявяват интерес и са нетърпеливи да започнат тестове със Snapdragon XR2. Официалната премиера на първите устройства с новия процесор ще стане факт през втората половина на 2020г. Докато стартират продажбите им на пазара вероятно ще научим повече детайли за рреалните възможности на новия процесор на Qualcomm.   Още от Digital: 100 млн. потребители ще пазаруват с приложения за добавена реалност до края на 2020г.
добавена реалност
YouTube пусна полезна функция за дамите, които искат да тестват козметика преди да си я купят
YouTube пусна полезна функция за дамите, които искат да тестват козметика преди да си я купят
Вече ви информирахме, че Google тестват реклами с добавена реалност в YouTube. Taка компанията се надява да привлече вниманието на своите маркетингови партньори. Ако се интересувате от подобна възможност е добре да знаете, че в момента е налична публична кампания, която се възползва от поддръжката на добавена реалност вече е факт. MAC Cosmetics е името на първия бранд, който използва функцията "AR Beauty Try-On" в YouTube, предаде TechCrunch.     Потребителите ще разполагат с ексклузивната възможност да видят как изглеждат червилата от козметичната колекция на компанията. За да го направят е необходимо да стартирате един от клиповете на популярния блог в YouTube на Роксет Ариса и да кликнат върху съответната икона. След като го направят ще видят директно на лицето си дали съответния цвят им отива. Необходимо е да сте ъпдетйнали към последната версия на мобилното приложение.     Първоначално функцията ще е ограничена до смартфоните, но ако кампанията е успешна ще стане част от уеб версията на YouTube. За да я активирате е нужно да изберете бутон с името "Try It On", който ще стартира камера приложението и ще раздели екрана на две части. По този начин може да тествате червила в различни цветове, докато продължавате да гледате самия клип. Функцията е сходна с начина, по който работят AR филтрите в социалните мрежи.     Oще от Digital:  Десет невероятни Android приложения за добавена реалност
навигация
Apple ще конкурират Google Maps с  нова функция с добавена реалност
Apple ще конкурират Google Maps с нова функция с добавена реалност
Google Maps e предпочитана услуга за навигация, която винаги се е радвала на по-голяма популярност от конкурентния продукт на Apple. Разбира се това не означава, че компанията се е примирила с тази ситуация. Според данни публикувани от Cult Of Mac вече се експериментира с интеграцията на добавена реалност в Apple Maps. Със сигурност това е функционалност, която може да предложи още по-добри възможности за навигация на потребителите.   Оказва се, че Apple са регистрирали на свое име патент, който се казва "Navigation Using Augmented Reality". Както името подсказва той описва метод за навигиране, използващ AR ефекти. Технологията ще възпроизвежда в реално време обекти с добавена реалност пред очите на потребителя, за да му помогне да вземе правилното решение на пътя. По този начин Аpple Maps ще показва важна допълнителна информация на водачите, което ще улесни тяхното пътуване.     Така например ще могат да разбират каква е дистанцията на автомобилите отпред, след колко време е следващата отбивка, както и да изберат най-правилната лента, в която да се движат. Функцията ще показва още данни за трафика, приблизителното време за пристигане до крайната локация, имената на улиците, информация за инциденти и др. Концепцията предвижда потребителите да поставят iPhone на централната конзола с насочена камера към пътя, за да се възползват от AR софтуера.     Oще от Digital: Какво е Google Maps AR и как работи
Google
 Google тестват реклами с добавена реалност в YouTube
Google тестват реклами с добавена реалност в YouTube
Google разчитат основно на реклами, за да генерират приходи и не е изненадващо, че компанията постоянно тества различни формати. Една от най-атрактивните им концепции предвижда ново поколение реклами, които използват добавена реалност. Новата платформа на компанията се казва "AR Beauty Try-On" и както името подсказва е свързана с промотирането на козметични продукти. Иновативните AR реклами ще са достъпни в YouTube до края на лятото, съобщава TheVerge.     Концепцията предвижда потребителите да гледат видео, в което например се демонстрират различни начини за слагане на грим. След това ще могат да изпробват как изглеждат тези продукти върху самите тях, чрез виртуални филтри с добавена реалност. Така още докато гледат ще знаят дали им отива даден цвят. МАC Cosmetics е първият бранд, който ще стартира собствена "АR Beauty Try-On" кампания в услугата, но се очаква платформата да предизвика голям интерес.     Първоначалните тестове показват, че над 30% от потребителите са проявили интерес към тази функция. Всеки от тях е прекарал средно около 80 секунди, за да провери как изглежда даден грим на лицето му. Google искат да се превърнат в първата голяма технологична компания, която въвежда подобен рекламен формат. Ако всичко върви по план добавената реалност може да се превърне в следващата голяма иновация в онлaйн шопинга.   Oще от Digital: Google тества революционна система за подобряване на коментарите в YouTube за Android
мобилни приложения
Instagram ще ни позволят да използваме ефекти с добавена реалност създадени от други потребители
Instagram ще ни позволят да използваме ефекти с добавена реалност създадени от други потребители
Instagram е предпочитаното мобилно приложение за споделяне на изображения, но също така предлага и все повече възможности за бърза комуникация между потребителите. Компанията вече експериментира с множество разнообразни функции, които да подобрят допълнително работата на Instagram. Разработчиците проявяват все по-голям интерес към добавената реалност и скоро ще ни предложат интеграция за тази технология в мобилното приложение.    Mного скоро ще можем да се възползваме от функция, с която да избираме специални AR ефекти, създадени от другите потребители. Instagram ще има и специална секция за ефекти с добавена реалност, с които да персонализираме снимките си. Опцията за търсене ще включва различни категории, сред които Selfies, Love, Color & Light, Camera Styles, Moods и др., съобщава mspoweruser. След като изберете даден ефект Instagram ще ви препоръчва други подобни предложения.      Функцията за новите AR ефекти вече се тества и е достъпна само за ограничен брой потребители. След като бъдат отстранени наличните проблеми можем да очакваме този инструмент да е наличен за всички. Включването на колекция от ефекти с добавена реалност ще се превърне в поредния инструмент, с който компанията се опитва да ни накара да прекараме повече време в профилите си. Няма да е изненадващо, ако скоро видим и AR интеграция във Facebook.    Oще от Digital: Седем полезни функции в Instagram, които може би не знаете
навигация
Какво е Google Maps AR и как работи
Какво е Google Maps AR и как работи
Една от новостите, които бяха представени по врема на Google I/O през миналата година беше функцията за навигация с добавена реалност на Google Maps. Година по-късно тя вече е факт и първо ще се предложи от новите телефони Pixel 3a, съобщава Pocket-lint. Макар и технологията да е все още в ранна фаза, превю версията изгглежда обещаващо. Какво е Google Maps AR Естествено, първият въпрос е какво представлява тази функция и с какво е по-различна от стандартната навигация на Google Maps. Новата Google Maps AR цели да улесни ориентирането из непознати места, като използва камерата...
добавена реалност
Kак изглежда Copy и Paste в реалния живот (Видео)
Kак изглежда Copy и Paste в реалния живот (Видео)
Любопитното в технологиите е, че не винаги можем  да предскажем какво ще бъде следващото голямо нещо. Например, пандемията от COVID-19 направи за броени дни услугата Zoom толкова популярна. Разбира се този растеж на потребителите на Zoom промени рязко пазара и в крайна сметка накара Google и Facebook да предложат свои алтернативи на предложения за видео разговори.     От другата страна на монетата, много технологии, които се представят като бъдещето, никога не успяват да направят толкова голямо въздействие, колкото първоначално се очакваше. Пример...
контактни лещи
Mojo Vision  са първите контактни лещи, които използват добавена реалност
Mojo Vision са първите контактни лещи, които използват добавена реалност
Трудно можем да се сетим за аспект от ежедневието ни, който не е променен драстично от модерните технологии. Все повече учени тестват различни концепции, които позволяват да се справим по-лесно с различни здравословни проблеми. Mojo Vision е името на иновативен стартъп, който вече е инвестирал сериозни средства в разработката на уникална технологията. Благодарение на нея компанията се надява да създаде контактни лещи от ново поколение, които използват добавена реалност.     Mojo Vision вече са готови с първите прототипи на този продукт, който разполага с миниатюрни дисплеи позволяващи да се проектира информация директно пред очите на потребителите. Това е възможно с използването на т.нар. "Invisible Computing". Създателите на контактните лещи определиха тази концепция като сходна с начина, по който работят нотификациите от смартфоните. Атрактивната технология на Mojo Vision не ограничава вида данни показвани по този начин.     Потребителите биха могли да гледат забавно видео и едновременно да виждат данни за сърдечния ритъм и други показатели на тялото пред очите си. Контактните лещи с AR технология не са много по-големи от конвенционалните, което е важно предимство. От Mojo Vision не искат да превърнат своя продукт в устройство за забавление, а вместо това да помогнат на хората, които страдат от зрителни проблеми. Ще са нужни години преди да можем да купим подобен продукт.   Още от Digital: Учени създадоха контактни лещи, които могат да приближават обекти, когато мигнете два пъти
Facebook
Facebook потвърдиха, че разработват очила с добавена реалност
Facebook потвърдиха, че разработват очила с добавена реалност
Facebook проявяват голям интерес към технологията за добавена реалност. Компанията вижда в подобни иновации бъдещето на онлайн комуникацията. В интернет многократно бе публикувана информация, че социалната мрежа планира да представи собствени очила с добавена реалност. Този проект всъщност е напълно реален, тъй като Facebook потвърдиха официално, че имат желание да създадат най-добрите AR очила досега в индустрията, информира Mashable.   Плановете станах публично достояние по време на Oculus Connect 6 пресконференцията на компанията. Представителите на Facebook са уверени, че технологията има предимства, които тепърва ще променят мобилните устройства. От една страна потребителите ще могат да общуват още по-интерактивно, а от друга да виждат пред очите си данни за GPS навигацията в реално време и др. Предимствата на добавената реалност за социалната мрежа са разнообразни.         По този начин бъдещите собственици биха могли да премахнат физическата граница между реалния и дигиталния свят. Facebook не пожелаха да коментират повече детайли за предстоящите си oчила, включително и кога можем да очакваме премиерата им. Можем да сме сигурни, че подобен продукт ще бъде интегриран към цялата екосистема от мобилни прилжоения на компанията, като Messenger, Instagram и WhatsApp. Премиерата едва ли ще стане факт преди края на 2020г.   Oще от Digital: Как да настроим кои приятели във Facebook могат да ни виждат онлайн
навигация
Как работи функцията Live View AR с добавена реалност в Google Maps
Как работи функцията Live View AR с добавена реалност в Google Maps
Google отдавна експериментират със създаването на АR интерфейс в услугата си за навигация. Новият софтуер позволява на Google Maps да възпроизвежда дигитални елементи върху картите, за да помогнат още по-бързо да стигнем до желаната локация. Досега функцията бе ограничена до собствениците на Google Pixel и членове на Maps Local Guides програмата.   Компанията вече разпространява ъпдейт, който ще позволи на всички смартфони с Android, които са оптимизирани за ARCore да инсталират Live View". Списъкът обхваща много модели на Acer, Asus, Google, Huawei, LG, Motorola, OnePlus, Xiaomi, Sony и др. Собствениците на iPhone е необходимо да поддържат ARKit. Ето как да я тествате, според Pocket-LInt:       1. Отворете Google Maps на смартфон с Android или iOS. 2. Въведете заявка за търсене на локацията, която желаете. 3. Кликнете върху синята икона за навигация в долната част на екрана. 4. Изберете секцията за пешеходци "Walking Directions". 5. Натиснете "Live View" бутона, разположен в долната част. 6. Следвайте инструкциите на дисплея.     След като активирате "Live View" режима ще видите големи виртуални стрелки, които се показват на маршрута и показват пътя към дестинацията. Интерактивните символи показват имената на улиците, което също ще ви помогне бързо да се ориентирате. Премиерата на на тази полезна функция с добавена реалност в Google Maps със сигурност ще улесни доста потребители.   Още от Digital: Как да добавяме отклонения в маршрутите на Google Maps
Google Messages
Google тестват филтри с добавена реалност в приложението Messages
Google тестват филтри с добавена реалност в приложението Messages
Google експериментират с няколко различни нововъведения, които да подобрят работата на мобилното приложение. Амбициозната цел на компанията е да превърне Messages в най-добрата RCS платформа за комуникация. По този начин Google се надяват да успеят да създадат перфектната алтернатива на класическите приложения за SMS/MMS съобщения. Много скоро потребителите ще могат да използват филтри с добавена реалност в Google Messages, предаде xda-developers.   В момента подобна функционалност се предлага от други популярни приложения за комуникация, сред които Instagram и Snapchat. Интеграцията на AR филтри ще предложи на потребителите още по-атрактивни възможности да се забавляват, докато работят с Google Messages. Имайте предвид, че те могат да се приложат както към снимките, така и към видео клиповете, които споделяте от Android. На този етап, обаче са достатъчни пет филтъра, но техния брой ще се увеличава допълнително.     Тестовите 3D анимации на Google могат да проследяват прецизно движенията на главата и тялото, за да гарантират максимално реалистичен ефект. Googlе работят усилено над тази функция от няколко седмици, като все още не знаем кога да очакваме официалната премиера. Няма да е изненадващо, ако това се случи с премиерата на Android Q. Добавянето на филтри с добавена реалност към мултимедийното ни съдържание определено може да накара повече хода да използват Google Messages.   Още от Digital: Приложението Google Messages вече е достъпно от нов уеб адрес
автомобили
Как технологиите с добавена реалност ще направят автомобилите по-добри
Как технологиите с добавена реалност ще направят автомобилите по-добри
Водещите платформи за смартфони вече предлагат приложения, които се възползват от добавената реалност. Заглавия като Pokemon Go и Lego Studio са доста интересни и съчетават AR елементи с действителната среда. Подобни технологии не са подходящи само за игри, но могат да имат много по-разнообразни приложения. Неслучайно добавената реалност вече привлича големите производители на автомобили, съобщава CNet.     Технологията предлага подходящо решение на проблема с ограничената видимост на автомобилите. По този начин например могат да се използват кадри от външната камера, които се наслагват пред превозното средство, което опитвате да изпреварите. Другият вариант е софтуер с добавена реалност да превърне ремаркето на товарния камион пред вас в огромно огледало задно виждане и др. Приложенията на технологията са доста различни.     Системите за навигация също могат да претърпят сериозни промени, които да улеснят водачите при интеграция на AR. Интерфейсът на централната конзола може да показва не само кадри в реално време на пътя, но и допълнителна информация за дистанция, скорост и гориво. Някои производители дори виждат бъдеще, в което това съдържание се проектира директно на предния прозорец на автомобилите.   Още от Digital: Бъдещите автомобили ще могат да разпознават лицата на различните потребители
очила
Google представиха очила с добавена реалност за бизнес потребителите на цена от $999
Google представиха очила с добавена реалност за бизнес потребителите на цена от $999
Google представиха официално най-новия си хардуерен продукт, който e наследник на очилата Glass от 2013г. Досега устройството имаше експериментален характер, но вече е налично за бизнес средите на цена от $999. Пълното име на модела е Glass Enterprise Edition 2 и няма да се продава на свободно на пазара, а ще се доставя директно от компанията до корпоративните потребители. Подобренията включват нов процесор, по-добра камера и USB Type-C порт за по-бързо-зареждане.      Трябва да отбележим също, че дизайна е сходен с този на оригиналните очила с добавена реалност, но включва актуализирани рамки, създадени заедно със Smith Optics. Aктуализираната версия вече се захранва от Qualcomm Snapdragon XR1, който е оптимизиран специално за приложения с виртуална и добавена реалност. Това е четириядрен процесор, който оперира на 1.7GHz. Работата на Glass Enterprise Edition 2 се подпомага и от усъвършенствани алгоритми с машинно обучение, предаде TheVerge.     Второто поколение на очилата използват подобрен AI Engine, който се грижи и за по-ниската консумация на енергия. Операционната система е Android Oreo, което ще улесни работата на потребителите и интеграцията към сегашните им компютърни системи. Новият модел поддържа 640х380 резолюция и е оборудван с 8-мегапикселова камера. Компанията потвърди, че Glass Enterprise Edition 2 вече могат да се поръчат на цена от $999, което е осезаемо по-достъпна цена от $1599 на предходния модел.     Още от Digital: Десет невероятни Android приложения за добавена реалност
добавена реалност
100 млн. потребители ще пазаруват с приложения за добавена реалност до края на 2020г.
100 млн. потребители ще пазаруват с приложения за добавена реалност до края на 2020г.
Приложенията на технологиите с добавена реалност не са ограничени единствено до забавления и игри. Добър пример в това отношение е шопинга, тъй като тази иновация може да улесни избора на дрехи, мебели и другите физически обекти. Някои пазарни анализатори смятат, че AR приложенията ще предизвикат следващата голяма революция в пазаруването в интернет. Еволюцията на технологията постепенно ще намери място и в реалните магазини в големите вериги, предаде CNet.   От Gartner проведоха любопитно проучване, от което разбираме, че над 100 млн. потребители ще използват добавена реалност за пазаруване през 2020г. Данните също така разкриват, че 46% от представителите на бизнеса признават, че проявяват голям интерес към AR и ще имплементират технологията във физическите си магазини. Постепенно това ще проправи път за масовотo навлизане на още една интересна иновация в сферата на шопинга, а именно виртуалната реалност.     Голяма роля за развитието на всички тези процеси ще има и очакваната популярност на 5G технологията. Мобилните мрежи от ново поколение ще улеснят значително съхраняването, обработката и споделянето на устройства между устройствата. Така ще се предоставят още повече възможности да откриете и купите желаната от вас стока. Приложенията с добавена реалност позволяват да видите например как ще изглежда дадена мебел в дома ви още преди да сте я купили и крият голям потенциал.   Още от Digital: Очаква се бум в продажбите на устройства с виртуална и добавена реалност до 2022г.
DMCA.com Protection Status