Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
32 резултата за бразузъри
сигурност
10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни
10 начина, по които уеб сайтовете излага на риск личните ни данни
Опасностите за неприкосновеността на личния ви живот, се крият във всяко кътче на интернет, но не всички приемат тези заплахи насериозно. Когато посещавате някой уебсайт, компанията зад него научава много повече за вас, отколкото навярно осъзнавате.   Обикновено това е така, за да ви покажат по-подходяща реклама въз основа на това, което сте търсили и разглеждали в миналото – тази техника е наречена целенасочена реклама. Има случаи, обаче, когато те продават информацията ви на други компании, които искат парите ви. Много погрешно е обичайното схващане, че интернет е анонимно място. Това е далеч от истината, тъй като все повече и повече организации намират начини да вземат вашето име и адрес, смятат от Tech Radar.   Това са 10 начина, по които уебсайтовете нарушават поверителността ни.   1. Проследяване на историята на сърфирането ви В момента, в който отидете на уебсайт, който иска данните ви, той започва да проверява историята ви на сърфиране и да търси точно под носа ви информация за вас, която ще бъде запазена за по-късен анализ. По-често, както вече споменахме, тази информация се използва за маркетинг на продукти и услуги, които пасват на вашето онлайн поведение. Това е страховито, да, ето защо винаги трябва да използвате VPN, където е възможно. Някои сайтове ви позволяват да се откажете от проследяването, въпреки че тази функция не е особено лесна за намиране, дори в редки случай, тя изобщо не съществува.   2. Супер бисквитки Ако бисквитката  следи сайтовете, които посещавате и активността ви там, то супер бисквитките са   бисквитки, които се отделят от основната база данни с бисквитки. Някои от тях се съхраняват на повече от едно място и реактивират стари  бисквитки.  Уебсайтовете използват тези супер бисквитки, за да следят рутинните процедури на тези потребители, които са достатъчно умни, за да премахнат историята си на сърфирането и кеша.    3. Синхронизиране на бисквитките Някои уеб сайтове използват сложни схеми, за да определят какво устройство използвате. Това се нарича синхронизиране на бисквитки – процес, който позволява на организациите да обменят информация помежду си и да комбинират идентификационните номера, които всички те са присвоили. Конгломерати от сайтове могат да работят заедно, за да използват по-ефективно данните, които са събрали от вас. И никой няма представа, че това се случва. Целта е в крайна сметка да се изгради по-добра представа за вас, вашите навици и интереси.   4. Анонимност Всички смятат, че са анонимни в интернет, което до известна степен е така. Фактът е, че вашето истинско име е без значение за рекламодателите, поради което те ви знаят по номер, който те са ви присвоили. Използвайки този номер те могат да определят каква сума сте готови да похарчите и за какво. В Съединените щати, Агенцията за национална сигурност (NSA) може да използва тези идентификатори, събрани от рекламодателите, когато разследва заподозрени лица.   5. Продажба на вашата лична информация Всеки път, когато купувате нещо в магазин и сте помолени да предоставите своя имейл адрес и / или пощенски адрес, рискувате компанията да продаде личната ви информация на рекламодателите. Ето защо понякога може да получавате нежелани имейли от изпращачи, за които никога не сте чували.   По-големите и по-известни компании обикновено не се занимават с тази практика, тъй като пазят репутацията си. Въпреки това, всяка компания е уязвима и може да бъде подведена под отговорност за нарушения свързани с личните данни на потребителите. 6. Ценообразуване на базата на устройството ви Съществуват доказателства, според които цените на продуктите и услугите могат да се увеличат или намалеят в зависимост от устройството, което използвате, за да пазарувате онлайн. Отново през 2012 година например, се оказа, че уебсайтът за пътувания Orbitz дава на потребителите на Mac по-скъпи хотелски опции, отколкото на останалите, което е доста смайващо.   7. Скриптове за проследяване на социални медии Когато използвате социална мрежа като Facebook или Twitter, вие се съгласявате тези компании да правят почти всичко, което искат с вашите лични данни, и това включва данни, събрани от проследяващи скриптове, открити извън самите мрежи. В случая на уебсайтове, в които е вградена иконата Facebook “Like”, Facebook може да съхранява бисквитка на този сайт, за да запази състоянието ви за вход. Компанията може да използва информацията, за да ви идентифицира и да използва алгоритмите ви, за да ви насочва към реклами въз основа на уебсайтовете, които посещавате.   8. Пръстови отпечатъци Може да не използвате действителния си пръстов отпечатък, за да стартирате Google Chrome или Firefox, или Opera, но това няма значение, защото конфигурацията на браузъра ви е толкова уникална, колкото пръстовия отпечатък. Изпълняваната от вас версия, заедно с инсталираните от вас приставки и техните специфични версии, улесняват сайтовете да идентифицират кой сте.   В процес, наречен пръстов отпечатък на браузъра, компаниите използват тази информация, освен резолюцията на екрана, инсталираните шрифтове, часовата зона и др., за да събират информация за вас. И ако сте деактивирали бисквитките, за да предотвратите такава намеса, тази функция на браузъра ви издава.   9. Браузърът ви Всеки път, когато отваряте уебсайт, браузърът ви препраща линия от текст, който идентифицира браузъра и операционната ви система, като тази информация може да се използва и за генериране на насочени реклами. По същество браузърът ви казва на уебсайта дали използвате Safari на устройство с iOS, Chrome на Windows 10 и т.н. Използвайки тази информация, уебсайтът може да определи дали да адаптира рекламите си към мобилно устройство или десктоп.   10. HTTP referer Това е термин, който описва заглавието, в която се съхраняват подробностите за това, откъде идвате, когато сте пренасочени към нов уебсайт. Така че, ако разглеждате Digital.bg и кликнете върху банерна реклама, HTTP референтът съхранява факта, че сте били на посещение в Digital BG. HTTP референтът може да бъде изпратен на новия сайт и оттам администраторите или алгоритъмът на сайта могат да извлекат две неща за вас: къде сте били и къде сте сега.   Вижте 4 браузъра, които гарантират пълна анонимност в Интернет
интернет
ЕС иска да спре известията за "бисквитки" в уеб сайтовете
ЕС иска да спре известията за "бисквитки" в уеб сайтовете
През 2012 г. Европейският съюз прие закон, с който задължава всички сайтове да уведомяват ясно потребителите си, че инсталират т.нар. „бисквитки” на компютрите им. Сайтовете избраха да правят това чрез изскачщи съобщения и известия. Според ЕС обаче те са твърде досадни и иска да ги спре, съобщава KitGuru.   Тъй като много сайтове се презастраховат и слагат големи известия за бисквитки, те дразнят повечето потребители. Освен това пречат и на потребителското изживяване. Затова в края на миналата седмица ЕС предложи нов закон, който на практика ще върне старото...
Mozilla
Как да върнем стария начин за автоматично препоръчване на уеб сайтове във Mozilla Firefox
Как да върнем стария начин за автоматично препоръчване на уеб сайтове във Mozilla Firefox
43-тата версия на браузъра Firefox промени начина, по който функционира вградената технология за автоматично препоръчван на сайтове. От известно време насам, когато започнем да изписваме името на сайт в лентата за търсене браузърът ни показва началната му страница, а не тази страница, която сме посещавали най-често. За щастие, според екипа на MakeUseOf, можем да се върнем към старата настройка на Firefox.
Microsoft
Кой е най-популярният интернет браузър
Кой е най-популярният интернет браузър
Интернет се промени много за периода 1991-2014 година, а с това се промениха и браузърите.
браузъри
Какво е общото между уеб браузърите и телевизионните сериали
Какво е общото между уеб браузърите и телевизионните сериали
Дали любимият ви браузър отразява вашия характер, преценете сами! 
браузъри
Мобилните браузъри, с които ще сърфираме по-бързо
Мобилните браузъри, с които ще сърфираме по-бързо
Може би си задавате въпроса, защо да инвестирате време и пари в инсталирането на друг браузър? 
Google Chrome
Google ще ни позволят да изтеглим историята си на търсене
Google ще ни позволят да изтеглим историята си на търсене
Google вече няколко месеца разработват този полезен инструмент, който много скоро ще е достъпен за потребителите.
Google Chrome
Google Chrome 42 вече е достъпен за изтегляне
Google Chrome 42 вече е достъпен за изтегляне
Новата версия на браузъра отстранява редица пропуски в работата и се отличава с по-бърза скорост.
бразузъри
Како трябва да имате предвид, ако използвате няколко акаунта в Mozilla Firefox
Како трябва да имате предвид, ако използвате няколко акаунта в Mozilla Firefox
През тази есен, Mozilla предложи разширението Firefox Multi-Account Containers. То има за цел да рационализира присъствието ви в интернет, като по този начин ви помага да управлявате по-ефективно онлайн профилите и активността си.   От Make Use Of ще ни покажат как да се възползваме максимално от разширението.   Множество социално медийни профили Някои доставчици на социални медии ви позволяват да превключвате различни профили в приложението. Например, във Facebook трябва само веднъж да се логнете, за да управлявате както личните си профили, така и всички страници, в които сте администратор.   От друга страна, някои услуги не предлагат тази функция. Може би най-забележителния пример е Twitter: ако имате собствен акаунт и професионален акаунт, преминаването от единия в другия  е досадна работа. Има решение, което обаче не е идеално и то е да се използва приложение като TweetDeck.   Тъй като разширението, съхранява "бисквитките" поотделно, то ви позволява да стартирате няколко акаунта. Просто създайте нов контейнер и влезте в алтернативния си профил.   Професионални срещу лични профили В наши дни е много трудно човек да се концентрира, особено ако е цял ден пред компютъра. Интернет предлага толкова много неща, че умът ви вероятно „скача“ от сайт на сайт, от игра на игра и винаги е отклонен от целта ви.   Можете да използвате Firefox Multi-Account Containers, за да намалите дразнителите. Дръжте целия си професионален живот в един контейнер, а личния си живот в друг. Можете дори да блокирате личните сайтове в професионалния си контейнер, така няма да си навличате гнева на шефа.   Сигурност Знаете, че рекламодателите регистрират всеки ваш ход в мрежата и почти всеки сайт се опитва да проследява данните ви за сърфиране. Firefox Multi-Account Containers може да ви помогне. Ако например влизате в социалните си профили от един таб и четете новинарските сайтове в друг таб, вашата социална идентичност ще бъде запазена от всички скриптове за проследяване на новинарския сайт.   Вижте 5 начина да направим Mozilla Firefox по-сигурен браузър
бразузъри
Как да подобрим търсенето в Mozilla Firefox
Как да подобрим търсенето в Mozilla Firefox
Подобно на почти всички съвременни браузъри, Firefox поддържа функция за автоматично предлагане на резултати. Благодарение на нея, всеки път щом започнем да изписваме ключова дума или фраза в полето за търсене, се появяват предложения за страници, които вече сме посещавали, отметнали или просто отворили. Според Engadget, можем да подобрим работата на тази функция като в допълнение с нея използваме така наречените „модификатори”.   Модификаторите представляват символи, които изписваме след ключовите думи, като по този начин стесняваме критериите на функцията за...
Google Chrome
Нова функция в Chrome ще пести живота на батерията на устройствата
Нова функция в Chrome ще пести живота на батерията на устройствата
Инженерите на компанията са разработили нова интересна функция, която да подобри представянето на браузъра.
Google Chrome
Разширение не позволява на Chrome да забави компютъра ни
Разширение не позволява на Chrome да забави компютъра ни
С Great Suspender можем да отваряме до 30 отметки в браузъра без чувствително забавяне на системата.
Google Chrome
Google Chrome вече ще ни информира кои сайтове са опасни
Google Chrome вече ще ни информира кои сайтове са опасни
Невероятните функционалности неслучайно превърнаха Google Chrome в един от най-популярните десктоп браузъри.
Google
Google ще представят нова мобилна услуга до броени часове
Google ще представят нова мобилна услуга до броени часове
Google планират да се превърнат в директен конкурент на мобилните оператори.
Google Chrome
Google вече ще толерира резултатите от мобилните версии на уеб сайтовете
Google вече ще толерира резултатите от мобилните версии на уеб сайтовете
Някои анализатори определиха новия алгоритъм като най-голямата промяна в мобилната версия на Google досега.
Microsoft Spartan
Снимки разкриват как изглежда мобилния браузър Spartan
Снимки разкриват как изглежда мобилния браузър Spartan
Новият браузър Spartan на Microsoft определено е една от най-интересните характеристики на предстоящата платформа Windows 10.