Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
19 резултата за болиди
Формула 1
Formula 1 може да стартира сезона от 5 юли, но пред празни трибуни
Formula 1 може да стартира сезона от 5 юли, но пред празни трибуни
Организаторите на най-популярното автомобилно състезание в света също се оказаха принудени да променят сериозно своя календар за новия сезон. Обстановката предизвикана от коронавируса вече отложи планираното Гран При на Австралия. Това трябваше да бъде първото състезание от календара на Формула 1 за следващия сезон. Причината за отмяната на надпреварата на една от класическите писти е свързана с положителна проба на служител от екипа на Mclaren F1 отбора. Добрата новина е, че въпросният човек вече е напълно здрав, но желанието за да се предотврати разпространението на COVID-19 доведе до отмяна на Гран При на Австралия. Всъщност първоначалната дата за състезанието бе 21 март и щеше да отбележим навършването на 25 години, откакто "Албърт Парк" е домакин на австралийския старт в календара на Формула 1. Друго култово състезание също няма да се проведе през тази година и това е Гран При на Монако, което винаги е голяма атракция за феновете. Това бе потвърдено вече от Automobile Club de Monaco.     След няколко поредни забавяния и отмяна на редица състезания най-накрая разбираме и кога реално може да стартира новия сезон във Формула 1. Информацията бе потвърдена от главния изпълнителен директор на F1, Чейс Кери. От думите му разбираме, че датата за подновяване на сезона е избрана и това е 5 юли. Ако всичко върви по план тогава ще се проведе Гран при на Австрия. За да се гарантира максимална сигурност, обаче на трибуните няма да бъдат допускани никакви зрители. Първоначално това ограничение ще е само за първите състезания от календара, като ще се продължи да се следи отблизо ситуацията с COVID-19. Предвидените надпревари за юли август и септември ще пренесат битките от Формула 1 на пистите в Европа. След това състезанията ще се изместят в Азия и САЩ. Последните от тях ще са през декември, като общия им брой за сезона вероятно ще варира между 15 и 18. Остава да видим дали този път няма да има промяна и F1 ще се реализират планираните надпревари по настоящия график.   Още от Digital: Най-добрите Android приложения и игри за Formula 1
Formula 1
Formula 1 става екологична до края на 2030г.
Formula 1 става екологична до края на 2030г.
Oрганизаторите на най-популярната автомобилна надпревара в света разкриха амбициозните си планове да променят Formula 1. Впечатляващата инициатива на FIA предвижда състезанията в календара на F1 да отделят нулеви вредни емисии в атмосферата до 2030г. В това число влизат не само болидите, но също автомобилите за сигурност и другите превозни средства използвани за нормалното провеждане на състезанията. Отборите могат да покрият новите изисквания по разнообразни начини, твърдят още от FIA.   Инженерите могат да експериментират с нови композитни материали, както и с подобряване на сегашните системи за безопасност и възстановяване на енергия. Еволюцията на хибридните двигатели, които сега се използват в болидите също ще има ключова цел за проекта. Част от идеите, които се обсъждат включват употребата на устойчиви горива, които не генерират емисии, тъй като отделят толкова въглерод, колкото усвояват. Изискванията ще обхванат всички съоръжения и фабрики на отборите.     От FIA разкриха, че ще използват "ултраефективна логистика, която ще гарантира, че офисите, фабриките и другите съоръжения използват на 100% възобновяема енергия". Посетителите на състезанията също така ще имат възможност да рециклират своите отпадъци, като ще бъдат премахнати пластмасовите продукти за еднократна употреба. Това ще се случи до 2025г., съобщава BBC. Още от следващата година влиза в сила изискването болидите във Formula 1 да използват гориво, което има поне 10% съдържание на био компоненти.   Още от Digital: Най-добрите Android приложения и игри за Formula 1  
Formula 1
Защо обработването на информацията от болидите е ключов фактор за успеха във Formula 1
Защо обработването на информацията от болидите е ключов фактор за успеха във Formula 1
Болидите от Formula 1 са впечатляващи превозни средства от технологична гледна точка и са базирани на множество иновации, които все още не са достъпни за масовия потребител. Вероятно не сте се замисляли, но зад всяка успешна обиколка на пистата освен усилията на пилота стои и неуморната работа на голям екип от инженери, както и на хиляди компютърни изчисления. Така например гаражите за отборите във Formula 1 се изграждат дни, а понякога дори седмица преди самото състезание, като екипите носят оборудване от над 40 тона.     По този начин инженерите знаят във всеки момент какво е състоянието на различните компоненти на болидите, като дори гумите им са оборудвани с множество сензори. Информацията се обработва в реално време и разкрива коя част е по-износена и под каква траектория да се преминат най-бързо завоите и др. Болидите могат за части от секундата да намалят скоростта от 250 км./ч. до 70 км/ч., като при този процес анализа на данните е ключов компонент за представянето на машината, предаде DigitalTrends. На практика всеки мегабит информация е важен.     Това важи с пълна сила и за състоянието на самите пилоти, а не само за болида, тъй като са изложени на впечатляващо натоварване по време на състезанията. Самите данни се синхронизират със сървъри, които разположени в боксовете на отборите и са с капацитет между 40-60 терабайта. Екипите във Formula 1 използват 5GHz мрежа, за да трансферират максимално бързо данните и актуализират наличната информация на всеки елемент от болидите на всеки 20 минути.   Oще от Digital: Как ще изглеждат болидите от Formula 1 през 2050г., според McLaren
Alfa Romeo
Ето как ще изглеждат болидите на Alfa Romeo за новия сезон във Formula 1
Ето как ще изглеждат болидите на Alfa Romeo за новия сезон във Formula 1
Аlfa Romeo имат богата история в разработването на автомобили и предизвикаха голям интерес със завръщането ви във Формула 1 през миналата година. Италианският производител ще продължи да участва активно в най-престижната автомобилна надпревара в света. Аlfa Romeo също така вече стартираха тестовете с болида, който ще стане част от новия сезон на F1 и e с кодовото име C38. Maшината използва модифицирано шаси, разработено от Ferrari.      Изискванията за новия сезон във Formula 1 са всички автомобили да бъдат захранвани от 1.6-литрови V6 двигатели с турбокомпресори. Самият агрегат е допълнен от хибридна система, която генерира допълнителна енергия от спирачките или отработените газове, предаде DigitalTrends. През миналата година Alfa Romeo участваха като спонсор на Swiss Sauber отбора, но партньорството им ще приключи през 2019г., тъй като екипа им през новия сезон ще се казва Alfa Romeo Racing.     Отборът ще бъде независимо, но в действителност ще представлява втори екип на Ferrari в тазгодишния календар на F1. През новия сезон за Аlfa Romeo ще се състезава Антонио Джовинаци, който ще замести Чарлс Леклерк. Другият пилот в отбора е Кими Райконен, който е ветеран в надпреварата и бивш световен шампион. Основната цел на Alfa Romeo е да подготви пилоти, специалисти и технологии, които за в бъдеще да станат част от екипа на Ferrari.     Oще от Digital: Как ще изглеждат болидите от Formula 1 през 2050г., според McLaren
НР Еnterprise
Как НР Еnterprise прави болидите на Mercedes във Formula 1 успешни
Как НР Еnterprise прави болидите на Mercedes във Formula 1 успешни
Formula 1 е най-гледаното автомобилно състезание в света и една от най-престижните спортни надпревари в света. Всеки един болид има аеродинамичен дизайн, който е изпитан до най-малкия детайл и е базиран на най-модерните технологии. Успехът на даден отбор във Formula 1 зависи от работата на множество специалисти, като работата на пилотите се подпомага и от специализирани компютърни системи. Така например тазгодишния световен шампион при конструкторите Меrcedes F1 си партнира с НР Еnterrpise.     Двете компании са изключително доволни от ползотворното си партньорство досега и планират да продължат си съдействат в дългосрочен план. Успехът на Mercedes F1 на пистата е неизменно свързан с технологиите на НР Еnterprise, информира TechRadar. Постигането на оптималния баланс между висока скорост и стабилност на всяко трасе е доста трудна задача, която изисква обработване на огромно количество данни в реално време. Именно в този аспект е най-важна експертизата и помощта на технологичния гигант.     Компанията също така предсоставя необходимата инфраструктура, за да се извършват редица тестове и компютърни симулации на болидите. По време на тренировките екипа на Mercedes F1 може да следи в реално време как се променят показателите на стотици ключови параметри на различните системи на автомобила. HP Enterpise дори са осигурили самостоятелен център за данни, който анализира единствено тази информация, за да направи болидит още по-бързи.   Още от Digital: Formula 1 става още по атрактивна благодарение на облачната услуга Amazon Web Services (AWS)
Formula 1
Formula 1 става още по атрактивна благодарение на облачната услуга Amazon Web Services (AWS)
Formula 1 става още по атрактивна благодарение на облачната услуга Amazon Web Services (AWS)
Oрганизаторите на най-популярната автомобилна надпревара на обявиха ново технологични партньорство, което този път е с Amazon. Концепцията им предвижда във Formula 1 вече да се възползват от предимствата на платформата Amazon Web Services (AWS). Съгласно споразумението им AWS ще се превърне в основния партньор на F1 в сферата на облачните услуги и алгоритмите с машинно обучение. Логото на компанията също така ще се появява на телевизионните графики.   Предстоящият ъпдейт на Formula 1 означава, че "преобладаващата част" от сегашната инфраструктура ще бъде мигрирана към локалните центрове за данни на AWS, информира TechRadar. Разнообразните инструменти за анализ и статистика на Amazon ще предоставят дори още повече данни за представянето на болидите и пилотите по време на състезанията. Това е поредният опит F1 да използва модерните технологии, за да стане по-атрактивна за феновете.      Oт една страна Amazon ще могат да се похвалят, че са единствения партньор на F1 в сферата на облачните услуги, а от друга ще виждаме по-разнообразни данни за представянето на отборите. AWS предлага много повече възможности и превъзхожда платформите на другите конкурентни компании по отношение на скоростта, сигурността и инструментите за анализ. Цялата информация ще се стриймвa от сървърите на Amazon и ще се ъпдейтва за части от секундата.   Още от Digital: Formula 1 стартира онлайн телeвизия с името F1 TV
Formula 1
Formula 1 стартира онлайн телвизия с името F1 TV
Formula 1 стартира онлайн телвизия с името F1 TV
Милионите фенове на Formula 1 по цял свят с радост ще научат, че организаторите на най-гледаното автомобилно състезание работят върху нова онлайн услуга. Благодарение на нея всеки от нас ще има как да стриймва на живо в интернет всички надпревари от годишния календар на Formula 1. За целта ще трябва да регистрира акаунт и да плати месечна такса, за да може да излъчва в реално време състезанията на своите устройства. Самият абонамент ще е между $8 и $12 на месец.      Самата услуга ще се казва F1 TV и ще е достъпна на време за старта на новия сезон. Припомняме ви ,че първото състезание е в Мелбърн, Австралия и ще се проведе на 25 март. Имайте предвид, че F1 TV ще е достъпна както за компютрите, така и за смартфоните с Android и iOS, информира TheVerge. Oчаква се да бъдат представени и приложение за собствениците на Amazon TV и Apple TV устройствата. Много е вероятно това да стане на по-късен етап от старта на редовния сезон.     Идеята за премиерата на подобна услуга и може да увеличи значително броя на зрителите, които гледат оспорваните състезания от Formula 1. Oпцията за излъчване на мобилното устройство е доста полезно, тъй като ще позволи на хората, които са в движение също да следят какво се случва на пистата. Потребителите ще могат да гледат от различни ъгли и да получават на живо различни статистики за представянето на отделните пилоти и отбори по време на състезателните обиколки.   Вижте болидите във Formula 1 ще имат нов дизайн заради сигурността 
Мercedes-Benz
Mercedes-Benz ще участват за първи път във Formula E през 2019г.
Mercedes-Benz ще участват за първи път във Formula E през 2019г.
Вече ви информирахме как ще изглеждат новите болиди във Formula E през 2018г. Едно от най-големите имена в автомобилната индустрия също смята да се присъедини към набиращите популярност състезания от сериите. Mercedes-Benz вече подадоха молба за участие във Formula 3 от 2018/2019 и сега потвърдиха, че се включват официално от сезон 2019/2020. За да се фокусират изцяло върху надпреварата от компанията ще сложат край на своето участие в Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), в което имат 18-годишна история.   През този период Mercedes-Benz спечелиха много отборни и индивидуални отличия. Тяхното желание да напуснат, обаче е оправдано, тъй като Formula E предоставя много повече възможности за развитие. Audi също вече се отказаха от FIA World Еndurance Championship, включително и от участие в 24-та часа на Льо Ман, в което са многократни победители. Formula E предоставя уникална възможност производители да тестват в реални условия своите електрически двигатели и да оптимизират работата им.   Участието в състезанието позволява да се експериментират с нови технологии и инженерни решения преди те да станат достъпни за широката общественост. Меrcedes-Benz не е единствения друг голям бранд в индустрията, който се присъедини към Formula E, тъй като това вече направиха Jaguar и BMW. Включването на германския концерн е сигурна гаранция, че ни очакват още по-вълнуващи надпревари във Formula Е през 2019г.   Вижте Може ли Formula E да е бъдещето на автомобилните състезания
Formula E
Formula E ще получи статут на световен шампионат през 2020г.
Formula E ще получи статут на световен шампионат през 2020г.
Formula E продължава да набира все по-голяма популярност с всеки изминал сезон. Интересната надпревара с електрически болиди привлича вниманието не само на любителите на високите скорости. Броят на водещите производители в автомобилната индустрия, които проявяват желание да участват във Formula E се увеличава. В това число можем да добавим гиганти като Mercedes-Benz и Porsche, което също допринася за огромния интерес към състезанията от календара на Formula E.   Представителите на международната автомобилна федерация FIA също отчитат прогреса на този формат. Именно заради това предстоящия сезон във Formula E ще бъде първият, който се провежда със статут на световно първенство за електрически автомобили, съобщава Engadget. Oт една страна това е признание за популярността на надпреварата, но също и за инвестициите, които правят отборите участници. Любопитното, че сега единствено Formula 1 има World Championship статут.     Със сигурност важна роля за това решение на FIA оказва и участието на все повече водещи производители на автомобили. Едва ли Formula E скоро ще измести Formula 1 като най-гледаното автомобилни състезание. Въпреки това формата грабва вниманието на все повече фенове и се утвърждава като предпочитана алтернатива на Formula 1. В заключение ще допълним, че новия сезон стартира със Santiago E-Prix на 18 януари.   Още от Digital: Formula 1 става екологична до края на 2030г.
Formula E
Снимки разкриват дизайна на електрическия болид Porsche 99X Electric
Снимки разкриват дизайна на електрическия болид Porsche 99X Electric
Германският производител най-накрая зарадва феновете си, показвайки как ще изглежда дизайна на болида им за Formula E. Впечатляващата машина привлича внимание с агресивния си спортен дизайн и също така носи името Porsche 99X Electric. Премиерата бе излъчвана от компанията в популярната стрийминг платформа Twitch. Състезанията в надпреварата с електрически автомобили започват през ноември.     Инженерите на Porsche са използвали модифицирана версия на двигателя, използван от състезателните версии на Porsche 919 от 24-те часа на Льо Ман. Участието на компанията във Formula E не е изненадващо, тъй като ще им позволи да оптимизират технологии за серийно произвежданите си автомобили. Няма как да не отбележим и факта, че все повече големи брандове проявява интерес към надпреварата.     Максималната скорост, която развива Porsche 99X Electric e 280 км/ч., като ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 2.8 секунди. съобщава Cnet. Специална система за LED осветление ще информира зрителите кога болида активира режима за оптимална мощност, която достига до 250kW. Oпределено можем да кажем, че това е един от най-добре изглеждащите автомобили, които ще се включат в състезанията от Formula E.     Oще от Digital: Porsche ще плати €535 млн. глоба заради манипулиране на тестове с дизелово гориво  
Mercedes
Меrcedes-Benz представиха първият си състезателен болид за Formula E
Меrcedes-Benz представиха първият си състезателен болид за Formula E
Германският производител вече потвърди желанието си да се присъедини към набиращата все по-голяма популярност надпревара Formula E. Oт компанията зарадваха нетърпеливите си фенове с официалната премиера на първия си болид за състезанията от календара на Formula E. Самият модел се казва Меrcedes-Benz EQ Silver Arrow 01 и се захранва изцяло от електрически двигатели. Максималната мощност по време на квалификациите ще е 340 к.с.     В същото време тази стойност при нормален режим на шофиране е 272 к.с, като при активиране на Attack режима на болида се увеличава до 306 к.с, съобщава Engadget. Според официалните данни Меrcedes-Benz EQ Silver Arrow 01 е оборудван с 52kWh батерия и е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч. за 2.7 секунди. Първият електрически болид на  Mercedes-Benz може да се движи в продължение на45 минути без да се наложи зареждане и има максимална скорост от 280 км/ч.     По този начин компанията се превръща в седмия бранд потвърдил участие в следващия сезон на Formula E след  Audi, BMW, Citroën, Mahindra, Nissan и Jaguar. Официалният старт ще е на 15 декември, като всички болиди ще имат еднакви шасита, които са произведени от Dallara и сходни технически характеристики. В следващите месеци предстоят допълнителни тестове на Меrcedes-Benz EQ Silver Arrow 01, които да го подготвят максимално за дебютния сезон във Formula E.     Oще от Digital: Moже ли Formula E да е бъдещето на автомобилните състезания
Formula 1
Как ще изглеждат болидите от Formula 1 през 2050г., според McLaren
Как ще изглеждат болидите от Formula 1 през 2050г., според McLaren
Състезанията от календара на Formula 1 се наблюдават в реално време от десетки милиони фенове на надпреварата по цял свят. Модерните технологии и инженерни иновации са причината всяка година болидите да еволюират значително и да стават все по-стабилни и бързи. Задавали ли сте си въпроса как биха изглеждали състезанията във Formula 1 след 30 години? Може и да ви се стори странно но McLaren вече имат собствен отговор, предаде Pocket-Lint.     Специалистите на компанията предвиждат бъдеще, в което болидите имат футуристичен дизайн и се захранват изцяло от електрически двигатели. Максималната скорост ще се увеличи драстично и при състезанията през 2050г. ще може да се развива максимална скорост от почти 500 км/ч. Всеки един пилот ще има възможността да зареди вградените батерии от 0 до 50% за по-малко от 10 секунди. Няма да е изненадващо, ако самите болиди се зареждат от самата писта.     Безопасността ще се гарантира от усъвършенствани системи с изкуствен интелект, които анализират в реално време обстановката и могат да поемат контрола над самия болид. McLaren дори виждат възможност болидите да променят своята си форма, когато преминават през завой или изпреварват свой опонент, което ще гарантира оптимална аеродинамика. Пилотите ще виждат различни данни представени с ефекти на добавена реалност, което важи и за хората, гледащи Formula 1 пред телевизора.     Oще от Digital: Как НР Еnterprise прави болидите на Mercedes във Formula 1 успешни
МcLaren
Защо Dell са причината за успехите на McLaren във Formula 1
Защо Dell са причината за успехите на McLaren във Formula 1
Отборите във Formula 1 са изправени пред постоянна и ожесточена конкуренция в опита си да постигат оптимални резултати и да се представят добре във всяко състезание. Много често борбата на пистата се решава за стотни от секундата, което прави максималната скорост и стабилността във задължителни фактори за успех. Един от най-добрите екипи във Formula 1, a именно този на McLaren си партнира със специалисти на Dell, за да открие най-подходящите високотехнологични решения и да направи болидите си още по-добри, предаде TechRadar.    Сътрудничеството има дългосрочен характер и носи ползи и на двете страни. В централния офис на McLaren екип от инженери работи усилено в 363 дни от годината, за да се адаптира към бързо променящите се условия в този спорт. Именно заради това компанията се нуждае от доверен сътрудник, който да им позволи да съхраняват и обработват внушителното количество информация, която се генерира от непрестанните им тестове. Това е и ролята на Dell, които гарантират, че данните се пазят на сигурно място.     Технологиите на Dell позволяват на McLaren максимално бързо да обработва данните в реални време и да направят необходимия анализ. В качеството си на водещ IT партньор специалистите на Dell се грижат да осигуряват гъвкави решения, които за стотни от секундата предоставят необходимите резултати. Всеки болид генерира около 1TB информация в рамките на едно състезание. Данните са от вградените сензори и видео клиповете от HD камерите им, които се стриймват на живо в сървърите на McLaren.   Oще от Digital: Formula 1 става още по атрактивна благодарение на облачната услуга Amazon Web Services (AWS)
Volkswagen Pikes Peak
Eлектрическият автомобил Vlokswagen Pikes Peak ускорява по-бързо от болид във Formula 1
Eлектрическият автомобил Vlokswagen Pikes Peak ускорява по-бързо от болид във Formula 1
След месеци на спекулации и кратки тийзъри от Volkswagen най-накрая представиха впечатляващия електрически автомoбил Pikes Peak. Концептуалният модел има спортен дизайн и аеродинамика, чиито основен акцент е достигането на максимална скорост на движение. Резултатите на финалната версия на Pikes Peak дори надхвърлят първоначалните очаквания на VW. Пълното име на модела е I.D R Pikes Peak, а първата публична демонстрация ще стане факт на ежегодната надпревара "Race To The Clouds", която ще се проведе на 24 юни.      Основната цел на VW Pikes Peak ще е подобряването на сегашния рекорд поставен от електрически автомобил за финиширане в рамките на 8:57.118 минути. Суперавтомобилът има по-лек корпус (1133кг.) от първоначалните прототипи и осигурява максимална мощност от 680 конски сили. Системата за захранване на машината включва два електрически двигателя и допълнителна литиево-йонна батерия, която съхранява енергията. Интересното е, че около 20% от необходимата енергия се генерира при движението на VW Pikes Peak.     Най-впечатляващата характеристика на новия електрически автомобил е факта, че може да ускори от 0 до 100 км/ч. за едва 2.25 секунди. По този начин VW Pikes Peak превъзхожда по този показател електрическите болиди от Formula E, както и тези във Formula 1. От Volkswagen се надяват с подобни постижения да убедят потребителите, че EV автомобилите също могат да демонстрират впечатляваща бързина и ускорение. Много от технологиите на VW Pikes Peak ще се използват в бъдещите електромобили на компанията.     Още от Digital: Електрическите автомобили, които очакваме на пазара до пет години
McLaren
McLaren разработват жилетка, която ще предпазва пилотите във Formula 1 при катастрофа
McLaren разработват жилетка, която ще предпазва пилотите във Formula 1 при катастрофа
Инженерите на McLaren работят над различни концепции, с които да направят болидите от Формула 1 по-сигурни за пилотите. Независимо, че те използват най-модерните технологии винаги има какви още подобрения да предпазят състезателите на пистата. Следващата идея на Applied Technologies Project Invisible е разработването на предпазна жилетка, която да защити в случай на инцидент жизненоважните органи в човешкото тяло. Подобен аксесоар може да спаси живота на пилотите дори при най-тежките катастрофи.    Основната цел на жилетката, която се казва Invincible Shield е да предпази сърцето и белите дробове и така да подпомогне работата на гръдния кош в случай на инцидент. Тя е изградена от специални материали, които защитават пилотите и при т.нар. "нискоенергийни въздействия", съобщава DigitalTrends. Корпусът на жилетката е изграден от Dyneema влакна и тъкани с високо закалена стомана. Допълнителен слой от въглеводородни влакна защитава тялото от странично проникване и подобрява съпротивлението.   Все още McLaren експериментират с различни тъкани и материали, които биха могли да направят Invincible Shield oще по-здрава и сигурна. Ако всичко върви по план подобни продукти биха станали част от следващото поколение болиди и да осигурят още едно ниво на защита на пилотите по време на тежките и изморителни състезания. Ще е необходимо време, но технологията на McLaren би могла да стане част от ежедневието ни и да предпазва любителите и на други спортове.   Вижте болидите във Formula 1 ще имат нов дизайн заради сигурността 
Formula 1
Болидите във Formula 1 ще иамт нов дизайн заради сигурността
Болидите във Formula 1 ще иамт нов дизайн заради сигурността
Болидите във Формула 1 ще претърпят интересна промяна в дизайна, който е провокирана от съображения за сигурност. Ferrari вече получиха разрешение да тестват съвсем различен кокпит по време на предстоящото Birtish Grand Prix. Идеята им вече бе одобрена от FIA и представлява интересно прозрачно покритие в горната част на корпуса. Италианският производител твърди, че добавянето на този компонент ще гарантира още по-ефективно безопасността на пилотите, предаде DigitalTrends.   Oсновната роля на прозрачното покритие е да предпазва от хвърчащи отломки, като в същото време осигурява максимална видимост на състезателното трасе. В голяма степен този компонент е проектиран да работи като "щит" и поне първоначалните му версии са изработени от поликарбонатно стъкло. Ferrari се надяват с подобен дизайн да предотвратят максимално възможността в кокпита да попаднат външни отломки. Подобни инциденти вече предизвикаха доста проблеми в последните години.   Предстои да видим как феновете и другите отбори във Формула 1 ще възприемат идеята за добавянето на този компонент в болидите. Тук е момента да отбележим, че такива промени в дизайна вече набират все повече привърженици и сред други автомобилни състезания като например IndyCar, които ги въвеждат официално през 2018г. В крайна сметка всяко едно решение, което предпазва пилотите е добра дошла, както за отборите, така и за феновете.   Вижте как технологиите от Formula 1 могат да допринесат за спасяването на човешки животи
DMCA.com Protection Status