Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
3 резултата за видеоигри
видеоигри
5 начина, по които създателите на видеоигри ни карат да харчим пари
5 начина, по които създателите на видеоигри ни карат да харчим пари
Закупуването на една игра не означава, че спира да харчите повече пари за нея. Геймърите са подложени на натиск да харчат все повече и повече пари за игрите, които вече са закупили.   От Make Use Of са документирали начините, по които геймърите се подлъгват да харчат пари и  дават съвети как да устоят на това изкушение.   1. Осигуряване на приходи от основни механизми и режими     Някои платени игри осигуряват допълнителни приходи на създателите си като продават основни функции отделно, принуждавайки ви да харчите още повече пари, ако искате пълноценно изживяване.   Най-основният пример за това е необходимостта от плащане на абонамент, за да играете онлайн. За да играете PS4 игри онлайн, трябва да платите за PlayStation Plus. За да играете Xbox One онлайн игри, трябва да платите за Xbox Live Gold. А за да играете онлайн игри на Switch, трябва да платите за Nintendo Switch Online.   Междувременно, игри като Metal Gear Survive (MGS) пък заключват основни функции зад покупки в играта.   Ето защо когато купувате онлайн игри, не забравяйте да проверите дребния шрифт или условията за ползване на играта. Проверете дали играта заключва определени режими зад допълнителни абонаменти.   Трябва също да следвате феновете на игрите, които обмисляте да купите, за да видите дали играчите са се натъкнали на някакви съмнителни стратегии за осигуряване на допълнителни приходи.   2. Психологическа тактика, използвана за покупки по време на игра Чрез психологическа манипулация играчите са убеждавани да купуват неща както в платени, така и в безплатни игри. Може би сте чували за „hot state” офертите, които се възползват от недостатъците на бързото мислене. Тези оферти налагат ограничение във времето, за да се задейства импулсно решение вместо обмислено. Това ви пречи да мислите за реалната стойност и цената на покупката.   Друг психологически трик се нарича „anchoring”. При него на играчите първо им се прави скъпа оферта, на която е по-малко вероятно те да обърнат внимание. Веднага след нея обаче идват следващи оферти с по-ниски цени, които след първото предложение изглеждат приемливи и достъпни. Такива оферти рядко биват отхвърляни.   Най-добрият начин да избегнете тези психологически трикове е да сте наясно с тях и начините, по които те могат да ви манипулират. Винаги е разумно да отделяте време, за да разгледате офертите и да прецените дали си заслужават.   3. Прикриване на истинската цена на елементите Издателите на игри знаят различни начини за прикриване истинската цена на елементите, които закупувате в игрите. Това означава, че е по-вероятно да не разберете колко всъщност харчите. Пример за това е начинът, по който валутите в играта нямат пряк курс на конверсия 1:1.   Освен това играчите се случва да купуват елементи в дадена игра с пари, които се използват в играта, а не в реални пари, това добавя допълнителен слой неяснота към процеса на конверсия. Така е много по-малко вероятно да осъзнаете действителната сума пари, която харчите за даден елемент.   Друг трик за прикриване цената на даден елемент е като се изискват различни други отключвания или елементи, за да се получи окончателния елемент. Малките транзакции се сумират, прикривайки колко скъп е всъщност елементът. Пример е безплатната игра Apex Legends, в която крайната цена на едно оръжие излиза около $170. Платените игри като FIFA също използват тези тактики, като много играчи не осъзнават колко всъщност се увеличават техните малки разходи в края на месеца.   Google Play Store ви позволява да задавате максимален размер на разходите си за конкретни приложения и игри всеки месец, но повечето магазини за игри, не включват тази функционалност. Следователно, най-добрият начин да избегнете тези трикове е да отделите време за реално проследяване на разходите ви за артикулиет в играта. А ако играта изисква преминаване през различни етапи за получаване на даден елемент, изчислете колко точно ще ви струва той. Обикновено разходите не си струват.   4. Микротранзакции след стартиране на играта Тъй като осведомеността около микротранзакциите е по-висока от всякога, издателите на игрите се опитват да заобиколят тази лоша репутация като въвеждат покупките в играта след старта ѝ. Тази тактика е особено коварна, тъй като играчите, които активно избягват микротрансакциите, могат да бъдат измамени да купят такава игра.   Какво може да се направи тук? Ако издателят на игри използва тази тактика в една от своите игри, най-добре е да предположите, че ще я използва и в други свои заглавия. Така че, не забравяйте да се осведомите кой публикува определена игра, преди да се решите да я купите.   5. Пристрастяваща хазартна механика в игрите При хазарта се използват аудио-визуални стимули за активиране на освобождаването на допамин, в резултат човек е готов да харчи пари без да се замисля много какво прави. Геймингът също използва тази техника за манипулиране и пристрастяване. За съжаление най-уязвими са децата и хора с нестабилно психично състояние, които страдат и от други зависимости.   Ако се притеснявате, че може да сте уязвими от тези механизми или купувате игри за децата си, трябва да проучите и да избягвате тези франчайзи. Но истината е, че единствено законодателството може да ограничи тези практики.   Издателите на игри са облагодетелствани, тъй като те попадат извън законовата дефиниция за хазар, в много страни.   Вижте видео игрите, които промениха гейминга през последните 10 години  
видеоигри
Защо видеоигрите водят до пристрастяване според психолозите
Защо видеоигрите водят до пристрастяване според психолозите
Реално, играенето на видеоигри не е повече или по-малко ценно от четенето, гледането на филми или подобни хобита. Но за разлика от тези дейности, удължените сесии за игра могат да доведат до пристрастяване при някои хора, смятат психолозите.   Пристрастяването към видео игрите може да доведе до много други проблеми – социална изолация, раздразнителност, загуба на тегло. От Make Use Of обясняват защо видеоигрите според психолозите водят до пристрастяване.   Обратната връзка във видеоигрите Всяка видеоигра, от ранните аркадни до модерните блокбъстъри, разчитат на обратна връзка за да запазят ангажираността на играча. Това е основна част от видеоигрите, тъй като разработчиците им имат интерес да накарат играчите да искат да играят възможно най-дълго. И колкото повече играчи правят това, толкова по-голяма е базата, с която разработчикът може да се похвали. Колкото повече хора играят толкова по-дълго ще просъществува играта, което ще донесе повече възможности за приходи на създателите им.   Но обратната връзка не е единствената примамка, отключването на ново оръжие, след като стигнете ниво 50, например, е достатъчно, за да продължите да играете, нали? Отключването на нови сили и намирането на тайни ви насърчава да търсите повече. Тъй като игрите редовно ви представят нови причини да продължавате да играете, вие лесно се поддавате на изкушението. Мултиплейър игрите никога не свършват Игрите за един играч свършват за сравнително кратък период от време, но много игри включват мултиплейър елементи. И за разлика от соловите преживявания, можете да прекарате стотици часове в мултиплейър режими и никога да не ги „завършите” напълно.     Инжектиране на ново съдържание в игрите Независимо дали става дума за традиционни DLC пакети (Call of Duty, Battlefield) или за редовни безплатни актуализации (Fortnite, Overwatch), повечето игри за мултиплейър добавят с течение на времето повече съдържание. Без значение дали става въпрос за нови карти, оръжия или герои, те са само трик, за да ви върнат в играта и отново да се пристрастите към нея.   Видео игрите пробуждат силни емоции Игрите предизвикват емоции, често по начини, които другите медии просто не могат. По-лесно е да се наслаждавате на нещо, с когато се чувствате свързани, нали? Тъй като прекарвате времето си с приятелите си в играта, вие знаете техните борби, мечти и интереси. Искате да се свържете с тях и да научите повече за техните истории, въпреки че те не са истински. Това е нещо постижимо в 80-часова игра, но не и в двучасов филм. Това често се среща при дългите ролеви игри. Игри като The Last of Us бяха аплодирани за емоционалната връзка, която се изгражда между героите, и която се разраства в играта. Заглавията, които ни позволяват да вземаме решения, са още по-емоционални за нас, защото показват последствията от нашите действия.   Майсторски създадените саундтраци на игрите също могат да предизвикат генериране на силни емоции във вас. Игрите предлагат уникални начини за изграждане на емоционални връзки с играчите.   Съвременните видеоигри са грандиозни Съвременните мега-игри имат по-голям потенциал да ви пристрастяват, защото имат огромно богатство от съдържание, поднесено по грандиозен начин. За това и играчите, които искат да изпитат всичко, което една игра може да предложи, стават все повече. По-лесно е да се пристрастите към игри, които предлагат привидно безкрайно количество съдържание, на което да се насладите. Игрите от времето на Nintendo и Nintendo 64 не предлагат такъв голям опит, което намалява потенциала им да пристрастяват геймърите.   Вижте най-добрите игри за смартфони, с които може да тествате ума си
видеоигри
Най-забавните гафове във видеоигрите
Най-забавните гафове във видеоигрите
Бъговете във видеоигрите са досадни, но има по-малко „вредни“ грешки, които често служат за забавление. Играта може да породи много смях. В тази статия, от Make Use Of, изброяват някои от най-известните бъгове за видеоигри за всички времена. Ето кои са те:   Minus World (Super Mario Bros.) Започваме с може би един от най-известните бъгове в историята на видеоигрите. The Minus World е ниво в оригиналната игра Super Mario Bros. за NES. Не е трудно да го достигнеш, ако знаеш какво да направиш, но веднъж влязъл, оставаш там завинаги. За да достигнете Minus World, трябва да извършите конкретна маневра в края на World 1-2. По този начин се озовавате в свят с етикет World -1, оттук и името Minus World. Той е идентичен с реалния World 7-2, но не можете да го завършите, тъй като тръбата в края ви връща към началото на нивото. Няма измъкване!   Интересното е, че в кода на играта този свят всъщност е World 36-1. Но тъй като показва празен знак за числото 36, виждате -1 в горната част.   MISSINGNO (Pokémon Red and Blue) Изумителните RPG игри за Gameboy, които поставят началото на истерията по Pokemon, излизат през 1998 година. А играта Pokémon Red and Blue стана прословута поради способността си да дублира лесно елементи. Тъй като всеки тип Pokémon има номер в Pokédex, MISSINGNO означава „Липсващ номер“ (Missing Number). Той представлява Pokémon фантом, който можете да срещнете, като следвате няколко стъпки. Полетете до остров Синабар и започнете да сърфирате нагоре и надолу по източния бряг. Ще започнете да виждате различни диви покемони, включително MISSINGNO. Можете да хванете MISSINGNO, но това ще предизвика странни графични промени във вашата игра. Този бъг стана известен още преди интернет да стане популярен.   Get Down (GoldenEye 007) Не всички бъгове са породени от грешки в програмирането. Играчите на GoldenEye 007 на N64 откриха, че ако леко издърпате касетата за игра, докато играете (известно като накланяне на касета), героите ще започнат да се въртят диво. Чрез комбиниране на въртящите се герои с J-поп песента Promise от Kohmi Hirose се роди подходящият мем Get Down (известен още като Geddan). Може да се спори дали всъщност това е истински проблем, но все пак е забавно.   Swingset Glitch (Grand Theft Auto IV) Игрите с отворен свят често имат повече проблеми от обичайните заглавия. Един от най-смешните бъгове в Grand Theft Auto IV ви позволява да изстрелвате коли на огромно разстояние, като използвате детска люлка. Това е доста глупаво, но все пак е смешно. За да го активирате,  трябва само да закарате превозно средство до някоя детска люлки (тези в парка Firefly Projects са най-известните).   Тайгър Уудс ходи по вода (Tiger Woods PGA Tour 08) В този случай, отговорът на разработчика на играта с бъг, беше може би по-забележим от самия бъг. Играч на Tiger Woods PGA Tour 08, забелязва странен бъг – в играта Тайгър Уудс ходи по водата, за да удари топка, паднала във воден басейн. Той качил клипа на това „чудо“ в YouTube.   Година по-късно, за да насърчи излизането на новата си игра Tiger Woods 09, издателят EA Sports пуска забавна реклама, в която истинският Тайгър Уудс „ходи по вода“, за да удари топка. Рекламата завършва с надпис „Това не е проблем. Той просто е толкова добър".   Вижте защо компютърните игри са по-добри от конзолните игри