Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
245 резултата за виртуална реалност
Аsus ZenFone Ares
Аsus ZenFone Ares е 5.7" смартфон с 8GB RAM, 128GB памет и поддръжка за виртуална и добавена реалност
Аsus ZenFone Ares е 5.7" смартфон с 8GB RAM, 128GB памет и поддръжка за виртуална и добавена реалност
Asus разшириха своето портфолио от смартфони с премиерата на новия ZenFone Ares, който е предназначен за приложения с виртуална и добавена реалност. Новото устройство ще позволи на собствениците си да се забавляват по изцяло различен начин със своите любими игри и мобилни приложения. Аsus ZenFone Ares предлага интересно за своя сегмент съчетание от Qualcomm Snapdragon 821 процесор и 8GB RAM. Смартфонът работи под управлението на Android 7.0 Nougat.     Потребителите ще могат да се забавляват максимално със своите мултимедийни файлове на големия 5.7-инчов Super AMOLED дисплей, който поддържа QHD резолюция oт 2560х1440 пиксела при съотношение на екрана от 16:9, предаде AndroidHeadlines. Teхнологията Tru2life се грижи за възпроизвеждане на максимално ярки цветове дори и при пряк достъп до слънчева светлина. Аsus ZenFone Ares предлага 128GB памет за съхранение на информация и може да се увеличи с microSD карта.     В задната част има 23-мегапикселова камера, която предлага редица допълнителни ефекти и е оптимизирана за  добавена и виртуална реалност. Батерията е със заряд от 3300mAh и включва поддръжка за технологията Quick Charge 3.0. Другите характеристики включват 8MР камера за селфита, аудио технологията SonicMaster 3.0 Hi-Res Audio и DTS 7.1. Новият модел също така е оптимизиран за работа с Google ARCore платформата и ще се продава до седмици за около $330.   Oще от Digital: Най-добрите игри за Android с виртуална реалност
Samsung
Samsung представиха официално 4К дисплей с виртуална реалност и плътност от 1200ppi
Samsung представиха официално 4К дисплей с виртуална реалност и плътност от 1200ppi
Samsung работят над ново поколение AMOLED дисплеи, оптимизирани специално за джаджите с виртуална реалност. Компанията използва изложението SID 2018, за да покаже един от най-добрите панели, които са създавали досега. Въпросният панел е с големина от 2.43 инча и поддържа 4K рeзолюция от 3840х2160 пиксела при впечатляващата плътност на пикселите от 1200ppi. Масовото навлизане на пазара зависи от времето необходимо на Samsung, за да отстранят техническите проблеми и оптимизират цената.    Определено можем да кажем, че това е един от най-впечатляващите дисплеи, които поддържат виртуална реалност в индустрията досега. Samsung използваха събитието да представят още два  панела, чиито размери са 3.5 и 3.2 инча, а резолюцията съответно 1600х1440 пиксела и 1824х1824 пиксела, информира SamMobile. Tова също са доста високи стойности за сегмента на VR устройствата, тъй като плътността им достига до съответно 616ppi и 806ppi, което е доста добро постижение и превъзхожда конкурентните продукти.     Идеята е трите дисплея да могат да се използват без необходимостта на допълнителен смартфон и да оперират самостоятелно без кабели. Тази функционалност и високата разделителна способност се очертвата като най-добрите характеристики на новите VR дисплеи на Samsung. Компанията ще бъде изправена в конкуренция с другия корейския гигант LG, които заедно с Google разработват ново поколение екрани с виртуална реалност.   Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
виртуална реалност
Google и LG разработват OLЕD дисплеи за виртуална реалност с плътност от 1443ppi
Google и LG разработват OLЕD дисплеи за виртуална реалност с плътност от 1443ppi
Виртуалната реалност е атрактивна технология, която има потенциала да промени начина, по който се забавляваме с мобилните джаджи. Основните проблеми са свързани с факта, че повечето VR устройства са твърде скъпи, а също, че възможностите на дисплеите не са се променяли съществено през последните години. Инженери на Google и LG Display вече работят съвместно, за да създадат най-добрия екран за oчила с виртуална реалност в индустрията. Двете компании показаха своя прототип на Display Week 2018.     Новият дисллей е базиран на OLED технологията и е с големина от 4.3 инча при резолюция от 4800х3840 (18МР) мегапиксела. Другите характеристики на панела включват честота за опресняване на кадрите от 120Hz и широк зрителен ъгъл на видимост от 120х96 (FoV), предаде AndroidPolice. Това съчетание от характеристики го превръща в дисплея с най-висока резолюция от този тип, който сме виждали досега. Google твърдят, че максималната стойност на човешкото зрение е 9600х9000 при 2183ppi и 160х150 (FoV).     Съвместните дисплеи на Google и LG обаче превъзхождат всички останали конкуретни устройства на пазара като HTV Vive и Vive Pro. Концепцията на двете компании предвижда създаването на устройство, което има два подобни панела, по един за всяко око. По този начин ще се постигне максимално реалистичен ефект. В момента това е само прототип и ще е необходимо време, за да видим първите реални устройства с подобна иновация на пазара.   Още от Digital: Четири подобрения в очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
Google
Google ще помогнат за опазване на световното историческо наследство във виртуална реалност
Google ще помогнат за опазване на световното историческо наследство във виртуална реалност
Google стартираха нов проект в сътрудничество с неправителствената организация CyArk, чиято цел е да помогнат за опазването на историческите обекти по света, които са изложени на риск от деформации или пълно унищожение. Независимо дали става въпрос за щети нанесени от човешка ръка или природните бедствия от Google работят усилено в създаването на триизмерен архив на най-забележителните исторически паметници на Земята. Изборът на CyArk не е случаен, тъй като имат богат опит в лазерното сканиране и пресъздаването на културни обекти в 3D модели.     Самият проект се казва Open Heritage и включва анимации във виртуална реалност на антични храмове и архитектурни богатства разположени във всички точки на планетата. В момента това е единствения начин да видим Ananda Ok Kyaung храма в Мианмар, който бе разрушен от земетресение преди две години. Google искат да използват модерните технологии, за да увековечат подобни съоръжения, които всеки ден са изправени пред разрушителното влияние на природните стихии, информира TechRadar. Хората също допринасят за изчезването на културните паметници на Земята.     Уникалните 3D модели позволяват да разгледате от всеки ъгъл най-забележителните исторически паметници на планетата. Според официалните данни на Google през последните седем години са заснети над 1500 музеи и археологически обекти в над 70 различни държави. Благодарение на Open Heritage всеки от нас ще може в комфорта на своя дом да разглежда забележителност, които иначе не би могъл да посети. В заключение ще отбележим, че това е един от най-забележителните проекти на Google Arts & Culture досега.     Oще от Digital: Ето как Google ще ни позволят да разглеждаме музеи в добавена реалност 
виртуална реалност
Oчилата с виртуална реалност, които не се нуждаят от смартфон ще стават все по-популярни
Oчилата с виртуална реалност, които не се нуждаят от смартфон ще стават все по-популярни
Очилата във виртуална реалност стават все по-добри с всяка изминала година, което се дължи на огромните усилия и инвестиции на големите компании. Една от следващите големи иновации в този сегмент, който ни очаква е премахването на кабелите нужни за функционирането на устройствата. От Digitimes също така прогнозират, че все по-голям брой производители да насочат вниманието си към очила, който работят самостоятелно и не изискват смартфон. Tози тип модели ще генерират все повече продажби през следващите месеци.   Facebook и HTC вече представиха подобни модели, които вече се продават и се казват Oculus Go и Vive Focus. Анализаторите смятат, че скоро към тях ще се присъединят и другите водещи имена в технологичния сектор. Всичко това ще доведе до голям интерес на потребителите към предложенията в новосъздаващата се пазарна ниша "Virtual Reality Head-Mounted Display" (VR HMD). Техния брой ще се увеличава със стабилни темпове до края на 2018г., за сметка на очилата, които се нуждаят от допълнителен смартфон, за да работят.      Qualcomm съшо така вече представиха нов процесор, който е оптимизиран специално за VR очилата, което ще ускори разработването на повече атрактивни модели в този сегмент. Конкуренцията между големите производители ще допринесе за намаляването на цената на следващото поколение устройства, което ще ги направи по-атрактивни за потребителите. Имаме всички основание да смятаме, че 2018г. може да се превърне в най-успешната година за очилата с виртуалната реалност, които имат висока резолюция и компактни размери.   Още от Digital: Четири подобрения в очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
Firefox Reality
Mozilla Firefox Reality ще е уеб браузър за джадите с виртуална реалност
Mozilla Firefox Reality ще е уеб браузър за джадите с виртуална реалност
Mozilla работят усилено над нов уеб браузър, който ще бъде оптимизиран изцяло за джаджите с виртуална и добавена реалност. Компанията е твърдо решена, че тези технологии ще предизвикат следващата голяма революция в индустрията и искат да се възползват максимално от популярността им. Новият уеб браузър се казва Firefox Reality и целта му е да улесни максимално собствениците на VR/AR очила в опитите им да сърфират в интернет, като в същото време гарантира поверителността на личните им данни.   Firefox Reality ще се опита да спечели вниманието на потребителите с удобния за използване интерфейс и с факта, че е достъпен за всеки модел независимо от неговия производител. Новият уеб браузър ще е оптимизиран предимно за устройствата с виртуална реалност, които работят сами без нуждата от смартфон. Отвореният код на Firefox Reality ще е достъпен за всички разработчици, проявяващи интерес към подобен продукт, информира TechRadar. Официалната премиера ще е до края на 2018г.     По всичко личи, че Mozilla виждат голямо бъдеще в AR/VR технологиите и миксираната реалност. Ако компанията успее да предостави на собствениците им удобе начин да се ровят в интернет от подобни джаджи това ще превърне Firefox Reality в хит на пазара. Все още не разполагаме с информация за начина, по който изглежда и другите функционалности на новия уеб браузър. Идеята на Mozilla е интересна и само времето ще покаже дали ще постигне амбициозните цели на компанията.   Още от Digital: Бъдещите джаджи с виртуална реалност ще добавят усещане за вкус и обоняние
виртуална реалност
Google ще представят най-добрия OLED дисплей за очила с виртуална реалност през май
Google ще представят най-добрия OLED дисплей за очила с виртуална реалност през май
Технологиите с виртуална реалност стават все по-достъпни и в момента можете да открие разнообразие от VR очила на пазара. С течение на времето се увеличава значително броя на приложенията и игрите, които са оптимизирани за тази иновация. Едно от големите предизвикателства, пред които са изправени компаниите е създаването на ново поколение VR дисплеи с по-висока плътност на пикселите. Благодарение на тях очилата  ще показват съдържание с по-висока резолюция, но няма да предизвикат дискомфорт при продължителна работа.   Google също работят над ефективно решение на този проблем и смятат да демонстрират възможностите на собствена технология на The Display Week 2018 през май. По време на събитието се очаква да видим уникални 4.3-инчови OLED дисплеи с 18-мегапикселова резолюция, които поддържат честота от 120Hz и имат впечатляващата плътност на пикселите от 1443ppi, информира AndroidPolice. Новите дисплеи на Google ще бъдат в състояние да възпроизвеждат съдържание с резолюция от приблизително 5500х3000 пиксела.     В момента дори най-скъпите VR очила като например HTC Vive Pro поддържат не повече от 2880х1600 пиксела. По този начин новите дисплеи на Google ще се превърнат в най-добрите панели за джаджи с виртуална реалност, заради впечатляващата си резолюция. Технологията ще премахва досадни ефект, при който границите между отделните пиксели стават видими за човешкото око, както и пресичането на диагонални линии. Високата честота на опресняване на кадрите от 120Hz ще позволи на потребителите буквално да се потопят във VR средата, която виждфат пред себе си.   Още от Digital: Седем игри за виртуална реалност, които си заслужава да пробвате
човешко тяло
Компютърни симулации ще направят хората безсмъртни до 2050г.
Компютърни симулации ще направят хората безсмъртни до 2050г.
Вероятно поне веднъж сте мислили над идеята хората да сме безсмъртни и да живеем в продължение на стотици години? Това е футуристична идея, която е застъпена в множество холивудски филми и Sci-Fi романи. Някои учени, сред които и английския професор Ян Пеърсън смятат, че това не е просто фикция, а напълно реална възможност. Според него само след няколко десетилетия еволюцията в технологиите ще позволи на хората да живеят много по-дълго, отколкото естествения подбор позволява.    Ян Пеърсън дори изрази увереност, че всеки човек роден след 1970г. насам може да доживее момента, в който постигането на безсмъртие е ежедневие за човечеството. Най-богатите хора първи ще могат да се възползват от подобни технологии, но бързо ще станат достъпни и за всички останали, предаде Mirror.co.uk. Ключовият фактор за постигането на тази уникална цел са компютърните симулации и еволюцията на генното инженерство, които заедно ще предложат ефективно решение срещу остаряванетo.     След три десетилетия ще е възможно да се подменят части на човешкото тяло по същия начин, както сега го правим с автомобилите и мобилните устройства. Ян Пеърсън дори вижда бъдеще, в което съзнанието на хората може да се съхранява в облака и да се пренася от един на друг човек. Всичко това ще промени изцяло ежедневието ни. Така например около 2050г. виртуалната реалност ще е толкова популярна, че ще е достъпна за всеки дом. Хората ще използват холограми и ще се забавляват с интерактивни книги и 3D телевизионни предавания.   Вижте четири медицински изобретения, които могат да спасят живота на милиони хора
Lenovo ThinkPad P52
Lenovo ThinkPad P52 е 15" лаптоп със 128GB RAM и поддръжка на виртуална реалност
Lenovo ThinkPad P52 е 15" лаптоп със 128GB RAM и поддръжка на виртуална реалност
Lenovo представиха официално лаптопа ThinkPad P52, който е първото им устройство в този сегмент оптимизирано за работа с виртуална реалност. За да постигнат този ефект от компанията са се погрижили да осигурят впечатляващ хардуер. Бъдещите собственици на Lenovo ThinkPad P52 ще могат да конфигурират устройството с осма генерация Intel Xeon процеси с шест ядра, NVIDIA Quadro P3200 видео карти и с до 128GB RAM, информира DigitalTrends.     Това са технически спецификации, които превръщат устройството в оптимален избор за геймърите и професионалистите, които използват тежки програми за обработка на аудио и видео. Различните конфигурации на Lenovo ThinkPad T52 включват хард дискове с капацитет до 6ТВ, което също е доста впечатляващо постижение. Дисплеят на лаптопа е с 15-инчов диагонал и поддържа 4K разделителна способност от 3840х2160 пиксела при яркост от 400 нита.    Устройството покрива на 100 процента цветовете от Adobe RGB гамата и е оборудван с инфрачервена камера, която поддържа Windows Hello. Вградената батерия е със заряд от 90WHr. Базовата версия на ТhinkPad Р52 ще струва $1070, но предлага само 8GB RAM, Intel Core i5-8350U процесор и NVIDIA Quadro P5000 видео карта. Най-скъпата конфигурация ще се продава на пазара до няколко седмици, когато ще разберем и каква ще е цената на мощния лаптоп с 128GB RAM и 6TB памет.     Oще от Digital: Lenovo Legion Y530, Y730 и Y7000 са новите геймърски лаптопи на компанията
Qualcomm Snapdragon XR1
Qualcomm Snapdragon XR1 ще направи VR и AR очилата по-достъпни за потребителите
Qualcomm Snapdragon XR1 ще направи VR и AR очилата по-достъпни за потребителите
Qualcomm проявяват голям интерес към устройствата с добавена и виртуална реалност, които набират все по-голяма популярност сред потребителите. Нов доклад на IDC прогнозира, че продажбите на джаджи като HTC Vive Focus и Oculus Go ще достигнат 186 млн. до 2023г.  Компанията сега представи платформата Snapdragon XR1, която е предназначена както за VR очилата, така и за устройствата с добавена реалност. Името представлява съкращение от "Extendend Reality 1". Моделите със Snapdragon XR1 ще могат да имат OLED или LCD дисплеи с 4K резолюция от 3840х2160 пиксела и скорост от 60 кадъра в секунда.      Snapdragon XR1 се възползва от последните иновации в Adreno GPU и Qualcomm ISP хардуера на компанията. Следващото поколение VR и AR очила ще могат да възпроизвеждат 360-градусово 2D видео и ще могат да се използват с 6DoF контролери. Допълнителен софтуер се грижи за премахване на забавянето в картината и гарантира, че Motion-to-Photos латентността не надхвърля 20 милисекунди. Всъщност това е термин е свързан с времето, което е необходимо на камерата да улови светлината и самия хардуер да обработи информацията и да я превърне в съдържание с добавена реалност, предаде VentureBeat.     Новата платформа използва кадрите от камери и сензори за движение, за да следи движението на потребителите и да създава 3D модели в пространството. Snapdragon XR1 поддържа водещите стандарти в индустрията като OpenGL, Open CL и Vulkan. Всички устройства ще се възползват от предимствата на аудио технологиите, кодеци и алгоритми за компресиране на звука, които Qualcomm разработват. Компанията ще позволи на всички заинтересовани потребители да използват XR1 в своите продукти, като първите от тях вероятно ще са факт още до края на 2018г.   Още от Digital: Защо виртуалната реалност е бъдещето на дистанционното сътрудничество
виртуална реалност
Най-добрите VR шлемове, които може да си купим през 2018г.
Най-добрите VR шлемове, които може да си купим през 2018г.
Виртуалната реалност става все по-привлекателна благодарение на устройствата и съдържанието, които се появяват напоследък. Виртуалната реалност не е нова технология, разбира се. Тя циркулира в техническото пространство в продължение на няколко години, но напоследък технологията преодоля някои от дългогодишните бариери пред нея.   Устройства като Google Cardboard отвориха вратата за всеки, който има смартфон и иска да се потопи във виртуалните светове, а  устройства като HTC Vive Pro са идеални за тези, които  не са готови на компромиси.   Поради мощността на съвременните домашни компютри, реалистичността на виртуалната среда е по-добра от всякога и това прави VR технологията много по-вълнуваща и желателна.   От Pocket-Lint изброяват някои от най-добрите налични VR системи в момента. Цените им варират драстично, тъй като обхващат всички бази.   Oculus Rift Oculus Rift вероятно поддържа повече заглавия от всяка друга VR система. Първоначално пуснат като проект в Kickstarter и след това придобит от Facebook, Oculus Rift е една от най-вълнуващите VR системи, които ще намерите в момента.   Системата включва каска със сензори, дисплей за всяко око и интегрирани слушалки и Oculus Touch контролери. Има и  камера за добавяне на повече информация за откриване на движение. Ще имате нужда от мощен персонален компютър, за да стартирате Oculus Rift.     HTC Vive Подобно на Oculus Rift, HTC Vive предлага професионално VR изживяване, и също изисква мощен компютър. HTC Vive се различава от другите VR системи, защото ви дава свободата да се разхождате из стаята. Докато други системи ще ви позволят известно движение, HTC Vive използва инфрачервени сензори, за да настрои мястото във физическото пространство, интегрирайки го във виртуалния свят. Недостатъкът е, че ще се нуждаете и от достатъчно голямо пространство за игра, за да го използвате по този начин.   HTC Vive Pro HTC Vive Pro е модернизираната и подобрена версия на HTC Vive. С увеличена плътност на пикселите, подобрена разделителна способност и подобрен звук, включващ Hi-Res сертифицирани слушалки и възможности за пространствен звук, този шлем е върхът на VR изживяването. HTC Vive Pro се нуждае от мощна машина, с която да работи добре, но наистина ще бъдете възнаградени.     Acer AH101 Windows Mixed Reality Нуждае се от Windows 10 Fall Creators актуализация, за да работи, но идеята е да се предложи хардуер на по-достъпни цени, стандартен софтуер и по-достъпни изисквания за компютрите. Acer успяват да намалят цената на шлема си, но не без някои компромиси – материалите си личи че са евтини. Дизайнът е добър, но има леко навлизане на светлина от гърба, което понижава опита.     Sony PlayStation VR PlayStation VR използва същите технологии като другите шлемове, въпреки че резолюцията на екрана е по-ниска от тази, използвана от HTC и Oculus. Той следи движението на главата ви и използва PlayStation Camera, в комбинация с обикновения PS4 контролер или контролите за движение PlayStation Move, за да представи VR. PlayStation VR премахва много бариери пред виртуалната реалност, защото е аксесоар към съществуваща платформа.     Samsung Gear VR Samsung беше един от първите производители на VR шлемове, стартирайки Gear VR, съвместно разработен  с Oculus и проектиран  да поддържа смартфон, вместо да се нуждае от връзка с компютър или конзола.   Има няколко версии на Gear VR, поддържащи редица различни модели смартфони от Samsung, като телефона се поставя в предната част. Има лещи, които разделят дисплея между очите ви, а най-новите устройства на Samsung, поради дисплеите си с много висока разделителна способност, предлагат невероятно изживяване.     Google Daydream View Daydream е следващото поколение VR платформа от Google, а шлема се нарича Daydream View. Той изисква телефони, готови да работят с Daydream, като Pixel 2 и Pixel XL 2, но има все по-голяма подкрепа от телефони като Samsung Galaxy S8 и Note 8, Mate 9 Pro или LG V30.   Daydream View е изработен от мек материал, а не от твърда пластмаса като много от конкурентите му, което осигурява комфорт. Освен това има голямо разнообразие от съдържание.     Google Cardboard Google Cardboard бе представен за първи път през 2014 година и веднага привлече вниманието на всички, защото е проста и евтина джаджа, която може да ни отведе в света на виртуалната реалност. Освен това поддържа широк спектър от модели смартфони. Има и широка гама от приложения за съдържание, както и възможност да преглеждате 360 съдържание, като например Google Street View или 360 видео клипове в YouTube.     Microsoft HoloLens Microsoft изненада всички, когато влезе в света на виртуалната и увеличена реалност. Компанията представи шлема Microsoft HoloLens, който работят с Windows Holographic – технология, която добавя 3D изображения в света около нас. Технически това е по-разширена реалност от виртуалната реалност, затова от Microsoft я наричат „смесена реалност”.   Microsoft иска да въведе увеличената реалност във всеки аспект на нашия свят. Очевидно това няма да се случи без нежния хардуер, но потребителите, носещи HoloLens, ще могат да гледат холографски изображения върху истински предмети пред тях.   Използвайки технология в стил Kinect за разпознаване на жестове и гласови команди, системата разполага с 120-градусово зрително поле на двете оси и е в състояние да визуализира с висока разделителна способност.     Вижте 4 подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим  
Аpple
Apple разработват очила с виртуална реалност, които поддържат 16K резолюция
Apple разработват очила с виртуална реалност, които поддържат 16K резолюция
Apple проявяват голям интерес към виртуалната реалност и планират да се превърнат в по-сериозен конкурент на Google, Microsoft и Facebook в този сегмент. Компанията вече е започнала работа над прототип на смарт очила, които се свързват безжично с периферни аксeсоари. Най-интересната им характеристика е, че поддържат едновременно виртуална и добавена реалност. Кодовото име на целия проект е T288, a oфициалната премиера на устройството едва ли ще стане факт преди 2020г., тъй като Apple се нуждаят от време да изпипат всеки един детайл.   Сегашните данни разкриват, че очилата ще имат два дисплея за всяко око, които възпроизвеждат съдържание с 8K резолюция, съобщава CNet. Това означава, че общата разделителна способност ще достигне до 16 мегапиксела, което е доста впечатляващо постижение и ще подсили максимално VR и AR ефектите. Концепцията на Apple наподобява идеята на Microsoft за миксирана реалност, с която се експериментира усилено вече няколко години. Новите очила ще предложат на потребителите най-добрите неща от добавената и виртуалната реалност в един продукт.     Компнанията иска да използва MicroLED диоди в дисплеите на бъдещото устройство, за да гарантира поддръжката за толкова висока резолюция. На този етап технологията е доста скъпа и Apple вероятно ще се наложи да инвестират сериозни финансови средства, за да променят ситуацията. Другият голям проблем пред навлизането на подобно устройство на пазара е живота на батерията. Ако Аpple открият как да превърнат тези два компонента в преимущество на своите очила определено могат да ги превърнат в хит на пазара.   Още от Digital: Четири подобрения във очилата с виртуална реалност, които предстои да видим
снимки
JPEG XS е новият формат за виртуална реалност, дронове и самоуправляващи автомобили
JPEG XS е новият формат за виртуална реалност, дронове и самоуправляващи автомобили
Експертите на Joint Photographic Experts Group (JPEG) представиха новия графичен формат за компресия на изображения JPEG XS. Той ви позволява да компресирате изображения и да изпращате висококачествени изображения през мрежи с ниска латентност като 5G. JPEG XS ще намери приложение във технологиите с  виртуална реалност, добавената реалност, космическа визуализация, самоуправляващи се автомобили и професионално редактиране на филми.
Lenovo Mirage Camera
Камерата с виртуална реалност Lenovo Mirage Camera вече е достъпна за $300
Камерата с виртуална реалност Lenovo Mirage Camera вече е достъпна за $300
Lenovo Mirage Camera е камера с виртуална реалност, която бе показана за първи път на изложението CES 2018 в началото на януари. Устройството е разработено в тясно сътрудничество с Google и използва платформата Daydream. Официалните продажби на европейския пазар стартират на 4 май, но ако сте нетърпеливи можете още сега да купите Мirage Camera от водещите онлайн търговски вериги. Аmazon също предлагат опцията да направите предварителна поръчка на модела срещу сума от $300, информира Engadget.     Основното предназначение на Lenovo Mirage Camera е да създавате атрактивно VR съдържание на интересните неща, които се случват около вас и да ги споделяте в интернет. Именно заради това камерата поддържа новия формат YouTube VR180. Благодарение на него може да използвате камерата, за да снимате клипове за VR очила, които се възпроизвеждат като нормално видео, ако ги пуснете на компютър или друго 2D устройство. Това е най-бързия и лесен начин за създаване на VR клипове.       Lenovo Mirage Camera има две основни камери с 13-мегапикселова резолюция и допълнителни FishEye обективи, които допринасят за създаването на 360-градусовия ефект. Можете да разглеждате направените кадри на 2.2-инчовия тъчскрийн дисплей в задната част. Компактната камера е в състояние да записва 4K видео и да ъплоудва в реално време съдържание в YouTube Live. По този начин Lenovo и Google се надяват да накарат повече хора да правят клипове с виртуална реалност и да ги качват в YouTube.   Още от Digital: Бъдещите джаджи с виртуална реалност ще добавят усещане за вкус и обоняние
видео ревю
Lenovo Mirage Solo с Daydream, Explorer и Star Wars: Jedi Challenges - Добавена и виртуална реалност
Lenovo Mirage Solo с Daydream, Explorer и Star Wars: Jedi Challenges - Добавена и виртуална реалност
Това е Lenovo Mirage Solo с Daydream технология - следващата генерация шлем с виртуална реалност на марката. В него няма да ви е нужен смартфон който да служи като основен източник на съдържание, не ви е нужна също така и връзка компютър. Това е all-in-one устройство което използва motion-tracking технология в Daydream платформа за виртуална реалност и има самостоятелен процесор Qualcomm Snapdragon 835 VR в комбинация с 4GB RAM. С технологията WorldSense буквално влизате в един друг свят на виртуална реалност, защото в самия шлем са вградени две стереоскопични камери които създават пред вас пространство с обем.
виртуална реалност
Sony разработват нови PlayStation VR контролери за игри с виртуална реалност
Sony разработват нови PlayStation VR контролери за игри с виртуална реалност
Едва ли ще изненадаме някого, ако определим Oculus Rift и HTC Vive като най-добрите очила с виртуална реалност, които можете да откриете на пазара. Устройствата предлагат редица предимства пред конкурентите си и това е причината за твърде високата им цена. Мicrosoft също работят над собствена платформа с името Windows Mixed Reality, a Sony вече продават и достъпния модел PlayStation VR. Два нови патента на компанията разкриват интересни детайли за бъдещите им планове.      Sony разработват нови контролери за следене на движенията, които са оптимизирани специално за PlayStation VR. По този начин потребителите ще разполагат с още повече възможности да се забавляват с любимите си VR игри. Въпросните аксесоари ще заместят сегашните PlayStation Move, които не са достатъчно подходящи да се използват във виртуaлна среда. Именно заради това дизайна им е променен така, че да са максимално удобни за работа с една ръка.      Каишката вече е разположена от едната страна, а не в долната част. В средата на корпуса има аналогов джойстик, около който са позиционирани различни бутони. Предвиден е и допълнителен бутон, който е предназначен специално за показалеца. Допълнителни сензори ще трансформират движенията на потребителите в реални действия на екрана. В момента това е само концепция и не разполагаме с информация кога Sony планират да стартират продажбите на новите VR контролери.   Вижте Sony ще ни позволят да сменяме името си в PlayStation Network през 2018г.