Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
296 резултата за батерии
Apple
Сервизите на Apple вече ще ремонтират iPhone, дори ако батерии не са оригинални
Сервизите на Apple вече ще ремонтират iPhone, дори ако батерии не са оригинални
Аpple въвеждат промяна в правилата си за ремонтиране на смартфоните IPhone, което е свързано с батериите им. За в бъдеще компанията ще се съгласява да ремонтира устройствата, дори ако имат батерии на трети страни. В момента служителите във физическите магазини на компанията отказват категорично да извършат ремонт на iPhone, който има неоторизирана батерия, независимо от обстоятелствата. Данните за тази любопитна идея на Apple са генерирани от вътрешни документи на компанията   На практика това означава, че дори хората, които са заменили батерията от други магазини и сервизи ще могат да ремонтират смартфоните в Genius Bаrs магазините на Apple. Новите правила ще обхваната и всички официални партньори, които са оторизирани да ремонтират устройствата на компанията, съобщава MacRumors. По този начин ако възникне проблем ще има как батерията закупена от трети страни да ви бъде подменена в официалните магазини на Apple. Цената за услугата е съобразно стандартните такси за ремонт на хардуер.   Интересно е правилото служителите да изразходват батерията на по-малко от 60% преди да извършат самия ремонт. Аpple изглежда искат да утвърдят огромната мрежа от търговци и сервизи на трети страни като интегрална част от iOS екосистемата. Колкото повече компанията се опитва да ни улесни, толкова по-добре за всички потребители. Новите правила все още не се прилагат в магазините на Apple и оторизираните им партньори по цял свят, но най-вероятно това ще се случи в следващите няколко месеца.    Още от Digital: Какво да направим, ако iPhone не се зарежда
LG G8 ThinQ
LG G8 ThinQ ще има 6.1” дисплей и 3500mAh батерия
LG G8 ThinQ ще има 6.1” дисплей и 3500mAh батерия
LG се очаква да използват мобилния конгрес в Барселона (25-28 февруари), за да покажат два смартфона от висок клас. Единият модел вероятно ще се казва LG V50 ThinQ и както името подсказва ще включва поддръжка за 5G технологията. Плановете на компанията също така предвиждат и премиерата на следващия си флагман в пазара на смартфони, а именно LG G8 ThinQ. На този етап не знаем дали модела ще е съвместим с 5G мрежите, но няма да е изненадващо, ако тази характеристика е достъпна единствено за LG V50 ThinQ.   Информация на холандското издание MobileKopen.nl разкрива детайли за едно от най-интересните подобрения, което ни очаква в LG G8 ThinQ. Новото устройство ще е оборудвано с 3500mAh батерия, което е с 15% по-висока стойност от тази в LG G7, която бе с 3000mAh заряд. Любопитен факт, е че това ще превърне LG G8 ThinQ в смартфона с най-мощната батерия в модел от G-серията досега. Единственото друго устройство с 3500мАh, което сме виждали от LG досега бе иновативния за времето си LG G FLex, който видяхме преди шест години.     Допълнителни софтуерни оптимизации и подобренията в Android 9.0 Pie ще се погрижат да удължат максимално времето за работа с едно зареждане. Другите технически спецификации ще включват 6.1-инчов дисплей с Notch прорез, който ще поддържа 3120х1440 резолюция при съотношение 19.5:9. Смартфонът ще поддържа HDR10 и Dolby Vision, като на гърба ще има двойна камера, а бързата скорост ще се гарантира от 7-нанометровия Qualcomm Snapdragon 855 процесор. По всичко личи, че събитията около LG на MWC 2019 ще са доста интересни.   Oще от Digital: LG G8 ще поддържа тeхнологията за преминаване на звука през дисплея Sound On Display
литиево-йонни батерии
Нова технология може да увеличи десет пъти капацитета на литиево-йонните батерии
Нова технология може да увеличи десет пъти капацитета на литиево-йонните батерии
Литиево-йонните батерии намират масово приложения в индустрията и са основната технология за производство на тези ключови компоненти в мобилните устройства. Батериите от този тип имат редица предимства, но също така крият рискове, тъй като в определени ситуации могат да прегреят и да избухнат в пламъци. Учените тестват различни методи, с които не само да подобрят сигурността, но и да увеличат допълнително капацитета на литиево-конните батерии. Ключът е добавянето на силиций към сегашната им структура.    Имено над тази идея работят специалисти от University of Albert, които разработват метод за включване на малки частици от силиций към литиево-йонните съединения в батериите. По този начин капацитета им може да се увеличи десетократно, като освен това е възможно да се редуцира производствената цена. Така учените се надяват да решат два от най-големите проблеми на тази технология, съобщава pocketnow. За да постигнат този ефект разработват метод, който позволява силициевите частици да не се деформират при зареждане.     Необходимо е още време да се подобри целият процес, но учените са оптимистично настроени за крайния резултат. Следващата стъпка е да се прецени какво е оптималното количество силиций, което да се използва в батериите. Голямото предимство на този химичен елемент е, че струва три пъти по-малко за производство от лития и се намира в изобилие в атмосферата. Това съчетание го прави в най-добрата алтернатива, която може да увеличи капацитета на батерията, като същевременно намали и цената им.   Още от Digital: Кои са възможните алтернативи на литиево-йонните батерии за смартфони
Аpple
Аpple са заменили 11 млн. дефектни батерии за iPhone през 2018г.
Аpple са заменили 11 млн. дефектни батерии за iPhone през 2018г.
Apple изпратиха противоречичва година, през която трябваше да се справят с множество проблеми. Последното тримесечие бе свързано със съдебни конфликти с Qualcomm, които ще продължат с пълна сила и през 2019г. Само преди дни Apple потвърдиха, че слабите продажби на iPhone ще доведат финансови загуби в размер на $9 млрд. Традиционно началото на календарна година е слаб период в пазара на смартфони и имаме всички основания да очакваме ситуацията да се повтори и през 2019г.   Технологичният гигант публикува финансовите резултати за изминалите три месеца, от които разбираме още един интересен факт. Apple се е наложило да подменят над 11 млн. батерии на собствениците на iPhone през последните 12 месеца. Самият ремонт е част от стандартната програма за подмяна на дефектни части, за която потребителите плащат $29. Инициативата е достъпна от приблизително година и показва, че доста хора имат нужда от нея, съобщава pocketnow.      Тук е момента да отбележим, че традиционно компанята подменя между 1 и 2 млн. батерии в рамките на една година. На практика това означава, че десет пъти повече хора са поискали подмяна на този ключов компонент в смартфоните през 2018г.  Аpple също са останали изненадани от цифрите и ще положат допълнителни усилия да намалят тази цифра през настоящата година. В заключение ще споменем, че разходите за подмяната на 11 млн. батерии също са имали влияние върху финансовите резултати на компанията за 2018г.   Oще от Digital.bg: Apple обмисля да използва 5G модеми на Samsung или MediaTek в iPhone (2019) 
батерии
Нова технология ще увеличи капацитета на литиево-йонните батерии със 70%
Нова технология ще увеличи капацитета на литиево-йонните батерии със 70%
Литиево-йонните батерии се използват масово в технологичната индустрия и захранват всевъзможни джаджи като смартфони, лаптопи, смарт джаджи в интелигентните домове и дори автомобили. Технологията претърпя сериозна еволюция през последните години, но въпреки това учените работят усилено над алтернативни решения, които да предложат по-голям капацитет и енергийна плътност. Oсновната концепция е да се намери начин как безопасно да се използва силиций вместо въглерода в анода на батериите за мобилни устройства.    Големият проблем е, че този химичен елемент се разширява на 300%, когато реагира с лития по време на зареждане, а след това се свива със пропорционални стойности. Многото цикли на зареждане и разреждане по-бързо увреждат батерията и това е причината тези от тях, които имат силициеви аноди да не издържат твърде дълго както литиево-йонните. Американския стартъп с името Sila Nanotechnologies са намерили ефективно решение, което ще позволи използването на големи количества силиций в батериите, съобщава spectrum.ieee.org.     Специалистите им създават анод от богат на силиций материал, който ще комерсиализират на пазара до края на настоящата година. Тестовете показват, че използването на този материал ще подобри капацитета на батериите с до 20%-40%, като това са само първите прототипи. Учените вярват, че тази стойност може да се увеличи до 70%. Другото предимство на новия метод на Sila Nanotechnologies е свързан с редуцирането на дебелината на батерия с приблизително 65%. Батериите създадени по този начин са и по-сигурни от литиево-йонните модули.   Още от Digital: Кои са възможните алтернативи на литиево-йонните батерии за смартфони
лаптопи
Производителите на лаптопи ще използват все повече литиево-полимерните батерии през 2019г.
Производителите на лаптопи ще използват все повече литиево-полимерните батерии през 2019г.
Конкуренцията в глобалния пазар на лаптопи ще продължи да е изключително ожесточена и през следващите месеци. Водещите производители продължават да търсят начини, с които да привлекат вниманието на потребителите. Това е доста трудна задача, тъй като всяка иновация бързо намира място в конкурентните устройства, което усложнява опитите им да  ни предложат нещо различно. Анализатори на Digitimes твърдят, че през 2019г. ни очаква бум в продажбата на лаптопи с литиево-полимерни батерии.    Според наличната информация повече от 80% от новите устройства на големите брандове ще използват технологията. За сравнение тази стойност е под 50% през настоящата година. В момента на пазара са достъпни три вида батерии а именно 18650 Li-Ion, Soft Package Li-Polymer и Prismatic. Най-голям интерес предизвикват моделите от втория тип, тъй като позволяват на производителите да произвеждат атрактивни устройства с различни дизайни, които са достатъчно тънки и леки за модерните стандарти.      Големите доставчици на Soft-Package Li-Polymer батерии са получили повече поръчки от очакваното за 2019г. Трябва да отбележим, че тези модули не са ограничени единствено до лаптопи, тъй като се използват и от електромобилите. Много е вероятно този фактор да създаде проблеми с недостиг на компоненти за някои производители през следващата година. Специалистите от Digitimes твърдят, че този недостатък ще има краткосрочен характер и ще бъде отстранен преди края на 2019г.   Още от Digital: Каква е причината днешните лаптопи да са толкова мощни, компактни и достъпни
батерии
Нова технология ще направи твърдотелните батерии (SSB) по-добри и по-достъпни
Нова технология ще направи твърдотелните батерии (SSB) по-добри и по-достъпни
Учените вече работят над създаването на подходяща алтернатива на литиево-йонните батерии, които се използват масово в технологичната индустрия. Както всяка модерна технология и тази крие своите недостатъци, наред с неоспоримите си качества. Най-голям интерес за експертите в момента представляват твърдотелните батерии (SSB), които имат потенциала да намерят приложение не само в смартфоните и мобилните устройства, но също и в автомобилите. Голямата разлика е, че за разлика от Li-Ion батерии при SSB се използва твърд, а не течен електролит.    По този начин се свежда до минимум възможността да се стигне до химическа реакция, която да запали батерията, но от друга се гарантира три пъти по-висока енергийна плътност. Все още, обаче съществуват множество технологични затруднения, които бавят създаването на твърдотелни батерии в голяма производствен капацитет. Много скоро, обаче ситуацията може да се промени драстично. Qing Tao Energy Development Co. е китайски стартъп, който изгражда впечатляващо съоръжение за създаване на SSB батерии, информира Engadget.     Според официалните данни фабриката има капацитет от 100МWh на година, като тази стойност ще се увеличи до внушителните 700MWh до края на десетилетието. Използването на специализиран метод за производство позволява на батериите от този тип да достигнат енергийна плътност, която надхвърля 400Wh/kg. За сравнение при последната генерация литиево-йонни батерии капацитета е между 250-300Wh/kg. Тепърва предстоят още тестове с иновативната технология на китайския стартъп.   Още от Digital: Каква е разликата между литиево-йонните (Li-ion) и твърдотелните батерии (SSB)
смартфони
Как да калибрираме батерията на iPhone
Как да калибрираме батерията на iPhone
Късият живот на батерията на смартфона е един от най-честите проблеми и недостатъци на повечето модели. При iPhone проблемът се проявява с течение на времето, когато телефонът е използван по-дълго време. И макар първата асоциация да е, че просто батерията вече е стара, понякога тя се нуждае единствено от калибриране, за да подобри работата си. MakeUseOf ни показват как да направим това.   Първо, защо подобен процес е нужен? Калибрирането на батерията (понякога се ползва и терминът „рестартиране”) е важна част от поддръжката на телефона. Без подобна процедура,...
видео ревю
Външни батерии за смартфони и таблети - Smart Power SKM1008, C0502 и ZG-096B Power bank
Външни батерии за смартфони и таблети - Smart Power SKM1008, C0502 и ZG-096B Power bank
Днес смартфоните са наш незаменим помощник в ежедневието. Те са мултифункционални устройства които използваме за снимане, за игра на игри, гледане на видео, навигация и за какво ли още не. Всичко това обаче изисква енергия която повечето смартфони имат за не повече от денонощие. Решението е да включите зарядното на телефона в контакта и да го оставите да се зарежда. Ако сте в къщи и няма да излизате в близките часове – ОК, но ако сте на работа, в движение, на планина или никъде около вас няма контакт. Има решение и в тези случаи и то се нарича Power Bank. На пазара днес има стотици и...
IoT
10 неща, които перфектната батерия за IoT джаджите трябва да може да прави
10 неща, които перфектната батерия за IoT джаджите трябва да може да прави
Днес всеки притежава смартфон и добре осъзнава колко е важна батерията на неговото устройство. Защото и най-мощното устройство не струва нищо, ако батерията му е изтощена докрай. Проблемът с батериите става още по-наболял, когато става въпрос за Интернет на нещата (IoT), където много IoT устройства съществуват в труднодостъпни места с малък достъп до външни източници на енергия.   Независимо дали става въпрос за имплантирани в сърцето на пациентите устройства или за инсталация за мониторинг на климата поставена в отдалечени и трудностъпни места, много IoT устройства трябва да разчитат на вътрешните си батерии възможно най-дълго време.   Според Network World, това означава, че IoT устройствата се нуждаят от две неща: 1. Батерии с голям капацитет, които притежават достатъчно мощност и имат дълъг срок на годност, които не губят тази мощност с течение на времето. 2. Подобрения на енергийната ефективност, така че тези устройства да консумират по-малко енергия.   Батериите за IoT устройствата получават голямо внимание До голяма степен използването на IoT устройства в труднодостъпни места ще зависи от това доколко тези две изисквания ще бъдат изпълнени през следващите години. За щастие, този въпрос най-накрая привлича вниманието, което заслужава от изследователи от цял ​​свят, които работят усилено за справяне с проблема. Хубавото е, че софтуерни и хардуерни инженри, дизайнерите, CTO и продуктовите мениджъри започватват да обединяват усилията си, защото решението зависи от всички тях. Индивидуалните IoT устройства често имат много функции, всяка от които е с различно потребление на мощност, важна е и околната среда, самата батерия, приложенията.   Как би изглеждала идеалната IoT батерия? Има 10 неща, на които трябва да се намери решение, когато се създават батериите за IoT устройства. 1. Възможно най-много мощност, във възмножно най-малко пространство. 2. Ефективно доставяне на тази енергия бързо и / или постепенно, както е необходимо за конкретното приложение, без да се намалява капацитета на батерията. 3. Лесно зареждане по различни начини, включително и безжично, като например през Wi-Fi мрежи. 4. Улеснено дистанционно наблюдение за оставащия живот на батерията, както и цялостното състояние на батерията. 5. Задържане на заряда за удължени периоди от време, дори при неблагоприятни условия на околната среда. 6. Батериите трябва да могат да се зареждат многократно. 7. Да не отделят топлина, която може да причини проблеми. 8. Да се избегне необходимостта от преждевременна подмяна и да бъдат екологично чисти. 9. Да бъдат достатъчно евтини, за да се използват в много видове IoT устройства. 10. Да бъдат с гъвкав дизайн, който улеснява използването им в голямо разнообразие от IoT устройства.   Очевидно е, че създаването на батерии, които отговарят на целия списък с желания, няма да е лесно. А и не всяко устройство или приложение на IoT ще трябва да използва всичките 10 фактора.   Производителите на IoT устройства също имат работа за вършене Обратната страна на този процес е, че създателите на IoT устройства трябва да направят всичко възможно, за да гарантират, че техните продукти използват възможно най-малко енергия от батерията и дори ще могат да се възползват от алтернативни източници на енергия, когато са налични.   Това означава да се мисли за оптимизиране на консумацията на енергия от самото начало на процеса на проектиране, а не в края, когато всичко останало вече е разработено. От решаващо значение е да се мисли за цялата система, а не само на основните елементи на обработката.   Този вид мислене ще бъде от решаващо значение за захранването на интернет на нещата, независимо от това какъв вид батерии ще се използват в бъдеще.   Вижте 7 прогнози за развитието на Интернет на нещата през 2017г.
Apple
Apple наеха ключов специалист на Samsung, за да разработват собствени батерии за iPhone
Apple наеха ключов специалист на Samsung, за да разработват собствени батерии за iPhone
Apple залагат на специфична стратегия, която им позволява да генерирaт повече приходи от продажбата на смартфони, отколкото всички останали производители. Технологичният гигант вече инвестира сериозни средства, за да намали зависимостта си от Samsung като доставчик на хардуерни компоненти за iPhone. Партньорствата с ТSMC и Foxconn са важни фактори за успеха на компанията в сегмента на смартфоните. От Bloomberg сега информират, че Apple са наели ключов специалист на Samsung SDI.   Всъщност под това име се крие дъщерно дружество на Samsung, което специализира в разработването на батерии. Данните разкриват, че Apple са назначили на работа Сонхо Ан, който изпълняваше длъжността вицепрезидент на Samsung SDI от 2015г. досега. Основен акцент в работата му е разработването на материали и технологии, които да доведат до следващата голяма революция в сферата на батериите за смартфони. Назначението му ще редуцира зависимостта на Apple от външни производитeли на хардуер.     Близки до доставчиците на компоненти твърдят, че Apple вече е стартирала разговори и се опитва да си набави големи количества кобалт, което е ключове елемент за производство на батерии, директно от самите мини, от които се извлича. Това е поредното доказателство колко сериозни са намеренията на компанията за производството на батерии и друг хардуер за мобилните им устройства. Apple също така поддържат една от най-мащабните мрежи за доставки на компоненти в света.   Още от Digital: Apple ще сглобява най-скъпите модели на iPhone в Индия
гъвкави батерии
J.Flex e гъвкава батерия, която oбещава да предизвика революция в пазара на мобилни устройства
J.Flex e гъвкава батерия, която oбещава да предизвика революция в пазара на мобилни устройства
Водещите производители вече експериментират с технологии, които да ускорят навлизането на гъвкави устройства. Вече видяхме прототипи на устройства с този дизайн, но е необходимо време преди да станат масово достъпни за всички. Корейската компания Jenax твърди, че е създала първия по рода си продукт, който има потенциала да революционизира технологичната индустрия и джаджите с Интернет на нещата. Техният продукт се казва J.Flex и представлява батерия, която се сгъва като хартия.      Първата версия е предназначена специално за използване в медицинско оборудване, но предимствата на технологията ще ѝ позволят да се използва в смартфони и други умни джаджи. J.Flex e иновативно решение, което освен ултратънките размери и гъвкавия дизайн използва литиево-йонни клетки, което ще гарантира, че производствената цена е максимално ниска. На практика J.Flex е в състояние да се интегрира към всяка една джаджа независимо колко малки са размерите им, съобщава AndroidHeadlines.       J.Flex има система за поддържане на оптималната температура и предотвратява възможността от прегряване. Техническите характеристики са идентични с тези на литиево-йонните батерии, които използваме масово в индустрията. Уникалният дизайн означава, че производителите могат да се фокусират върху други ключови компоненти на своите устройства, за да ги направят още по-добри за потребителите. Навлизането на подобни продукти определено има потенциала да промени  дизайна на мобилните устройства.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
Honda
Honda разработват революционна батерия за мобилни устройства и електромобили
Honda разработват революционна батерия за мобилни устройства и електромобили
Батериите са ключов компонент на мобилните устройства и сфера, която е обект на внушителни инвестиции от страна на големите производители. През последните години започна да се експериментира с модерни технологии, които гарантират повече време за работа с джаджите, които използваме всеки ден. Един от най-популярните производители на автомобили, а именно Honda също проявяват интерес към тази концепция, съобщава SlashGear.   Японскaта компания вече разполага с работещ прототипи на батерия, която се отличава с по-висока енергийна плътност и е също така използва повече екологични материали от конкурентните продукти на пазара. Специалистите от Honda също така твърдят, че цената е доста изгодна, което ще направи технологията подходяща за интеграция към новото поколение електромобили на компанията. Прототипът на Honda отстранява промените с температурата на материалите с флуорид.     Учените са разработили и ефективен метод, с който да защитят максимално потребителите. Батериите с технологията могат да имат десет пъти по-висока енергийна плътност, но и да консумират по-малко енергия. Honda полагат много усилия да оптимизират технологията достатъчно, за да я направят достъпна за всички. От компанията тестват флуоридно-йонна клетка, която работи оптимално при стайна температура, което намалява възможността за прегряване.   Още от Digital: Как правилно да зареждаме батерията на смартфона
Daimler
Daimler купуват батерии за електрически автомобили на стойност €20 млрд.
Daimler купуват батерии за електрически автомобили на стойност €20 млрд.
Daimler възнамеряват да се превърнат в глобален лидер в сегмента на електрическите автомобили. Германският концерт предвижда впечатляваща инвестиция, която да ускори амбициозните им планове. Плановете на Daimler предвиждат да бъде отделен финансов капитал в размер на €20 млрд. за покупка на батерии за електрически автомобили. Тази сума ще бъде изразходвана за тази цел до края на следващото десетилетие. Така компанията ще си осигури нужния капацитет за бъдещите си хибриди и електромобили.   Все още се пазят в тайна имената на доставчиците, които ще получат поръчките за доставката на батериите за ЕV автомобилите на Daimler. Oт Reuters все пак припомнят, че германския концерн вече подписа договори за сътрудничество с производители като SK Innovation, LG Chem и Contemporary Amperex Technology (CATL). Стратегията на компанията предвижда изграждането на мащабна мрежа от фабрики за производство на батерии  не само в Германия, но и в други страни по целия свят.      Daimler вече са в напдреднала фаза на изграждане на подобни съоръжения в Пекин, Бангкок и САЩ. Oчаквa се Mercedes-Benz EQ, който ще видим през 2019г. да има батерия, съдържаща 60% никел, 20% манган и 20% кобалт. Бъдещите версии на автомобила, обаче вече ще разполагат с модули, които имат 80% никел, 10% манган и 10% кобалт. Крайната цел е производството на батерии, чиито химичен състав не включва никакъв кобалт, но ще са необходими години преди Daimler да могат масово да ги създават в своите фабрики.   Още от Digital: Електрическите автомобили, които очакваме на пазара до пет години
смартфони
Учени откриха как да удължат с 60% живота на батерията в смартфоните
Учени откриха как да удължат с 60% живота на батерията в смартфоните
Компютърни специалисти от Aston University разработиха нов метод, който има потенциала да удължи значително живота на батерията на смартфоните. Първоначалните тестове показват доста оптимистични резултати и намаляване с 60% на консумацията на енергия в умните джаджи. Учените са разработили мобилна хибридна система, която може да стартира приложенията едновременно във виртуалната среда на операционната среда и в облачните сървъри.    Идеята е да се установи кои елементи изразходват най-много системни ресурси и да бъдат изолирани от останалите графични елементи. Следващата стъпка е задачите, които консумират най-много енергия да се извършват в облака, а не на хардуера на самото устройство, предаде TechXplore.  По този начин се увеличава допълнително живота на батерията на мобилните устройства. Технологията е доста иновативна и е приложима към разнообразни джаджи.      Използването на подобен метод може да подобри живота на батерията с около 60%, като за тази цел е необходим минимален допълнителен трафик на интернет от 1МВ. Стойности, които са напълно разумни и ще се харесат на милиони потребители. Учените ще представят мобилно приложение за водещите платформи за смартфони, което да предложи тази интересна функционалност. Така на софтуерно ниво ще можем да удължим живота на устройствата си.    Още от Digital: Кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни
автомобили
Нова безжична технология ще зарежда батериите на електрическите автомобили за 15 минути
Нова безжична технология ще зарежда батериите на електрическите автомобили за 15 минути
Екип от учени на Oak Ridge Laboratory създадоха безжична технология, която е почти толкова ефективна, колкото високоскоростните кабелни зарядни.Тестовете в лабораторни условия показват максимална ефективност от 97% на разстояние от 15 сантиметра. Прототипът на Oak Ridge представлява оптимизирана версия на първото 20-киловатово безжично зарядно в света. Това е важна стъпка напред в създаването на продукт, който е в състояние да захрани електрически автомобил за 15 минути.    Иновативното безжично зарядно използва нов дизайн и силициев карбит, които допринасят за впечатляващата ефективност, която е сходна с тази на кабелните зарядни, които използват автомобилите на Tesla, съобщава Tomsguide. Технологията им работи като намотката бъде захранена с енергия от електрическата мрежа, която превръща във високочестотен магнитен тук. Така се генерира силно магнитно поле, което има обхват около 15 сантиметра. Същият процес се повтаря отново и в батериите на автомобилите.      Другото предимство на зарядното е, че е достатъчно леко и тънко, за да може да се пренася лесно, а също и да се произведе на достъпна цена. Учените също така допълниха, че засега не се забелязват сериозни индикации за проблеми със сигурността и технологията е достатъчно добра да предотврати прегряване. Следващата стъпка е този статичен метод за захранване да бъде превърнат в динамичен, което ще позволи автомобилите да се зареждат, докато се движат.   Още от Digital: Най-добрите безжични зарядни устройства