Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
271 резултата за виртуална реалност
смарт очила
Eто как ще изглеждат очилата с виртуална реалност на Facebook
Eто как ще изглеждат очилата с виртуална реалност на Facebook
Facebook едва ли е първата компания, която ви хрумва, когато чуете технологии за виртуална реалност. Въпреки това AR и VR устройствата са сериозен приоритет за разработчиците на най-популярната социална мрежа. От години Facebook инвестират в създаването на VR технологии, като подходящ пример е придобиването на Oculus, които са пионери в тази област. Все пак компанията не избързва с премиерата на реален хардуер на пазара, тъй като се нуждае от време да подобрят максимално възможностите на своите технологии.  Все пак създаването на VR очила е една от големите амбиции на Facebook, които освен всички иновации искат да предложат и достатъчно атрактивен дизайн. Според нови данни на SlashGear вече се провеждат усилени експерименти с прототип на VR очила, който изглежда като стандартни слънчеви очила. По този начин Facebook се надяват да грабнат вниманието на повече хора и да превърнат технологията в неизменна част от ежедневието ни, както вече направиха със социалната мрежа.     Този проект е дело на инженери от Facebook Reality Labs дивизията, като водещия приорирет за тях е да създадат VR oчила, които лесно допълват ежедневното ни облекло. Идеята е доста атрактивна, но е необходимо да се преодолеят доста сериозни технически препятствия, за да се превърне в реалност.  Специфичните лещи и оптичните елементи на VR очилата са все още твърде обемисти, за да бъдат прибавяни към традиционните рамки на слънчеви очила. В същото време използването на по-малки лещи ще се отрази на качеството на картината и респективно на крайното изживяване на потребителите. Намирането на оптималния баланс между тези характеристики е ключа за реализирането на проекта. Първите прототипи на Facebook предлагат зрителен ъгъл от 90 градуса, като лещата засега може да излъчва единствено зелена светлина до очите, по подобие на стереотипните холографни настройки. Внушителни финансови средства и желанието на Facebook да превърнат тази идея в реалност ни кара да се интересуваме сериозно от този атрактивен проект.     Oще от Digital: Най-добрите приложения за гледане на снимки и видео във виртуална реалност
изкуство
Как се прави 3D картина с шлем и контролери за виртуална реалност (Видео)
Как се прави 3D картина с шлем и контролери за виртуална реалност (Видео)
Тези от вас, които са активни в социалните мрежи, със сигурност са виждали триизмерни снимки, които изглеждат като живи. В тях човекът в кадър стои статично, а фона около него  се движи.  
виртуална реалност
Най-добрите приложения за гледане на снимки и видео във виртуална реалност
Най-добрите приложения за гледане на снимки и видео във виртуална реалност
Виртуалната реалност набира все повече и повече популярност. Все повече платформи за видео съдържание имат опция за гледане на VR клипове или снимки. В последно време виртуалната реалност е използвана от все повече хора поради факта, че не могат да отидат на кино, театър или да посетят някой известен музей. За да гледате въпросното съдържание са ви необходими очила за виртуална реалност, които са вече доста достъпни.Също така ви е необходим вашият смартфон и слушалки. Phonearena ни разкриват кои са най-добрите приложения за VR съдържание.   YouTube VR Както знаем един от най-големите портали за видео съдържание е YouTube. Тук достъпът до VR съдържание става доста лесно. Само трябва да отбележим, че платформата не се подържа от всички смартфони на пазара. Най-лесният начин да намерите VR съдържание в YouTube е да напишете в търсачката „180vr”. Пускайки избраното от вас видео вие ще можете да преместите позицията на камерата, като накланяте смартфона си. В долната дясна част на видеото ще намерите икона Google Cardboard, с която можете да влезнете в режим на гледане на VR с очила.   VaR’s VR Video Player Този плейър може да възпроизвежда всякакви видеоклипове 360° или 180°. Приложението подържа почти всички VR формати, освен че има впечатляващо количество персонализации. Това са изкривяване на обектива, настройка за разстоянието на очите и приближаване. Тук няма да ви се налага да отделяте много време за настройки. Калибрирането е доста лесно, което ще ви помогне да изпитате огромно удоволствие от възпроизведеното съдържание.   iPhotoVR SBS VR Photo Viewer Cardboard/Slideshow Това е леко приложение без реклами, което ви позволява да гледате както „нормални” 2D, така и 3D снимки във виртуална реалност. Той има много удобен интерфейс. Виртуалните контролни бутони са добре изнесени, което означава, че не е необходимо да се ползват допълнителни контролери или да се мъчите с вградените бутони на вашите слушалки. Още от Digital: Как да добавим виртуална реалност към групово видео в Zoom, Skype и Google Hangouts  
VR
Valve, Microsoft и HP разработват заедно очила с виртуална реалност
Valve, Microsoft и HP разработват заедно очила с виртуална реалност
Tехнологиите за виртуална реалност все още не са достатъчно добри, колкото вероятно биха желали самите производители. Ако сте имали възможността да изпробвате сами VR очила вероятно сте забелязали, че е доста некомфортно да ги носите дълго време. Повечето хора трудно изкарват 10-15 минути във виртуалната реалност и това е проблем, над който все още се търси решение. Извън това ограничение е факт, че VR устройствата предлагат впечатляващ реализъм и загатват огромен потенциал за забавление.   HP проявяват голям интерес към технологията и вече представиха собствените VR очила с името Reverb през миналата година. Сега компанията загатна, че вече е насочила вниманието си към нова версия на устройството. Публикация в Twitter разкрива, че вече се работи над следващото поколение на VR очилата, като в този проект също така участват Microsoft и Valve. Партньорството между трите компании се очаква да отстрани някои недостатъци на HP Reverb и да направи новата версия по-атрактивна за потребителите.     Самата публикация не разкрива детайли за техническите спецификации, но съдържа текста "No Compromises". Tова означава, че желанието на НР ще се опитат да ни представят по-мощни VR очила, които вероятно ще бъдат по-удобни за носене. Партньорството с Microsoft и Valve не е за подценяване, тъй като ще гарантира достъп до най-модерните технологии и разнообразен каталог от VR съдържание. Със сигурност предстоящите устройства с виртуална реалност на НР ще са оптимизирани за SteamVR и Windows Mixed Reality.   Предстоящият модел ще запази дизайнерските линии на своя предшественик, който поддържаше резолюция от 2160х2160 пиксела на всяко око. HP Reverb 2 се очаква да въведе "нови бенчмарк стандарти" за VR устройствата. Тепърва ще разбираме какви изненади ни подготвят от НР с актуализираният модел. Цената ще бъде ключов фактор за успеха на всеки един продукт в този сегмент. Желанието на HP да представят премиум продукт вероятно означава, че ще струва повече от Oculuft Rift S, които се продават за около $399.   Още от Digital: 4 подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
виртуална реалност
Изкуствена кожа ще ни позволи да усещаме ефекта на виртуална реалност
Изкуствена кожа ще ни позволи да усещаме ефекта на виртуална реалност
Tехнологиите с виртуална реалност се развиват с невероятни темпове и обещават да променят изцяло начина, по който гледаме мултимедия и се забавляваме. Вече можем да открием разнообразие от VR очила на пазара, но е нужно време преди да станат достъпни за всички. Компаниите работят усилено за отстраняване на някои настоящи проблеми и добавянето на повече функционалности в умните джаджи в този сегмент. Шведски учени сега направиха следващата голяма иновация при устройствата с виртуална реалност.   Екип от специалисти на няколко местни университета разработиха изкуствена кожа. която има множество сензори и би позволила на потребителите да усетят докосването на виртуалните обекти. Добавянето на това усещане е важно, тъй като предоставя изцяло нов начин да се потопим във VR средата. Тестовете на учените показват доста оптимистични резултати и им позволяват да редуцират сериозно размерите на сензора. Настоящият прототип е с дебелина от 500 нанометра и може реалистично да пресъздаде усещането за допир.     Създателите на изкуствената кожа твърдят, че засега е възможно сигналите да се изпращат на честота от 100Hz. Приложенията могат да бъдат разнообразни, особено в сферата на медицинските услуги и здравеопазването. Teпърва предстоят още тестове, за да може технологията да намери място в реални продукти на пазара. Водещ акцент в популяризирането несъмнено ще бъдат устройствата с виртуална реалност, които с всяка изминала година ще стават все по-достъпни за масовия потребител.   Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
oчила с виртуална реалност
Sony PlayStation 5 PSVR  ще са безжични VR очила, които могат да следят движенията на очите
Sony PlayStation 5 PSVR ще са безжични VR очила, които могат да следят движенията на очите
Sony продължават да работят над следващата си конзола от висок клас, но също планират да представят заедно с PS5 и нови VR очила от висок клас. Това не е изненадващо, тъй като заложи на същата стратегия и с премиерата на PlayStation 4. Предходните им очила с виртуална реалност се казват Sony PSVR и досега са реализирали повече от 4.2 млн. продажби, което е впечатляващо постижение. За сравнение при HTC Vive и Oculus Rift тези стойности са респективно 1.3 млн. и 0.99 млн. броя.   Компанията си е поставила амбициозната задача следващото им устройство в този сегмент да е още по-добро и да повтори успеха на своя предшественик. Sony разработват много по-усъвършенствана платформа за VR забавление, като новите им очила ще работят безжично и така ще премахнат всички излишни кабели. Данни от патент на Sony пред USPTO потвърждават, че модела ще поддържа резолюция от 2560х1440 пиксела при 120Hz честота за опресняване на кадрите.     Новите очила с виртуална реалност ще имат широк зрителен ъгъл на видимост от 220 градуса и ще могат да работят до пет часа с едно зареждане на батерията. Вероятно най-интересното подобрение ще е функцията за следене движението на очите и позицията на главата на потребителите, съобщава TechSpot. Устройството ще разбира в каква посока гледаме и ще възпроизвежда с висока резолюция само тази част на кадъра, което подобрява времето за зареждане.   Oще от Digital: Очаква се бум в продажбите на устройства с виртуална и добавена реалност до 2022г.
Аndroid
Създателят на първия смартфон с Android разработва очила с виртуална реалност
Създателят на първия смартфон с Android разработва очила с виртуална реалност
Историята на най-популярната платформа за смартфони в света започна през есента на 2008г., когато бе представено първото устройство с Android. Въпросният модел се казва T-Mobile G1 и е разработен съвместно от едноименния мобилен оператор и тайванския бранд НТС. Тук е момента да вмъкнем че в някои държави смартфона се е продавал с името НТС Dream, но запазва сходен дизайн и характеристики.   Премиерата на този исторически модел свързаме и с личността на бившия главен изпълнителен директор на компанията, Петер Чу. В момента той не работи за НТС, тъй като стартира собствен бранд с името XRSpace, предаде CNet. Неговата компания вече подготвя премиерата на очила с виртуална реалност, които също така ще се захранват от мощен Qualcomm процесор. Устройството ще поддържа и 5G мрежи.     Все още не разполагаме с информация за другия хардуер.От XRSpace обещаха устройството да предложи елегантен дизайн, с който да привлече повече потребители. Петер Чу напусна НТС през 2015г., тъй като компанията не успяваше да се справи с конкуренцията на останалите Аndroid производители. Новият проект на бившия шеф на НТС е доста интересен и тепърва ще разбираме повече за очилата на XRSpace.   Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
виртуална реалност
Нова технология ще премахне дискомфорта при носене на очилата с виртуална реалност
Нова технология ще премахне дискомфорта при носене на очилата с виртуална реалност
Очилата с виртуална реалност са подходящ избор за забавление и игри, но могат да създадат неочаквани затруднения, ако ги носите твърде много време. Ако сте използвали VR джаджи вероятно сте забелязали, че след известно време можете да изпитате проблеми с координацията и дискомфорт. Това е големият проблем на тази технология. Другият съществен недостатък е твърде ниската резолюция на очилата с виртуална реалност. Компанията Innolux твърди, че е готова с ефективно решение.    Инженерите им са разработили впечатляващ LCD дисплей, който има плътност от 1411ppi. Toва е впечатляващо постижение, което надхвърля почти двойно възможностите на най-популярните модели в този сегмент. HTC Vive Pro се отличава с 615ppi, докато Oculus Rift поддържа максимум 461ppi, информира Tomsguide. Все още не знаем какъв е зрителния ъгъл на този панел на Innolux. Самите екрани са с големина от 2.16 инча, което ги прави подходящи за VR устройствата на пазара.      Във вътрешността на дисплеите има специална микроструктура, която контролира течните кристали и увеличава времето за реакция до 1.5 милисекунди или два пъти повече от OLED екраните. Най-голямото предимство на технологията е, че премахва чувството за дискомфорт при продължително носене. На този етап не знаем какви са плановете на Innolux за популяризирането на тази иновация, но вероятно в началото на следващата година ще научим повече детайли.    Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
технологии
Какво е добавена виртуална реалност (Видео)
Какво е добавена виртуална реалност (Видео)
Във видеото което сме приложили над тази статия можете да видите нагледен пример как изглежда добавената реалност. Благодарение на нея тази физическа картичка на метрото във Вашингтон, се превръща в голям реизмерен модел, който можете да разгледате в детайли.
PlayStation VR
Бъдещите контролери PlayStation VR ще следят движението на пръстите
Бъдещите контролери PlayStation VR ще следят движението на пръстите
Специалистите на Sony експериментират с различни идеи как да ни позволят да използваме виртуалната реалност, за да се забавляваме в ежедневието си. Компанията също така проявява интерес към създаването на подобрен VR контролер, който може да улавя движенията на потребителите.  Японският производител вече е подал документи за регистрация на патент с името "Evaluation of Machine Learning Techniques for Hand Pose Estimation on Handheld Device with Proximity Sensor". Документите свързани с регистрацията разкриват повече за плановете на Sony. Инженерите на компанията тестват прототип на PlayStation VR (PSVR) контролер, който е оборудван с множество капацитивни сензори за близост, които усещат позицията на ръката и се отличават с 14 точки на артикулация, съобщава VentureBeat.  След това данните събрани по този начин се обработват от алгоритми с машинно обучение за имитиране на движенията на ръцете и пръстите при VR симулацията. Тази програма е тренирана с помощта на оптично проследяване върху десетки доброволци с различна големина на ръцете за постигане на максимално реалистичен ефект.     Информацията накрая се визуализира пред очите на потребителите във виртуална реалност. По този начин ще е възможно да докосвате и управлявате обекти във VR средата, докато се забавлявате с бъдещите устройства.  Трябва да отбележим също, че това е само първа версия на прототипа, като финалният продукт е възможно да бъде представен като Sony PSVR 2. Концепцията за ефективна система, следяща движението на пръстите е сравнително нова и тепърва ще се търсят начини как да се подобрят възможностите на технологията.  Разработчиците на игрите ще могат да проявят своята креативност и да предложат уникални идеи как потребителите да използват функцията в бъдещите версии на PlayStation VR. В следващите месеци предстоя още тестове, които да добавят по-голямо разнообразие от жестови команди и респективно да направят този аксесоар по-прецизен при засичането на движенията на пръстите.  Teхнологиите за виртуална реалност предлагат впечатляващи възможности за забавление и тепърва ще стават още по-добри. Вече се работи над изкуствени сензори, които да премахнат напълно границата между VR и реална среда.   Oще от DIgital: Sony PlayStation 5 PSVR ще са безжични VR очила, които могат да следят движенията на очите
бизнес
Apple иска да купи компанията за виртуална реалност NextVR за $100 млн.
Apple иска да купи компанията за виртуална реалност NextVR за $100 млн.
Според информацията, има шанс при покупката си Apple да имат за цел не толкова да придобият и разработват шлем за виртуална реалност, колкото да получат всичките над 40 регистрирани патента на NextVR, сред които е и технология с поддръжка онлайн стрийминг на видео и звук с високо качество. Като част от нея е така нареченият ъпскейл, при който съдържание с по-ниско качество, автоматично се конвертира към по-високо.  
виртуална реалност
Japan Display представиха 2.1-инчови дисплеи за VR очила с плътност на пикселите от 1058ppi
Japan Display представиха 2.1-инчови дисплеи за VR очила с плътност на пикселите от 1058ppi
Oчилата с виртуална реалност стават все по-добри с всяка изминала година. Еволюцията на технологиите подобрява възможностите им, но също така редуцира и цената. Анализаторите са на мнение, че водещите тенденции през 2020г. ще бъдат увеличаването на резолюцията и редуцирането на размерите на VR очилата. Japan Display са готови с иновативно решение, което засяга и двете гореспоменати характеристики. Компанията е разработила ново поколение дисплеи за очила с виртуална реалност с големина от 2.1 инча.   Данните разкриват, че максималната резолюция 1600х1600 пиксела при плътност от 1058ppi, съобщава VentureBeat. Toва е впечатляващо постижение, като се има предвид, че например Samsung Galaxy S20 5G има 563ppi, докато при iPhone 11 Pro Max тази стойност е 458ppi. От Japan Display твърдят, че технологията се разработва от поне две години, но вече са готови да стартират масовото производство на дисплеите. По този начин компанията се да ускори навлизането на по-компактни VR джаджи с още по-висока разделителна способност на пазара.     Самите панели използват LTPS TFT-LCD субстрат и са първите с толкова малки размери и плътност, която надхвърля 1000ppi. Честотата за опресняване на кадрите достига до 120Hz, като максималната яркост е 430cd/m2. Инженерите на компанията са използвали специален оптичен дизайн в разработката на дисплеите, който ги прави по-тънки и по-леки, но и премахва рамките около екрана. В следващите седмици производителите, които проявяват интерес ще могат да започнат тестове с уникалните 2.1-инчови 1058ppi екрани на Japan Display.   Oще от Digital: Защо очилата с виртуална реалност карат хората да се чувстват некомфортно
HTC
HTC ще се фокусират върху смартфоните от среден клас и технологиите с виртуална реалност през 2020г.
HTC ще се фокусират върху смартфоните от среден клас и технологиите с виртуална реалност през 2020г.
HTC вече се похвалиха, че приходите им за август са се увеличили с 67%. Компанията се надява да използва тези цифри като основа за бъдещия си успех. Сега разбираме повече детайли за стратегията на НТС в следващите месеци. Водещ акцент в бизнес модела на тайванския производител ще продължат да бъдат смартфоните в ценовия клас до $320. Тези устройства са доста популярни и ще имат важно значение за съобщава, съобщава Digitimes.   Плановете на НТС предвиждат премиерата на нови достъпни предложения с поддръжка на 4G през четвъртото тримесечие на годината. Tайванският бранд проявява голям интерес към 5G технологията, но въпреки това няма да избързва с премиерата на подобен смартфон преди началото на 2020г. Допълнително ще научим повече детайли за плановете им в тази нова пазарна ниша. Водещ фокус за HTC ще продължат да имат технологиите за виртуалната реалност.     Съществува голяма вероятност в началото на следващата година да видим премиерата на нови очила с виртуална реалност на компанията, които са оптимизирани за смартфони и поддържат 5G. Съчетанието между технологиите ще предостави още повече възможности за забавление на потребителите. НТС обмислят да засилят взаимодействието си с мобилните оператори в различните държави, за да промотират още по-ефективно своите продукти.   Още от Digital: HTC U19e и Desire 19+ са новите смартфони от средния клас на компанията
раници
Ето как изглежда новата компютърна раница с виртуална реалност на НР
Ето как изглежда новата компютърна раница с виртуална реалност на НР
HP e една от компаниите, които проявява огромен интерес към виртуалната реалност. Още преди две години видяхме първата им VR раница, а сега бе представена нова версия на този интересен продукт. Актуализираният модел е предназначен не толкова за гейминнг, колкото за създаване и тестване на съдържание с виртуална реалност. Именно заради това компанията са оборудвали новата раница с доста по-мощен хардуер, спрямо оригиналната версия.     От официалните данни на НР разбираме, че раницата се захранва от Intel Core процесор от осма генерация и разполага с NVIDIA GeForce RTX2080 видео карта. По този начин новата HP VR PC раница осигурява с 25% по-висока графична производителност и 30% по-бърза скорост на работа, съобщава Engadget. Oпциите за свързване са разнообразни и включват два USB 3.0, USB Type-C с Thunderbolt конектори, както и HMD порт за зареждане.     Трябва да отбележим също, че раницата има сменяеми батерии, които позволяват да я използвате дълго време в безжичен режим. Предвидена е и възможност да извадите компактния компютър, който използва НР VR PC и да го свържете към друго устройство с допълнителна докинг станция. В заключение ще отбележим, че официалните продажби на устройството ще се стартират преди края на лятото, като цената се очаква да е от порядъка на $3300.     Още от Digital: Нова технология ще премахне дискомфорта при носене на очилата с виртуална реалност
НР Соpper
НР разработват конкурент на очилата с виртуална НТС Vive Pro с кодовото име Copper
НР разработват конкурент на очилата с виртуална НТС Vive Pro с кодовото име Copper
НТС са една от най-активните компании в сферата на технологиите с виртуална реалност. Компанията предизвика сериозен отзвук с премиерата на очилата НТС Vive Pro през миналата година. Устройството предлага впечатляващи спецификации за този сегмент и продължава да е един от най-добрите модели в сегмента на очила с виртуална реалност. Сега разбираме, че НР  вече работят усилено над конкурент на HTC Vive Pro с кодовото име "Copper".    Данните са публикувани от "RoadToVR и също така разкриват част от техническите спецификации. Предстоящите очила с виртуална реалност на НР ще имат два дисплея с резолюция от 2160х2160 пиксела. По този начин НР Copper ще превъзхожда по този ключов показател НТС Vive Pro, които имат екрани с 1600х1440 пиксела. Все още не разполагаме с други детайли за дисплеите, като например какъв ще бъде зрителния ъгъл.      Трябва да отбележим, че резолюцията на от 2160х2160 на всяко око ще превърне HP Copper в едно от първите предложения в този сегмент с поддръжка за 4K резолюция на един от водещите производители. Очакванията са устройството да работи под управлението на платформата Windows Mixed Reality и вероятно ще осигурява достатъчно широк зрителен ъгъл и честота за опресняване на кадрите от 80Hz. Пазарната цена на НР Соpper се очаква да надхвърли сумата от $500.   Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
Google
Google разработват смарт обукви с виртуална реалност
Google разработват смарт обукви с виртуална реалност
Виртуалната реалност е атрактивна технология, която е особено подходяща за забавление и гейминг. В момента на пазара може да откриете разнообразие от VR модели. Производителите предлагат и редица аксесоари, с които буквално да потънете в геймплея на игрите. Въпреки редицата си предимства и технологиите с виртуална реалност имат своите недостатъци. Благодарение на съвместните усилия на водещите компании постепенно ще бъдат отстранени.   Google също смятат, че могат да помогнат с реализирането на тази идея и вече подадоха молба за патентоване на интересен нов продукт. Дизайнерите на технологичния гигант работят над смарт обукви от ново поколение, които са оптимизирани за VR технологиите, съобщава DigitalTrends. По този начин потребителите ще могат да ги използват във виртуалните среди и да улеснят взаимодействието си тях. От патента разбираме, че Google ще интегрират в обувките специални сензори.       Тези модули ще гарантират, че обувките са свързани към VR очила или компютър, за да следят движенията на потребителите и да ги отразяват във виртуалната среда. Самите обувки ще имат специални задвижващи механизма и гъвкава част, за да максимално удобни на потребителите. Навлизането на продукти, като ръкавици и обувки с виртуална реалност могат да променят представата ви за възможностите на тази технология, която тепърва ще набира популярност.    Още от Digital: Четири подобрения в очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
DMCA.com Protection Status