Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
333 резултата за батерии
Samsung
Какво представляват новите All-Solid-State батерии на Samsung
Какво представляват новите All-Solid-State батерии на Samsung
Samsung са водещ източник на иновации в индустрията и също така произвеждат голяма част от хардуера за своите устройства като дисплеи, памет модули, процесори и др. Специалисти на Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) и Samsung R&D Institute Japan (SRJ) сега направиха интересна демонстрация на последните им технологични разработки. Водещ акцент за учените са най-новите иновации в сферата на т.нар. "All-Solid-State-Battery" батерии, които Samsung се надяват да наследят литиево-йонните батерии. Предимството им е по-високата енергийна плътност.   Това потенциално гарантира по-голям капацитет и респективно по-дълъг живот на батерията, но също така използването на твърди електролити гарантира по-висока сигурност. От една страна това предотвратява прегряване, което може да доведе до загряване, но от друга литиево-металните аноди крият друг недостатък. Интеграцията им към Solid State Battery (SSB) батериите стимулира растежа на дендритите, което може да доведе до странични ефекти, влияещи на живота и безопасността на батерията, съобщава news.samsung. Компанията е открила как да се справи с тези проблеми.   Решението на Samsung е свързано с използването на композитен слой от сребро и въглерод (Аg-C), който функционира като анод. Тестовете в лаборатория показват, че това съединение увеличава капацитета на батерията и гарантира по-голям жизнен цикъл. Настоящият прототип има с 50% по-малки размери от конвенционалните литиево-йонни батерии, тъй като Ag-C слоя, който е използва е с дебелина от едва пет нанометра. Eнергийната плътност е 900Wh/L. Технологията би позволила на електрически автомобил да измине 800 километра и да издържи 1000 цикъла на зареждане.   Oще от Digital: 4 технологии, които ще променят начина, по който съхраняваме данни
EC
ЕС ще накарат производителите да създават смартфони, които могат да се ремонтират лесно
ЕС ще накарат производителите да създават смартфони, които могат да се ремонтират лесно
Преди няколко седмици ви информирахме, че EC обмислят връщане на батериите за смартфони, които се сменят лесно от потребителите. Това е само част от плана им да се удължи живо на мобилните устройства и да се намали електронния отпадък в атмосферата. Представителите на ЕС смятат, че с определени промени е възможно производителите да направят до 80% от всички хардуерни компоненти на устройствата годни за рециклиране. Европейската комисия предложи и няколко препоръки, които да улеснят целия процес.   Основната цел на ЕС е да се стимулират процеси за създаването на по-устойчива икономика с нулеви емисии. Един от акцентите залегнат в идеите им е да се удължи живота на смартфоните, който в най-добрия случа е с продължителност четири-пет години. Използването на батериите, които могат да се подменят лесно няма да бъде достатъчно, тъй като се изисква тотална промяна в дизайна, разработването и производството на мобилни устройства. Колкото по-дълго използване дадена джаджа, толкова по-малък отпадък създаваме.   Специалистите на ЕС също така предлагат мерки за използването на повече рециклирани материали, за стимулирането на програми за реновирането и повторната им продажба. В момента е изключително трудно да подменим ключови компоненти на смартфоните и това също трябва да се промени в следващите години. Спазването на препоръките ще позволи на гражданите на държавите-членки да имат достъп до екологични устройства, които работят по-дълго и могат бързо и удобно да се ремонтират.   Още от Digital: Нов закон в ЕС може да накара Apple да използват USB Type-C конектор в iPhone
батерии
Нов дизайн ще направи литиево-йонните по-безопасни
Нов дизайн ще направи литиево-йонните по-безопасни
Един от начините, с който учените искат да подобрят ефективността на литиево-йонните батерии е като използват литиев метал като аноден компонент. Учените от Washington State University (WSU) неслучайно определят тази идея като "мечтания материал". Големият проблем пред реалната употреба ба литиев метал като анод е свързан с безопасното му интегриране към мобилните устройства. След серия от тестове учените смятат, че най-накрая са намерили практично решение, което да отстрани този неприятен проблем.   За да преодолеят това ограничение създават нов дизайн на батерията, който включва предпазен слой около материала. По този начин се гарантира нормалното функциониране, но също така се предотвратява възможността от запалване, съобщава NewAtlas. Koгато литиево-йонната батерия се зарежда и разрежда йоните във вътрешността се движат напред-назад между двата електрода, катода и анода. Днешните аноди са направени от графит и мед, но учените са на мнение, че литиевия метал е по-подходящ.   Всъщност това е твърдия материал с най-висока енергийна плътност сред, а при използването му за анод могат да удвоят двойно капацитета на батериите. Решението на учените е да се възползват от уникалните характеристики на няколко различни материала. Така например катодът е изграден от пореста въглеродна структура, изпълнена със селенов дисулфид. Специални добавки към електролитния разтвор допълнително ускорява движението на литиевите йонни между катода и анода. Предстоят още тестове.   Още от Digital: Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии
електромобили
Citroen представи Ami - електромобил с цена 6000 Евро
Citroen представи Ami - електромобил с цена 6000 Евро
Това уважаеми дами, господа и тинейджъри е електрическият Citroen Ami. Добавихме "тинейджъри", защото този автомобил може да се кара доста европейски страни без шофьорска книжка, стига да имате навършени 16 години, а във Франция границата дори е 14 години.  - електромобил с цена 6000 Евро. Електромобилът е наследник на концепта Ami, показан по време на Автосалона в Женева през 2019г., за който тогава Digital.bg писа.  
батерии
Защо батерията на смартфоните ни се изтощава бързо
Защо батерията на смартфоните ни се изтощава бързо
Устройствата стават все по-енергийно ефективни, а батериите им – все по-големи. Но въпреки това, животът на батерията все още е проблем за повечето потребители. Ако батерията на телефона ви се изтощава по-бързо, отколкото би трябвало, трябва да насочите усилията си към идентифицирането на виновниците и намирането на решения.   Информацията на Android Authority ще ви помогне да разберете защо батерията на телефона ви се изтощава бързо. Включени са и решения за най-често срещаните проблеми.   Екран     Екранът беше и продължава да бъде основната причина, батерията на телефона ви да се изтощава толкова бързо. Дисплеите стават все по-ярки и цветни, освен това поддържат все по-високи резолюции. Въпреки че подобряват общото изживяване, всички тези фактори също така консумират много енергия. Екранът може да бъде основната причина телефонът ви да остава без батерия по-скоро отколкото очаквате.   Как да проверите разхода на батерията: 1. Отворете приложението Settings.   2. Докоснете „Battery“.   3. Докоснете бутона за меню в горния десен ъгъл.   4. Докоснете „Battery usage“.   5. Докоснете бутона за меню в горния десен ъгъл.   6. Докоснете „Show full device usage“.   Проверете разхода на батерията и ще откриете, че екранът заеме първото място. Технологията за дисплеите на смартфоните напредва много по-бързо от технологията на батерията, което прави живота на батерията още по-голям проблем за напред. Докато нещата се подобрят, ще трябва да пестите енергия. Ето какво може да се направи:   1. Настройте по-ниска стойност за яркост на екрана.   2. Използвайте адаптивна яркост. Това ще гарантира, че ще имате ярък екран, когато имате нужда от него, но също така ще пестите батерия, когато не е необходима висока яркост.   3. Намалете скоростта на опресняване на екрана.   4. Намалете времето за автоматично заключване.   5. Не използвайте живи тапети. Те изглеждат много приятно, но по същество телефонът ви възпроизвежда видеоклип по всяко едно време и това „убива“ батерията му.   6. Използвайте черен тапет. Ако имате AMOLED дисплей, използването на черен тапет е най-ефективното решение, защото дисплеят не трябва да активира тези пиксели.   Лошо покритие     Зоните с лошо покритие са други „убийци на батерии“. Вашият мобилен телефон непрекъснато „общува“ с кулите наблизо, опитвайки се да ви осигури постоянна връзка през деня. Когато не  достига до мрежата ще приложи допълнително усилено, за да ви усигури тази връзка. Ето какво може да се направи:   1. Изберете доставчик с по-добро покритие.   2. Използвайте „Airplane mode“. Така изключвате цялата свързаност и телефонът ви няма да работи усилено, за да се стреми да ви осигури връзка. Можете да включвате режима, когато сте на места, за които знаете, че има лошо обслужване. Като алтернатива можете да използвате интелигентни инструменти като IFTTT, за да автоматизирате Airplane mode по местоположение.   3. Използвайте разширители на обхвата.   Приложения и фонови услуги   Проверете приложенията си дали не използват прекомерно батерията на телефона. Определен тип приложения изтощават по-бързо батерията от другите. Такива са YouTube и всички стрийминг услуги. Както и игрите, така че избягвайте ги, ако искате да пестите енергия, особено ако сте любители на заглавия разчитащи на сложни графики.   Други приложения изтощават вашата батерия без активно да ги използвате. Това означава, че приложенията работят постоянно във фонов режим, използват данни, изтеглят вашето местоположение, изпращат ви известия и други. Такива са приложения като Facebook, Messenger, Instagram и WhatsApp.   Ето какво може да се направи в този случай:   1. Поддържайте минимален брой приложения на телефона си. Често не осъзнаваме, че използваме само около 20% от приложенията, които имаме на телефона си. Междувременно тези приложения работят винаги на заден план и хабят батерията. Изтрийте приложенията, които не са ви необходими.   2. Спрете приложенията да работят във фонов режим. За целта отидете до Settings -> Apps & notifications -> Select the app -> Advanced -> Battery- > Background restriction -> Restrict.   3. Затваряйте приложенията. Отидете до Settings -> Apps & notifications -> Select the app -> Force stop.   Други проблеми с батерията и съвети     1. GPS, Wi-Fi и Bluetooth: Колко често използвате тези антени? Изключвайте ги, когато не ви трябват и ще забележите увеличение на живота на батерията.   2. За правенето на снимки и видео клипове е необходимо много енергия. Така, че когато искате да пестите батерия избягвайте тези дейности.   3. Имайте предвид, че по-ниските температури влияят значително на живота на батерията. Добро решение е да държите телефона близо до вас, така  телесната ви температура ще му пречи да се изстуди прекомерно.   4. Актуализациите на софтуера често предлагат подобрения в живота на батерията, така че е добра идея винаги да актуализирате телефона си до последната налична версия на софтуера.   5. Използвайте резервна външна батерия.   Вижте най-големите пробиви при батериите
батерии
Учени от MIT разработват нов електрод, който ще направи батериите по-мощни
Учени от MIT разработват нов електрод, който ще направи батериите по-мощни
Батериите са неизменна част от електронните джаджи и са сфера, над която учените работят постоянно от десетилетия насам. Стотици научни проекти по цял свят търсят ефективни начини, с, които да подобрят капацитета им, за да ни гарантират повече време с мобилните устройства. От MIT сега се похвалиха, че вече разполагат с работещ прототип на електрод, чиито характеристики могат да увеличат мощността на батериите. Учените дори го определиха като "дълго търсената цел".   Ключовият елемент от проекта е да се използва чист литиев метал като анод на батерията, съобщава SlashGear. Този експеримент е част от концепцията за създаването на батерии, които са "изцяло твърди". По този начин се премахва течността или полимерния гел използван традиционно като електролит между двата електрона. Учените твърдят, че прототипа им представлява по-добра алтернатива, тъй като е не само по-безопасен, но и се отличава с по-висока енергийна плътност.     Разработването на твърда батерия има редица предимства, спрямо течните електролити и високата им летливост. Екипът от учени на MIT са разработили специална 3D наноархитектура с шестоъгълна форма. Тя се състои от MIEC тръби, които са частично инфузирани с твърд литиев метал. Докато лития се разширява при зареждане се влива в празното пространство между тръбите, което намалява напрежението при целия процес. Следващата цел пред учените е комерсиализация на технологията.   Още от Digital: Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
литиево-йонни батерии
Учени създадоха най-безопасната литиево-йонна батерия в света
Учени създадоха най-безопасната литиево-йонна батерия в света
Литиево-йонните батерии са доминираща технологията, която също има своите недостатъци. Именно заради това учените тестват различни материала, които да предложат по-добра алтернатива. По този начин могат не само да увеличат капацитета на батериите, но също да редуцират възможността от прегряване и други подобни инциденти. Ключовият фактор за разработването на максимално издръжлива батерия е електролита, който се използва за разделяне на позитивния и отрицателен край, съобщава Wired.   В момента повечето литийево-йонни електролити използват опасни съединения като литиево соли и токсични течности, които могат лесно да се запалят. Екип от специалисти на Johns Hopkins Applied Physics Laboratory вече в продължение на пет години работят над алтернативно решение. Всъщност те създават батерия, която може да бъде сгъвана, напоена с течност или да работи дори след изстрел от куршум, което е доста впечатляващо. Учените доразвиват концепцията и вече са гарантирали защита срещу запалване.     Това е възможно и при увеличаване на волтажа до стойности съизмерими с нивата на енергия, която консумират мобилните устройства на пазара. За да постигнат този ефект се използват електролити на водна основа, които са незапалими и нетоксични Тестовете на учените показват, че с добавяне на специален полимер са в състояние да увеличат електрическия капацитет от 1.2V до 4V. Голямата разлика е, че батерията създадена по този начин може да работи, дори ако бъде подлагана на високи температури, сгъвана и подлагана на външен натиск.   Още oт Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
батерии
Най-големите пробиви при батериите
Най-големите пробиви при батериите
Всички ни засяга напредъка, който се постига при технологиите на батериите, защото те зареждат всички наши джаджи – телефони, потребителска електроника, дори и автомобили. Няма как да говорим за батерии обаче без да се замислим и за опазването на околната среда.   Затова решихме да ви предложим анализa на New Atlas. В него са събрани най-значителните пробиви при батериите, които ще окажат влияние върху живота ни по един или друг начин.   Високите температури при зареждане може да са от полза     В идеалния случай, литиево-йонните батерии, които захранват нашите мобилни устройства и електрически превозни средства, при зареждане остават в определен температурен диапазон. По този начин се гарантира нашата безопасност и по-дълъг живот на батериите и устройствата ни.   През октомври, екип от изследователи на Държавния университет в Пен демонстрира нов вид батерия, проектирана да поема топлината. Зареждането на батерията при около 60 ° C (140 ° F) обикновено би се считало за „забранено“ от учените, но новата батерия достига тези температури само за 10 минути и след това бързо се охлажда, преди да се появят вредните ефекти.   Еĸипът paзpaбoтил бaтepията, изпoлзвaл тънĸo ниĸeлoвo фoлиo зa cъздaвaнe нa вътpeшнa cтpyĸтypa зa caмoзaгpявaнe. Haгpявaйĸи бaтepиятa дo 60 гpaдyca зa 10 минyти, yчeнитe ycпeли дa зapeдят бaтepиятa нa 80%. Cлeд тoвa бaтepиятa ce oxлaждa дo cтaйнa тeмпepaтypa. Бaтepиятa не се повредила дори след мнoгoĸpaтнo зapeждaнe. Зa cpaвнeниe  в мoмeнтa батерията на Теѕlа Моdеl Ѕ се зарежда до 80% за 40 мин.   Батерии „събират“ въглероден диоксид от въздуха     През октомври, екип от изследователи на MIT демонстрира нов тип батерии с възможност за събиране на въглероден диоксид от  въздуха. Благодарение на съединение, наречено полиантрахинон, батериите „изсмукват“ молекули на CO2 от въздуха и ги преобразуват в енергия. Екипът казва, че тестването в лабораторията показа, че батерията може да издържи 7000 цикъла на зареждане с 30% спад в ефективността.   По-екологични устройства за съхранение на енергия   През септември, учени от Университета на Илинойс в Чикаго (UIC) съобщиха че са създали първата литиево-въглеродна диоксидна батерия. Батерията използва нанослоеве от молибденов дисулфид, вграден в катода, заедно с хибриден електролит, състоящ се от йонна течност и диметилсулфоксид. Тази комбинация от материали предотвратява проблемното натрупване на въглерод върху катализатора и дава възможност за зареждане на батерията за 500 последователни цикъла.   Съхранение на енергията на ниво мрежа със сърцевина от разтопен силиций     Възобновяемите източници като вятър и слънчева енергия могат да генерират много енергия, но тази енергия се съхранява за по-късна употреба, по време на пиково натоварване, което създава проблеми. През април, австралийския стартап Climate Change Technologies (CCT) представи своето решение.   Неговото Thermal Energy Device (TED) устройство се счита за първата работеща термична батерия в света. Това е модулна батерия, която може да захранва електричество от всеки източник и да го използва за разтопяване на силиций поставен в изолирана камера. Топлинният двигател може след това да изтегли тази енергия и да я използва, както е необходимо, като всяка TED кутия може да съхранява 1.2 MWh, като отделните блокове могат да бъдат закачени за създаване на батерия с потенциално неограничен размер.   Едно от големите предимства на системата, според CCT е, че разтопеният силиций не се разгражда както литият. От компанията твърдят, че при тестовете тяхната батерия не е показала признаци на деградация след 3000 тестови цикъла.   Удвояване на плътността   Литиево-йонните батерии съхраняват достатъчно енергия, за да поддържат мобилния ви телефон през деня или да захранват вашия лаптоп докато сте в кафенето, но до там. Те не ви гарантират независимост за по-продължителен период от време. Това е така, защото плътността на енергията на батериите, не може да се увеличи без това да ги направи прекомерно тежки.   Миналия месец, в Австралия учени демонстрираха нов вид батерия с твърд електролит, направен от налични в търговската мрежа полимери. Избягвайки летливия течен електролит, който е предразположен към запалване, батерията трябва да бъде много по-безопасна, но потенциалът ѝ не свършва дотук. Изследователите твърдят, че този тип дизайн най-накрая ще позволи използването на литиев метален анод, който може да удвои плътността на литиевите батерии. Това може да доведе до електрически автомобили с далеч по-голям обхват и електрически самолети, които изминават значими разстояния.   Вижте 10 начина да удължим живота на батерията на смартфона си
батерии
Учени създадоха  батерия, която не може да се запали или избухне
Учени създадоха батерия, която не може да се запали или избухне
Учените продължават да работят над разноoбразни концепции, с които да подобрят възможностите на съвременните батерии. Сега разбираме за едно от последните научни открития в тази сфера, което дължим на Deakin University. Eкип от специалисти на BatTRI-Hub технологичния хъб към университета са готови с прототип на литиево-метална батерия, която предлага много интересни свойства, които са свързани предимно с 1 Ah плоска клетка разположена във вътрешността.   Всъщност този компонент използва анод, който е произведен от литий и метал. По този начин се гарантира с около 50% повече енергия от настоящите клетки, които използваме в индустрията. Другото голямо предимство на батерията е, че също така използва йонен течен електролит - сол, която е в течна форма при стайна температура. Това съединение гарантира, че батерията не може да се възпламени, което в момента може да се определи като най-големият им проблем, съобщава NewAtlas.   Експериментите в лаборатория също така показват, че батериите с йонна течност дори подобряват представянето си, когато са изложени на висока температура. В крайна сметка това означава, че ще се премахне нуждата от скъпи и сложни системи за охлаждане, с които да се предотврати прегряването на мобилните устройства. Ако технологията продължи да отчита добри резултати ще може да намери място в лаптопи и дори електрически автомобили. Засега прототипа е с мощност от 1.7 Ah.     Още от Digital: Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
батерии
Нов материал ще увеличи четири пъти капацитета на батериите за електрически автомобили
Нов материал ще увеличи четири пъти капацитета на батериите за електрически автомобили
Технологиите предизвикаха сериозни иновации при батериите за електрически автомобили през последните няколко години. Въпреки това водещите производители и учените смятат, че все още има голям потенциал за бъдещо развитие. Добър пример в това отношение е последния проект на учени от Korea Institute of Science and Technology (KIST). След продължителни експерименти в лаборатория те успяват да разработят нов аноден материал, който предлага четири пъти по-голям капацитет в батериите за електрически автомобили, съобщава NewAtlas.   Във вътрешността на батериите обикновено има два електрода: анод и катод, между които се движат самите йони. Самият капацитет е пряко свързан с броя на електроните, които изграждат даден анод. Традиционно анодите са произведени от графит, но учените твърдят, че замяната му със силиций ще гарантира с 10 пъти по-голям енергиен капацитет. Това е сериозно предимство, но този материал крие и голям недостатък, а именно, че се надува по време на циклите на зареждан, което напуква повърхността и намалява капацитета.   Уникалната технология на учените е свързана с разтваряне на сладко картофено нишесте във вода, последвано от същия процес но със силиций в масло от царевица. Последната стъпка е след това двата разтвора да бъдат смесени и загрети до определена температура. Крайният резултат е въглеродно-силициев композитен материал, в който малки въглеродни сфери предпазват силиция от подуване. Електролитите имат четири по--голям капацитет от графитните аноди и са стабилни в продължение на 500 зареждания/разреждания.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
графенови батерии
Kaкво трябва да знаем за графеновите батерии
Kaкво трябва да знаем за графеновите батерии
В наши дни, технологията на батериите на смартфоните е доста добра, но за съжаление потребителите все още не са станали свидетели на сбъдването на обещанието за по-добър живот на батерията. Не би ли било чудесно, ако нашите телефони издържаха два-три пълни дни само с едно зареждане? А какво ще кажете за една цяла седмица? Възможно ли е това?   Според android authority графеновите батерии могат да сбъднат тези мечти. Те все още не захранват смартфоните и другите джаджи, но технологията напредва. В бъдеще графенът може да бъде материалът, който ще спомогне за заместването на литиево-йонните батерии, на които технологичната индустрия разчита от десетилетия.   Въпреки че все още сме далеч от комерсиализацията на графеновите технологии, включително и на батериите, струва си да ги държим „под око“. Ето всичко, което трябва да знаете за графеновите батерии.   Какво е графенова батерия? Графенът  представлява съвкупност от въглеродни атоми, плътно свързани в шестоъгълна или подобна на пчелна пита структура. Това, което прави графена толкова уникален е, че тази структура е с дебелина само един атом. Освен, че е най-тънкия материал, графенът има и много други интересни свойства, включително отлична електрическа и топлопроводимост, висока гъвкавост, висока якост и ниско тегло.   Що се отнася до батериите, възможностите на графена могат да се използват по много начини. Идеалната употреба на графена е като батерия „суперкондензатор.“ Суперкондензаторите съхраняват ток точно като традиционните батерии, но могат да се зареждат и разреждат невероятно бързо.   Нерешеният проблем с графена е как по-изгодно да се произвеждат тези супер тънки листове графен и използването им в батериите и други технологии. Производствените разходи в момента са твърде високи, но графеновите батерии имат потенциала да станат реалност.   През 2017 година Samsung обяви пробив в областта със своята „графенова топка.“ Въпреки че оттогава не сме чували нищо друго по въпроса. Съвсем наскоро стана ясно, че от Telsa също се интересуват от технологията за да я използват за батериите за автомобили.   Графенови срещу литиево-йонни батерии     Подобно на литиево-йонните (Li-ion) батерии, графеновите клетки използват две проводими плочи, покрити с порест материал и потопени в електролитен разтвор. Но докато вътрешният им строеж е доста сходен, двата вида батерии имат различни характеристики.   Графенът предлага по-висока електрическа проводимост от литиево-йонните батерии. Това позволява по-бързо зареждане на клетките, които са в състояние да доставят и много повече енергия. Това е особено полезно например за автомобилните акумулатори или бързото зареждане от устройство до устройство. Високата топлопроводимост означава също, че батериите не се загряват, което удължава живота им дори и ако се използват в малки пространства, като смартфоните.   Графеновите батерии също са по-леки и по-тънки от днешните литиево-йонни клетки. Това означава по-малки, по-тънки устройства или по-голям капацитет, без да се изисква допълнително място. Не само това, но и графенът позволява много по-високи мощности. Литиево-йонните съхраняват до 180Wh енергия на килограм, докато графенът може да съхранява до 1000Wh на килограм.   И накрая, графенът е по-безопасен. Въпреки че литиево-йонните батерии имат много добри показатели за безопасност, има регистрирани инциденти, свързани с дефектни продукти. Прегряването, презареждането и пробиването могат да доведат до химически дисбаланси в литиево-йонните батерии, което води до пожар. Графенът е много по-стабилен, гъвкав, по-силен и е по-устойчив на подобни проблеми.   Не е нужно обаче да се спираме само на едната или само на другата технология. Графенът може да се използва в литиево-йонните батерии за подобряване на работата на катодния проводник. Такъв вид батерии са известни като графен-метален оксид хибрид. Хибридните батерии са по-леки, по-бързо се зареждат, имат по-голям капацитет за съхранение и по-дълъг живот от днешните батерии.    Какви ползи ще предложат графеновите батерии за смартфоните? Ако батериите в смартфоните бъдат заменени с графенови, то тези устройства биха могли да се възползват от всички по-горе споменати предисмства. Устройствата ще се зареждат още по-бързо, батерията ще издържа ден-два, ако не и по-дълго, освен това смартфоните ще могат да бъдат по-тънки и по-леки.   Преминаването към графенови батерии може да предложи 60% или повече капацитет в сравнение със същия размер литиево-йонна батерия. В комбинация с по-доброто разсейване на топлината, тези батерии също ще удължат живота на устройството. Няма да е необходимо да плащате за скъпи смени на батерията след няколко години, за да поддържате старите си устройства в отлично състояние.   Въпреки че технологията за графеновите батерии няма да стане широко достъпна през следващите няколко години, това е поразителна перспектива за бъдещите модели смартфони, джаджи, електрически превозни средства и много други.   Вижте как да подобрим живота на батерията на смартфона си    
батерии
EC обмислят връщане на батериите за смартфони, които се сменят лесно от потребителите
EC обмислят връщане на батериите за смартфони, които се сменят лесно от потребителите
EC продължават активно да защитават личните интереси на европейските граждани и вече глобиха големите технологични компании с няколко рекордни финансови санкции. Регулаторите няма да толерирате никакви прояви на нелоялна конкуренция, които вредят на свободата на потребителите или застрашават личните им данни. ЕС също така искат да се справят ефективно и с проблема свързан с големия брой електронни отпадъци. Вече ви събщихме, че нов закон в ЕС може да накара Apple да използват USB Type-C конектор в iPhone.   Всъщност това е само една от инициативите, над които се работи. Спореда данни на GizChina вече се обсъжда въвеждането на изискване смартфоните да имат батерии, които могат лесно да се сменят. Със сигурност това ще се отрази на дизайна на водещите производителите, които продължават да търсят начини да ни предложат ултратънки устройства с безрамкови дисплеи. ЕС виждат в тази идея няколко ползи за потребителите. Първата от тях е, че вътрешните компоненти на мобилните устройства ще бъдат по-лесно достъпни.   Ако даден потрбител може лесно да смени батерията ще може по-дълго да използва даден смартфон. Подобно решение ще допринесе в положителен план за редуцирането на електронния отпадък, който генерират държавите-членки. ЕС обмислят да създадат единна система, която да улесни връщането на неизползвани зарядни устройства, което да помогне за по-бързото им рециклиране. Очаква се финалната версия на този план да бъде подложена на обсъждане от ЕС на високо равнище през следващите няколко седмици.   Още от Digital: ЕС представи дигитална стратегия за лидерство в света на технологиите
батерии
Колко е гаранцията на батерията на смартфона ни
Колко е гаранцията на батерията на смартфона ни
Батерията на всеки смартфон се „износва“ с течение на времето. След около две години използване, химикалите в нея вече ще започнат да губят от свойствата си и това да се отразява на живота на батерията. За много хора това е и основната причина да си купят нов телефон.   Но какво да правим, когато батерията започне да работи по-лошо по-рано от очакваното? И навсичкото отгоре триковете за пестене на енергия не помагат? AndroidPIT разглежда ситуациите, при които може да се възползваме от гаранция за батерията на телефона.   Сайтът е събрал...
смартфони
Технологиите за зареждане на батериите ще са водеща тенденция в смартфоните, а не камерите и дисплеите
Технологиите за зареждане на батериите ще са водеща тенденция в смартфоните, а не камерите и дисплеите
В следващите седмици ни очакват няколко атрактивни премиери, сред които най-голям интерес предизвикват Samsung Galaxy S20 и Xiaomi Mi 10. Новите модели ще предложат много подобрения свързани с камерите и дисплеите. Тези два компонента ще бъдат водещи акценти в стратегията на производителите на Android през 2020г. Конкуренцията между тях ще доведе и до сериозни иновации в технологиите за зареждане, които скоро ще са достъпни за масовия потребител. Краткият живот на батерията е един от малкото проблеми на смартфоните.   Компаниите разработват различни решения, като например 50W SuperVOOC технологията, която позволява на Realme X2 Pro да се зареди от 0 до 100% за около 30 минути. Смартфонът също така се нуждае от 15 минути, за да увеличи заряда на батерията от 50% до 90%. Очаква се Xiaomi да използват нова 65W технология за бързо зареждане в тазгодишните си флагмани: Mi 10 и Mi 10 Pro, които ще видим на 11 февруари. Този метод позволява 4500mAh батерия да се зареди за 20 минути, като вече се тества 100W система, която се нуждае от 17 мин.     Производителите се насочват към бъдеще, в което смартфоните използват минимално портове и тези процеси  ще направят по-добри технологиите за безжично зареждане. Все още не са достъпни системите с мощност от 50W, като засега стандарта за индустрията е 30W, но се експериментира усилено с тази идея. Повечето модели на Samsung поддържат 15W и 12W, като другите попуряни стандарти днес са 18W, 20W, 27W и 30W. Навлизането на подобни иновации ще ни приближи още повече до момента, в който можем безжично да зареждаме смартфони за по-малко от 10 минути.   Още от Digital: 10 начина да удължим живота на батерията на смартфона си
графен
Real Graphene създадоха първата в света литиево-йонна батерия с графен
Real Graphene създадоха първата в света литиево-йонна батерия с графен
Бъдещото поколение батерии за смартфони с графен обещават да се зареждат по-бързо, да издържат повече и да оперират на по-ниски температури. Учените продължават да търсят начини как да оптимизират технологията за реални продукти на пазара. Много скоро ситуацията може да се промени благодарение на американската компания Real Graphene. Технологията им е почти готова и включва използването на графен към стандартна литиево-йонна батерия.   Главният изпълнителен директор на компанията, Самуел Гонг твърди, че с подобен метод е възможно да се зареди батерия със заряд от 3000mAh за около 20 минути. Тестовете са направени със 60W зарядно и съкращават четири пъти стандартното време за захранване от 80-90 минути. От Real Graphene твърдят, че батерията им може да издържи около 1500 цикъла на зареждане, но вече се работи за допълнително увеличение на тази стойност, съобщава DigitalTrends.     Другото голямо предиство е факта, че батерията работи на много по-ниска температура и това я прави по-безопасна. Real Graphene са решили да изпреварят своите конкуренти с идеята да добавят графен към литиево-йонно батерии, за да подобрят възможностите им. От компанията се надяват да грабнат вниманието на водещите производители на смартфони и да използват технологията в бъдещите им устройства. Докато това се случи Real Graphene вече продават Power Bank модули в Аmazon.   Още от Digital: Графенът е ключа към създаването на по-мощни и евтини батерии за джаджите ни
батерии
Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
Учените от цял свят продължават да експериментират с различни технологии, които да подобрят качеството на батериите в мобилните джаджи. Една от най-атрактивните им концепции са литиево-серните батерии, които крият голям потенциал. Масовото навлизане на устройства, които ги използват се бави, тъй като е необходимо повече време да се оптимизират възможностите на технологията. Експерти на Monash University направиха впечатлящ прогрес в разработката на батериите от този тип.   Усилената им работа води до разработването на прототип, който би позволил на смартфон да издържи до пет дни с едно зареждане. Това е най-ефективната литиево-серна батерия създавана досега в световен мащаб, съобщава SciTechDaily. Първата версия е предназначена за мобилни устройства, но метода може да се оптимизира за автономни автомобили и соларни панели. Новата батерия превъзхожда четири пъти най-добрата технология, която използват литиево-йонните батерии.     Настоящият прототип би позволил на електрически автомобил да измине 1000 километра с едно зареждане. Учените също така твърдят, че батериите от този тип са изключително евтини за производство, което е другото им водещо предимство. Този проект вече е предизвика интереса на някои от най-големите производители от Европа и Китай. Следващата вълна от тестове стартира след броени месеци, което допълнително ще оптимизира възможностите на литиево-серните батерии.   Още от Digital: Как да подобрим живота на батерията на смартфона си