Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
4296 резултата за бизнес
смартфони
Apple е във финална фаза за придобиване на бизнеса с модеми на Intel за $1 млрд.
Apple е във финална фаза за придобиване на бизнеса с модеми на Intel за $1 млрд.
Apple се намират в напреднала фаза на преговори за придобиване на бизнеса с модеми на Intel. Тази информация се появява няколко месеца след като Аpple реши патентните спорове с Qualcomm. Договорката между тях означава, че са подсигурени поръчките на модеми за бъдещите версии на iPhone, Oт друга страна това е сериозен удар за Intel, които на практика загубиха най-важния си клиент в мобилната индустрия. Вече ви информирахме, че Intel излизат от бизнеса с 5G модеми за смартфони.   Компанията също така разкри плановете си да продаде цялото си портфолио от патентни свързани със смартфоните. По всичко личи, че същото ще се случи и с бизнеса на Intel с модеми за мобилни устройства. Според анализатори на TheWallStreetJournal сделката е много близо да бъде реализирана, като финансовите параметри ще бъдат от порядъка на $1 млрд. Повече официална информация от Apple и Intel можем да разберем в следващите няколко дни, когато бъде потвърдено придобиването от двете страни.     Купуването на бизнеса с модеми ще има важно значение за стратегията на Apple, тъй като ще ускори плановете им да разработват собствен хардуер за смартфони. Компанията вече започна да наема специалисти в тази сфера, включително и бивши служители на Intel. Ако сделката включва и придобиването на портфолиото с патенти на Intel това може да даде важно предимство на Apple пред конкурентите им по отношение на 5G технологията, която тепърва ще набира все по-голяма популярност в световен мащаб.   Още от Digital: Apple вече ще ни информира, ако софтуера забавя работата на iPhone
Microsoft
Microsoft отчетоха рекордните $33.7 млрд. приходи през второто тримесечие на 2019г.
Microsoft отчетоха рекордните $33.7 млрд. приходи през второто тримесечие на 2019г.
Софтуерният гигант публикува официално последните си финансови резултати, които разкриват интересни детайли за представянето на компанията. Данните разкриват, че през последното тримесечие на фискалната година от Microsoft са генерирали приходи в размер на $33.7 млрд., както и оперативна печалба от $12.4 млрд. Най-голям принос за положителните резултати за периода има бизнеса с облачни услуги на компанията, информира ZDNet.   Taка например Microsoft са увеличили с 14% своите приходи от продажбата на популярните абонаменти от Office пакета. Огромен ръст се забелязва при Office 365, където увеличението достига до 31%. Според конкретните данни броя на Office 365 потребители е отчел стабилен ръст от 23%. По този начин Microsoft са постигнали и стабилно увеличение в приходите, които генерират от всеки един от своите клиенти в световен мащаб за тримесечието.     В момента вече има 34.8 млн. души по цял свят, които активно използват своите абонаменти в Office 365. Приходите от офис приложенията са отели ръст от 6%. Добро представяне за периода отчита и LinkedIn дивизията на софтуерния гигант, където приходите се увеличават с 25%. В заключение ще отбележим, че Microsoft очакват положителното представяне да продължи със стабилни темпове и през следващите месеци, оставащи до края на годината.   Още от Digital: Microsoft тестват нова система за логване в WIndows 10, която не изисква пароли
компютри
Отчетоха 1.5% ръст в продажбите на компютри през второто тримесечие на 2019г.
Отчетоха 1.5% ръст в продажбите на компютри през второто тримесечие на 2019г.
Търговската война между Китай и САЩ не е оказала влияние върху глобалния пазар на компютри през последното тримесечие. Последният доклад на анализатори от Gartner разкриват, че се забелязват признаци на стабилизиране в индустрията. Според официалните им данни са продадени с 1.5% повече компютри в световен мащаб в периода между април и юни. Това е положителен резултат, тъй като в две поредни тримесечия се доставките на водещите производители отчетоха спад.   Общият брой продажби през последното тримесечие достигат до 63 млн., което е с приблизително 1 милион повече, в сравнение със същия период преди година. Пазарните наблюдатели определят като най-сериозен фактор за тези резултати високото търсене на устройства с Windows 10 предимно сред бизнес  потребителите. Тези процеси успяват да компенсират слабият интерес към лаптопите и да допринесат за регистрирането на първи ръст в продажбите на компютри от три тримесечия насам.     Tрите най-големи производителя са Lenovo, HP и Dell, които заедно генерират 64% от всички продажби за периода. За сравнение общият им брой доставки през второто тримесечие на миналата година бе 60.7%. Пазарните наблюдатели определят търговксите отношения между САЩ и Китай като ключови за развитието на този сегмент. Преобладаващата част от устройствата се сглобяват в Китай и въвеждане на по-високи данъци и мита може да се отрази сериозно на цялата индустрия.   Още от Digital: Лаптоп срещу десктоп компютър – какво да изберем
KKR
KKR купува софтуерната компания Corel за над $1 млрд.
KKR купува софтуерната компания Corel за над $1 млрд.
Канадският производител на софтуер Corel се е съгласил да бъде придобит от частната капиталова компания KKR. Финансовите параметри на сделката надхвърлят $1 млрд. По този начин KKR са се споразумели да откупят всички акции на Corel от досегашния им собственик Vector Capital, които ги притежават още от 2003г. Първите детайли за подобна сделка се появиха в интернет още през май, съобщава TechCrunch.   Според наличните данни Corel вече са информирали своите служители за придобиването. От KKR са оптимистични за бъдещето на компанията след реализирането на сделката. Именно заради това са подсигурили сериозни капиталови средства, които да гарантират, че Corel ще разширят своя бизнес. Първият акцент ще бъде инвестиция в сегашните софтуерни продукти, които предлага компанията.   Parallels вече станаха част от Corel   Сред тях са заглавия като CorelDraw, WinZip, WordPerfect и PaintShop Pro. Успоредно с това ще се търсят възможности за придобиване на външни компании. Припомняме ви, че последната подобна сделка стана факт през декември с придобиването на разработчиците на софтуер за виртуализация Parallels. На този етап не са планирани уволнения, което означава, че сегашните служители на Corel ще запазят работните си позиции.   Още от Digital: Какво трябва да знаем за безплатния софтуер
личности
Кой е новият председател на борда на директорите на Foxconn
Кой е новият председател на борда на директорите на Foxconn
Вече ви информирахме, че шефът на Foxconn напуска компанията. Желанието на Тери Гоу е да освободи път на младото поколение бизнес мениджъри. След като напусне своя пост ще продължи да има роля при вземане на стратегически решения, но няма да участва активно в ежедневните операции на Foxconn. Ерата на Тери Гоу, която започна преди 45 години със създаването на компанията е към своя край, тъй като борда на директорите официално неговия заместник.   От Digitimes информират, че това е Лиу Йънг, който ще наследи на тази позиция основателят на компанията. За в бъдеще Тери Гоу ще продължи да бъде част от борда на директорите. Новият председател, Лиу Йънг е създател на Young Micro, която след това бе купена от Foxconn през 1994г. Следващият бизнес проект на Лиу Йънг бе формирането на бранда ITE, който базиран в Тайван и специализира в разработката на IC контролери, като днес носи името ITE Tech.   Новият председател Лиу Йънг(вляво). Основателят на Foxconn, Тери Гоу (вдясно)   Кариерата му продължава със създаването ITeX през 1997г. и става генерален мениджър на PTC през 2003г. Четири години по-късно Лиу Йънг е избран като асистент на председателя на Foxconn. Активната работа и познанията му в сферата на дънните платки го превръщат в шеф на CISG дивизията в компанията. Лиу Йънг е пренасочен към софтуерния бизнес на Foxconn, а през 2014г. е избран за председател на Socle, която се притежава от Foxconn. Ролята му в компанията ще е още по-сериозна със сегашното назначение.   Oще от Digital: Foxconn са готови да изнесат цялата производство на iPhone за американския пазар извън Китай
Xiaomi
Xiaomi инвестират $725 млн. за да станат по-вилиятелн фактор в бизнеса със смартфони
Xiaomi инвестират $725 млн. за да станат по-вилиятелн фактор в бизнеса със смартфони
Xiaomi е компания, която придоби популярност със своите смартфони, които предлагат атрактивно съчетание между модерен дизайн, премиум характеристики и достъпна цена. Европейският пазар става все по-важен за еволюцията на бизнеса на Xiaomi, но най-голяма е популярността на този бранд в Китай. Конкуренцията между местните брандове е доста сериозна, като компанията планира да инвестира допълнителни $725 млн. за своята експанзия в страната.   Бизнес стратегията на Xiaomi предвиждат сумата да бъдат изразходвана за финансиране на проекти в следващите три години. Водещ акцент ще бъде разширяването на сегашната мрежа за дистрибуция, както и подобряване на условията в програмите за възнаграждения за търговските партньори и служителите. Инвеститорите на Xiaomi вече са одобрили допълнителни разходи. Увеличението на разходите за разширяването на търговската мрежа ще е ключов фактор за компанията.     В момента Xiaomi генерира около 12% от продажбите на китайския пазар, където доминиращия фактор е Huawei с 34%. Амбициозната им цел е постепенно да започнат да съкращават тази разлика и инвестицията от $725 млн. трябва да помогнат за постигането ѝ. Актуализираният бюджет предвижда и финансиране на редица маркетингови кампании в Европа. Бързите софтуерни ъпдейти и поддръжката за 5G ще са две от сферите, в които Xiaomi ще насочат своето внимание.   Още от Digital: Kакъв хардуер ще имат смартфоните с Android от висок клас през 2020г.
Аpple
Apple искат да изтеглят между 15-30% от продукцията си извън Китай
Apple искат да изтеглят между 15-30% от продукцията си извън Китай
Apple подготвят мащобно преструктуриране на веригата си за доставка на хардуерни компоненти за своите устройства. Технологичният гигант вече е поискал от основните си партньори да изчислят какви ще бъдат последиците, ако се измести продукцията извън Китай. Според данните Apple възнамеряват да изместят между 15 и 30% от производствения си капацитет в други страни, разположени в Югоизточна Азия, съобщава Reuters.   Основната причина за това решение е продължаващата търговска война между САЩ и Китай. Отношенията между двете държави изглежда ще продължат да бъдат обтегнати. Това кара Apple да търси алтернативни варианти да продължи своите бизнес операции, както досега. Всички водещи доставчици на комопоненти за компанията вече изчисляват икономическите измерения на изместването на продукцията извън Китай.     В това число влизат имена като Foxconn, Pegatron, Wistron, Quanta Computer, Compal Electronics, Inventec, Luxshare-IGT и Goertek. Очаква се в следващите седмици доставчиците да предоставят доклади на Apple, които на свой ред да преценят каква ще бъде стратегията им. Потенциалните държави, които могат да поемат продукцията на устройствта на Apple включват Индия, Малайзия, Виетнам, Индонезия и Мексико.   Oще от Digital: Apple обмислят да намалят цените на iPhone
лаптопи
Водещите производители на лаптопи отчетоха 10% ръст в продажбите през май
Водещите производители на лаптопи отчетоха 10% ръст в продажбите през май
Мобилните джаджи продължават да влияят негативно на продажните на десктоп компютри и лаптопи в световен мащаб. Тези трендове имат още по-силен ефект в началото на календарната година, в сравнение с последните две тримесечия. Въпреки това последният доклад на анализатори от Digtimes разкрива за сериозни признаци на стабилизиране в сегмента на лаптопите. Изследването е обвързано с развитието на глобалния пазар през май.   Данните са доста любопитни и показват, че големите имена в индустрията не са засегнати от продължаващата търговска война между Китай и САЩ. По този начин петте най-големи производителя успяват да реализират ръст в продажбите си от порядъка на 10% за периода между януари-март. Това е доста добро постижение с оглед на актуалната ситуация и продължаващите проблеми с премиерата на последната генерация процесори на Intel.     НР и Lenovo продължават да бъдат двата най-големи производителя в индустрията, като разликата между тях е минимална. Все пак китайския производител отчита минимален спад в позициите си, заради лекото увеличение при НР. Aнализаторите са на мнение, че в следващите месеци ни очаква стабилизация в пазара на лаптопи, която ще доведе до повече приходи за компаниите. Няма как да не отбележим и очакваната премиера на много нови модели на пазара.   Oще от Digital: Какво трябва да знаем когато купуваме лаптоп
хардуер
Toshiba Memory ще се казва KIaoxia от октомври 2019г.
Toshiba Memory ще се казва KIaoxia от октомври 2019г.
Тоshiba са един от най-известни производители от Япония, които обаче изпитват доста проблеми през последните години. Така например компанията се оказва да продаде своя бизнес с памет модули, за да избегнат стартирането на процедура за несъстоятелност. Избягването на банкрута доведе до продажбата на тази дивизия на консорциум, ръководен от Bain Capital срещу сума от $18 млрд. Сделката бе реализирана още преди две години.   Придобиването не сложи край на Toshiba Memory, като дружеството продължи да оперира самостоятелно като втория най-голям производител на NAND памет в света. Важен фактор, който ги позиционира като влиятелно име и в сегмента на SSD дисковете, съобщава AnandTech. В крайна сметка придобиването на доведе до стабилизация на Toshiba Memory, които дори смятат да станат публично търгувана компания и да започнат да търгуват на борсата.       Плановете са това да се случи през ноември, като няколко седмици преди това Toshiba Memory ще променят името си официално на Kioxia. Наименованието представлява съчетание от японската дума за памет "kioku", както и "axia", което на гръцки носи смисъла на, "стойност","значимост". Информацията бе потвърдена официално от Toshiba. Въвеждането на новия бранд се очаква да сложи началото на следващата голяма ера за компанията в индустрията.   Още от Digital: Пет любопитни неща, които може да направите с 1TB RAM
бизнес
EC започна антитръстово разследване срещу Amazon
EC започна антитръстово разследване срещу Amazon
Регулаторните органи на ЕС са изключително стриктни в прилагането на европейското законодателство. В последните седмици бяха наложени доста солидни глоби на технологични гиганти като Facebook и Google. Следващата компания, която става жертва на тази политика е Amazon, тъй като ЕС стартира антитръстово разследване срещу търговския гигант. Основната му цел е да се установи дали данните, с които разполага Amazon се използват, за да си спечели предимство пред по-малките търговци.   Представители на Европейската Комисия (ЕК) ще обърнат специално внимание на споразуменията на компанията с другите продавачи. Разследването следва да установи по какъв начин Amazon използват наличните данни., за да преценят кои от тях да използва "Buy Box" на официалния им уеб сайт, съобщава TheVerge. Новината за антитръстовите действия срещу Amazon стават факт в същия ден, в който търговския гигант обяви ключови промени в договора си с търговците от трети страни.     Въпросните промени са проковирани от независимо разследване на властите в Германия. ЕС искат да гарантират, че големите компании не се възползват умишлено от своята доминираща позиция. Електронната търговия генерира милиарди приходи и се превръща в сегмент, който изисква все повече регулации. Аmazon потвърдиха за разследването и допълниха, че ще съдействат на антитръствовите органи на ЕС за изясняване на ситуацията и спестяването на поредната рекордна глоба.   Още от Digital: EC иска да създаде онлайн платформа, с която да намали влиянието на Google, Facebook, Apple и Amazon
Qualcomm
Защо обвиненията, че Qualcomm вреди на конкуренцията са добра новина за другите производители
Защо обвиненията, че Qualcomm вреди на конкуренцията са добра новина за другите производители
Вече ви информирахме как обвиниха Qualcomm, че вреди на конкуренцията в пазара на смартфони с нереално високи цени на патентите си. Съдебните органи поддържат мнението, че бизнес практиките на компанията нарушават антитръстовото законодателство. По този начин се създават предпоставки за монополна позиция на Qualcomm и се вреди на естествените процеси на конкуренция. Конкретен повод е невъзможността на компанията да лицензира т.нар. "FRAND" патенти за другите производители на разумна цена.   В тази технология попадат технологиите, които се използват от всяко едно устройство и са необходими да покрие съответните стандарти, за да се продават на пазара. Поддържането на твърде високи цени на патентите не само облагодетелства Qualcomm, но вреди на всички останали производители на хардуер. Компанията реши да обжалва решението на съда, но молбата им беше отхвърлена. Qualcomm твърдят, че подобно решени ще навреди на преговорите за популяризиране на 5G технологията.     По този начин компанията ще трябва да предоговори отново лицензите със всеки производител, което ще отнеме допълнително време и средства. Повечето компании в пазара на смартфони също не са доволни от сегашната система за лицензиране на Qualcomm. Вместо да плащат сума от порядъка на $20-$40 за всяко устройство, което използва компоненти на Qualcomm са принудени да дадат много повече, тъй като изчислението е на базата на пазарната им цена. Това в някои слуаи я увеличава таксите до $300-$400.   Oще от Digital: Защо смартфон индустрията може да бъде разтърсена от монопола на Qualcomm
Huawei
Доналд Тръмп премахна търговските санкции срещу Huawei
Доналд Тръмп премахна търговските санкции срещу Huawei
Проблемите около китайския производител са водеща тема в индустрията през последните седмици. Един от водещите въпроси е какво бъдеще очаква Huawei с контекста на търговските санкции, наложени от САЩ. В същото време досега нито една водеща компания не се бе изправяла пред деликатната ситуация да няма достъп до приложенията в Google Play и да загуби постоянни си лиценз за Android. Забраната на американските компании да правят бизнес с Huawei може да промени индустрията във вида, в който я познаваме.   Всички тези процеси имат дълбок икономически и политически смисъл, като решението на САЩ е пряко свързано с търговските отношения между страната и Китай. Вече ви информирахме, че Huawei разработват собствена операционна система с името Ark OS. Добрата новина за компанията е, че може да не се налага да прибягва до използването на този софтуер в бъдещите си устройства. Доналд Тръмп сега потвърди, че е отменил забраната наложена на американските компании да търгуват с Huawei, информира TechCrunch.     Това означава, че правителството на САЩ няма да ограничава Huawei да продължат да доставят хардуер и софтуерни услуги от американските компании. Все пак Доналд Тръмп уточни, че става въпрос за оборудване, което не излага на риск националната сигурност на страната. Преговорките между САЩ и Китай ще продължат и в следващите дни, като все още не е обсъждан въпроса дали Huawei могат да получавт правото да продават смартфони на американския пазар, което вероятно ще се дискутира на по-късен етап.   Oще от Digital: Google срещу Huawei - защо Android може да се окаже големият губещ
таблети
Google излиза от бизнеса с таблети
Google излиза от бизнеса с таблети
Google вече започнаха да разработват собствен хардуер, които се превърнаха в допълнителен източник на приходи за компанията. Най-популярни са смартфоните от серията Pixel, но можем да отбележим още смарт джаджите Google Home, както и таблетите Pixel Slate. Всичко това накара Google да обърнат внимание и на сегмента на лаптопите с премиерата на иновативния Pixelbook, който се възползва от предимствата на виртуалния асистент Google Assistant   Внушителната конкуренция в индустрията, обаче е накарала компанията да преосмисли своята стратегия. Лично шефът на хардуерната дивизия на Google, Рик Остерло потвърди, че технологичния гигант официално излиза от бизнеса с таблети. За в бъдеще екипа от това подразделение ще се фокусира изцяло върху разработването на нови устройства от серията Pixelbook. Google обещават да продължават да осигуряват поддръжка за своите партньори , както досега, съобщава PhoneArena.     Компанията е прекратила поне два проекта на нови таблета през последните седмици. Това означава, че Google окончателно са се отказали от идеята да представят наследник на Pixel Slate. Сегашната версия на таблета ще продължи да получава ъпдейти до 2024г. Изместването на фокуса към лаптопите не е изненадващо, тъй като и другите производители на таблети изпитват сериозни затруднения. Подобно решение вероятно ще ускори процеса на сливане на Android и Chrome OS  в една обща платформа.   Още от Digital: Google ще преместят част от хардуерния си бизнес извън Китай
бизнес
HP, Intel, Microsoft и Dell се противопоставиха на Доналд Тръмп заради търговските мита срещу Китай
HP, Intel, Microsoft и Dell се противопоставиха на Доналд Тръмп заради търговските мита срещу Китай
Водещите технологични компании, сред които Dell, Microsoft, HP и Intel се обявиха категорично против към желанието на американското правителство да увеличи тарифите за китайския внос. Компаниите смятат, че възприемането на подобна бизнес стратегия ще се отрази негативно на търговските отношения между САЩ и Китай. Технологичните гиганти смятат, че увеличаването на тарифите върху стокообмена между двете държави, който надхвърля $300 млрд. ще има единствено негативни ефекти, информира Bloomberg.   Налагането на по-високи тарифи за внос на хардуер от Китай на практика ще доведе до увеличение на цените на американския пазар. В крайна сметка най-ощетени ще бъдат крайните потребители, тъй като ще се наложи да купуват по-скъпи лаптопи, компютри и  таблети. Oбщата позиция на компаниите е, че подобни санкции са излишни и единствено могат да навредят на индустрията. Подобни процеси ще се отразят негативно не само на дипломатическите отношения между двете страни, но и на икономиката на САЩ.     Съвместната позиция на компаниите е, че са силно разтревожени за самите потребителите. Те няма да имат право на избор и ще се наложи да плащат повече за стока, която е била по-евтина само преди няколко месеца. Изчисленията показват, че средната цена на хардуера вероятно ще се увеличи с около 20% от въвеждането на новите тарифи. В резултат, на което милиони потребители ще предпочетат да продължат работят със сегашните си устройства и да се откажат от покупката на ново устройство.   Още от Digital: Водещите производители на лаптопи отчетоха 10% ръст в продажбите през май
Huawei
Шефът на Huawei потвърди, че търговските санкции ще костват на компaнията $30 млрд.
Шефът на Huawei потвърди, че търговските санкции ще костват на компaнията $30 млрд.
Tърговските санкции на САЩ тепърва ще оказват сериозни негативни последици върху бизнеса на Huawei. Китайският производител е най-силно засегнат от невъзможността да продължи да работи с американските си партньори, както досега. Финансовите измерения на санкции срещу компанията е трудно да бъдат изчислени. Въпреки това главният изпълнителен директор на Huawei, Рен Зенгфрей изрази какви са неговите очаквания от въведените забрани.   В свое изявление шефът на китайския производител сподели, че приходите им ще отчетат спад от порядъка на $30 млрд. Вземайки тази цифра под внимание, Рен Зенгфрей уточни, че компанията ще генерира приходи в размер на приблизително $100 млрд. през настоящата и следващата година. Шефът на Huawei допълни, че китайския производител не е подозирал, че САЩ са в състояние да стартират толкова агресивна кампания срещу тях, съобщава AndroidAuthority.     Шефът на Huawei сподели, че е останал изненадан от факта, че санкциите са блокирали достъпа им до веригата за доставки на компоненти и отнемане на лиценза за Android. Успоредно с това мерките на американския режим доведоха до изключването на Huawei от редица международни организации. Главният изпълнителен директор на компанията изрази увереност, че независимо от тежките санкции ще успеят да се справят със ситуацията в дългосрочен план.   Още от Digital: Google срещу Huawei - защо Android може да се окаже големият губещ
Аpple
Apple вече не е най-богата компания в света
Apple вече не е най-богата компания в света
Apple винаги са имали репутацията на най-богатата компания в света и този фактор е неизменна част от бизнес стратегията им в технологичната индустрия. Всеки един хардуерен продукт от сериите iPad, iPhone, MacBook или Mac предлага впечатляващо съчетание от характеристики и уникален дизайн. Едва ли ще е пресилено да кажем, че Apple многократно революционизираха индустрията с напредничавите си идеи. Това е една от причините да са най-богатия бранд в света от 12 години насам.   Данните разкриват, че за първи път през този период компанията трябва да се задоволи, че не е лидер в класацията на BrandZ TM TOP 100 за най-влиятелните брандове в света. Това изследване е дело на специалисти от WPP, Kantar и New York Stock Exchange. Информацията в него разкрива, че Apple трябва да се задоволят с второто място, тъй като са изпреварени в престижната класация от Amazon, съобщава mspoweruser. Впечатляващия успех се дължи на увеличение от 52% на приходите.     Пазарната капитализация на Amazon вече достига до $315.5 млрд. което е достатъчно да изпреварят Apple, чиято стойност се оценява на $309.5 млрд. Любопитното е, че разликата с Google на третото място е минимална, тъй като компаният също преминава границата от $309 млрд. За разлика от Аmazon, които оглавяват класацията ръста при Google и Apple е "само" 3% и 2%. Именно това е основната причина за впечатляващите резултати на Аmazon и възможността да изпреварят Apple.   Oще от Digital: Apple обмислят да намалят цените на iPhone