Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода
21 резултата за автономни автомобили
софтуер
HongMeng OS ще е операционна система за смарт джаджи с Интернет на нещата, а не за смартфони
HongMeng OS ще е операционна система за смарт джаджи с Интернет на нещата, а не за смартфони
Huawei продължават да бъдат една от най-дискутираните теми в индустрията, което се дължи на търговските санкции и желанието им да представят собствена операционна система. Подобна стратегия ще позволи на китайския производител да намали зависимостта си от своите американски партньори и да продължи да оперира, дори без достъп до Android. Първоначаланите очаквания бяха платформата да бъде налична с името HongMeng OS в Китай, но сега разбираме, че плановете на Huawei са различни.   В случая не става въпрос за името на операционната система, а за планираното ѝ предназначение. Оказва се, че HongMeng OS всъщност няма да се използва от смартфони, тъй като е оптимизирана за умни джаджи с платформата Интернет на нещата и автономни автомобили. Това бе потвърдено от председателя на Huawei, Лианг Хуа, информира AndroidHeadlines. Тестовете с HongMeng OS досега показват, че платформата може да оперира с ниска латентност от няколко секунди, което е подходящо за умни джаджи, но не и за смартфони.     Това означава, че Huawei вероятно работят над още една операционна система за мобилни устройства, но се нуждаят от повече време. Един от големите проблеми, пред които е изправена компанията е как ще привлече вниманието на разработчиците. Вече ви информирахме, че Huawei регистрира търговската марка Harmony за операционната си система, което се случи само преди дни. Повече за плановете на компанията ще научим на предстоящата HDC 2019 конференция, която ще се проведе в Китай между 9 и 11 август.   Още от Digital: Шефът на Huawei потвърди, че oперационната система на Huawei ще е по-бърза от Android и macOS
автономни автомобили
Нова технология ще позволи на самоуправляващите автомобили да предвиждат движенията на пешеходците
Нова технология ще позволи на самоуправляващите автомобили да предвиждат движенията на пешеходците
Самоуправляващите автомобили са интересна иновация, която е само въпрос на време да стане част от ежедневието ни. Водещите производители и IT компании провеждат серия от публични тестове, но все още съществуват различни проблеми. Основен акцент за автономните автомобили е безопасността на другите участници в движението, което в голяма степен бави навлизането им на пазара. Учени от University of Michigan работят над уникална система, която предлага ефективно решение.   Техният проект е свързан с разработването на метод за обучение на автономните автомобили да предвиждат бъдещите движенията на пешеходците. За да постигнат този ефект използват невронна мрежа, която анализира в реално време различни ситуации на пътя. Идеята е автомобилите да се ориентират максимaлно бързо в пространството, знаейки къде се намират другите превозни средства и пешеходци. По този начин ще се избегнат всякакви потенциални инциденти, прeдаде DigitalTrends.   Уникалната система обръща внимание на множество фактори, като телосложение, походка, траектория и др. Данните се използват, за да се предвиди какво ще бъде следващото действие на даден човек. Първоначалните тестове с този софтуер показват оптимистични резултати и учените се надяват да успеят да приближат максимално прецизността на системата до 100%. Интеграцията на подобна програма ще направи автономните автомобили още по-безопасни.   Oще от Digital: Осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
ARM
АRM Cortex-A76AE е първият 7-нанометров процесор в света за самоуправляващи автомобили
АRM Cortex-A76AE е първият 7-нанометров процесор в света за самоуправляващи автомобили
АRM е водещ производител на процесори, като чип дизайните им днес се използват от над 90% от всички смартфони на пазара. Стратегията на компанията е да лицензира своите архитектури на други компании, които ги модифицират и използват в своите устройства. Официалните данни рaзкриват, че ARM са сключили над 1590 споразумения с хардуерни партньори и са продали 21 млрд. процесора са изминалата година, което е доста впечатляващо. Английският бранд проявява и все по-голям интерес и към автономните автомобили.   Компанията има доминираща роля и в този сегмент, а сега представи официално най-новия си процесор, който се казва ARM Cortex-A76AE. Това е архитектура създадена със 7-нанометрова технология и се отличава с консумация на енергия от 30 вата, съобщава VentureBeat. Съкращението AE в наименованието означава “Automotive Enhanced”. Въпросният процесор е оптимизиран специално да съхранява и обработва всички данни от сензорите, камерите и радарите на автономните автомобили.    ARM Cortex-A76AE включва и специализирано звено за машинно обучение, което допринася за високата производителност. Новият процесор поддържа водещи операционни системи в този сегмент като Baidu, Linaro и AutoWave. Функцията Split-Lock ще позволи на производителите да конфигурират чипа да работи в два режима на работа, гарантиращи оптимална скорост на работа или максимална сигурност. ARM Cortex-A76AE е с 10 пъти по-евтин и консумира десет пъти по-малко енергия от другите конкурентни процесори.   Още от Digital: Защо се бави масовото навлизане на самоуправляващи автомобили на пазара
автономни автомобили
Компанията Ambarella навлиза в пазара на самоуправляващи се дронове и автомобили
Компанията Ambarella навлиза в пазара на самоуправляващи се дронове и автомобили
Ambarella е бранд, който специализира в производството на процесори за компресиране на видео файлове и професионална обработка на изображения. Компанията използва изложението CES 2018, за да разкрие официално плановете си да разшири своя бизнес в нови пазарни ниши. Ambarella представиха два нови чипа, които са предназначени специално за самоуправляващите автомобили, автономните дронове и модерните системи за сигурност и видео наблюдение. Двата чипа са кръстени с имената CV1 и CV22.   Данните разкриват, че процесорите са базирани на CVflow архитектурата, която е оптимизирана за алгоритми с т.нар. "компютърно виждане", като например стерео обработка и невронни мрежи, предаде VentureBeat. За разлика от Digital Signal Processing (DSP) и Graphic Processing Unit (GPU) новите чипове на Ambarella са в състояние да гарантират много по-висока производителност на всяко ядро. В крайна сметка тoва позволява да се извършват повече компютърни изчисления в секунда.   Двата процесора са произведени с усъвършенствана 10-нанометрова технология и са достатъчно малки, за да се използват от дронве или камери. Ambarella CV1 предлага поддръжка за 4K резолюция при скорост от 60 кадъра в секунда и представлява съчетание от два отделни четириядрени чипа на ARM. В същото време Ambarella CV22 е предназначен за електронни огледала, FishEye обективи и двойни камери. Водещите производители ще могат да използват двата процесора още до края на тримесечието.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
добавена реалност
Ето как добавената реалност ще подобри работата на автономните автомобили
Ето как добавената реалност ще подобри работата на автономните автомобили
Добавената реалност е иновативна технология, която засега е ограничена предимно до джаджи с по-малки дисплеи като смартфони и таблети. Много специалисти, обаче вярват, че AR софтуера има потенциала да се използва и от коренно различни устройства и дори автономни автомобили. Възможността да се проектират виртуални обекти на предното стъкло например може да е доста полезна. По този начин водачите биха могли да виждат в реално време информация за състоянието на колата и пътя, коментира VentureBeat.   Другото предимство на добавената реалност е, че самите обекти могат да се видят независимо от зрителния ъгъл, което означава, че всеки пътник ще може да си взаимодейства с тях. Идеята да пътувате комфортно на седалката и да виждате пред себе си мултимедия и други визуални ефекти, докато пътувате определено ще промени представата ни за това как се придвижваме. Все пак ще е необходимо време преди да видим първите автомобили, които поддържат AR технологията. Проблемът не е толкова до хардуера, а е свързан със софтуера.   За да се превърне тази концепция в реалност е необходимо изграждането на мащабна екосистема от приложения и интерактивно съдържание. Изграждането на подобна платформа е процес, който ще отнеме години и ще изисква използването на специализиран хардуер, който да проектира AR кадрите и да ги направи максимално реалистични. Въпрос на време е добавената реалност да стане част от самоуправляващите автомобили, но това ще се случи в рамките на следващото десетилетие.   Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
Volvo
Volvo и NVIDIA ще разработват заедно софтуер с изкуствен интелект за автомобили
Volvo и NVIDIA ще разработват заедно софтуер с изкуствен интелект за автомобили
Водещите технологични компании продължават да инвестират в разработването на самоуправляващите автомобили. Това ще е следващата голяма иновация в тази сфера и е само въпрос на време да видим първите модели, които се движат автономно на пазара. Volvo и NVIDIA сега потвърдиха, че са сключили партньорство в сферата на самоуправляващите автомобили. Двете компании ще си сътрудничат и с много други брандове в създаването на усъвършенствана платформа с изкуствен интелект, която трябва да е готова до 2021г., предаде Engadget.     Volvo споделиха, че ще създадат съвместно дъщерно дружество с Autoliv, което ще се казва Zenunity. Основната цел ще е създаването на най-прецизния софтуер за автономни автомобили, който ще е базиран на Drive PX платформата на NVIDIA. Инженерите на Volvo се надяват, че ще успеят да ускорят разработването на софтуера и скоро ще започнат да го тестват публично в собствени автомобили. Крайният продукт ще се използва не само от Volvo, но Autoliv ще могат да го лицензират за други производители.     Tук е момента да отбележим, че Drive PX вече се използва от Tesla, но също от Toyota и Audi. Oт своя страна NVIDIA ще си партнират с германските доставчици на компоненти ZF и Hella в създаването на автономна кормилна система за управление, която използва камери и радарни сензори. Хардуерът ще бъде оптимизиран за работа със софтуера с изкуствен интелект на NVIDIA и ще предложат функции като автоматично спиране, асистент за паркиране и др. Проектът ще е отворен за всяка компания, която проявява интерес.   Вижте как самоуправляващите автомобили ще променят пазара на автомобили
Apple
Eто как изглеждат самоуправляващите автомобили на Apple
Eто как изглеждат самоуправляващите автомобили на Apple
Аpple също проявяват интерес към самоуправляващите автомобили и това не е тайна за никого. Скоро компанията дори получи правото да започне да провежда публични тестове с тях по улиците на Калифорния. Apple вече са се възползвали от това право и благодарение на Bloomberg ставаме свидетели на първите снимки на автономните им автомобили. Оказва се, че технологичният гигант е заложил на Lexus RX450h SUV модели за своите тестове.      Партньорството между двата бранда не е изненадващо, тъй като Apple искат да разработят софтуера, а не да произведат собствен автомобил. Тестовите версии на Lexus RX450h SUV са оборудвани със серия от сензори и камери, които генерират в реално време огромно количество информация, което се съхранява в сървърите на Apple. Според данните автономните коли имат поне два радара и използват 64-каналната Velodyne Lidar система, за да се ориентират в пространството.      Този проект на Apple се разработва с кодовото име Project Titan и отбелязал голям прогрес в последните 12 месеца. Компанията вече е стартирала преговори с големи имена в автомобилната индустрия като BMW и Volkswagen с идеята да лицензира своите софтуерни решения към бъдещите им модели. Любопитна подробност е, че някои от автомобилите на Google също са Lexus RX450h SUV. Ще е интересно да проследим как ще се развива конкуренцията между тях в тази нова пазарна ниша.    Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
Google
Самоуправляващите автомобили на Google ще знаят къде се намираме във всеки един момент
Самоуправляващите автомобили на Google ще знаят къде се намираме във всеки един момент
Самоуправляващите автомобили несъмнено са едни от най-интересните проекти, над които работят инженерите на Google. Автономните коли на компанията вече са изминали милиони километри в серия от публични тестове и въпреки това не се бърза с представянето им на пазара, защото желанието на технологичния гигант е те да станат по-сигурни от класическите автомобили. Именно заради това инженерите на Google са разработили уникална система за превенция от сблъсъци на пътя, която е предназначена предимно да предпазва велосипедистите и пешеходците.   Новата технология е базирана около идеята за създаването на т.нар. "комфортна зона" между колите на компанията и другите участници в движението, предаде SiliconBeat. Концепцията предвижда материалите, от които те са изградени да се деформират и така да абсорбират отделената енергия при евентуален сблъсък. По този начин би се намалило въздействието върху останалите водачи, пешеходци и други, които биха могли да изскочат неочаквано на пътя.   Успоредно с товa Google планират да оборудват бъдещите си автономни автомобили с плъзгащи панели и специални компютърни системи, които анализирайки ситуацията на пътя да не допускат даден инцидент. Концепцията на компанията е с тази иновация да знаят във всеки момент къде се намират други участници в движението и така ефективно да предотвратяват евентуални инциденти. Teпърва ни очакват тестове, които да покажат колко ефективна е тази технология в реални условия.   Вижте как самоуправляващите автомобили ще генерират повече мобилни данни от хиляди хора взети заедно
Samsung
Samsung ще произвеждат процесори за самоуправляващи автомобили
Samsung ще произвеждат процесори за самоуправляващи автомобили
Корейският производител възнамерява да разшири значително портфолиото си от процесори с бранда Exynos, което ще им позволи да разширят влиянието си в нови пазарни сегменти. Samsung вече инвестираха сериозни средства в 5G технологията, която ще се превърне във все по-солиден източник за приходи в следващите години. Навлизането на тази иновации ще започне със смартфоните, но постепенно ще обхване джаджите с Интернет на нещата, както и автономните автомобили. Samsung виждат сериозен потенциал за бъдещо развитие в тези сегменти.    Следващата стъпка в амбициозната им стратегия е да започнат да произвеждат процесори, които са оптимизирани за самоуправляващите автомобили. По този начин компанията ще се опита да компенсира слабите продажби на памет модули, които ще намалеят с поне 20% през настоящата година. Това е сериозен проблем, тъй като Samsung са един от най-големите доставчици на подобни компоненти. Конкуренцията с Qualcomm в глобалния пазар на смартфони също редуцира възможностите за генериране на приходи за компанията, съобщава AndroidHeadlines.     Един от водещите акценти в стратегията на Samsung ще бъде придобиването на други производители на хардуер за автомобили. В момента компанията предлага два процесора в този сегмент, а именно Exynos Auto и ISOCELL Auto. Инженерите им вече работят над ново поколение архитектури, които да предоставят още повече смарт функции на автономните автомобили. Внушителните инвестиции на средства и ресурси постепенно ще превърнат този бизнес в ключов фактор за бъдещото развитие на Samsung.   Още от Digital: Осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
Apple
Аpple уволниха 190 инженера от дивизията си за самоуправляващи автомобили
Аpple уволниха 190 инженера от дивизията си за самоуправляващи автомобили
Apple една от първите първите компании, която започна да проявява интерес към самоуправляващите автомобили. Технологичният гигант стартира проекта "Project Titan" още през 2014г. и продължава да инвестира внушителни средства в него. Крайната цел на Apple е да разработи автомобил, който се задвижва автономно и е готов преди конкурентните предложения на Google и водещите производители в индустрията, предаде SlashGear.   Именно заради това Apple е доста активна в наемането на специалисти за "Project Titan". Последните данни на Reuters разкриват, че в момента текат мащабни процеси на преструктуриране, които обхващат тази дивизия. Apple възнамеряват да съкратят около 190 специалисти, които сега са част от "Project Titan". Основната причина за тези уволнения са належащи промени, които свързани с дългосрочната им стратегията в този сегмент.      Все пак Apple няма да се откажат от разработката на този иновативен проект. Доколкото разбираме, съкращенията ще бъдат извършени след 19 април. Специалистите, които ще се оттеглят от "Project Titan" изпълняват различни длъжности свързани, с дизайна, софтуера инженерните технологии. Tук е момента да отбележим, че Apple се стреми да пази в тайна детайлите за този проект и едва ли ще коментира официално сегашната информация.   Още от Digital: 8 компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
автономни автомобили
Бивш автомобилен гуру на Google разработва самоуправляващи коли за Vоlkswagen и Hyundai
Бивш автомобилен гуру на Google разработва самоуправляващи коли за Vоlkswagen и Hyundai
Volkswagen и Hyundai ще си партнират в сферата на автономните автомобили и заедно сключиха стратегическо партньорство с Aurora Innovations. Всъщност под това име се крие иновативна компания, която е създадена от бившия автомобилен гуру на Google,e Крис Урмсон. Тук е момента да отбележим, че VW и Hyundai са първите партньори на Aurora след основаването на този стартъп в края на 2016г. Плановете предвиждат първите автономни автомобили произведени съвместно от компаниите да са реалност до три години.   Инженери на Aurora Innovations вече 12 месеца работят съвместно с инженери на VW в интеграцията на софтуера и умните им сензори в реални автомобили на германския производител, предаде TheVerge. Oчаква се още до края на годината да стартират публични тестове с двуцифрен брой самоуправляващи автомобили на компанията. Половината от тях ще се тестват в Силиконовата долина, а другата част в Германия. Софтуерната платформа на Aurora Innovations ще позволи на колите да се движат и вземат решения напълно автономно.     Kолите на Volkswagen предлагат редица системи за подпомагане на водача, но целта е технологиите на Aurora Innovations дa премахнат нуждата от човешка намеса. Крис Урмсон бе шеф на дивизията за автомобили на Google, но напусна преди този бизнес да бъде отделен в самостоятелна компания с името Waymo. След това той основава Аurora Innovations с двама от най-големите специалисти в тази сфера: бившият Аutopilot шеф на Tesla, Стърлинг Адерсон и бившия специалист на Uber, Дрю Багнел.   Вижте осем компании, които ще направят самоупрваляващите автомобили популярни до 2022г.
Lamborghini
Ето защо Lamborghini няма да представят самоуправляващ се автомобил
Ето защо Lamborghini няма да представят самоуправляващ се автомобил
Въпрос на време е автомобилите, които се движат автономно да станат част от ежедневието ни. Всички водещи производители вече тестват собствени коли, които не изискват човешка намеса, за да стигнат до предварително зададената локация. Eдин от най-популярните брандове в индустрията Lamborghini, обаче има съвсем различна концепция за бъдещото си развитие. Италианският производител не само не експериментира, но и няма намерение скоро да представя самоуправляващ автомобил в следващите години, предаде DigitalTrends.    Причината за това решение е доста интересно и е свързано с имиджа и дългогодишната история на компанията. Лично шефът на отдела за научна и развойна дейност на Lamborghini, Маурицио Реджани сподели, че когато някой човек реши да отдели средства, за да си купи техен автомобил го прави, за да се забавлява и извлече максимума от машината. В контекста на тази идея той определи Lamborghini като последната компания, която ще прояви интерес към възможността да представи самоуправляващ автомобил на пазара.   В крайна сметка кой би искал да си купи впечатляващ модел като Aventador и Huracan, за да се отпусне на седалката и да наблюдава как те се управляват сами. Суперавтомобилите на компанията са специално за ентусиасти, които искат да натиснат педала на газта и да чуят мощния рев на двигателя, докато преминават с висока скорост по завоите на пътя. Разбира се това не означава, че Lamborghini няма да представят собствен режим, който за определен период от време поема контрола от водача, докато той е зает.   Вижте осем компании, които ще направят самоуправляващите автомобили популярни до 2022г.
intel
Intel започва тестове със самоуправляващи автомобили
Intel започва тестове със самоуправляващи автомобили
Intel планира скоро да започне изграждането на автомобили за самоуправление, тъй като според компанията компанията иска да започне производство по-късно през 2017 г. на превозни средства, които ще използва за целите на тестването. Intel съобщава, че има планове да построи общо 100 тестови автомобила за своя самоходен автомобилен парк и че всяко превозно средство във флота ще бъде оборудвано с напълно автономна функционалност, което означава, че автомобилите ще могат да управляват напълно Сами, без помощта на водач на хора. Целта на Intel е голяма, за да бъде сигурна, но си е поставила...
Германия
Германия одобри тестовете с автономни автомобили в страната
Германия одобри тестовете с автономни автомобили в страната
Германското правителство прие закон, който позволява на водещите производители да започнат публични тестове със самоуправляващи се автомобили по улиците в страната. Това е сериозна крачка напред към популяризирането на колите, които се движат автономно. Основната причина е факта, че най-големите имена в индустрията са именно германски компании като например Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche, Volkswagen. Досега те се опитваха да получат одобрение да тестват самоуправляващи автомобили в други държави.   Новият закон е доста либерален и налага изискването водач да стои зад волана през цялото време на тестовете. Няма значение дали шофьора гледа видео, сърфира в интернет или играе на смартфона. Необходимо е той да бъде в купето, за да поеме контрол над автомобила в случай на непредвидена ситуация, предаде Engadget. Другото ключово изискване е самоуправляващи автомобили да са оборудвани с т.нар. "черни кутии", които се използват в авиацията.     Toзи компонент ще записва в реално време информация за пътуването и ще регистрира през каква част от времето автомобила се управлява от изкуствен интелект и кога човек поема контрол над волана. Ако възникне инцидент много лесно може да се определи дали водата е на шофьора, на софтуера или е свързана с дефект на производителя на автомобила. Очаква се първите публични тестове по пътищата в Германия да стартират до края на годината.    Вижте как технологиите ще променят начина, по който пътуваме
автомобили
Какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
Какво трябва да знаем за самоуправляващите автомобили
Няма как да не се вълнуваме от идеята за коли, които нямат нужда от човек, за да се движат из улиците. И все пак, има доста предизвикателства пред производителите на автомобили преди тази футуристична все още идея да стане реалност.   От Digital Trends споделят важна информация, която трябва да знаем за интелигентните автомобили.   Обещанията на компаниите По време на изложението Consumer Electronics Show, Volkswagen показа нова концептуална разработка от електрическото семейството на I.D. създадена на базата на Electric Drive платформата. Една от най-забележителните характеристики на VW I.D. беше волана. След натискане на логото на VW на волана, той може да се прибира в предното табло, а водачът може да си почине, поверявайки маневрирането на комбинация от скенери, ултразвукови сензори и камери. От Volkswagen обещават да видим на пазара „напълно автономен“ автомобил на базата на платформата Electric Drive до 2025 година и полу-автономен до 2020 година.   Какво е J3016 и защо трябва да ни интересува? Society of Automotive Engineers е международна група от над 128 000 автомобилни и космически инженери, от които зависят всички основни задачи, които са от огромно значение за развитието на автомобилната индустрия. SAE развива отворени стандарти, които всеки може да използва.   SAE вече е разработила няколко стандарти, които определят прогресивни нива на самоуправляващите се автомобили. Този набор от стандарти, се нарича „Taxonomy and Definitions for Terms Related to On-Road Motor Vehicle Automated Driving Systems” или накратко J3016.   Инженерите от SAE са поставили изисквания за специфични технически възможности за всяко ниво автономия, с които автомобилните производители ще трябва да се съобразяват, а това е нещо много добро за потребителите.     Ниво 0,1 и 2 SAE присъжда пет нива на автоматизация на движението. Ниво 0 е това, което повечето хора имат в колите си днес тоест липса на всякакви асистенции. Към ниво 1 спадат автомобили при които повечето функции все още се управляват от водача, но специфични функции (като адаптивният круиз контрол и други) може да се извършва автоматично от колата. Днес някои от тези функции ги има, но те все още се срещат сравнително рядко.   Второ ниво е малко по-автоматизирано и водачът може да се освободи от физическо управление на автомобила, но все още трябва да държи ръцете си на волана и краката на педала, тоест трябва винаги да е готов да поеме контрола над превозното средство.    Нива 3, 4 и 5 При ниво 3, водачите все още са необходими, но може да бъдат напълно изместени от автомобила при определен трафик или условия на околната среда. Това означава, че водачът все още е важен и трябва да е готов да се намеси, ако е необходимо. Не се налага обаче да   следи ситуацията по същия начин както е при предишните нива. Автомобилите от пилотните програми на Uber и Google спадат към това ниво.   При ниво 4 няма изискване водачът да е готов да се намеси в случай на опасност. Това означава, че колата трябва да е в състояние да се справи с всякакви ситуации – от дете изтичало пред колата до червена светлина на светофара. Но дори и при колите от ниво 4, все още има волан и  педали, но човешката намеса е вторична система.   Ниво 5 се отнася за напълно автономна система. Просто казано, това означава, че колата е възможно най-умна и най-бърза, а вие сте само пътник.   Какво може да очакваме от бъдещето Няма никакво съмнение, че автомобилите ще стават все по-автономни. Ако един автомобилен производител обещава трето или четвърто ниво кола до 2020 година, най-вероятно вече има разработени технологии, на които разчита.   И все пак, нужни са огромни скокове в тази посока, за да видим до три или пет години автомобил от ниво 5. И не на последно място, ще бъде нужно време на хората да свикнат с идеята че по магистралите и улиците ще се движат коли-роботи.   Вижте как самоуправляващите се автомобили ще променят пазара на автомобили
транспорт
Първите самоуправляващи автобуси вече са факт в Париж
Първите самоуправляващи автобуси вече са факт в Париж
Въпрос на време е самоуправляващите автомобили да се превърнат в неизменна част от ежедневието ни. Броят на компаниите, които инвестират в разработването им се увеличава постоянно. В същото време все повече правителства възприемат положително идеята и разрешиха да се провеждат публични тестове с автономни превозни средства в градовете. Френската столица се превърна в поредния мегаполис, който се възползва от тази технология за транспорт, предаде DigitalTrends.   Властите в Париж продължават да търсят различни начини да се борят със смога и започнаха да използват електрически автобуси, които се движат автономно. В момента гражданите могат да се повозят на две такива машини, които свързват станциите Лион и Аустерлиц в центъра на френската столица. Двата модела се казват EZ10 и засега са ограничени единствено до разстояние от едва 1 километър. Публичните тестове с тях се очаква да продължат около три месеца.   Жителите могат да ги използват безплатно всеки ден, а до края на годината се очаква автономните автобуси да покрият и други маршрути в Париж. Машините са създадени от френската компания EasyMile и могат да придвижват до 12 души. Те са оборудвани с множество сензори, GPS навигация и дори лазери, като максималната скорост е лимитирана до 20 км./ч. от съображения за сигурност. Още една френска компания с името Navya се очаква скоро да започне да произвежда собствени автономни автобуси.   Вижте как се развиха самоуправляващите автомобили през 2016г.