Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
4823 резултата за бизнес
технологични продукта
Технологичните новини, които ни направиха впечатление на 4 март (Видео)
Технологичните новини, които ни направиха впечатление на 4 март (Видео)
Началото на календарната година традиционно е труден период за технологичната индустрия. Потребителите не са особено активни, което се отразява на продажните на големите производители на смартфони. Не бива да забравяме и влиянието, което оказва на тези процеси празничния сезон през декември, когато много хора извършват покупка на нов хардуер.   1. Продажбите на смартфони ще отчетат 50% ръст през първото тримесечие на 2021г. Разпространението на коронавируса предизвика неочаквани проблеми във веригата за доставки и на свой ред промени стратегията на повечето...
Microsoft
Мicrosoft навлиза в бизнеса с безплатен хостинг на уеб сайтове
Мicrosoft навлиза в бизнеса с безплатен хостинг на уеб сайтове
Мicrosoft е една от най-богатите компании на планетата с пазарна капитализация от $1.7 трилиона. Windows е най-популярният им продукт, но на голям успех се радват още приложението Teams, конзолите Xbox, LinkedIn, Skype и MS Оffice пакета. Софтуерният гигант планират да станат влиятелни в нов пазарен сегмент, който ще ги изправи в конкуренция с услуги като Squarespace и Wix. Новият проект на Microsoft се казва Digital Marketing Center и предлага онлайн платформа за създаване на уеб сайтове с множество уникални функции. Представителите на бизнеса могат безплатно да синхронизират данни от актуална рекламна кампания или Facebook страница и да стартират от нулата своя уеб сайт. Изграждането на оптимална дигитална идентичност ще бъде още по-лесна задача с новата платформа на Microsoft, която не изисква специализирани технически познания. Компанията обещава разнообразни функции за персонализация на съдържанието и унифицирано решение за създаване и поддръжка на страница в интернет.     Потребителите ще могат да избират между множество шаблони и теми, с които да оформят информацията по начина, по който желаят. Интеграцията с дигиталната маркетинг платформа на Microsoft помага за създаването, управлението и изпълнението на рекламни кампании в социални мрежи и търсачки. Това е специфична функционалност на Digital Marketing Center. Когато компаниите се регистрират за акаунт в Digital Marketing Cente  ще бъдат подканени да предоставят уебсайт по време на създаването на рекламна кампания. След избора на опцията "I don't have a website. Help me build one for free" ще може да се въведе предпочитан URL адрес. Необходима е регистрация преди да се премине към основното меню за съдържание и персонализация на уеб сайтoвете.   Още от Digital: Защо PayPal блокира акаунта на хостинг компанията и регистратор на домейни Epik
NVIDIA
NVIDIA са генерирали $5 млрд. приходи, въпреки кризата с недостига на видео карти
NVIDIA са генерирали $5 млрд. приходи, въпреки кризата с недостига на видео карти
NVIDIA се сблъскаха с неочакван проблем след премиерата на RTX 30 Series видео картите. Въпреки усилията на компанията все още има недостиг на компоненти, които влияят на дистрибуцията. Ситауцията вече накара NVIDIA да потвърди, че проблемите с доставките на GeForce RTX 3080 и RTX 3090 ще продължат до края на 2020г. Други водещи производители като AMD също са засегнати от кризата, която е предизвикана от няколко различни фактора. От една страна има проблеми със създаването на достатъчно GDDR6 RAM модули, които се използват от видео картите от премиум сегмента. Високото търсене на хардуер заради системите за генериране на криптовалута също ограничава възможностите за покупка на RTX 30 Series. Разпространението на пандемията и ограниченията предизвикани от нея също влияe на нормалните доставки. Първото тримесечие на всяка година обикновено е слаб период за производителите и сега няма да бъде изключение. Специфичната обстановка не се е отразила драстично на финансовото състояние на NVIDIA, за което разбираме от последните им финансови резултати.     Независимо от проблемите с доставките NVIDIA успяват да генерират рекодни приходи в размер на $5 млрд. през последното тримесечие. Това е увеличение от 61% на годишна базара, което още по-добре илюстрира колко успешенен е периода октомври-декември 2020г. за компанията.  Още по-интересното е, че NVIDIA очакват сходни финансови резултати и през първото тримесечие на настоящата година. Ако успеят да демонстират подобно представяне това ще създаде добри предпоставки за рекордни приходи и перз календарната 2021г. Водещ източник на приходи продължава да бъде гейминг сегмента, информира TheVerge. Възстановяването на доставките на RTX 3080, RTX 3090 и RTX 3070 ще е ключов елемент от стратегията на NVIDIA. Данните от последното тримесечие показват, че хардуера за генериране на криптовалута е генерирал едва $300 млн. от общите $5 млрд. приходи за периода. Това означава, че засега виртуалната валута все още няма статут на основен източник на приходи, но може да се превърне в такъв до края на 2021г.   Още от Digital: Над 70 вида лаптопа ще работят с новите видео карти NVIDIA GeForce RTX 30 през 2021г.
технологични новини
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 24 февруари в digital.bg
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 24 февруари в digital.bg
Умните часовници са налични на пазара в различни дизайни и размери. В повечето случаи трябва да намерите баланс между определени функционалности и живота на батерията. Основен приоритет за производителите е включването на разнообразие от режими, с които да следят тренировките и ключовите параметри на тялото.   1. Смарт часовниците на Huawei ще работят с приложения от трети страни Все по-голям брой умни часовници могат да следят сърдечния ритъм, но също качеството на съня, сатурацията на кръвта и др. Конкуренцията между големите компании допринася за по-достъпните...
технологични новини
Най-интересните теми в digital.bg от 23 февруари
Най-интересните теми в digital.bg от 23 февруари
Google стартираха официално работата над новата операционна система. Традиционният график включва тестови версии в период от шест месеца преди да завърши разработката на софтуера. Тази година няма да е изключение и ще следва сходна стратегия. Android 12 се очаква да предложи доста оптимизации, промени в интерфейса и допълнителни функционалности.   1. Аndroid 12 ще позволи да записваме екрана на смартфонa, докато играем Новата версия ще предложи по-изчистен дизайнерски език, следващ концепциите на Material Theme езика. От Google подготвят поне три Developer Preview...
Apple
Аpple отново изпревари Samsung по продажба на смартфони
Аpple отново изпревари Samsung по продажба на смартфони
Световният пазар на смартфони се развива доста динамично през последните две години. Анализаторите подцениха влиянието на Huawei, които се утвърдиха като водещ фактор в мобилната индустрия. Неочакваното развитие довело до търговските санкции на САЩ, обаче промениха значително плановете на компанията и баланса на силите при смартфоните. Компанията запази силно влияние и успя да продаде повече от 200 млн. продажби през изминалата година. Въпреки това ембаргото направи невъзможно постигането на голямата цел на Huawei, а именно да изпреварят Samsung. Избухването на пандемията от коронавирус преди малко повече от година също оказа силно влияние на глобалния пазар на смартфони. Стагнацията и слабото търсене свиха пазарния дял на доста от водещите производители. Xiaomi е един от малкото брандове, които успяха да се възползват и да разширят позициите си в глобален мащаб от началото на кризата с COVID-19. Така например вече ви съобщихме, че Xiaomi изпревариха за първи път Apple и вече са третият най-голям производител на смартфони.     Aктивността на потребителите през последните седмици допринесе за възстановяването на мобилната индустрия. Apple също се похвали с впечатляващи продажби на своите смартфони, предимно от iPhone 12 серията. Само преди седмици компанията потвърди, че над 1 млрд. потребители използват iPhone. Солидните продажби на 5G смартфони са позволили на Apple да възстанови загубените си позиции и отново да станат по-голям производител от Samsung. Последните данни в доклад на Gartner разкриват, че през четвъртото тримесечие на 2020г. са реализирали продажбите на 79.9 млн. версии на iPhone. По този начин Apple отчита 14.9% дял на годишна база. Втората позиция е за Samsung, чиито доставки достигат до 62.1 млн., което е спад от 11.8%. Третият най-голям производител за периода е Xiaomi, които продават 43.4 млн. смартфона и могат да се похвалят с 33.9% ръст. Общите продажби от 384.6 млн. регистрират спад от 5.4% през четвъртото тримесечие на 2020г.   Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Aмбициозната мисия на NASA е плод на дългогодишни усилия и научни разработки. Космическият ровър е едно от най-скъпите съоръжения на агенцията, което струва около $2.7 млрд. Все пак тази сума е инвестирана, за да може Perseverance да отговори на ключови въпроси свързани с наличието на форми на живот на "червената" планета.   1. Марсоходът Perseverance на NASA безопасно се приземи на Марс Изстрелването на NASA Perseverance стана факт още през лятото и сега около седем месеца по-късно машината достигна крайната си точка. Учените се подготвяха за...
технологични новин
Най-актуалните теми в digital.bg от 17 февруари (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 17 февруари (Видео)
Аndroid 12 е следващата версия на операционната система, която продължава да захранва повече от 80% от смартфоните в световен мащаб. Google се стараят да подобряват всеки един аспект от интерфейса и да добавят разнообразие от допълнителни функционалности.   1. Какво ще е следващото име на Android 12 Основната работа върху обикновено отнема около шест месеца, като Developer Preview версиите на Android 12 ще са налични за разработчиците до края на месеца. Това означава, че по-често ще получаваме актуална информация за подобренията, които ще видим в новия...
технологични новини
Любопитно от технологичния свят на 1 март в digital.bg (Видео)
Любопитно от технологичния свят на 1 март в digital.bg (Видео)
OnePlus провеждат финални тестове с новото си поколение премиум смартфони, които ще бъдат представени скоро. Серията OnePlus 9 е обект на доста спекулации през последните месеци, като сега разбираме кога ще е официалната премиера. В интернет се появиха данни, които потвърждават, че смартфоните ще бъдат показани за първи път на 8 март.   1. Премиерата на OnePlus 9 и OnePlus 9 Pro ще е на 8 март Гамата вероятно ще предложи три устройства. Освен стандартните OnePlus 9 и OnePlus 9 Pro ще видим и още един модел, който ще се казва OnePlus 9R. Съществуването на последния...
технологични новини
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
5 технологични новини, които ще научите днес (Видео)
Технологичният гигант официално потвърди, че са се съгласили да придобият HyperX. Този бранд е добре познат на геймърите със своите разнообразни аксесоари и се притежава от Kingston. Финансовите параметри на сделката ще достигнат до $425 млн. Ако всичко върви по план регулаторите ще дадат своето одобрение за придобиването до края на второто тримесечие на годината.   1. HP купува геймърския бранд HyperX на Kingston за $425 млн. Новината за сделката бе обявена от главният изпълнителен директор на HP, Енрике Лорес. Шефът на компанията изрази задоволство от купуването...
HP
HP купува геймърския бранд HyperX на Kingston за $425 млн.
HP купува геймърския бранд HyperX на Kingston за $425 млн.
Технологичният гигант официално потвърди, че са се съгласили да придобият HyperX. Този бранд е добре познат на геймърите със своите разнообразни аксесоари и се притежава от Kingston. Финансовите параметри на сделката ще достигнат до $425 млн. Ако всичко върви по план регулаторите ще дадат своето одобрение за придобиването до края на второто тримесечие на годината. Новината за сделката бе обявена от главният изпълнителен директор на HP, Енрике Лорес. Шефът на компанията изрази задоволство от купуването на HyperX и е уверен, че ще се превърне в предпоставка за още по-високи приходи и бизнес растеж за HP.  Очаква се компанията да продължи да оперира като дъщерно дружество на HP след като бъде финализирана сделката. Портфолиото на HyperX включва разнообразие от аксесоари, като най-голямо внимание HP обръщат на каталога от геймърски слушалки. Продуктите на този бранд има безупречна репутация сред любителите на игрите и също така достъпни за конкурентни платформи като Sony PlayStation 4 и Nintendo Switch.     Aнализаторите очакват хардуерната индустрия за гейминг да представлява бизнес за над $70 млрд. до края на 2023г. В същото периферните аксесоари ще генерират повече от $12 млрд. до 2024г. Придобиването на HyperX ще позволи на HP да се възползват максимално от тези процеси и да достигнат до още повече потребители, като предлагат още по-добри продукти. Разнообразното портфолио, което предлага HyperX предлага аксесоари както за хардкор геймърите, така и за обикновените потребители. Сделката ще предпостави и по-солидни възможности за бъдещо развитие на този бранд. Важно е да отбележим, че HP купуват единствено бизнеса с геймърски аксесоари на HyperX. Създателите на бранда от Kingston ще запазят контрол над своята дивизия за производство на DRAM и флаш памет, SSD дискове и др. Едни от последните продукти, които видяхме от HyperX през новата година са чифт слушалки с имената The Cloud II Wireless и Cloud Revolve+ 7.1. Eдин от големите въпроси е как портфолиото от аксесоари на HyperX ще бъде интегрирано към бъдещите лаптопи и компютри на НР.   Още от Digital: Най-добрите облачни услуги за стрийминг на видео игри
Samsung
Samsung са най-големия производител на телевизори за 15-та поредна година
Samsung са най-големия производител на телевизори за 15-та поредна година
Samsung повече от десетилетие са световен лидер в пазара на телевизори. Вече видяхме уникални концепции като Samsung The Sero, The Serif и The Frame. Компанията инвестира най-сериозни средства за нови технологии, което е причината за доминацията им в този пазарен сегмент. В официално изявление Samsung се похвалиха, че са продали най-много телевизори в глобален мащаб за 15-та поредна година. Това е впечатляващо постижение, което илюстрира по най-добър начин колко е влиятелна компанията. Според актуалните данни Samsung са генерирали 31.8% от приходите пазара на телевизори през последното тримесечие. LG и Sony продължават да са най-сериозните конкуренти, но имат осезаемо по-малък дял, за да подложат на риск лидерската позиция на Samsung. Teлевизорите на корейския производител са най-търсени в редица държави, включително в САЩ. Високи продажби отчитат устройствата с QLED технологията, която става все по-важна част от стратегията на Samsung, информира SamMobile.     Настоящата година се очаква да затвърди присъствието на Samsung, които могат да се похвалят с разнообразното портфолио. Голям принос за първото място оказват премиум устройствата с големина от над 75 инча. Последните иновации, които стават част от телевизорите на Samsung са Mini LED-базираните Neo QLED TV. Технологията предлага много предимства, сред които по-висока яркост, по-тъмни нюанси на черното и по-добър контраст от традиционните QLED TV. Развитието на Tizen OS също има принос за успеха на корейския гигант. Софтуерните инженери на Samsung предлагат интеграция с много полезни приложения на трети страни. По този начин потребителите могат да се възползват от  иновации като Alexa, Bixby, Google Assistant, AirPlay 2, Tap View, Samsung Health, Samsung TV+, Object Sound Tracking+, Active Voice Amplifier и Q-Symphony. За в бъдеще Samsung ще започнат да изместват фокуса си в премиум сегмента към Мicro LED технологията.   Още от Digital: Как ще изглеждат бъдещите телевизори
Twitter
Twitter искат да купят ShareChat, за да се конкурират по-успешно с ТiкТок
Twitter искат да купят ShareChat, за да се конкурират по-успешно с ТiкТок
Twitter може да не е първата асоциация, когато стане въпрос за социални мрежи. Въпреки това микроблогинг платформата се използва активно от над 300 млн. потребители. Приложението е популярно в някои страни, като голяма част от аудиторията е локализирани в САЩ. Доста европейски граждани също разчитат на Twitter за ежедневен достъп до новини, интересни публикации и ексклузивно съдържание. Компанията опитва да избяга директната конкуренция с Facebook и притежава сериозен финансов ресурс. Така например преди месеци ви информирахме, че Twitter също искат да купят TikTok. Възможността да купят приложението се появи след като американското правителство принуди разработчиците да продадат бизнеса си в САЩ. Офертата на Twitter все пак не бе приета, но е показателен пример за начина, по който компанията да търси възможности за експанзия в индустрията. Един от приоритети за годината ще бъдат увеличените инвестиции във виртуална валута, както и придобиването на обещаващи приложения, които обещават бъдещ растеж.     Сега разбираме, че представители на Twitter са установили контакти и бизнес срещи с индийския стартъп ShareChat. Любопитна подробност е, че компанията вече инвестира повече от $100 млн. за развитието на социално медийната платформа. По този начин Twitter опитват да разширят влиянието си в Индия, която е втория най-голям интернет пазар. Според информация на TеchCrunch преговорите са достигнали финална фаза и Twitter са предложили сума от $1.1 млрд., за да купят бизнеса на петгодишния стартъп. Успоредно с това се обещават допълнителни инвестиции за още $900 млн. Конкретният мотив за сделката е желанието на Twitter да придобият контрол над Moj - приложение за споделяне на кратки клипове. Предложената сума може да превърне Moj в по-сериозен конкурент на TikTok и респективно в солиден източник на приходи за Twitter в Индия. Разговорите между двете страни все още не са довели до постигане на финално споразумение, но интереса към ShareChat изглежда става все по-сериозен.   Още от Digital: Twitter представиха нов Share бутон за Android
Lenovo
Lenovo продължават да са лидер в пазара на компютри в България
Lenovo продължават да са лидер в пазара на компютри в България
Lenovo продължават да доминират световния пазар на компютри, както и да разширяват своето влияние на българския пазар. Високото търсене на нов хардуер и процесите на дигитална трансформация са оказали положителен ефект върху бизнеса на компанията през 2020г. Интензивните темпове на растеж позволяват на Lenovo да увеличи до 35% своето присъствие в България. Това означава, че всеки трети продаден компютър на българския пазар през изминалата година е с логото на Lenovo. Aтрактивните продукти във всички ценови класове и впечатляващите предложения в премиум сегмента са причината компанията отново да е лидер по продажби в България. През последните години Lenovo изместват все повече акцента си към EMEA региона, който включва Европа, Близкия изток и Африка. Данните показват, че за десетилетие Lenovo отчита ръст от 5% дял до 23% от продажбите в този регион, които регистрира в края на 2020г. Почти всеки четвърти компютър в EMEA е произведен от Lenovo през последните 12 месеца.     Глобалният пазар на компютри демонстрира стабилен растеж от 13% през 2020г. Положителните процеси позволяват на Lenovo да изпреварят своите конкуренти с 25% дял. Така компанията отново изпреварва HP и Dell със съответно 22% и 16% дял. Цифрите са категорично доказателство за влиянието на Lenovo и иновациите, с които допринасят за развитието на цялата индустрия. Китайският производител се стреми да предлага качество, атрактивен дизайн и хардуерни решения от последно поколение дори в най-евтините си модели. Превръщането на домовете ни във виртуални офиси и онлайн стаи за обучение е важен фактор за успеха на Lenovo, който вероятно ще има силно влияние и през 2021г. Навлизането на 5G лаптопите също е сфера, която в дългосрочен план има отенциала да утвърди компанията като световен лидер в индустрията.   Още от Digital: Lenovo ThinkPad X1 Nano е най-лекият лаптоп който сме тествали - само 907 грама
бизнес
Знаете ли, че: Хромбуците все още  се продават повече от Mac компютрите
Знаете ли, че: Хромбуците все още се продават повече от Mac компютрите
Преносимите компютри са регистрирали сериозен ръст в продажбите на световния пазар през изминалата година. Бюджетната устройства са най-търсени от потребителите в контекста на COVID-19 кризата. Хромбуците са достъпна алтернатива на лаптопите с Windows и също са се възползвали от положителните процеси в индустрията. Данни на анализатори от IDC и Strategy Analytics потвърждават, че устройствата с Chrome OS дори са генерирали повече продажби от компютрите Mac през последното тримесечие. Изминалата година е най-успешният период в историята на хромбуците, тъй като доставките отчитат почти 400% ръст през 2020г. Така например са продадени 2.9 млн. лаптопа с Chrome OS през 2019г., като тази цифра се увеличава до над 11.2 млн. през 2020г., съобщава ArnNet. По този начин лаптопите с Chrome OS генерират 14.9% от всички продажби на пазара и така изпреварват macOS устройствата, които имат 8.7% дял. Очаквано лаптопите с Windows продължават да доминират сектора със 75.2% от продажбите през 2020г.     През последното тримесечие на годината са отчетени рекордни продажби на хромбуци, които затвърждават преднината си пред macOS. Може да ви прозвучи странно, но за втора поредна година Chrome OS има по-голямо влияние при лаптопите от операционната система. Вероятно това е свързано с цената, тъй като хромбуците са едни от най-достъпните устройства на пазара. Високото търсене към хардуер, който е подходящ за дистанционна работа и онлайн обучение също допринася за почти 15% дял на хромбуците в глобален мащаб. Интересен факт е, че през първото тримесечие на 2020г,, което донякъде предшества пандемията macOS и Chrome OS имат съответно 5.8% и 5.3% дял. Девет месеца по-късно ситуацията е по-различна, тъй като Apple може да се похвали с 8.7% от продажбите, докато Chrome OS има 14.9%. Разпространението на коронавируса вероятно ще продължи да бъде предпоставка за развитието на сходни тенденции и през 2021г.   Oще от Digital: Google купува компания, която превръща стари компютри в хромбуци
биткойн
Цената на биткойна надхвърли $50 000
Цената на биткойна надхвърли $50 000
Технологиите, които правят възможни виртуалните валути и плащането с модерни дигитални средства може да не ви е позната в детайли. Със сигурност, обаче сте чували за биткойн. Всъщност това е най-популярната криптовалута, която продължава да предизвика широк интерес и множество дискусии в публичното пространство. Световната пандемия не само не се отрази на цената на биткойн и дори допринесе за впечатляващ растеж от приблизително 300% през 2020г. Още в първите дни на новата година се забеляза голяма активност, която продължи трендовете. Вече ви съобщихме, че Цената на биткойна достигна нов рекорд, след като Tesla купи криптовалута на стойност $1.5 млрд.. Големи инвеститори и компании от технологичния сектор също обмислят възможността да инвестират в криптовалута. Припомняме ви, че на 1 януари един биткойн можеше да бъде купен за $28 933, а няколко седмици по-късно тази стойност се увеличи с допълнителни 72%. Според последните котировки цената на един биткойн е преминала за първи път границата от $50 хил., съобщава CNBC.     Максималната стойност, която достига виртуалната валута е $50 487. Това означава, че от началото на годината досега биткойна е поскъпнал с още 73%. Най-голям принос за тези трендове имат няколко големи инвестиции на известни личности, като Илон Мъск, включително и на други компании от сектора. Taка например Mastercard ще позволят плащания с криптовалути още тази година. Шефът на Tesla също обеща на потребителите, че ще им позволи да извършват покупки с виртуални валути. Uber засега не планират инвестиция в биткойн, но го одобриха като средство за разплащане. Интересен факт е, че над 50% от собствениците притежават виртуалната валута от не повече от шест месеца. Колкото повече инвеститори и популярни компании насочат стратегията си към биткойн, толкова по-стабилна и скъпа ще бъдат криптовалуата в дългосрочен план. При всички положения биткойна ще продължи да подобрява рекордни през годината, особено ако се задържи над цената от $50 хил.   Още от Digital: След инвестицията на Tesla, Тwitter също обмисля да вложи пари в биткойни
DMCA.com Protection Status