Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
11 резултата за безопасност
самолети
Европейската агенция за авиация въвежда екологични рейтинги за полетите със самолет
Европейската агенция за авиация въвежда екологични рейтинги за полетите със самолет
Световната пандемия ограничи сериозно възможностите за пътуване, независимо от разстоянията. Полетите със самолет се превърнаха само в крайна необходимост и при спазване на определени мерки за безопасност. Независимо от временните ограничения авиацията си остава най-разпространената форма на публичен транспорт, особено на големи дистанции. Ако сте пътували с влак в мащабната железопътна система на ЕС вероятно сте обърнали внимание, че на билетите има информация за въглеродните емисии отделени в атмосферата по време на пътуването. Тази идея може да обхване и самолетите, ако бъдат одобрени предложения на европейската агенция за въздушна безопасност European Aviation Safety Agency (EASA). Новата система за класифициране на полетите съобразно въглеродния отпечатък вече е обект на публични дискусии. Основният регулатор за безопасността на самолетните полети в ЕС вече е обявила търг, за създаване на система, която да въведе в експлоатация екологичните маркери за самолетите.     Проектът е фокусиран към предоставянето на "надеждна, полезна и достъпна информация", чиято достоверност може лесно да се провери. Данните ще позволяват на потребителите да вземат по-добри решения за себе си при своите лични и служебния пътувания на континента. Ако всичко въви по план добавянето на екологични печат може да стане още преди края на 2022г. Още преди избухването на пандемията някои компании бяха изправени пред сериозен обществен натиска да предприемат подобни мерки, за да покажат ангажираност към околната среда. Авиацията е отговорна за около 3.5% от замърсяването, което предизвиква глобалното затопляне. Две трети от тази стойност се дължи на NOx съединения, контрали, водни пари, сулфатни аерозолни газове, сажди и други аерозоли. Останалите около 30% са свързани с емисиите на въглероден диоксид в атмосферата. ЕASA ще могат да се възползват от фонд в размер на €550 млрд., с който ЕС ще подкрепки мерки свързани с борба срещу климатичните промени до 2027г.   Още от Digital: 8 любопитни факти за пътуванията със самолет, които може би не знаете
автомобили
Франция забрани използването на смартфон зад волана, дори при спрян автомобил
Франция забрани използването на смартфон зад волана, дори при спрян автомобил
Много хора използват смартфоните, докато шофират въпреки изричните забрани да не го правят от съображения за сигурност. В момента това продължава да е голям проблем както за самите тях, така и за останалите участници в движението. Финансовите глоби и наказанията на органите на реда поне засега не успяват ефективно да се справят със ситуацията. Властите във Франция сега промениха изцяло дефиницията за шофьор на автомобил, предаде CNet.   Идеята е да накарат гражданите да не използват смартфоните в автомобилите си. За в бъдеще няма да е позволено да спрете където искате и да започнете да говорите, пишете съобщения или сърфирате във Facebook, дори ако е включено аварийното осветление. Според новият регламент водачите ще могат да работят с устройството си, само когато са паркирали на обозначените за тази цел зони и при спрян двигател на автомобила.    Забраната не важи, ако водачите използват Hands-Free устройства. Хората, които не  я спазват ще бъдат глобени със сума от €135 и отнемане на три точки от талона. Тук е момента да отбележим, че санкцията е същата за гражданите, които използват смартфона зад волана. По този начин Франция се превръща в първата европейска държава, която въвежда подобна промяна в законодателството си и вероятно ще бъде последвана и от други страни.   Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
aвтомобили
Нов материал ще позволи на бъдещите автомобилни гуми да се възстановяват сами
Нов материал ще позволи на бъдещите автомобилни гуми да се възстановяват сами
Екип от изследователи на Harvard University създадоха уникален материал, който може да сложи край на гумите за автомобили във вида, в който ги познаваме. След серия от експерименти учените разработват ново химично съединение, което също толкова здраво както каучука, който сега използваме, но може сам да се възстановява от драскотини и други подобни щети. Самите учени се похвалиха, че са постигнали впечатляваща комбинация от здравина и възможност за самовъзстановяване.   За да постигнат този ефект учените от Harvard University смесват две независими една от друга вътрешни ковалентни връзки с покритие от сух каучук. Te успяват да открият как да свържат на молекулярно ниво тези връзки, което води до създаването на суха гума, състояща се от обратими водородни връзки и постоянни ковалентни напречни връзки. Първите от тях гарантират, че гумата може да се възстановява сама от дупки и драскотини, предаде Еngadget.   Навлизането на подобен материал може да промени изцяло представата ни за начина, по който изглеждат съвременните гуми за автомобили. Следващата стъпка е учените да открият как да могат да го произвеждат на достъпна цена с 3D принтер. Ако успеят да го направят това ще разшири значително приложенията на уникалния им материал. Учените са на мнение, че създаването на покрития от този материал могат да намерят приложения в ново поколения прозрачни и гъвкави джаджи, освен в автомобилите.   Вижте как Goodyear създадоха гуми с изкуствен интелект
селфи
Ето какво е добре да имате предвид преди да направите следващото си селфи
Ето какво е добре да имате предвид преди да направите следващото си селфи
Има една мъдра стара българска поговорка, която гласи: „Три пъти мери, един път режи.“ Тя обаче важи с пълна сила в съвременния високотехнологичен свят, когато за една не добре обмислена постъпка може да загубим не само работата си, но и живота си.   Ето какво е добре да имате предвид, според Make Use Of, преди да направите следващото си селфи.   До къде водят селфитата, които си правим без да мислим за последствията? Сужител от Хонг Конг си загубил работата, защото си направил селфи, докато е трябвало да гледа дете, плуващо в басейн. Един парамедик пък бил уволнен, след като си направил снимки с умиращи пациенти и ги споделил в социалните медии.    Но загубата на работата не е най-лошото нещо, което може да ни се случи след заснемане на неподходящото селфи. Човек бил ударен и убит от светкавица, защото си правел селфи с телефон сложен на стик. Пилотът пък изгубил контрол над самолета си, докато си правел селфи, което довело до фатален край за всички на борда. Броят на смъртните случаи и нараняванията, причинени от селфита тревожно нараства по целия свят.   Как да разберем дали правим безобидно селфи или пресичаме границата?   1. Популярността, доведе до обсебеност В самото начало селфито беше само една снимка, която си правехме за да покажем на другите къде сме биле. Сега обаче целта ни е да съберем повече харесвания и коментари в социалните медии. Споделянето на селфи се превърна в тиха конкуренция за това кой е по-забавен и щур.  2. Неетични селфита Селфи на покрива или в дивата природа може и да е опасно занимание, но за съжаление, това не е единственият случай, в който трябва да се замислите ‘три пъти‘ преди да снимате. Когато си правите селфи не трябва да мислите само за себе си, но и за другите които може да попаднат в кадъра ви без да са си дали съгласието. Освен това мислете за посланието което предавате чрез вашата снимка. Знаете какво казват хората: една снимка струва колкото 1000 думи.   3. Няколко случаи, в които не е разумно да си правите селфи - в болницата – особено ако сте болничен служител. И все пак ако толкова много го искате, направете си селфи, но се уверете че не нахлувате в личното пространство на никого. - на гробището – ако не сте готови да отговаряте за това, което правите (или дори да сте уволнени за него), по-добре е да се противопоставите на желанието си. - докато шофирате – не застрашавайте живота си и живота на хората около вас като карате с една ръка и не гледате пътя. - на музикален фестивал – никой няма да е съгласен да му навирате смартфона си в лицето му, само за да може да си направите селфи.   Къде може да си правим селфита? Щом не застрашавате своя или живота на другите, както и здравето си, може да си направите селфи и да се насладите на мига. И мислете за селфито като за форма на изкуство, което създава положителни емоции и не поставя някого в неловки ситуации.   Вижте най-добрите безплатни приложения за селфи снимки
автомобили
Пешеходни пътеки с оптична илюзия ще гарантират безопасността на пътя
Пешеходни пътеки с оптична илюзия ще гарантират безопасността на пътя
Въпреки технологиите безопасността на хората на пътя продължава да е огромен проблем, както за пешеходците, така и за водачите на автомобили и за съжаление броя на инцидентите продължава да е твърде голям. Използването на оптична илюзия на пръв поглед изглежда като последния кандидат за отстраняване на този проблем, но именно това може да се окаже най-ефективното решение. Интересната концепция заблуждава шофьорите, че пред тях има знак или друга блокада на пътя, което ги кара да на намалят скоростта, съобщава BGR.   Въпросната идея е хрумнала на майка и дъщеря от Индия, които са започнали собственоръчно да рисуват самите пешеходни пътеки на улиците около дома им, както и на голяма магистрала в град Ахмедабад. Пешеходците виждат пред себе си съвсем нормална пътека, но под определен ъгъл и дистанция шофьорите на идващите автомобили смята, че пред тях има преграда. Те не са единствените, които експериментират с тази идея, тъй като артисти от Китай започнаха да рисуват подобни 3D обекти в страната си, които дори получиха одобрението на местната полиция.    Органите на реда споделиха, че приветстват всяко едно решение, което може да гарантира безопасността на всички участниците в движението и пешеходците и позволиха създаването на подобни пътеки на някои кръстовища. Авторите им обмислят периодично да променят визията им, тъй като самите шофьори могат да свикнат с тях и да знаят къде се намират и респективно да не се съобразяват с тях. При всички положения можем да кажем, че това е доста интересна и лесна за реализация идея, която може да спаси много човешки животи на пътя.   Вижте уникална система ще подобрява сигурността на самоуправляващите автомобили
Ducati
Нова технология на Ducati ще ни пази от инциденти на пътя
Нова технология на Ducati ще ни пази от инциденти на пътя
На този етап тя е достъпна за два от най-популярните модели на Ducati, а именно 2016 Multristrada и 1299 Panigale.
aвтомобили
Aston Martin и Gentex разработват по-добро  огледало за задно виждане
Aston Martin и Gentex разработват по-добро огледало за задно виждане
Модерните технологии позволяват на автомобилите да се възползват от редица иновации като умни асистенти за помощ при шофиране и паркиране. Новите модели на производителите също така използват данни в реално време от множество сензори, както и от вградените уеб камери. Така се гарантира безопасността и се предоставя цялата нужна информация в централната конзола пред очите на водача. Aston Martin са си партнирали с Gentex в създаването на нов продукт, който доразвива тази концепция.     Двете компании разработили огледало за задно виждане, използващо кадри от камерата, за да "вижда" в мъртвата точка" на автомобила. Аston Martin твърдят, че техния продукт е в състояние да възпроизвежда едновременно три различни видео емисии, съобщава CNet. По-голямата част на огледалото показва обичайният изглед от задната част на автомобила, а в краищата се стриймват кадри от две камери в страничните огледала на автомобила. Първият модел с технологията ще е Aston Martin DBS Superleggera.     Уникалният елемент от системата на Aston Martin е, че може да се използва в хибриден режим, който комбинира стандартният изглед на огледалото и видео от камерите. По този начин се адаптира към условията на пътя. Интелигентна функция автоматично ще следи за проблеми и ще информира водачите да променят позицията на страничните огледало, когато това се налага. Aston Martin ще разкрият допълнително какви планове имат да популяризират технологията.   Още от Digital: Бъдещите автомобили ще могат да разпознават лицата на различните потребители
самоуправляващи автомобили
Смарт очила ще премахват дискомфорта при пътуване в самоуправляващи автомобили
Смарт очила ще премахват дискомфорта при пътуване в самоуправляващи автомобили
Автономните автомобили, които се движат самостоятелно и нямат скоростен лост, педали и волан ще са реалност само след няколко години. Всички водещи производители вече инвестират много средства и усилия, за да ги направят безопасни за потребителите. Въпреки това има доста хора, които не одобряват идеята софтуер да взема решенията на пътя, докато те се забавляват със смартфоните си и чакат да стигнат до желаната локация. Изолирането от външния свят може да накара някои пътници да се чувстват дискомфортно.   Това е предизвикано от нарушения синхрон между чувството за движение и това, което виждаме около себе си и в случая е интериора  на автомобила. Екип от изследователи на University of Michigan разработват смарт очила от ново поколение, които да премахнат дискомфорта и да позволят на пътниците да се забавляват максимално с мобилната си джаджа или инфотейнмънт системата. Системата на учените се допълва и от последователно активирани светлинни тръби, предаде Endgadget.   По този начин ще се имитира движението на автомобила в периферното зрение на пътниците, което ще премахне неприятното усещане за дискомфорт. Основно предимство на този метод е, че необходимите сензори лесно и евтино могат да се добавят към купето на всеки автомобил. Благодарение на тях вниманието на пътниците ще бъде постоянно ангажирано, което допълнително намалява възможността да си мислят негативни неща. Uber също вече патентоваха подобна система за автомобили.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
самоуправляващи автомобили
Самоуправляващите автомобили ще могат да вземат решения на пътя като хората
Самоуправляващите автомобили ще могат да вземат решения на пътя като хората
Безопасността е най-големият проблем на самоуправляващите автомобили, което е основната причина да се бави навлизането им на пазара. Водещите производители не искат да бързат и да представят първите си модели чак когато са напълно сигурни в техните възможности. Колкото повече публични тестове се извършват с тях, толкова по-сериозен става въпроса за безопасността на пътниците и другите участници на движението. Софтуерът в автономните коли може да е добър в предвиждане на различни ситуации, но не е в състояние да преценява обстановката, както човек.   Учените отдавна търсят начин как да отстранят проблема и да накарат самоуправляващите автомобили да "мислят" дори и в най-критичните ситуации. Те са на път да открият как да създадат виртуална версия на човешкия морал на компютър, за да им позволят да вземат етични решения, както всички нас, предаде Mirror. Идеята е навигираните от софтуер автомобили да преценяват и за стотни от секундата да вземат решения на "живот или смърт". Учените вече тестват ефективно решение.   Техниката им се казва "Immersive Virtual Reality" и стана част от експеримент, в който доброволци са поставяни в различни ситуации на пътя, за да се прецени как се справят с тях. Резултатите им се анализират от специален алгоритъм, който поставя индивидуална оценка на важността на околните обекти, като хора, животни, пътни знаци, неодушевени предмети и др. Екип от невролози работят, за да използват тази информация в създаването на софтуер, който да накара автомобилите да се справят с морални дилеми.   Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
самоуправляващи автомобили
Koлко безопасни са самоуправляващите автомобили на Google Waymo
Koлко безопасни са самоуправляващите автомобили на Google Waymo
Google Waymo e компания, която бе създадена специално с идеята да превърне безопасните самоуправляващи автомобили в реалност. Името е вдъхновено от слогана "New way forward in mobility" (Нов начин на придвижване напред). Последните данни за прогреса на безпилотните коли на Waymo показват значително по-нисък процент за намеса на водача, в сравнение с конкурентните автомобили. Колите на на компанията са изминали над 1 милион километра по време на тестове през цялата 2016г.   Според информацията едва в 124 ситуации се е наложило водача да поеме контрол над управлението на автомобилите. Това означава, че те изискват неговата намеса на всеки 8525 километра, което е доста впечатляващо постижение, предаде TechRadar. Любопитен факт е, че това е със 75% по-ниска стойност, спрямо резултатите на компанията от предходната година. Данните са категорично доказателство за подобренията в софтуера на самоуправляващите автомобили и колко безопасни стават те за потребителите.     За сравнение BMW са отчели само един инцидент, в който водача поема контрол над машината, но са провели тестове на дистанция от едва 1000 километра. Nissan също експериментират сериозно с подобни модели и резултатите им показват изминаването на средно 235 километра преди да е необходим човешкия фактор за волана. По всичко личи, че Google вече имат предимство в един от най-атрактивните нови пазарни сегменти в индустрията.   Вижте колко близо сме до появата на самоуправляващите автомобили
автомобили
Нов тест за безопасност ще направи автомобилите по-сигурни
Нов тест за безопасност ще направи автомобилите по-сигурни
Всеки един модел на автомобилните компании се подлага на редица тестове за безопасност преди да стартират продажбите му на пазара. Неправителствената организация Insurance Insitute for Highway Safety (IIHS) e aнгажирана пряко с изследването и въвеждането на нови експерименти, които да редуцират инцидентите и жертвите на пътя. Специалистите от IIHS въвеждат нов краш тест, който представлява версия специално за пътника, който седи на предната седалка до водача. При него автомобила се сблъсква в бариера със скорост от 65 км./ч., като в контакт с нея влиза само 25% от предницата.   Добрата новина е, че последните модели на водещите производители успяват да се справят с доста добър резултат на този тест. Това е положително, тъй като преди няколко години повечето от тях не успяваха да се справят с краш теста, информира CNet. Изглежда, че компаниите влагат все повече усилия, за да гарантират сигурността на своите клиенти. Последната серия от експерименти включва 13 различни модела на най-големите производители и само три от тях отчитат резултати, които не покриват изискванията за категория "Добри".   Всичките автомобили подложени на новия тест са от най-ниския или средния ценови клас. IIHS също така са отправили нова серия от препоръки свързани с разположението на седалките и въздушните възглавници, за да се гарантира максимална безопасност на пътниците. Организацията си сътрудничи постоянно с големите компании и им помага в разработването на новите им модели. Колкото по-добри оценки на тестовете постигат новите автомобили, толкова по-добре за всички участници в движението.   Вижте десет технологии, които е добре да имат бъдещите автомобили
DMCA.com Protection Status