Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
4727 резултата за бизнес
тхенологични новини
Какво се случи в технологиите на 3 декември в digital.bg (Видео)
Какво се случи в технологиите на 3 декември в digital.bg (Видео)
Водещите производители обръщат специално внимание на камерите в своите устройства. Интеграцията на три или четири сензора отдавна не е новост, тъй като се превърна в стандарт за индустрията. Първите подобни модели бяха представени още през 2018г.   1. Смартфоните с четири камери са най-популярни сред потребителите през третото тримесечие на 2020г. Развитието на технологиите и интереса на потребителите към възможностите за мобилна фотография също допринесоха за високите продажби на камерите с по-атрактивни камери. Последен доклад на анализатори от Omdia разкриват,...
смартфони
Samsung изпревари Apple и е най-големият производител на смартфони през третото тримесечие на 2020г.
Samsung изпревари Apple и е най-големият производител на смартфони през третото тримесечие на 2020г.
Последните седмици от календарната година традиционно са свързани с най-голяма активност на потребителите. Причината са комплексни и са свързани с много промоции в търговските вериги, новите премиери на производителите. Разбира се най-голямо влияние върху повишената покупателна стойност оказват коледните празници. Докато очакваме с нетърпение последните дни на годината разбираме и как се е променил баланса на силите през третото тримесечие. Последният доклад на Gartner разкрива, че през този период а продаде 366.6 млн. смартфона в световен мащаб. Тази цифра представлява 5.7% спад, спрямо същия период преди година. Въпреки това Gartner определят резултатите като положителни с оглед разпространението на коронавируса. Единствените две компании, които могат да се похвалят, че увеличават своя пазарен дял през този период са Samsung и Xiaomi. Конкретният ръст е 2.2% и 34.9%. Apple са реализирали с 0.6% по-малко продажби, спрямо предходната година. Намалението от 34.9% на продажбите спрямо същия период през 2019г. oтчитат Huawei, което не е изненадващо заради търговските санкции на САЩ.     Най-големият производител в индустрията е Samsung, които са реализирали продажбите на 80.8 млн. устройства от серията Galaxy. По този начин компанията вече има 22% пазарен дял и увеличава преднидната пред своите конкуренти. Въпреки проблемите Huawei запазват вотрата позиция, тъй като са достваили 51.8 млн. смартфона в периода между юли-септември. Xiaomi са на третата позииция с 12.1% дял, благодарение на 44.4 млн. продадени смартфона за периода. Впечатляащият ръст от 34.9% е достатъчен да изпреварят Apple и да са най-бързо развиващия се производител в индустрията. Създателите на iPhone отчитат 40.5 млн. продажби за периода, като надеждите са премиерата на iPhone 12 да засили позициите им в края на 2020г. Оppo е компанията, която допълва челните пет с продажбата на 29.8 млн. устройства през третото тримесечие. Припомняме ви, че през предходните две тримесечия отчитахме спад в доставките от над 20%. Сегашното намаление от 5.7% очертава добри трендове, които ще продължат и през октомври-декември.   Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
смартфони
Продажбите на смартфони отчитат 5.7% спад през третото тримесечие на 2020г.
Продажбите на смартфони отчитат 5.7% спад през третото тримесечие на 2020г.
Премиерата на нови модели от водещите производители и възстановяване на веригата за доставки са водещите фактори в развитието на пазара на смартфони през третото тримесечие. Анализатори от Gartner определят и високото търсене към 5G устройствата като другия тренд, който допринася за стабилизиране на индустрията от пандемията. Конкретните цифри в доклада показват, че в световен мащаб са продадени 366 млн. смартфона в периода между юли-септември 2020г. Това представлява 5.7% спад, в сравнение със същия период година по-рано. Въпреки спада в продажбите, обаче Gartner определят представянето като положително. В началото на годината разпространението на коронавируса засегна силно големите компании и доставчици на компоненти. Именно заради това бе регистриран последователен спад от над 20% през първото и второто тримесечие на годината. Настоящият спад от 5.7% е индикатор за възстановяване на световния пазар на смартфони и дава надежди за още по-оптимистични резултати в края на 2020г. Все пак и предстоящият празничен сезон е най-активния през годината.     Oще от лятото се забелязват признация на сериозна активизация от страна на потребителите, които започнаха да купуват повече хардуер. Промяната на ежедневните навици заради социалната изолация превърнаха домовете ни в класни стаи и работни офиси. Смартфоните също се възползват от тези процеси, тъй като са подходящи за забавленеи, офис приложения, мултимедия и гейминг. Пазарни наблюдатели на IDC смятат, че през последното тримесечие продажбите ще се увеличат с 2.4%. Ако това се случи най-големият принос ще имат 5G смартфоните. В момента средната пазарна цена на устройство с технологията е $611. С течение на времето и изострянето на конкуренцията тази стойност ще намалее до $453, което ще се случи в края на 2024г. Samsung са продали 80.8 млн. смартфона през третото тримесечие и имат 22% пазарен дял. Корейският производител и Xiaomi са единствените брандове отели ръст в продажбите за периода от респективно 2.2% и 34.9%. В заключение ще отбележим, че Huawei са продали 51.8 млн. смартфона през изминалото тримесечие.   Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
LG Corporation
LG Corporation отделят част от бизнеса си в нова холдингова компания през 2021г
LG Corporation отделят част от бизнеса си в нова холдингова компания през 2021г
Moбилните устройства продължават да бъдат една от сферите, в които LG изостава от своите конкуренти. Компанията е световен лидер в производството на телевизори, но изпитва проблеми с продажбата на смартфони на световния пазар. Все пак модели като LG Velvet 5G, LG Wing показват, че LG опитват да се превърнат в атрактивен избор за потребителите. Иконoмическата ситуация през 2020г. също се отразява на бизнес възможностите на LG във всички продуктови категории. В опит да гарантират финансова стабилност в дългосрочен план от LG Corporation подготвят серия от структурни промени. Корейският производител планира да диверсифицира своя бизнес като създаде пет нови дружества и нова холдингова компания, която да контролира операциите им. Очакванията са това да се случи през май 2021г. Дружествата, които ще бъдат отделени в нова компания включват LG International Corp., LG Hausys, Silicon Works Co, LG MMA Corp. и Pantos Logistics. В момента активите на тези бизнес дивизии на LG се оценяват на $8.85 млрд., информира DroidNews.     Дейността на дружествата, които се отделят в холдинговата компания е разнообразна и обхваща батерии, дисплеи, смарт уреди и др. Сред най-големите клиенти на LG Corporation са General Motors, Tesla и Apple. Структурните промени ще позволят на LG да се фокусират върху традиционно силни сфери и да допринесат за навлизането на още повече дигитални иновации. Новата холдингова компания най-вероятно ще бъде управлявана от Коо Бон-Йоон, който е син на един от основателите и роднина на председателят на LG Group. Интересен факт е, че LG Corporation е втората най-голям индустриален конгломерат управлявана от бизнес семейство от Южна Корея в страната.   Oще от Digital: LG очакват да генерират приходи от мобилнaта си дивизия до края на 2021г.
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Sony стартираха продажбите на ограничени количества на PlayStation 5 в търговската мрежа. Това е причината доста хора да се затрудняват в поръчката и купуването на конзолата. Все пак компанията е наясно със ситуацията и влага много усилия, за да отговори на високото търсене към устройството.    1. Ето кога Sony PlayStation 5 ще се продава отново по магазините Успоредно с това Sony определи PS5 като най-голямата премиера в историята им досега. Реалните доставки в първите страни започнаха на 12 ноември, но дори две седмици по-късно повечето геймъри все още не са...
IBM
IBM уволнява 10 000 служители и обмисля продажба на IT бизнеса си в Европа
IBM уволнява 10 000 служители и обмисля продажба на IT бизнеса си в Европа
IBM е световно известен бранд, който разполага с разнообразно портфолио от облачни и хардуерни решения за корпоративните потребители. Технологичният гигант, обаче също е изправен пред непредвидени икономически загуби свързани с пандемията от коронавирус. Вече бяха предприети редица действия, които да редуцират финансовия ефект на кризата върху IBM свързани предимно с преструктуриране и редуциране на разходите. В началото на октомври разбрахме, че се обмислят различни варианти включително и опцията за продажба на активи. Сега разбираме повече детайли за стратегията на IBM, които планират да намалят работната си сила на европейския континент с 10 хил. служители. Успоредно с това се подготвя продажбата на IT бизнес операциите им в региона, което се очаква да донесе приходи от $2.3 млрд. през четвъртото тримесечие, съобщава Bloomberg. Тези действия се очаква да подпогнат и разгърнат влиянието на IBM в сгегмента на хибридните компютърни системи и облачните платформи с изкуствен интелект. Новият план за съкращения в Европа все още не е потвърден официално.     Въпреки това се очаква най-засегнати да бъдат работниците на компанията във Великобритания и Германия. Тези екипа осигуряват деноноюна поддръжка на клиенти и центове за данни, включително инсталиране, опериране, възстановяване и интегриране на оборудване. Структурните промени в IBM вероятно ще продължат и през 2021г. и дори могат да обхваната операциите на технологичния гигант и в други региони. Внушителната конкуренция на компании с огромен капитал като Amazon са основна причина за проблемите на IBM при модерните системи за облачен компютринг. Любопитното е, че компанията не обича да публикува официално детайли за подготвяни съкращения в своите бизнес дивизии, като настоящия случай е едно от малките изключения. Подготвяните мерки влизат в сила незабавно и ще бъдат финализирани до края на първото тримесечие на 2021г. Отделянето на бизнес звена в отделни компании ще продължи да е неизменна точка от дневния ред в бизнес стратегията на IBM в следващите тримесечия.   Oще от Digital: IBM и HP Enterprise предприемат мащабни структурни реформи
Илон Мъск
Илон Мъск вече е по-богат от Бил Гейтс
Илон Мъск вече е по-богат от Бил Гейтс
Шефът на SpaceX и Tesla е изключително колоритна личност, която често попада в полезрението на медиите и любителите на технологиите. Впечатляващите проекти, над които работят двете компании закономерно са предпоставка Илон Мъск да бъде един от най-богатите хора на планетата. В крайна сметка изграждането на ново поколение ракети, които да революционизират космическото пътуване, изграждането на мрежа от сателити доставящи интернет и най-добрите електрически автомобили не е лека задача. Въпреки разнообразните дейности на своите компнии Илон Мъск винаги е имал активно участие в разработката на всеки един продукт. Проблените с разпространението на коронавируса по никакъв начин не се отразяват на Tesla и SpaceX, дори напротив има позитивно въздействие върху бизнеса им. Това е причината Илон Мъск вече да е вторият най-богат човек на планетата. Последните корекции в S&P 500 Index показват, че благосъстоянието му вече се оценява на $127.9 млрд. По този начин шефът на Tesla успява да изпревари Бил Гейтс с около $200 млн., информира Mashable.     Престижната класация продължава да се оглавява от Джеф Безос, който може да се похвали, че притежава $182 млрд. На пръв поглед тези цифри са напълно логични и отразяват влиянието на съответните бизнес империи по цял свят. Все пак има една интересна особеност свързана с превръщането на Илон Мъск във втория най-богат човек на Земята. Неговото благосъстояние се е увеличило с невероятните $100.3 млн. от началото на годината досега. Конкуренцията между него и Джеф Безо ще продължи с пълна сила, тъй като собственикът на Amazon също финансира собствена компания за космически пътувания, която се казва Blue Origin. Разликата между Бил Гейтс и Илон Мъск е твърде минимална и моде да се стопи в следащите месеци. Големият въпрос е дали бизнеса на SpaceX и Tesla ще продължи да се развива със същите интензивни темпове и през 2021г. Независимо от това трудно някой друг предприемач би могъл да измести някой от тримата най-богати бизнесмени на планетата.       Още от Digital: Защо Бил Гейтс е сигурен, че до февруари 2021г. ваксините против COVID-19 ще докажат своята ефективност
NVIDIA
NVIDIA отче 57% ръст в приходите през третото тримесечие на 2020г.
NVIDIA отче 57% ръст в приходите през третото тримесечие на 2020г.
Tайванският производител продължава с впечатляващото представяне в технологичната индустрия от началото на годината досега. Oще през лятото ви информирахме, че за първи път в историята NVIDIA е по-скъпа компания от Intel. Това е само един ясен индикатор за успеха на NVIDIA. Компанията публикува финансовите си резултати за тримесечието, които показват още едно стабилно тримесечие. NVIDIA са генерирали приходи от $4.73 млрд., което представлява ръст от 57%, спрямо същия период преди година. Компанията надхвърля първоначалните очаквания на анализаторите, което се дължи основно на солидното представяне на геймърските продукти на NVIDIA, както и хардуера оптимизиран за изкуствен интелект. Акционерите могат да се похвалят с дивидент на притежавана акция от $2.91. За сравнение се очакваше тази цифра да не е повече от $2.57. Oт NVIDIA също така изненадаха пазарните наблюдатели с приходите от $4.73 млрд.. Според различните финансови анализатори компанията нямаше да надхвърли $4.41 млрд. Имайте предвид, че данните са генерирани за тримесечието, което завърши на 25 октомври, съобщава VentureBeat.     Най-впечатляващият детайл от публикуваната информация е, че въпреки пандемията от NVIDIA разширяват влиянието си във всички стратегически сегменти. В конкретния случай, това са продуктите за гейминг, хардуера за изкуствен интелект и видео картите за сървъри. Няма как да не отбележим факта, че компанията реализира доста атрактивни премиери през тримесечието. Със сигурност най-голям интерес предизвикаха NVIDIA GeForce RTX 3000 Series видео картите, които тепърва ще подобряват рекордите по продажби на NVIDIA. Продажбите на хардуер за центрове за данни са се увеличили със 162%, в сравнение със същия период преди година и вече са $1.9 млрд. Тайванският бранд отчита приходи от $2.27 млрд. за геймърската си дивизия през третото тримесечие. Това е 37% ръст, в сравнение с 2019г. Представянето на компанията е изключително балансирано и се отличава с двуцифрено увеличение  в най-ключовите пазарни сегменти, въпреки ограниченията свързани с пандемията. NVIDIA смятат, че най-доброто от годината тепърва предстои и изненадват отново анализаторите през последното тримесечие на 2020г.   Още от Digital: NVIDIA потвърдиха, че проблемите с доставките на GeForce RTX 3080 и RTX 3090 ще продължат до края на 2020г.
Salesforce
Salesforce купува приложението Slack за $27.7 млрд.
Salesforce купува приложението Slack за $27.7 млрд.
Salesforce е технологичен гигант с впечатляващо присъствие в сферата на облачния компютинг. Компанията разполага със сериозни финансови ресурси, които използва, за да разшири влиянието си в нови пазарни ниши. Само преди дни ви съобщихме, че Salesforce искат да купят приложението Slack. Преговорите между двете страни са доста интензивни през последните дни, но в крайна сметка се е стигнало до финализиране на сделката. Съгласно финансовите параметри Salesforce ще платят сума в размер на $27.7 млрд., за да придобият контрол над популярното приложение. Това означава, че купуването на Slack е най-голямата инвестиционна сделка на Salesforce oт две десетилетия насам. Акционерите на Slack ще получат $26.79 в кеш и 0.0776 акции в Salesforce за всяка акция в приложението, която притежавате. Главният изпълнителен директор на Salesforce изрази увереност, че заедно двете компании ще положат основите на нова ера в разработката на корпоративен софтуер. Стратегическите предимства от сделката ще обхванат бизнеса и на двете страни, съобщавa MakeUseOf.     Финансовите параметри на придобиването надхвърлят $26.6 млрд., които Microsoft  плати, за да купи LinkedIn. Стратегически инветиции от този тип ще имат стратегичено значение за бинзеса на Salesforce и дългосрочните им амбиции да доминират сегмента на облачни услуги В момента компанията е световен лидер в предоставянето на "Customer Relationship Management (CRM) инструменти. Досега, обаче в портфолиото им остъстваше атрактивно чат приложение за връзка в реално време с клиентите. След финализирането на сделката това повече няма да бъде проблем. Все още няма данни за предвидената интеграция между Salesforce и Slack. Популярният софтуер се използва от около 12 млн. души. Разпространението на коронавируса, обаче се отрази негативно на Slack и принуди компанията да обмисля различни бизнес възможности. От излизането на борсата преди година досега Slack загубиха 40% от своята пазарна капитализация. Загубите за първите две тримесечия са $147.6 млн., което закономерно предизвика интереса на Salesforce и ускори сделката.     Още от Digtial: Най-добрите приложения за последните 10 години
Zoom
Zoom отчитат четири пъти повече приходи през третото тримесечие, в сравнение с 2019г.
Zoom отчитат четири пъти повече приходи през третото тримесечие, в сравнение с 2019г.
Услугите за онлайн комуникация преодължават да регистрират рекорден трафик. Милиони потребители разчитат на виртуалната връзка, за да бъдат продуктивни през деня. Социаланта изолация превърна домовете ни в онлайн офиси и учебни зали, но благодарение на технологиите ни позволява да свършим задълженията си от разстояние. Eдин от най-добрите примери за тези процеси е Zoom. Сравнителното непопулярното заглавие се превърна в световен хит и накара водещите приложения да се събразяват с нето. През последните месеци видяхме много ъпдейти на конкурентни продукти като Microsoft Teams и Google Meet, чиято цел е именно да предложат сходни функционалности със Zoom. Конкуренцията сред приложенията за видеоконференция е доста сериозна, което е добра новина за нас потребителите, тъй като предлага още повече възможности да комуникираме с любимите хора, колегите и приятелите онлайн. Популярността на Zoom нараства, което е причината за все по-сериозни ръст на платени акаунти в приложението. Сходна е ситуацията с приходите, тъй като Zoom продължава да изненадва анализаротие и пазарните наблюдатели.     Третото тримесечие затвърждава този тренд, тъй като Zoom отчитат приходи в размер на $777.2 млн. за този период. За да добиете по-добра представа ще отбележим, че това е четири пъти повече от същия период преди година. Любопитен факт е, че юли-октомври е второто поредно тримесечие, в което Zoom отчита четирикратен ръст в приходите, съобщава TheVerge. Eдва ли има по-добро доказателство за популярността на Zoom от тези цифри. От компанията не разкриват точния брой потребители, но с оглед високите приходи е факт, че платените акаунти се увеличават. В момента има над 433 700 представители на бизнеса с повече от 10 служители, които използват Zoom Само преди три месеца техния брой е около 370 200. Приложението увеличава и броя на клиентите, които генерират повече от $100 хил. приходи. Преди година техния брой е около 1000, докато сега са над 1300. Доброто представянет на Zoom ще продължи и през последното тримсечие на 2020г.   Ощe от Digital: 6 забавни неща, които можем да правим в Zoom
EC
EС въвеждат нови мерки срещу онлайн платформите
EС въвеждат нови мерки срещу онлайн платформите
Антитръстовото законодателство на ЕС се отличава с най-стриктните регулации в технологичния сектор. Водещите компании са принудени да се съобразяват със широк набор от клаузи и ограничения залегнали в актуалните дигитални споразумения. Специален акцент за регулаторите са опити на компании от ранга на Google и Facebook да се възползват от доминиращата си позиция и да ограничават правата на гражданите. Рекордните глоби срещу технологичните гиганти са само един от инструментите на ЕС да контролират свободния пазар и сигурния обмен на информация на континента. Европейската комисия (ЕК) също така вече одобри дигитална стратегия за лидерство в света на технологиите, която задава основните приоритети и насоки в следващите години. Вече са работи над законодателна инициатива, която цели да лимитира влиянието на онлайн платформите в интернет. ЕС въвеждат няколко нови правила, с които ще се противопоставят на възможността услуги като Amazon или AliExpress да имат нелоялно предимство пред конкурентните продукти. Подготвяните мерки ще бъдат представени официално в следващите дни, съобщава FinancialTimes.     От Брюксел искат да елиминират възможността онлайн платформите да развият твърде голям бизнес, който създава предпоставки за нелоялна конкуренция. Регулаторите използват специална система, с която анализират икономическите показатели и измерват математически представянето на компаниите. Този проект се ръководи лично от вицепрезидента на ЕС и отговарящ за дигиталните политики на ЕС, Маргрете Вестагер. Законодателната инициатива е насочена предимно към големите корпорации и бизнес холдинги, които ще бъдат обект на по-стриктни ограничения и разследвания на континента. Вече се подготвя списък с установени методи, които позволяват на големите онлайн платформи да се развиват за сметка на по-малките и локални платформи. Със сигурност идеите на ЕС няма да бъдат възприети позитивно от някои големи компании, които се радват на сериозно превъзходство в ключови сегменти. Дългосрочната цел на ЕС предвижда изграждането на гъвкава инфраструктура, която стимулира лоялната конкуренция и работи в услуга на по-малките представители на бизнеса в европейското дигитално пространство.   Още от Digital: EC искат да позволят на потребителите да изтриват предварително инсталираните приложения в смартфоните
Huawei
Създателят на Huawei очаква Honor да бъде по-успешен бранд през 2021г.
Създателят на Huawei очаква Honor да бъде по-успешен бранд през 2021г.
Huawei разгръщат стратегията си в пазара на премиум смартфони с две атрактивни серии: Huawei P и Huawei Mate Series. Компанията спазва стриктно график, който предвижда премиери на нови модели през първото и третото тримесечие на каледнарната година. Впечатляващите технологии и невероятните камери, които предлагат устройствата позволиха на Huawei да стане най-големият производител на смартфони в света за второто тримесечие на 2020г. Постижението е още по-сериозно в контекста на търговските санкции на САЩ срещу компанията, които лимитират възможностте за нормални бизнес отношения. Huawei не могат да използват Android и Google Play в новите си модели и също така разчитат на бранда Honor, за да бъдат влиятелен фактор сред по-евтините смартфони. Голямо предимство на смартфоните Honor е, че предлагат премиум функции на по-достъпна цена. Влошените отношения между Китай и САЩ, обаче принуди Huawei да продаде  бизнеса със смартфони Honor на Zhixin New Information Technology. Финансовите параметри на сделката достигат до $15.2 млрд., като Honor ще прожълди да оперира като самостоятелна компания.     Новият купувач представлява китайски консорциум от над 30 търговски дружества, като сделката се очаква да преодолее част от ограниченията. Отделянето на Honor в компания, която не се контролира директно от Huawei е единствената възможност да продължи да се развива този бизнес. Въпреки това не е изключено САЩ да опитата да наложат допълнителни ограничения на Honor след финализирането на сделката. Основателят на Huawei, Рен Женгфей дори изрази надежда, че Honor не само могат да повторят успеха, но дори и да бъдат още по-популярни от смартфоните на компанията-майка. В свое изявление за South China Morning Post той уточни, че е безпредметно вече да се свързват Honor и Huawei, тъй като двата бранда ще имат различно бъдеще. Премиерата на бранда е преди седем години, като през миналата година са реализирани продажбите на 70 млн. смартфона Honor на световния пазар. Според IDC този бизнес генерира 28% от всички доставки на Huawei през първото тримесечие и приходи от над $10 млрд.   Още от Digital:  Honor Play 4 Pro е смартфон с IR сензор, който може да измерва телесната температура
TikTok
Крайният срок за продажбата на TikTok се удължава до 4 декември
Крайният срок за продажбата на TikTok се удължава до 4 декември
TikTok е световна сензация и приложение, което не спира да подобрява различни рекорди. Платформата позволява да споделяме кратки видео клипове и привлича вниманието предимно на тийнейджърите. Независимо от впечатляващия успех, обаче разработците от ByteDance са изправени пред редица проблеми, основно на американския пазар. Правителството на САЩ разглежда TikTok като заплаха за националната сигурност, тъй като данните на повече от 100 млн. американкци, които го използват се съхраняват в китайски сървъри. Всичко това доведе до ситуация, в която създателите на TikTok са принудени да продадат своя бизнес, за да могат да оперират в САЩ, както досега. Темата бе изключително актуална през септември, когато Oracle се утвърди като основен купувач на TikTok след отхвърлянето на офертата на Microsoft. Няколко дни по-късно сагата изглежда достигна финалната си фаза, тъй като САЩ одобриха сделката между Oracle и ТikTok. Първоначалният срок за финализирането на продажбата, който бе поставен от правителството бе 90 дни и трябва да изтече на 27 ноември.     Последните данни на Reuters разкриват, че държават администрация на САЩ ще предостави още седем дни, в които TikTok могат да завършат процеса. Така крайният срок бе удължен до 4 декември. Причината за допълнителните седем дни е отправено ново предложение от ByteDance, което държавната администрация иска да разгледа подробно. Трябва да отбележим също, че компанията заведе серия от дела, с които се противопоставя на сделката и иска да премахнат забраната за опериране в САЩ. Един от мотивите им е, че принудителната продажба на капитали по този начин противоречи на закокодателството и противоречи на принципите залегнали в американската конституция. Реализирането на сделката, която ще отдели TikTok в нова компания, която се контролира от Oracle ще нанесе значителни щети върху бизнеса на компанията в световен мащаб. Финалното решение все още не е взето, което означава, че TikTok отново ще бъдат в центъра на събитията в индустрията през следващите дни.   Още от Digital: TikTok вече ще ни казва защо премахва видео клипове от профилите
бизнес
Компанията Salesforce иска да купи приложението Slack
Компанията Salesforce иска да купи приложението Slack
Salesforce проявяват голям интерес към придобиването на приложението Slack. Разговорите между двете страни вече са започнали и е възможно скоро да сте стигне до сделка. Евентуалното придобиване на Slack ще позволи на компанията да разшири своите бизнес предложения и да достигне до повече потребители. Информацията се появява в труден период за Slack, които не успяват да се възползват от пандемията и социалната изолация, които ни карат да работим от домовете си. Впечатляващата конкуренция на Microsoft Teams, Zoom и останалите популярни приложения за видеконференция не позволиха на Slack да разшири своето присъствие. Това е голям проблем, тъй като милиони потребители по цял свят се обучават и работят виртуално. Евентуална сделка със Salesforce може да стимулира по-добро представяне и да позволи на Slack да бъдат по-успешни. Сделката вероятно ще бъде обявена официално преди 9 декември, когато Slack ще публикуват финансовите резултати за изминалото тримесечие, съобщава Reuters.     На този етап двете компании не са разкрили официално плановете си. Данните за интереса на Salseforce предизвикаха 24% ръст в стойността на акциите на Slack на борсата. В момента се котират за $36.58, което означава, че пазарната капитализация на приложението е около $21 млрд. Бъдещият купувач отчете с 2.7% увеличение на своите акции с оглед възможността да придобият Slack. Oт началото на годината досега приложението е регистрирало 12.6 млн. инсталации, което с 50% повече, в сравнение със същия резултат през 2019г. Разпространението на коронавируса, обаче бе свързано с икономически загуби, като компанията направи редица компенсации на своите потребители през кризата. Представителите на бизнеса се насочват към заглавия като Microsoft Teams, което е интегрирано към другите софтуерни решения на компанията. Ако сделката се реализира и Slack стане част от по-голяма компания това може да се превърне в катализатор за достигане на по-голяма аудитория. Salesforce вече инвестираха $16 млрд., за да разширят облачния си бизнес от началото на годината.   Oще от Digital: Най-добрите приложения за последните 10 години
АМD
Шефката на AMD бе удостоена с най-престижната награда в пазара на процесори
Шефката на AMD бе удостоена с най-престижната награда в пазара на процесори
Дългогодишната доминация на Intel в световния на пазар на компютри е сериозно разклатена през последните няколко тримесечия. Производствени проблеми забави навлизането на нови технологии и позволи на AMD да си спечелят стратегическо партньорство в индустрията. От години насам компанията не е имала толкова силно присъствие в индустрията, като ситуацията вероятно ще се запази и през 2021г. Високото търсене към Ryzen процесорите от последно поколение ще продължи да бъде водещ източник за AMD и основен символ на успеха на компанията. Амбициозните планове на AMD предвиждат сериозни инвестиции в следващото поколение производствени технологии, които да задълбочат проблемите на Intel. Очакват ни много интересни премиери от двете компании в следващите месеци, които ще доразвият дефиницията за модерните компютри. Солидното представяне стана причина още през лятото шефката на AMD да стане най-високоплатената жена в света. Най-важният човек в структурата на компанията сега отново бе почетена по специален начин на виртуално събитие, което трябваше да се проведе в Сан Диего, Калифорния.     Ако не беше специфичната ситуация предизвикана от коронавируса повече от 1000 посетители щяха да видят на живо как д-р Лиса Су получава "Robert N. Noyсe Award". Oтличието се връчва всяка година от представители на The Semiconductor Industry Association (SIA) за особени постижения в разработката на полупроводници. Всъщност това е най-голямото отличие в световния пазар на процесори и е първият път, в който Noyce Award е присъдена на дама от създаването на наградата през 1991г. досега, съобщава VentureBeat. Шефката на AMD остана изключително доволна и признателна от честа да бъде избрана за победител. Краткото ѝ изявление бе свързано със спомен от миналото, от който разбираме, че още в първата година от обучението си в MIT се е запалила по хардуерните технологии. Години по-късно д-р Лиса Су е удостоена с най-престижната награда в индустрията заради невероятните усилия да превърне AMD в успешен бранд. Ключовият фактор за успеха на компанията са уникалните Zen архитектури, на които са базирани процесорите им.   Още от Digital: Процесорите AMD Ryzen 6000 ще са достъпни през 2022г.
любопитно
Аpple ще платят още $113 млн. като обезщетение заради умишлено забавяне на старите модели iPhone
Аpple ще платят още $113 млн. като обезщетение заради умишлено забавяне на старите модели iPhone
Teхнологичният гигант се оказа в центъра на сериозен конфликт със своите клиенти заради някои от по-старите версии на iPhone. Конкретната случка датира от преди три години, но продължава да бъде обект на съдебни разследвания. Собственици на iPhone обвиниха Apple, че умишлено забавя скоростта на смартфоните с идеята да ги подкани да си купят нов модел и така да генерира повече приходи. Компанията дори се оказа принудена да публикува официално изявление до своите клиенти. В крайна сметка от Apple мотивирха своите действия с твърдението, че предприемат софтуерни оптимизации, с които да предотвратят достигнатео на края на жизнения цикъл на батериите. С течение на времоето е логично да възникват проблеми свързани с по-малкия заряд или с по-дългоо време за захранване на батерията до 100%. Самото захранване се извършва от движението на литиевите йони между вата края на батерията, а когато температурате е ниска тяхната скорост е по-ниска и в някои случаи дори може да доведат до изключване на смартфоните.     От Apple се аргументират, че забавят някои от по-старите версии на iPhone именно, за да предотвратят изключването на смартфоните. Компанията разпространяват актуализации, които регулират енергийния поток и поведението на  батерията, но се отразява на скоростта. Първоначално Apple предложиха на своите клиенти безплатна смята на остарелите батерии в магазините им на стойност от $29. Въпреки това някои гневни потребители заведоха съдебни дела срещу Apple. Само преди няколко месеца разбрахме, че компанията се е съгласила да плати сума от $500 млн., за да сложи край на спора и да обезщети засегнатите потребители. Въпросните средства се планира да бъдат разделени между всички засегнати от проблема. Любопитното е, че сега Apple се съгласяват на второ споразумение, което ще има правна стойност в 34 американски щати. Съгласно параметрите Apple ще платят допълнителни $113 млн. Предстои разглеждане в съда на 4 декември, когато вероятно ще се конкретизира и финалната сума, която компанията ще плати, за да сложи край на казуса.   Още от Digital: iPhone 12 ще бъде последният смартфон на Apple, който използва Lightning конектор
DMCA.com Protection Status