Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
344 резултата за батерии
Apple
Всеки засегнат от проблема с батериите на iPhone вече може да получи обезщетение от $25
Всеки засегнат от проблема с батериите на iPhone вече може да получи обезщетение от $25
Аpple е компания, която може да се похвали с лоялна база от фенове по цял свят и тяхната активност е ключовия фактор за популярността на iPhone. Tехнологичният гигант попадна в центъра на съдебен конфликт, тъй като бе обвинена, че умишлено манипулират работата на батериите в старите версии на смартфоните.  Специален режим в iOS редуцира производителността на някои версии на iPhone, за да предотврати проблеми с остарелите батерии. Все пак компанията призна грешката и се извини на засегнатите потребители, които въпреки заведоха дело срещу Apple. Само преди дни ви съобщихме, че европейски организации поискаха Apple да платят повече, за да компенсират потребителите за дефектните батерии в iPhone. Всеки засегнат собственик на смартфоните може да получи обезщетение в размер на $25, съгласно постигнатото споразумение между двете страни. От SlashGear информират, че процеса по изплащане на парите вече е стартирал. За да го направят, обаче трябва да отговорят на съответните изисквания.     Припомняме ви, че проблема с батериите е свързан с iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, които работят с iOS 10.2.1 преди 21 декември 2017г. Сумата от $25 може да бъде поискана и от собствениците на iPhone 7 и iPhone 7 Plus получили ъпдейта към iOS 11.2 преди гореспоменатата дата.  Общата сума, която Аpple ще платят варира между $310 млн. и $500 млн. и зависи от броя на потребителите, които се възползват от предложението. Всеки засегнат собственик на iPhone трябва да попълни онлайн формуляр, с който да изрази желанието си да бъде обезщетен.  Предвидена е възможност да изпратите официално писмо до съдията, който разглежда делото и да изложите своите мотиви, ако не сте доволни със сегашното решение. Това може да стане преди 6 октомври, Има и как да не получите $25, но да запазите правото си отново да съдите Apple за същите обвинения.  Повече детайли за делото можете да научите в специалния сайт "smartphoneperformancesettlement", който е създаден като информационен портал за потребителите.   Oще от Digital: Най-големите пробиви при батериите
iPhone 12
iPhone 12, iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max ще се предлагат с 20W бързо зарядно в комплекта
iPhone 12, iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max ще се предлагат с 20W бързо зарядно в комплекта
Феновете на Apple oчакват с нетърпение премиерата на iPhone 12 през есента. Това е логично с оглед впечатляващите подобрения, които компанията ни е подготвила в новите си флагмани. Устройствата ще се захранват от 5-нанометрови процесори и ще поддържат 5G технологията.  Атрактивно решение ще бъде интеграцията на LiDAR сензор във флагманите модели, което не сме виждали досега в пазара на смартфони. Аpple ще положат много усилия да ни предложат най-добрите камери, но и допълнителни софтуерни подобрения, за да се възползват от хардуера на iPhone 12.  Екосистемата от приложения ще гарантира и достъп до ексклузивни оферти в Apple Arcade и другите платформи за забавление. Сега разбираме, че Apple ще оборудват новите си смартфони и с по-мощния зарядни устройства. Припомняме ви, че собствениците на iPhone 11 Pro могат да се възползват от предимствата на 18W зарядно.  В същото време, обаче базовите версии предлагат 5W зарядни устройства, съобщава 9to5mac.     Teхнологичният гигант не се притеснява да продава устройства, които имат батерии с по-малък капацитет от своите конкуренти. Софтуерните оптимизации и ефективни методи за управление на ресурсите на смартфоните удължават максимално времето за работа с iPhone. Добър пример е 3046mAh батерия на iPhone 11, която предлага много по-малък заряд от 4000mAh на много смартфони, но може да гарантира дори още по-дълго време за зареждане. Аpple са твърдо решение да преминат към 20W USB-C адаптери за още по-бързо зареждане в предстоящите си устройства. Увеличаването на капацитета на батериите на iPhone 12 също е причина за подобренията в зарядното. Това не е случайно, тъй като 5G модула, по-мощния процесор и по-добрия дисплей ще изискват още повече хардуерни ресурси. Добавянето на възможности за по-бързо зареждане в цялото портфолио от iPhone 12 конфигурации определено ще има ежедневни ползи за бъдещите собственици на смартфоните.    Още от Digital: Макети на iPhone 12, iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max разкриват финалния дизайн на смартфоните
смартфони
Нова технология ще удъжава с 80% живота на батерията в смартфоните и лаптопите
Нова технология ще удъжава с 80% живота на батерията в смартфоните и лаптопите
Продължителното време за работа с едно зареждане е водещ приоритет при избора на мобилно устройство. Едва ли има потребител, който да не е искал да може по-дълго да работи с любимата си джаджа, независимо дали става въпрос за смартфони или лаптопи.  Учените работят над алтернативни решения, които включват графен или литиево-серни батерии, които засега дават доста оптимистични резултати. Всяка една иновация, обаче се нуждае от време преди да бъде достатъчно практична, за да намери решение в реални продукти на пазара. Специалисти на National University of Singapore (NUS) са разработила уникален метод, който може да удължи осезаемо живота на батерията в смартфоните и лаптопите. Технологията им е насочена специално към компонентите, които консумират най-много енергия, като например дисплея и процесора. Прехвърлянето на данни между различните ни устройства също се превръща във функция, която генерира все повече енергия. Именно този елемент от работата на джаджите е основния акцент в проекта на National University of Singapore (NUS).     Учените твърдят, че в лабораторни условия могат да намалят консумацията на енергия при интензивни процеси за обработка и управление на паметта с до 80%. Това представлява пет пъти по-добра ефективност от съществуващите решения за изчислителните системи със силиций.  За да постигнат този впечатляващ резултат от NUS разработват прототип на "Network-On-Chip", който намалява с минимални стойности качеството, но има много по-голямо влияние върху консумацията на енергията. Този ефект се постига с използването на техника за динамично регулиране на амплитудата на предавания сигнал. Експериментите на учените показват оптимална прецизност и по-високи стойности на редуциране на енергия при изпълнение на интензивни процеси с паметта на устройствата. Пример за ситуация, когато не е нужно максималното качество на видеото например е когато гледаме встрани от екрана, когато околната светлина не е достатъчно или нямаме достатъчно батерия.  Уникалните алгоритми на NUC ще анализират подобни ситуации и ще активират специален режим, който допринася за по-ниската консумация на енергия. Предстоят разговори с водещите производители за интегриране на технологията.    Още от Digital: Kaкво трябва да знаем за графеновите батерии
техннологични новини
6 технологични новини, които ще ви заинтригуват днес (Видео)
6 технологични новини, които ще ви заинтригуват днес (Видео)
Според някои, всички Android телефони имат изключително различни функции и възможности, и в някои отношения те са прави.
батерии
Нова технология превръща пластмасовите отпадъци в компонент за батерии за две минути
Нова технология превръща пластмасовите отпадъци в компонент за батерии за две минути
Основен приоритет за научните среди, които опитват да подобрят съвременните батерии е разработката на изцяло нови материали. Голям потенциал има графена, но все още съществуват технологични пречки, които пречат за навлизането на този тип батерии. Специалисти от Purdue University заложиха на още по-креативно решение, което също така е безвредно за околната среда. Новият им проект използва пластмасови отпадъци, от които извличат ключови компоненти необходими за производството на батерии. Още по-интересното е, че за да реализират тази идея се използва единствено стандартна микровълнова технология. достъпна в почти всяко домакинство. Отправната точка на инженерите зад този пробив е рециклируема пластмаса, известна като полиетиленов терефталат (PET). Най-често това съединение се използва за пластмасови бутилки за вода или други напитки за еднократна употреба. Изборът им не е случаен, тъй като има изобилие от PET базирани отпадъци в световен мащаб. Сед това учените изобретяват изцяло различен метод за рециклиране на този ключов полимер, който е подходящ за целите на проекта им, включително и създаването на нови синтетични материали.     Сред тях са химически филтри, въглеродни влакна и други съединения, които имат подобни на бетона свойства и се използват в строителството. Ключовият елемент от проекта им е т.нар. "динатриев терефалтат", съобщава NewAtlas. Всъщност тази миниатюрна органична молекула е обект на дългогодишни изследвания, заради впечатляващите си електрохимични характеристики. Експертите от Purdue University я определят като една от най-добрите алтернативи на анодите в литиево-йонни батерии, които в момента използват смес от графит и мед. Новият метод започва с разлагането на PET до миниатюрни люспи, които се подлагат на микровълново облъчване. Само за 120 секунди тези люспи се превръщат в динатриев терефалтат с висока честота, потвърдена от допълнителни тестове с рентгенова дифракция и спектроскопия. Това може да се направи и микровълнова фурна в домовете ни, което е важно предимство на технологията. Настоящите тестове показват, че анод създаден по този начин може да се приложи успешно към литиево-йонни и натриево-йонни батерии. Тепърва ще бъдат подобрявани възможностите на технологията с нова серия експерименти на учените.   Още от Digital: Най-големите пробиви при батериите
батерии
Учени създадоха органична протонна батерия, която се зарежда за минути
Учени създадоха органична протонна батерия, която се зарежда за минути
Батериите са ключов компонент на мобилните устройства, но също така ще имат все по-важно значение за следващото поколение електрически автомобили. Модерните технологии предизвикаха доста иновации в тази сфера през последните няколко години. Въпреки усилията на учените, обаче е необходимо повече време, за да можем да използваме по-добри, по-евтини и по-безопасни батерии в ежедневието си. Екип от научни специалисти на Uppsala University сега привличат вниманието ни с последния си иновативен проект. Неговата цел е да се създаде изцяло различен вид батерия за електронните джаджи.   Учените разработват в лабораторни условия прототип, който представлява добра алтернатива на литиево-йонните батерии използвани масово в индустрията днес. Съществената разлика между батерията на Uppsala University e, че не използва традиционните метали, които е необходимо да се добиват и усъвършенстват с времето. От една страна това затруднява подобряването на възможностите им, но от друга вреди сериозно на околната среда. Дори след като са излезли от употреба съществуват доста затруднения при безопасното изхвърляне на токсичните съединения в самите батерии, съобщава NewAtlas.     За да отстранят тези недостатъци учените предлагат батерия, която е изградена изцяло от органични компонента. Това автоматично я превръща в по-екологично решения от настоящите производствени технологии. След множество тестове в лабораторни условия времето за зареждане на пълен капацитет се съкращава за едва няколко минути. Учените също така обърнаха и на факта, че експерименталната протонна батерия е в състояние да работи безпроблемно дори при екстремно ниски температури, което е другото ѝ вaжно предимство пред конвенционалните Li-Ion батерии, които използваме днес в мобилните си устройства.   В създаването на прототипа са използване лесни за намиране елементи в природата, които имат органичен характер. Активният материал в конкретният случай е група органични съединения, познати като хинони. Много често се използват от бактерии и растения в жизнени процеси като фотосинтеза и клетъчно дишане. Новият дизайн включва електроди, които са изградени от твърди полимери. Допълнителен воднист разтвор със силна киселинност действа като електролит, позволявайки ускореното движение на електрони между катода и анода. Първите версии са с капацитет от 60mAh.   Още от Digital: Kaкво трябва да знаем за графеновите батерии  
батерии
Учени създадоха  батерия, която не може да се запали или избухне
Учени създадоха батерия, която не може да се запали или избухне
Учените продължават да работят над разноoбразни концепции, с които да подобрят възможностите на съвременните батерии. Сега разбираме за едно от последните научни открития в тази сфера, което дължим на Deakin University. Eкип от специалисти на BatTRI-Hub технологичния хъб към университета са готови с прототип на литиево-метална батерия, която предлага много интересни свойства, които са свързани предимно с 1 Ah плоска клетка разположена във вътрешността.   Всъщност този компонент използва анод, който е произведен от литий и метал. По този начин се гарантира с около 50% повече енергия от настоящите клетки, които използваме в индустрията. Другото голямо предимство на батерията е, че също така използва йонен течен електролит - сол, която е в течна форма при стайна температура. Това съединение гарантира, че батерията не може да се възпламени, което в момента може да се определи като най-големият им проблем, съобщава NewAtlas.   Експериментите в лаборатория също така показват, че батериите с йонна течност дори подобряват представянето си, когато са изложени на висока температура. В крайна сметка това означава, че ще се премахне нуждата от скъпи и сложни системи за охлаждане, с които да се предотврати прегряването на мобилните устройства. Ако технологията продължи да отчита добри резултати ще може да намери място в лаптопи и дори електрически автомобили. Засега прототипа е с мощност от 1.7 Ah.     Още от Digital: Литиево-серните батерии ще позволят на смартфоните да издържат пет дни с едно зареждане
батерии
Нов материал ще увеличи четири пъти капацитета на батериите за електрически автомобили
Нов материал ще увеличи четири пъти капацитета на батериите за електрически автомобили
Технологиите предизвикаха сериозни иновации при батериите за електрически автомобили през последните няколко години. Въпреки това водещите производители и учените смятат, че все още има голям потенциал за бъдещо развитие. Добър пример в това отношение е последния проект на учени от Korea Institute of Science and Technology (KIST). След продължителни експерименти в лаборатория те успяват да разработят нов аноден материал, който предлага четири пъти по-голям капацитет в батериите за електрически автомобили, съобщава NewAtlas.   Във вътрешността на батериите обикновено има два електрода: анод и катод, между които се движат самите йони. Самият капацитет е пряко свързан с броя на електроните, които изграждат даден анод. Традиционно анодите са произведени от графит, но учените твърдят, че замяната му със силиций ще гарантира с 10 пъти по-голям енергиен капацитет. Това е сериозно предимство, но този материал крие и голям недостатък, а именно, че се надува по време на циклите на зареждан, което напуква повърхността и намалява капацитета.   Уникалната технология на учените е свързана с разтваряне на сладко картофено нишесте във вода, последвано от същия процес но със силиций в масло от царевица. Последната стъпка е след това двата разтвора да бъдат смесени и загрети до определена температура. Крайният резултат е въглеродно-силициев композитен материал, в който малки въглеродни сфери предпазват силиция от подуване. Електролитите имат четири по--голям капацитет от графитните аноди и са стабилни в продължение на 500 зареждания/разреждания.   Още от Digital: Защо технологиите затрудняват рециклирането на литиево-йонни батерии
Apple
Европейски организации поискаха Apple да платят повече, за да компенсират потребителите за дефектните батерии в iPhone
Европейски организации поискаха Apple да платят повече, за да компенсират потребителите за дефектните батерии в iPhone
Аpple предизвикаха сериозно недоволство сред собствениците на iPhone, които се оплакаха от проблеми със забиването и рестартирането на устройствата при изпълнение на множество задачи. Потребителите обвиниха компанията за интеграцията на специален режим в iOS 10.2.1, който след инсталацията на ъпдейта променя работата на процесора.  По този начин Apple дистанционно управляват хардуера на iPhone без знанието на потребителите, но това води до по-бързо изразходване на жизнения цикъл на батериите. Обвиненията срещу компанията определят тези действия на Apple като метод, с който принуждават потребителите си да купят нов модел на iPhone.  Така компанията редуцира производителността на смартфоните, за да предотврати проблеми с остарелите батерии в по-старите си модели. В крайна сметка Apple признаха своята грешка и се извиниха на клиентите си през декември 2017г.  Шефът на компанията предложи обезщетение в размер на $50, което представлява 63% от цената за смяна на батерията в засегнатите модели от iPhone 6, iPhone 6s и iPhone SE, правейки крайната сума за потребителите $29.     Въпреки това потребители заведоха съдебно дело срещу компанията, в което Apple предложиха $25 на всеки засегнат собственик нa iPhone. Този иск получи предварително одобрение от съдебните власти, като следващото изслушване е насрочено за декември.  Публикация на холандското издание iCulture разкрива, че представители на пет европейски организации за зaщита правата на потребителите искат Apple да плати още по-голяма санкция. Групата оперира под името Euroconsumers и включва представители на Belgian Test Purchase (Белгия), OCU (Испания), Deco-Proteste (Португалия) и AltroConsumo (Италия). Сред тях е и бразилската организация Proteste, която също подкрепя действията срещу Apple. Желанието им е всеки засегнат от проблема собственик на смартфоните да получи допълнителни €60. Действията на Euroconsumers са следствие от споразумението между френското правителство и Apple, с което компанията се съгласи да плати €25 млн. на местните граждани през февруари. Организацията е изпратила писмо до Apple на 11 юни, което е последвано от второ с дата от 2 юли. Ако Euroconsumers не получат официален отговор заплашват да стартирате правни действия срещу Apple.   Още от Digital: Как да калибрираме батерията на iPhone
технологични новини
Най-актуалните теми в digital.bg от 24 юни (Видео)
Най-актуалните теми в digital.bg от 24 юни (Видео)
Ако имате проблеми с компютъра си, много е вероятно причината за това да са драйверите за хардуера.   1. Какво представляват драйверите за хардуер и защо причиняват толкова много проблеми Всяка операционна система - от Windows до Android - използва хардуерни драйвери. Това е софтуер, който операционната система на компютъра ви използва, за да ‘говори’ с хардуера. Ето какво още е нужно да знаете по темата. 2. 7 нови функции в iOS 14, които Android вече има Apple представи новата версия на iOS, като в нея ще има доста промени. Компанията...
батерии
Учени създадоха най-добрата натриево-йонна батерия
Учени създадоха най-добрата натриево-йонна батерия
Батериите еволюират с всяка изминала година благодарение на въвеждането на модерни технологии нововъведения и иновации. Учените от цял свят експериментират с разнообразие от материали, които да доведат до създаването на най-добрата алтернатива на литиево-йонните батерии.  Сред възможните концепции са натриеви йони, който едновременно се срещат в изобилие и респективно могат да се превърнат в подходящ заместител на лития. Нов проект на екип от междунарoдни специалисти, работещи за Washington State University дава оптимистични резултати, че това настина е възможно.  Продължителни експерименти в лабораторни условия видят до създаването на натриево-йонна батерия, която предлага сходен енергиен капацитет и максимални цикли на зареждане и разреждане както конвенционалните литиево-йонни батерии в смартфони и мобилни джаджи.  Методът, по който работи новия тип батерия е сходен и включва генерирането на енергия от движението на йони между двойка електроди, които са поставени в течен електролит. Настоящите проблеми са свързани с натрупването на неактивните натриеви кристали на отрицателно заредения електрод, а именно катода.     Този процес допринася за убиването на батерията, като другия сериозен недостатък е, че натриево-йонните батерии не могат да съхраняват толкова енергия. С оглед тези специфични особености учените си поставят за цел да намерят решение, което гарантира висока енергийна плътност и голям брой жизнени цикли на зареждане и разреждане, съобщава NewAtlas. Експерименталният дизайн на натриево-йонна батерия, който предлага екипа използва катод, който се състои от слоеве метален оксид и течен електролит, но с по-висока концентрация на натриеви йонни. Различните тестове показват, че този дизайн предотвратява неприятното натрупване на неактивни кристали върху повърхността на катода.  Именно така се гарантира енергиен капацитет, който е сходен с литиево-йонните батерии на пазара, както и възможност за запазване на 80% от първоначалната мощност след 1000 зареждания.  Всъщност това са най-добрите резултати отчитани от натриево-йонна батерия досега и учените са отпимистични във потенциала на технологията. Предстоят тестове, но определено тази иновация може да ни гарантира още по-дълго време за работа с любимите ни мобилни устройства.   Още от Digital:  Kaкво трябва да знаем за графеновите батерии
Samsung
Samsung отново искат да произвеждат смартфони със сменяеми батерии
Samsung отново искат да произвеждат смартфони със сменяеми батерии
Samsung е най-големият производител на смартфони в света, който има богата история на иновации в мобилната индустрия. Една от драстичните промени по отношение на дизайна бе възприета с премиерата на Galaxy S6 през 2015г. Този модел предложи актуализирана версия с много по-луксозно излъчване и също така замени поликарбонатния корпус с тяло изградено от премиум материали като алуминий и стъкло. Teзи подобрения имаха и негативно измерение свързано с премахването на слота за microSD карти, което ограничава потребителите до вградената памет в смартфона, както и сменяемите батерии. Недоволството сред феновете на Samsung принуди да върнат microSD порта с представянето на Samsung Galaxy S7. Идеята да имате устройство на компанията със сменяема батерия, обаче остана в миналото. Tази функция се харесва от много хора, тъй като позволява лесно да смените батерия, в случай на повреда или при изтичане на жизнения ѝ цикъл. Много хора също така купуват допълнителна батерия, която използват, ако основната се изразходва, докато пътуват или са в движение.     Изглежда, че Samsung са започнали да обмислят сериозно възможността да вдъхнат нов живот на тази концепция в бъдещите си устройства или поне тези от тях фокусирани към бюджетния клас.  Премахването на сменяемите батерии позволи да се намали значително размера, както и да се експериментира с по-атрактивни дизайни. В момента смартфоните имат 4000-5000mAh батерии с технологии за бързо зареждане, които издържат доста по-дълго време от своите предшественици.  Samsung искат да предложат най-доброто от двете концепции, съобщава GizChina. В момента Galaxy Xcover e единствената серия смартфони на компанията, която има сменяеми батерии. Нови данни разкриват, че се работи над още един модел с кодовото име "SM-A013F", който също предлага тази функционалност.  Батерията на този модел е със заряд от 3000mAh и ще може да се сменя от потребителите. Засега не знаем какво ще бъде официално име на това устройство. Наличието на 16GB/32GB вградена памет може да се възприеме като индикация за смартфон от бюджетния клас.   Oще от Digital: Samsung представиха OLED дисплеи оптимизирани за 5G смартфони
литиево-конни батерии
Нова технология ще направи литиево-йонните батерии по-издръжливи
Нова технология ще направи литиево-йонните батерии по-издръжливи
Литиево-йонните батерии са най-разпространената технология за зареждане на електронните джаджи в индустрията. Въпреки невероятните усилия на учените по цял свят все още съществуват редица ограничения, които влияят на капацитета на батериите. Другият сериозен акцент в разработката на Li-ion батерии за мобилни устройства е да се премахне възможността от запалването им. Ключа за постигането на тази цел е използването на по-различни материали, които не могат да се загряват бързо на толкова високи температури.   Със сигурност ще са необходими години преди подобни концепции да станат реалност за масовия потребител. Екип от учени на University of Tokyo (UT) експериментират с алтернативни решения за подобряване на капацитета на литиево-йонните батерии. Вниманието им е насочено към един от ключовите компоненти на батериите, а именно електролитите. Тяхната роля е да пренасят напред и назад литиевите йони между двата електрода при постоянните цикли на зареждане и разреждане Учените от UT предлагат алтернативен материал.     Мощността на батерията е в пряка връзка с електролитния материал, който използва. Серия от тестове на UT показват, че добри резултати показва съединението флуориран цикличен фосфат (TFEP). Използването на този материал за електролит подобрява значително представянето на батерията, спрямо етиленовия карбонат (ЕС), който се използва масово днес. Учените допълват, че разтворителя на става запалим и нестабилен над напрежение от 4.3V. Новото им съединение показва добра работа дори при 4.9V.   Teпърва ще се провеждат още експерименти, които допълнително да увеличат тази стойност. Ако всичко върви по план решението на UC може да се превърне в достъпна алтернатива на сегашните материали използвани в литиево-йонните батерии. Така например мобилните джаджи и електрически автомобили биха могли да издържат по-дълго с едно зареждане, дори при същия капацитет, съобщава NewAtlas. Лаборатните тестове с флуориран цикличен фосфат (TFEP) ще продължат с пълна сила.   Още от Digital: Учени създадоха най-безопасната литиево-йонна батерия в света
Samsung
Какво представляват новите All-Solid-State батерии на Samsung
Какво представляват новите All-Solid-State батерии на Samsung
Samsung са водещ източник на иновации в индустрията и също така произвеждат голяма част от хардуера за своите устройства като дисплеи, памет модули, процесори и др. Специалисти на Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) и Samsung R&D Institute Japan (SRJ) сега направиха интересна демонстрация на последните им технологични разработки. Водещ акцент за учените са най-новите иновации в сферата на т.нар. "All-Solid-State-Battery" батерии, които Samsung се надяват да наследят литиево-йонните батерии. Предимството им е по-високата енергийна плътност.   Това потенциално гарантира по-голям капацитет и респективно по-дълъг живот на батерията, но също така използването на твърди електролити гарантира по-висока сигурност. От една страна това предотвратява прегряване, което може да доведе до загряване, но от друга литиево-металните аноди крият друг недостатък. Интеграцията им към Solid State Battery (SSB) батериите стимулира растежа на дендритите, което може да доведе до странични ефекти, влияещи на живота и безопасността на батерията, съобщава news.samsung. Компанията е открила как да се справи с тези проблеми.   Решението на Samsung е свързано с използването на композитен слой от сребро и въглерод (Аg-C), който функционира като анод. Тестовете в лаборатория показват, че това съединение увеличава капацитета на батерията и гарантира по-голям жизнен цикъл. Настоящият прототип има с 50% по-малки размери от конвенционалните литиево-йонни батерии, тъй като Ag-C слоя, който е използва е с дебелина от едва пет нанометра. Eнергийната плътност е 900Wh/L. Технологията би позволила на електрически автомобил да измине 800 километра и да издържи 1000 цикъла на зареждане.   Oще от Digital: 4 технологии, които ще променят начина, по който съхраняваме данни
EC
ЕС ще накарат производителите да създават смартфони, които могат да се ремонтират лесно
ЕС ще накарат производителите да създават смартфони, които могат да се ремонтират лесно
Преди няколко седмици ви информирахме, че EC обмислят връщане на батериите за смартфони, които се сменят лесно от потребителите. Това е само част от плана им да се удължи живо на мобилните устройства и да се намали електронния отпадък в атмосферата. Представителите на ЕС смятат, че с определени промени е възможно производителите да направят до 80% от всички хардуерни компоненти на устройствата годни за рециклиране. Европейската комисия предложи и няколко препоръки, които да улеснят целия процес.   Основната цел на ЕС е да се стимулират процеси за създаването на по-устойчива икономика с нулеви емисии. Един от акцентите залегнат в идеите им е да се удължи живота на смартфоните, който в най-добрия случа е с продължителност четири-пет години. Използването на батериите, които могат да се подменят лесно няма да бъде достатъчно, тъй като се изисква тотална промяна в дизайна, разработването и производството на мобилни устройства. Колкото по-дълго използване дадена джаджа, толкова по-малък отпадък създаваме.   Специалистите на ЕС също така предлагат мерки за използването на повече рециклирани материали, за стимулирането на програми за реновирането и повторната им продажба. В момента е изключително трудно да подменим ключови компоненти на смартфоните и това също трябва да се промени в следващите години. Спазването на препоръките ще позволи на гражданите на държавите-членки да имат достъп до екологични устройства, които работят по-дълго и могат бързо и удобно да се ремонтират.   Още от Digital: Нов закон в ЕС може да накара Apple да използват USB Type-C конектор в iPhone
батерии
Нов дизайн ще направи литиево-йонните по-безопасни
Нов дизайн ще направи литиево-йонните по-безопасни
Един от начините, с който учените искат да подобрят ефективността на литиево-йонните батерии е като използват литиев метал като аноден компонент. Учените от Washington State University (WSU) неслучайно определят тази идея като "мечтания материал". Големият проблем пред реалната употреба ба литиев метал като анод е свързан с безопасното му интегриране към мобилните устройства. След серия от тестове учените смятат, че най-накрая са намерили практично решение, което да отстрани този неприятен проблем.   За да преодолеят това ограничение създават нов дизайн на батерията, който включва предпазен слой около материала. По този начин се гарантира нормалното функциониране, но също така се предотвратява възможността от запалване, съобщава NewAtlas. Koгато литиево-йонната батерия се зарежда и разрежда йоните във вътрешността се движат напред-назад между двата електрода, катода и анода. Днешните аноди са направени от графит и мед, но учените са на мнение, че литиевия метал е по-подходящ.   Всъщност това е твърдия материал с най-висока енергийна плътност сред, а при използването му за анод могат да удвоят двойно капацитета на батериите. Решението на учените е да се възползват от уникалните характеристики на няколко различни материала. Така например катодът е изграден от пореста въглеродна структура, изпълнена със селенов дисулфид. Специални добавки към електролитния разтвор допълнително ускорява движението на литиевите йонни между катода и анода. Предстоят още тестове.   Още от Digital: Имат ли бъдеще литиево-йонните батерии
DMCA.com Protection Status