Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
269 резултата за аpple
Аpple
Защо конкуренцията между Apple и Мicrosoft ще продължи да се изостря
Защо конкуренцията между Apple и Мicrosoft ще продължи да се изостря
Аpple и Microfoft имат дълга история на противоречиви отношения, които често са прераствали в открити конфликти. Технологичните гиганти имат различни стратегии в промотирането на софтуерните си решения, но имат изключително огромно влияние в световен мащаб. Пазарната капитализация от $1 трилион е само потвърждение за впечатлящите бизнес ресурси на Microsoft и Apple. Windows е най-популярната операционна система за компютри, но Apple притежават най-известния бранд при смартфоните. Apple Watch и MacBook са други примери за доминацията на компанията. Microsoft инвестират сериозни средства облачна инфраструктура и привличането на най-големите корпорации към своите продукти. Конкуренцията между Apple и Microsoft ще продължи да се задълбочава в нови пазарни сегменти през следващите месеци. Данни свързани с делото на Epic Games срещу Apple също потвърждават опасенията за влошаване на отношенията между двете страни. Създателите на играта Fortnite вече повдигнаха обвинения за нелоялни бизнес практики на Apple, които вредят на естествената конкуренция в App Store и iOS екосистемата.     Документите свързани с разследването създават сериозни основания да очакваме съревнованието между двете компaнии да обхване разнообразни сфери от облачен компютинг до миксирана реалност. Факт е, че през последните години Microsoft и Apple поддържат по-скоро позитивни отношения. Офис приложенията MS Office вече са достъпни за iPad и iPhone, като Apple Pencil и Magic Keуborad предлагат софтуерна поддръжка за Microsoft. Интеграцията на Xbox контролер за iPad също е доказателство за близките контакти между компаниите. Все пак данните разкриват, че ситуацията се е влошила след премиерата на Apple M1 процесoра и наемането на актьора от "PC Guy" рекламите на Microsoft да промотира новия Mac. След това Apple отказаха достъп на Microsoft до iTunes App Store, както и до облачните гейминг услуги в iOS. От своя страна Microsoft предприеха на свой ред действия срещу Apple пред европейските регулатори, за преразгледат действията и поведението на своя конкурент.Конкуренцията между двете страни ще продължи да се изостря до края на 2022г.   Още от Digital: Microsoft също искат да заобиколят правилата в App Store
App Store
Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Oбвиниха Apple, че толерира измамите в App Store
Консервативната стратегия на Apple в пазара на мобилни устройства винаги е предизвиквала критики свързани с липсата на достатъчно свобода. От една страна потребителите не могат да изтеглят съдържание от външни портали, но също така някои разработчици не са доволни от App Store. Водещото правило за ъплоуд на съдържание е 30% от приходите да бъдат споделяни с Apple. Това не е единственият проблем, който застрашава екосистемата на компанията. Недоволството срещу Apple обхваща все повече независими разработчици. Такъв е примера със създателите на FlickType - приложение, което предоставя QWERTY функционалност за Apple Watch.  Популярността на неговият софтуер създаде неочакван проблем. Създателите на FlickType заведоха официален съдебен иск срещу Apple, в който обвиняват компанията, че толерира измами и наличието на приложения, които копират функционалността на FlickType. Разработчиците не са притеснени от успеха на своя продукт, тъй като превъзхожда конкурентните заглавия, които можем да открием за същата цел в App Store.     През последните дни се появи информация за iOS приложение за деца, което обаче функционира като тайно онлайн казино. Потребителите дори могат да залагат с истински пари, докато се забавляват с любимото си хоби. Разработчиците на FlickType също така алармираха за наличието на XGate VPN. Този софтуер не извършва никаква полезна дейност, каквато е описана от неговите създатели, но генерира приходи от $5 млн. годишно. Наличието на мобилни приложения от този тип контрастира с твърденията на App Store е най-безопасното място за изтегляне на софтуер за смартфоните. В заключение ще отбележим, че Apple вече води дело с Epic Games по отношение на дистрибуцията на Fortnite за устройствата с iOS.   Oще от Digital: Потребителите са изтеглили три пъти повече приложения от Google Play, в сравнение с App Store през 2020г.
iPad Pro
Apple ще представят нов модел iPad Pro през април
Apple ще представят нов модел iPad Pro през април
Аpple са изключително активни и вече работят над редица нови устройства, които ще видим на пазара. В следващите месеци ни очакват актуализирани модели в множество продуктови категории, сред които и таблетите. Пазарните наблюдатели очакват с нетърпение да бъде представена новата версия на iPad Pro. Според информация на Bloomberg устройствата могат да бъдат представени още преди края на април. Това означава, че до няколко седмици премиум таблетите на Apple от последна генерация ще са налични за потребителите. Данните потвърждават едно от новите решения на компанията, които са фокусирани към опциите за свързване. iPad Pro (2021) ще разполага с Thunderbolt портове, което се различава от настоящата стратегия устройствата с този бранд да имат USB Type-C конектори. Желанието на компанията да използва алтернативния стандарт не е случайно, тъй като ще позволи свързването на допълнителни дисплеи и аксесоари към таблетите. Потребителите могат да очакват и по-висока скорост за трансфер на информация, чрез Thunderbolt свързаност.     Важно е да отбележим, че добавянето на Thunderbolt порт няма да изисква ново зарядно. Apple отново ще представят устройства в два различни размера на iPad Pro, както досега. Потребителите ще имат право да избират между таблети с големина от 11" и 12.9". Съществената разлика между тях освен с големината ще е свърана с mini-LЕD технологията, която ни очаква по-големия модел.  Камерите също ще бъдат обект на сериозни подобрения, като се очаква и интеграция на Apple M1 процесора. Модифицираният чип използва технологии на ARM и ще има все по-важно значение в стратегията на Apple през следващите две години. В заключение ще уточинм, че до края на годината ще видим актуализирани версии на стандартния iPad, както и на iPad mini.   Още от Digital: Как бързо да скролваме между различните екрани на iPhone и iPad
технологични новини
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 10 февруари в digital.bg
5 технологични теми, които привлякоха най-голям интерес на 10 февруари в digital.bg
Свети Валентин е само след няколко дни. Измислихте ли вече подарък за своята половинка? Винаги можете да минете покрай някой магазин и да купите букет цветя или изискано червено вино, но не заслужава ли човекът до вас нещо по-специално? Нещо, което ще издържи по-дълго и което няма да е тясно обвързано с един единствен ден в годината?   1. Изгодни смартфони, подходящи за подарък за Свети Валентин Празникът на влюбените е чудесна възможност да изненадате половинката си с неочакван подарък. Ако сте любители на технологиите имате вариант да изненадате любимия човек с...
Аpple MacBook Pro (2021)
Аpple MacBook Pro (2021) вече няма да има TouchBar
Аpple MacBook Pro (2021) вече няма да има TouchBar
Apple подготвят няколко интересни промени в новото поколение на лаптопите MacBook Pro. От компанията работят над най-големия редизайн на устройствата през послените пет години насам. Актуализираната версия на МаcBook Pro (2021) също така ще бъде наличнна в конфигурации с 14" и 16-инчови дисплей. Със сигурност лаптопите от серията ще продължат да използват модифицирани процесори на ARM за сметка на архитектури на Intel.  Популярният блогър Минг-Чи Куо предостави още повече детайли какво да очакваме от Аpple MacBook Pro (2021). Според него компанията ще премахне Touch Bar лентата за интеракция с физически бутони. Успоредно с това лаптопите от серията ще са оптимизирани да работят с MagSafe конектора за зареждане, както и допълнителни IO портове.  Това ще позволи на потребителите да не използват аксесоари и външни донгъли, което ще им позволи да спестят разходи. Представитлите на MacBook Pro (2021) гамата ще имат и обновен корпус, което допълнително мотивира подготвяните промери на Apple, съобщава 9to5mac.      Все още не знаем какви са мотивите на Apple да заменят Touch Bar панела с традиционните физически бутони. Припомняме ви, че 13-инчовата версия на MacBook Pro (2020) също предлага Touch Bar. Първите устройства на Apple, които използват M1 процесора имат сходен хардуерен дизайн, в сравнение с предходната генерация.  Стратегията на компанията ще бъде същата и през настоящата година. Припомняме ви, че Apple показаха за първи път Touch Bar като футуристичен метод за взаимодействие с компютрите Mac още преди пет години. Изглежда, че масовия потребител продължава да използва традиционните методи за взаимодействие със своя MacBook Pro.  Данните на Минг-Чи Куо не включват детайли какви IO портове да очакваме. Настоящата генерация предлага по два Thunderbolt 3 USB Type-C конектори от двете страни на корпуса. Преминаването към USB Type-C е полезно решение, тъй като потребителите могат едновременно да зареждат и да прехвърлят информация от своите лаптопи.  Премиерата на MacBook Pro (2021) се очаква да стане факт през есента.    Oще от Digital: Защо MagSafe аксесоарите ще са най-сериозната причина iPhone 12 да е толкова продаван
Apple Glass
Apple патентоваха смарт очила със сензори, които се настройват към околната светлина
Apple патентоваха смарт очила със сензори, които се настройват към околната светлина
Добавената реалност е иновация, която е подходящо допълнение към мобилните приложения. Tака можем да използваме камерата на смартфоните, за да проектираме AR обекти в пространството около нас. Разработчиците експериментират с много възможности на технологията за добавена реалност, която вероятно ще става част от ежедневието на все повече хора. Apple също следят как се променят възможностите на AR технологията и проявяват интерес към идеята да представят умни очила, които са обвързани с iOS екосистемата. Компанията вече е регистрирала на свое име няколко патента на подобно устройство пред Службата за патенти и търговски марки в САЩ (USPTO), които ни разкриват повече за смарт очилата на Apple. Базата данни разкрива за наличието на "система за визуализиране на информация с локализирани оптични настройки", при която обективите се адаптират към околната светлина. По този начин се променя степента на прозрачност на стъклата и изображенията в реалния свят стават по-тъмни или по-светли, съобразно ситуацията.     Този ефект ще се постига с регулируеми модули, които селективно затъмняват определени части от зрителното поле на потребителя, което е подходящо при наслагване на AR обекти върху реалния свят, който ни заобикаля. Apple предвиждат и лесен начин за коригиране на яркостта, което позволява да се фокусираме към определени елементи на стъклата. Специалните лещи, които се регулират предлагат и възможност за различни настройки на лявото и дясното стъкло. Apple Glass ще се синхронизират с iPhone, което допълнително разширява диапазона от налични функционалности. Едва ли ще премиерата на очилата ще е скоро, но все повече анализатори очакват ролята на iPhone в екосистемата на компанията да бъде все по-малка.     Още от Digital: Аpple Glasses ще могат да следят движението на очите на потребителите
iPhone
Apple ще работи с Foxconn за създаванeто на първия прототип на гъвкав iPhone
Apple ще работи с Foxconn за създаванeто на първия прототип на гъвкав iPhone
Гъвкавите дисплеи обещават да предизвикат една от най-големите промени в дизайна на мобилните уsтройства от премиерата на оригиналния iPhone. Вече видяхме първите подобни модели на Samsung и Huawei. Определено можем да кажем, че дизайна на гъвкавите устройства е доста впечатляващ. Идеята с едно движение да превърнете смартфона в още по-голяма интерактивна повърхност със сигурност ще се хареса на доста хора. Дизайнерите на Motorola показаха, че е възможно да имаме гъвкав смартфон, който прави точно обратното, а именно да се прибира навътре. Моtorola Razr (2019) вдъхна нов живот на концепцията за "Clamshell" устройства и грабна вниманието на доста хора. Така в момента има два различни типа смартфони с гъвкави екрани и ситуацията вероятно няма да се промени до края на 2021г. Аpple имат силно присъствие в индустрията и не могат да останат безучастни към технологията. Компанията също има желание да представи подобно устройство, но е необходимо време да се проведат съответните тестове преди да се превърне в реалност.     Все пак компанията е стартирала проект за разработката на гъвкав iPhone и вече са се свързали със своите доставчици, за да набавят нужните компоненти. С тази задача са натоварени Foxconn, които са най-големият партньор на Apple. Именно във фабриките им се произвеждат смартфоните на компанията и е логично там да започнат тестовете с прототипи на гъвкав iPhone. Данните за устройството са оскъдни, тъй като премиерата няма да стане факт през следващата година .Едва ли ще видим iPhone с подобен дизайн преди втората половина на 2022г,, информира GizmoChina. Apple отново ще искат да имат достъп до най-добрите технологии и компоненти. Най-вероятно Samsung ще доставят гъвкавите дисплеи за предстоящия iPhone, тък като предлагат най-доброто съотношение между качество и цена. Nissei ще произвеждат сгъваемия механизъм, като Apple още се колебаят между OLED и MicroLED дисплей. Крайното решение ще има важно значение за производството и навлизането на гъвкавия iPhone на пазара.     Oще от Digital: Къде в България е най-ниската цена на iPhone 12 и iPhone 12 Pro в телекомите А1, Виваком и Теленор
iPhone 12
Как да гледаме премиерата на iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max
Как да гледаме премиерата на iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max
Остават броени часове до дългоочакваната премиера на iPhone 12. Компанията ще проведе виртуално "Hi, Speed" събитието, на което ще видим новите смартфони. Това ще бъдат първите устройства на Apple с поддръжка на 5G технологията, което допълнително провокира още по-голям интерес към iPhone 12. Технологичният гигант ще представи четири различни модела, които ще се казват iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max. Очаква се смартфоните да имат OLED дисплеи с големина между 5.4 и 6.7 инча, като в същото време използват 5-нанометровите Apple A14 Bionic процесори. Премиум конфигурациите ще имат 6GB RAM и ще използват LiDAR сензори. Аpple ще използват по-добри камери в iPhone 12, както и още по-атрактивен дизайн. При всички положения поддръжката на 5G технологията се очертава като една от най-важните характеристики на смартфоните. iPhone 12 Pro Max ще бъде единственият модел, който ще може да работи в mmWave спектъра, докато другите три модела ще поддържат Sub-6 GHz мрежи.       Подобренията в iPhone 12 обаче няма да включват 120Hz дисплеи, които вероятно ще намерят място в следващото поколение на смартфоните. Аpple ще представят още един продукт на предстоящото събитие и това ще е HomePod mini. Актуализираната версия на смарт високоговорителя отново ще поддържа Siri и се очаква да представлява по-малко и достъпно устройство от своя предшественик. Цената ще е от порядъка на $99, съобщава SlashGear. Eдно от интересните подобрения на HomePod mini се очаква да бъде вградения Ultra Wideband (UBW) чипсет. Въпросният чип вероятно ще се казва Apple U1 и ще допринася за ефективното локализиране на потребителите  в различните помещения. Очаква се и премиерата на MagSafe система за зареждане. Компанията ще отложи представянето на смарт таговете AirTags за следващата година. Виртуалното събитие ще може да се гледа на живо от феновете на Apple. Това може да стане в официалния YouTube канал на Apple, както и от Events страницата в сайта на компанията. Събитието започва в 20:00 българско време.     Oще от Digital: iPhone 12 ще поддържа 30х дигитален зуум, 4K видео с 240fps и по-бърз Face ID
Apple Watch
Аpple разработват удароустойчив смарт часовник
Аpple разработват удароустойчив смарт часовник
Аpple Watch се утвърди като един от най-продаваните умни часовници от началото на пандемията досега. Технологичният гигант доминира комфортно този сегмент и подготвя любопитни изненади на своите фенове. В момента Apple предлагат няколко различни конфигурации на Apple Watch. По този начин може да изберете стандартен модел с алуминиев корпус, но също и версия с неръждаема стомана. Различните предложения от Watch Edition и Hermes сериите се отличава с премиум дизайн и каишки, с които да персонализирате как изглежда устройството. Компанията продава още Nike Edition, която е една от най-продаваните версии на смарт часовника. Дизайнерите на компанията подготвят премиерата на още една функционалност, която ще допадне на потребителите, особено на най-активните от тях. Причината е, че Apple искат да реализират премиерата на издръжлива версия на Apple Watch, която ще осигурява по-добра защита по време на тренировките. Най-вероятно компанията ще включи допълнително покритие, с което ще предложи по-ефективна протекция на устройствата от изпускане или удар, съобщава TheVerge.     Желанието на Apple да представят устройство с по-издръжлив корпус не е изненадващо, тъй като потребителите използват Apple Watch предимно на открито независимо от атмосферните условия. Почти сигурно компанията ще запази досегашната стратегия, в която предлага опционално по-здрави модели на своите клиенти. Настоящите версии на часовниците са оборудвани с водоустойчиви покрития, но изглежда Apple търсят по-ефективни решения как да ги направят още по-здрави. Следващото поколение на Apple Watch ще бъде представено официално през есента. Тогава ще разберем повече за издръжливата версия на часовника. Продажбите е възможно да стартират в началото на следващата година.   Още от Digital: Apple Watch може да открие симптоми на COVID-19, седмица преди PCR тестовете
iMac
Apple представиха по-тънки компютри iMac с М1 процесори и разнообразие от цветове
Apple представиха по-тънки компютри iMac с М1 процесори и разнообразие от цветове
Apple реализираха премиерата на обновено поколение на компютрите iMac. Потребителите ще останат доволни заради много подобрение. Тазгодишната версия на десктопите имат по-тънък профил и също така се захранва от Apple M1 процесор. Любопитна новост е възможността да персонализирате iMac (2021) с разнообразие от цветове, включително жълто, оранжево, зелено, лилаво, червено, синьо и бяло. По този начин Apple ще позволят на всеки потребител да персонализира устройството съобразно своята индивидуалност. Дисплеят на новия iMac е с 24-инчов диагонал, ултратънки размери и 4.5К резолюция. Долната част под екрана вече е плоска и няма извити краища, както при досегашните поколения. Tехнологията Apple TrueTone ще гарантира автоматично настройване на топлината на цветовете. Уеб камерата на компютъра използва по-голям сензор и вече поддържа 1080р резолюция, съобщава TheVerge. Дебелината е 11.5 милиметра, което освен елегантен вид и ще позволи на iMac (2021) да работи по-безшумно и да се охлажда по-добре.     Аpple M1 гарантира не само по-висока скорост на работа, но и допринася за оптималната температура, дори при най-виското натоварване. Компанията е освежила дизайна на клавиатурата, тракпада и мишката по такъв начин, че да отговорят на разнообразните цветове. Има и бутон за Touch ID логин, което ще ви спести ценно време. Първият iMac, който използва Apple M1 ще е наличен в конфигурации с 8GB RAM/16GB RAM, но също 256GB SSD и максимъм 2 терабайта памет. В задната чат има нов магнитен кабел за зареждане. Базовият модел ще има два USB Type-C/ Thunderbolt портове, докато премиум версията ще включва още два USB Type-C конектора, както и 3.5мм. аудио жак. Цените на iMac (2021) варират между $1299 и $1499.   Още от Digital: Бенчмарк тестове показват, че Apple M1 превъзхожда конкурентните процесори на Intel и AMD
Аpple
Аpple и Xiaomi са най-големите производители на смарт часовници
Аpple и Xiaomi са най-големите производители на смарт часовници
Умните часовници са пример за пазарна ниша, която реализира впечатляващ ръст в продажбите от началото на пандемията досега. Въпреки стагнацията при смартфоните все повече хора проявяват интерес към устройства в тази категория. Пазарни наблюдатели от IDC публикуваха последния си доклад, от който разбираме какви са актуалните трендове при смарт часовниците. Аpple продължават да доминират в тази пазарна ниша, което не е изненадващо. Компанията е реализирала продажбите на 55.6 млн. устройства през четвъртото тримесечие на 2020г. По този начин Apple Watch регистрира пазарен дял от 36.2%. По този начин всеки трети часовник на пазара през този период е произведен от компанията. Любопитен факт е, че Apple притежаваха идентичен пазарен дял през четвъртото тримесечие през 2019г. Официалните данни разкриват, че Apple са увеличили продажбите си с 45.6% на годишна база, което се дължи на разнообразното им портфолио. Сред най-популярните им модели са Apple Watch Series 6, Apple Watch SE и Apple Watch Series 6.     Вторият най-голям производител на умни часовници е Xiaomi. Китайският производител е реализирал продажбите на 13.5 млн. устройства и така разполага с 8.8% дял. Хитовият продукт на компанията са фитнес гривните от серията Xiaomi Mi Band. Увеличението на доставките за конкретния период е едва 5% за октомври-декември. Въпреки това Xiaomi могат да се похвалят с 55% ръст в доставките, в сравнение със същия период преди година. Разликата със следващата компания в списъка е едва 0.3%. Samsung продават 13 млн. смарт часовника, което е 8.5% от всички доставки за тримесечието. Тези стойности описват двуцифрен ръст в продажбите от 20.5% през календарната година. Huawei са доставили на световния пазар повече от 10 млн. устройства и имат 6.7% дял в сегмента на умните часовници. В заключение ще отбележим, че общите доставки през четвъртото тримесечие достигат до 153.5 млн. броя, което е увеличение от 27.2%, спрямо същия период преди година.   Още от Digital: Какво се крие зад технологията за измерване на химическите показатели на тялото в смарт часовниците
Аpple
Apple патентова Face ID технология, която използва картографиране на топлината на лицето
Apple патентова Face ID технология, която използва картографиране на топлината на лицето
Биометричните технологии от години се преврърнаха в заместител на паролите в мобилните устройства. Потребителите разполагат с много възможности да отключват смартфоните със сканиране на лицето, ириса на очите или пръстов отпечатък. Предимстватаа на тези методи е, че са много по-сигурни, като данните трудно могат да бъдат фалшифицирани от чужди лица. Аpple не са изключение и са доста активни в подобряването на биометричните технологии, които използваме всеки ден. Популярните устройства на компанията се възползват от иновации като Face ID и Touch ID, за да гарантират безопасно и бързо идентифициране на потребителите. Компанията инвестира сериозни средства за разработка на нови методи, с които да предложи още повече възможности на потребителите. Сега разбираме, че Apple експериментират с актуализирана версия на Face ID. Технологичният гигант вече е патентовал на свое име уникален метод, който ще подобри значително възможносите на сегашната версия на системата.     Традиционно функциите за лицево разпознаване работят като правят изображения на потребителите, за да извършат самото идентифициране. Apple смятат, че могат да актуализират идеята, като добавят още един елемент към Face ID. От компанията виждат бъдеще в система, която картографира потребителите съобразно топлината на лицето им. По този начин се подобрява ефективността на технологията и се отстранява недостатъка при използването на очила, шапка или маска, които скриват лицето и пречат на верификацията. Apple смятат, че този метод ще затрудни значително възможностите на хакери да манипулират технологията и да се представят за реални собственици на смартфоните. На този етап това е само идея, която тепърва ще търпи развитие преди да стане част от iPhone и iPad.   Още от Digital: Възходът на биометричната идентификация
AirPods Pro 2
AirPods Pro 2 ще се продават в два различни размера
AirPods Pro 2 ще се продават в два различни размера
Изминалата година оказа сериозно влияние върху пазара на потребителска електроника особено през първата половина на 2020г. Ситуацията се стабилизира през последните месеци, но въпреки това е нужно време индустрията да възвърне нивата си от преди пандемията. Социалната изолация и стоенето вкъщи обаче оказа положителен ефект върху продажбите на преносими джаджи, които станаха още по-популярни през последната година. Toзи сегмент включва не само умни часовници и фитнес тракерите, но също и безжичните аудио слушалки. През последното тримесечие са продадени повече от 125 млн. устройства от този тип, което е добро доказателство за интереса на потребителите. Аpple са водещ производител, който има силно присъствие  не само с Apple Watch, но също с атрактивните предложения с бранда AirPods. Компанията представи скоро Apple AirPods Max, но въпреки това работи над още няколко модела, чиято премиера ни очаква през 2021г. Според последните данни на AppleInsider ще видим AirPods Pro 2, заедно с AirPods 3 през първата половина на годината.     Дизайнерите на компанията тестват по-компактен дизайн, със заоблени краища на аудио слушалките. Аpple също така планира да представи две версии на AirPods Pro 2, които ще имат различни размери. Новото поколение ще продължи да разчита на Apple H1 чипа, който е оптимизиран за технологията Bluetooth 5.0. Потребителите ще могат да управляват АirPods Pro 2 с гласови команди, както и да се възползват от по-ниските нива на латентност, спрямо Apple W1 в първото поколение на AirPods. Официалната премиера на този модел е планирана за първото тримесечие, като AirPods 3 ще бъдат представени на по-късен етап от годината.   Oще от Digital: Apple AirPods Max са безжични слушалки с активно шумопотискане и цена €600
Tesla
Илон Мъск е опитал неуспешно да продаде Tesla на Apple през 2017г.
Илон Мъск е опитал неуспешно да продаде Tesla на Apple през 2017г.
Tesla e бранд, който има най-голям принос електромобилите да бъдат толкова достъпни днес. Името на компанията днес е символ на бизнес успех и впечатляващ технологичен прогрес. Въпреки това ситуацията не винаги е изглеждала толкова оптимистично за Tesla. Ръководеният от Илон Мъск бизнес с електрически автомобили на Tesla е преминал през няколко доста трудни етапа довели до атрактивните модели, които сега продават на пазара. Шефът на компанията дори е обмислял сериозно възможността да продаде Tesla и дори е предприел активни действия за да реализира идеята. Това се е случило в периода, когато компанията изпитва невероятни трудности в производството на Model 3 и предварително поетите ангажименти към клиентите. Илон Мъск описа тези дни като "кошмарни времена", когато изглежда бъдещето на Tesla е било поставено на карта. В своя публикация в Twitter шефът на популярния бранд, който предизвика истинска революция в разработката на електромобили разкри малко повече детайли за онези времена и идеите, които е имал в главата си.     Главният изпълнителен директор твърди, че през 2017г. се е опитал да инициира среща на високо равнище, на която да се обсъди възможността Apple да купи Tesla. Според него това е представлява най-добрият вариант в онази ситуация. За негово съжаление, обаче плановете му се променят, тъй като шефът на Apple, Тим Кук oтказва да се срещнат и да проведат разговора. Илон Мъск не пропусна да отбележи, че в онези дни компанията е струвала десет пъти по-малко от настоящата си пазарна капитализация. В този момент Tesla е на прага на фалит, който може да настъпи до няколко седмици. Провалената среща с Apple, обаче не повлиява негативно, а дори напротив донякъде помага на компанията да оцелее. В следващите месеци Tesla фокусират целия си капитал върху производството на Model 3 седана, който постигна доста по-голям успех от първоначалните очаквания. Какво би се случило, ако сделката беше направена и днес Apple е собственик на Tesla е въпрос на въображение от феновете на компанията.   Още от Digital: Tesla Model S Plaid ще се продава за $139 990 хил. от началото на 2021г.
Аpple
Аpple, Google и LG вече работят над технологията 6G
Аpple, Google и LG вече работят над технологията 6G
Водещите производители вече представиха първото си поколение смартфони, които поддържат 5G технологията. Иновативни предложения като Huawei Mate 40 Pro, iPhone 12 Pro, Google Pixel 5 осигуряват невероятна скорост на мобилната връзка. Силната конкуренция на компаниите в тази пазарна ниша ще доведе и до навлизането на по-достъпни смартфони с 5G през следващата година. Докато очакваме това да се случи разбираме, че някои технологични гиганти вече са насочили вниманието си към разработката на 6G технологията. Идеята е с общи усилия да се ускори навлизането на следващата генерация мобилни мрежи в световен мащаб. Според информация на MobileWorldLive в инициативата участие вземат Apple, Google и LG Electronics. Първата стъпка от амбициозния проект е учредяването на т.нар. "Next G Alliance". Основната цел на алианца е да се дефинират, разработят и въведат в експлoатация мрежи, които използват мобилни технологии от последно поколение. Други популярни брандове, които се присъединиха към "Next G Alliance" включват Cisco, HP Enterprise, Intel, VMware, Mavenir, MITRE и KeySight Technologies.     Първата официална среща на организацията вече бе проведена и на нея се очертаха основните приоритети, които да стимулират работата в следващите месеци. Първите реални стъпки и сформирането на работни групи ще започне в началото на 2021г. Няма да е изненадващо, ако проекта провокира интереса и на други технологични компании, които на свой ред да се включат в "Next G Alliance". Желанието на големи имена в индустрията, като Intel, Apple, Google и LG да направят 6G мрежите достъпни за потребителите. Тепърва ще следим какви намерения имат компаниите, за да ускорят навлизането на технологията в световен мащаб.  При всички положения ще са необходими години преди  6G мрежите да част от ежедневието ни.   Още от Digital: Япония ще използват 6G технология, която е десет пъти по-бърза от 5G до 2030г.
Аpple
Apple съдят компания заради продажба на 100 хил. устройства, които е наета да рециклира
Apple съдят компания заради продажба на 100 хил. устройства, които е наета да рециклира
Apple официално предприеха съдебни действия срещу GEEP Canada. Всъщност под това име се крие доскорошен хардуерен партньор на технологичния гигант. Причината за конфликта между тях са неправомерни действия от страна на GEEP Canada, които вече са част от Quantum Lifecycle Partners. Конкретните данни разкриват, че компанията е наета от Apple с идеята да рециклира голям брой от популярните им мобилни устройства. Оказва се, обаче, че вместо това GEEP Canada са откраднали и са продали поне 103 845 версии на iPhone, iPad и Apple Watch. По този начин не само, че нарушават договора за рециклиране, но и генерират допълнителна икономическа печалба. Според обвинението GEEP Canada също са потвърдили, че не са изпълнили поетите ангажименти. В периода между януари 2015г. и декември 2017г. от Apple са изпратили на фирмата за рециклиране повече от 500 хил. бройки на iPhone, iPad и Apple Watch. Неочаквана проверка на технологичния гигант разкрива измамата.     Разследването на компанията показва, че 18% от устройствата продължат да се свързват редовно към интернет и в мрежите на мобилните оператори. Аpple са тествали само някои от моделите и е възможно цифрата да бъде много по-висока, съобщава TheVerge. Компанията завежда дело срещу своя бивш партньор и също така иска финансова компенсация в размер на $22.7 млн. от GEEP Canada. Вече е нает външен консултант, който провежда независимо разследване на неприятния инцидент. Все пак от GEEP Canada не крият, че трима служители са били обвинени в кражба на устройства от оперативните им съоръжения. Интересното е, че според Apple това не са случайни работници, а трима от най-високопоставените хора в йерархията на канадския бранд. Защитата на GEEP Canada предвижда, ако съда отсъди в полза на Apple финансовите компенсации да бъдат платени именно от въпросните трима служители. Остава и възможността двете компании да постигнат извънсъдебно споразумение и да регламентират своите отношения.   Още oт Digital: Европейски организации поискаха Apple да платят повече, за да компенсират потребителите за дефектните батерии в iPhone
DMCA.com Protection Status