Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
290 резултата за батерии
Аpple
Аpple са заменили 11 млн. дефектни батерии за iPhone през 2018г.
Аpple са заменили 11 млн. дефектни батерии за iPhone през 2018г.
Apple изпратиха противоречичва година, през която трябваше да се справят с множество проблеми. Последното тримесечие бе свързано със съдебни конфликти с Qualcomm, които ще продължат с пълна сила и през 2019г. Само преди дни Apple потвърдиха, че слабите продажби на iPhone ще доведат финансови загуби в размер на $9 млрд. Традиционно началото на календарна година е слаб период в пазара на смартфони и имаме всички основания да очакваме ситуацията да се повтори и през 2019г.   Технологичният гигант публикува финансовите резултати за изминалите три месеца, от които разбираме още един интересен факт. Apple се е наложило да подменят над 11 млн. батерии на собствениците на iPhone през последните 12 месеца. Самият ремонт е част от стандартната програма за подмяна на дефектни части, за която потребителите плащат $29. Инициативата е достъпна от приблизително година и показва, че доста хора имат нужда от нея, съобщава pocketnow.      Тук е момента да отбележим, че традиционно компанята подменя между 1 и 2 млн. батерии в рамките на една година. На практика това означава, че десет пъти повече хора са поискали подмяна на този ключов компонент в смартфоните през 2018г.  Аpple също са останали изненадани от цифрите и ще положат допълнителни усилия да намалят тази цифра през настоящата година. В заключение ще споменем, че разходите за подмяната на 11 млн. батерии също са имали влияние върху финансовите резултати на компанията за 2018г.   Oще от Digital.bg: Apple обмисля да използва 5G модеми на Samsung или MediaTek в iPhone (2019) 
батерии
Нова технология ще увеличи капацитета на литиево-йонните батерии със 70%
Нова технология ще увеличи капацитета на литиево-йонните батерии със 70%
Литиево-йонните батерии се използват масово в технологичната индустрия и захранват всевъзможни джаджи като смартфони, лаптопи, смарт джаджи в интелигентните домове и дори автомобили. Технологията претърпя сериозна еволюция през последните години, но въпреки това учените работят усилено над алтернативни решения, които да предложат по-голям капацитет и енергийна плътност. Oсновната концепция е да се намери начин как безопасно да се използва силиций вместо въглерода в анода на батериите за мобилни устройства.    Големият проблем е, че този химичен елемент се разширява на 300%, когато реагира с лития по време на зареждане, а след това се свива със пропорционални стойности. Многото цикли на зареждане и разреждане по-бързо увреждат батерията и това е причината тези от тях, които имат силициеви аноди да не издържат твърде дълго както литиево-йонните. Американския стартъп с името Sila Nanotechnologies са намерили ефективно решение, което ще позволи използването на големи количества силиций в батериите, съобщава spectrum.ieee.org.     Специалистите им създават анод от богат на силиций материал, който ще комерсиализират на пазара до края на настоящата година. Тестовете показват, че използването на този материал ще подобри капацитета на батериите с до 20%-40%, като това са само първите прототипи. Учените вярват, че тази стойност може да се увеличи до 70%. Другото предимство на новия метод на Sila Nanotechnologies е свързан с редуцирането на дебелината на батерия с приблизително 65%. Батериите създадени по този начин са и по-сигурни от литиево-йонните модули.   Още от Digital: Кои са възможните алтернативи на литиево-йонните батерии за смартфони
лаптопи
Производителите на лаптопи ще използват все повече литиево-полимерните батерии през 2019г.
Производителите на лаптопи ще използват все повече литиево-полимерните батерии през 2019г.
Конкуренцията в глобалния пазар на лаптопи ще продължи да е изключително ожесточена и през следващите месеци. Водещите производители продължават да търсят начини, с които да привлекат вниманието на потребителите. Това е доста трудна задача, тъй като всяка иновация бързо намира място в конкурентните устройства, което усложнява опитите им да  ни предложат нещо различно. Анализатори на Digitimes твърдят, че през 2019г. ни очаква бум в продажбата на лаптопи с литиево-полимерни батерии.    Според наличната информация повече от 80% от новите устройства на големите брандове ще използват технологията. За сравнение тази стойност е под 50% през настоящата година. В момента на пазара са достъпни три вида батерии а именно 18650 Li-Ion, Soft Package Li-Polymer и Prismatic. Най-голям интерес предизвикват моделите от втория тип, тъй като позволяват на производителите да произвеждат атрактивни устройства с различни дизайни, които са достатъчно тънки и леки за модерните стандарти.      Големите доставчици на Soft-Package Li-Polymer батерии са получили повече поръчки от очакваното за 2019г. Трябва да отбележим, че тези модули не са ограничени единствено до лаптопи, тъй като се използват и от електромобилите. Много е вероятно този фактор да създаде проблеми с недостиг на компоненти за някои производители през следващата година. Специалистите от Digitimes твърдят, че този недостатък ще има краткосрочен характер и ще бъде отстранен преди края на 2019г.   Още от Digital: Каква е причината днешните лаптопи да са толкова мощни, компактни и достъпни
батерии
Нова технология ще направи твърдотелните батерии (SSB) по-добри и по-достъпни
Нова технология ще направи твърдотелните батерии (SSB) по-добри и по-достъпни
Учените вече работят над създаването на подходяща алтернатива на литиево-йонните батерии, които се използват масово в технологичната индустрия. Както всяка модерна технология и тази крие своите недостатъци, наред с неоспоримите си качества. Най-голям интерес за експертите в момента представляват твърдотелните батерии (SSB), които имат потенциала да намерят приложение не само в смартфоните и мобилните устройства, но също и в автомобилите. Голямата разлика е, че за разлика от Li-Ion батерии при SSB се използва твърд, а не течен електролит.    По този начин се свежда до минимум възможността да се стигне до химическа реакция, която да запали батерията, но от друга се гарантира три пъти по-висока енергийна плътност. Все още, обаче съществуват множество технологични затруднения, които бавят създаването на твърдотелни батерии в голяма производствен капацитет. Много скоро, обаче ситуацията може да се промени драстично. Qing Tao Energy Development Co. е китайски стартъп, който изгражда впечатляващо съоръжение за създаване на SSB батерии, информира Engadget.     Според официалните данни фабриката има капацитет от 100МWh на година, като тази стойност ще се увеличи до внушителните 700MWh до края на десетилетието. Използването на специализиран метод за производство позволява на батериите от този тип да достигнат енергийна плътност, която надхвърля 400Wh/kg. За сравнение при последната генерация литиево-йонни батерии капацитета е между 250-300Wh/kg. Тепърва предстоят още тестове с иновативната технология на китайския стартъп.   Още от Digital: Каква е разликата между литиево-йонните (Li-ion) и твърдотелните батерии (SSB)
смартфони
Как да калибрираме батерията на iPhone
Как да калибрираме батерията на iPhone
Късият живот на батерията на смартфона е един от най-честите проблеми и недостатъци на повечето модели. При iPhone проблемът се проявява с течение на времето, когато телефонът е използван по-дълго време. И макар първата асоциация да е, че просто батерията вече е стара, понякога тя се нуждае единствено от калибриране, за да подобри работата си. MakeUseOf ни показват как да направим това.   Първо, защо подобен процес е нужен? Калибрирането на батерията (понякога се ползва и терминът „рестартиране”) е важна част от поддръжката на телефона. Без подобна процедура,...
смартфони
Защо батериите на по-старите смартфони издържат повече от новите модели
Защо батериите на по-старите смартфони издържат повече от новите модели
Потребителите проявяват все по-голям интерес към смартфоните с големи дисплеи, което е причината устройствата да са оборудвани с по-мощни батерии. Тази тенденция се задълбочава с всяка изминала година, което се дължи на навлизането на по-модерни технологии. Колкото и странно да звучи, последните иновации и нововъведения не гарантират автоматично по-добри резултати в представянето на батериите. Именно това е основното заключение след серия от тестове на специалисти от Washington Post.     Изследването обхваща 13 популярни моделa, работещи с Аndroid и iOS. Резултатите са противоречиви и показват, че в някои случаи по-старите генерации се отличават с под-дълъг живот на батерията от новите версии на устройствата. Данните от проучването например показват, че Google Pixel 2 (9:57 часа) и Pixel 2 XL (9:26 часа) превъзхождат по този показател Google Pixel 3 (8.38 часа), съобщава AndroidAuthority. Потребителите могат да очакват около 9:30 часа с едно зареждане от iPhone X, но едва 9:09 часа с по-новия iPhone Xs.   Moделите в сиво са произведени през 2017г., а тези в синьо през 2018г.   Още по-любопитното е, че iPhone Xr е смартфона, който демонстрира най-дълго време за работа с едно зареждане от всички тествани устройства. Неговият резултат е 12:29 часа и единствено Samsung Galaxy Note 9 се доближава близо до тези показатели с 12:00 часа. Все пак повечето модели имат сходни резултати и предлагат между 9 - 10 часа преди да се наложи зареждане. Данните в него потвърждават и тенденцията по-големите смартфони да издържат по-дълго, заради по-големите си батерии.    Тестовете са проведени при 100% батерия и активиране на специален режим, който скролва непрекъснато в уеб сайтове, докато стигне до 0%. Основният извод е, че огромно значение за живота на батерията има самия хардуер, както и софтуерните оптимизации на производителите.   Въпреки това на българския пазар се предлагат вълнуващи предложения, които ще ви гарантират, че винаги ще имате достатъчно батерия при това на достъпна цена, като например Ulefone Power 5.  Повече интересни предложения на смартфони с добра батерия можете да откриете в мрежата на Smartfonix.   Още от Digital: Кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни
смартфони
Как влияе на психиката, ниското ниво на батерията на смартфона ни
Как влияе на психиката, ниското ниво на батерията на смартфона ни
Представете си, че имате уникалната възможност да притежавате часовник, който отброява времето, оставащо до смъртта ви. Навярно, очите ви нямаше да го изпускат нито за миг през целия ден.   Това е един изключително преувеличен пример, но осъзнаваме или не, именно такъв стрес изпитваме всеки път когато установим, че процентът на батерията, който се показва в горния десен ъгъл на смартфона ни, се е „стопил“ неусетно. Но вместо да планираме разумно как да използваме телефона си след този факт, ние изпадаме в истерия: „Трябва ли да заредим батерията, преди да излезем навън?“, „Защо е свършила толкова бързо, да не се е повредила?“ Очевидно информацията за състоянието на батерията ни поставя в ситуация, в която не знаем какво да правим, защото вместо да помислим разумно какво да правим, започваме да се притесняваме да не останем без контакт, или развлечение.   През 2008 година учените въведоха нов термин – „номофобия“, който изразява страх от това да не останете без достъп до мобилното си устройство. Това е психично заболяване, като най-потърпевши са децата и подрастващите. Появяват се дори физически симптоми – страх, треперене, дихателни проблеми. Не е изненадващо, че младите хора са най-уязвими, тъй като те са израснали със смартфони.   Поради този проблем, производителите на телефони непрекъснато ще бъдат натискани да търсят отговор и то не само като предложат батерии с по-дълъг живот, защото рано или късно пак ще се притесняваме за състоянието на батерията си. Експертите твърдят, че трябва да знаем състоянието на батерията на нашия телефон, но тази информация единствено ни запознава със ситуацията без да ни казва как да действаме. И това трябва да се промени.   За щастие, нашите телефони започват да стават по-умни в тази насока. В Android Pie, операционната система ще ви изпрати известие, когато батерията ви се понижи като ви каже колко часа се очаква батерията да издържи, а не просто да ви каже какъв процент остава. Освен това и Android, и iOS имат режим на ниска мощност, който драстично намалява използването на батерията.   Засега знаем, че бета версията на Google Maps 9.71 предлага възможност за споделяне на  информация за оставащите проценти на батерията на смартфона ви . Toва е полезна функция, която ще спести редица негативни емоции на хората, които очакват да се приберете у дома, но нямат връзка с вас.   Вижте кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни
мобилни устройства
Нова технология ще позволи да зареждаме батерията на  мобилните джаджи, докато се движим
Нова технология ще позволи да зареждаме батерията на мобилните джаджи, докато се движим
Замисляли ли сте се колко добра идея би била възможността да зареждаме смарт джаджите, които използваме в ежедневието си, единствено от движението и физическата ни активност? Подобна концепция може да промени представата ни за възможностите на мобилните устройства и начина, по който ги захранваме с енергия. Специалисти на University of Surrey’s Advanced Technology Institute имат интересна идея как да превърнат подобни технологии в реалност. Решението им е в миниатюрни компоненти, известни като Triboelectric Nanogenerators (TENGs).   Използването на подобни модули позволява едновременно да се генерира електричество и да се пренася енергията от източника през човешкото тяло до специален приемник. Това на практика може да доведе до момент, в който зареждаме мобилните устройства само от движението ни, което е доста впечатляващо постижение. Ключовият момент при тази техника е, че двата материала разделени от специални покрития е необходимо да имат различна температура, за да могат да генерират енергия за зареждане на умните джаджи, съобщава AndroidHeadlines.     Идеята е доста атрактивна, но ще е необходимо време да се отстранят всички настоящи проблеми и ограничения. Така например сега е възможно да се генерира много малко електричество, което се дължи предимно на (TENGs). Захранването на часовник или фитнес гривна не е проблем, но за по-големи устройства са необходими сериозни подобрения и допълнителни разработки. Все пак учените са оптимистични настроени и вярват, че се нуждаят само от допълнително време, за да постигнат оптималните резултати при използване на (TENGs).   Още от Digital: Заслужава ли си покупката на реновирани мобилни устройства
гъвкави батерии
J.Flex e гъвкава батерия, която oбещава да предизвика революция в пазара на мобилни устройства
J.Flex e гъвкава батерия, която oбещава да предизвика революция в пазара на мобилни устройства
Водещите производители вече експериментират с технологии, които да ускорят навлизането на гъвкави устройства. Вече видяхме прототипи на устройства с този дизайн, но е необходимо време преди да станат масово достъпни за всички. Корейската компания Jenax твърди, че е създала първия по рода си продукт, който има потенциала да революционизира технологичната индустрия и джаджите с Интернет на нещата. Техният продукт се казва J.Flex и представлява батерия, която се сгъва като хартия.      Първата версия е предназначена специално за използване в медицинско оборудване, но предимствата на технологията ще ѝ позволят да се използва в смартфони и други умни джаджи. J.Flex e иновативно решение, което освен ултратънките размери и гъвкавия дизайн използва литиево-йонни клетки, което ще гарантира, че производствената цена е максимално ниска. На практика J.Flex е в състояние да се интегрира към всяка една джаджа независимо колко малки са размерите им, съобщава AndroidHeadlines.       J.Flex има система за поддържане на оптималната температура и предотвратява възможността от прегряване. Техническите характеристики са идентични с тези на литиево-йонните батерии, които използваме масово в индустрията. Уникалният дизайн означава, че производителите могат да се фокусират върху други ключови компоненти на своите устройства, за да ги направят още по-добри за потребителите. Навлизането на подобни продукти определено има потенциала да промени  дизайна на мобилните устройства.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
Honda
Honda разработват революционна батерия за мобилни устройства и електромобили
Honda разработват революционна батерия за мобилни устройства и електромобили
Батериите са ключов компонент на мобилните устройства и сфера, която е обект на внушителни инвестиции от страна на големите производители. През последните години започна да се експериментира с модерни технологии, които гарантират повече време за работа с джаджите, които използваме всеки ден. Един от най-популярните производители на автомобили, а именно Honda също проявяват интерес към тази концепция, съобщава SlashGear.   Японскaта компания вече разполага с работещ прототипи на батерия, която се отличава с по-висока енергийна плътност и е също така използва повече екологични материали от конкурентните продукти на пазара. Специалистите от Honda също така твърдят, че цената е доста изгодна, което ще направи технологията подходяща за интеграция към новото поколение електромобили на компанията. Прототипът на Honda отстранява промените с температурата на материалите с флуорид.     Учените са разработили и ефективен метод, с който да защитят максимално потребителите. Батериите с технологията могат да имат десет пъти по-висока енергийна плътност, но и да консумират по-малко енергия. Honda полагат много усилия да оптимизират технологията достатъчно, за да я направят достъпна за всички. От компанията тестват флуоридно-йонна клетка, която работи оптимално при стайна температура, което намалява възможността за прегряване.   Още от Digital: Как правилно да зареждаме батерията на смартфона
Daimler
Daimler купуват батерии за електрически автомобили на стойност €20 млрд.
Daimler купуват батерии за електрически автомобили на стойност €20 млрд.
Daimler възнамеряват да се превърнат в глобален лидер в сегмента на електрическите автомобили. Германският концерт предвижда впечатляваща инвестиция, която да ускори амбициозните им планове. Плановете на Daimler предвиждат да бъде отделен финансов капитал в размер на €20 млрд. за покупка на батерии за електрически автомобили. Тази сума ще бъде изразходвана за тази цел до края на следващото десетилетие. Така компанията ще си осигури нужния капацитет за бъдещите си хибриди и електромобили.   Все още се пазят в тайна имената на доставчиците, които ще получат поръчките за доставката на батериите за ЕV автомобилите на Daimler. Oт Reuters все пак припомнят, че германския концерн вече подписа договори за сътрудничество с производители като SK Innovation, LG Chem и Contemporary Amperex Technology (CATL). Стратегията на компанията предвижда изграждането на мащабна мрежа от фабрики за производство на батерии  не само в Германия, но и в други страни по целия свят.      Daimler вече са в напдреднала фаза на изграждане на подобни съоръжения в Пекин, Бангкок и САЩ. Oчаквa се Mercedes-Benz EQ, който ще видим през 2019г. да има батерия, съдържаща 60% никел, 20% манган и 20% кобалт. Бъдещите версии на автомобила, обаче вече ще разполагат с модули, които имат 80% никел, 10% манган и 10% кобалт. Крайната цел е производството на батерии, чиито химичен състав не включва никакъв кобалт, но ще са необходими години преди Daimler да могат масово да ги създават в своите фабрики.   Още от Digital: Електрическите автомобили, които очакваме на пазара до пет години
смартфони
Учени откриха как да удължат с 60% живота на батерията в смартфоните
Учени откриха как да удължат с 60% живота на батерията в смартфоните
Компютърни специалисти от Aston University разработиха нов метод, който има потенциала да удължи значително живота на батерията на смартфоните. Първоначалните тестове показват доста оптимистични резултати и намаляване с 60% на консумацията на енергия в умните джаджи. Учените са разработили мобилна хибридна система, която може да стартира приложенията едновременно във виртуалната среда на операционната среда и в облачните сървъри.    Идеята е да се установи кои елементи изразходват най-много системни ресурси и да бъдат изолирани от останалите графични елементи. Следващата стъпка е задачите, които консумират най-много енергия да се извършват в облака, а не на хардуера на самото устройство, предаде TechXplore.  По този начин се увеличава допълнително живота на батерията на мобилните устройства. Технологията е доста иновативна и е приложима към разнообразни джаджи.      Използването на подобен метод може да подобри живота на батерията с около 60%, като за тази цел е необходим минимален допълнителен трафик на интернет от 1МВ. Стойности, които са напълно разумни и ще се харесат на милиони потребители. Учените ще представят мобилно приложение за водещите платформи за смартфони, което да предложи тази интересна функционалност. Така на софтуерно ниво ще можем да удължим живота на устройствата си.    Още от Digital: Кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни
автомобили
Нова безжична технология ще зарежда батериите на електрическите автомобили за 15 минути
Нова безжична технология ще зарежда батериите на електрическите автомобили за 15 минути
Екип от учени на Oak Ridge Laboratory създадоха безжична технология, която е почти толкова ефективна, колкото високоскоростните кабелни зарядни.Тестовете в лабораторни условия показват максимална ефективност от 97% на разстояние от 15 сантиметра. Прототипът на Oak Ridge представлява оптимизирана версия на първото 20-киловатово безжично зарядно в света. Това е важна стъпка напред в създаването на продукт, който е в състояние да захрани електрически автомобил за 15 минути.    Иновативното безжично зарядно използва нов дизайн и силициев карбит, които допринасят за впечатляващата ефективност, която е сходна с тази на кабелните зарядни, които използват автомобилите на Tesla, съобщава Tomsguide. Технологията им работи като намотката бъде захранена с енергия от електрическата мрежа, която превръща във високочестотен магнитен тук. Така се генерира силно магнитно поле, което има обхват около 15 сантиметра. Същият процес се повтаря отново и в батериите на автомобилите.      Другото предимство на зарядното е, че е достатъчно леко и тънко, за да може да се пренася лесно, а също и да се произведе на достъпна цена. Учените също така допълниха, че засега не се забелязват сериозни индикации за проблеми със сигурността и технологията е достатъчно добра да предотврати прегряване. Следващата стъпка е този статичен метод за захранване да бъде превърнат в динамичен, което ще позволи автомобилите да се зареждат, докато се движат.   Още от Digital: Най-добрите безжични зарядни устройства
батерии
Huawei разкри какви са предимствата на новата батерия в Mate 20 Pro
Huawei разкри какви са предимствата на новата батерия в Mate 20 Pro
Малка е, но внесе огромна промяна в развитието на цивилизацията ни. Без нея нямаше да ги има дигиталните медии, мобилните телефони и дори повечето играчки. Коя е тя? Батерията, разбира се! Първите батерии са имали доста кратък живот (максимум 1 час), но сега, след 200 години развитие, малки по размер батерии могат да осигурят функционирането на един смартфон в продължение на 24 часа интензивна работа и което е по-важното – могат да бъдат презареждани отново и отново. Благодарение на батериите можем да комуникираме, да получаваме информация от всички възможни новинарски потоци, както и...
батерии
Учени създадоха хартиена батерия, която е екологична и се захранва от бактерии
Учени създадоха хартиена батерия, която е екологична и се захранва от бактерии
Съвременните батерии съдържат в себе си множество токсични химични съединения като алкалин, живак, никел, кадмий и др., което затруднява рециклирането им. Именно това е причините да се експериментира с различни идеи как да се създадат батерии, които са безвредни за околната среда или поне да не намали количеството на вредни материали в тях. Учените смятат, че бъдещето на тази концепция е в биогразградимите компоненти, но ще са необходими дълги години преди да използваме подобна технология.    Нов проект на Binghamton University предлага по-интересно решение, което е свързано със създаването на иновативна хартиена батерия, която се захранва от бактерии, хранещи се с електроните. Химичният състав включва восъчен лист хартия, върху който са отпечатани тънки слоеве от метал и полимери, информира DigitalTrends. Въпросните покрития включват рядък вид изсушени бактерии, които са известни като екзоелектрогени и могат да събират електрони и да ги използват като източник на енергия.      Във вътрешността на батерията има и специален джоб с течност, която се използва като храна от самите бактерии. Когато целият корпус се стисне молекулите влизат в контакт с бактериите и карат батерията да започне да функционира. На този етап е възможно идеята да се приложи към малки джаджи като калкулатори или LED диоди, като всеки модул има продължителност на живота от няколко месеца. Тестовете показват, че хартиените батерии от този тип осигуряват заряд за около два дни.   Още от Digital: Кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни
батерии
Бъдещите смартфони ще имат седем пъти по-мощни натриево-йонни батерии
Бъдещите смартфони ще имат седем пъти по-мощни натриево-йонни батерии
Всяка една технология или нов материал, който има потенциал да подобри живота на батерията на модерните смартфони със сигурност е добра дошла за всеки потребител. Учените от цял свят експериментират с разнообразни техники, които да ни позволят да зареждаме по-рядко своите джаджи. Специалисти от University of Birmingham смятат, че оптималното решение е навлизането на натриево-йонни батерия. Според тях прототипи създадени по този начин увеличават със 700% капацитета на батериите в смартфоните.   Експериментите им показват, че с този метод е възможно да се отстрани най-големият проблем, а именно факта, че натриевите йони са твърде големи, за да се позиционират между въглеродните слоевe в литиево-йонните батерии. Оказва се, че употребата на натрий е в състояние да ги направи до седем пъти по-мощни, което е изключително впечатляващо постижение. Учените смятат, че още по--добри резултати е напълно възможно да се постигнат с фосфор, съобщава AndroidHeadlines.     Желанието им е да намерят оптималния баланс между тези две съединения, за могат да увеличат максимално капацитета на бъдещите им батерии. Проектът все още е в ранен стадий на разработка. Другото предимство на този метод е ниската производствена цена, тъй като фосфора е 11-я най-разпространен химичен елемент на Земята. В същото време натрия може да се извлече от натриев хлорид и е шестото най-разпространено съединение на планетата. Тепърва ще научаваме повече за този иновативен метод.   Още от Digital: Кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни