Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
320 резултата за батерии
графен
Real Graphene създадоха първата в света литиево-йонна батерия с графен
Real Graphene създадоха първата в света литиево-йонна батерия с графен
Бъдещото поколение батерии за смартфони с графен обещават да се зареждат по-бързо, да издържат повече и да оперират на по-ниски температури. Учените продължават да търсят начини как да оптимизират технологията за реални продукти на пазара. Много скоро ситуацията може да се промени благодарение на американската компания Real Graphene. Технологията им е почти готова и включва използването на графен към стандартна литиево-йонна батерия.   Главният изпълнителен директор на компанията, Самуел Гонг твърди, че с подобен метод е възможно да се зареди батерия със заряд от 3000mAh за около 20 минути. Тестовете са направени със 60W зарядно и съкращават четири пъти стандартното време за захранване от 80-90 минути. От Real Graphene твърдят, че батерията им може да издържи около 1500 цикъла на зареждане, но вече се работи за допълнително увеличение на тази стойност, съобщава DigitalTrends.     Другото голямо предиство е факта, че батерията работи на много по-ниска температура и това я прави по-безопасна. Real Graphene са решили да изпреварят своите конкуренти с идеята да добавят графен към литиево-йонно батерии, за да подобрят възможностите им. От компанията се надяват да грабнат вниманието на водещите производители на смартфони и да използват технологията в бъдещите им устройства. Докато това се случи Real Graphene вече продават Power Bank модули в Аmazon.   Още от Digital: Графенът е ключа към създаването на по-мощни и евтини батерии за джаджите ни
батерии
Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
Учените от цял свят продължават да експериментират с различни технологии, които да подобрят качеството на батериите в мобилните джаджи. Една от най-атрактивните им концепции са литиево-серните батерии, които крият голям потенциал. Масовото навлизане на устройства, които ги използват се бави, тъй като е необходимо повече време да се оптимизират възможностите на технологията. Експерти на Monash University направиха впечатлящ прогрес в разработката на батериите от този тип.   Усилената им работа води до разработването на прототип, който би позволил на смартфон да издържи до пет дни с едно зареждане. Това е най-ефективната литиево-серна батерия създавана досега в световен мащаб, съобщава SciTechDaily. Първата версия е предназначена за мобилни устройства, но метода може да се оптимизира за автономни автомобили и соларни панели. Новата батерия превъзхожда четири пъти най-добрата технология, която използват литиево-йонните батерии.     Настоящият прототип би позволил на електрически автомобил да измине 1000 километра с едно зареждане. Учените също така твърдят, че батериите от този тип са изключително евтини за производство, което е другото им водещо предимство. Този проект вече е предизвика интереса на някои от най-големите производители от Европа и Китай. Следващата вълна от тестове стартира след броени месеци, което допълнително ще оптимизира възможностите на литиево-серните батерии.   Още от Digital: Как да подобрим живота на батерията на смартфона си
електрически автомобили
Изобретиха батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути и осигурява 480 километра пробег
Изобретиха батерия за електромобили, която се зарежда за 10 минути и осигурява 480 километра пробег
Водещите производители на автомобили проявяват все по-голям интерес към автомобилите с EV двигатели. Бизнес стратегията им ще е фокусирана предимно върху този сегмент в следващите няколко години. Именно заради това вече беше въведено изискването всички електрически автомобили в ЕС трябва да издават звук при скорост по-малка от 20 км/ч от 1 юли. Един от малкото проблеми на този тип превозни средства е краткия пробег, който осигуряват с едно зареждане на батерията.   Специалистите на най-големите компании работят усилено за алтернативни подходи, с които да предложат най-доброто на своите потребители. Екип от учени на PennState University създадоха батерия от нов тип, която може да гарантира 480 километра пробег с 10 минути зареждане, съобщава DigitalTrends. По този начин собствениците на електрически автомобили биха могли да заредят батерията на своите модели за почти същото време, както тези с дизелови и бензинови двигатели.     За да постигнат настоящите резултати учените загряват електродите на батерията на 60 градуса по Целзий, а след това постепенно започват да ги охлаждат.Първоначалните резултати показват, че при такъв интензитет са възможни над 2500 цикъла на зареждане. Предстоят допълнителни тестове, като учените се надяват да увеличат допълнително тази стойност. Възможността да си гарантират 480 километра пробег с едно зареждане със сигурност ще се хареса на доста потребители.   Още от Digital: Eлектрическите автомобили ще са основно средство за публичен транспорт между 2022-2025г.
литиево-йонни батерии
Създателите на литиево-йонните батерии получиха Нобелова награда за химия
Създателите на литиево-йонните батерии получиха Нобелова награда за химия
Кралската шведска академия на науките в Стокхолм официално разкри кой ще бъде удостоен с тазгодишната Нобелова награда за химия. Оказва се, че с тази привилегия ще бъдат удостоени трима учени, които имат най-голям принос за създаването на литиево-йонните батерии. Изобретението им от години е неизменна част от ежедневието на стотици милиони потребители всеки ден. Всеки един от учените също така ще получи равни дялове от предвидената финансова награда в размер на $905 хил.     Създаването на литиево-йонните батерии дължим на Джон. Б. Гудинаф от University ot Texas at Austin, но също на Стенли Уитингам от Binghamton University и японеца Акира Йошино отМеijo University, съобщава Engadget. Благодарение на усилената си работа тримата учени създават успешно прототип на литиево-йонна батерия, която може да се зарежда многократно и е достатъчно безопасна. В момента технологията намира разнообразно приложение от смартфони до електрически автомобили и други смарт джаджи.     Ственли Уитингам поставя за първи път основните на литиево-йонните батерии с разработването на иновативен катод, който може да съхранява литиеви йони. Неговата концепция е доразвита от Джон. Б. Гудинаф, който демонстрира нагледно, че една батерия може да съхранява четири волта заряд. В момента той е най-възрастният човек печелил Нобелова Награда, тъй като е на 97 години. През 1985г. японския учен Акира Йошино създава първата литиево-йонна батерия за реални продукти на пазара.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
батерии
Нов материал ще подобри живота на литиево-йонните батерии в смартфоните
Нов материал ще подобри живота на литиево-йонните батерии в смартфоните
Maксималното време за работа с едно зареждане на батериите зависи от това колко много литиеви йони могат да се съхраняват в негативно заредените електроди. Ако техния брой се изчерпа батерията не може да генерира енергия и респективно да зареди устройството. Проблемът е, че материалите с високо количество на литиеви йони са твърде тежки или с неподходящи химически структури, за да заместят графита като предпочитан материал за електродите в батериите. Учени от Purdue University работят над свое решение.   Екип от специалисти експериментират с алтернативна концепция, която е свързана с използването на непознати досега материали за създаване на електродите. Оптимизираният им дизайн позволява да се увеличи значително живота на батериите в мобилните устройства, като в същото време ги прави по-стабилни и безопасни. Учените виждат като най-подходящото решение изграждането на структура, наподобяваща паяжината на паяк, която е кръстена с името "Nanochain", съобщава ScienceDaily.     Първоначалните тестове показват, че електродите създадени по този начин имат два пъти по-голям капацитет от конвенционалните литиево-йонни батерии. Новият материал също така се разширява три пъти повече по време на самото зареждане. Системата е по-безопасна от настоящите технологии и може да доведе до навлизането на по-големи батерии, които са изградени от по-стабилни химични съединения. Тепърва ще се провеждат тестове с "Nanochain" електродите, но първоначалните резултати дават доста оптимистични резултати.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
батерии
Учени от Индия създадоха първата в света железно-йонна батерия
Учени от Индия създадоха първата в света железно-йонна батерия
Батериите са важен компонент от мобилните устройства и учените тестват различни идеи, с които да създадат добра алтернатива на литиево-йонните батерии. Навлизането на модерни технологии, обаче изисква време, за да се оптимизират възможностите им, както и да се гарантира, че са напълно безопасни. Екип от учени на индийски институт IIT Madras успяха да създадат първата железно-йонна батерия в света, която предлага евтина и стабилна алтернатива на Li-Ion батериите.   Данни на EnegryTrend разкриват, че прототипа има анод, който се състои от нисковъглеродна стомана, вместо чисто желязо. Успоредно с това батерията има катод от ванадиев пентоксид, като в ролята на електролит се използва железен хлорид. Предимствата на този подход са разнообразни, като батериите на IIT Madras са свързани с ниската производствена цена, високата стабилност, но също така имат по-голям капацитет от тези, които използваме в мобилните устройства.     Железно-йонните батерии са по-безопасни от конвенционалните, което се дължи на неспособността на желязото да произвежда дендрити. Учените се нуждаят от допълнително време, за да оптимизират технологията и да я направят масово достъпна за всички. Така например батериите създадени по този начин могат да издържат едва 150 цикъла на зареждане. Първите версии имат енергийна плътност, която е 50-60% от тази на литиево-йонните батерии.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
батерии
 Samsung ще представят смартфон с графенова батерия до 2021г.
Samsung ще представят смартфон с графенова батерия до 2021г.
В рамките на следващите две години Samsung може да пусне на пазара смартфон с батерия от графен, съобщава Pocket-lint. Според анализатора Еван Блас, който често разкрива плановете на компаниите, Samsung е сериозна в намеренията си и иска да предложи поне един такъв модел най-късно до 2021 г.   Технологичните компании от много време работят по алтернативи на литиево-йонните батерии. Те са далеч от оптимални за нужните на модерните мобилни устройства, но за сега са единствената икономически достъпно предложение. Графенът е една от възможните алтернативи, като има големи...
батерии
Как да подобрим живота на батерията на смартфона си
Как да подобрим живота на батерията на смартфона си
Смартфоните се превърнаха в наш неизменен аксесоар. Не само, че винаги са с нас, но и съдържанието им често отразява живота и състоянието на ума ни. Но за разлика от нас хората, телефона ни работи на батерия и трябва да се зарежда често, за да функционира правилно.   Повечето батерии на смартфоните са литиево-йонни или литиево-полимерни – технология, която отдавна трябва да се актуализира. Това налага по-честото им зареждане отколкото ни се иска. Според Digital Trends има начини за удължаване живота на батерията на телефона ни, от които може да се възползваме всеки ден. Ето кои са те:   Не оставяйте батерията да се изтощи напълно     Опитайте се да поддържате батерията заредена средно около 50% или повече през повечето време – най-добре някъде между 40% и 80% – за да запазите оптимална продължителност на живота ѝ. Освен това, трябва да изключите зарядното на телефона, когато захранването достигне 100% и  ако е възможно, да избягвате зареждането през нощта. Периодичните зареждания през деня са по-ефективни за запазване на цялостния живот на батерията, отколкото зареждането от нула до 100%.   Airplane режимът е добър за батерията на телефона ви     Airplane Mode прекъсва всички радиосигнали към и от телефона ви, спира електронна поща, съобщения, телефонни разговори, Wi-Fi и Bluetooth връзки. Вярно това не е много удобно, но пък е от голяма помощ за запазването на батерията, когато нямате къде да презареждате. Преди да активирате режима, имайте предвид че ако носите Apple Watch или Android-съвместим часовник, ще ви е необходим Wi-Fi или Bluetooth, за да могат някои функции на часовника да функционират правилно.   Актуализирайте приложенията си     Веднага след като видите, че има актуализация за дадено приложение, актуализирайте го, защото това ще ви помогне да запазите батерията на телефона си. Разработчиците обновяват своите приложения периодично, а част от причината за това е да оптимизират живота на батерията и паметта на устройствата. Такива актуализации често се маркират като корекции на грешки в бележките за актуализиране на приложението или в Google Play Store.   Използвайте тъмни тапети   Повечето хора обичат тапетите, особено тези с анимации - това е една от забавните части на телефона. Но това удоволствие е за сметка на вашата батерия. На Android устройства с AMOLED дисплеи черният или тъмен тапет запазват живота на батерията. Да не говорим, че тъмните тапети са по-полезни за очите и изглеждат много стилно.   Затъмнете екрана     Големите, ярко осветени AMOLED и LCD екрани не само изтощават батерията на телефона ви, но и увреждат очите ви. Винаги намалявайте яркостта на екрана до най-ниското ниво, което ви е удобно. Внимавайте с автоматичната настройка, защото тя често е по-ярка, отколкото е необходимо, така че не се колебайте да я отмените или деактивирате. За целта отидете на Settings -> Display -> Brightness на Android или Settings ->Display & Brightness на iPhone. Можете също да намалите периода на изчакване на екрана, като докоснете Auto-Lock на iPhone и Settings -> Display -> Screen timeout на Android.   Деактивирайте услугите за местоположение   Поддържането на услуги за местоположение постоянно за всичките ви приложения е не само ненужно и досадно, но също така и засяга живота на батерията. Повечето приложения не се нуждаят от проследяване на местоположението ви във фонов режим, затова първо изберете как всяко от инсталираните приложения използват услугите за местоположение и деактивирайте опцията, когато можете.   Забравете за уиджитите и сложете на пауза нотификациите   Уиджитите за Android и iOS са удобни, но хабят много батерия. За да премахнете ненужните уиджити в iOS, плъзнете наляво по началния екран, за да стигнете до прозореца на уиджита, след това превъртете до дъното и докоснете бутона Edit, за да добавите или премахнете уиджит. В Android, докоснете и задръжте иконата на уиджита на началния екран и я преместете в кошчето.   Режим за пестене на батерията     Както iOS така и Android телефоните имат режим за пестене на енергия, който автоматично избира настройките ви, за да се използва най-малко батерия. Освен това режимът изключва всички несъществени функции.   Вижте защо 5G технологията няма да е заплаха за живота на батериите на смартфоните
батерии
Най-големите пробиви при батериите
Най-големите пробиви при батериите
Всички ни засяга напредъка, който се постига при технологиите на батериите, защото те зареждат всички наши джаджи – телефони, потребителска електроника, дори и автомобили. Няма как да говорим за батерии обаче без да се замислим и за опазването на околната среда.   Затова решихме да ви предложим анализa на New Atlas. В него са събрани най-значителните пробиви при батериите, които ще окажат влияние върху живота ни по един или друг начин.   Високите температури при зареждане може да са от полза     В идеалния случай, литиево-йонните батерии, които захранват нашите мобилни устройства и електрически превозни средства, при зареждане остават в определен температурен диапазон. По този начин се гарантира нашата безопасност и по-дълъг живот на батериите и устройствата ни.   През октомври, екип от изследователи на Държавния университет в Пен демонстрира нов вид батерия, проектирана да поема топлината. Зареждането на батерията при около 60 ° C (140 ° F) обикновено би се считало за „забранено“ от учените, но новата батерия достига тези температури само за 10 минути и след това бързо се охлажда, преди да се появят вредните ефекти.   Еĸипът paзpaбoтил бaтepията, изпoлзвaл тънĸo ниĸeлoвo фoлиo зa cъздaвaнe нa вътpeшнa cтpyĸтypa зa caмoзaгpявaнe. Haгpявaйĸи бaтepиятa дo 60 гpaдyca зa 10 минyти, yчeнитe ycпeли дa зapeдят бaтepиятa нa 80%. Cлeд тoвa бaтepиятa ce oxлaждa дo cтaйнa тeмпepaтypa. Бaтepиятa не се повредила дори след мнoгoĸpaтнo зapeждaнe. Зa cpaвнeниe  в мoмeнтa батерията на Теѕlа Моdеl Ѕ се зарежда до 80% за 40 мин.   Батерии „събират“ въглероден диоксид от въздуха     През октомври, екип от изследователи на MIT демонстрира нов тип батерии с възможност за събиране на въглероден диоксид от  въздуха. Благодарение на съединение, наречено полиантрахинон, батериите „изсмукват“ молекули на CO2 от въздуха и ги преобразуват в енергия. Екипът казва, че тестването в лабораторията показа, че батерията може да издържи 7000 цикъла на зареждане с 30% спад в ефективността.   По-екологични устройства за съхранение на енергия   През септември, учени от Университета на Илинойс в Чикаго (UIC) съобщиха че са създали първата литиево-въглеродна диоксидна батерия. Батерията използва нанослоеве от молибденов дисулфид, вграден в катода, заедно с хибриден електролит, състоящ се от йонна течност и диметилсулфоксид. Тази комбинация от материали предотвратява проблемното натрупване на въглерод върху катализатора и дава възможност за зареждане на батерията за 500 последователни цикъла.   Съхранение на енергията на ниво мрежа със сърцевина от разтопен силиций     Възобновяемите източници като вятър и слънчева енергия могат да генерират много енергия, но тази енергия се съхранява за по-късна употреба, по време на пиково натоварване, което създава проблеми. През април, австралийския стартап Climate Change Technologies (CCT) представи своето решение.   Неговото Thermal Energy Device (TED) устройство се счита за първата работеща термична батерия в света. Това е модулна батерия, която може да захранва електричество от всеки източник и да го използва за разтопяване на силиций поставен в изолирана камера. Топлинният двигател може след това да изтегли тази енергия и да я използва, както е необходимо, като всяка TED кутия може да съхранява 1.2 MWh, като отделните блокове могат да бъдат закачени за създаване на батерия с потенциално неограничен размер.   Едно от големите предимства на системата, според CCT е, че разтопеният силиций не се разгражда както литият. От компанията твърдят, че при тестовете тяхната батерия не е показала признаци на деградация след 3000 тестови цикъла.   Удвояване на плътността   Литиево-йонните батерии съхраняват достатъчно енергия, за да поддържат мобилния ви телефон през деня или да захранват вашия лаптоп докато сте в кафенето, но до там. Те не ви гарантират независимост за по-продължителен период от време. Това е така, защото плътността на енергията на батериите, не може да се увеличи без това да ги направи прекомерно тежки.   Миналия месец, в Австралия учени демонстрираха нов вид батерия с твърд електролит, направен от налични в търговската мрежа полимери. Избягвайки летливия течен електролит, който е предразположен към запалване, батерията трябва да бъде много по-безопасна, но потенциалът ѝ не свършва дотук. Изследователите твърдят, че този тип дизайн най-накрая ще позволи използването на литиев метален анод, който може да удвои плътността на литиевите батерии. Това може да доведе до електрически автомобили с далеч по-голям обхват и електрически самолети, които изминават значими разстояния.   Вижте 10 начина да удължим живота на батерията на смартфона си
батерии
Xiaomi Mi10 Pro ще се зарежда до 100% за 35 мин.
Xiaomi Mi10 Pro ще се зарежда до 100% за 35 мин.
Батериите постепенно се превръщат в основен фокус на новите смартфони. Технологиите за бързо презареждане стават все по-ефективни, като Xiaomi подготвя своеобразен „състезател“ при бързото зареждане, съобщава MS PowerUser.   Компанията може да представи бъдещия смартфон Mi 10 Pro с 50W система за бързо презареждане. Това означава, че той ще може да зареди батерията си от 0% до 100% за 35 минути. При това става дума за батерия, която ще е с капацитет поне 3300mAh, като на Mi 9, а според някои слухове, тя ще е поне 4000mAh. Въпреки това Mi 10 Pro няма да е...
смартфони
Samsung Galaxy S11e ще има 3730mAh батерия
Samsung Galaxy S11e ще има 3730mAh батерия
Вече ви инфомрирахме, че Samsung Galaxy S11 ще бъде представен нa 18 февруари 2020г. Новият флагман продължава да бъде обект на много спекулации въпреки факта, че премиерата ще е след около четири месеца. В интернет изтекоха данни, разкриващи повече за батерията на смартфона. Самият модел е с името "SM-G980", което се очаква да бъде Samsung Galaxy S11e, тъй като Galaxy S10e e "SM-G970", Toва устройство ще има 3730mAh батерия.   Припомняме ви, че Samsung Galaxy S10e предлага на потребителите батерия със заряд от 3100mAh. Toва означава, че новият модел ще предложи  над 20% + по-голям капацитет от своя предшественик. Сегашните данни разкриват, че смартфона ще има съвсем различна батерия с квадратна форма и няма да използва батерията на Samsung Galaxy S10e, но с повече заряд, информира gsmarena.     Очакванията са Samsung Galaxy S11e да разполага с дисплей, който поддържа честота за опресняване на кадрите от 90Hz. Ако добавим към това и интеграцията на 5G модем е напълно логично компанията да иска да увеличи капацитета на батерията в смартфона. Все още не знаем какви са техническите спецификации на смартфона.     Още от Digital: Samsung Galaxy S11 ще е първият смартфон на компанията с вграден спектрометър
батерии
Учени създадоха нов вид батерия, която може да се огъва
Учени създадоха нов вид батерия, която може да се огъва
Гъвкавите устройства са концепция, която тепърва ще набира все по-голяма популярност. Един от най-големите проблеми, пред който са изправени производителите е, че всички компоненти трябва да имат подобен дизайн. Това създава редица затруднения пред навлизането на реални устройства с този форм фактор на пазара. Специалисти от ETH Zurich работят над собствено решение, което представлява нов вид батерия за смартфони.   Учените вече разполагат с работещ прототип, който има гъвкав дизайн и може да се огъва безопасно без това да влияе на химичните му свойства. По този начин иновативната им батерия може да се огъва, усуква, разгъва и подлага на външно напрежение. Технологията е атрактивна и има потенциала да намери приложение в бъдещи устройства с гъвкави дисплеи и други смарт джаджи, които използват подобен дизайн, предаде SlashGear.     За постигане на този ефект се използва специален електролит, който позволява на батерията да издържи много цикли на сгъване. Според учените досега не са използвани изцяло гъвкави материали в разработването на напълно функционираща батерия. Ако всичко върви по план технологията може да се превърне в подходящо решение за мобилните устройства и особено за преносимите джаджи с гъвкав дизайн. Все още е нужно време да се оптимизират възможностите на технологията.   Още от Digital: Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии
смартфони
Какъв капацитет на батериите имат iPhone 11, iPhone 11 Pro и iPhone 11 Pro Max
Какъв капацитет на батериите имат iPhone 11, iPhone 11 Pro и iPhone 11 Pro Max
Вече ви информирахме, че продажбите на iPhone 11, iPhone 11 Pro и iPhone 11 Pro Max в България започват на 27 септември. Новият смартфони са оборудвани с по-добри камери и работят с по-мощни A13 процесори. Трябва да отбележим също и множеството допълнителни функции, които ще ни предложи iOS 13. По време на официалната премиера не разбрахме какъв ще бъде капацитет на батерията на трите нови устройства. Сега Apple задоволи любопитството на своите потребители.   Оказва се, че iPhone 11 ще има батерия със заряд от 3110mAh, което е повече от 2942mAh при неговия предшественик iPhone Xr. Новият смартфон вече има 4GB RAM за разлика от 3GB RAM при миналогодишния модел. Това ще предостави на потребителите повече възможности за мултитаскинг и ще улесни работата им с множество приложения. Apple обещават един допълнителен час време за работа с едно зареждане в iPhone 11. В същото време iPhone 11 Pro предлага още по-мощна 3190mAh батерия.     За сравнение при iPhone Xs, който наследява тази стойност бе 2658mAh, съобщава PhoneArena. Бъдещите собственици на смартфона е добре да знаят, че iPhone 11 Pro разполага със 6GB RAM. Същото може да се каже и за най-мощния модел от серията iPhone 11 Pro Max, който освен това има 3500mAh батерия. Неговият предшественик iPhone Xs Max има 3174mAh. Допълнителни софтуерни оптимизации в iOS 13 също ще допринасят за по-дългия живот с едно зареждане.   Още от DIgital: Apple iPhone 11, 11 Pro и 11 Pro Max – Цена и подобрени камери
смартфони
Huawei Mate 30 и Mate 30 Pro ще имат 4200mAh и 4500mAh батерии
Huawei Mate 30 и Mate 30 Pro ще имат 4200mAh и 4500mAh батерии
Вече ви информирахме, че Huawei Mate 30 Pro ще поддържа 25W ултрабързо безжично зареждане. Предстоящият флагман се очаква да предложи и опция за захранване с кабел при мощност от 55W. Teзи характеристики вероятно ще намерят място и в Huawei Mate 30. Сега разбираме и какъв ще бъде капацитета на вградените им батерии. Според данни на gsmarena Huawei Mate 30 ще има 4200mAh батерия, докато при Mate 30 Pro ще е със заряд от 4500mAh.   Teзи стойности представляват 5% увеличение при Huawei Mate 30 в сравнение с неговия предшественик, както и 7% при Mate 30 Pro, спрямо Huawei Mate 20 Pro. Устройствата ще работят с Kirin 990 процесор, което също ще допринася за по-дългия живот на батерията. Новият чип на Huawei ще поддържа и запис на видео с 4K резолюция при 60 кадъра в секунда, което със сигурност ще се хареса на любителите на мобилната фотография.     Потребителите ще могат да се възползват и от допълнителни софтуерни оптимизации в Android Q и интерфейса EMUI 10. Huawei Mate 30 Pro ще има 6.7" инчов безрамков дисплей и четворна задна камера. Другото предимство на смартфоните ще е вградения модем, който осигурява 5G свързаност. Очаква се европейската премиера на Huawei Mate 30 и Mate 30 Pro да стане факт на 19 септември, когато ще разберем и каква ще бъде цената на континента.   Още от Digital: Huawei Mate 30 ще е първия смартфон с камера технологиите "Сine Lens" и "Matrix Camera"
смартфони
Ето как Apple ще затрудни процеса по подмяна на iPhone батериите в неоторизираните сервизи
Ето как Apple ще затрудни процеса по подмяна на iPhone батериите в неоторизираните сервизи
Аpple въвеждат ново изискване, което ще затрудни процеса на подмяна на батериите в iPhone. Компанията иска купуването и ремонта на този компонент на смартфоните да става единствено в мaгазините им. В случай, че не го правите в Apple Genius центровете или оторизираните партньори на Apple ще видите нотификация на екрана. Съобщението ще се покаже в "Settings>Battery" в секцията "Battery Health" и така ще ви информира, ако опитате да подмените сами батерията.     Конкретният текст е "Important Battery Message, Unable to verify this iPhone has a genuine Apple battery. Health information not available for this battery", съобщава TheVerge. Така компанията иска да ограничи бизнеса с батерии от трети страни за iPhone, но също така да има по-голям контрол над хардуера, който се използва смартфоните. Така се гарантира оптимално качество и покриване на всички стандарти за безопасност. В момента засегнати са iPhone XS, iPhone XS Max и iPhone XR.     Дори да подмените оригинална батерия от едно iOS устройство на друго ще продължите да виждате съобщението, ако ремонта не е извършен от човек одобрен от Apple. Компанията заключва батериите си и ще показва "Service" нотификацията всеки път, когато опитате да ги подмените на друго място. Единственият вариант да си спестите съобщението е да платите на оторизиран специалист от Apple Genius да извърши цялата процедура вместо вас.   Още от Digital: Как да проверим статуса на гаранцията на устройство с iOS или macOS
батерии
Учени разработиха самовъзстановяваща се батерия за мобилни устройства
Учени разработиха самовъзстановяваща се батерия за мобилни устройства
Вероятно сте забелязали, че батериите на мобилните устройства влошават качествата си след определен период на употреба. Това означава, че издържат по-малко време, но също така и се зареждат по-дълго време. Въпреки еволюцията на технологиите все още не разполагаме с ефективно решение на този проблеми. Учени от University of Tokyo направиха важна стъпка напред в отстраняването на този проблем, съобщава JapanToday.   След серия от лабораторни тестове учените създават електрод от специален материал, който не само съхранява електричество, но има самовъзстановяващи се свойства. По този начин може да се удължи значително живота на батериите. Това е така, тъй като производителността им не намалява с течение на времето, защото батериите се саморегенерират при всяко зареждане. За да постигнат този ефект учените заместват литиевите йони с натрий.     Акумулаторните батерии съхраняват електричество при десорбирането на йоните от електродния материал. Колкото по-голям е техния брой, толкова повече енергия е възможно да се запази. Проблемът е, че при тези процеси се изменя структурата на материалите и постепенно губят своята стабилност. Всичко тези процеси се отразява негативно на капацитета на самите батерии и респективно ги кара да издържат все по-малко време с едно зареждане.   Още от Digital: Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии